(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

,آموزش,شمع,قهوه,



آموزش شمع سازی و شمع آرایی

آموزش,شمع,قهوه,تصویری,فانتزی,انواع,آموزش ساخت شمع قهوه,آموزش ساخت شمع قهوه مرحله به مرحله,آموزش شمع قهوه با دانه های قهوه,اموزش شمع قهوه به صورت تصویری,انواع شمع قهوه,روش تهیه شمع قهوه,شمع با بوی قهوه,شمع سازی,شمع فانتزی,شمع قهوه,شمع قهوه عطری,شمع میوه ای,مدل شمع قهوه,مراحل تهیه شمع قهوه


آموزش ساخت شمع قهوه

 

بنا به گزارش آکاایران : برای ساخت این شمع به پارافین جامد ، فتیله ، دانه و پودر قهوه ، قوطی نوشابه ، اسپری براق کننده نیاز دارید

 

,آموزش,شمع,قهوه,آموزش شمع سازی و شمع آرایی

 

پارافین را خرد کنید و داخل ظرفی فلزی بریزید ، مقداری پودر قهوه اضافه کنید سپس ظرف را روی حرارت بخار آب داغ قرار دهید تا پارافین ذوب شود ( در مدتی که پارافین ذوب میشود قالب را آماده کنید ).

 

انتهای قوطی نوشابه را سوراخ کنید و فتیله را از آن عبور دهید و با تکه ای چسب در جای خود محکم کنید.

 

,آموزش,شمع,قهوه,آموزش شمع سازی و شمع آرایی

 

فتیله را با استفاده از خط کش یا مداد در بخش بالا و مرکز قالب ثابت نگهدارید ، پارافین ذوب شده و مخلوط با پودر قهوه را داخل قالب بریزید و کناری بگذارید تا سرد شده و شمع بسته شود.

 

پس از پایان کار قوطی نوشابه را از بخش کناری برش بزنید و شمع را با دقت خارج کنید ( میتوانید از هر قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید ، استفاده از قوطی نوشابه برای راحتی کار است ).

 

,آموزش,شمع,قهوه,آموزش شمع سازی و شمع آرایی

 

مقداری دیگر پارافین ذوب کنید سپس با قاشق کم کم از پارافین ذوب شده روی شمع بریزید و شمع را داخل دانه های قهوه بغلطانید تا دانه ها به بدنه شمع بچسبد ( میتوانید دانه های قهوه را تک تک بچسبانید یا از هر روشی که دوست دارید برای اتصال دانه ها به بدنه شمع استفاده کنید ) ، پس از پایان کار روی دانه های قهوه را اسپری براق کننده بزنید.

 

میتوانید تمام سطح شمع را با دانه های قهوه پوشش دهید یا نیمی از شمع را با دانه قهوه بپوشانید ، همچنین میتوانید در صورت تمایل با اضافه کردن رنگ تیره مخصوص شمع رنگ سوخته ای به شمع قهوه بدهید ، یا اینکه میتوانید دو شمع با رنگ روشن و تیره تهیه کنید سپس با استفاده از پارافین شمع ها را به هم متصل کنید و شمع دو رنگ داشته باشید

مطالب پیشنهادی:

آموزش شمع سازی به صورت مرحله به مرحله

آموزش ساخت شمع رنگی برای تزیین سفره هفت سین 

آموزش ساخت شمع شناور

ساخت جا شمعی با شیشه مربا

آموزش شمع سازی

انواع سفت کننده شمع

انواع سفت کننده شمع


 


کریستال‌های تیره‌کننده و شفاف‌کننده مانند سخت‌کنندە‌های موم عمل می‌کنند. هر دو نوع کریستال‌ نقطه ذوب خیلی بالائی دارند (حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت) و ابتدا باید با دقت در یک ظرف کوچک با کمی موم روی حرارت مستقیم قبل از این‌که در ماهی‌تابه بزرگ بریزید آن را ذوب کنید. و برای هر ۴۵۰ گرم موم ۲/۱ تا ۱ قاشق چایخوری کریستال لازم است. هر دو نوع کریستال زمان سوخت شمع را افزایش داده و در خاتمه شمعی شفاف به دست می‌آید.


کریستال تیره‌کننده موم را سفید، رنگ را هم خیلی روشن، و خاتمه شمع را هم براق می‌کند. 


کریستال شفاف‌کننده کمک به حفظ شفافیت طبیعی موم می‌کند، و همچنین کمک می‌کند که رنگ شفاف باقی بماند. کریستال شفاف‌کننده همیشه برای ساخت شمع‌های بزرگ که برای جشن‌ها می‌سازید استفاده می‌شود.


مطالب پیشنهادی:

آموزش شمع سازی به صورت مرحله به مرحله

آموزش ساخت شمع رنگی برای تزیین سفره هفت سین 

آموزش ساخت شمع شناور

ساخت جا شمعی با شیشه مربا

آموزش شمع سازی

آموزش شمع سازی


معرفی مواد و ابزار شمع سازی


» پارافین : ماده اصلی شمع سازی پارافین است که ماده ایست سفید و نیمه شفاف که از روغن های سنگین نفتی به دست می آید و در شکل های قالبی ، پولکی ، پودری ، کریستالی ، گلی ، مایع ، ژله ای و … در بازار موجود میباشد.



آشنایی با مواد و ابزار لازم در شمع سازی



» اسید استئارین : ماده ای است بی رنگ ، بی بو و بی مزه که در اکثر چربی ها موجود است ؛ کریستال های آن به شکل ورقه ورقه اند که در الکل و اتر داغ حل شده و برای ساختن شمع و صابون به کار میروند ؛ استئارین باعث استقامت شمع شده و موجب میشود شمع دیرتر آب شود ؛ همچنین موجب میوشد که شمع پس از خشک شدن کمی کوچکتر شده به راحتی از قالب خارج شود ؛ در عین حال حلّال خوبی برای رنگ به شمار می رود و باعث شفاف شدن آن میشود ؛ اگر مقدار استئارین بیشتر از حد معمول باشد ، شمع حالت صابونی به خود میگیرد.


» رنگ : از رنگ مخصوص شمع سازی استفاده میشود که در رنگ های گوناگون وجود دارد ؛ در صورتی که میخواهید شمع را برای سوزاندن تهیه کنید از رنگ به مقدار کم استفاده نمائید زیرا اگر رنگ زیاد موجب میشود شمع خوب نسوزد.


» قالب : قالب ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و جنس آنها اغلب فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای است و بهترین نوع قالب برای شمع سازی قالب های شیشه ای هستند ؛ شمع هایی که توسط قالب های شیشه ای ساخته میشوند صاف ، صیقلی و شفاف هستند به شرطی که با احتیاط با این قالب ها کار کنید ؛ همچنین شما میتوانید از ظروف و لوازمی که در منزل موجود است مانند انوع لیوان ها ، شکلات خوری ها و … به جای قالب استفاده کنید.


» فتیله : جنس فتیله معمولاً کتان است که در اندازه ها و ضخامت های گوناگون وجود دارد ؛ اندازه فتیله بستگی به قطر شمع دارد و با نازک و یا ضخیم شدن شمع اندازه فتیله نیز تغییر می کند ؛ طریقه آماده کردن فتیله به این ترتیب است که فتیله را 5 دقیقه در پارافین ذوب شده قرار داده سپس فتیله را از ظرف خارج کرده و به صورت صاف روی یک کاغذ روغنی یا یک ظرف مسطح بگذارید تا خشک شود.


» تیغ موکت بری یا چاقوی تیز : برای جدا کردن زائده های شمع و نیز برای برش دادن شمع هایی که بدون قالب تهیه میشوند مثل شمع ماکارونی ، شمع کوبیسم و غیره از تیغ موکت بری یا چاقو استفاده کنید.


» ظرف مخصوص ذوب کردن شمع : برای ذوب کردن پارافین میتوانید از 2 قابلمه که یکی کوچک تر از دیگری باشد استفاده کنید ؛ به این ترتیب که در قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید سپس قابلمه کوچک را داخل آن بگذارید سپس پارافین را داخل قابلمه کوچک بریزید و قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید سپس صبر کنید تا پارافین ذوب شود ( حرارت غیر مستقیم ).


 » افشانه سیلیکونی : از وسایل مورد نیاز شمع سازی است که باعث میشود شمع به راحتی از قالب جدا شود ، در صورت دسترسی نداشتن به اسپری سیلیکون میتوانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید.


 » چسب کاغذی : از چسب کاغذی برای ثابت نگه داشتن فتیله در ته قالب و پوشاندن درزهای احتمالی قالب استفاده میشود تا پارافین ذوب شده از منافذ قالب بیرون نریزید.


» براکس : براکس برای نسوز کردن فتیله به کار می رود ؛ به این ترتیب که 1 استکان آب جوش را با 1 قاشق چای خوری براکس و 1 قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده و میگذاریم 5 دقیقه بجوشد سپس فتیله را روی یک سطح صاف قرار میدهیم تا خشک شود ؛ روش دیگر استفاده از موم عسل است ؛ به این ترتیب که موم را روی بخار ذوب کرده و فتیله را 5 دقیقه در آن قرار میدهیم و سپس به روش گفته شده خشک میکنیم.


» قلاب یا میله بلند : از قلاب یا میله برای نگه داشتن سر فتیله بر روی قالب استفاده می شود ؛ به این صورت که سر فتیله را به قلاب گره زده و روی قالب میگذاریم.

» عطر شمع : برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند.


» رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

منبع:http://irancook.ir

مطالب پیشنهادی:

آموزش شمع سازی به صورت مرحله به مرحله

آموزش ساخت شمع رنگی برای تزیین سفره هفت سین 

آموزش ساخت شمع شناور

ساخت جا شمعی با شیشه مربا

سس سالسای دودی


مواد لازممقدارواحدتوضیحات
سیر1عدد
گوجه فرنگی4عدد
فلفل هالوپینو3عدد
پیاز قرمز2عدد
گشنیز100گرم
روغن زیتون2قاشق غذا خوری
سرکه انگور1قاشق غذا خوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه : سس سالسای دودی

برای تهیه ی سس سالسای دودی بهتر است که تمامی سبزیجات را روی زغال کباب کنید تا طعم واقعی دود را به خود بگیرد.

ابتدا سیر بوته ای را به همراه پوست روی زغال قرار داده و بعد از 10 دقیقه از روی آتش بر دارید و پوست بگیرید.

در مرحله بعد گوجه فرنگی ها ، فلفل هالوپینو و پیاز را روی زغال قرار داده ،تا جایی که پوست آنها به رنگ سیاه در بیاید.سپس آنها را برداشته و داخل بشقابی بگذارید تا آب حاصل از سبزیجات هدر نرود.


مطالب پیشنهادی:

طرز تهیه سس سالسا به صورت تصویری

مرحله 1

گوجه فرنگی ها را بشوید و روی پوست آنها را با استفاده از چاقو بصورت بعلاوه برش بدهید و داخل آب جوش به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید . سپس از آب جوش خارج کرده و داخل ظرف یخ بیندازید و به آرامی پوست گوجه فرنگی ها را بکنید


مرحله 2


گوجه فرنگی، سیر، پیاز چه ، گشنیز، فلفل قرمز نمک و فلفل سیاه را داخل مخلوط کن ریخته تا پوره یک دستی به شما بدهد و برای اینکه عطر و طعم خوبی به شما بده آن را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید .نوش جان

مواد لازم:

  • گوجه فرنگی 10 عدد
  • پیازچه 3 عدد
  • سیر 2-3 حبه
  • گشنیز خرد شده 2 قاشق غدا خوری
  • فلفل سبز برای تند شدن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • مواد لازم برای سس سالسا
و روی پوست آنها را با استفاده از چاقوی بصورت بعلاوه برش بدهی

روی پوستگوجه فرنگی را با استفاده از چاقوی بصورت بعلاوه برش بدهید

سس سالسا


سالسا، نوعی چاشنی طعم دهنده به غذا است که برای مرغ، گوشت و حتی ماهی بسیار مناسب است. این سس در آمریکای لاتین بسیار رایج است و از آن علاوه بر چاشنی غذا به عنوان پیش غذا با سبزیجات، چیپس های تورتیلا یا نان پیتا هم استفاده می کنند. در ادامه آکاایران طرز تهیه سس سالسا را آموزش داده است. با ما همراه شوید.

مواد لازم سس سالسا :

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

گوجه فرنگی خرد شده

6 عدد

100 گرم / 15 کالری

سیر خرد شده

2 حبه

100 گرم / 120 کالری

فلفل کبابی پوست گرفته و خرد شده

2 عدد

100 گرم / 22 کالری

پیاز قرمز ریز ریز شده

نصف

100 گرم / 36 کالری

روغن زیتون

1 قاشق

100 گرم / 900 کالری

لیمو

1 عدد

100 گرم / 42 کالری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

100 گرم / 0 کالری

پیازچه تازه

به مقدار لازم

100 گرم / 3 کالری

گشنیز تازه

به مقدار لازم

100 گرم / 20 کالری

جعفری تازه

به مقدار لازم

100 گرم / 34 کالری

 طرز تهیه سس سالسا :

*. در کاسه ای همه مواد را مخلوط کنید و 12 ساعت در یخچال بگذارید بماند تا مزه بگیرد. سپس با چیپس سرو نمایید.

 مطالب پیشنهادی:

سس مایونز سنتی

غذای فوق العاده سالم

میگوی کبابی با سس سیـر

سیر را چگونه استفاده کنیم 

شش ماده غذایی که شما را خوشحال‌تر می‌کند

سرکه ی بالزامیک چیست؟ 

۷ سبزی و ۳ نکته مهم در پخت سبزیجات