(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

آشنایی با ۱۲ منبع مفید دریافت ویتامین D

Image result for ‫ویتامین دی‬‎


ویتامین دی (به انگلیسی: Vitamin D) را که کلسیفرول می‌نامند، یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است، که به رشد و استحکام استخوانها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند. این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.


منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر و تخم مرغ، نور آفتاب است، بطوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می‌کند. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌گردد.

Image result for ‫ویتامین دی‬‎

دریافت ویتامین دی و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی عضلات در افراد کهنسال می‌شود. همچنین ویتامین دی باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی استخوان در کهنسالی می‌شود. همچنین این ویتامین به رشد و استحکام استخوان‌ها و رشد سلولها کمک زیادی می‌کند. نیاز روزانه برای این ویتامین برای هر فرد بالغ ۱۰ میکروگرم یا حداکثر ۲۰۰۰ واحد در روز می‌باشد. در دوران کودکی و پیری این میزان بالاتر است.همچنین مصرف ویتامین دی در سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر مؤثر است.

عوارض مصرف کم[ویرایش]

شیوع کمبود ویتامین دی به خصوص در زنان و کودکان ایرانی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است.[۵] از عوارض مصرف کم این ویتامین در دوران کودکی بیماری راشیتیسم است که به علت کمبود کلسیم و فسفر در زمان رشد استخوان‌ها، استخوان‌های فرد دارای املاح کمی خواهد بود و نخواهد توانست وزن فرد را تحمل کند و در نتیجه انحنا خواهد یافت. عوارض دیگر آن بزرگی جمجمه، زائده‌های دکمه مانند بر روی ستون فقرات و برجستگی سینه می‌باشد. همچنین مچ دست و پا پهن می‌شود که توسط رادیوگرافی قابل تشخیص است.

در دوران بزرگسالی کمبود این ویتامین در بدن باعث بوجود آمدن بیماری استئومالاسی می‌شود. این بیماری به این شکل است که با کاهش تراکم استخوانی دردهای شدیدی در قسمت پا و کمر احساس می‌شود و همچنین استخوان‌ها بلند به راحتی شکسته می‌شوند. اگر فرد در این دوران شروع به دریافت ویتامین دی کند، این عارضه رفع می‌شود.

در دوران کهنسالی کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری پوکی استخوان به ویژه در زنان می‌شود. عامل اصلی تأثیرگذار تغییرات هورمونی در بدن است. اما در این دوران این بیماری میزان ویتامین دی در بدن کاهش می‌یابد اما دریافت این ویتامین در دوران بیماری کمک جندانی به بهبود آن نمی‌کند، بلکه برای پیشگیری از این بیماری باید از دوران جوانی کلسیم و فسفر همراه با ویتامین دی مصرف شود.


همچنین کمبود این ویتامین در بدن باعث عوارضی چون دیر دندان درآوردن و دیر نشستن و دیر راه افتادن در کودکان، همچنین نافرم شدن لگن که این بیماری در دخترها باعث تنگی لگن شده و به ناچار باید از طریق سزارین زایمان کنند.همچنین کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلاء به سرطان سینه یا پروستات می‌شود. کمبود این ویتامین باعث می‌شود که دستگاه ایمنی بدن ضعیف شده و باعث می‌شود فرد مبتلا به سرطان و دیابت و حتی عفونت بگردد.

Image result for ‫ویتامین دی‬‎


علل کمبود

عواملی مثل مصرف برخی داروهای ضد تشنج مانند فنوباربیتال یا فنی توئین یا رشد سریع کودک یا برخی اختلالت در جذب این ویتامین در بدن یا نرفتن زیر نور آفتاب یا نخوردن غذاهای حاوی این ویتامین باعث کمبود ویتامین دی در بدن می‌شود.

Image result for ‫ویتامین دی‬‎


ویتامین دی و بیماری ام اس

مطالعه جدید نشان داده است پروتئینی که توسط ویتامین D در بدن فعال می‌شود، می‌تواند در ترمیم آسیب‌های سلول‌های عصبی و درمان بیماری ام اس مؤثر باشد

اشعه فرابنفش خورشیدی که امروزه به عنوان مهم‌ترین عامل بروز سرطان پوست شناخته شده است، درعین حال منبع اصلی دریافت ویتامین D برای بدن به شمار می‌آید.

 بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین D باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل هر گونه افراط و تفریط در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی می‌تواند موجب بروز سرطان پوست و یا مواجهه با بحران کمبود ویتامین D شود.


به گزارش سایت اینترنتی «کول هلت»، افرادی که بیش از حد از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند، بی‌تردید در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار می‌گیرند. دریافت این ویتامین برای بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت عضلات، استخوان‌ها، مو و دندان‌ها ضروری و از طریق مصرف مکمل‌ها و برخی از مواد غذایی امکان‌پذیر است.

Image result for ‫ویتامین دی‬‎

میزان مناسب

انستیتوی پزشکی (IOM) میزانی برای مصرف ویتامین D پیشنهاد داده است. دریافت این میزان ویتامین D از طریق رژیم غذایی (بهمراه یا بدون مکمل‌ها) باید برای حفظ سلامتی شما کافی باشد. این میزان:


600 IU درروز برای افراد بین ۱ تا ۷۰ سال

800 IU در روز برای افراد بالای ۷۰ سال


کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون در این مقاله ۱۲ منبع مفید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن را معرفی کرده‌اند که عبارتند از:


۱٫ نور خورشید: اگر پوست بدن در تماس با نور خورشید قرار بگیرد، ویتامین D تولید می‌کند.


۲٫ شیرغنی شده با ویتامین D که می‌توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد.


۳٫ ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین D است و سطح ویتامین D‌ موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است.


۴٫ مکمل‌ها نیز می‌توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند.


۵٫ زرده تخم‌مرغ نیز غنی از ویتامین D است و به همین دلیل توصیه می‌شود زرده و سفیده تخم‌مرغ را حتما با هم مصرف کنید.


۶٫ جگر گاو نیز منبع سرشار از ویتامین D به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین A، آهن و پروتئین است.


۷٫ روغن کبد ماهی که با طعم‌دهنده‌هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول‌های مکمل ارائه می‌شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می‌آید.


۸٫ آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است.


۹٫ غلات غنی شده با ویتامین D‌ نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.


۱۰٫ برخی قارچ‌ها نیز درست مانند انسان مقادیر زیادی ویتامین D در تماس با نور خورشید تولید می‌کنند. قارچ‌هایی که در تاریکی پرورش می‌یابند، عاری از این ویتامین هستند اما برخی از گونه‌های قارچ‌ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می‌کنند، سرشار از ویتامین D هستند.


۱۱٫ ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد از منابع اصلی و غنی ویتامین D به حساب می‌آیند.


۱۲٫ چراغ‌ها و لامپ‌های فرابنفش نیز برای افرادی که در معرض خطر فقر شدید ویتامین D هستند، تجویز می‌شوند.

 Image result for ‫ویتامین دی‬‎

 درمان کمبود ویتامین دی

انواع مختلفی از ترکیبات ویتامین D برای درمان در دسترس هستند. دو شکل ویتامین دی که بیشتر در دسترس هستند ارگوکلسیفرول (vitamin D2) و کوله کلسیفرول (vitamin D3) هستند. ازآنجا که ویتامین دی۳ فرم طبیعی ویتامین بوده وممکن است ویتامین دی را به شکل موثرتری افزایش دهد، بیشتر توصیه می‌گردد.

منبع : hamshahrionline.ir

https://fa.wikipedia.org

نکات تخصصی در استفاده از مایکروویو

Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر‬‎



و قتی غذا با مایکروویو درست می‌کنید غذای خوب و جا افتاده‌ای نمی‌شود؟ مایکروویو منزل کثیف شده و نمی‌دانید چطور تمیزش کنید؟ هنوز این دستگاه را ندارید و نمی‌دانید با مایکروفر چه فرقی دارد یا نام درست آن چیست و ماکروویو باید تلفظش کنید یا مایکروویو؟ 

اول از همه باید بدانید مایکروویو با ماکروویو تفاوت دارد. مایکرو پسوندی برای ریز و کوچک بودن است و ماکرو بر عکس آن: پسوندی برای بزرگ بودن. مایکروویو یعنی امواج ریزی که دارای فرکانس بالا و طول موج کم است، در حالی که ماکروویو عکس آن است. از سوی دیگر، مایکروفر هم با مایکروویو متفاوت است. مایکروفر در واقع اجاقی است که در آن از امواج مغناطیسی خبری نیست و برای گرم شدن و پخت مواد غذایی مستقیما از حرارت استفاده می‌شود نه از امواج. پس در این زمینهٔ خاص، استفاده از کلمات مایکرو، مایکروفر و مایکروویو کلماتی درست است و همچنین نمی‌توان به جای مایکروویو گفت مایکروفر، یا بالعکس.


تمرکز کنیم بر موضوع این نوشته: مایکروویو! امواج آن الکترومغناطیسی است؛ امواجی رادیویی با فرکانس بسیار بالا که هر چه فرکانس تشعشع بالا‌تر رود، طول موج آن کمتر می‌شود و به همین علت به آن «مایکروویو» یعنی امواج کوتاه می‌گویند. اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش و X هم از امواج الکترومغناطیسی هستند اما طول موج آن‌ها حتی از امواج مایکروویو هم کوتاه‌تر است. این امواج ممکن است در برخورد با یک ماده، منعکس، منتشر یا جذب شود. مواد فلزی این امواج را کاملا منعکس می‌کنند. اغلب مواد غیرفلزی مثل شیشه و پلاستیک امواج را از خود عبور می‌دهند و موادی که جاری آب هستند مانند غذا‌ها و حتی انسان، انرژی این امواج را جذب می‌کنند. اگر سرعت جذب انرژی یک ماده بیش از سرعت از دست دادن آن باشد، دمای آن ماده بالا می‌رود.


Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر و فنجان اب‬‎


اما گر غذایتان خوب نمی‌شود مشکل از مایکروویو نیست بلکه مشکل از نکته‌هایی است که نمی‌دانید. لازمهٔ آشپزی خوب با مایکروویو و استفاده و تمیز کردن آن، دانستن همین نکته‌هاست. برخی از این نکات را بخوانید:

- با توجه به اینکه قطعات نازک سریع‌تر از قطعات ضخیم می‌پزند، توصیه می‌شود قطعات ناهمگون به نحوی در مایکرویو قرار گیرند که بخش ضخیم قطعه به سمت خارج سینی گردان و بخش نازک به سمت داخل باشد. بدین ترتیب، انرژی امواج مایکروویو، بیشتر روی کناره‌های محفظه پخت متمرکز می‌شود. به طور مثال ران‌های مرغ را به نحوی قرار دهید که قسمت نازک آن به سمت داخل سینی گردان و قسمت ضخیم آن به سمت خارج باشد.

- با توجه به اینکه مواد غذایی به طور طبیعی برای گرم کردن یا طبخ آب کافی دارند تنها مقدار کمی آب اضافه کنید. این امر زمان پخت را کاهش داده، ویتامین‌ها و مواد معدنی مواد غذایی را حفظ می‌کند.

- برای یخزدایی مواد غذایی نگهداری شده در فریزر، از قابلیت یخ زدایی اتوماتیک مایکروویو خود استفاده کنید. اگر مواد غذایی در یک یخچال برفکدار منجمد شده‌اند ابتدا برفک رویه خارجی را با یک برس پاک کنید. برای ترکیب اصلی غذا (مثل گوشت و ماهی) در دو مرحله عمل کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید عمل یخزدایی را در ۶ دقیقه انجام دهید، مایکروویو را ابتدا برای ۳ دقیقه برنامه ریزی کنید و بعد از زیر و رو کردن قطعه دوباره روند یخزدایی را پی بگیرید کنید.

- برای یخزدایی نان، شیرینی و همبرگر بهتر است آن‌ها را داخل ظرف قابل استفاده در مایکروویو گذاشته و روی آن را بپوشانید. مواد غذایی یخزدایی شده باید در کمترین مدت طبخ شوند.

- مایکروویو وسیله‌ای ایده آل برای نرم کردن نان بیات است. البته بهتر است از قطعات کوچک نان استفاده کرده و بلافاصله آن را مصرف کنید زیرا به محض سرد شدن دوباره سفت می‌شود.


Image result for ‫نان  داخل مایکروفر‬‎


- برای گرم کردن شیرینی و نان بهتر است پس از گذاشتن آن‌ها در ظرف قابل استفاده در مایکروویو، روی آن را بپوشانید.

- برای اینکه چیپس ترد شود آن را داخل ظرف قابل استفاده در مایکرویو ریخته، دستگاه را روی قدرت ۱۰۰ درصد برای ۴۵ تا ۶۰ ثانیه تنظیم نموده، بعد از خاتمه ۵ دقیقه صبر کنید.

- از پرکردن ظروف کوچک تا لبه آن خودداری کنید.

- برای گرم کردن کنسرو اگر قوطی‌ها آهنی هستند آن‌ها را باز کرده و محتوی آن‌ها را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو خالی کنید (یادتان باشد برای جلوگیری از خطراتی چون اشتعال، انفجار و... هیچ جسم فلزی نباید در مایکروویو استفاده شود). اگر قوطی‌ها شیشه‌ای هستند فقط پوشش و درب آن‌ها را جدا کنید.

- اگرچه غذاهای متعددی را می‌توان با مایکرویو تهیه کرد، اما اکثریت ما از مایکروویو فقط برای گرم کردن دوباره مواد غذایی استفاده می‌کنیم. رمز موفقیت در احیای مواد غذایی در مایکروویو، رطوبت است. یک دستمال کاغذی نمناک و بهداشتی راهی بسیار آسان برای کمک به حفظ محتوای آب داخلی مواد غذایی است. یک عدد از آن‌ها را روی کرواسان، برگر یا بوریتوی مانده خود بگذارید تا ببینید چقدر طعم بهتری پیدا می‌کنند.

- نحوه گرم کردن بدون شک به نوع غذایی که میل می‌کنید بستگی دارد. در مورد پیتزا سعی کنید قسمت خشک نان دور آنرا زیر شیر آب آشپزخانه بگیرید، یا با استفاده از یک ظرف مخصوص مایکروویو، پیتزا را روی دسته کوتاهی از دستمال‌های کاغذی بهداشتی بگذارید. البته در این صورت برش پیتزای شما چنان که مد نظرتان است ترد نخواهد شد؟ اما دیگر طعم مقوا نخواهد داد. این روش برای ساندویچ‌ها هم بسیار موثر است. چند قطره آب می‌تواند یک ساندویچ یا برش نان را که در حالت معمولی لهیده می‌شد، بخوبی پف دار کند.

- غذاهای مکزیکی و یا چینی می‌توانند کار را کمی دشوار کنند. یک نکته مفید این است که برنج را جداگانه گرم کنیم و پیش از قرار دادن آن در مایکروویو، کمی آب به آن اضافه نماییم. اما در مورد غذاهای تهیه شده با گوشت مرغ مانند مرغ کانگ پائو و یا آروز کان پولو، بهتر است مراقب آن‌ها باشید و هر یکی دو دقیقه یک بار غذا را هم بزنید.

- حتی قهوه را می‌توان با آب در مایکرویو تازه ساخت. اگر برای مدتی در دمای اتاق مانده باشد، احتمالاً تلخ خواهد بود. کمی آب برای حذف تلخی اضافه کنید و در مایکروویو قرار دهید (فقط مراقب باشید که نجوشد).

- یک قاعده کلی بسیار خوب برای اینکه از پخته شدن بیش از حد مواد غذایی مانده جلوگیری کنیم، قاعده «نصف و نصف» است: نصف توان و نصف زمان. دما را روی نصف تنظیم کنید؛ و در نصف مدت زمان پخت، غذا را برگردانید، هم بزنید و یا چیدمان آنرا تغییر دهید تا با یکنواختی بیشتری بپزد.

- اگر غذا را در ظرفی برای شما آورده‌اند، بدین معنی نیست که می‌توانید آن را در مایکروویو قرار دهید. هرگز غذاهای پیچیده شده در فویلهای فلزی یا آلومینیومی را به‌‌ همان شکل درون مایکروویو نگذارید و با‌‌ همان ظروف گرم نکنید، همچنین تحقیقات سلامتی انجام شده وصیه می‌کنند که از گرم کردن مواد غذایی در ظروف پلاستیکی یا در داخل لفاف پلاستیکی باید خودداری شود. یک بشقاب شیشه‌ای همیشه انتخابی مطمئن و سالم برای تهیه یا گرم کردن غذا‌ها به وسیلهٔ مایکروویو است؛ بشقاب شیشه‌ای مزهٔ آن را نیز تغییر نمی‌دهد.

- در سیستم مایکرو برای کار با کلید micro دو مطلب را باید بخوبی تشخیص داد: اینکه چه قدرتی و چه زمانی را باید برای دستگاه مشخص کنیم. با استفاده از سیستم مایکرو غذا فقط پخته می‌شود و برشتگی ندارد. در این مرحله چه برای پخت و چه برای گرم کردن غذا درپوش ظرف را باید بگذاریم.

- سیستم گریل یا برشته کردن با دکمه grill به کار می‌افتد. اگر بخواهیم مواد غذایی فقط برشته شوند از این کلید استفاده می‌کنیم. گریل قدرت پخت ندارد و فقط میزان برشتگی سطح مواد غذایی را مشخص می‌کند. البته در استفاده از امکان گریل ظرف باید بدون درپوش و روی سه پایهٔ بلند باشد.

- کلید ترکیبی combi در مایکروویو هم برای زمانی کاربرد دارد که بخواهیم مواد غذایی به طور همزمان هم پخته و هم برشته شوند. بدین منظور نیز از ظرف بدون درپوش روی سه پایه بلند یا کوتاه دستگاه استفاده می‌شود.

- غذاهایی که زود‌تر پخته می‌شوند، قدرت کمتری نیاز دارند مثلا جوجه کباب ۱۸۰ وات، مرغ کامل درسته ۵۴۰ وات، ماهی شکم گرفته ۳۶۰ وات (ماهی تکه شده هم با‌‌ همان قدرت پخته می‌شود ولی به زمان کمتری نیاز دارد) پس وقتی ماهی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر باشد باید زمان پخت را بیشتر کرد نه قدرت آن را. برای مواد همخانوادهٔ ماهی هم ۱۸۰ وات قدرت مناسبی است. می‌گو، سوسیس و قارچ هم به ۳۶۰ وات نیاز دارند.

- مواد غذایی سرد که از داخل یخچال بیرون آورده شده، نسبت به موادی با دمای محیط، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند.

-مواد دارای پوسته مانند سوسیس و گوجه فرنگی و سیب زمینی را با جسم نوک تیز قبلا سوراخ کنید بعد داخل دستگاه بگذارید تا نترکند.

- برای ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی، اسکاچ یا اسفنج را در ظرف آبلیمو خیس کنید و یک دقیقه در ماکروویو بگذارید. البته حواستان باشد منظورمان اسکاچهایی است که در آن‌ها از فلز استفاده نشده.

- برای تمیز کردن مایکروویو و جلوگیری از صرف وقت و تلاش برای سائیدن لکه‌ها، فقط کافی است که یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را مخلوط کرده، به مدت یک یا دو دقیقه درون مایکروویو قرار دهید و بگذارید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. سرکه پاک کردن لکه‌های غذایی را که داخل مایکروویو چسبیده‌اند، آسان می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج یا تکه‌ای پارچهٔ نرم لکه‌ها را از بین ببرید.

- هنگام گرم کردن مایعات در لیوان یا فنجان مراقب باشید مایع سرریز نشود و بعد از داغ شدن هم صبر کنید تا ۳۰ ثانیه بگذرد بعد لیوان را بردارید.

- زمان پخت برخی اغذیه حتما باید کوتاه باشد تا غذا خشک نشود یا نسوزد. درب ظرف را هم محکم نبندید چون ذرات بخار نمی‌توانند خارج شوند و در نیتجه ممکن است در اثر فشار بخار و جنبش ذرات ظرف شما بترکد. البته عامل مهمی در تعیین طول مدت عمل گرم کردن یا طبخ موثرند. کم بودن و زیاد بودن مواد در زود و دیر گرم شدنشان اثرگذارند. ظروف کوچک‌تر و گرد هم زود‌تر گرم می‌شوند تا ظروف بزرگ و زاویه دار.

- گرم کردن روغن در ماکروویو ممنوع است. از داغ کردنش بتنهایی (بدون مواد دیگر مثل پیاز) باید خودداری کرد زیرا ممکن است آتش بگیرد، با این حال، از این دستگاه می‌توان برای آب کردن کره، شکلات و ژلاتین استفاده کرد (زمان باید خیلی کوتاه باشد و به مرحله داغ شدن نرسد).

«فر مایکروویو» به خاطر وجود امواجی که برای پخت غذا ساطع می‌کند، به ظروف خاصی نیاز دارد. احتمالاً همه‌ی شما که از این نوع فر استفاده می‌کنید می‌دانید که ممنوعیت بزرگ برای این ظرف‌ها «فلزی بودن» است. شاید هم گاهی اشتباه کرده باشید و با گذاشتن ظرف فلزی در مایکروویو جرقه‌هایی شبیه رعد و برق را در آن دیده باشید.



این رعد و برق‌های کوچک دشمن اصلی فر مایکروویو شما هستند. با این حال استفاده از ورق‌های آلومینیومی که برای پوشش روی غذا به کار می‌روند، در برخی از مایکروفرها بلامانع است.



برای پی‌بردن به بی‌خطربودن یک ظرف، می‌توانید از این راه استفاده کنید: یک فنجان آب در ظرف بریزید و برای مدت یک دقیقه آن را با درجه‌ی بالا در فر قرار دهید. اگر آب درون ظرف گرم شد و ظرف سرد باقی ماند، ظرف مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر و فنجان اب‬‎

 


پیش از استفاده از کاغذ آلومینیومی در مایکروفر حتماً دفترچه‌ی راهنمای دستگاه خود را بار دیگر بخوانید، چون دستورالعمل استفاده از این نوع ورق، برای هر دستگاه متفاوت است.

اگر دفترچه ‌راهنمای فر خود را در اختیار ندارید، این موارد کلی را رعایت کنید: ورق‌های آلومینیومی تنها باید بر روی ظرف قرار بگیرند و به دیواره، سقف و کف محفظه‌ی داخلی برخورد نکنند. مطمئن باشید که ظرف شما با پوشش آلومینیوم دقیقاً روی صفحه‌ی گردان مایکرویو قرار گرفته‌ است.

Image result for ‫کاغذ آلومینیومی در مایکروفر‬‎



یادتان نرود که منظور از ظروف ممنوعه تنها کاسه‌ها و تابه‌های فلزی نیستند، هر گونه کاسه یا فنجان که در آنها طلا یا نقره به کار رفته باشد، دماسنج مخصوص پخت گوشت و سیخ کباب در مایکروفر ممنوع است.

ظروف سرامیکی و شیشه‌یی بهترین انتخا‌ب‌ها برای فر مایکروویو هستند اما به خاطر داشته باشید که ظروف سرامیکی یا چینی نباید لب‌پریدگی داشته باشند.

Image result for ‫ظروف سرامیکی در مایکروفر‬‎


 

موادغذایی چرب به طور کلی با ظروف پلاستیکی واکنش نشان می‌دهند و این واکنش مواد شیمیایی مضری را وارد غذا می‌کند. بنابراین افزون بر استفاده‌ای که از این ظروف در مایکروویو انجام می‌دهید، در استفاده از آنها در یخچال و فریزر نیز دقت کنید.




برای استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروفر نمادهایی وجود دارد که باید بر روی ظروف حک شده باشد. ظروف ترموپلاستیکی به طور کلی برای استفاده در مایکروویو ساخته می‌شوند و نمادهایی که در تصویر زیر می‌بینید همگی نشان می‌دهند که می‌توان از آنها در برابر امواج مایکرو استفاده کرد.

این نمادها بر روی ظروف نشان‌دهنده‌ی مناسب بودن آنها برای استفاده در مایکروویو است

 

Image result for ‫ظروف سرامیکی در مایکروفر‬‎

حتی اگر ظرف پلاستیکی شما برای استفاده در مایکرویو ساخته شده باشد، باید به تاریخ مصرف آن دقت کنید. این ظروف محدودیت زمان استفاده دارند.

 بسیاری از افراد به نمادهای حک شده بر روی شیشه‌شیر و ظرف غذای پلاستیکی مخصوص کودک اعتماد نمی‌کنند. خوب پیشنهاد ما نیز این است که برای گرم‌کردن شیر و غذای کودکان، تنها از ظروف شیشه‌یی در مایکروفر استفاده کنید.

از مایکروفر انتظار گرم کردن تمام غذاهای خود را نداشته باشید، این موضوع همیشه به ظرفی که انتخاب می‌کنید مربوط نیست. اگر یک غذای پر از روغن زیتون را در مایکروفر می‌گذارید، امواج مایکرو قادر به گرم کردن آن نخواهند بود چون این روغن مولکول‌های دوقطبی ندارد.

ظروف مخصوص مایکروویو

Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر‬‎

 

کدام یک برای مایکروویو مناسب ترند؟شیشه ای یا پلاستیکی؟

 

درباره ظروف مناسب برای استفاده در مایکروویو  می توان خاطر نشان کرد : ظرف‌هایی که برای استفاده در مایکروویو انتخاب می‌شود، باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ کند بنابراین ظرف‌های فلزی یا دارای روکش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی که اشعه‌ مایکروویو را منعکس می‌کند، نباید در مایکروویو استفاده شود.

 

بهتر است برای پخت غذا در مایکروویو از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی مخصوص استفاده شود که در این میان ظروف شیشه‌ای بهتر و مناسب‌تر است. البته فراموش نکنید که ظروف پلاستیکی معمولی به هیچ‌وجه برای استفاده در مایکروویو مناسب نیست، چون در اثر حرارت زیاد، ساختار شیمیایی آنها تغییر می‌کند و مواد سمی وارد غذا می‌شود.

 

تنها ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو که روی آنها نیز ایمنی استفاده در مایکروویو ذکر شده، برای استفاده در این دستگاه مناسب است.

 

ظرفی که همراه غذا در مایکروویو خودش هم گرم می‌شود برای استفاده در این دستگاه مناسب نیست و ظروفی پیشنهاد می‌شود که حین گرم‌شدن غذا، سرد باقی بماند.

 

بنابراین برای این‌که ظرف مناسب را تشخیص دهید، بهتر است آن را به مدت یک دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید و پس از آن حرارت ظرف را کنترل کنید؛ اگر ظرف گرم بود، اصلاً مناسب استفاده نیست، اگر ولرم شد برای دوباره گرم کردن غذا می‌توانید از آن استفاده کنید و اگر سرد باقی مانده بود برای پخت غذا هم مناسب است.

 

استفاده از ظروف گرد یا بیضی شکل بهتر از ظروف مربع است، چون در این ظروف تمام قسمت‌های غذا به طور یکنواخت حرارت می‌بیند، اما در ظروف مربعی شکل، کناره‌های غذا بیشتر می‌سوزد. ظروف گود هم به علت این‌که سطح تماس بیشتری ایجاد می‌کند برای گرم کردن غذا در مایکروویو مناسب‌تر است.



 مایکروفر می‌تواند در کسری از ثانیه مواد غذایی را گرم کند، اما گاهی اوقات هم باعث انفجار مواد غذایی می‌شود. مایکروفر قادر است کارهای زیادی را برای انجام دهد. برای نمونه می‌تواند در چند دقیقه سیب‌زمینی پخته شده به ما تحویل دهد یا کیک‌ها را به سرعت آماده کند. با این حال، حواستان باشد که هر چیزی را نباید در مایکروفر بگذارید، چرا که ممکن است دست به خرابکاری بزرگی زده باشید. در ادامه با وسایلی که ورودشان به مایکروفر ممنوع است آشنا خواهید شد.


جعبه‌های بیرون بر

بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب شده‌اند و وقتی این موضوع را می‌فهمند که دیر شده است. بنابراین حواستان باشد که جعبه‌های بیرون بر کاغذی را داخل مایکروفر نگذارید. علاوه بر کاغذ، فلز را نیز از مایکروفر دور نگه دارید، چرا که می‌تواند آتش ساز باشد. به طور کلی، جعبه‌ها و کیسه‌های پلاستیکی، کاغذی و آهنی را داخل مایکروفر نگذارید. روزنامه را هم درون مایکروفر قرار ندهید، چرا که به سرعت آتش می‌گیرد. در مورد کیسه‌های پلاستیکی باید گفت که ممکن است گاز سمی متصاعد کند.

Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر‬‎


تخم‌مرغ

گول صحبت‌های دیگران را نخورید. اگر هوس کردید که تخم‌مرغ را در مایکروفر بگذارید تا به سرعت حاضر شود، باید به شما بگوییم که این کار را نکنید. دلیلش نیز این است که در نهایت باید داخل مایکروفر را تمیز کنید. حرارت بالای مایکروفر جذب تخم‌مرغ شده و تخم‌مرغ نیز چاره‌ای جز متلاشی شدن ندارد!



ظروف یکبار مصرف

ظروف «استایروفوم» یا همان یونولیتی هم اجازه ورود به مایکروفر را ندارند، زیرا استایروفوم نیز نوعی پلاستیک است. در تهیه این ظروف از مواد شیمیایی استفاده شده که می‌تواند در مایکروفر دردسرساز شود.


میوه

تعداد کمی از میوه‌ها توان مقاومت در برابر حرارت مایکروفر را دارند و بیشتر آن‌ها می‌ترکند. انگور جزو میوه‌هایی است که می‌ترکد و کشمش هم دود خواهد کرد. به طور کلی توصیه می‌شود هیچ نوع میوه‌ای درون مایکروفر نگذارید.



ظروفی که با فلز تزئین شده‌اند

فراموش نکنید که فلز اجازه ورود به مایکروفر را ندارد. در تزئین برخی از ظرف‌ها از فلز استفاده شده که می‌تواند در مایکروفر مشکل‌ساز شود. بنابراین آن‌ها را هم داخل مایکروفر نگذارید.



سس گوجه فرنگی

اگر یادتان رفته که سس گوجه فرنگی را از قبل تهیه کنید و می‌خواهید با عجله آن را در مایکروفر بگذارید، حواستان باشد که درب ظرف را بگذارید!



ظروف پلاستیکی

این دسته از ظروف پلاستیکی به دلیل نشکن بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. ما قبلا در مورد اینکه نباید ظروف پلاستیکی را در مایکروفر بگذاریم، حرف زده‌ایم. با این حال، ظروف پلاستیکیِ مشابهی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را درون مایکروفر گذاشت. کافی است قبل از هر چیزی آن را چک کنید.

Image result for ‫ظروف  داخل مایکروفر‬‎


فویل آلومینیومی

برخی عادت دارند که روی ظرف غذای اضافی را با فویل آلومینیومی بپوشانند. حالا ما می‌خواهیم بفهمیم که آیا شما منظور ما را فهمیده‌اید، چرا که ما قبلا گفتیم که نباید هیچ فلزی را داخل مایکروفر بگذارید و فویل آلومینیومی نیز شامل آن است. این احتمال وجود دارد که فویل آتش بگیرد.



هیچ چیز

اگر ما هیچ چیزی داخل مایکروفر نگذارید و آن را روشن کنید، باز هم به مشکل بر خواهید خورد. دلیلش این است که چیزی داخل مایکروفر وجود ندارد که گرمای آن را جذب کند. در این صورت، مایکروفر خودش گرما را جذب کرده و به احتمال فراوان خراب خواهد شد.




راهنمای خرید مایکروفر

Image result for ‫انتخاب و خرید مایکروفر‬‎

مایکروفر به عنوان یک وسیله آشپزخانه مدت زیادی نیست که در دسترس عموم برای خرید قرار دارد. برای خرید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید.


مکان:

انتخاب محل قرارگیری مایکروفر اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید. در نظر گرفتن همین فاکتور مکان تأثیر مستقیم بر عوامل دیگر مانند قیمت، اندازه و راحتی نصب دارد. در این مورد سه انتخاب وجود دارد.


مدل‌های روی پیشخوان


این مدل‌ها متداول‌ترین و در برخی موارد محبوب‌ترین مدل‌های مایکروفر هستند. معمولاً قیمت آن‌ها از انواع دیگر کمتر بوده و نصب و راه اندازی آن‌ها نیز از مدل‌های دیگر راحت تر است. تنها کافی است تا یک جای مناسب بر روی پیشخوان آشپزخانه خود تعیین کرده و مایکروفر را بر روی آن قرار دهید. سیم برق را به پریز متصل کرده و از دستگاه استفاده کنید. 

تنها عیب این مدل‌ها فضایی که اشغال می‌کنند است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و فضای روی پیشخوان شما محدود است باید اندازه ای کوچک این مدل را انتخاب کرده و یا به سراغ مدل‌های دیگر بروید.


مدل‌بالای پیشخوان


یکی دیگر از انواع مدل‌های محبوب مایکروفرها مدل‌های روی پیشخوان هستند. و فضای روی پیشخوان را اشغال نمی‌کنند. مدل‌های بالای پیشخوان به نوعی توکار محسوب شده و بخشی از فضای بالای پیشخوان را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از مدل‌های این نوع مایکروفر در قسمت پایین خود دارای هود هم هستند و چندکاره محسوب می‌شوند.


مدل‌های توکار


مدل‌های توکار پیشرفته‌ترین و به نوعی جدیدترین مدل‌های مایکرفرها هستند. محل قرار گیری انها در داخل کابینت‌ها و به‌اصطلاح توکار بوده و در انواع نسخه‌های کشویی و غیر کشویی موجود است. 

Image result for ‫انتخاب و خرید مایکروفر‬‎



ابعاد اهمیت دارد


اندازه پیشخوان آشپزخانه شما چقدر است؟ حجم مواد غذا ای که قصد دارید با مایکروفر گرم‌کنید چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی است که باید قبل از انتخاب و خرید به آن‌ها پاسخ دهید. 


قبل از اینکه به سراغ خرید بروید محل موردنظر را که قصد قرار دادن مایکروفر در آشپزخانه رادارید انتخاب کرده و طول و عرض و ارتفاع آن را اندازه‌گیری کنید. بدین ترتیب در هنگام خرید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را با توجه به فضایی که در اختیاردارید انتخاب کنید. در مورد گنجایش فضای داخلی نیز باید به این نکته اشاره کرد که ابعاد مایکروفر هیچ ارتباطی با گنجایش داخل آن ندارد. یعنی بزرگ‌تر بودن اندازه مایکروفر همیشه به معنی جادارتر بودنان نیست.


ازآنجایی‌که استاندارد خاصی در مورد گنجایش داخلی مایکروفر وجود ندارد، بهترین کار این است که ظرفی را که معمولاً با آن مواد غذایی را گرم می‌کنید با خود به فروشگاه ببرید و مدلی را انتخاب کنید که جواب گوی نیازهای شما باشد. نکته دیگر اینکه در مورد خرید مدل‌های توکار و بالای پیشخوان به یک نصاب ماهر نیز برای نصب و راه اندازی مایکروفر خود نیاز دارید.


آیا توان مصرفی تأثیری در انتخاب دارد؟


بله. توان مصرفی برابر باقدرت مایکروفر در گرم کردن و پختن مواد غذایی شما است. به‌طورکلی هرچه توان مایکروفر بیشتر باشد، سرعت و یکنواختی پخت و گرم کردن آن نیز بیشتر است. بیشتر مایکروفرها توان مصرفی در محدود 600 تا 1200 وات دارند. معمولاً مایکروفرهای بزرگ‌تر توان مصرفی بیشتری نیز دارند که در عملکرد آن‌ها نیز تأثیر مستقیم دارد. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که توان بیشتر برابر است با مصرف انرژی و برق بیشتر.

Image result for ‫انتخاب و خرید مایکروفر‬‎

قابلیت هدایت گرما


یکی از ویژگی‌هایی که در برخی از مدل‌ها موجود بوده، قابلیت هدایت گرما است. این فناوری به‌جای تابش مستقیم اشعه، گرما را به سمت مواد غذایی هدایت کرده و در اطراف آن به گردش درمی‌آورد. به کمک این فناوری گرم کردن و پختن غذا با سرعت و یکنواختی بیشتری انجام می‌شود. 


قابلیت معکوس کننده Inverter


مایکروفرها برای تنظیم دما در داخل محفظه مدام بین حداکثر توان 100 و حداقل توان 0 سوئیچ می‌کنند تا بتوانند میزان حرارت دلخواه کاربر را ایجاد کنند اما نتیجه کار همیشه مناسب نخواهد بود. اما فنّاوری Inverter این امکان را ایجاد کی کند تا مایکروفر با توان 50 مواد غذایی را به‌طور یکنواخت گرم کند.


قابلیت‌های دیگر


برخی مدل‌های جدید مایکروفرها، قابلیت تشخیص رطوبت را نیز داشته و خشک شدن مواد غذایی را هنگام پخت و گرم کردن به کاربر اطلاع می‌دهد. برخی مدل‌های دیگر نیز مجهز به صفحه‌نمایش دیجیتال بوده و قابلیت‌های متعدد دیگری را برای پخت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

توان الکتریکی

هرچه توان الکتریکی مایکروفر که با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود بالاتر باشد، غذا در آن سریع‌تر پخته می‌شود. اگر شما به‌طورمعمول مایکروفر را فقط برای گرم کردن غذا و یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد به کار می‌برید، یک مایکروفر با توان الکتریکی 600 وات نیازتان را برآورده می‌کند ولی اگر دارای خانواده‌ی پرجمعیتی هستید و در آشپزی از مایکروفر استفاده‌ی زیادی می‌کنید باید به دنبال یک مدل با توان بین 900 تا 1300 وات باشید.

ویژگی پخت به کمک انتقال حرارت (convection)

درصورتی‌که اهل مهمانی دادن هستید و به دنبال وسیله‌ای می‌گردید که بتواند به‌عنوان اجاق پخت‌وپز کمکی به کارتان بیاید و یا وقت زیادی برای آشپزی ندارید و یک مایکروفر باقابلیت پخت فوق‌سریع می‌خواهید، حتماً ویژگی پخت به کمک انتقال حرارت برایتان مفید خواهد بود. مایکروفرهای مجهز به تکنولوژی انتقال حرارت با استفاده از المنت‌های حرارتی و یک فن برای گردش هوا می‌توانند غذا را به اشکال مختلف کبابی، پخت معمولی، سرخ کردن و برشته کردن در نصف مدت لازم برای مایکروفرهای معمولی آماده کنند.

Image result for ‫انتخاب و خرید مایکروفر‬‎



ویژگی صفحه‌ی چرخنده و قابل تنظیم

یک مایکروفر مجهز به صفحه چرخنده با قطر 41 سانتیمتر معمولاً تمام نیازهای یک آشپزخانه را تأمین می‌کند. مایکروفری انتخاب کنید که صفحه‌ی چرخنده‌ی خودکار داشته باشد تا علاوه بر آشپزی آسان‌تر به‌راحتی بتوانید آن را بازکرده و بشویید.

مجهز بودن به حسگرهای بخار

مایکروفرهای که دارای این نوع حسگرها هستند با محاسبه‌ی میزان بخار جمع شده در محفظه پخت، آماده شدن کامل غذا را تشخیص داده و به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. به‌این‌ترتیب از پخته شدن بیش‌ازحد و یا پخته نشدن کامل غذا جلوگیری می‌شود.

درهای مجهز به قفل کودک

بعضی از انواع مایکروفرها دارای درب‌هایی مجهز به قفل مخصوص الکترونیکی هستند که فعال یا غیرفعال شدن آن به کمک پنل کنترل انجام می‌شود. با این ویژگی خطرات ناشی از کنجکاوی کودکان و گشودن درب مایکروفر در حال کار به صفر می‌رسد.

نوشیدنی مفید برای افزایش متابولیسم بدن

Image result for ‫افزایش متابولیسم‬‎


متابولیسم
متابولیسم بدن و هفت نوشیدنی که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. اگر شما برای کاهش وزن و سم زدایی بدنتان به دنبال راه های طبیعی هستید. این نوشیدنی های معجزه آسا نه تنها توسط دکترها توصیه می شوند بلکه بسیار خوشمزه هم هستند.آنها سبب بهبود متابولیسم و سوزاندن چربی ها می شوند و بدن را تنظیم میکنند.

۱- چای سبز و نعناع

متابولیسم بدن

چای سبز اصلی ترین ترکیب برای افزایش اکسیداسیون چربی هاست.نعناع و لیمو از تورم جلوگیری کرده و وارد چرخه ی متابولیسم میشوند.


Image result for ‫چای سبز و نعناع‬‎
طرز تهیه

۷فنجان چای سبز را داخل شیشه ریخته
یک مشت پر برگ نعناع به آن اضافه کنید
چندین قطعه لیمو به آن اضافه کنید.
شیشه را یکشنبه شب در یخچال بگذارید .از دوشنبه شروع کنید و هر روز یک لیوان از آن بنوشید.به مدت یک هفته از آن بنوشید.

۲- اسموتی توت فرنگی

افزایش متابولیسم

کلید اصلی برای قوی کردن عضلات استفاده بیشتر از پروتئین هاست.میلک شیک، پروتئین دریافتی بدن را افزایش داده و توت فرنگی سبب بهبود متابولیسم شما خواهد شد.


Image result for ‫- اسموتی توت فرنگی‬‎
طرز تهیه

به مخلوط کن اضافه کنید:

نیم لیتر شیر رقیق
۱ فنجان توت فرنگی
نصف فنجان جو دوسر
یک فنجان ماست کم چرب طبیعی
۱/۴ فنجان دانه های کتان
همه چیز را باهم مخلوط کنید و از عطر و خواص این نوشیدنی بهره مند شوید.

۳- اسموتی میوه ای

متابولیسم چیست

این نوشیدنی بسیار خوش طعم است چون شامل میوه های مختلف است.ترکیب اصلی آن گریپ فروت است که یک ترکیب کاهنده ی وسیع وزن است.


Image result for ‫- اسموتی میوه ای‬‎
طرز تهیه

به مخلوط کن اضافه کنید :

۲ عدد گریپ فروت آب گرفته
۲ تکه آناناس
۱ فنجان تمشک
نصف لیوان آب
همه چیز را باهم مخلوط کنید،اسموتی شما آماده است.

۴- اسموتی سیب

افزایش متابولیسم بدن

سیب میوه ی مناسبی برا سم زدایی و انرژی بخشی به بدن است. حاوی مقدار زیادی پکتین هستند که چربی قابل جذب در سلول ها را کاهش می دهد.این اسموتی خوشمزه عضلاتتان را قوی کرده و به چربی سوزی کمک می کند.


Image result for ‫اسموتی سیب‬‎
طرز تهیه

به مخلوط کن اضافه کنید :

۱ فنجان ماست کم چرب طبیعی
۱ عدد سیب که به چند قسمت تقسیم کنید
۱ قاشق غذاخوری عسل
نصف فنجان بادام
دارچین
نیم لیتر شیر رقیق
همه چیز را باهم مخلوط کنید ، نوشیدنی سالم شما آماده است.

۵- دم کرده ی ادویه ای

بالا بردن متابولیسم بدن

دم کرده ی چای سبز خواص زیادی برای سلامتی دارد.چای سبز ، فلفل ، دارچین سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و عسل بدن را سم زدایی میکند.

طرز تهیه

Image result for ‫- دم کرده ی ادویه ای‬‎


یک فنجان چای سبز تهیه کنید
مقداری عسل به آن اضافه کنید
مقدار خیلی کمی پودر فلفل قرمز اضافه کنید
یک قاشق غذاخوری دارچین خوردشده اضافه کنید
۶- اسموتی شکلات

متابولیسم

اگر شما میخواهید به طور طبیعی پروتئین مصرف کنید این نوشیدنی برای شماست.قهوه متابولیسم را افزایش میدهد ، شما میتوانید این نوشیدنی را یک ساعت قبل از ورزش بنوشید.

Image result for ‫اسموتی شکلات‬‎
طرز تهیه

به مخلوط کن اضافه کنید :

شکلات و پودر کاکائو بدون شکر
نیم لیتر شیر رقیق و کم چرب
نصف فنجان جو دوسر
۱/۴ فنجان گل همیشه بهار
۱/۲ قاشق غذاخوری قهوه
مقداری عسل بر حسب ذائقه
همه ی مواد را باهم مخلوط کرده و لذت ببرید.این نوشیدنی واقعا خوشمزه است.

۷- نوشیدنی های دیگری که متابولیسم را افزایش میدهد

متابولیسم

آب نارگیل،شما میتوانید آن را به طور مستقیم از نارگیل بنوشید،قهوه ی سیاه هم متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن چربی ها کمک میکند.شما میتوانید آن را در صبح بعد از بیدار شدن از خواب ،بعد از صبحانه ،قبل از تمرین بنوشید.


Image result for ‫آب نارگیل‬‎

تقویت مغز با این نوشیدنی ها


Image result for ‫نوشیدنی مفید برای‬‎


برخی از نوشیدنی ها باعث تقویت مغز می شود, این نوشیدنی ها تولید خاص یک شرکت ویژه نیست بلکه نوشیدنی های طبیعی است که مصرف آن برای سالم نگه داشتن مغز توصیه می شود.


۱- آب انار:

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است که علاوه بر بهبود حافظه، قدرت شناختی فرد را نیز افزایش می دهد. نوشیدن روزی یک لیوان آب انار مفید است


۲- چای:

چای سیاه یا سبز، در تقویت عملکرد مغز موثر است. «EGCG» موجود در چای سبز علاوه بر تقویت حافظه باعث افزایش روند تولید سلول های مغز نیز می شود. چای سرشار از آنتی اکسیدان است.

Image result for ‫نوشیدنی مفید برای‬‎

۳- شکلات تلخ:

فلاوانوئید کاکائو، دیواره رگ های خون را شل می کند و در کاهش فشارخون نقش دارد. این امر باعث می شود اثر تخریبی کمتری روی مغز ایجاد شود. مصرف یک فنجان شکلات داغ می تواند خطر بروز سکته را کاهش دهد.


۴- چای دارچین و زردچوبه:

دارچین حاوی ۲نوع ترکیب پروآنتوسیانین و سینامالدئید است که میزان پروتئین های T در مغز را کاهش می دهد. پروتئین های T رسوب مغزی ایجاد می کند که در بیماری اختلال حافظه نقش دارد.

Image result for ‫نوشیدنی مفید برای‬‎

زردچوبه به علت داشتن ماده فعال به نام کورکومین مانع از پیشرفت این اختلال می شود. برای کسب نتیجه مطلوب مقدار کمی روغن زیتون نیز به این نوشیدنی اضافه کنید. روغن زیتون حاوی ترکیبی است که از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند.


۵- آب معمولی:

علاوه بر این که ۷۰درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد، برای دفع سموم و حفظ شادابی پوست، بدن نیاز به آب دارد. به همین دلیل است زمانی که بدنتان دچار کمبود آب می شود، نمی توانید درست فکر کنید و دچار سردرد می شوید.


۶- آب سیب، هویج و چغندر قرمز:

نوشیدنی مخلوط این ۳ماده، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و موادمعدنی است. چغندر، میزان تولید اکسیدنیتریک را در مغز افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

Image result for ‫نوشیدنی مفید برای‬‎

هویج حاوی بتاکاروتن است که نه فقط برای چشم مفید است بلکه از استحاله مغز نیز جلوگیری می کند. سیب از بروز بیماری استحاله عصب از جمله آلزایمر پیشگیری می کند.

کلسترول چیست ؟ وچه عواملی باعث کلسترول بالا می شوند ؟


Image result for ‫چه عواملی باعث کلسترول بالا می شوند ؟‬‎

کلسترول هم دوست وهم دشمن ماست .وقتی در سطح نرمال باشد ، ماده ای ضروری برای عملکرد طبیعی بدن است .اما اگر مقدار آن بالا رود ،تبدیل به دشمنی پنهان می شود که باعث حمله ی قلبی می شود. 

محتوای این مقاله :

۱)    کلسترول چیست ؟

۲)    چه عواملی باعث کلسترول بالا می شوند ؟

۳)    شناسه ها و علائم کلسترول بالا 

۴)    تشخیص و آزمایشات کلسترول 

۵)    درمان و پیشگیری از کلسترول بالا

۶)    درمان به وسیله پایین آوردن چربی 

۷)    خطر ده ساله حمله قلبی 

کلسترول چیست ؟

کلسترول در همه ی سلولهای بدن یافت می شود و وظایف حیاتی مهمی را بر عهده دارد . این ماده توسط خود بدن ساخته می شود اما توسط غذاها نیز می تواند وارد بدن شود. این ماده مومی شکل و در ظاهر مانند چربی است . کلسترول ساختار روغنی دارد ، بنا براینبا خون که ساختار آبی دارد ، مخلوط نمی شود . بنا بر این در خون توسط لیپو پروتئین ها در کل بدن گردش می کند .

کلسترول توسط دو نوع لیپو پروتئین حمل می شود :

•    لیپو پروتئین با چگالی پایین ( LDL،به این کلسترول بد می گویند .)

•    لیپو پروتئین با چگالی بالا (HDL،به این کلسترول خوب می گویند .)

کلسترول چهار وظیفه مهم دارد که بدون آنها نمی توانیم زندگی کنیم:

•    کمک به ساختار دیواره سلول 

•    ساختناسید های صفراوی گوارشی در روده 

•    امکان ساخت ویتامین D را به بدن می دهد.

•    بدن را قادر می سازدتا هورمون های خاص را بسازد .

کشفیات اخیر در مورد کلسترول از اخبار MTN :

دمانس یا زوال عقل نیز تحت تأ ثیر میزان کلسترول است . تعادل LDLو HDL  ، نه تنها برای سلامتی قلب بلکه برای سلامت مغز نیز بیسار مهم است . ( بر اساس مطا لعات دسامبر ۲۰۱۳) . این پژوهش در بخش مغزو اعصاب jam منتشر شده و نشان می دهد که کنترل کلسترول پلاک های میکروبی  مغز را که به بیماری آلزایمر مر تبط است کاهش می دهد .

کلسترول بالا نیز به ناباروری مر تبط است .والدینی که کلسترول بالا دارند ممکن است مدت زمانی طولانی را به انتظار بچه دار شدن بگذرانند .( بر اساس مطالعه جدید که در مجله انجمن غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است .) 

این مقاله نیز نشان می دهد که LDLبالا به بیماری دریچه آئورت نیز مرتبط است .

مقاله منتشر شده در JAMA ادعا می کند که شواهدی مبنی بر ارتباط بین سطح بالای کلسترول بد و تنگی دریچه آئورت وجود دارد .در این بیماری دریچه آئورت تنگ می شود و بنا براین جریان خون از قلب محدود می شود.

رژیم غذایی کلسترول :

موسسه خیریه برای بیماران با کلسترول بالا ، موسسه قلب بریتا نیا ، شش غذای فوق العاده را که در پایین آوردن میزان کلسترول بسیار موثرند را شناسایی کرده است .

•    غذاهای سویا دار (۱۵ گرم در هر روز ) شیر سویا –دسر سویا-جایگزین گوشت سویا ، آجیل سویا ، لو بیا وتوفو (Tofu)

•    آجیل (هر روز یک مشت )

•    جو وجوی دو سر – (فیبرمحلول و بتا گلو کان دارد .)

•    استرول های گیاهی /استانول.موجود در طیف گسترده ای ازغذاها 

•    میوه و سبزیجات

•    غذاهای غنی از پربی های اشباع شده.برای مثال کانولاوروغن های گیاهی 

برای اطلاعات بیشتر در مورد غذاهای مفید برای کاهش سطح بد به وب سایت این موسسه خیریه مراجعه کنید .این موسسه نیز غذاهایی را که برای سطح کلسترول مفیدهستند را معرفی کرده است:

•    کره حیوانی 

•    روغن 

•    مارگارین (کره گیاهی )

•    گوشت خوک

•    لبنیات پر چرب

چه عوامل باعث کلسترول بالا می شوند؟

کلسترول بالا همچنین به عنوان چربی خون نیز شناخته می شود .و یک فاکتور خطر برای بیماری عروق کرونری قلب و حمله قلبی ،می باشد .و کاهش چربی خون ، می تواند این خطرات را کاهش دهد.

میزان بالای LDLسبب ایجاد کلسترول در شریان ها می شود ، در حالیکه HDL باعث می شود تا کلسترول برای دفع از بدن به کبد برود.فرآیند رسوب کلسترول در رگها ، باعث باریک شدن عروق می شود که تثلب شرایین نامیده می شود .که باعث تشکیل پلاک و بلوک می شود و جریان خون را محدود می کند .

دو نوع علت منجر به کلسترول بالا می شوند :عوامل و فاکتور های خطر اصلاح شدنی و غیر قابل اصلاح .

دو فاکتور خطر اصلی قابل اصلاح هستندو می توان آنها را تغییر داد :

•    رژیم غذایی 

•    ورزش و تناسب 

محدود کردن مصرف چربی در رژیم غذایی به مدیریت میزا ن کلسترول کمک می کند .همچنین محدود کردن بعضی از مواد غذایی شامل :

•    کلسترول(از غذاهای حیوانی مانند زرده تخم مرغ ، گوشت قرمز و پنیر )

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

•    چربی های اشباع شده (موجود در برخی از گوشت ها ، محصولات لبنی ، شکلات ها ،محصولات سرخ شدنی و فرآوری شده و غذاهای پخته )

•    چربی های ترانس (موجود در برخی از غذاها ی سرخ شده و فرآوری شده ) 

اضافه وزن یا چاق بودن می تواند به سطح LDL بالای خون منجر شود بنا بر این ورزش می تواند به مدیریت این فاکتور خطر کمک بکند .

علل اصلی افزایش چربی خون ژنتیکی است . میزان بسیار بالای LDL و کلسترول مربوط به ژنتیک خانوادگی است .چند بیماری دیگر که از والدینبه فرزندان انتقال می یابند عبارتند از : چربی خون ترکیبی ،ازدیاد تری گلسیرین در خون 

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

میزان غیر طبیعی کلسترول نیز ممکن است دلایل ثانویه باشند .که به شرح زیر است :

•    دیابت 

•    بیماریهای کلیه و کبد 

•    سندرم تخمدان پلی کیستیک

•    کم کاری غده تیرو ئید 

•    مواد مخدر که باعث افزایش LDL و کاهش HDLمی شوند .(پروژستین ، استوئیدها آنابولیک و کور تیکواستروئیدها)

حقایقی در مورد کلسترول :

در اینجا به چند نکته اساسی در مورد کلسترول اشاره می کنیم .

•    کلسترول ماده ای ضروری است که توسط بدن تولید می شود اما در غذاها هم موجود است .

•    بزرگترین عوامل خطر برای کلسترول بالا ،انتخاب شیوه زندگی ، رژیم غذایی و ورزش ، هستند که قابل اصلاح هستند.

•    میزان بالای کلسترول می تواند ارثی باشد

•    داشتن کلسترول بالا هیچ علائمی ندارد .

•    میزان کلسترول باید هر پنج سال یک بار با آزمایش خون چک شود .

•    اولین راه برای کاهش سطح کلسترول خون ، تغییر در شیوه زندگی است .

•    اگر در تغییر شیوه زندگی خود ناموفق بودیدیا سطح کلسترول تان بالا هست ، داروهای کاهنده لیپید مانند استاتین ها ممکن است تجویز شود .

•    سطح کلسترول بالا یکی از عوامل مهم در محاسبه خطر حمله قلبی برای فرد د ر ده سال آینده اش می باشد .

Image result for ‫چه عواملی باعث کلسترول بالا می شوند ؟‬‎

نشانه ها و علائم کلسترول بالا :

داشتن کلسترول بالا در حالیکه یک فاکتور خطر برای بیماریهای دیگر نیز می باشد اما به خودی خود هیچگونه علامت و نشانه ای ندارد .مگر در مواردی که به صورت اتفاقی آزمایش خون داده اید و متوجه آن شده اید . بنا براین می تواند تهدیدی خاموش برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد .آزمون کلسترول و تشخیص آن :

کلسترول بالا تنها می تواند توسط آزمایش خون تشخیص داده شود . دستور العمل پزشکان این است که افراد بالای ۲۰ سال باید میزان کلسترول خونشان را هر پنج سال یک بار چک کنند.برای آزمایش خون کلسترول فرد باید ناشتا باشد . به این صورت که از ۹ تا ۱۲ ساعت قبل هیچگونه غذا ، نوشیدنی و قرصی مصرف نمی شود ، بنا بر این میزان دقیق LDL خون اندازه گیری می شود . غربال گری نیز اطلاعاتی در مورد میزا ن کلسترول ، HDL و میزان تری گلیسیرید ، می دهد.

راهنمایی های لازم در مورد میزان کلسترول به شرح زیر است :

کلسترول LDL:

•    حد مطلوب : کمتر از ۱۰۰ میلی گرم / دسی لیتر 

•    نسبتاَ مطلوب : ۱۰۰تا ۱۲۹ میلی گرم / دسی لیتر 

•    حد مرز : ۱۶۰تا ۱۸۹ میلی گرم / دسی لیتر 

•    بسیار بالا : ۱۹۰ میلی گرم / دسی لیترو بالا تر

این راهنماییها برای اندازه گیری های دیگر چربی های بدن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

کلسترول کل :

•    حد مطلوب کمتر از ۲۰۰میلی گرم / دسی لیتر 

•    حد مرزی : بین ۲۰۰تا۲۳۹ میلی گرم / دسی لیتر

•    بالا :۲۴۰ میلی گرم / دسی لیتر و بالاتر 

کلسترول HDL:

•    پایین :زیر ۴۰میلی گرم / دسی لیتر

•    بالا:۶۰ میلی گرم / دسی لیترو بالاتر 

درمان و پیشگیری از کلسترول بالا :

چهار تغییر در شیوه زندگی برای همه ی افرادی که دارای کلسترول بالا هستند ، توصیه می شود که شامل کسانی که تحت درمان برای مواد مخدر هستند نیزمی شود . ( به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و حمله قلبی.)

۱)داشتن رژیم غذایی مناسب برای قلب (برای مثال ،استفاده از سس ها و لبنیات کم چرب ، پرهیز از خوردن غذاهای حاوی چربی های اشباع شده ، خوردن میوهها ، سبزیجات و غلات سبوس دار غنی از فیبر )

۲)ورزش منظم 

۳)اجتناب از سیگار کشیدن 

۴)داشتن وزن مناسب 

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

درمان توسط کاهش چربی خون:

لیپید درمانی برای افراد مختلف به ویژهافرادی که معتاد به مواد مخدر هستند بستگی به میزان کلسترول 

و فاکتورهای خطر شان دارد . اما هنوز درمان توسط استاتین برای افرادی که خطر حمله قلبی شان بیشتر است ، محفوظ است. رژیم غذایی و ورزش اولین مرحله در این درمان است.

هنگامی که رژیم غذایی و ورزش در درمان مداخله دارند سطح کلسترول باید بین ۱۰۰ تا ۱۶۰میلی گرم /دسی لیتر باشد .زمانیکه فاکتورهای خطر دیگری نیز وجود داشته باشد . این میزان باید کمتر باشد.

داروهای ضد کلسترول ماننداستاتین ها ، وابسته به خطر کلی قلب ، زمانی توصیه می شوند که سطح کلسترول بین ۱۳۰تا ۱۹۰ میلی گرم /دسی لیتر باشد.

استاتینها ( همچنین به عنوان مها ر کنند ه های کاهش دهنده     HMG     COAشناخته می شوند) گروه اصلی از مواد مخدر ضد کلسترول هستند.بقیه مهارکنندها ی جذب کلسترول ،رزین ، فیبرت و نیاسین هستند.

استاتین هاموجودو قابل دسترس در ایالا ت متحده این ها هستند :

•    آترو استاتین(نام تجاری لیپیتور )

•    فلواستاتین (لسکول.lescol)

•    لواستاتین (Mevacor-Altoprev)

•    پرو استاتین (Pravachol)

•    سیو استاتین (Zocor)

کشفیات اخیر در مورد درمان با استا تین ها:

مزایای استا تین بیشتر از مضرات آن است . یکی از بزرگترین مطالعات به منظور بررسی ایمنی و اثر بخشی استا تین ها ،داروی ضد کلسترول ،نشان داده است که عوارض جانبی به طور معمول رخ نمی دهند و مزایای این دارو بیشتر است . این تحقیق با توجه به اطلاعات موجود در ۱۳۵ بررسی بین سالهای ۱۹۸۵ تا۲۰۱۳ انجام گرفته است .

Image result for ‫چه عواملی باعث کلسترول بالا می شوند ؟‬‎

خطرات ده ساله حمله قلبی :

سطح کلسترول نقش مهمی در میزان خطر حمله قلبی برای افراد در ده سال آینده ی زندگی شان دارد . سازمان ملی قلب و ریه و خون، محاسبه آنلاین برای خطر بیماریهای قلبی را ارئه داده است . و بر اساس این تحقیق ،خطر این بیماری بستگی به این عوامل داشته است :

•    سن

•    جنسیت

•    میزان کلسترول

•    وضعیت سیگار کشیدن و استفاده از مواد

•    فشار خون

محاسبه فاکتورهای خطر برای حمله ی قلبی در ده سال آینده هر فرد برطبق بررسی های قلب فرامینگهام، که امروزه نیز رایج است ،به مدیریت شیوه های زندگی و دیگر اندازه گیری ها برای مقدار کلسترول و کاهش خطرات بیماری های عروقی قلب که منجر به سکته قلبی و مغزی می شود ، کمک می کند .

تهیه شده توسط مارکوس مک گیل

کاهش کلسترول بد خون(LDL)


Image result for ‫کلسترول‬‎



مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که پیاده روی روزانه، مصرف آجیل، چای سبز، گریپ فروت و غلات سبوس دار و نوشیدن آب به کاهش کلسترول کمک می کند. 

به گزارش هلث، جنس غشای سلول ها از جنس کلسترول است و بدن برای اعمال حیاتی خود از جمله تولید هورمون ها به این ماده حیاتی نیاز دارد. 

بعضی از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، گوشت و فرآورده های لبنی حاوی کلسترول هستند ولی قسمت عمده این ماده توسط بدن تولید می شود. دو نوع از لیپوپروتئین ها، کلسترول و دیگر موارد را از طریق جریان خون حمل می کنند. این دو نوع لیپوپروتئین HDL و LDL نام دارند. 

کلسترول مفید یا HDL، کلسترول اضافی را وارد کبد کرده و از بدن خارج می کند. سطح بالای HDL برای سلامت قلب مفید است و از بروز حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. کلسترول LDL ، کلسترول اضافی بدن را وارد جریان خون می کند و سبب ضخیم شدن رگ های خونی می شود. 

این کلسترول برای سلامت قلب مضر است و احتمال سکته را افزایش می دهد. مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که با 9 روش کوتاه و ساده می توان سطح کلسترول بد را در مدت 10 ثانیه کاهش داد.

Image result for ‫کلسترول‬‎




بهترین راه کاهش کلسترول خون


1-آب بنوشید 

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن روزی پنج لیوان یا بیشتر آب، سبب کاهش کلسترول شده و احتمال بیماری های قلبی را 50 تا 60 درصد کاهش می دهد. 


2-روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید 

مطالعات محققان کلینیک مایو نشان می دهد که روزی 30 دقیقه پیاده روی نقش موثری در کاهش کلسترول و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی دارد. 


3-گریپ فروت بخورید 

مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت سبب کاهش 11 درصد کلسترول خون می شود. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول، به کاهش وزن کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد و اختلال خواب را از بین می برد. 


4-در وعده های غذایی از سبوس استفاده کنید 

غلات و مواد حاوی فیبر و سبوس، مرگ ناشی از بیماری های قلبی را 20 درصد کاهش می دهند. 

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

5-از چای سبز غافل نشوید 

چای سبز یکی از موثرترین مواد غذایی در کاهش کلسترول است. 


6- زیاد سالاد بخورید

از سبزی های حاوی برگ سبز استفاده کنید و زیاد سالاد بخورید 


7- کره و غذاهای چرب نخورید 

غذاهای چرب میزان کلسترول را به سرعت افزایش می دهند. 

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

8- آجیل بخورید 

آجیل بهترین میان وعده است و احتمال بیماری های قلبی را 30 درصد کاهش می دهد. 

Image result for ‫راههای کلسترول‬‎

9- به برچسب ها دقت کنید 

قبل از خرید، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و مواد غذایی چرب مانند سس مایونز را وارد خانه نکنید.

راههای افزایش کلسترول خوب خون

Image result for ‫کلسترول‬‎


احتمالا با لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) که به ترتیب به نام های کلسترول خوب و کلسترول بد شناخته می شوند، آشنا هستید. اما آیا با روش هایی موثر برای افزایش سطوح کلسترول خوب و محافظت از سلامت قلب خود نیز آشنا هستید؟


 

کلسترول خوب وظیفه انتقال کلسترول اضافی به کبد و جلوگیری از ساخت آن در جریان خون را بر عهده دارد. اما هنگامی که کلسترول بد انتقال کلسترول در سراسر بدن را انجام می دهد، امکان رسوب آن در دیواره شرایین وجود دارد و موجب سختی و تنگ شدن آنها می شود. اگر دارای سطح کلسترول خوب پایین و سطح کلسترول بد بالا باشید، به عنوان فردی با کلسترول بالا در نظر گرفته می شوید که این شرایط می تواند به تصلب شرایین، آنژین صدری (اغلب در قالب درد سینه تجربه می شود)، حمله قلبی، و سکته مغزی منجر شود. در ادامه با روش هایی که می توانند به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن انسان کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

9 روش برای افزایش کلسترول خوب خون


برنامه ورزشی


ورزش منظم نقشی کلیدی در یک سبک زندگی سالم ایفا می کند و همچنین می تواند افزایش سطوح کلسترول خوب را به همراه داشته باشد. تمرینات هوازی (ایروبیک)، مانند دویدن، دوچرخه سواری، و شنا به همراه تمرینات کار با وزنه انتخاب هایی خوب برای کمک به افزایش سطوح کلسترول خوب هستند.

 

ورزش کردن گزینه ای عالی است زیرا نه تنها می تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب منجر شود، بلکه در کاهش وزن نیز نقش دارد، که هرچه بیشتر به افزایش کلسترول خوب کمک می کند.

 

کلسترول

افزایش کلسترول خوب 

Image result for ‫کلسترول‬‎

کاهش وزن


اگر اضافه وزن دارید یا به چاقی مبتلا هستید، کاهش کیلوهای اضافی می تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن شما کمک کند. کاهش حدود هفت درصد از وزن کلی بدن برای شکل گیری تغییر در سوخت و ساز کافی است. در این میان، حفظ وزن متناسب و عدم افزایش وزن دوباره عامل کلیدی محسوب می شود.

 

چاقی شکمی - چربی که دور کمر به جای باسن و ران ها جمع می شود - با خطر بیماری قلبی مرتبط است و سطوح کلسترول خوب را نیز کاهش می دهد. کاهش وزن، به ویژه برای افرادی که دارای فرم بدن سیب شکل هستند، مفید است.

ترک سیگار


سیگار کشیدن می تواند به مشکلات سلامت متعدد منجر شود، که از آن جمله می توان به بیماری و سرطان ریه، و خطر مواجهه با حمله قلبی اشاره کرد. اما آیا می دانستید که سیگار کشیدن روی سطوح کلسترول خون نیز تاثیرگذار است؟

 

سیگار کشیدن می تواند سطوح کلسترول خوب را به روش های مختلف از جمله مهار سنتز HDL، مسدود کردن بلوغ آن، و تسریع پاکسازی و سوخت و ساز آن کاهش دهد. ترک سیگار می تواند به بازگشت سنتز و سوخت و ساز کلسترول خوب به سطوح طبیعی خود کمک کند و از این رو، HDL می تواند وظیفه خود را بار دیگر به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

ترک نوشیدنی های الکلی


مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند سطوح کلسترول خوب خون را کاهش دهد. نوشیدن الکل می تواند به افزایش وزن، فشار خون بالا، و سطوح بالای تری گلیسیرید منجر شود، که بر سطوح کلسترول بدن تاثیرگذار هستند.

مصرف هرچه بیشتر ماهی


افزودن ماهی به رژیم غذایی می تواند سطوح کلسترول خوب را افزایش دهد. اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند می توانند به افزایش سطوح کلسترول خوب کمک کنند. دو وعده مصرف ماهی در هفته از جمله ماهی سالمون، خال مخالی، یا تن می تواند به تحقق اهداف تامین امگا-3 کمک کند. همچنین، شما می توانید با مصرف دانه کتان، آووکادو، و گردو، اسیدهای چرب امگا-3 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

 Image result for ‫کلسترول‬‎

کلسترول

افزایش کلسترول خوب 


کاهش مصرف قند


بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدارت های بالا - مانند قند افزوده شده، نان سفید، کلوچه ها، و کیک ها - سطوح کلسترول خوب را کاهش داده و خطر اختلالات سوخت و ساز را افزایش می دهد. کربوهیدارت های پالایش شده که در مواد غذایی با برچسب «کم چرب» یافت می شوند، به اندازه مواد غذایی پر چرب مضر هستند زیرا چربی اغلب با کربوهیدارت هایی از قند افزوده شده و نشاسته های دیگر جایگزین شده است.

 

در تلاش برای کاهش میزان قند افزوده شده در رژیم غذایی خود، بهتر است قندها را به تدریج با میوه ها و سبزیجات جایگزین کنید. همچنین، از مصرف چربی های ترانس، از جمله غذاهای سرخ شده، پرهیز کنید زیرا می توانند کاهش کلسترول خوب را به همراه داشته باشند.

مصرف روغن های سالم


هنگامی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، همه روغن ها شرایط و نتیجه ای برابر ایجاد نمی کنند. روغن زیتون و روغن سویا از جمله چربی های غیر اشباع شناخته شده هستند که کلسترول بد خون را کاهش می دهند و به طور همزمان، کلسترول خوب را افزایش می دهند.

 

همچنین، مطالعات نشان داده اند که مصرف روغن نارگیل نیز برای افزایش کلسترول خوب مفید است، اگرچه بهترین روغن دوستدار قلب محسوب نمی شود زیرا از محتوای چربی اشباع شده برخوردار است که می تواند کلسترول بد را افزایش دهد. با توجه به مطالعات محدود درباره تاثیر روغن نارگیل بر شرایط قلب، استفاده از آن به مقدار کم توصیه می شود.

انتخاب مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان


مطالعه ای که در سال 2016 در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان سطوح کلسترول خوب را افزایش می دهد و می تواند با خطر کاهش یافته سکته مغزی، نارسایی قلبی، و شاخص های التهابی مرتبط باشد. از جمله مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می توان به توت ها، آووکادو، مغزهای خوراکی، شکلات تلخ، کلم کیل، چغندر، و اسفناج اشاره کرد.

مشورت با پزشک درباره مصرف مکمل ها

Image result for ‫کلسترول‬‎

اگر روش های افزایش سطوح کلسترول خوب برای شما موثر واقع نشدند، استفاده از مکمل های غذایی را می توانید مد نظر قرار دهید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مکمل ها افزایش متوسط کلسترول خوب را هدف قرار داده اند و تاکنون نقش آنها در کاهش خطر حمله های قلبی یا سکته مغزی ثابت نشده است. پیش از استفاده از مکمل ها برای افزایش کلسترول خوب باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا برخی مکمل ها ممکن است خطرات سلامت را به همراه داشته یا با داروهای دیگر تداخل ایجاد کنند

خشکی پوست را با چه مواد غذایی درمان کنیم؟

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎


آووکادو و پوست


فواید: حاوی مواد مغذی است که به حفظ ساختار پوست و التیام زخم‌ها کمک می‌کند.


مفید برای: آکنه، آسیب‌های ناشی از نورخورشید، التیام زخم و تبخال.


مواد مغذی: ویتامین E و اسیدهای چرب غیراشباع با یک باند مضاعف



گوشت قرمزو سلامت پوست


فواید: حاوی مواد مغذی و پروتئین ا‌ست که می‌تواند به التیام زخم‌ها و بازسازی پوست کمک کند.


مفید برای: التیام زخم‌ها، سوختگی و پوست‌هایی که دچار کم‌خونی‌اند.


مواد مغذی: روی، پروتئین، آهن


Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

تخمه آفتابگردان وپوست


فواید: به بهبود پوست‌های خشک، پوسته پوسته و حفظ آب پوست کمک می‌کند.


مفید برای: اگزما، لکه‌های پوستی خشک و خشکی عمومی پوست.


مواد مغذی: روی، پروتئین، اسید چرب، امگا 6، و ویتامین E

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

مرکبات وپوست


فواید: ترمیم بریدگی‌ها و ساختار کلاژن که پروتئین مسئول حفظ نرمی و ظاهر سالم پوست است.


مفید برای: پوست‌های آسیب‌دیده، سالخورده، چین و چروک‌دار


مواد مغذی: ویتامین C


سیب زمینی شیرین وپوست


فواید: مفید برای کمک به ترمیم پوست، برطرف شدن آثار زخم‌ها و محافظت در برابر آسیب خورشید


مفید برای: آکنه، بریدگی‌ها و پیشگیری از آسیب نورخورشید


مواد مغذی: بتاکاروتن و ویتامین C

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

بوقلمون و سلامت پوست


فواید: حاوی اسید‌ آمینه‌ای است که می‌تواند باعث کاهش رشد ویروس‌ها شود. ازآنجایی که اثر آلرژی‌زایی ندارد. برای افرادی که از رژیم‌های حذفی استفاده می‌کنند مفید است.


مفید برای: التیام زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما و تبخال


مواد مغذی: اسیدآمینه لیزین


ماهی های روغنی


فواید: حاوی اسیدهای چربی است که باعث کاهش التهاب و بهبود نگهداری آب در پوست می‌شوند.


مفید برای: برخی انواع پوست‌های خشک، پسوریازیس و التهاب


مواد مغذی: اسید چرب امگا 3 EPA و DHA


زغال اخته و پوست


فواید: غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی که به استحکام مویرگ‌های خونی و بافت کلاژن کمک می‌کند.


مفید برای: پوست‌های سالخورده و آسیب‌دیده با نور خورشید


مواد مغذی: آنتوسیانیدین


دانه کتان


فواید: به حفظ نرمی پوست و رطوبت پوست کمک می‌کند. می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.


مفید برای: پوست خشک و پسوریازیس


مواد مغذی: اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین


هویج


فواید: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و کاهش ظاهر زخم‌ها


مفید برای: آکنه، بریدگی‌ها و آسیب ناشی از آفتاب


مواد مغذی: بتاکاروتن

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

جگر


فواید: حاوی مواد مغذی است که به بهبود بازسازی پوست کمک می‌کند.


مفید برای: پسوریازیس، التیام زخم‌ها، کاهش زخم و آکنه


مواد مغذی: ویتامین A


پرهیزات غذایی برای سلامت پوست


فرآورده‌های لبنی


حذف فرآورده‌های لبنی و شیر می‌تواند برای مبتلایان به اگزما مفید باشد؛ در این افراد بیشتر انواع پنیر، خامه، کره، ماست، شکلات و سایر مواد غذایی که حاوی فرآورده‌های لبنی هستند نباید استفاده شوند.

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

الکل


نوشیدنی‌های الکلی اثر مدر دارند و باعث از دست رفتن آب می‌شوند. تعادل مناسب آب در بدن برای حفظ سلامت پوست و انعطاف‌پذیری پوست بسیار مهم است و دهیدراتاسیون بسیار سریع در پوست آشکار می‌شود. الکل می‌تواند باعث خشکی و ترک‌خوردگی پوست شود.


سبزیجات دریایی


جلبک‌های دریایی غنی از ید هستند و برخی متخصصین پوست معتقدند که این ماده باعث تشدید جوش می‌شود.


قهوه


کافئین موجود در قهوه اثر مدر دارد. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه به طور منظم باعث دهیدراتاسیون بدن، در نتیجه خشکی و عدم انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.


تخم‌مرغ


شواهدی مبنی بر اثر حذف تخم‌مرغ و غذاهای بر پایه تخم‌مرغ در بهبود علائم مبتلایان به اگزما وجود دارد. بنابراین زرده تخم‌مرغ، سفیده تخم‌مرغ، آلبومین و لسی تین باید تا آنجا که ممکن است از غذای این افراد حذف شود.

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎



منبع: سلامت نیوز

درمان خشکی پوست با مواد غذایی

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎




درمان خشکی پوست:

«تیتریک»، مواد خاصی در غذاها پوست را در برابر تخریب اشعه خورشید، محافظت می‌کنند و پسوریازیس با افزایش اسیدهای چرب ضروری می‌تواند بهبود یابد. کمبود مواد مغذی خاص باعث خشکی پوست و التیام ضعف زخم‌ها می‌شود. عدم تحمل مواد غذایی خاص باعث بروز اگزما می‌شود و فرد مبتلا مجبور به حذف آن مواد غذایی از رژیم خود است.

ماهی: ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 هستند و مصرف آنها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست می شود. کمبود امگا 3 در مقابل خشکی پوست را به همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان پذیر نیست، از دانه های بذر کتان و یا گردو برای رساندن امگا 3 به بدن می توانید بهره بگیرید. 


آجیل: سرشار از ویتامینEبه عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. ویتامینEمحافظ پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا 3 منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعهUVخورشید نیز می شود.


 Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎

 

آووکادو: مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامینEو سایر آنتی اکسیدان ها را دارد. این میوه از چربی های اشباع نشده غنی است و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست می شود ضمن این که پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش می دهد. 


سیب زمینی شیرین: به همراه سایر محصولات غذایی که حاوی ریشه هستند، غنی از بتاکاروتن و ویتامین آ است؛ یکی از مغذی ترین مواد برای پیشگیری از خشک شدن پوست. ویتامین آ به تعمیر آسیب ها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.


 


خشکی پوست


خشکی پوست خود را درمان کنید




میگو: یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است و منجر به تعمیر پوست با تولید کلاژن می شود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم. 


روغن زیتون: حاوی ویتامینEو چربی های اشباع نشده بعلاوه اسیدهای چرب امگا 3 است و یک نیروگاه تغذیه ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت می کند.


 

Image result for ‫درمان خشکی پوست با مواد غذایی‬‎



خیار: سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین های آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.


تمرینات ورزشی بیماری ام اس


Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس‬‎


ام اس (MS) بیماری ای مزمن و ناتوان کننده سیستم عصبی است که با التهاب در هر مکانی از نخاع و مغز مشخص می شود. شیوع بیماری در زنان 3 برابر مردان است. اغلب افراد تصور می کنند ابتلا به ام اس به معنای ناتوانی کامل است و تصویری که از این بیماری در ذهنشان نقش می بندد، فردی روی صندلی چرخدار است که توانایی حرکت ندارد درحالی که بسیاری از بیماران ام اس می توانند زندگی عادی خود را بدون هیچ مشکلی ادامه و با فعالیت های ورزشی توان بدنی شان را افزایش دهند.


سه نوع اصلی از تمرینات ورزشی که برای بهبود سلامت کلی و سطح تناسب اندام مفید است، می تواند علائم و نشانه های ام اس را نیز کنترل کند. 


تاثیر ورزش بر ام اس


اختلال ام اس ( MS ) با عوارض متعددی از خفیف تا شدید همراه است. از جمله عوارض ام اس، بی حسی، خستگی، مشکلات مثانه، مشکل در تحرک، اختلال حافظه و همچنین مشکلات کلی در کیفیت زندگی است. این در حالی است که داشتن تحرک فیزیکی نه تنها سیر علائم بیماری را کاهش می دهد، حتی برخی مطالعات این ادعا را دارند که ورزش حتی می تواند جلوی پیشرفت ام اس را نیز بگیرد. به طوری که در مطالعات مختلف بر روی مغز مبتلایانی که ورزش می کردند، نشان داد آسیب های کمتری در برخی نواحی مغز، مرتبط با بیماری ام اس بود. 


در مبتلایان به ام اس، ورزش می تواند از یک راه رفتن ساده روی تردمیل شروع شود. یوگا، دوچرخه سواری و شنا نیز مفیدند. ولی مطالعات نشان داده که پیاده روی بیشتر از سایر ورزش ها جلوی آسیب های مرتبط با حافظه را می گیرد.


Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس‬‎


تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس 


بهترین تمرینات ورزشی


سه نوع اصلی از تمرینات ورزشی که برای بهبود سلامت کلی و سطح تناسب اندام مفید است، می تواند علائم و نشانه های ام اس را نیز کنترل کند و منجر به بهبود عملکرد عضلانی نیز شود، که عبارتند از: 


ورزش های هوازی

Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس هوازی‬‎

پیاده روی سریع، آهسته دویدن، راه رفتن در آب و ... ضربان قلب را افزایش می دهد و برای هر کسی از جمله مبتلایان به ام اس مفید است. یک گزینه دیگر نیز وجود دارد و آن این که اگر فرد مبتلا دچار عدم تعادل است و یا قادر به راه رفتن نیست، می تواند از دستگاه های دوچرخه ثابت استفاده کند. ورزش در آب نیز یک محیط شناور و بی خطر برای این دسته از افراد ایجاد می کند. آب گرم 80 تا 84 درجه فارنهایت (30 تا 31 درجه سانتی گراد) از سفتی عضلات می کاهد و این اجازه حرکت آسان تر را به بیمار می دهد. کار کردن در محیطی که آب تا سینه باشد، باعث می شود که به علت شناوری، بدن وزن کمتری را متحمل شود و این موضوع باعث کاهش سفتی در ساق پاها گردیده و به راه رفتن کمک می کند. 

Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس‬‎

ورزش های کششی


کشش در ورزش برای بیماران بسیار مهم است، زیرا منجربه انعطاف پذیری بدن می شود و طیف وسیعی از حرکات را ممکن می کند. ضمن این که منجر به حفظ تعادل بیمار می شود. یوگا و تای چی از گزینه های مفید ورزش های کششی برای مبتلایان به ام اس محسوب می شوند. 

Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس‬‎

ورزش های بی هوازی (آموزش قدرت یا مقاومت)


این ورزش ها برای داشتن ماهیچه های قوی در بیماران مفیدند. ضمن این که ضعف عضلانی بیمار را که منجر به بی تحرکی و کاهش کیفیت زندگی می شود، کاهش می دهند. انجام ورزش های مقاومتی و استفاده از وزنه، برای بهبود راه رفتن و حفظ تعادل در کنار یک درمان گر فیزیکی یا فیزیوتراپ مهم است. 

Image result for ‫تمرینات ورزشی برای کنترل نشانه های ام اس‬‎

بیماران مبتلا به ام اس باید این نکات را هنگام ورزش کردن رعایت کنند


- همیشه قبل از شروع ورزش با نرمش مناسب بدن را گرم کنید و پس از ورزش نیز با نرمش آرام بدن را سرد کنید. 


- به آرامی پیش بروید. مثلا اگر قرار است که 30 دقیقه ورزش کنید، با جلسات 10 دقیقه ای شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. 


- در یک محیط امن ورزش کنید. از ورزش در سطوح لغزنده اجتناب کنید، در نور کم ورزش نکنید، قالیچه ها را کنار بگذارید و هر چیزی که ممکن است خطری در حین ورزش برای شما ایجاد کند، را دور کنید. 


- اگر در تعادل مشکل دارید، هنگام ورزش به یک نرده یا تکیه گاه تکیه کنید. 


- هر زمانی که احساس کردید حالتان خوب نیست و یا ممکن است آسیب بببینید، ورزش را متوقف کنید. 


- فعالیتی را انتخاب کنید که برای شما جالب باشد و از انجام آن لذت ببرید.

ورزش هایی برای کاهش عصبانیت

Image result for ‫ورزش هایی برای کاهش عصبانیت‬‎


همه می دانیم عصبانیت چیست و همه ما آن را احساس کرده ایم. یا به صورت یک ناراحتی ناگهانی یا به صورت یک خشم و غضب تمام و کمال. عصبانیت یک احساس کاملاً طبیعی و حاکی از سلامتی است. اما وقتی کنترل آن از دست برود و مخرّب شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی را در محل کار، در روابط شخصی و در کل زندگی و می تواند این احساس را در شما به وجود آورد که گویی شما تحت تأثیر یک احساس غیر قابل پیش بینی و بسیار قدرتمند قرار دارید. ورزش های خاصی هستند که با انجام آنها می توانید عصبانیت خود را کاهش دهید.با انجام این ورزش ها انرژی منفی شما به انرژی مثبت تبدیل می شود. ورزش های زیر برای زمان عصبانت مناسب هستند.کاهش عصبانیت


ورزش ها:



1. بوکس 


ضربه زدن به کیسه بوکس کالری زیادی می سوزاند و برای فرو نشاندن عصبانیت مناسب است. پیشنهاد می شود که 6 تا 10 بار در هر ست به کیسه بوکس ضربه بزنید تا انرژی منفی شما تخلیه شود.


 Image result for ‫ورزش هایی برای کاهش عصبانیت‬‎

کاهش عصبانیت


2. وزنه زدن:


وزنه زدن باعث ایجاد آرامش می شود و افسردگی را دور می کند. سعی کنید به هنگام وزنه زدن کمر را صاف نگه دارید. عضلات شکم را منقبض کنید. وزنه را در سه تا چهار ست با 6 تا هشت تکرار بلند کنید.


 

3. استفاده از توپ پزشکی:


توپ پزشکی را با عضلات منقبض و کمر صاف بلند کنید. توپ را بالا برده و محکم به زمین بکوبید. مراقب باشید که توپ با صورت شما برخورد نکند. بهتر است در سه تا چهار ست 10 تا 20 بار توپ را به زمین بزنید.


 Image result for ‫ورزش هایی برای کاهش عصبانیت وزنه و توپ‬‎


کاهش عصبانیت


ورزش هایی جهت تخلیه خشم




4. دویدن بر روی شیب:


بعد از دویدن شما روحیه بهتری پیدا می کنید. می توانید بر روی تردمیل و در حالت شیب بدوید. تا آنجا که می توانید سریع بدوید. می توانید در دوره های کوتاه مدت و با استراحت های 60 تا 60 ثانیه ای دویدن را انجام دهید.

Image result for ‫دویدن بر روی شیب‬‎

 



مضرات تبلت برای کودکان کوچک

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎


برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم؟چند وقت پیش سری به خانه یکی از اقوام در یکی از دهات کشور زدیم. وقتی رسیدیم پسرم سر از پا نمی شناخت. انگار از زندان آزاد شده بود. دور باغچه می دوید و به مرغ ها غذا می داد...داشتم خدا را شکر می کردم که این آب و هوا و فضای باز، تقاضای موبایل و تبلت خواستن فرزندم را از یادش برده که ناگهان پسر ۲ ساله یکی از اقوام تلفن همراه به دست و در حال بازی وارد اتاق شد


 

و پشت سرش بچه های دیگر هم آمدند و نشستند و سر همگی روی تلفن همراه ها خم شد. تازه فهمیدم در این کنج دور افتاده هم تکنولوژی دست بردار نیست.این موضوع بهانه ای شد تا در مورد درست یا نادرست بودن تبلت خریدن برای بچه ها و به طور کلی پرداختن به بازی های رایانه ای با دکتر نسرین امیری، فوق تخصص روان پزشکی کودکان، در «فرزندپروری» این هفته گفت وگو کنیم.


 

در عصری زندگی می کنیم که تکنولوژی مدام پیشرفت می کند. اول رایانه های قدیمی به بازار آمد، بعد لپ تاپ و تبلت ها. خریدن این وسایل را برای بچه ها مناسب می دانید؟ببینید، تمام این وسایل فضاهای مجازی ایجاد می کنند و باعث می شوند کودکان از بازی های فیزیکی در فضای واقعی وارد بازی در فضاهای مجازی شوند. مسلما اگر دورشدن از فضاهای واقعی مدیریت شده نباشد، می تواند مساله ساز شود اما غیر از مشکلات مربوط به بازی های رایانه ای مشکل اصلی در مورد تبلت ها ارزش گذاری کاذب ا ست؛ یعنی بچه ها به خاطر داشتن این تکنولوژی به هم پز می دهند و احساس برتری می کنند.


 

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

این مساله وجود دارد اما چه کنیم؟


باید به ساختار ارزشی ای که خودمان در جامعه ایجاد می کنیم توجه کنیم. بهترین کار این است که اولا بازی های کودکان را مدیریت کنیم و بعد به آنها گوشزد کنیم تبلت نیاز نیست و ارزش محسوب نمی شود. تبلت داشتن نشانه باسوادتر بودن، باشعورتر بودن یا مدرن تر و خوشحال تر بودن نیست. پس نباید به خاطر داشتن آن احساس غرور کنند و به دیگر بچه ها پز بدهند!


 

بهتر نیست اصلا تبلت نخریم؟


نه، دنیای بچه های ما تغییر کرده. باید مساله را از این زاویه ببینیم این امور نابهنجار نیستند.


 منظورتان چیست؟


یعنی اکثر افراد جامعه از آن بهره مند هستند. مثالی می زنم؛ شاید داشتن اتومبیل برای هر خانواده نیاز نباشد اما نرم جامعه است. در مورد بازی های رایانه ای برای کودکان هم این موضوع صدق می کند.


 

اگر توانایی خرید تبلت یا تکنولوژی های جدید را نداشته باشیم چه؟


در مورد تکنولوژی باید تلاش کنیم هم کودکمان احساس نیاز کاذب نکند هم به او در رسیدن به ارزش های واقعی کمک کنیم تا از بچه های دیگر کم نیاورد. باید با کودکمان صحبت کنیم و به او بفهمانیم تبلت نیاز کاذب است. ما بدون آب می میریم اما بدون تبلت نه. ممکن است بگوید بدون تبلت احساس غمگینی می کنم. جواب این است که اشکالی ندارد. باید با احساسات منفی کنار آمد. قرار نیست همیشه احساس شادی کنیم. در عوض باید کمکش کنیم به روش های دیگر در درس، ورزش و... پیشرفت کند.


 

استفاده از این نوع وسایل به شکل راه رفتن روی لبه تیغ است در عین اینکه کودک را نباید آزاد گذاشت نباید زیاد هم محدودش کرد این است که باید تعادلی وجود داشته باشد تا کودک رشد و تکامل طبیعی خود را در طول کودکی ونوجوانی طی کند.یک روانشناس با اشاره به اینکه فیلم‌ها و بازی‌های خشن کودکان را مستعد بزهکاری در بزرگسالی می‌کند گفت: والدین باید تا جایی که ممکن ‌است از خریدن تبلت به ‌عنوان اسبا‌ب‌بازی در سنین دبستان خودداری کنند زیرا تبلت و سایر وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در‌ این سنین بیشتر است.


 

با بیان اینکه کودکانی که فیلم‌ها و بازی‌های خشن تماشا می‌کنند پرخاشگری را می‌آموزند گفت: این کودکان 10 ‌سال بعد مستعد بزهکاری می‌شوند.وی در خصوص انواع بازیهایی که کودکان به آن تمایل دارند گفت: باید دید که تبلت به‌ عنوان اسباب ‌بازی برای کودک خریداری شده است یا نوعی ابزار برای مدرسه است. اگر این وسیله به ‌عنوان اسباب‌بازی تهیه شده باشد، این بازیها باید متناسب با سن کودک باشد.


Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎ 


فروزنده افزود: بر ‌این اساس والدین باید تا جایی که ممکن ‌است از خریدن تبلت به ‌عنوان اسبا‌ب‌بازی در سنین دبستان خودداری کنند. تبلت و سایر وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در‌ این سنین بیشتر است.این دکترای روانشناسی با تاکید بر اینکه والدین باید فرزند خود را قانع ‌کنند که تبلت مناسب سن او نیست گفت: مرحله‌ اول صحبت‌کردن پیرامون وسایل مورد نیاز و مناسب هر سن و گام بعدی جانشین‌ کردن وسایل و ابزار دیگر است.


 

فروزنده گفت: «درک زمان» مفهومی است که بر اساس آن وقتی فردی به کاری مشغول است باید بتواند بگوید چه‌مدتی آن کار را انجام داده است. کودکان دبستانی توانایی «درک‌زمان» را ندارند، برخی والدین از‌این مسأله شکایت دارند که وقتی فرزندشان با تبلت بازی می‌کند و آنها از ‌آن می‌پرسند که چند ساعت است که با تبلت بازی می‌کنی کودک قادر به پاسخگویی نیست.این دکترای روانشناسی یادآور شد: تفکر انتزاعی در حدود سن 14سالگی به‌ وجود می‌آید و در ‌این زمان است که فرد می‌تواند تصویری از «درک‌زمان» داشته باشد. کودکان دبستانی به دلیل اینکه در این محدوده‌ی سنی قرار ندارند قادر به درک زمان نیستند.


 

وی گفت: هر سنی اقتضای خاص خودش را دارد. کودک در سنین دبستان دوره‌ حساس رشد جسمی خود را سپری می‌کند که بهتر است به جای عدم تحرک و استفاده از ابزار دیجیتال، به جنب ‌و جوش بپردازد.جنب ‌و جوش در سنین دبستان اساس عدم ابتلا به اختلالات یادگیری است فروزنده با بیان اینکه جنب ‌و جوش در این سنین، اساس عدم ابتلا به اختلالات یادگیری است گفت: علاوه بر این مشکلات چشمی و ستون فقرات در کمین کودکان و نوجوانانی است که با وسایل دیجیتال به ویژه تبلت و کامپیوتر بازی می‌کنند.


 

وی تصریح کرد: برخی بازی‌ها اعتیادآور است و افراد بزرگسال را نیز گرفتار می‌کند. اعتیاد به کامپیوتر نیاز به ترک دارد منتهی به دلیل اینکه اعتیاد مجاز محسوب می‌شود کسی خطر آن را احساس نمی‌کند. این خطر زمانی محسوس است که کودک با مشکلاتی مانند پرخاشگری در رفتار نسبت به اطرافیانش مواجه می‌شود.فروزنده گفت: والدین برای تشویق کودکان دبستانی به او قول خریدن تبلت، کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه را ندهند زیرا این وسایل متناسب با سن کودک نیست حتی اگر کودک شاگرد ممتاز شود نمی‌توان دلیل قانع ‌کننده‌ای برای اختصاص تبلت به او باشد.


 

این دکترای روانشناسی خاطر نشان کرد: بهترین نوع تشویق را خود کودک می‌تواند تعیین کند. می‌توان در این رابطه از او پرسید که دوست دارید برای شما چه جایزه‌ای بخرم در صورتی ‌که کودک وسایلی مانند تبلت را نام برد باید با توضیحات قانع‌کننده او را از نظرش برگردانیم.وی گفت: در‌ حال ‌حاضر برخی نوجوانان در دوره‌ی دبیرستان هستند که از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند و این نشأت گرفته از تربیت والدین آنهاست زیرا ضرورتی برای استفاده از این وسیله در‌ این سنین وجود ندارد.


 Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎


فروزنده یادآور شد: شیوه‌ کنترل منطقی که بر اساس آن می‌توان فرزند را متقاعد کرد که چه وسیله‌ای برای او لازم است ممکن ‌است به والدین کمک کند تا در تربیت فرزندان موفق باشند.وی افزود: بهترین جانشین برای تبلت و رایانه، پازل و مهارت‌های حرکتی است. والدین بدانند که هیچ چیزی جای تحرک و جنب ‌و جوش را نمی‌گیرداین دکترای روانشناسی در پایان گفت: کودکان در سنین دبستان باید مهارتی مانند موسیقی یا ژیمناستیک را یاد بگیرند تا در دوره‌ی‌ بعدی با ارائه‌ی آن مهارت تشویق شوند. این موجب می‌شود تا اعتماد به نفس آنها افزایش یابد.


 گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

تبلت و کودکان





 امروزه کودکان به جای بازی کردن با هم سن و سالانشان، سرگرم بازی با تبلت و موبایل هستند که گاهی استفاده آنها از این وسایل ساعتها زمان می‌برد و ارتباط آنها را با دنیای اطرافشان قطع می‌کند این در حالیست که استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد که گاهی والدین به علت مشغله‌های زیاد از آنها بی‌خبرند.


آمار فروش تبلت و موبایل افزایش چشم‌گیری یافته و هنگامی که والدین در خانه از تکنولوژی استفاده کنند، فرزندان نیز نسبت به استفاده از آن کنجکاو و ترغیب می‌شوند. حال باید دید آیا والدین مجازند چنین وسایلی را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؟


دکتر محمود حریرچی، متخصص سلامت عمومی در گفت‌وگویی، درباره تبعات استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی معتقد است که استفاده زیاد کودکان از وسایلی همچون تبلت وموبایل می‌تواند خلاقیت کودک را از بین ببرد، چرا که خلاقیت از سنین کودکی شکل می‌گیرد و کودک باید بیاموزد آنچه را که می‌خواهد با آن سرگرم شود خودش بسازد، اما تکنولوژی همه چیز را آماده در اختیار کودک قرار می‌دهد و به او اجازه فکر کردن نمی‌دهد.


حریرچی در ادامه افزود: اصل مساله این است که باید دید چرا کودکان از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند؟ والدین نمی‌توانند برای کودکان خود وقت بگذارند بنابراین برایشان وسایلی تهیه می‌کنند تا سرگرم کننده باشد.


وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: خانواده‌ها باید آموزش بینند و بیاموزند که اعتماد به نفس لازم را به کودکانشان بدهند. آنها باید آگاهی پیدا کنند که چه خطراتی کودکانشان را تهدید می‌کند مثلا مضرات استفاده از موبایل به والدین آموزش داده شود.


سن و زمان مناسب برای بازی کودکان با تبلت و آسیبهای پیش‌رو

وی در راستای آموزش به خانواده‌ها، ساخت برنامه‌های آموزشی در رسانه را مهم می‌داند اما ضمن بیان اینکه برنامه‌های موثر در این زمینه تولید نمی‌شود افزود: رسانه‌ها تنها اعلام خطر می‌کنند در حالی‌که آنها باید به فکر ارائه راه حل باشند. باید برنامه‌هایی تولید شود که کارشناسانه باشد اما در این قضیه تنبلی می‌کنیم و صدمه‌اش را بعدها متوجه می‌شویم.


این متخصص سلامت معتقد است که سن استفاده از تکنولوژی بستگی به محیط رشد کودک دارد اما به طور معمول از سه سالگی به بعد می‌تواند از این وسایل استفاده کند. از سوی دیگر خانواده‌هایی هستند که به علت شاغل بودن پدر و مادر تبلت و موبایل را جایگزینی برای پر کردن خلأ خودشان می‌دانند در حالی که برخی روان‌شناسان این روش را توصیه نمی‌کنند.


حریرچی مهد کودک‌ها را جایگزین تقریبا مناسبی برای پر کردن خلأ والدین شاغل دانست و عنوان کرد: روی سیستم مهد‌کودک‌ها کنترلی نیست و مربی‌های مهد آموزش دیده نیستند، در حالی که آنها باید روش‌های یادگیری را بلد باشند و بدانند چگونه باید با کودکان رفتار کرد.


وی سپس با هشدار اینکه جای خالی خانواده امروزه احساس می‌شود بیان کرد: همه خانواده‌ها باید روان شناس شوند و اطلاعات کافی درباره تربیت کودکان داشته باشند.


هم چنین دکتر  فیروزی، روانپزشک و روان درمان کودک نیز در گفت‌وگویی، درباره تبعاتی که ممکن است استفاده زودهنگام از تکنولوژی برای کودکان داشته باشد معتقد است: تمرکز کودکانی که زیاد از تکنولوژی استفاده می‌کنند در آینده روی دروس کم خواهد بود و دچار افت تحصیلی می‌شوند.


وی کاهش اعتماد به نفس کودکان را از دیگر معایب استفاده از تکنولوژی دانست و عنوان کرد: کودک باید بتواند به اسباب بازی مسلط باشد و دائما برنده شود تا احساس توانمندی کند و اعتماد به نفسش بالا رود؛ در بازیهای تبلت و موبایل این اتفاق نمی‌افتد و کودکان پیاپی دچار شکست می‌شوند، درنتیجه اعتماد به نفس آنها پایین می‌آید.


وی ادامه داد: این کودکان در ارتباط گیری با هم سن و سالانشان نیز دچار مشکل می‌شوند چرا که بیشتر سرگرم تبلت و موبایل خواهند بود و ارتباطشان با اطراف قطع می‌شود.


فیروزی با بیان اینکه والدین آموزش کافی درباره فرزند پروری ندیده‌اند گفت: پدر و مادرها با کودکان خود بازیهای فعالیتی انجام نمی‌دهند بلکه از سنین پایین بازی‌های فکری تهیه و تصور می‌کنند این عمل می‌تواند قدرت ذهنی کودک را بالا ببرد، در حالی که از لحاظ تقویت حس و حرکت نسبت به شناخت اولویت دارد و اگر کودک خوب رفتار حرکتی نکرده باشد، در مسائل و حل ریاضی دچار مشکل خواهد بود.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

وی سپس درباره سن مناسب استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان گفت: استفاده از تکنولوژی سن خاصی ندارد، اما اگر خانواده‌ها می‌خواهند از این وسایل برای کودکانشان استفاده کنند، اول باید بازیهای حرکتی و فعالیتی انجام شود. والدین می‌توانند اجازه استفاده از بازیهای تبلت و موبایل را به عنوان جایزه و امتیاز با در نظر گرفتن محدودیت زمانی در اختیار کودکان قرار دهند که زمان مناسب بین 1 تا 4 ساعت است.


این روان شناس در تشریح ویژگی‌های اسباب بازی خوب گفت: کودک باید بر اسباب بازی مسلط شود، ‌ارزان قیمت باشد، اسباب بازی خریده شده به دنیای واقعی کودک نزدیک باشد تا بتواند خلاقیت کودک را بالا ببرد، مثلا اسباب بازیهایی مثل وسایل آشپزخانه، وسایل دکتری و ... از وسایل واقعی شبیه سازی شده‌اند و می‌تواند تخیل کودک را تقویت کند .


وی هم چنین اظهار کرد: قبل از اینکه کودکان سنین پایین با تکنولوژیهایی مثل موبایل و تبلت آشنا شوند، باید حس‌های آنها مثل حس دیداری، شنوایی و ... تقویت شود، بعد از آن باید روابط بین اندام‌ها مثل ارتباط چشم و دست توسط بازیهای تقویتی شکل گیرد.


وی ادامه داد: وقتی کودکان با وسایلی مثل تبلت بازی می‌کنند از فعالیت باز می‌مانند در نتیجه هماهنگی بین اندام‌ها خوب شکل نمی‌گیرد و دچار مشکلات حسی و حرکتی می‌شوند.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

فیروزی در پایان تجربه غربی‌ها در این زمینه را بیان کرد و گفت: آنها برای هر سن اسباب بازی خاص خود را دارند، مثلا تبلت‌هایی برای سنین پایین دارند که کودک دائم در آنها برنده می‌شود و در تقویت اعتماد به نفسشان موثر است.

 

منبع:isna.ir

فواید و مضرات تبلت برای کودکان




Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎



شاید به همین دلیل است که گاهی از فرزندان‌مان جا می‌مانیم و گذشته از یدک کشیدن انگ کم‌هوشی در مراقبت از آنها در برابر ابزارهای مدرن لنگ می‌زنیم.  در این مطلب، تجربه پنج پدر و مادر را برای‌تان نقل می‌کنیم که به‌خاطر همین ناآگاهی، آزادی آسیب‌زننده‌ای را به فرزندان‌شان هدیه کرده‌اند یا اینکه با محدود کردن بیش از اندازه‌ بچه‌ها، باعث جا ماندن آنها از همسالانش شده‌اند. شاید خواندن تجربه این والدین در کنار راهنمایی‌های ما، بتواند به برخی از سوالات شما در مورد سن مناسب استفاده از تکنولوژی و شرایط درست روبه‌رو شدن بچه‌ها با قابلیت‌های آن پاسخ دهد.


برای کوچولویم موبایل بخرم؟

آوا چهار ساله است. اتاقش را عروسک‌های رنگارنگ پر کرده‌اند اما هیچ چیز مثل تلفن همراه مادرش او را سرگرم نمی‌کند. مادر آوا تصمیم گرفته برای تولد چهارسالگی او برایش یک تلفن همراه هوشمند بخرد. به نظرش با چنین هدیه‌ای نه‌تنها او را ذوق‌زده می‌کند بلکه با یک تیر دو نشان دیگر هم می‌زند؛ آوا می‌تواند از این به بعد با تلفن همراه خودش با مادربزرگش صحبت کند و دلتنگی سرکار بودن پدرش را هم آسان‌تر تحمل کند و از طرف دیگر بازی‌هایی که روی گوشی‌اش نصب می‌شود، جمله همیشگی «حوصله‌ام سر رفته!» را از سر او بیرون می‌کند و به مادرش وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهایش را می‌دهد.


موبایل‌بازی ممنوع!

با کمی اغراق می‌توانیم بگوییم که خرید تلفن همراه برای یک کودک چهار، پنج ساله بدترین گزینه ممکن است. بچه‌ها در این سن نیاز اورژانسی به برقراری ارتباط تلفنی ندارند و از طرف دیگر با چسبیدن به این تکنولوژی آسیب‌های زیادی را هم به جسم و روان خود وارد می‌کنند.


-  مدام لمس کردن صفحه گوشی هنگام بازی کردن، مفاصل انگشتان را دچار مشکلاتی جدی می‌کند که درمان کردنش حتی در ابتدای ابتلا هم ساده نیست و بعد از گذشت مدتی درمان این آسیب‌ها غیرممکن هم می‌شود.


-  حاصل مدام بازی کردن با گوشی، چشمی همیشه خسته است.


-  این ابزارها آنقدر دلچسب هستند که بچه‌ها بعد از مدتی استفاده به آنها اعتیاد پیدا کنند و هر روز ساعت بیشتری را برای بازی با آنها اختصاص دهند، تصور نکنید این بازی‌ها فرزند شما را باهوش‌تر می‌کند. او به مرور علاوه بر مشکلات ذهنی که پژوهشگران ادعا می‌کنند سراغش می‌آید، دچار تیک‌های ظاهری هم می‌شود.


-  بعضی از پژوهشگران معتقدند استفاده درازمدت از تلفن همراه، روی مغز تاثیری مخرب می‌گذارد و می‌تواند باعث ابتلا به سرطان مغز شود.


پس:

-  استفاده‌تان از تلفن همراه در خانه را محدود کنید، بچه‌ها بیشتر از هر چیز از عادت‌های شما الگو می‌گیرند.


-  اگر می‌خواهید به فرزندتان اجازه استفاده از تلفن همراه را بدهید، آن را روی «فلایت مود» بگذارید تا در معرض امواج مضر قرار نگیرد.


- برای استفاده از تلفن همراه محدودیت‌هایی وضع کنید. کودک چهار ساله شما نباید بیشتر از نیم‌ساعت در روز با چنین ابزاری سرگرم شود.


تبلت بچه‌ها را باهوش می‌کند؟

از نظر مادر ستاره سرگرم کردن فرزند دوساله‌اش با موبایل یک اشتباه بزرگ است. او به این عقیده پژوهشگران که امواج تلفن همراه به مغز بچه‌ها آسیب می‌زند باور دارد و به همین دلیل می‌خواهد با خرید تبلت فرزندش را با تکنولوژی آشنا کند. از نظر او دوست شدن با تکنولوژی نه‌تنها به نفع رشد ذهنی فرزندش است و به او مهارت‌های تازه‌ای می‌آموزد بلکه باعث می‌شود کمتر به او بچسبد یا در مهمانی غر بزند.


هنوز خیلی زود است!

شاید بچه‌های چهار، پنج ساله بتوانند مهارت «تکرار یک دستورالعمل» را با کمک تبلت یاد بگیرند و از طریق پخش موسیقی، بازی کردن و لمس تصادفی صفحه زودتر از همسالانشان این توانایی ذهنی را به دست بیاورند اما سرگرم کردن کودکان دوساله با تبلت ایده خوبی به نظر نمی‌رسد.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

-  تکنولوژی مزایای زیادی دارد اما برای بچه‌های زیر دو سال، بازی کردن با پازل و اسباب‌بازی‌های بسیار ساده از کشف قابلیت‌های ابزارهای تکنولوژیک مفیدتر و تاثیرگذارتر است. آنها برای پرورش مهارت‌های ذهنی‌شان به مشاهده، شنیدن و لمس کردن دنیای اطراف‌شان نیاز دارند.


- بازی‌های ساده کودکانه نه‌تنها قدرت ذهن این کودکان را بالا می‌برد، بلکه به توانایی‌های جسمی‌شان هم کمک می‌کند. کودکی که به جای مدام نشستن روی مبل و بازی با تبلت، روی زمین قدم برمی دارد، زمین می‌خورد و گاهی خرابکاری به بار می‌آورد در هماهنگ کردن ذهن و جسمش زودتر توانا می‌شود.


-  بعد از رسیدن فرزندتان به سه سالگی می‌توانید برایش تبلت بخرید اما به شرط آنکه تنها نیم ساعت در روز سراغش برود. البته فرزند شما در هفت سالگی می‌تواند یک ساعت با این وسیله جذاب وقت بگذراند.


پس:

- می‌دانیم که سر و کله زدن با یک بچه دو ساله آسان نیست و مادری کاری 24 ساعته است. اما این مسئولیتی است که خودتان پذیرفته‌اید و نمی‌توانید به‌خاطر سخت بودنش، راه‌های میانبر مخرب را جایگزین راه اصلی کنید.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

-  شما باید ساعاتی از روز را کنار فرزندتان بنشینید، اسباب‌بازی‌هایش را روی زمین بریزید و با هم بازی‌های تازه‌ای را تجربه کنید. از طرف دیگر باید به او اجازه دهید که گاهی به تنهایی با وسایلش سرگرم شود، آنها را کشف کند و حتی به قیمت خرابکاری کردن خلاقیتش را پرورش دهد.


-  اگر نمی‌توانید 24 ساعته مادری کنید، او را به مهدکودک بفرستید. فرزند دو ساله شما می‌تواند به چنین محیطی خو بگیرد و در کنار همسالانش سرگرم شود. شما هم می‌توانید انرژی‌تان را برای عصر و شب ذخیره کنید تا در زمان بودنش در خانه، کم نیاورید.


دبیرستانی‌ها به موبایل نیاز دارند؟

آرش 16 ساله است. او والدینی مقرراتی و حتی می‌توان گفت سخت‌گیر دارد که ترجیح می‌دهند فرزندشان را مثل بچه‌های امروزی بار نیاورند. گرچه همه همکلاسی‌های او سال‌هاست تلفن همراه دارند اما پدر آرش معتقد است تا پیش از ورود فرزندش به دانشگاه نیازی به تهیه چنین وسیله‌ای وجود ندارد. آرش جز در ساعات مدرسه و کلاس‌های تقویتی از والدینش دور نمی‌ماند و به همین دلیل پدرش معتقد است نیازی به داشتن تلفن همراه برای گرفتن تماس‌های ضروری ندارد.


از آن ور بام نیفتید!

رفتار والدین آرش بیش از اندازه سخت‌گیرانه است. تلفن همراه برای بچه‌های دبیرستانی، تنها ابزار تماس گرفتن نیست. آنها دوست دارند روی حافظه تلفن هوشمندشان بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را نصب کنند و اگر بگوییم که رقابت بر سر داشتن چنین اطلاعاتی این روزها به یکی از اقتضائات سن آنها تبدیل شده، بیراه نگفته‌ایم.


-  یک تلفن هوشمند تنها ابزاری برای تماس گرفتن نیست. این دستگاه برای فرزند دبیرستانی شما نقش رایانه، ضبط صوت، تقویم و حتی مربی بدنسازی را می‌تواند بازی کند.


-  حتی نواجوانان دبیرستانی هم به گفته محققان نباید بیشتر از دو ساعت در روز مقابل صفحه‌های نمایش باشند. به گفته آنها فرقی نمی‌کند فرزندتان در این دو ساعت موبایل به دست باشد یا اینکه جلوی رایانه بنشیند؛ بیشتر از این زمان چشم دوختن به صفحه نمایش به سلامت او آسیب خواهد زد.


پس:

-  بپذیرید دوره و زمانه فرق کرده و اگر شما با وجود نداشتن یک تلفن همراه، توانسته‌اید پیشرفت کنید و سرتان را در میان همکلاسی‌های‌تان بالا بگیرید، نباید این قانون را برای فرزندتان هم وضع کنید. بچه‌ها در روزهای بلوغ‌شان دوست دارند شبیه همکلاسی‌ها و همسالان‌شان زندگی و رفتار کنند.


-  اگر راضی به خریدن یک تلفن همراه برای فرزند 17-16 ساله‌تان شدید، می‌توانید با گذاشتن قانون‌هایی امنیت روانی او را تضمین کنید. تلفن همراه نباید در مهمانی، میز غذا، زمان خواب و مدرسه همراه او باشد.


-  فرزندتان می‌تواند از تلفن همراه شخصی‌اش استفاده کند اما نباید برایش رمز عبور تعریف کند.


-  خریدن سیم کارت اعتباری برای نوجوان‌تان را فراموش کنید. برای کنترل بیشتر او باید قبض ماهانه‌اش را ببینید و مطمئن شوید در استفاده از آن زیاده روی نکرده است. شارژ کردن یک سیم‌کارت اعتباری با پول توجیبی و بدون اطلاع شما می‌تواند دردسرساز شود.


چرا بچه‌ها عاشق تبلت هستند؟

بچه‌ها دوست دارند مثل شما راه بروند،‌حرف بزنند و خلاصه مثل شما زندگی کنند. نگاهی به عادت‌های فرزندتان بیندازید. اگر سر شما توی کتاب باشد حتما او هم عاشق کتاب می‌شود و اگر موبایل صمیمی‌ترین دوست‌تان باشد، برای گرفتن تلفن همراه شما حتی به گریه کردن هم متوسل می‌شود.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

دست‌هایش در خطر است

استفاده مداوم از صفحه‌های نمایش لمسی می‌تواند انگشتان فرزند شما را به مشکلاتی دچار کند که هیچ متخصص ارتوبدی از پس درمان‌شان برنمی‌آید. پس از تکنولوژی‌باز بودن کوچولوی‌تان ذوق‌زد نشوید.


اینترنت برای نوجوان‌ها سم است؟

والدین مجید می‌دانند در عصر تکنولوژی نمی‌توانند فرزندشان را از کار کردن با رایانه منع کنند اما آنها نگران افتادن فرزندشان در دام‌هایی هستند که در وب‌سایت‌های غیرمجاز یا روم‌های گفت‌وگو پهن شده است. از یک طرف دل‌شان می‌خواهد در تمام ساعات استفاده کنارش بنشینند و از طرف دیگر نمی‌توانند غرور پسر 13ساله‌شان را بکشنند و به او بگویند قرار است کنترل شود.


هوشمندانه کنترل کنید!

نگرانی در مورد شیوه استفاده کودکان و به ویژه نوجوانان از قابلیت‌های تکنولوژی و دنیای مجازی طبیعی و بجاست. سوء‌استفاده از کودکان و نوجوانان در دنیای مجازی، مشکلی است که اغلب کشورها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.


-  محققان می‌گویند سوء‌استفاده از کودکان نحوه پاسخگویی آنان را در برابر شرایط استرس‌زا در آینده تغییر می‌دهد و حتی ژن‌های‌شان را هم دستخوش تغییر می‌کند. شواهد حاکی از این است که استفاده ناآگاهانه از قابلیت‌های اینترنت، کودکان و نوجوانان را در معرض سوء‌استفاده قرار می‌دهد.


-  فراهم شدن زمینه سوء‌استفاده جنسی و مالی تنها مشکلات استفاده ناآگاهانه از تکنولوژی نیست. پیغام‌های آزاردهنده ناخواسته هم می‌تواند سلامت روان کودکانی که راه مقابله با آنها را نمی‌دانند و نمی‌توانند موضوع را با دیگران در میان بگذارند در معرض تهدید قرار می‌دهد.


پس:

-  دلیلی برای اینترنت‌باز شدن فرزندتان تا پیش از 10 سالگی وجود ندارد. پس نه‌ به‌خاطر ذوق خودتان و نه از سر رقابت با مادران دیگر، تا پیش از این سن صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی برایش نسازید.


-  اگر بعد از 10 سالگی پای فرزندتان را به شبکه‌های اجتماعی باز کردید، در زمان فعالیت کنارش بنشینید و استفاده درست از این فضا را به او آموزش دهید. فرزند شما تا 14 سالگی حتی از ای‌میلش هم باید با نظارت شما استفاده کند و نمی‌تواند رمز عبورش را از شما پنهان کند.

Image result for ‫برای بچه ها تبلت بخریم یا نخریم‬‎

-  به فرزندتان از همان ابتدا بگویید نباید نشانی، شماره تماس، محل تحصیل و دیگر اطلاعات شخصی‌اش را در اختیار وب‌سایت‌ها یا افراد ناشناس قرار دهد.


-  به نوجوان‌تان در مورد مشکلاتی که ممکن است در فضای مجازی برایش ایجاد شود اطلاع‌رسانی کرده و رفتارهای مخرب را برایش معرفی کنید. ناآگاهی مقدمه اشتباه کردن است. گذشته از این اگر او بعضی اصول فعالیت در دنیای مجازی را نداند، ناآگاهانه خود را در معرض خطر قرار می‌دهد. پس اگر خودتان نمی‌توانید مربی خوبی برایش باشید، نام او را در یک کلاس مطمئن بنویسید.


-  اگر در همه ابعاد زندگی با او صمیمی و همراه باشید، میل کمتری برای پنهان‌کاری باقی می‌ماند. بچه‌هایی که از واکنش‌های والدین‌شان وحشت ندارند حتی در صورت اشتباه کردن زودتر و آسان‌تر امکان جبران اشتباه را برای خود فراهم می‌کنند.


-  رایانه فرزند شما باید در گوشه‌ای از اتاق گذاشته شود که از بیرون قابل دیدن باشد. صفحه نمایش باید رو به در باشد و در اتاق فرزندتان هم در زمان استفاده نباید بسته باشد.

  شما حق ندارید بدون دیدن هیچ نشانه تهدیدکننده‌ای به حریم خصوصی او سرک بکشید اما فرزندتان هم حق ندارد روی رایانه‌اش رمز عبور بگذارد.


چه زمانی می‌تواند با رایانه کار کند؟

سپهر 10 ساله است و برای انجام برخی از فعالیت‌های مدرسه به رایانه نیاز دارد. گرچه پیش از این والدینش در برابر خرید این وسیله مقاومت می‌کردند اما حالا راضی شده‌اند که روی میز تحریر او، یک رایانه بگذارند تا بهتر به درس و مدرسه‌اش برسد. با این وجود والدین او در مورد مشکلاتی که رایانه باز شدن فرزندشان می‌تواند همراه بیاورد نگرانند.

  تبلت کودکان,فواید تبلت برای کودکان,عوارض تبلت برای کودکان


  وقت مدرن شدن رسیده

هر چیز دوره‌ای دارد و به‌خاطر ترس از آسیب‌های هیچ چیز، نمی‌توان بچه‌ها را به طور کامل از رفتن به سمتش منع کرد. کافی است والدین اطلاعات خود را در زمینه استفاده از رایانه بالا ببرند و بتوانند با نظارت درست و برقراری رابطه صمیمانه و موثر با فرزندشان، خطرات استفاده از تکنولوژی را برای او به حداقل برسانند.


-  کاهش تمرکز، ایجاد سبک زندگی نامناسب و بی‌تحرک شدن فرزندتان حاصل آشنا کردن او با رایانه در اوایل کودکی است.


-  درست است که بچه‌های دو، سه ساله نیازی به استفاده از رایانه ندارند اما محققان می‌گویند اگر در پنج، شش سالگی فرزندتان را با این وسیله آشنا کنید و مهارت استفاده از آن را به او بیاموزید، پس از وارد شدن به مدرسه توانایی بالاتری را از خود نشان می‌دهد.


-  استفاده بیش از اندازه از رایانه، می‌تواند به سلامت ذهن و جسم بچه‌ها آسیب بزند. قبلا هم گفتیم زمان استفاده از صفحه‌های نمایش (تلفن همراه، رایانه و حتی بازی‌های ویدئویی) باید محدود باشد و حتی در سنین نوجوانی نباید به بیشتر از دو ساعت در روز برسد.


-  استخوان‌بندی نوجوانان هم با استفاده طولانی‌مدت از تبلت آسیب می‌بیند. پس بهتر است به جای تبلت، رایانه در اختیار فرزندتان قرار دهید، میز استانداردی برایش تهیه کنید و به او اصول صحیح نشستن را آموزش دهید. از طرف دیگر از او بخواهید هر یک ربع، 20 دقیقه یک‌بار از پای میز بلند شود و کمی راه برود.


پس:

-  فرزندتان را از بازی‌های رایانه‌ای محروم نکنید. بازی کردن در همان یکی، دو ساعت مجاز نمی‌تواند او را خشن کند یا رفتارهای نابهنجار را در فرزندتان تثبیت کند اما اگر زمان بازی‌اش طولانی شد، انتظار دیدن تیک یا ناتوانی در تمرکز را داشته باشید.


-  برای آنکه بتوانید سر از کار فرزندتان دربیاورید و بدانید از چه راهی می‌رود باید خودتان هم با این ابزارها آشنا باشید. پس اگر از رایانه چیزی سردرنمی‌آورید، هرچه زودتر در یک کلاس آموزشی ثبت‌نام کنید.


-  روی رایانه فرزندتان تنها برنامه‌هایی را که می‌دانید برای انجام فعالیت‌های متناسب با سن و موقعیتش لازم هستند، نصب کنید.


-  در هفت، هشت سالگی دلیلی برای قرار دادن رایانه در اتاق بچه‌ها وجود ندارد. حتی بچه‌های 10، 12 ساله می‌توانند در گوشه‌ای دیگر از خانه که به‌راحتی قابل دیده شدن است از این وسیله استفاده کنند و رایانه به جای آنکه وسیله شخصی آنها تلقی شود، باید یکی از وسایل خانه باشد که در مواقع ضرورت در اختیار آنها قرار داده می‌شود.


چرا گرفتار تله‌های اینترنتی می‌شود؟

فر زندتان را به بی‌عقلی یا شرارت متهم نکنید! او نمی‌تواند از خودش در برابر مزاحمان مجازی محافظت کند، چون شما چیزی در این مورد به او یاد نداده‌اید.


دورش دیوار نکشید

فرزندتان را از تکنولوژی محروم نکنید! تربیت خانگی شما بایدبه آنچه در دنیای واقعی می‌گذرد شباهت داشته باشد تا فرزندتان را دچار سردرگمی نکند یا به پنهان‌کاری مجبورش نکند. اگر فرزندتان در جمع دوستانش میل به ارتباطات آنلاین و استفاده از تکنولوژی را مشاهده کند، قطعا سخت‌گیری شما اثری جز تشنه‌تر کردن او نخواهد داشت.


بیش از حد اعتماد نکنید

اعتماد بیش از اندازه و آزادی بی حد و مرز درست به اندازه سخت‌گیری‌های غیرمنطقی می‌تواند به فرزند شما آسیب بزند. اگر نمی‌خواهید نوجوان‌تان در تله‌های اینترنتی گرفتار شود، به او با نظارت خودتان اجازه فعالیت بدهید. قانون‌هایی مثل نیمه‌شب‌ها اینترنت تعطیل است یا وقتی پای رایانه‌ای حق بستن در را نداری، می‌تواند در حفظ برخی چارچوب‌ها به شما و او کمک کند.


فرزندتان را نترسانید

بچه‌های خیلی وقت‌ها دچار مشکل می‌شوند، چون جسارت بیان مشکلات‌شان را ندارند. آنها از قضاوت، برخورد یا  تنبیه‌های شما می‌ترسند و به همین دلیل مشکلات‌شان را به محض ایجاد شدن با شما درمیان نمی‌گذارند و به‌خاطر همین کمک نگرفتن‌ها کلاف بحران‌های‌شان را پیچیده‌تر می‌کنند.

 

منبع:مجله سیب سبز

نکات تربیتی بچه ها در ایام عید


Image result for ‫عیدی کودکان‬‎




بچه ها معمولاً تعطیلات نوروزی را مغتنم می شمارند تا از روال عادی و قوانین لازم الاجرایی که والدین برای آن ها در نظر گرفته اند فرار کنند.عیدی بچه ها


مهم این است که کاری کنید تا این تکالیف باعث دردسر بچه ها نشود. بنابراین؛ اجازه ندهید تا فرزندتان همه تکالیف را یک شبه انجام دهد. خیلی از بچه ها دوست دارند در روزهای اول تعطیلات همه تکالیف شان را حل کنند تا خیال شان راحت شود! در مقابل نباید بگذارید همه این تکالیف به شب آخر تعطیلات موکول شود. هر روز زمان کوتاهی، مثلا نیم ساعت را برای رسیدگی به تکالیف بچه ها اختصاص دهید.


ایام نوروز تمرین بسیار مناسبی برای کودکان است تا اصول ارتباطی صحیح را، از چگونگی احترام گرفته تا برخورد و رفتار مناسب، یاد بگیرند. در این یادداشت چند نکته تربیتی درباره دید و بازدید نوروزی و چند راهکار نیز برای ثمر بخش بودن تعطیلات نوروز برای کودک تان به شما آموزش می دهیم.

 

 

چگونه سلام کردن را به کودک خود بیاموزیم؟

 

سن 3-5 سالگی به بچه ها برای سلام کردن فشار نمی آوریم. اما این که هیچ کاری بهش نداشته باشیم هم درست نیست. سلام نکردن علت های مختلفی می تواند داشته باشد.

 

او را وادار به سلام کردن، نکنید 

 

 Image result for ‫چگونه سلام کردن را به کودک خود بیاموزیم؟‬‎


گاهی سخت گیری ها و بکن نکن های زیاد والدین باعث می شود بچه زودتر از سن بزرگ شود و این می تواند باعث شود جسارتش را از دست بدهد و در مواردی خجالت بکشد. ما نباید هرگز به روی بچه بیاوریم که خجالت می کشد، برای سلام کردن هم نباید اصرار کنیم.

 

یکی از راه های مفید برای تقویت کودکان به سلام کردن این است که، زمانی که وارد جایی می شویم و کودک شما سلام نمی کند، بگوییم:«شاید آمادگی ندارد کمی که بگذرد آماده سلام کردن می شود». این جمله به کودک این حس را می دهد که هر وقت خواستی سلام کن و باعث می شود کودک درگیر خجالت، شرم یا گارد گرفتن نشود (مثل زمانی که به کودکی زیاد اصرار می کنید که شعر بخواند دیگر خجالت می کشد، شعر بخواند). بعد از آن دیگر به کودک چیزی نمی گوییم و هر زمان که کودک سلام کرد حتی اگر آخر مهمانی بود بلافاصله کودک را تشویق می کنیم. این تشویق می تواند یک شکلات، در آغوش کشیدن یا هر چیز دیگری باشد. حتی اگر کودک سلام نکرد اما در زمان رفتن خداحافظی کرد باز هم تشویق می کنیم. این رفتار باعث می شود بدون دست گذاشتن روی نقطه ضعف کودک رفتار او را شکل دهیم.

 

دید و بازدید نوروزی

 پول عیدی بچه ها را از آن ها نگیرید


 Image result for ‫عیدی کودکان‬‎

عیدی کودکان را از آنها نگیرید

 

بعضی از والدین پول عیدی کودکان را از آنها می گیرند - حال یا به بهانه این که می خواهند برایشان نگه دارند و یا به بهانه های دیگر - به هر حال آنها را از لذت عیدی داشتن و خرید کردن محروم می کنند؛ و این کار درستی نیست. بایستی عیدی بچه ها را به خود آنها بدهیم؛ و اگر سن آنها کم است و هنوز نمی دانند که با آن پول ها چه کنند، بهتر است پدر و مادر آنها را به مغازه ببرند و ضمن توضیحی که برایشان می دهند از آنها بخواهند که اسباب بازی یا چیز دیگری را انتخاب کنند.


ببخشید، الان شبه یا روز؟

 

یکی از عادت های نه چندان خوب روزهای تعطیل همه ما این است که شب ها را تا دیروقت بیدار می مانیم و صبح ها تا ظهر خواب هستیم! طبیعی است که بچه ها هم تحت تاثیر این بی نظمی، خواب و بیداری شان به هم می ریزد. نتیجه این موضوع آن است که بچه ها تقریبا موقعی از خواب بیدار می شوند که دیگر وقت صبحانه نیست و کمی بیشتر به زمان ناهار نمانده است. به همین دلیل وعده صبحانه از غذای بچه ها حذف می شود و آنها شروع به خوردن هله هوله می کنند.

 

 Image result for ‫خواب کودک‬‎

 

بی انضباطی ممنوع!

 

نتیجه بد دیگر این عادت، کسالت و بی حوصلگی بچه ها و بداخلاقی آنهاست. چه شب ها که دیروقت از مهمانی و دیدوبازدید برمی گردید و چه صبح ها که تقریبا نزدیک ظهر آنها را از خواب بیدار می کنید.

 

این عادت دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن یک دردسر دیگر هم به دنبال دارد و آن این است که با رسیدن به پایان تعطیلات و نزدیک شدن زمان مدرسه یا مهد کودک، شما به سختی می توانید فرزندتان را به همان نظم اولیه برگردانید و او را وادار کنید تا شب ها به موقع بخوابد و صبح ها زود از خواب بیدار شود. بنابراین همه زحمتی که برای منظم کردن برنامه فرزندتان و عادت دادن او به زمان مناسب خواب و بیداری کشیده بودید، هدر می رود.

 

فرمول تنظیم ساعت خواب کودک در تعطیلات!

 

برای اینکه دچار دردسرهای به هم خوردن برنامه خواب فرزندتان نشوید، بد نیست چند نکته را رعایت کنید:

 

• شام فرزندتان را در ساعت همیشگی و معین به او دهید.

 

• به فرزندتان اجازه دهید شب ها فقط یکی، دو ساعت بیش از حد معمول بیدار بماند.

 

• زمانی که احساس می کنید، کودک تان خسته و بهانه گیر شده سعی کنید، محیط آرامی را برایش فراهم کنید تا بتواند بخوابد.

 

• در دیدوبازدیدها و منزل اقوام هم از آنها بخواهید تا جای ساکتی را به خواب و استراحت بچه ها اختصاص دهند.

 

• صبح ها نیز کاری کنید که بچه ها فقط یکی، دو ساعت بیشتر از حد معمول بخوابند.

 

• در چند روز پایانی تعطیلات سعی کنید، برنامه خواب و بیداری کودک تان را کم کم به ساعت معمول نزدیک کنید. مثلا هر شب او را 20 دقیقه زودتر بخوابانید.

  Image result for ‫خواب کودک‬‎

 

چه کنیم که درس خواندن را فراموش نکنند؟

 

مهم این است که کاری کنید تا این تکالیف باعث دردسر بچه ها نشود. بنابراین؛ اجازه ندهید تا فرزندتان همه تکالیف را یک شبه انجام دهد. خیلی از بچه ها دوست دارند در روزهای اول تعطیلات همه تکالیف شان را حل کنند تا خیال شان راحت شود! در مقابل نباید بگذارید همه این تکالیف به شب آخر تعطیلات موکول شود. هر روز زمان کوتاهی، مثلا نیم ساعت را برای رسیدگی به تکالیف بچه ها اختصاص دهید. به فرزندتان برای حل کردن درست و به موقع تمرین ها و نوشتن تکالیف جایزه های کوچکی بدهید.

 

راه کارهایی که می تواند در ثمربخشی روزهای تعطیل عید، نقش به سزایی داشته باشد عبارت است از:

 

1. طوری برنامه ریزی شود که سه یا چهار روز قبل از پایان تعطیلات، تکالیف کودکتان به اتمام برسد.

 

2. طوری برنامه ریزی کنید که دست کم، یک سفر کوتاه مدت با کودکان تان (حتی در اطراف شهر) داشته باشید.

 

3. از فرزندان تان نظر خواهی کنید که در تعطیلات عید، چه تفریحاتی را دوست دارند انجام دهند؟

 

4. به آنان آموزش دهید که زمان های گشت و گذار، به هله هوله خوری بیش از حد نپرداخته و به سلامت غذایی خود توجه ویژه کنند.

  

 

5. تقویت مهارت های اجتماعی کودکان را در تعطیلات در داشته باشید و سعی کنید عید را برای کودک تان با دورهمی های خانوادگی خاطره انگیز کنید. می توانید برای کسالت آور نبودن عیددیدنی ها با خود اسباب بازی به همراه داشته باشید یا بچه های فامیل را دور هم جمع کنید و آنها را تشویق به بازی های خانگی کنید.

 

6. فرزندان تان را به کوه و دشت ببرید و آنان را در حین نظارت، آزاد بگذارید این عمل موجب یادگیری های فراوانی می شود.

 

7. هیچ گاه خوردن صبحانه کودکان را در روزهای عید از یاد نبرید بگذارید فرزندتان همراه شما سرسفره ی صبحانه بنشیند تا از کنار هم بودن لذت ببرید.

 

8. به فرزندان بیاموزید تا به جای این که وقت خود را به تماشای زیاد رایانه و تلویزیون بگذرانند در انجام کارهای منزل و بیرون از آن مشارکت داشته باشند. می توانید از آنها در تمیز کردن خانه یا پخت شیرینی کمک بگیرید. این کار می تواند حس مسئولیت پذیری را در آنان تقویت کند.

دانستنی های پرواز




Image result for ‫دانستنی های پرواز‬‎

خرید بلیط هواپیما


- رزرو و خرید بلیط هواپیما، اگر قرار است توسط شخص شما و از طریق سامانه های آنلاین فروش بلیط هواپیما صورت گیرد، نیازمند اطلاعات شخصی، کارت بانکی متصل به شبکه  شتاب و رمز دوم (رمز اینترنتی) است و اگر قرار است یک متصدی فروش بلیط در یک آژانس مسافرتی، بلیط هواپیما شما را خریداری نماید، می بایست کارت شناسایی و سایر اطلاعات مور نیاز را در اختیارش قرار دهید. پس از صدور بلیط هواپیما نیز باید اطلاعات پروازتان را چک نمائید و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین فراموش نکنید برای سوار شدن به هواپیما، علاوه بر بلیط هواپیما می بایست کارت شناسایی معتبر نیز به همراه داشته باشید.


- یک ساعت قبل از زمان درج شده بر روی بلیط هواپیما خود، در فرودگاه حاضر شوید چرا که برنامه هیچ پروازی برای مسافری که تاخیر دارد، به تعویق نمی افتد. علاوه براین، قوانین به شرکت های هواپیمایی اجازه می دهد، تنها بلیط هواپیمای مسافرانی که یک ساعت پیش از پرواز، در فرودگاه حضور نداشته باشند را واگذار نمایند.


- برای انصراف از پرواز، زمان معینی وجود دارد که ممکن است بسته به اینکه بلیط چارتر یا سیستمی هواپیما خود را از کدام شرکت هواپیمایی تهیه نموده اید، متفاوت باشد. پس اگر به  هر دلیلی قصد انصراف از پرواز خود را دارید، در زمان مقرر به دفتر مسافرتی مربوطه مراجعه و نسبت به لغو و استرداد بلیط هواپیما خود اقدام نمائید. در سامانه های آنلاین فروش بلیط هواپیما نظیر قاصدک 24، می توانید پس از اعلام درخواست به تیم پشتیبانی این مجموعه و پس از کسر جریمه مرتبط با شرکت های هواپیمایی در بلیط های سیستمی و طبق قوانین چارترکننده در بلیط های چارتری، باقی مبلغ پرداختی خود را دریافت نمائید. همچنین در این سایت تمامی مراحل خرید و استرداد، بدون نیاز به منابع گوناگون و تنها در یک سایت به انجام می رسد که خود نکته حائز اهمیتی در انتخاب یک سامانه اینترنتی خرید بلیط هواپیماست.

Image result for ‫دانستنی های پرواز‬‎

- شما تنها مجاز به حمل اشیاء خاصی به داخل کابین هواپیما هستید و باقی وسایل خود را می بایست به قسمت بار و جامه دان هواپیما تحویل دهید. فراموش نکنید مسئولیت بار و محتوای هر بسته ای که همراهتان است با شماست پس از قبول بار و چمدان سایر مسافران شدیداً خودداری نمائید. کیف دستی زنانه، غذای کودک، پالتو، شال، عصا یا چتر، صندلی چرخدار بیمار، دوربین عکاسی یا شکاری و کتاب و مجلات در حجم مناسب برخی از اشیایی هستند که مجاز به حمل آنها به کابین پرواز هستید.


نکاتی نیز وجود دارد که به شما در سپری نمودن ساعات لذت بخش تری در پرواز کمک می کند. به طور مثال در پروازهای طولانی، اگر دچار ضعف و سرگیجه شدید، می بایست به وفور آب بنوشید و از خوردن غذا در حجم بالا خودداری نمائید. اگر ضعف شما شدت یافت می توانید از شکلات یا نوشابه استفاده کنید و سر خود را رو به پائین به جایی تکیه دهید. برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها، می توانید در طول پرواز و با هماهنگی با مهمانداران، اندک زمانی در راهروی هواپیما قدم بزنید. جوئیدن یک آدامس و یا یک شکلات کوچک در هنگام لندیگ و تیک آف هواپیما، نیز می تواند در جلوگیری از گرفتگی و درد گوش موثر باشد. فراموش نکنید پرسنل پرواز برای مواقع اضطراری، آموزش های لازم را دیده اند پس اگر به کمک نیاز دارید حتما مهماندار را در جریان بگذارید.

Image result for ‫دانستنی های پرواز‬‎

در پایان قابل ذکر است که سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما قاصدک 24 در تمامی شبکه های اجتماعی همراه دوستداران سفر با هواپیما و گردشگری است تا علاقمندان بتوانند به سادگی هرچه تمامتر به مجموعه ای کامل و تخصصی از مطالب مرتبط با صنعت هوانوردی و توریسم دسترسی پیدا کنند. رسالت ما تضمین سریعترین، آسانترین و ارزانترین راه ها برای سفر است، که با همراهی شما تسریع می گردد.



جلوگیری از چاقی در مسافرت


Image result for ‫جلوگیری از چاقی در مسافرت‬‎

نکاتی برای جلوگیری از چاقی و افزایش وزن در حین مسافرت


 1- وقتی مسافرت می روید و قصد دارید بروید جاهای دیدنی را ببینید به جای تاکسی گرفتن پیاده بروید هم ورزش کرده اید هم پول خود را ذخیره کرده اید.

 

2- هتلی را انتخاب کنید که باشگاه و یا استخر داشته باشد که بتوانید ورزش کنید.

 

3- شما می توانید نرم افزارهای مختلفی را روی گوشیتان نصب کنید که آمار پیاده روی را نشان دهد و چه مقدار کالری صرف و از غذاهای خوشمزه جذب می کنید.

 

4- اگر سفر کوتاهی می روید می توانید غذاهای خود را ببرید و داخل یخچال هتل نگهداری کنید.

 

5- هنگامی که در سفر هستید آب زیاد بنوشید چون برای سلامتی مفید است اما از خوردن آبمیوه ها اجتناب کنید.

 

6- حتی اگر برنامه مسافرت کوتاهی دارید قدم بزنید یا در هتل روی کمرتان دراز بکشید حداقل 20 دقیقه در صبح.

 

7- وقتی غذای جدیدی را در مسافرت سفارش می دهید مطمئن باشید که از پرخوری پرهیز می کنید.

تاثیر بی نظیر کدو سبز بر لاغری



Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎


 کدو سبز


کدو سبز یکی از سبزیجات پرطرفدار در بین بیماران دیابتی است اما خاصیت کدو سبز تنها مختص بیماران دیابتی نیست چرا که با مصرف درست و نحوه ی طبخ درست آن بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام خواهد بود. در واقع باید شما بدانید که کدو سبز را در چه زمانی و کدام وعده و به همراه چه مواد غذایی باید مصرف کنید تا بهترین نتیجه را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی به دست آورید.


 مصرف کدو به تنهایی به فقر غذایی بدن می انجامد اما اگر در کنار غذا مصرف شود، می تواند یک تعدیل کننده دریافت انرژی باشد و به کاهش وزن کمک کند.


مسئله رژیم گرفتن های خودسرانه مشابه آن است که بگوییم هر گردی گردو است و باید توجه داشته باشیم که هر کاهش وزن و سایزی از بعد علمی به عنوان لاغری تلقی نخواهد شد.


 لاغری که بتواند به سلامتی کمک کند و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کند اقدامی است که ضمن رساندن تمامی منابع حیاتی به بدن انسان بتواند انرژی های مازاد و نیاز آن را به مصرف برساند.


فواید فوق العاده کدو سبز 

Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎


باید دقت کنید که  در هر کیلو چربی 7 هزار کیلو کالری انرژی وجود دارد و  این انرژی جاودانه است و از بین نمی رود مگر اینکه فرم آن را تغییر داده و به صورت نور، حرکت و یا حرارت دربیاوریم.


  اگر بتوانیم کاری کنیم که یک بیلان منفی در کسب انرژی و مصرف آن در بدن انسان رخ دهد و تمام 50 ریزمغذی و حداقل پروتئینی که در بدن ساخته نمی شود را به بدن برسانیم می توان به کاهش وزن و لاغری علمی امیدوار بود. توجه داشته باشید که این سبزی به تنهایی عامل لاغرکننده نیست.


 با توجه به پتاسیم فراوان و فیبرهای محلول و نامحلولی که کدو دارد کبد را سرحال می کند و به سم زدایی در بدن می پردازد.


  افرادی که می خواهند در عین سیری دچار گرسنگی سلولی نشوند باید روزانه واحدهایی از غلات، لبنیات، پروتئین ها و سبزیجات را مصرف کنند.


 به همین علت است که نباید به کدو به عنوان یک غذا برای لاغری نگاه کرد چرا که در طولانی مدت بدن دچار فقر غذایی می شود اما اگر بتوانیم کدو را در کنار غذای خود مصرف کنیم می تواند یک عامل مهم در کاهش وزن محسوب شود.

Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎

  مصرف کدو در کنار غذاهای دیگر می تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی محسوب می شود.


  مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی سوز نیست.

کدو و کاهش وزن


Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎


کدو گیاهی است یک ساله و خزنده که برگ های آن به شکل قلب و پهن و پوشیده از کرک ریز می باشد. گل های آن زرد رنگ است و گل نر و گل ماده ی آن روی یک پایه قرار دارند. ریشه ی آن باریک، بلند و کمی شیرین و خوردن جوشانده ی آن سکرآور است. کدو انواع مختلفی دارد، مانند کدوی حلوایی، کدوی تنبل یا کدوی زرد، کدوی خورشی یا کدوی سبز.کاهش وزن


نوعی از کدوی حلوایی در کانادا و آمریکا و بعضی نقاط دنیا می روید که بسیار بزرگ می شود و گاهی وزن آن تا شصت کیلوگرم نیز می رسد. در آمریکا و کانادا این کدوها را برای شب هالووین به کار می برند و با آن مربا و کیک درست می کنند. در یک صد گرم کدو مواد زیر را می توان یافت. چیزی که حائز اهمیت است اینکه کدو برای کاهش وزن بسیار مفید است.


 


خواص کدو چیست؟


کدو از نظر طب قدیم ایران سرد و تر یعنی خنک کننده و مرطوب کننده است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می کند. کدو هم مانند بادمجان چون دارای کالری کمی است، بنابراین بهترین غذا برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند.


 


کاهش وزن


تأثیر کدو در کاهش وزن


 


oتخم کدوی خام کرم روده را دفع می کند و چون سمی نیست، اطفال نیز می توانند از آن استفاده کنند. برای این منظور باید مقدار پنجاه گرم تخم کدو (برای اطفال نصف این مقدار) را پودر و با عسل مخلوط و مصرف کنید. بعد از چهار ساعت باید یک مسهل مانند روغن کوچک بخورید تا کرم ها را دفع کند.


دستور دیگر استفاده از تخم کدو برای از بین بردن کرم روده، بدین صورت است که سه قاشق سوپ خوری تخم کدو را در آب به مدت سه ساعت خیس کنید، سپس یک پیاز کوچک را له کنید و به آن اضافه نمایید و بعد نصف لیوان شیر سویا و یک قاشق عسل روی آن بریزید و این مخلوط را سه بار در روز و به مدت سه روز مصرف کنید تا کرم ها دفع شوند.


oکدو ملین و مدر است و یبوست و سوء هاضمه را رفع می کند.


o خوردن کدو رگ های بدن را تمیز باز می کند و برای یرقان بسیار مفید است.


o به اشخاصی که تب دارند، کدو می دهند. کدو تب را پایین می آورد.


oکدو برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی غذای خوبی است.


oکدو خون ساز است و برای استفاده از این خاصیت کدو، باید آن را همراه با آب غوره و یا سرکه در روغن زیتون پخت و مصرف نمود.


oبرای تسکین سردرد، می توانید سر خود را با آب کدو بشویید و یا چند قطره آب کدو در بینی بچکانید.


 

Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎


 


oبرای رفع دندان درد، آب کدو را قرقره کنید.


o برای درمان گوش درد، چند قطره آب کدو در گوش بچکانید.


oبرای درد سینه و سرفه، کدو را با اسفناج، جو و کمی روغن بادام در آب بپزید و مصرف کنید.


oکدوی پخته با سرکه سرد است و برای درمان بیماری هایی که از گرما نشأت می گیرد، مفید است.


oبرای برطرف کردن التهاب معده، کبد و کلیه، کدوی پخته را روی این اعضا بگذارید.


oپوست کدو را خشک کنید. خوردن آن درمان بواسیر، خونریزی معده و روده است.


oتخم کدو باعث چاقی می شود و اشخاص چاق نباید در خوردن آن افراط کنند.


oتخم کدو درمان کننده ی سرفه و برطرف کننده ی اخلاط خون است.


oبرای زخم روده ها و مثانه و سوزش مجرای ادرار، تخم کدو مصرف کنید.


oروغن تخم کدو برای رفع تب و دل پیچه مفید است.


oکدو و تخم کدو هر دو برای پیشگیری از سرطان مفید هستند.



oکدو دارای مقدار زیادی ماده ی ضد سرطان و آنتی اکسیدان به نام کاروتنوئید می باشد که بر ضد اکسید کننده ها می جنگد و نمی گذارد سلول ها پیر شوند.


oتخم کدو علاج کننده ی سرطان پروستات و برطرف کننده ی ورم پروستات می باشد. در مردان معمولاً بعد از چهل سال غده ی پروستات شروع به بزرگ شدن می کند و بنابراین این اشخاص باید چند روز در هفته کدوی حلوایی یا تخم کدو بخورند (البته تخم کدوی خام و بو نداده، زیرا تخم کدو در اثر حرارت بیشتر مواد خود را از دست می دهد.)

Image result for ‫کدو و کاهش وزن‬‎

oکدو و تخم کدو در پیشگیری از سرطان ریه بسیار مؤثر است و اشخاص سیگاری و حتی آن هایی که با این اشخاص زندگی می کنند، برای این که بیمار نشوند، باید از کدو استفاده کنند.


oهمان طور که گفته شد، کدو سرد است و خوردن کدو در مناطق حاره و گرمسیر بسیار مفید است و بدن را سالم نگه می دارد.


oکدو برای کسانی که طبع سرد دارند و یا در مناطق سردسیر زندگی می کنند، خوب نیست، زیرا ایجاد نفخ، سنگینی و درد معده می کند. بنابراین اگر این گونه اشخاص بخواهند کدو بخورند، حتماً باید آن را با ادویه های گرم مانند خردل، سیر، فلفل یا نعناع بخورند.


معجون لاغری با کرفس و آناناس

Image result for ‫لاغری با موز  و آناناس‬‎


مواد غذایی چرب مبارزه با التهاب و بیماری‌های مزمن کلسترول چربی مفید چربی سالم چربی خوب اسیدهای چرب امگا 3   

با کمک این معجون قادر خواهید بود چربی شکم خود را برطرف کنیدکرفس یکی از ماده های تشکیل دهنده آن به شمار می رود

چربی شکمی یک تهدید جدی برای سلامتی بدن محسوب می شود چربی در اطراف ناحیه میانی یک عامل خطر برای بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، و حتی برخی از انواع سرطان ها است.

رژیم غذایی گیاهی در سلامت بدن و بهبود عملکرد تمام اعضای حیاتی و هم زمان آب شدن چربی شکم نقش موثری ایفا می کند.

ما به شما یک نوشیدنی سالم از مواد تازه توصیه می کنیم که به طور شگفت آوری در باریک شدن سایز دور کمر و آب شدن شکم تاثیرگذار است اما جالب تر از آن این است که این معجون در زمانی که خوابید چربی دور شکمتان رامی سوزاند.

ترکیب  آناناس وکرفس به دلیل وجود آنزیم هایی  که باعث تحریک هورمون چربی سوز در بدن می شوند یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که تمایل دارند چربی های شکمی و دور کمرشان بدون فعالیت های عجیب و غریب آب شده و اندام زیبا داشته باشند.

Image result for ‫لاغری با کرفس و زنجبیل  و آناناس‬‎


استفاده زنجبیل به خصوص در طولانی مدت در کاهش وزن و  از  بین رفتن چربی  های اضافی موثر است این ماده مغذی عالی قند خون  را تنظیم کرده، حاوی مقدار بالایی فیبر بوده و حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشد.

مصرف روزانه سبزی های تازه به تامین  ویتامین های مغذی بدن کمک کرده  و قند خون خود را افزایش نمی دهد.

نوشیدن این معجون خارق العاده قبل از به رختخواب رفتن باعث می شود که چربی های اضافی بدن و شکمتا در خواب آب شود همچنین در طول روز به دلیل مواد مفید موجود در این معجون کمتر به خوردن مواد قندی و نشاسته ای نیاز پیدا می کنید.

این معجون شگفت انگیز نفخ و یبوست را از بین برده و به بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی معجزه آسا:

۱/۲ فنجان آناناس

کرفس ۱ ساقه

زنجبیل یک بند انگشت(۲ سانتی متر)

Image result for ‫لاغری با کرفس و زنجبیل  و آناناس‬‎

۵-۶ برگ نعناع

کلم یا اسفناج (۱/۲ فنجان خرد شده)

آب ۱/۳ فنجان

دستورالعمل:

 مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید، حال این معجون خوشمزه و معجزه آسا آماده مصرف است.

منبع:healthyfoodstyle


میوه ها و سبزیجات و دمنوش های لاغرکننده


Image result for ‫لاغری با دمنوش ها مریم گلی‬‎


موز, آناناس, انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازمه برای آغاز روز و فعالیت به کاهش وزن شما کمک کند.

Image result for ‫لاغری با موز  و آناناس‬‎


سیب و گلابی سرشار از فیبر می باشند. این دو میوه کم کالری هستند و احساس گرسنگی را برطرف می کنند.


گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.


هندوانه - هلو- سیب و.. میوه هایی با کربوهیدرات پایین تر هستند اما آب فراوانی در آنها وجود دارد که به همین دلیل درجه حرارت بدن را کنترل و تنظیم می کنند و به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند.

Image result for ‫لاغری با هندوانه‬‎

مقداری لیمو - پرتقال و یا خانواده خوش مزه به سیستم حرکتی بدن این اجازه را می دهد که نیروی خود را تامین کرده و گرسنگی و ضعف رخ ندهد.


 

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

کلم بروکلی با چربی ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند.


سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سریع تر سوزانده می شوند.


 کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.


 ادویه ها


لاغری سریع با ادویه ها


ادویه های لاغر کننده


دارچین:علاوه برافزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می کند

Image result for ‫لاغری با دمنوش ها مریم گلی‬‎

زنجبیل:. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند هم سوخت وساز بدن را افزایش دهد و هم جلوی اشتها را بگیرد.


خردل:می تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید.


زردچوبه:   این ادویه خوش رنگ حاوی کورکومین است که رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی بازمی دارد که این امر هم وزن را کاهش می دهد هم چربی بدن ر


زیره:که هم برای تولید انرژی و هم گوارش مفید ست به افزایش کنترل گلایسمیک در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم هم کمک می کند. همچنین از خاصیت ضد اضطراب و نیز تقویت حافظه برخوردار است.


چای و نوشیدنی های لاغری


لاغری سریع با نوشیدنی ها


لاغر کننده های گیاهی و نوشیدنی های گیاهی لاغری

Image result for ‫لاغری با دمنوش ها مریم گلی‬‎

 چای قره قاط:میزان قند خون را متعادل می کند و اشتهای فرد را کاهش می دهد.


چای اولنگ (چای چینی):ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد و به روند چربی سوزی کمک می کند.


 چای گل بامیه:حاوی فلاونوئید و ماده معدنی است که در کاهش جذب چربی به بدن کمک می کند.


 چای انیس:دارای خاصیت ضدمیکروبی است، در حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است و آب بدن را کاهش می دهد.


  چای سبز:EGCG برای حفظ سلامت متابولیکی مفید است. مصرف این چای باعث کاهش وزن و سوخت کالری می شود.


چای نعناع:باعث تسریع روند هاضمه می شود، ایمنی بدن را در برابر عفونت ها افزایش می دهد و سوء هاضمه را برطرف می کند.

Image result for ‫لاغری با دمنوش ها مریم گلی‬‎

  چای سفید:این چای میزان جذب چربی در بدن را کاهش می دهد و با استرس نیز مقابله می کند.


 چای ماته:این چای حاوی ماده شیمیایی است که به روند چربی سوزی کمک می کند.

دمنوش هایی برای لاغری


Image result for ‫لاغری با دمنوش ها‬‎

 


تأثیر گیاهان دارویی در لاغری شکم

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش ها سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی اعتماد کنید. این دمنوش ها تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.


آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشود و اگر قرار است چاق بشوند چربی به طور یکسان در بدنشان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی شود و چربی ها بیشتر در ناحیه ی شکم و پهلوها تلنبار می شوند.


تجمع چربی در ناحیه ی شکم علاوه بر نازیبایی به سلامتی نیز آسیب می زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود چون احتمال بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری های دیگر را بالا می برد. چربی های این قسمت با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند ایروبیک و برخی مکمل های طبیعی مانند دمنوش هایی که قرار است در این مطلب با آن ها آشنا شوید قابل کنترل است. با ما باشید تا ابتدا با دلایل اصلی تجمع چربی دور شکم و سپس طرز تهیه و مصرف این دمنوش ها بیشتر آشنا شوید.

Image result for ‫لاغری با دمنوش ها‬‎

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟

به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:


عدم تحرک بدنی مناسب

بی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.


تغذیه ی نامناسب

مصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.


هورمون ها

اختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.


ژنتیک

ژنتیک عامل حدود 50 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.

Image result for ‫لاغری با دمنوش ها‬‎

استرس

استرس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.



بهترین چای ها و دمنوش های کاهنده ی چربی شکمی

قبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دمنوش ها به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهند شد. به طور کلی هیچ ماده ی غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده ی شما و کسب عادت های روزانه ی مناسب بستگی دارد. بهتر است برنامه ی غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه ی غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی ها را به برنامه ی روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشند.


گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمی

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.


Image result for ‫لاغری با دمنوش ها‬‎


 چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت است

 

مواد لازم

گل چای ترش : 10 گرم

آب : 1 لیوان معادل 200 میلی لیتر


روش تهیه

آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 10 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.


دمنوش برگ بو و دارچین

مواد لازم

چوب دارچین :1 تکه 3 گرمی

برگ بو  : 2 برگ

آب : 1 لیوان (200 میلی لیتر)


روش تهیه

آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 20 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 10 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

 رفع چاقی شکم،رفع چاقی شکمی،چاقی دور شکم


دمنوش برگ بو و دارچین برای از بین بردن چربی شکم مفید است

 Image result for ‫مریم گلی‬‎

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مواد لازم

مریم گلی تازه یا خشک : 15 گرم

آب : 1 لیتر

آب لیموترش: 1 عدد

عسل  :1 قاشق غذاخوری


روش تهیه

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 20 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. 

پشیمانی از ازدواج در دوران عقد

Image result for ‫پشیمانی از ازدواج در دوران عقد‬‎


پشیمانی از ازدواج به چه دلیل است؟


«قبل از ازدواج با همسرم همکلاس بودم. خدا شاهده توی این چهار سال دانشگاه، یک مانتو و روسری بیشتر نداشت. ولی خونه من، خانم هر ماه باید تمام این ها رو بخره. خونه پدرش با اتوبوس سفر می رفتن، اما از من انتظار سفر هر ساله خارج داره و هزارتا چیز دیگه! اکثر دخترا، بعد از ازدواج عوض می شن.» این نظر را از بین صد ها نظر انتخاب کردم. اول مطلب را خواندم و بعد به سراغ نظرها آمدم. مطلب خوبی بود انصافا اما خواندن نظرات برایم جذاب تر و البته تعجب برانگیزتر بود.پشیمانی از ازدواج


«تا کی می خواین دخترا رو محکوم کنین؟ یه نگاه به خودتون بندازین! شما پسرا فوق العاده پر توقع شدین هموتون دنبال دخترای حوری پری و پولدار می گردین، بعد می گین دخترا پر توقع شدن. وقتی می بینین یک دختری چند ساله شاغله می گین کو ماشینت؟ کو حساب بانکیت؟ برید خواسته هاتون رو عقلانی کنید بعد از دخترا ایراد بگیرین.» دخترها و پسرها بدجوری علیه هم جبهه گرفته بودند. متاهل و مجرد نداشت، هر دو گروه می خواستند طرف مقابل را متهم کنند.


همه این جنجال ها به خاطر این بود که بگویند منشا این مسئله که بعضی متاهل ها بعد از ازدواج پشیمان می شوند و به دیگران توصیه می کند ازدواج نکنند، چیست؟ یا اصلا آقا و خانم پشیمان نیستند، زندگی شان را دوست دارند اما باز هم سر آخر به دوران مجردی شان غبطه می خورند و دوست دارند آن روزها تکرار شود. آن ها می خواستند بدانند رفتار کدام گروه باعث می شود تا آن همه عشق و علاقه جای خودش را به تردید و پشیمانی بدهد.


 


پشیمانی از ازدواج


دلیل پشیمانی زوج ها از ازدواج چیست؟


 Image result for ‫پشیمانی از ازدواج در دوران عقد‬‎


آیا من هم از ازدواج کردن پشیمان خواهم شد؟


راستش را بخواهید بعد از خواندن نظرات کمی آشفته شدم. به این فکر می کردم یعنی روزی من هم پشیمان می شوم؟ ازدواج این قدر دردسر دارد؟ کنار آمدن با مشکلات زندگی آن هم شانه به شانه هم این قدر دور از تصور است؟ اصلا چه می شود دو نفر که هم را دوست دارند و با علاقه ازدواج کرده اند، به دیگران توصیه می کنند ازدواج نکند؟ فکرش را بکنید!


دوستی داشتم که می گفت زندگی خوبی دارند و ازدواجش بهترین و مهم ترین اتفاق زندگی اش بوده اما هربار که اسم ازدواج می آمد، می گفت مشکلات ازدواج زیاد است و فشار زندگی باعث می شود تا لذتی که در مجردی می برید را دیگر هیچ گاه نچشید! می خواهم بگویم همه هم ناراضی نیستند اما همین که جنس تفریحات و سبک زندگی شان عوض شده، یک باره کم می آورند و می آیند سروقت امثال من، تا مجردها را از ازدواج بر حذر بدارند.


 Image result for ‫پشیمانی از ازدواج در دوران عقد‬‎


از انتخاب نادرست تا فشارهای اقتصادی و اجتماعی


علل نارضایتی متاهل ها از ازدواج چیست؟


به سراغ سارا گلستانی، کارشناسی ارشد مشاوره خانواده؛ می روم. او می گوید بخشی از مشکلات ریشه در انتخاب دارد و بخشی دیگر بعد از ازدواج به وجود می آیند اما این که این مشکلات چه هستند و از کجا به وجود می آیند و چطور برطرف می شوند را می توانید در ادامه گفت و گوی ما بخوانید.


+ دلیل اصلی نارضایتی و پیشیمانی زوج ها از ازدواج شان چیست؟


– به دلایل مختلفی ممکن است زوجین از ازدواج شان ناراضی باشند. مثلا ممکن است در انتخاب فرد مناسب دچار اشتباه شده باشند و همین موضوع برای شان چالش و مشکلاتی را ایجاد می کند. بعضی ها هم شخص درستی را انتخاب کرده اند اما مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند. این افراد اگر درک متقابل داشته باشند و نیازهای شان برطرف شود مشکلی نخواهند داشت. اما اگر نیازهای شان رفع نشود، بهانه ای برای نارضایتی مطرح خواهد شد و این می شود که گاهی در زندگی روزمره به این قبیل افراد برمی خوریم.


 


 Image result for ‫پشیمانی از ازدواج در دوران عقد‬‎


+ از این بعضی ها که بگذریم، زوج های زیادی وقتی صحبت از ازدواج می شود، مجردها را تشویق به ادامه تجرد می کنند؟


– این سوال بستگی به جنسیت شخص و همچنین مکان مطرح شدن موضوع دارد. زمانی که فرد در جمع قرار می گیرد، ممکن است به دلیل ترس از طرد شدن، گرفتار پدیده ای به نام «فشار گروه» شده و ناخودآگاه حرفی را می زند که احتمال می دهد بیشتر مورد پسند جمع قرار گیرد. بسیاری از افراد در جمع، توان حفظ فردیت خود را نداشته و حرفی را به زبان می آورند که ممکن است عقیده قلبی شان نباشد. نمی دانند حرفی که در قالب شوخی بیان می شود، چقدر می تواند در دیگران تاثیر گذار باشد.


+ یعنی این حرف ها را تحت تاثیر دیگران می زنند؟


– بله، اما گاهی هم ممکن است نفی ازدواج، نشانه ی نوعی درد و دل و تخلیه هیجانات منفی باشد و نه لزوما عقیده فرد درباره ازدواج. معمولا افراد لحظات خوش زندگی شان را کمتر بازگو می کنند، چرا که لحظات خوش را بدیهی می دانند و بنابراین احتمال شنیدن نارضایتی از ازدواج در جمع های دوستان بیشتر است. به هر حال اگر ما خودآگاهی و هدف گذاری درست در فضای گفت وگو نداشته باشیم، تحت تاثیر تخلیه هیجانات منفی دیگران قرار خواهیم گرفت.


+ فشارهای اقتصادی و مالی چقدر در این ماجرا نقش دارند؟


– متاسفانه فشارهای مالی و مسائل اجتماعی باعث می شود که افراد نسبت به ازدواج وحشت داشته باشند. تامین یک زندگی معمولی با توجه به معیارهای کمال گرایانه که به صورت اپیدمی درآمده است دشوار شده. همچنین به دلیل، نبود کار متناسب با توانایی فرد و دریافتی مورد انتظار او، میزان رضایتمندی و ریسک پذیری افراد برای شروع یک زندگی مشترک پایین آمده.


 


+ آیا زنان دلایلی مازاد بر علت های ذکر شده، برای ناراضی بودن دارند؟


– گاهی شخصی دوره ی جوانی مناسبی را نگذرانده باشد و از تعادل هیجانی و ثبات هویت برخوردار نباشد. مثلا زمانی که نوجوان بوده برحسب مشکلات اقتصادی مجبور به کار شده و از آزادی یک نوجوان عادی بهرمند نبوده. این افراد ممکن است بعد از ازدواج دچار خستگی و دلزدگی شوند. بعضی وقت ها علت این پشیمانی ها، تجربه شکست در روابط عاطفی است که اگر ترمیم و درمان نشود، فرد هنوز خود را شخصی شکست خورده دانسته و نسبت به مسائل دید منفی دارد. نبود مهارت کافی نسبت به نیازها، نداشتن مدیریت و مهارت در روابط، عدم شناخت جنس مخالف، داشتن بینش متزلزل و مبهم نسبت به جنس مخالف و وجود ترس از ناتوانی در برقراری یک رابطه ی رضایت بخش از دیگر دلایل پشیمانی زنان و مردان، به صورت یکسان است. یک دلیل مهم دیگر هم پیشینه ی فرهنگی جامعه ماست. فرهنگی که از کودکی با نگاهی متفاوت به زن و مرد، آن ها را نه برای با هم بودن که برای فرو رفتن در حالت تدافعی تربیت می کند. دخترها از بازی با پسرها منع می شوند اما پسرها آزاد گذاشته می شوند و برخورد صحیح با دخترها را نمی آموزند. دخترها باید به اجبار سنگ زیرین آسیاب باشند و مطیع، تا آن ها را مقصر ندانند. بنابراین حالا که جامعه در حال تغییر است، خانم ها مکانیزم دفاعی شان ازدواج نکردن یا بازداشتن دخترهای دیگر از ازدواج می شود.


+ اگر مجرد هستیم، چقدر باید حرف های متاهلان شاکی را جدی بگیریم؟


– ما به دیگران توصیه می کنیم که تحت تاثیر این حرف ها قرار نگیرند و توجه داشته باشند، شخصی که دیگران را از ازدواج منع می کند، در حالی که خود در ازدواج و تاهل قرار دارد دچار تعارض و تناقض در حرف و عملش است و این نشان می دهد نظر واقعی خود را نمی گوید و شاید برای دست یافتن به حال خوب و تخلیه انرژی منفی خود در حال بیان افکارش و تردیدهایش است.


 

+ پس مجردها نسبت به این حرف ها بی تفاوت باشند!


– همانطور که گفته شد، این افراد به نیاز جوان و راهکار رفع آن توجهی ندارند چرا که در حال تخلیه هیجانات منفی خود هستند. ما نباید در جای اشتباه دنبال پاسخ صحیح بگردیم، البته گاهی خود جوانی که از ازدواج کردن می ترسد، ناخودآگاه افراد و محیطی را برای مشورت انتخاب می کند که با شنیدن رد شدن ازدواج، خیال خودش را راحت کند. اگر ما از روان خود شناخت نداشته باشیم، ممکن است خودمان، خودمان را گول بزنیم. بهتر است قبل از ازدواج به این فکر کنیم که چقدر خود را می شناسیم و چقدر مسئولیت پذیر خواهیم بود، سپس از شخصی آگاه و دلسوز و مسئولیت پذیر در مورد ازدواج مشورت بگیریم.

نکاتی برای صمیمیت بیشتر در رابطه زناشویی



Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎



داشتن یک زندگی ایده آل یک رویا نیست،افراد خوشبختی که در اطرافیان خود می بینید به خواست خودشان خوشبخت شده اند و با انجام تغییراتی در شیوه رفتاری و داشتن آگاهی مسیر درست زندگی خود را پیدا کرده اند.نکته دیگر اینکه در رابطه زناشویی فقط داشتن رابطه جنسی نمی تواند عشق و علاقه مشترک را تضمین کند بلکه رفتارهایی که در طول شبانه روز با همدیگر دارید می تواند شما را در مسیری که انتخاب کرده اید موفق تر کرده و خوشبختی را از آن شما کند.رابطه زناشویی  درست است که رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما تنها راه برقراری ارتباط نیست. اگر آمادگی رابطه جنسی با همسرتان را ندارید، این راهها را که در اینجا برایتان آورده ایم، امتحان کنید. 


گرفتن دست شریک زندگیتان در مکان های عمومی

 

متاسفانه، برخی افراد رابطه زناشویی را تنها راه نزدیکی به همسر خود می بینند و پس از آن هیچ عمل محبت آمیز دیگری انجام نمی دهند. شاید گرفتن دست همسرتان در مکان های عمومی کار پیش پا افتاده ای به نظر آید اما به طرف مقابل تان احساس غرور می دهد و ثابت می کند که شما دوست دارید دیگران هم به رابطه نزدیک و عاشقانه شما پی ببرند.

 

ایجاد صمیمیت و علاقه

 Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎

روش های ایجاد صمیمیت بیشتر در رابطه زناشویی


 

ارتباط با خانواده ها

 

از هر فرصتی که پیش می آید برای ملاقات اعضای خانواده همسرتان استفاده کنید. این نشان می دهد که شما نه تنها به همسرتان که به خانواده او نیز اهمیت می دهید و همین امر در نزدیک شدن شما به یکدیگر موثر است.

 

همدیگر را ببوسید

 

می دانید چرا خانم ها دوست دارند که پیشانی آنها را ببوسید؟ چون این بوسه منجر به رابطه زناشویی نمی شود و او می داند که شما تنها از روی عشق و علاقه این کار را کرده اید. بوسیدن سر همسرتان زیباترین بوسه از نظر او است.

 

نوازش

 

نوازش کردن موجب می شود که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید. زمانی که می بینید شریک زندگی تان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و علاقه به شما این کار را انجام می دهد، خوشنود خواهید شد.

 Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎

ایجاد صمیمیت و محبت

دوست و همدم یکدیگر باشید


 

نگاه کردن به چشمهای یکدیگر

 

شاید زل زدن به چشم های دیگری هنگام صحبت کردن برایتان سخت باشد اما اگر می خواهید به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید، عاشقانه به چشم های او نگاه کنید. آنوقت می فهمید که به همین سادگی چه اتفاق های خوشایندی میان شما خواهد افتاد.

 

سکوت

 

اگر به معجزه سکوت اعتقادی ندارید، کافی است این بار که در کنار همسرتان نشسته اید، زمانی را در سکوت کنار او بگذرانید. این کار نه تنها به هر دوی شما آرامش می دهد بلکه صمیمیتی بین شما ایجاد می کند که گاهی با هزار حرف هم به دست نمی آید.

 

گفتن رازهای خصوصی به همسر

 

شما در زندگی خود چیزهای زیادی را با همسرتان شریک می کنید اما آیا این درباره رازهایتان هم صدق می کند؟ اگر همسر شما رازهای دل خود را با شما در میان بگذارد، بدین معنی است که شما برای او فردی قابل

اعتماد و مهم هستید.

 

لذت بردن از کنار هم بودن

 

تعریف کردن جوک برای همدیگر

 

مطمئنا شما برای افراد غریبه جوک نمی گویید و این کار را تنها در کنار دوستان نزدیک تان انجام می دهید. همسر شما هم مانند دوست شما است پس به جز کارهای روزمره کمی هم با هم سرگرم شوید.

راه هایی برای ابراز علاقه به همسر

Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎



قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌کند.

در زندگی زناشویی، بردبار و صبور باشید. هر گاه بخواهید به تنهایی قدم بردارید، می‌توانید هر جا که دوست داشتید قدم بگذارید ولی هنگامی که با یک نفر دیگر هستید قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد.

اگر گشتی درکتابفروشی‌ها بزنید تا دلتان بخواهد انواع و اقسام کتاب‌های روان‌شناسی عامه‌پسند در مورد ابراز عشق به همسر و تفاوت‌های زن و مرد وجود دارد و اتفاقا شمارگان فروششان هم بالاست و هر کدام چند باری هم تجدید چاپ شده‌است اما با این حال با نگاهی به آمار روز افزون طلاق یعنی51 طلاق در هر ساعت (خبرگزاری مهر) در کشورمان درمی‌یابیم که خواندن این کتاب‌ها فقط می‌تواند سرانه مطالعه را بالا ببرد.


یکی از مهم‌ترین دلایل این همه طلاق این است که زوج‌ها یادنگرفته‌اند چگونه عشق بورزند و چگونه یک رابطه زناشویی خوب و سالم برقرار کنند تا ضامن آرامش خانواده باشد. مهناز غیاثی، کارشناس‌ارشد روان‌شناسی و مشاور خانواده در گفت‌وگو با همشهری تندرستی توصیه‌هایی دارد برای آقایان تا بتوانند عشق و علاقه خود را به همسرشان نشان بدهند.


قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌کند. باید آنچه را که شما را نسبت به او ناامید می‌کند در خود بشناسید و بپذیرید، آنچه را که در آن افراط کرده‌اید رها کنید، مواردی را که در آن کم‌کاری و قصور ورزیده‌اید با کوشش خود جبران کنید و در‌حقیقت از مهارت‌های ارتباطی‌ای که بلد نیستید، استفاده نکنید.


کاملا طبیعی است که بین یک زوج صفت‌های شخصیتی وجود داشته باشد که همخوانی ندارند و در افکار و عقایدشان اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. زوجینی که می‌گویند نمی‌دانیم چرا دعوایمان می‌شود؟ به دلیل عدم آشنایی به صفات یکدیگر است. اگر بدانیم سر چه موضوعاتی اختلاف خواهیم داشت، می‌توانیم آنها را کنترل کنیم و چاله‌های اتوبان زندگی را بشناسیم تا در مواقع عبور‌، دیگر در آن نیفتیم.


Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎

نکاتی برای افزایش عشق و علاقه


در زندگی مشترک هدفی را انتخاب کنید و به آن پای‌بند باشید. یکی از این اهداف می‌تواند تربیت یک فرزند خوب باشد. در عصری که ما زندگی می‌کنیم علائق انسان‌ها به سمت لذت‌گرایی سوق پیدا کرده و به همین دلیل فکر می‌کنند وجود فرزند جلوی تمامی کارها و لذت‌های آنان را در زندگی می‌گیرد اما بعد از چند سال دچار پوچی می‌شوند زیرا حضور فرزند خود یکی از اهداف مهم زندگی است. به هر حال اگر می‌خواهید دچار روزمرگی نشوید بهتر است علایق مشترکتان را بشناسید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید تا زندگی‌تان حالت پوچی به خود نگیرد.


هر روز چند کلمه نشاط‌ آور و شادی‌بخش به خود تلقین کنید.

تا آنجا که می‌توانید درباره شغل و حرفه همسرتان، اطلاعات لازم را کسب کنید.

هرگونه کاری که برای پیشرفت کار همسرتان از دست شما برمی‌آید به وی ارائه دهید.

در خود حس خوش‌خلقی و شوخ‌طبعی ایجاد کنید.

شکایت‌ها و گله‌های مهم خود را «به آرامی» مورد بحث قرار دهید.

برای چیزهای جزیی و لطف‌های کوچکی که از همسرتان می‌بینید قدردانی کنید.


وقت‌شناس باشید و هر مطلب را در وقت خودش بیان کنید. گاهی اوقات بابت مساله‌ای که ناراحت هستید و سطح هیجان شما بالاست و از طرفی همسرتان هم خسته از کار روزانه است، اگر در این زمان مساله را باز کنید، با توجه به هیجان بالای شما و آماده نبودن همسرتان کار به دعوا ختم می‌شود و این یعنی وقت‌شناس نبودن!


بگذارید همسرتان احساس کند که شما پشتیبان او هستید.

در شادی‌ها و ناکامی‌ها همواره مونس و همدم واقعی یکدیگر باشید.

پس از ازدواج، مانند دوران مجردیتان به والدین خود متکی نباشید.


در زندگی زناشویی، بردبار و صبور باشید. هر گاه بخواهید به تنهایی قدم بردارید، می‌توانید هر جا که دوست داشتید قدم بگذارید ولی هنگامی که با یک نفر دیگر هستید قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد.


ریشه ازدواج خود را با ‌اندیشه مشترک، دقت، توجه، مهر، محبت و حسن تفاهم تقویت کنیم. چنانچه علف‌های هرز را سریع از بین ببریم، گیاه کامل رشد می‌کند. در ازدواج نیز علف‌های هرز وجود دارند اما باید نسبت به آنها آگاه باشیم تا پس از پیدایش، آنها را از بین ببریم. افکار منفی، قضاوت‌ها، استنباط‌های غلط و یک طرفه به قاضی رفتن، همچون علف‌های هرز در زندگی ما رشد می‌کنند. باید مواردی را که در زندگی ما تاثیر می‌گذارند و یا به مشکلاتمان دامن می‌زنند؛ مانند دخالت‌های دیگران، مشکلات اقتصادی و بیماری‌ها را بشناسیم و از رشد آنها جلوگیری کنیم.


اگر مشکلی در رابطه خود احساس می‌کنید، در صورت لزوم با افراد مطلع مشورت کنید. مشاوران، روان‌شناسان و روانپزشکان به شما بصیرت و ادراک کافی می‌دهند و شما را از بیماری‌های زناشویی و اختلال‌های روانی – جنسی احتمالی آگاه می‌کنند.


بسیاری از افراد به ویژه آقایان اشتباهات خود را به سختی می‌پذیرند. اگر می‌خواهید رابطه‌ای سالم داشته باشید اشتباه خود را قبول کنید. وقتی کار خطایی انجام می‌دهید، آن را بپذیرید. به راحتی از آن نگذرید که انگار مشکل خاصی نبوده است و بهانه هم نیاورید.


برای او فداکاری کنید. گاهی از نیازهای خود به خاطر چیزی که همسرتان می‌خواهد، صرف‌نظر کنید. این کار را اغلب خانم‌ها انجام می‌دهند و از نیازهای خود به خاطر اولویت‌دادن به نیازهای اعضای خانواده چشم‌پوشی می‌کنند.


مراقب سلامتی همسرتان باشید


به او بگویید دوستت دارم. ابراز محبت کردن به شخصیت افراد مربوط می‌شود. کسانی که از روان سالمی برخوردار هستند مشکلی با ابراز علاقه کردن ندارند اما آن دسته از مردانی که شخصیت بیمارگونه دارند یا دچار غرور هستند نسبت به همسرشان، ابراز علاقه نمی‌کنند و با تکنیک‌های جادویی هم نمی‌توان آنها را به این کار وادار کرد و حتما باید تحت مشاوره قرار بگیرند اما در مورد مردانی که سالم هستند ولی با روحیات خانم‌ها آشنایی ندارند باید بدانند که در این دوره با توجه به اینکه فشار زندگی بر دوش خانم‌ها هم هست، آنها بیشتر احتیاج دارند تا از همسرشان ابراز محبت ببینند و بشنوند. اگر شما نیازی نمی‌بینید تا همسرتان بگوید دوستت دارم، دلیل نمی‌شود که خانمتان هم این عقیده و تفکر را داشته باشد.


محبت و شخصیت


ابراز محبت کردن به شخصیت افراد مربوط می‌شود. کسانی که از روان سالمی برخوردار هستند مشکلی با ابراز علاقه کردن ندارند اما آن دسته از مردانی که شخصیت بیمارگونه دارند یا دچار غرور هستند نسبت به همسرشان، ابراز علاقه نمی‌کنند و با تکنیک‌های جادویی هم نمی‌توان آنها را به این کار وادار کرد و حتما باید تحت مشاوره قرار بگیرند.

راهکار برای ابراز علاقه به همسرتان

Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎

1- به او بگویید که دوستش دارید 

2- بغل کردن یا بغل شدن 

3- اطمینان پیدا کردن از این موضوع که به اندازه کافی برای او احترام و ارزش قائلید 

4- بوسیدن هنگامیکه دیگران در حال نگاه کردن به شما هستند 

5- بوسیدن زمانیکه مردم شما را نگاه نمی کنند 

6- به او بگویید که برایش ارزش قائل هستید 

7- دست های یکدیگر را بگیرید 

8- رفتن به یک دوچرخه سواری طولانی مدت 

9- تهیه یک هدیه ویژه 

10- هر زمان که نیاز به یک دوست خوب داشت، شما در دسترس باشید 

11- وقت گذراندن در کنار یکدیگر 

12- رفتن به سینما 

13- قدم زدن در جنگل، شانه به شانه هم 

14- ضبط کردن یک نوار پر از آهنگ های عاشقانه 

15- صحبت کردن در مورد احساساتتان 

16- رویاهایتان را با یکدیگر در میان بگذارید 

17- یکدیگر را با تمام وجود در آغوش بگیرید 

18- با هم روی نیمکت پارک بنشینید 

19- با هم قدم بزنید 

20- برای صرف غذا بیرون بروید 

21- پیک نیک بروید 

22- با هم فریزبی بازی کنید 

23- از هم تعریف کنید 

24- با هم داخل جکوزی ریلکس شوید 

25- استخر بروید 

26- با هم به خرید وسایل خانه بروید 

27- فقط نزدیک هم باشید 

28- با کمک هم غذا درست کنید 

29- یکدیگر را با عشق و علاقه لمس کنید 

30- تکالیفتان را با هم انجام دهید 

31- برای یک سفر تفریحی برنامه ریزی کنید 

32- با هم به مهمانی بروید 

33- کیک بپزید 

34- به کتابخانه بروید 

35- داخل موزه بچرخید 

36- فقط در کنار او باشید 

37- ببینید چه چیز برای دیگری جالب است - و آنرا انجام دهید 

38- با هم ورزش کنید 

39- به یکدیگر خیره شوید 

40- اتومبیل های یکدیگر را بشویید ( یا دوچرخه!) 

41- با هم به ماهیگیری بروید 

42- با هم صحبت کنید 

43- به نگرانی های یکدیگر گوش دهید 

44- ناخن انگشت پای یکدیگر را بگیرید 

45- آهنگ مورد علاقه او را انتخاب کنید 

46- به شادی های هم گوش دهید 

47- یکدیگر را در نزدیکی خود نگه دارید 

48- با چشم های او صحبت کنید 

49- برای هم نامه بنویسید 

50- تماس تلفنی داشته باشید 

51- به هم اعتماد کنید 

52- به او یک حلقه، کادو بدهید 

53- خانواده های یکدیگر ملاقات کنید 

54- با هم به کوهپیمایی بروید 

55- در حق هم از خودگذشتگی نشان دهید 

56- برای هم شکلات بفرستید 

57- به هم احترام بگذارید 

58- زیر نور ماه قدم بزنید 

59- یادداشت عاشقانه ای بنویسید و آنرا را در جایی پنهان کنید که او پیدا کند 

60- نگاه های تحریک کننده به هم کنید 

61- شعر بنویسید 


Image result for ‫برای ابراز علاقه به همسر در مکانهای عمومی دست هم را بگیرید‬‎


62- گل بفرستید 

63- شام را در روشنایی شمع صرف کنید 

64- کنسرت بروید 

65- طلوع خورشید را با هم نگاه کنید 

66- سالگرد ها را فراموش نکنید 

67- روی یکدیگر اسم های مستعار بگذارید 

68- به دیدن مناظر زیبا بروید 

69- یک فیلم اجاره کنید و با هم به تماشای آن بنشینید 

70- بدون سؤال برای هم کاری انجام دهید 

71- برنامه ازدواج بریزید 

72- یک جمله زیبا در گوش دیگری زمزمه کنید 

73- دوستان خوبی برای هم باشید 

74- با هم خوش بگذرانید 

75- برقصید 

76- موزیک گوش کنید 

77- با هم شوخی کنید 

78- با هم به یک چیز بامزه بخندید 

79- نسبت به هم با وفا باشید 

80- همدیگر را تحت تاثیر قرار دهید 

81- لیستی از چیزهایی که در مورد یکدیگر دوست دارید، تهیه کنید 

82- کتاب بخوانید و در مورد آن با هم بحث کنید 

83- دوستان یکدیگر را ملاقات کنید 

84-ا سب دوانی کنید 

85- غذای مورد علاقه دیگری را برای او درست کنید 

86- ببنید چه چیزی او را خوشحال می کند 

87- برای هم هدیه درست کنید 

88- موهای او را بشویید 

89- غروب خورشید را تماشا کنید 

90- با اتوبوس به سفر بروید 

91- درخواست کنید تا آهنگ مورد علاقه او را از رادیو برایش پخش کنند 

92- یک کارت جالب و بامزه برایش بفرستید 

93- رویاهای آینده را با او در میان بگذارید 

94- با هم بازی کنید 

95- برای هم جوک تعریف کنید 

96- به هم فکر کنید 

97- ببینید چه چیز اورا عصبانی می کند 

98- با هم اسکیت کنید 

99- حلقه رد و بدل کنید 

100- با هم از یک بستنی بخورید 

101- عکس دو نفری بیندازید