(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

جلوگیری از سیاه شدن قارچ


حتما برایتان پیش آمده و دیده اید که برای درست کردن غذایی پس از خرد کردن قارچ ها در مدت زمان کمی آنها تیره و قهوه ای رنگ شده اند ،


در این حالت غذای شما نیز بدرنگ می شود . حال برای جلوگیری از این حالت تنها کافی است قارچ را برای 5 دقیقه در یک ظرف آب سرد خیس کنید تا شن های داخل آن بیرون بیاید سپس با یک ابر نرم زیر آب سرد آن را بشویید و حلقه حلقه کنید سپس یک عدد لیمو ترش کوچک را نصف کنید و آب نیمی از آن را روی قارچ ها بریزید در این صورت قارچ های شما سفید و تازه خواهد ماند و با قرار دادن در فریز هم تیره نخواهند شد.

اصول دم کردن چای



1 - بهتر است از ظرف، کتری یا قوری، و حتی فنجان‌های چینی برای دم کردن یا نوشیدن چای استفاده کنید.


 


2 - سرامیک لعابدار و ظروف شیشه‌ای نیز در مراتب بعدی مناسبند اما سعی کنید از کتری‌های آلومینیومی، ظروف مسی یا برنجی استفاده نکنید. این ظروف اگرچه در قدیم استفاده می‌شده‌اند، افزون بر آن‌که مزه، طعم و حتی عطر چای را عوض می‌کنند، به سبب ایجاد واکنش شیمیایی برای حفظ سلامت مناسب نیستند (به عنوان مثال تانن محلول در چای با آهن موجود در قوری استیل).


3 - در صورتی که پیش از ریختن چای در قوری یا کتری آن را کمی زیر شیر آب گرم بگیرید تا جداره و محفظه آن اندکی گرم شود، چای بهتر و زودتر دم می‌آید.


4 - اگر می‌خواهید از خود یا مهمانانتان بهتر پذیرایی کنید، یادتان باشد آب سرد در سماور بریزید. احتمالا پیش آمده که بر سطح چای درون استکان یا فنجان خود لکه‌هایی مثل اثرات چربی ببینید. این لکه‌ها نشان می‌دهد آب گرم یا حتی داغ در سماور ریخته شده. استفاده از آب گرم برای زود جوش آمدن سماور، علاوه بر کاهش کیفیت و مزه، به شکل و ظاهر چای هم لطمه می‌زند.


5 - بهتر است در هر مرتبه دم کردن چای، آب سماور را عوض کنید. آبی که به مدت طولانی یا چند بار جوشیده طعم و خاصیت چای را کاهش می‌دهد.


6 - برای دم کردن چای سیاه بگذارید آب درون سماور کاملا به جوش آید سپس آن را روی چای ریخته و دقایقی برای دم کشیدن صبر کنید. برعکس، برای دم کردن چای سبز، آب به هیچ وجه نباید بجوشد و حرارتی در حد 10 درجه هم برای آن کافی است. این آب را روی چای سبز درون فنجان یا قوری بریزید و چند دقیقه در آن را گذاشته، سپس کیسه را خارج کرده یا برگ‌ها را صاف کنید و نوش جان فرمایید.


7 - با توجه به نوع چای، زمان دم آمدن آن متفاوت است.


8 - چای سبز بین سه تاپنج دقیقه دم می‌کشد. اگر چای بسته‌بندی شده خریده‌اید در قسمت توضیح مشخصات یا طریقه دم کردن، باید زمان مناسب آن هم ذکر شده باشد.


9 - برای چای سیاه، این زمان در آنها که به «زود دم» معروفند کمتر از پنج تاهفت دقیقه نیست. دم کشیدن برخی چای‌های موسوم به «دیر دم» نیز بین ده تا 16 دقیقه به درازا می‌انجامد. برای حفظ کیفیت و خاصیت چای بیش از این نباید عمل صاف کردن را به تاخیر انداخت.


10 - صاف نکردن چای در میان ما ایرانی‌ها رواج بسیار دارد و از آن دست عادت‌های غلطی به شمار می‌رود که شنیدن اصطلاح «جوشیده» و تشخیص معنا و حتی مزه آن برای نوجوانان و جوانان هم نیازی به توضیح بیشتر ندارد.


11 - ما عادت داریم هزینه و زمانی را صرف کنیم تا چایی مناسب و خوش‌رنگ‌وعطری دم کنیم اما فقط به قدر یکی‌ دو استکان اول، از آن سود واقعی و لذت جانبی می‌بریم! برای آن‌که جلوی ضرر مالی و خالی شدن جیبتان را بگیرید و مزه چای تازه‌دم را همواره حفظ کرده باشید بلافاصله پس از دم کشیدن چای، قوری را از بخار سماور، گرم‌کن برقی یا شعله دور کنید و چای درون آن را در قوری یا کتری دیگری بریزید تا تفاله یا پوره آن جدا شود.


12 - برای قوری دوم، روپوش یا پوششی کیسه‌ای در اندازه و قالب مناسب تهیه کنید تا از سرد شدن سریع چای جلوگیری کند و مدتی بیشتر گرما را در خود نگاه دارد. این چای، دیگر جوشیده و بی‌خاصیت و تا مدتی طولانی‌تر بدطعم نخواهد شد و هزینه خرید یا وقت و تلاش خود را هم هدر نداده‌اید .


13 - یکی دیگر از عادت‌های غلط ما در نوشیدن چای همراهی آن با قند یا شکر است. قند و شکر محلول در چای خواص مفید آن را از بین می‌برد و در برخی موارد مضراتی هم در پی دارد. اگر نمی‌توانید، کم‌کم، خودتان را عادت دهید چای را بدون قند بنوشید. پس از مدتی قند را کاملا کنار خواهید گذاشت و بامزه واقعی چای بیشتر کنار خواهید آمد؛ فواید درمانی، دارویی و حتی اقتصادی بیشتری هم نصیبتان می‌شود!

اصول نگهداری :

1 - چای خشک را در ظروف دربسته شیشه‌ای یا چینی نگهداری کنید. به این‌گونه نه تنها عمر مفید چای را حفظ کرده‌اید، عطر آن هم دیرتر می‌پرد و خواصش ماندگارتر خواهد بود.


2 - فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته‌های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.


3 - گذاشتن بسته یا ظرف چای در کنار سماور بدترین روش نگهداری آن است. اگر هیچ چاره‌ای ندارید به مقدار نیاز برای دو یا سه روزتان را درون ظرفی بریزید و دور آن را با فویل آلومینیومی بپیچید تا با گرما، نور و رطوبت کمتری در تماس باشد و عطر آن نیز خارج نشود.


4 - چای هم مثل خیلی مواد خوردنی دیگر تاریخ انقضا دارد. انواع متفاوت آن اگر بدرستی نگهداری شود از 18 ماه تا دو سال با توجه به نوعشان خواص خود را حفظ می‌کنند. به تاریخ بسته دقت کنید و از انبار کردن بیش از نیاز آن خودداری کنید.


5 - بوی مواد خوراکی دیگر بخصوص مواد تند براحتی به چای خشک سرایت می‌کند و عطر آن را تغییر می‌دهد.




مازوخیسم یا شهوت خودآزاری



انحراف مازوخیسم یا شهوت خودآزاری، نقطه ی مقابل انحراف جنسی سادیسم یا دیگرآزاری است. یک فرد سادیستیک ازآزار واذیت کردن دیگـــران لذت جنسی می برد، اما یک انسان مبتلا به «مازوخیسم» از عذاب و شکنجه أی که خودش متحمل می شود لذت جنسی کسب می کند.


افرادی که به این نوع انحراف مبتلا هستند بشدت تمایل دارند که چه به وسیله ی خود و چه از طرف دیگران، آزار ببینند یا حتی شکنجه شوند. کامیابی روانی این بیماران، جز با زجر و آزار دیدن حاصل نمی شود.


تمامی روان شناسان در دوره های مختلف، خوی تجاوز و تعدی یا به بیان دیگر غریزه ی تخریب و مرگ را یکی از غرایز طبیعی افراد بشر و منشأ انحراف سادیسم دانسته اند. انحراف مازوخیسم یا خودآزاری نیز ریشه در همین غریزه دارد. با این تفاوت که واکنشهای بیمار مبتلا به مازوخیسم با بیمار سادیست فرق می کند.


هنگامی که تمایلات قهرآمیز غریزه ی مرگ در عوامل روانی انسان حادث شد، از دو حال خارج نیست، یا انسان به پیروی از این غریزه به تخریب و شکستن اشیا و آزار دیگران می پردازد و به این ترتیب غریزه ی خود را ارضا می کند یا اینکه محدودیتهای طبیعی و اجتماعی به او اجازه ی این کار را نمی دهند؛ برای مثال طفل به دلخواه خود نمی تواند آنچه را که در دسترسش قرار می گیرد بشکند و یا مثلاً سر گربه را از تنش جدا سازد. در این صورت غریزه ی تخریب و مرگ به جای اینکه متوجه دنیای بیرون انسان شود، به درونش راه می یابد و خود انسان را هدف قرار می دهد و به این ترتیب، تمایلات قهرآمیزانسان به جای دیگران روی خود او پیاده می شود. به بیان دیگر انحراف مازوخیسم و سادیسم هر دو از یک منبع سرچشمه می گیرند ولی در مازوخیسم غریزه ی تخریب و مرگ به جای اینکه روی دیگران عمل کند، بر خود بیمار مبتلا اثر می گذارد.


گروه های زیادی از مردم مبتلا به مازوخیسم هستند؛ مثلاً مرتاضان و یا افرادی که در پاره أی موارد به استقبال مرگ می روند و یا اشخاصی که در مواقع خطر و پیش آمدهای ناگوار و مصیبت بار، به جای اینکه برای رفع مشکلات خود تدابیر منطقی ای بیندیشند، خود را هلاک می کنند. بعضی از مبتلایان به مازوخیسم نیز، دراین موارد، در واقع قصد انتقامجویی و یا کشتن دیگران را دارند. این _ نوع سادیسمی ارضای غریزه _ اما به جای این کار، خود را از بین می برند.


انواع مازوخیسم:

انحراف مازوخیسم را از نظر شدت و ضعف به سه دسته تقسیم کرده اند:

مازوخیسم روانی، مازوخیسم احساساتی و مازوخیسم جسمی یا فیزیولوژیکی.

توجه به این نکته ضروری است که به طور معمول، حالات مذکور تا حدودی در زندگی جنسی افراد بشر وجود دارند، و تا هنگامی که جنبه ی عادی داشته، ازحد و مرز معمولی تجاوز نکنند، امری کاملاً طبیعی به شمار می روند اما اگر به صورت های شدید و خاص یا به عبارت دیگر انحرافی جلوه کنند و یا بتدریج به صورت عادت در آیند، وجود انحراف را محقق می سازند.


مازوخیسم روانی

مازوخیسم روانی حالتی است که در زندگی جنسی عادی مردم دیده می شود. بعضی افراد در زندگی جنسی، خود را ازهر لحاظ در اختیار فرد محبوب خویش قرار می دهند و هر نوع خفتی را که از طرف وی به آنها تحمیل شود، می پذیرند. چنین رابطه ی جنسی ای بین زن و مرد را می توان طبیعی و عادی دانست، اما اگر روابط از این مرز تجاوز کند و جنبه ی ارباب وغلامی پیدا کند و یکی از طرفین تا حدی که برده ای از اربابش اطاعت و فرمان برداری می کند، بنده وار خواست های طرف مقابلش را اجابت کند، می توان گفت که به انحراف مازوخیسم روانی دچار شده است.


مبتلایان به این نوع مازوخیسم، جز دشنام و خفت و خواری چیزی نمی طلبند و زخم زبان، اهانت و ناسزا آنها را به اوج لذت جنسی می رساند.


مازوخیست های روانی، تا زمانی که از کسی دشنام نشنیده اند یا شخصی آنها را تحقیر نکرده است، ناراحت و ناآرامند. البته باید توجه داشت که این نوع مبتلایان هنگام آمیزش جنسی، میلی به تحمل آزار ندارند بلکه از شنیدن کلمات رکیک و اهــانت آور، لذت می برند. بسیاری از زنان جوان و تحصیل کرده و برومندی که با مردانی به مراتب پست تر از خود ازدواج می کنند و یا به مردان درشت و قوی هیکل گرایش دارند، مبتلا به مازوخیسم روانی هستند. این زنان در برابر قوی هیکل بودن مرد که صفتی به اصطلاح بارز به شمار می رود، کلیه ی معایب و نقایص اخلاقی و ذاتی او را بسادگی نادیده می گیرند.


به طورکلی می توان گفت که منحرف مازوخیست، یک انسان خفت طلب واهانت جو است و به هر ترتیبی که بتواند خود را به دیگری تسلیم می کند و بدون قید و شرط در اختیار او قرار می گیرد تا تمایلات روانی و انحرافی خود را اقناع کند. هرشفلد مثال جالبی در این مورد دارد.


او گزارش می دهد که زن جوانی در زمان جنگ، یک زندانی فرانسوی را برای مدت هشت ماه در اتاقش مخفی کرده و خود را بدون قید و شرط ، برای انجام هر نوع عمل جنسی دراختیار وی گذاشته بوده است. تحقیقات بعدی نشان می دهد که این زن دارای عنن کامل بوده و تنها دلیل تسلیم بدون قید وشرط او به زندانی فرانسوی، انحراف مازوخیسم وی و شعف و نشأت جنسی ای بوده که از این راه به آن دست می یافته است.


مازوخیسم احساساتی

بعضی از افراد مبتلا به مازوخیسم که معمولأ کمرو، جاهل و بی سواد هم هستند، از آشکار شدن انحراف خویش خودداری می کنند و به درون خود پناه می برند. این افراد می کوشند با تجسم صحنه های مختلف مازوخیسم از راه فکر و خیال، تمایلات غیر عادی خود را ارضا کنند. این دسته از منحرفان مازوخیسم را مازوخیسم های احساساتی و انحراف آنها را مازوخیسم احساساتی گویند.


مازوخیسم فیزیولوژیکی

مازوخیسم فیزیولوژیکی که حادترین و واقعی ترین وجه مازوخیسم است حالتی است که انسان را وا می دارد تا از احساس درد و رنج، لذت ببرد و بدن خود را با اشتیاق درمعرض زجر و درد و عذاب قرار دهد. برای شخصی که به انحراف مازوخیسم فیزیولوژیکی مبتلاست، درد مفهوم خود را از دست داده و حتی لذت و شعف می شود. مبتلایان به این نوع مازوخیسم که تعدادشان از مبتلایان به دو نوع دیگر بیشتر است، از آزار های بدنی مانند شکنجه، پاره شدن پوست و گوشت و یا سوختن بدن شان لذت می برند و چنانچه اقدامی برای درمان آنها صورت نگیرد، سرانجام خود را هلاک خواهند ساخت.



ارضای تمایلات مازوخیستی به وسیله حواس لامسه

شخص مبتلا به مازوخیست فیزیولوژیکی، ابتدا به وسیله ی حس بویایی و چشایی خود، لب های شریک جنسی اش را به طور عادی می بوید و با زبان آنها را لمس می کند، ولی بتدریج وارد مرز اعمال انحرافی می شود و به بوییدن مواضع جنسی و مزه کردن آنها و حتی خوردن فضولات بدن شریک جنسی خود می پردازد.


ارضای تمایلات مازوخیستی به وسیله حواس بینایی و شنوایی

شخص مازوخیست میل شدیدی به مشاهده ی اعضای لخت بدن شریک جنسی اش دارد و از شنیدن حرفهای اهانت آمیز و فحشهای رکیک در هنگام آمیزش جنسی لذت می برد. در واقع همانقدر که مبتلا به انحراف سادیسم از ادای کلمات توهین آمیز لذت می برد، مبتلا به مازوخیسم از شنیدن این کلمات به شعف روانی می رسد.


مطالب پیشنهادی:

تحریک میل جنسی همسر با این ترفندها

افزایش میل جنسی

چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ 

علل ناتوانی جنسی 

خواسته های جنسی زنان 

اختلاف در میل جنسی زنان و مردان

اصول اساسی ماساژ جنسی بدن زن (ویژه متاهلین)

غوغای تنوع طلبی جنسی در جامعه ایرانی

علت تنوع‌ طلبی جنسی بین همسران چیست؟ 

ترس از تصمیم گیری



ما از فوبیا ‌ (ترس‌های بی‌دلیل) زیاد شنیده‌ایم. فوبیای ترس از حشرات، فوبیای تاریکی و ارتفاع. فوبیای تنهایی و سکوت. اما شاید هیچ‌یک از آنها، به اندازه ترس از تصمیم گیری بر زندگی ما سایه نینداخته باشد.


ترس از تصمیم‌گیری به حدی جدی است که برای آن یک نام اختصاصی هم در نظر گرفته شده است: Decidophobia. همان‌گونه که مشخص است این عبارت، از ترکیب دو کلمه Decide به معنای تصمیم‌گیری و Phobia به معنای ترس بی‌دلیل شکل گرفته است.


این لغت توسط والتر کافمن، ابداع شد. او کتابی به نام «بدون‌گناه و عدالت» نوشت. او کتاب خود را این‌گونه شروع می‌کند: 


ترس از تصمیم‌گیری یا فوبیای تصمیم گیری ، باعث می‌شود ما جرات انتخاب یک گزینه را از میان گزینه‌های موجود نداشته باشیم. این در حالی است که در بسیاری از موارد، گزینه درست را می‌توانیم به سادگی از میان گزینه‌های پیش رو تشخیص دهیم.فرار از تصمیم‌های بزرگ به تصمیم‌های کوچک، یکی از هنرهای ما برای پنهان کردن ترس از تصمیم‌گیری است.


به همین دلیل، احتمالا شما این راهکار را زیاد دیده یا به‌کار برده‌اید:

حالا یک تغییر کوچک انجام بدهیم: مدت‌ها است تصمیم به تعویض و ارتقای ماشینم دارم؛ اما باید ده‌ها میلیون تومان پول روی قیمت ماشین فعلی بگذارم تا ماشینی که کمی بهتر است خریداری کنم. نه می‌توانم این تصمیم را فراموش کنم و نه جرات دارم که به صورت قطعی تصمیم بگیرم. به سراغ راه‌حل دیگری می‌روم: «فعلا ضبط ماشین رو عوض می‌کنم. شاید بتوان با همین ضبط جدید تا مدتی همین ماشین را تحمل کرد.»


شاید اینجا، تشبیهی که پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان خود، در حوزه تفکر سیستمی مطرح می‌کند قابل استفاده باشد: با تقسیم یک گاو به دو قسمت، دو گوساله نخواهیم داشت. بلکه یک گاو مرده خواهیم داشت، ما با خرد کردن یک تصمیم به تصمیم‌های کوچک‌تر، عملا اصل آن تصمیم را کنار گذاشته و سرگرم انتخاب‌های دیگری شده‌ایم.


غیر از مورد فوق، ما راهکارها و مکانیزم‌های دیگری هم برای فرار از تصمیم‌گیری و پنهان کردن فوبیای تصمیم‌گیری آموخته‌ایم:


فعلا اولویت من نیست: می‌دانیم که دیر یا زود باید راجع به ماندن یا رفتن از کشور تصمیم بگیریم؛ اما به‌دلیل ترس از گرفتن این تصمیم، می‌گوییم: «فعلا مشغول درس خواندن هستم. بگذار لیسانسم را بگیرم. بعدا به این مساله فکر می‌کنم. الان اولویت من مهاجرت یا ماندن نیست. اولویت دانشگاه است.»


نکته دیگر آن است که ما عموما فراموش می‌کنیم که تصمیم نگرفتن، خود یک تصمیم است. کسی که تصمیم می گیرد فردا در مورد استعفا فکر کند، تصمیم گرفته است که امروز استعفا ندهد.دلیل اینکه بسیاری از ما مشورت می‌گیریم، ندانستن پاسخ نیست، بلکه ترسیدن از پذیرش پاسخی است که در ذهن داریم.


افراد در مقابل تغییر:

١- تغییر را می سازند

٢- تغییر را پیش بینی می کنند 

٣- با تغییر ، تغییر می کنند 

٤- در برابر تغییر مقاومت می کنند

.

.

گروه اول کار آفرینان

گروه دوم مدیران 

گروه سوم طبقه متوسط

گروه چهارم غافلان

مطالب پیشنهادی:

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

ملاک های ازدواج از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی

5 اصل برای حل مشکلات روابط زناشویی

اختلافات دوست داشتنی با همسر

برای داشتن یک ازدواج موفق، دختران و پسران نیازمند یادگیری مهارت هایی هستند

مهم ترین مهارت های زندگی

بهترین حرکات برای تناسب اندام

برای همه ما پیش آمده که گاهی با خود فکر کنیم در این زندگی پر مشغله چطور می شود تناسب اندام را حفظ کرد. کار روی بدن سال به سال سخت تر هم می شود مخصوصا وقتی بحث عضلات شکم به میان بیاید. اما با کمی تلاش – تنها 10 دقیقه تمرین قدرتی هوشمندانه در روز – می توانید تغییری بزرگ در عضلات شکم خود مشاهده کنید. لاریسا دیدیو طراح این روتین ورزشی می گوید: اینکه ببینید بدنتان چقدر سریع به ورزش ها پاسخ می دهد باعث شگفتی تان می شود. تقویت عضلات هسته بدن زیاد طول نمی کشد، فقط کافی است امتحان کنید. جلوی تلوزیون، در دفتر کارتان ( فقط یادتان باشد در را ببندید! )، در اتاق هتلی که اقامت دارید، و یا هر جایی که برایتان ممکن بود می توانید این حرکات را انجام دهید. آیا عضلاتم مانند 20 سالگی خواهد شد؟ البته که نه، اما بهترین شکل ممکن را خواهد گرفت. با این حساب انجام روتین 10 دقیقه ای برای عضلات هسته ی بدن ارزش تلاش کردن را دارد، شما چه فکر می کنید؟
چطور انجامش دهیم: هر حرکت را به مدت 45 ثانیه انجام دهید، سپس بین هر حرکت به مدت 30 ثانیه استراحت کنید، کل چرخه را دومرتبه تکرار کنید.

1- Upper Ab Crunch

بهترین حرکات برای تقویت هسته بدن

روی پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) زیر تیغه های شانه قرار دهید، دست ها را پشت سر بیاورید و آرنج ها را به دو طرف خارج بدن بکشید. عضلات شکم را درگیر کنید و چانه و قفسه سینه را چند سانت بالا بکشید. سپس به سرعت دوباره به نقطه شروع برگردید و تکرار کنید.
توصیه متخصص: گردن خود را بالا نکشید، فرض کنید یک پرتقال بین گردن و چانه است که باید مانع افتادنش شوید.

2- Oblique Squeeze

بهترین حرکات برای تقویت هسته بدن

روی پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و تا بالای باسن بالا بکشید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) را بین زانوها قرار دهید. دست ها را پشت سر خود قرار دهید، و آرنج ها را به خارج دو سمت خود بکشید. عضلات شکم خود را درگیر کنید و آرنج سمت راست را به طرف وسط توپ ورزشی بیاورید. سپس بازگردید و با دست دیگر تکرار کنید. به همین شکل ادامه دهید.
توصیه متخصص: برای بالا آوردن میان تنه از عضلات شکم استفاده کنید، روی گردن خود فشار نیاورید.

3- ½ Teaser

بهترین حرکات برای تقویت هسته بدن

روی پشت دراز بکشید و پاها را درست بالای باسن قرار دهید، ودست ها را روی زمین و پشت سر قرار دهید و بکشید. یک توپ کوچک ورزشی ( یا یک حوله لوله شده ) را بین دو دست نگه دارید. از عضلات شکم استفاده کنید تا بالا تنه و دستهای خود را بالا بکشید، توپ را به طرف انگشتان پا بکشید. سپس بالا تنه و دستها را پایین بکشید و تکرار کنید.
توصیه متخصص: آرام و با کنترل حرکت کنید، باید حسابی عضلات شکم را درگیر کنید.

4- Leg Drops

بهترین حرکات برای تقویت هسته بدن

روی پشت دراز بکشید و پاها را تا روی باسن بالا بیاورید. یک توپ ورزشی کوچک ( یا یک حوله لوله شده ) را بین دو زانو قرار دهید، و دستها را پشت سر قرار دهید، آرنج ها به طرف خارج بدن کشیده شوند. شانه ها را به طرف بالا بکشید و همانجا نگهشان دارید. پاها را تا زاویه 45 درجه پایین بیاورید، سپس دوباره بالا بکشید. همین حرکت را مرتب تکرار کنید.
توصیه متخصص: روی کشیدن عضلات شکم به طرف داخل و فشار دادن پایین کمر به زمین تمرکز کنید.

http://www.kermany.com/


مطالب خواندنی:

آبدومینوپلاستی (Abdominoplasty) 

مراحل و روشهای مختلف یوگا 

فواید ورزش یوگا 

تناسب اندام با سوزاندن کالری

چگونه فرزندان بلند قد می شوند؟

حرکاتی برای بزرگ کردن باسن

رژیم فیتنس و کاهش وزن

شکمی تخت با خوردن 12 ماده غذایی 



توصیه متخصصان تغذیه برای کاهش اشتها

Image result for ‫کاهش اشتها‬‎


شاید قرصی جادویی برای کاهش وزن وجود داشته باشد، اما جولی آپتون متخصص تغذیه علاقه ای به جادو ندارد و می خواهد راه حلی علمی برای رام کردن اشتها ارائه کند. او نتیجه ی تحقیقات اخیر و شش غذایی که می توانند جلوی اشتها را بگیرند را با ما در میان گذاشته  است.

حس می کنید برای کنترل گرسنگی به کمی کمک نیاز داشته باشید؟ شما تنها نیستید. بیشتر مراجعانم که در تلاش کاهش یا تثبیت وزن خود بودند درگیر همین مسئله گرسنگی هستند. مسلم است که این اتفاقی نیست، خیلی سخت است که در طول روز گرسنه باشی و به هر طرفی هم بچرخی غذاهای پرکالری را ببینی. جای تعجب ندارد که قدرت اراده ته بکشد.

خبر خوب: تحقیقات جدید مواردی را در غذاهای خاص کشف کرده اند که با آزاد کردن هورمونی احساس سیری در معده ایجاد می کنند و انتقال دهنده های عصبی مغز اشتها را سرکوب می کنند و احساس گرسنگی کاهش می یابد. خوردن مرتب این غذاها کمک می کنند گرسنگی کنترل شود.


توصیه متخصصان تغذیه برای کاهش اشتها

سیب


یک سیب در روز می تواند وزن اضافه را از شما دور کند. تحقیقات جدید نشان داده این میوه حاوی فیبر محلول و اسید اورسولیک است، ترکیبی طبیعی که باعث تقویت چربی سوزی می شود. در یک تحقیق که دانشگاه آیووا روی حیوانات انجام داد، محققان متوجه شدند گروهی از حیوانات که مکمل اسید اورسولیک دریافت می کردند بافت عضلانی و مصرف انرژی شان بیشتر شده و در تحقیقی هم که روی انسان ها انجام شد نشان داد خانم هایی که روزانه سه عدد سیب کوچک ( 200 کالری ) به برنامه غذایی خود اضافه کردند در 10 هفته مقداری وزن، بیشتر کم کردند.

یک سیب متوسط 95 کالری و 6 گرم فیبر دارد، یک سیب کوچک 75 کالری و 3.5 گرم فیبر دارد. حتما سیب را کامل میل کنید، چون بیشتر اسید اورسولیک، فیبر و آنتی اکسیدان ها در پوست سیب ذخیره شده اند.


لوبیا ها (نخود فرنگی، عدس، نخود و .. )


لوبیاها، نخود فرنگی، عدس و نخود به خوبی می توانند با گرسنگی مبارزه کنند چون حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، مقدار زیادی پروتئین دارند که خیلی کند هضم می شوند، و همچنین شاخص گلیسمی پایین دارند که قند خون و اشتها به کربوهیدرات را کنترل می کند. در متا آنالیزی که اخیرا انجام گرفت مشخص شد افرادی که یک فنجان ( 155 گرم ) حبوبات میل می کنند 31 درصد بیشتر از کسانی که از این غذای پر فیبر استفاده نمی کنند احساس سیری دارند. در یک تحقیق دیگر که نتایجش در مجله تغذیه و رژیم های غذایی بشر انتشار پیدا کرد گزارش داده شد افراد دارای اضافه وزن که برنامه غذایی سرشار از حبوبات دارند، در کاهش وزن موفق تر هستند و همچنین کلسترول خونشان نیز بهبود می یابد.


توصیه متخصصان تغذیه برای کاهش اشتها

تخم مرغ


خوردن صبحانه ای که پروتئین بالایی داشته باشد ( 20 تا 30 گرم ) گرلین هورمونی که باعث تحریک اشتها می شود سرکوب می کند، این در حالی است که سطح YY پپتید و GLP-1 دو هورمون افزایش سیری را بالا می برد. در یک تحقیق مشخص شد وقتی افراد برای صبحانه تخم مرغ میل می کنند می توانند تا 438 کالری در طول روز  صرفه جویی کنند. در واقع در این تحقیق مشخص شد خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می تواند اشتها را در کل روز کنترل کند. ( برای کنترل کلسترول می توانید در طول روز از یک زرده تخم مرغ استفاده کنید، سفیده تخم مرغ مجاز است )


ماست یونانی


برای استفاده از ماست یونانی به دنبال دلیل هستید؟ در یک تحقیق مشخص شد افرادی که هر روز ماست استفاده می کنند 20 درصد کمتر از کسانی که تنها یک یا دو بار در هفته استفاده می کنند در خطر اضافه وزن قرار می گیرند، اما چطور ماست می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ محققان می گویند پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک موجود در آن همه در این تاثیر نقش دارند.

استفاده از ماست ساده بهترین انتخاب است، ماست های طعم دار معمولا داری قند اضافه شده هستند.


انبه

Image result for ‫کاهش اشتها‬‎

انبه فقط خوشمزه نیست، بلکه دوست رژیمتان نیز هست. در یک تحقیق مشخص شد کسانی که در برنامه غذایی خود از انبه استفاده می کنند وزن کمتر و رژیمی بهتر از افرادی که این میوه را استفاده نمی کنند دارند. این میوه حاوی مواد فعال زیستی فراوانی است از جمله منگی فرین، ترکیبی که در تحقیقات اولیه نشان داده می تواند به کاهش چربی بدن و کنترل قند خون کمک کند.

یک فنجان انبه تنها 100 کالری دارد و حاوی 3 گرم فیبر است.


پسته (دیگر آجیل ها و ... )


با وجود کالری بالا ( هر 28 گرم 160 تا 150 کالری ) آجیل ها می توانند لاغر کننده باشند. تحقیقات نشان داده کسانی که آجیل دوست دارند وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل پرهیز می کنند یا کمتر به سمتش می روند دارند. چرا؟ آجیل ها برای مدت زمان بیشتری سیر نگهتان می دارند، کالری آنها کاملا توسط بدن جذب نمی شود، همچنین آجیل ها مقداری روی سوخت و ساز نیز تاثیر دارند.

خوردن پسته ای که هنوز در پوسته ی خود است نیز برای خود مزایایی دارد. تحقیقات نشان داده کسانی که این نوع پسته را استفاده می کنند 41 درصد کمتر از کسانی که پسته خارج شده از پوست را میل می کنند کالری می گیرند. پوسته های پسته مانند علامت هشداری به شما می گویند که چقدر پسته خوردید، بنابراین مقدار مصرف خود را کنترل می کنید.


مطالب خواندنی:

طب سوزنی و تاثیرش بر کاهش وزن

43 غذای سالم با کربوهیدرات پایین و طعم باور نکردنی 

رژیم غذایی کانادایی ( رژیم غذایی 15 روزه ) 

نمک حمام چه فوایدی دارد؟ 

مواد خوراکی کم کننده ی اشتها

چاقی و افزایش وزن

توصیه های کلی در مورد غذا خوردن 

تفاوت میوه و آب میوه ها

6 دلیل خوب برای مصرف بیشتر زیتون