(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

تماشای تلویزیون برای کودکان


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

آیا از مضرات تماشای زیاد تلویزیون برای کودکان آگاه هستید؟ 
شاید وسوسه انگیز باشد که برای کودک‌تان یک بازی ویدئویی بگذارید و ساعت‌ها بدون مزاحمت به کار‌های‌تان برسید!
تلویزیون می‌تواند منبع یادگیری و تفریح باشد. اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند که تماشای بیش از اندازه تلویزیون موجب می‌شود که کودکان چاق شوند؛ همچنین این برنامه‌ها بسته به محتوای‌شان می‌توانند سبب بروز پرخاشگری در کودکان نیز بشوند.
ورزش همراه با تماشای تلویزیون راه خوبی برای پیشگیری از چاقی کودک شما است. تقلید کودک از کارهایی که در تلویزیون می‌بیند، چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. هفته شصت و پنجم از رشد نوپا و هفته شصت و نهم از رشد نوپا را در این رابطه مطالعه کنید. اگر دقت کنید می‌بینید بسیاری از جملاتی که کودکان در سن پایین می‌گویند، همان جملاتی است که در فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی یاد می‌گیرند و اگر این جمله، خوب نباشد، شما باید مدت‌ها تلاش کنید تا کودک‌تان آن جمله را از یاد ببرد. فراموش نکنید تماشای تصاویری که در رده سنی کودک شما نیست می‌تواند آثار مخربی را بر ذهن، هوش و حافظه او بگذارد. متاسفانه برخی از خانواده‌ها با کودکان‌شان به تماشای فیلم‌های ترسناک یا عاشقانه می‌نشینند و فکر می‌کنند به خاطر حضور آن‌ها؛ کودک‌شان تاثیر خاصی از فیلم نمی‌گیرد، این یک تصور صد در صد غلط است. برای حفظ کودکان‌تان سعی کنید بر دیدگان آن‌ها از همین کودکی نظارت کنید.
انجمن متخصصان کودک (AAP) عنوان می کند که کودکان نباید در روز بیشتر از 1 تا 2 ساعت تلویزیون یا برنامه‌های ویدئویی تماشا کنند و کودکان زیر دو سال نیز به هیچ وجه نباید تلویزیون تماشا کنند. آن‌ها همچنین توصیه می‌کنند که برنامه‌هایی که کودکان تماشا می‌کنند باید آموزنده و عاری از صحنه‌های پرخاشگرانه باشند.
مهم‌تر از همه، تلویزیون نباید جایگزین فعالیت‌هایی مانند بازی، ورزش یا خواندن کتاب شود. کودکان‌تان را به کتاب خواندن سوق دهید، مطالعه کتاب افزون بر اینکه موجب افزایش آگاهی آنان می‌شود؛ سبب بالا رفتن تمرکز و آرامش بیشتر آن‌ها نیز می‌شود.

مطالب پیشنهادی
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.