(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خوراک گوشت و قارچ

Image result for ‫خوراک گوشت و قارچ‬‎


مواد لازم برای خوراک گوشت و قارچ

سیب زمینی 4 عدد

گوشت چرخ کرده 250 گرم

پیاز 1 عدد

قارچ 250 گرم

فلفل دلمه ای نصف 1 عدد

شیر 4 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی غذایی فوق العاده خوشمزه و ساده است که هم میتواند به شکل گراتن در فر تهیه شود و هم بدون فر. در اینجا خوراک گوشت و قارچ در فر به شکل گراتن پخته شده است اما شما میتوانید پس از تهیه پوره سیب زمینی و مخلوط گوشت و قارچ، مخلوط را روی پوره بریزید و غذا را به همان صورت سرو کنید. در صورتی که میخواهید از پنیر هم در این حالت استفاده کنید، در مرحله آخر پخت گوشت و قارچ، پنیر رنده شده را روی آن بریزید و یکی دو دقیقه درب تابه را ببندید تا پنیر ذوب شود.


مرحله اول:

سیب زمینی ها را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید خوب آب پز و نرم شوند. بعد از خنک شدن، آنها را پوست بکنید و با پوره ساز یا گوشتکوب به خوبی له کنید.


 مرحله دوم:

شیر را به سیب زمینی له شده اضافه کنید. کمی هم نمک بزنید و مخلوط کنید. حال برای تهیه گراتن، پوره سیب زمینی آماده شده را کف ظرف مورد نظر یکنواخت پهن کنید.


 مرحله سوم:

قارچ را خرد کنید و در تابه روغن بریزید. وقتی آب قارچ کشیده شد کمی آن را تفت بدهید تا پخته شود و آن را کنار بگذارید. پیاز را کاملاً ریز کنید و در روغن تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. سپس کمی زردچوبه به آن بزنید. گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل و کمی دیگر زردچوبه بزنید. به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت عوض شود. رب گوجه را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس قارچ را به آن اضافه کنید و از روی شعله بردارید.


 

مرحله چهارم:

تا اینجا غذا آماده است. میتوانید مخلوط گوشت و قارچ را روی پوره بریزید و به همین شکل سرو کنید. اما برای تهیه گراتن مخلوط را در ظرف پوره بریزید و آن را یکنواخت پهن کنید.


 

مرحله پنجم:

پنیر موزورلا را روی سطح خوراک بپاشید. مقداری هم آویشن روی آن بپاشید. (میتوانید از آویشن در مخلوط گوشت و قارچ هم استفاده کنید)


 

مرحله ششم:

ظرف را 20 دقیقه در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید. در آخر 2-3 دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا رویش هم طلایی شود.


Image result for ‫خوراک گوشت و قارچ‬‎

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی آماده است. آن را برش بزنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

افسردگی نوجوان، علائم و راه درمان آن چیست؟

Image result for ‫افسردگی در جوانان‬‎


افسردگی، نوعی اختلال خلق یا اختلال عاطفی در افراد است. کودک و نوجوان نیز ممکن است، به سبب شدت فشار روحی ناشی از مرگ یکی از اطرافیان (به خصوص والدین)، رفتار عجیب و غیر طبیعی خانواده، خشونت، ناامنی و عدم ثبات خانواده به علت اعتیاد پدر یا مادر، و یا به علت اختلافات خانوادگی و ... به این بیماری مبتلا شود. بعضی از علایم این بیماری عبارت اند از: روحیه غمگین و غیر شاد، عدم احساس لذت و رضایت از فعالیت های روزانه، اختلالات خواب، تغییر اشتها، قصد یا اقدام به خودکشی، خود را ملامت کردن، تغییر رفتار کودک و نوجوان، میل به تنهایی و عدم تعامل با همسالان، احساس ناامیدی، جامعه ستیزی و پرخاشگری و ...

*اغلب افراد جامعه جوانان را انسان هایی مضطرب و نگران تصورمیکنند؛‌یعنی افرادی با نوسانات عاطفی و هیجانات شدید و ناگهانی. جوانان با بسیاریازبرخوردهای جدید و فشارهای روانی خصوصاً در اوج دوران بلوغ روبه رو هستند و به این دلیل بعضی از آنان دچار مشکلات زیادی می گردند .


بیشتر مردم بنا به برداشت های شخصی،نوسانات عاطفی جوانان را جزئی ازتغییرات عادی و بخشی از دوره بلوغ می دانند .


با وجوداین مشخص گردیده که تمامی این نوسانات عاطفی  نمی تواند ناشی از رشد و پیشرفت در دوره بلوغ و نوجوانی باشد . در حقیقت برای بسیاری از جوانان نشانه هایی مانند ناخوشایند بودن زندگی ، نارضایتی ، سردرگمی ، تنهایی و انزوا ، احساس بی ارزش بودن و رفتارهای ضد اجتماعی و … ممکن است و یا می تواند نشانه هایی از افسردگی باشد .


سال ها تصور می شد  که کودکان و نوجوانان به افسردگی مبتلا نمی شوند . اما در حال حاضر مشخص و تأکید شده است که جوانان هم مانند دیگر افراد ممکن است به بیماری افسردگی مبتلا گردند .

Image result for ‫افسردگی در جوانان‬‎

افسردگی حالتی است که به طور آشکار و مشخص با عواملی مانند :  نوع زندگی روزانه ، انواع مشاغل اجتماعی ، عادی بودن زندگی روزمره و خوش و بشاش بودن بستگی دارد . متأسفانه در سی سال گذشته سرعت  خودکشی در جوانان سه برابر شده است . از سویی دیگر می توان چنین برداشت نمود که افسردگی جوانان  به درمان و برنامه های  درمانی به شکل رضایت بخش جواب میدهد . به همین دلیل و برای آگاهی از انجام کمک های ضروری باید پدرها و مادرها،آموزگاران وافراد  جامعه را به شناختن بیماری افسردگی  در مراحل مختلف زندگی تشویق نمود .


اگر شما نوجوانی را می شناسید و حدس می زنید که از افسردگی رنج می برد، در بهترین موقعیت کمک کردن  به او قرار دارید ،‌اما متأسفانه و در بیشتر مواقع  تشخیص این که نوجوانی افسرده است  یا خیر مشکل است .


گاهی نوجوانان و جوانان نسبت به روابط خود  با دیگران بی احساسهستند و چهره ای غمگین دارند ویااز دیگران مأیوسندو خود را بی یاور می بینند.این را بدانیم  که در این حالت ، در ابتدا این گونه جوانان نیاز به فردی دارند که به سخنان آنان گوش دهد نه این که به نصیحت بپردازد. اینیکنوع مهارت است که باید مورد توجه فرد کمک کننده قرار گیرد .  در همین راستا باید جوان افسرده را به زندگی کردن تشویق و امیدوار نمود ،‌ زیرا بلافاصله  بعد از شروع برنامه های درمانی امکان دارد که جوان افسرده زندگی روشن و امیدوار کننده ای  را در پیش روی خود داشته باشد .

Image result for ‫افسردگی در جوانان‬‎

تعریف افسردگی :

تقریباً هر فرد و در هر سن و سال ( جوان یا سالمند )  احتمال دارد که به طور موقت احساسیأس و ناامیدی کند.این احساس  جزیی از روند زندگی است که ممکن است در برخی از موارد و بدون درمان،برطرف شده و یا بهبود یابد . از سویی دیگر فردی که از بیماری افسردگی رنج می برد  نباید انتظار بهبودی خود به خود داشته باشد .بیماری افسردگی می تواند قدرت عمل فرد را به گونه ای مختل سازد که از زندگی کردن بیزار شود  و در شدیدترین و بدترین موارد ،‌ افسردگی می تواند منجر به خودکشی گردد . این نکته بسیار مهمی است که به افراد افسرده این اطمینان  داده شود که آنها دیوانه نیستند وهیچ گاه نباید از این که افسرده شده اند احساس شرمندگی نمایند. چرا که افسردگی یک بیماری معمولی است و گرفتاری های درمانی ناشی از آن بیشتر از درمان سرماخوردگینیست .

Image result for ‫افسردگی در جوانان‬‎


افسردگی در سنین بین ۱۳ تا ۱۹  سالگی


افسردگی می تواند همه افراد را در هر سن  و سال  و در هر کشور  و در هر مرحله از زندگی مبتلا نماید . آن دسته از افرادی که در دوره نوجوانی و جوانی و یا در دوره ای از زندگی شان به بیماری افسردگی  مبتلا شده اند  آمادگی بیشتری برای افسرده شدن دارند. گرچه در دوره بلوغ و نوجوانی به افسردگی  آنان توجه  کمتری شده است.  بر طبق پژوهش های انجام شده معمولاً افسردگی در سنین بین ۱۵ تا ۱۹ سالگی برای اولین بار تظاهر می نماید . مشخص شده است که در اواخر قرن اخیر  افسردگی به طور چشمگیری در جوانان رو به افزایش بوده است . برخی  بررسی ها نشان داده است کهبیست درصد دانش آموزان به طور عمیق دچار غم زدگی یا دچار بعضی از انواع دشواری های روانی و یااختلالات روانی می باشند .


دنیایی که ما در آن به سر می بریم و زندگی می کنیم،میزان کشمکش هایش افزایش یافته و بسیاری از جوانان آمادگی برخورد و سازش با اینفشارهای روانی ندارند .


به هر حال در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی از نوجوانان و جوانان دچار افسردگی می گردند  جواب های ساده ای وجود ندارد . زیرا بروز افسردگی تقریباً و همیشه  در رابطه با علل وعوامل متعددی شروع می گردد .


علائم افسردگی در جوانان چیست؟


تشخیص بسیاری از علائم و نشانه های افسردگی در جوانان خصوصاً آنهایی که ممکن است افسردگی پنهان و در نتیجه علائم پنهان داشته باشند کار دشواری است .  با وجوداینمی توان نشانه های افسردگی جوانان را مشابه نشانه های افسردگی در دیگر افراد دانست .


به طور عادی افسردگی در جوانان  بر روی عواطف ، افکار ، ‌رفتار و رابطه با دیگران تأثیر می گذارد .  جوان افسرده و غمگین  به نظر می رسد . اغلب قیافه ای درهم و درفکر فرو رفته دارد . از زندگی لذت نمی بردو انگیزه فعالیت در انجامدادنکارهایش را ندارد؛ از اجتماع  و رابطه گروهی و خانوادگی  دوری می کند؛ در افکارش تغییراتی  به وجود می آید که نمی داند درست است یا خیر ، ‌به دلیل افکار واندیشه های منفی که دارد نمی تواند خودش را به درستی بشناسد و در نتیجه آینده  خود را مبهم و  سردرگم احساس می کند و در مدرسه معمولاً نتایج تحصیلی خوبی ندارد .

Image result for ‫افسردگی در جوانان‬‎

اضطراب که اغلب ناشی از احساس خطری  نادانسته و ناشناخته است  معمولاً در نوجوانان  و جوانان همراه افسردگی  و به طور یکسان آشکار می گردد . همچنین ممکن است  نوعی ترس مبهم ( ترس مرضی )  بروز نماید که در وضعیت های خاصی به سراغ فرد می آید ، مانند ترس از رفتن به مدرسه و …


هنگامی که افسردگی شدت بیشتری می یابد ، ‌احساس بی ارزش بودن ،‌ ناامیدی ، شک و بدبینی ( به این گونه که مورد اذیت و آزار دیگران قرار گرفته است )  به سراغ افراد افسرده می آید . آن گونه که دیده شده است. در بعضی مواقع افسردگی با حالات بی قراری،بیش از حد فعال شدن  و رفتارهای ضد اجتماعی خودنمایی می کند و در نوجوانان موجب اختلالات یادگیری ‌،پرخاشگری و بعضی از رفتارهای مخاطره آمیز میشود.


در بعضی از تحقیقات چنین حدس زده شده  که بیست  در صد افسردگی در جوانان به شکل حالات افسردگی و سرخوشی تظاهر می نماید  که این شکل عواطف ،حالات پراکنده ای دارند . یک روز افسرده ، غمگین ، گیج و مبهوت  و یک روز هیجان زده و حتی سرزنده و شاد به نظرمیرسند . همچنین در افسردگی  پنهان با شکایت های جسمی-معمولاً شکایت های جسمی با بیماری جسمی که فرد ذکر می کند نمی تواند ارتباط منطقی داشته باشد– از جمله : تغییرات اشتها، پرخوری  عصبی و بی اشتهایی عصبی که بیشتر جنبه روانی دارندروبرو هستیم.‌ بی اشتهایی عصبی گاهی به حدی است که فرد هیچ میلی به غذا خوردن ندارد. در بعضی مواقع احساس خستگی به حدی است که مدت ها می خوابد و باز هم کمبود خواب می نماید و معلوم نیست به چه میزان  به خواب احتیاج دارد . برعکس بعضی از آنان دچار کم خوابی می شوند و از سردردهای مزمن و دردهای دستگاه گوارش ( معده و روده ) شکایت دارند .


خطر خودکشی


خودکشی در حال حاضر دومین علت مرگ در سنین بین پانزده تابیست سالگی،  بعد ازحوادث رانندگیاست . خودکشی در افراد جوان درسی سال اخیر در مرحله سوم قرار گرفته است . بررسی هایی که  در مورد خودکشی انجام گرفته  نشان داده است که درچهلدرصد دانش آموزان مدارس ،‌ فکر به خودکشی ،‌ به مراتب بیشتر از سایر افراد اجتماع است .

Image result for ‫خودکشی‬‎

اگر جوانی را می شناسید کهاز خودکشی حرف می زند بهترین کار این است  که از او به شدت مراقبت نمایید .


آیا فردی را می شناسید که چنین نشانه هایی را دارد :

·        انرژی و تحرک لازم  را برای زندگی کردن از دست داده است .


·        از کار کناره گیری کرده است .


·        غمگین و ناامید است .


·        در گفت گوهایش یک نوع سردرگمی احساس میشود .


·        از گرفتاری های زندگی شکایت  دارد .


·        در تحصیل شکست خورده است .


·        دچار دشواری های خواب و خوراک است .


·        احساس بی ارزشی دارد .


·        زندگی کردن برایش اهمیت ندارد .


·        احساس گناه می کند.


·        به الکل و دارو و … اعتیاد دارد .


·        با بزرگ ترها ، ‌دبیران و … مشکل ارتباطی دارد .


·        دچار اضطراب وترس است.


·        یک نوع کمال گرایی در وی دیده می شود.


·        به خودکشی فکر می کند.


توجه داشته باشید این فرد دچار افسردگی است واگر فردی در مورد خودکشی صحبت می کند  به احتمال قوی ممکن است به خودکشی دست بزند .

Image result for ‫خودکشی‬‎

علاوه بر این که به شما توصیه می شود مراقب وی باشید، هر چه سریع تر وی را به یک متخصص یا پزشک یا مشاور معرفی نمایید . این افراد می توانند به وی کمک  زیادی  نموده و حتی وی را از اقدام به خودکشی منصرف نمایند .


دقت نمایید که آرامش  و برخورد ملایم توأم با اعتماد به نفس شما،به فرد کمک زیادی می تواند بکند. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند  که جوانان بیشتر در معرض خطر قرار دارند . بسیاری از جوانان در یک زمان کوتاه بعد از یأس و ناامیدی ، قطع رابطه با دیگران و شکست در درس و تحصیل  و اجتماع و درگیری با پدر و مادر  و بزرگترها ممکن است دست به خودکشی بزنند و اکثر جوانانی که دست به خودکشی می زنند  از الکل نیز استفاده می کنند . خوشبختانه از زمانی کهعلائم افسردگی مشخص گردیده و احتمال انجام خودکشی می رود(و در حال حاضر در بسیاری از مدارس و دبیرستان ها با شناختی که پیدا شده است و با انجام بعضی روش ها و حتی در اجتماعاتی که برگزار می گردد) به افرادی که در معرض خطر قراردارند  کمک های لازمداده می شود .*

Image result for ‫افسردگی در جوانان مشاوره‬‎

راه های درمان افسردگی:


1. والدین درمانی: والدین درمانی بهترین راه برای خارج کردن کودک از شرایط استرس‌زا است. روابط بین فردی سالم در خانواده می‌تواند در تشخیص بموقع علائم افسردگی در نوجوانان مفید باشد. والدینی که نمی‌توانند در این دوره حساس با نوجوانان خود ارتباط برقرار کنند، فرزندان خود را که از بیان ترس‌ها و نگرانی‌های خود هراس دارند، گریزان می‌کنند. این کار باعث می‌شود آنها به جوانانی افسرده تبدیل شوند. همچنین فشار والدین برای سرآمد و بهترین بودن در دروس و در مقابل بی اعتنایی کامل نسبت به دیگر فعالیت‌های فوق برنامه مورد علاقه نوجوان می تواند موجب این بیماری شده یا بر آن بیفزاید.


 در مقابل، آن دسته از والدین که با هوشیاری برای نوجوانانشان وقت و انرژی می‌گذارند و در صورت لزوم مبالغی را هزینه می‌کنند می‌توانند به نوجوان خود کمک کنند تا آینده خود را بسازد و بسرعت بر نگرانی‌های دوره نوجوانی غلبه کند. حمایت از نوجوانان در طول این سفر گذار از کودکی به جوانی بسیار آسان‌تر است تا این که بعدها برای بازگرداندن سلامت روانی او به دردسر بیفتند.



بر این اساس باید به فرزندان خود کمک کنیم تا غرور خود را بازسازی کنند. موفقیت‌های آنان در عرصه‌های مختلف را که ممکن است یک هنر، ورزش یا مطالعات درسی و غیره باشد، تشویق کنیم. از پیشداوری و پیش‌بینی بی‌موقع خودداری کنیم. اجازه دهیم نوجوان گام‌های طبیعی خود را در مسیر رشد بردارد و او را با انتظارات خود یا ایجاد دیگر مسئولیت‌های خانوادگی به زحمت نیندازیم.


 به گفت وگو با آنان اهمیت داده و با آنها در مورد موضوعاتی نظیر انتخاب یک برنامه روزمره، دوست یابی، مسائلی نظیر سیگار کشیدن، مواد مخدر و مسائل جنسی تا حدی که امکان دارد و می‌تواند برای آنها مفید باشد، صحبت کنیم.

 

از این راه تا حد زیادی می توان به مشکلات روحی و روانی کودک پی برد تا بتوانیم رفتار مناسبی در مقابل آنها داشته باشیم. اگر او را دچار افسردگی یافتیم باید ببینیم چه چیزهایی می‌تواند باعث افسردگی شده باشد. شاید لازم است بعضی از رفتار خود را صحیح کنیم. بیشتر عواملی که باعث ایجاد افسردگی در نوجوانان می‌شوند، قبل از این که نیازی به یک روان درمان و روان‌شناس باشد، در خانه قابل برطرف شدن هستند.


 2. مشاوره درمانی: مربی یا فرد دلسوز و آگاهی که نوجوان بتواند براحتی با او درد دل کند، مورد مناسبی است برای این که او احساسات سرکوب شده خود را تخلیه کند. 


3. خانواده درمانی: متخصص خانواده درمانی نه تنها نوجوان افسرده ، بلکه تمام خانواده را زیر نظر می گیرد. همان طور که قبلاً گفتیم ، توجه به خانواده به این دلیل نیست که « علت » گرفتاری نوجوان، خانواده اوست، بلکه به این دلیل است که در حقیقت خانواده محیطی گروهی است و هیچ فردی از دیگر افراد جدا نیست. کودکان افسرده اغلب به خانواده هایی تعلق دارند که میزان بالایی از مصیبت در آن ها وجود دارد و معمولا در برقراری روابط اجتماعی مشکلاتی دارند . هر دوی این ویژگی ها می توانند موجب افزایش میزان رویدادهای حاد زندگی شوند.[4]


 دید متخصص خانواده درمانی این است که کودکی که مشکل دارد، در حقیقت مشکلات خانواده را عرضه می دارد. متخصص خانواده درمانی با درک روابط بین افراد خانواده و واکنش های آنها نسبت به یکدیگر و تصحیح و تغییر این روابط، سعی در حل مشکل آنان می کند.[5]


 3. روان درمانی: روان درمانی، شیوه ای درمانی است که به وسیله روان پزشکان و روان شناسان جهت کمک به مشکلات مختلف روان شناختی در افراد، مورد استفاده قرار می گیرد . این شیوه مستلزم آن است که فرد، در مورد مشکلاتی که با آنها مواجه است، به شکل رو در رو با درمانگر (روان درمانی فردی) یا در یک گروه کوچک با یک یا دو روان درمانگر روان درمانی گروهی) صحبت می کنند.[6]


 4. درمان های جسمی :درمان های جسمی در افسردگی کودکان و نوجوانان، نسبت به درمان هایی که تا کنون ذکر شد، اهمیت کمتری دارند، ولی گاهی این نوع درمان موثر است و در مواردی نادر ، مهم ترین وسیله درمان است .هر گاه گرفتاری کودک یا نوجوان شدید باشد و به درمان های گفت و گویی روان شناسی جواب ندهد، احتمالا تجویز دارو توسط پزشک (که در این مرحله اغلب روان پزشک کودک یا نوجوان است)، در نظر گرفته می شود.


5. ورزش درمانی: اگر کودکان یا نوجوانان، مرتبا ورزش کنند و وضعیت جسمی خود را در حالت طبیعی و خوب نگه دارند، نسبت به زمانی که از نظر جسمی وضعیت خوبی نداشته اند، کمتر مضطرب و افسرده خواهند بود . روان شناسان دو گروه افراد را با هم مقایسه کرده اند : گروه اول ورزش های سخت و گروه دوم ورزش های سبک انجام می دادند . اضطراب افراد گروه اول آشکار از اضطراب افراد گروه دوم کمتر بود . ورزش آثار منفی استرس را به شیوه های مختلفی کاهش می دهد . در درجه اول هورمون های وارد شده در جریان خون به هنگام استرس را مصرف و خطر آنها را در اثر گذاشتن بر دستگاه ایمنی بدن کاهش می دهند . در درجه دوم تنش متراکم در ماهیچه ها را آزاد می سازد . و بالاخره نیرو و قدرت بدنی را افزایش داده، مقاومت دستگاه قلبی عروقی را زیادتر می کند . آمادگی جسمی مطلوب و فعالیت های بدنی، بهترین وسیله برای مقابله و پیشگیری از بروز افسردگی و دیگر اختلالات روانی است . ورزش در فضای باز، بر افسردگی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.


 

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

Image result for ‫پودینگ شکلاتی‬‎


مواد لازم برای پودینگ شکلاتی

پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

شیر 1/4 پیمانه (برای خمیر کاکائویی)

شیر 2 پیمانه

شکر 1/3 پیمانه

عصاره وانیل 1/4 قاشق چایخوری (دلخواه)


Image result for ‫پودینگ شکلاتی‬‎

در دستور تهیه پودینگ شکلاتی مرحله به مرحله با دسر شکلاتی خوشمزه ای آشنا میشوید که در عرض یک ربع ساعت و فقط با 4 ماده ساده تهیه میشود. بله در 15 دقیقه همه مواد با هم مخلوط شده و روی شعله پخته و غلیظ میشوند. البته بعد از آن بهتر است پودینگ چند ساعتی در یخچال قرار بگیرد تا کاملاً سفت شود و حالت خامه ای پیدا کند اما شما میتوانید پودینگ را به صورت گرم هم سرو کنید.


در تهیه پودینگ شکلاتی از پودر کاکائو و نشاسته ذرت استفاده میشود که هر دو در فروشگاه های لوازم قنادی موجود هستند. بعد از این که پودینگ مدتی ماند و بسته شد بافت مخملی خامه ای فوق العاده ای پیدا میکند. برای مهمانی ها به راحتی میتوانید مواد لازم این دسر را دو یا سه برابر کنید.


 


طرز تهیه پودینگ شکلاتی

 


مرحله اول:

ابتدا 2 قاشق کاکائو و 3 قاشق نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. برای طعم کاکائوی بیشتر میتوانید 2 و نیم تا 3 قاشق کاکائو استفاده کنید اما در این صورت باید مقدار شکر را هم بیشتر کنید تا پودینگ تلخ نشود.


مرحله دوم:

یک چهارم پیمانه شیر اضافه کنید. شیر میتواند سرد باشد یا در دمای اتاق. هم بزنید تا زمانی که هیچ گلوله ای در مایع نباشد و مخلوط یکدست شود.


مرحله سوم:

2 پیمانه شیر را در شیرجوش بریزید و روی شعله بگذارید تا گرم شود. وقتی شیر گرم یا کمی داغ شد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود.


مرحله چهارم:

شعله را کم کم کنید و سپس خمیر کاکائو و نشاسته ذرت را اضافه کنید. بلافاصله شروع به هم زدن با همزن دستی کنید.

Image result for ‫پودینگ شکلاتی‬‎


مرحله پنجم:

بگذارید روی شعله ملایم بماند و مرتب هم بزنید تا پودینگ غلیظ شود. علاوه بر غلیظ شدن، رنگ مخلوط هم عوض میشود و کمی تیره تر میشود. با قاشق غلیظ بودن پودینگ را تست کنید. پودینگ باید یک لایه پشت قاشق را بپوشاند و به آهستگی از قاشق چکه کند.


مرحله ششم:

شعله را خاموش کنید و در صورت تمایل وانیل را اضافه کنید.


مرحله هفتم:

یک هم دیگر بزنید و بلافاصله مخلوط را بین کاسه ها تقسیم کنید. ته ظرف را هم که احتمالا پودینگ کمی غلیظ تر است با قاشق یا کفگیر سیلیکونی پاک کنید.

Image result for ‫پودینگ شکلاتی‬‎

 مرحله هشتم:

روی کاسه ها را با ورق آلومینیومی بپوشانید. البته بهتر است قبل از این کار صبر کنید پودینگ شکلاتی کمی خنک شود. اگر وقتی دسر داغ است رویش فویل بکشید روی آن قطره های آب ایجاد میشود.


 مرحله نهم:

دو تا چهار ساعت پودینگ را در یخچال قرار دهید تا غلیظ و مخملی شود. قبل از سرو هم میتوانید مقداری شکلات روی آن رنده کنید یا از میوه ها یا مغزهای دلخواه برای تزیین آن استفاده کنید.


 Image result for ‫پودینگ شکلاتی‬‎



نکته:

کسانی که حساسیت به لبنیات دارند میتوانند به جای شیر از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنند

چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎


اگر شغل شما «پشت میز نشینی» است احتمالا از گردن‌درد یا کمردرد، یا شاید هم مُچ‌درد شکایت دارید. در چند سال اخیر، درباره‌ی خطرات نشستن طولانی‌مدت زیاد شنیده‌ایم. اما نشستن قبل از اینکه ما را بکُشد، می‌تواند درد بسیار زیادی بر سر تا پای بدن‌مان تحمیل کند. خوشبختانه چند راه ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند هنگام کار کردن درد کمتری بکشید. در این نوشته با ارگونومی در محیط کار بیشتر آشنا می‌شوید.

دقت کرده‌اید که تقریبا همه ما به‌طور متوسط ۹ ساعت از طول روز را به حالت نشسته می‌گذرانیم و ۸ ساعت نیز در حال خواب و به‌شکل درازکش هستیم؟ شاید برای‌تان عجیب باشد اما اگر به مدت زمان نشستن خود در اتوبوس و وسایل نقلیه، ساعات نشستن‌تان پشت میز کار و مدت‌زمان تماشای تلویزیون و… دقت کنید، متوجه می‌شوید که شما هم در دسته عزیزانی قرار دارید که زیاد می‌نشینند. بدن ما برای این‌همه نشستن طراحی نشده است. ساختار بدن ما حرکت و فعالیت می‌طلبد و این سبک از تنبلی را پس می‌زند. ما ۳۶۰ مفصل و ۷۰۰ ماهیچه داریم که اسکلت بدن‌مان را حرکت می‌دهند. سیستم اعصاب و عروق‌مان نیز برای فعالیت، وابسته به حرکت هستند. 

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎


ابتدا به ۵ ناحیه اشاره می‌کنیم که معمولا دچار درد و ناراحتی می‌شوند و توضیح می‌دهیم که در هر مورد چه‌کار می‌توانید انجام بدهید تا محیط کار راحتی داشته باشید.

 چشم‌ها

ارگونومی در محیط کار - خیره شدن به مانیتور


اگر مجبورید تمام روز به صفحه‌ی نمایشگر خیره شوید هر چند دقیقه یک بار به چشم‌هایتان استراحت بدهید.


اصلا جای تعجب نیست که خیره شدن به صفحه‌ی نمایشگر برای چندین ساعت پی‌درپی، چشم را اذیت می‌کند. طبق اطلاعات سازمان بینایی آمریکا (AOA)، اختلال بینایی کامپیوتری یا خستگی دیجیتالی چشم، بر اثر خیره شدن به یک صفحه‌ی نمایشگر برای مدت طولانی به وجود می‌آید و می‌تواند منجر به خستگی شدید چشم، سردرد، تاری دید، خشکی چشم‌ها و درد شانه‌ها و گردن شود.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎


دلایل احتمالی: نور نامناسب محیط، محل نامناسب صفحه‌ی نمایشگر، روشنایی زیاد صفحه‌ی ‌‌نمایشگر، خستگی چشم‌ها، اختلالات بینایی اصلاح‌نشده.


چگونه این مشکل را حل کنیم؟

۱. نور محیط را بررسی کنید

راشل دی‌اپاگنیر (Rachel D’Epagnier ) مشاور و ارگونومیست معتبر Humantech می‌گوید: «نور بالای سرتان را کم کنید و آن را مکمل نور کارتان کنید تا از روشنایی بیش از حد جلوگیری شود. علاوه بر آن مطمئن شوید که صفحه‌ی نمایشگر نسبت به هر پنجره‌ای که به سمت بیرون باز می‌شود، ۹۰ درجه زاویه دارد تا درخشش ناخوشایند به حداقل برسد و خستگی تحمیل‌شده بر چشم را کمتر کند.»


۲. از یک فیلتر استفاده کنید

یک لایه‌ی رنگی ساده یا پوشش کم‌کننده‌ی نور روی صفحه‌ی نمایشگرتان می‌تواند به راحتیِ چشمان‌تان کمک کند و مطالعه از روی صفحه را بسیار راحت‌تر کند. همچنین برنامه‌های مختلفی برای بعضی سیستم‌ها وجود دارد که نور آبی (blue light) صفحه را فیلتر می‌کند و هنگام کار طولانی‌مدت با صفحه‌ی نمایشگر تا حد زیادی از خستگی چشم‌ها جلوگیری می‌کند.


۳. افزایش فاصله

بیومکانیست، کیتی بومن (Katy Bowman) توضیح می‌دهد: «فاصله‌ی بین صفحه‌ی نمایشگر و صورت شما باعث کشیده شدن ماهیچه‌های مژکی در درون چشم می‌شود. برای استراحت دادن به این ماهیچه‌ها باید به نقطه‌ی دوری خیره شوید.» از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ که توسط AOA توصیه شده است، استفاده کنید: هر ۲۰ دقیقه یک بار به مدت ۲۰ ثانیه به جسمی که ۲۰ فوت (حدود ۶ متر) از شما فاصله دارد، نگاه کنید.


۲.شانه‌ها

ارگونومی در محیط کار - کشش شانه ها


کشش‌های ساده می‌تواند شانه‌های شما را از درد نجات دهد.


دچار سفتی شانه‌ها یا سوزش آرنج هستید؟ اریک کورزن (Erik Korzen)، متخصص و مدرس فیزیوتراپی می‌گوید: «کسی که دچار «پشت گِرد» می‌شود استخوان‌های کتفش به جلو متمایل می‌شوند و باعث گیر کردن مفصل شانه می‌شوند. این اتفاق باعث بلند شدن بعضی از ماهیچه‌های خاص و کوتاه شدن برخی دیگر می‌شود. این بر هم خوردن تعادل ماهیچه‌ها در نهایت باعث جای‌گیری اشتباه مفصل و محدود شدن حرکات می‌شود.»


دلایل احتمالی: تکیه‌گاه نامناسب بازو، حالت اشتباه بازو، خستگی ناشی از کار مداوم با بازو، بیش از حد بالا یا پایین بودن صفحه‌کلید، پایین بودن صندلی.


حتما بخوانید: چطور می‌توان آسیب‌‌های ناشی از نشستن‌ مداوم را کاهش داد؟

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

۱. حالت نشستن‌تان را بررسی کنید

با انتخاب یک صندلی با پشتی مناسب و قابلیت تنظیم ارتفاع و محل استراحت بازو، برای راحتی شانه‌هایتان احترام قائل شوید. دی‌اپاگنیر (D’Epagnier) می‌گوید: «مطمئن شوید محل استراحت بازوها و صفحه‌کلید در ارتفاع مناسبی قرار گرفته‌اند تا موقع تایپ مجبور نباشید قوز کنید یا شانه‌هایتان را به جلو بکشید.» برای تنظیم این ارتفاع ممکن است لازم باشد ارتفاع صندلی را تغییر بدهید یا صفحه‌کلیدتان را روی یک پایه بگذارید.


۲. در زاویه‌ی درست قرار بگیرید

به گفته‌ی کورزن (Korzen): «خستگی مداوم شانه یا آرنج، معمولا ناشی از محل نامناسب موس یا صفحه‌کلید است.» دی‌اپاگنیر توصیه می‌کند: «برای اینکه مطمئن شوید صفحه‌کلیدتان زیادی دور یا نزدیک و بیش از حد بالا یا پایین نیست، ارتفاع صندلی، محل استراحت بازو و صفحه‌کلید را طوری را تنظیم کنید که زاویه‌ی آرنج‌تان ۹۰ درجه باشد.»


۳. یک حرکت کششی ساده

گرفتگی شانه‌ها را با یک حرکت ساده که می‌توانید پشت میز هم انجام بدهید، برطرف کنید. کورزن به آن «انقباض نشسته‌ی کتفی با چرخش خارجی» می‌گوید. برای انجام این حرکت استخوان‌های کتف‌تان را به هم بچسبانید و آنها را به سمت پایین حرکت بدهید. ۱۵ بار این حرکت را انجام بدهید.


۳. گردن

ارگونومی در محیط کار - گردن درد


با نگرفتن تلفن بین سر و شانه لطفی در حق گردن‌تان کنید!

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

آیا بعد از کار کردن در طول روز باید با گردن‌درد سر و کله بزنید؟ با این اصلاحات ساده ناراحتی گردن‌تان را کم کنید.


دلایل احتمالی: قرار داشتن صفحه‌ی نمایشگر در محل نامناسب، نگه ‌داشتن تلفن بین سر و شانه برای مدت طولانی، بیش از حد دور بودن صفحات مورد مطالعه.


چگونه این مشکل را حل کنیم؟

۱. ارتفاع نمایشگرتان را تنظیم کنید. برای بیشتر افراد راحت‌ترین حالت کار با کامپیوتر حالتی است که چشم‌ها کمی به سمت پایین متمایل باشند. به گزارش AOA صفحه‌ی نمایشگر باید ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین‌تر از سطح چشم‌ها باشد (حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر، اندازه‌گیری‌شده از مرکز صفحه) و حداقل به اندازه‌ی طول یک بازو تا چشم‌ها فاصله داشته باشد.


۲. از هدفون یا هدست استفاده کنید

دی‌اپاگنیر توصیه می‌کند اگر زیاد از تلفن استفاده می‌کنید یا مدام کنفرانس‌های تلفنی طولانی‌مدت دارید با استفاده از هدست یا روی اسپیکر گذاشتن تلفن، از گردن‌درد ناشی از تلفن جلوگیری کنید.


۳. مهارت‌تان در تایپ را بالا ببرید

شما هم یکی از افرادی هستید که موقع تایپ فقط از دو انگشت‌تان استفاده می‌کنید و قبل از تایپ هر حرف باید با چشم دنبالش بگردید؟ نگاه کردن به صفحه‌کلید موقع تایپ می‌تواند دلیل گردن‌دردتان باشد. کسب مهارت در تایپ سریع و ده‌انگشتی باعث می‌شود به جای نگاه ‌کردن به صفحه‌کلید در هنگام تایپ، به صفحه‌ی نمایشگر نگاه کنید.


۴. کششی به ماهیچه‌های گردن‌تان بدهید

بومن پیشنهاد می‌کند با تنظیم موقعیت سرتان در طول روز به گردن‌تان استراحت بدهید. هر ۲۰-۳۰ دقیقه با نگاه کردن به پشت شانه‌هایتان به چپ و راست و بالا و پایین به ماهیچه‌های گردن‌تان کششی بدهید. او همچنین پیشنهاد می‌کند سرتان را کاملا عقب بدهید و بچرخانید طوری که گوش‌هایتان به شانه‌ها برخورد کند.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

۴.مُچ دست‌ها

ارگونومی در محیط کار - گرفتگی مچ


اگر بیشتر طول روز را در حال کار با کامپیوتر می‌گذرانید مچ دست‌هایتان می‌تواند به راحتی هدف درد و ناراحتی قرار گیرد. اگر این درد تبدیل به گرفتگی یا سوزش در کف دست، مچ‌ها یا انگشتان دست شود ممکن است دچار سندرم Carpal tunnel شده باشید و احتیاج به درمان داشته باشید.


دلایل احتمالی: محل نامناسب موس و صفحه‌کلید، گرفتگی ناشی از استفاده‌ی مداوم، تایپ کردن بدون استراحت، استفاده‌ی مداوم از موس.


چگونه این مشکل را حل کنیم؟

۱. برای مچ دست‌تان یک حالت خنثی پیدا کنید

هدف پیدا کردن «حالت طلایی» مچ است؛ یعنی نه زیاد به سمت بالا خم شده باشد نه زیاد متمایل به پایین باشد، بلکه درست در یک حالت خنثی قرار گرفته باشد. طرز نشستن شما بر این حالت خنثی تأثیر می‌گذارد، پس اول مطمئن شوید که حالت نشستن‌تان مناسب است.


۲. از صفحات استراحت مچ استفاده نکنید

ایده‌ی استفاده از صفحات فومی یا ژله‌ای استراحت مُچ، ممکن است جالب به نظر برسد، ولی متخصصان ارگونومی توصیه می‌کنند که از آنها استفاده نکنید. به گفته‌ی دی‌اپاگنیر تکیه دادن مچ‌ها بر روی این صفحات یا بر سطح میز هنگام تایپ، می‌تواند باعث کاهش جریان خون به دست‌ها یا اعمال فشار بر عصب‌های مچ دست شود.


۳. موس و صفحه‌کلیدتان را عوض کنید

اگر جابه‌جا کردن موس و صفحه‌کلیدتان مؤثر واقع نشد شاید بهتر باشد آنها را عوض کنید. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید می‌توانید برای آن صفحه‌کلید جداگانه‌ای بخرید تا بتوانید هر طور که لازم است آن را جا‌به‌جا کنید. ترکپد (تاچ‌پد) جداگانه، رولربال (موس لمسی) و موس ارگونومیک را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است. بعضی‌ها صفحه‌کلیدهای تخصصی ارگونومیک را باصرفه می‌دانند، اما این صفحه‌کلیدها گران هستند، فقط به درد تایپیست‌های حرفه‌ای می‌خورند و راحتی کار با آنها را نمی‌توان تضمین کرد.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

۴. به مچ‌هایتان استراحت بدهید

ویویان آیزنستات (Vivian Eisenstadt)، متخصص ارتوپد و درمان با ورزش و صاحب Vivie therapy می‌گوید: «با چرخاندن مچ‌ها به صورت دایره‌ای، تکان دادن آنها یا فشردن آنها به همدیگر، به مچ‌هایتان استراحت بدهید.»


۵.کمر

ارگونومی در محیط کار - کمردرد


برای جلوگیری از کمردرد کمی از جا بلند شوید و راه بروید.


کمردرد یکی از رایج‌ترین دردهایی است که افرادی که مجبورند زیاد بنشینند از آن شکایت دارند. می‌توانید با کمی تغییر حالت نشستن از این درد بکاهید، ولی مشکل اصلی، به گفته‌ی بومن (Bowman) خود نشستن است! او می‌گوید: «اشتباه نشستن تنها بخشی از مشکل است. مشکل اصلی، نشستن طولانی‌مدت در یک حالت و تکان نخوردن است.»


دلایل احتمالی: لم دادن، نبود تکیه‌گاه مناسب در پشت کمر، خم شدن به سمت جلو و صفحه‌ی کامپیوتر، نشستن طولانی مدت.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

۱. یک تکیه‌گاه مناسب برای پشت کمر تهیه کنید

انتخاب صندلی با پشتی مناسب نقش کلیدی دارد. اگر نمی‌توانید یک صندلی ارگونومیک مخصوص بخرید، می‌توانید با قرار دادن یک حوله‌ی تا‌شده یا مکمل صندلی ارزان‌قیمت، صندلی فعلی‌تان را اصلاح کنید و یک تکیه‌گاه موقتی برای آن بسازید. همین کار ساده می‌تواند به تراز ماندن ستون فقرات و توزیع وزن شما کمک کند.


۲. زاویه‌ها را بررسی کنید

برای رسیدن به حالت نشستن ایده‌آل برای کار، باید زاویه‌های بسیاری به درستی رعایت شوند. دی‌اپاگنیر می‌گوید: «مطمئن شوید که ارتفاع صندلی طوری است که کمر، زانوها و مچ پاها همه دارای زاویه‌ی ۹۰ درجه یا کمی بازتر هستند.»


۳. موقعیت‌تان را عوض کنید

وقتی مجبورید بنشینید، سعی کنید با تغییر دادن موقعیت‌تان از وارد شدن فشار زیاد بر نقاط خاص، جلوگیری کنید. بومن می‌گوید: «مرتب حالت‌تان را عوض کنید، با انداختن یک پا روی پای دیگر یا مثلا چهارزانو روی صندلی نشستن یک حالت پویا ایجاد کنید، طوری که گاهی بتوانید بلند شوید و مثلا به تلفن‌ها در حالت ایستاده جواب بدهید.»


۴. حرکات کششی انجام بدهید

آیزنستات توصیه می‌کند علاوه بر استراحت‌های مرتب بین نشستن، چند حرکت کششی پایین کمر هم انجام بدهید؛ مثلا خم کردن بالاتنه به جلو و عقب، خم شدن به چپ و راست یا چرخش ملایم برای آزاد کردن فشار از پایین کمر.


آیا شما هم تمام طول روز را کار می‌کنید؟ تا به حال هیچ‌یک از مشکلات بالا را تجربه کرده‌اید؟ برای درمان این دردها چه کارهایی انجام داده‌اید؟ اگر تجربه‌ای در این مورد دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


در ادامه نظرات متخصصان درباره سکون و بی‌حرکتی روی اندام‌های مختلف را جمع‌آوری کرده‌ایم:


Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

کمر و شانه‌ها

بسیاری از ما تأثیرات نامطلوب زیاد نشستن را تجربه کرده‌ایم. این تأثیرات، بیشتر، خود را در نواحی کمر و شانه‌ها نشان می‌دهند. اما چرا؟


کارشناسان می‌گویند که افراد عادی نمی‌توانند بیش از ۳ دقیقه بدون خمیدگی و فروافتادن حالت بدن بنشینند. به همین دلیل بعد از مدتی این تغییر حالت بدن باعث خستگی و آسیب دیسک‌ها و مفاصل می‌شود. چنین حالتی از بدن باعث کار کشیدن بیش از حد از رابط‌های نخاعی می‌شود و به ماهیچه‌های کمر فشار بسیار زیادی وارد می‌کند، زیرا ماهیچه‌های کمر برای ایجاد حالت خمیده و افتاده باید کشیده بشوند.


اگر با رایانه کار می‌کنید نیز احتمال اینکه برای تمرکز کردن، گردن‌تان رو به جلو متمایل بشود خیلی زیاد است. این حالت نیز به کمر و شانه‌ها فشار وارد می‌کند.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎


پاها و کفل

نشستن به‌مدت زیاد موجب آتروفی ماهیچه‌ای (سفت شدن ماهیچه) در ناحیه‌ی پا و ماهیچه‌های سرینی می‌شود. علاوه بر این‌ها زیاد نشستن باعث کوتاه شدن ماهیچه‌های فلکسور (خم‌کننده) می‌شود و برای مفاصل ران مشکلاتی ایجاد می‌کند. از اثرات بد نشستن‌های طولانی می‌توان به گردش خون ضعیف اشاره کرد که خود باعث تورم قوزک پا، واریس رگ‌ها و حتی ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) می‌شود.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟ سیستم قلبی عروقی‬‎

سیستم قلبی عروقی و قلب

بدن انسان‌ها برای ایستادن ساخته شده است. با ایستادن سیستم قلب و عروق بهتر عمل می‌کند. بیشتر ما در طول روز پشت میز کار، رایانه و… می‌نشینیم و براساس تحقیقات مختلف، شدیدا در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستیم. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ دو گروه از افراد بررسی شدند. دسته اول، افرادی بودند که کمتر از ۲ ساعت در طول روز مقابل تلویزیون می‌نشستند و عده دیگر کسانی بودند که بیش از ۴ ساعت را می‌نشستند و صرف تماشای تلویزیون می‌کردند. افزایش ۱۲۵ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌ها قلبی و عروقی به‌همراه ۴۶ درصد افزایش خطر مرگ به‌علت سایر عوامل، نتیجه‌ای بود که از این تحقیق گرفته شد.


مطالعه‌ای دیگر در دانشگاه چِستر در سال ۲۰۱۳ نشان داد که با نشستن در هر دقیقه، ۲۱ درصد کمتر از حالت ایستاده، کالری از دست می‌رود. پس بد نیست که میز کار خود را به‌صورتی انتخاب کنید که امکان ایستاده کار کردن نیز برای‌تان فراهم باشد. اگر زیاد از حد بنشینیم، آنزیمی به‌نام لیپوپروتئین لیپاز نیز غیرفعال می‌شود و کار تجزیه چربی‌ها در رگ‌های خونی با اختلال رو‌به‌رو می‌‌گردد. در نتیجه رگ‌های قلب مسدود خواهند شد.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

شُش‌ها


وقتی تمام روز در حالت نشسته به سر می‌بریم، میزان اکسیژن ورودی به بدن‌مان نیز کاهش می‌یابد. فشردگی شش در حالت نشسته مانع از ایجاد فضای کافی در هنگام تنفس و نفس کشیدن می‌شود و اکسیژن کمتری شش‌هایمان را پر خواهد کرد.


مغز

زیاد نشستن مانع از رسیدن خون تازه و اکسیژن کافی به مغز می‌شود. این یعنی میزان هورمون‌هایی که حالی خوب برای‌مان ایجاد می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند و عملکرد مغز هم کند می‌شود. پس عادات بد نشستن، علاوه بر مشکلات جسمانی بر روح و روان هم اثر منفی می‌گذارد. هر چه از طول روز بیشتر می‌گذرد، تمرکز کردن برای‌مان سخت‌تر می‌شود، علت این است که زیاد نشستن مغز را تنبل می‌کند و این نتیجه ورود کمتر اکسیژن به شش‌هاست.


لوزالمعده

دیابت هم به زیاد نشستن ارتباط دارد. بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۱۱، پاسخ انسولینی بر اثر زیاد نشستن در حتی یک روز کاهش پیدا می‌کند. ماهیچه‌هایی که غیرفعال می‌شوند به انسولین (هورمونی که لوزالمعده برای تجزیه گلوکز و ایجاد قند ترشح می‌کند) به‌سادگی پاسخ نمی‌دهند. یعنی لوزالمعده برای تجزیه قند باید انسولین بیشتری تولید کند. این ترشح بیشتر در بعضی موارد منجر به دیابت می‌شود.

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟‬‎

سیستم هاضمه

نشستن، شکم را فشرده می‌کند و همین موضوع باعث کندی هاضمه می‌شود. پس مشکلاتی نظیر یبوست، نفخ و سوزش معده ایجاد خواهد شد. ضمن اینکه در حالت نشسته، روده به نسبت حالت ایستاده تحرکات کمتر و غیرمؤثرتری دارد. به همین دلیل، کسانی که در بیمارستان بستری هستند معمولا مشکلات روده‌ای را تجربه می‌کنند.

پیشگیری


همان‌طور که تاکنون نیز گفته شد، نشستن زیاد اثرات بسیار بدی روی سلامت عمومی بدن دارد. اما همچنان راه‌هایی برای تغییر سبک زندگی و ایجاد عادات سالم‌تر وجود دارد. اگر شغلی داریم که باید زیاد بنشینیم، ورزش کردن و حرکات بدنی می‌تواند تا حد زیادی به سلامت ما کمک کند.


اگرچه تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که نشستن طولانی‌مدت رابطه‌ای مستقیم با بیماری‌های قلبی دارد، اما حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در طول هفته می‌تواند تا حد زیادی از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. پس بهتر است در طول روز، فعالیت‌های جسمانی را به برنامه خود اضافه کنید. فعالیت‌ها می‌توانند بسیار ساده در حد قدم زدن برای رفتن به بوفه اداره و دانشگاه یا تمیز کردن خودرو و دوچرخه برای تردد به محل کار باشند. پیشنهادات ساده دیگر برای فعالیت بیشتر در محل کار از این قرار است:


هنگام صحبت با تلفن بایستیم.

ساعت تلفن‌مان را روی هر ۳۰ دقیقه تنظیم کنیم تا در هر ۳۰ دقیقه از جای خود بلند بشویم و به‌مدت ۱ تا ۲ دقیقه کمی راه برویم و از حالت سکون و نشسته خارج بشویم.

جلسات و گفت‌وگوهایمان را ایستاده برگزار کنیم.

عادات نشستن‌مان را اصلاح کنیم. هر چه بهتر و صحیح‌تر بنشینیم، آسیب کمتری به شش‌ها، نخاع و قفسه‌ی سینه وارد می‌شود. پس سعی کنید میزی ایستادنی برای کار خود تهیه کنید یا تردمیلی تهیه کنید که امکان ورزش کردن در حین کار را برای‌تان فراهم می‌کند.


۱۲ حرکت یوگا برای حفظ سلامتی که می‌توانید پشت میزتان هم انجام دهید

Image result for ‫چطور از آسیب‌های پشت میزنشینی نجات پیدا کنیم؟ یوگا‬‎



وقتی هر روز بیش از ۸ ساعت پشت میز کار خود می‌نشینید، به بدن‌تان فشار وارد می‌کنید. عضلات نواحی باسن و شانه‌تان سفت می‌شوند و دچار کمردرد و گردن درد می‌شوید. شاید بیرون‌رفتن از دفتر کار و انجام تعدادی حرکت ورزشی برای‌تان امکان‌پذیر نباشد، اما با انجام چند حرکت ساده‌ی یوگا پشت میز کارتان، می‌توانید کمی از درد و استرس خود بکاهید، انرژی خود را افزایش بدهید و ذهن‌تان را برای ادامه‌ی کار آماده کنید. انجام یوگا علاوه بر ایجاد آرامش، باعث بهبود شرایط بدنی نیز می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که نگاه‌کردن به صفحه‌ی گوشی تلفن، به‌اندازه‌ی ۶۰ پوند فشار به ستون فقرات شما وارد می‌کند بنابراین انجام حرکات کششی روزانه برای ستون فقرات خیلی مفید است. همراه ما باشید، می‌خواهیم چند حرکت بسیار آسان یوگا را به شما آموزش بدهیم تا از آسیب‌های پشت میزنشینی جلوگیری کنید و بدن سالم‌تری داشته باشید.



۱. کشش مچ دست و انگشتان

حرکت اول

همین‌طور که نشسته‌اید، انگشتان یک دست‌تان را با کف دست دیگر بگیرید.

دست خود را به‌سمت جلو بکشید. دست و شانه‌ی شما باید هم‌سطح (در یک ارتفاع) باشند.

حالا به‌آرامی انگشتان دست خود را به‌سمت پایین بکشید تا کمی کشش احساس کنید.

حرکت کشش مچ دست و انگشتان


تا ۵ یا ۱۰ بشمارید سپس کار را برای دست دیگر هم تکرار کنید.


این تمرین، مچ دست را که به‌خاطر تایپ‌کردن دچار فشار شده، آرام می‌کند و ریسک ابتلا به سندرم تونل کارپ (نشانگان مجرای مچ دستی) را نیز پایین می‌آورد.


حرکت کشش مچ دست و انگشتان


حرکت دوم کشش مچ دست و انگشتان


درست مثل حرکت قبلی، باید دست خود را بکشید با این تفاوت که این‌بار هر انگشت را به‌صورت جداگانه بکشید. باید کمی کشش را روی انگشتان خود حس کنید. در تمام مدت دست خود را بکشید و مچ دست را نیز به‌سمت جلو فشار دهید.


به‌‌اندازه‌ی ۵-۳ بار نفس‌کشیدن، این تمرین را انجام بدهید و سپس حرکت را برای دست دیگر تکرار کنید.


دست‌های خود را بالای سر ببرید.

سعی کنید آرنج‌های خود را تا جای ممکن بکشید. ممکن است آرنج‌هایتان کمی خم شوند. می‌توانید انگشتان دست‌های خود را به پشت سرتان برگردانید.

عضلات شکم را نیز در انجام این حرکت درگیر کنید.

شانه‌ها را کمی شل کنید و سر را به‌سمت عقب خم کنید تا ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

۵-۳ ثانیه در این وضعیت بمانید و نفس بکشید.

نکته: می‌توانید این حرکت را به‌صورت ایستاده هم انجام بدهید.

حرکت دوم کشش مچ دست و انگشتان

۳. کشش جانبی به‌صورت نشسته



درست مثل حرکت قبلی (تاد آسانا)، دست را به‌سمت چپ بدن بکشید و بیشترین کشش ممکن را ایجاد کنید. کف دست به‌سمت چپ بدن باشد و اگر مشکلی برای گردن شما ایجاد نمی‌شود بهتر است با چشمان خود بازوی دست چپ را دنبال کنید. بین گوش‌ها و شانه‌های خود فاصله ایجاد کنید.


نکته: هردو طرف شانه هم‌تراز باشند تا به جلو و عقب خم نشوید.



چند نفس کوتاه بکشید. حالا دست چپ خود را بکشید و عضلات شکم را نیز تحت کشش قرار بدهید. این حرکت باعث افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات می‌شود.


نکته: می‌توانید این حرکت را به‌صورت ایستاده نیز انجام بدهید.

حرکت تاد آسانا (کوه یا ایستادن صحیح) نشسته

۴. صندلی

حرکت صندلی یک حرکت یوگا است


پاها را به‌اندازه‌ی عرض لگن باز و زانوهای خود را خم کنید و وزن بدن را روی پاشنه‌ی پاها بیندازید.

به انگشتان پای خود نگاه کنید، اگر آنها را نمی‌بینید مفصل ران خود را کمی عقب بدهید تا از زانوهای خود محافظت کرده باشید.

عضله‌ی ران را تحت فشار قرار بدهید تا عضلات میانی بدن نیز درگیر شوند.

بالا تنه را به جلو خم کنید. می‌توانید دست‌ها را به‌هم نزدیک کنید یا آنها را به‌صورت موازی در کنار هم قرار بدهید.

نکحرکت صندلی یک حرکت یوگا استته: به‌اندازه ۳-۵ تنفس، صبر کنید تا عضلات پا، عضله‌ی خم‌کننده‌ی باسن و پشت تقویت شوند.


۵. حرکت شانه

حرکت باز کننده شانه


این حرکت کششی شانه را می‌توانید در کنار میز کارتان انجام بدهید.


چند قدم از میز خود دور شوید و پاهایتان را باز کنید.

دست‌های خود را به جلو بکشید و سپس فرم درست به بدن خود بدهید. دست‌ها را به‌سمت جلو بکشید تا در ناحیه‌ی سینه، شانه و قسمت بالایی کمر کمی کشش احساس کنید.

نگران پاها نباشید. زانو می‌تواند کمی خم یا کشیده باشد. هدف اصلی در اینجا کشش شانه‌هاست.

به‌اندازه‌ی ۳-۵ تنفس صبر کنید.

نکته: برای واردکردن فشار بیشتر روی شانه، می‌توانید آرنج خود را روی میز بگذارید و بعد آن را خم کنید تا دست‌ها و لگن بالا بیایند.

حرکت باز کننده شانه


۶. خم‌شدن به‌سمت جلو

حرکت اول

حرکت به جلو خم شدن برای آرام کردن عضله کمر مناسب است


دست‌ها و سر را به‌سمت زمین ببرید. انگشتان دست‌ها می‌توانند روی زمین باشند اما اگر فشار برای شما زیاد است می‌توانید آنها را روی ران و زانوی خود قرار دهید.

به‌آرامی سر خود را حرکت بدهید طوری که انگار می‌خواهید با سر «بله» و «نه» بگویید تا فشار روی کمر و گردن وارد نشود. وزن خود را کمی روی قسمت جلویی کف پاهای خود قرار دهید. باید کشش را روی پشت ران حس کنید.

نکته: وقتی کشش در حالت بیشینه قرار دارد چند نفس بکشید تا بدن آرام شود.


حرکت دوم

حرکت دوم به جلو خم شدن برای کشش عضله پشت است


می‌توانید حرکت قبلی را به‌شیوه‌ی دیگری اجرا کنید.

حرکت دوم به جلو خم شدن برای کشش عضله پشت است

دست‌های خود را به پشت سر ببرید و انگشتان را در هم قفل کنید.

کف دو دست را به‌هم بفشارید. دست‌‌ها را تا جای ممکن از کمر خود دور کنید. سر شما باید عمود بر زمین باشد.

دو دست خود را همچنان جلو بیاورید تا فشار بیشتری روی شانه و سینه وارد شود.

حرکت سوم

حرکت سوم به جلو خم شدن برای کشش پشت ران مفید است


این حرکت برای افرادی که پشت ران‌شان سفت است، خیلی مفید است. این تمرین درست مثل حرکت قبلی است فقط این‌بار هرقدر که می‌خواهید، زانوی خود را خم کنید.

حرکت سوم به جلو خم شدن برای کشش پشت ران مفید است

۷. حرکت رقاص

حرکت رقاص باعث افزایش انعطاف پذیر زانو می شود

حرکت رقاص باعث افزایش انعطاف پذیر زانو می شود

درحالی‌که ایستاده‌اید، زانوی راست خود را خم کنید و پاشنه پای راست را به‌سمت لگن هدایت کنید. با دست راست خود سعی کنید مچ پای خود را بگیرید.

راست بایستید و سر خود را نیز بالا نگه دارید. زانوی راست خود را به‌سمت پایین فشار دهید و آن را کنار زانوی چپ نگه دارید.

همین‌طور که زانوی خود را به پایین فشار می‌دهید، کف پای راست را به‌سمت عقب فشار دهید. باسن و پشت ران نیز صاف باشند.

هدف شما ایجاد کشش در قسمت جلوییِ عضله‌ی خم‌کننده‌ی باسن و جلوی ران است. اگر در قسمت زانو دردی حس کردید، تمرین را متوقف کنید.

نکته: به‌اندازه‌ی چند تنفس صبر کنید سپس حرکت را با پای چپ انجام بدهید تا در قسمت پایین‌تنه انعطاف‌پذیری ایجاد کنید.


۸. حرکت چاتورانگا با میز

حرکت چاتورانگا روی میز باعث تقویت بالا تنه می شود

حرکت چاتورانگا روی میز باعث تقویت بالا تنه می شود

این حرکت مثل شنا می‌ماند و روی مچ دست، بازوها، شکم و عضله‌ی پشتی فشار وارد می‌کند.


بدن‌تان از سر تا انگشتان پا باید مثل یک خط مستقیم باشد.

بدن را به‌سمت جلو خم کنید و دست‌ها را روی میز قرار بدهید. پاها را به‌اندازه‌ی عرض شانه باز کنید.

به چند سانتی‌متر جلوی دست‌های خود نگاه کنید و نفس بکشید. بعد پایین بروید و دوباره به حالت اولیه بازگردید.

نکته: کف دست باید محکم روی میز فشار وارد کند. آرنج‌های خود را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید. آرنج‌ها باید نزدیک بدن باشند.


۹. پشت بند نشسته

حرکت پشت بند نشسته به کمر شما فشار خوبی وارد می کند

حرکت پشت بند نشسته به کمر شما فشار خوبی وارد می کند

درحالی‌که روی صندلی نشسته‌اید، دست‌‌ها را مانند عکس بالا روی صندلی بگذارید. روی صندلی فشار بیاورید و شانه‌ها را به‌سمت پایین و عقب هدایت کنید.

عضلات شکم را منقبض کنید، سینه را بالا بیاورید و به‌سمت جلو فشار وارد کنید. چشم‌ها به‌سمت سقف باشد.

نکته: برای اینکه ستون فقرات در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد، باید فاصله‌ی پاها روی زمین از هم مناسب باشد. به‌اندازه‌ی ۳-۵ بار تنفس در این حالت بمانید.


۱۰. حرکت نشسته چرخشی

حرکت نشسته چرخشی باعث بهبود فرایند تنفس می شود


درحالی‌که روی صندلی نشسته‌اید، دست چپ خود را روی قسمت خارجی زانوی راست خود قرار بدهید. صاف بنشینید و عضلات شکم را نیز درگیر کنید. دست راست را روی دسته‌ی صندلی قرار بدهید.

هربار که نفس را داخل می‌دهید، سعی کنید وضعیت بدن را صاف کنید و هربار که نفس را بیرون می‌دهید، شانه‌ی راست را کمی به عقب و شانه‌ی چپ را کمی به جلو هدایت کنید.

سمت چپ باسن را در حین چرخیدن از روی صندلی بلند کنید. در ضمن زیاد هم نچرخید. اگر جریان تنفس دچار مشکل شد یعنی زیادی چرخیده‌اید.

به‌سمت راست یا به شانه‌ی راست خود نگاه کنید. چند ثانیه نفس بکشید سپس حرکت را برای سمت دیگر تکرار کنید.

نکته: این حرکت باعث بهبود حالت قرارگیری بالاتنه می‌شود و به بهبود جریان خون و عمل هضم نیز کمک می‌کند.

حرکت نشسته چرخشی باعث بهبود فرایند تنفس می شود

۱۱. کبوتر نشسته

حرکت کبوتر نشسته باعث بهبود عضله باسن می شود


روی صندلی بنشینید.

زانوی پای راست را به‌سمت سینه بالا بیاورید. همین‌طور که سینه را به زانو نزدیک می‌کنید، سعی کنید زانوی پای راست خود را به‌سمت راست هدایت کنید. این کار باعث حرکت عضله‌ی خم‌کننده‌ی باسن می‌شود.

مچ پای راست باید روی زانوی پای چپ قرار بگیرد. با دست راست روی زانوی راست فشار وارد کنید تا پایین برود.

صاف بایستید و کف پای چپ را روی زمین قرار بدهید.

حرکت را برای سمت چپ هم تکرار کنید.

نکته: به اندازه‌ای حرکت را ادامه بدهید که فشار اندکی را حس کنید. نیازی به فشار بیش‌ازحد نیست چون منجر به آسیب‌دیدگی می‌شود.

حرکت کبوتر نشسته باعث بهبود عضله باسن می شود

۱۲. ناماسته

حرکت ناماسته باعث بهبود تمرکز می شود


مهم‌ترین مسئله در یوگا، تنفس است. پس دست‌های خود را تا وسط سینه بالا بیاورید. چشم‌ها را ببندید و ۵-۱۰ نفس عمیق بکشید.

حرکت ناماسته باعث بهبود تمرکز می شود

روابط عاطفی خود را بهبود بخشید

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎


اگر شما می‌خواهیدکه در روابط خود تجربه ای از سعادت و خوشبختی زیادی داشته باشید، باید یاد بگیرید که چگونه از نو شروع کنید. شما باید یاد بگیرید که گذشته را به جایی که هست رها کنید و خود را از آسیب‌ها و ناراحتی‌های آن جدا کنید. فراموش کردن گذشته قطعا کار سختی خواهد بود، اما مادامی‌که به دنبال یک رابطه ی شکوفا هستید، یک کار انجام نشدنی نخواهد بود .


اگر دوباره شروع نکنم چه می‌شود ؟  این قطعا با ضرر و زیان خواهد بود. مهم نیست که چقدر پیش بروید، هر چیزی که رهایش کرده اید باز شما را فرا خواهد گرفت اگر شما آن‌ها را به گذشته یعنی جایی که تعلق دارند، زنجیر نکنید . چرا همه ی ما نتایج سال نو داریم ؟ چرا همه ی شرکت‌ها حسابرس دارند ؟ مشخص است تا کارهای خود را بهبود بخشند.


متعصب نباشید : احساس خود را بازبینی کنید و ببینید هنوز چیزی از گذشته وجود دارد که ظاهر شود و حال کنونی شما را تحت تاثیر قرار دهد. دوست من، می‌ارزد که دوباره شروع کنید .

چگونگی شروع مجدد :

برای شروع دوباره، باید نیاز خود را ببینید. اگر دلایلی وجود داشته باشند که بخواهید دوباره شروع کنید، به طرف مقابل خود اطلاع دهید و تمام.


یک ملافات برای این موارد بهترین است .


نکات مفید :

اجازه دهید بخش اول ملاقات برای هردوی شما جالب باشد طوری که حس کنید در یک طاق بدون قفل هستید. هرچیزی که اتفاق افتاده را  فراموش کنید و هر چیزی را که همیشه دوست داشتید در رابطه تان رخ دهد را بازی کنید .

هنگامی‌که زمان صحبت کردن برای شروع دوباره می‌رسد، آن را به عنوان یک توصیه و پیشنهاد مطرح کنید، و هیچگاه آن را مانند یک حکم بیان نکنید. اجازه دهید طرف شما بداند که چقدر خوب می‌شود اگر همه ی این‌ها در روابط اتفاق بیفتد. بگذارید خودش متوجه شود که اگر هر دوی شما یک زندگی مشترک با مهر و محبت بی پایان داشته باشید، چقدر به وجدتان خواهد آورد.

طوری با او صحبت کنید متعاقدکننده باشد، و اصلا به دنبال خود نباشید. مودب باشید و واژه‌ها را به دقت انتخاب کنید. و هرموقع که احتیاج به صحبت داشتید، تمام طیف سرزنش را به طرف خود وارد نکنید. طوری وانمود کنید که انگار هر دو طرف مقصر هستید و بخاطر اشتباه خود متاسف هستید.

مرحله بعدی عمل کردن است: بگذارید دقیقا بداند که قلب شما چطور شکسته وقتی که چنین چیزهایی اتفاق می‌افتند، و اینکه شما می‌خواهید دیگر این اتفاق‌ها رخ ندهند. تمام چیزهایی که می‌خواهید هیچوقت دیگر در رابطه شما رخ ندهند را لیست کنید و شرح دهید که چگونه باعث درد و ناراحتی شما شده بودند.(به عنوان یک خانم، کاملا طبیعی است که گریه کنید و به عنوان یک آقا، لطفا کمی‌پشیمانی نشان دهید.)

حافظه خود را پاک کنید. سطل زباله(recycle bin) خود را خالی کنید. گذشته همدیگر را بابت تمام درد و ناراحتی‌هایی که باعث شده اید فراموش کنید. حساب اشتباهات را حتما و مطمئنا پاک کنید. قول دهید که یک برگ جدید از زندگی را شروع کنید و اینکه تمام اعمال اشتباه گذشته برای همیشه فراموش خواهند شد.(دوست من، از شما خواهش میکنم که به این جمله عمل کنید وقتی میگویید که گذشته‌ها، گذشته. به هر ذره اش عمل کنید. این می-تواند شروع یک فاجعه باشد اگر فقط شما این را به زبان آورده باشید و خود از آن بگذرید. پس لطفا یاد بگیرید که واقعا چگونه فراموش کنید.)  این را چاشنی کار خود بکنید: سوالاتی بپرسید که به هر دوی شما کمک می-کند تا بیشتر متعهد شوید. &#۸۲۱۱; چه انتظاراتی از من برای چند ماه آینده داری؟ + دوست دارم که این کار را این گونه انجام بدهی&#۸۲۳۰; . و شما این کار را انجام بدهید اگر قبلا هیچوقت اینگونه نبودید.

در آخر، قول بدهید که آنجا باشید(تمام حواستان آن جا باشد)، خوب و مهربان باشید و حساس تر .همه  ما میخواهیم طرف مقابل ما، نسبت به ما حساس تر باشد، پس این کار را انجام بدهید.

بررسی شخصی: یک بررسی متعارف انجام بدهید تا ببینید آیا شما می‌توانید با قوانین جدید هماهنگ باشید؟ این به شما کمک می‌کند اگر بدانید شما فراموش می‌کنید، متعهد هستید یا آماده رشد هستید. هیچ موقع  عشق خود را از روی هوا و هوس نشان ندهید – واقعا به آن عمل کنید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

*غرور خود را از بین ببرید و باید بتوانید به طرف مقابل خود فکر کنید

آدم مغرور


در دفعه بعدی که خواستید یک مکالمه یا سخنرانی را شروع کنید؛ با توجه به سخنان خود مراقب مطرح کردن بیش از شرایط و نقطه نظرات شخصی‌تان باشید. اگر در یک قسمت از کلمه من بیش از حد استفاده کردید؛ در این صورت با مشکل دید محدود شخصی مواجه هستید.


پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش مهارت های ارتباطی را مطالعه کنید تا ارتباط کلامی خود را بهبود بخشید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

غرور می‌تواند به خوبی به بروز این مشکل در رهبری یک تجارت دامن بزند. در حالت عادی ما نمی‌توانیم چهره خود را ببینیم و در این شرایط به یک آینه نیاز داریم. سعی کنید دوستان و مشاوران همچون آینه را در کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز نقاب غرور من گرایی، شما را از این وضعیت آگاه نمایند.پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش مهارت های ارتباطی را مطالعه و ارتباطات کلامی خود را بهبود ببخشید


*سلیقه ها و علاقه های مشترک میان خود و فرد مقابل را بیابید



بیشتر بر روی فرد مقابل‌تان تمرکز کنید. یک رابطه پایدار زمانی صورت می‌گیرد که فرد مقابل نیز خود را با اهمیت و تعیین کننده در مکالمه حس کند. اگر برای بار اول است که با یک فرد ملاقات می‌کنید؛ بهتر است پیش از شروع گفتگو از اخلاق، تفکرات و خواسته های او سر در بیارید.


ارتباط را تنها به زمینه کاری محدود نکنید و به طور کوتاه احوال آشنایان، خانواده، اوضاع، وضعیت و اهداف را نیز وارد گفتگو کنید. به آن ها به خوبی گوش دهید. بسیاری از اوقات پیش از آنکه فرد مقابل بیان خود را کامل کند، ما با تحلیل آنچه تا میانه مکالمه وی یافته‌ایم و یا با ایده ای که ناگهانی به ذهنمان خطور می‌کند؛ مانع تکمیل گفته طرف مقابل می‌شویم. بگذارید حرف مخاطب مقابل به اتمام برسد و با تحلیل گفته او، پاسخ مناسبی دهید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

یک رابطه پایدار و واقعی زمانی صورت می‌گیرد که نگاه ما در این ارتباط از صفحه های نمایش و تخیلات خودمان به سمت چهره و صدای طرف مقابل متمایل شود.


*یک رابطه پایدار به انرژی و ایجاد فضای دوستانه نیاز دارد



آیا تا به حال شده که در گفتگو با یک فرد مجرب در یک زمینه، با عدم آگاهی از آنچه می‌گوید مواجه شوید؟ در یک گفتگو، فرد شنونده ممکن است اطلاعاتی و تمایل در زمینه گفتگو داشته باشد. اما اگر فرد صحبت کننده به طور مداوم به طور یکنواخت، بدون ارتباط چشمی، با بکارگیری کلمات ناآشنا و با یک ژست مغرورانه صحبت نماید. فرد شنونده نمی تواند به خوبی گفته های او را دنبال کند.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

*میزان موفقیت در ایجاد رابطه پایدار به انرژی و حضور ذهنی شما ارتباط دارد



چندین سال پیش زمانی که با دوست خود برای استخدام به یک شرکت مراجعه کردیم؛ با آنکه هر دو ما از اخلاق و مهارت یکسانی تقریبا برخوردار بودیم. دوست بنده توانست این فرصت کاری را بدست آورد و من نتوانستم. پس از اعلام نتیجه استخدام، مدیر شرکت به من گفت که زمانی که او از ما خواست تا به دفترش برویم؛ یافت که دوست من با شوق، انرژی و اعتماد به نفس به دنبال او راه افتاد اما من نتوانستم تمایل و انرژی را در پیروی از گفته های مدیر نشان دهم.


این مسئله مربوط به چندین سال قبل می‌باشد؛ اما درس مهمی را برای من تا کنون و در شرایط مشابه امروزی دارد و اینکه تنها کلماتی که از من بروز می‌کند؛ تضمین کننده وصول معنای آن ها نخواهد بود و خلاقیت و نوع حرکات در گفتگو نیز تعیین کننده می‌باشند.


در پرداخت به ارتباط رو در رو، کنفرانس و یا جلسه گروهی بعدی از خود این سوال ها را بپرسید:


آیا به شکل صحیح ایستاده و یا نشسته ام؟

 آیا اعضای دست و پای من به شکل صحیح و مودبانه ای قرار گرفته اند؟

آیا لبخند بر روی لبان خود دارم؟

آیا حس شور و اشتیاق را بر صدای خود اعمال کرده ام؟

آیا با دیگر افراد حاضر ارتباط چشمی برقرار می‌کنم؟

آیا به درستی و با اعتماد به نفس حرکات جسمی خود را انجام می‌دهم؟

توجه داشته باشید که پیام برگرفته از زبان بدن شما همانند کلام بروز کرده از زبانتان مهم و تاثیر گذار می‌باشد.


*در صحبت‌های خود اصالت و هویت داشته باشید



همانطور که کودکان می‌توانند دورویی را در والدین خود مشاهده کنند؛ دوستان، همکاران و مخاطبین شما نیز می‌توانند کلمات توخالی شما را شناسایی نمایند. یک رابطه پایدار بر سه اصل و سه سوال کلیدی پابرجا می‌باشد؛ چه چیزی می‌دانیم؟ چه احساسی داریم؟ و چه کاری انجام می‌دهیم.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

به این فکر کنید که اگر سعی در ایجاد ارتباط درباره چیزی که نسبت به آن آگاهی داشته باشم اما انجام ندهم؛ این ارتباط من تنها نظری خواهد بود. اگر در مورد چیزی که احساس می‌کنم اما دانشی درباره آن نداشته باشم، صحبت کنم؛ این ارتباط من بی اساس است. اگر درباره چیزی که انجام می‌دهم صحبت کنم اما حسی نسبت به آن نداشته باشم؛ ارتباط من بی روح خواهد بود.


هر پیامی که ارسال می‌کنید باید یک قطعه از شما در آن وجود داشته باشد. شما باید بیش از یک پیام رسان باشید و پیام ارسال شده از شما چیزی نهادینه شده از احساس، رفتار و گفتارتان باشد.


*برای دستیابی به رابطه پایدار از منطقه امن و آرام خود فاصله بگیرد

*

شری تورکل، پروفسور موسسه تکنولوژی ماساچوست به بررسی تاثیر تکنولوژی بر روی روابط بین افراد پرداخته و نتائج خود را در یک سخنرانی TED در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد. ایشان این تغییرات را تفسیر نمودند:


«یک فرد ۵۰ ساله کارمند به پیش من آمد و از احساس عدم وجود رابطه میان همکاران در کار شکوه می‌کرد. زمانی که او به کار می‌رود؛ او به مکالمه با کسی نمی پردازد، چرا که می‌ترسد مزاحم دیگر افراد زمانی که آنها مشغول چک کردن ایمیل های خود هستند؛ شود. او همچنین عنوان کرد که وی نیز همانند همکاران خود نمی خواهد زمان انجام کارها تمرکز خود را از دست داده و شخصی وارد منطقه آرامش او شود.»


*حرکت کنید، دنیای خود را توسعه دهید



برای ایجاد توسعه و پیشرفت به رابطه پایدار نیاز داریم و برای این کار بایستی از دیوارهایی را که تکنولوژی در اطرافمان نصب کرده را از بین ببریم. پیشتر ذکر کردیم که یک رابطه پایدار و واقعی زمانی صورت می‌گیرد که نگاه ما در این ارتباط از صفحه های نمایش و تخیلات خودمان به سمت چهره و صدای طرف مقابل متمایل شود. به این معنا که زمانی را گفتگوهای کوتاه فیزیکی میان خودمان بدل از پیام رسانی در شبکه های اجتماعی تخصیص دهیم.


گاهی باید امور کاری را کنار گذاشته و به درد و دل ها و گفته های دیگران گوش بدهیم. حتما زمانی می‌رسد که بخواهیم دیگران حرف‌های ما را گوش دهند. در یک رابطه پایدار، صفحه های نمایش خاموش و زبان ها فعال می‌شوند.

بهبود شخصیت خود

اگر با خودتان رابطه خوبی نداشته باشید در آن صورت نمی‌توانید با دیگری هم رابطه خوبی داشته باشید. در آن صورت ازنظر احساسی به شریک خود وابسته می‌شوید و رفتارهای دیوانه وار و حسادت ورزانه نشان خواهید داد. این رفتارها باعث می‌شود که رابطه‌تان دچار مشکل شود.


این مشکلات افراد را ناراحت، عصبانی و خشمگین می‌کند. در آن صورت حتی اگر درر کنار شریکشان باشند بازهم ازلحاظ احساسی از او دور هستند. اگر این‌گونه است باید شخصیت خود را بهتر کنید. زیرا تا وقتی خودتان را دوست نداشته باشید کسی نمی‌تواند شما را دوست داشته باشد.


اگر بر روی خود کار کنید شادتر شده و اعتمادبه‌نفستان بیشتر می‌شود. درنتیجه دیگران به خاطر مهربانی و گرمی‌تان به شما جذب شده و شما را دوست خواهند داشت. اما اگر بر روی خود کار نکنید شخصیتتان بهتر نشده و دیگران را از خود دور خواهید کرد.


شاید دشوار به نظر برسد اما با چند تغییر ساده می‌توانید شخصیت خودتان را بهتر کرده و سپس از تغییرات رخ‌داده لذت ببرید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، مثبت‌تر شده، در روابط خود موفق‌تر خواهید بود و در جنبه‌های مختلف زندگی موفق‌تر خواهید بود.

روش بهبود شخصیت خود

خودتان را دوست داشته باشید

اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش این است که به نیازهای خود بی‌توجهی می‌کنید. اما دیگر دست بردارید. به خواسته و نیازهای خود توجه کنید و درباره این نیازها فکر کنید. اگر درباره چیزی شک دارید، درباره آن فکر کنید و دلیلش را بیابید، در این صورت به احساسات و نیازهای خود توجه کرده‌اید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

به خودتان توهین نکنید

یک رابطه منفی و اشتباه پر از توهین و تحقیر است، اما در یک رابطه خود هیچ توهین و تحقیری وجود ندارد. یادتان باشد که باید دوست خود باشید نه دشمن خود. پس از توهین کردن به خود دست بردارید و اگر این کار را انجام می‌دهید پس‌ازآن رفتار به خودتان انرژی مثبت بدهید. رفته‌رفته این انرژی مثبت جایگزین توهین‌ها شده و نسبت به خود حس دیگری خواهید داشت. شاید این راه آسان به نظر برسد اما بسیار مؤثر است.


کلمات منفی را با کلمات مثبت جایگزین کنید

اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش منفی بودن افکارتان است. این افکار منفی بر دیدگاهتان نسبت به خود و جهان تأثیر می‌گذارد. بنابراین کلمات منفی (مانند نه، زشت، خسته‌کننده، تنها، آزاردهنده و بی‌تفاوت) را با کلمات مثبت (مانند بله، شاد، قدرشناس، راضی، ممنونم، عشق) جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که تظاهر کرده‌اید اما رفته‌رفته به این تغییر رفتار عادت کرده و به فرد شادتری تبدیل می‌شوید.


افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید

پس‌ازاینکه کلمات و سخنان خود را تغییر دادید به‌راحتی می‌توانید افکار خود را تغییر دهید. اگر هنوز هم افکار منفی دارید سعی کنید این افکار منفی را پس بزنید.


برای شادتر بودن و سالم‌تر بودن یک دلیل منطقی پیدا کنید

بسیاری از افراد به این دلیل تلاش می‌کنند زندگی بهتری داشته باشند که تصور می‌کنند باید همین‌طور باشد. اما این دلیل درستی برای سالم زندگی کردن نیست. زیرا در این صورت از سالم زندگی کردن خود لذت نمی‌برید و پس از مدتی روال سالم زندگی را تغییر خواهید داد.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

بنابراین برای سالم زندگی کردن دلیل موجهی بیابید که زندگی سالم را به یک وظیفه تبدیل نکند. سعی کنید بیشتر ورزش کنید، فعالیت‌ها و غذاهای سالم موردعلاقه خود را دنبال نمایید و پیشرفت خود را بسنجید.

فواید روغن چای


Image result for ‫روغن چای‬‎

 روغن درخت چای به طور معمول  در آکنه کیستیک، یا کسانیکه مشکل هورمونی دارد ،فقط برای کسانی که پوست چرب و یا بیش از حد فعال دارند بسیار خوب است. اگر شما دارای پوست حساس، ظریف، و خشک، هستید از آن صرف نظر کنید.درخت چای یک پاک کننده  و یا تونر است که  برای کنترل آکنه و پوست بیش از حد چرب مناسب است


در دهه های اخیر محبوبیت طب مکمل به طور روزافزون در حال افزایش بوده است. تلاش برای تأیید استفاده فرآورده های گیاهی در موارد درمانی مفروض باعث افزایش تحقیقات در آزمایشگاهها و برخی موارد در محیط بدن شده است.


یکی ازاین فرآورده ها روغن درخت چای است که اسانس درخت چای به صورت مایعی بی رنگ تا زرد رنگ، دارای بوی تند و معطر و مشابه اوکالیپتوس است که در آب، غیر محلول و در الکل، محلول می باشد و عمدتأ از گیاه Alternifolia Melaleuca  که بومی استرالیا استخراج می شود. در اصطلاح عمومی به تعدادی از درختان


  Tea Tree Oil  گفته می شود ولی از نظر علمی گونه ی اصلی این گیاه درختی با نام علمیAlternifolia Melaleuca  می باشد که از خانواده ی مورد است و بیشتر در نواحی ساحلی استرالیا وجود دارد، درختی همیشه سبز به ارتفاع حدود ۶ متر، با برگ هایی نوک تیز و معطر می باشد.


از دیگر گونه های این درخت M.viridiflora است که اسانس آن در تجارت به نام Niaoulioil  و M.Cajuputi می باشد که اسانس آن به نام Cajuputioil مشهور است. ترکیبات اسانس گونه های مختلف این درخت تا حدی مشابه بوده و از آن ها استفاده های یکسان به عمل می آید.


نکته ی مهمی که باید در نظر داشت این است که بسیاری از افراد این گیاه را به دلیل تشابه اسمی با چای معمولی اشتباه می گیرند. در حالی که این درخت هیچ ارتباطی با گیاه چای ندارد. نام علمی چای معمولی کاملیا سینن سیس می باشد که از خانواده ی چای بوده و از همه نظر با درخت مذکور اختلاف دارد.


روغن درخت چای به طور گسترده ای به خاطر خواص ضد باکتریایی آن در بسیاری از موارد برای درمان عفونت های پوستی به طور موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. این درخت به طور فراوان در استرالیا، اروپا و آمریکا شمالی وجود دارد و به عنوان دارویی برای بیماریهای مزمن مختلف به بازار عرضه می شود.


تاریخچه


روغن درخت چای مورد استقبال روز افزون مصرف کنندگان قرار دارد این روغن از برگها و شاخه های نورس درخت چای که بومی استرالیاست به دست می آید. این روغن نخستین بار هزاران سال پیش توسط بومیان قاره استرالیا مورد استفاده قرار می گرفته است و مردم قبایل آبوری گینال، قبایل رنگین پوست بومی استرالیا روغن درخت چای را برای مقاصد پزشکی استفاده می کردند، و در جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از موارد بهداشتی ضروری در جعبه کمکهای اولیه سربازان استرالیایی وجود داشته است.


روغن درخت چای به عنوان یک داروی گیاهی در اشکال مختلف قرنها است مورد استفاده قرار می گیرد و پیش از ۷۰ سال است که به عنوان یک روغن ضروری مورد استفاده قرار می گیرد. روغن درخت چای در اوایل قرن ۲۰ در استرالیا به عنوان یک ضد عفونی کننده در پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد استفاده از روغن درخت چای در سال ۱۹۲۰ در جراحی و دندانپزشکی بود. اثرات درمانی این گیاه در زخم ها، باعث شد که در جنگ جهانی دوم از این گیاه برای جراحات پوست استفاده شود. روغن درخت چای تاریخچه طولانی در استفاده کلینیکی برای درمان پوست های مبتلا به جوش غرور، ترکهای موجود در سطح پوست، خشکی پوست، رفع التهابات پوستی و قارچهایی که در سطح ناخن هستند دارد. مطالعات سایر متخصصین پوست با روغن درخت چای برای درمان آکنه، شوره سر، تبخال انجام شده و نتایج آن مشابه یا بهتر از درمانهای مرسوم بوده است و اغلب عوارض جانبی کمتری نیز داشته است.


مطالعات اندکی نیز در مورد استفاده موفق آمیز روغن درخت چای در درمان عفونت های غشای مخاطی شامل تریکوموناس واژینالیس و باکتریهای دهانی و کاندیدیازیز دهانی وجود دارد  (Halcon & Mika 2004)روغن درخت چای به صورت محصولات گیاهی زیر مورد استفاده قرار می گیرد:


۱. کرم یا ژل جوان شدن پوست


۲. شامپو طبیعی مو برای مو های چرب


خواص و موارد مصرف خواص پزشکی



راه‌های زیادی برای استفاده از روغن درخت چای وجود دارد؛ این روغن همان اسانس برگ درخت چای است که بویی کافور‌مانند و بسیار قوی دارد. مطالعات محققان نشان می‌دهد که این روغن نقش ضد عفونی‌کننده، ضد میکروبی و ضد قارچ قابل‌توجهی دارد.


راه‌های زیادی برای استفاده از روغن درخت چای وجود دارد؛ این روغن همان اسانس برگ درخت چای است که بویی کافور‌مانند و بسیار قوی دارد. مطالعات محققان نشان می‌دهد که این روغن نقش ضد عفونی‌کننده، ضد میکروبی و ضد قارچ قابل‌توجهی دارد. در این مطلب شما را با 9 کاربرد روغن درخت چای آشنا می‌کنیم:

Image result for ‫روغن چای‬‎

1. رفع شوره سر

با توجه به یافته‌های یک مطالعه مقدماتی، روغن درخت چای به کاهش خارش و شوره سر کمک می‌کند. برای این کار، کافی است هر روز به مدت 3 دقیقه شامپوی روغن درخت چای را به موهای خود بزنید و سپس آب‌کشی کنید.

2. درمان آکنه

روغن درخت چای حاوی terpinen-4-OL است؛ ترکیبی که به از بین بردن باکتری‌های آکنه‌زا کمک می‌کند. برای این کار باید از محلول روغن درخت چای استفاده کنید. از محلول روغن درخت چای برای رفع جوش‌های سطحی پوست نیز استفاده می‌شود. در یک مطالعه مشخص شد که این روغن از طریق لایه‌برداری به رفع آکنه کمک می‌کند. مطالعه دیگری نشان داده است که استعمال ژل روغن درخت چای به مدت 20 دقیقه در روز به بهبود نقاط آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند.

3. شوینده پوست‌های چرب

روغن درخت چای علاوه بر درمان جوش و آکنه در شستشوی پوست‌های چرب نیز کاربرد دارد. به طور معمول، از غلظت پایین این روغن برای صورت استفاده می‌شود؛ چون غلظت بالا موجب خشک شدن پوست شده و روند تولید چربی را چند برابر می‌کند.

4. خلاص شدن از شر قارچ ناخن انگشت پا

اگر یک یا دو بار در روز به مدت چند ماه از روغن درخت چای به صورت موضعی استفاده کنید، از شر قارچ ناخن انگشت پا خلاص خواهید شد. برای این کار باید یک قطره روغن بردارید و آن را به کمک پنبه روی ناخن بمالید. این روغن باعث بهبود یافتن ناخن‌ها شده و علائم قارچ را کاملا از بین می‌برد.

Image result for ‫روغن چای‬‎

5. دفع حشرات

روغن درخت چای به دفع حشرات هم کمک می‌کند. پوست شما نباید در معرض روغن‌های ضروری با غلظت بالا قرار بگیرد. از این رو، توصیه می‌شود از اسپری‌های حاوی روغن مانند روغن درخت چای، اکالیپتوس، سنبل هندی و گل شمعدانی در اطراف در و پنجره استفاده شود.

6. برای سندروم پای ورزشکاران

سندروم پای ورزشکاران یک عفونت قارچی است که در نواحی گرم و مرطوب بیشتر رخ می‌دهد. این عارضه باعث ترک خوردن، پوسته پوسته شدن و قرمزی بین انگشتان پا در بیماران می‌شود. با توجه به تحقیقات مقدماتی محققان، استعمال موضعی روغن درخت چای به تسکین علائم سندروم پای ورزشکاران از جمله خارش، سوزش و التهاب کمک می‌کند. غلظت‌های 25٪ و 50٪ این روغن نیز به رفع قارچ کمک می‌کنند، اما به اندازه کلوتریمازول یا تربینافین موثر نیستند.

7. به عنوان یک عنصر سازنده صابون

روغن درخت چای یکی از ترکیبات رایج در ساخت صابون‌هایی است که در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسند. دستور ساخت این صابون‌ها در فضای آنلاین هم در دسترس عموم قرار دارد. با این حال، بهتر است از دستورهایی که شامل استفاده بیش از حد از روغن هستند، بپرهیزید.

Image result for ‫روغن چای‬‎

8. درمان زگیل

از روغن درخت چای بعضا به عنوان یک طب جایگزین برای درمان زگیل استفاده می‌شود. به طور معمول، یک قطره روغن درخت چای روی محل زگیل مالیده می‌شود. سپس، زگیل با یک بانداژ مناسب پوشانده شده و تا زمانی که از بین نرود، زیر بانداژ می‌ماند. از بین رفتن زگیل معمولا به چند هفته زمان نیاز دارد.

9. به عنوان یک پاک‌کننده خانگی

از روغن درخت چای برای امور ساده‌تر مانند اسپری کردن کاشی‌های سرویس بهداشتی و یا پرده‌های حمام نیز استفاده می‌شود تا از رشد کپک و باکتری جلوگیری شود. برای این کار، باید چند قطره روغن را با یک بطری پر از آب مخلوط کنید و سپس به آن سرکه سفید اضافه کنید. برای جلوگیری از رشد کپک روی پرده‌های پلاستیکی حمام، معمولا از دستور یک قطره روغن درخت چای در هر فنجان آب استفاده می‌شود. قبل از استفاده از هر محصول پاک‌کننده جدید بهتر است دستورالعمل شرکت سازنده را با دقت بخوانید.

نکاتی درباره استفاده از روغن درخت چای:

روغن درخت چای نباید با تمام قوا استفاده شود (مگر در صورت توصیه پزشک متخصص)، زیرا به وسیله پوست جذب می‌شود. پس باید از آن همیشه در مقادیر کوچک و باملایمت استفاده کنید. از طرفی ممکن است باعث خارش و در برخی موارد بروز آلرژی شود.

روغن درخت چای نباید خورده شود، زیرا امکان مسمویت وجود دارد و از این رو باید دور از دسترس کودکان قرار بگیرد. 

Image result for ‫روغن چای‬‎



چگونه پوست را با عصاره و روغن چای تقویت کنیم؟


عصاره چای و روغن درخت چای خاصیت زیادی برای پوست دارد. این ماده یکی از مواد طبیعی است که در بعضی از محصولات بهداشتی به کار می‌رود و به طور موضعی هم می‌توان از آنها استفاده کرد. عصاره چای خاصیت ضدالتهابی دارد، زخم‌ها و التهاب پوستی را تسکین می‌دهد و برای آسیب‌های پوستی یک چاره آسان و در دسترس است. تحقیقات نشان داده است که مصرف عصاره چای روی آسیب‌های پوستی و زخم‌ها در مدت ۱۰ روز تاثیر خود را نشان می‌دهد و اثر آن قابل مشاهده است. در ادامه بعضی از راه‌های مصرف عصاره چای و روغن درخت چای را می‌خوانید و با خواص آن آشنا می‌شوید.


چای منبع ویتامین و مواد معدنی


چای سیاه سرشار از ویتامین‌های B2، C، E، مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم، و زینک و برخی از پلی فنول‌های ضروری و تانن است. بنابراین ارزش غذایی که در چای سیاه وجود دارد آن را برای پوست بسیار مفید ساخته است. به همین دلیل است که از عصاره آن برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود.


عصاره چای دشمن رادیکال‌های آزاد


یکی از خواص اصلی چای، به خصوص چای سبز برای پوست مقابله با رادیکال‌های آزاد است. چای می‌تواند آثار بالا رفتن سن را روی پوست کمرنگ کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد که مانع ایجاد چین و چروک می‌شود. چای در جلوگیری از سرطان‌ها از جمله سرطان پوست هم نقش موثری ایفا می‌کند.


تنظیم فعالیت هرموون‌ها


آکنه هم از عوارض التهاب و ناراحتی‌های پوستی است که چای می‌تواند با آن مقابله کند و فعالیت هرمون‌ها را تنظیم کند. گرچه همه این تاثیرات بعد از یک دوره استفاده از چای و عصاره آن روی پوست مشخص می‌شود و یکباره اثر نمی‌گذارد. بنابراین چای را در برنامه روزانه خود داشته باشید و از عصاره آن برای مراقبت از پوست استفاده کنید.


روغن چای ضد آکنه


روغن درخت چای برای کسانی که پوست چرب یا بیش از حد فعال دارند بسیار خوب است. اما برای پوست حساس و خشکی چندان توصیه نمی‌شود. چرا که درخت چای یک پاک کننده است و روغن آن می‌تواند برای پوست‌های چرب مناسب باشد. روغن درخت چای به خاطر خواص ضدباکتریایی آن در بسیاری از موارد برای درمان عفونت‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید بدانید برای استفاده از روغن درخت چای برای درمان آکنه نیاز به روغن رقیق درخت چای دارید. چرا که روغن درخت چای بیش از حد قوی است و در صورت استفاده رقیق نشده، می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است از محصولات بهداشتی که حاوی روغن چای هستند استفاده کنید و خود روغن را مستقیما به کار نبرید.


بهبود شوره‌های پوست سر


روغن چای برای پوست سر هم خواصی دارد. از جمله اینکه باعث بهبود شوره سر می‌شود و می‌توانید چند قطره از آن را به شامپوها و لوسیون‌های ضد شوره اضافه کنید و عملکرد آنها را بهتر کنید. روغن درخت چای در شامپو، پودر و روغن بچه، دستمال‌های ضدباکتری، محصولات مراقبت از پوست مثل کرم‌های شب و روز، مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌های دست و بدن به کار برده می‌شود.


درمان پوست‌های آسیب‌دیده


روغن درخت چای برای انواع آسیب‌دیدگی‌های پوستی خواصی دارد. از جمله برای درمان پوست‌های مبتلا به جوش غرور جوانی، ترک‌های پوستی، خشکی پوست، التهابات پوستی و قارچ‌هایی که در سطح ناخن هستند. در ساخت کرم‌های مخصوص جوش نیز از روغن درخت چای استفاده می‌کنند. از روغن درخت چای در ساخت کرم‌های سوختگی و کرم‌های ضد قارچ هم استفاده می‌شود.


ترکیب روغن درخت چای با روغن جوجوبا


از آنجایی که روغن جوجوبا بسیار شبیه به چربی پوست است، یک رقیق‌کننده خوب برای روغن چای است. می‌توانید از روغن جوجوبا و روغن درخت چای مخلوط شده برای آکنه استفاده کنید و آن را درمان کنید. یک قاشق روغن جوجوبا را با ۵ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید، سپس روزانه ۴ الی ۵ بار، پنبه را به محلول آغشته کرده و به پوستتان بمالید.


ترکیب روغن چای و آلوئه‌ورا


آلوئه‌ورا نه تنها خواص مرطوب‌کننده بسیار عالی دارد بلکه باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا منجر به تولید سلول‌های پوستی جدید می‌شود و التیام پوست را کاهش می‌دهد. با استفاده از آلوئه‌ورا و روغن درخت چای برای آکنه، پوست شما دیگر بیش از حد خشک نمی‌شود؛ 1 قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا را با 4 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. بعد از مالیدن آن روی پوست‌تان 30 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید.


ضد قارچ و ضد زگیل


قارچ انگشتان پا یکی از مشکلاتی است که برخی افراد به خاطر پوشیدن کفش نامناسب یا مشکلات دیگر به آن دچار می‌شوند. اگر یک یا دو بار در روز به مدت چند ماه از روغن درخت چای به صورت موضعی استفاده کنید می‌توانید قارچ‌ها را از بین ببرید. برای این کار باید یک قطره روغن بردارید و آن را به کمک پنبه روی ناخن بمالید. این روغن باعث بهبود یافتن ناخن‌ها شده و علائم قارچ را کاملا از بین می‌برد. البته باید از آن همیشه در مقادیر کوچک و باملایمت استفاده کنید.

قارچ ناخن و علائم، علت و درمان

 Image result for ‫قارچ ناخن‬‎

قارچ ناخن یا  انیکومیکوزیس از بیماری های ناخن و بیماری شایع پوستی است که می‌تواند بخش‌های مختلف ناخن انگشتان را درگیر نماید. این عفونت ظاهر ناخن را بد شکل کرده و در ناحیه درگیر درد ایجاد می‌کند. همچنین این بیماری ناخن ممکن است بسیاری از فعالیت‌های روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ناراحتی شما شود. اگر عفونت قارچ ناخن شدید باشد، می‌تواند آسیب‌های دائمی ایجاد نماید. همچنین ممکن است عفونت ناخن به بخش‌های دیگر نیز گسترش یابد. اگر شما دچار قارچ ناخن شده باشید، با پیروی از نکاتی ساده می‌توانید از این مشکل رهایی پیدا کرده و سلامتی قبلی ناخن خود را به دست آورید.عفونت‌های قارچی پوست اغلب به تعداد جزئی روی پوست انسان رخ می‌دهند و معمولاً باعث آسیب و صدمه‌ای نمی‌شوند. با این حال اگر قارچ پوستی درمان نشوند، ممکن است تکثیر شوند و پوست و ناخن‌ها را از بین ببرند. اگرچه این عفونت‌ها معمولاً با نام «عفونت قارچی یا کرمی » شناخته می‌شوند اما در حقیقت توسط کرم‌ها ایجاد نمی‌شوند. این‌ها عفونت‌های سطحی پوست، مو و یا ناخن هستند و از قارچ‌های مختلفی که در خاک، روی حیوانات یا گاهی اوقات روی افراد زندگی می‌کنند، ناشی می‌شوند.

قارچها به راحتی می توانند روی بدن انسان مثل پوست، مو و ناخن قرار بگیرند و رشد کنند. البته بیشتر در قسمت های مرطوب بدن از جمله لای انگشتان پا رشد کنند. متاسفانه قارچها به راحتی می توانند پراکنده شود و وقتی فرد را درگیر می کنند به راحتی از بین نمی روند و علت آن رشد راحت آنها و کم نیاز بودن آنها برای زندگیست.

قارچ ناخن مشکلی است که با سفید یا زرد شدن ناخن انگشت های دست یا پا و مخصوصا انگشت شست پا مشخص می شود. وقتی این عفونت قارچی شدیدتر و عمیق تر می گردد، تغییر رنگ ناخن هم شدیدتر شده و ناخن هم ضخیم و ضخیم تر می شود و لبه های ناخن دچار خوردگی و شکستگی می شود.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
عفونت قارچی ناخن معمولا چند تا از ناخن ها را درگیر می کند، اما کمتر پیش می آید که همه ناخن ها درگیر شوند.

در صورتی که این علائم در شما خفیف باشد، درمان و پیگیری ضروری نخواهد بود. اما گاهی اوقات قارچ ناخن باعث درد و ناراحتی ناخن خواهد شد.

به قارچ ناخن همچنین onychomycosis نیز گفته می شود و زمانی که این عفونت از ناخن ها به نواحی پوستی بین انگشتان پا سرایت کند به آن tinea pedis یا همان عفونت قارچی پا گفته می شود.

Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
علت‌ها و دلایل قارچ ناخن انگشت پا
از دلایل ایجاد این عفونت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس نداشتن با موجوات زنده بسیار ریز مانند قارچ‌ها بسیار دشوار است. هنگام پا برهنه راه رفتن در مکان‌های مرطوب بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قارچ پا هستیم. مکان‌هایی مانند استخر، رختکن و حمام محل‌هایی هستند که احتمال تماس داشتن با قارچ‌ها در آنجا بسیار بالا است.
ناخن آسیب‌دیده مأمن انواع عفونت است و وجود آلودگی و عفونت روی چنین ناخنی اصلاً دور از انتظار نیست. قارچ‌های فرصت طلب نیز از این موقعیت نهایت استفاده را می‌برند.
ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری عروق محیطی و اختلال‌های سیستم ایمنی بدن زمینه را جهت عفونت قارچی ناخن انگشت پا فراهم می‌سازد.
ابتلا به عارضه پای ورزشکاران یا تعریق زیاد و مدت طولانی کفش به پا داشتن شرایط مناسبی را برای رشد قارچ ناخن فراهم می‌سازد.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
ناخن برای خانم ها یکی از حساس ترین اعضای بدن است و این موضوع را میتوان از میزان رسیدگی آن ها به ناخن ها فهمید. اما بعضی خانم ها هستند که حوصله و وقت رسیدگی به ناخن را ندارند و ناخن های مصنوعی را جایگزین میکنند ولی استفاده از ناخن های مصنوعی ممکن است منجر به بیماری قارچ ناخن شود. بیماری ای که دردناک است و واگیردار و خطرناک نیز میباشد؛ اما نگران نباشید چون این بیماری علاج دارد و ما راه های درمان آن را در ادامه خواهیم گفت.

این بیماری واگیردار و مسری اما قابل درمان است.قارچ ناخن در افرادی که ضعف ایمنی دارند شیوع بیشتری دارد. حتی ممکن است قارچ از یک ناخن به ناخن دیگر سرایت کند و به سایر افراد خانه نیز منتقل شود.  قارچ ها به دو دسته قارچ کچلی و قارچ کاندیدا تقسیم می‌شوند، قارچ کاندیدا قارچی است که بیشتر در زنان مشاهده می‌شود و به شکل ترشحات سفید رنگ است یا در دهان کودکان به صورت برفک مشاهده می‌شود. این قارچ ممکن است که حتی از یک ناحیه به ناحیه دیگر سرایت کند.

ممکن است وسایل مانیکور ناخن موجب ابتلا به قارچ کاندیدا باشند،  این قارچ در ناخن‌های کودکانی که زیاد دست در دهان‌شان می‌کنند نیز دیده می‌شود. قارچ‌های کچلی ناخن از نوع قارچ‌های مخربی است که علاوه بر ناخن، پوست و مو را نیز درگیر می‌کند.

 این قارچ‌ها از سه منشاء انسان به انسان، خاک به انسان و حیوان به انسان منتقل می‌شود. بیماری ناخن می‌تواند نشان از این باشد که احتمال ابتلای افرادی که قارچ ناخن‌ دارند به بیماری‌هایی مانند دیابت و ضعف ایمنی بیشتر است.

قارچ ناخن ممکن است منجر به شکنندگی، تغییر رنگ ناخن، تغییر شکل و جدا شدن ناخن از بستر شود. در این صورت یک کشت از ناخن دریافت و علت ابتلا به این عارضه بررسی می‌شود. همچنین لازم است بررسی‌های زمینه‌ای و درمان‌های ضد قارچ نیز انجام شود.
بیشترین نوع قارچ از نوع انسان به انسان است. فرادی که بیشتر مسافرت می‌کنند و در نواحی مرطوب زندگی می‌کنند، بیشتر به قارچ مبتلا می‌شوند. همچنین بیماران دیابتی، بیماران شیمی درمانی و مبتلایان به ضعف ایمنی بدن بیشتر به قارچ مبتلا می‌شوند.

 درمان های قارچ ناخن کمی طولانی است و برای نمونه یک قارچ ناخن دست و یا پا شش ماه تا یک سال زمان بر است.عفونت قارچ ناخن از طریق بروز علائم روی ناخن ها قابل تشخیص است. البته درمان قارچ انگشتان پا نسبت به دست به دلیل اینکه بیشتر در معرض گرما و رطوبت داخل کفش قرار می‌گیرند، متفاوت است.
ممکن است استفاده از ناخن های مصنوعی منجر به ایجاد قارچ شود.زیرا استفاده از ناخن‌های مصنوعی شرایطی را فراهم می‌کند تا قارچ‌ها رشد کنند، درحالی که فرد متوجه نمی‌شود. بنابراین رعایت اصول بهداشتی در استفاده از ناخن‌های مصنوعی ضروری است

اما این شرایط چقدر می تواند مهم و خطرناک باشد
با وجود بیماری هایی مانند سرطان و دیابت، دیدن ناخن های زرد و سیاه رنگ در نگاه اول می تواند به نظر خیلی بی اهمیت بیاید. از آنجایی که قارچ ناخن معمولا دردناک نیست، خیلی از افراد به فکر درمان آن نمی افتند. اما لازم است بدانید نادیده گرفتن این عفونت قارچی که معمولا در انگشتان پاها دیده می شود، می تواند عوارض و عواقب ناخوشایند زیر را داشته باشد:

- درد پاها

با گذشت زمان، ناخن مورد هدف قارچ ها می تواند ضخیم شود و تغییر شکل دهد و این باعث احساس درد می شود. گاه به قدری که راه رفتن و پوشیدن کفش برای فرد واقعا مشکل می شود.

- گسترش قارچ

در برخی مواقع عفونت قارچی درمان نشده می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و حتی ناخن ها و انگشتان دیگر منتشر شود. این عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است. شرایطی که پوست قرمز، ملتهب و گاه ترک خورده می شود و احساس خارش، آزاردهنده ترین مشکل خواهد بود. این قارچ ها همچنین می توانند منجر به عفونت های تناسلی در فرد شوند.

- عفونت های گسترده

ابتلا به عفونت های قارچی، نگرانی اصلی بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی است. اگر عفونت قارچی ناخن انگشتان پا به پوست پا گسترش پیدا کند و باعث ترک و شکاف شود، باکتری ها این ناحیه را مورد حمله قرار داده و چیزی که نتیجه می شود سلولیت است. شرایطی که باعث التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود و درمان آن استفاده از آنتی بیوتیک هاست.

در موارد شدید عفونت می تواند به خون وارد شده و تهدید کننده زندگی باشد و فراموش نکنید همه اینها با یک عفونت قارچی ساده شروع می شود.

- از دست دادن ناخن ها

در برخی موارد عفونت قارچی ناخن می تواند کاملا بستر ناخن را در بر بگیرد. در این شرایط بخش سست ناخن باید جدا شود. حتی اگر ناخن عفونی شل نشود، در موارد شدید بیماری که عفونت قارچی درمان نشده باقی مانده، لازم است ناخن برداشته شود تا محیط مرطوب و مناسب گسترش عفونت از بین برود.

در برخی موارد ناخن توسط یک روش تخصصی برداشته می شود که به آن matrixectomy می گویند. در این روش ناخن از ریشه درآورده می شود، به طوری که دیگر رشد نکند.

درمان این عوارض چگونه خواهد بود؟
اگر شما هم فکر می کنید به عفونت قارچی ناخن مبتلا شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک در این شرایط ممکن است با نمونه گیری از ناخن، قارچ تشخیص را دهد. در صورتی که تست قارچی ناخن مثبت باشد، درمان با ضد قارچ های خوراکی و موضعی شروع خواهد شد.

اگر ناحیه درگیر عفونت، کوچک و موضعی باشد، راهکارهای درمانی اولیه معمولا پاسخگو خواهند بود. اما زمانی که این عفونت گسترده شده باشد، راه کارهای درمانی جدی تری مانند آنتی بیوتیک های سیستمیک در نظر گرفته خواهد شد.

این توصیه ها می تواند در پیشگیری از عارضه عفونت قارچ پا مفید باشد:
- بعد از بیرون آمدن از استخر، سونا و مکان هایی مانند آن، پاهای خود را به طور کامل خشک کنید.

- اگر از حمام یا استخرهای عمومی استفاده می کنید، با پای برهنه راه نروید.

- از کفش های ساخته شده از مواد طبیعی (مثل چرم طبیعی) استفاده کنید. همچنین به دنبال کفش هایی باشید که اجازه هواخوردن به پاهای تان را بدهند.

- حداقل روزی یک بار جوراب های خود را عوض کنید.

- اگر ورزشکار هستید و یا به هر دلیلی از کفش کتانی استفاده می کنید و مشاغل پر تحرکی دارید، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهای ضد قارچ در کفش یا جوراب تان استفاده کنید.
قارچ ناخن انگشت پا به علت عفونت ایجاد شده به وسیله باکتری ها ایجاد می شود. این عارضه در محیط گرم و مرطوب رشد می کند و با افزایش رشد باکتری، ناخن ها سفت، شکننده شده و تغییر رنگ می یابد اگرچه این نوع عفونت قارچی در مراحل اولیه دردناک نیست اما پس از مدتی درد آن شروع می شود.

 
درمان های خانگی برای قارچ ناخن
 
به طور خلاصه:
● علل می توانند موارد زیر باشند:

▪ محیط مرطوب در اماکن عمومی مانند باشگاه های ورزشی، استخر و...

▪ پوشیدن کفش های تنگ

▪ حجم غیرعادی PH پوست

▪ کاهش ایمنی بدن

▪ مرطوب بودن پا پس از حمام و یا ورزش

▪ آسیب دیدن ناخن

▪ بهداشت نادرست پا

▪ مستعد بودن به قارچ.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎

 

● علایم:

▪ تغییر رنگ ناخن شست پا به زرد یا قهوه ای

▪ تجمع آلودگی بدبو زیر ناخن

▪ افتادن ناخن

▪ شکستگی یا ناصافی ناخن

▪ ظاهر شدن لکه روی ناخن

▪ شکنندگی ناخن ها

▪ سفت شدن ناخن

▪ تغییر شکل ناخن ها

▪ ناخن بدبو.

 ● درمان های خانگی:

تشتی را با سرکه سیب و آب به مقدار مساوی پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پای خود را در آن قرار دهید و سپس خشک کنید. مخلوطی از یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و ۲ قطره روغن مرزنگوش را روی قسمت های مربوط بمالید تا درد تسکین پیدا کند. مواد غذایی حاوی باکتری های مفید مانند ماست به رژیم روزانه خود اضافه کنید. باکتری های مفید در از بین بردن قارچ موثر است. مایه ای با زردچوبه و آب درست کنید و روی ناخن عفونی بمالید. پس از خشک شدن، پا را بشویید و خشک کنید. برش های پیاز را برای چند دقیقه روی ناخن بمالید. پنبه آغشته به آب لیمو را روی ناخن بمالید. پس از حضور در اماکن تفریحی مانند استخر پاهای خود را به خوبی بشویید. وسایل حمام، کفش و حوله را با افرادی که قبلا دچار این بیماری شده اند به طور مشترک استفاده نکنید.

استفاده از روغن درخت چای برای درمان قارچ پوستی مفید است. روغن درخت چای یک ضد قارچی طبیعی است. مطالعه‌ای نشان داده است که روغن درخت چای می‌تواند برای از بین بردن قارچ ناخن مؤثر باشد. ۱۸ درصد از بیمارانی که از روغن درخت چای دو بار در روز، به مدت ۲۴ هفته استفاده کرده بودند، عفونتشان برطرف گردیده بود. برای درمان قارچ ناخن با روغن درخت چای، از یک محلول صد درصد خالص استفاده کنید، زیرا اگر غلظت آن پایین‌تر باشد، شاید برای برطرف کردن عفونت مفید نباشد. دقت کنید قبل از استفاده از روغن درخت چای ناخن شما تمیز و خشک باشد. یک پنبه را با مقداری از روغن درخت چای آغشته نمایید و بر ناحیه آسیب دیده، دو بار در روز، تا 6 ماه بمالید.
استفاده از آب و سرکه. در طول شبانه روز انگشتان پای خود را در یک محلول رقیق شده‌ای از آب و سرکه به مدت حداقل نیم ساعت ، قرار دهید. این کار باعث کاهش pH ناخن پا می‌شود، درنتیجه قارچ‌ها دیگر نمی‌توانند زنده بمانند. این کار را به‌صورت منظم هر شب، 3 تا 6 ماه انجام دهید. اگر به انجام منظم این کار متعهد باشید، در درمان شما مؤثر خواهد بود.
عصاره برگ انجبار را تجربه نمایید. در یک مطالعه که شامل 110 نفر می‌شد، ثابت گردید عصاره انجبار می‌تواند در درمان قارچ ناخن مؤثر باشد. برای استفاده از این روش، ناحیه آسیب دیده را هر دو روز یک بار به مدت 4 هفته به عصاره انجبار آغشته نمایید. در 4 هفته بعدی دو بار در هفته درمان را ادامه دهید، پس از آن برای 4 هفته، هفته‌ای یک‌بار این روش درمانی را ادامه دهید.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
درمان‌های پزشکی و زیبایی
داروهای خوراکی. مؤثرترین راه برای خلاص شدن از شر قارچ ناخن درمان با ضد قارچ‌های خوراکی است. درمان با داروهای خوراکی می‌تواند 2 الی 3 ماه یا بیشتر طول بکشد. داروهای تجویزی خوراکی ضد قارچ شامل داروهایی مانند تربینافین (Terbinafine) می‌باشد که معمولاً با دوز 250 میلی گرم در روز به مدت 12 هفته تجویز می‌شوند. عوارض این دارو می‌تواند شامل راش پوستی، اسهال، یا اختلال آنزیم‌های کبدی می‌باشد. این دارو نباید در افرادی که دچار نارسایی کبدی و کلیه هستند، استفاده گردد.
از داروهای غیر نسخه‌ای استفاده نکنید. قارچ ناخن نسبت به درمان مقاوم است. ایجاد عفونت‌های مکرر در اثر این بیماری بسیار شایع است. برخلاف باور رایج، کرم‌های ضد قارچ برای درمان قارچ ناخن مناسب نمی‌باشند. این داروها بیشتر برای بیماری پای ورزشکاران مناسب است. دلیل آن هم عدم توانایی نفوذ آن‌ها به درون ناخن است.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
شما همچنین می‌توانید ایتراکونازول (Sporanox) استفاده نمایید، که معمولاً با دوز 200 میلی گرم در روز به مدت 12 هفته تجویز می‌شود. عوارض آن شامل تهوع، بثورات جلدی، یا اختلال آنزیم‌های کبدی است. این دارو نباید در افرادی که دچار اختلالات کبدی هستند، استفاده گردد. همچنین این دارو با بیش از 170 داروی مختلف از جمله ویکودین و پروگراف تداخل دارویی دارد. قبل از مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود در خصوص عوارض آن و تداخلات دارویی مشورت نمایید.
قبل از دریافت دارو ، درصورتی‌که بیماری‌های کبدی، سابقه افسردگی، ضعیف سیستم ایمنی یا اختلال خود ایمنی، دارید پزشک خود را از این موارد آگاه نمایید. این داروها می‌توانند مواد زائد کبدی را افزایش دهند.
داروهای موضعی ضد قارچ. استفاده از داروهای موضعی به‌تنهایی توصیه نمی‌شود، اما می‌توان آن‌ها علاوه بر درمان خوراکی برای کاهش طول مدت درمان استفاده نمود. با این حال، اگر در مورد استفاده از درمان خوراکی تردید دارید یا می‌خواهید طول درمان را کاهش دهید، استفاده از داروهای موضعی گزینه خوبی محسوب می‌شود.
شما می‌توانید از داروی سیکلوپیروکس Ciclopirox استفاده نمایید، این دارو محلولی 8٪ است که معمولاً روزانه به مدت 48 هفته استفاده تجویز می‌شود.
همچنین می‌توانید داروی جدید جابیلا Jublia را امتحان نمایید، این دارو یک محلول 10 درصد است، که روزانه به مدت 48 هفته استفاده می‌شود.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
اگر عفونت به ماتریس ناخن (لایه‌ای از سلول‌ها که پایه ناخن را تشکیل می‌دهند) نفوذ نکرده باشد، درمان‌های موضعی می‌توانند مؤثر باشند. پزشک در خصوص گسترش عفونت به ماتریکس ناخن می‌تواند شما را راهنمایی کند.
درمان جراحی.اگر بیماری شما شدید باشد، ممکن است برای درمان به عمل جراحی نیازمند باشید. ممکن است ناخن به‌صورت کامل یا جزئی برداشته شود. پس از حذف ناخن آلوده توسط جراحی، کرم ضد قارچ به ناحیه مالیده شده تا از عفونت مجدد ناخن جلوگیری شود. معمولاً حذف کل ناخن مورد نیاز نیست.
درمان با لیزر. لیزر نیز برای بر طرف کردن قارچ ناخن در دسترس می‌باشد، اما روشی پرهزینه است. در این روش با استفاده از تمرکز پرتوهای نوری قارچ‌ها در ناحیه آسیب دیده از بین می‌روند. ممکن است برای درمان به چند جلسه لیزر درمانی نیاز داشته باشید، این بدین معناست که شما برای هر جلسه درمانی نیاز به پرداخت هزینه خواهید بود. این درمان تا حدود زیادی هنوز تحت آزمایش می‌باشد. تا انجام مطالعات بیشتر، لیزر درمانی به‌صورت معمول توصیه نمی‌شود.
پیشگیری
برخی شرایط وجود دارند که شما را بیشتر در معرض عفونت‌های قارچی قرار می‌دهند. اگر سن شما زیاد است، اگر مبتلا به دیابت هستید، اگر سیستم ایمنی بدنتان دچار اختلال است و یا گردش خون ضعیفی دارید، بیشتر در معرض عفونت‌های قارچی قرار می‌گیرید. اگر شانس ابتلا به بیماری‌های قارچی در شما بیشتر است، باید برای جلوگیری از عفونت، مراقبت‌های بیشتری را انجام دهید. اقدامات پیشگیرانه شامل پوشیدن کفش یا صندل در محل‌های مرطوب عمومی می‌باشد، مانند استخرهای شنا و یا سالن‌های ورزشی. باید ناخن‌های پای خود را کوتاه و تمیز نگه دارید. مطمئن شوید پاهای شما خشک هستند. بعد از استحمام پاهای خود را به‌خوبی خشک نمایید.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎
شما باید از جوراب تمیز و جاذب رطوبت استفاده نمایید. پشم، نایلون، پلی پروپیلن موادی هستند که به خشک نگه داشتن پاهای شما کمک می‌کنند. همچنین اغلب باید جوراب خود را تعویض نمایید.
پس از برطرف شدن قارچ، کفش‌های قدیمی خود را دور به اندازید، بقایای قارچ می‌تواند باعث عود مجدد عفونت شود. همچنین برای کمک به کاهش رطوبت پاها می‌توانید از کفش‌های تابستانی و رو باز استفاده نمایید.
از ناخن‌گیر یا ابزار مورد استفاده برای مانیکور و پدیکور مشترک استفاده نکنید. سالن آرایش ناخن خود را به‌دقت انتخاب کنید.
برای کمک به کاهش احتمال عفونت، از پودر یا اسپری‌های ضد قارچ استفاده نمایید.
از استعمال لاک ناخن و یا استفاده از محصولات مصنوعی بر روی ناخن‌ها اجتناب ورزید. این امر می‌تواند رطوبت را در ناخن به دام انداخته و شرایطی مناسبی برای رشد قارچ‌ها ایجاد نماید.
Image result for ‫قارچ ناخن‬‎

با حسود ها چگونه رفتار کنید؟

Image result for ‫خصوصیات افراد حسود‬‎

چگونه افراد حسود را بشناسیم ؟


حسادت یا به عبارتی کمی فارسی تر، همان تنگ نظری ، خصلتی است  که طبق تاریخ ظاهرا از لحظه امتناع شیطان از سجده کردن به انسان و پس ازآن در داستانی دیگربا مقابله هابیل و قابیل که اولین فرزندان آدم  بوده اند در میان انسانها گسترش یافت و تا امروز نیز به صورتی رایج در خصوصیات اخلاقی اکثر انسانها دیده می شود .


حتی در صورت عدم گرایش به مسائل معنوی و انکار همه روایتها و داستانهایی که در ابتدا به دو مورد نمونه از آن  نیز اشاره شد ، باز چیزی از اصل قضیه  کاسته نمی شود چرا که به وضوح می توان این رفتار خاص را هر روز مشاهده کرد که میزان گستردگی آن در طیفهای یک جامعه به شرایط فرهنگی، اقتصادی ، امنیتی و ... آن جامعه باز میگردد که متاسفانه ما ایرانی ها به دلایلی متعدد در طول تاریخ ، مردمی مستعد برای داشتن چنین خصلتی بوده ایم .


در اینجا هدف ، کنکاش و بررسی علل پیدایش خصوصیتهای اخلاقی نکوهیده در میان مردم نیست بلکه هدف تشخیص درست این رفتار از سایررفتارها و روش دفع آفتهای ناشی از آن است .


بدون شک هرگاه انسان به نقاط ضعف خود پی ببرد ، به طور غریزی واکنشهای متقابلی را نشان خواهد داد که در هر حال ، تلاشی برای پوشش دادن به این ضعفها محسوب خواهد شد .


در یک زمین صاف وهموار هرگاه قسمتی بلندتراز سطح سایر نقاط نباشد، کلمه" بالا " و" پایین " برای قیاس آن سطح کاربرد نخواهد داشت ، پس طبق همین اصل ، "مقایسه" عاملی  است که در برجسته و متمایز کردن هر چیزی نقش اصلی را ایفا می کند .


با توجه به این نکته می توان واکنشهای غریزی انسان برای پوشش نقاط ضعف خود را بهتر شناخت اینگونه که گاه این تلاشها در جهت ارتقاء دادن دلایل ایجاد کننده نقاط ضعف صورت می گیرند و گاه در جهت از بین بردن تمایزهایی است که نقاط ضعف را برجسته میکنند.


عده کمی برای جبران ضعفهای خود ،بر قدرت و توانایی هایشان تکیه میکنند تا با تلاش، سطح خود را ارتقاء دهند. در این گروه در اکثر موارد نشانه های کمتری از رفتارهای حسادت آمیز دیده می شود زیرا هرگاه  طبق "اصل مقایسه" در موقعیتی قرار گیرند که سطحی بالاتر از خود را حس کنند، به هر شکل ممکن در صدد رساندن خود به آن سطح بر می آیند مگر آنکه در پی تلاشهایی که صورت می دهند ، به نتیجه مطلوب نرسند که وقوع واکنشهای حسادت آمیز در چنین زمانی چندان دور از احتمال نخواهد بود.

Image result for ‫خصوصیات افراد حسود‬‎

اما اکثر انسانها در مواجه با شرایطی که سطحی بالاتر از خود را می بینند به هر شکل سعی می کنند تا این سطح را پایین بکشند تا کوتاهی خودشان به چشم نیاید.


نقطه شروع انواع رفتارهای تنگ نظرانه از همین گروه انسانها سرخواهد زد و برای مقصود خود از هیچ عملی دریغ نمی کنند.


اینگونه افراد برای به چالش کشیدن سوژه مورد هدف خود روشهای متفاوتی را بکار میبرند که در ساده ترین حالت ما نیز براحتی متوجه اغراض او خواهیم شد اما گاهی رفتارهایی را شاهد خواهیم بود که براحتی نمی توان مرز حسادت با ابراز دوستی را تشخیص داد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

آیا من فرد حسودی هستم؟

افراد حسود چندین ویژگی دارند که در رفتارشان به خوبی مشخص است: اول اینکه پشت سر طرفی که به آنها حسودی می‌کنند، غیبت کرده و به‌دنبال عیب می‌گردند. دوم اینکه دشمنی خود را پشت سر فرد ابراز کرده ولی جلوی او چاپلوسی می‌کنند. سوم اینکه وقتی برای آن فرد مشکلی ایجاد می‌شود، خوشحال می‌شوند و چهارم اینکه وقتی آن فردی که مورد حسادت اوست، خوشحال باشد و موفقیتی نصیبش شود دچار غم و اندوه می‌شوند. این 4 ویژگی باعث می‌شود تا انسان حسود معمولا فرد تنهایی باشد و دوستان زیادی پیدا نکند و همان دوستان اندکی هم که پیدا می‌کند از او فاصله بگیرند. به‌دلیل حس منفی ارتباط با فرد حسود، همه از روی اجبار و ناچاری با او ارتباط برقرار می‌کنند. فرد حسود هر طور شده می‌خواهد نعمت‌ها را از بین ببرد و اگر بتواند تخریب شخصیت کند و دائما مانعی برای دیگران می‌شود. برای انسان حسود مهم است که دیگران نداشته باشند تا او از نداشته‌های دیگران لذت ببرد. همه ویژگی‌ها به این دلیل است که انسان حسود ارتباط معنوی قوی با خداوند ندارد و خودش را دست‌کم می‌گیرد و نعمت‌هایی را که خداوند به او داده نمی‌تواند ببیند.


علت را بیابید

افرادی که حس حسادت زیادی دارند و به‌خاطر موقعیت بالاتری که برای کسی پیش می‌آید ناراحت می‌شوند، به‌طور حتم می‌دانند که حسودی بد است و خودشان را فریب می‌دهند ولی نمی‌توانند خود را نجات دهند درصورتی که با تمرین کردن به‌راحتی می‌توانند خودشان را از شر حسادت رها کنند. کسی که دچار حسادت به همکار شده در مرحله اول باید دنبال علت حسادتش بگردد. فردی که به‌خاطر ارتقای شغلی‌ همکارش احساس رنج و دلخوری می‌کند، بلافاصله باید از خودش بپرسد که چرا از خوشی همکارم باید ناراحت باشم؟ باید علت ناخوشی خودش در این زمینه را پیدا کند. ببیند از اینکه همکارش به این درجه رسیده، ناراحت است یا از اینکه خودش آن ویژگی‌ها را ندارد یا از اینکه همکارش با داشتن آن ویژگی‌های مثبت باعث جلب توجه دیگران شده و سمتش بالاتر رفته، ناراحت است. گاهی اوقات ممکن است فرد فقط به‌خاطر موقعیتی که به همکارش داده شده احساس حسادت نکند ولی رفتار اطرافیان به‌گونه‌ای باشد که باعث شود او به این همکار حسودی کند و نتواند با او مواجه شود. پس باید علت را پیدا کنید تا بتوانید به راه‌حل بهتری دست پیدا کنید.

در ادامه به برخی شناسه های کلیدی درباره این افراد اشاره می شود.


بدون دعوت ابراز عقیده می کنند


احتمالا برای همه پیش آمده است که وقتی در موقعیت جدید قرار می گیریم یا وسیله و امکانات جدیدی می خریم و یا کارموفقیت آمیز جدیدی را بتازگی به انجام می رسانیم ، فرد یا افرادی در مورد آن به ما نظر می دهند.


یکی از این موارد به ظاهر پیچیده دقیقا در چنین شرایطی نمود پیدا میکند  که شخصی بدون خواست و دعوت ما ، به طور خودجوش نسبت به چیزی  در مورد ما ابراز عقیده و نظر خواهد کرد . تفسیر چنین واکنشی قطعا از دو صورت خارج نیست ، یا از احساس دوستی طرف مقابل ما بوده است که بدون اجازه ما نسبت به مسائل شخصیمان ابراز نظر کرده است و یا هدفی حسادت آمیز او را ترغیب به ابراز نظری تلویحی در خصوص ما کرده است که گاهی حتی ممکن است در متن نظر او نکات مثبتی شنیده شود اما این نکات مثبت، زمینه سازی برای گرفتن مجوز نظر دادن برای دفعات بعدی در خصوص ما خواهد بود که بدون شک در دفعات بعد ، کم کم نظرات تخریب کننده و هدف دار  خود را القا خواهد کرد.

·         پس یکی ازنشانه های مهم شناخت اینگونه افراد توجه به کسانی است که بدون تمایل ما درباره مسائل پیرامون ما نظر می دهند.


      واهمه ای از دروغ پردازی ندارند


·         یکی دیگر از نشانه های مشترک میان خصلت حسادت وسایر خصلتهای فرومایه ، دروغ گفتن است که معمولا اینگونه افراد هرگز نمی توانند افرادی راستگو باشند .


      تظاهر به مظلوم بودن می کنند


این افراد گاهی رفتارهای عجیبی در پیامد حسادتهای خود بکار می برند که به ظاهر چندان منطقی نیست اما در نهایت برای رسیدن به هدفشان کاملا کاربردی و حساب شده است از جمله نمایش مظلوم نمایی به فرد رقیب برای جلب اعتماد و ترحم او است که با این شیوه به اندازه مورد نظر به طرف مقابل نزدیک می شوند تا مقاصد خود را به انجام برسانند.این شیوه یکی از عجیب ترین و ناجوانمردانه ترین روشها است ، چرا که طرف مقابل در دنیای ساده خود هرگز تصور نخواهد کرد که در پوست بره آرامی که مقابلش قرار گرفته گرگی نهفته باشد. 

Image result for ‫افراد حسود‬‎



 دور اندیشانی منفی گرا هستند


از دیگر خصلتهای افراد حسود، دور اندیشی البته از نوع منفی آن است . همیشه صفت دور اندیشی یک مزیت برای افراد محسوب خواهد شد زیرا فرد با برآورد مسیر پیش روی خود در آینده ، برنامه ریزی مفیدی برای زندگی اش می کند  اما در افراد حسود که معمولا روی فرد خاصی متمرکزشده اند اینکار به گونه ای دیگر شکل می گیرد زیرا در این حالت چیزی که مورد برآورد قرار گرفته است ، مسیر پیش روی حاسد نیست بلکه هدف ارزیابی آینده فرد قربانی حسادت است.


اصولا این بخش از رفتارهای افراد حسود بخشی کاملا پنهان است که در مخیله و پندار و گمان آنها سپری می شود و در نهایت واکنشهای عجیبی در عمل به ظهور می پیوندد چرا که معمولا فرد مورد نظر آنها در آینده ، بهتر از آن چیزی دیده می شود که در حال حاضر است و برای ممانعت از بروز این اتفاق اقداماتی را طراحی می کنند و به انجام می رسانند، حال در نظر بگیرید که فرد قربانی بدون کوچکترین اطلاع از فرایند پیش روی خود و صرفا به دلیل گمانهای غلط یک شخص ، دستخوش اتفاق یا فرایندهای ناخوشایند می شود و همواره سردرگم خواهد ماند که دلیل بروز این نابسمانی ها از چیست. برای شناسایی یا برخورد با این نشانه از رفتارهای حسادت آمیز هیچ راهی وجود ندارد و همواره فرد قربانی در نهایت بی اطلاعی در دام قرار خواهد گرفت.


مبالغه و چاپلوسی از حریف ، اما تک به تک


 از دیگرترفندهای انها برای نزدیکی به طعمه و جلب نظر او این است که در خفا وبه صورت رو در رو بدون حضور کسی از طعمه تعریف و تمجید می کنند تا نظر او را به خود جلب کنند ولی درجمع دیگران  از این تعریفها خبری نیست چون این تعریفها فقط برای فریب طعمه بوده است .


 تاکتیکهای بعد از آشکار شدن حسادت


در هر حال شاید لحظه و زمانی فرا برسد که ناگزیر باشید تا پرده های پوشش دهنده بین خود و فرد حسود را کنار بزنید ، اگر به چنین شرایطی برسید اصولا پشیمانی و ندامت جزءِ فرضهای بعید به نظر می رسد که حتی اگر هم چنین نمایشی را شاهد بودید باز به اصل واقعیت آن باید شک داشت ، چرا که این نیز به تنهای یک ترفند برای پوششی جدید است و درد حسادت از دردهای بی درمان است (مگر با استعانت از آفریدگار بزرگ) . 


متدوال ترین حالت در زمان رو شدن دست حسود، یا فرار به جلو است ( فرار به جلو یعنی چه ؟ ) و یا انکار.


در هر صورت پس از این چالش فرسایشی ، اقدامات بعدی او تا حدودی قابل پیش بینی است بدین صورت که برای خنثی کردن افشاگری های احتمالی شما نزد دیگران و حفظ آبرو و موقعیت اجتماعیِ به خطرافتاده اش  ، سعی در جلب هر کس که به نحوی با شما در ارتباط است خواهد کرد و برای این منظور از بذل و بخشش هر آنچه در توانش است دریغ نمی کند

برای جلوگیری از حسادت چکار کنیم؟

همیشه از خدا تشکر کنید

در مرحله بعد باید به شکرگزاری خداوند روی آورد و از خداوند به‌خاطر نعمت‌هایی که به او داده سپاسگزاری کرده و سجده شکر به جا آورد. او باید با تک تک سلول‌های بدن خود به‌خاطر سلامتی، جوانی و توانایی‌های فکری و روحی که پیش از این از آنها برای رنج دادن خود استفاده می‌کرد از خداوند تشکر کند. وقتی این فرد توانست شکر نعمت‌هایی که خدا به او داده را به جا آورد، پس می‌تواند نعمت‌هایی را که خداوند به دیگران داده است نیز ببیند و حسودی نکند.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

دست از تخریب همکار بردارید

در مرحله سوم باید سعی کند دست از تخریب همکارش برای گرفتن موقعیتی که به او داده شده بردارد. با خودش تمرین کند که به موقعیت شغلی همکارش فکر نکند و منتظر عیب‌جویی از آن فرد نباشد. وقتی مدام به رفتارها و موقعیت‌های همکارتان فکر کنید، نمی‌توانید به کارهای خود به خوبی برسید و شاید این باعث شود همین موقعیت شغلی که الان دارید را هم از دست بدهید. درحالی‌که شما باید وقت بیشتری بگذارید تا توانایی خودتان را بالا برده و آنها را نشان دهید.


از بدگویی درباره همکارتان دست بردارید

در گام بعد باید بیاموزید که زبانتان را نگه دارید و از بدگویی همکارتان دست بردارید. برای کسب این مهارت باید تمرین کنید تا هر وقت می‌خواهید شروع به بدگویی در مورد طرف مورد حسادت کنید

با خودتان مبارزه کرده و برعکس به مدح و ثنای آن فرد بپردازید و با این کار جلوی نفس خودت بایستید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

احساستان را به سایر همکاران منتقل نکنید

 در مرحله بعدی شما باید یاد بگیرید حسی که نسبت به طرف مقابل دارید را به زبان نیاورید. حتی اگر بدی‌ها و ناملایمت‌های رفتاری را در فردی که مورد حسادت شماست می‌بینید، اینها را به زبان نیاورده و به همکاران خود ابراز نکنید، چون حسادت تا وقتی در قلب باشد فقط به‌خود حسود آسیب می‌زند ولی وقتی در رفتار، گفتار و حرکات وارد شود، باعث آسیب دیگران و از بین رفتن ارتباط‌های سالم خواهد شد.


با همکاری که به او حسادت می‌کنید هم‌صحبت شوید

بهترین راه این است که به‌صورت عملی با حسادتان مقابله کنید. برای این کار با همکاری که نسبت به او حسادت دارید، هم‌صحبت شوید. البته این کار برای کسانی که حسادت آنها هنوز به یک بیماری مزمن تبدیل نشده، راحت‌تر خواهد بود. 

وقتی با این فرد هم صحبت شوید به‌طور عملی با حسادت‌تان مقابله کرده‌اید. در واقع به‌خودتان اجازه نداده‌اید آسیب‌هایی که بیماری حسادت در قلبتان ایجاد کرده است را به رفتار و گفتارتان انتقال دهید و بیماری خود را کنترل کرده‌اید؛ مثلا با همکارتان که نسبت به او حس حسادت دارید از روزمرگی‌هایتان بگویید و یا از او در انجام برخی کارهایی که می‌دانید بهتر از شما انجام می‌دهد، کمک بگیرید.


با این کار محبت آن کسی که مورد حسادت قرارگرفته نسبت به شما بیشتر خواهد شد چون با هم‌صحبتی با آن فرد فضای منفی و سرد را شکسته و محبت او را به‌دست می‌آورید. علاوه‌براین، وقتی حسادت خود را با محبت به دیگران از بین ببرید، لطف و محبت خدا را شامل حال خود کرده‌اید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

برای همکارتان دعا کنید

در مرحله بعد باید بتوانید برای کسی که صاحب یک موفقیت است و شما به این خاطر به او حسادت می‌کردید، دعا کنید 

و برایش از خداوند خیر بخواهید. با این کارتان مستقیما از خداوند کمک می‌گیرید و از آسیب‌های درونی خود به خدا پناه می‌برید. به خداوند بگویید که من به فلان همکارم حسادت کردم و وقتی به دلم رجوع می‌کنم، دلم ‌نمی‌خواهد که او این موقعیت شغلی را داشته باشد ولی وقتی به تو نگاه می‌کنم می‌بینم که تو این نعمت را ممکن است به‌خاطر پاداش خوبی‌ها یا امتحان او به وی داده باشی. به خدا بگویید دلم می‌خواهد من هم این نعمت را داشته باشم. برای همین است که برای خودم دعا نمی‌کنم و برای او دعا می‌کنم که خدا نعمت بیشتر و توفیق سپاسگزاری بابت این نعمت را به او بدهد و قطعا می‌دانم چون در غیاب او دعا می‌کنم، دعایم در حق او مستجاب است و چون او خبر ندارد تو دعاها را بیشتر در حق خودم مستجاب می‌کنی.


هم‌زمان با شناخته‌شدن به‌عنوان فردی موفق‌، تقریبا همیشه می‌توانید منتظر افراد حسود در زندگی‌تان باشید. آدم‌های حسود یا تماما ارزشمند بودن شما را زیر سؤال می‌برند یا به‌احتمال بیشتر، به موردی از موارد موفقیت‌هایتان حسادت می‌ورزند. حسودها تأثیر منفی خودشان را به‌سادگی بر زندگی دیگران تحمیل می‌کنند. درحالی‌که طبیعتا ما آدم‌ها دل‌مان نمی‌خواهد مورد حسادت و بی‌مهری دیگران قرار بگیریم؛ اما واقعیت این است که بودن در کنار افراد حسود تقریبا اجتناب‌ناپذیر است، به‌خصوص وقتی که شما موفقیت را در آغوش گرفته‌ باشید. بنابراین، گزینه‌های پیش‌رویتان یکی این است که به آنها اجازه بدهید، بر شما اثر بگذارند یا اینکه کاری کنید که از حسادت‌شان به نفع خودتان بهره ببرید. در این نوشته به ده نکته اشاره می‌کنیم که با کاربرد آنها می‌توانید از رفتار آدم‌های حسود به‌عنوان سوخت حرکت در مسیر موفقیت‌تان بهره‌مند شوید.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

با حسود ها چگونه رفتار کنید؟

۱. اگر به شما حسودی می‌کنند، یعنی شما در مسیر درست هستید

ظهور تعدادی آدم حسود در اطراف‌تان این پیام را می‌رساند که به درجه‌ی مشخصی از موفقیت نائل شده‌اید. اگر هیچ دستاوردی نداشتید، آن‌وقت تقریبا هیچ‌کس آن‌قدر توجهی به شما نداشت که انتقادی به شما وارد کند.


وقتی آدم‌های حسودی در اطراف‌تان هستند که به شما و کارتان حسادت می‌کنند، این را نشانه‌ای بدانید که خبر از حرکت شما در جاده‌ی موفقیت دارد. حسادت‌ها را گواهی بر درستی کارهایی بگیرید که انجام داده‌اید.


۲. از رفتار و اخلاق آن‌ها بیاموزید که پذیرای دیگران باشید

مواجهه با رفتارهای ناخوشایند دیگران، می‌تواند به شما بیاموزد که نسبت به سایرین، آدم‌ پذیراتری باشید. به‌جای تکرار رفتار‌هایی که اطرافیان حسودتان در قبال دیگران انجام می‌دهند، رفتار معکوس آنها را در پیش بگیرید. با چنین نگاهی به‌مرور آگاهی و همدلی‌تان نسبت به احساسی که دریافتِ بازخوردِ منفی در افراد ایجاد می‌کند، رشد پیدا می‌کند.

پس از این، زمانی که با افرادی رو‌به‌رو می‌شوید که شرایط مشابه خودتان را دارند، می‌توانید از آن‌ها حمایت کنید و برای‌شان انگیزه‌بخش باشید. این رفتار شما هم به دیگران یاری می‌رساند و هم برای شما ارتباطات معناداری را با افراد موفق برقرار می‌کند.


۳. از انتقادات آن‌ها برای ارزیابی خودتان بهره ببرید

هرچند بسیاری از انتقادها ریشه در حسادت دارند، گاهی پیش می‌آید که با انتقادی موجّه روبه‌رو شوید. در این مواقع، نباید ناراحتی به دل بگیرید، بلکه باید به حرفی که دیگران برای گفتن دارند گوش بسپارید. گاهی انتقادها به شما کمک می‌کنند که به آدم بهتری تبدیل بشوید.


مثلا اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که برای محیط‌زیست مخاطره‌آفرین است و شما متوجه این نکته نبوده‌اید، در این زمان، گوش‌سپردن به حرف‌های آدم‌های حسود می‌تواند نکته‌ای را که از نظر دور داشته‌اید، به شما یادآوری کند.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

شما می‌توانید از نظرات دیگران کمک بگیرید تا متوجه فرصت‌هایی شوید که در آن‌ها، آن‌جور که باید، ظاهر نشده‌اید. شناختن این نقاط به شما قدرت می‌دهد تا آدم بهتری بشوید.


۴. متواضع‌تر باشید

در مواجه با انتقاد می‌توانید مسیر دشوار اما سازنده‌ای را انتخاب کنید: در زندگی، زمان‌هایی وجود دارد که یا می‌توانید مقابله‌به‌مثل کنید و یا می‌توانید کاری را انجام دهید که درست باشد. ممکن است شما موفق‌تر از آدم‌های حسودی باشید که اوقات سختی را برای‌تان ایجاد کرده‌اند.

منظور این است که شما باید در واکنشی که دارید متواضع باشید. لازم نیست که خودستایی کنید یا سعی کنید که اعتبار خودتان را بیش از پیش تأیید کنید. درعوض، به غریزه‌تان اطمینان کنید و متواضع و محترمانه واکنش خود را نشان بدهید.


۵. از حسودها برای آموختن درباره‌ی حل تعارض استفاده کنید

سروکار داشتن با آدم‌های حسود در کنار همه‌ی مشکلاتی که دارد، فرصتی را فراهم می‌کند تا بهتر بتوانید تعارض‌ها را حل‌وفصل کنید. ممکن است در فضای مجازی یا در یک مراسم فردی به‌شدت شما را به چالش بکشند و شما را در موقعیت دشوار قرار بدهند.

از این تجربه مانند فرصتی برای آموختن درباره‌ی تعارض بهره ببرید. گاهی تنها لازم است از ماجرا عبور کنید و پاسخی ندهید؛ در مواقع دیگر، واکنش‌تان باید اندکی متفاوت باشد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

۶. بیاموزید که خشم‌تان را کنترل کنید

مدیریت خشم در زندگی کار دشواری است. مردم ممکن است حرف‌هایی بزنند که شما را به دلایل متفاوتی، بسیار خشمگین کنند. در عوضِ مقابله‌به‌مثل بیاموزید که واکنش خود را به‌آرامی بروز دهید.

از تمام کلمات و رفتارهای منفی که ممکن است قربانی آن شده باشید، به‌نفع خودتان استفاده کنید. اگر بتوانید در چنین موقعیت پرفشار یا اضطراب‌آوری بر خود مسلط بمانید، یاد می‌گیرید که خشم‌تان را در اختیار بگیرید. ثمره‌ی این توانایی را به‌دفعات بی‌شمار در زندگی مشاهده خواهید کرد.


۷. نادیده گرفتن اثرات منفی را در مواجهه با حسودان یاد بگیرید

در زندگی‌ با آدم‌های منفی فراوانی رو‌به‌رو خواهید شد. ما نمی‌توانیم همه را مجبور کنیم که دوست‌مان داشته باشند. به همین دلیل می‌توان از آدم‌های حسود به‌عنوان افرادی ارزشمند برای فراگرفتن این درس‌ استفاده کرد.

آموختن این درس که قرار نیست همه ما را دوست داشته باشند، به شما این امکان را می‌دهد تا توجه‌تان را روی مسائلی متمرکز کنید که اهمیت بیشتری دارند، برای مثال: حضور داشتن در لحظه، چالش‌هایی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید و تلاش برای تبدیل شدن به انسانی بهتر.


۸. از آدم‌های حسود برای تقویت تفکری مستقل‌تر بهره ببرید

ممکن است شما با توهین‌هایی عمیقا شخصی مواجه شوید که باورها و شخصیت شما را نشانه می‌روند. با وجود این، قرار نیست خود را با باورهای فرد دیگری تطبیق بدهید. در عوض، باید به آنچه شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند افتخار کنید.


اگر بیاموزید خود را به‌خاطر همان‌که هستید دوست داشته باشید، آن‌وقت می‌توانید با فکری مستقل‌تر زندگی کنید. این نحوه‌ی زندگی میزان رضایت و موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد.

Image result for ‫افراد حسود‬‎

۹. به آدم‌های حسود فرصت بدهید که انگیزه‌ی شما باشند


دیگران ممکن است به شما بگویند کسب‌وکار شخصی‌تان هرگز به موفقیت نمی‌رسد یا شما هرگز به اهداف‌تان دست پیدا نمی‌کنید. شما می‌توانید از این واکنش‌های منفی به‌عنوان انگیزه‌ای برای موفقیت استفاده کنید. نیازی نیست در این میان چیزی را به کسی ثابت کنید.


با این حال، اگر فکر می‌کنید با دستیابی به موفقیت می‌توانید حسودان را ساکت کنید، از این حال بهره بگیرید و به‌عنوان انگیزه‌ای برای سخت‌تر تلاش کردن از آن استفاده کنید.


۱۰. قدردان پیروزی‌هایتان باشید

آدم‌های حسود علاوه‌‌بر موارد بالا می‌توانند کمک کنند تا شما نسبت به پیروزی‌هایتان بیشتر قدردان باشید. رسیدن به موفقیت بعد از اینکه آدم‌های بسیاری به شما گفته‌اند که از پس کاری برنخواهید آمد، احساسی فوق‌العاده است.


شما باید نسبت به ظرفیت‌هایی که می‌توانید در زندگی‌تان به دستاوردهای بالفعل تبدیل کنید، احساس غرور داشته باشید. آدم‌های حسود می‌توانند به شما یادآوری کنند که باید قدردان موفقیت‌هایتان و سپاسگزار تمام خوبی‌هایی باشید که در اختیار دارید.




طب سوزنی گوش برای لاغری

Image result for ‫طب سوزنی گوش برای لاغری‬‎


طب سوزنی گوش ممکن است ابتدا عجیب به نظر برسد. بسیاری از مردم احتمالا پس از شنیدن ایده فرو کردن سوزن در گوش تعجب می کنند ولی در واقع این روش یکی از روش های طب سنتی چینی است که قدمت آن به بیش از 5 هزار سال پیش، تقریبا همان زمانی که  این طب  بدن کشف و استفاده شد، می رسد،. البته در این روش به هیچ وجه قسمت داخلی گوش سوزن کاری نمی شود چرا که نقاط طب سوزنی موجود در گوش، در قسمت خارجی آن هستند.


Image result for ‫طب سوزنی گوش برای لاغری‬‎

طب سوزنی برای کاهش وزن اولین بار در سال 1998 در چین مورد بررسی قرار گرفت. آن زمان هنگام ورود غذاهای غربی به چین و محبوبیت یافتن آن در میان مردم بود. این طب  برای کاهش وزن روشی است که با استفاده از آن می توان عملکرد غدد درون ریز و دستگاه گوارشی بیمار را بهبود بخشید و این کار باعث هضم و جذب و دفع غذایی بهتر و ایجاد احساس سیری سریع تر در بیمار می شود. با ترکیب استفاده از طب سوزنی سنتی ، گوش و الکتریکی و روش امبدینگ یا کاشت نخ کت گوت قابل جذب طب چینی، کاهش وزن و سایز فرد تقریبا تا حدی قطعی می گردد.


برخی از نقاط مخصوص  این طب  برای کاهش وزن و لاغری و چربی سوزی شامل درمان مشکلات معده، طحال و کلیه ها می شوند. دهان، ریه و تیروئید نیز دیگر نقاطی هستند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند. روش درمانی مورد استفاده به طور ویژه برای بیمار طراحی شده و منطبق با نیاز ها و تفاوت های بدن بیمار، از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است.


در غرب نیز برخی روش های درمانی بر اساس تئوری طب سوزنی گوش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش ها عمدتا با نام “دانه گذاری گوش برای کنترل وزن” معرفی می شوند. این روش  نیز تنها 10 تا 20 درصد از درمان اصلی را شامل می شوند و در حال حاضر با سوزن های مخصوص معروف به ASP ، فرد می تواند این سوزان را در گوش خود تا 20 روز به همراه داشته باشد و این روش بایستی به همراه سایر روش های طب چینی برای طب سوزنی لاغری استفاده شود. کاهش وزن با طب سوزنی گوش به تنهایی یک روش درمانی زمان بر اما موثر و کمک کننده برای مشکلات گوارشی، اشتهای زیاد و کاهش سایز موضعی چربی ها است. به همین جهت، هوشمندانه است که از انجام این چنین روش های درمانی با نظر پزشک مربوطه و بعد از تشخیص و معاینه طب چینی در کنار طب سوزنی سنتی یا الکتریکی و کت گوت در صورت لازم استفاده شود.


این روش برای درمان بسیاری از بیماری ها و درد ها استفاده شده و همچنین در صورتی که پزشک طب سوزنی تشخیص دهد این روش برای بهبود مناسب است، ممکن است در طب  معمولی سوزنی  نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از بیماری ها که با این روش قابل درمان و بهبود هستند شامل: اعتیاد، اختلالات رفتاری، چاقی ( کاهش سایز موضعی اندام و لاغری بدن و کنترل اشتها)، درد و … می شوند.


بسیاری از بیماران که تحت درمان طب سوزنی برای کاهش وزن قرار گرفته اند، در کمتر از یک سال، نتایج شگفت آوری و عالی را گزارش کرده اند. توجه داشته باشید که برنامه کاهش وزن با استفاده از  این طب نیازی به تمرکز بر روی رژیم غذایی و ورزش ندارد. نکته اصلی در این روش، ایجاد احساس سیری سریع تر در بیمار است که در نتیجه موجب کاهش پرخوری در او می شود. داشتن اراده قوی برای خود داری از غذا خوردن یا گذراندن ساعات زیاد در باشگاه، ضروری نمی باشد. از طرف دیگر، در روش های غربی، متخصصان بیمار را ملزم به رعایت رژیم های غذایی و انجام ورزش می کنند. این کار تلاش و اراده زیادی از سوی بیمار می طلبد.


این در حالی است که در این طب  برای کاهش وزن، بیمار تنها به اندازه 2 تا 3 جلسه در هفته و یک جلسه در ماه با روش امبدینگ برای انجام درمان مراجعه می کند. این جلسات درمانی شامل فرو کردن سوزن در پوست و استفاده از جریان ضعیف الکتریکی می باشد. پس از آن نیز به بیمار توصیه می شود که برای کمک به سم زدایی و تقویت جریان نیروی چی در بدنش ممکن است دکتر این طب ترکیبات گیاهی به صورت مکمل غذایی را پیشنهاد کند. قسمت اول این برنامه کاهش وزن گاهی ممکن است کند باشد. طب سوزنی گوش برای کاهش وزن نیز ممکن است برای این مورد استفاده شود که به شکل سوزن های 2 تا 3 میلی متری دارای برچسب است که در داخل گوش متصل می شوند یا به صورت صوزن های مخصوص تا 20 روز به همراه فرد در گوش او خواهد بود.


قسمت بعدی برنامه کاهش وزن با استفاده از این طب  شامل تثبیت شرایط بیمار و بازگرداندن او به رژیم غذایی عادی و معمولی، که ممکن است در طول درمان از بین رفته باشد، است. در نتیجه در این روش تلاش می شود در حالی که بیمار از رژیم غذایی معمولی خود لذت می برد، وزنش ثابت نگه داشته شود. به طور کلی اگر شما نیز در کاهش وزن خود دچار مشکل هستید، این طب برای لاغری جهت کاهش وزن می تواند راه حلی ایمن و طبیعی برای شما باشد.

Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎


آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش

اسمش سخت است اما این طور که بعضی از تحقیقات علمی می گویند، آریکولوتراپی مزایای دارد که به سختی تلفظش می چربد! این طب هزاران ساله در نسخه های قدیمی چینی کشف شده و نزدیک به 60 سال پیش دوباره احیا شده است

 آریکولوتراپیست ها معتقدند هر نقطه روی گوش در بهبود و درمان مشکلات و بیماری های بخشی از اعضای بدن مفید است. در مطلبی که می خوانید با این طب بیشتر آشنا شوید.


طب سوزنی روی گوش


شاید شما هم موقع مراجعه به متخصصان تغذیه برای دریافت رژیم غذایی مناسب، متوجه تصویر گوش بزرگی که روی میز بعضی از آن ها قرار دارد، شده باشید. بعد هم دیده باشید که همین افراد مگنت هایی را برای تان تجویز می کنند که روی نواحی مختلف گوش چسبانده می شوند، اگر برای تان سوال پیش آمده که جریان از چه قرار است، ما به شما می گوییم.


طب های مکملی بر این نظر هستند که نقاط مختلف کف پا یا حتی کف دست با سلامت سایر ارگان های بدن ارتباط دارند. آریکولوتراپی یکی دیگر از روش هایی است که نظری مشابه دارد، با این تفاوت که متخصصان این رشته باور دارند نقاط مختلف گوش است که با سایر اعضای بدن ارتباط دارد. دلیلی که که باری این ادعا می آورند هم نسبتا قانع کننده است؛ گوش ما محل عبور پایانه های عصبی و رگ های خونی متعددی است که شاید بتواند روی کارکرد بقیه اعضا تاثیرگذار باشد.


آریکولوتراپی در حقیقت نوعی انجام طب سوزنی روی نقاط خاصی از گوش افراد است که می تواند منجر به بهبود عملکرد سیستم های متصل به این نقاط و باعث سرعت بخشیدن به پروسه بهبود بیماران شود. در علم تغذیه به جای سوزن از چسباندن مگنت روی گوش استفاده می شود.

Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎


گوشواره تان طلاست یا نقره؟


ریشه آریکولوتراپی هم مثل طب سوزنی به چین بر می گردد. محققان در بعضی از متون قدیمی چینی، نوشته هایی پیدا کرده اند که روش هایی برای ماساژ و طب سوزنی مخصوص روی گوش ها را معرفی کرده بودند. حتی در بعضی از این نسخه های تاریخی دیده شده که برای درمان مشکلات مربوط به چشم ها و بینایی، استفاده از گوشواره طلا یا نقره توصیه شده است!


اما چین تنها جایی از جهان نبوده که به نقش گوش در سلامت بالینی توجه می کرده. طبق معمول در کنار چین باستان، اسامی یونان و مصر باستان نیز به چشم می خورد. گویا در این دو منطقه نیز استفاده از آریکولوتراپی برای بهبود بخشیدن به وضعیت جسمی رایج بوده است. از همه این ها جالب تر این است که اروپایی ها هم در قدیم الایام برای درمان بعضی از بیماری ها سراغ کاری مشابه این روش می رفتند. قضیه از این قرار بود که نوعی درد عصبی در ناحیه ران ها و باسن ایجاد می شده که اروپایی ها سعی می کردند از طریق جراحی نقاط خاصی از گوش، این دردها را از بین ببرند!


Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎


نباید که فقط بابت نان باگت و کافه های دنج پاریس از فرانسوی ها تشکر کرد! پائول نوژیه یکی از افرادی است که باید بابت احیای آریکولوتراپی در دهه 50 میلادی از او سپاسگزار بود! این مرد فرانسوی چند کار بزرگ انجام داد که یکی از آن ها به ایجاد نقشه اعضای بدن روی گوش منجر شد. نوژیه معتقد بود گوش انسان شبیه جنین است که برعکس قرار گرفته باشد. به همین خاطر هم اگر گوش را به مثابه جنین در نظر بگیریم، نقاط مختلف روی آن با اعضای مختلف بدن انسان مرتبط خواهد بود. 

Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎

با این تعبیر، برای مثال لاله گوش با سر انسان مرتبط است. نوژیه همچنین اعلام کرد که می توان از طریق بررسی گوش ها به تشخیص بیماری های مختلف در بدن رسید. هرچند که تمام حرف های او در سطح فرضیه باقی ماند، اما نکته جالب اینجاست که در حین تحقیقات نتایج بسیار قابل توجهی به دست آمدند که بعضی از فرضیه های او را تایید می کردند.


گوش سنجی به سبک جدید


اگر شخصی تصمیم بگیرد برای درمان یا بهبودی از طب سوزنی روی گوش ها استفاده کند می تواند به آریکولوتراپیست ها سر بزند. آن ها اول از همه با فرد مصاحبه می کنند و اطلاعات لازم را از او دریافت می کنند. این اطلاعات ممکن است شامل سابقه بیماری ها، مشکلات فعلی یا توقعاتی که مراجعه کننده از این طب دارد، باشد. بعد از دریافت اطلاعات لازم، نوبت به بررسی و معاینه گوش ها می رسد که در آن فرد درمان گر از نزدیک وضعیت گوش ها را بررسی می کند. این بررسی ممکن است به روش های مختلفی انجام شود. 


برای مثال بعضی از درمان گران با دست های شان به بررسی وضعیت گوش ها می پردازند تا ببینند آیا علامتی غیرعادی یا نقطه ای دردناک روی آن ها قرار دارد یا نه. بعضی دیگر با استفاده از الکترود به تشخیص این موارد می پردازند و دسته آخر سراغ استفاده از سوزن های سرد و داغ می روند تا متوجه شوند کدام نقاط از گوش افراد درد را احساس نمی کند و اصطلاحا بی حس است.


حالا که اسم سوزن به میان آمد این را هم بگوییم که سوزن های این طب مکمل هم درست مثل طب سوزنی ترس ندارد! این سوزن ها فوق العاده نازک هستند و بسته به تشخیص درمان گر ممکن است به صورت عمیق یا سطحی داخل گوش فرو شوند. همچنین ممکن است برای به دست آمدن بهترین نتیجه، سوزن ها به شکل های مختلفی وارد گوش ها شوند. مثلا به صورت مورب یا کج، در نهایت باید بدانید که سوزن ها بین چند دقیقه الی نیم ساعت روی گوش ها باقی می مانند.


شاید سیگار را ترک کنید!


بعضی وقت ها ممکن است بعد از اینکه پیش متخصص آریکولوتراپی رفتید، متوجه شوید به جای سوزن های بلند، درمان گر سوزنی پونزش کل را در نقطه خاصی از گوش تان نصب می کند و روی آن را با یک نوار چسب می پوشاند. این پونز ممکن است برای مدت چند روز یا حتی چند هفته همراه شما باقی بماند. 


جالب است بدانید چنین حالتی وقتی توسط آریکولوتراپیست تجویز می شود که شخص از درد یا مشکلی مزمن رنج ببرد. برای مثال عفونت های طولانی مدت یا انواع اعتیاد به مواد مخدر می توانند زیرمجموعه این مشکلات قرار بگیرند. البته باید به خاطر داشت در مورد انواع اعتیاد، آریکولوتراپی شاید کمک کننده باشد اما نمی توان گفت صددرصد در درمان این ناهنجاری موثر است.

Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎


چند قطره خون کافی است!


شاید شما هم  متنی را که می گوید اگر متوجه علائم سکته در کسی شدید روی گوش او را سوراخ کنید تا چند قطره خون بیاید، خوانده باشید. گویا این متن اشاره ظریفی به یکی از انواع آریکولوتراپی دارد که براساس آن برای رفع برخی از مشکلات باید نواحی خاصی از گوش را سوراخ کرد و اجازه داد چند قطره خون بیاید. مشکلاتی که با این روش بهبود پیدا می کنند، شامل مشکلات قلبی، کلسترول و فشار خون بالا هستند.


در کنار این روش ها، طب سوزنی روی گوش، روش دیگری هم دارد که کمی تا قسمتی با الکتریسیته سر و کار دارد! البته نباید بترسید چون کار به حضور بابا برقی نخواهد کشید! در این روش با ابزار مخصوص، امواج الکترومغناطیسی به نواحی مختلف گوش انتقال داده می شود که به خصوص اعصاب را مد نظر دارد. به همین خاطر کسانی که مشکلات عصبی دارند یا از فلج رنج می برند، می توانند از این روش کمک بگیرند. منتها ضروری است قبلش حتما با پزشک متخصص شان مشورت کنند، لطفا!


کارکردی شبیه مسکن!


آریکولوتراپی کاربردهای زیادی دارد که یکی از معروف ترین آنها کمک به کاهش درد است. برای مثال جالب است بدانید بعضی از پزشکان برای ایجاد بی حسی موضعی یا حتی بی هوشی از این روش کمک می گیرند! از آنجایی که این روش سریع و کم هزینه است، معمولا طرفداران زیادی دارد. البته تا بررسی و سنجش تمامی جوانب موثر این طب مکمل راهی طولانی در پیش است که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.


چشم های تان گرم می شود


اگر مرتب از بی خوابی رنج می برید برای تان خبرهای خوبی داریم! طی تحقیقاتی که در سال 2003 انجام شد، آریکولوتراپی می تواند باعث بهبود وضعیت خواب افراد شود. در این تحقیق 15 فرد بزرگ سال که همگی از مشکل بی خوابی رنج می بردند تحت درمان قرار گرفتند و روی گوش شان قطعات مگنتی مخصوص برای مدت 3 هفته قرار گرفت. بعد از این مدت این افراد اعلام کردند نه تنها مدت زمان خوب شان بهتر شده بلکه کیفیتش هم بهبود یافته است.

 

حالا یک سوال جالب: این درمان برای چه مدت دوام داشت؟ جواب شما را متعجب می کند، تا شش ماه! بدون درد، بدون عوارض جانبی!

Image result for ‫آریکولوتراپی؛ طب سوزنی روی گوش‬‎

درمان میگرن کذایی!


امان از وقتی که میگرن می گیرد و ول نمی کند! اگر همچنان بعد از درمان های متعدد از میگرن رنج می برید، بد نیست آریکولوتراپی را هم امتحان کنید. براساس تحقیقی که در سال 2012 منتشر شد، مشخص شده آریکولوتراپی روی بهبود سردردهای ناشی از میگرن موثر واقع می شود. در این تحقیق که روی 35 بیمار برای مدت دو ماه و هر هفته یک جلسه انجام شد، محققان متوجه شدند نه تنها دردها کاهش پیدا کرده اند که خلق و خوی بیماران هم بهتر شده بود.


حساس نشو! حساسیت نشو!


یکی از خدماتی که جلسات آریکولوتراپی به افراد می دهند کمک به بهبود اضطراب است. افرادی که دچار اضطراب و تنش هستند، می توانند برای رفع تشویش های روزمره از این روش کمک بگیرند و اجازه دهند گوش شان فرمان اعصاب شان را در دست بگیرد. 


از طرف دیگر بعضی از تحقیقات خبر از تاثیرات مثبت گوش درمانی بر حساسیت های فصلی و غیرفصلی هم می دهند. البته این تاثیرات هم در حد بهبودی نسبی بوده اند نه درمان کامل.


یک نوع ملین جدید!


شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از دردها از مشکلات مربوط به روده ها نشات می گیرند. به همین خاطر منظم کار کردن روده ها بسیار مهم است و یبوست دردسری بزرگ محسوب می شود!


تحقیقی که در سال 2010 انجام شد، رابطه بین درمان یبوست و طب سوزنی روی گوش را بررسی کرد و شواهدی مبنی بر مفید واقع شدن این روش به دست داد. با این حال پژوهشگران این پروژه اعلام کردند برای اعلام قطعی بودن نتایج به تحقیقات بیشتری نیاز است.


وزن تان را سوزنی کنید


به گزارش وب سایت webmd فروکردن پنج سوزن در قسمت بیرونی گوش می تواند باعث کاهش وزن شود. هرچند بخش کوچکی از تحقیقات این نتایج را تایید نکرده اما به گفته محققان اگر سوزن ها روی بخش های بیرونی گوش قرار بگیرند می توانند باعث تعدیل و حتی کاهش اشتها شوند و از این طریق روی کنترل وزن تاثیر مثبت بگذارند. این روش به خصوص در مورد کسانی که از چاقی های شکمی رنج می برند، می تواند مفید واقع شود.



بایدها و نبایدها


آریکولوتراپی هم مثل بقیه درمان های مکملی که تا امروز معرفی کرده ایم، بایدها و نبایدهایی دارد که باید به آن ها توجه کرد. لطفا موارد زیر را جدی بگیرید:


•    چنانچه بر اثر گذراندن دوران بیماری ضعیف شده اید یا از خستگی رنج می برید، بهتر است سراغ این روش نروید.


•    هرگز با شکم پر تحت درمان طب سوزنی روی گوشی قرار نگیرید. با شکم گرسنه هم این کار را انجام ندهید.


•    انجام آریکولوتراپی برای خانم های باردار ممنوع است، مگر در شرایط خاص و روی نقطه مشخصی از گوش برای کاهش درد.


•    این روش برای کودکان زیر هفت سال ممنوع است و برای افراد مسن هم باید با احتیاط انجام شود.


•    کسانی که از بیماری های مربوط به اعصاب رنج می برند، بهتر است سراغ این روش نروند و اگر رفتند باید قبل از انجام درمان به صورت کامل ریلکس کنند و آماده شوند.


•    کسانی که مبتلا به آنمی یا کم خونی هستند، نباید از این روش استفاده کنند.


•    کسانی که این روش را خوشایند نمی دانند، می توانند از ماساژ گوش یا انواع فشار درمانی برای گوش ها استفاده کنند.


عوارض جانبی


اولین توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از انواع روش های درمانی با پزشک متخصص تان مشورت کنید و در صورت تایید او از این روش ها کمک بگیرید. آریکولوتراپی هم از این قاعده مستثنا نیست. بعد از تایید پزشک، نوبت به پیدا کردن آریکولوتراپیست می رسد. یادتان باشد تخصص داشتن یکی از ویژگی های اساسی این افراد است و به هیچ وجه نباید بی گدار به آب زد. 

بعد از گذراندن این مرحله و شروع مراحل درمان ممکن است متوجه بروز برخی عوارض جانبی شوید که در صورت تخصص داشتن و تسلط آریکولوتراپیست شما به حداقل می رسند. با این حال در صورت تجربه حالت هایی که در ادامه مطلب می آید، خونسرد بمانید و فورا به درمان گرتان اطلاع دهید:


•    هرگونه احساس ضعف یا احساس اینکه دارید غش می کنید.


•    تهوع و دل پیچه. 


•    سرگیجه.


•    احساس بی حسی یا کرختی.


•    سردرد یا عرق شدید.


•    دردهای سریع و دردناک در بدن.


این حالت ها ممکن است به سه دلیل اتفاق بیفتند؛ دلیل اول استرس ناشی از انجام آریکولوتراپیست که به خصوص در مراجعانی که برای اول بار برای درمان مراجعه می کنند، ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل دوم به عمیق بودن سوزن ها بر می گردد. آخرین دلیل هم ممکن است به خاطر این باشد که سوزن درجای اشتباهی فرو رفته است که البته آخرین مورد با درمان گر متخصص و کاربلد اتفاق نمی افتد.


در چنین مواردی سوزن ها از داخل گوش بیرون کشیده می شوند و بیمار نمی تواند تحت نظارت درمان گر دراز بکشد و استراحت کند. عوارض جانبی دیگری مثل گرگرفتگی یا احساس تپش ممکن است در طول درمان اتفاق بیفتد که معمولا به سرعت برطرف می شود و جای نگرانی ندارد؛ اما اگر این موارد ادامه دار بودند باید به پزشک مراجعه کنید.



عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


برخـی افراد ممکن است با خواندن این مقاله پیشنهادات من را غیر اخلاقی و غیر منـصـفانـه تلقی کنـنـد. بـه بـازی گرفتن احساسات دیگران کار نـا پـسـندی است بـخـصوص کسانی که بسیار دوستتان دارند. خیلی خوب میشد هر کسـی را کـه خـواهان او بـودیـد سـهـل و آسـان بـه دست میاوردید بدون آنکه نیاز به نقش بازی کردن داشته باشید.


اما متاسفانه دنیای واقعی همیشه اینگونه عمل نـمـی کند. بعضی وقتها شما به امید بدست آوردن فرد خاصی ماهها خود را به آب و آتش میزنید به عشق او زنـدگی می کنـید و حسرت داشتنش را می کشید و عاقبت بدون ثمر و نتـیجـه ناکام می مانید. و آنـجاسـت کـه راهـکـارهـای ذیل ناگهان همچون موهبتی آسمـانـی جـلـوه گـر خـواهند شد

 ما نتیجه‌ی سال‌ها پژوهش در حوزه‌ی روانشناسی را بررسی و این عوامل و شاخص‌ها را گردآوری کرده‌ایم. در این مسیر بعضی باورهای غلط را رد کردیم و در نهایتِ شگفتی متوجه شدیم برخی کلیشه‌های رایج درست هستند! همراه ما باشید.

دور از دسترس به‌نظر رسیدن

پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد: مردها بیشتر خواهان زن‌هایی هستند که دور از دسترس به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی پاسخ مثبت نمی‌دهند. اما این مسئله در هر شرایطی صدق نمی‌کند. به‌طور خاص مرد باید نسبت به زن احساس تعهد داشته باشد؛ به‌عبارتی مرد طرف مقابل را به‌عنوان شریک عاطفی‌اش انتخاب کرده باشد، نه اینکه در مرحله‌ی آشنایی و رابطه‌ای باری‌ به‌ هر جهت باشد، بدون اینکه تصمیمی درباره‌ی آینده‌ی رابطه‌اش گرفته باشد.

زیاد معاشرت کنید... سپس غیر قابل دسترس گردید 

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎

هـر چه بیشتر با شخصی ارتباط داشته باشید آن شخص بیشتر شما را دوست خواهد داشت. این را دیوید لیدمن متخصص رفتار انسانها بیان می کند. در واقع حق با اوسـت.


چندین مطالعه دیگر نشان داده کـه در مـعـرض قـرار گـرفـتن مکرر با هر محرک خاص ما را نسبت به آن محرک علاقه مند تر می گرداند. (تنها زمانی این نظریه صدق نمی کنـد کـه واکنش اولیه ما به آن محرک منفی باشد). بنابراین در ابتدای آشنایی از آنکه کناره گیـر، گریزان و غیر قابل دسترس باشید، پرهیز کنید. در عوض به دنبـال بهانه های فراوان برای آنکه وقت خود را با وی بگذرانید باشید. 


اکنون حواستان را کاملا جمع کنید چون این مرحله زیرکانه بوده و احتیاج به مهارت دارد. درست زمانی که مطمئن شدید که او را مجذوب خود کرده و محبوب گشته اید به تدریج معاشرت خود را کاهش داده و کمتر در دسترس قرار گیرید و این کـار را تـا زمانی کـه وی دیگر شما را دیگر ملاقات نکرده و نبینـد ادامه دهید. 


شـما هم اکنون "قانون کمـیابی" را بطور مؤثر بکار گماردید. همه ما واقف هستیم که: مردم خـواهـان چیزهایی هستـند که نمیتوانند داشته باشند. و همیشه در دسترس بودن شـما سبب کاهـش ارزش و شـان شما می گردد. برای مثال هـرگـاه پـایتان را از در خانه بیرون بگذارید و با توده عظیمی از الماس بروی زمین روبرو گردید، کم کم برایتان عادی شده و دیگر آنها را بچشم سنگهای گرانبها و ارزشمند نخواهید نگریست. این قانون کمیابی است که سبب میشـود بـیشتر طالب آنها گردید. با آنان باشید و سپس کمیاب گردید و مشاهده خواهید کرد محبوب تر می شوید.


شادی و خوشحالی

شادی و خوشحالی معمولا زنان را جذاب می‌کند، اما در مورد مردها این چندان درست نیست.

در پژوهشی در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۰۰۰ نفر عکس‌هایی از جنس مخالف نشان دادند و نظرشان را درباره‌ی میزان جذابیت این افراد پرسیدند.

نتایج نشان داد: مردها بالاترین امتیاز را به زنان شاد و کمترین امتیاز را به زنانی که مغرور به‌نظر می‌رسیدند، دادند. درمقابل مردان مغرور برای زن‌ها جذاب‌تر بودند و مردان شاد کمترین امتیاز را گرفتند. جالب اینکه خجالت زدگی، هم در مردان و هم در زنان به‌عنوان یکی از عوامل جذابیت شناخته شد

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


 حس آزادی

پروفسور دن نیوهارت می گوید: مردان به خودشان اطمینان دارند که شخصیتشان بعد از ازدواج هیچ تغییری نمی کند. به او نشان دهید که شما نمی خواهید شخصیتش را تغییر دهید، با این کار به او ثابت می شود که شما او را همانطور که هست قبول دارید اما هرگز شخصیتش را خرد نکنید. با این کار به او حس آزادی می دهید. برایشان محدودیت ایجاد نکنید: مردها از محدود شدن متنفرند. بنابراین، برایشان محدودیت ایجاد نکنید. با این کار او احساس بهتری نسبت به شما دارد.

مردها را در احساساتتان شریک کنید:اگر عصبانی بودید اجازه دهید او هم احساس شما را بفهمد. او در این مواقع به شما قوت قلب می دهد.

برای خلوت و تنهایی او احترام قائل شوید:فاصله فیزیکی از همسرتان نماد استقلال برای یک مرد است. با این کار به او نشان می دهید که برای او ارزش و احترام قائلید.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


حس راحتی و آسایش

الن هیرچ پزشک متخصص درمان های بویایی و چشایی معتقد است که عاشق شدن حاصل وابستگی شدیدی است که زمانی اتفاق می افتد که اکسی توسین در مغز فوران می کند. شما هورمون های عشق را که توسط آنها برای هم متناسب به نظر میرسید رها می کنید. زمانی که او با شما احساس راحتی و لذت می کند، به قلمرو عشق نزدیک شده است. پس موارد زیر را امتحان کنید.

اجازه دهید شما را مرتب و اراسته ببیند:ارایش کردن جلوی همسرتان حس صمیمیت و علاقه را بینتان بیشتر می کند زیرا این همان چیزی است که مردهای دیگر از دیدن آن ناتوان اند و فقط و فقط همسرتان شاهد آن است. پس آراسته باشید.

با یکدیگر غذا درست کنید:هرچه بیشتر با یکدیگر غذا درست کنید، او بابت پختن غذا بیشتر از شما قدردانی می کند.

موارد زیر مردها را از عاشق شدن دور می کند:اگر مردها فرصتی برای عاشق شدن نداشته باشند:صرف کردن زمان زیاد در محل کار یا شرکت در کلاس های مختلف و مواردی از این قبیل فرصت عاشقی را از مردها می گیرد. آنها به جای یک زندگی عاشقانه به کارشان اولویت می دهند و معتقدند که داشتن یک رابطه عشقی آنها را از کارشان دور می کند و فرصتی برای پیشرفت ندارند.

هرگز با او نجنگید:مطمئن باشید مردها از بحث و جدل کردن متنفرند اما این اشتباه است که هرگز نسبت به چیزی عکس العمل منفی نداشته باشید.حس ترس و اضطراب:اغلب مردها نگرانند که اگر عاشق شوند دوستها و خیلی چیزهای دیگر را از دست می دهند. به عقیده خودشان وقتی مردی عاشق می شود، ممکن است برای مدتی از بسیاری موارد کناره گیری کند.


مشخص‌نبودن نظرتان نسبت به طرف مقابل

کمی رمزوراز چاشنی خوبی برای قرارهای آشنایی است. پژوهشی در سال ۲۰۱۱ نشان داد وقتی طرف مقابل نمی‌داند، شما از او خوش‌تان آمده یا نه، بیشتر جذب‌تان می‌شود!

در این پژوهش به گروهی از زنان عکس ۳ گروه از مردان را که از طریق فیسبوک با این زنان آشنا بودند، نشان دادند. مردان دسته‌ی اول از زن‌های موردنظر خوش‌شان آمده بود و مردان دسته‌ی دوم نظر متوسطی به زنان داشتند؛ اما درباره‌ی نظر مردان گروه سوم اطلاعی به این زنان داده نشد. (البته در حقیقت همه‌ی اطلاعات درباره‌ی اینکه چه کسی از چه کسی بیشتر خوشش آمده، ساختگی بود!)

نتیجه این بود که زنان بیشتر جذب مردانی شدند که نظرشان درباره‌ی آنها نامشخص بود.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎

شباهت زیاد به طرف مقابل

شباهت به طرف مقابل عامل جذابیت است


سال‌ها پژوهش پیوسته نشان داده است این باور که شخصیت‌های متضاد یکدیگر را جذب می‌کنند، افسانه‌ای بیش نیست!

افرادی که شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، احساس و تجربه‌های مشابهی از رخدادهای روزمره‌ی زندگی به‌دست می‌آورند. این می‌تواند در درک متقابل و تفاهم بیشتر مؤثر باشد.


 حس حمایت

مردها در مواقع سختی نیاز به یک پشتیبان دارند. پروفسور دیوید گیونس نویسنده کتاب "نشانه های عاشقی" معتقد است درصورتی که شما برای او نقش یک حامی و پشتیبان را داشته باشید برایش رضایت بخش است و حس خوبی را به او منتقل می کند. نه تنها نباید دربرابر او بی تفاوت باشید و از هرگونه کمکی دریغ کنید بلکه حتی باید آغوش خود را برای کمک به او باز کنید. بنابراین به او برای انرژی دوباره و متعهد بودن در کارهایش فرصت دهید و پس از بهبود وضعیت روحیش از او تشکر کنید. این کارهای کوچک می تواند از او یک قهرمان بسازد.


به او کاری برای انجام دادن بدهید: از او بخواهید تا چیزی را تعمیر کند. با این کار، احساس موفقیتش افزایش می یابد.

نظر او را بخواهید: حتی اگر به انتخاب و سلیقه خودتان می خواهید کاری را انجام دهید، از او نظر سنجی کنید و نظر او را هم بپرسید.

گاهی اوقات لباسهای او را بپوشید: این نشان می دهد که شما او را از بین چندین مرد انتخاب کرده اید و او را قبول دارید.


Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


کار دلپسندی برایش انجام ندهید.... بـگذاریـد او برایتان کارهای دلپسندی انجام دهد


هرگاه شما کار پـسـنـدیـده ای بـرای شـخـصی انجام دهید، از دو جهت احساس خوبی خواهید داشت : احـساس خـوشـنودی از خـودتان و صمیمیت با فردی که شما اندکی با عملتان لوسش کرده اید.

ما معمولا بمنظور توجیه زحمات و یا هزینه هایی که صرف فرد مورد نظر کرده ایم در شایستگی و استحقاق وی مبالغه وخیالپردازی میکنیم. سـرانجام آنکه:ما آن فرد را بیشتر دوست خواهیم داشت.هرگاه شخصی برای ما کار پسندیده ای انجام میدهد، خوشنود میگردیم.

اما در کنار آن احساسات ناخوشایند دیگری نیز تظاهر خواهند کرد. گاه غرق در هیجانات می شویم.

در تـنگنا قرار می گیریم که مانند همان فرد بامعرفت که آن لطف را در حق شما کرده عمل نماییم یعنی آنکه لطفش را جبران کنیم. و حتی زمانیکه آن عمـل نـیک از سوی شخصی صورت می گـیـرد کـه شـما علاقه وافری به وی داشته اما نسبت به احساسش نسبت به خودتان مردد هستید، مسئله بسیار بغرنج تر میگردد. متوجه منظورم می شـوید؟ هنگامی که ما شیفته و شیدای شخصی می شویم، ناگزیریم برای او کارهای لطف آمیزی انجام دهیم.اما بهتر آنست اجازه دهید او شما را لوس کند.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


روی برنگردانید...


دیـگر یـافته های تعیین کننده در تحقیقات روبین : اگر فردی بـه زن و شوهری که در حـال گفتگو هستند، ملحق گردد، مدت زمان زیادی طول می کـشـد تـا نگاه آن زوج از یکدیگر منحرف شده و به نفر سوم برگردانده شود. باز هرگاه این عمل را با شـخصـی کـه هنوز دلباخته شما نگشته بکار بندید، به او طوری القا میکنید کـه گویی دلبـاخته شماست و باعث سرازیر گشتن مقدار بـیـشـتـری PEA داخـل جریان خونش می شـوید.


لئیل لونـز، مـتخصص روابط انسانها، این تکنیک را "چشمان آب نباتی" نـام نـهـاده. چشمانتان را به چشمان فردی که دوستش می دارید قفل نموده و ثابت در همان حالت نگه دارید. حتی زمانی که او صحبتـش پـایـان یـافـت و یا آنکه شخص دیـگـری به شما مـلـحـق شد، روی برنگردانید. وقتی سرانجام خـواسـتـیـد چشمانتان را از چشمانش برگردانید (پس از ۴-۳ ثانیه) آن کار را با بی میلی و آهستگی انجام دهید دقیقا مانند آنکه توسط یک آب نبات به یکدیگر چسبیده اید. شاید این تکنیک زیاد سودمند به نظر نرسد ولی باور کنید هرگاه بطور صحیح صورت گیرد از تعجب نفس شما را بند خواهد آورد.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎


اگرآنقدر کمرو و خجالتی می باشید که قادر نیستید مستقیما به چشمها خیره شـویـد از تکنیک آب نـبـات صـرف نظر کرده و از این روش استفاده نمایید.بفردی که وارد گفتگوی شما شده روی برگردانده اما به محض آنکه سخنان آن فرد پایان یافت، بـه سرعت چشمانتان را به سمت شخص مورد علاقه خود بازگردانید. این یک حرکت بررسی کنـنده است. شما میـخواهید واکنش وی را از آنچه گوینده بیان داشته مورد بررسی قرار داده و بـه وی تفهیم کنید که بیش از آن فرد به او علاقه مند هستید.


به او نگاه کنید...


زیـک روبیـن روانـشـنـاس دانشگاه هاروارد مطالعه ای را صورت داد تا دریابد آیا قادر است عشق را بطور علمی توسط ضبط مدت زمانی که دو عاشق بیکدیگر چشم دوختـه انـد، مورد اندازه گیری قرار دهد. وی دریافت که دو فردی که عمیقا عاشق یکدیگر می بـاشند ۷۵ درصد از زمانی را که گفتگو می کنند، به همدیگر نگاه می کنند. و هـنـگـامی که فرد ناخوانده ای به میان صحبتشان وارد میگردد آهسته تر روی از یکدیگر برمی گـردانـنـد. در گـفـتـگوهـای معمولی افراد ۳۰ تا ۶۰ درصد از وقت را به نگاه کردن به یـکدیـگر اخـتـصـاص می دهند.


اهمیت مقیاس روبین واضح می باشد : احتمال آنکه بگوییم دو فرد تا چه میزان عاشـق و دلبـاخته یـکدیـگر هستند را می تـوان بـا انـدازه گیـری مـدت زمـانـی کـه آن دو عاشقانه به یکدیگر زل می زنند تخمین زد.


برخـی روانـکاوان از آن در حین مشاوره برای آنکه دریابند تا چه اندازه زوجین به یکدیگر علاقه و عشق دارند سود می برند. هـمچنین این موضوع اطلاعات سودمند زیادی را بـرای آنـکه بـخواهید شخصی دلباخته شما گردد در اختیارتان قرار میدهد. اینگونه که: هرگاه به شخصی که دوسـتـش می دارید در حین گفتگو ۷۵ درصد از زمان به وی نگاه کنید. با این کار مغز آن فرد را فریب میـدهید. مـغز آن شخص آخرین باری که فردی تا این اندازه به او نـگـاه کـرده را بـخاطر آورده و تـحلـیـلش از این نگاه طولانی، وجود عشق و علاقه خواهد بود.


در نتیجه این طـور مـی انـدیـشد که عاشق شما است و مغزش شروع به ترشح فنیل اتیلامین (PEA) می کند. ایـن مـاده از خانواده آمفی تامین ها میباشند که توسط سیستم عصبی ترشح میگردد.هنگامی که ما عاشق میشویم PEA همان عاملی است که سبب تعریق کف دستان، احساس دل آشوبی، و افزایش ضربان قلب میشود.هر چه شخصی که شما خواهانش میباشد PEA بیشتری بدرون جریان خونش جاری گردد احتمال آنکه او دلـبـاخـتـه شـمـا گـردد افـزایـش میـیابد. زمانی که شما نمی توانید صادقانه فردی فرد بی رغبـتـی را وابسته خود کنید، بکارگیری این تکنیک تولید PEA را کاملا میسر خواهد نمود. امتحان کنید.مطمئن هستم از نتیجه کار خود شگفت زده خواهید شد. زمـانـی کـه بـا شخصی هستید به وی حس عاشق بودن را القا کنید و اینکه او سـرانـجـام بـاورش شـود که عاشق شما است، زیاد بطول نخواهد انجامید.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎



پاسخ متقابل به نشانه‌ها و درخواست‌های جلب توجه

شروع و ادامه‌ی رابطه به‌اندازه‌ی زیادی بستگی به برخورد دو طرف نسبت به یکدیگر دارد.


پژوهش‌های ۴۰ساله‌ی روانشناس «جان گاتمن» (John Gottman) نشانه‌ها و درخواست‌ها مسئله‌ی مهمی هستند. برای مثال اگر همسری که دوستدار پرندگان است، به شوهرش اشاره می‌کند که سهره‌ای زیبا کنارشان نشسته است، مرد می‌تواند با نادیده‌گرفتن نشانه از همراهی با همسرش طفره برود یا با درگیرشدن در موضوع موردعلاقه‌ی همسرش با او همراه شود.


اثر و پیامد نشانه‌ها بسیار چشمگیر است. بنابر یکی از پژوهش‌های «گاتمن» میزان «همراهی» در زوج‌هایی که پس از ۶ سال از هم جدا شدند، ۳۳ درصد و در زوج‌هایی که هنوز در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند، ۸۷ درصد بوده است.

Image result for ‫عاملی که باعث می‌شود کسی عاشق‌تان شود‬‎

زیبایی به اندازه‌ی طرف مقابل یا کمتر

در پژوهشی در سال ۱۹۹۶ شرکت‌کنندگان از نظر میزان زیبایی و جذابیت درجه‌بندی و به قرارهای دونفره فرستاده شدند. سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد، میزان رضایت‌ و علاقه‌شان را به طرف مقابل اعلام کنند. افراد جذاب‌تر سخت‌پسند‌تر بودند؛ حتی وقتی میزان جذابیت هر دو طرف یکسان بود یا میزان جذابیت فرد بیشتر بود، احتمال رضایت از آشنایی با طرف مقابل کمتر بود.


اما این مسئله تنها در مورد افرادی که حقیقتا زیبا و جذاب هستند، صدق می‌کند. در مورد بیشتر افراد و بر مبنای فرضیه‌ی همسانی، ما احتمالا بیشتر از کسانی خوش‌مان می‌آید که به اندازه‌ی خودمان و نه بیشتر زیبا باشند.

تغذیه مناسب پوست صورت


Image result for ‫تغذیه مناسب پوست صورت‬‎

غذاهایی که میخورید برای پوست تان به همان میزان موثرند که بر دور کمرتان اثر دارند ، در ادامه انواع رژیم های غذایی و تغذیه افراد مورد بررسی قرار گرفته است :


» رژیم مدیترانه ای


ماهی ، سبزیجات پهن برگ ، روغن زیتون و میوه ها ترکیبات اصلی این رژیم سلامتی بخش قلب هستند اما فواید آن  به همین جا ختم نمیشوند ، تحقیقی ایتالیایی نشان داد رژیم مدیترانه ای همچنین از بدن در برابر سرطان پوست محافظت می کند.


اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی سلولهای پوست را سالم و ارتجاعی نگه میدارد ، همچنین روغن زیتون و گوجه آنتی اکسیدان هایی دارند که کمک میکنند تا واکنش های شیمیایی که به آفتاب سوختگی می انجامند متوقف شوند.


 


» رژیم گیاهخواری


اگر از گوشت و دیگر فرآورده های حیوانی برای سلامتی ، دلایل اخلاقی و … پرهیز می کنید و فرآورده های تازه و تماما غلات مصرف می کنید خبرهای خوبی برای پوستتان وجود دارد ؛ آنتی اکسیدان های موجود در این خوراکی ها رادیکال های آزادی را که به چروک ، لکه های قهوه ای و دیگر علائم پیری کمک میکنند خنثی می سازد.


رژیم های گیاهی دارای چربی کمی شامل روغن بذر کتان ، روغن زیتون و … است که به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را نگه داشته و منعطف تر باشد.

Image result for ‫» رژیم گیاهخواری‬‎

 


» رژیم پروتئین بالا و کربوهیدرات کم


کاهش مصرف نان سفید ، پاستا و قندهای تصفیه شده می تواند هورمون استرس را کاهش دهد و حملات قلبی و عصبی را به حداقل برساند.


اما مراقب برنامه غذایی پر گوشت باشید ، چربی حیوانی زیاد ممکن است به افزایش تولید رادیکال های آزاد بینجامد که تصور میشود در عملکرد عادی سلول ها اختلال ایجاد میکنند.


برای اینکه پوست را هیدراته نگه دارید زیاد آب بنوشید ؛ ماهی و دیگر پروتئین های کم چرب را انتخاب کنید و نه فقط گوشت قرمز ، همچنین روزانه سبزیجات پهن برگ که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند مصرف کنید.

Image result for ‫» رژیم پروتئین بالا و کربوهیدرات کم‬‎

 


» رژیم کم چرب


در این رژیم میتوانید بیشتر بخورید و همچنین وزن کم کنید ، کاهش مصرف چربی های اشباع برای قلب و دور شکم خوب است ؛ رژیمی با چربی حیوانی کم میتواند تولید رادیکال های آزاد که موجب پیری زودرس پوست می شوند را متوقف میکند.


پوست شما به مقداری چربی بخصوص از نوع مفید ان که در مغزها و روغن زیتون یافت می شوند نیاز دارد ؛ برای داشتن صورتی مرطوب و منعطف تر مقداری چربی غیر اشباع ( روغن مایع مانند روغن زیتون ) در برنامه غذایی بگنجانید.


 

Image result for ‫» رژیم کم چرب کم‬‎

» رژیم خام خواری


خام خوارها که از محصولات کشاورزی ، مغزها و حبوبات و غلات تغذیه می کنند عقیده دارند نپختن غذا آنزیم های طبیعی آن را حفظ کرده و به هضم ، تولید انرژی و کاهش وزن کمک می کند.


شکی نیست که این غذاها باعث شادابی پوست می شوند ، همچنین روغن های سالم موجود در مغزها ، آووکادو و روغن زیتون سلول های پوستی را قوی و منعطف نگه میدارد.


 Image result for ‫» رژیم خام خواری‬‎


» رژیم علاقمندان به کربوهیدرات


افرادی که علاقمند به خوردن کربوهیدرات هستند باید بدانند که کربوهیدرات ها در صورتی مفیدند که حاوی فیبر باشند ، پر کردن ظرف با غذاهای حاوی کربوهیدرات های فیبردار متابولیسیم را تقویت میکند و فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه میدارد.


در نتیجه مصرف این نوع کربوهیدرات بدنی شاداب و پوستی تمیزتر خواهید داشت ، رژیم کربوهیدرات همچنین میزان زیادی اسیدهای چرب امگا3 ، آنتی اکسیدان های موجود در غلات و پروتئین های سازنده کلاژن که پوست را لطیف می کنند فراهم می آورد.

Image result for ‫» رژیم علاقمندان به کربوهیدرات‬‎

پوست شاداب و شفاف

برای کامل شدن ویتامین روی بدن خود غذاهایی مانند صدف دریایی و جگر گوساله مناسب است، این غذاها حاوی روی قابل جذب برای بدن هستند. جوانه گندم یا نان کامل حاوی مقادیر اندکی روی هستند که جذب آنها توسط بدن به سختی انجام می شود. گیاهخواران می توانند از مکمل های روی استفاده کنند.

 تغذیه بهترین کمک کننده به پوست است. به این منظور مخلوطی از ویتامین ها و ریزمغذی های ضروری برای متعادل نگهداشتن پوست می توانند کمکتان کنند.پوست شفاف


• ویتامین نارنجی

ویتامین C همان طور که شما را سرحال می آورد و انرژی تان را افزایش می دهد، در مقابل رادیکال های آزاد هم، می تواند شما را یاری کند. این ویتامین، سرعت تعمیر و بازسازی DNA سلول هایی را که در اثر اشعه ماورای بنفش تخریب شده اند، بالا می برد. درمان ضد چروک شما که با خشکی پوستتان و پیری زودرس مبارزه می کند، در میوه ها و سبزیجات متمرکز شده است. ویتامین C که تاثیر جذب کننده دارد، در توت فرنگی، کیوی، پاپایا، انگور فرنگی سیاه و ... موجود است؛ قطعاً این خوراکی ها باید در لیست غذای روزانه تان قرار بگیرند. سوفی اُرتگا لوئف، متخصص پوست، در همین زمینه یادآور می شود که:«آنتی اکسیدان ها، مانند ویتامین C، A، E، روی و سلنیوم، دفاع سلولی پوست در مقابل اکسید شدن را تقویت می کنند. و این سرمایه ای برای تقویت پوست از داخل بدن، به لطف تغذیه است.»


•یک دفاع طبیعی در مقابل حمله زیر پوستی

اسیدهای چرب از پوست شما محافظت می کنند. مجموعه ای از امگا3، از دیواره سلول ها در مقابل حمله رادیکال های آزاد که توسط اشعه ماورای بنفش تولید شده اند، محافظت می کند. یک دفاع طبیعی که شما می توانید در اولویت قرار دهید، قرار دادن ماهی در لیست غذایی تان است. در لیستتان این ماهی ها را حداقل دوبار در هفته بگنجانید. ماهی تن، ماهی آزاد، مارکو و ساردین. کنسروها فواید امگا3 را در خود حفظ می کنند.کسانی که گیاه خوار هستند می توانند منابع مناسبی از امگا3 را در روغن کلزا، روغن کتان یا گردوی تازه بیابند.


• سویا کلاژن سازی می کند

سویا یکی از یاری رسانان مهم پوست است. سویا حاوی ایزوفلاون است که تاثیر محافظت کننده در مقابل اشعه ماورای بنفش دارد و ضمناً کلاژن را برای به تاخیر انداختن آسیب ها تقویت می کند. کلاژن حدوداً از بیست سالگی شروع به از دست دادن انعطاف پذیری اش می کند. ذخیره های کلاژن در طی سالیان بدون اینکه تجدید شوند، در نبود غذاهایی سرشار از کلاژن مانند سیرابی و آبگوشتی که استخوان فراوان داشته باشد، کاهش می یابد.


• پوست بدن را از داخل بدن مرطوب نگهدارید

کرم ها، پوست را از بیرون تغذیه می کنند. اُرتگا لوئف این نکته را یادآوری می کند که:«برای مرطوب کردن عمیق پوست، نوشیدن 5/1 لیتر آب در روز را از یاد نبرید. از الکل اجتناب کنید زیرا سلول های پوستی را مرطوب نمی کند و پوست را از شکل می اندازد. چای سبز نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. این چای آبرسانی مناسب به پوست را تضمین می کند.» این دلیل خوبی است که هر روز صبح یک فنجان چای سبز بنوشید. پوست برای اطمینان از مرطوب بودن به بهترین وجه ممکن، نیاز به چربی مناسبی دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند خوراکی های روغنی و در راس آنها گردو و بادام را در اولویت قرار دهید. یک آووکادو برای پیش غذا و تکه های جلبک دریایی روی سالاد، برای تامین نیاز به امگا3 کفایت می کنند.

نکته: برای داشتن پوستی درخشان، یک دوره درمانی مکمل توسط امگا3 را بگذرانید.

Image result for ‫• پوست بدن را از داخل بدن مرطوب نگهدارید‬‎

• ویتامین های محافظ!

ویتامین های گروه B برای سلامت پوست شما بسیار مفیدند! هر کدامشان ویژگی خاص خود را برای متعادل کردن پوستتان به همراه دارند. ویتامین1B و ویتامین 2B، که ریبوفلاوین هم نامیده می شود، بافت پوست را تقویت می کنند. ویتامین 3B به عنوان دیواری محافظ برای پوست، در مقابل نور خورشید به کار می رود و در مرطوب کردن پوست نقش دارد. پوستی که بیش از حد معمول خشک باشد، می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین 3B باشد. ویتامین 5B برای رشد و مقاومت پوست ضروری است. 6B برای پوست های چرب مازادسبوم را تنظیم می کند. ویتامین 9B، 8B و 12B عملکرد درست سلول ها را تضمین می کنند. برای اینکه ویتامین های B را به بشقابتان بیاورید، جوانه گندم را به لیست غذایی تان اضافه کنید. محصولاتی با منشأ حیوانی مانند جگر، تخم مرغ، گوشت یا ماهی آزاد را نیز برای خود تهیه کنید.


• استفاده از روی

با وجود اینکه روی، یک ریزمغذی ارزشمند و مرکز اطمینان بخشی برای کارکرد سلول های شماست، کمبود این عنصر پدیده نادری نیست. کمبود روی عدم تعادل در پوست به وجود می آورد که به شکل بازگشت جوش ها یا خشکی پوست بروز پیدا می کنند. روی آثار جوش ها را بهبود می بخشد و عفونت های پوستی مانند پسوریازیس را برطرف می کند. میزان روی پیشنهادی برای یک روز، 12 میلی گرم است اما عوامل اختلال انگیزی مانند استرس، زیاده روی در مصرف کافئین، ذخیره این ماده را به سرعت به مصرف می رساند.


• تهیه ماسک

شما می توانید با محتویات یخچالتان، برای روی پوست ماسک تهیه کنید. در مقابل تمایل به خوردن برای بهره بردن از فواید میوه ها و سبزیجات مخلوط شده، مقاومت کنید. برای تاثیر مناسب ماسک ها روی صورت، یک موز را له کرده و روی صورتتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

Image result for ‫• تهیه ماسک‬‎

هر نوع پوستی نیازمند چه تغذیه ای است؟

من هفته گذشته برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی ام  به داروخانه جدیدی رفتم. پس از فشار دادن قطعه کوچکی از کاغذ به پیشانی و گونه من برای اندازه گیری مقدار چربی پوست من، همانطور که خودم حدس میزدم، داروساز گفت که تقریبا چربی در صورت شما وجود ندارد. من در مورد حفظ آب در پوستم اندکی خوشبین بودم که مشخص شد در میانه بازه نرمال 30 تا 50 درصدی قرار دارد. اما نتایج من با درنظر گرفتن نوشیدن 133 اونس آب در روز که دو برابر میزان توصیه شده استاندارد است، کاملا ناامید کننده بود.


آیا سرنوشت ناگزیر من چروک و خشکی پیش از موعد پوست است؟


یا اینکه راهی وجود دارد تا به پوست من کمک شود؟


من با یک متخصص تغذیه مشورت کردم تا برای مرطوب کردن پوست من از داخل، توصیه هایی بکند و آنجا فهمیدم هنوز همه امیدها از بین نرفته است. در حالیکه داروهای موضعی می تواند هوای شما را داشته باشد، غذا می‌تواند نقش موثری را در درمان بیماری هایی که شما بر روی پوست خود دارید، ایفا کند.همه چیز در بدن شما به هم مرتبط است بنابراین مشکل پوستی شما احتمالا بازتابی از رژیم غذایی و سبک زندگی شما است. این امر، هم یک حقیقت طبی و هم یک قاعده سنتی آیوروداییayurvedic (یکی از قدیمی ترین درمان های کل بدن است که در آن اعتقاد بر این است که سلامتی و تندرستی در یک تعادل ظریف بین ذهن, بدن و روح است) با دانستن نوع پوست، اندام و شخصیت خود می‌توانید کل زندگی خود را به تعادل برسانید. در اینجا توصیه مختصصان تغذیه برای هر مشکل پوستی، آمده است.

 غذاهای ضد التهاب بخورید تا جوش صورت و پوست به حداقل برسد.

Image result for ‫غذاهای ضد التهاب بخورید تا جوش صورت و پوست به حداقل برسد.‬‎

جوش:

دوریت جف ، متخصص تغذیه می گوید: "جوش معمولا ریشه در مشکلات هورمونی یا گوارشی دارد بنابراین مطمئن شوید که بدن شما می تواند به خوبی غذا را هضم کند و تغذیه بدن خود با غذاهای قلیایی(میوه ها، آجیل، حبوبات و سبزیجات. )، نکته کلیدی است. غذاهای دارای قند کم از جمله:


توت‌ها

سبزیجات

سیب زمینی شیرین

گریپ فروت

سبزیجات بدون نشاسته

مصرف کنید.


بذر کتان

افزودن بذر کتان یا روغن آن به صبحانه معمولا به آرام کردن پوست شما کمک خواهد کرد چرا که این یک داروی ضد التهاب است.


زردچوبه

استفاده از یک مکمل زردچوبه یا طبخ غذا با این ادویه قدرتمند هند باستان, ضد التهاب و سم زدا است. زردچوبه در فرایند هضم به پاکسازی هر انسدادی که منجر به جوش شود کمک می کند. زردچوبه همچنین به عنوان یک سم زدا برای کبد و برطرف کننده هر مشکلی بر سر راه هضم هم شناخته شده است. زردچوبه به هضم غذا کمک می کند و هر مانعی را از سر راه هضم برمی‌دارد. این ادویه برای رفع مسمومیت کبد نیز شناخته شده است."


آب گرم با لیموترش

داروی مورد علاقه و همیشگی جف، آب گرم با لیموترش در صبح برای سم زدایی بدن شما، بیدار کردن متابولیسم و جلوگیری از جوش است.


 او توصیه می کند اگر شما مشکل جوش دارید از:


قند

الکل

کافئین

لبنیات

بادام زمینی 

کره بادام زمینی

سویا 

گلوتن(پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود)

دوری کنید.


جف می گوید: "هم قند طبیعی و هم قند فرآوری شده، سطح تستوسترون را بالا می برد و عدم تعادل هورمونی را افزایش می دهد، بنابراین سبب جوش زدن پوست و پف کردگی صورت می شود. قند موجود در الکل نیز همین اثر را بر روی پوست دارد و سبب خشکی و بی آبی پوست می شود.


کره بادام زمینی نخورید. این کره حتی اگر طبیعی و ارگانیک باشد در معرض کپک است و به سیستم گوارشی شما آسیب می زند. ممکن است پس از خوردن کره بادام زمینی، متوجه جوش بر روی پیشانی خود شده باشید زیرا اثرات منفی بر روی روده شما دارد."


طب آیورودا

 نکته: در طب آیورودا هر یک از سه انرژی(آب, آتش و خاک) معتقد به گردش در بدن و حاکم بر فعالیت های فیزیولوژیکی است. تعادل این انرژی ها در قالب دوره ای به نام Dosha در طب آیورودا تعریف می شود. طب آیورودا به تمام سوالات با 3 Dosha به نام های واتا Vata (عنصر آسمانی و هوا) , پیتا Pitta (آب و آتش) و کافا Kapha (آب و زمین) پاسخ می دهد.

Image result for ‫طب آیورودا‬‎

در طب آیورودا,جوش معمولا نتیجه عدم تعادل پیتا است. پوست پیتا داغ است بنابراین برای حداقل کردن این مشکل، از غذاهای تند و پر ادویه دوری کنید. 

 

غذاهای شامل آنتی اکسیدان و گیاهان دارویی می تواند خشکی و چروک پوست را بهبود بخشند.


پوست خشک و در معرض چین و چروک:

برای پوست در معرض چروک، واضح است که باید به سراغ غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان(موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلولها جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.) رفت. جف پیشنهاد می دهد که از:

Image result for ‫پوست خشک و در معرض چین و چروک:‬‎


زغال اخته

تمشک

زالزالک

کاکائوی خام

چای سبز 

سبزیجات به رنگ تیره (که غنی از مواد دارویی گیاهی هستند و به گشاد کردن عروق خونی کمک می کنند)

استفاده شود.


آلوئه ورا

روش دیگر، ایجاد یک مانع حفاظتی برای پوست خود با استفاده از غذا است. جف می گوید: "آلوئه ورا نه تنها برای استفاده موضعی بر روی پوست، مفید است بلکه در صورت بلع نیز بسیار شفادهنده است. آلوئه ورا دربردارنده آنتی اکسیدان است که شامل ویتامین های A، C و E است. آنها از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد موجود در محیط محافظت می کنند. مواد معدنی حیاتی نیز مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، کروم، روی و سلنیوم در آلوئه ورا به وفور وجود دارد که برای سلامت پوست شما مفید هستند. شما می توانید آلوئه ورا را با آب تصفیه شده یا نوشیدنی صبحگاهی(مانند یک اسموتی) خود مخلوط کنید."


پوست خشک و در معرض چروک با دسته واتا  آیورودایی(عنصر آسمانی و هوا) مرتبط است. توصیه شده است که افراد واتا، غذاهای:


شیرین

شور

ترش 

گرم

بخورند. آنها باید از غذاهای:


تلخ

گس/قابض

غذاهای تند

خشکبار

غذاهای سرد (غذاهای پخته نشده) 

غذاهای یخ زده

خودداری کنند.


نوشیدن آب گرم

نوشیدن مقدار زیادی آب گرم می تواند خشکی را به حداقل رسانده و به پاکسازی بدن شما از درون کمک کند.


 چربی های سالم

جف می گوید: "افزودن چربی های سالم مانند کره آب کرده یا روغن زیتون در رژیم غذایی شما برای کمک به رفع مسمومیت کبد نیز توصیه شده است."

 

Image result for ‫چربی های سالم‬‎

 


 غذاهای سرشار از امگا 3 می توانند پوست چرپ را متعادل کنند.


پوست چرب:

جف می گوید: "پوست چرب بسیار شبیه به پوست در معرض جوش است بنابراین بهتر است غذاهای با قند کم و سرشار از امگا 3 مصرف شود و از لبنیات پرهیز گردد.


 

غذاهای غنی از امگا 3

آووکادو

سالمون وحشی

روغن نارگیل

دانه چیا(دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است)

بذر کتان 

دانه کدو تنبل 

"هیچ غذای سرخ شده ای را نخورید! این روغن های مضر فقط سبب می شوند که بدن شما، روغن بیشتری را تولید و ذخیره کند."

پوست ضخیم و چرب با دسته کافا (آب و زمین) آیورودایی مرتبط است. به افراد کافا توصیه شده است که به مقدار زیاد از سبزیجات و آب استفاده کنند تا پوست از درون پالایش شود. جف می گوید: "من همچنین پیشنهاد می کنم که برای پخت غذا از ادویه های گرم مانند زنجبیل یا فلفل سیاه استفاده شود تا به هضم غذا کمک و از مشکلات گوارشی جلوگیری شود."

راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در منزل

Image result for ‫راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در منزل'‬‎


تأثیر دکوراسیون منزل بر حس و حال ما آدم ها بر کسی پوشیده نیست. دکوراسیون زیبا و شاد می تواند انرژی زیادی به اعضای خانواده بدهد و به همین دلیل اکثر افراد سعی می کنند دکوراسیون و چیدمانی زیبا در منزل خود داشته باشند. یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون توجه به نورپردازی منزل است.


نورپردازی خانه باید طوری باشد که بتواند از طلوع خورشید تا شب هنگام نور مناسبی برای خانه فراهم کند؛ از این رو می‌بایست قابلیت سازگاری با تمامی نورهای متفاوتی که در طول روز در خانه وجود دارد را داشته باشد.


نورپردازی می‌تواند یک فضا را به لحاظ بصری کامل دگرگون کند. نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، راهکارهایی است در جهت تغییر فضا و دلخواه کردن آن به وسیله نورپردازی :


نورهایی که منبع آنها پایین دیوار نصب میشود و تا سقف بر روی دیوار می افتد، فضا را بزرگ‌تر می‌نمایاند.

چنانچه در انتهای فضا نوری قرار دهید، چشم شما به آن سمت هدایت می شود و کل فضا بزرگ‌تر به نظر می رسد.

چنان چه از نورهای عمودی استفاده کنید، فضا بلندتر به نظر می رسد

اگر می‌خواهید فضایی گرم و صمیمی بسازید، از چراغ های رومیزی به صورت تکی یا چند تایی استفاده کنید و نور را به هیچ‌وجه تا سقف نتابانید.

برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا، نور را همراه با آینه و سطوح براق استفاده کنید.

نور ورودی، چشم فرد را در لحظه ی ورود به صورت متمرکز به خود جلب می کند. چنانچه این نور بر روی دیوار (سطحی پایین‌تر از سقف) نصب شود، و نور بقیه فضا بر روی سقف تعبیه شده باشد، فضا وسیع‌تر نمایانده می شود.

مطالب نورپردازی خانه: بخش اول: نور مصنوعی و بخش دوم : نور طبیعی را مشاهده کنید و اطلاعات خود را درباره این هنر تأثیرگذار بیشتر کنید.


در ادامه راهکارهایی برای نورپردازی فضاهای مختلف خانه مطرح می شود.

استفاده از نور خورشید

 


استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون


Image result for ‫راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در منزل'‬‎

 علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از روشنایی روز برای سلامتی بدن هر کدام از ما انسانها ضروری است؛ پس تا می توانید از آن بهره بگیرید. از پنجره های نورگیر خانه و دفترتان تا می توانید درست استفاده کنید و اجازه دهید انرژی آن در محیط اطرافتان جریان پیدا کند.


همچنین استفاده از شیشه های پخش کننده ی نور و پرده های مناسب را فراموش نکنید. امروزه برای نورپردازی در شب، نورهای متنوعی در دسترس است. چراغ های فلورسنت یا مهتابی، نوری فراگیر، پخش شده و ارزان را برای خانه شما فراهم می کند. اگر به نور سفید علاقه ندارید از چراغ های فلورسنت آفتابی استفاده کنید.

در آشپزخانه تعبیه چراغ‌هایی زیر سطح کابینت هوایی توصیه می‌شود، چرا که سطحی که روی آنها کار انجام می شود را به خوبی روشن می کند.

در اتاق کودک، می‌توان نور بسیار ملایمی را برای شب هنگام که کودک در خواب است تعبیه کرد که به وسیله آن به او سر زد و مواظبش بود بدون اینکه چراغی روشن و خاموش شود و مزاحم خواب کودک شود.

*کلید چراغ اتاق کودک و همچنین سرویس بهداشتی می‌بایست به راحتی در دسترس کودک باشد تا او بتواند به آسانی از این فضاها در نیمه شب استفاده کند.

*چراغ اتاق کودک را درجایی از اتاق تعبیه کنید که می‌خواهید او آنجا باشد، مثلا اگر درب آشپزخانه مقابل درب اتاق کودک است، چراغ را جایی تعبیه کنید که بتوانید او را در حین کار کردن در آشپزخانه  ببینید.

*در اتاق خواب می‌بایست از نورهای ملایم و پخش استفاده کرد. در صورت تمایل می‌توان از دو چراغ رومیزی در دو طرف تخت (چنانچه دو نفره باشد) برای مطالعه استفاده کرد.

*نکاتی از این دست در جهت نورپردازی خانه بسیار است. می‌بینیم که با کمی توجه و آگاهی می‌توان از نورپردازی به عنوان عاملی بسیار مهم و نیرومند در جهت دلخواه کردن فضای خانه استفاده کرد.

*نور به دکوراسیون نشیمن جلوه خاصی میبخشد و باعث زیباتر شدن فضای نشیمن میشود . کمبود نور در دکوراسیون نشیمن از زیبایی و بزرگ جلوه دادن این فضا می کاهد و اتاق نشیمن را دلگیر میکند. برای اینکه مشکل کمبود نور در دکوراسیون نشیمن را کم کنیم راهکارهایی ساده وجود دارد که در این مطلب به شما معرفی میکنیم.


همه ی ما فضاهایی در خانه ی خود داریم که از نور کمی برخوردار اند. از طرف دیگر اکثر ما به نقاط آفتاب گیر دلپذیر منزل مان گرایش داریم و از فضاهای تاریک دوری می کنیم. پرده های سنگین، فرش های تیره و رنگ و نقاشی نامناسب، همه می توانند در ایجاد روشنایی در یک فضا تأثیرگذار باشند.

اگر می خواهید در طول روز از روشنایی فضاهای نشیمن خود بیشتر بهره ببرید، به این بیندیشید که چه کارهایی بدین منظور می توانید انجام دهید. ما 10 پیشنهاد برای شما داریم که به حضور هرچه بیشتر نور در دکوراسیون منزل تان کمک می کند. با ما همراه باشید...


چند ایده برای روشنایی دکوراسیون اتاق نشیمن 

*حواستان به پرده های نشیمن باشد!


هنگام آویزان کردن پرده ها برای ایجاد محرمیت یا ظاهر زیبا در فضای نشیمن، مراقب باشید مانع رسیدن نور ارزشمندی که از شیشه می تابد، نشوید. این یعنی حواستان به بلند بودن میله ی پرده باشد که بتوانید پرده ها را تا بیرون از قاب پنجره عقب بکشید.


* سبک اسکاندیناوی (تمام سفید) به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید!


زمینه های رنگی تمام سفید الهام گرفته از شمال اروپا برای نشیمن هایی که کمبود نور دارند، هم به روز هستند و هم مقرون به صرفه. اندکی اکسسوری های سیاه احساس یکنواختی را از نشیمن شما دور می کند و سبک تک رنگ دکوراسیون داخلی شما را تکمیل می نماید.

اگر نشیمن تان سفید و یکنواخت است، چیدانه قبلا 9 ایده دکوراسیونی برای سرزندگی فضاهای سفید شما پیشنهاد داده است که ممکن است به کارتان آید.


* در دکوراسیون نشیمن انعکاس ایجاد کنید!


برای بازتاب نور به یک فضای تاریک از یک آینه ی بزرگ استفاده کنید. آن را در مقابل یا به صورت عمود بر پنجره قرار دهید تا حداکثر میزان درخشش در فضا ایجاد شود.



* از شید های نازک و سبک برای پوشش پنجره های نشیمن استفاده کنید!


اگر حفظ حریم و امنیت در نشیمن برای تان مهم است، از شیدهای حریر برای پوشش پنجره ها استفاده کنید که بدون از بین بردن روشنایی، دید را می بندند. می توانید شید رول های ساده ی سفید انتخاب کنید یا شیدهای رومن که از کتان یا نخ های شل بافت درست شده اند.


* پرده های سنگین برای پنجره های نشیمن را فراموش کنید!


اگر نمی خواهید از شید استفاده کنید، نظرتان درباره ی پرده های حریر شیک و مدرن چیست؟ این پرده های بسیار نازک بدون از دست دادن نور زیاد، یک حالت روحانی به این نشیمن بخشیده اند. برای بیشترین تأثیرگذاری پرده ها را تا سقف بالا ببرید.


* در دکوراسیون نشیمن از نورپردازی مؤثر و مناسب استفاده کنید!


نورپردازی مؤثر بخش مهمی از دکوراسیون هر نشیمن و به خصوص فضاهایی است که کمبود نور طبیعی دارند. ترکیبی از روشنایی های سقفی، کف و رومیزی را امتحان کنید. آباژور ها را به عنوان اکسسوری استفاده نمایید و به خاطر داشته باشید تقارن بسیار اثربخش است.


*جداکننده ها را در نشیمن حذف کنید!


تأثیر حذف دیوارهای جداکننده بین فضاها را در نظر بگیرید، مثلا اگر بین فضای غذاخوری و نشیمن تان جداکننده ای دارید، در صورت امکان آن را حذف کنید. در این صورت نور در فضاهای بیشتری جریان می یابد.


** درب های شفاف در نشیمن استفاده کنید!


اگر نمی خواهید جداکننده های بین فضای نشیمن با فضاهای دیگر را حذف کنید، اما همچنان خواستار نور و روشنایی هستید، درب های صلب و توپر را با درب های شیشه ای جایگزین کنید.


*اشیای براق و بازتاب کننده به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید!


آینه های دیواری تنها اکسسوری های بازتاب کننده ی نور نیستند که شما می توانید در فضاهای تاریک استفاده کنید؛ به دنبال قطعات دیگر درخشان فلزی یا شیشه ای باشید. این میز های نقره ای، درخشش زیادی به این فضا بخشیده اند، مخصوصا در ترکیب با دیگر برجستگی های براق اتاق و روکش های فوق العاده نرم مبل ها.


* از منسوجات روشن در دکوراسیون نشیمن استفاده کنید!


اگر دوست ندارید فضای نشیمن تان رنگ پریده به نظر برسد، بدون حذف رنگ در بخش های دیگر، تنها منسوجات را به رنگ های روشن یا سفید انتخاب کنید. در این مورد حواستان باشد پارچه هایی با قابلیت شستن انتخاب نمایید.


هر اتاق نور مخصوص خود را می خواهد

 

اتاق انباری با استفاده از یک یا چند مهتابی روشن می شود در حالی که اتاق مطالعه نیاز به منبع نوری خاص و بیشتری دارد. فضای پذیرایی، آشپزخانه یا ناهارخوری بهتر است دارای چندین مدار نورپردازی باشند. نورپردازی منزل شما در این فضاها باید ترکیبی از لامپ های نقطه ای ‏یا هالوژن و لامپ هایی با طرح جدید و زیبا برای ایجاد عمق و بافت در فضاهای این چنینی باشد. انسان ها به محیط زندگی خود احساس تعلق خاطر دارند و نور یکی از مهمترین چیزهاست که خانه را برای شما دنج و خاطره ساز ‏می کند. قانون طلایی در طراحی نورپردازی منزل استفاده از «نور مناسب در موقعیت مناسب» است.

Image result for ‫راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در انباری'‬‎

*چشم همیشه به سمت نقطه درخشان کشیده می شود؛ بنابراین سعی کنید در نورپردازی منزل خود، به درستی از این خاصیت فریبنده نور استفاده کنید. آثار هنری، آیینه، شومینه و … را می توانید با یک یا چند نور موضعی دیواری یا سقفی برجسته کنید. اتاق نشیمن را با چند نور قوی و چند نور نقطه ای پر کنید و قسمت هایی را که دوست دارید با نور بیشتر برجسته کنید.

Image result for ‫راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در منزل'‬‎

استفاده از نورپردازی منزل


 Image result for ‫راهکارهایی برای نورپردازی مناسب در منزل'‬‎

هر اتاق یک فضای سه بعدی است. روشنایی را می توانید در سقف، دیوارها و کف اتاق یا داخل قفسه های فلزی یا چوبی به راحتی نصب کنید. کافیست ابتدا محلی را که می خواهید لامپ را در آنجا قرار دهید انتخاب کنید. برای نورپردازی منزل در هر یک از این مکان ها می توانید نورهای مناسبی را پیدا کنید. مشخصات محل نصب را به فروشنده بدهید و از راهنمایی او استفاده کنید.


برای نصب نور روی قفسه های فلزی و یا چوبی می توانید نورهای پایه دار و یا دارای مگنت (آهن ربا) تهیه کنید و برای نصب روی دیوار و سطوح سخت از نورهایی که با پیچ و بست نصب می شوند استفاده کنید. این کارها را با صرف کمی هزینه به یک برقکار متبحر بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید. 


استفاده از سوئیچ دیمر


 Image result for ‫استفاده از سوئیچ دیمر‬‎


 موضوع جالب و کاربردی دیگر در نورپردازی، استفاده از دیمر (dimmer) است. دیمر کلیدی گرد است که با چرخاندن آن می توانید شدت نورپردازی منزل خود را کم یا زیاد کنید. با استفاده از دیمر می توان شدت نور خانه را بسیار زیاد یا به اندازه ی نور یک شمع تنظیم کرد؛ مثلا مواقعی که در حال تماشای تلویزیون هستید یا در ساعات پایانی شب با کاهش نور می توانید فضایی دلنشین و خاص ایجاد کنید. این وسیله ارزان و مقرون به صرفه براحتی کنار کلید هر مجموعه و یا تک چراغ نصب شده و شدت نور را زیاد و کم می کند.‏

نحوه خشک کردن میوه (چیپس میوه)

Image result for ‫نحوه خشک کردن میوه‬‎

همان‌طور که می‌دانید درختان میوه، بوته‌ها و گیاهان توت در فصل تابستان، پر از بار و محصول هستند؛ بنابراین مصرف انواع میوه‌های تازه و محلی در این فصل، کار راحتی است اما با نزدیک شدن به پاییز، این میوه‌ها طعم شیرین و دل‌پذیرشان را از دست می‌دهند و بسیار کمیاب می‌شوند؛ اما اصلا نترسید. با جمع‌آوری میوه‌ها در فصل گرما – یعنی وقتی میوه‌های تازه و خوشمزه در بازار فراوان هستند – و ذخیره کردن آنها برای زمستان، دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید.

هنگامی که بحث مصرف میوه در فصل سرما به میان می‌آید، شما سه گزینه پیش رو دارید: استفاده از میوه‌ی کنسروی، میوه‌ی منجمد یا میوه‌ی خشک.
در این مطلب قصد داریم به شما بیاموزیم که چگونه میوه‌های تازه‌ی تابستانی را به میان‌وعده‌ای تبدیل کنید که می‌توانید در بقیه‌ی طول سال بخورید. میوه‌ها خشک، ترد و شیرین هستند؛ بنابراین می‌توان گفت نوعی آب‌نبات طبیعی هستند که آماده کردن آنها به وسیله‌ی خاصی نیاز ندارد.
 ۱-  میوه را بعد از شستشو برش بزنید و حلقه حلقه کنید. دقت کنید حلقه ها نباید زیاد ضخیم و یا خیلی نازک باشند. برش های میوه را داخل سینی فر  و یا میوه خشک کن بچینید. میوه هایی مثل موز و سیب که احتمال سیاه شدنشان در مجاورت هوا هست را قبل از قرار دادن داخل سینی درون کمی آبلیمو و عسل ویا شکر قرار بدهید. البته بهتر است برای همه میوه ها این کار را انجام دهید.

 ۲- سینی را داخل فر با حرارت کم قرار بدهید. بسته به ضخامت میوه ها از یک تا سه ساعت برای خشک شدنشان زمان لازم هست. مرتب میوه ها را چک کنید و هر وقت کاملا خشک شده بودند آنها را از فر خارج کنید.

 یک روش دیگر برای خشک کردن میوه ها استفاده از شوفاژ یا بخاری هست. سینی میوه ها را روی شوفاژ قرار بدهید و یکی دو روز صبر کنید تا میوه ها کاملا خشک بشوند.
Image result for ‫نحوه خشک کردن میوه‬‎
مجموعا بهترین روش استفاده از میوه خشک کن هایی می باشد که دارای تایمر هستند.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎
نکته ها:

 ۱- میتوانید بعد از برش زدن میوه ها آنها را داخل شربت غلیظی که درست کردید قرار بدهید و سپس داخل سینی بچینید. استفاده از شربت باعث شیرین و براق شدن میوه ها میشود.

 ۲- برای روی سیبها میتوانید از کمی دارچین استفاده کنید.

 ۳- بهتر است هر میوه ای را جداگانه درون فر قرار بدهید زیرا زمان خشک شدن هر میوه با میوه دیگر فرق میکند.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎
 ۴- برش های پرتقال را حتما به شربت آغشته کنید زیرا پرتقال بعد از خشک شدن کمی تلخ میشود.

 ۵- اگر میخواهید از بخاری یا شوفاژ برای خشک کردن استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از یک تکه آلومینیوم به جای سینی استفاده کنید تا روند کار زودتر طی بشود.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک بخاری‬‎
 ۶- بهتر است کف سینی را کاغذ روغنی بگذارید و چیپس ها رو روی آن بچینید. توجه داشته باشید که چیپس ها نباید روی هم قرار بگیرند زیرا درست خشک نمیشوند و همچنین شربت اضافی شان را  باید حتما بگیرید زیرا زود میسوزند؛ و در فر بگذارید.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک کاغذ روغنی‬‎
۷- پرتقال و سیب ها را با موز و توت فرنگی درون یک سینی نگذارید.

 ۸- دمای فر باید روی کمترین درجه ممکن باشه.
Image result for ‫برای میوه خشک در فر‬‎
 ۹- مرتب چک کنید  وقتی دیدید که روی آنها کاملا خشک شده از فر بیرون آورده و چیپس ها را پشت و رو کنید و بگذارید سمت دیگرش هم کاملا خشک بشود.

۱۰- به دلیل وجود کاغذ روغنی، چیپس ها به سادگی قابل اتنقال به ظرف هستند و به سینی نمیچسبند. چیپس ها را در دمای اتاق یا یخچال میتوانید نگهداری کنید.

۱۱- میتوانید از  شربت مخصوص استفاده کنید و میوه ها را درون یک ظرف بزرگ بریزید و در شربت آغشته کنید. میتوانید برای سرعت دادن به کار، همه میوه ها را با هم درون شربت بریزید اما توت فرنگی ها را جدا بگذارید زیرا رنگ بقیه میوه ها را قرمز می کند!

12-بدلیل استفاده از شربت چیپس پرتقال طعم خوبی خواهد داشت و تلخی کمی که در چیپس های پرتقال بازاری وجود دارد در ان وجود نخواهد داشت ( چیپس پرتقال را در زمان حلقه شدن نباید زیاد نازک ببرید ).

 

از انواع میوه ها ( سیب ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو ، زردآلو و … ) میتوانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید ، میوه های مانند موز و توت فرنگی باید بافت محکمی داشته باشند و میوه های له شده مناسب خشک کردن نمیباشد.

Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎

روش تهیه شربت:

 ۱ لیوان شکر رو با ۴/۳ لیوان آب  ۵ دقیقه بجوشانید تا غلیظ بشود.

استفاده از شربت اجباری نیست و استفاده بیش از حد ان موجب سوختگی میوه میشود ، برای جلوگیری از سیاه شدن سیب و موز و … پس از حلقه کردن میتوانید بجای شربت انها را در کاسه آب مخلوط با آبلیمو بریزید.

رژیم غذایی سالم چیست؟

Image result for ‫رژیم غذایی سالم چیست؟‬‎


آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود • 

آیا می دانید ساندیسها، نوشابه ها، بیسکویتها، کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد!؟ 

آیا می دانید رنگ‌های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیکها، آدامسها و ... همه سرطان زا هستند!؟ • 

آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است!؟ • 

آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو می باشد!؟ • 

آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین (گیاهی) دوست قلب شما)) فریب افکار عمومی‌ست!؟ • 

آیا می دانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود)!؟

آیا می دانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است!؟ • 

آیا می دانید پنیر پفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمار مصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد!؟ …

Image result for ‫رژیم غذایی سالم چیست؟‬‎

و اما چه کنیم؟؟؟؟؟

بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است!؟ • 

بهترین روغن، روغن حیوانی است!؟

روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهی است!؟ 

بهترین نان نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک!؟ • 

بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و ... می باشد!؟

Image result for ‫انواع دمنوش‬‎

بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می شود مثل( چای کوهی، گل گاو زبان، سنبل الطیب، گزنه، زنجبیل، گل نسترن، پونه، بابونه، دارچین، آویشن، استخودوس، ...) همراه کمی نبات بجای قند وشکر استفاده از خرما، ارده شیره انواع میوه ها کشمش، توت خشک، عسل بسیار بجاست!؟ 

Image result for ‫انواع دمنوش‬‎

بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدائی از غذا می شود ظرف سنگی و مسی می باشد!؟ • 

بهترین تنقلات آجیل های طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بسیار مفید می باشند( مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است)!؟ • 

غذاهای خورشی سنتی، غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن بویژه نعنا بجای سالادهای امروزی، حبوبات بخصوص نخود( اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود)!؟ • 

کلیه غذاهای طبیعی بطور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود!؟ • 

عمده میوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است!؟ 

پوست میوه ها بعنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است!؟ • میو ها و سبزیجات هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدترند!؟ • 

Image result for ‫میوه‬‎

فقط سنگ نمک و پودر آن، نمک سالم بوده!؟

10 نکته مهم برای افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی سریع تر

Image result for ‫افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی سریعتر‬‎


اگر قصد دارید چربی های بدنتان را کم کرده و شکمی 6 تکه بسازید یا شکم 6 تکه ای که ساخته اید را نگه دارید. آنگاه افزایش متابولیسم برای شما بسیار حیاتی خواهد بود. علاوه بر آن داشتن متابولیسم بالا باعث می شود که 7 روز هفته و 24 ساعته چربی بسوزانید. حتی زمانیکه خواب هستید. اما مشکل اینجاست که بسیاری از رژیم های غذایی و برنامه های تمرینی عملا متابولیسم شما را می کشند. بطوریکه بعد از مدتی از دست دادان چربی سخت تر و سخت تر می شود. نکته خوب اینجاست که با ایجاد تغییراتی کوچک در برنامه روزانه خود مجددا می توانید بدن خود را تبدیل به کوره ای برای چربی سوزی نمایید.


اکون نگاهی دقیقتر به راههایی که می توانند موتور متابولیسم شما را روشن کرده و چربی سوزی شما را سریع تر کنند ، خواهیم انداخت.


1- توده عضلانی خود را افزایش دهید


مقدار عضله ای که هر شخص دارد ، عاملی قوی در تعیین توانایی آن فرد در سوزاندن کالری و آب کردن چربی ها می باشد. عضلات بدن ما مصرف کننده های انرژی هستند. در صورتیکه بافت چربی انرژی زیادی مصرف نمی کند. بنابراین کسانیکه توده عضلانی بیشتری دارند همواره انرژی بیشتری مصرف می کنند. پس نیازی به گفتن نیست که انجام تمرینات با وزنه ضروری می باشد. اینک برای بهره مندی از این مزیت نیازی نیست که یک بدنساز شوید. هر افزایشی هرچند اندک در مقدار عضلات تان به مقدار افزایش متابولیسم شما کمک خواهد کرد. این قضیه هم شامل حال مردان و هم شامل حال زنان می شود. پس از وزنه ها واهمه ای نداشته باشید و بدانید آنها زمانی که برای لاغر کردن و چربی سوزی تلاش می کنید دوستتان هستند و به شما کمک می کنند.


2- همیشه صبحانه بخورید.


با حذف صبحانه به بدن شما پیامی فرستاده می‌شود که درحال قحطی به‌سر می‌برد زیرا بیشتر از 18ساعت غذا دریافت نکرده است، درنتیجه به عنوان یک مکانیسم دفاعی متابولیسم بدنتان کاهش می‌یابد.


3- از شکر دوری کنید.


شکر به بدن اجازه می دهد تا چربی ذخیره کند. اما این تنها به نخوردن شکر خلاصه نمی شود. شما همچنین باید غذاهایی بخورید که باعث ثابت ماندن قند خون می شوند مانند میوه جات و سبزیجات ، انواع حبوبات و غلات کامل


4- بیشتر بخوابید.


طبق تحقیقات به عمل آمده احتمال افزایش وزن در افرادیکه خواب کافی ندارند بیشتر می باشد. بنابراین هرگز فکر نکنید که در پروسه کاهش وزن خواب به اندازه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مهم نمی باشد.


5- بیشتر آب بنوشید.


متابولیسم و سوخت و ساز در بدن منجر به مصرف انرژی و جلوگیری از افزایش وزن می شود. انجام سوخت و ساز و متابولیسم عضلانی نیازمند آب است. زمانیکه آب کافی به بدن نمی رسد، بدن متابولیسم خود را کاهش می دهد. کاهش متابولیسم و کاهش مصرف انرژی در بدن منجر به افزایش وزن می گردد.


6- از گرفتن رژیم های غلط افراطی با کالری محدود پرهیز کنید.


هیچ‌وقت غذای دریافتی‌تان را به کمتر از 1200کالری درروز محدود نکنید و در طول‌روز غذای کافی بخورید درنتیجه کالری‌ها را وقتی واقعا به آن‌ها نیاز دارید تبدیل به انرژی می‌کنید. کمتر از این مقدار، انرژی موردنیاز برای متابولیسم‌ پایه را تامین نمی‌کند بنابراین سوخت‌وساز بدنتان کاهش می‌یابد.


7- وعده های غذایی را کوچکتر کنید و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.


نه تنها توصیه می شود که 4 تا 6 وعده غذا با فاصله زمانی 2 تا 3 ساعت مصرف کنید. بلکه نباید هیچ یک از وعده های غذایی خود را از قلم بیاندازید. مردم با حذف کردن وعد های غذایی سعی می کنند که وزن کم کنند اما این یک اشتباه بزرگ می باشد زیرا تنها باعث کند کردن متابولیسم خود میشوند

Image result for ‫افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی سریعتر‬‎

8- استرس را رها کنید.


فشار و تنش چه جسمانی باشد چه روحی باعث ترشح هورمون کورتیزول که یکی از عوامل کاهش متابولیسم می باشد می شوند. هرچند رهایی از استرس در بسیاری از موارد به راحتی امکان پذیر نیست اما سعی کنید در میانه روز کمی به خود استراحت داده و به پیاده روی به خارج از محل کار خود بروید و یا با انجام مقداری مدیتیشن قبل از خواب خود را آرام کنید.


9- چای سبز بنوشید.

Image result for ‫افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی سریعتر‬‎

چای سبز منبع غنی از کافئین و کاتچین‌ها در رژیم غذایی است. این ترکیبات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.


10- غذاهای تند بخورید.

Image result for ‫افزایش سرعت متابولیسم و چربی سوزی سریعتر‬‎

اضافه کردن فلفل تند به غذا می تواند باعث افزایش متابولیسم شما شود. 


بدست آوردن وزن ایده آل و اندام متناسب هیچ وقت غیر ممکن نمی باشد. به شرط انکه اراده و صبر لازم برای افزایش متابولیسم بدن خود، که نقش مهمی در چربی سوزی ایفا می کند را داشته باشید. شما باید درک کنید که تغذیه صحیح و انجام تمرینات ورزشی نباید تنها در یک دوره از زندگی شما جای داشته باشد. بلکه باید تبدیل به شیوه زندگیتان شود.

چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟

Image result for ‫چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟‬‎


در این مقاله ما توجه شما رابه علل متعددی که مانع لاغری شما به اندازه دلخواه می گردد را بیان می کنیم وبا مطالعه آنها علت چاقی خود وهمچنین راه حلش رابیابید:

وقتی شما وزن خود را کاهش می‌دهید، مقداری ماهیچه هم از دست می‌دهید و در پی آن متابولیسم بدن پایین می‌رود.


بعضی از خانم ها می‌گویند که ما25 کیلو گرم وزن اضافه داریم و با ورزش 20 کیلو گرم از آن کاهش می‌یابد. اما هنوز 5 کیلو گرم دیگر باقی می‌باشد، در پاسخ به آنها می‌گوییم که شما باید مقدار کالری مصرفی خود را کاهش دهید.

متأسفانه رژیم گرفتن و کاهش وزن با افزایش سن مشکل تر خواهد بود. و این به دلیل تاثیرات سنی، کاهش متابولیسم، تغییرات هورمونی و تغییرات شیوه زندگی می‌باشد. محققان بر این باورند که برای مراحل مختلف در زندگی باید برنامه های مختلفی مربوط به ورزش و رژیم داشته باشیم. با انجام این برنامه ها می‌توان به وزن مورد نظر به طور دائمی‌دست پیدا کرد.


4 مرحله در زندگی وجود دارد که در آن زمان بدن چاق می‌شود.

1 - 35 سالگی

چرا در این زمان کاهش وزن مشکل می‌باشد؟

هرچند که در 20 سالگی مشکل اضافه وزن ندارید، اما وقتی به 30 سالگی می‌رسید با مشکل مواجه می‌شوید. به دلیل اینکه در هر دهه متابولیسم 5 درصد پایین تر می‌آید، بدین معنی که در سن 35 سالگی شما روزانه 75 کالری کمتر می‌سوزانید تا سن 25 سالگی. یکی از پزشکان توصیه می‌کند که هرگز بعد از 18 سالگی بیشتر از 5 کیلو گرم اضافه وزن نداشته باشید.


برای رژیم و ورزش چه باید کرد؟

هر چه سن بالاتر می‌رود،کاهش وزن مشکل تر می‌شود. در تحقیقی مشخص شد که خانم هایی که به مدت 14 هفته 55 درصد پروتیین مصرف کردند،1 کیلو گرم چربی بیشتری نسبت به خانمها یی که 55 درصد کربوهیدرات مصرف کردند از دست دادند. چون پروتئین به آنها کمک کرده بود که تراکم ماهیچه های خود را حفظ کنند و متابولیسم بدن آنها کاهش پیدا نکند. پس منابع پروتئینی کم چرب مثل سینه مرغ، ماهی و تخم مرغ مصرف کنید.


غذای خود را 25 درصد کاهش دهید.

همین طور که وزن کم می‌کنید، باید کالری کمتری مصرف کنید تا عقربه ترازو پایین بماند. یک کارشناس می‌گوید: وقتی که سرمیز غذا یا در رستوران می‌نشینید، فقط 75 درصد از غذای خود را میل کنید، این یک تغییر کوچک است که از پرخوری جلوگیری می‌کند و تقریباً 300 کالری از هر غذا می‌کاهد برای کم کردن هر نیم کیلو در یک هفته باید روزانه 500 کالری از غذا کاسته شود.


دکتری گفته است بعضی خانمها پیش من می‌آیند و گله می‌کنند از اینکه الان که30 ساله هستند نمی‌توانند وزن اضافی خود را کاهش دهند اشتباه این گروه در این است که در کلاسهای وزنه برداری و بدن سازی شرکت نمی‌کنند.


با این وجود احتیاج نیست که ساعتها در این کلاس ها وزنه برداری کنید. مطالعه 2000 خانم نشان داد آن قبیل افرادی که دوبار در هفته ورزش می‌کنند (مثلاً 20 دقیقه کشش عضلات یا 20 دقیقه اروبیک) نه تنها 2 کیلو گرم وزن کم می‌کنند بلکه 1.5 کیلو گرم ماهیچه از دست داده خود را که بر اثر افزایش عمر بوده را باز می‌یابند.


از خواب برخیزید و حرکت کنید.

یک زن 35 ساله کم تحرک تر از یک خانم 25 ساله می‌باشد. این خانم ها همیشه پشت میز می‌نشیند و کارهای خود را انجام می‌دهند. یا به جای پیاده روی با ماشین خود این طرف آن طرف می‌رود. و با این کار به راحتی وزن اضافه می‌کنند.


تحقیقی نشان داد که افراد چاق نسبت به افراد لاغرتر دو ساعت و نیم بیشتر روی صندلی می‌نشینند بنابراین 350 کالری کمتر می‌سوزانند. افراد لاغرتر بیشتر تحرک دارند با وجود اینکه خودشان هم نمی‌فهمند. بنابراین تحرک بدنی خود را افزایش دهید. وقتی با تلفن صحبت می‌کنید حرکت کنید. به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا در حال تماشای تلویزیون پازل حل کنید.


خود را ماهیانه وزن کنید.

خیلی از خانمها خودشان را وزن می‌کنند، اما باید بدانند که وزن در طول ماه بر اثر رژیم و هورمون ها 5 پوند نوسان دارد. حتی هفته ای یک بار وزن کردن تلاش شما را برای کاهش وزن از بین می‌برد به این دلیل که شما می‌بینید عقربه ترازو بالا می‌رود و ممکن است دل سرد شوید.

دکتری نوشته است که باید در ماه یک زمان مشخص خود را وزن کنید، ترجیحاً روز هفتم سیکل قاعدگی تان باشد.


2- اضافه وزن بعد از حاملگی

خانم 33 ساله ای گفته که ایشان 5 سال پیش طی اولین بارداری خود 12 کیلو گرم اضافه وزن پیدا کرد، از این 12 کیلو، 5 کیلو گرم آن باقی مانده است. این خانم گفته که با وجود اینکه هر تلاشی کرده، کلاس ژیمناستیک رفته و در منزل وزنه برداری می‌کند اما عقربه ترازو همچنان بالاست.

Image result for ‫چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟‬‎

چرا در این زمان وزن کم کردن مشکل می‌باشد؟

هر خانمی‌در طی بارداری 16 کیلو گرم وزن پیدا می‌کند که فقط 2 کیلو از آن باقی می‌ماند. مطالعه 622 خانم در دانشگاه کرنل نشان داد که فقط خانمها سعی می‌کردند آن 5 کیلو گرم را کم کنند.


بیشتر خانم ها در بارداری بعدی خود 2کیلو و نیم وزن اضافه را به همراه خواهند داشت. تحقیق یک انسان شناس نشان داده که خانم ها در هر بچه داری 7 درصد اضافه وزن به دست می‌آورند چرا این چاقی ماندگار است؟ قسمتی از آن مربوط به زیست شناسی است.


بعد از این یک خانم بچه دار می‌شود، سطح پروژسترون پایین می‌آید، این هورمون متابولیسم بدن را افزایش داده و سبب سوختن کالری بیشتر می‌شود. این گفته ماما و پزشک زنان در دانشگاهی در نیویورک است.


با رژیم و ورزش چه باید کرد؟

تا ممکن است به کودک شیر دهید. خانمهایی که به کودک خود به مدت یک سال شیر می‌دهند لاغرتر از خانم هایی می‌باشند که به کودک خود شیر نمی‌دهند. خانم ها باید سعی کنند کالری خود را به زمان قبل از بارداری برگردانند فقط باید مولتی و یتامین و آهن مصرف کنید یا روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

Image result for ‫چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟‬‎

غذای کودک خود را نخورید.

خانمی ‌ذکر کرده که به خودم تلقین می‌کنم که امروز خوب غذا خورده ام، اما ناگهان به یاد می‌آورم که امروز کلوچه شکلاتی یا ماکارانی و غذای اضافی کودک را خوردم. افرادی که کودک دارند به طور ناخودآگاه غذای اضافی یا اسنک کودک خود را میل می‌کنند. و بدین صورت پرخوری می‌کنند. بنابراین به جای خرید اسنک خانوادگی، یک اسنک تک نفره بخرید تا با این کار از پرخوری خود جلوگیری کنید.

Image result for ‫چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟‬‎

یک ورزش روزانه و همیشگی را در پیش بگیرید.

بررسی و تحقیق یک دکتر نشان داد که مادران چاقی که یک سال بعد از متولد شدن اولین فرزند خود روزانه ورزش می‌کردند، در حدود 6 کیلو گرم لاغرتر از دیگر مادرانی بودند که اصلاً ورزش نمی‌کردند. تعدادی از این خانم ها گفته‌اند که آنها مثلاً روزانه نیم ساعت با کودک خود پیاده روی می‌کردند، بدین طریق توانستند به وزن قبل از بارداری خود برگردند.


یک قدم سنج بخرید.

اگر شما در حومه شهرها زندگی می‌کنید، ممکن است سخت تر بتوانید وزن کم کنید. یک تحقیق دانشگاهی حاکی از آن است که خانم هایی که در حومه شهرها زندگی می‌کردند 3 کیلو گرم سنگین تر از خانمهایی هستند که در خود نیویورک زندگی می‌کردند.


اگر کودک خود را با کالسکه اش بیرون ببرید یا بروید مغازه خواروبارفروشی مطمئن باشید که چندین کالری سوزانده اید. وسیله ای با نام قدم سنج به شما نشان می‌دهد که روزانه 10000 قدم برداشته اید (چیزی در حدود 5 مایل پیاده روی) که به این صورت به کاهش وزن خود کمک بسزایی خواهید کرد.

Image result for ‫چرا هر کاری می کنم وزنم کم نمیشود؟‬‎

به یک گروه بپیوندید.

مادران جوانی که در جلسات و کلاس های رژیمی‌ و ورزشی به صورت 12 هفته شرکت کرده اند، به طور میانگین بعد از یکسال 8 کیلو گرم کاهش وزن داشته اند. در حالیکه آن دسته از مادرانی که فقط تک جلسه ای شرکت جسته بودند فقط توانسته بودند 1 کیلو وزن کم کنند. بنابراین مادران باید روزانه 1600 کالری بخورند و سی دقیقه پیاده روی کنند.

همچنین می‌توانند از بیمارستان محلی یا باشگاهی شهر خود راجع به کلاس های کاهش وزن پس از بارداری سؤال کنند.


تیروئید خود را چک کنید.

بیشتر از10 درصد از مادران پس از زایمان به التهاب غده تیروئید یا کاهش در سطح تیروئید خود گله دارند. اگر تیروئید شما کم کار است به دنبال آن متابولیسم بدن کاهش یافته و وزن افزایش پیدا می‌کند.


اگر وزنتان افزایش یافته از دکتر خود خواهش کنید آزمایش تیروئید برای شما بنویسید. یا اگر احساس خستگی می‌کنید، یا در ماهیچه هایتان احساس درد می کنید یا صورتتان پف کرده است یک داروی صحیح کمک خواهد کرد که متابولیسم بدن به عمل طبیعی خود ادامه بدهد.

یک فنجان چای سبز به همراه یک تکه کوچک شکلات تلخ

Image result for ‫چای سبز‬‎


یکی از خواص فوق العاده چای سبز ، بالا بردن متابولیسم ( سوخت و ساز ) بدن است به این ترتیب که مانع از ذخیره شدن چربی ها در بدن میشود ، نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز میتواند تا 70 کالری ناشی از سوخت چربی ها ایجاد کند ، بدین ترتیب عمل چربی سوزی انجام میشود . یکی دیگه از خواص این نوشیدنی ، آنتی اکسیدان های موجود در آن است که پوست را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و خاصیت ضد سرطانی دارد ...

و اما نوشیدن چای سبز به همراه تکه ای از کاکائو تلخ هم بسیار لذت بخش است ، هم به دلیل وجود پلی فنول که نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است و کافئین در کاکائو باعث بهبود روند خون رسانی شده و در نتیجه عملکرد مغز را نیز بهتر میکند ، همچنین خطر ابتلا به فشار خون و سکته های قلبی و مغزی را کاهش میدهد .

این ترکیب رو برای میان وعده رژیم فیتنس استفاده کنید و ازش لذت ببرید

رفتار با کودکان حرف گوش نکن

Image result for ‫رفتار با کودکان حرف گوش نکن‬‎


اینکه به بچه ها بدهیم به حرف های ما گوش کنند کا ردشواری به نظر می آید مثل یک مبارزه سخت و پایان ناپذیر اما به نظر مایکل بربا روانشناس کودکان دلایلی وجود دارد که بچه ها به حرف والدین گوش نمی کنند. او در اینجا 10 دلیل را مورد بررسی قرار می دهد که می توانند مهمترین علت های گوش نکردن بچه ها به حرف والدین باشد.

 

بچه حرف گوش نکن را چگونه تربیت کنیم؟


1. شما الگوی خوبی نبودید:


شما باید الگوی خوبی در زمینه گوش کردن باشید. به او نشان دهید که شنونده خوبی هستید. مهم نیست او در چه سنی قرار دارد، باید ببیند که شما در گفت و گو با دیگران چگونه رفتار می کنید و چگونه به دیگران گوش می دهید.


وقتی با شما صحبت می کند مستقیم به او نگاه کنید. وقتی حرف می زند به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر خیره نشوید. به او نشان دهید که به حرف هایش توجه می کنید و اهمیت می دهید. توجه داشته باشید که بچه ها تقلید کننده های خوبی هستند هر جور که با آنها رفتار شود رفتار می کنند و بدانید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.



2. جملات شما با کلماتی مثل اگر، تو، چرا شروع می شود


وقتی جمله را با این سه کلمه شروع می کنید در واقع کودک تمایلی به شنیدن ندارد و از شما رویگردان می شود به این علت که:


اگر: گاهی می تواند یک کلمه تهدیدآمیز باشد و او را بترساند و بچه ها همیشه از ترس فرار می کنند مثلا: اگر به حرفم گوش نکنی ...


تو: با گفتن کلمه تو، کودک احساس می کند که از سوی شما مورد حمله قرار گرفته و شخصیتش مورد تهدید قرار می گیرد، به خصوص وقتی کلمات اغراق آمیز در مورد رفتارش به کار ببرید مثلا: تو هیچ وقت به حرف های من گوش نمی دهی!


چرا: با این کلمه از کودک خود می خواهید که چیزی را توضیح دهد، کاری که معمولا بچه ها قادر به انجامش نیستند مثلا: چرا به من گوش نمی کنی؟

دکتر بربا توصیه می کند که جملات خود را با این سه کلمه شروع نکنید تا بچه ها از شما گریزان نباشند.



3. بدون اینکه توجه آنها را جلب کنید شروع به صحبت کردن می کنید


گاهی بچه به شما گوش نمی کند یا به حرف های شما توجهی نشان نمی دهد، چون توجهش جلب نشده یا تمرکز ندارد. وقتی می خواهید با او صحبت کنید ابتدا مطمئن شوید که توجه او را جلب کرده اید. به خصوص در مورد بچه هایی که به راحتی تمرکز خود را از دست می دهند. دکتر بربا برای جلب توجه کودک چند راه توصیه می کند که عبارتند از:


- در مقابل بچه بنشینید و به صورت و چشم های او نگاه کنید.


- با مهربانی و به آرامی صورت او را بالا نگه دارید که به چشمان شما نگاه کند.


- در ابتدای صحبت کردن از جملاتی نظیر این استفاده کنید: لطفا به من گوش کن.


- هر وقت به چشمان شما نگاه کرد، صحبت را شروع کنید. در طول صحبت می توانید با مهربانی دستان او را بگیرید یا دست روی شانه هایش بگذارید تا توجه او به شما باشد.



4. به فریاد کشیدن و جیغ زدن متوسل می شوید


اکثر والدین وقتی می بینند بچه به حرف آنها گوش نمی کند فریاد می کشند. دکتر بربا می گوید این کار را بدتر می کند. او توصیه می کند که والدین آرام تر و مهربانانه تر صحبت کنند. نجوا کردن یک درخواست، نتیجه مثبت تری دارد تا اینکه صدا را بلندتر کنیم.


وقتی پدر و مادر با تُن و آهنگ صدای مهربانانه و آرام تری صحبت می کنند بچه ناخودآگاه بیشتر تمایل پیدا می کند که گوش دهد.



5. زیاد صحبت می کنید


شما می توانید در مدت 10 ثانیه چیزی را به کودک خود بگویید یا حتی کمتر از آن در واقع زیاد صحبت کردن، هم وقت تلف کردن است و هم اینکه توجه و تمرکز بچه در یک گفت و گوی طولانی کمتر می شود.خوب است که خواسته خود را صریح و کوتاه بیان کنید. مثلا: سارا! لطفا قبل از بیرون رفتن اسباب بازی ها را جمع کن. یا؛ قبل از تماشای تلویزیون اول تکالیف مدرسه را انجام بده.

 

6. به جای حرف زدن از او سوال می پرسید


اگر می خواهید بچه از قوانین خانه و خانواده شما اطاعت کند لطفا درخواست خود را صریح و بدون سوالی کردن آن به کار ببرید.


مثلا به جای اینکه بگویید: می خواهی حمام کنی؟ بگویید: الان وقت حمام کردن است، لطفا برو حمام.



7. زمان و وقت صحبت کردن شما مناسب نیست


یعنی این که بچه در حال انجام دادن تکالیفش است و روی آنها تمرکز کرده آن وقت شما می خواهید تمرکزش را بر هم زده و او را آماده کنید که به حرف شما گوش کند. مناسبتر این است که شما از قبل به او بگویید که می خواهید ظرف چند دقیقه دیگر با او صحبت کنید و در مواقعی که کار ارزشمندی مثل کتاب خواندن یا انجام تکالیف مدرسه را انجام می دهد مزاحمش نشوید. مثلا می توانید بگویید: سارا! چند دقیقه دیگر می خواهم با تو حرف بزنم.



8. نتیجه و پیامد کارش را مشخص نمی کنید


اگر مطمئن هستید که بچه درخواست شما را شنیده اما هنوز می خواهد آن را نادیده بگیرد لازم است در چنین مواقعی پیامد کارش را برایش توضیح دهید. مثلا شما می توانید درخواست خود را با نتیجه و پیامدش همراه کنید.


مثلا: می دانم می خواهی بروی بیرون بازی کنی اما اول باید غذایت را تمام کنی.

 

اگر همچنان به بیرون رفتن اصرار کرد بدون اینکه به حرف شما گوش کند، می توانید بگویید: متاسفم تو کل غذایت را هنوز نخوردی.


بنابراین این اصرار شما به او نشان می دهد که از او انتظار دارید به حرفتان گوش کند. این تعیین نتیجه و انتظار اطاعت کردن یعنی اینکه از بچه انتظار می رود ابتدا گوش کند و درخواستش را چند بار تکرار نکند چون شما روی خواسته خود تاکید دارید و اگر اطاعت نکند پیامد کارش را می بیند.



9. رابطه حل نشدنی با فرزند خود دارید


اگر شما تکنیک های قبلی را به کار بردید و نحوه گفت و گو و ارتباط خود را بهتر کردید اما متوجه شدید که بچه هنوز به حرف شما گوش نمی کند باید بدانید که ممکن است با گذشت زمان بدتر شود و سوالاتی از قبیل آنچه که در زیر آمده به ذهن شما خطور می کند و ذهنتان را مشغول می کند.


- آیا او می تواند انتخاب کند که به شما گوش نکند؟


- آیا او می تواند از شما رویگردان شود و تلاش شما برای جلب توجه او بی نتیجه شود؟


- آیا او می تواند به شما بی احترامی کند چون احساس می کند شما اختیار او را ندارید؟

 

بچه ها نیاز دارند که عمیقا احساس کنند مورد تحسین، توجه و تایید هستند، به خصوص از سوی والدینشان. بنابراین اطاعت کردن و احترام گذاشتن آنها ریشه در نحوه برخورد والدین دارد.

 

10. شرایط پزشکی او را بررسی نمی کنید


اگر مشکلات گوش کردن بچه تکرار می شود بهتر و عاقلانه این است که با پزشک متخصص صحبت کنید شاید مشکل بچه در شنوایی باشد یا مشکلات دیگر.


نکته آخر اینکه ابتدا خود ما سعی کنیم مهارت های گفت و گو و گوش کردن را یاد بگیریم و سپس آن را به فرزندان خود آموزش دهیم؛ زیرا مهارت ارتباط برقرار کردن از مهارت های مهم برای زندگی در اجتماع و کنار دیگران بودن است.


به توصیه دکتر بربا باید مهارت های ارتباط برقرار کردن و شنونده خوب بودن را از همان سال های اولیه کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم زیرا زمان می برد تا عادت های بد جای خود را به عادت های خوب و درست بدهند. بنابراین از آموزش این مهارت ها به کودکان یک لحظه هم غفلت نکنید. مطمئن باشید به خاطر آن وقتی بزرگتر شدند از شما تشکر می کنند.


نچه در ادامه می‌آید، پنج توصیه‌ی ارزشمند از کتاب مذکور درباره‌ی رفتار با کودک حرف گوش نکن است.


۱. به فرزندتان بگویید از او چه می‌خواهید

۲. دستورالعمل‌های واضح و دقیق بدهید

۳. درخواست را به سرگرمی تبدیل کنید

۴. همدلی کنید

رژیم لاغری جنرال موتورز

Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎


رژیم جی ام توسعه یافت تا به کارمندان خود کمک کند وزن خود را کاهش دهند و از احساس سالم بودن لذت ببرند. گفته می شود جی ام در رژیم خود با اداره دارو و غذا و دپارتمان کشاورزی آمریکا همکاری داشته است و برای اولین بار در مرکز تحقیقات جان هاپکینز در سال 1985 مورد آزمایش قرار گرفته بود.


از آن زمان به بعد این روش کاهش وزن که "رژیم سوپ کلم" و "رژیم دوستدار قلب" نیز نامیده می شد، بسیار مشهور شده است. گفته می شود این برنامه دارای اصولی است که کالری غذاهایی که می خورید آنقدر کم است که در حین خوردن غذا سوخته می شود. افرادی که این رژیم را گرفته اند بین 4/5 تا 8 کیلوگرم در طی یک هفته کم کرده اند.

مهم ترین و مثبترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید، چرا که ممکن است گرسنگی کشیدن موجب شود بجای کاهش وزن وطنتان افازیش هم یابد . در این رژیم لاغری شما همیشه میتوانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید لذا همیشه احساس پر بودن و سیری میکنید.شاید کنجکاو شده باشید با وجود مصرف وعده های غذای زیاد و گرسنگی نکشیدین چطور این رژیم لاغری کمک میکند لاغر شوید و ۸ کیلو کاهش وزن داشته باشید ؟ ویا شاید مظطرب شوید و فکر کنید وقتی ۸ کیلو در ۷ روز وزن ازدست دهید شاید موجب بیماری و آسیب زدن به بدنتان شود. اما، چیزی برای نگرانی در مورد در این برنامه رژیم غذایی که به شما در کاهش وزن ۵ تا ۸ کیلویی تنها در ۷ روز کمک میکند ، وجود ندارد.


در زیر نمونه ای از رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز ارائه میگردد،خواهشمند است قبل از شروع رژیم در مورد وضعیت جسمی و هدف از کاهش وزنتان با کارشناس ما مشورت نمایید تا بهترین راه را پیش رویتان بگذارند و کمک کنند یکبار برای همیشه لاغر شوید و به اندام دلخواه و رویاییتان برسید.


 Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎


روز اول رژیم لاغری یک هفته ای :

روز اول، روز مهمی در برنامه رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز است. برنامه رژیم غذایی یک هفته ای  جنرال موتورز می گوید که اولین روز از رژیم غذایی باید یک روز کامل فقط میوه مصرف شود. یعنی شما در روز اول میتوانید از هر نوع میوه ای که دوست دارید مصرف کنید بجز موز ، برای روز اول موز را از فهرست میوه های روزانه خود حذف کنید . هندوانه و طالبی دو نوع میوه های است که توصیه میشود در روز اول رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز در حد امکان استفاده نمایید . همچنین لازم است ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز مصرف کنید و در نظر داشته باشید از مصرف سبزیجات چه پخته و چه خام پرهیز نمایید . زیرا در روز اول تنها مجاز به خوردن میوه ها هستید بنابراین هر زمان که گشنه شدید فقط میوه و آب میل نمایید.

Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎

روز دوم :


در روز دوم رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز شما تنها مجاز به استفاده از سبزیجات (در دو حالت خام و پخته شده) هستید . لازم بذکر است شما نباید از هیچ گونه روغنی در طبخ غذاهایتان استفاده نمایید . مصرف سبزیجات پخته نیز گزینه خوبی است. شما می توانید هر سبزی که دوست دارید از جمله سیب زمینی را استفاده نمایید. توصیه میشود از سیب زمینی آبپز در صبح و بعنوان صبحانه استفاده گردد ،زیرا میزان کربوهیدرات سیب زمینی بالاست و با مصرف آن در صبح این شانس را به بدنمان میدهیم که تا شب فرصت سوزاندن کربوهیدرات را داشته باشد . برخی از سبزیجات  که خوب است  در روز دوم رژیم غذایی کاهش وزن مصرف شود عبارتند از: حبوبات پخته، هویج  خام و پخته ، کلم بروکلی، خیار، کدو، کاهو، کلم آب پز و غیره. شکی نیست که دستگاه گوارش شما تحت تاثیر این مواد غذایی که در طول دو روز مصرف کرده اید قرار بگیرد و نیاز بیشتری به دستشویی کردن پیدا کرده باشید ، با این وجود روزی ۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید .


روز سوم :


در روز سوم کاهش وزن ، شما اجازه خواهید داشت از هر دو گروه میوه ها و سبزیجات در تمام روز استفاده نمایید. توجه داشته باشید در روز سوم از مصرف موز و سیب زمینی جدآ بپرهیزید . نوع میوه ها و سبزیجات ، ترکیب مصرف میوه و سبزی رژیم غذایی و یا ترکیبی از هر دو رژیم غذایی کاملا به اختیار خود تان است. هرگز نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید .

Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎

روز چهارم :


روز چهار رژیم لاغری یک هفته ای در کاهش وزن سریع بسیار پراهمیت است ، روز چهارم روز رژیم لاغری شیر و موز است ، بدین معنی که در طول روز تنها شما مجاز به مصرف شیر و موز هستید ، بنابراین میتوانید ۸ تا ۱۰ عدد موز و سه لیوان شیر در طول روز استفاده کنید. نکته مهم که باید در این روز به آن توجه کنید مدیزیت مواد مصرفی و میزان آن در طول روز میباشد ،بنابراین با یک مدیریت که مثلا برای هر وعده غذایی چه تعداد موز و چه مقار شیر مصرف شود جلو بروید تا برای کل روز مواد غذایی داشته باشید و گرسنکی نکشید.

Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎

روز پنجم : 


اگر دلتان برای یک غذای درست و حسابی تنگ شده و دوست دارید یه جشن کوچیک بگیرید، روز پنجم رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز یک غذای دوست داشتنی را میتوانید مصرف کنید. در این روز شما مجاز هستید یک فنجان برنج را برای ناهار و حدود شش تا هفت گوجه فرنگی در طول روز مصرف کنید. از آنجا که امکان تولید مقدار زیادی اسید اوریک در بدن شما وجود دارد ،بنابراین توصیه اکید میشود میزان مصرف آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان در روز برسانید،همانطور که در مقالات گذشته عنوان شده مصرف آب باعث داشتن احساس سیری میشود.

Image result for ‫رژیم لاغری جنرال موتورز 2017‬‎

روز ششم :


آب

در ششم رژیم لاغری یک هفته ای میتوانید یکبار دیگر یک فنجان برنج در بعد از ظهر برای ناهار و همچنین سبزیجات خام و پخته برای بقیه روز مصرف نمایید. حتما توجه داشته باشید ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز فراموش نشود .


در روز یکی مانده به آخر رژیم هستید و میتوانید تفاوتهای ظاهری و احساس سبکی خود را به خوبی حس کنید ؛شکی نیست رژیم جنرال موتورز سیستم گوارش شما را با این رژیم ۷ روزه کاملا بهبود بخشیده است.


روز هفتم :

 بلاخره رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز به پایان خود رسید ،در روز هفتم شما مجاز به مصرف یک پیمانه برنج ،سبزیجات دلخواه و همچنین آب میوه های دلخواه خود هستید ، میتوان گفت روز هفتم بهترین روز این رژیم متفاوت و اثربخش است.


توصیه ها و نکات پایانی رژیم لاغری یک هفته ای :

شکی نیست که شما مقدار قابل توجهی  وزن از دست داده اید ( حداقل ۵ کیلو و حداکثر ۸ کیلو) ،البته این موضوع بشرطی است که رژیم را مو به مو انجامم داده وهیچ تقلبی نکرده باشید و بجز میوه ، سبزیجات ، آب میوه و ۳ فنجان برنج چیز دیگری مصرف نکرده باشید . علاوه بر کاهش وزن چشمگیر، شما شاهد فواید دیگری رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز مانند ، عملکرد بهتر دستگاه گوارش نسبت به قبل رژیم ،شفاف شدن پوست بدن و از بین رفتن ناراحتی های پوستی ، نیز خواهید بود .


نکته ای که این رژیم را از سایر رژیم های لاغری متمایز میکند عدم احساس گرسنگی و احساس سیری داشتن و همچنین لاغری سریع در عرض ۷ روز میباشد.

حرکات مخصوص یوگا برای کاهش وزن


همانطور که می‌دانید تمرینات یوگا به عنوان کاهش دهنده استرس شناخته شده‌اند اما این گزینه می‌تواند یک تمرین موثر برای مبارزه با چربی‌های موجود در بدن باشد. بله درست شنیدید. شما می‌توانید از تمرینات یوگا برای کاهش وزن خود استفاده کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تمرینات یوگا قادر است سطح هورمون‌های استرس را کاهش دهد و مقاومت به انسولین را افزایش دهد. حرکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما کمک خواهد کرد وزن خود را کاهش دهید. اگر همین امروز انجام این حرکات را آغاز کنید در کمتر از سه هفته به نتایج عالی دست خواهید یافت.


حرکات مخصوص یوگا برای کاهش وزن

آیا تا به حال از حرکات مخصوص یوگا کاهش وزن استفاده کرده اید؟ اگر می خواهید از یو گابرای کاهش وزن استفاده کنید بسیار انتخاب درستی کرده چون هم آسان است و هم تاثیرگذار و ماندنی خواهد بود.فال روزانه


حرکات یوگا علاوه بر این که در آرامش و تقویت ماهیچه ها موثر است در برخی از حرکات خود می تواند موجب به کاهش وزن می شود .کاهش وزن هدف نهایی اکثر افراد است و اصلاً تعجبی نیست که همه راه ها حتی رژیم ها و ورزش های سخت را امتحان کرده باشید.


تمرینات یوگا:

به چه مواردی نیاز خواهید داشت: برای اینکه بتوانید تمرینات یوگار را انجام دهید به زیرانداز مخصوص یوگا نیاز دارید. اگر این زیرانداز را در اختیار ندارید زیاد نگران نباشید زیرا می‌توانید کار خود را در یک اتاق معمولی نیز انجام دهید.


چگونه این تمرینات را انجام دهیم؟ برای اینکه بتوانید از مزایای تمرینات یوگا بهره مند شوید حداقل سه بار در هفته این حرکات را تکرار کنید. هر بار سه الی پنج نفس عمیق بکشید. کار خود را با حرکات اصلی در هر تمرین آغاز کنید. اگر انجام اینکار برایتان دشوار بود ، از گزینه‌های ساده تر استفاده کنید. اگر احساس کردید حرکات موجود زیاد چالش برانگیز نیست و قادر هستید آن‌ها را به سادگی تکرار کنید به سراغ گزینه‌های دشوارتر بروید.

Image result for ‫حرکات یوگا برای لاغری‬‎


حرکات و ژست های جالب یوگا برای کاهش وزن و لاغری

ژست درختی : 


این ژست به شما کمک می کند محکم باشید و عضلات شکم را آب کنید به این روش که :روی دو پای تان بایستید پای چپ را روی زانوی سمت راست قرار دهید سپس کف دو دست را روی قفسه سینه گذارید و دو بار نفس بکشید و درسومین تنفس دست را از روی سینه بردارید و دست را در هم گره کنید، این کارا ترجیحا 3تا 5 بار انجام دهید.


لانژ ژست دیگر یوگا برای آب کردن شکم:


ابتدا روی دوپا به ایستید و دستانتان را کنارتان قرار دهید بعد دمی داشته باشید و دستانتان را به سمت سر بالا بگیرید سپس بازدمی انجام دهید و بدنتان را خم کنید هنگام دم و بازدم در حرکت لانژ پای راست به سمت عقب میرود و در آخر دمی انجام و دست را بالا و باز دم دست را بیاندازید این کارا 5باردروزبرای پا انجام دهید


خم شدن :


این حالت انرژی زیادی می خواهد یعنی به شما کمک می کند که کالری زیادی بسوزانید و متابولیسم روزانه خود را تامین کنید این ژست باعث تقویت ماهیچه ها ی سینه وکمر می شود.


سر را خم کنید و دستها را کنار خودتان به سمت بالا قرار دهید ، زانوهای تان را خم و سعی کنید بادستانتان قوزک را بگیرید


همچنین بخوانید : تمامی راه ها و روش های تناسب اندام

فاصله بین پاها و باسن را رعایت کنید این حالت را 30 ثانیه انجام و 3 بار تکرار کنید.


حرکت پل:


چهارمین حرکت پل است که حرکتی مفید برای غده تیروئید است و هورمون کنترل متابولیسم رارها می کند.


برای انجام این حرکت :طاق باز بخوابید پاها را خم کنید و باسن را موازی با زمین بالا بگیرید و دستها را پایین نگه دارید ، این حرکت را یک و دو بار بیشتر تکرار نکنید.


حرکت گاو آهن


در این حالت گردش خون بهتر و موقعیت قرار گرفتن بدن به واسطه ان اثرات مثبتی روی تیروئید هیپوفیز آدرنالین میگذارد ، همچنین به رها شدن هورمون آندرفین و تنظیم متابولیسم کمک می کند.


روی کمر بخوابید پاها را به سمت بالا بکشید در حالی که دست ها خلاف جهت بدن است و سپس از دستها برای فشار و بالا گرفتن باسن استفاده کنید دست هارامثل حالت پل با هم گره کنید


خم کردن دست ها:


ان حرکت اخرین ژست کاهش وزن وتقویت شانه ،شکم و کمراست .پاهاودست هارابازکنیدخودتان راروی انگشت نگه داریددست هاراخم وخودتان راروی کف دست نگه دارید شکمتان را به داخل بکشید وچندثانیه نگه داریداین کارراچندبارتکرارکنید.

حرکت آسیاب دستی یوگا


این حرکت درست مانند استفاده از یک آسیاب دستی قدیمی است. با کمک این حرکت می‌توانید به جنگ چربی‌های سرسخت شکمی و چربی‌های بعد از دوران بارداری بروید.

حرکت آسیاب دستی یوگا


خانم‌ها با انجام این حرکت علاوه‌بر کاهش چربی شکم، سبب تقویت عضلات کمر، شکم، بازو و ران خود نیز می‌شوند. همچنین با تقویت عضله‌ی رحم سبب تنظیم چرخه‌ی دوران قاعدگی می‌شود. در ضمن به تقویت ران و سینه و همین‌طور عمل گوارش هم کمک می‌کند.


روش انجام حرکت

بنشینید؛ درحالی‌که پاهای شما تا حد ممکن از یکدیگر دور هستند.

دست‌های خود را به سمت جلو و روبه‌روی سینه کشیده و انگشتان دست را در هم قفل کنید.

دست‌های خود را در مسیر عقربه‌های ساعت و به شکل یک حلقه بچرخانید. زانوهای خود را خم نکنید. پاها نیز از زمین جدا نشوند.

وقتی به سمت جلو حرکت می‌کنید، نفس را بیرون بدهید و زمانی که به سمت عقب حرکت می‌کنید، نفس را داخل بدهید.

به اندازه‌ی ۱۰ تکرار حرکت را ادامه بدهید. حالا حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

در انتها آرام بنشینید تا آهنگ تنفس شما به صورت معمولی در بیاید.

حرکت کمانی یوگا


این حرکت سبب می‌شود تا علاوه بر چربی شکم از شر چربی‌ کل بدن نیز خلاص شوید. این حرکت باعث تقویت عضلات شکم، قوزک پا، ران، سینه، کمر و کشاله‌ی ران می‌شود.


از دیگر مزیت‌های این حرکت بهبود عمل هضم و مشکلات گوارشی، افزایش گردش خون و بهبود عملکرد کبد، پانکراس، روده‌ی بزرگ و کوچک است. این حرکت سبب رهایی از استرس نیز می‌شود.


حرکت کمانی یوگا


این حرکت سبب می‌شود تا علاوه بر چربی شکم از شر چربی‌ کل بدن نیز خلاص شوید. این حرکت باعث تقویت عضلات شکم، قوزک پا، ران، سینه، کمر و کشاله‌ی ران می‌شود.


از دیگر مزیت‌های این حرکت بهبود عمل هضم و مشکلات گوارشی، افزایش گردش خون و بهبود عملکرد کبد، پانکراس، روده‌ی بزرگ و کوچک است. این حرکت سبب رهایی از استرس نیز می‌شود.


روش انجام حرکت

روی شکم دراز بکشید، چانه روی زمین قرار بگیرد و پاهای خود را روی زمین دراز کنید.

درحالی‌که نفس را داخل می‌دهید، پاهای خود را بالا بیاورید، زانوها را به سمت باسن خم کنید و قوزک پاها را با دستان خود بگیرید.

به‌آرامی بلند شوید، سینه را از روی زمین بلند و به جلو نگاه کنید.

به مدت ۲۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید. وزن بدن باید روی شکم قرار بگیرد.

به‌آرامی نفس را بیرون دهید و به محل اولیه بازگردید.

این حرکت را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

سرانجام آرام بگیرید و به مدت ۱ دقیقه نفس عمیق بکشید.


حرکت قایق یوگا


این حرکت برای تمرین‌دهی به کل بدن مناسب است. این حرکت علاوه بر آب کردن چربی‌های شکم، سبب شکل دادن به آنها، تقویت عضلات پا، دست، کمر و ران می‌شود.


همچنین به تنظیم عملکرد پانکراس، تیروئید، کلیه، کبد و شش‌ها کمک می‌کند و سبب بهبود گردش خون و تنظیم سطح قند خون هم خواهد شد.

حرکت قایق یوگا


این حرکت برای تمرین‌دهی به کل بدن مناسب است. این حرکت علاوه بر آب کردن چربی‌های شکم، سبب شکل دادن به آنها، تقویت عضلات پا، دست، کمر و ران می‌شود.


همچنین به تنظیم عملکرد پانکراس، تیروئید، کلیه، کبد و شش‌ها کمک می‌کند و سبب بهبود گردش خون و تنظیم سطح قند خون هم خواهد شد.


روش انجام حرکت

درحالی‌که زانوهای خود را خم کرده‌اید، بنشینید. کف پاها روی زمین باشد، دست‌ها نیز روی زمین و کنار باسن قرار بگیرند. جهت انگشتان دست رو به جلو باشد.

نفس عمیقی بکشید و به کف دست‌ها فشار وارد کنید. ستون فقرات خود را راست نگه دارید و به‌آرامی کمر را به سمت عقب بکشید؛ درحالی‌که وزن شما روی باسن قرار گرفته است.

نفس عمیقی بکشید و پاهای خود را از روی زمین به اندازه‌ی طول ساق پای خود، بلند کنید.

دستان خود را از روی زمین بلند کرده و به موازات زمین دراز کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید.

پاهای خود را بیشتر بکشید تا بدن به شکل عدد هفت در بیاید. به اندازه ۲-۵ تنفس در این حالت بمانید.

نفس را بیرون بدهید، زانوهای خود را خم کنید و ران‌ها را محکم در آغوش بگیرید.

نفس را داخل بدهید، ستون فقرات را راست نگه دارید و با پیشانی خود زانوها را لمس کنید.

چند نفس عمیق دیگر بکشید.

نفس را داخل بدهید، سر خود را بلند کنید و سپس نفس را بیرون بدهید. پاها را به حالت اولیه برگردانید.

حرکت را به اندازه ۳-۵ تکرار انجام بدهید.

حرکت کبری یوگا


این حرکت بخشی از حرکات مادر یوگا به نام‌های سوریاناماسکار (سلام بر خورشید) و صدای خورشید است. این حرکت نیز برای تقویت عضلات شکم و کاهش چربی شکمی مفید است. همچنین به تقویت عضلات کمر و بالاتنه و افزایش انعطاف‌پذیری ستون فقرات کمک می‌کند. سبب کاهش استرس و خستگی و بهبود جریان خون در کل بدن هم خواهد شد.

حرکت کبری یوگا

روش انجام حرکت

روی شکم دراز بکشید و پاها را دراز کنید.

کف دست‌ها روی زمین و زیر شانه‌ها قرار داشته باشد. جهت انگشتان دست رو به جلو باشد.

آرنج‌ها نزدیک به بالاتنه باشند. چانه و تمام انگشتان پا با زمین تماس داشته باشند.

نفس را داخل بدهید و به‌آرامی سینه را از روی زمین بلند کنید. درحالی‌که کمتر از نیروی بازوهای خود استفاده می‌کنید، تا جای ممکن به سمت عقب خود را خم کنید.

بسته به راحتی خودتان، این حالت را به مدت ۱۵-۳۰ ثانیه حفظ کنید.

نفس را بیرون دهید و روی زمین دراز بکشید. با حفظ آرامش نفس عمیق بکشید.

حرکت را ۵ بار دیگر تکرار کنید و هر بار ۱۵ ثانیه نفس عمیق بکشید.

قبل از اینکه بلند شوید، بدن خود را به حالت آرامش برسانید.

حرکت آزادسازی باد یوگا


این حرکت علاوه بر تقویت عضله‌ی شکم و ران و باسن، به آنها شکل نیز می‌دهد. این حرکت به رهایی گازهای درون روده کمک می‌کند. همچنین سبب کنترل سطح اسید معده، درمان یبوست، بهبود سوخت‌وساز و رفع درد کمر می‌شود.

حرکت آزادسازی باد یوگا

روش انجام حرکت

روی زمین دراز بکشید، پاها را کنار هم قرار بدهید و بازوها نیز آرام در کنار بدن قرار داشته باشند.

همین‌طور که نفس را بیرون می‌دهید، زانوی پای راست را خم کنید و به سمت سینه بیاورید.

دست‌ها به دور ران قفل شود و ران را به سمت شکم بکشید. پای چپ روی زمین قرار داشته باشد.

نفس را داخل بدهید. سر و شانه را از روی زمین بلند و سعی کنید زانوی پای راست را با بینی خود لمس کنید.

برای چند ثانیه در این حالت باقی بمانید. نفس عمیق بکشید.

نفس را بیرون دهید، به‌آرامی به حالت اولیه برگردید.

حرکت را با پای چپ و همین‌طور هر دو پا تکرار کنید.

سه تا چهار مرتبه حرکت را تکرار کنید.

حرکت پاداسانا یوگا


این حرکت باعث فشرده‌سازی کامل عضله‌ی شکم می‌شود که چربی‌های شکمی را می‌سوزاند. همچنین سبب کشش عضلات پشتی، از پاشنه‌ی پا تا سر می‌شود.

حرکت پاداسانا یوگا

در ضمن برای بهبود مشکلات گوارشی مثل یبوست و افزایش جریان خون به مغز مفید است. همچنین به آرام کردن ذهن، رفع خستگی و استرس، بهبود افسردگی و بی‌خوابی نیز کمک می‌کند.


روش انجام حرکت

بایستید؛ درحالی‌که پاها نزدیک به‌هم و پاشنه‌ی پاها نیز به‌هم جفت شده باشند.

دست‌ها آویزان کنار بدن قرار داشته باشند.

نفس عمیق بکشید و به‌آرامی دست‌ها را مستقیم بالای سر ببرید.

نفس را بیرون بدهید و از قسمت باسن به جلو خم شوید. پاها همچنان صاف باشند.

دست‌ها روی زمین قرار بگیرند؛ به طوری که انگشتان دست در راستای انگشتان پا باشند یا اینکه دست‌ها را به زیر کف پاها ببرید.

اگر نمی‌توانید، دست‌ها را به پشت ساق پاها برسانید.

تا جایی که می‌توانید سر خود را به زانوها نزدیک کنید. گردن نباید تحت فشار باشد.

به مدت ۱ دقیقه در این حالت بمانید و نفس عمیق بکشید.

به‌آرامی نفس را داخل بدهید و بدن را به بالا بیاورید. سر باید آخرین قسمتی باشد که بالا می‌آید.

حرکت را ۵-۱۰ مرتبه تکرار کنید و بین هر تکرار ۱۰ ثانیه استراحت کنید.

عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید

Image result for ‫عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید‬‎

نه تنها یک جمله بلکه یک کلمه هم برای ویران کردن یک رابطه کافی است. مهم نیست که چند سال از عمر آن رابطه گذشته و مهم نیست که چقدر عمق دارد، گاهی کلمات می توانند آنقدر ویرانگر باشند که همه پل های پشت سر شما را خراب کنند و فرصت ترمیم کردن آن رابطه با جملات جادویی دیگر را هم از شما بگیرند .همه زن و شوهرها بحث و درگیری دارند و این کاملا طبیعی و نشاندهنده سالم بودن یک رابطه است. در یک رابطه سالم هیچ راهی برای اجتناب از بحث کردن وجود ندارد. اگر بتوانید هنگام بحث آرامشتان را حفظ کنید تنها با یک جمله می‌توانید بحث را از بدترین حالت به بهترین حالت برگردانید یا حتی به آن خاتمه بدهید.اما نگران نباشید! جملات و عبارات ممنوعه ای را که ممکن است با به کار بردن شان زندگی مشترک تان را نابود کنید با شما در میان می گذاریم.


 تو هرگز… یا تو همیشه…

این عبارات «همه» یا «هیچ» معمولا به‌شدت اغراق‌شده هستند و برای اشاره به نکته‌ای یا شنیدن اجباری یک پاسخ احساسی به‌کار می‌روند، اما این عبارات معمولا دقیق و منصفانه نیستند (برای مثال «تو هرگز به حرف من گوش نمی‌‌دهی!») و می‌توانند باعث شوند شریک شما در بحث، حالت تدافعی به خود بگیرد. درنتیجه پیام واقعی که قصد انتقالش را داشتید گم می‌شود و طرف مقابل تمرکزش را صرف این می‌کند که ثابت کند شما اشتباه می‌کنید. به‌این‌ترتیب، وارد مکالمه یا استدلال‌هایی می‌شوید که به هیچ‌جا نمی‌رسند. «به‌جای این کار به‌طور دقیق و مشخص بگویید چه چیزی شما را آزار می‌دهد. از عبارتی که با «من» شروع می‌شود استفاده کنید و شواهد کافی برای حرف‌هایتان فراهم کنید. برای مثال «من دیروز که از تو خواستم پیش از رسیدن بچه‌های شرکت وسایلت را جمع کنی و تو توجهی به حرفم نکردی احساس کردم برای من احترامی قائل نیستی. دفعه‌ی بعد که میهمان داشتیم واقعا خوشحال می‌شوم اگر بیشتر به من کمک کنی.

Image result for ‫عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید‬‎


 تو هم مثل اونایی

با خانواده همسرتان دچار اختلاف شده اید و در خانه مدام برای همسرتان خط و نشان می کشید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که او مسئول رفتارهای دیگران نیست و قرار نیست مدام به آنها برای درست رفتار کردن آموزش دهد؟ مردها در بسیاری از مواقع به خاطر اشتباه های خانواده شان شرمنده می شوند اما وقتی خط و نشان کشیدن های همسرشان را می بینند و احساس می کنند در دعواهای زن و شوهری مظلوم واقع شده اند، تصمیم به انکار اشتباه های خانواده خود و جبهه گرفتن در برابر حرف های همسرشان می گیرند.

آنها به این فکر نمی کنند که رفتار خانواده شان درست بوده یا نه، بلکه تنها می خواهند در یک جنگ زن و شوهری بازنده نباشند.  یک توصیه مفید برایتان داریم. حساب خانواده همسرتان را از او جدا کنید و تا زمانی که اشتباه هایی را در رفتار شریک زندگی تان ندیده اید، به خاطر خطاهای دیگران او را مجازات نکنید. جالب است بدانید در میان همه اعضای خانواده همسرتان، او از اینکه با پدر یا مادرش مقایسه شود بیشتر از هر چیزی نفرت دارند.


پدرم این کار روبهتر از تو انجام میده

پدرتون چندین ‌سال از شوهرتون بزرگتره و در کارهای فنی تخصص دارد؟حتی چنین موضوعی نباید باعث شود که او را با همسرتان مقایسه کنید و از مرد زندگی‌تان بخواهید کاری را از او یاد بگیرد. همسر شما نیاز دارد احساس کند از مردهای دیگر توانمند‌تر است و حتی اگر این‌طور نباشد، شما حق ندارید این حس را از او بگیرید. اگر می‌خواهید چیزی را از کسی یاد بگیرد، باید سراغ روش غیرمستقیم‌تری بروید.گفتن این جمله به همسرتان این پیام را می‌رساند که «تو بی‌عرضه هستی! 

اگر نمی‌خواهید رابطه همسرتان را با مردهای اطراف‌تان ویران کنید و همسرتان را نسبت به احترامی که برای مردهای دیگر قائلید حساس کنید، هرگز از او نخواهید که از یکی از مردهای فامیل‌تان چیزی را یاد بگیرد یا از یکی از رفتارهای‌شان الگوبرداری کند.


 بین ما همه چیز تموم شد.نمی تونم ادامه بدم.

«کلماتی که به‌کار می‌برید مهم هستند. از گفتن حرف‌هایی که بعدا باعث پشیمانی‌تان شود، پرهیز کنید. تهدید به رفتن احتمالا بدترین چیزی است که می‌توانید به شریک‌تان بگویید یا انجام دهید؛ به‌ویژه زمانی که واقعا قصد چنین کاری را ندارید. در این شرایط کمی استراحت کنید، قدم بزنید و آرامش خود را به‌دست آورید. جمله‌ی مشابه دیگری که نباید به‌زبان بیاورید این است «من دیگر تو را دوست ندارم و می‌خواهم ترکت کنم.» چنین جملاتی که باعث ازبین‌رفتن اعتماد بین دو طرف می‌شود، به اصل رابطه آسیب می‌زنند و ممکن است هرگز نتوانید آنها را جبران کنید.

«به‌جای اینکه فریاد بزنید، کمی استراحت کنید تا آرام شوید و دوباره تعادل خود را به‌دست آورید. به طرف مقابل قول دهید که در زمان مشخصی باز می‌گردید و بحث را ادامه می‌دهید.»


Image result for ‫عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید‬‎


چرا بی‌دلیل خودت رو عصبانی می‌کنی؟ تو حساس هستی.

«این عبارت بیان می‌کند که فرد عصبانی هیچ دلیلی برای عصبانیتش ندارد. این جمله، خیلی سریع، بنزین بیشتری روی آتش می‌ریزد و باعث می‌شود دعوا شدیدتر شود. ما هنگامی که عصبانی و ناراحت هستیم، دوست داریم به حرف‌مان گوش کنند و درک شویم؛ نه‌اینکه به ما گفته شود رفتارمان خنده‌دار است و بیش‌ازحد حساس شده‌ایم. رفتار مناسب‌تر این است که بپرسیم «چرا به‌خاطر چنین موضوعی این‌قدر ناراحت شده‌ای؟»

این پاسخ دور از احساس و عاطفه نیز درخواستی را می رساند: «این قدر حساس نباش.» اگر دقیق تر نگاه کنیم، این عبارت نیز یک «باید» انتقادی دیگر را در خود جای داده است؛ اما به عنوان یک واقعیت، همه ما همان قدر حساس هستیم که هستیم. با توجه به برنامه بیولوژیک ویژه ما و تجربه های گذشته مان، حساسیت امروزمان باید همینی باشد که هست. بنابراین واقعا اگر همسرتان را به خاطر اینکه شدیدا به حرف شما واکنش نشان داده سرزنش نکنید، کار به جایی نکرده اید. وقتی کسی به شدت به خاطر ناراحتی اش مورد قضوات قرار می گیرد، ممکن است آن را حمله ای به هویتش احساس کند. افزون بر این، اگر همسرتان را «بسیار حساس» خطاب کنید، به این معناست که به او بگویید احساساتش اشتباه است. و با توجه به زمینه ماجرا و تن صدایی که به کار می برید، ممکن است همسرتان از شنیدن آن کلمات، احساس ضعف یا نقصان کند. آنچه در چنین شرایطی ضرورت دارد این است که تجربه عاطفی همسرتان را از نقطه نظر و نگاه او بفهمید (نه خودتان).

 من اغلب به افرادی که با آنها کار میک نم می گویم که در رویارویی با چنین شرایط دشوار و طاقت فرسایی، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که با مهربانی و دلسوزی سعی کنید واقعیت ذهنی همسرتان را بفهمید و اگر خود به تنهایی نتوانستید،

 از همسرتان بپرسید که چه چیزی او را تا این حد ناراحت کرده است، این پرسش باید با تن صدایی پرسیده شود که به روشنی منتقل کننده توجه و نگرانی شما به همسرتان باشد، نه اینکه حالت انتقادی داشته باشد.

Image result for ‫عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید‬‎

گوش مردها کلمات را مثل شما نمی‌شنود

۱ – برای مردها یک جمله فقط یک جمله نیست! بلکه تفسیری است برای کل روزهایی که با هم بوده‌اید.


۲ – هیچ مردی طاقت مقایسه شدن را ندارد. پس حتی کم اهمیت‌ترین کار او را با دیگران قیاس نکنید.


۳ – مردها از شنیدن جملات مبهم بیزارند. پس هیچ‌وقت دوپهلو با همسرتان صحبت نکنید.


۴ – اگر انتظار دارید او حرف‌های‌تان را رمزگشایی کند، برای‌تان متاسفیم. آنها ساده‌تر از این حرف‌ها هستند.


۵ – هیچ‌وقت از همسرتان به‌عنوان ابزاری برای لشکرکشی‌های‌تان در جنگ‌های عروس و مادرشوهری استفاده نکنید.


۶ – هرگز با حرف‌های‌تان استقلال همسر خود را زیر سوال نبرید حتی اگر واقعا استقلالی در کار نباشد.


۷ – مردها به اینکه قوی‌تر از آنچه هستند به نظر برسند نیاز دارند. این نیاز همسرتان را برآورده کنید.


۸ – از گفتن خاطرات روابط عاشقانه شکست خورده‌تان برای شریک زندگی‌تان خودداری کنید.


۹ – برای قدرت دادن به او کافی است از هیچ مرد دیگری صحبت نکنید، نه اینکه از مردهای دیگر بد بگویید.

Image result for ‫عبارتی که هرگز نباید در دعوا با شریک زندگی‌ به‌کار ببرید‬‎

بهترین جملاتی که در حین بحث می‌توانید به کار ببرید: «میفهمم چی میگی» یا «شاید در این مورد حق با تو باشه» و هر جمله‌ای که به او بفهماند حرف‌هایش را شنیده‌اید و نقطه نظر او را هم در نظر می‌گیرید.


با به کار بردن این جملات دیگر در بحث‌ها در نقطه مقابل و بر ضد همسرتان قرار نمی‌گیرید. بلکه نشان می‌دهید که موضوع بحث برایتان مهم است و به تمام حرف‌های‌ش گوش می‌دهید.به جای ناراحتی کردن این جملات را در درگیری به کار ببرید. شاید این کار کمی سخت باشد اما اگر کمی از خشونت و مخالفت‌های‌تان را کنار بگذارید خیلی سریع‌تر به بحث‌ها خاتمه می‌دهید و کمتر آسیب روحی می‌بینید.

فقط گفتن این جملات مهم نیست بلکه نحوه گفتن آن‌ها نیز مهم است. اگر این جملات را با لحن تند و پرخاشگرانه به زبان بیاورید کوچکترین ارزشی نخواهند داشت. قبل از این که بخواهید درگیری را تشنج زدایی کنید ابتدا کمی آرام شوید و نفس عمیقی بکشید. اگر احساس کردید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید به همسرتان بفهمانید که از ناراحتی زیاد نمی‌توانید جوابی بدهید و از گفتن چیزی که بعدها پشیمانی به بار بیاورد پرهیز کنید.


این کار از آب خوردن هم آسان‌تر است. اگر کمی آرام شوید و برای لحظه‌ای مکث کنید و جوابی ندهید هم از گفتن چیزی که باعث پشیمانی شود جلوگیری کرده‌اید و هم به خودتان زمان بیشتری برای فکر کردن درباره موضوع بحث می‌دهید.وقتی به خودتان زمان بیشتری می‌دهید ذهن تان آزادتر می شود و راحت‌تر می‌توانید آن درگیری را مدیریت کنید و این هم به نفع شماست و هم به نفع همسرتان.

اگر برایتان سخت است که در لحظه درگیری سکوت کنید و صبور باشید برای یک لحظه یکی از ویژگی‌های همسرتان را که خیلی دوست دارید به یاد بیاورید. وقتی به خاطر خود بیاورید که چرا همسرتان را دوست دارید و چرا با او زندگی می کنید دیگر با او نمی‌جنگید. پس به او بگویید که چرا دوستش دارید. به خصوص در لحظه درگیری تا از به جای درگیری لحظات شادی را برای خود بسازید.

درگیری‌ها به راحتی باعث ایجاد لحظاتی تلخ و منفی در زندگی می‌شوند. برای جلوگیری از این عواقب منفی سعی کنید راهی برای تحسین همسرتان پیدا کنید. بهترین ویژگی‌هایش را به خاطر بیاورید و به او اجازه بدهید این را بداند که هنوز هم برای او ارزش قائل هستید و دوستش دارید.


جوان سازی پوست با انواع خوراکی و مکمل ها



Image result for ‫کلاژن سازی پوست‬‎


همه دوست دارند که پوستی همواره جوان داشته باشند و از آن‌جایی که می‌دانید کلاژن مسئول فرآیند پیری است. برای کاهش سرعت پیری، باید روی رژیم غذایی‌تان تمرکز کنید تا میزان کلاژن سازی پوست را افزایش دهید. در این نوشتار قصد داریم اطلاعات بیش‌تری در مورد چگونگی افزایش کلاژن سازی پوست با استفاده از خوردن برخی از خوراکی‌های خاص و مکمل ها، به شما ارائه بدهیم.

کلاژن به‌همراه الاستین- نوع دیگری از پروتئین‌ که به دلیل ویژگی شگفت‌انگیزش یعنی بازگشت‌پذیری به شکل و حالت نخستین در بخش‌هایی که حرکت انقباضی‌ابنساطی دارند مانند رگ‌ها و شش‌ها- بخشی از پوست و شکل و بافت آن را تشکیل می‌دهند. وقتی پوست به‌اندازه‌ی لازم کلاژن و الاستین داشته باشد، نه‌تنها زیبا‌تر و جوان‌تر بلکه محکم‌تر است.


نکته‌ی قابل‌توجه این است که تحریک تولید کلاژن در بدن اثری دومینو‌وار به‌همراه دارد. هرچه کلاژن بیشتری داشته باشید، کلاژن‌‌ سازی و ذخیره‌ی آن در بدن بیشتر می‌شود. بدن به‌شکل طبیعی کلاژن سازی می‌کند اما با افزایش سن تولید آن کمتر می‌شود. کمبود کلاژن باعث کاهش خاصیت کشسانی و تغییر شکل قسمت‌های محتلف بدن می‌شود. باور رایج این است که با مصرف کلاژن می‌توانیم پیری پوست و ضعف مفاصل را به تأخیر بیندازیم.

این روزها بحث مصرف مکمل‌های کلاژن داغ است. شرکت‌های مختلف در دنیا پودرها و قرص‌های کلاژن تولید و درباره‌ی قابلیت آنها برای جوان‌سازی پوست، استحکام استخوان و غضروف‌ها و تقویت مو و تقویت ناخن تبلیغات بسیاری می‌کنند. اما به‌نظر برخی کارشناسان نمی‌توان با اطمینان مصرف مکمل‌های کلاژن را بهترین راه جذب و ذخیره‌ی کلاژن معرفی کرد. بعضی کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقدند مصرف مکمل یعنی تلف‌کردن پول‌مان چون بدن ما کلاژن اضافی دریافتی را به‌کار نمی‌گیرد. در مقابل، رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین‌های کم‌چرب، چربی‌های سالم، میوه و سبزیجات همه‌‌ی عناصر لازم برای کلاژن‌ سازی را دربر می‌گیرد. به‌علاوه تغذیه‌ی سالم معمولا دربرگیرنده‌ی مواد مغذی سودمندی است که نه‌تنها کلاژن‌سازی را تحریک بلکه از تخریب کلاژن در اثر آسیب‌های محیطی نیز جلوگیری می‌کند.


پس شاید لازم نباشد پول‌تان را صرف پودر یا مکمل‌ کلاژن کنید. ما به شما خوراکی‌ها و راه‌هایی را معرفی می‌کنیم که به کلاژن‌ سازی پوست کمک می‌کنند و درنتیجه پوست‌تان را شفاف‌تر، استخوان‌ها را سالم‌تر و مو و ناخن‌هایتان را زیبا‌تر می‌کنند.


فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه کلاژن سازی پوست را تقویت می کند

Image result for ‫فلفل دلمه ای‬‎

ویتامین C که از عناصر حیاتی برای تأمین کلاژن است در فلفل‌ دلمه‌ای قرمز، به‌وفور یافت می‌شود. کمبود این ویتامین و نیز کمبود آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی باعث می‌شود بدن نتواند به‌طور مؤثر کلاژن تولید کند. تنها نیم فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز ۱۵۸ درصد از سهم روزانه‌ی ویتامین ‌C را تأمین می‌کند. گریپ‌فروت، کیوی، فلفل‌سبز، بروکلی، توت‌فرنگی و پرتقال هم منبع خوبی از ویتامین C هستند.


پیشنهاد: بار دیگری که هوس حُمص کردید به‌جای چیپس پیتا، در آن فلفل تازه‌ی خردشده بریزید که هم ترد است و هم کلاژن سازی را تحریک می‌کند.

Image result for ‫کلاژن سازی پوست‬‎

گوجه‌فرنگی

این منبع سرشارِ آنتی‌اکسیدان لیکوپن، از کلاژن بدن در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. در کنار کاهش تولید کلاژن با افزایش سن، آسیب ناشی از آلودگی‌ها و پرتو فرابنفش هم باعث نابودی کلاژن می‌شود. لیکوپن از پوست و ذخیره‌ی کلاژن آن محافظت می‌کند. این آنتی‌اکسیدان در دیگر میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا نارنجی‌رنگ مانند هندوانه و گریپ‌فروت صورتی هم یافت می‌شود.

پیشنهاد: گوجه‌ی پنیری خوراکی لذت‌بخشی است که سریع آماده می‌شود و برای پیش‌غذا یا میان‌وعده مناسب است. فر را از پیش تا ۴۰۰ درجه فارنهایت داغ کنید. روی تکه‌های گوجه‌فرنگی پنیر پارمسان، پودر سیر و ریحان خشک بپاشید. سپس به‌مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزید.



ماهی سالمون

ماهی سالمون کلاژن سازی پوست را تقویت می کند.  احتمالا می‌دانید که ماهی به‌خاطر چربی‌های مفیدی که دارد باید در رژیم غذایی‌تان باشد اما آیا می‌دانستید این چربی‌ها از پوست در برابر خط‌ها و چین‌های ریز محافظت می‌کنند؟ سالمون منبع سرشار امگا۳ است که باعث کاهش تورم و جلوگیری از تخریب کلاژن به دلیل آسیب‌های محیطی می‌شود. قرارگرفتن بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید، کلاژن و تولید آن را تهدید می‌کند و باعث تورم پوست می‌شود. مصرف امگا۳ که در غذاهای دریایی به‌وفور یافت می‌شود به کاهش تورم و محافظت از کلاژن کمک می‌کند. آووکادو، گردو و دانه‌ی چیا از دیگر منابع امگا۳ هستند.


پیشنهاد: برای اینکه خوراک‌تان امگا۳ بیشتری داشته باشد، سالمون را با سالسای سبز، تکه‌های آووکادو، پیاز قرمز و آبلیمو طبخ کنید.


سیب‌زمینی شیرین

با مصرف تنها یک عدد سیب‌زمینی شیرین، ویتامین A موردنیاز بدن‌تان را تا ۶ برابر سهم روزانه‌ی لازم تأمین می‌کنید و پوست و مفاصل‌تان را سالم نگه می‌دارید. ویتامین A با هدف‌گرفتن پیام‌های عصبی بدن، تولید کلاژن را تقویت و به ذخیره‌ی بیشتر کلاژن کمک می‌کند. علاوه‌بر اینها به گفته‌ی انجمن ملی سلامت آمریکا، ویتامین A در رشد سلول‌ها مؤثر است و در شکل‌گیری طبیعی و بی‌نقص اعضای بدن ازجمله پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن نقشی حیاتی دارد. ویتامین A در هویج، طالبی، انبه و زردآلو نیز وجود دارد.

پیشنهاد: پوره‌ی سیب‌زمینی شیرین به‌عنوان اسموتی نوشیدنی خوبی برای پاییز است، به‌ویژه با موز یخ‌زده و کمی دارچین یا جوز هندی خوش‌طمع‌تر می‌شود.


بوقلمون کم‌چرب

بوقلمون کلاژن سازی پوست را تقویت می کند. گونه‌های مختلف آمینو‌اسید در تولید کلاژن نقش دارند؛ بنابراین مهم است که به مقدار کافی پروتئین مصرف کنیم چون از آمینو‌اسید تشکیل شده است. بوقلمون منبع خوبی از پروتئین سالم (کم‌چرب یا با چربی‌های مفید) به‌ویژه لیسین است. لیسین از مهم‌ترین آمینواسیدها برای تولید کلاژن است. پرولین، گلیسین و لیسین، سه آمینواسید عمده برای تولید کلاژن هستند. لیسین از این جهت اهمیت دارد که در بدن به‌طور طبیعی تولید نمی‌شود بنابراین باید آن را از طریق خوراکی تأمین کنیم. بوقلمون همچنین منبع سرشار کولین (از خانواده‌ی ویتامین B) است که برای تولید کلاژن به گلیسین تبدیل می‌شود. اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید لیسین را از منابع غیردامی مانند سویا به‌ویژه توفو و بادام‌هندی دریافت کنید.

پیشنهاد: می‌توانید بوقلمون را با پاستا و پنیر میل کنید.


تخم‌مرغ

زرده‌ی تخم‌مرغ منبع سرشار کولین است و بنابراین به تولید بیشتر کلاژن کمک می‌کند. اگر نگران افزایش کلسترول‌تان هستید باید بدانید هر فرد سالم می‌تواند در روز ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول دریافت کند. این مقدار برای افراد با کلسترول بالا، بیماران دیابتی و مبتلایان به بیماری‌های قلبی ۲۰۰ میلی‌گرم است. یک تخم‌مرغ بزرگ حدود ۱۹۰ میلی‌گرم کلسترول دارد. نخود، لوبیا، بوقلمون، سالمون و گل‌کلم هم منابع خوبی از کولین هستند.


پیشنهاد: فر را از پیش تا ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت داغ کنید. تخم‌مرغ زده‌شده را در قالب مافین و روی آن سبزیجاتی مانند فلفل و گوجه فرنگی بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار بدهید. این خوراک را می‌توانید به‌عنوان صبحانه‌ای سریع آماده کنید.


تخم آفتاب‌گردان

هر ۳۰ گرم تخم بوداده‌ی آفتاب‌گردان ۳۷ درصد سهم ویتامین E روزانه را تأمین می‌کند. این ویتامین هم مانند آنتی‌اکسیدان‌های دیگر با رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های آن که باعث چین‌و‌چروک پوست می‌شوند، مقابله می‌کند. بادام، جوانه‌ی گندم، فندق و کره‌ی بادام‌زمینی از دیگر منابع ویتامین E هستند.

پیشنهاد: انواع سالاد ماهی تن همراه با یک مشت تخم آفتاب‌گردان پوست‌نگرفته خوراکی لذیذی است. همچنین می‌توانید تُست خمیر آووکادو را با تخم آفتاب‌گردان تزئین کنید.

در ادامه چند ماده‌ی دیگر را که در تولید و محافظت از کلاژن مؤثرند، معرفی می‌کنیم.


آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا از گذشته‌ی دور برای درمان و تسکین زخم‌ها به‌کار می‌رفته است. مصرف موضعی و حتی خوراکی آلوئه‌ورا تولید کلاژن را تحریک می‌کند. آلوئه‌ورا را می‌توانید به‌شکل خام و خالص مستقیما روی پوست بمالید یا از محصولات مختلف موجود در بازار که حاوی آلوئه‌ورا هستند، استفاده کنید. پژوهش‌ها تأثیر مصرف خوراکی آلوئه‌ورا را بر تقویت پوست نشان داده‌اند.


جینسنگ

جنسینگ کلاژن سازی پوست را تقویت می کند

Image result for ‫جینسینگ‬‎

آثار ضدپیری جینسنگ ثابت شده است. جینسنگ بدون اینکه عوارض داروهای شیمیایی را به همراه داشته باشد، به‌راحتی جذب پوست می‌شود و کمک می‌کند پوست حالت اولیه‌ی خود را حفظ کند. نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر جینسنگ بر تولید کلاژن یافت شده است. همچنین پژوهش‌ها اثر محافظتی جینسنگ را در برابر پرتو فرابنفش ثابت کرده‌اند. مصرف مکمل جینسنگ یا نوشیدن چای حاوی جینسنگ، آنتی‌اکسیدان‌‌هایی را در خون آزاد می‌کند که از سلول‌های سالم محافظت می‌کنند و باعث درخشندگی بیشتر پوست می‌شوند.


گشنیز

گشنیز که در تهیه‌ی غذاهای زیادی به‌کار می‌رود دارای ویتامین C و نیز اسید لینولنیک است که پژوهش‌ها خاصیت ضدپیری آن را نشان داده‌اند. اسید لینولنیک همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد خون که باعث تخریب سلول‌ها می‌شوند، مبارزه می‌کنند. عصاره‌ی گشنیز را می‌توانید به‌شکل خوراکی به‌عنوان سم‌زدا مصرف کنید.


جلبک

گیاهان دریایی به‌عنوان ترکیبات مراقبت از پوست و زیبایی روز‌به‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. بیشتر آسیب‌های پوست ناشی از اکسیدشدن یا به‌عبارتی قرارگرفتن پوست در معرض عناصر آسیب‌زا مانند آلودگی است. جلبک دریایی مانع اکسیدشدن و ازبین‌رفتن خاصیت کشسانی و کلاژن پوست می‌شود. جلبک دریایی را می‌توانید در غذا یا به‌شکل مکمل مصرف کنید.


محصولات سویا

محصولات سویا حاوی ژنسیتئین هستند. این عنصر باعث می‌شود که سویا کلاژن پوست با کیفیت بالا را تولید کند و به مهار کردن آنزیم‌هایی که پوست را پیر می‌کنند و به آن آسیب می‌زنند، کمک کند. فقط محصولات سویا حاوی ژنیستین نیستند، برخی از محصولات گوشتی نیز این عنصر را دارند. بنابراین، تمام غذاهایی که میزان فراوانی ژنسیتئین دارند را مصرف کنید تا سطح کلاژن را در بدن خود افزایش دهید و روند پیر شدن را به طور طبیعی کند کنید.


 سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند


چه‌طور می‌توان با مصرف مواد غذایی تولید کلاژن را افزایش داد؟ سبزیجاتی را که به رنگ سبز تیره هستند، در نظر بگیرید. سبزیجات زیادی وجود دارند که دارای خواص تولید کلاژن هستند مانند کلم برگ، کلم کالی و اسفناج. برای تولید کلاژن بیش‌تر این سبزیجات را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این سبزیجات برگ سبز به میزان فراوانی لوتئین نیز دارند. لوتئین نوعی آنتی‌اکسیدان است که باعث تقویت حالت انعطاف‌پذیری پوست، هیدراته شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود. علاوه بر این، سبزیجات سبز تیره مانند مارچوبه، کولارد سبز میزان فراوانی ویتامین C دارند و توانایی بدن را برای تولید کلاژن بیش‌تر و همچنین استفاده‌ی بهینه از پروتئین افزایش می‌دهند.

Image result for ‫کلاژن سازی پوست سبزیجات‬‎

لوبیا 

لوبیا می‌تواند به تولید یک ماده‌ی ضد پیری که اسید هیالورونیک نامیده می‌شود کمک کند. این اسید موجود در لوبیا، برای جلوگیری از پیری به طور طبیعی مفید است. فقط باید ۲ قاشق غذاخوری از انواع لوبیا را به طور روزانه مصرف کنید تا زیبایی‌تان را افزایش دهید و با روند پیری مبارزه کنید.


غذاهای غنی از ویتامین A


در یک مطالعه که در ژورنال Investigative Dermatology، در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، ثابت شده‌است که ویتامین A تولید کلاژن را در پوست سالخورده و پوستی که در اثر آسیب نور خورشید پیر شده‌است، تحریک می‌کند. شما می‌توانید ویتامین A را از منابع طبیعی مانند کلم بروکلی، غلات صبحانه‌‌ی غنی‌شده، زردآلو، اسفناج و سیب‌زمینی شیرین دریافت کنید.


علاوه بر این، می‌توانید سبزیجات نارنجی مانند هویج را مصرف کنید. آن‌ها دارای ویتامین A هستند و به بازسازی و بازگرداندن کلاژن آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

Image result for ‫غذاهای غنی از ویتامین A‬‎

روش دیگر برای دریافت این ویتامین نیز استفاده از مکمل‌های ویتامین A است برای این‌که تولید کلاژن را در بدن‌تان افزایش دهید.


 گوشت قرمز


لیزین موجود در گوشت قرمز یک اسید آمینه است که مسئول تولید کلاژن است. بدن شما نیاز به کلاژن دارد، اما نمی‌تواند به خودی خود کلاژن را تولید کند. بنابراین، گوشت قرمز مصرف کنید تا کلاژن تولید کنید. علاوه بر این، آجیل و پنیر نیز منبع فوق‌العاده‌ای از لیزین هستند. با این حال، اگر چربی خون بالایی دارید یا اضافه وزن دارید، مصرف گوشت قرمز را محدود کنید زیرا این ماده‌ی خوراکی چربی زیادی هم دارد. به جای گوشت قرمز می‌توانید محصولات سویا را امتحان کنید.

 غذاهای غنی در منگنز


با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه ایالتی اورگن، بدن نیاز به مقدار زیادی منگنز برای افزایش تولید الاستین و کلاژن، به ویژه برای التیام زخم دارد. اگر در حال پیر شدن هستید و عمل جراحی روی‌تان صورت گرفته‌است، منگنز می‌تواند پوست‌تان را بهبود ببخشد. مردان باید در حدود ۲.۳ میلی‌گرم منگنز و زنان باید ۱.۸ میلی‌گرم منگنز در رژیم غذایی خود داشته باشند. منابع طبیعی و عالی منگنز عبارتند از غلات سبوسدار، پیکن، آناناس و سبزیجات برگ‌دار سبز. غذاهای غیرمعمول مانند جلبک دریایی و برخی دیگر از سبزیجات دریایی نیز غنی از منگنز هستند.

Image result for ‫غذاهای غنی از منگنز‬‎

 آلو


ماده‌ی خوراکی بعدی برای افزایش کلاژن ‌آلو است. پیری پوست به وسیله‌ی رادیکال‌های آزاد صورت می‌گیرد که بافت پوست را تجزیه می‌کنند. برای خلاص شدن از شر مشکل پیری پوست، باید آنتی‌اکسیدان‌ها را برای خنثی‌سازی فعالیت‌ رادیکال‌های آزاد مصرف کنید. آلو هم در میان خوراکی‌هایی قرار می‌گیرد که میزان تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، و روند پیری پوست را کند می‌کنند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. با مصرف ۵ آلو در روز، هم سلامتی‌تان را به طور کلی بهبود می‌دهید و هم روند پیری را کند می‌کنید.


 بلوبری (زغال‌اخته‌ی آبی)

در کنار آلو، بلوبری نیز می‌تواند به افزایش سطح کلاژن کمک کند چون حاوی مواد مغذی گیاهی (فیتونوترینت) است. این مواد مغذی با تقویت ماتریکس بافت همبند مرتبط هستند و به بدن کمک می‌کنند که کلاژن بیش‌تری تولید کند. فیتونوترینت‌ها ترکیبات ارگانیکی هستند که به عنوان یک آسپرین طبیعی و بتا کاروتن، برای مبارزه با مشکلات سلامتی استفاده می‌شوند. خبر خوب این است که بلوبری خوشمزه‌تر از اکثر قرص‌های کلاژن است، بنابراین، برای خنثی‌سازی تاثیر رادیکال‌های آزاد، جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های پوست و کند کردن روند پیری پوست باید به طور روزانه بلوبری مصرف کنید.


 سیر

در میان راه‌های افزایش طبیعی تولید کلاژن، مصرف سیر را فراموش نکنید. این ماده‌ی خوراکی منبع فوق‌العاده‌ای از گوگرد است. این عنصر برای تولید کلاژن در بدن ضروری است. سیر همچنین به مقدار زیادی تائورین و اسید لیپوئیک دارد. آن‌ها برای ترمیم فیبرهای آسیب‌دیده‌ی کلاژن در پوست ضروری هستند. با مصرف این گیاه دارویی به طور روزانه، از خواصی که برای سلامتی و زیبایی دارد، استفاده کنید. چند حبه سیر را به غذاهای‌تان در حین پخت اضافه کنید یا روغن سیر را به عنوان یک مکمل طبیعی مصرف کنید.


 غذاهای غنی از سلنیوم


مواد غذایی غنی از سلنیوم مانند بوقلمون، گردوی برزیلی، گیاه دارویی دم اسب، کیوی، جوانه‌ی دانه‌ها، گوجه‌فرنگی، اسفناج، کولارد سبز، کلم بروکلی، مارچوبه، فلفل، کلم کالی، سیب‌زمینی شیرین، پاپایا و مرکبات. سلنیوم می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت کند و تولید گلوتاتیون را افزایش دهد. در واقع، گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که باعث کاهش روند تحلیل رفتن الاستین و کلاژن می‌شود. این آنتی‌اکسیدان به خنثی شدن فعالیت رادیکال‌های آزاد که پوست را پیر می‌کنند یا به آن آسیب می‌زنند، کمک می‌کند.


غذاهای غنی از اسیدهای امگا


ماهی‌هایی مانند ماهی تن و ماهی سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. بعضی از انواع مغزها مانند بادام، بادام هندی و گردوی آمریکایی نیز حاوی مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا هستند. برای دریافت اسیدهای امگا می‌توانید از مکمل‌های روغن ماهی نیز استفاده کنید.


به طور کلی، غذاهایی که غنی از اسیدهای امگا هستند، باعث ایجاد سلول‌های قوی‌تر می‌شوند و از ساختار پوست حمایت می‌کنند تا صاف و سفت باقی بماند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا می‌توانند پوست را نرم و لطیف کنند.


 تخم کتان


تخم کتان منبع خوبی از امگا ۳ است. با استفاده‌ی روزانه از تخم کتان، می‌توانید چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهید. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، تخم کتان را با سرکه بالزمیک مخلوط کنید و آن‌ها را به عنوان سس به سالادتان اضافه کنید. این سالاد را مصرف کنید تا تولید کلاژن را به طور طبیعی و بدون نیاز به داروها و قرص‌های کلاژن افزایش بدهید.

Image result for ‫تخم کتان‬‎


شکلات


با توجه به مطالعه‌ای که در آلمان صورت گرفت، شکلات، و مواد غذایی و نوشیدنی‌های دیگر غنی از کاکائو می‌توانند جریان خون را افزایش بدهند و از پوست در برابر اشعه‌ی مضر UV محافظت کنند. اشعه‌ی  UV مقصر شماره‌ی یک پیر شدن پوست است.با این حال، در نظر داشته باشید که فقط شکلات تلخ است که به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان دارد و می‌تواند به سلامت کلی و پوست‌تان سود برساند.


خوب موارد بالا خوراکی‌هایی هستند که با مصرف آن‌ها می‌توانید سطح کلاژن خود را افزایش بدهید. امیدواریم که این مقاله برای‌تان سودمند باشد و بتوانید سطح کلاژن را در بدن‌تان افزایش دهید و با روند پیری زودرس به خوبی مبارزه کنید.


نبایدها

محافظت در برابر آفتاب در کلاژن سازی پوست موثر است.اگر می‌خواهید پوست‌تان جوان‌تر و سالم‌تر بماند، بیش‌ از اندازه در معرض آفتاب یا زیر دستگاه‌های برنزه نمانید. از سیگارکشیدن خودداری کنید زیرا باعث پیری زودرس پوست‌ می‌شود. بدون کرم ضد‌آفتاب و محافظت از پوست‌تان از منزل خارج نشوید. برخی از مکمل‌های کلاژن با عوارض جانبی‌ای ازجمله تولید بیش‌از‌اندازه‌ی کلسیم، واکنش‌های حساسیتی و درد مفاصل همراه هستند. به‌ویژه اگر به غذاهای دریایی و فرآورده‌های گوشتی حساسیت دارید، در مصرف مکمل‌های کلاژن بیشتر احتیاط کنید.

Image result for ‫کلاژن سازی پوست‬‎


کلاژن سازی پوست صورت با مصرف مکمل

مکمل کلاژن ساز ایمدین بهترین قرص کلاژن ساز برای درمان ضایعات پوستی و جلوگیری از پیری پوست می باشد این دارو ساخت کشور دانمارک است و ترکیبات آن شامل پروتئین دریایی است که از نوعی ماهی استحصال می شود ساختار این پروتئین بسیار شبیه پروتئین پوست انسان است. عصارۀ پروتئینی ماهی موجب بازسازی پوست به صورت اختصاصی می گردد. لیکوپن ( عصاره گوجه فرنگی رسیده ) ماده آنتی اکسیدان دیگر این مکمل است که تاثیرات رادیکال های آزاد را خنثی می نماید.

عصاره هسته انگور موجود در این دارو  همراه با  روی و ویتامین C موجب خنثی شدن آنزیم های تخریب کننده پوست می گردد و به این ترتیب کلاژن سازی پوست صورت فعال می شود.روش مصرف این مکمل روزانه دو قرص است که علاوه بر تاثیرات مثبت بر روی پوست از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری نموده و برای افزایش انرژی و شادابی موثر است.


تزریق کلاژن به پوست

کلاژن اولین ماده تزریقی برای رفع چین و چروک های پوستی می باشد که منشاء حیوانی داشته  که بدلیل ماندگاری کوتاه(۴-۲ ماه) و ایجاد حساسیت پوستی به این پروتئین به مرور زمان طرفداران خود را از دست داد و  اسید هیالورونیک جایگزین آن شد. این ماده در بافت همبند بطور طبیعی یافت می شود و قوام انعطاف پذیری داشته و نیمه عمر طولانی تری دارد. با افزایش سن میزان تولید کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش یافته که منجر به شلی و کدر شدن پوست می شود. نیمه عمر اسید هیالورونیک در بدن ۲۴ ساعت می باشد و توسط آنزیم هیالورونیداز سریعا متابولیسم می شود. برای افزایش نیمه عمر این ملکول آنرا بشکل پیوندهای متقاطع تهیه می نمایند(cross- linked) با اینکار ماندگاری این ماده در بدن افزایش یافته وبه ۱۲-۹ ماه می رسد.

Image result for ‫تزریق کلاژن به پوست‬‎


برنامه ی اقدام به جوان سازی پوست:


مراقبت از پوست اولین قانون کلی جوان سازی پوست : از آسیب ها جلوگیری کنید.بهترین راه برای محافظت از پوستتان پیشگیری از آسیب هاست.اولین دشمن پوست نور خورشید است ، بنابراین وقتی بیرون از خانه هسیتید باید از ضد آفتابی استفاده کنید که خاصیت محافظت در برابر نور خورشید یا SPF 30 یا بالاتر را داشته باشد.علاوه بر آن بهتر است از پیراهن و شلوار بلند استفاده کنید. ازصورت و گردنتان با کلاه های لبه پهن محافظت کرده و چشم هایتان را نیز با استفاده از عینک های آفتابی با پوشش UV بپوشانید.دشمن دوم،خشکی پوست است ،اگر چین ها و خطوط روی پوستتان بیشتر شده است بهتر است از یک مرطوب کننده متناسب با پوستتان به طور منظم استفاده کنید تا پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید.

از یک کرم حاوی ویتامین A استفاده کنید. یک نسخه ی قوی : ویتامین A موضعی یا کرم هایی که با عنوان رتینوئید شناخته شده است می تواند چین و چروک را کاهش داده و پوست جوان تری را ایجاد کند .” این کرم ها به ساخت کلاژن کمک می کند ، تولید کلاژن از ایجاد چین و چروک پوست و لکه های قهوه ای جلوگیری به عمل می آورد.


لکه های قهوه ای را سفید کنید.شما می توانید با استفاده از کرم های روشن کننده که حاوی هیدروکینون هستند سعی کنید لکه های قهوه ای (معمولا به آنها لکه های پیری گفته می شود) را روشن کنید.”هیدروکینون به مهار کردن یک آنزیم مهم در ترکیب رنگدانه کمک می کند”


یک کرم ضد چروک پنتا (شامل ۵ اسید آمینه می باشد) انتخاب کنید. این کرم های ضد پیری تولید کلاژن و الاستین را توسط پوست تحریک می کنند .این مواد در بعضی از محصولات زیبایی و آرایشی نیز یافت می شود.با استفاده از این نوع کرم ها می توانید به تشکیل دوباره ی ساختار حفاظتی پوست که به واسطه ی افزایش سن و اثرات مخرب نور خورشید از بین رفته بود کمک کنید.


پوست خود را مرطوب کنید.  یکی دیگر از راه های جوان سازی پوست استفاده از کرم ها و مرطوب کننده های هدف دار تر می باشد. از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند استفاده کرده یا با یک متخصص پوست برای استفاده از کرم حاوی ویتامین A مشورت کنید که باعث افزایش حجم سلول هایتان و روشن شدن رنگ پوستتان شده و ظاهر پوستتان را تازه تر نشان می دهد.

با دکترتان مشورت کنید . پوست خشک می تواند نشانه ای از یک بیماری نهفته باشد. گاهی اوقات درمان بیماری هایی مانند دیابت یا بیماری های کلیوی می تواند به درمان خستگی پوست کمک بزرگی کرده باشد .