از کلسترول تخم مرغ نهراسید



از کلسترول تخم مرغ نهراسیدتخم مرغ ،ماده غذایی شناخته شده ای است که از نظر کیفیت بعد از شیر مادر قرار می گیرد در حقیقت تخم مرغ بهترین منبع پروتئینی است که حاوی ویتامین هابه جز ویتامین سی و مواد معدنی ضروری است اما برخی از عوامل نظیر کلسترول بالای تخم مرغ باعث شده است که این ماده غذایی در تغذیه عمومی حتی در زمان حاضر نیز جایگاه واقعی خود را نیابد. 
براساس اطلاعات حاصله از آخرین تحقیقات به عمل آمده توسط انجمن قلب امریکا، کمیسیون بین المللی تخم مرغ و دانشگاه آریزونا مشخص شده است که کلسترول دریافتی از راه غذا و کلسترول موجود در خون با هم یکی نیستند به عبارت دیگر کلسترول موجود در غذای مصرفی به طور خودکار به کلسترول خون افزوده نمی شود قسمت اعظم کلسترول خون در داخل بدن سنتز می شود.
به موازات افزایش میزان کلسترول دریافتی از غذا، میزان سنتز کلسترول در بدن کاهش می یابد که این روند به تثبیت وضعیت کلسترول پلاسما کمک می کند.
لازم به ذکراست که چربیهای اشباع شده موجود در غذا بیشترین تاثیر را بر روی سطح کلسترول خون می گذارند و دراین بین کلسترول غذا نقشی ندارد طبیعی است وقتی که چربیهای اشباع نشده جایگزین چربیهای اشباع شده شوند، کلسترول خون پایین می آید.
نکته قابل توجه آن است که قسمت اعظم چربیهای موجود در زرده تخم مرغ ،از نوع غیراشباع هستند و هیچ ارتباطی با افزایش کلسترول ندارند بنابراین از کلسترول تخم مرغ نهراسید و روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنید.

آپنه خواب چیست؟


آپنه خواب چیست؟آیا تا به حال كسی به شما گفته كه در هنگام خواب با صدای بلند خرخر می كنید؟ آیا پیش آمده كه با احساس خستگی بعد از خواب شبانه كامل از خواب بیدار شده باشید؟ آیا شما در طول روز به خواب می روید؟ اگر پاسختان مثبت است شما دچار آپنه خواب شده اید. نام آپنه از لغت یونانی apnea گرفته شده است. در این اختلال تنفس به طور مكرر در طول خواب قطع شده و مجدداً شروع می شود. قطع تنفس ممكن است برای مدت ۱۰ الی ۲۵ ثانیه طول بكشد و باعث كاهش فشار خون و نرسیدن اكسیژن به مغز گردد. در طول آپنه با دهانی خشك، بدنی عرق آلود و سردرد از خواب بیدار می شوید. این بیدار شدن های متوالی نمی گذارند بیمار به خواب عمیق فرو رود و برای همین این افراد روز بعد را با خستگی و خواب آلودگی شدید سپری می كنند.آپنه خواب دو نوع است: آپنه خواب بازدارنده و آپنه خواب مركزی.نوع اول زمانی رخ می دهد كه ماهیچه های گلو شل هستند و نوع دوم زمانی اتفاق می افتد كه مغز شما نمی تواند به ماهیچه هایی كه تنفس را كنترل می كنند پیام بفرستد. آپنه خواب بازدارنده ۲ تا ۳ ساعت طول می كشد و اغلب در بزرگسالان رخ می دهد. در مردان نیز دو برابر بیشتر از زنان است. بعضی از مردم دارای تركیبی از هر دو نوع آپنه هستند.آپنه بیماری خطرناكی است زیرا باعث افزایش فشار خون و حملات قلبی می شود و جان بیمار را تهدید می كند برای همین درمان آن بسیار ضروری است. درمان آپنه شامل استفاده از دستگاه نگه دارنده فشار هوای نای است كه به بیمار كمك می كند هنگام خواب به راحتی نفس بكشد. به كمك این دستگاه فرد بیمار می تواند راحت بخوابد و خطر حمله قلبی نیز در او كاهش پیدا می كند.
●تشخیص ناهنجاری های قبل از تولد
امكان تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های قبل از تولد در تهران و استان های دیگر فراهم آمده است. رئیس انجمن نوروژنتیك ایران گفت: وجود بیماری ناشناخته مكرر در خانواده، ازدواج خویشاوندی، رویارویی با مواد سرطان زا، ناباروری یا سقط مكرر، رشد غیرطبیعی فیزیكی یا ذهنی و وجود ناهنجاری تك یا متعدد، از مواردی است كه افراد یا خانواده ها باید حتماً مورد مشاوره ژنتیك قرار گیرند.

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتیاجتماعی و زیست محیطیبه مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


 

محمدحسن كریمی نژاد افزود: با پیشرفت ناباورانه علم ژنتیك انسانی، وظایف ما تشخیص صحیح بیماری، پیشگیری و در صورت امكان، درمان است و اولین قدم برای نیل به این هدف، انجام مشاوره ژنتیك است.
سمیه شرافتی 

۶ علامت هشدار برای سرطان


ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتیاجتماعی و زیست محیطیبه مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


 


۶ علامت هشدار برای سرطان۱. هر نوع تغییر در اجابت مزاج:
در سنین بالا، هر نوع تغییر در اجابت مزاج باید بررسی شود و علتش كشف شود. به علت آن كه در این سنین احتمال سرطان دستگاه گوارش به‌خصوص روده بزرگ و به‌خصوص در قسمت‌های انتهایی آن زیاد است. 
اگر به تازگی دچار یبوست شده‌اید و یا اسهال پیدا كرده‌اید، هر دو می‌تواند علامت خطر باشد. ضمن آن كه در مردان احتمال بروز سرطان روده بزرگ بیشتر از زنان است و مصرف كم فیبر در رژیم غذایی و همین‌طور مصرف سیگار احتمال بروز آن را بیشتر می‌كند. 
۲. وجود خون در ادرار:
این هم در آقایان محتمل‌تر و مهم‌تر است. دلایل مختلفی از جمله عفونت قسمت‌های مختلف دستگاه ادراری، سنگ كلیه و غیره می‌تواند با وجود خون و در نتیجه قرمز شدن ادرار همراه باشد. ۳البته هر قرمزی نشانه خون نیست و مصرف برخی داروها یا بیماری‌های كبدی نیز می‌تواند رنگ ادرار را تغییر دهد۳ اما یكی از مهم‌ترین دلایل وجود خون در ادرار، پیدایش سرطان در یكی از قسمت‌های دستگاه ادراری، تناسلی است. مثلا در پروستات یا مثانه ممكن است تومور یا بدخیمی وجود داشته باشد. این سرطان معمولا، به‌خصوص در مراحل اولیه، درد ندارند گاهی تنها علامت آنها همین قرمز شدن ادرار است. آزمایش ساده ادرار می‌تواند وجود خون در آن را ثابت كند.
۳. كاهش وزن:
اگر حداقل ۱۰ درصد وزن بدن در یك ماه اخیر كم شده باشد، بدون آن كه به رژیم‌ لاغری خاصی عمل كرده باشید، نشانه قابل توجهی است. مثلا فرد ۷۰ كیلویی در عرض یك ماه، ۶۳ كیلو یا كمتر بشود.
در این صورت ممكن است سرطان در هر قسمت بدن رخنه كرده باشد. پزشك با پرسیدن سایر علائم و انجام بررسی‌های لازم برای شایع‌ترین سرطان‌ها با هر سن و جنسی كه هستید، وجود یا عدم وجود سرطان و همین‌طور محل احتمالی آن را تعیین می‌كند. البته ممكن است با اولین مراجعه متوجه شوید كه علت كاهش وزن شما مشكل دیگری است و خیلی سریع و راحت بتوانید آن را حل كنید. 
۴. تغییر رنگ و اندازه خال‌ها: 
هم می‌توانند نشانه مهمی باشند. اگر متوجه این سرنخ‌ها شدید، از دستشان ندهید و مراجعه كنید. البته ممكن است نمونه‌برداری از بافت و بررسی روی آن تشخیص سرطان پوست نباشد، ‌ولی به‌هر حال شما چیزی از دست نداده‌اید. 
۵. توده در پستان: 
در زنان معاینه دوره‌ای پستان‌ها اهمیت دارد. معاینه به منظور جستجوی توده یا گره‌های كوچك در داخل بافت پستان صورت می‌گیرد كه ممكن است نشانه‌ای از وجود بدخیمی در آنها باشد. بهترین زمان برای معاینه در حمام و جلوی آینه است. 
شیوه صحیح انجام این معاینات را می‌توانید از كارمندان بهداشتی۳به‌خصوص ماماها۳ بخواهید. 
۶. ضعف ایمنی:
پیدا شدن زخم یا جوش یا هر نوع ضایعه پوستی كه دیرتر از معمول خوب می‌شود. این علامت مربوط به موقعی است كه به هر دلیلی سیستم ایمنی و ترمیم بدن ضعیف شده یا خوب كار نمی‌كند. دیابت شیرین یك علت شایع ضعف ایمنی است. دلیل دیگر ممكن است سرطان باشد. و البته دلایل مهم دیگری هم می‌توانند دخیل باشند. اهمیت ضعف بارز سیستم ایمنی آن است كه مصداق گندیده شدن نمك است۳ چون اگر این سیستم خوب كار نكند یعنی بدن در مقابل انواع عفونت‌های مختلف بی‌دفاع است .

منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت

انگشت‌هایت را نشکن!



انگشت‌هایت را نشکن!مردم عادت دارند با فشار به انگشتان دست یا حرکات سریع گردن یا فشار پا بر روی ستون فقرات کمری، باعث ایجاد این صداها شوند و به عبارتی قولنج آن را رفع کنند و با این حرکت، نوعی احساس راحتی به آنها دست می‌دهد.
در یک تقسیم بندی ساده می‌توان این صداها را به دو دسته تقسیم کرد: 
یک دسته صداهای حاصل از حرکات مفصلی است و دسته دیگر صدای حاصل از قولنج کردن مفاصل است که طی یک فشار شدید در انتهای دامنه حرکتی ایجاد می‌شود. 
تا زمانی که این صداها با درد و التهاب همراه نباشد، نگرانی زیادی در مورد ایجاد این صداها وجود ندارد. ولی در صورتی که تولید این صداها، همراه با درد و التهاب باشد، می‌بایستی برای درمان و مشکل موجود، به پزشک مراجعه کرد. 
در اصطلاحات علمی به این صداهای مفصلی،grating cracking ، clicking یا popping گفته می‌شود. این صداها در شرایط فیزیولوژیک و نرمال حرکات مفصلی یا در حین انجام درمان و مانیپولاسیون مفاصل نیز ایجاد می‌شوند.
همچنین مفاصل ممکن است لرزش‌هایی ایجاد کنند که قابل شنیدن نباشد و فقط احساس شوند، این موارد را لرزش‌های "subsonic" یا "زیر آستانه شنوایی" می‌گویند و در موارد بالینی به عنوان "کریپتاسیون" گفته می‌شود. 
علاقه محققین به این مسائل، منجر به انجام مطالعات مختلف، ولی محدود شده است که بخشی از تحقیقات توسط همکاران دندانپزشک و روی مفصل فکی گیجگاهی صورت گرفته است. 
در حالی که همکاران ارتوپد و فیزیوتراپیست بیشتر روی صدای مفاصل انگشتان و کمی روی گردن کار کرده‌اند.
● چگونگی ایجاد صداها 
اولین بار در سال ۱۹۷۱ دو دانشمند آلمانی، یک نیروی کششی را به مفصل سوم بین انگشت و کف دست اعمال نمودند و شکل‌گیری حباب‌های گاز که عمدتاً CO۲ بود را ثابت کردند. 
اعمال کشش بین سطوح مفصلی در طی فعالیت‌های روزمره، باعث افزایش حجم مفصل و کاهش فشار مایع مفصلی می‌شود که منجر به خروج گاز درون مفصلی و ایجاد حباب گاز می‌شود.
جریان مایع به سمت ناحیه ی با فشار کمتر، باعث خوابیدن (ترکیدن) حباب گاز و ایجاد یک صدای قابل شنیدن می‌شود. 
فرد با فشار به مفاصل انگشتان دست و پا و یا حرکت سریع گردن و کمر باعث ترکیدن حباب و ایجاد این صدا و کاهش فشار داخل مفصل می‌شود.
اخیراً هم دانشمندان با استفاده از عملکرد رادیوگرافی قبل و بعد از حرکت درمانی در مفصل انگشتان سوم، ایجاد گاز را که منجر به ایجاد صدای کراکینگ می‌شود به اثبات ‌رسانده‌اند.
همچنین مطالعات نشان داده است که این روند، ایجاد و ترکیدن حباب دامنه غیر فعال مفصل را به شکل قابل ملاحظه‌ای زیاد می‌کند.
این مسئله، غیر از مشکلات و عوارض فشار بر مفاصل، وابستگی‌هایی را برای فرد ایجاد می‌کند که بعدها با وجود رفع تشکیل حباب‌های گاز، همچنان فرد را مجاب به در آوردن این صداها و حل فشارهای روحی خود از راه غیرمعقول می‌کند. 
این صداها ممکن است در طی اجرای حرکات درمانی بر روی ستون فقرات (مانیپولاسیون) نیز ایجاد شود.
هر یک از مفاصل بدن ما دارای تعدادی گیرنده عصبی از انواع مختلف هستند که وظیفه آنها ارسال پیام به مغز و گزارش وضعیت مفصل از نظر موقعیت فیزیکی، تحریکات، صدمات یا فشارهای نامعقول است. 
این گیرنده‌ها در هر لحظه وضعیت مفصل را به مغز گزارش می‌کنند و مغز بر حسب این گزارش تصمیم‌گیری می‌نماید که باید چه عکس‌العملی را در مقابل حرکت، نیرو یا فشار داخل مفصل نشان دهد.
گفتیم ایجاد حباب‌ها باعث افزایش فشار داخل مفصل خواهد شد. افزایش فشار داخل مفصل به لحاظ ایجاد حباب‌های گاز، باعث تحریک گیرنده‌های داخل مفصل می‌شود. تحریک گیرنده‌های داخل مفصل، مغز را از ایجاد یک شرایط غیرطبیعی با خبر می‌کند. 
به دنبال این خبر، تصمیم‌گیری برای رفع این فشار غیرطبیعی اتخاذ می‌شود. لذا فرد با فشار به مفصل در دامنه انتهایی حرکت، باعث ترکیدن حباب و کاهش فشار داخل مفصل می‌شود. به این ترتیب، حس ناخوشایند مفصل قطع خواهد شد و فرد احساس راحتی می‌کند. 
اما مسئله این است که به مرور و بعد از سال ها تکرار این وضعیت، این کار برای فرد عادت شده و یک نوع وابستگی برای او ایجاد می‌کند، به شکلی که حتی بدون وجود حباب‌ها نیز در شرایط عصبی خاص فرد با حداکثر فشار به مفصل، برای ایجاد این صداها و کاهش فشار روحی خود تلاش می‌کند.
این مسئله، غیر از مشکلات و عوارض فشار بر مفاصل، وابستگی‌هایی را برای فرد ایجاد می‌کند که بعدها با وجود رفع تشکیل حباب‌ها، همچنان فرد را مجاب به در آوردن این صداها و حل فشارهای روحی خود از راه غیرمعقول می‌کند. 
یک جمله معروف می‌گوید: بهترین عادت این است که به چیزی عادت نداشته باشیم.
http://tebb.blogfa.com 

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتیاجتماعی و زیست محیطیبه مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


 

غلط های مشهور املایی و دستوری زبان فارسی



ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتیاجتماعی و زیست محیطیبه مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


 

غلط های مشهور املایی و دستوری زبان فارسی 

 

غلط مشهور در توصیف دو دسته به کار برده می شود:

دسته ی نخست کسانی هستند که از رهگذر سالوسی و ریاکاری در زمره ی نیک مردان جای می گیرند. در باره ی این  گندم نماهای جو فروش " می گویند:  فلانی غلط مشهور است، یعنی نان پرهیزکاری می خورد ولی " چون به خلوت می رود آن کار دیگر می کند ".

دسته ی دوم آن واژه ها و عباراتی است که بر خلاف حقایق تاریخی و یا آیین دستور زبان و صرف و نحو آن، بر زبان ها جاری است.

اکنون به نمونه های گوناگون این غلط های رایج در زبان فارسی که پرهیز از گفتن آن ها  بایسته است دقت کنید :

 

●  به کار بردن تنوین برای واژه های فارسی

کاربرد تنوین که ابزار ساختن قید در زبان عربی  است برای واژه های عربی جایز است، مانند: اتفاقا، تصادفا، اجبارا، ولی واژه های ناگزیر و ناچار و مانند آن ها که فارسی  است هرگز تنوین بر نمی دارد و نباید آن ها را چون این به کار برد:

گزارشا به عرض می رسانم ( به جای بدین وسیله گزارش می کنم که )،

 ناچارا رفتم ( به جای  به ناچار، یا  ناگزیر رفتم).

اکنون کار به جایی رسیده است که بسیاری تنوین را حتا برای واژه های لاتین نیز به کار می گیرند و مثلن می گویند: تلفونا به او خبر دادم، یعنی به وسیله ی تلفن، یا تلفنی  او را آگاه کردم.

تلگرافا  به او اطلاع دادم، یعنی با تلگراف یا تلگرافی او را آگاه کردم.

در این جا لازم به گفتن است که دیرزمانی است که  نوشتن تنوین به صورت ا در خط فارسی به کناری نهاده شده و آن را به صورت ن می نویسند. مثلن : اتفاقن، تصادفن یا اجبارن

 

●  واژه ی های  دو قلو، سه قلو، چهارقلو و مانند آن

واژه ی ترکی دو قلو اسمی مرکب از " دوق " و " لو "  است که روی هم همزادها معنی می دهد و هیچ گونه ارتباطی با عدد ۲ (دو) فارسی ندارد که اگر بانویی احیانن سه یا چهار فرزند به دنیا آورد بتوان سه قلو یا چهار قلو گفت.

 

درست مانند واژه ی فرانسوی دو لوکس De Luxe که بسیاری گمان می کنند با عدد ۲ (دو) فارسی ارتباطی دارد و لابد سه لوکس و چهار لوکس آن  هم وجود دارد. De حرف اضافه ی ملکی در زبان فرانسوی است به معنی " از" ( مانند Of در انگلیسی یا Von  در آلمانی ) و Luxe به معنی " تجمل و شکوه "  است و دو لوکس به معنی " از (دسته ی ) تجملاتی "  است ، یعنی هر چیزی که دولوکس باشد، نه از نوع معمولی،  بلکه از نوع تجملاتی و با شکوه آن است.

 

● به کارگیری واژه ها یا اصطلاحات با معنی نادرست

* جمله هایی مانند :

من به او مظنون هستم  ( می خواهند بگویند: من به او بدگمان هستم)

او در این قضیه ظنین است ( می خواهند بگویند: او در این قضیه مورد شک و گمان قرار دارد)

هر دو نادرست و درست وارونه ی آن درست است.

ظنین  صفت فاعلی و به معنی  کسی است که به دیگری بدگمان است و مظنون صفت مفعولی و به معنی  کسی است که مورد شک و بدگمانی قرار دارد. یعنی صورت درست  این جملات می شود:

من به او ظنین هستم .( یعنی من به او بدگمان هستم)

او در این قضیه مظنون است. ( یعنی او در این قضیه مورد شک و گمان قرار دارد)

 

مصدر عربی فقدان به معنی کم کردن، کم شدن و از دست دادن  است و معنی  نبود  ندارد  و درمورد مرگ و فوت کسی هم باید گفت:  در گذشت، یا رخت بر بست.

 

یا مثلن می گویند: " کاسه ای زیر نیم کاسه وجود دارد ". در حالی که کاسه هرگز زیر نیم کاسه جای نمی گیرد و در ادبیات هم همیشه گفته اند: زیر کاسه نیم کاسه ای وجود دارد.

 

شعر سعدی، یعنی:  " بنی آدم اعضای یک پیکرند " را " بنی آدم اعضای یکدیگرند " می گویند.

 

هنگامی که دانش آموزی در پایان سال تحصیلی در برخی از درس ها نمره ی کافی برای قبولی نمی آورد می گوید در فلان و فلان درس تجدید شدم و یا درباره ی کسی می گویند فلانی امسال تجدید شد. حال آن که این  نه خود دانش آموز،  بلکه درس های نمره نیاورده است که تجدید می شود و در شهریور ماه باید دوباره جدید شده و از نو امتحان داده شود ، چون این دانش آموزی تجدیدی شده است و باید او را تجدیدی، یعنی دارنده ی درس های تجدید شده نامید.

 

● غلط های دستوری

استاد:  این واژه فارسی است و باید جمع آن را استادان گفت نه اساتید .

مهر: مهر واژه ای فارسی است و صلاحیت اشتقاق عربی را ندارد و نباید مثلن گفت حکم ممهور شد، بلکه درست آن است که بگویند: حکم مهر کرده شد یا مهر زده شد.

 

● غلط های واگویی (تلفظی)

 پساوند " وَر " در زبان فارسی برای رساندن مالکیت و به معنی " صاحب " و دارنده  است. " رنج وَر " به معنی دارنده ی رنج و " مزد وَر " به معنی دارنده ی مزد است. امروزه بر خلاف این قاعده و برخاسته از خط عربی که ایرانیان به کار می برند، این واژه ها را به صورت رنجور و مزدور می نویسند که موجب آن گردیده است تا آن ها را  به نادرستی با  واو " سیرشده " (مانند واو  در واژه ی " کور ") تلفظ نمایند. 

واژه های دیگر ی نیز مانند دستور ( دست وَر به معنی صاحب منصب، وزیر) و گنجور ( گنج وَر) نیز از این گروه است.

 

 نامیدن پدر به جای پسر

زکریا نام پدر " محمد بن زکریای رازی "  و  سینا نیز نام پدر " ابوعلی این سینا " بوده است. لیکن همه جا آنان را با نام زکریای رازی و ابن سینا ، یعنی نه با نام خود، بلکه با نام پدران شان می نویسند. " بیمارستان ابن سینا " هنوز نیز در چهار راه حسن آباد تهران با این نام وجود دارد.

منصور نیز پدر " حسین ابن منصور حلاج " است که کوتاه شده ی نام وی "حسین حلاج " است. لیکن این نامی ترین عارف وارسته ی ایران  در سده ی سوم هجری را همه جا " منصور حلاج " می نامند و نه "حسین وار"، بلکه "منصوروار" بر سر دار می کنند، در حالی که منصور (یعنی پدر حلاج) در آن هنگام در خوزستان به حلاجی و پنبه زنی مشغول بوده است.

 

 

● غلط های املایی مشهور

 

آزمایشـات: واژه آزمایش را که فارسی اسـت برخی از فارسی زبانان با " آت " عربی جمع می بندند که نادرسـت اسـت و باید با " ها" ی فارسی جمع بسته شود. آزمایش ها درسـت اسـت.

در جمع بستن واژه ها ی فارسی با " جات " نیز غالبن همین گونه اشتباهات رخ می دهد، چرا که به نظر می رسد که  این نوع جمع فرقی با جمع با " آت " ندارد . اما برای نوشتن فارسی فصیح به تر است که این واژه ها نیز با " ها "جمع بسته شود، برای  احتراز از عربی مآبی . یعنی به جای روز نامه جات ، کارخانجات ، نوشته جات ، شیرینی جات ، ترشیجات ، دسته جات ، میوه جات ، نقره جات و.... به تر است چون این  بنویسیم :روزنامه ها ، کار خانه ها ، نوشته ها، شیرینی ها ، ترشی ها ، دسته ها ، میوه ها ، نقره ها .

از غلط های فاحش در همین زمینه یکی هم جمع بستن نام های جمع است. مانند تشکیلات که جمع تشکیل است و هنگامی که با : آت  آن را جمع می بندند ، جمع الجمع می شود،  از آن جمله اند : آثارها، اخبارها ، ارکان ها ، اعمال ها ، جواهرها یا جواهرات ، حواس ها ، عجایب ها ِ، منازل ها ، نوادرات ، امورات ، عملیات ها و دیگر، که شکل درست نوشتن وگفتن آن چون این  است : آثار، اخبار ، ارکان ، اعمال ، جواهر ، حواس ، عجایب، منازل ، نوادر ، امور ، عملیات و ..

آذان / اذان: این دو واژه را باید از هم جدا نمود. زیرا که معـنای آذان( گوش ها ) و معـنای اذان اعلام کردن، آگاه کردن، خبردادن  وقت نماز با خواندن کلمات مخصوص عربی در سـاعت های معینی از روز  در گلدسـته و مناره ی  مسجد است.

آزوقه / آذوقه: اصل این واژه که آن را آزوغه هم می نویسـند ترکی اسـت. پس باید  به" ز" نوشـته شـود.

آسـیا / آسـیاب: این واژه را به هردوشـکل می توان نوشـت و  بزرگان ادب فارسی هردو شکل را به کار بسـته اند.

آن را / آنرا:  " را"  واژه ی  مسـتقلی است و  پـیـوسته آن را جدا از کلمه ی پیشـین می نویسـند. مانند: این را،  وی را، ایشـان را، تو را، آن را .

اتاق / اطاق: از آن جا که این واژه ترکی اسـت و در ترکی مخرج " ط" وجود ندارد پس باید آن را با حرف " ت" نوشـت.

اتو / اطو:چون این واژه عربی نیسـت وممکن اسـت فارسی یا روسی باشـد، پس  به تر اسـت به " ت" نوشـته شـود .

ارابه/ عـرابه: ارابه واژه ی فارسی اسـت و عرابه معـرب آن. پس به تر اسـت آن را به صورت ارابه نوشـت.

ازدحام / ازدهام: این واژه را تنها می توان با حرف "ح" نوشـت زیرا  ازدهام واژه ای  بی معنی اسـت.

اسـب / اسـپ: به هردوصورت می توان این واژه را نوشـت. زیرا این واژه پهلوی اسـت نه عربی. امروزه بزرگان زبان بیش تر با " ب" می نویسـند. اما در گذشـته های بسـیار دور با " پ " می نوشـتند وهمین واژه جزء دوم نام های کهن خراسـانیان بوده است. مانند : ارجاسـپ، جاماسـپ، گشـتاسپ، تهماسـپ ، لهراسـپ و...

اسـتادان / اسـاتید: چون اسـتاد واژه ای فارسی اسـت جمع آن می شـود اسـتادان.  این کلمه که به صورت اسـتاذ به عربی رفـته است، در این زبان به صورت اسـاتیذ و اسـاتید جمع بسـته می شـود

اسـلحه/ سـلاح: بسـیاری کاربرد درسـت این دو کلمه را نمی دانند. به طوری که گاه به جای اسـلحه، سـلاح و گاه برعکس آن را به کار می برند. در حالی که اسـلحه جمع اسـت وسـلاح مفرد و نباید جمع اسـلحه را اسـلحه ها نوشت، زیرا که اسـلحه خود کلمه جمع اسـت و به جای آن می توان  واژهء سـلاح ها را به کار برد.

اقلاً / اکثراً: این دو کلمه در عربی به هیچ روی تنوین نمی گیرد و کاربرد آن ها بدین صورت از اغلاط مشهور به شمار می آید. به تر اسـت به جای اقلاً  " حد اقل " و یا به تر از آن " دسـت کم"  و یا " کم از کم " نوشـت و به جای اکثراً " غالبن"  و یا به تر از آن  " بیش تر " را به کار برد. .همچنین نمی توان واژه هایی مانند دوم وسـوم و چهارم راکه فارسی اند، دوماً و سـوماً و چارماً  نوشـت. یا واژه فارسی " زبان " را  زباناً .

اِن شاء الله / انشاء ألله:  جمله ی  " ان شاء الله "  از سـه کلمه سـاخته شـده اسـت: اِن ( اگر )، شـاء (بخواهد )، الله  (خداوند)، یعنی:  اگر خداوند بخواهد.  اما جمله ی " انشاء الله "  از دو کلمه سـاخته شـده اسـت: اِنشـاء ( آفریدن )، الله ( خدا ) به معنی:  خداوند بیافریند. آن چه به هنگام نوشتن این جمله مراد نویسنده است جمله ی نخست است ولی آن را به صورت جمله ی دوم می نویسد.

انتر / عـنتر: واژه انتر را که فارسی  و معـنای آن بوزینه می باشـد باید به همین صورت نوشـت. عـنتر به زبان عربی نوعی مگس و مجازن  به معنای شـجاع است.

باتلاق/ باطلاق:  واژه ی  باتلاق ترکی اسـت، نه عربی. پس نوشـتن آن با حرف " ت" درسـت اسـت.

باغ ها / باغات: واژه ی  باغ فارسی اسـت و  جمع بسـتن آن به " ات " عربی  نا درسـت اسـت.

بوالهوس / بلهوس: پیشـوند "  بُل " برسـر برخی واژه های فارسی می آید ومعـنای پـُر،  بسـیار و فراوان دارد، برابر این پیشوند در زبان عربی ابو می باشد که برای واژه های عربی به کار می رود و کوتاه شده ی آن را به صورت  بو می نویسند. پس"  بُل "  برای واژه های فارسی ( مانند بلکامه: پر آرزو،  بلغاک: پر شور) و "بو"  برای واژه های عربی (مانند بوالهوس : پر هوس، بوالعجب: پر شگفتی) درست است.

بوته / بته: معـنای این واژه، گیاه پـر شاخ و برگی اسـت که تنه ی ضخیم نداشـته باشـد و زیاد بلند نشـود و املای درسـت آن بوته اسـت.

به نام / بنام: در زبان عربی حرف جر " ب " را هـمیشـه باید به کلمه ی  بعد که مجرور اسـت متصل نوشـت، اما در زبان فارسی حرف اضافه " به" را باید همواره جدا از کلمه نوشـت. مگر در اشکال کهن مانند:  بدین  و بدو.، زیـرا اگر چون این  ننویسـیم  در موارد بسیاری امکان به جای یکدیگر گرفته شدن  واژه ها و معانی (التباس معنی)  وجود دارد، مانند همین "به نام" و  "بنام " که هر کدام جای کاربرد ویـژه ای دارد. به این نمونه ها دقت کنید:  او نویسـنده ی بنامی بود  و یا " من او را به نام نمی شـناختم".  به همین ترتیب  اگر  " به روی" را  " بروی"  بنویسیم معلوم نخواهد شـد که مراد چیسـت؟ آیا منظور از " بروی"  فعلی از مصدر رفـتن اسـت، مانند برو، بروی و... .یا آن که مثلن می خواهـیم بنویسـیم که:  این قـلم به روی میز اسـت  یا اگر ما " به درد " را " بدرد " بنویسـیم بازهم شباهت معـنا رخ می دهد، زیرا " بدرد : یعنی پاره کند و " به درد " یعنی به غم و اندوه.  به همین گونه اند صد ها واژه که باید به  هنگام نوشـتن آن ها با احتیاط بود، مانند: به دل و بدل، به شـتاب و بشـتاب، به کار و بکار، به گردن و بگردن، به کس و بکس، به همان و بهمان، به گردش و بگردش، به چشم و بچشم، به هر و بهر، به خر و بخر، به دوش و بدوش، به بار و ببار، به خواب و بخواب و غیره

بها / بهاء :  بها  به معنی قیمت ، ارزش و نرخ چیزی است . اما معنی  بهاء روشنی ، درخشندگی ، رونق ، زیبایی و نیکویی است و به معنای فر وشکوه و زینت و آرایش نیز به کار رفته است . مانند بهاء الدین یا بها ء الحق و یا بها ء الملک که معنای آن ها رونق دین ، شکوه دین و شکوه کشور است.  در پشت جلد ( پوشانه ) برخی از  کتاب ها می نویسند : بهاء .... ریال . که سخت نادرست است . 

پائین / پایین :. شاید گروه بسیاری از پارسی نویسان روزانه ده ها بار  همزه ی عربی  را در نوشته های خود به کار می برند و نمی دانند که این نشانه ی نوشتاری عربی  درزبان پارسی جایی ندارد. براین پایه نوشتن واژه هایی مانند " پائیز " ، " پائین " ، "موئین " ، "روئین" ، " آئین " ،" پر گوئی" ، " چائی "،  " امریکائی " و... نادرست است و باید پاییز ، پایین ، مویین ، رویین ، آیین ، پر گویی ، چایی،  آمریکایی  و چون این ها نوشت.

تاس / طاس: تاس واژه ای فارسی اسـت که عرب ها آن را گرفته و طاس می نویسند (معرب کرده اند)، یعنی ایرانیان  باید آن را  به حرف ت بنویسند.

تراز/ طراز: تراز واژه ای فارسی است که عرب ها آن را گرفته و طراز می نویسند (معرب کرده اند). به همین سـبب " تراز" و همه ی ترکیبات آن باید  با حرف " ت" نوشـته شـود. مانند: تراز نامه، هم تراز، ترازکردن و مانند این ها.

تپیدن / طپیدن :  تپیدن  واژه ای فارسی اسـت. و باید  با حرف " ت " نوشـته  شـود و  نوشـتن واژه های مشـتق از آن نیز  مانند:  تپش،  تپنده، تپید، تپاندن و مانند آن نیز بایسته است. همچنان واژه هایی مانند تالار، تپانچه، تنبور، تشـت وتهران که فارسی اند، نباید با " ط" نوشـته شـود.

  دیگر آن که در زبان عربی، هم ت وجود دارد و هم ط. مانند تابع و طبیب. از این رو واژه های عربی را می توان  به همان صورت عربی نیز  نوشت.  نکته ی دیگر آن که: اگر کلمه ای مربوط به زبان های بیگانه ی دیگر باشـد، به ت نوشـته می شـود. مانند: ایتالیا، اتریش، اتیوپی، امپراتور، ترابلس. اما برخی نام های خاص مانند سـقراط و بقراط و افلاطون و مانند آن ها  که از رهگذر زبان عربی وارد زبان فارسی شـده است می تواند به همان صورت عربی هم نوشته شود و گر نه چه فرقی  با اسـامی عربی چون حافظ، نظامی، ملا صدرا، ابوریحان و جز آن دارد که در آن ها تغییری ایجاد نمی شود.

ثواب / صواب: نوشـتن یکی از این واژه ها به جای دیگری  نیز یکی از غلط های رایج در املای زبان فارسی اسـت. در حالی که ثواب وصواب معانی جدا گانه ای  دارد و نباید آن ها را با هم اشـتباه کرد. ثواب اسـم است به معـنی " مزد و پاداش " ، اما صواب صفت اسـت به  معـنی  "درسـت، به جا و مناسـب".

جذر/ جزر: برخی ها درکاربرد درسـت این دو واژه نیز  اشـتباه می کنند.  جذر به معـنای ریشـه اسـت و در ریاضی  نیز عددی اسـت که آن را در خودش ضرب می کنند. مانند عدد ٣ که وقتی آن را در خودش ضرب کنند عدد ۹ به دست می آید که آن را مجذور می گویند.  جزراما فرو نشـسـتن آب دریا، بازگشـتن آب دریا و ضد مد می باشد.

جرأت/ جرئت: این واژه را باید جرات نوشت و به صورت جرئت اصلن وجود ندارد.

حایل / هایل: این دو واژه را نیز برخی  با یکدیگر اشـتباه کرده و به جای هم به کار می برند. حایل اسـم اسـت به معـنای چیزی که پرده وار میان دو چیـز واقع شده و مانع از اتصال آن دو گردد. اما هایل صفـت اسـت  به معنای ترسـناک: شـب تاریک وبیم موج و گردابی چنین هایل / کجا دانند حــال ما سـبکـسـاران سـاحل ها 
( حافظ )
 

خرد/ خورد: معـنای واژه خُرد کوچک و ریز و اندک اسـت مانند: خرد سال یا خرده فروشی، و واژه خورد سـوم شـخص مفرد از مصدر خوردن است در زمان گذشته. نمونه های دیگر:  سالخورده یا خورد و خوراک

داوود/ داود: املای این گونه واژه ها را در املای زبان فارسی  با دو ( واو ) سفارش کرده اند. به همین ترتیب واژه هایی  مانند طاوس و کیکاوس را نیز  باید با دو ( واو ) نوشـت: طاووس، کـیکاووس.

دُچار/ دوچار: این واژه را که گمان می رود ریشـه ی آن دو چهار باشـد، در متون قـدیمی  به صورت دوچار می نوشـته اند. اما در سده های  اخیر آن را به صورت دُچار نوشـته اند. امروزه نیـز به تر اسـت به همین صورت نوشـته شـود.

ذِ لت / ز َ لّت:  معـنای ذلت خواری ( متضاد عزت)  است، اما زلت یه معنای سـهو و خطا اسـت.

رُتیل / رطیل:  نوعی عنکبوت زهر دار را به عربی رتیل می گویند و رطیل وجود ندارد.

زرع / ذرع:  زرع  به معـنای " کشـت" و " کاشـتن " اسـت، در حالی که ذرع مقـیاس قـدیم یرای  طول و برابر  یک دهم از چهارمتر بوده اسـت.

زغال / ذغال: املای درسـت این واژه زغال اسـت.

زکام / ذکام: این واژه را بایـد با ز نوشـت،

سِـتبَر/ سـِطبَر : این واژه را که به معنای درشـت و کلفت اسـت، قـدما با حرف ط هم نوشـته اند.اما چون  واژه ای فارسی اسـت  به تر اسـت با حرف ت نوشـته شـود.

سـؤال / سـئوال:  شـکل درسـت آن این واژه سـؤال است.

سـوک/ سـوگ: املای این واژه هم با ک وهم با گ درست اسـت.

شـرایین/ شـرائین: املای این کلمه به صورت شـرایین درسـت اسـت.

شـسـت/ شـصت: این واژه ها راهم بسـیاری ها به اشـتباه به جای یکدیگر به کار می برند. شـسـت به معنای انگشـت بزرگ دسـت وپا وشـصت عدد ۶۰  اسـت. آقای ابوالحسن نجفی می نویسـد که چون هر دو عدد فارسی اسـت، تنها برای تمایز میان معـنای آنها است که یکی را با س و دیگری را با ص می نویسـند. ولی درمتون کهن، هردو واژه با " س" آمده اسـت.

صد / سـد:  چون واژه ی " سـده "  فارسی اسـت، سـد را نیز می توان با " س" نوشـت. اما چون در متون کهن و جدید این واژه را با " ص " نوشـته اند، اکنون  نوشـتن آن با " س" غـیر متعارف به نظر می رسـد. از سوی دیگر چون معنای دیگر سـد، مانع و  بند و حایل اسـت، لابد قـدما، عدد ١۰۰ را برای تفکیک صد از سـد. با " ص" نوشـته اند

صفحه/ صحیفه : صفحه به هر کدام  از دو  روی کاغذ و صحیفه به خود ورق کاغذ ( که دارای دو روی ) اسـت گفته می شـود. البته  ورق را در سـال های پسـین  برگ نیز می گویند.

طوفان/ توفان:  اصل این کلمه یونانی اسـت و شکل های دیگر این واژه ی یونانی در بسـیاری از زبان های ارو پایی هم به کار می رود، چون آن که در زبان انگلیسی  Typhoon و در زبان فرانسوی Typhon به همین معنای طوفان به کار می رود.  در فرهـنگ معین  واژه ی طوفان را که اسم و  معرب از کلمه یونانی اسـت به معنای باران بسـیار سـخت و شـدید و آب بسـیار که همه را بپـوشد وغرق کند و باد شـدید وناگهانی که موجب خسـارت و خرابی بناها و سـاختمانها شـود و سـبب تشـکیل امواج سـهمگین و مخرب گردد، و همچنان به معنای هر چیز بسـیار است که فراگیر باشـد مانند طوفان آتش یا  طوفان باد. اما در همان فرهنگ،  یک " توفان " هم  درفارسی هست که صفت فاعلی و از مصدر توفـیدن اسـت و به معنی شور و غوغا کننده، فریاد کننده و غُران  می باشد. پس برای تفکیک طوفان از توفان باید معنا های لغوی این واژه ها را  مد نظر قرار داد.

طوطی/ توتی: توتی واژه ای فارسی است و از این رو  می توان آن را با "ت " نوشـت. اما قـدمای زبان و ادب فارسی این واژه را با " ط" نوشـته اند و به این دلیل  امروزه نیز اگرچه  این واژه  فارسی می باشد نوشتن آن با "ط " نامانوس و نامتداول است.

غلتیدن/ غلطیدن: غلتیدن واژه ای  فارسی اسـت و باید  با " ت" نوشـته شـود . تر کیبات این فعل را  نیز  باید با ت نوشـت، مانند: غَلت، غلتیدن، غلتنده، غلتیده، غلتان، غلتک و...

 

غوته / غوطه : " در آب فرو رفتن " به فارسی " غوتیدن "  است که امروز در زبان تاجیک نیز به همین شکل و به همین معنی به کار می رود. از این رو غوطه خوردن، غوطه زدن و غوطهور نیز همگی نادرست است و باید با تای دو نقطه نوشته شود. از این گروهند: تپش، تپیدن، غلتیدن؛ غلت زدن، ؛ غلت خوردن؛ غلتک، غلتان.

غیظ / غیض:  در عربی غیظ، خشـم و غضب را گویند و غیض  به معنای کاهـش آب اسـت.

فترت/ فطرت:  معنای فترت، رکود وسـسـتی و بی حاصلی اسـت میان دو دوران خوشـبختی، یا فاصله ی میان دو دوره ی فعالیت. اما فطرت به خصوصیت و هر موجود از آغاز خلقتش می گویند و به سـرشـت و طبیعت او.

فطیر/ فتیر: فطیر واژه ای عربی و به معنی  خمیر ور نیامده و تخمیر نشـده است و از این رو باید با " ط " نوشـته شود و  واژه ای به نام فتیر اصلن وجود ندارد.

قفص / قفس:  این واژه عربی اسـت و باید با "ص " نوشـته شـود . اما در زبان فارسی آن را همیشه با "س " نوشـته اند و املای آن به شکل قفس  رایج  اسـت.

قیمومت / قیمومیت:  واژه ی قیمومت  را که به معنی قیم بودن است،  فارسی زبانان ساخته اند و در زبان عربی کاربردی ندارد و کاربرد قیمومیت  نادرست است

کُحل / کــَهل: کحل اسم است به معنای " سـرمه"  اما کهل ، صفت اسـت برای مرد میان سـال.

 گزارش ها / گزارشات: برخی ها  واژه ی  فارسی گزارش  را با " ات" عربی جمع می بندند که نادرسـت اسـت

لایتجزا / لایتجزی: این واژه با آن که عربی اسـت املای درسـت آن لایتجزا اسـت و معنای آن تجزیه نا پذیر.

مآخذ / مأخذ: واژه ی عربی  مأخذ مفرد و به معنی منبع و محل گرفتن و مآخذ جمع آن  است  . اما برخی این واژه ها را به جای یک دیگر یعنی مفرد را به جای جمع وجمع را به جای مفرد به کار می برند.

 مبرا / مُبری : این واژه ی عربی به معـنی" تبرئه شـده از تهمت"  اســت و در فارسی و عربی آ ن را مبرا می نویسـند.

 مجرا / مجری: واژه ی مجری اسـم فاعـل  مصدر اجراء و به معـنای  اجرا کننده اسـت، مانند " مجری قانون ". ولی در عربی  مجری را به صورت مجرا نیز تلفظ می کنند که در آن صورت، اسـم مفعول مصدر  اجراء  و به معنای " اجرا شـده،  عملی شـده " اسـت که در فارسی به تر است که  به صورت "مجرا"  نوشـته شـود تا با "مجری" اشتباه گرفته  نشـود.

محظور/ محذور:  واژه ی  محظور به معـنای " ممنوع و حرام" اسـت و محذور هم به معـنای " آن چه از آن می ترسـند" و هم به معنای "مانع و گرفـتاری"  آمده اسـت. یعنی در مواردی که مراد گرفـتاری و مانع و حجب وحیای اخلاقی باشـد باید محذور نوشـت مانند: " محذور اخلاقی " و یا  " در محذور قرار گرفتم و پیشـنهاد اورا پذیـرفـتم "،

مسأله / مسئله: این واژه عربی اسـت و در خط عربی به صورت مسـألة نوشـته می شـود و در زبان فارسی هم بسـیاری  این اصل را رعایت نموده و آن را به صورت مسأله می نویسـند، نه مسئله.

مسـؤول/ مسـئول: املای این واژه به هردو شـکل آن درسـت اسـت. در عربی البته مسـؤول می نویسـند، اما در فارسی همیشه آن را  با یک واو نوشـته اند.

مزمزه / مضمضه: واژه ی مزمزه فارسی  و به معـنای چشـیدن و نرم نرم خوردن چیزی است و مضمضه عربی و به معـنای گرداندن اب در دهان برای شـسـتن آن است.

مُعتـَنی به/ متنابه: این واژه  عربی اسـت و معنی آن، هـنگفت، مهم و قابل اعتنا اسـت و املای آن نیز به صورت معتنی به درسـت اسـت.

 مقتدا / مقتدی : این واژه  را که به معنی پیشوا است در عربی مقتدی نوشته اما  مقتدا تلفظ می کنند. از این رو در زبان فارسی برای پرهـیـز از اشـتباه خواندن  باید آن را مقتدا  نوشـت.

منتها / منتهی:  این دو واژه را در فارسی  به تر اسـت برحسـب تلفظ شـان بنویسـیم مانند:  سـاختمان های این ناحیه هـمه بلند اسـت، منتها محکم نیسـت یا " این خیال باطل به جنون منتهی خواهد شـد" .

 

نیاگان / نیاکان : در فارسی نیاگ  یا  نیا به معنی جد است و جمع درست آن نیاگان است نه نیاکان.

وهله/ وحله: این کلمه را که به خط عربی وهـله می نویسـند ومعنای آن نوبت و دفعه اسـت، نباید وحله نوشـت، زیـرا که وحله  در عربی و  در فارسی معنایی ندارد.

هیز / حیز:  واژه ی  هـیـز  به معنای  بدکار و بی شـرم اسـت، مانند: او نگاه هـیـز و دریده ای داشـت. و حیز به معنی  جا و مکان است.

هیئت / هیأت: واژه ی  هیئت عربی  و به  معنی شـکل و صورت چیزی و نیز  به معنی عـده ودسـته ای از مردم است. جمع هیئت نیز  هیأت  اسـت و نباید یکی را به جای دیگری به کار برد.

 

                 آهنگ دیگر  شعر از منوچهر آتشی                            


ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتیاجتماعی و زیست محیطیبه مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


 

آهنگ دیگر

 شعرم سرود پاك مرغان چمن نیست 
 تا بشكفد از لای زنبق های شاداب 
 یا بشكند چون ساقه های سبز و سیراب 
 یا چون پر فواره ریزد روی گل ها 
 خوشخوان باغ شعر من زاغ غریب است 
 نفرینی شعر خداوندان گفتار 
 فواره ی گل های من مار است و هر صبح 
 گلبرگ ها را می كند از زهر سرشار 
من راندگان بارگاه شاعران را 
 در كلبه ی چوبین شعرم می پذیرم 
 افسانه می پردازم از جغد 
 این كوتوال قلعه ی بی برج و بارو 
 از كولیان خانه بر دوش كلاغان 
 گاهی كه توفان می درد پرهایشان را 
 از خاك می گویم سخن ، از خار بدنام 
 با نیش های طعنه در جانش شكسته 
 از زرد می گویم سخن ، این رنگ مطرود 
از گرگ این آزاده ی از بند رسته 
 من دیوها را می ستایم 
 از خوان رنگین سلیمان می گریزم 
 من باده می نوشم به محراب معابد 
من با خدایان می ستیزم 
 من از بهار دیگران غمگین و از پاییزشان شاد 
 من با خدای دیگران در جنگ و با شیطانشان دوست 
 من یار آنم كه زیر آسمان كس یارشان نیست 
 حافظ نیم تا با سرود جاودانم 
 خوانند یا رقصند تركان سمرقند 
 ابن یمینم پنجه زن در چشم اختر 
مسعود سعدم ، روزنی را آرزومندم 
 من آمدم تا بگذرم چون قصه ای تلخ 
 در خاطر هیچ آدمیزادی نمانم 
 اینجا نیم تا جای كس را تنگ سازم 
 یا چون خداوندان بی همتای گفتار 
 بی مایگان را از ره تاریخ رانم 
 سعدی بماناد 
 كز شعله ی نام بلندش نامها سوخت 
 من می روم تا شاخه ی دیگر بروید 
 هستی مرا این بخشش مردانه آموخت 
ای نخل های سوخته در ریگزاران 
حسرت میندوزید از دشنام هر باد 
 زیرا اگر در شعر حافظ گلنكردید 
 شعر من ، این ویرانه ، پرچین شما باد 
ای جغد ها ، ای زاغ ها غمگین مباشید 
 زیرا اگر دشنام زیبایی شما را رانده از باغ 
و آوازتان شوم است در شعر خدایان 
 من قصه پرداز نفس های سیاهم 
 فرخنده می دانم سرود تلختان را 
من آمدم تا بگذرم ، آری چنین باد 
 سعدی نیم تا بال بگشایم بر آفاق 
مسععود سعدم تنگ میدان و زمین گیر 
 انعام من كند است و زنجیر است و شلاق


آکواریوم، اقیانوسی در خانه!

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  



آکواریوم، اقیانوسی در خانه!معمولا در هر خانه یا آپارتمانی گلدان‌های گل و پاسیوهای تزئینی دیده می‌شوند كه تا حدودی سرسبزی واقعی اما در مقیاس بسیار كوچك را در سراسر محیط خانه منتشر می‌كنند.
این سرسبزی زمانی كه با حركت و نشاط جاندارانی همچون ماهی‌های آكواریومی همراه شود، محیطی پرنشاط‌تر و به دور از بی‌رمقی و مردگی برای اعضای خانواده به‌خصوص خانم‌های خانه‌دار ایجاد می‌كند. در سراسر دنیا نگهداری آكواریوم‌های كوچك و بزرگ در خانه‌ها و آپارتمان‌ها تبدیل به سرگرمی جذاب توأم با شور و نشاط هیجان‌آور شده است. در اینجا سعی داریم هر چند كوتاه اما شما را با هر آنچه مربوط به نگهداری ماهی‌های آكواریومی در منزل می‌شود، آشنا كنیم.
ادامه نوشته

داستان : حاج بارك‌الله (میهن بهرامی)

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  


آوای شیپور طنینی سرد و شكافنده داشت مثل ضربه‌ی شمشیر، كه فضا و فاصله و دیوار را می‎شكافت و مثل دَمی سرد، دلواپسی می‎آورد. نوای شیپورزن حزین بود و انگار مرده‎ای را صدا می‎زد كه تنها در جایی دور، به انتظاری بیهوده خوابیده است.

همیشه آنها صبح زود به میدان می‎آمدند، چون روز تابستان بلند و گرم بود. اما شیپورچی ساعتی پیش از پیشخوانها شیپور می‎زد تا جمعیت جمع شود.

نوحه خوانها پیشخوانی می‎كردند. جوان بودند، چپیه بر سر و عبا بر دوش داشتند و عقال سیاهشان كهنه و زده بود. میان آواز با هم گفت و شنودی داشتند و چشم‎های فضولی كه، از زیر چپیه، میان جمعیت دور میدان دودو می‎زد. موقع خواندن با دست به این طرف و آن طرف اشاره می‎كردند و شعر آوازشان قدیمی و دلتنگ كننده بود. مادرم می‎گفت: ـ شعرها رو سینه به سینه می‎خونن.

گاه میانشان بچه‎ای هم بود و آواز كودكانه‎اش مخالف و زیر می‎آمد، قبای سبز كهنه و عمامه‌ی نقلی سیاه به او می‎پوشاندند و كرباسی لكه‎دار پیش سینه‎اش می‎آویختند كه، پیش از تعزیه، زن‌ها را به گریه می‎انداخت.

ادامه نوشته

شعر  :   برگزیده اشعار سیمین بهبهانی - چلچراغ - من و دیگران

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  

ترانه ها

شب مهتاب و ابر پاره پاره 
به وصل از سوی یار آمد اشاره
حذر از چشم بد، در گردنم کن
نظر قربانی از ماه و ستاره.
دلی دارم به وسعت آسمانی
درو هر خواهشی چون کهکشانی
نمیری، شور ِ خواهش ها، نمیری
بمانی، عشق ِ خواهش زا، بمانی!
نسیم ککل افشان توأم من
پریشان گرد ِ سامان توأم من
پریشان آمدم تا آستانت
مران از در! که مهمان توأم من.
فلک با صدهزاران میخ ِ نوری
نوشته بر کتیبه شرح ِ دوری
اگر خواهی شب دوری سراید
صبوری کن، صبوری کن، صبوری...
شب مهتاب اگر یاری نباشد
بگو مهتاب هم، باری، نباشد
نه تنها مهر و مه، بل چشم ِ روشن
نباشد، گر به دیداری نباشد.
زمین پوشیده از گُل، آسمان صاف
میان ما جدایی، قاف و تا قاف
به امید تو کردم زیب ِ قامت
حریر ِ خامه دوز و تور ِ گلبافت.
شب مهتاب یارم خواهد آمد
گُلم، باغم، بهارم خواهد آمد
به جام چِل کلید گل زدم آب
گشایش ها به کارم خواهد آمد.
چو از در آمدی، رنگ از رُخم رفت
نه تنها رنگ ِ رخ، بل رنگِ "هر هفت"
چنان لرزد دلم در سیم ِ سینه
که لرزد سینه در دیبای زربفت.
شب مهتاب‍ یارم از در آمد
چو خورشید فلک روشنگر آمد
به خود گفتم شبی با او غنیمت
به محفل تا درآمد شب سرآمد.
 

زبان انگلیسی: مکالمات روزمره آمریکایی (قسمت سوم)

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  

در این بخش به مکالمات روزمرۀ آمریکایی میپردازم. بسیاری از زبان آموزان وقتی صحبت میکنند، فقط از چند کلمه ساده روزمره استفاده میکنند و سعی میکنند کل منظورشان را با همان چند کلمه جزئی بیان کنند و حال آنکه اگر بخواهند به شکل مدرن حرف بزنند کلامشان بسیار زیباتر خواهد شد. در این عبارات که همه از کتابهای زبان اصلی اخذ شده است، سعی کرده ام تا حدی این زیبائی در مکالمات به روز را منعکس کنم.

جملات زیر همه کاربردی و رایج هستند و سعی شده است تا حد امکان از اصطلاحات خودمانی و عامیانه پرهیز شود مگر اینکه بسیار شایع و رایج باشد.


ادامه نوشته

ضرب المثلهای ایرانی: دو قورت و نیمش باقی است

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

http://www.novinpendargroup.com/  

  ضرب المثل بالا دربارۀ کسی به کار می رود که حرص و طمعش را معیار و ملاکی نباشد و بیش از میزان قابلیت و شایستگی انتظار تلطف و مساعدت داشته باشد. عبارت مثلی بالا از جنبۀ دیگر هم مورد استفاده و اصطلاح قرار می گیرد و آن موقعی است که شخص در ازای تقصیر و خطای نابخشودنی که از او سرزده نه تنها اظهار انفعال و شرمندگی نکند بلکه متوقع نوازش و محبت و نازشست هم باشد. 

در این گونه موارد است که اصطلاحاً می گویند:"فلانی دو قورت و نیمش باقی است." یعنی با تمتعی فراوان از کسی یا چیزی هنوز ناسپاس است. 
اکنون ببینیم این دو قوت و نیم از کجا آمده و چگونه به صورت ضرب المثل درآمده است. 

ادامه نوشته

۱۰ اشتباه در ظاهر شما

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  

۱۰ اشتباه در ظاهر شمابرای داشتن یک تیپ مقبول مردانه،یاد بگیریم که از انجام چه کارهایی و چگونه خودداری کنید.
۱) رنگ بیش از حد
استفاده از رنگ های زیاد باعث می شود که توجه دیگران نسبت به شما جلب شود. سعی کنید در لباس هایتان بیش از ۳ رنگ استفاده نکنید و تا آنجا که می توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.
سعی کنید از مکمل های رنگی استفاده کنید. رنگ هایی که متضاد یکدیگرند تکمیل کننده هم نیز هستند (مثلاً بنفش و زرد یا آبی و نارنجی) رنگ هایی که به هم نزدیک هستند به نام رنگ های «هم خانواده» شناخته می شوند. (مثل زرد و نارنجی) زمانی که می خواهید لباس بپوشید باید سعی کنید که از رنگ های متضاد یا رنگ های هم خانواده استفاده کنید.اگر لباس هایتان روشن است باید کفش هایتان نیز روشن باشد ولی اگر لباس های تیره بر تن می کنید کفش شما نیز باید تیره باشد.
ادامه نوشته

۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانان



ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  

۱۱ نکته درباره اتاق نوجوانانبه دلیل اینکه نوجوان‌ها همیشه به دنبال آزادی و آرامش هستند، به‌طور معمول به فضایی بزرگ هم نیاز دارند تا به طور نسبی نیازهایشان فراهم شود. در ستون این هفته به چند نکته در مورد اینکه چطور نوجوان‌ها را خوشحال کنیم و نیز اینکه چطور کاری کنیم که از اتاق خود راضی باشند، اشاره می‌شود.
نکته اول) استفاده از بالش‌های دکوری، فرش‌های کوچک، آباژورهای پایه بلند و تابلوهای دیواری می‌تواند فضایی شاعرانه و دوست داشتنی در اتاق نوجوانان خلق کند.
ادامه نوشته

دلمه با نان لواش (دست پیچ )

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  


● مواد لازم :‌

گوشت چرخ كرده :‌ نیم كیلو گرم 
جعفری وترخان :‌۲ پیمانه 
گردو : ۲ قاشق غذا خوری 
زرشك : ۲ قاشق غذا خوری 
پیاز :‌یك عدد 
گوجه فرنگی متوسط : ۲ عدد 
روغن ،‌نمك ، فلفل ونان لواش :‌به اندازه كافی 
ادامه نوشته

سعدی را بهتر بشناسیم


ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  

الشيخ‌الامام المحقق ملک‌الکلام افصح المتکلمين ابومحمد مشرف‌الدين (شرف‌الدين) مصلح‌بن عبدالله‌بن مشرف‌السعدى الشيرازى بزرگترين شاعرى است که بعد از فردوسى در آسمان ادب فارسى درخشيده است و هنوز مى‌درخشد. در نام و نسب و تاريخ وفات اين استاد بزرگ ميان نويسندگان و مؤلفان قديم اختلاف است و سرچشمهٔ اين اختلاف‌ها شهرت فراوان سعدى و افتادن نام بلندش در افواه خاص و عام است. اما بنابر آنچه از تحقيق در مأخذهاى موثق برمى‌آيد نام و نسب درست او همان است که در آغاز اين مقال آمده است.


ادامه نوشته

«گفتگوی» با قاعده

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  



«گفتگوی» با قاعدهبه نظر شما آیا انسان می تواند مهارت های گفتاری و محاوره ای خود را ارتقا» دهد؟ در جواب باید خدممتان عرض کنیم که، البته که می تواند، اما ممکن است تغییر بعضی از عادت های گفتاری و محاوره ای ما که در طول زندگی مان بوجود آمده و شکل گرفته کمی دشوار باشد و زمان ببرد، اما تردیدی وجود ندارد که این امر امکانپذیر است. 
اجازه بدهید راست و پوست کنده به سراغ نمونه هایی از اشتباهات رایجی که خیلی از ما در مکالماتمان مرتکب آنها می شویم برویم و ضمن بیان آنها به طرح راه حل هایی برای آنها بپردازیم. 
ادامه نوشته

آیا با هرکسی می توان ازدواج کرد؟

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/  


آیا با هرکسی می توان ازدواج کرد؟● اول در انتخاب زوج، رضایت خانواده ها است
یعنی اعضای مهم و اصلی خانواده (پدر،مادر،خواهر و برادر) از ان انتخاب رضایت داشته باشند.در خانواده های ایرانی یک سنت است که اگر بزرگان خانواده ،فردی را بپذیرند و مثلاً بگویند که این داماد خوبی است ؛قبول داریم و مبارک است ان شاء الله … ، بدین ترتیب مرحله اول به خوبی پشت سر گذاشته شده است.
حالا این نوع انتخاب را مقایسه کنید با انتخاب یک دختر و پسری که بدون توافق خانواده هایشان میخواهند به محضر بروند و عقد کنند .خانواده ها با احترام به خواستگاری دختر می روند ، در روز خوبی مثلاً روز عید غدیر می روند،همگی توافق می کنند ،وبعد قرار نامزدی را میگذارند و … می بینید که ر ضایت خانواده های طرفین ازدواج اولین عامل سرنوشت ساز در زندگی زوج ایرانی است.در کشوری که مردم به صورت دسته جمعی زندگی می کنند ،وقتی شما با یک مرد زندگی می کنید انگار با یک قبیله زندگی می کنید.
ادامه نوشته

الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی

 

ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم.

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/ 

 




الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتیمحیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است ،این امکان رابه مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاههای اینترنتی اقدام کنند. باید خاطر‌نشان کرد که خرید به صورت اینترنتی براساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست، بلکه براساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالااستوار است. (lohse&spiller۱۹۹۸) از سوی دیگر خرید از طریق فروشگاههای اینترنتی همانند خرید از طریق کاتالوگ است زیرا در هر دو تحویل کالا از طریق پست است و مصرف کننده نمی تواند کالا را قبل از خرید لمس و یا احساس کند. پس قبول خرید اینترنتی و انجام آن تا حد زیادی به ارتباطات مصرف کننده و چگونگی تعامل افراد با کامپیوتر بستگی دارد. بعلاوه، ویژگیهایی نظیر ارائه اطلاعات، راهنمایی و هدایت و انجام سفارشها در یک وسیله خرید دو سویه و تعاملی به عنوان عامل مهمی در ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیک نسبت به فروش سنتی در نظر گرفته شده است . در آثار ومقالات مربوط به تجارت الکترونیک، تحقیقات متعددی در مورد خرید اینترنتی و ارزیابی مصرف کننده وجوددارد که بعضی از بررسیها وجود یک اعتبار تجربی بین عوامل مؤثر بروی خرید ورفتار خرید اینترنتی را توجیه می کند. اما تحقیقات جدید ، سبک پردازش اطلاعات توسط مشتریان، الگوهای خرید، ترجیحات مشتریان ، و زمینه های مرتبط برای ایجاد جذابیت بیشتر،برای استفاده کنندگان از فروشگاههای اینترنتی را مورد توجه قرارداده اند .محققان بازاریابی معتقدندکه درورای هرعمل خرید یک فرایند مهم تصمیم گیری نهفته است که باید بررسی شود. مراحلی که خریدار طی می کند تا تصمیم بگیرد که چه نوع محصولاتی را خریداری کند را فرایند تصمیم گیری خرید گویند .در این زمینه مدل‌های زیادی وجود دارد که این مدل‌های تصمیم گیری ، رفتار خریدو شیوه های قابل درک توسط مصرف کنندگان را نشان می دهند .هدف این مدل‌ها نظم و ادغام اجزای گسترده دانش شناخته شده در مورد رفتار مصرف کننده است که به شرح مختصری از بعضی مدل‌ها خواهیم پرداخت .
ادامه نوشته

۵ نکته درباره عصبانیت و طرز برخورد با ‌آن


 ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم.

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/ 

۵ نکته درباره عصبانیت و طرز برخورد با ‌آن
تازگی‌ها احساس می‌کنم که خیلی زودرنج و بدخلق شده‌ام. با کوچک‌ترین رفتاری از طرف دیگران عصبانی می‌شوم. خودم نیز می‌دانم رفتارم اشتباه است و به همین دلیل چند ساعت بعد احساس بدی دارم. شما هنگام عصبانیت چگونه خود را آرام می‌کنید؟

عصبانیت احساسی مخرب است و آرامش فکری را از ما می‌گیرد. عصبانیت با احساس پریشانی ما را رها می‌سازد و اغلب میراث افسردگی و پشیمانی از خود به جا می‌گذارد. در مواقع عصبانیت، احساس دستپاچگی به ما دست می‌دهد و به نظر می‌رسد قدرت متوقف ساختن آن از ما سلب شده است.


ادامه نوشته

۱۰ قانون تغذیه برای افزایش وزن !!!

 ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم.

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/ 

 



۱۰ قانون تغذیه برای افزایش وزن !!!بسیاری از جوانان، در دریافت وزن و بالا بردن آن، دچار مشكل هستند. تنها راه افزایش وزن در شما ورزش و فراوان خوردن است. در اینجا ۱۰ روش تغذیه ای برای بالا بردن وزن بدون دریافت میزان بالایی از چربی پیشنهاد می شود:
۱ – غذای بیشتر، بیشتر و بیشتر 
چنانچه ورزش می كنید و رشد ندارید، تنها مشكل به اندازه كافی نخوردن شماست. چطور انتظار داریدوقتی كالری كافی را برای پر كردن میزان سوخت كالری بدنتان در روز مصرف نمی كنید، افزایش وزن بیابید؟ به عنوان یك وعده غذایی متوسط، شما بایستی روزانه ۱۰ كالری به ازای هر (پوند) از وزن بدنتان دریافت كنید تا بدن قادر به ترمیم و رسیدگی كه به تمام اجزای بدن باشد، حالا به منظور افزایش وزن، باید حداقل ۵۰۰ كالری درروز و هر وعده غذایی مصرف كنید تا میزان كالری دریافتی از حد نرمال آن بالا رفته، موجب بالا رفتن وزن شود. 
ادامه نوشته

آیا خال ها خطرناکند؟


 ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم مقاله شما را تهیه نماییم.

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/ 


آیا خال ها خطرناکند؟خال ها ضایعات پوستی مسطح یا برجسته پوست هستند که ناشی از به هم خوردن ترکیب طبیعی بافت های پوست ناشی از افزایش یا عملکرد غیر طبیعی سلولهای رنگدانه ساز پوست هستند. در حقیقت خال یک تنوپلاسم خوش خیم سلولهای رنگدانه ساز است. 
خال های مادر زادی در موقع تولید ممکن است بسیار کمرنگ باشند و به همین دلیل ممکن است مورد توجه واقع نشوند.خالها ضایعه ها خوش خیم هستند ونیاز به اقدام درمانی ندارند. انواع خال ها به طور کلی خال ها به دو گروه بزرگ تقسیم می شوند:
الف) خال های اکتسابی:
اکثریت خال ها اکتسابی هستند و به طور طبیعی حدود ۸۰ درصد مردم دارای یک یا چند خال ملانوسیتی هستند می باشند. این خال ها بیشتر در دوران کودکی و بلوغ ایجاد می شوند و پس از سن ۳۵ سالگی پیدایش خال جدید کمتر دیده می شود. 
ادامه نوشته

تنبلی چشم

 ما با دسترسی ویژه به همه منابع علمی می توانیم. مقاله شما را تهیه نماییم

برای ارائه مقالات (پزشکی-بهداشتی- اجتماعی و زیست محیطی) به مجله، روزنامه ،همایش ، کنگره ، دانشگاه  و سازمان مربوطه می توانید به سایت زیر  مراجعه کرده

و با پرداخت مبلغ جزیی ، مقاله درخواستی را دانلود نمایید.

http://www.novinpendargroup.com/ 



تنبلی چشم (Amblyopia)تنبلی چشم یا آمبلوپی (Amblyopia) که در حدود ۳% از افراد دیده می شود زمانی رخ می دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی پیدا نکند. این اختلال که معمولا در یک چشم دیده می شود بدلیل اختلال دید چشم تنبل بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی، نزدیک بینی، یا آستیگماتیسم)، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم)، و یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از عواملی نظیر آب مروارید، کدورت قرنیه، و یا افتادگی پلک) رخ می دهد. عدم وضوح تصویر در چشم بیمار و بهتر بودن تصویر ایجاد شده در چشم سالم سبب می شود تا مغز بین دو چشم، چشم سالم را برای دیدن انتخاب کند و در واقع مسیر ارسال تصویر از چشم بیمار به مغز را مسدود و یا اصطلاحاً دید چشم بیمار را "خاموش" کند.
● علائم تنبلی چشم:
ادامه نوشته

آشپزخانه تکانی برای روزهای عید

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/

http://healthy1.blogfa.com/


آشپزخانه تکانی برای روزهای عیدعید نزدیک است‌، کم‌کم اسم خانه تکانی سرزبان‌ها افتاده. همیشه تمیزکردن آشپزخانه بیشترین وقت خانم‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.
سروسامان دادن به کابینت‌هایی که در طول یک سال پر از وسایل و ظرف و ظروف اضافه شده‌اند و اگر خیلی خوش‌بینانه به قضیه نگاه کنیم به‌هم‌ریختگی مشکل اصلی آنهاست.
البته شاید برای خانه تکانی کمی‌ زود باشد، اما از آنجایی‌که اکثر کارها به دقیقه نود کشیده می‌شود‌، بد نیست که پیش‌پیش در مورد روش‌هایی که در وقت اضافه به دادتان می‌رسد مطالبی بخوانید‌:
▪ کابینت‌ها‌: 
کابینت‌ها حداقل سالی یک بار به گردگیری و شستشو نیاز دارند و اگر نایلون‌های کف آنها را هم عوض کنید لطف بزرگی در حق خودتان کرده‌اید‌. شاید نوع نایلونی که برای کف قفسه‌ها انتخاب می‌کنید چندان برای شما اهمیت نداشته باشد، اما بهتر است از این به بعد به این موضوع توجه کنید.
کابینت‌هایی که نزدیک زمین هستند به نایلون‌های مقاوم تر و کلفت‌تری نیاز دارند، ولی می‌توانید از نوع جدیدی از نایلون‌های شیشه‌ای نیز استفاده کنید که کف کابینت‌ها می‌چسبند. پس از اینکه گرد و خاک بین شیارها و درزهای کابینت‌ها را کاملاً تمیز کردید با خیال راحت نایلون را پهن کنید و ظرف و ظروف را روی آن بچینید‌. 
▪ شوهرتان را دست‌کم نگیرید
همیشه هم حضور مردها در آشپزخانه مترادف با ریخت و پاش نیست‌. از شوهرتان بخواهید بدنه کابینت‌ها را بدنه ماشین خود فرض کند و آنها را با روغن جلای مخصوص برق بیاندازد‌. با اینکار سطح کابینت‌ها و رویه میزها در برابر خراشیدگی مقاوم شده و اثر انگشت نیز به‌راحتی از روی آنها پاکمی‌ شود‌.
▪ یخچال‌:
قبل از هرچیز در محتویات یخچال خود تجدید نظر کنید‌. فکر نمی‌کنید بد نباشد اگر جعبه گز سال قبل را که تقریباً سنگ شده از یخچال بیرون کنید؟ پس از خارج کردن مواد غذایی و ظرف و ظروف بی‌مصرف نوبت به تمیز کردن کشوهای پایینی یخچال می‌رسد‌.
آنها را کاملاً بیرون آورده و زیر شیر آب بشویید و یا با یک دستمال خیس آنها را تمیز کنید‌. برای جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی در داخل این کشوها یک تکه اسفنج کوچک داخل آنها قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند‌.
پس از اینکه بدنه داخلی یخچال و سطح قفسه‌های آن را تمیز کردید‌، یخچال را از برق درآورده و آن را جلو بکشید تا از دیوار فاصله بگیرد‌. سطح پشت یخچال را از گرد و خاک تمیز کنید تا خیالتان از همه جا راحت باشد‌.
▪ گاز:
می‌دانیم که خانم‌ها به تمیزی گاز خود بسیار اهمیت می‌دهند و همیشه در حال گاز پاک کردن هستند‌، اما به هرحال این کار هم جزیی از خانه تکانی است‌.
▪ دیگر وسایل
حالا نوبت به تمیزکردن کتری‌، قهوه جوش‌، ماکروویو و‌... می‌رسد‌. کتری را پر از آب کرده و داخل آن مقداری سرکه سفید بریزید و اجازه دهید مدتی بجوشد‌. سپس آب کتری را خالی کرده و بسته به مقدار جرم دیواره آن ۴-۵ بار این کار را تکرار کنید‌. در آخر یک بار کتری را از آب پر کرده و بگذارید مدتی بجوشد تا طعم سرکه از بین برود‌. همین کار را در مورد قهوه جوش نیز می‌توانید انجام دهید‌. 
برای تمیز کردن دیواره‌های داخلی ماکروویو دو فنجان آب را در ظرفی ریخته و آن را داخل ماکروویو قرار دهید‌. دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید چند دقیقه ای آب بجوشد تا بخار کاملاً فضای داخلی ماکروویو را پر کند‌. با اینکار ذرات مواد غذایی و چربی‌هایی که به دیواره‌های آن چسبیده‌اند به‌راحتی با یک دستمال خیس پاک می‌شوند‌.
▪ فوت کوزه‌گری
هیچ‌وقت جزئیات را فراموش نکنید‌. شاید تصور شما از یک آشپرخانه ایده‌آل فقط پاکیزگی کابینت‌ها و وسایل آن باشد‌، اما مسلماً دلیل اصلی ایده‌آل شدن یک آشپزخانه چیدمان مناسب وسایل و رنگ‌بندی درست آن است‌. دکوراسیون حساب شده‌، چشم را می‌نوازد‌، ذهن را بخوبی با محیط درگیر می‌کند‌، و نهایتاً باعث می‌شود دست و دل خانم خانه خیلی راحت‌تر به سمت پخت‌وپز برود‌. پیشنهاد ما چند نکته ساده است‌:
یک سبد چوبی زیبا با چند نوع میوه مصنوعی روی میز آشپزخانه قرار دهید‌. 
از یک قوری بی‌مصرف یا هر ظرف دیگری که مدتهاست بی‌استفاده مانده برای سبز کردن گندم استفاده کنید‌. 
در کاسه‌های سفالی آبی‌رنگ چند عدد سیب قرمز یا چند عدد انار قرار دهید و روی پیشخوان بگذارید‌. 
داخل یک پارچ سفالی آبی رنگ چند شاخه گل طبیعی بگذارید و روی پیشخوان قرار دهید‌.

دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی زیبا-عکس

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/

http://healthy1.blogfa.com/


در این مطلب به  ویژگی های چند یک از مهم ترین سبک های دکوراسیون اتاق نشیمن بپردازیم 

دکوراسیون اتاق نشیمن

 

امروزه در طراحی داخلی تعداد بی شماری سبک و شیوه های متفاوت برای دکوراسیون اتاق نشیمن وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و تاثیرات خاص خود را دارند. مهم این است که سبکی که شما برای اتاق نشیمن خود انتخاب می کنید با روحیات و ویژگی های شخصیتی شما سازگار باشد و بتواند احساسی را القا کند که متناسب با شرایط روحی و شخصیتی شماست.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

سبک مدرن دکوراسیون اتاق نشیمن
در این سبک رنگ های روشن و خطوط صاف متعدد حرف اول را می زنند. سبک مدرن هم می تواند رسمی باشد و هم می تواند غیر رسمی و اسپرت باشد. ویژگی این سبک کاملا به نوع و مدل وسایل و پارچه ها وچیدمان آن ها بستگی دارد. برای مثال در یک اتاق نشیمن مدرن و رسمی تعداد رنگ های به کار رفته کمتر است و خطوط منظم تر و واضح تر در طرح های موجود در دکوراسیون و خود چیدمان به چشم می خورند. در حالی که در چیدمان مدرن غیر رسمی تعداد رنگ ها بیشتر است و وسایل و لوازم بکار برده شده بسیار ساده هستند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

سبک تلفیقی دکوراسیون اتاق نشیمن
در چنین سبکی به نوعی دو یا چند سبک مختلف با هم ادغام می شوند و از زیباترین ویژگی ها و قسمت های هر سبکی در آن استفاده شده است. در حقیقت این سبک گلچینی از دو یا چند سبک است.برای مثال از مبلمانی مدرن در کنار کفپوش سنگی استفاده می شود که هر یک نماینده یک سبک هستند و حالت های بی شمار دیگر که می تواند با این سبک بوجود آورد. تنوع این سبک بسیار زیاد است زیرا می توانیم عناصر مختلف سبک های مختلف را به حالت ها متعددی با هم تلفیق کنیم.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

سبک روستایی دکوراسیون اتاق نشیمن
در این سبک تنها ویژگی ای که بسیار مشهود و محسوس است سادگی و بی آلایشی است. در این سبک بیشتر از پارچه هایی از جنس شانل و پنبه استفاده می شود و وسایلی بسیار به ساده ترین حالت ممکن کنار هم چیده می شوند. چیدمانی به سبک روستایی باید برای افرادی که وارد آن می شوند تداعی کننده روستا و طبیعت بکر باشد، از این رو باید بیشتر از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد مثل سبز و قهوه ای و هم چنین عناصر طبیعی از قبیل چوب و سنگ استفاده شود. چنین سبکی احساسی بسیار تسکین دهنده ای را در فضا القا می کند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

سبک سنتی دکوراسیون اتاق نشیمنسبک سنتی یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین و از طرفی اصیل ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی و به خصوص در دکوراسیون اتاق نشیمن است. این سبک جزو معدود سبک هاییست که گذر زمان آن را تکراری و کسل کننده نمی کند و در هر شرایطی می تواند ظاهری بسیار شیک و رسمی داشته باشد. عناصری از قبیل اشیا و وسایل سنتی و عتیقه معرف اصلی این سبک چیدمان هستند. رنگ آمیزی در این سبک از رنگ های سنگین و غالبا خنثی تشکیل می شود. برای مثال ترکیب زرشکی و طلایی یکی از مهم ترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک سنتی است.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده زیبا

“دکوراسیون اتاق نشیمن”

دکوراسیون اتاق نشیمن

نکاتی درباره تزیین اتاق نشیمن

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/

http://healthy1.blogfa.com/


نکاتی درباره تزیین اتاق نشیمندر هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مکان است؛ بنابر این باید در تعیین دکوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به کاربردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و ... می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد که ما در اینجا چند مورد آن را ذکر می کنیم.
۱) محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای این که کاناپه را به دیوار بچسبانید. آن را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا یا گلدانی گل قرار دهید.
۲) در اتاق نشیمین خود، از رنگ های ملایم استفاده کنید. همان طور که می دانید، رنگ ها تأثیر مهمی در روحیه افراد دارند؛ پس با توجه به رنگ های استفاده شده، اتاق نشیمن می تواند مکانی دلهره زا، دلپذیر یا آزاردهنده باشد؛ بنابر این با انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دکوراسیون اتاق نشیمن را به انجام رسانده اید. شما دوست دارید که اتاق نشیمنتان فضایی گرم و دوستانه داشته باشد و باید گفت یکی از رنگ هایی که این خصوصیات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی زیبا و دلپذیر ساخت.
۳) استفاده از آینه برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا بسیار مناسب است. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با نصب یک آینه بزرگ بر روی دیوار، می توانید تا حد زیادی فضا را بزرگتر جلوه دهید. البته باید دقت کنید که سمت مقابل آینه شلوغ نباشد.
۴) برای تزیین اتاق نشیمن می توانید از وسایل کوچک و زیبا استفاده کنید. مثلاً در کنار کاناپه میز گرد کوتاهی قرار دهید و روی آن چند جلد مجله یا کتاب بگذارید. همچنین سعی کنید در گوشه و کنار از گلدان های گل استفاده کنید تا فضا نشاط انگیز شود.
۵) مجسمه های زیبا، نقش مهمی در آراستگی اتاق نشیمن دارند. گوشه های اتاق و روی میزها بهترین مکان برای قراردادن مجسمه ها هستند. البته چنانچه اتاق نشیمن شما کوچک باشد. بهتراست از مجسمه های کوچک به تعداد کم و یا تنها یک مجسمه بزرگ استفاده کنید. دقت کنید که این مجسمه ها حتما نباید گرانقیمت باشند.
۶) آباژورها و چراغهای رومیزی، از دیگر لوازمی هستند که در زیبایی محیط تأثیر بسزایی دارند. بهتر است آنها را در گوشه های اتاق و کنار مجسمه ها قرار دهید.
همان طور که دیدید، تزیین خانه و بویژه اتاق نشیمن به شما اجازه می دهد تا از قدرت ذوق و خلاقیت خود به بهترین شکل استفاده کنید. توجه کنید که وسایل نامبرده شده در بالا، به هیچ عنوان حتماً نباید گران قیمت باشد، بلکه انواع ارزان قیمت آنها همراه با کاربرد اندکی ذوق و سیلقه تءثیر زیادی در زیبایی فضای خانه خواهند داشت.
منبع : تبیان

آثار زیانبار مصرف حشیش




آثار زیانبار مصرف حشیش● صمغ کشنده 
شایع ترین ماده غیرقانونی در سراسر جهان از گیاهی به نام شاهدانه هندی که شبیه به گزنه است به دست می آید. بخش های مختلف این گیاه حاوی مواد فعال بوده و بسته به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد قدرت های مختلفی دارد. 
حشیش صمغ چسبنده یی است که از این گیاه حاصل می شود، آن را به صورت قالبی در می آورند و به رنگ سبز خاکستری یا قهوه یی مایل به سبز دیده می شود. حشیش معمولاً به صورت خشت پخته و در تکه های جامد مکعبی شکل فروخته می شود. در نوع ناخالص حشیش، فضولات حیوانی نیز با آن مخلوط می شود که مصرف آن منجر به مسمومیت خطرناکی می شود.
● روغن حشیش
روغن حشیش قوی ترین فرم این ماده است. این روغن غلیظ، سبز تیره یا قهوه یی مایل به قرمز است که از تصفیه حشیش با یک ماده حلال ارگانیک به دست می آید. معمولاً این روغن را به توتون داخل سیگار مالیده و به روش دود کردن مورد مصرف قرار می دهند.
ادامه نوشته

۴ وضعیت قرمز در آرایشگاه

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/



۴ وضعیت قرمز در آرایشگاهبرای بیشتر زنان و مردان آرایشگاه رفتن به معنای زیبایی و به دست آوردن چهره‌ای تازه‌تر و زیباتر است ولی پشت این همه رنگ و مش و قیچی و بند گاهی خطراتی وجود دارد که سلامت شما را تهدید می‌کند. خطراتی که به چشم نمی‌آیند...
۴ خطر زیر را می‌توان به‌عنوان مشت نمونه خروار ذکر کرد:
۱) رژه قارچ‌ها و میکروب‌ها در آرایشگاه!
اولین خطری که در آرایشگاه سلامت شما را تهدید می‌کند، میکروب‌ها و بیماری‌های مربوط به آنها است. این قبیل بیماری‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی نمود: بیماری‌های خونی و بیماری‌های پوستی. بیماری‌های خونی عبارتند از بیماری‌هایی که از طریق خون (حتی به مقدار اندک) و خراش‌های پوستی از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می‌شوند. 
ادامه نوشته

آیا خوردن تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول خون می‌شود؟

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/




آیا خوردن تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول خون می‌شود؟زرده تخم مرغ ۲۱۳ میلی گرم کلسترول دارد و اگر شما در روز یک تخم مرغ می‌خورید پس باید از دیگر غذاهایی که کلسترول بالایی دارند بپرهیزید . 
تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی کلسترول است و یک رژیم غذایی با مقادیر بالای کلسترول، منجر به افزایش میزان چربی خون می‌شود. 
مطابق نظر اکثر دانشمندان از آنجا که چربی‌های اشباع شده باعث افزایش میزان چربی خون می‌شوند افراد سالم باید میزان کلسترول مصرفی خود را به ۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهند ولی افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و یا چربی خون مبتلا هستند نباید بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم در یک روز کلسترول مصرف کنند .زرده تخم مرغ ۲۱۳ میلی گرم کلسترول دارد و اگر شما در روز یک تخم مرغ می‌خورید پس باید از دیگر غذاهایی که کلسترول بالایی دارند پرهیز کنید. اما خوردن سفیده تخم مرغ باعث بالا رفتن میزان چربی خون نمی‌شود چرا که سفید تخم مرغ هیچ کلسترولی ندارد و خوردن ۲ عدد سفیده تخم مرغ در روز می‌تواند جایگزین خوبی برای خوردن یک تخم مرغ کامل در روز باشد.

روش هایی برای رفع کوفتگی و ریکس ساختن عضلات

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/




۱۲ روش برای رفع کوفتگی و ریکس ساختن عضلاتشما همین الان تمرینات ورزشی خود را به پایان رسانده اید و در عضلات خود احساس فشار می کنید. به این دلیل که به سختی تمرین کرده اید به خود تبریک می گویید و به این فکر می کنید که تا چه حد می توانید نیرومند تر از گذشته ظاهر شوید. 
اما چیزی که فراموش کرده اید یکی از نکات کلیدی تمرین مناسب می باشد: ریلکس کردن عضلات. شما علاوه بر اینکه نیاز دارید ماهیچه های خود را برای رشد کردن تحریک کنید، بلکه باید به آنها به اندازه کافی استراحت هم بدهید تا مجددا سالم و سر زنده بشوند. 
در این قسمت ۱۲ روش برای آرام کردن و التیام دادن به ماهیچه ها پس از انجام تمرینات ورزشی را برایتان ذکر می کنیم. 
ادامه نوشته

ایست‌ قلبی‌

برای یافتن راز خوشبختی به سایت های زیر مراجعه کنید.

http://healthyfooddiet.blogfa.com/

http://newlifestyle.mihanblog.com/

http://www.novinpendargroup.com/

http://novinpendar.blogsky.com/



ایست‌ قلبی‌ عبارت‌ است‌ از فقدان‌ كامل‌ پمپ‌ كردن‌ خون‌ توسط‌ قلب‌. تأخیر در درمان‌ این‌ حالت‌ حتی‌ برای‌ 5-3 دقیقه‌ ممكن‌ است‌ باعث‌ مرگ‌ یا آسیب‌ دایمی‌ مغز شود. بروز این‌ حالت‌ تا سن‌ 45 سالگی‌ در مردان‌ بیش‌ از زنان‌ است‌، اما پس‌ از آن‌ برابر است‌.
ـ علایم‌ شایع‌:
۱. تشنج‌
۲. نبض‌ لمس‌ نمی‌شود. تنفس‌ نیز معمولاً متوقف‌ می‌شود.
۳. منگی‌ كوتاه‌مدت‌، و به‌ دنبال‌ آن‌ غش‌ كردن‌ و از دست‌ دادن‌ هوشیاری‌
۴. پوست‌ به‌ رنگ‌ آبی‌ ـ سفید در می‌آید. مردمك‌ها نیز گشاد می‌شوند.
۵. گاهی‌ از دست‌ رفتن‌ كنترل‌ ادرار و مدفوع‌. غش‌ كردن‌ ساده‌ در نگاه‌ اول‌ ممكن‌ است‌ شبیه‌ ایست‌ قلبی‌ به‌ نظر آید، اما در غش‌ كردن‌ ساده‌، نبض‌ وجود دارد و تنفس‌ قطع‌ نمی‌شود.

ادامه نوشته