(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نسخه های پاییزی طب سنتی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


به گزارش شفا آنلاین،این که تقویم، روزهای شهریورماه را نشان می دهد اما من احساس سرما می کنم، ته گلویم می خارد و عطسه و آبریزش بینی دارم. نمی دانم که سرما خورده ام یا نه، راستش حوصله سرماخوردگی ندارم، دوست ندارم هنوز پاییز نیامده سرما بخورم.با خانم دکترفهمیه نبی، متخصص گیاهان دارویی گفت وگو کردم. 

او معتقد است، با شروع سرما، به لحاظ اقلیمی فصل پاییز شروع شده است هرچند تقویم آن را نشان ندهد. وی درباره پیشگیری از حساسیت، سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه هایی دارد که خواندنی است. فصل پاییز با سردی و خشکی همراه است و با ویژگی های مزاج سودا و غلبه سودا همخوانی دارد، کسانی که طبعشان سوداوی است، در این فصل باید مراقبت های غذایی و دارویی داشته باشند

به طور معمول حجامت در اول فصل تجویز می شود زیرا خون فاسد و رسوبات بدن، غلیان می کند و زمان خوبی است برای زدودن رسوبات. بنابراین فصل پاییز، فصل سم زدایی و تصفیه رسوبات است. خوانندگان محترم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند زیرا اگر مراقبت های لازم در این فصل را انجام ندهند، در فصل زمستان دچار بیماری می شوند. غلبه سودا یا غلبه سردی باعث شروع حساسیت های فصلی می شود. در این فصل که همزمان با شروع سال تحصیلی است، اگر کودکان درگیر بیماری شوند قطعا تمرکز کافی نخواهند داشت و مصرف داروهای ضدحساسیت نیز عوارض خود را دارد. 


چنین کودکانی صبح خواب آلوده به مدرسه می روند و این عوامل باعث می شود دچار افت تحصیلی شوند. اگر سرماخوردگی پاییزی طولانی شود تا پایان زمستان همراهشان خواهد بود. بسیاری از غذاها و دمنوش های گیاهی برای پیشگیری از این موارد به ما کمک می کند. بیستم شهریور به بعد زمان خوبی برای شروع تقویت ایمنی بدن است. در فصل تابستان به دلیل گرمی، از شربت ها و دمنوش های خنک استفاده می کردیم اما با شروع فصل پاییز باید این نوشیدنی ها تغییر کند به ویژه از غروب آفتاب به بعد باید مصرف سردی ها را کاهش داد. حتی از شیر، دوغ و ماست به همراه گرمی استفاده کنیم و یا از غروب آفتاب به بعد مصرف نکنیم زیرا در غیر این صورت باعث غلبه بیشتر سودا همراه با آبریزش بینی، خارش حلق و عطسه می شود، این علامت ها فرد را مجبور به مصرف آنتی هیستامین می کند و بالطبع دچار عوارض آن خواهد شد.

پیشنهاد اول:

اصلاح روش های غذایی؛ از غذاهای پرادویه، تند و تیز، نوشیدنی های سرد و یخ استفاده نکنید.

پیشنهاد دوم: تقویت سیستم ایمنی و درمان کم خونی

حتی اگر دچار سرماخوردگی و حساسیت فصلی نشده اید بهتر است به مدت ۲۰روز شروع به تقویت سیستم ایمنی بدن کنید. در این زمینه نیاز به مصرف داروی خاصی نیست. مصرف دمنوش هایی که تعداد گلبول های سفید را افزایش دهد و سطح ایمنی سیستم بدن را تقویت کند، کافی است. همان طور که می دانید، در شروع فصل پاییز با ورود آنفلوآنزاهای جدید مواجه هستیم بنابراین بهتر است قبل از این که این بیماری ما را درگیر کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. 

در شرایط سردی هوا امکان ابتلا به آنفلوآنزاهای مختلف وجود دارد؛ بنابراین باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برنامه غذایی مناسبی داشته باشیم. یکی از مواد غذایی مناسب در این زمینه، عناب است. حتما به جای تنقلات، عناب در اختیار کودکان بگذارید این میوه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی مانع از خشکی پوست می شود. خانم های شیرده حتما از این میوه استفاده کنند تا از طریق خون مادر وارد بدن جنین و تقویت وی شود. دمنوش های حاوی آویشن، مرزنجوش، پرسیاوشان، ختمی سفید و ناخنک نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و سطح گلبول های سفید را افزایش می دهد و بدن را در برابر ورود میکروارگانیسم های جدید مقاوم می کند.

تهیه پودر مخصوص این فصل

این پودر حاوی شقاقل، جوانه ها و جوی دوسر است.می توان جوانه ها (گندم، یونجه و ...) را با جوی دوسر و شقاقل آسیاب کرد و همراه ماست یا غذا مصرف کرد. اگر هفته ای ۳بار از این پودر استفاده کنید کمتر دچار بیماری و حساسیت فصلی، آبریزش بینی، رخوت و سستی خواهید شد این پودر خون ساز هم است. مصرف تره، تربچه و شلغم در این فصل بسیار ضروری است.

روزانه از سبزی تره، مقداری تربچه و شلغم استفاده کنید تا سیستم ایمنی شما مقاوم تر شود. دمنوش بابونه و دارچین نیز بسیار مفید است؛ سازمان بهداشت جهانی بر خواص این دمنوش از جمله اکسیژن رسانی بیشتر به اندام های تنفسی، بهبود آسم و تنگی نفس تأکید می کند؛ به ویژه برای کودکانی که به مدرسه می روند و به دلیل حضور افراد زیاد در یک محیط در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند و ممکن است باعث انتقال بیماری از مدرسه به خانه شوند، بسیار مفید است. مربای شقاقل، بهارنارنج و خلال نارنج نیز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی قدرت بهره وری ذهن را افزایش می دهد. تخم شنبلیله را در حرارت ملایم تفت دهید و سپس آسیاب کنید و در کنار ادویه های دیگر نصف قاشق چای خوری از آن را در غذا استفاده کنید تا غلبه سودا رفع شود.


مطالب پیشنهادی

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن

آرامبخش ها و تسکین دهنده های سردرد

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


یکی از مزایای گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات این است که چون این مواد به شکل مایع وارد بدن می‌شوند، حجم زیادی از مواد مغذی آنها تقریباً بلافاصله وارد جریان خون شده و ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن می‌رسد؛ مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی کلسیم و منیزیم می‌باشند، برای آرام کردن سردردها، به‌خصوص میگرن، مفید هستند و موجب کاهش فشارهای عصبی، تنش‌ها و اسپاسم‌های آزاردهنده می‌شوند. شروع روز با نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی به هنگام صرف صبحانه، می‌تواند شما را برای تمام روز سرحال، بانشاط و آرام نگه دارد؛ زیرا شما مواد مغذی ضروری و مفید را برای بدن فراهم کرده‌اید.
اگر نمی‌توانید از محصولات لبنی استفاده کنید، بهتر است از سایر شیرهای استاندارد مانند شیرسویا (Soya milk)، استفاده نمایید. شیرسویا برای سردردهای ناشی از تغییرات هورمونی مفید است. برای بعدازظهر خود نیز می‌توانید چند عدد هویج را آب گرفته و برای تنوع و تغییر در مزه و طعم آن، با آب یک عدد سیب مخلوط و نوش جان کنید. این نوشیدنی برای آرام کردن سردردهای ناشی از پرخوری و یا مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و شیرین بسیار مناسب است؛ زیرا خاصیت پاکسازی و سم‌زدایی دارد و چند دقیقه پس از نوشیدن این آبمیوه، احساس تازگی و نشاط خواهید کرد و سردردتان تسکین می‌یابد.
آرامبخش شیرین
مواد لازم برای ۴ نفر
موز ۱ عدد
شیرسویا ۲۰۰ میلی‌لیتر
تخم آفتابگردان ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق چایخوری
روش‌تهیه
تمام این مواد را در مخلوط‌کن با یکدیگر مخلوط کرده و معجونی شیرین و تسکین‌دهنده به دست آورید و آن را جرعه جرعه نوش جان کنید. فراموش نکنید حتماً از شیرسویا استفاده نمایید؛ زیرا شیرهای حیوانی (شیر گاو و گوسفند) به تحریک حملات میگرنی و ایجاد سردرد کمک می‌کنند. میزان مواد این معجون می‌تواند مطابق سلیقه و ذائقه شما تغییر کند. می‌توانید در آخر دو الی سه عدد توت‌فرنگی یا کمی تمشک و یا حتی تخم آفتابگردان را که سرشار از کلسیم و منیزیم است، به این معجون اضافه کرده و دانه‌ها را زیر دندان خود حس کنید.
آب سبزیجات (Veg. Delight)
مواد لازم برای ۴ نفر
هویج ۱۰۰ گرم
کلم۶۰ گرم
چغندر ۶۰ گرم
شاهی ۳۰ گرم
جعفری ۳۰ گرم
دانه کنجد ۱ قاشق غذاخوری
روش‌تهیه
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب و نوش جان کنید. این معجون سرشار از ترکیبات انرژی‌زای طبیعی بوده و برای رفع خستگی و سردردهای ناشی از آن بسیار مفید است.
نوشیدنی مسکن و آرامبخش
مواد لازم
کلم بروکلی ۱۰۰ گرم
اسفناج ۱۰۰ گرم
کرفس ۱۰۰ گرم
جوانه یا آرد گندم ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز تازه یک‌چهارم یک عدد
روش‌تهیه
تمام این مواد را در مخلوط‌کن یا آبمیوه‌گیری بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید؛ سپس معجون به دست آمده را جرعه جرعه بنوشید تا اثربخشی بهتری داشته باشد. مصرف این معجون هنگام شروع یک سردرد عصبی، به آرام کردن آن بسیار کمک می‌کند. در صورت عدم دسترسی به فلفل قرمز تازه می‌توانید مقدار کمی پودر فلفل قرمز یا زنجبیل به آن اضافه کنید. مواد مغذی موجود در این معجون در آرامش بخشیدن به شما پس از یک روز کاری سخت بسیار مفید است. از طرفی، جوانه گندم موجود در این معجون به خاطر داشتن ویتامین‌های B، موجب آرام شدن اعصاب می‌گردد.
آبمیوه (Apple and Apricot Alleviator)
مواد لازم برای ۴ نفر
شیرسویا ۱۲۰ میلی‌لیتر
برگه زردآلو ۶ عدد
سیب ۱ عدد
روش‌تهیه
برای تهیه این آبمیوه، برگه زردآلو را شب قبل در کمی آب سیب خیس کرده و روز بعد آن را با آب سیب و شیرسویا مخلوط کنید. ترکیب به دست‌آمده به علت داشتن زردآلو، حاوی آهن و به خاطر شیرسویا حاوی ویتامین و کلسیم فراوانی است. شما می‌توانید بنا به میل و سلیقه خود از سایر میوه‌ها نیز استفاده نمایید؛ به عنوان مثال انجیر خشک را که در آب سیب خیس خورده است، با موز و شیرسویا مخلوط و میل کنید. این نوشیدنی سردردهای ناشی از استرس را تسکین می‌دهد.

مطالب پیشنهادی

با این ورزش، استرس بی استرس

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


این روزها خسته و کسل هستید و کلی کار ناتمام دارید و استرس زیادی را تجربه می‌کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که لابلای همه مشغله‌هایتان زمانی را به ورزش آن هم ورزش‌های هوازی اختصاص دهید. شاید بگویید با این همه استرس و خستگی چطور می‌توان ورزش کرد، شاید هم بگویید ورزش شما را خسته‌تر می‌کند اما ما به پشتوانه تحقیقات علمی به شما می‌گوییم سخت در اشتباه هستید چرا که ورزش نه‌تنها خستگی شما را دوچندان نمی‌کند بلکه آرامش فکری و آسودگی جسمی بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد و می‌توانید با روحیه بهتر، آرامش بیشتر و اعتماد به‌نفس بالاتر زندگی‌تان را پیش ببرید.
شنا بهترین ورزش آرامش‌بخش است
با دکتر کامبیز کامکاری، روان‌شناس و دبیر کمیسیون روان‌شناسی ورزش در مورد اینکه چه ورزش‌هایی به آرامش ما کمک و استرس را از ما دور می‌کنند، گفت‌وگو کرده‌ایم.
آقای دکتر! آیا ورزش می‌تواند باعث آرامش در افراد شود؟
بله، ورزش نه‌تنها باعث سلامت جسم ما می‌شود بلکه به سلامت روانی‌مان هم کمک زیادی می‌کند و البته آرامش یکی از مزایای ورزش است. جسم و روان ما همواره با یکدیگر در تعامل هستند و روی هم اثر می‌گذارند. زمانی که فردی ورزش‌های هوازی انجام می‌دهد سیستم تنفسی او عملکرد بهتری خواهد داشت، ریه‌ها دم و بازدم را بهتر انجام می‌دهند و اکسیژن بیشتری به خون می‌رسد و همه اینها باعث عملکرد بهتر قلب می‌شود. افرادی که به‌طور مستمر ورزش می‌کنند روحیه شاداب‌تری دارند و آرامش بیشتری را در زندگی خود تجربه می‌کنند و اعتماد به‌نفس بیشتری هم دارند.
کدام ورزش‌ها بیشتر به آرامش ما کمک می‌کند؟
همه ورزش‌ها در ایجاد آرامش مفید هستند اما آرامش‌بخش‌ترین ورزش که مانند مسکنی استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، شناست، آن هم شنا کردن آرام. مسکنی که نه‌تنها هیچ عارضه‌ای ندارد بلکه برای جسم و روانمان بسیار مفید است.
شنا در گروه ورزش‌های هوازی است. ویژگی این ورزش‌ها چیست؟
طی انجام ورزش‌های هوازی، اکسیژن به صورت مداوم به گروه عضلانی اصلی می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های ورزش‌های هوازی این است که ورزش در مدت زمان نسبتا طولانی با سرعتی یکنواخت انجام می‌شود. نرم دویدن و شنا کردن جزو گروه ورزش‌های هوازی هستند.
البته منظور ما شنایی است که با سرعت یکنواخت و آهسته انجام شود و گاهی تند و گاهی کند نباشد. در این شنا باید اکسیژن‌گیری صحیح انجام شود.
پیاده‌روی تند، دو استقامت و نرم دویدن از دیگر ورزش‌های هوازی هستند. با این حال نرم دویدن و شنای آرام از بهترین ورزش‌ها برای دستیابی به آرامش محسوب می‌شوند.
ورزش‌های هوازی چگونه باعث آرامش و کاهش استرس می‌شوند؟
این ورزش‌ها روی تنظیمات شیمیایی بدن تاثیر می‌گذارند. این تاثیرگذاری 3 مرحله دارد. انجام ورزش‌های هوازی به صورت آرام و یکنواخت ابتدا باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد او به این شکل مانع افزایش اسید لاکتیک در خون شود . در نتیجه احساس خستگی و فرسودگی در فرد ایجاد نمی کند و حتی باعث کاهش آن می شود. در مرحله بعدی ترشح مواد شیمیایی آرامش بخش و شادی آفرین در بدن افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث شادی در فرد می‌شود.
سپس فرد خستگی توام با آرامش را تجربه خواهد کرد. ورزش‌های هوازی تنیدگی و تنش عضلانی را از بین می‌برند و افسردگی و بی‌قراری و تنش را کاهش می‌دهند و باعث آرامش فرد می‌شوند.
شما معتقدید ورزش بهترین دارویی است که می‌تواند حال ما را خوب کند؟
بله، متاسفانه این روزها برخی از جوانان به بهانه کاهش استرس و تجربه شادی و سرخوشی به مصرف داروها و موادی روی می‌‌آورند که بسیار زیان‌آور است و به مرور زمان بدن به آنها معتاد می‌شود و البته تاثیر اولیه خود را هم از دست می‌دهند در حالی که ورزش مستمر نه‌تنها آرامش و شادی همیشگی برای ما به ارمغان خواهد آورد بلکه اگر درست انجام شود هیچ عارضه‌ای هم ندارد.
بهترین زمان برای ورزش چه موقع است؟
شما می‌توانید ورزش‌های هوازی را در هر زمانی که دوست دارید انجام دهید و تعیین زمان برای انجام ورزش به ریتم بدن شما بستگی دارد ولی معمولا بهتراست این ورزش‌ها صبح قبل از صبحانه یا شب انجام شوند. توصیه می‌شود افراد کهنسال روزانه نیم ساعت و جوانان نیم تا یک ساعت و نیم این ورزش‌ها را انجام دهند اما یادتان باشد این ورزش‌ها را آرام انجام دهید تا ضربان قلبتان از 140 بالاتر نرود.
ورزش‌های هوازی روی بچه‌ها چه تاثیری دارد؟
تحقیقات نشان داده سیستم عصبی و عضلانی افرادی که در دوران کودکی (از 5 سالگی ) ورزش‌های هوازی را انجام می‌دهند بهتر رشد می‌کند. این ورزش‌ها تاثیرات مثبتی روی رشد و عملکرد قشر مغز دارد. جالب است بدانید قشر مغز وظیفه تصمیم‌گیری را در بدن برعهده دارد.

مطالب پیشنهادی
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

عرق کردن کف دست و پا

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


چگونه می توان عرق کردن کف دست و پا یا غدد عرق را از بین برد
تعریق‌ یکی‌ از کارهای‌ طبیعی‌ بدن‌ است‌ که‌ به‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ کمک‌ می‌کند. اما تعریق‌ بیش‌ از اندازه‌ فایده‌ خاصی‌ ندارد . تعریق بیش از حد کف پا موجب بوی بد آن و ماندگار شدن بوی کفش و جوراب و … خلاصه گریزان شدن دیگران خواهد شد. وقتی این تعریق در صورت نمایان می‌شود همه را متعجب و باخبر می‌کند و موجب مشکلاتی حتی در اعتماد به نفس ما خواهد شد! تعریق بیش از حد بدن می‌تواند باعث خیس شدن لباس شده و مشکلات و معضلات خاص خود را پدید آورد…
تعریق در حالت معمولی برای کاهش دمای بدن می باشد . در حالی که حرارت بدن به سطح پوست انتقال یافت ،غدد عروقی شروع به ترشح می کنند وعرق با جذب حرارت سطح پوست به بخار تبدیل می شود وباعث سرد شدن عروق و مویرگ های سطحی بدن می شود .با خنک شدن خون در عروق سطحی ، خون سرد شده از طریق گردش خون، توسط عروق به اندام داخلی هدایت می شود و این عمل تا زمانی که دمای بدن ثابت شود ادامه می یابد .
کارایی سیستم تعریق زمانی است که عرق در سطح بدن جاری نشود وپس از ترشح از غدد بلافاصله به بخار تبدیل گردند و بدن را خنک کنند به این حالت تعریق نامرئی گویند . .جاری شدن عرق در سطح پوست عواقبی چون از دست دادن آب و نمک و الکترولیت های موجود در آن را دارد . بدلیل وجود الکترولیت ها وموادی ضروری که در عرق وجود دارد هرچه میزان تعریق کمتر باشد بهتر است .
علایم‌ شایع‌
عرق‌ ریزش‌ زیاد از ناحیه‌ زیر بغل‌، کف‌ پا و دست‌ و به‌ درجات‌ کمتر، از سایر نقاط‌ بدن‌ بوی‌ بد که‌ در اثر وجود باکتری‌ها در عرق‌ ایجاد می‌شود.
علل‌
در حقیقت بسیاری از موارد علت شناخته شده‌ای ندارند، و اصطلاحا اینها را موارد اولیه یا ایدیوپاتیک می‌نامند، به عبارت دیگر در این افراد بیماری شناخته شده‌ای باعث ایجاد تعریق فراوان نشده است. گرچه علل واقعی ناشناخته‌اند، اما مکانیسمهای این حالت بخوبی مشخص گشته‌اند. سیگنالهای اعصاب نباتی و خود کار بدن (که ما تقریبا هیچ کنترل ارادی بر آن نداریم) به غدد عرق پیام می‌دهند که عرق تولیدی خود را به بیرون بریزند، در شرایط طبیعی وقتی حرارت داخل بدن به حدی بالاتر از مقدار قابل قبول رسید سیگنالهای بیشتری برای تعریق بیشتر و در حقیقت دفع حرارت زیادی بدن ارسال می‌شود. حال وقتی این سیگنالها به حدی بیشتر از میزان مورد نیاز ارسال شوند، همین مشکل یعنی هیپرهیدروزیس ایجاد می‌شود و نه تنها برای بیمار مفید نخواهد بود بلکه او را با مشکلات متعددی روبرو خواهد ساخت!
فرم ایدیوپاتیک آن به افزایش عرق به صورت قرینه، محدود به کف دست و پا و یا زیر بغل (به تنهایی یا همراه با هم) و غیر وابسته به تنظیم دماست.
• عوامل‌ ژنتیکی‌ ممکن‌ است‌ مؤثر باشند.
• استرس‌ یا اضطراب‌ مزمن‌
• تب‌ و عفونت‌
• سرطان‌، مثل‌ لنفوم‌
• پرکاری‌ تیرویید
• حمله‌ قلبی
• یائسگی‌
• بعضی‌ از داروها و موادمخدر
• محدودیت‌ از موادمخدر
• در مواردی‌ علت‌ ناشناخته‌ است‌.
عوامل تشدید کننده بیماری
• استرس‌
• فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری سنگین‌ بدنی‌
• هوای‌ گرم‌
پیشگیری‌
از وضعیت‌های‌ استرس‌زا حتی‌المقدور خلاصی‌ یابید.
عواقب‌ مورد انتظار
علایم‌ را می‌توان‌ با درمان‌ کنترل‌ نمود.
عوارض‌ احتمالی‌
• پریشانی‌ روانی‌ در اثر شرمساری‌ در ارتباطات‌ اجتماعی‌
• بثور پوستی‌ ناشی‌ از مصرف‌ بوبرها یا ضدعرق‌ها
• کم‌ آبی‌ بدن‌ در صورتی‌ که‌ دریافت‌ آب‌ برای‌ جلوگیری‌ مایعات‌ از دست‌ رفته‌ کافی‌ نباشد (به‌ ندرت‌).
برای درمان باید گفت که در صورتی که علت زمنیه ای وجود داشته ابشد باید درمان شود . در کنار آن می توان از درمانهای مختلف دارویی برای کنترل علایم استفاده کرد:
• درمانهای موضعی شامل آنتی کولینرژیک های موضعی، اسیدبوریک، محلول تانیک اسید ۵-۲%، رزورسینول، پرمنگنات پتاسیم، فرمالدئید (که البته می تواند ایجاد حساسیت کند)، گلوتارآلدئید و آلومینیوم کلراید ۲۰% که این محلول باید شبها روی پوست خشک مالیده شود و می تواند زیر پانسمان بسته باشد و به مرور زمان می توان فواصل کاربرد آن را زیاد کرد.
• درمانهای سیستمیک شامل داروهای آنتی کولینرژیک مثل پروپانتلین بروماید، گلیکوپیرولات، اکسی بوتینین و بنزوتروپین هستند. البته این داروها عوارض ناخواسته ای دارند که شامل میدریاز (گشادشدن مردمک)، دید غبارآلود، خشکی دهان و چشم، اشکال درادرار و بروز یبوست، هستند.سایر داروها استفاده از آرام بخش، ایندومتاسین، داروهای بلوک کننده کانال کلسیم که در نوع تعریق کف دست و پا معمولا به کار می روند.
• Iontophoresis از سال ۱۹۵۲ معرفی شد و شامل عبور جریان الکتریسیته از پوست می باشد. در این روش که بیشتر در مورد تعریق کف دست و پا کاربرد دارد، درمان روزانه هر کف دست یا پا به مدت ۳۰ دقیقه به میزان ۲۰-۱۵ میلی آمپر با عبور از یک بالشتک آبی و یا بالشتک آنتی کولینرژیک می تواند در درمان این عارضه موثر باشد.
• تزریق سم بوتولینوم به دلیل اثرات آنتی کولینرژیک روی غشاء عصبی عضلانی موثر است.- در تعریق بیش از حد کف دست، تزریق زیر جلدی آن باعث عدم تعریق به مدت ۱۲-۴ ماه می شود. عوارض آن شامل ضعف مختصر و موقت انگشتان شست است که ظرف ۳ هفته بهبود پیدامی کند.
• – درمان تعریق بیش از حد زیر بغل با این ماده در مطالعه ای بررسی شده و نتایج قابل قبول و مشابهی داشته است و دیده شده اگر همراه با لیدوکایین تزریق شود درد به شدت قابل توجهی کاهش می دهد. در صورتیکه درمان دارویی موثر نباشد، درمان جراحی شامل سمپاتکتومی و یا برداشت زیر جلدی بافت چربی و یا غدد عرق در ناحیه درگیر می تواند مفید باشد.
رژیم‌ غذایی‌
رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. روزانه‌ حداقل‌ ۸ لیوان‌ آب‌ بنوشید (در صورتی‌ که‌ هوا گرم‌ باشد حتی‌ از این‌ هم‌ بیشتر مایعات‌ بنوشید.)

کک و مک

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



کک و مک عارضه ای است که بیشتر در زنان و مردان سفید رو و موبور پدیدار و باعث ناراحتی آنها می‌شود. کک و مک نتیجه طبیعی عمل سلول های رنگساز است. نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرد، بیشتر دچار کک و مک می‌شود و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین(ماده رنگی پوست) که از سلول های رنگساز پوست ترشح می‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع، و باعث به وجود آمدن کک و مک می‌شود.

شما اگردارای کک و مک هستید بهتر از هرکسی می‌دانید که کک و مک هایتان در تابستان بیشتر و پررنگ تر از فصل های دیگر است و این به علت نور آفتاب و اثر مستقیم آن در تابستان بر روی پوست صورت(که احتمالا خشک یا معمولی هم هست) می‌باشد. پس بهتر است از رفتن به زیر نور خورشید و اثر مستقیم نور آفتاب بر روی پوست صورتتان جلوگیری کنید. بهترین توصیه استفاده از کرم های ضد آفتاب است. (توجه داشته باشید که حتماً از مارک مرغوب کشور خودتان که متناسب با آب و هوای محل ساخته شده استفاده نمایید.)

باید دانست که کک و مک به مرور زمان در اثر تأثیر اکسیژن هوا کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود و به طورکلی مواد آنتی‌اکسیدان در بهبودی آنها مؤثرند. یادتان باشد که کک و مک برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

روش گیاهی برای جلوگیری از بروز کک و مک و حفظ پوست از اثر نور خورشید، استفاده از لعاب لوبیا و یا استفاده از پماد گنه گنه است که بهتر است پوست را با یکی از آنها چرب نمود.

برای از بین بردن کک و مک صورت و محو نمودن آنها بهترین روش هایی که می‌توان برگزید از این قرارند:

- ابتدا پوست صورت تمیز می‌کنیم و بعد از ماسک های زیر استفاده می‌نماییم . ( انتخاب بهترین و مناسب ترین ماسک که اختصاصا اثرات بیشتری برروی پوست شما دارند برعهده خودتان است .)

1- پس از تمیز کردن پوست، آن را با ورقه های نازک پوست گوجه فرنگی کاملا می‌پوشانید و می‌گذارید تا یک ساعت روی صورت بماند وبعد صورت را با آب گرم می‌شویید . این عمل را روزی دوبار تکرارکنید . خواهید دید هر روز که می‌گذارد ازکک و مک صورت شما کاسته می‌شود.

2- بعد از تمیز کردن پوست، آب تمشک یا آلبالو را گرفته وآن را روی پوست صورت خود بمالید، به مدت یک ساعت ، این عمل را روزی دوبار تازمانی ادامه دهید که کک و مک شما از بین برود . بعد ازاستفاده از این ماسک صورت را با آب گرم بشویید .

تدکر : درهریک ازدوروش بالا اگرقبلا به پوست خودلیمو ترش تازه نیزبمالید روش های درمانی فوق موثرتر خواهند بود .

3- یکی دیگراز راه های از بین بردن کک ومک صورت ، استفاده ازروش زیراست :

پیاز نرگس را کاملا له وسپس سرکه را به آن اضافه کنید و حدود یک ساعت بگذارید بماند . بعد این مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی صورت ثابت نگه دارید.

4- مقداری عسل را روی بخار آب قراردهید تا حالت مایع وروان پیدا کند . بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده اید اضافه نمایید . ( به جای آب بهتر است ازسرکه استفاده کنید ) تا زمانی که عسل گرم است ( طوری که صورت را نسوزاند ) این ماسک را به صورت بمالید وحدود 40 دقیقه روی پوست قرار دهید .بعد صورت را با آب ولرم شست وشو دهید.

تذکر: یکی ازاثرات مفید عسل این است که باعث ازبین رفتن کلیه لکه های موجود در روی پوست صورت می‌شود .

5- پوست نارگیل را پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید و خاکستر حاصل را بر روی کک ومک صورت بماند و پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید و خاکستر حاصل را برروی کک ومک صورت بمالید . اجازه بدهید این ماسک خشک، حدود 1ساعت برروی صورت بماند و پس از آن صورت را می‌شویید.

تذکر: قبل از استفاده از این ماسک لازم نیست پوست را نازک نمایید. همچنین این ماسک برای درمان خارش مفید بوده و رنگ رخسار را نیز باز می‌کند.

6- مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را درظرفی با کمک چاقو ساتوری کنید تا کاملا ریز و له شود . سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت 24 ساعت بگذارید بماند. پس ازآن مدت 30 دقیقه روی حرارت قرار دهید . بعد آن را صاف کنید . حالا این مایع را روی کک ومک صورت بمالید . بقیه آن را درجایی نگهداری و به تدریج از آن استفاده کنید .

تذکر: این ماسک باعث می‌شود تا رنگ چهره نیز باز شود.

7- میوه موز را له نموده ، سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط کنید این ماسک را روی کک ومک صورت بمالید و پس از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .....................................................................................................................

15 راه حل معجزه آسا برای درمان کـک ‌و مـک

کک و مک یکی از بیماری‌های پوستی است که در میان اروپایی‌ها، مخصوصا خانم‌های موبور و چشم‌آبی شیوع بیشتری دارد اما بیشتر پزشکان درمان قطعی برای آن سراغ ندارند...

بروز کک و مک به دو شکل کلی می باشد :

الف : کک و مک مادرزادی

ب : کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به بالا

درمان کک و مک چیست :

مورد الف : برای از بین بردن کک و مک مادرزادی درمان گیاهی خاصی وجود ندارد.بلکه نتیجه های بهتر برای درمان این نوع کک و مک استفاده از لیزر می باشد.

مورد ب : در نوع کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به بالا چون یک عامل شناخته شده باعث ایجاد آنها شده درمان های گیاهی خاص بسیار موفق واقع شده و به سادگی آنها را رفع می نماید.

عامل شناخته شده برای ایجاد کک و مک چیست ؟

مهمترین عاملی که باعث ایجاد کک و مک می شود کارکرد نامنظم کبد می باشد.

علت کارکرد نامنظم کبد چیست ؟

کارکرد نامنظم کبد که عامل اصلی ایجاد کک و مک می باشد بر اثر وارد شدن مواد زائد به خون و کبد بروز می کند.

مواد زائد چطور وارد خون و کبد می شوند ؟

1- مصرف روغن های نباتی صنعتی جامد و مایع

2- رژیم غذایی غیر ارگانیک ( غیر طبیعی )

3- مصرف بیش از اندازه برخی داروهای شیمیایی

4- استنشاق هوای آلوده

آیا کک و مک درمان موثری دارد ؟

برای درمان کک و مک در ابتدا باید عوامل ایجادی آن برطرف شود ،بنابراین باید روغن های صنعتی جامد و مایع از رژیم غذایی حذف شود و جایگزین آن از روغن های ارگانیک کنجد یا زیتون استفاده شود.بعد از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی استفاده از داروهای پاکسازی خون و کبد مراحل درمان را به اتمام می رساند.

داروی گیاهی موفقی برای درمان کک و مک وجود دارد ؟

خرید پاکسازی کبد پاپریکا

افشره مخلوط پاپریکا حاوی عصاره گیاهانی می باشد که در نتیجه ترکیب آنها محصول بدست آمده عمل پاکسازی خون و کبد را با مقدار مشخص و در زمان معینی انجام می دهد.بنابراین تمام مشکلات پوستی-کبدی مخصوصا کک و مک و لک های صورت که مربوط به اختلالات کبدی باشند توسط این محصول به راحتی و با موفقیت کامل در محدود زمانی مشخصی به نسبت شرایط جسمی افراد برطرف می شوند.

اما با این وجود استفاده از این محصول و نتیجه گیری موفق آن اکیدا مستلزم رعایت پرهیزهای غذایی اشاره شده می باشد.

تدبیرها و ترفندهای خاصی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان از شدت این بیماری کاست. 15 روش زیر جزو همان تدبیرها و ترفندهاست.

1.روزی یک بار صورت خود را با شیر ترشیده بشویید و اجازه بدهید که، 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. اسیدلاکتیک موجود در شیر ترشیده، می‌تواند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک و نرم شدن پوست صورت شود. اگر پوستتان خشک است، شیر را با یک دستمال مرطوب از روی صورتتان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم، آن را دوباره بشویید.

2.استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک‌ومک، بسیار موثر است.

3.کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را یک روز در میان و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ومک را به‌صورت موقت، کمرنگ کند.

4.پیاز قرمز را حلقه‌حلقه کنید و روی پوست صورتتان بگذارید. این کار را روزی 2 بار انجام دهید تا رنگ کک‌ومک‌تان کمرنگ شود.

5.عسل را گرم و با کمی آرد گندم، مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورتتان بپاشید. اگر این کار را به مدت یک هفته تا 10 روز انجام بدهید، می‌توانید بدون نگرانی از نمایان شدن لکه‌های کک‌ومک صورتتان، به میهمانی بروید.

6.آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی 2 بار محل کک‌ومک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.

7.پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک بشوند.

8.اگر روزی 2 تا 3 مرتبه ماست ترش روی صورتتان بمالید، کک‌ومک‌هایتان کمرنگ می‌شوند.

9.تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اگر هر روز و به مدت 3 هفته این کار را انجام بدهید، ‌تا 2 ماه از شر لکه‌های پررنگ کک‌ومک خلاص خواهید شد.

10.یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق سوپ‌خوری ماست ترش مخلوط کنید و آن را به‌مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. با این کار، هم کک‌ومک‌هایتان را کمرنگ می‌کنید و پوست صورتتان را روشن‌تر و شفاف‌تر.

11.هر روز به‌خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک‌ومک وجود دارد، گوجه‌فرنگی بخورید. ترکیب‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک‌ومک، پیشگیری کند.

12.روزی 2 تا 3 مرتبه، صورتتان را با آب انبه ماساژ دهید و سپس آن را آب خنک بشویید.

13.هر شب، پیش از خواب، صورتتان را باآب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوستتان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوستتان را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آب هویج را روی کک‌ومک‌هایتان ببینید.

14.خوردن خوراکی‌ها یا موادغذایی حاوی ویتامین C و E می‌تواند در کاهش ایجاد و تشدید کک‌ومک بسیار موثر باشد.

15.اگر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید، می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های کک‌‌ومک‌تان به مرور زمان، امیدوار باشید.

مطالب پیشنهادی
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.
به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای بد نیستم؛ بگوییم : خوب هستم

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم : من سالم و با نشاط هستم

به جای زشت است؛ بگوییم : قشنگ نیست

به جای چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم : با این کار چه لذتی می‌بری

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟ 
بگوییم: سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...

پاییز آخرین لبخند دوست داشتنی سال است

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


پاییز آخرین لبخند دوست داشتنی سال است ! 
مهرتان افزون ،پاییزتان پر مهر
دوستان عزیزم ،اینقدر دلم برای بوی پاییز ، هوای خنک ، برگ ها زرد و نم نم بارون تنگ شده که نگو ! لطفا جای منو حسابی خالی کنید .


یه پاییز خوشرنگ

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


‎نمیدونم قد ما کوتاه بود یا قدیما برف بیشتر میومد
نمیدونم دل ما خوش بود یا قدیمابیشترخوش میگذشت
نمیدونم سلامتی بیشتر بود یا ما مریض نبودیم
نمیدونم ما بی نیاز بودیم یا توقع ها پایین بود
نمیدونم همه چی داشتیم یا چشم وهم چشمی نداشتیم
نمیدونم تو مملکت پول بود یا دزد نداشتیم
اون موقع ها حوصله داشتیم یا الان وقت نداریم . .
نمیدونم چی داشتیم چی نداشتیم حواست هست یه تابستون دیگه هم گذشت ..... ، حالا باید دوباره دل خوش کنیم به اومدن پاییز،یه پاییز خوشرنگ ،یه پاییزی که دلت نگیره و غروبش غم نداشته باشه ..‎


نمیدونم قد ما کوتاه بود یا قدیما برف بیشتر میومد
نمیدونم دل ما خوش بود یا قدیمابیشترخوش میگذشت
نمیدونم سلامتی بیشتر بود یا ما مریض نبودیم
نمیدونم ما بی نیاز بودیم یا توقع ها پایین بود
نمیدونم همه چی داشتیم یا چشم وهم چشمی نداشتیم
نمیدونم تو مملکت پول بود یا دزد نداشتیم
اون موقع ها حوصله داشتیم یا الان وقت نداریم . .
نمیدونم چی داشتیم چی نداشتیم حواست هست یه تابستون دیگه هم گذشت ..... ، حالا باید دوباره دل خوش کنیم به اومدن پاییز،یه پاییز خوشرنگ ،یه پاییزی که دلت نگیره و غروبش غم نداشته باشه ..

قبل از ورزش قهوه بخورید

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



آیا می‌دانستید که در همه مکمل‌های رژیمی چربی سوز کافئین وجود دارد؟ یک دلیل خوب برای آن وجود دارد، این که کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که به سوختن چربی در بدن کمک می‌کند. مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود. همچنین کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

مصرف کافئین قبل از ورزش موجب افزایش عملکرد ورزشی می شود. نوشیدن یک فنجان قهوه نیم ساعت تا یک ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی مقاومت بدن شما را بالا برده و درافزایش سرعت شما حین دویدن یا افزایش قدرت درحین دوچرخه‌سواری نسبت به حالت عادی کمک قابل توجهی می‌کند. در ضمن کافئین علاوه بر این که در طی زمان تمرین سرعت و قدرت بیشتری به شما می‌دهد، در رسیدن به حالت آرامش ،عدم انقباض ماهیچه ها و درد عضلانی بعد از تمرین نیز کاملا موثر و مفید خواهد بود.

همواره قهوه را در حالت طبیعی آن و بدون افزودن خامه و شکر آماده و سرو کنید که این روش بهترین وسالم‌ترین روش ممکن است . دقت کنید تنها 1 تا 3 فنجان قهوه در طول روز برای بهرمندی از تاثیرات سودبخش قهوه کفایت می کند. 


مطالب پیشنهادی
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟



تماشای تلویزیون برای کودکان


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

آیا از مضرات تماشای زیاد تلویزیون برای کودکان آگاه هستید؟ 
شاید وسوسه انگیز باشد که برای کودک‌تان یک بازی ویدئویی بگذارید و ساعت‌ها بدون مزاحمت به کار‌های‌تان برسید!
تلویزیون می‌تواند منبع یادگیری و تفریح باشد. اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تماشای بیش از اندازه تلویزیون موجب می‌شود که کودکان چاق شوند؛ همچنین این برنامه‌ها بسته به محتوای‌شان می‌توانند سبب بروز پرخاشگری در کودکان نیز بشوند.
ورزش همراه با تماشای تلویزیون راه خوبی برای پیشگیری از چاقی کودک شما است. تقلید کودک از کارهایی که در تلویزیون می‌بیند، چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. هفته شصت و پنجم از رشد نوپا و هفته شصت و نهم از رشد نوپا را در این رابطه مطالعه کنید. اگر دقت کنید می‌بینید بسیاری از جملاتی که کودکان در سن پایین می‌گویند، همان جملاتی است که در فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی یاد می‌گیرند و اگر این جمله، خوب نباشد، شما باید مدت‌ها تلاش کنید تا کودک‌تان آن جمله را از یاد ببرد. فراموش نکنید تماشای تصاویری که در رده سنی کودک شما نیست می‌تواند آثار مخربی را بر ذهن، هوش و حافظه او بگذارد. متاسفانه برخی از خانواده‌ها با کودکان‌شان به تماشای فیلم‌های ترسناک یا عاشقانه می‌نشینند و فکر می‌کنند به خاطر حضور آن‌ها؛ کودک‌شان تاثیر خاصی از فیلم نمی‌گیرد، این یک تصور صد در صد غلط است. برای حفظ کودکان‌تان سعی کنید بر دیدگان آن‌ها از همین کودکی نظارت کنید.
انجمن متخصصان کودک (AAP) عنوان می کند که کودکان نباید در روز بیشتر از 1 تا 2 ساعت تلویزیون یا برنامه‌های ویدئویی تماشا کنند و کودکان زیر دو سال نیز به هیچ وجه نباید تلویزیون تماشا کنند. آن‌ها همچنین توصیه می‌کنند که برنامه‌هایی که کودکان تماشا می‌کنند باید آموزنده و عاری از صحنه‌های پرخاشگرانه باشند.
مهم‌تر از همه، تلویزیون نباید جایگزین فعالیت‌هایی مانند بازی، ورزش یا خواندن کتاب شود. کودکان‌تان را به کتاب خواندن سوق دهید، مطالعه کتاب افزون بر اینکه موجب افزایش آگاهی آنان می‌شود؛ سبب بالا رفتن تمرکز و آرامش بیشتر آن‌ها نیز می‌شود.

مطالب پیشنهادی
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟

«گذشت»یک هنر فراموش شده

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



گذشت ممکن است کاری بزرگ و الهی باشد اما هیچ کس تا به حال نگفته است که این کار، کاری آسان است زمانی که شخصی قلب شما را می شکند برایتان خیلی سخت است تا کینه و یا غصه ای که از او در دل شما نشسته است، از ذهن و قلب خود خارج کنید. اما ثابت شده در حالی که بخشیدن افراد کاری ممکن است ولی به هیچ عنوان دور از ذهن نیست و در عین حال برای سلامتی ذهن و جسم مفید و مؤثر خواهد بود.
دکتر فردریک لاسکین نویسنده «به خاطر خدا ببخشید» می گوید: افرادی که به راحتی مردم را می بخشند به دلیل کارهای نادرست و ناراحت کننده افرادی هستند که نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می شوند و همچنین غضب و استرس از آنها دور است و همچنین بسیار امیدوار هستند و کمتر سیستم ایمنی بدن خود را تحریک کرده و مسلماً آرامش بیشتری نخواهند داشت.در اینجا به شما گفته می شود که در مواقع عصبانیت چگونه به خود آرامش دهید و تا حدودی تمدد اعصاب پیدا کنید. 
●خود را آرام کنید:
عصبانیت خود را کنترل کنید، یکی از ساده ترین روش های مدیریت استرس را به کار ببرید: چند نفس عمیق بکشید و در مورد چیزی فکر کنید که به شما یک احساس خوب و زیبا را می دهد به عنوان مثال یک صحنه زیبا از یک منظره یا به کسی که شما عاشقانه دوستش دارید.
●منتظر نباشید که از شما عذرخواهی کنند:
اغلب اوقات شخصی که شما را آزرده است هیچ قصدی ندارد تا برای عذرخواهی نزد شما بیاید.
●بیش از حد خود را با مشکل درگیر نکنید:
به جای اینکه روی مشکل و ناراحتی پیش آمده تمرکز کنید یاد بگیرید عشق را جست وجو کنید و زیبایی ها و مهربانی های اطراف خود را ببینید زیرا کسی که در حق شما بدی کرده است حتماً روزی در جایی دیگر به شما محبت کرده است سعی کنید بیشتر آنها را به خاطر بیاورید.
●سعی کنید مسأله را از نقطه نظر و دیدگاه او ببینید:
اگر شما تصور کنید که جای او هستید ممکن است متوجه شوید آن شخص تمام این کارها و واکنش ها را به دلیل عصبانیت، خشم، و یا حتی عشق انجام داده است و سپس سعی کنید نامه ای از طرف شخصی که شما را آزرده است به خودتان بنویسید و تمام نقطه نظرهایی را که احساس می کنید ممکن است وجود داشته باشد، یادآور شوید.
●مزایای بخشش و بخشیدن را یاد بگیرید:
تحقیقات نشان داده است افرادی که بقیه را می بخشند انرژی بیشتری دارند، دارای اشتهای خوبی هستند و دچار اختلالات خواب نمی شوند.
●فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید:
در بعضی از افراد بخشیدن خودشان بزرگ ترین و سخت ترین معضل است یاد بگیرید خودتان را نیز به دلیل کارهای خطایی که انجام داده اید سرزنش نکنید و خودتان را نیز ببخشید.


مطالب پیشنهادی

خورشت قورمه سبزی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


مواد لازم

گوشت قورمه : ۵۰۰ گرم
لوبیا چیتی : ۳۰۰ گرم
سبزی خورشتی : ۱ کیلو 
شامل ( جعفری ؛ گشنیز ؛ اسفناج ؛ تره ؛ چغندر؛ کمی شوید و مقدار خیلی کمی شنبلیله )
پیاز : ۲عدد
لیمو عمانی : ۶ عدد
روغن : مقداری
نمک ؛ ادویه ؛ فلفل قرمز و زردچوبه : به مقدار لازم
آب جوش : ۳ یا ۴ لیوان

(طرز تهیه )

پیاز را خورد کرده و در روغن تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه کرده و می گزاریم با حرارت کم بپزد بعد از اینکه گوشت با آب خودش پخته شد ادویه ؛ زردچوبه و فلفل را اضافه می کنیم خوب تفت می دهیم سبزی و لوبیا را هم اضافه نموده خوب تفت می دهیم سپس لیمو عمانی را سوراخ کرده و به خورشت اضافه می کنیم و به مقدار لازم آب جوش اضافه کرده ( حدود ۴ لیوان ) و با حرارت متوسط می گذاریم خورشت جا بیافتد در اینجا نمک را هم می توان اضافه کرد
خورشت زمانی آماده است که گوشت و لوبیا خوب پخته شود و خورشت لعاب بندازد پس آماده شدن در ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید
(نکات )
- اگرامکان استفاده از سبزی تازه را دارید مثلا در ایران هستید بسیار عالی ؛ ولی اگر مانند من ساکن خارج از ایران هستید و این خورشت را با سبزی خشک تهیه می کنید من یک روش خوب دارم سبزی را از ۱ شب قبل خیس کنید دو بار آب آن را عوض کنید بعد بگذارید با ۱ لیوان آب و کمی روغن آبپز شود بعد از آبپز شدن به اندازه یک بسته کوچک اسفناج تازه را شسته و خورد کرده و به سبزی اضافه کنید و خوب تفت دهید این روش خیلی طعم خورشت را عالی می کند
- من لوبیا چیتی را ۲ یا ۳ روز خیس می کنم و چند بار آبش را عوض می کنم بسته بندی کرده در فریزر می گذارم سپس برای خورشت یا هر غذای دیگر استفاده می کنم با این روش دیگر نیازی به پختن لوبیا نیست
- لیمو عمانی ۱ یا ۲ ساعت سوراخ کرده و در آب ولرم خیس کنید تا به این وسیله تلخی آن از بین برود
امیدوارم ازتوضیحات من استفاده کنید
( ترکیب سبزی خورشتی در جنوب ایران)
- سبزی خورشتی مورد استفاده ما ترکیبش با سبزی خورشتی شهرهای دیگر متفاوت است . یک روش عالی برای تهیه سبزی قورمه این ترکیب است : ازاسفناج ؛ برگ چغندر ؛ تره ؛ گشنیز؛ جعفری؛ شوید و شنبلیله استفاده می کنیم ؛ مقدار اسفناج ؛ تره و برگ چغندر بیشتراز بقیه است. مقدار گشنیز و جعفری مساوی است ( مثلا اگرمقدار اسفناج ؛ تره و برگ چغندراز هر کدام ۳ بسته باشد جعفری و گشنیزاز هر کدام ۲ بسته ) میزان شوید و شنبلیله بسیار کم یعنی از هر کدام ۱ بسته چون مامان من عقیده دارد که زیاد بودن شوید و شنبلیله سبزی قورمه را تلخ می کند
زمان تهیه سبزی قورمه در جنوب و به خصوص شهر ما (اهواز) فصل زمستان می باشد که برای یک سال تهیه کرده و فریز می کنیم
- ما همیشه از لوبیا چیتی استفاده می کنیم چون لوبیا چیتی خورشت را لعابدار می کند .
استفاده ازاین ترکیب سبزی ؛ لوبیا چیتی و تند کردن قورمه سبزی باعث شده بود که قورمه سبزی مرحومه مامانم همیشه تک باشد و من از ایشان یاد گرفتم به این روش تهیه کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید

مطالب پیشنهادی

دسر راحت créme anglaise

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


این دسر لذیذ و سبک رو من از کلاس شیرینى پزى فرانسوى که مدتى پیش میرفتم یاد گرفتم خیلى راحته و مزه اش شبیه کاسترد اگه اشتباه نکنم چون تقریبأ ١٠ سالى میشه کاسترد نخوردم، حتمأ امتحان کنید 

مواد لازم :

شیر نیم لیتر
خامه نیم لیتر
ورقه ژلاتین ٢ عدد بزرگ
شکر ٢٥٠ گرم
زرده ى تخم مرغ ١٠ عدد
وانیل طبیعى چوبش ( ١ عدد ) من از وانیل شوگر استفاده کردم یک بسته براى نصف این مقدار مواد

با این مقدار تقریبأ ٢٠ تا شات ( لیوان کوچیک ) درست میشه. بسته به شرایط کلاسى که من دارم با مقدار بالا درست کردم ولى توى خونه من نصف این مواد رو استفاده کردم. 
***ورقه هاى ژلاتین رو داخل کاسه ى آب سرد گذاشتم و بعد از اینکه نرم شد روى آبکش گذاشتم تا آبش بره.

طرز تهیه :

زرده و شکر را مخلوط کردم و با همزن دستى ( یا برقى ) خوب زدم تا کرم رنگ بشه ، وانیل شوگر هم اضافه کردم یک بسته ٧ گرمى. ولى در کلاس از یک چوب وانیل طبیعى استفاده کردم. هر کدومش در دسترس بود. 
شیر و خامه هم گذاشتم روى گاز تا به جوش بیاد. از رو گاز برداشتم و گذاشتم خنک بشه تا بعد زرده ها رو اضافه کنم. 
**نکته : اگه زرده ها را داخل مخلوط شیر و خامه اى که داغ هست بریزید زرده ها پخته میشه و گوله ، پس حتمأ بزارید کمى خنک بشه. ولرم خوبه

وقتى مایع تقریبأ ولرم شد تخم مرغ ها رو اضافه میکنیم و میزاریم دوباره روى گاز با شعله ى متوسط رو به پایین و با همزن دستى هم میزنیم. تقریبأ ١٠ دقیقه به هم زدن ادامه میدیم تا مایع خوب مخلوط بشه و کمى هم کف میکنه. از رو گاز بردارید و ورقه ژلاتینى که آبش رو خوب گرفتید بهش اضافه میکنیم و بعد از مختصر هم زدن توى ظرف دسر میریزیم. 
این دسر بعد ٤ ساعت که داخل یخچال باشه خودشو میگیره و آماده ى خوردنه.

ما چون توى کلاس از همزنى استفاده کردیم که دماسنج داره باید دماى مخلوط شیر و خامه و تخم مرغ روى گاز به ٨٥ درجه سانتى گراد برسه بعد برداریم ولى من توى خونه نداشتم و چشمى متوجه میشید که کى بردارید ١٠ دقیقه کافیه هم زدن روى شعله ى متوسط.

مطالب پیشنهادی

راهکارهای اجرایی جهت اصلاح الگوی مصرف در بیمارستانها

راهکارهای قانونی و فرهنگی در مدیریت مصرف انرژی در سازمانها و مراکز پزشکی

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

جوجه کباب با سس کره و زعفران


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


4 عدد را مرغ را خرد میکنیم .هر ران بسته به اندازه ای که داره خرد میشه .اگر ران مرغ بزرگ باشه به 6 تکه و اگر کوچک باشه به 5 تکه تقسیم میشه تا موقع کباب شدن خوب پخته بشه .حالا 3 عدد پیاز رو خلالی خرد میکنیم و نصف استکان آبلیمو و نصف استکان روغن مایع و یک قاشق مربا خوری نمک و کمی فلفل سیاه و زعفران دم کرده یک قاشق غذا خوری میزنیم و این مواد رو با مرغ مخلوط میکنیم و کمی ماساژ میدیمشون  حالا میزاریم تو یخچال برای یک شب بمونه و موقع حاظر کردن اونها رو به سیخ چوبی میکشیم و بعد از کباب شدن با سس کره و زعفران که از قبل درستش کردیم با برس روش میکشیم و یه حرارت دیگه بهش میدیم و دیگه عرضی نیست جز اینکه نوش جانتون .

تحلیل رفتار متقابل


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

من وتو هردوخوب هستیم ولی ممکن است گاهی اوقات درگیر رفتارهای غیر خوب یکدیگر شویم ، در این صورت ما از همان تصمیمات دوران کودکی خود پیروی کرده ایم.

اینها بهترین روشی بودند که ما به عنوان کودکان نو پا می توانستیم با کمک آنها خود را زنده نگهداریم و آنچه را که می خواستیم از دنیایی که در نظرمان خشن و بی رحم می آمد بگیریم. گاهی ، به عنوان افراد بزرگسال ممکن است از این الگوها استفاده کنیم ، هرچند که نتایج بی ثمر و دردناکی در پی داشته باشد. حتی زمانی که ما کودکان نوپایی بردیم ، والدین ما قادر نبودند ما را به روش خاص خود تربیت کنند. آنها یقینا" فشارهای زیادی بر ما وارد آورده اند. ولی این ما بودیم که تصمیم گرفتیم با این فشارها کنار بیائیم ، علیه آنها طغیان کنیم و یا آنها را نادیده بگیریم. این مسئله در مورد ما بزرگسالان نیز صادق است. دیگران و یا محیط اطرافمان نمی توانند ما را وادار کنند که به شکل خاصی فکر و یا احساس کنیم. دیگران و یا شرایط محیطی ممکن است فشارهای زیادی بر ما وارد کنند ، ولی همیشه براساس تصمیمات خودمان با آنها روبرو می شویم.

ما مسئول احساسها و رفتارهای خودمان هستیم.

هر زمان که تصمیمی بگیریم می توانیم بعد ها آن را تغییر دهیم. این مسئله در مورد تصمیمهای اولیه ای که درباره خود و دنیای اطرافمان گرفته ایم نیز صادق است. اگر بعضی از تصمیمات دوران کودکی ما نتایج دردناک و ناراحتی برای ما به عنوان افراد بزرگسال به بار می آورد ، می توانیم تصمیمات را ردیابی کرده و آنها را با تصمیمات جدید و مناسبی جایگزین کنیم.

بنابراین ما می توانیم تغییر کنیم. ما تغییر را صرفا" براساس بینش نسبت به الگوهای رفتاری قدیمی خودمان بدست نمی آوریم ، بلکه با تصمیم گیری فعالانه برای تغییر این الگوها به کسب آن نائل می شویم.

تغییرات ما می تواند واقعی و پا بر جا باشد.

-تاملی در روانشناسی تجربی - تحلیل رفتار متقابل
یان استوارت/ ون جونز

مطالب پیشنهادی

کمر درد (علل,علایم , پیش گیری و درمان)


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


پیش زمینه
درد کمر بیش از 90% افراد را در طول زندگی حداقل یک بار دچار می سازد و بیش از 50% افراد بیش از یک مرتبه دچار آن می شوند. علل بسیار متفاوتی می توانند سبب ایجاد کمردرد شوند. تقریباً در 85% از افراد که برای کمردرد معاینه و بررسی می شوند علت خاصی پیدا نمی شود.

کمردرد بعد از سرماخوردگی دومین عاملی است که سبب می گردد فرد در سر کار حاضر نشود و نیز یکی از علل شایع ویزیت توسط دکتر می باشند. بیش از 90% افرادی که دچار کمردرد می شوند حتی آنها که دردکمرشان به خاطر التهاب ریشه های عصبی کمری است در طی 2 ماه بهبود می یابد. 

پزشکان معمولاً کمر دردی را که کمتر از یکماه از شروع آن می گذرد را حاد و کمردردی را که بیش از یکماه از بروز آن می گذرد را مزمن می نامند.

***** علل دردکمر

• تحت فشار قرار گرفتن ریشه های عصب نخاعی که به اندام تحتانی می روند: می تواند سبب بروز درد تیز و تیر کشنده و بی حسی و گزگز شدن در اندام تحتانی شود. تحت فشار قرار گرفتن ریشه های اعصاب نخاعی (مثل عصب سیاتیک ) علل مختلفی دارد که عبارتند از :

a. پارگی و فتق دیسک : معمولاً تغییرات تخریبی در دیسکها از دهه سوم شروع شده و این تغییرات سبب کاهش توان دیسک در انجام خاصیت ضربه گیری و مستعد شدن آن به تخریب و فتق میشود.

b. تنگی کانال نخاعی: تغییرات تخریبی در مهره ها و دیسک ها بدنبال افزایش سن و علل دیگر و نیز بیماریهای مفصلی همراه سبب تنگی کانال نخاعی شده و ایجاد علائم مربوط به تحت فشار قرار گرفتن نخاع که شامل درد در هنگام ایستادن طولانی مدت یا راه رفتن مسافتی کوتاه است می شود و همچنین امکان دارد خشکی صبحگاهی در ناحیه کمر وجود داشته باشد.

c. تنگی کانال عبوری ریشه های عصبی: همراه با کاهش ضخامت و حجم دیسکها با افزایش سن فضای مفصلی کاهش یافته و با کوچکترین ضربه التهاب ایجاد شده سبب تحت فشار قرار گرفتن اعصاب نخاعی هنگام خروج از فضای بین مهره ای می شوند.

• درد ناشی از کشیدگی ماهیچه ای یا رباط های کمر: درد ناشی از اختلال عضلانی بصورتی است که در نواحی خاص در لمس آن ناحیه حساسیت و درد ایجاد شود و نیز دامنه حرکات در آن ناحیه کاهش یافته باشد. این درد با تحت کشش قرار دادن آن ناحیه عضلانی تسکین می یابد.

• درد ناشی از عفونتهای ستون مهره : اغلب در شب تشدید و با نشستن و ایستادن طولانی مدت هم تشدید می گردد و اغلب همراه با تب و یک مشکل زمینه ای مثل اعتیاد تزریقی یا ضعف ایمنی یا است.

• درد ناشی از تومورهای ستون مهره : که اغلب با کاهش وزن همراهی دارند و عموماً در سنین بالا دیده می شوند.

***توجه: بسیاری از دردهایی که در ناحیه کمر احساس می شوند دردهای ارجاعی از سایر نقاط هستند بعنوان مثال بیماریهای کلیه, آپاندیسیت , عفونتهای لگنی ( در زنان ) و بیماریهای تخمدان و التهابات مثانه همگی می توانند سبب بروز درد در ناحیه کمر شوند که باید همواره به این علل توجه خاص شود.

نشانه های درد ناشی از آسیب کمر
• دردی که امکان دارد به جلو, کناره ها یا عقب ساق تیز بکشد یا محدود به ناحیه تحتانی کمر باشد.
• دردی که با فعالیت بدتر شود.
• دردی که در شب یا در نتیجه نشستن طولانی مدت مثلاً رانندگی طولانی بدتر شود.
• دردی که همراه با گزگز شدن یا ضعف در بخشی از پا شود.
چه موقع به پزشک مراجعه شود 
• در حوادث اخیر رانندگی مثل پرتاب از موتور یا سقوط از ارتفاع که به کمر آسیب وارد شده است.
• دردکمر بدنبال صدمات خفیف وارد شده به کمر در افراد بالای 50 سال.
• سابقه مصرف کورتون در فردی که کمردرد دارد.
• دردکمر در فردی که سابقه پوکی استخوان دارد مثلاً قبلاً دچار شکستگی ران شده است.
• دردکمر در افراد بالای 70 سال.
• سابقه قبلی سرطان در حضور دردکمر اخیراً‌ ایجاد شده.
• بروز کمردرد جدید در حضور عفونت اخیر.
• کمردرد در حضور تب بالای 38 درجه سانتی گراد.
• کمردردی که با استراحت تشدید می شود.
• کمردرد همراه با کاهش وزن اخیر.
• همچنین بروز کمردرد به همراه ایجاد اختلالات عصبی مثل عدم توانایی در ایستادن روی پاشنه پا یا بالا و پائین بردن با در محل مفصل مچ پا یا ایستادن روی انگشتان پا نیاز به معاینه توسط پزشک دارد.
• همچنین بروز کمردرد بهمراه اختلال در کنترل فعالیت مثانه و روده مثل بی اختیاری یا اختلال در قطع و شروع جریان ادراری نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد.

*****شرح حال 
• آیا سابقه ای از بلند کردن جسم سنگین و بدنبال آن شروع درد وجود دارد یا خیر؟
• آیا شروع کمردرد ناگهانی بوده یا تدریجی ؟
• چه حرکاتی دردکمر را تشدید یا تسکین می دهد؟
• آیا سابقه ای از کمردرد قبلی دارد یا خیر؟
• آیا بیماری اخیر داشته است یا خیر؟
• آیا اختلال روده ای یا مثانه ای دارد یا خیر؟
• در خانمها آیا اخیراً ترشح, درد شکمی یا خونریزی غیر طبیعی داشته اند یا خیر ؟
• بر حسب شرایط سئوالهای دیگر نیز پرسیده خواهد شد.

معاینه بالینی
• از فرد خواسته می شود روی پاشنه و انگشتان پا بایستد ( این امر برای بررسی آسیب ریشه های عصبی انجام می گیرد ).
• رفلکس های پا ( زانو- مچ ) بررسی می شود.
• فرد روی تخت می خوابد و یک یا هر دو پای بیمار توسط پزشک یا خود بیمار بالا آورده می شود, این تست برای بررسی قدرت عضلانی درگیری احتمالی عصبی در ناحیه کمر و ارزیابی فشار احتمالی روی عصب سیاتیک انجام می گیرد.
• یک معاینه حسی اندام تحتانی لازم است صورت گیرد.
• برای بررسی دردهای ارجاعی احتمال دارد معاینه مقعد یا لگنی صورت گیرد.

****تصویربرداری 
•چنانچه علائم خطر ( علائم خطری که لازم است به پزشک مراجعه شود و قبلاً‌ بیان شد ) وجود نداشته باشد احتمال اینکه در تصویربرداری تشخیص خاصی مطرح شود کم است و از آنجا که 90% دردهای حاد در غیاب علائم خطر طی یکماه بهبود می یابند اغلب پزشکان در این موارد تصویربرداری را لازم نمی دانند.
•رادیوگرافی ساده: اغلب در بررسی درد حاد کمردرد جایی ندارد بخصوص در 30 روز اول . تنها در مواردی که ضربه شدید به کمر وارد شده باشد یا ضربه متوسط در افراد بالای 50 سال به کمر وارد شده باشد و یا در افراد دچار پوکی استخوان و نیز آنها که کورتون مصرف می کنند رادیوگرافی می تواند مفید باشد.
•میلوگرافی: به بررسی کانال نخاعی در عکس ساده رادیوگرافی که در آن یک ماده حاجب به درون کانال نخاعی تزریق می شوند گویند. از زمان روتین شدن MRI استفاده از این روش کاهش یافته است. امروزه بهمراه CT اسکن و در مواردی خاص برای تصمیم گیری در مورد انجام جراحی صورت می گیرد.
•ام آر آی : روش گران اما بسیار مفیدی برای بررسی ستون مهره است. در این روش به فرد اشعه داده نمی شود. استفاده روتین از آن در درد حاد کمر جایی ندارد مگر در مواردی که نیاز به جراحی اورژانس وجود دارد. همچنین MRI امکان دارد در مواردی که درد بیش از یکماه است که ادامه دارد و برای رد سایر علل زمینه ای انجام گیرد.
•سی تی اسکن : روش نوین از انجام رادیوگرافی است که در آن می توان مقاطع بسیاری از محل ضایعه تهیه کرد.
•الکترومیلوگرام: روشی است که اغلب در دردهای مزمن کمر و برای تمایز قابل شدن بین درد عصبی و درد عضلانی استفاده می شود.

*****درمان کمردرد

درمان در خانه :
• برخی مطالعات نشان داده اند که قراردادن یک بالش کوچک در سمت داخل یا زیر زانو هنگام خواب دردکمر امکان دارد بهتر شود. 
• در مورد دردهای حاد انجام ورزشهای کمر معمولاً سودی ندارد اما در دردهای مزمن ( بیش از یکماه ) ورزش می تواند با تقویت عضلات درد را کاهش و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.
• داروهایی مثل ایبوبروفن و استامینوفن می تواند در کوتاه مدت دردکمر را تسکین بخشند اما توجه کنید چنانچه دچار زخم معده یا خونریزی گوارشی شده اید قبل از مصرف این داروها با پزشک مشاوره شود.
• گرم کردن و سرد کردن موضعی می تواند درد را بهبود بخشد.
• اغلب متخصصان معتقدند که استراحت طولانی در بستر با دوره بهبودی طولانی تری همراه است.

*****درمان طبی :
درمان طبی با این پیش فرض باید صورت گیرد که 90% از دردهای حاد کمر طی یکماه بهبود خودبخودی دارند لذا درمان در خانه و استراحت اولین درمان در درد حاد کمری است. اغلب متخصصان توصیه می کنند که بمدت دو روز استراحت در بستر و کاهش فعالیت صورت گیرد و مدت بیشتری از 2 روز را لازم نمی دانند. استفاده از گرما درمانی ( حوله گرم ) و یا سرما درمانی ( یخ درمانی ) می تواند مفید باشد. اما جهت درمان طبی بر حسب سابقه پزشکی فردـ آلرژی های احتمالی و سایر داروهای مصرفی توسط فرد پزشک داروی مناسب را انتخاب و تجویز می کند. این داروها می توانند از داروهای زیر انتخاب گردند :

1- داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی: داروهای اصلی مورد استفاده در درد حاد کمر می باشند و انواع مهم آنها عبارتست از ناپروکسن و ایبوبروفن.

2- استامینوفن: فقط اثر ضد درد دارد و برخلاف داروهای بالا اثر ضد التهاب ندارد.

3- شل کننده های عضلانی: برخی اعتقاد دارد که اسپاسم عضلانی از علل دردکمر است و این داروها با رفع این انقباض نابجا باعث کاهش درد می شوند.

4- ضد دردهای اپیوئیدی: می توانند در کاهش درد مفید باشند اگر چه زمان بهبودی را تسریع نمی کنند. این داروها می توانند سبب یبوست, وابستگی و کاهش پاسخ به محرکها شوند. اعتقاد بر این است که استفاده کوتاه مدت از این داروها مفید است.

5- استروئیدها ( کورتون ): استروئیدهای خوراکی جایی در درمان ندارند. تزریق در فضای مفصلی خلفی می تواند در افرادی که دچار درد مزمن سیاتیکی اند مفید باشد.
جراحی:
گاهی جهت درمان درد سیاتیک و نیز درد عصبی پیشرونده ناشی از فتق دیسک ضرورت دارد.

*****پیشگیری از کمردرد 

• انجام ورزشهای با تماس پائین مثل شنا, پیاده روی و دوچرخه سواری با افزایش میزان تناسب و توان می توانند در کاهش ابتلا به کمردرد مفید باشند.

• تقویت عضلات شکم میزان ابتلا به کمردرد و در موارد وجود کمر درد شدت آنرا کاهش می دهد.

• افرادی که کار آنها مستلزم بلند کردن اجسام سنگین است یا ورزشکارانی که با وزنه سروکار دارند باید حتماً از کمربندهای پهن محافظ کمر استفاده کنند.

• هرگز از کفشهای پاشنه بلند بمدت طولانی استفاده نکنید.

• در هنگام ایستادن طولانی مدت هر از گاهی به روی یک تکیه گاه یا دیوار تکیه کنید تا از فشار بر روی کمر کاسته شود.

• هم تشک های خیلی نرم و هم تشک های سفت سبب کمردرد می شوند لذا از تشک مناسب استفاده نمائید.

• هرگز اجسامی را که برای شما سنگین هستند بلند نکنید. در هنگام بلند کردن اجسام کمر باید عمود بر زمین و نه خم شده به جلو باشد باید اجسام را در حالیکه نزدیک بدن شما هستند با زانوها بلند کنید.

پیش آگهی 

• پیش آگهی افرادی که مبتلا به علائم خطر هستند بسته به بیماری زمینه ای آنهاست.

• بیش از 90% افرادی که دردکمر را تجربه می کنند و مشکل خاصی ندارند طی یکماه بهبود می یابند و 50% از آنها امکان دارد دوباره دچار کمردرد مجدد شوند.

• بیش از 80% از افراد با درد سیاتیک با یا بدون جراحی بهبود می یابند.

مطالب پیشنهادی

کاربردها و فواید کوکاکولا یا نوشابه های سیاه


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

لطفا از خوردن نوشابه خودداری کنید.!! با این حال نوشابه سیاه کاربردهای خوب دیگری هم دارد:

1- یه تکه فویل آلومینیومی رو مچاله کنید و تو نوشابه سیاه فرو کنید، بعد فویل رو روی زنگ‌زدگی سپر ماشین بمالید تا از بین برود.
2- یا برای یخ‌زدایی شیشه جلوی ماشین ازش استفاده کنید.

3- لکه روغن ماشین روی موزائیک رو هم می‌تونید با یه قوطی نوشابه پاک کنید.
4- برای اینکه چمن‌های سرسبزتری داشته باشید ماهی یه بار روی چمن نوشابه بپاشید.

5- برای پاک کردن درز بین کاشی‌ها از نوشابه سیاه استفاده کنید.

6- اگر ته ماهی تابه سوخته است، توش نوشابه بریزید و بگذارید بجوشد و تکه‌های سوخته رو از تابه جدا بکند. از همین روش برای از بین بردن رسوب کتری و سماور هم می‌شود استفاده کرد.

7- دو لیتر نوشابه برای پاک کردن رسوب و زنگار یه استخر کافی است. بگذارید نوشابه و آب یک روز دراستخر بماند و از نتیجه لذت ببرید.

8- نوشابه لکه ماژیک را به راحتی از روی فرش و دیوار پاک می‌کند. بعد از لکه‌بری با نوشابه، با آب و صابون محل لک رو بشورید .

9-نوشابه سیاه می تواند آدامس را از لباس یا مو به راحتی بکند !

10- حالت دادن به موهای فر و مجعد: اول موهاتون رو با نوشابه خیس کنید و بعد از چند دقیقه بشورید. اگه نمی‌خواهید رنگ موهاتون تیره‌تر بشه از نوشابه رژیمی استفاده کنید.
11- کشتن مار ها : اسید موجود در کوکاکولا مار را می کشد.
12- تمیز کردن باطری ماشین: به هر دو محل اتصال سیم به باطری مقداری نوشابه سیاه بریزید و بگذارید بماند و سپس پاک کنید.

13- شستن موتور ماشین: اگر موتور ماشین پر از روغن و ... است، کوکاکولای سیاه روی آن بریزید و بگذارید مقداری بماند و سپس با آب ولرم بشورید.

14- تمیز کردن کاسه توالت !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خب! حالا خودتان قضاوت کنید. چیزی که می تواند از روغن موتور تا رسوب آهک رو از بین ببرد، با دندان و معده‌ و دستگاه گوارش‌تون چیکار می کند؟!

کیست تخمدان در زنان



وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


سوال – کیست تخمدان چیست ؟ میزان شیوع آن چقدر است و در چه سنینی بیشتر دیده می شود ؟

پاسخ – کیست های تخمدان توده های خوش خیم تخمدان هستند و تقریباً هشتاد تا هشتادوپنج درصد آنها در سنین باروری خانم ها مشاهده می شود یعنی بین بیست سالگی تا چهل و دوسالگی و کمتر از چهل و پنج سالگی است . اینها ممکن است هورمون ترشح کنند که باعث اختلالات در سیکل های ماهیانه می شوند . چون یک هورمونی به اسم استروژن ترشح می کنند . و ممکن است هورمون ترشح نکنند و باعث علائمی مانند درد ، بزرگ شدن شکم بشوند و یا مریض احساس فشار کند . به هرجهت هرنوع کیست تخمدان به ارزیابی احتیاج دارد . با اینکه ما باز هم می گوییم اکثریت اینها در خانم های جوان خوش خیم هستند . من اینجا یک توضیحی بدهم چون اکثراٌ مادرهایی به ما مراجعه می کنند و نگران هستند که دختر ما مبتلا به کیست است . اولاً در خانم های جوان و دخترخانم ها اینها کیست هایی است که هورمون ترشح می کند. علت آن نیز اختلال در سیستم تخمک گذاری خانم ها است . اینها ندرتاً ممکن است سایز بالای هشت یا ده سانت پیدا کند . اکثراً با علائمی مانند خونریزی های غیر طبیعی و عدم سیکل ماهیانه مراجعه می کنند . با یک سونوگرافی می توان کیست را نشان داد . جالب است که بدانید اکثریت این کیست ها بدون درمان در عرض چهار تا هشت هفته از بین می روند که به آن درمان انتظارانه می گوییم . فقط باید مراقب باشند . یک دارویی که خیلی موفقیت آمیز است استفاده از قرص های ضد بارداری است . که ما وقتی این دارو را تجویز می کنیم نگران می شوند که مبادا این کیست باعث ایجاد عوارضی مانند ناباروری در دختر خانم ها شود . اصلاً نباید نگران باشند ، این قرص ها به دلایلی که توجیح آن از لحاظ علمی درست است باعث مهار هورمون های تخمدان می شود و این کیست را از بین می برد . بعضی از این کیست ها ممکن است جدار نازکی داشته باشد با یک حرکت ناگهانی و یا حتی بدون حرکت پاره می شود و داخل شکم می ریزد . گاهی دردهای خیلی شدیدی ایجاد می کند . الان در کشورهای غربی آماری که می دهند هر ساله تعداد بسیار زیادی از خانم ها فقط به دلیل پاره شدن این کیست های خوش خیم در بیمارستان بستری می شوند . چون این درد خیلی شدید است و علت آن نیز این است که این مایع کیست وارد حفره ی شکم می شود و باعث تحریک قسمتهایی از شکم می شود . این درد اکثراً به شانه کشیده می شود و همراه با تهوع و استفراغ است . خیلی اوقات ممکن است ما آن را با آپاندیسیت اشتباه کنیم. یک آزمایش خون ، معاینه ی دقیق شکم و سونوگرافی می تواند به ما کمک کند . چون یک سونوگرافی دقیق که انجام می دهیم مایع کیست را که داخل شکم ریخته به ما نشان می دهد و این یک وجه افتراق خوبی است با خانم هایی که مبتلا به آپاندیس شده اند . یک نوع دیگر از این کیست ها که هورمون ترشح می کند در خلال بارداری اتفاق می افتد . این هم ما خیلی از خانم های بارداری را در ماه های اول می بینیم که نگران هستند و با انجام سونوگرافی می گویند که تخمدان ما مبتلا به کیست شده است . اولاً به عللی هورمون حاملگی که از جفت ترشح می شود یک وجه اشتراکی با یکی از هورمون های تخمدان دارد . پس هورمون حاملگی می تواند باعث ایجاد کیست های تخمدان شود . همانطور که گفتم اینها خوش خیم هستند و با فرصتی که ما می دهیم از بین می روند . در بعضی از حاملگی ها ما بیشتر این کیست ها را می بینیم مثلاً خانم هایی که چند قلو دارند . چون در چند قلویی دو یا سه جفت است پس هورمون جفت زیاد است و ریسک آن نیز بیشتر است . در خانم هایی که حاملگی های مولار دارند و یا به اصطلاح عوام به آن بچه خوره می گویند ، جفت به طور غیر طبیعی رشد می کند . در خانم هایی که دیابتیک هستند و باردار شده اند . در خانم هایی که با استفاده از هورمون های تحریک تخمک گذاری باردار شده اند . مثلاً ناباروری داشته اند و ما به آنها هورمون داده ایم و باداری شده اند . در این افراد ریسک این کیست ها در بارداری بیشتر است . در این جور مواقع ما فقط به مریض درمان انتظارانه را تجویز می کنیم . توقع داریم وقتی سطح هورمون های جفت به یک حد متعادلی رسید خودبخود سایز این کیست ها کوچک شود و متوقف گردد .

سوال – علل ایجاد کیست های تخمدان چیست ؟

پاسخ – این کیست هایی که اشاره کردم همانطور که گفتم بر اثر اختلالات تخمک گذاری است . جالب است که بدانید چون خیلی مشکل خانم های جوان است ، یک سری از این کیست ها به اسم تخمدان های پلی کیستیک است . یعنی بعضی از تخمدان ها مستعد به ایجاد کیست هستند . اینها اکثراً خانم هایی هستند که وزن زیاد دارند . علائم افزایش هورمون مردانه دارند . مانند افزایش رویش موهای صورت و بدن ، جوش های چرکی دارند و خود این هورمون مردانه ی بالا در تخمدان باعث می شود که این خانم نتواند مانند یک خانم طبیعی تخمک گذاری داشته باشد . اکثراً خانم هایی هستند که مراجعه می کنند به این علت که سیکل های ماهیانه ندارند و یا فقط با دارو دارند . سونوگرافی در اینها یک ظاهر مشخصه ی خاصی می دهد. مانند یک کیست تخمدان معمولی نیست که سونوگرافی به ما یک کیست هشت یا نه سانتی ساده نشان دهد . یک تصویر خاصی دارد به اسم تخمدان های پلی کیستیک . یعنی کیست های ریزو کوچک در کنار هم هستند . اینها نیز در دختر های جوان زیاد دیده می شود . الان در حال بررسی است که آیا واقعاً اساس ژنتیک دارد ؟ آیا تغذیه مهم است ؟ آب وهوا مهم است ؟ به هرجهت اگر دختر خانم جوانی این علائم را داشته باشد ، همراه با اضافه ی وزن یک علامت خطر است . و اولین توصیه ای که به این دختر خانم های جوان می کنیم این است که اگر ده درصد هم وزن خود را زیر ایده آل بیاورند ، آمار نشان می دهد که نود یا نود و پنج درصد سیکل اینها به وضعیت طبیعی باز می گردد . یک درمان دیگر استفاده از قرص های ضد بارداری است. البته چون در این خصوص خانواده ها خیلی نگران هستند باز من تأکید می کنم که در تخمدان های پلی کیستیک، قرص های ضد بارداری به این مشکل تخمک گذاری خانم ها کمک می کند. اضافه وزنی که اینها دارند مربوط به قرص نیست بلکه مربوط به بیماری زمینه ای مشکل تخمدان است . متأسفانه حدود سی یا چهل درصد تخمدان های پلی کیستیک نابارور هستند . خانم های جوان یا مادران آنها وقتی قرص تجویز می شود نگران نا باروری هستند . توجه داشته باشند که قرص در این خانم ها ایجاد ناباروری نمی کند. بلکه خود بیماری زمینه ای تخمدان های پلی کیستیک به عللی که توجیه علمی دارد ریسک ناباروری را در این خانم ها زیاد می کند . پس اولین درمان با تخمدان های پلی کیستیک اگر خانمی اضافه وزن دارد باید آن را کاهش دهد . در صورتیکه با کاهش وزن هم مشکل تخمک گذاری حل نشد و باز هم سیکل ها نامرتب هستند ، قرص های ضد بارداری بسیار خوب است . هم روی هورمون ها اثرات خوب دارد و هم سیکل های ماهیانه را مرتب می کند .

سوال – لطفاً انواع کیست ها را شرح دهید . تقسیم بندی آنها از لحاظ درمان و یا نوع آن به چه صورتی است؟

پاسخ – تخمدان های پلی کیستیک نیز جزء کیست هایی است که هورمون ترشح می کند . هورمون مردانه و هورمون استروژن این خانم ها زیاد است . این خانم های جوان و یا مادران آنها نیز دیده اند که گاهی دکتر ها به این خانم دارویی به نام متفورمین تجویز می کنند . متفورمین دارویی است که ما به بیماران دیابتی می دهیم . ولی با علل علمی زیاد و تحقیقات نشان داده شده است که متفورمین برای تخمدان های پلی کیستیک بسیار داروی موثر و خوبی است . در سطح کبد این خانم ها اثر می گذارد و تولید و اثرات هورمون مردانه را در بافت های بدن کم می کند . هم پرمویی این افراد کاهش پیدا می کند ، هم به کاهش وزن آنها کمک می کند و هم روی هورمون های تخمدان اثر خوب دارد . در خیلی از جاهای دنیا امروزه اگر خانمی با تخمدان های پلی کیستیک به دلیل ناباروری به مراکز مراجعه می کنند ، همراه با داروهای ناباروری و یا حتی شش تا هشت هفته قبل از اقدام به تجویز این داروها به بیماران دارای تخمدان های پلی کیستیک داروی متفورمین نیز تجویز می کنند . برای اینکه مطالعات ثابت کرده که داروی متفورمین شانس باروری را در این خانم ها افزایش می دهد . از طرف دیگر خانم های جوان بدانند چون متفورمین هورمون نیست عارضه ای ندارد . تنها عارضه ای که این دارو دارد عوارض گوارشی است مانند تهوع، استفراغ ، نفخ شکم و گاهی اسهال . متأسفانه آنقدر عوارض آن زیاد است که گاهی خانم ها نمی توانند تحمل کنند . تنها راه آن این است که ما به مریض می گوییم که با دوز و مقدار خیلی کم شروع کند و پلکانی دوز دارو را افزایش دهد تا بتواند عوارض آن را تحمل کند .

سوال – آیا این دارو را به تنهایی می توان برای کاهش پرمویی استفاده کرد؟

پاسخ – بله . ما به مریض دارو را می دهیم اما اصل بر این است که مریض رضایت داشته باشد. به عللی می گوید که من حاضر نیستم قرص ضد بارداری بخورم و یا گاهی خانم ها به قرص های ضد بارداری بسیار حساس هستند . علائم گوارشی می دهد و یا به علت مشکلی اصلاً استفاده ی آن دارو برای آنها ممنوع باشد . ما به این خانم ها تجویز می کنیم که فقط داروی متفورمین استفاده کنند.

سوال – در سنین غیر باروری و سنین یائسگی آیا باز هم امکان ابتلا به این نوع کیست ها است یا خیر؟

پاسخ – بله ولی در سنین بالا چون ریسک بدخیمی بیشتر است و به محض اینکه بخصوص یک خانمی بعد از سنین یائسگی با هر درد و یا علائمی مراجعه کرد و یا در سونوگرافی دیده شد مثلاً یک خانمی مشکل کیسه صفرا داشته و سونوگرافی شده تصادفاً یک کیست نیز در تخمدان نشان داده است، الزاماً در این سنین ما باید اول بدخیمی ها را رد کنیم . اصلا ً برنامه و هدف ما این نیست که در خانم ها ایجاد نگرانی و تشویش کنیم . ولی خانم ها بدانند در بدخیمی های سیستم زنان متأسفانه بدترین آنها که اکثراً هم علائمی ندارد ، بدخیمی های تخمدان است. اکثراً وقتی مریض به دست پزشک می رسد در مراحل سه و چهار است . یعنی بیماری پیشرفته است برای اینکه مریض علائمی نداشته است . سرطان های رحم معمولاً با خونریزی ، ترشحات غیر طبیعی همراه است . دهانه ی رحم نیز به همین صورت است . اما سرطان های تخمدان اکثراً مریض علائمی ندارد و وقتی که به دست ما می رسد مراحل پیشرفته است . همانطور که گفتم بعد از سنین یائسگی هرگونه توده ی تخمدان خیلی برای ما اهمیت دارد . و با بررسی های دقیق سونوگرافی مشخص می شود . چون سونوگرافی های دقیق واقعاً برای تشخیص افتراقی خیلی می تواند به ما کمک کند . تست های خون است که امروزه خوشبختانه در ایران در اکثر آزمایشگاه ها وجود دارد که به اسم تومور مارکر است . یعنی ما با اندازه گیری این تومورمارکر ها و یا یک سونوگرافی و سی تی اسکن یا ام آر آی ما می توانیم پی ببریم که ماهیت این توده چیست . هرکدام از اینها که انجام شود ، سیتی و سونوگرافی های ترنس واژینال هم که امروزه انجام می شود خیلی می تواند کمک کند که ماهیت این کیست شناخته شود . در خانم های بعد از چهل و پنج سال این کیست ها برای ما خیلی مهم است . گاهی خانم ها می گویند که پزشک به ما گفته باید عمل جراحی کنیم . ما عقیده بر این داریم که خیلی از این کیست ها تا عمل جراحی نشوند نمی توانیم به مریض بگوییم که خوش خیم است یا بدخیم .

سوال – خانم هایی که در سنین باروری هستند و مبتلا به کیست شده اند آیا می توانند باردار شوند یا ابتدا باید کیست آنها درمان شود ؟

پاسخ – در خصوص کیست هایی که هورمونی بود ، گفتیم یا درمان انتظارانه و یا اینکه به آنها قرص های ضد بارداری می دهیم . یک سری از کیست ها خوش خیم هستند ولی متأسفانه ریسک ناباروری در این خانم ها بالا است. یک کیست هایی است که شنیده اید اصطلاحاً به آن کیست های شکولاتی می گویند . اسم علمی آن نی چاکلت کیست است. که بیماری اندومتریوز یا اندومتریوما است . خانم ها وقتی مبتلا هستند مشکلات عدیده ای دارند و علت آن را می پرسند . واقعاً علت اصلی این بیماری ناشناخته است . در برخی جاها مانند کشورهای غربی شیوع بالایی دارد و در برخی جاها مانند کشورهای شرق آسیا شیوع کمتری دارد . در خصوص آن خیلی تحقیق می کنند . درخصوص زمینه ی ژنتیک ، توارث ، تغذیه و آب و هوا در حال بررسی است که چرا این بیماری اتفاق می افتد . اصل علت آن این است که در خانم هایی که مبتلا به این بیماری هستند هم زمان با سیکل ماهیانه ، یک مقداری از خون پریود از طریق لوله های رحمی باز می گردد به شکم و لگن . در روی تخمدان، پشت لگن ، روده و در جاهای مختلف کاشته می شود . پس وقتی ما این کیست را برش می دهیم یک کیستی است که جنس آن از جنس خون ماهیانه است . یعنی یک خون قهوه ای تیره است . علاوه بر اینکه شیوع ناباروری در این خانم زیاد است دردهای لگنی مزمن دارند . دردهای زمان پریود خیلی شدید دارند و مشکل خیلی از این خانم ها اصلاً ناباروری نیست بلکه دردهای شدید لگنی است که اینها را آزار می دهد . متأسفانه این کیست ها از علل مهم ناباروری است . علت آن گفتم که واقعاً هنوز هم ناشناخته است .

خیلی مهم: جالب است که بدانید الان خیلی روی تغذیه بررسی می کنند . می گویند در کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره شیوع این بیماری کم است ولی وقتی افراد این کشورها مهاجرت می کنند و به کشورهای غربی مانند آمریکا و کانادا می روند میزان این بیماری در مهاجران این کشورها زیاد می شود . پس در نتیجه می گویند شاید تغذیه نقش مهمی دارد . جدیداً میزان اکسیداتیو استرس که درمان آن آنتی اکسیدان ها است مانند ویتامین c ویتامینD و ویتامین E اینها را در خون این خانم ها بررسی کرده اند و دیدند که میزان این اکسیداتیو استرس در این خانم ها تغییر دارد . پس می گویند احتمالاً تغذیه نقش مهمی را بازی می کند.

کیست ها و سلول های سرطانی همگی با ازدیاد استرس و مواد شیمیایی مضر در بدن (از طریق آب، هوا، مواد خوراکی و...) نمایان می شوند. در کشور های جهان سوم که به پیشگیری اهمیت داده نمی شود و قیمت محصولات مهمتر از کیفیت محصولات است و به ندرت افراد کالاهای اورجینال و یا ارگانیک مصرف می کنند، آمار ابتلا به سرطان و کیست ها نیز بسیار بیشتر است.

ما توصیه می کنیم که خوراک خود را به غذاهای طبیعی و مرغوب (نظیر تخم مرغ محلی، مرغ محلی، ماست محلی، سس یا رب گوجه خانگی، سبزیجات خانگی و...) محدود کنید و یا از محصولات کارخانه ای اورجینال و مرغوب (نظیر روغن های خوراکی خالص ایتالیایی) استفاده کنید. متاسفانه مشاهده شده تولیدات کارخانجات مواد غذایی و دارویی ارزان قیمت ایرانی، هندی، پاکستانی و چینی (حتی ساده ترین تولیدات این کشور ها نظیر مرغ و گوشت کارخانه ای آنها) دارای مواد اولیه ناخالص و مواد شیمیایی مضر و محرک هورمونی (حتی بالاتر از حد استاندارد جهانی) می باشند. لذا واردات محصولات آنها به کشور های اروپایی بسیار کم شده است. در روز خوراکی های آنتی اکسیدان دار طبیعی (نظیر چای سبز، گریپ فروت، آلو ورا، روغن زیتون ایتالیایی، لیموترش و...) بیشتر استفاده کنید و ورزش روزانه را هرگز فراموش نکنید.

سوال – من در یک سال گذشته با درد پریودی شدید به دکتر مراجعه کردم گفتند تومور دارید با جراحی آن را برداشتند اما بعد از شش ماه دوباره تخمدان سمت چپ من همان کیست را تولید کرد . الان چون ازدواج کرده ام و قصد بارداری دارم می خواستم بدانم که چکار باید بکنم ؟

پاسخ – همانطور که این خانم اشاره کردند متأسفانه این کیست ها مربوط به سنین باروری است و ما خیلی نادر در خانم های تین ایج و نوجوان آندومتریوز می بینیم و یا در خانم های بعد از یائسگی . چون بر اثر پس گرد خون زمان پریود اتفاق می افتد . پس تا زمانی که یک خانم سیکل ماهیانه دارد مانند ایشان متأسفانه رسیک بازگشت این بیماری وجود دارد . درمان هایی که ما به این خانم ها می دهیم همانطور که اشاره کردند درمان هایی است که سیکل ماهیانه این خانم ها را متوقف کند . یعنی از بازگشت این خون به داخل لگن جلوگیری کند . این خانم اشاره نکردند که بیماری ایشان در چه مرحله ای بوده است . ما اندومتریوز استیج یک تا چهار داریم . استیج یک ، مرحله ی یک و دو ضایعات را از طریق جراحی که امروزه خوشبختانه در همه جای دنیا وجود دارد و در ایران نیز بسیار تکنیک پیشرفته ای است و همکاران مجربی داریم که این ضایعات را از طریق لاپاراسکوپ و بدون اینکه شکم مریض باز شود می سوزانیم و بر می داریم . در استیج سه و چهار متأسفانه ریسک ناباروری بالا است . برای ما سن بیمار خیلی مهم است . یعنی اگر خانم جوانی زیر سی و پنج سال باشد دارو به او می دهیم و یک مدت سعی می کنم که ضایعات مهار شود و بلافاصله بیمار برای بارداری اقدام کند . درصورتی که سن بیمار بالای سی و پنج و یا سی و هفت سال باشد آنقدر کتاب ها و مقالات نوشته اند ولی ما نمی دانیم ، واقعاً خود بیماری زمینه ای آندومتریوز کیفیت تخمک ها را بد می کند . حالا علت آن چیست ؟ خیلی از افراد بر روی ایمنی مریض کار می کنند . یعنی اگر من تخمک یک خانم آندومتریوز را به جنین شناس بدهم بایک تخمک خانمی که مشکل مربوط به شوهر او است و یا سن لگن دارد ، افتراق می دهد که کیفیت تخمک خانم آندو متریوز بدتر است . اگر خانمی بالای سی و پنج و سی و شش سال سن داشته باشد و آندومتریوز او مراحل سه و چهار باشد امروزه در تمامی مراکز دنیا توصیه می شود که مریض زودتر روی درمان های آی وی اف برود تا میزان باروری را بالا ببرد . یعنی درمان به سن و مرحله ی بیماری بستگی دارد . اینطور که این خانم ذکر کردند که دوباره عود کرده من حدس می زنم که بیماری ایشان مرحله ی سه یا چهار باشد . همانطور که گفتم ما در برخی موارد می بینیم که چند خواهر مبتلا هستند . پس شاید زمینه ی ژنتیک هم در این خانم ها نقشی دارد و ما تنها کاری که می کنیم می گوییم با مهار تخمک گذاری و مهار سیکل های ماهیانه ما از عود بیماری جلوگیری می کنیم . بهترین دارو هنوز هم می گویم اگر خانم ها نترسند قرص های ضد بارداری است . اگر مداوم بیمار قرص ضد بارداری بخورد جدار رحم نازک می شود و سیکل ماهیانه متوقف نمی شود . در صورتی که به عللی قرص جواب نداد و یا خانمی نتوانست تحمل کند بعد داروهای طبی دیگر تجویز می شود .

سوال – لطفاً در خصوص روغن زیتون توضیح بفرمایید.

پاسخ – در بین میوه های مختلفی که خداوند در اختیار ما قرار داده است هرکدام از آنها در سلامتی ما نقشی ایفا می کنند . و برخی از آنها را خداوند تبارک و تعالی در قرآن اسم برده است . یکی از آن میوه هایی که به آن قسم خورده شده زیتون است . علاوه بر انجیل به زیتون نیز اشاره شده است . امروزه علم تغذیه متوجه ارزش بسیار بالای زیتون و روغن زیتون شده است . اگر ما می توانستیم زیتون را همینطوری مصرف کنیم خیلی خوب بود . اما اشکال آن این است که مزه ی خیلی تلخی دارد و هم در تمام طول سال در اختیار نیست . برای همین یا آن را به شکل زیتون شور در می آورند و یا از آن روغن می کشند و به دو شکل روغن بدون بو و روغن معمولی عرضه می کنند . برای اینکه روغن را بدون بو بکنند از زغال فعال و یا ترکیباتی که بتواند بوی روغن را به خود بگیرد استفاده می کنند . ما اصلاً توصیه ای برای مصرف روغن شور به مقدار زیاد نداریم . یعنی از دید تغذیه ضرر خوردن زیتون شور از نفع آن بیشتر است. فقط در مواقعی که به صورت تنفننی یکی دو عدد در غذای کسی برای جالب کردن و یا مزه دادن بگنجانند می توان تحمل کرد وگرنه ما اضافه تر ازآن را نمی پذیریم . درخصوص روغن زیتون باید اشاره کنم که در تغذیه گاهاً به آن روغن ضد سرطان گفته می شود . چون مواد آنتی اکسیدانی دارد که فوق العاده در جلوگیری از پیری و سرطانی شدن سلول مهم و موثر است . روغن زیتون یا سبوس برنج خالص ایتالیایی حرارت بالایی را تحمل می کند و دیر خراب می شود و ویتامین E بسیار با ارزشی را در خود دارد که به حفظ تراوت و شادابی بدن کمک می کند . پیشنهاد من این است که به اندازه ی یک قاشق روغن زیتون یا سبوس برنج خالص ایتالیایی حداقل بعضی از روزهای هفته در غذای خود استفاده کنیم . بهترین توصیه این است که روی سالاد به همراه یک قاشق سرکه و آب لیمو ریخته شود و از آن سالاد تناول شود. امیدوارم سلامتی شما با مصرف غذاهای سالم و مغذی مانند روغن زیتون هر روی مستدام باشد .

سوال – من بیست و سه سال سن دارم در سن پانزده سالگی کیست تخمدان داشتم و عمل کردم . الان که ازدواج کردم جهت جلوگیری از بارداری قرص استفاده می کنم آیا مصرف این قرص ها منجر به ناباروری می شود یا خیر و دیگر اینکه آیا این قرص ها منجر به تولید کیست تخمدان می شود یا خیر؟

پاسخ –اصلاً نگران نباشند ایجاد ناباروری نمی کند . مطالعات ثابت کرده که خانم هایی که از قرص ضد بارداری استفاده می کنند شانس ایجاد کیست های تخمدان درآنها پایین تر است . ولی ما نمی دانیم که پاتولوژی در آن کیستی که در سن پانزده سالگی عمل کردند چه بوده است . شاید آن مشکل منجر به ناباروری ایشان شود ولی قرص های ضد بارداری اصلاً ریسک ناباروری را افزایش نمی دهد . خیلی از مریض از ما می پرسند که آیا این قرص ها در دراز مدت ایجاد سرطان می کند یا خیر ؟ این مسئله اصلاً ثابت نشده که ریسک سرطان را بالا ببرد . حتی در سرطان های رحم و تخمدان آمار نشان می دهد که خانم هایی که از قرص ضد بارداری استفاده کرده اند ریسک این سرطان ها پایین تر بوده است . اما در خانم هایی که تخمدان های پلی کیستیک دارند چون هورمون استروژن آنها بالا است . این یک هورمون زنانه است ، در این خانم ها متأسفانه ریسک برخی سرطان ها از جمله ریسک سرطان رحم ثابت شده که بالا تر است . امروزه در دنیا معتقد هستند که اگر خانمی مبتلا به تخمدان پلی کیستیک بود در همان سنین نوجوانی تا سنین بعد از یائسگی باید پیگیری شود . یعنی نباید بیمار رها شود . چون به علت همین مشکلات هورمونی ریسک سرطان رحم در این خانم ها بالاتر است . یعنی هر چند وقت یک بار باید رحم اینها بررسی شود . ریسک دیابت در این افراد بیشتر است . ریسک بیماری های قلبی و عروقی بیشتر است . ریسک سرطان پستان هنوز ثابت نشده است. چون یک وجه اشتراکی سرطان رحم و سرطان سینه دارد امروزه توصیه می کنند که از چهل سال به بعد حتماً سریال ماموگرافی و بررسی های غربالگری سینه در این خانم ها انجام شود .

سوال – من بیست و شش سال سن دارم و مبتلا به تخمدان پلی کیستیک هستم . یک سال است اقدام به بارداری کرده ام ولی موفق نشده ام . تخمدان سمت راست من هم دارای کیست سی و سه میلی متری است . با مصرف دارو نتیجه نگرفته ام . توصیه ی شما چیست ؟

پاسخ – همانطور که اشاره کردم در یک خانمی که تخمدان پلی کیستیک دارد وزن خانم ها خیلی مهم است . امروزه در دنیا معتقد هستند که مهم تر از وزن اندازه ی دور شکم است . یعنی خانم هایی که چاقی شکمی دارند این خطر ناباروری در تخمدان های پلی کیستیک در آنها بیشتر است . پس اولین اقدام در این خانم اگر چاق هستند باید لاغر شوند . در صورتی که وزن ایده آل شد ما متفورمین را تجویز می کنیم . اگر با متفورمین هم پریود ها مرتب نشد و این خانم باردار نشدند بعد به دنبال داروهای محرک تخمک گذاری می رویم . بسیاری از خانم ها بدلیل مشغولیت یا طنبلی ورزش روزانه را نادیده می گیرند. توصیه ما این است یک دستگاه کوچک و کارآمد ورزشی نظیر دریم-اسلیم می تواند به سادگی وزن شما را کاهش دهد. این دستگاه برای خانم های طنبل و کم تحرک ساخته شده است. دستگاه دریم-اسلیم اصل را می توانید از پخش سراسری دو کبوتر طلایی (00982188349295) تهیه فرمائید.

سوال – من بیست و شش سال سن دارم و حدود یک سال و هفت ماه پیش مبتلا به کیست تخمدان آندومتریوز شدم . سمت راست هشت سانت و سمت راست شش سانت . با عمل لاپراسکوپی مشکل حل شد ولی بعد از سه ماه دوباره کیست ها بازگشت . مدت یک سال است که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنم بعد از یک سال آزمایش انجام دادم که بالا بود . بعد برای من سونوگرافی داپلر نوشتند که خوش خیم بود و مشکلی نداشت . بعد از یک ماه دوباره آزمایش انجام دادم دوباره بالا بود . به من گفتند که الان موضوع کیست نیست بلکه شما مبتلا به سرطان تخمدان هستید و ممکن است مجبور شویم که هر دو تخمدان را خارج کنیم . از آنجاییکه من مجرد هستم خیلی نگران هستم می خواستم با شما مشورت کنم و من را راهنمایی کنید .

پاسخ – آندومتریوز یک سرطان خوش خیم است . یعنی حالت تهاجمی آن مانند سرطان است همه جا را درگیر می کند . تخمدان ، لوله های رحمی ، روده ، مثانه ، حتی خانم هایی که آندومتریوز پیشرفته دارند در اجابت مزاج مشکل دارند . خون در مثانه ی آنها است . ممکن است حتی لوله های هالب را گرفتار کند . همانطور که گفته اند تهاجم آن مانند سلول های سرطانی است ولی نوع پاتولوژی سلول خوش خیم است . برای همین هم یک تومور مارکر است که در خانم ها بالا می رود . درمان قطعی قطعی آندومتریوز بیرون آوردن تخمدان و رحم است . اما در خانم جوانی مانند شما ما یک چنین چیزی را پیشنهاد نمی کنیم . می گوییم که تاوقتی که زمان بارداری شما است با داروهای طبی مختلف سطح آن را مهار کنیم . همان قرصی که به شما داده اند داروی ایده آل است و هیچ اشکالی ندارد . دائم قرص را مصرف کنید تا اینها رشد نکنند . من احتمال دادم مرحله ی بیماری این خانم مرحله ی چهار است . یعنی ازدواج هم کردند باید سریع برای بارداری اقدام کنند .

سوال – من چهل و سه سال سن دارم و در تخمدان چپ خود یک کیست پنجاه میلی متری دارم . البته در ابتدا اندازه ی آن هفتاد میلی متر بود ولی الان بدون مصرف دارو پنجاه میلی متر شده است . آیا نیاز به مصرف دارو است یا خیر و یا اینکه خود آن در حال ازبین رفتن است .

پاسخ – ظاهر سونوگرافی کیست برای ما خیلی مهم است . یعنی ما برای هر نوع کیستی به مریض قرص ضد بارداری نمی دهیم . کیست هایی که با دارو و قرص از بین می روند معمولاً جدار نازک دارند . معمولاً دو طرفه هستند . مایع داخل آن شفاف است . که ما به مریض می گوییم چهار تا هشت هفته هیچ دارویی استفاده نکنید و با سونوگرافی مجدد از بین می رود و یا به مریض قرص ضد بارداری می دهیم . به هرجهت این تومور در حال کوچک شدن است ولی کیستی که بالای سی سانت باشد برای ما مهم است . من فقط به این خانم توصیه می کنم که تا وقتی که این کیست کامل از بین نرفته است رها نکنند . و دائماً از طریق سونوگرافی سایز کیست را مانیتور کنند .

سوال – آیا پاره شدن کیست های تخمدان منجر به ازدیاد این کیست ها می شود یا خیر؟

پاسخ – خیر . مگر اینکه کیست بدخیم باشد . در بدخیمی های چون معمولاً جدار ضخیم است خیلی نادر پاره می شود . ما پاره شدن را بیشتر در کیست های فیزیولوژیک و خوش خیم می بینیم . معمولاً هم به این صورت است که یک درد شدید ناگهانی می دهد . در عرض سه یا چهار ساعت آن درد کاهش پیدا کرده و سبک می شود و یک سونوگرافی نیز می تواند آن را نشان دهد . گاهی این کیست ها خون ریزی دهنده هستند . زمان پاره شدن این کیست ها حدود یک هفته بعد از تخمک گذاری است . ممکن است خون داخل شکم بریزد و با افت هموگلوبین ، سونوگرافی داخل شکم خون نشان می دهد . گاهی چون خون ریزی ادامه دارد مجبور می شویم که از طریق جراحی تداخل کنیم . که این را بیشتر در خانم هایی می بینیم که بخاطر اختلالات خونی ، مشکلات قلبی و عروقی داروهای ضد انعقادی مانند هپارین یا وارفارین استفاده می کنند . که این کیست های خون دهنده در این افراد دیده می شود .

سوال – من بیست و چهار سال سن دارم و از لحاظ وزنی نیز مناسب هستم . من همیشه کیست های تخمدان داشتم که با دارو برطرف می شد . دوماه پیش من مراجعه کردم بخاطر دردهای شدیدی که داشتم فهمیدم که عفونت شدید دارم و کیست هم دارم . قرار شد که من دو ماه قرص ضد بارداری مصرف کنم . ولی وقتی که یک ماه پیش برای چکاب رفتم این کیست های من بزرگتر شده بود و در تخمدان چپ من هم توده در توده بود . یک کیست سه سانتی و یک کیست شش سانتی بود . دکترها به من گفتند که من حتماً باید جراحی کنم . چند روز پیش جراحی کردم ولی بعد از عمل به من گفتند که مبتلا به آندومتریوز هستم و چسبندگی رحم هم دارم . به طوری مثانه ی من به رحم چسبیده که شکل مثانه عوض شده است . قرار شد تا یک مدت خیلی طولانی من بی وقفه قرص LD مصرف کنم به طوری که پریود نشوم یعنی بلافاصله بسته ی بعدی را شروع به خوردن کنم . می خواستم بپرسم این عفونتی که من داشتم و این چسبندگی که دارم و قرص هایی که باید بی وقفه بخورم ارتباط اینها با هم چیست و آیا اگر من یک مدت طولانی پریود نشوم خطر ندارد ؟

پاسخ – زمانی که ایشان توضیح می دادند من حدس زدم که چه بیماری دارند . بیماری آندومتریوز شما پیشرفته بوده و درمان آن نیز درمان های طبی متفاوتی است . بهترین روش استفاده از قرص های ضد بارداری به طور مداوم است که سیکل ماهیانه اتفاق نیفتد و این ضایعات دوباره رشد نکنند .

سوال – آیا خونریزی شدید در دوران پریود از علائم کیست تخمدان است ؟

پاسخ – خیر

سوال – تنبلی تخمدان چیست و آیا درمان قطعی دارد ؟

پاسخ – تنبلی تخمدان اگر تخمدان پلی کیستیک باشد بله ولی گاهی تنبلی تخمدان در خانم هایی است که زود یائسه می شوند . زیر سن چهل سالگی که متأسفانه درمان موفقیت آمیز ندارد و فیزیولوژی تخمدان این خانم ها این است که در سنین جوانی به سن یائسگی می رسند . می توان هورمون درمانی کرد ولی برای باروری درمان ندارد .

سوال – خوردن برخی مواد مانند جگر مرغ می تواند باعث کیست تخمدان شود ؟

پاسخ – از لحاظ علمی ثابت نشده است . الان ثابت شده که سیگار ریسک کیست های هورمونی تخمدان یا کیست های فیزیولوژی را افزایش می دهد . درخصوص مواد غذایی الان بر روی استرس های اکسیداتیو کار می کنند که اگر به نتیجه برسد می گویند آنتی اکسیدان ها از ایجاد برخی کیست های تخمدان مانند آنتومتریوز جلوگیری می کند .

سوال – آیا کیست تخمدان می تواند بر روی روند بارداری و نوع زایمان اثر منفی داشته باشد؟

پاسخ - روی نوع زایمان خیر ولی بر روی روند بارداری بله . کیست هایی که ریسک ناباروری را بالا می برد در درجه ی اول اندومتریوز است بخصوص مراحل سه و چهار . بعد هم تخمدان های پلی کیستیک هستند که با ناباروری ارتباط مستقیم دارند .

توصیه ی پایانی من این است که اگر خانم ها به سلامت خود بهتر برسند (از طریق آب و هوای تصفیه شده و خوراک سالم طبیعی و مرغوب) و مراقب باشند . سیکل های ماهیانه ، مرتب بودن ، نا مرتب بودن . علائم افزایش وزن ، هورمون های مردانه و دردهای لگنی ، خیلی از این مشکلات را ما می توانیم در مراحل اولیه تشخیص دهیم و فقط با توصیه های بهداشتی بدون درمان های طبی یک خانم درگیر عواقب بعدی این بیماری ها نشود .


مطالب پیشنهادی

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

واکنش مناسب زنان به اختلال جنسی همسرشان



وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


عجیب نیست اگر همسران مردانی که دچار اختلال جنسی می شوند، رضایت کمتری از روابط زناشویی شان گزارش کنند. معمولا با طولانی شدن زمان این مشکل، روابط همسران بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. مطالعات نشان می دهد که زنانی که همسرانشان دچار انزال زودرس است از مشکلات جنسی و زناشویی بیشتری رنج می برند، عدم بر انگیختگی و خشکی واژن و نرسیدن به ارگاسم از مشکلات شایع این خانمهاست.

مطالعات نشان می دهد زنانی که همسرشان مبتلا به انزال زودرس است، ابتدا از بیان کردن و یادآوری موضوع در گفتگوهای روزانه پرهیز می کنند زیرا می ترسند به احساسات همسرشان خدشه ای وارد کنند و یا موجب شوند که او احساس ناتوانی بیشتری را تجربه کند. سکوت و عدم بیان موضوع و نگفتن آنچه زن را آزار می دهد، اغلب در طولانی مدت بر روابط روزانه او با همسرش اثر گذاشته و موجب دوری او از همسرش می شود.

اما در بعضی مواقع زن بی اختیار واکنشهایی نشان می دهد که توسط مرد به عنوان تاییدی بر ناتوانی او در روابط جنسی تعبیر می شود و به همین دلیل از درگیر شدن در روابط جنسی و پیشنهاد رابطه زناشویی خودداری می کند. مثلا وقتی همسرش در مورد مسائل مردانه و مردانگی صحبت می کند، شانه بالا می اندازد و با پرسشگری به او نگاهی می کند.

با گذشت زمان، زن درون خود دچار احساسات منفی نسبت به همسرش می شود و نمی تواند بیش از این خشم و ناراحتی خود را از او که کلا از روابط زناشویی اجتناب می کند پنهان کند و واکنشهایی را نشان می دهد، مثلا در گفتگوهای روزانه با طعنه و کنایه موضوع را یاداوری می کند و یا طی دعواهایی که ظاهرا ربطی به موضوع زناشویی ندارد ، موضوع عدم توانایی مرد و یا بی علاقگی او به روابط زناشویی را یاداوری می کند.

این یاداوریها موجب پرهیز بیشتر مرد از موقعیتهای زناشویی و احساس ناتوانی بیشتر او می شود و بر روابط دو نفره تاثیری بسیار منفی می گذارد و می تواند موجب بروز مشکلات ارتباطی شود.

یافته های تحقیقات نشان دهنده آن است که زنانی که همسرانشان مبتلا به اختلال جنسی نعوظ هستند معمولا خودشان را سرزنش می کنند، زیرا فکر می کنند به اندازه کافی برای همسرشان جذاب نیستند و یا عملکرد زناشویی خوبی ندارند. در حالی که همسران مردانی که دچار انزال زودرس هستند، شوهرشان را برای این مساله سرزنش می کنند.

با گذشت زمان یادآوری موضوع موجب خشم و عصبانیت مرد شده و او از هر گونه فعالیتی که منجر به بروز تجربه منفی اختلال نعوظ و یا انزال زودرس شود امتناع می کند و یا به دنبال درمانی می گردد تا فقط از سرزنشهای همسرش خلاص شوند. در این مرحله درمانهایی نظیر مشاوره به همراه درمانهای دارویی بسیار موثر است.

آیا این مشکل قابل درمان است؟
بله، اخیرا دارویی سوئیسی به نام ایکس-تایت در دو شکل یکی بصورت کاندوم طبی ایکس-تایت (جهت جلوگیری از انزال زودرس) و دیگری بصورت ژل طبیعی ایکس-تایت (جهت برطرف نمودن نعوظ ناقص در مردان) به داروخانه ها آمده که بصورت موضعی استعمال می شود و کاملا ارگانیک بوده و فاقد عوارض جانبی است. جهت دریافت مراکز مجاز فروش این محصول سوئیسی، لطفا مستقیما با پخش سراسری دو کبوتر طلایی (00982188349295) تماس حاصل فرمائید.

البته در صفحات قبلی، در کنار این درمان موضعی، چند مکمل نیز معرفی کردم که به تکمیل درمان فوق کمک می کنند.


مطالب پیشنهادی

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

کرفس، افزایش‌دهنده قوای جنسی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



در طب سنتی شرقی از کرفس به‌عنوان درمان‌کننده سردرد، هضم‌کننده غذا، ادرارآور، ضدنفخ و تقویت‌کننده قوای جنسی یاد شده است.

در گذشته نیز معتقد بودند خوردن این سبزی به رفع ورم مفاصل کمک می‌کند و امروزه این باور به اثبات رسیده است. زمانی که میزان اسیداوریک در بدن افزایش می‌یابد و بیماری‌هایی مانند نقرس و درد مفاصل بروز می‌کند، مصرف کرفس می‌تواند سطح اسید اوریک را پایین ‌آورد.

به افراد دچار ضعف اعصاب نیز توصیه می‌شود کرفس بخورند. امروزه در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، در تهیه بیش از 60 فراورده‌ دارویی گیاهی ضد ورم از دانه کرفس استفاده می‌شود.

اسانس دانه کرفس دارای خاصیت ضدمیکروب، آرام‌بخش و کاهش‌دهنده قندخون است اما این دانه در کشور ما کمتر کاربرد دارد.

از میان مهم‌ترین خواص ثبت‌شده کرفس، می‌توان به خاصیت ضددرد، آرام‌بخش،‌ ضدالتهاب مفاصل، ضدباکتری، ضدتشنج، آنتی‌اکسیدان (ضدسرطان)، التیام‌دهنده دردهای روماتیسمی، ضداسپاسم (گرفتگی ماهیچه‌ها)، افزایش‌دهنده قوای جنسی، ادرارآور، کاهش‌دهنده چربی‌خون و فشارخون (به دلیل ادرارآوربودن)، مقوی و محرک معده اشاره کرد.

کرفس سبزی ادرارآوری است و هر ماده غذایی‌ای که خاصیت ادرارآوری داشته باشد، باعث کاهش فشارخون می‌شود. البته تا حدودی در کاهش چربی، فشارخون و قندخون نیز موثر است. این آثار مربوط به ساقه و برگ این سبزی می‌شود و ساقه کمی بیشتر از برگ چنین خاصیتی دارد.

کرفس یکی از سبزی‌هایی است که علاوه بر استفاده از آن در تهیه انواع غذا و سالاد، بسیاری از افراد برای لاغرشدن، آن را در رژیم غذایی‌شان می‌گنجانند. خاصیت ادرارآوری این سبزی نسبتا بالاست و همین موضوع چنین خاصیتی را به آن می‌دهد. البته گیاهان بسیاری این خاصیت را دارند اما قدرتشان یکسان نیست.

امروزه علت بسیاری از چاقی‌ها ادم یا وجود آب اضافی لابه‌لای سلول‌های بدن است بنابراین در چاقی‌هایی از این دست، مصرف کرفس می‌تواند باعث کاهش وزن شود. البته روزانه یا یک‌روز در میان، نباید بیش از 100 گرم ساقه تازه کرفس یا آب ساقه آن مصرف شود زیرا زیاده‌روی در مصرف آن ممکن‌است باعث تورم کلیه‌ها شود. بنابراین افراد دچار ناراحتی کلیوی، باید مراقب مقدار مصرف این سبزی باشند.

از طرفی مواد معدنی موجود در کرفس نسبتا زیاد است و زیاده‌روی در مصرف آن عدم تعادل مواد مغذی را به دنبال خواهد داشت.

البته برخی افراد به کرفس حساسیت دارند و ممکن است تماس یا مصرفش باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و قرمز رنگ و بروز واکنش‌های پوستی در آنها ‌شود و در این صورت تنها راه پیشگیری، نخوردن کرفس است.


مطالب پیشنهادی

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن

انگور از پرفشاری خون پیشگیری می کند


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


تحقیقات نشان می دهند که انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

در این بررسی که در موسسه تحقیقاتی سلامت قلب در دانشگاه میشیگان انجام شد، انواع انگور سبز، قرمز و بنفش مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند. برای انجام این تحقیق رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی به مدت 18 هفته تحت کنترل قرار گرفت. نتایج نشان داد در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

این اثر به ترکیباتی موسوم به فلاونوئید که به وفور در انگور و سایر میوه ها و سبزیجات یافت می شود، نسبت داده شده است. علاوه بر میوه ها و سبزیجات، کاکائو، قهوه و چای سبز نیز حاوی فلاونوئیدها می باشند.

پرفشاری خون که یکی از بیماری های شایع و کشنده در عصر حاضر می باشد، به فشارخون بالاتر از 14 بر روی 9 اطلاق می شود. اصلاح شیوه زندگی به معنی پیروی از الگوی تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی، ورزش و تحرک مداوم و منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و مدیریت استرس، مهم ترین گام در پیشگیری و کنترل بیماری پرفشاری خون به شمار می رود.


مطالب پیشنهادی
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

پوست خوب محصول ژنتیک است یا مراقبت؟



وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




درست است که داشتن پوست خوب ارثی است اما با رعایت برخی مسائل می‌توان تظاهر زودهنگام عوامل ژنتیکی دخیل در پیری پوست را به تعویق انداخت. در سال‌های اخیر تحقیقات بی‌شماری در زمینه پیری پوست و ارتباط آن با تغذیه انجام شده که نشان می‌دهد تغذیه درست و اصلاح شیوه زندگی می‌تواند رویای ما را برای داشتن پوستی شاداب تحقق بخشد. به برخی از نتایج این مطالعات اشاره می‌کنم.

از جمله عواملی که در پیری زودهنگام پوست نقش دارند رادیکال‌های آزادند که می‌توانند باعث تخریب کلاژن، الاستین، DNA و عروق خونی شوند و صدمه‌های بی‌شماری به بدن وارد ‌کنند. رادیکال‌های آزاد در اثر استرس‌های روانی، اشعه ماورای‌بنفش خورشید، مصرف موادشیمیایی و استنشاق دود سیگار در افراد سیگاری و اطرافیانشان تولید می‌شود. تحقیقات نشان داده، مصرف موادغذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها (شامل ویتامین‌های E، C و A) و کاروتنوییدها که در جگر، لبنیات و روغن‌ ماهی‌، میوه‌ها و سبزیجات تازه وجود دارد می‌تواند جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد را بگیرد.

نور آفتاب و اشعه‌های مضر که به صورت مصنوعی برای برنزه کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، عامل اصلی بروز ملانوم یا سرطان بدخیم پوست است. طبق مطالعه‌ای که در فرانسه انجام شده، مصرف روغن زیتون احتمال پیری زودرس ناشی از نور آفتاب را به شدت کاهش می‌دهد. روغن زیتون، حاوی اسیدهای چرب مفید است و برخلاف چربی‌های حیوانی و لبنیات و گوشت‌های صنعتی مثل سوسیس و کالباس که در فست‌فودها استفاده می‌شود برای بدن مفید است. غیر از روغن زیتون، عسل و روغن هسته انگور نیز دارای ترکیب‌های خاصی است که اثری پیشگیری‌کننده از بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها دارد و از پیری پوست پیشگیری می‌کند.

ماسک صورت نانو حاوی ترکیبی از عصاره های گیاهی (چهل گیاه مفید برای پوست صورت) است که مواد مغذی این عصاره ها تا مقیاس نانو کوچک شده اند و قادرند در عمق بافت نفوذ نموده و در جوانسازی و مراقبت از پوست صورت نقش قابل توجهی داشته باشند. این ویژگی را هیچگاه در ماسک های معمولی نمی یابید. ماسک صورت نانو اورجینال کشور کره جنوبی بوده و توسط پخش سراسری دو کبوتر طلایی (00982188349295) همراه دستگاه بندانداز برقی اتوماتیک اورجینال سنس-هیر یا بطور جداگانه عرضه می شود.

مطالب پیشنهادی
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

مصرف زیاد گوشت قرمز و خطر بیماری آلزایمر




وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


محققان آمریکایی معتقدند مصرف زیاد گوشت قرمز یا مصرف خودسرانه مکمل های حاوی آهن می‌تواند خطر بیماری آلزایمر را به دلیل افزایش آهن در مغز بالا ببرد.

بررسی بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر حاکی از آن است که آهن در بخش‌هایی از مغز انباشته می‌شود که در مراحل اولیه این بیماری آسیب دیده‌اند.

محققان همچنین با بررسی اسکن‌های مغزی دریافتند میزان آهن دریافتی بدن با تخریب بافت مغزی در بیماران آلزایمری ارتباط دارد.

اگرچه نتایج این مطالعه نقش آهن را در بروز این بیماری اثبات نمی‌کند اما محققان معتقدند نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف آهن ممکن است به تشدید آلزایمر کمک کند.

مصرف آهن برای خون سازی و عملکرد صحیح سلول‌ها ضروری است اما مصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد.

به گفته محققان بیشترین میزان تجمع آهن در مغز در سلول‌هایی دیده می‌شود که غلاف میلین را تولید می‌کنند و تخریب غلاف میلین‌ به از بین رفتن سلول‌های مغزی و تشدید بیماری آلزایمر منجر می‌شود.

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا


دانه‌های گوجه فرنگی می‌توانند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشند.

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


تحقیقات در آمریکا نشان می‌دهند دانه‌های گوجه فرنگی می‌توانند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشند.

دانشمندان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده ای را پیدا کردند که می‌تواند با پیشگیری از لخته شدن خون در بدن به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه‌سازی کند. هم اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان روزانه آسپرین مصرف می‌کنند تا از لخته شدن خون پیشگیری کنند، این در حالی است که مصرف این دارو می‌تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده را به همراه داشته باشد.

آزمایشات نشان می‌دهند 3 ساعت بعد از مصرف این ماده گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید و اثرات آن تا 18 ساعت در بدن باقی می‌ماند. البته این یافته ها به این معنی نیستند که شما مجازید مصرف آسپرین را خودسرانه قطع کنید.

یکی از علل نعوظ ناقص در مردان اختلال در گردش خون آنهاست که به آنها خوردن گوجه فرنگی به همراه دانه‌های گوجه فرنگی را توصیه می کنیم و به بانوان ماسک گیاهی خانگی حاوی گوجه فرنگی، ژل آلو ورا و لیمو ترش را برای روشن شدن پوست و رفع جوش ها و کمرنگ شدن ضایعات پوستیشان پیشنهاد می کنیم.


مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا



روشهایی برای حل اختلافات زناشویی بدون باخت

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



می توانیم اختلافات زناشویی را به صورت آشکارا و صادقانه حل کنیم؛ که هر دو طرف بتوانند به نیازهای خودشان برسند و هیچ کس مجبور نباشد ببازد.

من و تو، با هم در مورد نیازهایمان اختلاف داریم. من نیازهای تو را محترم می شمرم، اما باید به نیازهای خودم هم احترام بگذارم. پس بیا توافق کنیم که با هم به دنبال راه حلی بگردیم که نیازهای تو را برآورد و هم مال مرا ارضا کند. تا این که هیچ کدام نبازیم.

برای این که در حل اختلاف هر دو طرف برنده باشند باید :

_ هیچ کدام در یافتن راه حلی برای اختلاف از قدرتشان استفاده نکنند.

_ لازم است برای تأثیر گزاری بر همسرتان و ترغیب او به حل اختلاف بدون باخت، شما با پیام های من ... بازدارنده پیش قدم شوید: " من میل دارم ببینم آیا راه حل دیگری برای حل این مسئله هست؟ مثلا ممکنه ما با هم بنشینیم و راه حلی پیدا کنیم که هر دو دوست داشته باشیم؟" یا "من این قدر برای رابطه مان ارزش قائلم که جداً می خواهم راه های جدیدی را برای حل مسئله مان امتحان کنم. دوست دارم تو را هم در جریان این روش ها بگذارم."

_ زمانی را انتخاب کنید که کاملا آزاد باشید. چون وقت بسیاری می گیرد. در خانواده ممکن است عصر جمعه وقت خوبی باشد.

_ حتما راه حل های پیشنهادی برای مسئله را یادداشت کنید.

شش مرحله برای حل اختلاف بدون باخت وجود دارد :

قدم اول :
حساس ترین مرحله، روشن کردن مسئله است
درک روشن نیازهای یکدیگر برای حرکت به سوی راه حلی که ارضا کننده آن نیازها باشد، اساسی است. در این اولین قدم توجه شما به نیازها است و هنوز نوبت راه حل ها نیست. نیازهایی مثل: وقت آزاد بیشتر و یا آرزوی داشتن تفریح و ....

قدم دوم : 
به وجود آوردن راه حل های ممکن
مرحله ای که هر دوی شما می گویید:" بیا عقل هایمان را روی هم بگذاریم و یک راه حل سازنده پیدا کنیم."
برای این که از این مرحله بیشترین استفاده را ببرید، بهترین کار این است که :
- هر دوی شما این کار را به صورت یک تجربه خلاقانه حقیقی ببینید و آزادانه عقاید و نظرات خود را در مورد حل مسئله بیان کنید.
- همین طور از قضاوت یا انتقاد از راه حل های دیگران بپرهیزید
- سعی کنید فهرستی از تمام راه حل های ممکن تهیه کنید.
- اگر روال کار سست شد ، مسئله را به صورت نیازها بیان کنید. گاهی اوقات این کار دوباره چرخ ها را به گردش می اندازد.

قدم سوم : 
ارزش یابی راه حل ها
راه حل هایی را که طبق توافق دو طرف کارایی لازم را ندارند حذف کنید. بعضی اوقات در زمان ارزش یابی راه حل ها ، یک راه حل کاملا تازه به نظر می رسد که از دیگر راه حل ها بهتر است.

قدم چهارم : 
تصمیم گیری روی یک راه حل قابل قبول برای هر دو طرف
اگر دو طرف راه حلی را آزادانه انتخاب نکنند ممکن است بعدا به آن عمل هم نشود. وقتی ظاهرا به یک نتیجه قابل قبول برای هر دو طرف نزدیک شدید، آن را بیان کنید تا مطمئن شوید هر دو طرف فهمیده اند تا سوء تفاهمی پیش نیاید.

قدم پنجم : 
عمل بر اساس راه حل
راه حل یک چیز است و عمل به آن چیز دیگری. مشخص کنید چه کسی باید تا چه وقت چه کاری را انجام دهد.سازنده تر آن است که قبول کنیم دیگری به تصمیم عمل می کند، بنابراین هرگز سوال" اگر عمل نشد چه..؟" را مطرح نکنید. در بیشتر موارد لازمه ارتباط متقابل ، اعتماد متقابل و عملکرد موثر به آن است. سرزنش و غر زدن بیشتر باعث وابستگی و رنجش می شود تا به عهده گرفتن مسئولیت شخصی. اگر با گذشت زمان ، طرف دیگر به سهم خود از تصمیم گرفته شده عمل نکند لازم است بگویید مثلا: " من جداً نا امید و ناراحتم چون ما در مورد اختلافمان توافق کردیم و تو به توافق خودت عمل نکردی" آن وقت شخص دیگر متوجه می شود که شما از او انتظار داشتتید مسئول باشد.

قدم ششم : 
کنترل نتیجه راه حل
حالا زمان آن فرا رسیده که تأثیر بخشی راه حل خود را با این سوال مورد ارزش یابی قرار دهید: آیا در حقیقت این راه حل به نیازهای هر دو ما پاسخ می دهد؟ ممکن است همیشه مطلوب ترین نتیجه به وجود نیاید و ممکن است با رسیدن به یک هدف ، هدف دیگری که از اولی مهم تر بوده به خطر بیفتد. اگر چنین اتفاقی افتاد ، اطمینان داشته باشید که درِ گفتگوی دوباره را همیشه باز نگه خواهید داشت.


مطالب پیشنهادی

روش های جلوگیری از تضعیف روابط زناشویی پس از تولد فرزندان

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



ازدواج رابطه نزدیکی است که بین زن و مرد برای مدتی طولانی برقرار می شود . موفقیت این پیوند ضامن سعادت و سلامت کل جامع ها می باشد. طبیعی است که پیش از ازدواج، زن و مرد باید عوامل گوناگونی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند به موفقیتی نسبی در زمینه زندگی زناشویی دست یابند. اما نگهداری هر چیز به مراتب مشکل تر از به دست آوردن آن است . به دست آوردن همسری مناسب بارها و بارها ساده تر از نگهداری و" راضی نگهداشتن" او از زندگی مشترک است. در زندگی هر زوج، موقعیت هایی ایجاد می شود که می تواند تعادلی را که پس از مدت زمانی به وجود آمده بر هم زده و زندگی زناشویی را به سوی عدم توازن سوق دهد .

با آینده نگری و رعایت بعضی از موارد پیشگیری کننده می توان از وقوع برخی از موقعیت ها جلوگیری کرد . اما رویارویی با بعضی از موارد متزلزل کننده زندگی مشترک از دایره کنترل بشر خارج بوده و گاه نیز برای برقراری ارتباطی محکم تر باید آنها را پذیرفت . یکی از مواردی که می تواند در زندگی تعادل یافته یک زوج جوان ، به صورت موقت اختلال ایجاد کند تولد فرزند است .

تولد فرزند یکی از تغییراتی است که به میزان زیادی در روابط خانوادگی و زناشویی تغییر ایجاد می کند و البته طبیعی است که این تغییر در مورد فرزند اول و در زوج های جوان بیشتر به چشم بخورد . به دنیا آمدن کودک بیش از هر کس دیگر موقعیت پدر جوان را مورد تهدید قرار می دهد . شور و شادی پدر شدن جای خود را با عواطف و احساسات دیگری عوض می کند . تا آنجا که فرزند را رقیب عشقی خود تلقی میکند . این حساسیت ها و عواطف متضاد ( دوست داشتن فرزند در کنار احساس رقابت با او )‌ واکنش های متفاوتی را در مردان جوان بر می انگیزد . این واکنش ها را می توان به دو بخش واکنش های روانی و رفتاری تقسیم بندی کرد .

واکنش های روانی
ترس از دست دادن موقعیت نزد افراد خانواده :
هر تغییر روانی – خانوادگی و اجتماعی می تواند مسبب حالاتی همچون ترس باشد . تولد فرزند نیز به عنوان یکی از مهم ترین وقایع موجود در زندگی هر فرد ، در مدت زمان معینی می تواند تأثیرات کلی و جزئی فراوانی در روابط زناشویی به جای بگذارد . ( مهم آن است که این تغییرات منفی که سبب دور شدن عاطفی زن و مرد از همدیگر می شود ، به سرعت کنترل شده و ارتباط زوجین را متزلزل نکند.) به دنیا آمدن طفل به علت تغییرات فراوانی که در زندگی خانوادگی- اجتماعی ایجاد می کند بیش از هر چیز می تواند منشاء حالت ترس در پدر باشد . این ترس به علت استرس های روزمره ای است که تازه وارد کوچک به جمع خانواده و به خصوص پدر، وارد می کند . لازم به ذکر است که استرس عامل تاثیرگذاری در کاهش شدید میل جنسی زوجین است.

احساس تنهایی و طرد شدگی :
پس از ازدواج ، مرد و زنی که اکنون همسر تلقی می شوند تکیه گاه عاطفی و روانی یکدیگر قرارمی گیرند و برای تسلی یافتن در برابر مشکلاتی که در طول روز آزارشان داده، به یکدیگر پناه برده و مانند دوستانی قدیمی درد دل می کنند. به راستی یکی از کارکردهای اساسی نهاد خانواده ، آرامش یافتن در کنار یکدیگر و با هم بودن است .اما پس از تولد نوزاد موقعیت جدیدی پیش می آید .

فرد تازه ای به اعضای خانواده اضافه می شود که مسئولیت ها و مشکلات جدیدی را به وظایف والدین می افزاید . این موجود جدید به علت ناتوانی، مسئولیت ها و مراقبت های ویژه ای را می طلبد . واضح است که نگهداری از چنین موجود پاک ، ضعیف ، ظریف و زیبا ، قسمت عمده ای از وقت مادر را به خود اختصاص می دهد . بخصوص این که این مادر جوان و تا حدی بی تجربه ، وظایف دیگری نیز غیر از بچه داری به عهده دارد. پس طبیعی است که با این وظایف تمام ناشدنی ، فرصت چندانی برای رسیدگی به شوهر باقی نمی ماند .

زن اکثر اوقات خود را با بچه سپری می کند و مرد در جـّو خانواده (‌ که از پدر ، مادر و فرزند تشکیل می شود ) تنها باقی می ماند و این احساس، وجود او را فرا می گیرد که با تولد فرزند از جمع خانواده طرد شده و تمام محبت و توجه اطرافیان ، بخصوص همسر که تاکنون نقطه اتکا و پشتوانه او در کار و زندگی بوده است به طرف موجودی کوچک و ضعیف معطوف شده و دیگر عشق و علاقه پیشین را در او نمی یابد . پس نتیجه می گیرد که دیگر مورد علاقه همسرش نیست و فرزند ، جای او را گرفته است .

شاید این گلایه را از برخی پدران جوان شنیده باشید که می گویند : از وقتی بچه به دنیا آمده انگار که من اصلاً وجود ندارم و... و این، به معنی احساس خطر است . خطر از دست دادن موقعیت گذشته و تاراج محبت همسر توسط فرزند . تداوم این احساسِ تنهایی خطرناک بوده و ریشه بروز احساسات دیگری در پدران جوان است . چیزی مانند احساس ناامنی .

احساس ناامنی: احساس امنیت ، از عواطف زیربنایی و حیاتی برای تأمین بهداشت روانی بشراست . در صورتی که این اصلی ترین نیاز روانی انسان مرتفع نگردد ، احساس عدم امنیت به اشکال گوناگون خود را نشان خواهد داد . در حالت احساس عدم امنیت، شخص به طور دائم در تلاطم روانی و به هم ریختگی استو در صورت تداوم ، به انواع بیماری های جسمی و روانی مبتلا خواهد شد .

شخصی که دائم احساس عدم امنیت ، ترس و خطر می کند ، نمی تواند انسان سالمی باقی بماند . ممکن است با پرخاشگری و یا اضطراب واکنش نشان داده و در دنیای ذهنی خود ، مدام در حال دفع خطرات احتمالی باشد . به همین دلیل است که برای سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی نیازمند احساس امنیت هستیم .

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، پدر در اثر تولد فرزند تنها مانده و به دلیل احساس تنهایی، احساسات دیگری همچون بی تکیه گاهی، عدم امنیت و حتی خشم، وجود او را فرا می گیرد. چرا که امنیت عاطفی و روانی او با ورود فرزند مورد تهدید قرار گرفته است.

باید بدانیم که زنان به طور طبیعی پس از ازدواج تمایل شدیدی به بچه دار شدن دارند زیرا اینطور می اندیشند که فرزندان هستند که یک رابطه زناشویی را استحکام می بخشند و مادران همیشه فرزندان را پشتیبان مطمئنی برای خود می دانند. لذا در تصور مردان، زنان عامل اصلی برهم زننده خلوت دو نفره هستند. لذا مردان بچه دار ناخودآگاه متمایل به سوی زنان مجرد دیگری می شوند تا جدا از فرزندان، حتی برای چند ساعتی لذت خلوت دونفره را تجربه کنند.

به گفته فیلسوف بزرگ ، پاسکال:‌ " انسان بیش از یک عشق نمی تواند داشته باشد . اگر چند عشق داشت ، کم کم به سوی آن که شدیدتر ، هیجان بخش تر و شکوهمندتر است کشیده خواهد شد و دیگر عشقها را فدا خواهد کرد ." شاید به همین علت است که زنان بیشتر ترجیح می دهند محبت اولیه خود را نثار فرزندشان کنند که از بطن وجودشان پرورده شده و از شیره جانشان تغذیه می کند .

احساس محرومیت:
محرومیت حالتی است که در نتیجه ارضاء نشدن یا احتیاج پدید می آید . ارضا نشدن و احتیاج ممکن است در اثر عوامل بیرونی و محیطی ایجاد شود و یا این که عامل درونی داشته باشد . در اثر تولد فرزند، بیشتر اوقات مادر صرف مراقبت از کودک می شود و فرصتی برای ارضای احتیاجات روانی همسر و محبت کردن به او باقی نمی ماند .

نتیجه این بی توجهی ها ، احساس محرومیت از علاقه ای است که نیاز روانی و اولیه هر انسانی تلقی می شود . هر انسانی نیازمند آن است که دوست داشته باشد و متقابلاً مورد محبت و علاقه دیگران ، بخصوص افراد مورد علاقه اش قرار گیرد . اگر یک طرف موازنه به هم بریزد به طور مسلم امنیت عاطفی و روانی شخص نیز متزلزل خواهد شد . خوب است به همان میزان که از دیگران محبت دریافت می کنیم ، از ابراز علاقه به اطرافیان نیز خودداری نکنیم.

مسلماً تولد فرزند نمی تواند از مهر و علاقه زن نسبت به شوهر بکاهد . اما با ورود این تازه وارد کوچک دیگر فرصتی برای ابراز محبت به شوهر باقی نمی ماند . زمان و فرصت کافی برای نشان دادن این محبت یک مسئله مهم و نوع ابراز محبت نیز مورد دیگری است .

بسیار حیاتی است که اگر به کسی علاقه مند هستیم محبتمان را در کلام و عمل به او نشان دهیم . برای اکثر ما آدم های معمولی ، با زندگی ساده و معمولی این روزگار ، بیان احساسات در قالب واژه های کوچک و عبارات بسیار ساده و در عمل شاید با یک نگاه محبت آمیز ابراز می شود . البته همین میزان اندک نیز مستلزم فرصت است . اما اکثر مردان گرفتاری های متعدد همسران خود را در انجام مسئولیت ها و وظائف داخل و بیرون از خانه نادیده می گیرند و انتظار دارند همه چیز ، درست مثل گذشته سر جای خود باشد ، از اوضاع مادی، تغذیه ای و نظافت منزل گرفته تا محبت و آرامش گذشته . اما آیا واقعاً چنین امری امکان پذیر است ؟

توصیه ما به زوجین خصوصا مادران این است که پس از تولد اولین فرزند نکات زیر را بطور مستمر رعایت کنید:

الف: از به دنیا آوردن بیش از دو فرزند جددا خودداری کنید، زیرا دیگر وقتی برای شوهر داری نخواهید داشت. فرزند بیشتر یعنی از دست دادن شوهر.

ب: فاصله سنی بین فرزند اول و فرزند دوم بیش از پنج سال باشد.

ج: فرزندان را در طی شبانه روز به کلاس های آموزشی متعدد بفرستید تا کمتر در منزل حضور داشته باشند تا زمان بیشتری را صرف رسیدگی به شوهر داشته باشید. برای رسیدگی به فرزندان زمان مشخصی را اختصاص دهید و در زندگی برنامه ریزی داشته باشید.

د: در انجام امور خانه (نظافت، پخت و پز و...) از خدمتکار استفاده کنید تا امور جاری منزل سریعتر انجام شود و انرژی مفید شما صرف انجام امور منزل نشود.

ه:ورزش روزانه فراموش نشود. پس از انجام کار روزانه و ورزش استحمام فراموش نشود.

و: به بهداشت دهان و دندان بسیار توجه داشته باشید. سالی یکبار نزد متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش بروید تا سیستم گوارش شما را چک کند. مرتب از خشبوکننده های دهان (عرقیجات، آدامس و...) استفاده کنید.

ز: در خلوت دو نفره، همیشه لباس های سکسی متنوع بپوشید.

ح: در منزل حتما از دستگاه تصفیه هوای اورجینال استفاده کنید.

ط: فضای خانه را از گل های معطر و محرک طبیعی پرکنید.

ی: در منزل کمتر انرژی منفی تولید کنید. مثبت اندیش باشید. اخلاق پلیسی-بازپرسی خود را کنار بگذارید. ایرادگیر نباشید. سرزنش نکنید. بی خیالتر باشید (حتی اگر شوهر شما اشتباهی را مرتکب شده است). به این بی اندیشید که قرار است چند ساعت دو نفره خوش بگذرانید.

ک: رفت و آمد دیگران به منزل خود را محدودتر کنید. دخالت دیگران در زندگی زناشویی را محدودتر کنید. همسر خود را بیشتر به مشاوره دادن و مشارکت دعوت کنید.

ل: پرحرفی را کنار بگذارید. ار مقایسه کردن دیگران یا زندگی دیگران با شوهر و زندگی خود پرهیز کنید.

م: در زمانی که با شوهر خود خلوت دو نفره دارید، عوامل بر هم زننده آرامش (نظیر صداهای محیطی، موبایل و...) را دور و محدود کنید.

ن: موزیک ملایم و جذاب در یک فضای دو نفره لذت بخش است.

س: در یک فضای دو نفره، از خوراکی های مورد علاقه شوهرتان استفاده کنید. خوراکی های محرک جنسی (فلفل، جینسینگ، جینکوبیلوبا، مغز و تخم گیاهان، موز، ادویه جات معطر و محرک، پیاز و...) را به خوراکی های مورد علاقه شوهرتان اضافه کنید. به کلاس آشپزی بروید و میوه آرایی و سفره آرایی بیاموزید. مردان تنوع طلب و نوگرا هستند.

ع: به نورپردازی و دکوراسیون داخلی منزل توجه داشته باشید.

ف: پس انداز داشته باشید و هر چند سالی یکبار به مسافرت خارج از کشور بروید.

ص: به حفظ ظاهر زیبا همیشه توجه داشته باشید. تابش آفتاب به پوست حساس بانوان آسیب می رساند. سالی چند جلسه لیزر درمانی و مشاوره با متخصص پوست الزامی است. با افزایش سن، بیشتر برای حفظ زیبایی خود هزینه کنید.

ق: از ادکلن های محرک و متنوع استفاده کنید. روزی چند بار مام زیر بقل بزنید.

ر: به کلاس رقص و بدنسازی بروید.

ش: هر کاری نیاز به ابزارهای مخصوص به خود را دارد. از وسایل محرک جنسی (نظیر ژل سوئیسی ایکس-تایت و...) در فعالیت های جنسی استفاده کنید.

ت: حداقل ماهی یکبار از مشاوره های سودمند روانشناسان استفاده کنید. قرار نیست تمامی مشکلات را در طول زندگی زناشویی تجربه کنید. بهتر است از تجربیات دیگران استفاده کنید تا کمتر دچار مشکلات زناشویی شوید.

ث: هر سه ماه یکبار نزد متخصص زنان بروید. اندام جنسی زنانه به دلایلی ممکن است مورد تهاجم قارچ ها و باکتری های مضر قرار گیرد و رایحه نامطبوع پیدا نماید که با دارو درمانی مشکل برطرف می شود.

خ: نکات بیشتر را در صفحات قبلی فیس-بوک این مرکز شرح داده ایم. دانش جنسی خود را ارتقاء دهید و تکنیک های جدید برای فعالیت جنسی بی آموزید. روزی نیم ساعت مطالب علمی صفحه فیس-بوک این مرکز را مطالعه داشته باشید.


مطالب پیشنهادی

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت
اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

عاشق‌کردن همسر

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



در این بخش پنج روش را به زوج‌ها آموزش می‌دهیم که اگر همه مورد رعایت شوند همسرتان بدون شک عاشقتان می‌شود. همراه ما باشید و عاشق‌کردن را یاد بگیرید:

۱. همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید.

هسته اصلی نیاز احساسی خانم‌ها عزیز شدن است. این مسئولیت شماره یک همه شوهرهاست. معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می‌دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شماست.

هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می‌آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر کند او فردی با کفایت و لیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می‌آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.

۲. باهمدیگر مثل دوست‌هایی خوب رفتار کنید.

یکی از هفت نعمتی که به زن و شوهر داده شده است این است که باید دوستانی صمیمی باهم باشند.

اصل دوستی بر این است که دو طرف باید به احساسات و نیازهای طرف مقابل خود ارزش و احترام بگذارند؛ یعنی هرچه که برای تو مهم است برای من هم باشد. این رمز این است که همسرتان همیشه احساس دوست داشته شدن کند.

۳. چهار فعل طلایی را به خاطر داشته باشید: گوش دادن، کنار آمدن، بازسازی کردن، قدردانی کردن.

در همان ابتدای ازدواجتان باهم توافق کنید که یک قانون اصلی داشته باشید: هرچقدر هم که ناراحت باشید، هیچ‌وقت باهم درگیری لفظی پیدا نکنید. این نوع و جنگ و جدل‌ها فقط مشکلات را بدتر کرده و رابطه را هم خراب می‌کند. در عوض، سعی کنید این چهار فعل طلایی را در زندگی‌تان پیاده کنید:

گوش دادن: این کار برای کنار هم کار کردن و حل مشکلات لازم است. به همسرتان اجازه دهید بدون اینکه حرف‌هایش را قطع کنید صحبت کند و بعد آنچه که گفته‌شده را تکرار کنید. این همسرتان را مطمئن می‌سازد که حرف‌هایش را خوب گوش کرده‌اید.

کنار بیایید: سعی کنید مشکلات را طوری حل کنید که هر دو شما از راه‌حل انتخابی شاد و راضی باشید. نباید هیچ‌کدام از شما به اجبار به خاطر طرف مقابل راه‌حل را بپذیرد.

بازسازی کنید: وقتی به همدیگر صدمه احساسی می‌زنید، باید بتوانید این دل‌شکستگی را ترمیم کرده و احساس عصبانیت و خشم طرف مقابل را برطرف کنید. باید به دنبال بازسازی ۱۰۰٪ باشید. حتی کمی خشم می‌تواند دیواری از کینه و تلخی بینتان ایجاد کند.

قدردانی کنید: هیچ‌وقت نمی‌توانید به اندازه کافی از همسرتان تشکر کنید. سعی کنید هر کاری که برایتان انجام می‌دهد را فهمیده و آن را با قدردانی نشان دهید.

۴. مرزهایی قوی بسازید.

همسرتان اولویت درجه یک شماست — نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی‌هایتان. مرزهایی محکم ایجاد کنید که نشان دهد برای ازدواجتان ارزش قائلید و به هیچ‌کس و هیچ‌چیز اجازه نمی‌دهید رابطه‌تان را ضعیف کند.

این یعنی قبل از نیازهای والدینتان به نیازهای همسرتان برسید و بعد از کار سعی کنید به اندازه کافی برای همدیگر وقت بگذارید.

۵. هر روز به همدیگر لذت بدهید.

ازدواج یعنی کاری کنید که طرف مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او لذت بدهید (البته همان طور که خودش دوست دارد). اگر خانمتان می‌گوید از گل زنبق خوشش می‌آید، چون خودتان فکر می‌کنید گل رز رمانتیک‌تر است، برای او رز نخرید.

یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او لذت بدهید — چه محبت فیزیکی باشد، چه جملات محبت‌آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن و یا گذراندن وقت با او — و عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید.

مطمئن باشید از لذت دادن بیشتر از لذت گرفتن لذت خواهید برد.


مطالب پیشنهادی

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت
اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

معیارهای انتخاب همسر

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



معمولاً هر فردی در ازدواج، معیارها و ملاک های خاصی برای انتخاب همسر خود در نظر می گیرد. برخی از آدم های ساده و بی شیله پیله خوششان می آید و برخی دیگر از افراد پیچیده و باهوش. عده ای به افراد مذهبی علاقه دارند و عده ای دیگر انگار میانه خوبی با مذهب ندارند. گروهی سراغ ورزشکاران، افراد فعال یا جنبشی ها می روند و گروه دیگر بیشتر افراد آرام و گوشه گیر را می پسندند و... اما علت این همه تفاوت سلیقه در انتخاب همسر چیست؟

طبق نظر روان شناسان دو نظریه مهم در انتخاب همسر وجود دارد: نظریه « همسان همسری » و نظریه « ناهمسان همسری ».

نظریه همسان همسری:
بر طبق این نظریه آنچه در انتخاب همسر اولویت اصلی افراد می باشد شباهت ها است. یعنی هر چه شباهت ها و همانندی های دختر و پسر بیشتر باشد، دو طرف بیشتر مایل به ازدواج با یکدیگر هستند. معمولاً افراد این گروه همانندی های قومی، فرهنگی، اجتماعی، ارزش های مشترک مذهبی ، سن و سال نزدیک به هم، سطح تحصیلاتی مشابه، علایق مشترک و... توجه کرده و آنها را بنیان و پایه استواری برای انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک قرار می دهند.

البته آن‌چه گفته شد به این معنی نیست که اگر دو نفر در برخی از حوزه ها و امور با یکدیگر متفاوت باشند، حتماً ازدواجشان ناموفق و ناپایدار خواهد بود. زیرا افرادی هستند که علیرغم تفاوت در برخی زمینه های جزئی، ازدواج موفقی داشته اند. پس به طور عام هر چه مشترکات میان طرفین بیشتر و تفاوت هایشان در جزئیات باشد ازدواج و زندگی راحتتر و آسانتری خواهد داشت. به همین دلیل متخصصان اکثراً معتقدند که اگر می خواهید ازدواجی موفق، باثبات و شادمان داشته باشید باید به سراغ فردی بروید که خصوصیات وکیفیاتی نزدیک به شما دارد.

نظریه ناهمسان همسری :براساس این نظریه برخی از افراد بیشتر مایلند با افرادی ازدواج نمایند که نه تنها عیوب و نواقص آنها را ندارند بلکه با ویژگی هایشان قادر به تکمیل ضعف آنها می باشند. به بیان دیگر افرادی را برای ازدواج انتخاب می کنند که نواقص آنها را جبران می نمایند. مثلاً برخی از افراد خجالتی از افراد جسور خوششان می آید، یا افراد اجتماعی و اهل رفت و آمد، فرد اهل مطالعه و منزوی را جذب خود می کنند. پس فرض اصلی نظریه ناهمسان همسری این است که برخی برای ازدواج به دنبال افرادی می روند که دارای چیزهایی هستند که آنها ندارند ولی مایلند که آنها را داشته باشند.

برطبق نظر روان شناسان و هم چنین آنچه تحقیقات نشان می دهد، ازدواج گروه اول یا افرادی که بر طبق نظریه همسان همسری ازدواج می کنند موفق‌تر بوده و در رسیدن به خانواده ای پایدار سربلندتر می باشند.

مطالب پیشنهادی

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت

چطور یک مرد با استفاده از تست حاملگی متوجه سرطان بیضه خود شد

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


چند روز پیش کمیکی با نام “خشم مرد باردار” در سایتهای اشتراک لینک انگلیسی زبان، منتشر شد. ماجرا از این قرار است که یک نفر بطور اتفاقی در کابینت خانه اش، یک نوار تست حاملگی پیدا می کند و با هدفی نامعلوم از آن استفاده می کند، نتیجه ماجرا حیرت آور است: “بارداری مثبت” ! دوست این مرد که یک کاربر سایت ردیت بود، ماجرا را بصورت کمیکی (از همان نوع که در وب فارسی به ترول معروف است) به تصویر می کشد و آن را در ردیت منتشر می کند. اما اولین کامنتی که برای این لینک گذاشته می شود عجیب ترین قسمت ماجرا را رقم می زند:

اولین کامنت گذار می نویسد: ” اگر ماجرا حقیقت داره، باید در اولین فرصت خودت رو از نظر سرطان بیضه بررسی کنی. جدی میگم. گوگلش کن”

خوشبختانه دوست مرد باردار، ماجرا را جدی می گیرد و این هشدار را به او اطلاع می دهد؛ او هم بلافاصله به پزشک خود مراجعه می کند و متوجه می شود یک تومور کوچک از نوع choriocarcinoma در بیضه راست خود دارد. کوریوکارسینوما توموری مهاجم و سریع الانتشار است و معمولا وقتی که فرد متوجه اولین نشانه های بیماری شود، سرطان در تمام بدن وی منتشر شده است و دیگر درمان سود چندانی نخواهد داشت.

اما به لطف حس لودگی این بیمار و دوست او و با سپاس از شبکه های اجتماعی، تومور او در اولین مراحل تشخیص داده شد و بر اساس بررسیهای به عمل آمده مشخص شد که تومور او متاستاز (انتشار سرطان) نداشته و قابل درمان خواهد بود.

اما کمی اطلاعات برای آنانکه کنجکاوند بدانند چطور می توان با استفاده از تست حاملگی به سرطان بیضه پی برد:

تستهای بارداری معمول که در داروخانه ها به فروش می رسند، با قرار گرفتن در ادرار، در معرض ترکیبات شیمیایی موجود در ان قرار می گیرند. اگر در ادرار ماده ای به نام HCG وجود داشته باشد، تست نواری با تغییر رنگ، اعلام می کند که فرد باردار است. HCG ماده ای است که توسط جفت جنین (ارگانی موقتی که باعث اتصال بند ناف به بدن مادر است) ترشح می شود. بنابراین بالارفتن HCG به این معناست که جفت رشد کرده و خانم آزمایش دهنده باردار است.

اما اگر فرد آزمایش دهنده مرد باشد، HCG می تواند در اثر فعالیت توموری به نام کوریو کارسینوم تولید شود. بنابراین وجود HCG در ادرار یک مرد می تواند نشانه ای از این تومور باشد.

سوال این است: آیا از فردا همه مردان به داروخانه ها بروند و نوار تست بارداری بخرند تا از احتمال سرطان بیضه خود مطمئن شوند؟ پاسخ این است: “نه!” کوریو کارسینوم یکی از انواع بسیار نادر سرطان بیضه است، یعنی حداکثر خدود ۱% از سرطانهای بیضه را کوریوکارسینوم تشکیل می دهد. علاوه بر آن خود سرطانهای بیضه هم بسیار نادر هستند و درصد ناچیزی از آمار سرطانهای مردان را به خود اختصاص می دهند


مطالب پیشنهادی

اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران


۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم ...

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


از زمان‌های قدیم، کرفس به عنوان ماده‌ کمکی برای هضم غذا استفاده می‌شده است. کرفس، فعالیت روده و شکم را تنظیم کرده و به علت خاصیت دفع مایعات، باعث کاهش گازهای معده می‌شود. کرفس منبع غنی آب و مواد دفع سموم است، که باعث دفع سموم بدنتان می‌شود.
نفخ کردن ناشی از اجتماع مایعات در بین سلول‌های معده است که ممکن است به علت هضم نشدن درست غذا، افزایش میزان سدیم در خون، یا دوره‌ ماهانه خانم‌ها باشد. ولی طبق نظر کارشناسان، اگر بیشتر به مواد غذایی که مصرف می‌کنید، دقت کنید، معمولاً می‌توانید از نفخ شکمتان جلوگیری کنید.

• مقداری آب همراه با لیمو

بسیاری از افراد زمانی که نفخ می‌کنند، فکر می‌کنند که نباید آب بنوشند، درصورتی که این کار کاملاً اشتباه است. زمانی که آب نمی‌نوشید، بدن احساس کمبود آب می‌کند، در نتیجه بدن سعی می‌کند همان میزان آب موجود در بدن را حفظ کند. پس اگر زیاد نفخ می‌کنید، بهتر است به جای کم کردن میزان مایعات، مقدار آن‌ها را بیشتر کنید.
لیمو به طور طبیعی خاصیت دفع آب بدن را دارد، شما می‌توانید آب لیمو را به مقداری آب ولرم اضافه کرده و نوش جان کنید. با این کار میزان نمک محلول در بافت‌های بدنتان هم کاهش می‌یابد. فقط حواستان باشد که شربت را حتماً با لیوان میل کنید، نه با نی. زیرا نی باعث ورود هوای اضافی به معده‌تان می‌شود!

• کرفس

از زمان‌های قدیم، کرفس به عنوان ماده‌ کمکی برای هضم غذا استفاده می‌شده است. کرفس، فعالیت روده و شکم را تنظیم کرده و به علت خاصیت دفع مایعات، باعث کاهش گازهای معده می‌شود. کرفس منبع غنی آب و مواد دفع سموم است، که باعث دفع سموم بدنتان می‌شود.

خیار، کدو و جعفری نیز از دیگر سبزیجاتی هستند که باعث دفع مایعات بدن می‌شوند. زمانی که می‌خواهید از سبزیجات استفاده کنید، بهتر است که آن‌ها را بپزید. پختن سبزی باعث شکسته شدن ساختمان فیبر آن می‌شود و همین مسأله سبب هضم آسانتر آن می‌گردد. با اینکه سبزی خام دارای آب بیشتری است، ولی در بعضی افراد ممکن است بیشتر باعث نفخ شود تا از بین بردن آن.

• هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های بسیار آب‌دار است. جالب است بدانید ۹۲٪ هندوانه از آب تشکیل شده است. هندوانه منبع سرشاری از پتاسیم است و خاصیت دفع مایعات بدن را دارد. یکی از موارد مهم در کنترل نفخ، تعادل بین سدیم و پتاسیم موجود در بدن است. برای کاهش نفختان می‌توانید از مخلوط لیمو، خیار، هندوانه و رزماری استفاده کنید. این مخلوط به شدت مایعات اضافی و سموم بدنتان را دفع می‌کند.(توجه: زمانی که از این مخلوط استفاده می‌کنید، ممکن است بیش از حد معمول از سرویس بهداشتی استفاده کنید.)

• رزماری و زردچوبه

رزماری تقریباً برای درمان هر دردی مفید است! از درد قلب گرفته تا سردرد و دندان‌درد و فشار خون بالا. همچنین باعث کاهش گاز معده و روده شده و به هضم غذا کمک می‌کند. شاید بد نباشد مقداری رزماری به چای خود اضافه کنید، و یا آن را با مقداری جعفری و کرفس مخلوط کرده و در غذا از آن استفاده کنید. زردچوبه به علت خاصیت آرام کننده‌ درد و التهاب مورد توجه است. ولی یکی دیگر از خاصیت‌های آن کاهش نفخ است. می‌توانید از این ادویه در غذایتان برای هضم بهتر و جلوگیری از نفخ استفاده کنید.

• عدس و لوبیا

یکی از دلایل عمده‌ی نفخ، مصرف زیاد مواد حاوی سدیم، و مصرف کم مواد حاوی پتاسیم و فیبر است. که در نتیجه آن تعادل بین این دو ماده در بدن به هم خورده و باعث نفخ می‌شود. کاهش میزان سدیم، و افزایش مقدار پتاسیم در بدن باعث کاهش سریع نفخ می‌شود. عدس منبع غنی از فیبر است که باعث هضم راحت تر غذا می‌شود.

لوبیا نیز منبع غنی از پتاسیم و فیبر است. درواقع غنی‌ترین منابع فیبر هستند. منظور، تمام انواع لوبیا است. از دیگر خواص لوبیا می‌توان به وجود مقدار زیادی استروژن و پروتئین در آن‌ها اشاره کرد که باعث کاهش میزان نفخ در دوره‌ ماهانه‌ خانم‌ها نیز می‌شود.

•ماست

از آنجایی که بعضی از افراد به لاکتوز حساسیت دارند، بهتر است به جای شیر، از ماست استفاده کرد. ماست غذایی از پیش هضم شده است. یعنی پروسه‌ای که در روند تهیه ماست طی شده، باعث شده است که به محض ورود ماست به بدن، جذب بافت ها شود.

همچنین ساختمان شکر موجود در شیر، زمانی که به ماست تبدیل می‌شود کاملاً می‌شکند که همین امر از بروز نفخ و گاز معده جلوگیری می‌کند. وجود باکتری‌های زنده اسیدوفیلوس و لاکتوباسیلوس در ماست باعث کاهش شدید نفخ می‌شود. پیشنهاد می‌شود در کنار هر وعده‌ی غذاییتان از ماست استفاده کنید تا همواره از خاصیت‌های آن بهره‌مند شده و غذایتان راحت‌تر هضم شود.

• چند نکته برای جلوگیری و کاهش نفخ

* میزان سدیم را کاهش داده و تا جایی که می‌توانید از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

* مصرف نوشابه و الکل را کاهش دهید. مصرف بیش از حد مایعات باعث دفع بیش از حد آن نیز می‌شود. در این صورت بدن احساس می‌کند بیش از حد در حال از دست دادن آب است، پس سعی می‌کند آب بیشتری ذخیره کند.

* اگر به علت یبوست دچار نفخ شده‌اید، بهتر است از غلات سبوس دار استفاده کنید تا بتوانید آب را در بدنتان ذخیره کنید.

* نحوه فعالیت روزانه‌ی شما می‌تواند در نفخ کردنتان تأثیر گذار باشد. سعی کنید هر روز به میزان کافی بخوابید و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید. اگر زیاد سفر می‌کنید و یا زیاد پشت میز می‌نشینید، سعی کنید در همان حالت نشسته پاهایتان را تکان دهید و یا هر یک ساعت یک بار در محل کارتان چند قدم راه بروید.

* اگر زیاد دچار نفخ می‌شوید یا مدت زمان طولانی احساس نفخ می‌کنید حتماً هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.


مطالب پیشنهادی

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

آمادگی ملی در مقابله با زلزله

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

سلامت روان کودکان در بلایا طبیعی



خواص درمانی و مضرات سویا چیست؟

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


سویا یکی از انواع حبوبات است و بومی جنوب شرقی آسیا می‌باشد. دانه سویا بدلیل کاربردهای بسیار آن و خاصیت خوراکی‌اش بسیار معروف می‌باشد. مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا می‌باشد. دانه های سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولیک اسید و ایزوفلاون می‌باشد. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که دانه سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ازتباط است. در ادامه به بررسی خواص درمانی سویا و مضرات آن می‌پردازیم.

فواید خوردن سویا و خواص درمانی آن
-------------------------------------------------
سویا حاوی پروتئین، ایزوفلاون و فیبر بوده که همه این مواد برای سلامتی مفیداند. پروتئین درون سویا می‌تواند فوایدی برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش دارد. سویا ممکن است بتواند خطر سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد.

بعضی از خواص درمانی و فواید سویا شامل:
-------------------------------------------------------
تاثیر بر کلسترول خون- تحقیقات نشان می‌دهد، اضافه کردن سویا به رژیم غذایی می‌تواند تاثیراتی بر سطح کلسترول خون داشته و کمی آنرا کاهش دهد. کاهش سطح کلسترول تا زمانیکه رژیم ادامه دارد، باقی می‌ماند.

تاثیر بر فشارخون بالا- تحقیقات نشان می‌دهد که سویا می‌تواند فشارخون را کاهش دهد، با اینحال تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان سویای لازم برای کاهش فشارخون مورد نیاز است.

تاثیر بر یائسگی- تحقیقات نشان می‌دهد که سویا گرگرفتگی را در زنان یائسه کاهش می‌دهد. البته تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری در این مورد نیاز است.

تاثیر سویا بر حساسیت- معمولا شیر سویا برای کودکان حساس به شیر عادی استفاده می‌شود، با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

تاثیر سویا بر سرطان- تحقیقات محدود نشان می‌دهد که سویا می‌تواند خطر سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ (colon) را کاهش دهد. با اینحال تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر سویا بر پیشگیری از سرطان مورد نیاز است.

تاثیر سویا بر دردهای دوره‌ای پستان- تحقیقات محدودی نشان می‌دهند که سویا می‌تواند بر دردهای دوره‌ای پستان که با سیکل قاعدگی در ارتباط اند تاثیر داشته و آن را کاهش دهد. با اینحال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

تاثیر سویا بر دیابت نوع 2- سویا ممکن است بتواند تاثیرات مفیدی بر سطح قندخون در افراد دیابتی داشته باشد. بااینحال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

سایر مواردیکه ممکن است سویا در بهبود آنها نقشی داشته باشد اما هنوز ثابت نشده‌اند، شامل:

بهبود کیفیت ورزش
سنگ صفرا
بیماری های قلبی
التهاب
کم خونی فقر آهن
بیماری های کلیوی
سندرم متابولیک
آرتروز
عملکرد بهتر بدن در افراد میانسال
پیر شدن پوست
صدمه به نخاع
کاهش وزن

مضرات سویا و موارد منع مصرف
-------------------------------------------------
شویا تقریبا خوراکی مطمئن و بی خطری می‌باشد و می‌شود در رژیم غذایی بزرگسالان، کودکان و یا حتی نوزادان استفاده نمود. با اینحال:

آلرژی و حساسیت به سویا معمول بوده و اگر شما به سویا و یا سایر اعضای خانواده سویا حساسیت دارید، نمی‌بایست آن را مصرف نمایید. نشانه‌های حساسیت به سویا متفاوت بوده و می‌تواند شامل آب ریزش بینی، التهاب دستگاه گوارش و یا افت فشار ناگهانی شود.

سویا خطر خونریزی را افزایش می‌دهد و در افرادیکه داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، یا اختلالات خونریزی دارند می‌بایست با احتیاط و کم مصرف شود.

سویا ممکن است سطح قندخون را پایین بیاورد پس افراد دیابتی و یا کسانیکه قندخون پایینی دارند باید با احتیاط آنرا مصرف کنند.

افرادیکه دچار کم خونی، فیبروز کیستیک یا اختلالات تیروئید، معده، روده، سیستم ایمنی و قلبی دارند، باید با احتیاط مصرف شود.

افراد مبتلا به نقرس بهتر است مصرف سویا را کم و محدود نمایند.

مصرف سویا در بارداری و شیردهی
-----------------------------------------
سویا به عنوان جزئی از رژیم غذایی در زنان باردار و شیرده معمولا بدون اشکال می‌باشد. با اینحال از مصرف زیاد سویا در دوران بارداری و شیردهی باید خودداری نمود.

مطالب پیشنهادی

چربی های شکم را با غذا بسوزانید

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




وقتی صحبت از سوزاندن چربی های شکم می شود اولین چیزی که به ذهن همه می آید این است که چه چیزهایی را باید از رژیم غذایی شان حذف کنند اما این به تنهایی کافی نیست شما باید به جای حذف کردن غذاها ، سعی کنید چیزهایی بخورید که به سوزاندن این چربی ها کمک می کنند.

*** غلات سبوس دار

برای مثال، جو یک منبع غذایی سرشار از فیبر است که اشتهای شما را کنترل می کند و مانع از زیاده روی شما در خوردن غذا می شود. علاوه بر جو ، خوردن غلات سبوس دار دیگر مثل بلغور، برنج قهوه ای، پاستای تهیه شده از غلات و نان گندم نیز برای سوزاندن چربی های شکم مفید هستند و باعث می شوند سرعت ورود قند و چربی به جریان خون کاهش یابد. این مسئله باعث کاهش تولید انسولین می شود و متابولیسم بدن شما افزایش می یابد که در نتیجه آن، سطح انرژی شما بیشتر می شود و چربی شکمتان کمتر می شود.

*** سفیده تخم مرغ

بدن ما از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ برای سنتز استفاده می کند و از آنجایی که برای هضم آن، گوارش ما باید کار بیشتری انجام دهد، کالری بیشتری می سوزاند. سفیده تخم مرغ سرشار از کولین، اسیدهای آمینه و ویتامین ب۱۲ است و در نتیجه، نه تنها به سوختن چربی ها کمک می کنند بلکه باعث می شوند که ما احساس سیری کنیم.

*** گوشت و ماهی

گوشت مرغ ، بوقلمون و ماهی و حتی گوشت گوساله اگر درست خورده شوند، در سوزاندن چربی های دور شکم نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پروتئین های موجود در گوشت ها آنقدر زیاد هستند که متابولیسم بدن شما را زیاد می کنند و به سوزاندن چربی های شما کمک می کنند، اما باید در انتخاب نوع غذای گوشتی خود خیلی دقت کنید. فقط گوشت های بدون چربی برای سوزاندن چربی های شکم مفید هستند بنابراین باید غذاهای خوشمزه ای مثل استیک و همبرگر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. ماهی هایی مثل سالمون و ماهی تن نیز برای سوزاندن چربی های شکم خیلی مفید هستند.

*** چای سبز

اگر می خواهید غیر از آب یک نوشیدنی مفید دیگر مصرف کنید، چای سبز را امتحان کنید. چای سبز دارای مقادیر زیادی پلی فنل کاتچین، آنتی اکسیدان ها و مواد مولد حرارت است و در سوزاندن چربی های شکم بسیار موثر می باشد.


مطالب پیشنهادی

اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران             



مضر بودن سوسیس برای کلیه های سنگ ساز

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

کلیه و درد آن خیلی بد است و اینکه باید سعی کنید چیزی نخورید که کلیه تحریک شود و درد بگیرد ولی به طور کلی از خوردن سوسیس پرهیز کنید متخصص طب سنتی اعلام کرد: بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند باید از مصرف گوشت گاو و گوساله، گوشت‌های مانده، ماهی شور، گوشت خشک‌شده، سوسیس و کالباس پرهیز کنند.

مریم مقیمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: همچنین بیمارانی که کلیه آنها سنگ‌ساز است نباید گوشت‌های فریز شده وارداتی، گوشت شکار، گوشت اردک و به طور کلی هر نوع غذای غلیظ را مصرف کنند چرا که برای کلیه آنها مضرّ است. وی ادامه داد: تقریباً تمام مبتلایان به سنگ کلیه دچار غلظت خون هستند

به همین دلیل انجام ورزش معتدل و ملایم در این بیماران کمک کننده است.مقیمی ادامه داد: ماساژ بدن و استفاده از حمام به اندازه کافی برای بیماران دچار سنگ کلیه سودمند است و در مقابل پرخوری و عدم تحرک و یک جان نشستن برای آنها مضرّ است. این متخصص طب سنتی افزود: انجام ورزش‌های طاقت‌فرسا و شدید باعث بالا رفتن میزان حرارت بدن می‌شود و این در حالی است که ایجاد خشکی برای این بیماران مناسب نیست.




بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند در حالت سیری و پر بودن شکم هرگز نباید به ورزش بپردازند چرا که همین عامل ایجاد سنگ کلیه می‌شود. مقیمی تصریح کرد: باید توجه داشت مقصر اصلی در ایجاد سنگ‌های کلیه، روش غلط تغذیه و عملکرد سوء معده است که کبد را وادار به ساختن رسوب می‌کند. این رسوب‌گذاری از طریق خون وارد کلیه می‌شود و در فیلترهای کلیه می‌ماند.



بنابراین علاوه بر مصرف داروهای سنگ‌شکن پاکسازی کبد و معده نیز به عنوان راه درمان وجود دارد و به همین دلیل مصرف مسهل برای دفع سنگ کلیه واجب است چرا که مقصر اصلی کلیه‌ها نیستند، البته میزان اثر مسهل نباید خیلی شدید باشد بلکه باید به میزانی باشد که مقادیر لازم از مایعات به سمت کلیه‌ها روانه شود. و بدون اینکه به کلیه‌ها فشار بیاید اضافه آن به سمت روده‌ها برود تا کبد و معده نیز تخلیه شوند پس دقت کنید و از خوردن سوسیس بپرهیزید.


مطالب پیشنهادی

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت
اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

نشانه های سکته قلبی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



سکته قلبی قاتل خاموش است که بیشتر به خاطر کمبود فعالیت بدنی، رژیم غذایی بد و سبک زندگی ناسالم رخ می دهد.
در واقع سکته قلبی نشانه هایش را از چند روز قبل یا حتی از چند هفته قبل نشان می دهد.
نشانه های سکته قلبی ذیل توسط "دکتر چانسی کراندال" لیست شده است:

1- درد در قفسه سینه: دردهای سینه که به مدت زیاد طول می کشد و می تواند در بازوها، شکم و بین دو شانه گسترش می یابد. اغلب این درد ها در ناحیه سینه به صورت تیر کشیدن اتفاق می افتد. همچنین این احساس در ناحیه گردن و قسمت پایینی کمر نیز اتفاق می افتد.

2- تعرق و حالت تهوع و استفراغ: عرق سرد یکی از نشانه های سکته قلبی است.

3- مشکلات تنفسی: نفس نفس زدن که منجر به نشستن و دراز کشیدن شخص می شود. این نشانه معمولا همراه با ناراحتی ها در ناحیه سینه اتفاق می افتد.

4- مشکلات در ناحیه شکم: اغلب موارد علائم این سکته‌ها با بیماری گاستریت یا التهاب معده اشتباه گرفته می‌شود که این امر بسیار خطرناک است.
.............
اگر نشانه هایی که بدنمان به ما ارسال می کند را بفهمیم، از مرگ حتمی و یا از آسیب های زیادی که احتمالا متحمل خواهیم شد کاسته می شود.
در صورتی که از درست بودن نشانه ها مطمئن نیستیم بایستی به دکتر در جریان بگذاریم.
یادمان باشد که دقیقه ها در این حالت خیلی مهم هستند و پاسخ سریع به نشانه ها می تواند نجاتمان دهند...

مطالب پیشنهادی

ارتباط مصرف کلم با سرطان سینه

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


در ایجاد و بروز سرطان سینه، عوامل زیادی تأثیرگذار می‌باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، نوع تغذیه نقش بسیار موثری را ایفا می‌نماید. اصولاً هورمون زنانه استروژن، زمینه‌ساز و عامل ایجاد سرطان در ارگان‌های مختلف بدن بانوان از جمله سینه، رحم، دهانه رحم و تخمدان تلقی می‌شود، لذا استفاده از غذاهای مختلف با ممانعت از بروز سرطان (با تأثیری همچون تاموکسیفن) و یا کاستن از شدت تأثیرگذاری استروژن، به عنوان عامل کمکی و یا بازدارنده بسیار مفید است. مرور 94 مطالعه که ارتباط بین مصرف سبزیجات خانواده کلم و سرطان را بررسی کرده‌اند نشان داده است که در 67 درصد مطالعات مورد– شاهد، مصرف این سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط بوده است. ترکیبات موجود در خانواده کلم‌ها (کلم بروکلی، گل کلم، کلم دکمه یا فندقی) قادر به کاهش استروژن به میزان 50 درصد می‌باشد.

ماده موثر در کلم به نام ایندول 3- کاربینول (Indol 3-carbinol) می‌باشد که البته هنوز نتایج قطعی در این مورد به دست نیامده است. در مناطقی از چین که کلم به مقدار زیاد مصرف می‌شود، ارتباط مستقیمی بین میزان ایزوتیوسیانات ادرار و کاهش سرطان سینه مشاهده شده است، به طوری که زنانی که بیش‌ترین مصرف کلم را داشتند، 45 درصد کمتر از زنانی که کمترین میزان را داشتند، در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند. علاوه بر ایزوتیوسیانات، ویتامین ث، از طریق اثرات آنتی‌اکسیدانی در دفع رادیکال‌های آزاد و همچنین اسیدآمینه سیستئین و ترکیبات سولفورافان از طریق واکنش‌های زنجیره‌ای در سم‌زدایی بدن از مواد سرطان‌زا موثرند. مطالعات خارج سلولی نقش سولفورافان‌ها را در مهار تکثیر سلول‌های سرطانی حتی در مراحل آخر رشد نشان داده است.

ارزش غذایی کلم
کلم منبع غنی از ویتامین آ، منبع بسیار خوب فیبر، منگنز، ویتامین ب٦، تیامین (١ب)، ریبوفلاوین (ب2)، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. همچنین سبزیجات این خانواده انرژی کمی دارند (یک لیوان کلم پخته حدود 33 کالری دارد) و درعین‌حال غنی از مواد مغذی گیاهی ویژه هستند، به همین جهت سبزیجات این گروه ارزش تغذیه‌ای فوق‌العاده‌ای دارند.

مصرف کلم احتمال زنده ماندن پس از سرطان پستان را افزایش می‌دهد
میزان زنده ماندن زنان چینی مصرف‌کننده کلم و سبزیجات دیگر نسبت به سایر زنانی که این سبزیجات را مصرف نمی‌کنند پس از ابتلا به سرطان پستان بیشتر است. تحقیق بر روی 4886 زن چینی بین 20 تا 75 سال که به سرطان‌های نوع 1 تا 4 پستان بین سال‌های 2002 تا 2006 مبتلا بوده‌اند انجام شده است.
زنانی که در 36 ماه پس از ابتلا، سبزیجات بیشتری مصرف کرده بودند در مقایسه با زنانی که مصرف سبزی کمتری داشته یا مصرفی نداشتند احتمال مرگشان به هر علتی بین 27 تا 62 درصد کاهش یافته بود.
در مناطقی از چین که کلم به مقدار زیاد مصرف می‌شود، ارتباط مستقیمی بین
میزان ایزوتیوسیانات ادرار و کاهش سرطان سینه مشاهده شده است، به طوری
که زنانی که بیش‌ترین مصرف کلم را داشتند، 45 درصد کمتر از زنانی که کمترین
میزان را داشتند، در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند
به نوشته خبرگزاری فرانسه احتمال مرگ برای افرادی که خانواده کلم را مصرف می‌کنند بین 22 تا 62 درصد کاهش می‌یابد و احتمال بازگشت دوباره بیماری آن‌ها نیز 21 تا 35 درصد کاهش می‌یابد.
سارا نشوتا از محققان دانشگاه نشویل تنسی می‌گوید که این یافته‌ها نشان می‌دهد مبتلایان به سرطان پستان باید این سبزیجات و به ویژه کلم‌ها را جزیی از رژیم غذایی خود قرار دهند.
وی افزود که سبزیجات رایج در چین شلغم، گل کلم و سایر سبزیجات است درحالی‌که کلم بروکلی و جوانه گیاهان در اروپا و سایر کشورهای غربی رواج بیشتری دارند و این در حالی است که میزان استفاده از این مواد در میان زنان چینی بسیار بالاتر از زنان آمریکایی است.

نتیجه‌گیری
پس به طور خلاصه می‌توان گفت سبزیجات خانواده کلم به علت دارا بودن اندول، گلوکوزینولات‌ها، سولفورافان‌ها، بتاکاروتن و ویتامین ث، در رده سبزی‌های ضد سرطان طبقه‌بندی می‌شوند. چنانچه انجمن سرطان امریکا، پس از تحقیقات گسترده، بروکلی را به عنوان یکی از مهم‌ترین سبزی‌های ضد سرطان معرفی می‌کند.
خانم‌های آینده‌نگر که به حفظ سلامتی خود علاقه‌مند می‌باشند، باید مواد غذایی ضد استروژن را در تمام سال در جیره غذایی خود بگنجانند و موادی که برعکس آن‌ها، به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تشکیل سلول‌های سرطانی در بافت سینه و سرعت بخشیدن به روند آن تأثیرگذار می‌باشند را به طور قطعی از لیست غذاهای مصرفی خود حذف کنند و یا مقدار مصرف آن را به شدت کاهش دهند

مطالب پیشنهادی

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن

خوراک گوشت

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




سلام دوستان عزیز روزتون به خیر و شادی امیدوارم که سلامت و تندرست باشد , و روز خوبی رو پشت سر گذشته باشید , بایک رسپی بسیار خوشمزه برگشتم امیدوارم غذای بسیار عالی برای جشنها و مهمونیهاتون باشه که مطمئن هستم که هست .

بریم سر اصل مطلب وقتتونو نمیگیرم , اگر چه وقت من خیلی کم 

گوشت ماهیچه ١/٥ 
ادویه گرما سالا ١ قاشق مربا خوری 
فلفل سیاه ١/٢ قاشق چایی خوری 
زرد چوبه ١/٢ قاشق چایی خوری 
نمک به مقدار لازم در اواخر پخت اضافه میکنیم 
پیاز ٢ عدد متوسط طلایی شده نگینی خورد شده یا خلال های خیلی باریک و ریز , در اواخر پخت به گوشت اضافه میکنیم .
آب لیمو تازه ١ عدد بزرگ 
آب پرتقال ١ استکان 
روغن زیتون ٣ قاشق غذا خوری 
خامه در صورت تمایل خامه صبحانه یا خامه ترش ١ قاشق غذا خوری سر صاف 
شیر نارگیل ١ بسته 


طرز تهیه :
تمام مواد به غیر از پیاز سرخ شده و سبزی ذکر شده و شیر نارگیل را کنار گذشته تمام مواد را با هم مخلوط کرده ١ ساعت استراحت میدیم بعد از ١ ساعت شیر نارگیل را اضافه کرده خوب هم میزنیم گوشت را به قابلمه منتقل میکنیم روی اجاق میگذاریم تا کاملا خوب بپزه و جا بیوفته دیگه نیاز به آب نداره اصلا آب اضافه نمیکنیم با همون مقدار آب خوب میپزه و جا میوفته 
وقتی که خوب پخت پیاز را اضافه کرده میگذاریم که خوب جابیوفته و آب اضافی گوشت گرفته بشه , در صورت نیاز آبلیمو و نمک را اضافه میکنیم یادتون باشه که نمک را در اواخر پخت اضافه میکنیم , در ظرف زیبایی میکشیم و با سبزیجات ذکر شده تزینش میکنیم یادتون باشه که نباید سبزی از دستور حذف بشه طعم این خوراک اول شیر نارگیل نباید زعفران به این غذا اضافه بشه دوم به سبزی مورد نظر طعم پیاز چه و جعفری و گشنیز هرکدوم ملزم که داشته باشیم 
این خوراک , یک خوراک اصیل از کشور مالزی و بسیار طرفدار داره 

مطالب پیشنهادی

شیر را قبل از خواب بنوشید

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بهترین زمان برای نوشیدن شیر یک ساعت قبل از خواب است، زیرا در این بازه زمانی شیر با تحریک سلول‌های بدن آرامش را به بدن باز می‌گرداند و بدن احساس راحتی می‌کند و فرد به دنبال آن راحت‌تر خواهد خوابید.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، مصرف شیر می‌تواند در هر وعده غذایی مطلوب باشد، اما قبل از خواب بدن فرصت کافی برای جذب آن را پیدا می‌کند و بعد از خواب فرد می‌تواند آثار ناشی از مصرف آن را در چهره خود ببیند، زیرا مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد نوشیدن شیر باعث استحکام پوست صورت و شادابی و طراوت آن خواهد شد.
ضمن اینکه نوشیدن شیر قبل از خواب می تواند به طور مؤثری بر بهبود و بازیافت کل انرژی عضلات بدن، ریکاوری عضلات و در نتیجه رشد عضلات بعد از یک ورزش سنگین اثر داشته باشد. 

مطالب پیشنهادی
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

متنی زیبا و قابل تامل از تهمینه میلانی...

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

مامان که شدم به پسرم خیلی محبت می کنم اونقدری که بزرگ شد با عشقش مثل یه پرنسس رفتار کنه تا جفتش بفهمه که پسرم تو دستای یه ملکه بزرگ شده!!
روزا دستاشو میگیرم و چنان با محبت بغلش میکنم که بغل کردن عاشقونه رو با تموم وجودش یاد بگیره!!
بهش یاد میدم که همه ی آدما خصوصا همسرشون تشنه محبتند و پنهون کردن عشق و علاقه زندگیشو سرد میکنه!!
بهش یاد میدم که خانما آقا بالا سر و سایه ی سر نمیخوان ، عشق و دوست و همراه صمیمی میخوان!!
بهش یاد میدم که هیچ وقت دل عشقش رو نشکونه چون دیگه نمیتونه ترمیمش کنه!!
بهش یاد میدم اونقدر عاشقونه به عشقش نگاه کنه که انگار قحطی آدمه!!
به پسرم یاد میدم که عشقشو عاشقونه بغل کنه نه از روی عادت و هوس!!
براش کادوهای کوچک با معنی میخرم تا کادو دادن به آدمهایی که دوسشون داره بشه فرهنگش!!
بهش اونقدر حرفای محبت آمیز میزنم که کلام پر مهر بشه ورد کلامش!!
همه اینکارا رو میکنم تا پسرم همونی بشه که همیشه از جفت ایده آل تو ذهنم بوده و هست. این طوری هم خودش لذت میبره و هم جفتش!!
من به خاطر اینکه یه مرد با محبت دیگه به این دنیا اضاقه بشه حتما تلاش میکنم...

مطالب پیشنهادی
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟

خندیدن استرس را از بین میبرد.

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




انسان موجود عجیبی است! بسیاری از ما از اینکه خودمان را زخمی کنیم لذت می بریم!چطور؟ ساده است. همگی ما میدانیم که خندیدن استرس را از بین می برد و همچنین می دانیم که هیچ کاری ساده تر از خندیدن نیست اما باز هم ترجیح می دهیم که استرس تولید کنیم، با اینکه می دانیم برایمان مضر است. ذهن و بدن انسان به خوبی باهم ارتباط دارند. ذهن میتواند بدن را بیمار یا قوی کند. ذهن میتواند خنده یا استرس تولید کند. شروع به سوت زدن کنید با این کار خودتان را خوشحال می کنید. ذهنتان را وادار کنید به نگرانی های شما بخندد. با این کار استرس شما از بین می رود.


خندیدن بزرگترین داروی تقویتی طبیعت است. یک خنده خوب، باعث تغییر و تحولاتی در کبد می شود. این تغییرات سریعا باعث احساسی بهتر در همه امور می شود. چطور می توان خندید؟ کتابهای فکاهی بخوانید، با افراد بامزه و سرگرم کننده رفت و امد کنید. فیلم های کمدی ببینید. لطیفه های خوب گوش کنید. از شرکت در جمع زنان و مردانی که نمی خندند یا نمی توانند بخندند اجتناب کنید. عصا قورت داده نباشید حتی ژست این افراد را هم نگیرید. خندیدن خیلی تاثیر گذار است عقل سلیم انسان را به خندیدن سوق می دهد اما چرا 86 درصد مردم این راه های ساده را برای خندیدن و کاهش استرس خودشان امتحان نمی کنند؟


در مذهب هم به تفریح و خنده اشاره شده است. در میان همه مذاهب دنیا به این نکته اشاره شده که انسان باید از مواهب خوب زندگی لذت ببرد. کسی که بتواند بی چون و چرا بخندد کسی که همه چیز دنیا را بی ارزش ببیند از جهل رهایی میابد.

خندیدن انسان را قوی می کند. حتی دانش پزشکی نیز می گوید که خندیدن یکی از اثر بخش ترین داروهاست.

جدی بودن یک بیماری است، خندیدن، تفریح و سرگرمی کاری معنوی است.

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

10 راز شادکامی حتما بخونین

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


10 راز شادکامی حتما بخونین

هفته نامه سلامت :
نکته هایی‌برای تبدیل روزهای کسل‌کننده به شادترین لحظات زندگی 
لبخند زدن ساده، سبب می‌شود 43 ماهیچه در صورت شما منبسط و منقبض شوند. در نتیجه فعل و انفعالات مغز تغییر پیدا می‌کند و روحیه شادمانی و نشاط در شما ایجاد می‌‌شود. 

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که از صبح که از خواب بیدار می‌شوید، خیلی پکر و دلتنگ و بی‌حوصله باشید. این روزها واقعا روزهای وحشتناکی هستند، همه چیز خسته‌کننده و کسل‌کننده است و انگار همه چیز علیه شما پیش می‌رود. در چنین روزهایی احتمالا شما هم آن‌طور که باید، برای شادی و سرحالی خودتان تلاش نکرده‌اید. مثلا کوچک‌ترین کار برای تقویت روحیه، لبخندزدن است. آیا شما در چنین حالاتی آن را امتحان کرده‌اید یا اینکه اصولا معتقدید در اوج خستگی و کسلی، لبخند فایده ندارد و دردی را درمان نمی‌کند؟ برای مقابله با این روزهای کسالت‌آور، توصیه می‌کنیم تا مدتی راه‌های پیشنهادی ما را امتحان کنید. مطمئن باشید دیگر روزهای کسالت‌بار و خسته‌کننده را نخواهید دید.

)1 لبخند بزنید
در راه رسیدن به محل کار لبخند بزنید و هرکس را که می‌بینید، بگویید <صبح به خیر.> بله، به تمام کسانی که از کنار شما رد می‌شوند، لبخند بزنید و سلام و صبح به خیر بگویید. به این فکر نکنید که مردم به عقل شما شک می‌کنند.
محققان دانشگاه میشیگان معتقدند همین لبخند زدن ساده، سبب می‌شود 43 ماهیچه در صورت شما منبسط و منقبض شوند. در نتیجه فعل و انفعالات مغز تغییر پیدا می‌کند و روحیه شادمانی و نشاط در شما ایجاد می‌‌شود. حتی اگر لبخندتان در ابتدا مصنوعی باشد، به زودی طبیعی می‌شود. علاوه بر این، لبخند مسری است و شما می‌توانید با یک لبخند ساده، آن را به تمام دوستان و همکاران خود سرایت دهید و نشاط و روحیه را به آنها هم هدیه کنید.

)2 زیر آفتاب بنشینید
روزهای آفتابی، سعی کنید در آفتاب بنشینید و استراحت کنید. نمی‌دانید نور خورشید چقدر مفید و مقوی و انرژی‌زاست. برای این که حوصله‌تان سر نرود، می‌توانید هنگام آفتاب گرفتن، روزنامه یا مجله بخوانید. از نظرعلمی ثابت شده است حتی در روزهای سرد زمستانی هم نشستن در آفتاب، بسیار مقوی و مفید است. پروفسور دان اورن، روانشناس دانشگاه ییل، معتقد است: <حداقل روزی 30 دقیقه نشستن در آفتاب، آرامش‌ و روحیه بالایی به فرد می‌دهد و افسردگی و بی‌حالی را رفع می‌کند.> پروفسور اورن همچنین می‌گوید: <قرارگرفتن در معرض نور خورشید، باعث افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های پیام عصبی (نوروترنسمیترها) از جمله سروتونین در مغز می‌شود که افزایش این هورمون، باعث بالارفتن سطح شادی و روحیه می‌شود.> در زمستان، آفتاب ظهر، بهترین شادمانی را برای شما به ارمغان می‌آورد ولی در روزهای گرم تابستان، آفتاب صبحگاهی، شما را به اوج شادابی و نشاط روحی می‌برد.

)3 عسل بخورید
عسل بخورید، تنها یا با چیزهای دیگر مثل چای. دکتر جودیت واریتمن، مدیر مرکز تحقیقات سلامت میت )Mit( می‌گوید: <کربوهیدرات‌ها سطح سروتونین مغز را افزایش می‌دهند و باعث آرامش و خشنودی در فرد می‌شوند.>
البته تمام کربوهیدرات‌ها این خاصیت را ندارند، اگر نوعی ماده غذایی که دارای کربوهیدرات است، چربی داشته باشد، چربی آن، خاصیت کربوهیدرات را خنثی می‌کند. به‌طور مثال در بستنی که شیر و شکر آن حاوی کربوهیدرات است، چربی شیر، مانع جذب کربوهیدرات می‌شود و تاثیر مثبت آن از بین می‌رود. همچنین اگر ماده غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین نیز داشته باشد، اسید آمینه موجود در پروتئین هم تقویت روحیه شما را به تاخیر می‌اندازد.‌پس برای این که سرور و شادمانی در دلتان بار دهد، بهتر است از مواد غذایی دارای کربوهیدرات زیاد و چربی و پروتئین کم استفاده کنید. مواردی مانند قند، شکر، سیب‌زمینی تنوری یا پخته یا حتی یک قاشق عسل مرغوب.

)4 یک لیوان پر، آب خنک
هر وقت احساس خستگی و کسلی کردید، یک لیوان بزرگ آب خنک بنوشید.
با توجه به اینکه 60 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و حتی 85 درصد بافت مغز نیز آب است، عجیب نیست که با کمبود آب در بدن، احساس سرگیجه، سردرد، بی‌حالی و یبوست به شخص دست دهد.
حداقل روزی 8 لیوان نوشیدنی مصرف کنید. البته همه نوشیدنی‌ها خاصیت آب را ندارند. به‌طور مثال، کافئین مدر (ادرارآور) است و با مصرف آن، بدن آب بیشتری از دست می‌دهد. بعضی آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها هم که دارای سدیم هستند، ذخیره آب بدن را تا حد بسیاری مصرف می‌کنند. پس بهترین گزینه برای نوشیدنی، همان آب یا آب معدنی است.

)5 جوراب ضخیم بپوشید
برای این که احساس آرامش درونی کنید، جوراب‌های ضخیم بپوشید و دست‌هایتان را دور یک فنجان چای داغ، حلقه کنید.
اگر تاکنون به ماساژ درمانی رفته باشید، حتما دیده‌اید که آنها دست‌ها و پاهای شما را با جوراب و دستکش‌های گرم می‌پوشانند. دکتر چارلز رایسیون، مدیر کلینیک ایمنی‌شناسی رفتاری دانشگاه اموری، معتقد است: <دست و پای گرم، رابطه بسیار نزدیکی با آرامش و نشاط درونی دارد.>
مطالعات و تحقیقاتی که راجع به کاهش اضطراب در دانشگاه هاروارد انجام شده، نشان می‌دهد افراد آرام و بانشاط، دست و پای گرمی دارند.
خب، همین حالا جوراب‌های قدیمی و ضخیم‌تان را که ته کمد یا چمدان انداخته‌اید و دیگر دوستشان ندارید، بیرون بیاورید و بپوشید. اگر در آینه خود را نگاه کنید، حتما لبخند زیبایی را روی لبانتان می‌بینید.

)6 کاکائوی داغ، نوشیدنی شادی‌آور
برای رهایی از کسالت بعدازظهرها، یک لیوان کاکائوی داغ بنوشید. دکتر آلن‌هایریش، معتقد است شکلات یک نوع ماده غذایی بسیار مقوی و انرژی‌زا است، زیرا سرشار است از موادی که روی فعل و انفعالات مغز تا‡ثیر می‌گذارند و تقویت روحیه را سبب می‌شوند. یکی از مواد موجود در کاکائو، کافئین است که منبعی غنی از انرژی به شمار می‌آید. ماده بعدی، اندورفین است که درد را تسکین می‌دهد. همچنین مواد و دانه‌های شبه مخدر موجود در کافئین هم خواص آرام‌بخشی دارند و احساس سرمستی را به ارمغان می‌آورند. اما چنانچه خوردن موادی مانند کاکائو که کالری بسیار بالایی دارد به هر دلیلی برایتان مضر است یا دوستش ندارید، حتی نفس کشیدن در بخاری که از کاکائوی داغ برمی‌خیزد نیز شما را مسرور و شادمان می‌کند. دکتر هایریش می‌گوید: <استنشاق بوی مطلوب، مانند بوی شکلات، هم در تقویت روحیه موِثر است و هم عطر شور و شوق و مسرت را در وجودتان می‌پراکند.>

)7 تلویزیون‌ها خاموش
هر وقت که می‌توانید، آخر هفته، یا حتی روزی یک ساعت، تلویزیون را خاموش کنید و به جای آن، سرگرمی‌های دیگر را امتحان کنید و با خانواده خوش بگذرانید. خاموشی تلویزیون برای تمام افراد خانواده مفید است. تحقیق و بررسی‌های تکمیلی در این باره نشان می‌دهد بعد از تماشای برخی تبلیغات و پیام‌های بازرگانی از تلویزیون، بچه‌ها حالت افسردگی و عصبی پیدا می‌کنند.
با خاموش کردن تلویزیون، شما وقت بیشتری دارید تا ارزش محبت و زندگی واقعی را درک کنید و به دیگران نیز هدیه دهید.هرچند وقت یکبار، کنترل تلویزیون را جایی مخفی کنید تا به همراه تمام افراد خانواده از زندگی لذت ببرید.

)8 به یوگا بپردازید
روی پاهایتان بایستید. شانه‌ها پایین، انگشتان دست را به هم بند کنید و دست‌ها را رو به بالا بکشید. کف دست‌هایتان رو به سقف باشد. پاها را محکم روی زمین فشار دهید و در همین حالت 10 مرتبه آرام، نفس عمیق بکشید. یوگا نه تنها روح شما را تسکین می‌بخشد، بلکه شادابی و طراوت را نیز به شما ارزانی می‌کند.

)9 خاطرات شیرین را مرور کنید
برای انرژی گرفتن و شارژ شدن، روی میز کارتان یکی از عکس‌های زیبا و به یادماندنی خانوادگی که خاطرات خوشی را برایتان تداعی می‌کند، بگذارید. دکتر جودی وایسر، مدیر مرکز عکس درمانی در ونکوور می‌گوید: <خیره شدن به یک عکس، باعث می‌شود هوشیاری شخص به سمت آن موقعیت زیبا و جذاب حرکت کند و احساس هیپنوتیزم به فرد دست دهد و احساس کند در آن فضا و زمان است.>
دکتر دیوید کراس، نویسنده کتاب عکس درمانی و سلامت روحی هم معتقد است: <دیدن عکس‌های به یادماندنی، ناراحتی و افسردگی را از میان می‌برد و روحیه و نشاط را جایگزین می‌کند.> بنابراین تعدادی عکس خانوادگی که شما را به یاد خاطرات زیبایی اندازد، را انتخاب کنید و همراه داشته باشید. یکی را روی میز کارتان بگذارید، یکی را در کیف دستی و بقیه را هر جای دیگری که فکر می‌کنید احتیاج به تقویت روحیه و انرژی دارید.

)10 اخم‌ها باز!
همیشه خونگرم، مهربان و خوش خلق باشید. دوستانه برخورد کردن حتی وقتی عصبانی و ناراحت هستید، لذت از زندگی و احساس خوشبختی را افزایش می‌دهد. در این خصوص مطالعه‌ای در دانشگاه فارست روی دانشجویان انجام شد و نتیجه این بود که هم دانشجویان درون‌گرا و گوشه‌گیر و هم دانشجویان برون‌گرا و شاداب، بعد از این که با هم صمیمی شدند و رفتارشان دوستانه و خونگرم شد، هر دو گروه احساس شادمانی و مسرت کردند و هیچ‌کدام دیگر غمگین و ناراحت نبودند.‌ 


مطالب پیشنهادی

5 توصیه برای شادکامی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




1-     تاثیر والدین خوب: به گفته کارشناسان، ژن ها نقشی مهم تر از محیط در ایجاد شادکامی دارند. تفاوت ها در DNA  توضیح دهنده علت برخورداری برخی از افراد از مزیت شادتر بودن است و گرایش به پایداری عاطفی بیشتر و فعال بودنجسمی و اجتماعی بیشتر را هم توضیح می دهد. البته ژن ها ابزار خودکاری برای دور ماندن از افسردگی نیستند و سایر عوامل خارجی هنوز شما را به سوی اندوه می رانند. اما وراثت می تواند برای برخی افراد مایه ای از شادکامی فراهم آورد تا هنگامی که اوضاع بر وفق مرادشان نیست بر آن تکیه کنند.

2-     دست و دلباز باشید: بر اساس یک بررسی در سال 2008 کافی است تنها 5 دلار خرج دیگران کنید تا رد یک روز معین شاد تر شوید و اعمال فداکارانه می تواند کمک کند تا ازدواجتان به تجربه ای لذت بخش تر برای شما و همسرتان تبدیل شود. افراد پس از انجام کارهای خیر شاد تر هستند و احساس می کنند زندگی با معنا تر شده است.

3-     نگرش خود را تغییر دهید: انسان ها مقاوم تر از حدی هستند که ما تصور می کنیم. این موضوع را بررسی که در سال 2005 روی تغییرات خلقی در بیماران دیالیزی انجام شده نشان داده است. این بیماران با وجود اینکه 3 بار در هفته برای دست کم 3ماه برای پاک کردن خونشان باید تحت دیالیز قرار می گرفتند در اغلب اوقات خلق خوبی داشتند.اما هنگامی که از افراد سالم خواسته می شد انجام چنین برنامه درمانی را به تصور درآورند زندگی مصیبت باری برایشان مجسم می شد. بنابراین این نگرش شما به زندگی در شادکامی شما نقش دارد.

4-     ورزش کنید: انجام مرتب ورزش همراه مصرف داروها و انجام مشاوره می تواند به افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند کمک کند تا بر احساس تنهایی و آسیب پذیریشان غلبه کنند. ورزش حالت ذهنی افراد را تا حدی با تاثیر گذاشتن بر میزان دو ماده شیمیایی در بدن یعنی کورتیزول و اندورفین ها بهبود می بخشد.

5-     صبر کنید سنتان بالا برود: اگر هنوز احساس خمودگی می کنید کافی است زمان بیشتری به خود بدهید. نتایج بررسی که روی 2 میلیون نفر از 80 ملت انجام شده نشان می دهد افسردگی در میان بزرگسالان در میانه دهه 40 زندگی شایع تر است. اما با گذر کردن از این مرز سنی انسان ها گرایش بیشتری به کنار گذاشتن احساسات منفی و تمرکز بیشتر بر آنچه که از انها لذت می برند، پیدا می کنند.



مطالب پیشنهادی
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

 

چگونه در استفاده از مایکروفر طعم غذا را حفظ کنیم؟

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


درباره استفاده از مایکروفر و خطرات احتمالی آن مطالب زیادی شنیده و خوانده ایم. به عنوان نمونه گفته می شود با پخت یا گرم کردن غذا در مایکروفر، تمامی ارزش غذایی آن از بین می رود و همچنین امواج خطرناکی پخش می کند اما باید دانست هر نوع روش پختی می تواند میزان مواد مغذی غذا را کاهش دهد. اعم از بخارپز کردن، جوشاندن، سرخ یا کباب کردن و یا استفاده از مایکروفر. اگرچه ما توصیه نمی کنیم که غذا را در مایکروفر آماده کنید اما گاهی ممکن است مجبور شوید از این وسیله استفاده کنید.

گرم کردن مجدد غذا در فر یا گاز طعم بهتری به غذا می دهد تا در مایکروفر اما با رعایت نکات ذیل می توان سلامت و طعم غذا را که در مایکروفر تهیه می شود، حفظ کرد.

از ظروف مناسب استفاده کنید
------------------------------------------
ظروف پلاستیکی، آلومینیوم، فویل یا ظرف های سرد نگه دارنده ماست یا مارگارین را که خیلی سریع گرم می شود یا ماده شیمیایی از آن خارج می شود، نباید در مایکروفر قرار داد. بهترین کار استفاده از ظروف شیشه ای یا سرامیک مخصوص است. در صورت نداشتن ظرف می توان غذا را مانند نان در دستمال کمی مرطوب قرار داد تا رطوبت غذا در زمان پخت حفظ شود.

از ظروف با لبه کوتاه استفاده کنید
-------------------------------------------
غذا در ظرف لبه کوتاه بهتر گرم می شود تا در ظرف با لبه بلند. در میان گرم کردن، مواد را هم بزنید تا یکدست گرم شود.

سبزیجات را بخارپز کنید
-------------------------------
به جای قرار دادن سبزی در آب مانند آب پز کردن، کافی است چند قاشق غذا خوری آب به سبزیجات اضافه کنید. هرچه محتویات آب در سبزیجاتی چون کدوسبز، گل کلم، بادمجان یا فلفل دلمه ای بیشتر باشد، نیاز به افزودن آب کمتر است. پوشاندن ظرف هنگام پخت کمک می کند تا سبزیجات مرطوب و یکسان بپزد. برای سبزیجات سبز، کمی در ظرف را باز نگه دارید.

گوشت را در حرارت پایین بپزید
-------------------------------------
قدرت حرارت را کاهش دهید تا حرارت بدون این که بیرون غذا بیش از حد بپزد به وسط غذا نیز نفوذ کند. این روش برای داغ کردن مجدد تخم مرغ، پنیر و گوشت های سفت مناسب است زیرا در حرارت بالا گوشت ها سفت می شود. در اغلب دستگاه های مایکروفر می توان زمان را مشخص کرد؛ به جای فشار دادن دکمه استارت، دکمه «Power level» را بزنید.

غذا را جابه جا کنید
------------------------
برای داغ کردن غذا، زمان کوتاه حدود 15 ثانیه نیاز است؛ هربار غذا را برگردانید.

به اسپاگتی سس اضافه کنید
-------------------------------------
قبل از گرم کردن کمی آب و سس به اسپاگتی اضافه کنید تا نرم و لطیف شود.

هنگام داغ کردن گوشت یا مرغ یا حبوبات کمی آب، آب گوشت یا آب لیمو به آن اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

خواص گریپ فروت و رژیم لاغری!

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


گریپ‌فروت، میوه‌ای توپر، خوش‌طعم و مغذی است که اگرچه در تمام طول سال در بازار وجود دارد ولی فصل آن از دی ماه تا اردیبهشت است. گریپ فروت رسیده ترش و شیرین و کمی‌ تلخ است، طعمی‌که در سال‌‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. آیا شما هم این طعم را امتحان کرده‌اید؟...
گریپ فروت منبع غنی ویتامین C و B1 می‌باشد. پوست گریپ‌فروت دارای مقدار زیادی پکتین است. مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی گریپ‌فروت ناری گین، لیموئین، سسکی ترپین، آلدئید، ژرانیول و کادینین است.

• ارزش تغذیه‌ای:

نصف گریپ‌فروت، افزون بر 50 درصد مقدار مجاز خوراکی توصیه شده ویتامین Cرا در بردارد. همچنین 325 گرم پتاسیم، 25 میکروگرم فولات، 40 میلی‌گرم کلسیم و یک میلی‌گرم آهن دارد. انواع سرخ و صورتی میوه یاد شده سرشار از بتاکاروتن است که بدن، آن را به ویتامین A تبدیل می‌سازد.

• یک فنجان حاوی گریپ‌فروت شیرین نشده

(بدون شکر) به مقدار 95 میلی‌گرم ویتامین C و بیش از 150 درصد مقدار مجاز خوراکی توصیه شده (R DA) دارد.

گریپ فروت سرشار از پکتین (الیاف گیاهی حل شدنی)‌ است که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. گریپ‌فروت‌‌های سرخ وصورتی، سرشار از لیکوپن هستند. بررسی شش ساله دانشگاه‌‌هاروارد که توسط 48000 پزشک و سایر کارشناسان بهداشت صورت گرفت، حکایت از آن داشته است که مصرف هفته‌ای 10 وعده مواد غذایی سرشار از لیکوپن، سبب کاهش 50 درصدی سرطان پروستات می‌شود.

از دیگر مواد گیاهی موجود در گریپ فروت، می‌توان از اسیدفنولیک نام برد که مانع تشکیل نیتروزامین، مواد سرطان‌زا، بالیموندیدترپن و مونوترپن می‌شود. ماده مذکور موجب تولید آنزیم‌‌هایی می‌شود که در جلوگیری از پیدایش سرطان اثر دارند بیوفلاونوییدها مواد دیگری هستند که از عملکرد هورمون‌‌هایی که باعث رشد غده (تومور) می‌شود، جلوگیری می‌کنند.

گروهی از مبتلایان به ورم مفصل رماتیسمی، لوپوس و شماری دیگر از مبتلایان به اختلالات التهابی دریافته‌اند که گویی مصرف هر روزه گریپ‌فروت نشانه‌‌های مرضی‌شان را تقلیل می‌دهد. تصور می‌رود که مواد شیمیایی این میوه مانع از ایجاد پروستاگلاندین‌‌ها که عامل اصلی ایجاد التهاب هستند، می‌گردد.

4 نکته گریپ‌فروتی:

1 : چون گریپ‌فروت دارای کالری کمی ‌است نوشابه بسیار خوبی برای آنهایی است که می‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند. گریپ‌فروت کمتر از پرتقال قند دارد.

2 : گریپ‌فروت داروی خواب است. اگر می‌خواهید خواب خوش و سنگین داشته باشید یک گریپ فروت و یا آب آن را قبل از رفتن به رخت‌خواب بخورید.

3 : گریپ‌فروت ضدسرماخوردگی است و تب را پایین می‌آورد. در هنگام سرماخوردگی و تب آب گریپ‌فروت بنوشید. برخی از خوردن گریپ‌فروت بدون شکر، به خاطر عصاره تلخ و ترش آن خوششان نمی‌آید اما اگر آب پرتقال یا گریپ فروت را با هم مخلوط کنیم، نوشابه‌ای به وجود می‌آید که نیاز به شیرین کردن ندارد.

4 : مهم‌ترین کاربرد گریپ‌فروت پیشگیری از بیماری قلبی است و گریپ‌فروت شفابخش قلب است زیرا کلسترول را پایین آورده و رگ‌‌ها را از وجود چربی‌‌ها و مواد رسوب کرده پاک می‌کند و پیشرفت تصلب شرایین را متوقف می‌سازد. تحقیقاتی که به‌تازگی روی بیماران مبتلا به کلسترول بالا انجام شده نشان داده است که مصرف دو عدد گریپ‌فروت در روز کلسترول خون را به‌طور متوسط 10درصد پایین می‌آورد و حتی مقدار HDL را که چربی مفید است، بالا می‌برد.

• چه کسانی مواظب باشند؟

گریپ‌فروت را نباید به همراه تعدادی از داروها خورد زیرا اثر آنها را چند برابر می‌کند. مثلا کسی که داروی فشار خون مصرف می‌کند اگر آن را با گریپ فروت بخورد اثر دارو زیادتر شده و شخص فشار خونش به شدت پایین می‌آید و خطرناک است. تحقیقات جدید دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد موادی که در آب گریپ‌فروت وجود دارند فعل و انفعالات شیمیایی خطرناکی با برخی از داروها ایجاد می‌کنند. از این‌رو نزدیک به ده سال است به افرادی که از داروهای خاصی نظیر فشار خون و یا ضد‌کلسترول استفاده می‌کنند،

• توصیه می‌شود که از خوردن آب گریپ‌فروت پرهیز نمایند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آب این میوه باعث ورود بیشتر این داروها به جریان خون در بدن می‌گردد و عوارض جانبی خطرناکی را در پی دارد. در گذشته عموما تصور می‌شد ماده‌ای که با داروها فعل و انفعالات شیمیایی انجام می‌دهد، فلاونویید است که موجب تلخی این میوه نیز می‌شود ولی براساس مطالعات جدید گروهی از مواد شیمیایی با نام فورانوکومارین‌‌ها در این میوه وجود دارند که موجب این فعل و انفعالات می‌شوند، این مواد مانع عملکرد صحیح یکی از آنزیم‌‌های روده با نام CYP3A شده و باعث جذب بیشتر داروها توسط بدن می‌شوند. در آزمایشاتی که در این زمینه انجام شد محققین این مواد را از آب گریپ‌فروت خارج و تاثیر آن را بر داروها بررسی کرده و دریافتند در این حالت، آب این میوه همانند آب پرتقال بر این داروها نیز بی‌تاثیر می‌باشد.

• رژیم گریپ‌فروت: مفید یا غیرمفید؟!

رژیم گریپ‌فروت، از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین رژیم‌‌های لاغری است. این رژیم براساس اطلاعات خشک علمی‌نیست. درباره رژیم گریپ‌فروت حرف و حدیث بسیار است. این رژیم برای اولین بار در سال 1930مطرح شد. در این رژیم عنوان می‌شود که گریپ‌فروت حاوی آنزیم‌‌هایی است که چربی بدن را می‌سوزانند و وقتی در هر وعده غذایی، نصف گریپ‌فروت مصرف شود این آنزیم‌‌ها فعال می‌شوند البته نصف گریپ‌فروت در هر وعده غذایی باید با حجم کمی‌غذا مصرف شود. اینکه آیا واقعا گریپ‌فروت حاوی آنزیم‌‌هایی است که چربی بدن را می‌سوزانند. خیر. هیچ پایه علمی‌برای این ادعا وجود ندارد. گریپ فروت میوه خوبی است اما درست مثل میوه‌‌ها و سبزی‌‌های دیگر است و تفاوت خاصی ندارد.

اینکه آیا این رژیم موثر است باید بگوییم البته موثر است چون به این ترتیب، کالری مصرفی افراد کم می‌شود. هرچه کالری مصرفی کمتر شود و فعالیت بدنی بیشتر باشد، شما وزن از دست می‌دهید چه با گریپ‌فروت و چه بدون گریپ‌فروت.

• اما چرا رژیم گریپ فروت عمری چنین طولانی دارد؟

اول اینکه این رژیم برای خیلی از افراد جادویی و سالم به نظر می‌رسد. شنیدن عبارت آنزیم‌‌های سوزاننده چربی کاملا جالب است. ضمنا گریپ‌فروت یک میوه است و مردم می‌دانند که یک میوه هیچ‌گاه مضر نیست.
دوم اینکه مردم براساس این رژیم غذایی وزن کم می‌کنند و فکر می‌کنند چون اسم این رژیم گریپ‌فروت است، پس حتما یک مورد خاص در گریپ‌فروت وجود دارد، در حالی که ممکن است بدون مصرف گریپ‌فروت و با کاهش کالری دریافتی به وزن ایده‌آل برسند.

• از نگهداری تا مصرف

ترشی نشاط‌آور، پرآبی و کالری جزیی گریپ فروت توأم با خواص آن موجب شده است که گریپ فروت صورتی، به صبحانه‌ای مورد علاقه و یکی از مواد خاص تهیه سالاد تبدیل شود.

امکان دارد گریپ‌فروت از پیوند پرتقال و دارابی عمل آمده باشد. دارابی از مرکبات بسیار ترش، پُر دانه و پوست کلفت به حساب می‌آید اما پرورش دهنده‌‌های گریپ فروت، طعم و بافت آن را بهبود بخشیده‌اند. به طور تقریبی از یک صد سال پیش، رشد انواع بی‌هسته این میوه آغاز شده و نتیجه این عمل به تولید میوه‌ای آمیخته از تندی و شیرینی منجر گردیده است. از آن جایی که گریپ فروت تنها زمانی چیده می‌شود که به‌طور کامل رسیده باشد بنابراین نباید نگران باشید که کال آن به دست تان برسد. تحت برخی از شرایط رشد و نمو، پوست صورتی یا زرد میوه، بعد از رسیدن احتمالا سبز می‌شود اما به هیچ وجه از شیرینی‌اش کاسته نمی‌شود.

• شیوه انتخاب گریپ فروت

سعی کنید گریپ فروت‌‌های گرد، صاف و سنگین را بردارید (چون آبدار هستند). گریپ فروت‌‌هایی که پوست‌شان زبر بوده، یا پفی و نرم هستند و یا یک طرف‌شان نوک تیز است، نامرغوب هستند. گریپ فروت‌‌های براق که دو طرف‌شان اندکی صاف باشد، مرغوب ترند. رنگ حنایی یا سایر کاستی‌‌های پوستی گریپ فروت بی اهمیت است و در کیفیت میوه تأثیر ندارد. امکان دارد در دمای اتاق بتوانید بوی خوش، دل‌نواز و ملایم میوه مورد نظر را تشخیص دهید ولی چنانچه میوه سرد باشد، رایحه مزبور به مشام نمی‌رسد.

• روش نگهداری

گریپ فروت را می‌توان تا یک هفته در دمای اتاق نگه داشت و در صورتی که به جای سرد کردن، آن را گرم کنید، پُر آب تر می‌شود. چنانچه بخواهید میوه را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید، باید آن را در جامیوه‌ای بگذارید. در این صورت بین شش تا هشت هفته سالم می‌ماند. قبل از آب گرفتن یا خوردن، گریپ فروت را در دمای اتاق قرار دهید.

آماده‌سازی برای مصرف
گریپ فروت را اول بشویید، بعد ببرید. اگر گریپ فروت را با پوست تعارف می‌کنید، آن را از پهنا نصف کنید. قاشق مخصوص گریپ‌فروت را که سرش دندانه دندانه باشد، به کار گیرید تا تکه‌‌های میوه را در آورد به علاوه برای آماده ساختن میوه از کارد تیز پوست کنی یا کارد قوس دار مخصوص گریپ فروت استفاده کنید، به این ترتیب که آن را بین هر قسمت گوشت میوه و غشا «دیواره‌‌ها» فرو برید.
همچنین می‌توانید گریپ فروت را مثل پرتقال پوست بگیرید. برای این منظور از دستان خود استفاده کرده یا پوست میوه را با کارد تیزی در آورید، سپس تکه‌ای از پوست را از بالای میوه ببرید. آن‌گاه تکه‌‌ها را روبه پایین و دور میوه پوست بگیرید یا پوست را مثل پوست سیب به صورت مارپیچ در آورید. پس از آن قاچ‌‌ها را با دستانتان جدا کنید و در صورت لزوم غشاها را از هر قسمت بیرون آورید.

گریپ فروت سفید:
این نوع میوه به خاطر رنگ گوشت، نه پوستش که زرد رنگ است، «‌سفید» نام دارد (سایر اقسام گریپ فروت‌‌ها هم به سبب رنگ گوشت خود، « قرمز»‌، «صورتی» یا «‌یاقوتی»‌ نامیده می‌شوند). انواع گریپ فروت‌‌های سفید که تخم دارند، بیشتر برای تهیه عصاره استفاده می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

نهار صبحونه ای

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



وقتی تو یه روز تعطیل دلت نمیخواد از تختت بیای بیرون ، معنیش اینه که یه صبحونه ی حسابی لازم داری...
یه صبحونه که هم صبحونه ات بشه هم نهار...یه برانچ حسابی که تا عصر سیرت کنه.
این نهار صبحونه ای که عکسش رو میبینی یکی از هموناست که با همه ی سادگیش ، دلچسبه .
مواد لازم :
برای هر نفر: یک عدد سوسیس و یک عدد سیب زمینی
و باز برای هر نفر صد گرم لوبیاسبز نازک و ریز
ادویه ها شامل : پاپریکای دودی اسپانیایی یا پاپریکای معمولی ، آویشتن تازه ، کمی پودر ارگانو ، نمک و فلفل و کمی زرد چوبه 
یک حبه سیر
کره برای هر نفر یک قاشق غ 
رو غن مایع
لیمو ترش تازه ، سس سیر یا مایونز و مقداری آویشن تازه برای سرو
روش کار :
اول فر رو با 400 درجه فارنهایت روشن کنید.
سیب زمینی ها رو پوست کنید و خرد کنید.سیب زمینی ها رو در یک کاسه ی نسبتا بزرگ بریزید و روش روغن مایع ( برای هر سیب زمینی بزرگ 1 ق غ کافیه )
پودر ارگانو و پودر پاپریکا( برای هر سیب زمینی یک چهارم ق چای خوری )بریزید .و حالا مهمترین چیز یک حبه سیر رنده شده و بعد هم نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه ی لازم و بعد خوب با دست (ترجیحا بادستکش)مخلوط کنید تا تمام قسمت های سیب زمینی به روغن و ادویه ها آغشته بشه .
سیب زمینی ها رو در یک ردیف کف سینی مخصوص فر که حتما کاغذ انداختید بریزید و باز با دست مسطحش کنید و به مدت حدودا 45 دقیقه تا یک ساعت در طبقه ی وسط فر داغ شده بگذارید.
حالا مقداری اب جوش در یک قابلمه ی مناسب بریزید و لوبیا های ظریف و کوچولوتون رو بدون اینکه خرد کنید و یا حتی سر و دمش رو بزنید بلانش کنید.و بعد از اینکه کاملا ابش رفت ، روش کمی کره ی اب شده داغ و نمک و فلفل بریزید و کنار بگذارید .
در یک تابه هم سوسیس های مورد علاقه تون رو در کمی روغن تفت بدید و کنار بگذارید.
سیب زمینی های پخته رو از فر دربیارید.
موقع سرو لوبیا ها رو به صورت منظم کف بشقاب یا دیس بگذارید و سوسیسها و سیب زمینی ها رو روی لوبیا ها بریزید.
با نون ساندویچ تست شده ی داغ و لیمو ترش و سس مایونز یا سیر سرو کنید.
نکته : در این عکس من از سیب زمینی های پاریسی استفاده کردم.که به همین فرمی که میبینید در بعضی از سوپر مارکتها موجوده .این سیب زمینی ها خام هستند و به وسیله ی دستگاه مخصوصی به این شکل در اومدند.

مطالب پیشنهادی

6 تکنیک چربی سوزی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com



1- چند مفصلی های خوب

حرکات چند مفصلی و چند عضله ای را اولویت اول خود قرار دهید. این حرکات بیشترین تعداد عضله را درگیر می کنند و کالری بیشتری می سوزانند که معادل است با چربی سوزی. اسکوات و ددلیفت بهترین حرکات چند مفصلی هستند.

2- روش سوپرست

در تمرینات وزنه از روش سوپرست استفاده کنید. انجام کار ادامه دار ضربان قلب را بالا نگه می دارد بنابراین موجب می شود کالری بیشتری در بدن بسوزد.

3- اینتروال شدید با تردمیل

تمرینات اینتروال پرشدت یکی از بهترین روشها برای چربی سوزی سریع است. با این رویه دوره های کار شدید را با وقفه هایی برای ریکاوری تناوبی اجرا می کنید. من همیشه تمرین خود را با 5 دقیقه گرم کردن آغاز می کنم و پس از آن 2 دقیقه می دوم و در پی آن 1 دقیقه با همه ی توان و سرعت می دوم و یک سیکل را کامل می کنم و سراغ سیکل بعدی می روم.این تناوب را تا 30 دقیقه در هر جلسه ادامه می دهم و در هفته 3 تا 4 نوبت آنرا تکرار می کنم. تردمیل عالی است چون می توانید سرعت آنرا کم و زیاد کنید و شیب آنرا هم برای تغییر شدت عوض کنید.

4- استراحت کمتر

برای افزایش کالری سوزی در تمرینات وزنه می توانید روش چرخشی یا سایکل را امتحان کنید. با انجام دادن حرکات بصورت پی در پی و بدون استراحت می توانید ضربان قلب را بالا ببرید و در عین حالی که عضلات را شکل و فرم می دهید چربی هم بسوزانید.

5- ستهای کم کردنی

ستهای کم کردنی روشی بسیار خوبی است برای افزایش جریان خون در عضلات، بالا رفتن ضربان قلب و ارتقا رشد عضلات که نهایتا نیز سرعت سوخت و ساز بدن را بالا میبرد. برای انجام ستهای کم کردنی ابتدا تمرین را با انتخاب یک وزنه شروع کنید سپس مقدار آن را کم نموده و تکرار را بالا ببرید. به این کم کردن وزنه تا حد ناتوانی ادامه دهید.

6- کنترل استرس

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود که می تواند باعث نگهداری چربی ها در ناحیه شکم و پائین تنه شود. خواب کافی و حداقل 1 تا 2 روز استراحت کامل (بدون تمرین) در طول هفته برای کنترل استرس ها نیاز است.

لازم به ذکر است در این بخش تاکید اصلی بر بخش تمرین قرار دارد و پر واضح است که حصول نتیجه مناسب بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی مناسب بدست نخواهد آمد. 

مطالب پیشنهادی
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی