(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

طرز تهیه ماکارون های فرانسوی




t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎



مواد لازم :
3 سفیده‌ تخم مرغ
1 و 1/4 فنجان بادام سفیده شده (حدود 7 اونس)
1 و 1/2 فنجان شکر پودر شده
1/4 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری ژل رنگ خوراکی قرمز
مواد لازم برای گاناش (Ganache)
1/4 فنجان خامه‌ی زده شده
1/3 فنجان شکلات شیرینی پزی تلخ و شیرین یا نیمه شیرین که به خوبی ریز شده باشد
1 قاشق غذاخوری کَره‌ی نرم شده
Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎
طرز تهیه :
1 - ظرف کوچکی را تا نصفه با آب گرم پر کنید. سفیده‎های تخم مرغ را در فنجان  یا ظرف کوچکی ریخته و آن را در حالی که مطمئن شده‌اید آب وارد سفیده‎ها نمی شود، داخل ظرف پر شده از آب گرم قرار بدهید. اجازه بدهید ظرفِ حاوی سفیده‎ها سه دقیقه‌ای در آب گرم بماند تا جایی که محتویاتش به دمای 75 درجه‌ی فارنهایت (23 درجه‌ی سلسیوس) برسد. 2 ورق شیرینی پزی را که رویش برگ کاغذ پوستی قنادی یا حصیر سیلیکونی شیرینی پزی قرار دارد در کنار یکدیگر بگذارید. 
2 - بادام‎ها و 1/4 فنجان شکر پودر شده را در هم‌زن بریزید. با سرعت بالا به مدت 2 تا 3 دقیقه هم بزنید تا کناره‎های ظرف خراش بیفتد یا اینکه بادام‎ها کاملا ریز بشوند. روی در یک ظرف متوسط، صافی قرار داده و با استفاده از یک کفگیرِ لاستیکی، مخلوط بادام ریز شده را به داخل ظرف بریزید. بادام‎های باقی مانده در صافی را به همراه شکر پودرشده‎ باقیمانده، دوباره در هم‌زن بریزید و دوباره همان مراحل قبل را تکرار کنید تا بادام‎ها کاملا ریز شوند. مخلوط بادام و شکر را از صافی رد کرده، به ظرف اضافه کنید و فعلا کنار بگذارید. از تکه‌ی بادام‎های باقیمانده‎ی بزرگ هم چشم پوشی کنید. 
3 - در یک ظرف دیگر، سفیده‎های تخم مرغ، نمک و رنگ خوراکی را با هم‌زن برقی با سرعت بالا آنقدر بزنید تا حالت کف پیدا کند. در حین هم‌زدن با سرعت بالا، شکر پودر شده را قاشق قاشق به مخلوط اضافه کنید و این کار را برای 1 تا 2 دقیقه ادامه بدهید تا اینکه شکل نرمی بگیرد. با استفاده از کفگیر لاستیکی نصف مخلوط بادام ریز شده را داخل مخلوط سفیده‌ی تخم مرغ جا بدهید تا کاملا در هم آمیخته شوند. باقی مخلوط را نیز بگنجانید.
4 - خمیر درست شده را با قاشق درون قیف قنادی با ماسوره‎ی ساده کوچک بریزید. سپس با استفاده از قیف قنادی، 20 دایره با فاصله‌ از یکدیگر بر روی کاغذهای شیرینی پزی ایجاد کنید. اگر سر بیسکوییت‎ها نوک دار شد، سر انگشتانتان را با حوله‎ای نمناک خیس کرده و بیسکوییت‎ها را فشار دهید تا صاف شوند. اجازه بدهید که بیسکوییت‎ها در دمای اتاق به مدت 30 دقیقه بدون پوشش بمانند تا لایه‌ای نازک روی آنها شکل بگیرد.
5 - فر را روی 500 درجه‌ی فارنهایت (260 درجه‌ی سلسیوس) قرار بدهید. هر کدام از سینی‎ها را جداگانه به مدت 17 تا 18 دقیقه بپزید تا روی بیسکوییت‎ها آماده به نظر برسد. سپس بگذارید تا به مدت 10 دقیقه بیرون از فر خنک بشوند. با یک کفگیر مخصوص برگرداندن پنکیک، بیسکوییت‎ها را برای بردن به قفسه‌ی خنک شدن، از سینی جدا کنید. 
6 - برای تهیه گاناش : خامه فرم گرفته را در داخل تابه ریخته و روی گاز بگذارید. بعد از قل زدن خامه، شکلات و کره را اضافه کرده و هم بزنید و همزمان شعله را خاموش کنید. برای رنگی کردن گاناش چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.
7 - برای هر ساندویچ بیسکوییت، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری گاناش را روی آن پخش کرده و  روی آن بیسکوییت بعدی را قرار بدهید. در نهایت رویش را محکم بپوشانید.
مطالب پیشنهادی:

دستور تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی




t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎



هشدار: این شیرینی‌های زیبا و خوشمزه ممکن است واقعاً دیوانه‌تان کنند و میتوان گفت که یکی از مشکل ترین نوع شرینی می باشند! اما رضایتی که بعد از ماهر شدن در درست کردن آنها به دست می‌آورید، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. درست کردن این شیرینی ترفندهای خاص خود را دارد که در هیچ شیرینی دیگری نمی‌بینید. اما قول می‌دهیم با رعایت کردن این شش نکته بتوانید به چیزی که می‌خواهید برسید. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنیم و یادتان باشد، در این مورد هم مثل هر چیز دیگر در زندگی، باید تمرین کنید تا مهارت لازم را به دست آورید.
دستور آماده‌سازی شیرینی ماکارون فرانسوی
مواد لازم:

سفیده تخم‌مرغ ۳ عدد
شکر سفید ۵۰ گرم
پودرشکر ۲۰۰ گرم
پودر بادام ۱۲۰ گرم
نمک یک چهارم قاشق سوپ خوری
رنگ خوراکی به میزان لازم
کرم تارتار یک چهارم قاشق مرباخوری (در صورت لزوم می‌توانید کرم تارتار را از موادلازم حذف کنید، فقط بدون آن فرم گرفتن سفیده کمی بیشتر طول خواهد کشید).

توجه: پودر بادام یا آرد بادام را میتوانید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید و یا مقداری بادام را در دستگاه غذا ساز ریخته آنرا آرد کنید. آرد حاصله باید کاملا ریز باشد. برای اینکه آرد در دستگاه غذا ساز روغن نیندازد، کمی پودر شکر به آن اضافه کنید و سپس دستگاه را روشن کنید.

مواد لازم کرم کره‌ای تمشک برای وسط ماکارونها:

کره ۶۰ گرم
پودرشکر ۶۰ گرم
تمشک یا شاه‌توت ۱۵۰ گرم (۳ قاشق غذاخوری آب تمشک یا شاه‌توت)
دستور تهیه:

۱. فر را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سلسیوس) روشن کنید. 

۲. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن‌برقی بزنید تا کمی کف کند، نمک، کرم تارتار و شکر سفید را افزوده، دوباره با همزن به مدت ۱۰-۸ دقیقه بزنید تا کاملا حالت پفکی پیدا کند. در این حالت وقتی ظرف را وارونه میکنید، مواد از درون ظرف نمی ریزد.

نکته: سفیده‌های تخم‌مرغ باید در دمای اتاق باشند، برای این منظور بعد از بیرون آوردن آنها در یخچال به مدت ۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. بهتر است سفیده ها به مدت یک شب در یک ظرف دربسته در یخچال مانده باشند.

۳. رنگ خوراکی را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.

نکته: رنگ حین پخت کمرنگ‌تر می‌شود، ازاینرو بهتر است قبل از پخت آن را یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ موردنظرتان درآورید. بهتر است از رنگهای ژله ای با کیفیت خوب استفاده شود.

۴. پودر بادام و پودر شکر را مخلوط کرده و دو بار الک کنید. سپس آن را کم کم از روی الک رد کرده و به مواد سفیده تخم‌مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید. 

نکته: این مرحله مهم‌ترین قسمت کار است. اگر میزان زدن مواد به اندازه کافی نباشد، ماکارون‌ها دچار ترک شده یا سطح صاف و یکدستی نخواهند داشت. اگر هم بیش از اندازه زده شوند، لبه مخصوص ماکارون‌ها (قسمت پایین ماکارون که به پایه معروف است) ایجاد نشده و ماکارون صاف خواهد شد. تجربه ما می‌گوید که ۷۵-۶۵ مرتبه هم زدن با لیسک سیلیکونی کافی خواهد بود. اما باز هم باید امتحان کنید. غلظت مواد باید شبیه گدازه آتش فشان باشد. یعنی وقتی مقداری از مواد را به قاشق بر میدارید، مواد نباید خیلی آبکی و روان از قاشق بریزد.

۵. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

۶. مخلوط را داخل قیف ریخته و روی کاغذ دیسکهای دایره ای به قطر ۳ سانتی‌متر فرم دهید. توجه داشته باشید که دیسکها با هم ۳ سانتیمتر فاصله داشته باشند.

نکته: بعد از اتمام کار سینی را دو تا سه مرتبه روی میز کار بزنید تا حباب‌های هوا از خمیر بیرون آیند. اینکار باعث می‌شود روی ماکارون‌ها ترک نخورد.

۷. قبل از گذاشتن ماکارون‌ها در فر، بگذارید ۳۰-۲۰ دقیقه یا حتی تا یک ساعت بمانند. اینکار باعث می‌شود قبل از قرارگیری در گرما، مواد کمی خشک شوند. دقت کنید که وقتی می‌خواهید ماکارون‌ها را در فر قرار دهید، روی آن نباید با تماس انگشت چسبناک باشد، همچنین نباید خیلی خشک شده باشند چون در آن صورت پخش نمی‌شوند. 

۸. دمای فر را به ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سلسیوس کاهش داده و سینی را در فر قرار دهید تا ماکارون‌ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. دقت کنید که حتی اگر به نظرتان پخته بودند، قبل از ۲۰ دقیقه آنها را از فر بیرون نیاورید چون به سینی خواهند چسبید. بهتر است بعد از ۱۰ دقیقه سینی در فر سر و ته کنید. توجه داشته باشید که مدت پخت ماکارونها بستگی به نوع فر شما دارد و ممکن است این زمان بیشتر یا کمتر گردد. بعد از خارج کردن سینی از فر اجازه دهید تا کاملا ماکارونها سرد شوند و سپس به آرامی آنها را جدا کنید.
۹. در این حین می‌توانید کرم کره‌ای را درست کنید. برای این منظور، کره را با همزن‌برقی بزنید تا کمرنگ شود. شکر را به تدریج اضافه کنید. الکی را به اندازه دهانه کاسه‌ای روی آن قرار دهید، تمشک یا شاه‌توت‌ها را در آن ریخته، با پشت قاشق آن‌ها را له کنید که آب آن بیرون آید. به ۳ قاشق غذاخوری آب تمشک نیاز خواهید داشت. سپس آب تمشک را به کرم کره‌ای اضافه کرده، مواد را بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط کرم کره‌ای را داخل قیف شیرینی‌پزی بریزید.

۱۰. ماکارو‌نها را برگردانده و از مواد کرم‌کره‌ای روی یکی از ماکارون‌ها ریخته و ماکارون‌ دیگری را روی آن قرار دهید. درصورتیکه نمی‌خواهید ماکارون‌ها را همان لحظه میل کنید، حتماً آنها را در یخچال نگهداری کنید.


شیرینی های کوچک رنگی فرانسوی +عکس


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



یه شیرینی Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎

شیرینی های کوچک رنگی فرانسوی     مکرون – شیرینی فرانسوی     مواد لازم:     برای۴۰ تا ۵۰ عدد مکرون بادام بدون پوست گرفته پودر شده————- ۱۲۰ گرم سفیده تخم مرغ——————————– ۲ عدد حدود ۶۰ گرم نمک ——————————————–کمی پودر قند—————————————– ۱۵۰ گرم     مواد لازم با انتخاب شما : رنگ قرمز—————– ۱۰ قطره رنگ زرد——————- ۱۰…


    مکرون – شیرینی فرانسوی

    مواد لازم:

    برای۴۰ تا ۵۰ عدد مکرون

بادام بدون پوست گرفته پودر شده————- ۱۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ——————————– ۲ عدد حدود ۶۰ گرم
نمک ——————————————–کمی
پودر قند—————————————– ۱۵۰ گرم

    مواد لازم با انتخاب شما :

رنگ قرمز—————– ۱۰ قطره
رنگ زرد——————- ۱۰ قطره
رنگ سبز —————-۱۰ قطره
پسته پودر شده———- ۲ قاشق غذا خوری
وانیل درسته————- ۱ عدد یا وانیل پودری مقداری
پودر نارگیل————— ۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو—————- ۲ قاشق غذاخوری

    *مواد میانی با طعم تمشک( قرمز )

کره به دمای محیط رسیده——— ۱۲۰ گرم
پودر قند—————————– ۲۰ گرم
مارمالاد تمشک——————— ۸۰ گرم

    *مواد میانی با طعم پسته ( سبز)

پسته ——————————-۵۰ گرم
مارزیپان آماده ———————-۱۵۰ گرم
اسانس بادام———————— چند قطره ( لی-کور بادام ۵ قاشق غذا خوری)

    *مواد میانی نارگیلی – وانیلی ( سفید )

وانیل درسته———————— ۱ عدد یا پودر وانیل به میزان لازم
کره به دمای محیط—————– ۱۲۰ گرم
پودر قند—————————– ۱۰۰ گرم
اسانس رام————————- چند قطره ( رام اصل ۲ قاشق غذاخوری)
پودر نارگیل————————– ۳ قاشق غذاخوری

    *مواد میانی شکلاتی ( قهوه ای)

شکلات تختهای تلخ —————۱۲۰ گرم
خامه——————————– ۱۰۰ میلی لیتر

    *مواد میانی لیمویی ( زرد)

کره به دمای محیط—————– ۱۲۰ گرم
پودر قند—————————– ۱۰۰ گرم
آب لیمو و رنده پوست لیمو——–۱ عدد (لیموی طبیعی)

    طرز تهیه:

۱- بادام را پودر کرده و از الک رد کنید تا مطمئن باشید کاملا حالت پودری داشته باشد.
سفیده را همراه نمک با همزن بزنید و پودر قند را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و کاملا بزنید تا حسابی پفکی و سبک شود.
بعد پودر بادام را اضافه کرده و با مفتول دستی مخلوط کنید.

۲- برای طعمها و رنگ های مختلف مکرون به این صورت عمل کنید :

برای قرمز، فقط رنگ قرمز را اضافه کنید.

برای سبز ،رنگ سبز و پسته پودر شده را اضافه کنید.

برای سفید، وانیل و پودر نارگیل اضافه کنید.

برای قهوه ای، پودر کاکائو

برای زرد، رنگ زرد

به این ترتیب رنگها و مواد را به سفیده و پودر بادام اضافه کرده و با مفتول مخلوط میکنید .

۳- دو عدد سینی فر را آمده کرده کاغذ انداخته . خمیر مکرون را داخل قیف ریخته ( میتوانید ماسوره گرد سرش قرار بدید ) یا سر قیف را حدود ۸ میلیمتر با چاقو ببرید منظور نوک قیف است. و روی کاغذ با فاصله و به صورت کوچک کوچک و گرد و هم اندازه از خمیر ماکارون میزنید.
به این صورت که دستتون را روی سینی گذاشته یک فشار کوچک و سریع بر میدارید و بعدی را میزنید. بعد از اتمام مکرونها کمی روی سینی راه میوفتند منظور این است که کمی پخش میشوند ولی سطح رویشون کاملا صاف است.

قطر هر مکرون بعد از پخت دو و نیم سانتیمتر است. پس موقعی که با قیف کار میکنید حواستان جمع باشد که زیاد فشار ندید که بزرگ در بیاد و پهن بشه.

برای اینکه کاغذ روغنی از روی سینی تکان نخورد و ثابت بماند ،کمی از مایه مکرون را ۴ گوشه سینی مالیده و کاغذ روغنی را روش قرار میدهید. بعد شروع به زدن مکرون میکنید.

۴- روش اول: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید مکرون ها روی سینی خشک شوند. بعد در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد ۲۵ دقیقه بپزید.

روش دوم: یا به این صورت که فر را از پیش روی ۸۰ درجه با هوای داغ گرم میکنید (umluftbackofen ) و ۲ تا سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه میدهید خشک شوند…در انتها روی مکرونها نباید چسبناک باشد بلکه صاف و یکدست.

بعد فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد داغ میکنید و سینیها را در فر قرار داده به مدت ۶ تا ۸ دقیقه میپزید. از فر خارج کرده و اجازه میدهید خنک شوند.

****** در یک فیلم دیدم که بعد از پخت سینی را از فر خارج کرد خیلی آهسته کاغذ شیرینیها را از سینی بیرون کشید و روی میز کارش قرار داد…بعد روی سینی را با اسپری آب پاشید و دوباره آهسته و آروم کاغذ شیرینیها را روی سینی که با آب مرطوب شده بود کشید و چند دقیقه بهشون زمان داد بعد خیلی راحت از روی کاغذ جدا کرد و در ظرف دیگه گذاشت.

۵- مواد میانی تمشکی : کره و پودر قند و مارمالاد تمشک را با همزن بزنید تا حالت بگیره و کرم خوشرنگی به دست بیاد اگر بعد از هم زدن به صورت لخته شده در اومد, کاسه را روی بنماری قرار بدید و دوباره بزنید تا از اون حالت در بیاد و دوباره روان بشه.

۶- مواد میانی پسته ای : پسته را در آسیاب ریخته و خوب پودر کنید مارزیپان را به قطعات کوچک خرد کرده و به پسته اضافه کرده و با هم در آسیاب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاد…مخلوط پسته و مارزیپان را در کاسه ریخته و لی-کور را به آن اضافه میکنید قاشق قاشق …چون اینجا از لی-کور بادام استفاده میشه و ما استفاده نمیکنیم برای اینکه خمیر را از اون حالت سفتی در بیاد به جاش چند قاشق شیر اضافه میکنید و همچنین اسانس بادام برای معطر شدن بیشتر . با قاشق مخلوط میکنید تا حالتی بگیرد که بتوان آن را در قیف ریخت و فرم داد.

۷- مواد میانی وانیلی – نارگیلی : کره پودر قند وانیل و اسانس رام را با همزن میزنید تا فرم بگیرد. اگر سفت بود ۱ تا ۲ قاشق شیر اضافه کنید. در انتها پودر نارگیل را اضافه کرده و کامل مخلوط میکنید.

۸- مواد میانی شکلاتی : شکلات را به قطعات کوچک خرد کرده…خامه را میجوشانید بعد شکلات را به آن اضافه کرده هم میزنید تا آب شود بعد اجازه میدهید خنک شود …بعد با همزن یا مفتول دستی میزنید تا فرم بگیرد.

۹- مواد میانی لیمویی : کره ,پودر قند و رنده پوست لیمو را با همزن میزنید تا فرم بگیرد .بعد ۳ ۴ قاشق از آب لیمو تازه را اضافه کرده و مخلوط میکنید.

۱۰- مواد میانی را در قیفی ریخته که سوراخ کوچکی دارد و یکی یکی روی مکرونها را پر میکنید ( سطحی که روش صاف است از مواد میگذارید ) بعد مکرون دومی هم روش قرار داده…و تا موقع سرو در جای خنکی نگهداری میکنید.

۱۱- بهترین زمان برای مصرف ماکارونها ۱ تا ۲ روز است.

اما شما به راحتی میتوانید مکرونها را هم فریز کنید به این صورت که روی کاغذ پوستی داخل قوطی دربسته بچینید و در فریزر قرار بدید…مکرونها داخل قوطی و مابین کاغذ پوستی حدود ۱ تا ۲ هفته خنک و خشک باقی میمانند.


Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎
Image result for ‫شیرینی ماکارون فرانسوی‬‎
مطالب پیشنهادی:

ریـشـه‌هـای شـک در زنـدگـی مـشـتـرک

Image result for ‫تعصب مردان‬‎

دکتر مجید ابهری/عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید هشتی



تعصب، اندیشه و باور خارج از چارچوب‌های قانونی، معیارهای دینی و عرف اجتماعی است...


این فرآیند روانی براساس تربیت غلط خانوادگی یا محیط رشد، در محورهای اجتماعی ـ سنتی پرورش‌ می‌یابد و 2 چهره منفی و مثبت دارد و میانگین متعادل و متعارف آن در مورد باورهای دینی، جغرافیای وطن، کیان خانواده و ارتباطات اخلاقی پسندیده و بلکه ضروری است.


تعصب یک سرباز به کشورش، او را وادار به دفاع جانانه از مرز و بومش می‌کند. البته بسیاری از رفتارشناسان این‌گونه فرآیندهای رفتاری را «باور شدید» می‌‌دانند و آن را در حوزه «تعصب» قرارنمی‌دهند.


اعتقاد به تعصب، جنبه مثبت و منفی دارد؛ تعصب پویا و سازنده باعث محافظت و دوام یک هدف می‌شود، در حالی که تعصب منفی و افراطی نه تنها ویرانگر است، بلکه باعث وادار کردن شخص به رفتارهای غیرمتعارف و جنایت می‌‌شود.


در میان ناهنجاری‌های رفتاری، «پارانویا» یا «بدبینی» از اصلی‌ترین سرفصل‌های قابل پژوهش است و فرد به علت نداشتن‌تعادل فکری برخاسته از بیماری‌های روانی یا تجربه منفی در دوران کودکی و نوجوانی، به اعضای خانواده یا اطرافیان و هرگونه روابط عاطفی بدبین می‌شود.


در رابطه زناشویی براساس 3 مبنا بدبینی به وجود می‌آید و در صورت داشتن زمینه فکری و روحی به‌عنوان یک بیماری آزاردهنده، خودنمایی می‌کند. حرکت‌های مشکوک یا رفتارهایی که هیچ‌ توجیه و توضیحی ندارد، نخستین مبنای ایجاد بدبینی در روابط زناشویی است که برای محو آن زن یا شوهر باید بلافاصله برای شفاف‌سازی موضوع اقدام کنند و اجازه ندهند فرآیندهای منفی در فکر طرف مقابل انباشته شود. تحریکات اطرافیان و بدگویی‌های آنها با هدف متلاشی کردن روابط عاطفی و زناشویی یا تسویه‌حساب‌های قبلی، دومین محور ایجاد بدبینی و سومین علت در این زمینه سوابق ذهنی و تجربه‌های منفی فرد از گذشته است. گاهی هر 3 محور گفته?شده به‌طور متمرکز در یک رابطه زناشویی ظاهرمی‌شود و هنگامی که با باورهای پوسیده و غلط همراه شود، خشم آمیخته با تعصب، فرد را وادار به انجام رفتارهایی می‌کند که بخش اعظم آن ناشی از ناهنجاری‌های رفتاری و بیماری روحی و روانی است. در باورهای دینی ما تعصب‌های جاهلی و اقدام بر اساس آنها، مذموم و زشت قلمداد می‌شود و معتقدان به دین اسلام به اندیشه منطقی، تحقیق و پذیرش یک اصل به دفعات دعوت شده‌اند. در بسیاری از قتل‌های مرتبط با روابط زناشویی که در بخش جنایی آنها را «قتل‌های ناموسی» قلمداد می‌کنیم، محرک اصلی، باورهای متعصبانه همراه با رویش بذرهای بدبینی در ذهن است و در بسیاری از موارد فرد بعد از ارتکاب جرم و درمان به پوچ و بی‌اساس بودن رفتارهای خود پی می‌برد و عذاب وجدان بر تمام دردهای وی اضافه می‌شود. در بسیاری از موارد در قتل‌های مشابه، فرد خود در جایگاه قاضی و مجری قرارمی‌گیرد و بدون اعتنا به ضوابط قانونی و شرعی دست به رفتاری می‌زند و باعث ویرانی کاشانه خود و التهاب در احساسات جامعه می‌شود. فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی، کمرنگ‌بودن باروهای دینی، رشد و تربیت در خانواده‌های متلاشی یا قرارگرفتن در کوران تربیتی افکار تعصب‌آمیز، اصلی‌ترین پایه‌های رفتاری در وقوع جنایات ناشی از تعصب است. چرا یک فرد براساس برداشت‌های شخصی خود حکم مرگ یک انسان دیگر را صادر می‌کند بدون آنکه اقدام‌های اولیه و گام‌های مقدماتی را برداشته باشد؟ جنایت سعادت‌آباد، قتل پل مدیریت، موضوع قتل یک همسر در کلاس دانشگاه و در مقابل چشمان حیرت‌زده دوستان، بار دیگر زنگ هشدار را برای پایین‌آوردن آستانه عقل به صدادرآورد. جای خالی مهارت‌های زندگی مخصوصا در کنترل احساس‌ها و مدیریت هیجان‌های فکری باعث بروز حوادث و فجایعی می‌شود که آثار منفی آن در افکار عمومی سال‌های سال باقی می‌ماند. کالبدشکافی حادثه دانشگاه کرمان، این فرصت را برای زوج‌های جوان به وجود می‌آورد که دریابند اقدام براساس تعصب با فرمان گرفتن از افکار منفی بدبینانه چه نتایج شومی به دنبال دارد. بر فرض صحت ادعای قاتل، اگر قرار باشد همه افراد جامعه خود در جایگاه اجرای قانون قرار بگیرند، جامعه دچار به‌هم‌ریختگی اجتماعی و بی‌سازمانی رفتاری خواهدشد بنابراین لازم است این‌گونه فجایع بیشتر مورد کالبدشکافی و کارشناسی قرار ‌گیرند.


غیرت یا تعصب بیجا

Image result for ‫تعصب مردان‬‎

میتوان تا حدودی به جرات  گفت زمانی که بحث غیرت به میان می آید نگاهها به سوی مردان برمیگردد!


زیرا غیرت رفتاری ذاتی است که بالاخص در مردان  ایرانی جایگاه ویژه ای دارد .


اما باید دانست که آیا غیرت در یک فرد درست تعریف شده یا خیر!


در زندگی مشترک این امر محرز تر است.


موضوع غیرت در اکثر موارد به اشتباه جا افتاده است  .


اکثر افراد می پندارند، زمانی غیرت معنا پیدا میکند که فرد روی خانواده و به اصطلاح  ناموس خود حساسیت داشته باشد و به هیچ عنوان نخواهد کسی نظر سوءیی را نسبت به افراد خانواده اش داشته باشد و البته اینکه  چه مرد و چه زن خواهان این هستند که همسرانشان تنها برای خودشان باشند نه دیگران! این گونه است که فرد تعصب بی جای خود را به اسم غیرت توجیح میکند . در این حالت فرد دچار بیماری میگردد که به تبع آن شکاکی ، بدبینی و سوءظن نیز صورت می گیرد . در این نوع رفتار فرد کم کم به اسم غیرت ، همسر یا خانواده خود را در منگنه قرار گذاشته و تمام رفتارهای طرف مقابلش را زیر کنترل خویش قرار میدهد.


به جرأت میتوان گفت که این رفتار هرگز غیرت نبوده و تنها تعصبات بی جاییست که فرد بر اثر افکار غلط فردی و بالاخص اجتماعی دستخوش آن شده و دید مسمومی به اطرافیان خود و زندگی و روابط مختلف بدست آورده است .


رفته رفته اثرات سوء ناشی از این گونه افکار ریشه زندگی را خشکانده و باعث دلسردی و  مشکلات فراوانی در رابطه با خانواده ، همسر و دیگر افراد خواهد شد.


در صورتی که اگر به اصل قضیه دقت شود غیرت مسئله ای فرا تر است .


تعریف درست غیرت این است که یک  فرد هرگز نخواهد که همسرش سختی بکشد ، هرگز نتواند درد و رنج خانواده خود را ببیند و تمام تلاش خود را به کار می بندد که خانواده اش خوشبخت و سعادتمند  باشند. غیرت یعنی آنکه فرد هیچگاه همسر یا خانواده خود را تنها نگذارد و در همه حال حامی و مدافع آنها باشد .نه آنکه مثلا کسی نگاه چپ به همسرش کرد وی خونش به جوش آید!


 غیرت یعنی آنکه فرد آنقدر برای خانواده خود ارزش قائل شود که اجازه ندهد دیگران به دیده تمسخر به خانواده اش بنگرند. فرد غیور هرگز نمی تواند به خود بقبولاند که همسر و خانواده اش در بدترین شرایط زندگی به سر می برند  و هرگز نمی گذارد که آنها کوچکترین توهینی از جانب دیگران متحمل شوند.


فرد غیرتمند آن است که هرگز خانواده یا همسر خویش را محدود نکند زیرا اگر وی محدودیت را جز لاینفک غیرت ببیند تنها به بیماری مبتلاست که نتیجه آن انزوا، افسردگی، سرخوردگی، فوبیا(ترس)، میل به آزادی بی حد و حصر و گاهاً آزادی منفی در طرف مقابل خواهد شد.


نشان غیرت به زور و بازو نیست بلکه به منش ، رفتار ، اخلاق و اعمالی متعادلیست که هدفش تنها آسایش و آرامش خانواده است .


مطالب پیشنهادی:

اختلاف همسران و راه حل های طلایی

چرا عشق ما روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود

مهارت‌ های‌ حل‌ مشکلات ‌اول‌ زندگی

بدبینی مردان 

حل‌ مشکلات ‌اول‌ زندگی

امان از مردان بدبین!


شوهران متعصب

Image result for ‫تعصب مردان در زندگی زناشویی‬‎


اگر خانمشان با آنها صحبت کند، در حال دیدن تلویزیون هستند، یا در حال تعمیر وسایل منزل می‌باشند، و حتی زحمت تغییر جهت نگاهشان را به طرف خانمشان، نمی‌کشند...


بروز عواطف مثبت در روابط زناشویی، اساس پایداری محبت و عشق زن و مرد به یکدیگر است. اما متاسفانه برخی از مردان از این امر دوری می کنند و عشق فی مابین خود و همسرشان را نادیده گرفته و در جهت فراموشی این گوهره ناب زندگی پیش می روند.


چند دسته از همسران هستند که بنا به ساختار شخصیتی و خانوادگی و خواستگاه اجتماعی‌شان ،متاسفانه عشق را در زندگی مشترک ناخواسته از بین می‌برند ...


انواع مرد از نظر خانم‌ها


شوهرهایی که تعصب بی‌جا را با غیرت اشتباه گرفته‌اند

خانمش را چون یک شی می‌پندارد. به نام دوستی و عشق، او را با توهمات خود زندانی کرده و قوانین ممنوعیت را برای همسر خود وضع می‌کند. مثلا: جواب دادن به تلفن ممنوع، رفتن به خانه پدر و مادر و دوستان ممنوع، درس خواندن ممنوع، داشتن شغل ممنوع، مسافرت ممنوع، استفاده از رایانه ممنوع، خندیدن با صدای بلند در محیط خانواده و محارم ممنوع، تعریف و توضیح در مورد آقایان ممنوع، بیرون رفتن از منزل ممنوع.


شوهران سلطه‌جو، زورگو و کنترل‌کننده

چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرشان می‌گیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می‌شناسند. از تصمیم‌های مهم و کلی تا جزئی‌ترین مسائل باید زیر نظر آنها و به فرمان آنها باشد.


به عنوان مثال بعضی از اعمال و مستبدانه این آقایان عبارتست از: تصمیم در انتخاب محل زندگی به تنهایی؛ تصمیم‌گیری در مورد فرزند داشتن؛ تصمیم در مورد رفت و آمد و میهمانی رفتن، تصمیم در ارتباط یا قطع رابطه ؛ تصمیم‌گیری در مورد شغل خانم، تصمیم‌گیری در مورد رشته تحصیلی و محل تحصیل همسرشان بدون توجه به نظر او؛ دستور به خانمشان در مورد چگونه فکر کردن، چگونه حرف زدن، چگونه احساس کردن و چگونه رفتار کردن؛ انتخاب و تماشای برنامه‌های دلپسند خود از تلویزیون بدون توجه به خانواده و همسرشان؛ انتخاب نوع و رنگ لباس داخل منزل خانمشان.


شوهران بی‌مسئولیت

این شوهران فراموش کرده‌اند که مراحل نوزادی، نوباوگی، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته و فرد بالغی شده‌اند و ازدواج کرده‌اند. خانواده تشکیل داده‌اند و صاحب فرزند شده‌اند. لذا در تصمیم‌گیری ، اجرا، و پاسخگویی نسبت به وظایف و مسئولیت‌های منزل خود را عقب کشیده‌اند و چون حبابی خود را رها کرده‌اند. هنوز در پی لذت‌طلبی انفرادی خود هستند. اینها برنامه‌ها و دل‌مشغولی‌های خود را بدون توجه به خانواده و همسرشان دنبال می‌کنند. بدون توجه به به مسئولیت‌هایی که باید بپذیرند و نیازهایی که خانواده به آنها دارد، به دنبال پارتی‌ها، تفریحات، مسافرت‌ها، کوهنوردی، فوتبال، استراحت، خواب، تلویزیون و فیلم و سینما، موسیقی و دوستان و کارهای انفرادی مربوط به خود هستند. آنها همیشه چون میهمانی بر سر سفره آمده منزلشان اگر وقت کنند حضور می‌یابند و رنج‌هایشان را به خانواده می‌ریزند و لذت‌هایشان را بیرون از خانواده تقسیم می‌کنند. این افراد گاهی تصور می‌کنند با دادن پول زیاد به خانواده می‌توانند، آنها را رها کنند. با یک پلی‌استیشن ، با یک رایانه و اینترنت و ...، سعی می‌کنند همسر و فرزندان خود را به خودشان وابگذارند. و نسبت به مسئولیت در قبال همسر و تربیت فرزندان شانه خالی می‌کنند.


شوهران بی‌احساس و سخت کوش

برای این شوهران زندگی یعنی کار، کار یعنی زندگی و اینها همه یعنی پول. این شوهران خلاء وجودی خود را فقط با پول و کار پر می‌کنند. به بهانه‌های مختلف مثل داشتن اقساط، تعویض منزل یا خودرو، فراهم آوردن رفاه ، تامین آینده زندگی، مسئولیت کاری ، و ...، اکثر اوقات خود را از صبح تا آخر شب و حتی تعطیلات، به دنبال کار و اضافه‌کاری و تجارت و مدیریت و ... هستند. گاهی بهانه‌های انسان‌دوستانه و خدمت به خلق را پیش می‌کشند و گاهی تعهدات کاری را دستاویز قرار می‌دهند. اینها از منزل ، همسر و فرزندان خود، ابتدا به صورت فیزیکی دور می‌شوند و کم کم از نظر احساسی و عاطفی و ذهنی فاصله می‌گیرند. این آقایان به همه مردم خدمت می‌رسانند و با آنها هستند به غیر از همسر و خانواده.


مردان دیگری را نیز می‌توان در این طبقه قرار داد. آنهایی که شاید این همه مشغله نداشته یا از محیط خانواده دور نیستند، ولی از نظر عاطفی ، احساسی و ذهنی فاصله زیادی از جو خانواده پیدا کرده‌اند. آنها هم احساسی ، همدلی ، همدردی با همسر را نیاموخته‌اند. حرف زدن برای آنها سخت‌تر از بلند کردن خودرو توسط قویترین مردان است. برای پاسخ یک کلمه‌ای به یک سئوال ، خانمشان باید کلی به به آنها التماس کند، وقتی آنها یک جمله ۳ کلمه‌ای به زبان می‌آورند، همسر آنها، به شدت ذوق زده شده و آن روز را همه سال جشن می‌گیرند و سالگرد زبان گشایی آقا را غنیمت می‌شمارند.


اگر خانمشان با آنها صحبت کند، در حال دیدن تلویزیون هستند، یا در حال تعمیر وسایل منزل می‌باشند، و حتی زحمت تغییر جهت نگاهشان را به طرف خانمشان، نمی‌کشند. گوش شنیدن ندارند، و این کار هم برای آنها مثل شکافتن اتم و آزادسازی انرژی هسته‌ای هست. ولی متاسفانه این انرژی آزاد کردن را حق خود نمی‌دانند تا این اتم را بشکافند و گوش شنوا برای حرف‌ها و احساسات خانمشان داشته باشند. این مردان مهارت‌های گوش دادن، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های هم حسی یاد نگرفته‌اند یا تمرین نکرده‌اند و یا انگیزه‌ای برای انجامش ندارند. برای این آقایان، سخن محبت‌آمیز و عاشقانه، نوازش محبوبانه و نگاه دلبرانه به خانمشان، افسانه‌ای خیالی و بی‌فایده است. همسر این آقایان با حسرت به زوج‌هایی که در پارکی نشسته‌اند و در گوش هم نجوا می‌کنند می‌نگرند.


یک تلفن از محل کار به خانم، یک دسته گل، یک نامه عاشقانه، یک نوازش، و یک همدلی و هم حسی به گاه نگرانی و بیماری؛ از آرزوهای هرگز برآورده نشده ، خانم این دسته از آقایان است.


شوهران وابسته و غیر مستقل

این آقایان به علت اینکه از بچگی تحت چتر حمایتی شدید پدر و مادر خود قرار داشته‌اند و همیشه والدینشان برای آنها تصمیم گرفته‌اند، وابسته، ترسو و دمدمی مزاج و بچه صفت تربیت شده‌اند. آنها همین طور که بزرگ شده‌اند به جای اینکه روز‌به‌روز مستقل‌تر شوند، روزبه‌روز وابسته‌تر شده‌اند. هنگام ازدواج نیز نمی‌خواهند در این وضعیت تغییری ایجاد کنند. هنوز هم دستورات و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی زناشویی را از والدین خود اخذ می‌کنند. معمولا پدر و مادر این آقایان سخت‌گیر و مقرراتی هستند و شاید کمک مالی زیادی هم به زندگی اینها کرده باشند. مرزهای خانواده توسط این شوهران گسسته شده و مسائل محرمانه و خصوصی خانواده به راحتی به بیرون از خانواده منتقل می‌شود و افراد دیگر هم به خود اجازه می‌دهند در مسائل خانوادگی این گونه شوهران دخالت کنند.


شوهران کمالگرا و خسیس

این آقایان شخصیت وسواسی دارند. معیارهای نانوشته‌ای در ذهن خود ترسیم می‌کنند و آن را وحی منزل و تخلف‌ناپذیر تصور می‌کنند. به جزئیات زندگی زیاد کار دارند و گیر می‌دهند. برای هر چیز کوچکی در خانواده نظر می‌دهند. همیشه ترس از آینده دارند، اعتماد به نفس پائین ، و ایده‌آل‌خواهی از مشخصات دیگر اینهاست. با خسیس بودن و پس‌انداز افراطی سعی در آرامش خاطر خود دارند. همواره امروز را فدای فردا می‌کنند. و فردای آنها که باعث نگرانی‌شان بود، هرگز نمی‌آید. حسرت تفریح، مسافرت، لباس نو، میهمانی را به سادگی و با بهانه‌های مختلف، بردل زن و بچه خود می‌گذارند. توقع زیادی از همسرشان دارند ، انتظار بی‌عیب و نقص بودن خانم خود را داشته و نقاط مثبت همسرشان را نمی‌بینند.

منبع:تبیان

مطالب پیشنهادی:

9 قاتل عمده روابط عاشقانه

زندگی با همسر همیشه مشکوک چگونه است؟ 

چرا عشق ما روز به روز کم رنگتر می‌شویم 

چنین شوهرانی عشق را در زندگی می کشند؟! 

بدبینی همسران


تخم کتان و چگونگی مصرف آن

2717861345634682


همه افراد دوست دارند تناسب اندام داشته باشند ،و لاغری خودرا حفظ کنند. این روزها همه جا صحبت از فواید بی نظیر تخم کتان، برای کم کردن وزن است که شکم را صاف میکند. صحبت ما امروز درباره لاغری با تخم کتان است

به سوال های زیر توجه کنید شاید سوال شما هم باشند.

تخم کتان چیست و به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

تخم کتان یک دانه گیاهی مفید است که در اروپا و آسیا می روید و دارای مواد بسیار با ارزشی است که به سلامت بدن و تناسب اندام کمک می کند. مهمترین بیماری ها یعنی سرطان را جلوگیزی می کند. دارای چربی غیراشباع و امگا۳ می باشد و دارای میزان زیادی فیبر محلول و غیر محلول وویتامین E است. از تخم کتان به صورت محلول در آب برای درمان های موضعی، و به صورت خوراکی دم کرده، پودر کرده و روغنی مورد استفادعه قرار می گیرد. بیشترین استفاده تخم کتان در قشر باتوان است و آن هم برای کاهش چربی شکم و تناسب اندام است.

 Image result for ‫مضرات تخم کتان‬‎

تخم کتان چگونه موجب کاهش چربی شکم می شود؟

تخم کتان از جمله موادی است که به طور چشم گیری برای کاهش چربی شکم مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه با ۶ اثر معجزه گر به شما کمک می کند تا شکم صاف داشته باشید و کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.

کاهش نفخ و در نتیجه کوچک کردن شکم

تمیز کردن معده و کوچک کردن شکم

آب کردن چربی ها و کوچک کردن شکم و کاهش وزن

کاهش اشتها و کاهش وزن

امگا ۳

حل معضل تورم سلولی و کاهش وزن

حال به معرفی موارد بالا می پردازیم:

کاهش نفخ

تخم کتان دارای میزان زیادی فیبر محلول و نا محلول است که به خوبی می تواند به هضم غذا در معده کمک کند و نفخ شکم را از بین ببرد و یبوست را ریشه کن کند و افزایش اندازه شکم ناشی از یبوست و… را از بین ببرد. برای اینکه از این اثر تخم کتان بهره مند شوید تخم کتان را پودر کرده و در نمک پاش بریزید و در هر بار مصرف غذا از آن استفاده کنید. تخم کتان بیشتر در ماست، شیر، سالاد مورد استفاده قرار می گیرد

تمیز کردن معده

با خواصی که تخم کتان دارد می توان به خوبی از آن برای تمیز کردن معده و دستگاه گوارش استفاده کرد.به نقل از lifescript  زمانی که با مصرف تخم کتان معده و دستگاه گوارش را تمیز می کنید توده های اضافی از بین می روند و موجب کوچک شدن شکم می شوند. بنابراین اگر احساس می کنید خوردن دارو ها یا ورزش و کنترل چربی و کالری های دریافتی اثری در کوچک کردن شکم نداشته اند این روش را هم امتحان کنید.

آب کردن چربی ها

تخم کتان دارای میزان زیادی چربی غیر اشتباع است که نسبت به چربی های مضر بسیار مفیدند و موجب کاهش چربی و افزایش سوزاندن چربی در بدن می شوند و بدین طریق قدرت زیادی در سوخت و ساز چربی ها ایجاد می کند. پس اگر دارای رژیم کاهش چربی شکم هستید می توانید از تخم کتان برای حذف چربی ها و افزایش سوخت و ساز استفاده کنید

کاهش اشتها

تخم کتان به دور روش موجب کاهش اشتها می شود که هر دو بسیار کاربردی اند.

روش اول کاهش اشتها:

از آنجا که تخم کتان یک دانه روغنی است می تواند موجب احساس سیری بشود بنابراین اگر ۳۰ دقیقه قبل از مصرف غذا از یک قاشق پودر تخم کتان استفاده کنید احساس سیری به شما دست داده و نمی توانید زیاد غذا بخورید و بدین طریق دریافت چربی ها و کالری ها از طریق وعده های روزانه کمتر خواهد شد و به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی شکم می شود

روش دوم کاهش اشتها :

به نقل از livestrong ، اگر از تخم کتان در هنگام خوردن غذا استفاده کنید باعث می شود که هنگام هضم غذا، محتویات معده بیشتر در معده بمانند و به صورت آهسته و کم کم وارد روده کوچک شوند و این موجب می شود که سطح انسولین پایدار بشود و موجب کاهش اشتها می شود. از طرفی پایگاه traineo می گوید تخم کتان با تنظیم سطح انسولین موجب کاهش هوس خوردن غذاهای چرب را در بدن موجب می شوند که خود نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و کاهش چربی شکم دارد.

امگا ۳ و کاهش کلسترول

این ماده موجود در تخم کتان دارای خواص مهمی است که در کاهش کلسترول خون در طی ۸ هفته بسیار کمک می کند. اگر روزی ۲۰ گرم از این ماده را در ۸ هفته مصرف کنید سطح کلسترول را به خوبی کاهش خواهید داد.

امگا ۳ تخم کتان و حل مشکل التهاب سلولی

التهاب سلولی مشکلی است که موجب عدم ارتباط خوب و به موقع مغز و سیگنال های هورمونی لپتین شده و موجب می شود که پیام احساس گرسنگی زیاد به مغز ارسال شود و این موجب می شود که دفعات دریافتی غذا توسط فرد زیاد شود و موجب افزایش وزن و چربی خصوصا چربی شکمی بشود. امگا ۳ به اندازه کافی کمک می کند این التهاب ها از بین بروند. استفاده از غذاهایی که موجب کاهش التهاب سلولی می شوند تا ۸۶ درصد موجب کاهش التهاب سلولی شده و تا میزان ۷ کیلو گرم  وزن کم کنند. ( به تحقیق خانم فاطمه مهدی پور در worldfood)

دم کرده تخم کتان بهتر است یا پودر تخم کتان یا روغن کتان؟

از آنجا که پودر کرده ی  تخم کتان داری ۵۰ کیلو کالری است و تخم کتان پودر نکرده دارای ۳۶ کیلو کالری است بهتر است که تا می توانید از پودر کردن آن جلوگیری کنید و به طور دم کرده آن را مصرف کنید اما اگر فعالیت بدنی خوبی دارید می توانید از پودر کرده ی تخم کتان استفاده کنید.

از روغن کتان فقط برای استفاده بر روی غذا و به دور از اوجاق استفاده کنید چرا که روغن کتان یکی از روغن هایی است که سریع اکسایش می شود و اگر بسوزد و موجب ضررهایی برای بدن می شود که کار سلول ها را مختل می کند.

Image result for ‫مضرات تخم کتان‬‎

بنابراین بهتر است نحوه استفاده شما از تخم کتان به صورت زیر باشد:

دم کرده تخم کتان هر روز دو فنجان

پودر تخم کتان قبل از غذا برای کاهش اشتها و یا همراه با غذا و صبحانه و ناهار برای کنترل هضم غذا و کاهش چربی و کاهش نفخ و تمیز کردن دستگاه گوارش.

آیا تخم کتان برای اب کردن چربی شکم به تنهایی می شود؟

به گفته hckynut در community.qvc باید بگوییم که این گفته حقیقت ندارد که تخم کتان فقط چربی های ناحیه شکم را از بین می برد. اما با توجه به این اصل که آخرین ناحیه ای از چربی که در بدن شکل گرفته اولین لایه ای است که پاک سازی می شود. اما از آنجا که بیشترین لایه های چربی در شکم هستند تاثیر بیشتری بر روی شکم دیده می شود و بدین صورت باید بگوییم اگر توده چربیهای کل بدن به یک اندازه باشد روند لاغر شدن و کاهش وزن و تناسب اندام با استفاده از تخم کتان می تواند به صورت یک روند منظم و متناسب و مساوی در کل بدن مشاهده شود.

نتیجه گیری در باره تخم کتان می توانیم به طور کلی به این مهم اشاره کنیم که یکی از ۵ دانه های مهمی است که روزانه باید مصرف شود تا با اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن شاهد کاهش چربی های شکم، چربی های بدن و کاهش وزن بشویم و سلامت خود را تضمین کنیم. پس اگر به دنبال منبعی با کمترین ضرر می گردید که هم موجب تناسب اندام شود و هم کاهش وزن و کاهش چربی و چاقی شکمی با تخم کتان دوست شوید.

مطالب پیشنهادی:

نان حلوایی

مواد لازم برای خمیر نان


آرد سفید ٢ و نیم پیمانه

بکینگ پودر ١ ق غ

خمیر مایه ١ ق غ

ماست  نصف پیمانه

شیر نصف پیمانه

روغن مایع یک چهارم پیمانه

نمک نصف ق چ

شکر ١ ق غ


طرز تهیه نان


۱-ماست، شیر و روغن رو با هم مخلوط کنید


۲- خمیر مایه و شکر رو بپاشید روی مخلوط ماست


۳- بعد از ٢ دقیقه آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و الک کنید روی بقیه مواد. با دست به مدت تقریباً ١٠ دقیقه خوب ورز بدین تا خمیر یه دستی درست بشه


۴- روی خمیر رو بپوشونید و بذارید به مدت یک ساعت یا تا وقتی که حجمش دو برابر شد استراحت کنه

مواد لازم برای تهیه حلوا


آرد (بهتر آرد سنگک باشه)۲۵۰ گرم

روغن به میزان لازم

آب ۱ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

گلاب ۱ پیمانه


طرز تهیه حلوا


1-آب وشکر را با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت قرار میدیم تا قوام بیاد بعد زیرشو خاموش میکنیم و زعفران و گلاب را اضافه میکنیم و کنار میگذاریم


۲- آرد را توی تابه میریزیم و تفت میدیم نا رنگش تیره بشه و بوی خامی آرد از بین بره


۳-روغن را تا جایی میریزیم نا آرد روغن اضافی نداشته باشه و همه ی روغن را به خودش بگیره


۴-شربت را به آرد اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم تا شربت کاملا جذب آرد بشه


۵- زیر شعله را خاموش میکنیم و حلوا را در تابه می غلطانیم


طرز تهیه و پیچیدن نان حلوایی



زرده تخم مرغ ۱ عدد


کنجد به میزان لازم


۱- نان را پس پف کردن به شش قسمت مساوی تقسیم میکنیم


۲- هر قسمت را پهن میکنیم و یک گلوله از حلوا وسط آن میگذاریم


۳-نان را میبندیم و در دست میچرخونیم تا گرد بشه


۴-دوباره خمیر را پهن میکنیم و با قیچی یا چاقو مانند تصویر برش میزنیم


۵-کف سینی آرد می پاشیم و نان ها را درون سینی قرار میدیم


روی نان ها زرده تخم مرغ میمالیم و وسط نان کنجد میریزیم


- نان ها را به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ ( فر از قبل ۱۵ دقیقه گرم شده باشد

نوش جان

موس توت فرنگى




مواد لازم: 

توت فرنگی تازه 400گرم

شکر 4 قاشق غذا خوری

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

شیر 100 میلی لیتر

پودر ژلاتین 4 قاشق چای خوری 

خامه فرم گرفته یک پیمانه

رنگ خوراکی صورتی 

طرزتهیه :

ابتدا توت فرنگی ها رو توسط بلندر خوب خورد میکنیم .سپس در ظرف جداگانه دیگری پودر ژلاتین را با نیمی از شیر مخلوط کرده روی بخار آب گذاشته تا پودر ژلاتین کاملا حل وشفاف شود، سپس نیم دیگر شیر را با شکر روی حرارت گذاشته تا شیر به جوش آید و شکر حل شود ،وانیل را اضافه از روی حرارت بردارید اکنون مایه ژلاتین را به شیر اضافه و سریع هم بزنید بگذارید کمی از دمای آن کاسته شود سپس خامه فرم گرفته و توت فرنگی و چند قطره رنگ صورتی را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید .

مایه را درقالب مخصوص دسر ریخته و به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید سپس در ظرف دلخواه برگردانید.

مطالب پیشنهادی:






گونه های گل سوسن( لیلیوم)


سوسن (نام علمیLilium) نوعی گل می‌باشد که به طور معمول به وسیله پیازش تکثیر می‌گردد. سوسن دارای تقریباً ۱۵۰۰ گونه‌است که در حدود ۶۰ جنس جای دارند . پراکندگی این گیاه به صورتی است که در نواحی مختلف کره زمین مخصوصاً در آفریقای جنوبی و مناطق بین استوائی آمریکا یافت می‌شوند.[۱] نوعی از این گل به نام سوسن چلچراغ (نام علمیLilium ledebourii) تنها در داماش استان گیلان و لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید.

گونه‌ها[ویرایش]

Lilium distichum.jpgLilium distichum
Hanson's Lily Lilium hansonii Flowers 1842px.jpgLilium hansonii
Lil martagon var cattaniae 01Infl Griechenland Rhodopen 16 07 01.jpgسوسن سرخMartagon or Turk's cap lily
Lilium medeoloides 220708.JPGLilium medeoloides
Lilium tsingtauense.jpgLilium tsingtauense
Lilium debile (Drawing).jpgLilium debilevar. of L. medeoloides
Lilium bolanderi.jpgسوسن بولاندرBolander's Lily
Lilium columbianum.jpgLilium columbianumColumbia Lily or Tiger Lily
Lilium humboldtii ssp ocellatum.jpgLilium humboldtiiHumboldt's lily
Lilium kelloggii.jpgLilium kelloggii
Lilium rubescens edit.jpgLilium rubescens
Lilium washingtonianum 3.jpgLilium washingtonianumWashington Lily, Shasta Lily, or Mt. Hood Lily
Lilium kelleyanum.jpgLilium kelleyanum
Lilium maritimum 2.jpgLilium maritimum
Lilium occidentale.jpgLilium occidentale
Lilium pardalinum.jpgLilium pardalinumPanther or Leopard lily
Lilium parryi.jpgLilium parryi
Lilium parvum 2.jpgLilium parvumSierra tiger lily or Alpine lily
CanadaLily.jpgLilium canadenseCanada Lily or Meadow Lily
LiliumPuberulum.pngLilium puberulum
Lilium grayi 2.jpgLilium grayi
Lilium iridollae.jpgLilium iridollae
Tiger-lily.JPGLilium michiganenseMichigan Lily
Lilium michauxii.jpgLilium michauxiiCarolina Lily
L.pyrophilum3r.JPGLilium pyrophilumSandhills Lily[۲]
LiliumSuperbum1.jpgLilium superbumSwamp lily or American tiger lily
Lilium catesbaei1LEPPYONE.jpgLilium catesbaei
Wild Lily Blooming along Dog Lake Trail at Kootenay National Park.jpgLilium philadelphicumWood lily, Philadelphia lily or prairie lily
Lilium bulbiferum mg-k.jpgسوسن نارنجیOrange Lily or Fire Lily
Lilium candidum 1.jpgسوسن مدوناMadonna lily
Lil chalcedonicum 01EB Griechenland Hrisomiglia 17 07 01.jpgLilium chalcedonicum
Lil kesselringianum 01Hab Tuerkei Ardahan Savsat 04 07 94.jpgLilium kesselringianum
Lilium ledebourii 2.jpgسوسن چلچراغ سوسن چلچراغ
Lilium sp. (flower).jpgLilium szovitsianum
Lilium monadelphum.JPGLilium monadelphum
Lilium pyrenaicum.jpgLilium pyrenaicum
Lil rhodopeum 01Infl Griechenland Rhodopen Livaditis 12 06 00.jpgLilium rhodopeum
Lii akkusianum 01aHab Tuerkei Akkus 07 07 93.jpgLilium akkusianum
سوسن بوسنیایی
Lilium carniolicum.jpgLilium carniolicum
Lilium ciliatum (2).jpgLilium ciliatum
Lilium pomponium.jpgLilium pomponiumTurban lily
Lil carniolicum subsp ponticum 01EB Tuerkei Ikizdere 02 07 93.jpgLilium ponticum
LiliumJankaeBulgaria1.jpgLilium jankae
Lil albanicum 1aEB Griechenland Katarapass 14 06 00.jpgLilium albanicum
Lilium polyphyllum.jpgLilium polyphyllum
LiliumAuratumVVirginaleBluete2Rework.jpgسوسن کوهیGolden rayed lily of Japan, or Goldband lily
Lilium auratum var. platyphyllum.jpgLilium platyphyllum
Lilium brownii.jpgLilium brownii
Lilium japonicum 2 (lit).jpgLilium japonicum
Lilium nobilissimum
Lilium rubellum.jpgLilium rubellum
Lilium speciosum.jpgLilium speciosumJapanese lily
Lilium davidii 5.jpgLilium davidii
Lilium duchartrei.jpgLilium duchartrei
Lilium henryi Inflorescence BotGardBln0806b.jpgLilium henryiTiger Lily or Henry's lily
Tigerlilysmall.jpgلیلیوم لانکیفلیومTiger Lily
Lilium lankongense2.jpgLilium lankongense
Leichtlinii.jpgLilium leichtlinii
Lilium papilliferum
LiliumRosthorniiFlora.jpgLilium rosthornii
Lilium amabile.jpgLilium amabile
Lilium callosum.jpgLilium callosum
Lilium cernuum.jpgLilium cernuum
Lilium concolor.jpgLilium concolorMorning Star Lily
Lilium fargesii.jpgLilium fargesii
Lilium pumilum (Flower) 1.JPGLilium pumilumCoral Lily, Low Lily, or Siberian Lily
Lilium xanthellum
Lilium amoenum
Lilium bakerianum
Lilium henrici
Lilium lijiangense
Lil lophophorum 01aHab China Yunnan Big Snow Pass 19 06 01.jpgLilium lophophorum
Siroi Lily.jpgLilium mackliniaeSiroi Lily
Lilium nanum.JPGLilium nanum Photo by Karl Kristensen[۳]
Lilium nepalense (flower).jpgLilium nepalense
Lilium oxypetalum
Lilium paradoxum
Lilium primulinum
Lilium sempervivoideum
Lilium sherriffiae
Lilium souliei
Lilium stewartianum
Lilium taliense
Lilium wardii.jpgLilium wardii
سوسن آربوریکولا
Lilium anhuiense
Lilium brevistylum
Lil habaense 01aEB China Yunnan Gang Ho Ba 25 06 01.jpgLilium habaense
Lilium huidongense
Lilium jinfushanense
Lilium matangense
Lilium pinifolium
Lilium saccatum
Lilium tianschanicum
Poilanei.jpgLilium poilanei
Lilium floridum
Lilium medogense
Lilium leucanthum var. centifolium.jpgLilium leucanthum
Lilium puerense
Lil regale 01Infl China Sichuan Wolong 18 06 04.jpgLilium regale
LiliumSargentiae.jpgLilium sargentiae
Liliumsulphureumflower2.jpgLilium sulphureum
Lilium formosanum.jpgLilium formosanum
Lilium longiflorum (Easter Lily).JPGلیلیوم لانگیفلورومEaster Lily
LiliumPhillipinenseFlora6.jpgLilium philippinense
Lilium wallichianum.jpgLilium wallichianum
Lilium wenshanense.jpgLilium wenshanense
Lilium pensylvanicum.jpgLilium pensylvanicum
Lilium maculatum flower.jpgLilium maculatum

مطالب پیشنهادی:



گل لیلیوم یا سوسن


لیلیوم یا سوسن با نام علمی Lilium longiflorum از خانواده لیلیاسه Liliaceae است. نام آن به ژاپنی : テッポウユリ ، Teppouyuri) ولی اغلب به نام Easter lily, November lily شناخته میشود این گیاه بومی جزایر Ryukyu (ژاپن) و تایوان

گونه‌هایی از این گیاه در اصل بومی ایران بوده وسوسن چلچراغ واریته‌ی معروفی است

نوعی از آن که گلهای سفید معطر تولید میکند و در شهرهای آذربایجان به گل «مریم» معروف است (با نام رسمی لیلیوم رشتی یا لیلیوم ایرانی) از واریته‌های قدیمی لیلیوم‌هاست که هنوز کشت و برداشت میشود.


گلهای آن بسیار زیبا است و در فصل بهار گل می دهد. دارای پیاز و تک لپه ای است. پیازها را معمولاً در ماههای آذر و دی در گلخانه ها می کارند .گل آن درشت و به گلهای مختلف زرد، سفید، نارنجی و قرمز است.

گلهای زیبای این گیاه پیازی وقتی طول ساقه به ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر رسیدند ظاهر میشوند. روشهای مختلفی برای زودرس کردن این گلها وجود دارد و اگر روشهای زودرسی اعمال شوند این گیاه در نوروز به گل خواهد نشست و در غیراینصورت در اردیبهشت یا خرداد گلهای آن به شکل طبیعی شکوفا خواهند شد.

محیط مناسب رشد این گیاه در درجه حرارت : 50-75 درجه فارنهایت ، 10-24 درجه سانتی گراد، رطوبت متوسط و نور کامل خورشید که از جنوب / شرق و غرب می تابد است

بهترین خاک جهت رشد این گیاه مخلوط یک قسمت خاک باغچه ، یک قسمت شن درشت و یا پرلیت ، دو قسمت خاک پیت یا هوموسی (خاک برگ) و سنگ آهک dusting میباشد

به آبیاری نسبتاً زیاد احتیاج دارد فقط اجازه دهید خاک گلدان بین هر آبیاری نسبتا خشک شود

هر دو هفته یکبار با کود محلول در آب گیاه را تغذیه نمایید

لیلیوم از طریق جداکردن فلسهای پیازی و تقسیم پاجوشهایی که خود گیاه تولید میکند یا کاشت بذر تکثیر میشود. فصل برداشتن پیاز لیلیوم از زمین پاییز است و پیازها را برای فروش یا تقسیم بوته خارج میکنند. به حالت طبیعی برای کاشت در باغچه باید قبل از رسیدن سرمای زمستانه کاشته شود. برای زودرس کردن پیازها، آنها را در پاییز در گلدان میکارند و در سرمای بیرون قرار میدهند. وقتی پیازها نیاز سرمایی کافی را دریافت کردند (برای مثال دی ماه) آنها را به گلخانه گرم منتقل میکنند تا در نوروز گل بدهند.


مطالب پیشنهادی:

گل سوسن( لیلیوم)


اکنون نزدیک به پنج هزار سال از کاشت لیلیوم (گل سوسن) می‌گذره. زیبایی لیلیوم غیر قابل انکاره. لیلیوم گلی‌ است با گستردگی فراوان، و تمرکز بیشتر در منطقه معتدل شمالی و با تنوع بیش از ۱۰۰ گونه. گونه‌های هیبیرد آن تنوع بیشتری دارند. لیلیوم‌ها دارای پیاز نسبتا بزرگی‌ هستند و از آن رشد میکنند، گلهایی زیبا که نیازمند توجه ویژه هستند.

طریقه کشت:

پیاز را در پاییز بکارید. گودالی به عمق ۲ تا ۳ برابر ارتفاع پیاز کنده و پیاز را در آن قرار دهید به گونه ای که نوک پیاز رو به بالا باشد. سپس روی آنرا با خاک بپوشانید. قرار دادن پیاز در عمق زیاد باعث محکم شدن گیاه در خاک میشود، و نیاز به استفاده از پایه را از بین میبرد. لطفا به یاد داشته باشید که در مناطق گرمسیر حتما نیاز سرمایی پیاز را تامین کنید.

لیلیوم احتیاج به ۶ تا ۸ ساعت نور در روز دارد. بهتر است ریشه‌ها را به کمک گیاهان کوتاه از خشک شدن محافظت کنید. در صورت عدم رسیدن نور کافی‌، بوته‌ها بلند خواهند شد، و گل دهی‌ کاهش خواهد یافت. همچنین ممکن است برگ‌های پایینی گیاه زرد شوند. طول روز تاثیر زیای در گل دهی ندارد، ولی‌ در روز‌های بلند گیاه بلندتر و درشت تر میشود.

خاک بسیار مرطوب و باتلاقی موجب پوسیدن پیاز میشود. بنابرین خاک ذه کشی‌ شده برای آنها بسیار مناسب است. لطفا مطمئن شوید که گلدان باعث تلنبار شدن آب نشوند.

بسیاری از گونه‌های لیلیوم خاک کمی‌ اسیدی را ترجیح میدهند. اما به یاد داشته باشیم که برخی‌ از گونه‌ها تحمل خاک اسیدی را ندارند و برعکس، خاک قلیایی را ترجیح میدهند (مانند Madonna lilies)

مناسب‌ترین خاک برای آنها خاک غنی و سرشار از مواد ارگانیک است.

میتوانید پیاز‌ها را در فاصلهٔ حدود ۳ برابر قطر پیاز بکارید. سپس به خوبی‌ آنها را آبیاری کنید.

گل و گلدون دوستدار سلامتی‌ و گل و گیاه - لیلیوم یا گل سوسننگهداری:

در دوره رشد، لیلیوم را به خوبی‌ آبیاری کنید و در بازه‌های دو هفته آنها را کود پاشی کنید.

در زمستان پیاز‌ها را مرطوب نگاه دارید.

هر بهار یک لایه نازک کمپوست بر روی آنها بپاشید و بر روی آن یک لایه مالچ بیفزاید.

گلهای بلند را با کمک قیم محکم کنید.

بعد از پلاسیده شدن هر ساقه گل، آنرا کاملا جدا کنید.

بعد از اتمام دوره گل دهی‌، پیاز‌ها را از هم جدا کنید و آنها را در خاکی قوی بکارید.

آفات و بیماریها:

کپک خاکستری میتواند مشکل ساز باشد، مخصوصا در فضاهای مرطوب با بهار و تابستان سرد.

ویروس‌هایی که توسط شته‌ها جا به جا میشود میتواند مشکل ساز باشد. اما برخی از گونه‌های لیلیوم به انواع ویروس‌ها مقاوم هستند.

برداشت و نگاه داری لیلیوم ساقه بریده:

گل شاخه بریده لیلیوم دارای ماندگاری بالایی است. گل‌های نیمه باز و غنچه را انتخاب کنید و آنها را از انتهای ساقه و با کمک یک چاقوی تیز ببرید.

به محض رسیدن لیلیوم ساقه بریده به داخل، با کمک یک تیغ و یا چاقوی تیز حدود یک سانتیمتر آخر ساقه را جدا کنید، به صورت اریب. این کار به ماندگاری لیلیوم شاخه بریده کمک می‌کند.

گرده نارنجی پرچم‌های لیلیوم میتواند باعث رنگ شدن شود. در صورت لزوم میتوانید آنها را به راحتی از گل جدا نماییید.

قبل از قرار دادن آنها در گلدان از تمیز بودن ساقه مطمئن شوید.

در صورت مراقیبت صحیح، لیلیوم ساقه بریده میتواند برای مدت دو هفته زیبایی به خانه شما بیاورد. هر چند روز آب آنرا تعویض نماید.

گل و گلدون دوستدار سلامتی‌ و گل و گیاه - لیلیوم یا گل سوسنکدام گونه‌ها توصیه میشوند؟

از میا‌‌ن ۹ گونه لیلوم، گونه‌های Asiatic و Oriental بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.


گونه Asiatic دارای گلی‌ زود رس است. گونه‌های هیبرید آن گل‌هایی‌ به رنگ سفید خالص، صورتی‌، زرد پر رنگ، نارنجی و قرمز است. این گونه معمولا معطر نیست.

گونه Oriental در حدود اواسط تابستان گلدهی می‌کند، درست هنگامی که گل دهی‌ گونه Asiatic به اتمام رسیده است. این گونه دارای گل‌هایی‌ به رنگ سفید، صورتی‌، قرمز و ترکیبی‌ است. این گونه بسیار مناسب برای لیلیوم شاخه بریده است، و گل‌هایی‌ بسیار معطر دارد.


مطالب پیشنهادی:

اسپاتی فلیوم - برگ قاشقی


اسپاتی فیلوم از گیاهان همیشه سبز دائمی است و دارای برگهای پهن، کشیده و نیزه ای به رنگ سبز براق می‌باشد. این گیاه از خانواده شیپوریان، بومی منطقه آمریکای شمالی، جنوب آمریکا و نواحی گرمسیری است و ارتفاع آن به ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسد.



اسپاتی فیلوم بدون ساقه و یا دارای ساقه کوچک است. گلهای معطر این گیاه روی سنبله سفید استوانه ای ظاهر میشوند که توسط اسپات (برگ تغییر شکل یافته شبیه قاشق) سفید رنگ تخم مرغی شکل پوشیده شده است.

این گیاه یک گیاه بسیار مقاوم خانگی است که تغییرات نسبتاً زیادی را تحمل می کند. به همین دلیل در مراکز عمومی مثل بازارها و مراکز تجاری خرید تعداد قابل توجهی مشاهده می شود.

نیازهای گیاه

نور: نور مورد نیاز این گیاه نوری متوسط است ولی دوستدار گرمای زیاد است.

خاک :خاک آن خاکی غنی از مواد غذایی و مواد آلی، همیشه خیس و کمی اسیدی میباشد.

دما: دمای مناسب گیاه ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد میباشد. گیاهی حساس به سرما است و کمترین دمای قابل تحمل برای این گیاه ۱۵ درجه می باشد.

برای نگهداری اسپتی فیلوم باید از خاک غنی از مواد غذایی استفاده کرد در غیر اینصورت کیفیت و سلامت برگ‌ها از بین می‌رود.

در بعضی مواقع برگ‌های اسپاتی فیلوم دچار سوختگی می‌شود که یا از نور زیاد، گرما و تشنگی گیاه می‌باشد که با آّبیاری به موقع و همچنین تقویت برگ‌قاشقی با کود کریستالون یا کودهای مایع می‌توان این نقیصه را برطرف کرد.

تکثیر: اسپاتی فیلوم را می توان ازاواسط تا اواخر بهار، تکثیر نمود. از توده های متراکم گیاه می‌توانید تعدادی گیاه جدید به دست آورید. خاک اطراف ریشه را کاملا مرطوب کنید و به آرامی پاجوشهای موجود در کنار گیاه مادری را، که حداقل ۳ تا ۴ برگ دارند، جدا کنید. اگر تعداد برگها کمبود، سعی کنید آنها را در حالیکه متصل به پاجوشهای بزرگتر هستند، جدا نمایید. برای قطع ریزومها، از چاقوی تیز استفاده کنید. سعی کنید هر گیاه جدید، همراه ریشه نیرومند و فعالی باشد. هریک را جداگانه در گلدانی با قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر بکارید. گیاه جدید را برای چند هفته با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و وقتی رویش جدید آغاز گردید، پوشش را بردارید. گلدانها را در دمای ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و نور کافی قرار دهید و گاهی با آب ولرم مه پاشی کنید.


اسپاتی فیلوم – گیاه تصفیه کننده هوا

داخل منازل گازهایی نظیرفرمالدئید، متیل، تولوین، استون، مونوکسید کربن و بنزن وجود دارند که در اکثر موارد اثرات مخربی بر روی افراد دارند. بطور مثال گاز بنزن موجود در منازل که دروسایل و ظروف پلاستیکی، یا مواد پاک کننده وضد عفونی کننده ها و حشره کش ها موجود است. استنشاق این گازها حالاتی مانند خواب آلودگی، گیجی، بیهوشی و در تماسهای طولانی مدت اثرات تخریب کننده بر روی مغز استخوان دارد.

اگر چه همه گیاهان قابلیت خارج کردن مواد سمی از هوا را دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که بعضی گیاهان آپارتمانی راندمان بسیار بالاتری نسبت به سایر گیاهان در پاکسازی هوا دارند. در این میان برگ قاشقی اثر بسیار قابل توجهی درتصفیه هوا دارد. به عنوان یک قانون عملی می توانیم یک گیاه آپارتمانی رابرای مساحت تقریبی 9 متر مربع از فضای زندگی مان منظور کنیم. طبیعی است که هر چه گیاه بزرگتر و خوش بنیه تر باشد میتواند هوای بیشتری را پاکسازی کند.

مطالب پیشنهادی:

نگهداری گیاه اسپاتی فیلوم

نگهداری گیاه اسپاتی فیلوم


خصوصیات : 

ارتفاع 25 _ 30 سانتیمتر 

برگهایش بلند و کشیده و سبز پررنگ- رگبرگها از دور نمایان- گلها کوچک ، بر روی سنبله سفید استوانه ای به طول حدود 3 سانتیمتر، این سنبله توسط اسپات ( برگ تغییر شکل یافته شبیه قاشق) 

سفید رنگ پوشیده شده است. گیاه سریع‌الرشدی می‌باشد، بومی کلمبیا است. 

نیازهای اکولوژیکی : 

نور: متوسط نسبت به سایه کم و بیش مقاوم است و در پاسیوها خوب رشد میکند 

حرارت : زیاد 

آبیاری : متوسط 

رطوبت : متوسط تا زیاد 

اسیدیته : 6 کمی اسیدی 

طرز تکثیر : تقسیم بونه در اوایل بهار- کاشت بذر در بهار 

میزان کود مورد نیاز : gr 2 در لیتر هر 2 هفته یکبار از فروردین تا مهر(کود زیاد باعث قهوه ای شدن نوک برگ ها می شود) 

خاک مورد نیاز : مخلوطی مساوی از تورب + ماسه + خاکبرگ پوسیده + خاک باغچه بدون بذر علف هرز


مطالب پیشنهادی:


 

باقلوای کادایف


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/









با دستور پرستوی عزیز در فروم هنر آشپزی

مواد لازم :

رشته کادایف 450 گرم

روغن مایع 100 گرم
مواد میانی:
مغز گردوی ریز خرد شده دو پیمانه

شکر نصف پیمانه

سفیده تخم مرغ یک عدد

پودر هل دو قاشق غذاخوری

پودر دارچین یک ذوم قاشق مرباخوری

کره 100 گرم

پودر پسته برای تزئین

مواد لازم برای شربت:

شکر دو پیمانه

آب یک و نیم پیمانه

دانه هل یا چوب دارچین چند عدد



طرز تهیه :
برای شربت اول شکر و اب را کاملا با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گذاشته تا شکر کاملا حل شود بعد دانه های هل را ریخته و بعد از قوام امدن خاموش کنید.قبل از ریختن شربت روی باقلوا دانه های هل را دربیاورید.

سفیده تخم مرغ را با چنگال کمی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد تمام مواد میانی را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.مواد باید به حالت خمیر چسبنده دراید.

اگر از رشته های کادایف منجمد استفاده میکنید حتماً یک شب قبل آنها را در یخچال قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شوند. رشته های کادایف را به تدریج و با حوصله در کاسه مناسبی (چون حجمشان خیلی بیشتر میشود)ریش ریش کنید تا رشته ها از هم جدا شده و هوادهی شوند. همزمان با اینکار روغن مایع را به تدریج به خورد رشته ها بدهید تا چرب شوند. اینکار کمی زمانگیر است ولی در تردی و کیفیت باقلوا تاثیر زیادی دارد. در این حین رشته های خمیری یا چسبنده را از میان بقیه رشته ها جدا کنین.نیمی از رشته های آماده و چرب شده را کف قالب گرد 25 سانتیمتری که چرب کرده اید کاملاً فشرده کنید ولی بهتر است کمی دیواره به وسیله رشته ها دور قالب ایجاد کنید تا مواد میانی را پوشش داده و باعث اتصال دو لایه رشته ها شوند.مثل تارت!

مواد میانی آماده را روی رشته هاپخش کرده و فشرده کنید. نصف دیگر رشته ها را نیز روی مواد میانی پخش کرده و محکم فشار دهید. کره راروی حرارت ملایم ذوب و داغ کنین ولی مواظب باشید نسوزد.و با قاشق روی باقلوا بدهید.باقلوا را به مدت 45 دقیقه در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. اگر فر شما گازی است بعد از 45 دقیقه باقلوا را از فر خارج کرده و برگردانید و مجدداً یک ربع دیگر در فر قرار دهید تا سمت دیگر آن نیز طلایی شود. ولی اگر فر شما برقی است میتوانید از گریل برای طلایی شدن روی باقلوا استفاده کنید.

باقلوای آماده را از فر خارج کرده و سمتی را که بیشتر طلایی شده است به سمت کف قالب قرار دهید. بدیهی است در مورد فر گازی باید شما باقلوا را یکبار دیگر برگردانید تا سمت طلایی تر در کف قالب قرار بگیرد. ولی در مورد فربرقی که از گریل استفاده کرده اید نیازی به اینکار نیست.

شربت کاملاً خنک را روی باقلوای داغ ریخته و روی آن را با دستمال حوله ای یا دم کنی بپوشانید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند. بعد از این مدت باقلوا را در ظرف سرو دلخواه برگردانده و برش بزنید و با پودر پسته تزئین کنید.

نکته:

- در مواد میانی میتوانید از بادام ریز خرد شده یا پسته یا مخلوطی از آجیلها استفاده کنید.

- دلیل اینکه سمت طلایی باقلوا در کف قالب قرار میگیرد این است که موقع برگرداندن باقلوا در ظرف سرو ظاهر زیباتری داشته باشد.

- ادویه های مورد استفاده در باقلوا را میتوانید بسته به ذائقه خود تنظیم کنید.
- اگر برای عید میخواهید در قالب مستطیل 15 در 20 یا قالب مربع 22 سانتی بریزید و بعد از برش در کپسول بگذارید


مطالب پیشنهادی:

کادایف، دسر ترکیه ای


باقلوا لانه پرنده


آموزش باقلوا با خمیر فیلو مرحله به مرحله


کادایف، دسر ترکیه ای





t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/

 طرز تهیه باقلوا به سبک پاکستانى! +عکس



t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


مواد لازم:


  • کاداییف رشته ای / 500 گرم
  • گردوی خرد شده / 200 گرم
  • کره یا روغن حیوانی / 250 گرم

مواد لازم برای شربت:

  • آب / 2 لیوان
  • شکر / یک و نیم لیوان
  • آبلیمو / نصف لیوان ( یک استکان کمرباریک چایخوری ) - بیشتر اندازه گیریهای رسپی های ترکیه با لیوان آب خوری و چایخوری است.

,کادایف, دسر ترکیه ای برای ماه مبارک رمضان کادایف,آشپزی,انواع شیرینی ایرانی و شیرینی سنتی

کادایف,دسر ترکیه ای برای ماه مبارک رمضان کادایف,آشپزی,ماه رمضان


طرزتهیه شربت:


آب و شکر را روی حرارت قراردهید تا شکر ذوب شود (همیشه برای تهیه شربت فقط تا زمان ذوب شدن شکر آن را هم زده و بعداز آن دیگر هم نزنید ، قندک های جمع شده دور قابلمه را با قاشق واردشربت نکنید و مدام با یک پارچه تمیز و مرطوب آنها را پاک کنید از آبلیمو یا جوهر لیمو استفاده کنید تا بعد از مدتی شربت شما شکرک یا قندک نزند.) بگذارید تا شربت قوام بیاید 20 دقیقه طول میکشد و 5 دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید تا ولرم شود.

طرز تهیه کاداییف:


1. کره یا روغن حیوانی را روی حرارت مستقیم آب کنید و مراقب باشید نسوزد.

2. فر را با حرارت 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

3. کاداییف ها را داخل ظرف بزرگی ریخته و نیمی از کره آب شده را روی کاداییف ها پخش کرده و با دست به آرامی زیر و رو کنید. مراقب باشید رشته ها خرد نشود.

4. مقداری از کاداییف را بردارید ( نکشید و خرد نکنید، به آرامی با دست مقداری را که برداشته اید تکان دهید تا از بقیه رشته ها جدا شود )

5. روی تخته قرار دهید. و در یک سر آن گردوی خرد شده را به مقدار کافی بریزید و سپس از همان طرف که گردو را ریخته اید، رشته ها را با دست جمع کرده و محکم رول کنید.

6. رولها را داخل ظرف پیرکس یا قالب نچسب به صورت فشرده و نزدیک به هم بچینید وباقیمانده کره را روی رولها بریزید.

7. ظرف را در فر بگذارید تا روی رشته ها طلایی شود.

8. بعد از این مرحله شربت ولرم را روی کاداییف بریزیدو بگذارید سردشود.

کنافه لانه کبوتری:

مواد لازم:
رشته کنافه/ 500 گرم
کره/ 120 گرم
فندق یا پسته خردشده/ 1 پیمانه
هل/ 1/4 قاشق چایخوری
مغزفندق یا پسته درسته/ به میزان لازم
شکر/ 250 گرم
آب/ 1/2 پیمانه
گلوکز1 / 1 قاشق سوپخوری
جوهرلیمو/ 1/8 قاشق چایخوری

,کادایف, دسر ترکیه ای برای ماه مبارک رمضان کادایف,آشپزی,انواع شیرینی ایرانی و شیرینی سنتی

طرز تهیه شربت:


1. آب و شکر راروی حرارت قراردهید تا ذوب شود. برای خوشبو شدن چند دانه هل که سوراخ کرده ایدداخلش بیندازیدبعد از اینکه چند جوش زد جوهرلیمو و گلوکز را اضافه کنید.

2. قالب مینی مافین یا کاپ کیک را با کره چرب کنید.

3. رشته های نرم را نیمی ازکره که ذوب کرده اید مخلوط کنید. اگر رشته از نوع خشک است با اسپری آب ولرم انها را نرم کنید.رشته ها را در دست به شکل لانه پرنده گردکنید و داخل قالبهاقراردهید و میان آن را حفره ایجاد کرده فشاردهید تا شکل بگیردلازم نیست خیلی مرتب شود کمی به هم ریخته باشد بیشتر شبیه لانه میشود.

4. هل و پودرفندق رابا حرارت 170درجه به مدت 10 دقیقه تفت دهید مدام باید ظرف را تکان بدهید و داخل لانه ها بریزید روی آن را یک قاشق غذاخوری کره ذوب شده بریزید و درفر با حرارت 175 درجه سانتیگرادبه مدت نیم ساعت بپزید تا طلایی و برشته شود.

5. بهتراست قبل از قرار دادن درفر زیر قالبتان یک سینی فرقرار دهید تا لانه ها نسوزد.

6. کنافه ها را بعد از پخت بگذارید سرد شود و شربت را داغ به آن اضافه کنید تا ترد بماند.

7. برای تزیین از پسته و یا فندق درسته استفاده کنید و مانند تخم کبوتر داخل لانه ها بگذارید.

نکته!


* کاداییف ، کادایف و کنافه نامهای مختلف این دسر هستند.

* میتوانید بین رشته ها از کرم پاتیسیر ، فرنی ،بستنی و موس استفاده کنید. شکلات یادتان نرود.

باقلوا لانه پرنده


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



مواد لازم برای تهیه 12 عدد باقلوا :
 

شربت آماده غلیظ : دو پیمانه 
خمیر فیلو ( یوفکا ) 4 ورق 
روغن مایع : یک چهارم پیمانه 
کره : یک چهارم پیمانه 

مواد لازم برای شربت باقلوا :
 

گردوی نگینی ریز : نصف پیمانه 
دارچین : نصف قاشق غذا خوری 
هل سبز آسیاب و الک شده : دو تا سه قاشق غذا خوری 
روغن مایع : یک چهارم پیمانه ( برای مالید ن روی خمیر )

مواد لازم برای تزئین :
 

خلال یا پودر پسته : به مقدار لازم 
خلال بادام : به مقدار لازم 

طرز تهیه :
 

برای تهیه شربت باقلوا ، آب و شکر را مخلوط قرار می د هیم . هر از گاهی شربت را مخلوط می کنیم تا قبل از به جوش آمد ن ، تمام ذرات شکر در آب حل شود . بعد از به جوش آمد ن دانه های هل را شکسته و همراه با آبلیمو به شربت اضافه کرده و حرارت را ملایم می کنیم تا شربت غلیظ شده و قوام بیاید . شربت را در جای خنکی قرار مید هیم تا کاملاً سرد شود و دانه های هل را از آن خارج می کنیم . 
برای تهیه باقلوا ، مواد میانی را با هم مخلوط می کنیم . 
خمیر یوفکا را به اندازه 25 در 15 سانتیمتر برش زده و با قلم مو به فاصله دو سانتیمتر از لبه انتهایی خمیر ، روغن مایع می مالیم . حدود یک قاشق مربا خوری مواد میانی را روی لبه خمیر پخش کرده و خمیر را به کمک سیخ چوبی ( یا وسیله مشابه دیگر ) رول می کنیم . دو سانتیمتر انتهایی خمیر را که چرب نکرده بودیم با قلم موی دیگری کمی مرطوب کرده و به رول کرد ن ادامه می د هیم تا لبه خمیر کاملاً بچسبد . خمیر ورل شده را از دو طرف به سمت مرکز سیخ فشار می د هیم تا چین بخورد . سیخ چوبی را از داخل باقلوا خارج کرده و خمیر را به شکل مارپیچ شکل مید هیم و کیپ هم در سینی فر مناسبی می چینیم . بین باقلواها نباید فضای خالی باشد .
بعد از آماده شد ن باقلواها ، کره و روغن مایع را کاملاً داغ کرده و با قاشق روی باقلواها می د هیم . سینی باقلوارا به مدت 15 دقیقه ( یا تا زمانی که روی باقلواها طلایی شود ) در طبقه وسط فر گرم شده با د مای 180 درجه سانتیگراد قرار می د هیم . 
بعد ازاینکه روی باقلواها طلایی شد آنها را از فر خارج و بلافاصله شربت خنک شده را رویشان می ریزیم . بعد از اینک باقلواها خنک شدند آن ها را از شربت خارج و ترجیحاً در صافی قرار می د هیم تا شربت اضافیشان برود . بعد با خلال پسته و بادام تزئین و سرو می کنیم . 
در صورتی که به خمیر فیلوی آماده دسترسی ندارید با دستور زیر می توانید خمیر مناسبی برای این باقلوا تهیه کنید :

مواد لازم برای تهیه خمیر باقلوا:
 

شیر یا ماست رقیق : یک لیوان 
تخم مرغ : سه عدد 
روغن مایع : یک لیوان سر خالی 
بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری 
سرکه : یک قاشق غذا خوری 
نمک : یک پنسه 
آرد : به میزانی که خمیر به دست نچسبد 
پودر نشاسته گند م : به مقدار لازم ( برای باز کرد ن خمیر )

طرز تهیه :
 

تمام مواد خمیر به جز آرد را مخلوط کنید تا یکدست شوند . آرد را به تدریج اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود ولی به دست نچسبد . روی خمیر را با دستمال تمیزی پوشانده و حداکثر نیم ساعت استراحت بد هید . برای سهولت کار از خمیر گلوله هایی برداشته و روی سطحی که پودر نشاسته پاشیده اید به کمک وردنه تا حد امکان نازک باز کرده و مراحل فوق را تکرار کنید . 

نکته :
 

1 ـ این دستور 390 گرم کربوهیدرات ، 50 گرم پروتئین ، 195 گرم چربی و 3515 کیلو کالری انرژی دارد . 
2 ـ د قت کنید که از خمیر یوفکاری مخصوص باقلوا استفاده کنید . 
3 ـ شربت باید کاملاً خنک و باقلواها کاملاً داغ باشند . اگر شربت ولرم باشد باقلواها نرم و خمیر می شود . 
4 ـ چنانچه در فر زیر باقلواها طلایی شد ولی رویه آنها تغییر رنگ پیدا نکرد سینی فر را به یک طبقه بالاتر از وسط منتقل کنید . 
5 ـ سینی فر نیازی به چرب کرد ن ندارد . 
6 ـ بهتر است گردوها ریز خرد شوند تا موقع پیچید ن خمیر را پاره نکنند . 
7 ـ بهتر است مواد میانی را فقط در لبه خمیر قرار د هید تا رنگ تیره هل ، رنگ باقلوا را زیاد تحت تاثیر قرار ند هد .
8 ـ نسبت مواد میانی را به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید . دستور اصالتاً هل و دارچین ندارد ولی در صورت استفاده طعم باقلوا را بسیار عالی و منحصر به فرد می کند . 
9 ـ غلظت شربت بسیارمهم است . اگر از شربت رقیق استفاده کنید ، باقلوا نرم و خمیر و اگر شربت خیلی غلیظ باشد شکرک می زند . 
10 ـ برای تمام دوستانی که به خمیر فیلو دسترسی دارند تهیه این باقلوای آسان ولذیذ را توصیه می کنم 


مطالب پیشنهادی:

آموزش باقلوا با خمیر فیلو مرحله به مرحله

آموزش باقلوا با خمیر فیلو مرحله به مرحله


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



عید نزدیکه و عموما خانوم ها به دنبال شیرینی های مناسب برای پذیرایی و روی سفره هفت سین هستند. دم عید خییلی از خانوم ها شیرینی پزون حسابی راه میندازن و شیرینی های رنگ و وارنگ درست میکنن. باقلوا هم از جمله شیرینی هایی هست که به دلیل شهدی که داره به ذائقه ما ایرانی ها بسیار خوشاینده و کمتر کسی میشه که این شیرینی لذیذ رو دوست نداشته باشه. البته که طرز تهیه شیرینی باقلوا به این شکل با خمیر فیلو تهیه میشه و هیچ دردسری برای تهیه خمیر نداریم. در این مطلب طرز تهیه باقلوا با همین خمیر فیلوی بازاری رو آموزش میدم که در اکثر سوپر مارکت های بزرگ میتونید به راحتی تهیه کنید و تهیه این شیرینی رو بسیار آسون میکنه.


باقلواباقلوا


مواد لازم برای تهیه باقلوا

خمیر فیلو آماده یک بسته

مواد میانی

مواد لازم برای تهیه باقلوا

مغز پسته 200 گرم

مغز گردو 200 گرم

دارچین 1 قاشق چایخوری

شکر 1/4 پیمانه

پودر هل نصف قاشق چایخوری

کره 50 گرم برای چرب کردن

برای شهد


شکر 3/4 پیمانه

آب 3/4 پیمانه

عسل 3/4 پیمانه

مواد لازم برای تهیه باقلوا

مواد لازم برای تهیه باقلوا


توضیحی در مورد خمیر هزارلا و فیلو

این مساله جز مواردی بود که خودمم هم توش شک و شبهه داشتم. مساله اینه خمیر هزارلا با خمیر فیلو یا همون یوفکا تفاوت های بسیاری داره. در واقع خمیر هزارلا مراحل تهیه اش خیلی تخصصیه و از تا کردن لایه های خمیر و کره تهیه میشه که خودم علاقه شدیدی به یادگیریش دارم. برای شیرینی هایی مثل زبان و ناپلئونی استفاده میشه. در واقع خمیر یکدستی هست که بعد از پخت لایه لایه میشه که نوع آماده و بازاریش هم موجوده.


ولی خمیر فیلو یا همون یوفکا که گفتم به طور کلی خمیر بسیار نازکی هست و از ابتدا و قبل از پخت به صورت لایه های خیلی نازک و جداگانه است. این خمیر بعد از پخت هم شکل لایه لایه خودش رو حفظ میکنه. خمیر فیلو هم به راحتی توی سوپرمارکت ها پیدا میشه و میتونید آماده اون رو خریداری کنید. خمیر فیلو برای تهیه باقلوا به این شکل به کار میره و همچنین برای تهیه انواع سمبوسه هم میتونه استفاده بشه و کلی استفاده های دیگه که انشاالله کم کم مطالبش رو قرار میدیم.


مراحل تهیه باقلوا با خمیر فیلو

فر رو روی دما 170 درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم شه.


پسته و گردو رو با غذا ساز یا با گوشت کوب خرد کنید. مقداری از پسته رو برای روی باقلوا و تزیین کنار بذارید و بقیه رو با گردو و دارچین و هل و شکر مخلوط کنید و در ظرف جداگانه ای نگه دارید.

پسته و گردو خرد شده

پسته و گردو خرد شده

پسته و گردو خرد شده


کره رو با دمای خیلی ملایم کمی ذوب کنید که برای چرب کردن راحت تر باشه. کف ظرف مناسبی رو با کره و قلمو (فقط در حد چرب کردن) چرب کنید.


کف ظرف رو با کره چرب کنید

کف ظرف رو با کره چرب کنید

یک لایه خمیر رو کف ظرف پهن کنید و روش کره بمالید

لایه ای از خمیر رو جدا کنید و کف ظرف پهن کنید و روی خمیر رو هم با کره چرب کنید.


یک لایه خمیر رو کف ظرف پهن کنید و روش کره بمالید

یک لایه خمیر رو کف ظرف پهن کنید و روش کره بمالید


مخلوط مواد میانی که همون پسته، گردو، دارچین و… رو روی خمیر بریزید و مجددا روش رو خمیر دیگه ای قرار بدید و باز روی خمیر رو چرب کنید.


مخلوط پسته و گردو رو روی خمیر بریزید

مخلوط پسته و گردو رو روی خمیر بریزید


لایه ای دیگه از خیمر رو روی مواد بذارید و مجددا کره بمالید

لایه ای دیگه از خیمر رو روی مواد بذارید و مجددا کره بمالید


لایه ای دیگه از خمیر بذارید و باز چرب کنید. روی خمیر دوباره مخلوط مواد میانی رو بریزید و باز خمیر بذارید و چرب کنید.


لایه دیگه از خمیر رو روی خمیر قبلی بذارید و باز کره بمالید

لایه دیگه از خمیر رو روی خمیر قبلی بذارید و باز کره بمالید


مخلوط گردو و پسته رو مجددا روش بریزید

مخلوط گردو و پسته رو مجددا روش بریزید


مراحل تهیه باقلوا با خمیر هزار لا

مراحل تهیه باقلوا با خمیر هزار لا


بعد از چرب کردن با چاقو به شکل لوزی برش بزنید و در بذارید در دمای 170 درجه سانتی گراد به آرومی در حدود 45 دقیقه بپزه و طلایی رنگ بشه.


کل خمیر ها رو به شکل لوزی برش بزنید و در فر بگذارید

کل خمیر ها رو به شکل لوزی برش بزنید و در فر بگذارید


بعد از اینکه طلایی شد، از فر خارج کنید و مجددا برش ها رو تکرار کنید تا کاملا از هم جدا بشن.


از فر خارج کنید و مجددا برش ها رو با کارد تکرار کنید تا کاملا از هم جدا بشن

از فر خارج کنید و مجددا برش ها رو با کارد تکرار کنید تا کاملا از هم جدا بشن


طرز تهیه شهد باقلوا

برای شهد، شکر، آب و عسل رو با هم مخلوط کنید و برای 10 دقیقه روی حرارت بذارید تا قوام پیدا کنه.


نکته اول: زمانی که باقلوا در حال خنک شدن هست شهد رو تهیه کنید. (بهتره باقلوا داغ نباشه و تقریبا خنک شده باشه)


نکته دوم: شهد رو بعد از اینکه آماده شد، قبل از اینکه خنک بشه روی باقلوا بریزید تا در بافت شیرینی نفوذ کنه.


تهیه شهد باقلوا

تهیه شهد باقلوا


شهد رو روی باقلوا ها بریزید، طوری که همه جای کار پخش شه

شهد رو روی باقلوا ها بریزید، طوری که همه جای کار پخش شه


در انتها پسته هایی که خرد کرده بودید و کنار گذاشته بودید، برای تزیین وسط لوزی ها بپاشید.


طرز تهیه باقلوا



مطالب پیشنهادی:

شیرینی دارچینی


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫شیرینی دارچینی‬‎

مواد لازم:

آرد دو فنجان + 2 قاشق غذاخوری

جوش شیرین یک و نیم قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری

کره 12 قاشق غذاخوری

شکر دو سوم فنجان

وانیل نصف قاشق چایخوری

عسل یک چهارم فنجان

تخم مرغ 1 عدد بزرگ

شکر برای پوشاندن سطح شیرینی ها

پودر دارچین برای پوشاندن سطح شیرینی ها


طرزتهیه:

آرد و جوش شیرین و نمک و دارچین و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و مخلوط آن‌ها را الک کنید و داخل ظرفی بریزید.

کره را مدتی در فضای آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را همراه با شکر و با استفاده از سرعت متوسط همزن برقی، آن قدر به هم بزنید تا یکدست شود و کمی پف کند. عسل، تخم مرغ و وانیل را به آن‌ها بیفزایید و با سرعت متوسط همزن، کاملاً مواد را به هم بزنید. توجه داشته باشید که تمام محتویات داخل ظرف باید کاملاً با هم ترکیب شوند.

مخلوط آرد الک شده را به آرامی به ترکیب سایر مواد بیفزایید و مواد را مدام به هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی فراهم شود.

سطحی را که می‌خواهید خمیر را روی آن قرار دهید با آرد بپوشانید. خمیر را به دو قسمت کاملاً مساوی تقسیم نمایید. آن‌ها را به آرامی ورز دهید و لوله کنید تا به صورت لوله های توپر به قطر 5 سانتیمتر در بیایند. آن‌ها را پلاستیک بپوشانید و اطراف آن را صاف کنید. خمیر پوشیده شده در پلاستیک‌ها را حداقل به مدت 2 ساعت و ترجیحاً به مدت یک شب، داخل فریزر قرار دهید.

دمای فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم نمایید. سطح ظرف مورد نظر برای پخت شیرینی‌ها را با کاغذ پوستی بپوشانید. در کاسه‌ای به مقداری که مایل هستید شکر و دارچین بریزید. یک چهارم فنجان شکر و یک قاشق چای خوری دارچین، ترکیب مناسبی به نظر می‌رسد ولی شما می‌توانید طبق ذائقه خودتان، مقادیر آن‌ها را تغییر دهید.

خمیر را با چاقوی تیز به دایره‌های 3.5 سانتیمتری برش بزنید. آن‌ها را کاملاً به شکل دایره در بیاورد و یک طرف آن‌ها را داخل ترکیب دارچین و شکر فرو ببرید. آن‌ها را طوری داخل سینی فر بچینید که سطح پوشیده شده از شکر و دارچین، رو به بالا و سطح دیگر در کف ظرف قرار بگیرد و فاصله زیادی میان خمیر شیرینی‌ها وجود داشته باشد. زیرا شیرینی‌ها در زمان پخت، پف می‌کنند و نیاز به جای بیشتری دارند.

شیرینی‌ها را به مدت 10 الی 13 دقیقه یا تا زمانی که طلایی مایل به قهوه‌ای شوند داخل فر قرار دهید. توجه داشته باشید که این شیرینی‌ها خیلی زود می‌سوزند، پس ده دقیقه بعد از شروع پخت سری به آن‌ها بزنید. شیرینی‌ها در هنگام پخت پف می‌کنند و زمانی که آن‌ها را از فر خارج می‌کنید نرم خواهند بود. ولی هنگامی که سرد شوند به صورت ترد و شکننده در خواهند آمد. بعد از در آوردن شیرینی‌ها از فر، مدتی صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس آن‌ها را به ظرف دیگری منتقل نمایید تا کاملاً سرد شوند.

مطالب پیشنهادی:

کیک باقلوا مجلسی

Image result for ‫کیک باقلوا‬‎


برای تهیه کیک باقلوا به شربت گلاب احتیاج خواهیم داشت که بافت این کیک را به خوبی نرم و مطبوع خواهد کرد.

در ساختار کیک باقلوا از 1 و 1/4 پیمانه آرد بهره برده‌ایم، در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری آرد مازاد به کیک اضافه نمایید تا بافت منسجم‌تر کمتری پیدا کند.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از مقداری زعفران آب‌زده غلیظ برای ایجاد عطر و طعم بهتر در ساختار کیک استفاده نمایید.

نکته‌ای که در پخت انواع کیک بهتر است رعایت کنید این است که کیک را تا زمانی که داغ است باید از دیواره قالب جدا کنید.

همچنین بهترین ظرف برای خنک شدن کیک همان قالبی است که کیک در آن پخته شده است.

در صورت تمایل می‌توانید کیک باقلوا را از قبل تهیه نمایید و فریز کنید و زمان مصرف روی آن شربت داغ بدهید. برای این منظور می‌بایست کیک را به خوبی با سلفون بپوشانید و در ظرف در بسته به مدت 4 ماه در فریزر نگه‌داری نمایید.


مواد لازم جهت تهیه کیک باقلوا

آرد سفید

1 و 1/4 پیمانه

تخم مرغ

3 عدد

شکر

3/4 پیمانه

روغن مایع

1/4 پیمانه

بکینگ‌پودر

1/2 قاشق چایخوری

هل سائیده شده

1 و 1/2 قاشق چایخوری

وانیل

1/8 قاشق چایخوری

پسته خرد‌شده

برای تزیین


طرز تهیه کیک باقلوا

  1. تخم مرغ، شکر و وانیل را بوسیله همزن به مدت 10 تا 15 دقیقه بسته به قدرت همزن بزنید تا سفید و کشدار شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر تخم مرغ‌ها را بیش از حد بزنید کیک در نهایت خشک خواهد شد. لذا، زمانی که ذرات شکر به خوبی حل شد دست از هم‌زدن بکشید.
  2. در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و در حدی که مخلوط شود کمی هم بزنید.
  3. مواد خشک یعنی آرد، هل و بکینگ‌پودر را از الک رد کنید. سپس آرام آرام به صورت تناوبی در چند مرحله بوسیله الک به مخلوط بالا اضافه کنید و با لیسک به خوبی به خورد مواد دهید.
  4. قالب مربع شکل 20 در 20 را چرب کنید سپس به خوبی آرد‌پاشی کنید و اضافات آرد را خالی کنید.
  5. مواد کیک را به طور یکنواخت درون قالب کیک پهن کنید و به مدت 30 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی‌گراد در فر پخت کنید. در صورت تمایل می‌توانید از مقداری پسته خرد‌شده در بافت کیک استفاده نمایید. برای این منظور می‌بایست 2/3 از حجم مواد کیک را درون قالب بریزید سپس پسته خرد‌شده و مجددا مابقی مواد کیک را روی مغزها بریزید.


مواد لازم جهت تهیه شربت کیک باقلوا

شکر

1 پیمانه

آب

1/2 پیمانه

گلاب

1/4 پیمانه


طرز تهیه شربت کیک باقلوا

  • برای تهیه شربت کیک باقلوا شکر را در آب را بر روی حرارت ملایم حل کنید. سپس گلاب را به آن اضافه نمایید و پس از چند جوش خاموش کنید. در صورت تمایل می‌توانید از زعفران آب‌زده برای رنگ و عطر بهتر بهره ببرید.


نکاتی که در ارتباط با شربت باید بدانید:

  • اگر عطر گلاب مصرفی کم بود از مقدار آب کم کنید و به همان میزان گلاب اضافه کنید.
  • اگر قصد نگه‌داری طولانی مدت از شربت را دارید، پس از به جوش آمدن شربت کمی جوهر‌لیمو و یا آب‌لیمو ترش تازه به شربت اضافه نمایید.
  • شربت کیک باقلوا نیازی به قوام آمدن ندارد و برعکس می‌بایست کاملا رقیق باشد.
  • اگر شربت بیش از حد بجوشد، باعث شکرک زدن شربت خواهد شد.


مواد لازم جهت تهیه زرینه

زرده تخم مرغ

1عدد

شیر

1 قاشق چایخوری

پودر قند

1 قاشق چایخوری

زعفران

به میزان لازم

  • در این مرحله کلیه مواد را با هم ترکیب کنید و پس از پخت کامل کیک به وسیله قلم‌مو سطح کیک را با زرینه بپوشانید. سپس به مدت یک دقیقه گریل را روشن کنید و اجازه دهید روی کیک به رنگ طلایی درآید.


تزیین کیک باقلوا

  • در این مرحله می‌بایست اجازه دهید کیک تا اندازه‌ای از داغی بیفتد. سپس بوسیله کاتر و یا کارد آشپزخانه شروع به برش دادن کیک درون قالب نمایید. برای این منظور می‌توانید برش‌های مربع شکل و یا لوزی شکل به کیک دهید.
  • پس از برش کیک به شکل دلخواه، شربت ولرم را بوسیله قاشق روی کل کیک بریزید. توجه داشته باشید که این کار را در چند مرحله انجام دهید و تمامی شربت را به خورد کیک دهید.
  • در نهایت کیک را بوسیله پسته خرد شده و یا پودر پسته تزیین نمایید.

Image result for ‫کیک باقلوا‬‎

مطالب پیشنهادی:

کیک باقلوا


مواد لازم جهت تهیه کیک باقلوا برای 8 نفر :

 تخم مرغ 3 عدد
 شکر1 پیمانه
 روغن 1/3 پیمانه
 وانیل1/4 قاشق چای خوری
 پودر نارگیل1/2 پیمانه
 آرد سفید2 پیمانه
 بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
 ماست یا شیر2/3 پیمانه


طرز تهیه کیک باقلوا :


مواد مزین: 
1 زرده تخم مرغ و 1 ق چ زعفران آبکرده و 1 ق غ پودر شکر 

مواد شربت: 
شامل 2 پیمانه شکر ...1 پیمانه اب ....1/4 پیمانه گلاب ..زعفران حل شده 2 ق غ ...

فر را روی حرارت 180 روشن میکنیم.

تخم مرغها و وانیل را زده تا حجم آن دو برابر شود. سپس شکر را در دو تا سه مرحله اضافه میکنیم و با دور متوسط زده تا مایع کشدار شود.
روغن را میریزیم و 1 دقیقه میزنیم. ماست را اضافه کرده و 1 دقیقه دیگر میزنیم.

بیکینگ پودر را در آرد ریخته و یک پنسه نمک هم میریزیم و آرد را روی مواد الک میکنیم و پودر نارگیل را هم میریزیم و با همزن زده تا مایع صاف شود.

حالا قالب را روغن مالی کرده و آرد میپاشیم و آرد اضافه را میگیریم و مواد را داخل قالب میریزیم. 
این کیک را برای 40 دقیقه در فر میگذاریم ، و میپزیم.

در فاصله ای که کیک میپزد ... مواد مزین را درست میکنیم . زرده و پودر شکر و زعفران را مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم ... شربت را هم درست میکنیم ... تمامی موادش را با هم مخلوط کرده و روی حرارت میگذاریم تا مثل عسل شل شود.

وقتی کیک پخته شد از فر در میاوریم و همانطور که گرم است مواد مزین را روی آن با برس میمالیم و به دلخواه خشکبار روی آن میریزیم و تزیین میکنیم و مجددا برای 5 دقیقه گریل را روشن کرده و در فر میگذاریم تا طلایی شود.

بعد از طلایی شدن آنرا از فر در آورده و شربت را روی آن میدهیم تا کاملا به خورد کیک برود ... میزان ریختن شربت با شماست که چقدر شیرین شود.
اگر شربت اضافه آمد آنرا برای دفعه بعد در یخچال نگهداری کنید.

بعد از شربت میتوان روی کیک را پودر نارگیل بریزیم ... برای تهیه کیک باقلوا اصلا کاغذ روغنی استفاده نکنید چون کیک شربت دارد و کاغذ به کیک می چسبد ... بعد از اتمام کار آنرا به شکل مربع برش میزنیم.


کیک باقلوا آماده است.

 

طرز پخت کیک باقلوا, نحوه پخت کیک باقلوا

 

منبع : beryooni.com

باقلوا استانبولی


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫باقلوا استانبولی‬‎


باقلوا شیرینی مخصوص ایرانیهاست اما ترک‌ها هم نوعی باقلوا می‌پزند که به باقلوای استانبولی معروف است و تفاوتهایی با باقلوای معروف ایران دارد. دو روش تهیه و پخت این شیرینی را در ادامه مطلب فرا بگیرید.


روش اول

مواد لازم:

پسته خرد شده: ۲۵۰ گرم

گردوی خرد شده: ۲۵۰ گرم

دارچین: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۱ پیمانه

نان یوفکا: ۵۰۰ گرم

کره: ۱۸ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ پیمانه

لیمو: ۱ عدد

آب پرتقال: ۳ قاشق غذاخوری

ادویه معطر در صورت تمایل: به میزان دلخواه

شیرینی باقلوا استانبولی

طرز تهیه:

۱-ابتدا ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از پسته را برای تزئین کنار بگذارید. در یک کاسه، باقیمانده پسته را همراه با گردو، ۱/۴ پیمانه شکر، دارچین و ادویه معطر (در صورت تمایل) را با هم مخلوط کنید.

۲-فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت (۱۸۰ درجه سانتیگراد) تنظیم نمایید.

۳-در یک تابه بر روی حرارت، کره را بریزید تا آب شود. ظرف مخصوص فر را با کمی کره چرب کنبد.

۴-یکی از خمیرهای یوفکا را در کف ظرف پهن کنید. روی آن کره بمالید.

۵-دوباره یک لایه خمیر یوفکا پهن نموده و کمی روی لایه قبلی فشار دهید تا به هم بچسبد. دوباره روی آن کره بمالید. به اندازه ۱/۳ خمیر را به همین صورت لایه لایه بچنیید.

۶-نیمی از مخلوط پسته و گردو را روی سطح خمیر بپاشید.

۷-دوباره با ۱/۳ دیگر از خمیر لایه‌ها را همراه با کره ادامه دهید. نیمه باقیمانده از مخلوط گردو و پسته را روی سطح خمیر بپاشید.

۸-تا آخر همین کار را با باقیمانده خمیر تکرار کنید.

۹-کره باقیمانده را روی لایه خمیر آخر بریزید. با استفاده از چاقو، خمیر‌ها را تا عمق به صورت لوزی لوزی برش دهید.

۱۰-ظرف را در فر به مدت ۱ ساعت و نیم قرار دهید.

۱۱-در همین زمان، در یک قابلمه، باقیمانده شکر را با ۱ پیمانه آب بر روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید.

۱۲-عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس اجازه دهید به مدت تقریبا ۲۵ دقیقه بدون هم زدن خوب داغ شود و حباب‌هایی روی آن بیفتد.

۱۳-شربت تهیه شده را کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس آبلیو و آب پرتقال را اضافه کنید.

۱۴-ظرف را از فر خارج کنید و شربت تهیه شده را بر روی خمیر بریزید. دوباره خمیر را از تکه‌های برش داده شده با چاقو از هم جدا کنید.

۱۵-تکه‌های برش داده شده را در ظرف مناسب بچینید و روی آن را با پسته تزئین کنید|استانبول مگاپولیتن|

Image result for ‫باقلوا استانبولی‬‎

روش دوم

مواد لازم:

برای شربت:

شکر: ۵ لیوان

آب: ۳-۵ لیوان

آبلیمو: نصف قاشق چایخوری

برای خمیر:

آرد: ۴ لیوان

شیر: ۱ لیوان

مایه خمیر: ۱ پاکت

روغن آب شده: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

گردو خرد شده: ۲۵۰ گرم

نشاسته گندم: ۵۰۰ گرم

روغن داغ: ۱۵۰ گرم

شیرینی باقلوا استانبولی

طرز تهیه:

۱-از اختلاط مواد، یک خمیر نرم و یک دست بدست آورید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را به حال خود بگذارید تا اصطلاحاً ور بیاید.

۲-خمیر را به ۳ قسمت مساوی قسمت کنید و از هر قسمت ۱۶ تا ۱۸ عدد خمیر به اندازه یک گردو برداشته، هر کدام را در دست به شکل گردو درآورید.

۳-اکنون هر خمیر کوچک را با وردنه به اندازه یک بشفاب غذاخوری پهن کنید، وسط آن مقداری نشاسته ببریزید و خمیر‌ها را لایه به لایه روی هم پهن کنید (۱۶ یا ۱۸ ورق خمیر روی هم).

۴-آخرین لایه را بدون ریختن نشاسته روی لایه‌های دگیر بگذارید.

۵- اکنون ۳ گروه خمیر ۱۶-۱۸ ورقه‌ای نشاسته زده شده بدست آمده. یک سینی فر گرد را چرب کرده و با وردنه هر گروه خمیر ۱۶-۱۸ ورقی را به اندازه سینی باز کنید. خمیر گروه اول را در داخل سینی پهن کرده و روی آن نصف گردوی پودر شده بپاشید و آن را خوب به همه جای لایه پخش کنید.

۶-دومین گروه از خمیر‌ها را باز کنید و روی خمیرهای قبلی داخل سینی پهن کنید. بقیه گردو‌ها را روی آن پخش کنید.

۷-آخرین گروه خمیرهای باز شذه را روی خمیرهای قبلی داخل سینی پهن کنید. خمیر داخل سینی را به شکل دلخواه برش دهید و روی آن را طوری که به هر طرف آن پخش شود روغن داغ بریزید.

۸-مواد را در فر با دمای ۲۰۰ سانتیگراد بگذارید تا روی خمیر‌ها سرخ شود.

۹-بعد از پخته شدن آن‌ها را از فر در آورده، بگذارید سرد شود.

۱۰-بعد از سرد شدن شربت آماده و نیمه گرم را روی آن‌ها ریخته و ۴-۵ ساعت صبر کنید تا شیرینی باقلوای شما آماده خوردن شود


مطالب پیشنهادی:

شیرینی مرنگ پشمکی

شیرینی پنیری

شیرینی بادامی با هل و کاکائو 

ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی

سفارش و خرید کیک عروسی

شیرینی باقلوا


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



 Image result for ‫شیرینی باقلوا‬‎


 مواد:

تخم مرغ 3 عدد  .  شیر 1 لیوان  .  ماست 1 لیوان  .  روغن مایع 1 لیوان

بیکینگ پودر 1 بسته  .  مغز گردو 500 گرم  .  کره 400 گرم  .  پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری

پودر هل 1 قاشق غذاخوری  .  آرد سفید مقدار لازم  .  پودر نشاسته مقدار لازم

 

شربت باقلوا

 

شکر 4 لیوان  .  اب 4 لیوان  .  آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

 

باقلوا

Image result for ‫شیرینی باقلوا‬‎ 

طرز تهیه : تخم مرغ ها ، شیر و ماست را با روغن مایع مخلوط کنید ، پس از اینکه خوب مخلوط شدند بکینگ پودر و آرد را به ان اضافه نمائید ( ارد را قاشق قاشق اضافه کنید ) تا خمیری لطیف بدست بیاید ، ارد را تا اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد ، خمیر اماده شده را چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید و رویش را با دستمالی مرطوب بپوشانید.

 

از خمیر تکه هایی کوچک به اندازه یک گردو جدا کنید ، روی هر تکه را  کمی پودر نشاسته بپاشید سپس به کمک وردنه پهن کنید تا خمیر بسیار نازک شود ، خمیرها را به همین صورت اماده کنید.

 

باقلوا

 

کف سینی فر را چرب کنید ، لایه ای از خمیرها کف سینی بچینید و رویش کمی نشاسته بپاشید سپس لایه دیگری قرار دهید ، تا 5 طبقه روی هم به همین صورت قرار دهید و پودر نشاسته بپاشید.

 

پس از اینکه 5 طبقه از ورقه های خمیر روی هم  قرار دادید مغز گردوهای خرد شده ، پودر دارچین و پودر هل را مخلوط کنید و روی تمام سطح خمیر بپاشید و با قاشق کمی فشار دهید تا  خمیرهای لایه پایینی کمی بهم بچسبند و فضای خالی میان خمیر و گردوها نیز پر شود.

 

باقلوا

 Image result for ‫شیرینی باقلوا‬‎

پس از اینکه تمام مغزهای گردوها را قرار دادید مانند ابتدای کار لایه لایه روی گردوها را با خمیر بپوشانید و اینکار را نیز تا 5 طبقه انجام دهید ، با دست روی خمیر را کمی فشار دهید تا تمام لایه های زیری بهم بچسبند.

 

با چاقو خمیر باقلوایی که درون سینی چیده اید را بصورت مربع یا مثلث برش بزنید ، سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ، کره را اب کنید و روی خمیرها بریزید ، سپس باقلوای اماده و برش خورده را در طبقه وسط فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 45 دقیقه قرار دهید.

 

شربت باقلوا : درون قابلمه ای شکر و آب بریزید و بگذارید جوش بیاید و کمی غلیظ شود سپس به ان آب لیمو اضافه کنید و چند دقیقه پس از ان روی گاز بردارید و ارام ارام روی باقلوایی که سرد شده است بریزید ( دقت کنید که یکی سرد و دیگری داغ باشد ).

 

نکته ها : میتوانید بجای ابلیمو از گلاب نیز استفاده کنید ، بجای گردو میتوانید از مغز پسته یا بادام و … استفاده کنید ، سعی کنید ورقه های خمیر بسیار نازک شود ، شکل باقلوا میتواند مربعی یا لوزی باشد ، میتوانید بجای شیره از عسلی که گرم شده است استفاده کنید و روی باقلوا بریزید.

 

مقدار ارد باید به اندازه ای باشد که بتوانید به خمیر شکل دهید و نیازی به استفاده از ارد زیادی نیست چون نان را سفت میکند دلیل استفاده از خمیرهای تکه تکه برای راحتی کار است ، استاد کاران حرفه ای برای هر لایه از یک خمیر کامل استفاده میکنند ، میتوانید به جای تهیه خمیر از خمیر فیلو ( یوفکا ) هم برای تهیه باقلوا استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی:

شیرینی مرنگ پشمکی

شیرینی پنیری

شیرینی بادامی با هل و کاکائو 

ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی

سفارش و خرید کیک عروسی


شیرینی بادامی با هل و کاکائو


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫شیرینی بادامی‬‎


 مواد:

آرد 2 لیوان  .  آب گرم  3 قاشق  .  ماست رقیق 3 قاشق  .  پودر کاکائو 1 و 1/2 قاشق

تخم مرغ 2 عدد  .  کره 1/2 لیوان  .  هل آسیاب شده 1 قاشق  .  شکر 1/2 لیوان

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری  .  جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری  .  خلال بادام 1/2 لیوان

 

طرز تهیه:

 فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید و قالب شیرینی را حاضر کنید.

 

شکر و کره را با همزن برقی خوب مخلوط کنید تا نرم و خامه ای شود. تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا کرم رنگ و کمی کشدار شود. در ظرفی دیگر کاکائو و آب را باهم مخلوط کنید. سپس ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط بدست آمده را وارد ظرف کره و تخم مرغ کنید.

 

آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین را نیز در یک کاسه خوب باهم یکدست و مخلوط کنید. سپس به تدریج و آرام آرام آن را وارد مایه شیرینی کنید و هم بزنید. در نهایت خلال بادام و هل آسیاب شده را به مواد شیرینی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

مواد شیرینی را در قالبها تقسیم کنید و بریزید. و سپس آن را به مدت 12 تا 15 دقیقه درون سینی وسط فر قرار دهید تا شیرینی ها خوب بپزند.

 مطالب پیشنهادی:

طرز تهیه شیرینی مربایی

شیرینی مرنگ پشمکی

شیرینی بادامی با هل و کاکائو

ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی

ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی‬‎


مواد : سفیده تخم مرغ 3 عدد  .  شکر سفید 1/4 فنجان  .  پودر کاکائو  3 قاشق

خاک قند 1 و 2/3 فنجان  .  آرد بادام (بادام آسیاب شده) 1 فنجان  .  عصاره وانیل

 

,طرز تهیه ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی,

 

طرز تهیه: برای تهیه ماکارون به قالب سیلیکنی نیاز دارید. پس قالب را آماده کنید.

 

سفیده های تخم مرغ را به کمک همزن آنقدر بهم بزنید تا کاملا کف کند، سپس شکر سفید را اضافه کنید و هم بزنید تا براق و پفی و زیبا شود. خاک قند و پودر بادام را در ظرفی جداگانه به آرامی باهم الک کنید.

 

,طرز تهیه ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی,ماکارون,طرز تهیه ماکارون,طرز تهیه انواع شیرینی خشک

 

 

مخلوط پودر بادام را روی مخلوط سفیده آرام آرام بپاشید و هم بزنید. حدودا 1/3 یا کمتر از مایه ماکارون بردارید و برای پر کردم مغز آن نگهدارید. بقیه مایه را با تقریبا 1/2 قاشق چایخوری وانیل مخلوط کنید تا کمی رنگ بگیرد.

 

 

,طرز تهیه ماکارون فرانسوی با مغز شکلاتی,ماکارون,طرز تهیه ماکارون,طرز تهیه انواع شیرینی خشک

 

مایه ماکارون را در قیف پلاستیکی بریزید و به صورت گرد روی قالب سیلیکونی بریزید. قالب را به مدت 1 ساعت در فر 140 درجه سانتی گراد قرار دهید. شیرینی ها را تا زمانی که کمی قهوه ای کم رنگ شوند بپزید.

 

در حین پخت ماکارون مایه مغزی را با چند قاشق پودر کاکائو مخلوط کنید و روی شیرینی ها بریزید و آنها را ساندویچی کنید.


مطالب پیشنهادی:

نکاتی در مورد فرم دهی خامه 

خرید کیک پز

شیرینی مرنگ پشمکی

پای آناناس

طرز تهیه نان صبحانه ی شیرین 

تهیه کیک شیفون لیمویی

طرز تهیه یک فنجان اسپرسو 

شیرینی مرنگ پشمکی


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/






,shirini,shirini marang,شیرینی,طرز تهیه انواع شیرینی خشک



t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



مواد: سفیده تخم مرغ 2 عدد  .  کرم تار تار 1/8 قاشق چایخوری  .  پشمک شکری 1/2 لیوان

 

طرز تهیه : فر را با کمترین درجه حرارت روشن کنید تا گرم شود.

 

سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود ، کرم تار تار را اضافه و با قاشق مخلوط کنید سپس سفیده ها را مجدد با همزن بزنید تا حالت برفی پیدا کند.

 

در این مرحله پشمک را به سفیده ها اضافه کنید ( پشمک را از قبل خوب با میکسر پودر کنید ) ، پس از اضافه کردن پشمک چند دقیقه با همزن بزنید تا مایه مرنگ خوب غلیظ و کشدار شود ( مایه مرنگ را بین دو انگشت امتحان کنید تا پشمک خوب حل شده باشد ).

 

داخل قیف ماسوره ستاره ای بگذارید ، مایه مرنگ را داخل قیف بریزید ، ته سینی فر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و با فاصله شیرینی ها را روی کاغذ بزنید ، سینی را داخل فری که از قبل گرم کرده اید به مدت 1 ساعت و نیم قرار دهید سپس فر را خاموش کنید و چند ساعت بگذارید شیرینی ها داخل فر در بسته بمانند.

 

بهتر است بگذارید 1 شب مرنگ ها در فر باقی بمانند ، پس از این مدت زمان مرنگ های خشک و شکننده را به ظرف اصلی منتقل کنید.


مطالب پیشنهادی:

طرز تهیه شیرینی مربایی

خمیر فوندانت

سفارش و خرید کیک عروسی

آموزش مرحله به مرحله نان خامه ای

شیرینی خامه ای را کم بخورید

شیرینی پنیری



t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫طرز تهیه شیرینی پنیری‬‎


این هم یه شیرینی برای اونهایی که دوست ندارند شیرینیشان شیرین باشد.


آرد یک پیمانه

آرد سبوس دار نصف پیمانه

نمک نصف ق چ

پنیر چدار رنده شده نصف پیمانه

کره جاند 100 گرم

زرده تخم مرغ 3 عدد

آب یخ 1 ق غ


آردها و نمک و پنیر چدار را با هم در مخلوط کن بریزید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید (حدود 10 ثانیه).

 کره را به تکه های کوچک خرد کنید و آن را داخل مخلوط کن، کاملاً با مواد دیگر ترکیب نمایید.

 سپس در حالی که مخلوط کن در حال چرخیدن است، آب سرد و زرده تخم مرغ را اضافه کنید. در این زمان خمیر شبیه دانه های کوچک به نظر می‌رسد.

 مخلوط کن را خاموش نمایید و مواد را در کاسه ای بریزید و با دست کاملاً ورز دهید.

 همه مواد را با دست به صورت یک توپ بزرگ دربیاورید. آن را میان پلاستیک قرار دهید و با وردنه صاف کنید. خمیر را کاملاً با پلاستیک بپوشانید طوری که هوایی به داخل آن نفوذ نکند. سپس آن را حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. 

 دمای فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

 سطح صافی را کاملاً با آرد بپوشانید و خمیر را روی آن پهن کنید. با وردنه خمیر را صاف کنید طوری که به ضخامت 5 میلی‌متر برسد. با استفاده از قالب مناسب، خمیر را به شکل مورد نظر برش بزنید.

 سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیرها را روی آن بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. 

 صبر کنید تا شیرینی‌ها سرد شوند و بعد آن‌ها را میل بفرمایید.


چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

Image result for ‫خشم و عصبانیت در ارتباط با همسر‬‎




وقتی شما کاربران عزیز از ما می خواهید در مورد برخی مشکلات، راه حل های پیشنهادی خود را ارائه دهیم، جای خوشحالی است که برای مسئله زندگی تان به دنبال راه حل می گردید و نمی خواهید صورت مسئله را پاک کنید.همسر ما جزیی از وجود و هویت ماست. اینکه در دین ما طلاق حلال است، به هیچ وجه مجوزی برای اقدام به جدایی با دیدن اولین مشکلات و ناهنجاری ها نیست؛ بلکه طلاق آخرین راه حل است، وقتی تمام مسیرها را رفته و به بن بست رسیده ایم.


در این مقاله ما حرف های درگوشی را با برخی خانم ها مطرح می کنیم .برای آنها که می خواهند زندگی شان بهتر شود و به همسرشان کمک کنند تا در جهت رفع مشکلات رفتاری و بهبود ارتباط در خانه گام بر دارد. البته فراموش نکنید که گام اول مخصوص خود شماست. شمایی که می خواهید همسرتان تغییر کند، اگر خودتان هیچ تغییری در منش و رفتارتان ندهید، به او الهام نخواهد شد که عصبانیتش در خانه آزاردهنده است و یا بهتر است کمی به وضع ظاهر خود برسد و یا اگر به حرف های شما گوش دهد، زندگی تان شیرین تر می شود. این شما هستید که خواهان تغییرید پس باید دست به کار شوید.


دنیای زنانه و مردانه به خاطر تفاوت های طبیعی که دارد، ممکن است برای هر کدام از زن و مرد، مشکل ساز شود. بسیاری از رفتارهایی که ما زن ها نامطلوب می دانیم، برای مردان طبیعی است و بر عکس. زمان می برد تا به این تفاوت ها عادت کنیم و بپذیریم که او مثل ما نیست و بجز این موضوع، تفاوت های فردی هم اثرگذار است.


اگر قصد دارید مشکلی را در همسرتان  اصلاح کنید، خوب توجه داشته باشید که شاید رفتار شوهرتان غیرمعمول نیست و حساسیت بیش از حد شما یا عدم شناخت تان از روان شناسی جنس مخالف، باعث شده تا آن عادت رفتاری، به نظرتان نامناسب بیاید.


اما گاهی رفتاری از حد معمول خارج شده و آرامش زندگی را مختل می کند؛ یکی از این رفتارها که در مردها بیشتر مشاهده می شود، خشونت و عصبانی بودن است.


مشکل خشونت در خانواده از آنجا بسیار آسیب زاست که بچه ها هم در چنین محیطی رفتار نامناسب والد خود را آموخته و رفتارهای عصبی از خود نشان می دهند. علاوه بر این خود فرد خشن نیز آسیب های زیادی را می بیند و برای بسیاری از بیماری ها مستعد خواهد بود. پس اگر شوهر عصبانی دارید، به دنبال راه حلی مناسب برای رفع این رفتار در او باشید.


مثل تمام مشکلات زندگی، نیم نگاهی به علت آن بیاندازید.کمک می کند تا نگاه جامع تری به مشکل تان پیدا کنید. با خودتان بگویید: چرا همسرم عصبانی است؟


هر رفتاری از ما انسان ها سر می زند، علتی دارد که با شناخت درست آن، می توان از آن جلوگیری کرد. چطور وقتی دل درد داریم به دنبال علتش می گردیم تا داروی مناسبش را پیدا کنیم؟ برای درمان مشکلات رفتاری نیز باید چنین کنیم.


تربیت خانوادگی او را بررسی کنید. تجاربی که قبل از ازدواج داشته، مشاهداتی که از رفتار والدینش انجام داده است و کمبودها و مشکلاتی که در زندگی با آن رو برو شده است. البته وقتی به دنبال علت رفتار نامناسب او هستید، مراقب باشید تا باعث تحقیر و تخریبش نشوید.


تأثیر مشکلات را شوخی نگیرید. گاهی شکست ها و مشکلات زندگی، تأثیر زیادی بر روحیه فرد می گذارد. مخصوصاً اگر عصبانیتش همیشگی نبوده و به تازگی بیشتر شده باشد. ممکن است یک مشکل شغلی دارد که نمی تواند با شما مطرح کند. این روزها مرد بودن سخت است! سعی کنید بفهمید پشت این رفتار نامناسب چه چیزی نهفته است.


گاهی میزان خشونت مرد به حدی بالاست که باید از یک مشاور و متخصص کمک بگیرید. اگر همسرتان راضی شد با شما به مشاور مراجعه کند، کارتان ساده تر می شود. در غیر این صورت باید تنها مراجعه کنید و راهکارهایش را انجام دهید. گاهی عصبانیت افراد بخاطر کمبود ویتامین یا کم و زیاد شدن هورمون های بدن است که با دارو درمان می شود.


اما به طور معمول سبک زندگی نامناسب و الگوگیری غلط، باعث بروز خشونت رفتاری و کلامی است. اگر همسرتان در کودکی یاد گرفته فریاد بزند یا اگر بخاطر مشکلات، زودرنج شده، شما در مقابلش انعطاف بیشتری بخرج دهید.


برای برخورد با یک شوهر عصبانی فراموش نکنید که درجه صبر و تحمل خود را بالا ببرید. در هر صورت طرف مقابل شما آستانه تحمل پایینی دارد، پس اگر شما هم اینگونه باشید، انفجار در خانه تان حتمی خواهد بود.


بهتر است مطمئن شوید که مقصر شما نیستید. شاید لجبازی، نحوه حرف زدن و یا رفتارهای تان، او را عصبی می کند. شاید تغییر در برخی رفتارهای تان کمک کند تا او نیز آرام تر شود.


می توانید در زمان آرامش او، کمی در این باره صحبت کنید. البته مراقب باشید که نحوه گفتگوی تان به صورتی نباشد که فکر کند محاکمه می شود وگرنه بیشتر عصبی شده و به نتیجه ای نمی رسید. بگذارید حس کند وارد یک گفتگوی دوطرفه شده است. بگذارید او هم مشکلات شما را بیان کند و صادقانه گوش دهید. زمانی که نوبت به شما رسید، در مورد رفتار همراه با خشونت او حرف بزنید. آثار رفتارش را به او گوشزد کنید. نمونه هایی را به او یادآوری کنید که بخاطر عصبانیت، پشیمان شده و ضرر کرده است.


با محبت از او بخواهید آرام تر باشد و با عصبانیت خود، باعث کم شدن محبت تان نشود. به او بگویید که چقدر دوستش دارید. انسان های عصبانی بخاطر ظاهر خشن خود، محبت کم تری دریافت می کنند؛ در حالی که نیاز آنها به محبت، بیشتر است. گاهی یک چرخه معبوب درست می شود. خشونت بیشتر، روابط را تخریب می کند و عاطفه کمتر، به عصبانیت می انجامد.


وقتی همسرتان از عشق شما مطلع شود، سعی بیشتری برای تغییر رفتار خواهد داشت؛ اما به یاد داشته باشید روزی سه وعده؛ صبح، ظهر و شب قرص صبر بخورید!


برای اینکه شما آرام باشید و در برنامه تان موفق تر شوید، به نکات مثبت او فکر کنید. به زمان هایی که عصبی نیست و کارهایی که برای شما انجام داده است. از خداوند کمک بگیرید و به این ترتیب، با صبر و مقاومت خود، آرام ارام او را تغییر دهید.


می شود یک برنامه کنترل خشم در خانه پیاده کرد. قرارهای ساده ای که می تواند فضا را آرام کند. مثلاً از همسرتان بخواهید هر گاه ازرفتار شما عصبانی شد و خواست فریاد بزند، اتاق را ترک کند و مدتی را تنها باشد تا خشمش فرو بنشیند.


شما هم موقعیت «بگو مگو» را در خانه ایجاد نکنید. شاید اگر سکوت کنید او هم بعد از چند فریاد، شرمنده شود! در اینصورت بازی به نفع شما پایان می یابد.


قصد ما به هیچ وجه تبرئه کردن مرد عصبانی که فریاد می زند و یا دشنام می دهد، نیست. او باید رفتارش را کنترل کند، اما بدانید که خداوند به زن ها قدرتی داده که می توانند اثرگذاری عاطفی بالایی داشته باشند. از این قدرت استفاده کنید.


اما باز هم تکرار می کنم که برخی از انواع خشونت که بیش از حد هستند نیاز به بررسی متخصص دارند و تلاش شما ممکن است اثرگذار باشد، اما مشکل به طور کامل رفع نمی شود.


در هر صورت این مشکلی است که که باید آن را برطرف کنید. کوتاه نیایید و برای آرام شدن زندگی تان تلاش کنید. افق زندگی تان از این پنجره روشن خواهد شد.

http://mehrkhane.com/


۷ تکنیک برای جلوگیری از پرخاشگری همسر

Image result for ‫خشم و عصبانیت در ارتباط با همسر‬‎




خیلی وقت‌ها همسران بر سر یک مسئله هر چقدر هم بی‌ارزش با هم اختلاف عقیده پیدا کرده و بار‌ها و بار‌ها از دست هم عصبانی می‌شوند. گاهی اوقات این عصبانیت ساعت‌ها طول کشیده و تبدیل به یک معضل می‌شود و‌گاه زود به پایان می‌رسد اما نکته اینجاست که چگونه در مواقع عصبانیت خود را کنترل کنیم تا به معضلات جدی‌تر گرفتار نشویم.اختلاف نظر بین دو نفر طبیعی است. طبیعی‌تر از آن اختلاف نظر میان دو جنس مخالف است. درست است که همسران اغلب به تصور داشتن تفاهم با هم ازدواج می‌کنند ولی این تفاهم به معنای هم عقیده بودن در همه جریانات زندگی نیست.


۱- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید: زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.

گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.

در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.


۲- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.


۳- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.


۴- با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.


۵- برای صلح پیش قدم شوید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.


۶- از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید. عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.


۷- تکنیک مه آلود: این تکنیک به شما کمک می‌کند تا عیب جویی‌های بی‌دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای بحث کردن با همسرتان درباره موضوع پیش آمده سعی کنید او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال وقتی او به خاطر خودپسندی شما عصبانی است به او بگویید «موافقم بعضی وقت‌ها درباره عواقب کار‌ها فکر نمی‌کنم اما در این راه سعی خودم را بیشتر می‌کنم» یا اگر او به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم.»

http://jamejamonline.ir/

مطالب پیشنهادی:

آیا ما خوشبختیم!!!

حل‌ مشکلات ‌اول‌ زندگی 

چگونه به عشق حقیقی دست یابیم

جاذبه در مقابل عشق

آیا عشق ورزیدن هنر است ؟


چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر

Image result for ‫خشم و عصبانیت در ارتباط با همسر‬‎


 خشم می تواند یک رنجش و ناراحتی جزیی یا در نوع حاد آن، واکنشی فیزیکی و خارج از عرف باشد. واکنش افراد مختلف در مقابل احساس خشم متفاوت است. برخی افراد خشم خود را فرو می خورند و نمی  خواهند کسی متوجه شود که آن ها تا چه حد عصبانی و ناراحت هستند. آن ها به شدت رفتار خود را کنترل می کنند و هیچ نشانه ای از عصبانیت از خودشان بروز نمی دهند. برخی افراد نیز هنگام احساس خشم، رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند. با صدای بلند فریاد می زنند، ناسزا می گویند، دیگران را کتک می زنند، آن ها را مسخره می کنند، به صحبت دیگران گوش نمی کنند و حقوق دیگران را نادیده می گیرند.


برخی دیگر زمان احساس خشم آرام ولی محکم صحبت می کنند و سخن دیگران را قطع نمی کنند، همچنین احساسات خود را شفاف و محترمانه بیان می کنند آن هم بدون این که حقوق دیگران را نادیده بگیرند. به این رفتارها، رفتارهای جرات مندانه می گویند. فرد با کمک رفتار جرات مندانه می تواند بدون پرخاشگری، بددهنی و خودخوری به دیگران نشان دهد که عصبانی و ناراحت شده است. درادامه راهکارهایی برای مدیریت خشم و پرخاشگری می آید.


ناکامی اصلی ترین دلیل پرخاشگری

یکی از مهم ترین علل اصلی پرخاشگری، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود.


چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر

_ به رفتارهای درست همسرتان هر چند ناچیز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهایش بیان کنید.


_ هرگز مقابله به مثل نکنید و به بددهنی های وی پاسخ ندهید زیرا این رفتار موجب تشدید رفتار همسرتان می شود.


_ زمانی که همسرتان در وضعیت روحی مناسبی قرار دارد، درباره تاثیرات منفی بددهنی بر احساس و رفتار شما و زندگی مشترک تان صحبت کنید.


_ در صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بد دهنی دارد، سعی کنید ارتباط او را با آن ها به روش های مختلف و با تدبیر، کمتر و در نهایت قطع کنید و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستانی که رفتارهای مناسب وبهتری دارند، افزایش دهید.


_ به خودتان مسلط باشید. بسیاری از جر و بحث ها و مشکلات بین زوجین، به دلیل تسلط نداشتن آن ها بر هیجانات به وجود می آید. گاهی اوقات زوجین با واکنش نامناسب از جمله (بی اعتنایی و بی توجهی، پرخاشگری و خشونت) ناخواسته به رفتارهای اشتباه یکدیگر دامن می زنند و متاسفانه چرخه معیوبی را ایجاد می کنند به این معنا که رفتارهای منفی همسر باعث خشم و عصبانیت زوج یا زوجه می شود و رفتار خشمگین زوج یا زوجه باعث افزایش رفتارهای منفی همسرش خواهد شد. دقت کنید در این چرخه معیوب گرفتار نشوید.


توصیه هایی به همسران پرخاشگر

در ادامه راهکارهایی برای مدیریت خشم به همسران پرخاشگر ارائه می شود:


_ موقعیت را ترک کنید

زمانی که فکر می کنید در صورت ادامه بحث دیگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید ادامه صحبت تان را به زمان دیگری موکول کنید، با این کار به خود و همسرتان فرصت می دهید تا از عصبانیت و خشم فاصله بگیرید و رفتار مناسب تری داشته باشید. برای این منظور می توانید به همسرتان بگویید: «الان شرایط روحی مناسبی نداریم، ممکن است حرف هایی بزنیم که بعدا هر 2 پشیمان شویم. بهتر است در شرایط بهتری با یکدیگر صحبت کنیم» یا این که «من الان عصبانی ام، بعدا در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.»


_ احساس منفی خود را بیان کنید

نکته مهم این است اگر ناراحتی خود را به زبان نیاورید کسی نمی داند که شما چه احساسی دارید. به جای نمایش خشم و پرخاشگری (به طور مثال اخم کردن، سخن نگفتن، داد و فریاد زدن، فحاشی و بددهنی) با استفاده از کلمات مناسب احساس خود را بیان کنید. در زبان فارسی واژه های گوناگون و متنوعی برای بیان احساسات و افکار وجود دارد. مثلا بیان کنید «زمانی که به حرف های من توجه نمی کنی، ناراحت می شوم». با بیان احساسات خود، زمینه مناسبی را برای حل مشکلی که چنین احساساتی را به وجود آورده است، فراهم می کنید.


_ مراقب کلام خود باشید

تحقیر، توهین، تهدید، سرزنش و پرخاشگری نکنید. دقت کنید اگر صدای تان بلندتر از همسرتان باشد یا به تندی و با پرخاشگری با وی صحبت می کنید کمی مکث کنید تا آرام شوید. دشنام و ناسزا بحث را به مشاجره تبدیل می کند. همچنین گاهی می توانید موضوع بحث را تغییر دهید. برای مثال فرض کنید در خلال بحث به جای پاسخ «نه» از ناسزا استفاده شود. از این لحظه به بعد خواهید دید که موضوع بحث هر چه باشد، به رد و بدل دشنام میان دو فرد تبدیل می شود.


_ به پیامد رفتار خود فکر کنید

فحاشی و بددهنی از اعتبار و احترام شما می کاهد، روابط شما را با دیگران به خطر می اندازد، موجب آزار دیگران می شود و مهم ترین پیامد آن این است که شرایط را بحرانی تر و سخت تر می کند.


_ خود را آرام کنید

تکنیک هایی مانند تنفس عمیق، شست و شوی دست و صورت، نوشیدن آب و پیاده روی در کاهش خشم و عصبانیت موثر است.


_ مسائل و مشکلات خود را حل کنید

به این موضوع فکر کنید که آیا فحاشی و بددهنی به حل مشکل شما کمکی خواهد کرد؟ فحاشی نه تنها به حل مشکل کمکی نمی کند بلکه به تیره شدن روابط بین شما و اطرافیانتان می انجامد. بدین منظور نخست مشکل خود را به طور دقیق تعریف و سپس راه حل هایی برای آن انتخاب کنید، آن گاه نکات مثبت و منفی هر راه حل را بررسی و در پایان بهترین راه حل را انتخاب کنید.


_ از عذرخواهی نترسید

اگر متوجه شدید رفتار شما باعث ناراحتی و عصبانیت همسرتان شده است، عذرخواهی کنید. این موضوع برای ترمیم رابطه و کاهش اثرات زیانبار پرخاشگری ضروری است.

http://www.beytoote.com/

مطالب پیشنهادی:

چرا زنان از برقراری رابطه جنسی با همسر خود لذت نمی برند؟ 

اختلافات دوران نامزدی

سراشیبی مسیر زندگی

برای ازدواج چقدر به معیارهای تان توجه می کنید؟

عصبانیت و زندگی مشترک

حل‌ مشکلات ‌اول‌ زندگی

خشم و عصبانیت در ارتباط با همسر

Image result for ‫خشم و عصبانیت در ارتباط با همسر‬‎




در ایران یکی از عمده ترین علت‌های مرگ و میر جوانان پرخاشگری آن‌ها به یکدیگر است. نگاهی کوتاه به اطراف نشان خواهد داد که همان‌گونه که الیوت ارونسون گفته است عصر ما عصر پرخاشگری است.پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می‌گیرد. بر اساس تعریف عملیاتی ارائه شده، پرخاشگری تمایل یه شرکت در اعمال آسیب‌زای فیزیکی و روان شناختی برای کنترل اعمال دیگران است.




خانواده می‌تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از:

-نحوه برخورد والدین با نیازهای کودک

- وجود الگوهای نامناسب

- تاثیر رفتار پرخاشگرایانه

- تنبیه والدین و مربیان


عوامل محیطی


عواملی که در پیرامون انسان هستند می توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری یا تعدیل آن اثر گذار باشد که برخی از اینگونه عوامل عبارتند از:


زندگی در ارتفاع خیلی بلند تغذیه ناقص الگوهای اجتماعی رسانه های گروهی و بازیهای ویدیوئی و زندگی در محیط های شلوغ پرازدحام و پر سر و صدا.'


با این مقدمه احتمالا متوجه شده اید که بی تردید خشم و عصبانیت زمینه ساز ایجاد حس تنهایی و در نتیجه افسردگی و مختل شدن نظام زندگی خصوصا زندگی زناشویی است.


افرادی که جنبه خودکنترلی آنها تا حدودی کم است می بایست مسئولیت این جبهه گیری ها را بر عهده گرفته و برای درمان خود از انجام توصیه های مشاورین امر غفلت نورزند چرا که ادامه دار شدن این پرخاشگری در کانون خانواده خصوصا در قبال همسر می تواند موجبات تزلزل نظام خانواده را ایجاد کند.


لذا در ادامه به خانمهایی که دارای همسر عصبانی و پرخاشگر هستند این توصیه ها را ارایه می دهیم:


* ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل ساز اصلی خودتان نیستید.


باید یقین کنید که اشتباه نمی کنید. سپس می توانید مطمئن باشید که طغیان شوهر پرخاشگر، ریشه در مشکلات خودش دارد و رفتار شما سبب پرخاشگری وی نیست.


* اگر مطمئن شوید که بددهنی شریک زندگیتان ریشه


در زندگی سخت گذشته ی او دارد و یا به مسایل ژنتیکی و وراثتی مربوط است، آرامش بیشتری خواهید یافت و آگاهی شما به اینکه عامل به وجود آمدن پرخاشگری همسرتان نبوده اید، سبب آرامش شما خواهد شد.


* آگاهی دقیق از میزان و زمان بددهنی همسرتان، به شما کمک می کند از تهاجم او آسیب کمتری ببینید.


* فردى که از همسرش توجه، عاطفه و محبت مى خواهد باید توجه داشته باشد که دیگرى نیز این حق را دارد که چنین انتظارى داشته باشد.


از سوى دیگر، درک نیازهاى واقعى و طبیعى همسر به دور از اینکه به آن اعتقاد داشته باش یا نه، برآورده کردن آن موجب رضایت از زندگى مى شود و بى توجهى به آن خودخواهى است.


* با قاطعیتی آمیخته با احترام، از او بخواهید عادت خویش در به کار بردن زور و قدرت مردانه را ترک کند، لازم است به او بگویید تا خواسته های شما را دقیقا ندانم نمی توانم کاری برای شما بکنم. خوب است تا در این مورد وارد مذاکره شویم و با مصالحه پیش ببریم. لذا وقتی که احساس پرخاشگری دارد بایستی به خودش زمان بدهد، قدم بزند تا بتواند ناراحتی حقیقی و گله هایی را که با شما دارد؛ از عصبانیت ناشی از مشکلاتی مانند مسائل مربوط به کارش را تشخیص داده و با هم قاطی نکند. آنگاه گفتگو را از سر بگیرد.


حتی امکان دارد بخواهد به اتاقی دیگر برود و به بالش ضربه بزند.(اطاقش را خالی کند) تازمانی که از رفتار خود پشیمان شود و بتواند ناراحتی های بیرون از منزل را درمان کند. به او اجازه بدهید بداند علی رغم اینکه از او حمایت می کنید تا خودش را از شر خشم کهنه پاکسازی کند، نباید آن را به شما منتقل کند.


* همسر پرخاشگر شما، نیاز دارد از کمکهای تخصصی بهره مند شود تا خشم خود را بشناسد و درمان کند. شوهر شما وقتی با شما قهر می کند و یا احتمالا الفاظ رکیک به کار می برد به احتمال زیاد از خودش متنفر می شود، اما چون راه و روش دیگری نمی شناسد و نمی داند چطور باید عمل کند این گونه عمل می کند. شما می توانید به متخصص خبره ای مراجعه کنید تا همسرتان مدیریت خشم را فرا بگیرد و منشا اولیه عصبانیت او پیدا شود.


* ضمن اینکه در مقابل شوهر خود که وجودش در زندگی شما مهم و مۆثر است، باید از موضع خود حمایت کنید برای تغییر اوضاع نیز باید طوری عمل کنید و قدم پیش بگذارید که پایه های اصلی زندگی تان استحکام خود را از دست ندهد. یکی از این راه ها، جلب حمایت اطرافیان است.


می توانید برای تسکین احساسات برانگیخته ی خود:

-به دوستان دیگرتان توجه بیشتری کنید.

-برای انجام امور روزمره وقت بیشتری صرف کنید.

-در فعالیت اجتماعی شرکت کنید و بدین ترتیب برای به دست آوردن فرصت های طلایی و چگونگی بهبود بخشیدن به روابط خود با دیگران تلاش کنید.


مطالب پیشنهادی:

راه های غلبه بر عصبانیت

مردان و رازهای همسرداری

مهارتهای لازم در رابطه جنسی 

چگونه با همسر پرخاشگر رفتار کنیم؟ 

چند اصل عمده در تفاهم میان زن و شوهر



از اشتباهات زیر دوری کنید تا زندگی مشترک شما دوام یابد.



درست است که همه مردم دوست دارند بهترین و سعادتمندترین زندگی مشترک را داشته باشند، ولی بعضی کارها که شاید متوجه آنها هم نباشید، به رابطه شما آسیب می زنند. در واقع شما عمداً این کارها را انجام می دهید، زیرا معتقدید که کار درستی هستند، ولی درست برعکس آن صحیح است. از اشتباهات زیر دوری کنید تا زندگی مشترک شما دوام یابد.


سکوت می کنید.

1. صبر می کنید تا شوهرتان در صورت نیاز به چیزی به حرف بیاید.


آقایان دوست دارند قوی باشند، نه آسیب پذیر و بسیاری از آنها حس می کنند که نمی توانند به داشتن نیازهای بیشتری اعتراف کنند. اگر او حس کند که شما زیادی سرتان شلوغ است یا نیاز او را قبول نمی کنید، ساکت می ماند و درمانده می شود. از او بپرسید که به چه فکر می کند و چه می خواهد. صبر نکنید تا خودش آن را مطرح کند، زیرا به احتمال زیاد هرگز این کار را نخواهد کرد.


کمی تشکر کنید.

 2. شما به شوهرتان نمی گویید چقدر از او سپاسگزارید.


چه او نان آور باشد چه پدری بیکار باشد، باید از تلاش های او قدردانی کنید، در غیر این صورت فکر می کند سربار است. حتی اگر شما هم پا به پای او کار می کنید، باید تشکرات قلبی خود را به او نشان دهید. کمبود تقدیر و سپاسگزاری در زندگی مشترک بیزاری می آفریند.


گودال های عشقی

3. شما کمبود شور جنسی خود را نادیده می گیرید.


اگر او از شما تقاضای رابطه جنسی می کند و شما معمولاً دست رد به سینه اش می زنید، به تدریج به سوی زناشویی بی عشق خواهید رفت. اگر شما حال و حوصله اش را ندارید، این مسئولیت به گردش شماست که دلیلش را بفهمید. شاید دلیلی روانی یا عاطفی داشته باشد، ولی اینکه به این مشکل رسیدگی کنید، نشان می دهد که برایتان مهم است. با پزشک خود حرف بزنید و راه حلی پیدا کنید. اینکه این قضیه را نادیده بگیرید، انگار او را نادیده گرفته اید.


عمل کردن بهتر از حرف زدن است.

 4. شما شکایت می کنید که او به شما محبت نمی کند، در حالیکه این کار را می کند.


شوهرتان هر چقدر هم یک دل نه صد دل عاشق شما باشد، به احتمال زیاد درباره آن با شما حرف نمی زند. او احساسات خود را از طریق پدری کردن برای بچه ها و یا زدن چمن های باغچه نشان می دهد. با آنکه شما منتظر گفتگویی طولانی در مورد عشق هستید، ولی نباید این نوع بیان احساسات و عشق و حمایت او را نادیده بگیرید.


رقبای پیشین

 5. بطور ناخودآگاه خواستگارهای قبلی خود را بت می کنید.


بعضی از خانم ها با گذشت زمان و محو شدن بدی های خواستگاران پیشین، از آنها تعریف و تمجید می کنند. یادتان باشد که این کار بر روابط محکم هم تأثیر منفی می گذارد. صحبت کردن در مورد خوبی های خواستگاران قبلی، جر و بحث های بدی را با همسرتان شروع می کند. باید روی بهترین ویژگی های همسرتان تمرکز کنید و بجای مقایسه او با دیگران، ارتباط بهتری با او برقرار کنید.


خبر بد

 6. معتقدید همه مردها بد هستند.


شاید در گذشته از سوی بعضی ها بدی هایی دیده باشید و منتظر باشید که شوهرتان هم مثل آنها شود. مشکل بزرگ اینجاست که هرگز نمی توانید رابطه خوبی با شوهرتان برقرار کنید، اگر هنوز روی همان باورها تأکید می کنید. آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید و خودتان و دیگران را ببخشید و رفتار خود را عوض کنید. شروع تازه ای با همسرتان داشته باشید.


گمانه زنی نکنید.

 7. گمان می کنید می دانید او به چه می اندیشد.


حدس و گمان، دشمنی می آفریند. بجای آنکه با شوهرتان حرف بزنید، در ذهنتان سناریو می نویسید. هر وقت دیدید در حال گمانه زنی هستید، خودتان را کنترل کنید. نگرانی های خود را با شوهرتان در میان بگذارید و واقعیت را جستجو کنید.


تک روی

8. شما به تنهایی سعی می کنید این رابطه را ادامه دهید.


تلاش از سوی یک نفر همیشه زندگی مشترک را به مشکل و دردسر می کشاند. رابطه با دو نفر شروع می شود. اگر یکی از این دو نفر حضور نداشته باشد یا از لحاظ عاطفی غایب باشد، هیچ ارتباطی نمی ماند. همیشه حواستان باشد که آیا شما به تنهایی رابطه را پیش می برید یا خیر، در این صورت از کارشناس و مشاور بخواهید که راهنمایی تان کند.


عادلانه مبارزه کنید.

 9. زمانی که اختلاف نظر دارید، دیدگاه او را نادیده می گیرید.


اگر شوهرتان در دخل و خرج شما دخالت می کند، فوراً او را در مورد خرج های خودش سرزنش نکنید. زیرا در این صورت فقط وارد فاز حمله و دفاع می شوید و فرصتی برای درک همدیگر نمی یابید. لازم نیست در مورد همه چیز با هم توافق داشته باشید، ولی در عین حال باید دیدگاه یکدیگر را درک کنید.


جدی باشید.

 10. شما برای برقراری ارتباط روی طعنه و کنایه تکیه می کنید.


منظورمان از این جمله شوخی ها و مزه پرانی ها نیست، بلکه زمانی است که شما با استفاده از طعنه و کنایه می خواهید حرف و پیام خود را برسانید. این یک روش انفعالی-تهاجمی برای بیان عصبانیت و آزردگی است. سعی کنید بجای نیش و کنایه زدن، حرفتان را رک و جدی و واضح بگویید.


کمبود ارتباط

 11. هر روز با او تماس نمی گیرید.


شما خودتان می دانید که باید زندگی مشترک خود را تقویت کنید، ولی وقتی سرتان شلوغ می شود، دور شدن از هم آسان است. به عبارت دیگر شما به این باغچه آب نمی دهید. اگر حس می کنید که شوهرتان دیگر فقط برایتان یک همخانه است، از خودتان بپرسید که چرا از او دوری می کنید. اگر از جواب خود مطمئن نیستید، از تراپیست کمک بخواهید و مسئله را تا دیر نشده، حل کنید.


مطالب پیشنهادی:

عصبانیت را شکست دهیم

50 روش برای خلاص شدن از دست معشوقه ها

5 روش واداشتن مردان برای بیان احساست درونی

جبران صدمات عاطفی در زندگی مشترک

اختلافات دوست داشتنی با همسر 

آداب همسرداری

حل اختلافات زناشویی بدون باخت

چرا همسران قهر می کنند؟




«قهر» یکی از مهلک ترین آسیب های یک رابطه است!

 قهر، یک رفتار کودکانه است. این اولین چیزی است که باید درباره قهر بدانیم. پس هر کدام از ما که از این حربه به عنوان یک رفتار دفاعی یا رفتاری برای آزار دادن همسرمان یا به هر نیت دیگری استفاده می کنیم باید بپذیریم که اصلا به عنوان یک فرد عاقل و بالغ ظاهر نشده ایم! حتی کودکان گاهی پس از قهرهای شدید با دوستانشان پس از چند دقیقه یا چند ساعت آشتی می کنند و دوباره بازی پرنشاط خود را از سرمی گیرند، گویی به بی اهمیتی قهر پی می برند اما خیلی از آدم بزرگ ها همچنان در رفتار کودکانه خود باقی می مانند!البته ناراحت شدن و به اصطلاح «سرسنگین بودن» با همسر زمانی که از دست او ناراحت هستیم، همیشه «بد» نیست، حتی می تواند در شرایطی به عنوان راهی و نشانه ای برای آگاه کردن او از رفتار اشتباهش موثر هم باشد ولی در برخی شرایط و نه همیشه و نه برای مدتی طولانی!


وقتی قهر کردن نازکشیدن را به دنبال ندارد!

متاسفانه قهر کردن بیشتر در بانوان دیده می شود و تا وقتی همسر آن ها پا پیش نگذارد، عذرخواهی نکند و به اصطلاح «منت کشی» نکند، آن ها از چهارپای شیطان پایین نمی آیند! البته طرح این مسئله درباره خانم ها این موضوع را نفی نمی کند که بسیاری از مردان نیز به این آسیب مبتلا هستند. در مواردی که خطای همسر به صورت عمد و به دفعات تکرار می شود و راه حل های ساده احتمالی موثر واقع نمی شود، استفاده از قهر تا سطحی مجاز است. ولی تکرار آن یا طولانی شدن مدت آن، برای رابطه زناشویی بسیار مضر است.


چرا همسران قهر می کنند؟

جواد بهروزی فر، روان شناس بالینی و کارشناس خانواده، چند دلیل احتمالی را برای قهر همسران بیان می کند: گاهی زوجین نمی توانند منظور و پیام خود را به یکدیگر منتقل کنند؛ بنابراین یکی از زوجین احساس ناکامی می کند و گمان می کند مورد بی توجهی همسرش قرار گرفته است. بنابراین دچار دلخوری و خشم می شود و تصمیم به قطع رابطه کوتاه مدت یا همان قهر می گیرد، البته عمق و میزان قطع رابطه به اهمیت پیام بستگی دارد و ممکن است از چند ساعت تا چند روز هم طول بکشد.


فقط خودت را می بینی

دلیل دوم باز هم در رابطه با گفت وگوی ناموفق زوجین مطرح است، گاهی یکی از طرفین خودمحورانه صحبت می کند یعنی مطالب خود را با تصورات و با توجه به نیازهای خودش مطرح می کند و تصورات و نیازهای طرف مقابل را در نظر نمی گیرد که این خودمحوری باعث دلخوری و قطع رابطه طرف مقابل می شود؛ زیرا در این جا مسئله تفاوت نگاه و نگرش وجود دارد و احساس ناامیدی و یأس جزئی در فرد، ایجاد می شود.


وقتی نمی شود گفت بالای چشمت ابروست!

بهروزی فر دلیل سوم را به بعد شخصیتی یا درون فردی ربط و ادامه می دهد:ممکن است شخص، عزت نفس پایین یا آسیب دیده ای داشته باشد که در این صورت وقتی در شرایط یا در معرض اختلاف عقیده یا سلیقه با دیگران قرار می گیرد، راهی جز قهر کردن برایش باقی نمی ماند.

در همین مواقع است که اصطلاحا مردم می گویند: «به فلانی زود برمی خوره» یا «نمی شه بهش گفت بالای چشمت ابروست».این کارشناس خانواده تاکید می کند: قهر کردن مانند ریختن زباله ها زیر فرش خانه است، مشکل با قهرکردن حل نمی شود زیرا افراد بعد از چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز سعی می کنند دوباره با هم ارتباط برقرار کنند ولی مشکل به جای خود باقی است. 


از همسرتان باج نگیرید! 

دلیل بعدی با عنوان «بازیابی عاطفی» از سوی بهروزی فر مطرح می شود: اگر دلیل قبلی ناآگاهانه بروز می کند، این دلیل کمی آگاهانه است، یعنی فرد در فرآیند شکل گیری شخصیت اش از کودکی تا بزرگسالی راهی را برای رسیدن به هدف انتخاب می کند که نوعی «باج گیری عاطفی» از دیگران است. 

کودکی که برای رسیدن به خواسته اش بهانه گیری می کند یا روی نقطه ضعف والدینش انگشت می گذارد و از این طریق به هدفش می رسد، ممکن است در بزرگسالی هم این کار را انجام دهد، براین اساس با همسرش قهر می کند و با خود می گوید می توانم با حرف نزدن و قهر کردن با همسرم به هدفم برسم. 


عوارض قهر 

خود فرد، بیش از همه در معرض پیامدهای منفی قهر است. این روان شناس در تشریح آثار قهر با بیان این جمله ادامه می دهد: وقتی قهر رخ می دهد، نشان می دهد که فشار زیادی روی فرد است زیرا می خواهد خودش را حفظ کند، او در حال تجربه تهدید است و با قهر، انرژی روانی زیادی را از دست می دهد.

بهروزی فر با بیان این که قهر موجب ایجاد فاصله عاطفی و شناختی بین دو طرف می شود، می افزاید: قهر کردن های زیاد و طولانی مدت به مرور زمان موجب دلسردی می شود. حتی فضایی که برای عشق ورزیدن به هم وجود دارد،میگنا دات آی آر می تواند به فضای هم زیستی محض تبدیل شود و زوجین به جای مراوده های عاطفی و روانی که به آن نیاز دارند تنها به وظایف خود عمل می کنند تا رابطه باقی بماند. 


رفتارهای جایگزین قهر

این کارشناس خانواده در ادامه توصیه هایی به زوجین نیز دارد: 

۱ - راهکار پایدارتر این است که زوجین آگاه باشند که قهر، رفتاری ناکارآمد است و اگر زمانی در کودکی فایده ای برایشان داشته، دیگر در شرایط فعلی فایده ای برای آن ها ندارد، بلکه باید به دنبال یافتن راه حل باشند.

۲ - زوجین در نظر داشته باشند رفتار ناکارآمدتر برای مدت زمان محدود آن ها را به اهدافشان می رساند. چون سرانجام طرف مقابل در برابر این رفتار می ایستد و دیگر باج نمی دهد.

۳ - زوجین مهارت های ارتباط موثر را یاد بگیرند و حتی در سخت ترین شرایط هم به هم فرصت بدهند و بدانند وقتی احساس ناکامی دارند، دچار خشم و هیجان و خستگی می شوند و نمی توانند استدلال منطقی داشته باشند پس باید به هم فرصت بدهند و صحبت کنند. آن ها باید با موضوع و مشکل خود روبه رو شوند و راه حل پیدا کنند. 

گاهی افراد موضوع اصلی را نادیده می گیرند و پشت سر می اندازند ولی این موضوع یک روز ظهور می کند و خود را نشان می دهد، پس زوجین قهر را با بی توجهی به مسئله و مشکل اصلی تمام نکنند و با هم صحبت کنند اگر بار اول دعوایشان شد، بار دوم صحبت کنند، اگر باز هم دعوا کردند بار سوم صحبت کنند و اگر می توانند از مشاوره متخصص و متعهد کمک بگیرند تا این مشکل پیشرفت نکند!

http://pooyamoshavereh.persianblog.ir/

مطالب پیشنهادی:

حل مشکلات زناشویی

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

ازدواج قسمت است یا انتخاب؟

بهترین روش برای حرف زدن با همسر

سوء تفاهم ها و اشتباهات رایج در خصوص قانون جذب 

فرزندانم با هم دعوا می کنند! 

برقراری ارتباط و حل مشکلات زناشویی



یکی از ماهرترین متخصصین در زمینه ی ارتباطات، دکتر جان گرِی نویسنده ی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی است. او از طریق کتاب ها و سمینارهایش پیامی را منتشر می کند، او می خواهد بگوید که مردان و زنان کاملاً از هم متفاوتند و یک ارتباط طولانی و بادوام با درک کردن، قبول کردن و احترام گذاشن به جنس مخالف به دست می آید. در اینجا او به پرسشهای زیر پاسخ میدهد:

جان گرِی و گروهش چطور با یک رابطه ی مشکل دار برخورد می کنند؟

چرا ازدواج های زیادی به طلاق ختم می شود؟

مردان و زنان از یک رابطه چه انتظاری دارند؟

آیا تک همسری در یک ارتباط مهم است؟

چطور می توانید رابطه تان را با همسر سابقتان بهبود بخشید؟

چه کسی به خاطر اشتباهاتی که در یک رابطه پیش می آید مقصر است؟

مردان چطور می توانند بدون اینکه ناراحت شوند، گوش دهند؟

توصیه های جان گرِی برای افرادی که در پی قرار ملاقات گذاشتن هستند چیست؟

چطور می توان با تلخی و سختی طلاق کنار آمد؟

حتی اگر باز با فردی مشابه ازدواج کنیم، آیا می توانیم برای بار دوم موفق شویم؟

سوال: آیا می توانیددرمورد کلاس های جدیدتان برای افراد مجرد یا آنهایی که بعد از طلاق دوباره مجرد شده اند توضیح دهید؟

گرِی: اولین چیزی که در این دوره ها به آن توجه می کنیم، و اولین چیزی که افراد مطلقه قبل از شروع رابطه ای جدید باید به آن توجه کنند، این است که ببینند که اشکال کار در رابطه ی قبلی چه بوده است—بدون اینکه خیلی منتقدانه درمورد خود یا همسر سابقشان قضاوت کنند. این پیام من است: وقتی ما تفاوت های بین زنان و مردان را درک نکنیم، مشکلات کوچک برایمان تبدیل به مشکلاتی لاینحل خواهند شد.

برای مثال، مردی کم کم نسبت به همسرش علاقه اش را از دست می دهد، و این باعث جدایی آنها می شود. اگر شما به روند ارتباطات آنها در طی ازدواج نگاه کنید، زمان هایی بوده است که زن می خواسته درمورد چیزهایی صحبت کند، اما مرد سعی در حل مشکلات او داشته است، و هر دو بحث را بی نتیجه رها کرده اند. آن مرد متوجه نبوده است که زن ها گاهی دوست دارند فقط در مورد مشکلاتشان صحبت کنند، و همان موقع قصد حل کردن آن را ندارند. وقتی مردی سعی در حل مشکل می کند و موفق نمی شود، خیلی زود دست از گوش کردن به حرف های همسرش برمی دارد، درحالیکه زن هنوز دوست دارد درمورد مشکلش صحبت کند. این طریقه ی ارتباطی کاملاً بیهوده و بی نتیجه است و به هیچ وجه باعث صمیمیت نمی شود.

هر دو آنها باید مسائل و مشکلاتشان را ارزیابی کنند تا ببینند که چطور می توانند این مشکلات را حل کنند. بعضی افراد عادت دارند که از رابطه ای به رابطه ی دیگری بروند و همسران سابقشان را برای مشکلات و سختی ها مقصر بدانند و خود هیچ مسئولیتی قبول نکنند.

بعضی کارها هست که با انجام آنها شما بدترین احساس را در جنس مخالفتان ایجاد می کنید. تا زمانی که وقت نگذارید و کشف نکنید که چه چیز و چه کاری باعث خوشحالی جنس مخالفتان می شود، هنوز برای برقراری یک ارتباط آمادگی ندارید.

سوال: همه دوست دارند بدانند که چرا امروزه تعداد زیادی از ازدواج ها به طلاق ختم می شود. آیا این واقعاً به دلیل ارتباط غلط است؟

گرِی: البته این می تواند یکی از دلایل باشد، اما بگذارید مسئله را کمی عمیق تر بررسی کنیم. دلیل اینکه امروزه اینقدر طلاق زیاد شده است این است که مردان و زنان امروزه توقعات متفاوتی از یک ارتباط دارند که سابقاً اینطور نبود. ما هر روز بیشتر و بیشتر می خواهیم، اما چیزی دریافت نمی کنیم، همین باعث نارضایتی می شود. در زمان پدران ما، مادران ما آن چیزهایی که امروزه زن های ما از ما می خواهند را از پدرانمان نمی خواستند. مادران ما فقط یک حمایت کننده ی خوب می خواستند.

امروزه هر چه زنان احساس استقلال و آزادی بیشتری بکنند، بسیار کمتر نیاز به مردی پیدا می کنند که یک حامی خوب باشد. به همین ترتیب نیازهای دیگری روی کار می آیند: نیاز به عشق، صمیمیت و ارتباط. در طول تاریخ، مردان هیچوقت به درستی یاد نگرفته اند که چطور این چیزها را برآورده کنند. اگر چند نسل به عقب بروید، می بینید که هیچ صمیمیتی بین زن و مرد نبود. کار مرد این بود که از خانه بیرون برود و به خاطر خانواده اش بجنگد. او حاضر بود حتی از جانش نیز برای خانواده اش بگذرد، خانواده نیز به این نیاز داشت و آن را تقدیر می کرد. اما این چیزی نیست که زن های امروزی از همسرانشان توقع دارند. آنها می خواهند امیدها، آرزوها و دنیای درونیشان را با آنها تقسیم کنند. می خواهند که کارهایشان را با هم و درکنار هم انجام دهند. برای این توقعات، سطح بالاتری از صمیمیت مورد نیاز است که هنوز یاد نگرفته ایم که چطور آن را به دست آوریم.

ما صداقت و صمیمیت بیشتری در زندگی هایمان نیاز داریم. برای برآورده کردن آن مهارتهای جدید نیاز است، مهارتهایی که هیچوقت والدینمان یادمان ندادند. بعضی ها در فیلم ها می بینند که چقدر یک زن و شوهر صمیمی و بامحبت با هم زندگی خوشبختی را می گذرانند و وقتی به زندگی خودشان نگاه می کنند، چنین چیزی را نمی بینند. بعد فکر می کنند که چنین زندگی فقط در فیلم ها امکان دارد. اما اشتباه می کنند. این زندگی اصلاً هم غیرواقعی نیست. فقط راه رسیدن به این زندگی را بلد نیستیم.

در گذشته عشق نوعی وظیفه و الزام بود. اما این روزها عشق چیزی در قلب است، یک شور و شوق و میل به فرد مقابل است. احساسی جادویی است.

سوال: آیا واقعاً مردها و زن ها چیز متفاوتی از یک رابطه می خواهند؟ شما گفتید که زن ها عشق، ارتباط و صمیمیت می خواهند، آیا مردها هم همین چیزها را می خواهند؟

گرِی: مردها هم هرچه سنشان بالاتر می رود، ۴۰ سال به بالاتر، همین چیزها را از یک رابطه توقع دارند. اما مردهای جوان تر دوست دارند احساس کنند که در فراهم آوردن خوشبختی همسرشان موفق بوده اند.

اگر دقت کنید که مردها بعد از ترک یک زن یا نارضایتی در یک رابطه چه احساسی دارند، ممکن است ببینید که ظاهراً بگویند “اَه خیلی غر می زد” یا اینکه “دیگر نمیتوانستم با او سکس داشته باشم” اما احساس قلبیشان این بوده است که “دیگر نمی توانستم خوشبختش کنم.”

سوال: آیا تک همسری در یک رابطه مسئله ی مهمی به حساب می آید؟

گرِی: تک همسری، ریشه و اساس این توقعات جدید است که ما از رابطه مان داریم. اگر بخواهیم عشقمان پردوام باشد، حتماً باید این مسئله را رعایت کنیم. بعضی مردها طالب رابطه ی آزاد هستند تا بتوانند با هر کسی که می خواهند در کنار همسرشان رابطه داشته باشند، اما همچنان عاشق همسرانشان هستند. اما سوال اینجاست که شما که عاشق همسرتان هستید، چه نیازی به برقراری ارتباط با افراد دیگر دارید. جواب این افراد خیلی ساده است. آنها می گویند، عشق ما به همسرمان چیزی است که با هیچ فرد دیگر تجربه نخواهیم کرد. اما حقیقت نشان می دهد که آنها واقعاً همسرانشان را دوست ندارند.

اینجا پاسخ دیگری برای این سوال است: اگر شما می خواهید رابطه ای بادوام داشته باشید، باید زن زندگیتان از نظر جنسی خوب ارضا شود. چون اگر اینطور نباشد و فقط مرد ارضا شود، زن از سکس با همسر خود راضی نخواهد بود و کشش مرد به زن کمتر خواهد شد. اما اگر زن هم از رابطه ی جنسی ارضا شود، علاقه و کشش مرد به او بیشتر خواهد شد.

برای ارضا شدن زن از رابطه ی جنسی با همسرش سه ضرورت وجود دارد: اولین آن داشتن رابطه ای خوب است. دومین ضرورت تک همسری است و سومین آن داشتن عشق و علاق فرای مسئله ی جنسی است.

اگر مرد وفادار نباشد، حتی اگر زن اطلاع نداشته باشد، به این معنی است که همه ی انرژی جنسی خود را از همسرش دریغ کرده و به زن دیگری می دهد. زن نیاز دارد که توجه و محبت شوهر را لحظه به لحظه احساس کند. تک همسری این نیاز را برآورده می کند: باعث می شود که زن احساس کند پراهمیت ترین فرد در زندگی شوهرش است. همین مسئله باعث شکوفایی زن شده و جذابیت او را نزد همسرش روز به روز بیشتر می کند.

ضرورت دیگر رمانتیک و احساسی بودن است—حتی اگر دوست نداشته باشید. مردها فکر می کنند که این کارها فقط برای دوران نامزدی است، پس از ازدواج مردها اکثراً دست از این کارها می کشند. اما باید به یاد داشته باشند که همین چیزها است که عشق می آورد. اگر می خواهند که رابطه شان دوام داشته باشد و روز به روز بهتر شود، باید همان کارهایی را که در دوران نامزدی می کردید پس از ازدواج هم ادامه دهید.

البته همه ی تقصیرها گردن مردها نیست. خانم ها با شنیدن این چیزها حق را به خود می دهند اما باید بدانند که رفتار آنها هم دیگر مثل گذشته نیست. اگر همسرشان دیگر بعد از ازدواج برایشان گل نمی خرد به این دلیل است که آنها هم دیگر شوهرشان را حتی برای انجام کارهای خیلی کوچک تعریف و تحسین نمی کنند. و به جای تمجید کردن آنها شروع به گوشزد کردن خطاها و کمبودها و شکست هایشان می کنند. همین باعث می شود که عشق در رابطه از بین برود. توصیه من به خانم ها این است که کوچکترین موفقیت های همسرانشان را جشن بگیرند، پیوسته آنها را تشویق و ترغیب کنند و شکست هایشان را به رخ آنها نکشند.

سوال: یکی از ناراحت کننده ترین مسائل در ارتباطات، به خصوص آنها که به جدایی و طلاق ختم می شوند، این است که ارتباط زوج ها با هم روز به روز بدتر می شود. و وقتی پای بچه وسط می آید، بعضی مجبور به ادامه ی زندگی به خاطر بچه ها می شوند. چطور می توان از پس رفتِ ارتباط جلوگیری کرد؟

گرِی: تغییر دیدگاه بسیار در این رابطه کمک کننده است. فکر می کنید چرا پس از ازدواج مشکلات به وجود می آید؟ به این دلیل که همه ی ما بعد از ازدواج انجام کارهای قبل ازدواج را متوقف می کنیم. ما نیاز به مهارت های ارتباطی جدید هستیم. اولین قدم در یادگیری این مهارت ها این است: زن صحبت می کند، مرد گوش می دهد، زن از مرد به خاطر گوش دادنش تشکر می کند. زن احساس می کند که به نگرانی ها و دغدغه هایش توجه می شود. و مرد فقط قصد حل کردن مشکلاتش یا بحث کردن با او را ندارد. و وقتی از مرد برای گوش کردنش تشکر می کند، مرد یک مهارت مهم یاد میگیرد، اینکه به حرف ها و احساسات زن گوش دهد به جای اینکه سعی در حل مشکلات او داشته باشد.

قدم دوم از طریق گفتگو و بحث جدی است. زن صحبت می کند، مرد هم صحبت میکند و پس از بحث به نتیجه می رسند. اما قبل از داشتن این نوع گفتگو و بحث، لازم است نیاز زن (شنیده شدن حرف هایش) و نیاز مرد (تحسین شدن) برآورده شود.

سوال: فقط گوش دادن برای مرد می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص درمورد مسائل مربوط به طلاق، چون خیلی چیزهایی که از زبان همسرش می شنود ممکن است ناراحت کننده باشد. چطور می تواند بدون ناراحت شدن به گوش دادن ادامه دهد؟

گرِی: کاری که زن می تواند در این موقعیت انجام دهد این است که بگوید: “می دانم که شنیدن این حرف ممکن است برایت ناراحت کننده باشد و اینطور به نظر می رسد که می خواهم سرزنشت کنم، اما فقط می خواهم احساساتم را بیان کنم. چون بعد از آن احساس بهتری خواهم داشت.” این حرف ها همیشه کمک کننده خواهد بود. یا میتواند بگوید: “لازم نیست کاری درمورد این مسئله انجام دهی، من فقط می خواهم حرف ها و احساساتم را با تو درمیان بگذارم.”

سوال: برای آن افرادی که می خواهند دوباره به دنبال رابطه ای جدید بگردند چه توصیه ای دارید؟

گرِی: این افراد نباید به دنبال افراد کاملی باشند. “شما باید تجربه ی بودن با افراد مختلف را کسب کنید. انتظار نداشته باشید که اولین کسی که ملاقات کردید، همانی باشد که با او ازدواج کنید. اصلاً عجله نکنید.”

همچنین توصیه می کنم یکی از دوره های برقراری ارتباط را بگذرانند. اگر ازدواج سابقتان به تلخی تمام شده است، سخت است که بلافاصله سراغ ارتباط جدیدی بروید. باید دوره های آموزشی را بگذرانید. دور و بر خود را با افرادی پر کنید که روابط اجتماعی و ازدواج های موفقی داشته اند. این به شما کمک خواهد کرد که کمی مثبت بیندیشید.

سوال: به نظر می رسد که بعضی افراد هیچوقت نمی توانند با طلاقشان کنار بیایند. نامه هایی از افرادی برایمان می آید که ۳۰ سال است طلاق گرفته اند، ما هنوز همان بدخویی، عصبانیت ها و تلخی های دوران طلاق را ا خود دور نکرده اند. این افراد چه کار باید بکنند؟

گرِِِی: تلخی ها و احساسات منفی پس از طلاق را می توان با درمان های احساسی-عاطفی از بین برد. به این افراد توصیه می کنم که یک فهرست احساسی تنظیم کنند. اول لیستی از کارهای همسرشان هنگام جدایی را در آن بنویسند. همه آن چیزهای که از آن عصبانی و ناراحت هستند. بعد نامه ای به خودتان بنویسید و از احساسات و حال و هوای کنونیتان در آن بنویسید. بعد زمانش رسیده است که به مسئولیت خودتان در قبال طلاق فکر کنید. من کتابی نوشته ام که در آن به افرادی که در رابطه های قبلی خود شکست خورده اند بسیار کمک می کند. به آنها کمک میکند تا همسرانشان و خودشان را به این خاطر ببحشند تا بتوانند به زندگیشان ادامه دهند.

باید رابطه هایتان را بدون قضاوت ناعادلانه دوباره بررسی کنید. این همان بخشیدن است. بخشیدن راه رفتن به سمت ارتباطات تازه است. بعضی افراد با مشاوره و صحبت کردن با دیگران بهبود می یابند. هرکاری که می کنید، اما نباید بگذارید این دردها درونتان باقی بماند، باید به صورتی آنها را بیرون بریزید.

سوال: متخصصین بسیاری گفته اند که افراد مطلقه برای بار دوم با فردی شبیه به همان فرد سابق، اما با جسمی متفاوت ازدواج کنند. آیا ممکن است با فردی مشابه همسر سابق ازدواج کنند اما اینبار رابطه شان جواب دهد، به این دلیل که طریقه ی رفتار و برخورد را یاد گرفته اند؟

گرِی: بارها و بار ها دیده ام که ازدواج دوم یا سوم بسیار موفق بوده است. ما با افرادی مشابه همسر اولمان دوباره و دوباره ازدواج می کنیم، اما با بالاتر رفتن سن و یاد گرفتن آموزش ها ویژه و کسب تجربه های بیشتر موفق خواهیم شد. کاری که این افراد یاد می گیرند این است که از بدترین موقعیت همیشه بهترین را بسازند.

منبع: پورتال دلبر

مطالب پیشنهادی:

روابط همسر شما با خانواده اش زیاد است؟

حل مشکلات زندگی زناشویی

راه حل مشکلات خانوادگی

چطور مشکلات زناشویی را کم کنم؟

اختلافات زناشویی

نقش مشاوره روانشناسی در حل اختلافات زناشویی

مشکلات زناشویی و راههای پیشگیری


وقتی ارتباطات احساسی شما با نامزدتان تدریجاً کاهش می یابد، تصور میکنید که علاقه و رغبت خود را به او از دست داده اید و به همین دلیل او را رها می کنید. اما آیا تابحال فکر کرده اید که روابط جنسی اگر با همسرتان کمرنگ شد چه بکنید؟ جماع نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با اینحال زوج های زیادی بدون آن زندگی میکنند. زندگی بدون رابطه ی جنسی با همسر چه به خاطر فقدان علاقه به او یا فقدان شور و شهوت جنسی باشد.

بدون برو برگرد همه می دانند که جماع حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج هاست. پس اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه می شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج هایی با شکست مواجه می شود. (بعد از مسایل مالی، مسایل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است). ناامید نشوید. راه های زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد. در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسیتان برای شما فراهم آورده شده است

۱. دو طرفه قضاوت کنید

ضرب المثلی میگوید :

همیشه یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگری.

یعنی خود را جای شریک جنسی خود بگذار اگر خود تمایل به برقراری روابط جنسی نداشته باشید آیا از اصرار بیش از حد او سرخورده نمیشوید؟

فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیازهایتان را کنترل کنید..

امیدواریم که زوج ها تا آنجا که می توانند در زندگی جنسی خود با همسرشان انرژی لازم را بگذارند، اما بااینحال باز هم ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان انجام میپذیرد یعنی در وقتی که همسر شما میل به نزدیکی ندارد اصرار نکنید زیرا یکی از مهمترین راههای لذت بردن از نزدیکی تمایل هم زن و هم مرد برای این کار میباشد. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می کند، انجام اینکار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

۲-همیشه تنوع را به یاد داشته باشید.

راغبترین افراد به انجام جماع هم اگر این رابطه برایشان تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید. مکانی جدید انتخاب کنید، یک شب یک اتاق در هتل اجاره کنید، لباس زیرهای جدید بخرید و…هزاران کار دیگر هست که می توانید برای از بین بردن یکنواختی موجود در رابطه تان انجام دهید.

این مشکل است که خیلی از افراد با همسرشان دارند. آنها تصور می کنند که علاقه و شور جنسی خود را از دست داده و دیگر نمی توانند تحریک شود، ارگاسم آنها خیلی طول می کشد و به قدرت گذشته ها هم نیست. علاقه و احساس خود را به شوهرشان کاملاً از دست داده و وقتی شوهرشان به او نزدیک می شود شدیداً احساس بی علاقگی می کنند. فکر میکنند شاید به خاطر بالا رفتن سنشان باشد.

اما اگر تنوع (در هر زمینه)را درروابط جنسی خود جای دهید میتوانید از این روابط کمال لذت را ببرید.

۳.مسائل را با فکر بازتر بنگرید

افراد زیادی هستند که اگر علت جدایی آنها را از یکدیگر سوال کنید بی میلی یکی از طرفین را علت بروز این مسئله میدانند.. البته شما هم ممکن است به فکر اینکار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسرتان، راه حل های مناسبی نیستند. درست است که عشقبازی با غیر می تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانید که در طولانی مدت مشکلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می کند و باعث خراب شدن ازدواجتان هم می شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی که همسرتان از عشقبازی شما با شخص دیگری متحمل می شود، بی اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه زود قضاوت کرده و همسرتان را ترک کنید، به شما پیشنهاد میکنیم که ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه ی جنسیتان با او ناراضی هستید؟ کار را به دعوا نکشانید. تقصیرها را به گردن او نیندازید، حرف های بد نزنید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام به او بگویید که به خاطر اتلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می خواهید کاری را که اصلاً دوست ندارید انجام دهید. افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان ناامیدی خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجه ی آن بمانید.

http://fa.parsiteb.com/

مطالب پیشنهادی:

چند اصل عمده در تفاهم میان زن و شوهر 

روش های جلوگیری از تضعیف روابط زناشویی پس از تولد فرزندان

شش روش برای ارتباط کلامی موفق در خانواده

چطور یک زن و شوهر واقعی شوید؟

ناگفته های مسایل همبستری و عشقبازی

ازدواج و باورهای غلط

قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر 

قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر


حل مشکلات زناشویی


روزهای تعطیلات عید نوروز قرار است در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری از سال با همسرتان باشید؛ روزهایی که هم می‌توانند خیلی شیرین باشند و هم آزاردهنده، به‌خصوص اگر هنوز نمی‌دانید چگونه با هم گفت‌وگو کنید تا بیشتر با هم بودن‌تان مساوی شود با بحث‌های بیشتر. شما می‌توانید این نوروز را تبدیل به یکی از زیباترین تعطیلات زندگی‌تان کنید. تنها کافی است همان‌طور که منزل‌تان را خانه‌تکانی می‌کنید و چیزهای اضافه را دور می‌ریزید، زایده‌‌های رابطه‌تان را نیز دور بریزید و رابطه‌ای پاک و بدون ایراد بسازید تا هم خواسته‌های خودتان و هم همسرتان برآورده شود‌. می‌توان گفت ازدواج مثل یک سفر است، سفری که با یک دوست عزیز دارید تا با هم تجربه‌های نو و تازه به‌دست بیاورید و مهم است که برای هم همسفر خوبی باشید. در اینجا برای 13روز عید شما برنامه‌ای ویژه ریخته‌ایم تا با برنامه‌ریزی و جدیت هر روز یک مشکل را حل کرده و یک عادت سازنده را ایجاد کنید.




روز اول : گفت‌وگوی سالم را  یاد بگیرید


 روزهای عید بیشتر از هرزمان دیگری با هم هستید و اگر بلد نباشید با هم گفت‌وگوی سالم کنید این روزها بیش از هر زمانی آزاردهنده می‌شود. اگر بخواهید مسائل مختلفی را با همسرتان حل کنید باید تعامل بیشتری باهم داشته‌ باشید ولی اگر تعامل داشتن را بلد نباشید مشکلات زیاد می‌شوند و در نهایت از تعطیلات‌تان هیچ‌لذتی نخواهید برد. برای داشتن یک رابطه سالم اولین شرط، گفت‌وگوکردن است. گفت‌وگو راهی برای ارتباط دنیاهای درونی شماست‌. در‌واقع گفت‌وگوی سالم یعنی بلد باشید پیام‌، احساس و فکرتان را با طرف مقابل در میان بگذارید و در جاهایی هم قضیه را مدیریت کنید.

باید بدانید همان طور که هر سازمان یا شرکتی اصولی خاص برای پیشرفتش لازم دارد، زندگی مشترک نیز قواعد خاص خودش را دارد و نمی‌توان بدون هیچ‌ قاعده مشترکی عمل کرد و با آزمون و خطا رابطه را پیش برد پس باید با گفت‌وگو این اصول را پیدا کرد.



روز دوم : هر احساسی را بیان کنید


در پژوهش‌های‌ مختلف عنوان شده یکی از اولویت‌های مهم همه آدم‌ها، گفت‌وگوی سالم و بیان احساسات با شریک زندگی‌ است. وقتی احساسات‌تان را بیان نکنید، اول از همه احساس تنهایی می‌کنید چون حرف‌ها و احساس‌های نگفته‌ای را در دل‌تان نگه‌داشته‌اید و بعد وقتی احساسات به‌طور طبیعی بیان نشوند به تدریج تبدیل به غم می‌شوند و وقتی غم‌ها روی هم جمع شوند خشم به وجود می‌آید و خشم می‌تواند حسابی به رابطه آسیب بزند.خیلی از زوج‌ها بلد نیستند احساسات‌شان را بیان کنند، مثلا وقتی از دست همسرشان عصبانی هستند به جای این‌که با او صحبت کنند و بگویند عصبانی هستند، هرچیزی را می‌گویند به جز این مورد و آن‌ها خاطرات گذشته را یادآوری می‌کنند، متلک می‌گویند، سرزنش و توهین می‌کنند و... تا بالاخره به او بگویند عصبانی هستند!



روز سوم : ویتامین روانی را به همسرتان برسانید


توجه نداشتن زوجین به یکدیگر می‌تواند حسابی مشکل‌ساز شود، من نام توجه به همسر را «ویتامین روانی» می‌گذارم و می‌گویم همانطور که بدن ما به طور روزانه به انواع ویتامین‌ها نیاز دارد وگرنه تحلیل می‌رود، رابطه نیز نیاز به ویتامین دارد وگرنه روز به روز سردتر، روزمره و کسالت‌آور می‌شود و در نهایت تحلیل می‌رود. 

مهم‌ترین ویتامین روانی ما توجه به یکدیگر است، دقیقا همان توجه‌ای که در روزهای اول به هم داشتید باید در طی زندگی نیز حفظ شود و همچنین باید مرتب حواس‌تان به همه ابعاد رابطه باشد و نباید بعد از ازدواج به چیزهای متفرقه فکر کنید چون با هم زندگی می‌کنید کافی است. حواس‌تان باشد طرف مقابل شی نیست بلکه یک انسان است و انسان‌ها نیاز به توجه دارند. جالب است بدانید که تحقیقاتی انجام شده‌است که اگر کودکی از لحظه تولد هیچ توجهی را دریافت نکند و تنها به او آب و غذا بدهند زنده نخواهد ماند. آدم‌ها وقتی توجه لازم را نمی‌بینند کم‌کم از رابطه سرد می‌شوند و همین به رابطه آسیب می‌زند.



روز چهارم : در توقعات منطقی باشید


یکی از آسیب‌هایی که در زندگی بسیاری زوج‌ها وجود دارد توقعات غیرواقع‌بینانه‌ای است که از یکدیگر دارند. وقتی مرتب از یکدیگر توقع داشته باشید طرف مقابل در منگنه قرار می‌گیرد حالا اگر این توقعات غیر واقع‌بینانه، بیش از اندازه و فراتر از توان او باشد می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند، مثلا انتظاراتی چون « وقتی سرکار هستی باید 5 بار به من زنگ بزنی» یا «باید وقتی به خانه می‌رسی همه کارهایت را کنار بگذاری و فقط با من حرف بزنی» و... به خودتان و رابطه‌تان نگاه کنید و ببینید در کجاها از طرف مقابل توقعات بیش از اندازه دارید که اجابت آن مشکل یا غیرممکن است و در همین‌جاها چقدر بحث و جدل پیش می‌آید.




روز پنجم : صبور نبودن، یعنی خودخواهی


یکی دیگر از آسیب‌هایی که می‌تواند به رابطه خدشه وارد کند صبور نبودن طرفین است مثلا زمانی که طرف مقابل‌تان در حال مطرح کردن خواسته‌ای است یا انتقادی می‌کند یا در حال بیان عصبانیتش است یا حتی حالش بد است یا هرچیز دیگر ؛شما صبر ندارید تا او حرف‌هایش را بزند تا کمی آرام شود یا... اشتباه‌ترین کار این است که؛ وقتی می‌بینید ذهن همسرتان بسیار مشغول  است خود را جای او قرار ندهید و درکش نکنید، یعنی صبر نداشته‌باشید که حالش تغییر کند و در عوض مرتب جواب او را بدهید و شما هم انتقاد و بحث کنید، همه این‌ها می‌تواند نشان‌دهنده خودخواهی شما باشد. همین صبور نبودن باعث می‌شود، هر حرفی گفته شود و در نتیجه خیلی از پل‌ها خراب شوند.



روز ششم : به ویژگی‌های مثبت همسرتان توجه کنید


یکی دیگر از آسیب‌های رابطه توجه نکردن زوج‌ها به جنبه‌های مثبت یکدیگر است. باید این را قبول کنید که به طور طبیعی هر آدمی چه شما، چه همسرتان نقص‌هایی دارد و اگر بخواهید تنها با نگاه نقص‌بین و کمال‌گرایانه‌ای نسبت به طرف مقابل بنگرید، تنها نقص‌هایش را می‌بینید و دیر یا زود از چشم‌تان می‌افتد. اگر تنها نقص‌های همسرتان را ببینید، آن‌ها را بزرگ کنید و توجهی به ویژگی‌های مثبت او نکنید و حتی آن‌ها را کوچک کنید، چیزی نمی‌گذرد که دیگر همسرتان را دوست نخواهید داشت و نمی‌توانید با او زندگی کنید.



روز هفتم : مهارت‌های حل مسئله را یاد بگیرید


نداشتن توانایی برای حل مسائل زندگی می‌تواند حسابی به زندگی شما آسیب برساند، خیلی از زوج‌ها حتی نمی‌دانند که مسئله‌شان واقعا چیست! در واقع آن‌ها آنقدر با هم بحث می‌کنند و همه چیز را پیچیده می‌کنند که اصلا از یکدیگر نمی‌پرسند «مسئله تو چیست؟» من برای حل مسئله توصیه‌ای ساده دارم که همه‌جا می‌توان انجام داد و نام آن هشت پای حل مسئله است. وسط یک کاغذ دایره‌ای بکشید و مشکلات خود را به صورت یک تیتر کلی درون دایره بنویسید مثلا «سفر رفتن در عید نوروز» یا مثال دیگر «دعوت کردن خانواده‌ها» یا.... حالا در سمت راست دایره 4خط بیرون بکشید(مثل پاهای هشت‌پا) و زیر هرکدام از این خط‌‌ها علت‌هایی که باعث به وجود آمدن این مسئله شده‌اند را بنویسید. در سمت چپ، چهار پای دیگر هشت‌پا را بکشید و روی خط‌ها راهکارهایی که برای هرکدام از علت‌ها وجود دارد را بنویسید تا کاملا مسئله برای‌تان روشن شود.باید بدانید وقتی نتوانید مسئله را به درستی ببینید، وقتی نتوانید علت‌هایش را به درستی پیدا کنید، به‌طور طبیعی قادر به ارائه راهکار برای حل آن نیز نخواهید بود.



روز هشتم : به همسرتان گوش کنید


به تجربه دیده‌ام که بسیاری از زوج‌ها اصلا به آن‌ یکی گوش نمی‌کنند، در واقع اصلا برای یکدیگر وقتی ندارند تا باهم گفت‌وگو کنند، گپ بزنند و... در تحقیقی که در دانشگاه ماساچوست انجام شده آمده، زوج‌هایی که به یکدیگر گوش نمی‌کنند و بین‌شان فضای گفت‌وگو نیست بعد از یک سال با مشکلات شدید زناشویی مواجه می‌شوند.باید یک زما‌ن‌هایی تنها به همسرتان فضا دهید تا با شما حرف بزند، در این زمان‌ها نباید به دنبال حرف‌زدن خودتان باشید بلکه باید با تمام وجود به طور فعال به او گوش دهید، در این زمان باید تمام حواس‌تان به او باشد، یعنی نه روزنامه بخوانید نه تلویزیون ببینید و نه در آشپزخانه باشید، نه بچه‌ها در کنارتان باشند و... تنها گوش دهید حتی اگر انتقاد بشنوید تا تمام احساسات و هیجانات همسرتان خالی شود و دیگر مشکلی با شما نداشته باشد.



روز نهم : احساس مالکیت نکنید


خیلی از زوج‌ها نسبت به همسرشان احساس مالکیت می‌کنند، مثلا این‌که «او زن من است»، «شوهر من است» به همین دلیل مرتب او را چک می‌کنند، به او زنگ می‌زنند، او را کنترل می‌کنند، از او می‌خواهند رفتارش را عوض کند مثلا فلان کار را بکند‌، فلان گونه نباشد و... این مورد حتما به رابطه آسیب می‌رساند، ممکن است ابتدای رابطه طرف مقابل به خاطر دوست داشتن یا احترام خواسته‌های همسرش را برآورده کند ولی به مرور احساس دلزدگی می‌کند، اعتمادبه‌نفسش را از دست می‌دهد و از رابطه دلسرد می‌شود. جبران خلیل جبران در کتاب پیامبر می‌گوید: «رابطه دو زوج مثل دو ستون زیر یک سقف است، اگر این دو ستون از یک حدی بیشتر به هم نزدیک شوند سقف می‌ریزد و اگر از حدی بیشتر از هم دور شوند باز هم سقف می‌ریزد.» وقتی احساس مالکیت زیاد شود یعنی زوج از یک حدی بیشتر به هم نزدیک شده‌اند و به‌حریم‌های یکدیگر نفوذ کرده‌اند این می‌تواند آسیب زننده باشد.



روز دهم : همسرتان همیشه مقصر نیست


بعضی از زوج‌ها مدام رفتارهای منفی یکدیگر را دیده و آن‌ها را به رخ یکدیگر می‌کشند و همدیگر را مقصر می‌دانند، به هم برچسب می‌زنند، سرزنش می‌کنند و از جملاتی چون «تو باعث شدی»، «تو هیچ‌وقت نخواستی»، «خانواده‌ات هم همین ‌جوری‌اند» و... استفاده می‌کنند.

خود زوج‌ها بهتر می‌دانند با این بحث‌ها نمی‌توان به هیچ‌جا رسید و با زیرسوال بردن طرف مقابل در او تغییری ایجاد کرده چون وقتی شما شروع به سرزنش او می‌کنید در آن لحظه او احساس گناه کرده و حالت دفاعی به خود می‌گیرد و در آن احساس گناه گیر می‌کند؛ باید بدانید آدمی که در فضای احساس گناه است یا گارد گرفته‌ به هیچ‌وجه تغییری نمی‌کند.

حواس‌تان باشد فقط همسرتان را مقصر جلوه ندهید، ‌به خود نیز نگاهی بیندازید تا ببینید شما می‌توانید برای بهبود این رابطه چه کار کنید؟



روز یازدهم : تفاوت‌های همسرتان را بپذیرید


خیلی از اوقات نمی‌توانیم قبول کنیم طرف مقابل متفاوت از ما فکر می‌کند و همین امر می‌تواند حسابی آسیب‌زننده باشد. در یک خانواده یک خواهر و برادر که والدین یکسان هم دارند تفاوت‌های زیادی با هم دارند چه برسد به 2 زوج که از 2 دنیای متفاوت با خانواده‌های مختلف آمده‌اند. باید تفاوت‌ها را پذیرفت، اگر بخواهید مرتب طرف مقابل را زیر سوال برده و او را به خاطر عادت‌هایش بازخواست کنید، بحث‌ها شروع خواهد شد بنابراین اول باید بپذیرید با هم اختلاف سلیقه دارید و بعد با هم فکر کنید که چگونه به نقطه اشتراک برسید.




روز دوازدهم : او مهم‌تر از همه است


پرداختن بیش از حد به دیگران مثل پدر و مادرها یا بچه‌ها می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند مثلا بعضی از زوج‌ها هستند که با به دنیا آمدن بچه همه توجه خانم به سمت بچه می‌رود در این مواقع آقا به مرور احساس ناامنی و عدم توجه می‌کند و آسیب می‌خورد و حتی احتمال خیانت وجود دارد و... یا مثلا آقا اولویت اول را به پدر و مادرش بدهد و در اولویت بعدی زندگی مشترکش را قرار می‌دهد و اول از همه برایش مهم است که والدینش چه می‌گویند در صورتی که وقتی ازدواج می‌کنید ضمن احترامی که برای پدر و مادرها قائلید باید اولویت اول را به همسرتان بدهید و نظر او برای‌تان مهم‌تر از هرکس دیگر باشد تا زندگی‌تان را بهتر مدیریت کنید.



روز سیزدهم : اجازه دخالت ندهید


به زوج‌ها توصیه می‌کنم اجازه ندهید هیچ‌کس و هیچ حرفی بین شما و همسرتان قرار بگیرد، مثلا وقتی خانم حرفی را که پدرش درباره همسر ‌او زده به خانه می‌آورد مسلم است مشکل ایجاد می‌شود یا بالعکس. وقتی شما اجازه دهید خانواده‌تان هر رفتار یا برخوردی را با زندگی شما بکنند و هیچ تذکری هم به آن‌ها ندهید تنها به این دلیل که آن‌ها بزرگ‌تر هستند این می‌تواند مشکل‌ساز شود، قرار نیست به بزرگ‌ترها بی‌احترامی شود بلکه باید سعی کنید زندگی‌تان را مدیریت کنید تا به هم نریزد.

http://www.bartarinha.ir/

مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

تعارضات همسران در زندگی مشترک

شناسایی تعارضات همسران در زندگی مشترک

رابطه جنسی سرد

نارضایتی از زندگی وبی‌میلی جنسی 

بررسی عوامل موثر(شخصیتی) در زوج­های سازگار و ناسازگار 

چند اصل عمده در تفاهم میان زن و شوهر

بی‌میلی جنســی و سردمزاجی در زنان


بی‌میلی جنســی و سردمزاجی در زنان بسیار بیشتر از مردان است. البته اگر مردان مرا به طرفداری از زنان متهم نکنند معتقدم علت همه‌ی سردمزاجی‌های خانم‌ها، همسران‌شــــان هستند تا خلاف آن ثابت شود. چون زنان پیچیدگی بیشتری از مردان دارند، شناخت آنها سخت‌تر است، و انتظار دارند شوهران‌شان بتوانند آنها را بخوانند و این موضوعی است که مردها کمتر حاضر به قبول آن هستند، یا می‌دانند برای آن باید مهارت‌های لازم را کسب کنند.


مردان و زنان هنگام ازدواج کمتر از خود علاقه نشان می‌دهند مشخصات فردی را که می‌خواهند با او زیر یک سقف بروند با دقت مورد مطالعه قرار دهند و بدانند با چه کسی به لحاظ خصوصیات روان‌شناختی و جنسیتی ازدواج خواهند کرد تا از آسیب هر کدام از دو طرف جلوگیری کنند. مشکل اساسی ما برای ازدواج این است که فقط می‌خواهیم به دنبال همسری مناسب باشیم. این موضوع هر چند مهم است مهم‌تر از آن این است که ابتدا باید خود را مناسب همسری کنیم و بعد به دنبال همسری مناسب بگردیم.


زنان و مردان ما باید پس از ازدواج عینک مجردی خود را کنار بگذارند و با عینک متأهلی به همسر خود نگاه کنند. یعنی زن عینک مردانه بر چشمان خود بزند و شوهرش را به‌عنوان یک مرد ببیند و به نیازهای او توجه کند. مرد هم باید عینک زنانه به چشمان خود بزند و به همسرش به‌عنوان یک زن توجه و او را درک کند. تا زمانی که مردان و زنان روش‌های خود را در زندگی‌ها تغییر ندهند و آموزش‌های لازم را نبینند نخواهند توانست مشکلات زناشویی خود و حتی بسیاری از بهانه‌گیری‌ها و افسردگی‌ها و خشونت‌های زندگی‌شان را برطرف کنند.


باید یاد بگیریم خود را در برابر همسر تغییر دهیم نه این‌که فقط انتظار داشته باشیم او خود را تغییر دهد و مانند ما بیندیشد و عمل کند. به‌طور مثال زنی می‌خواهد یک ربع با همسرش صحبت کند و بداند در این پانزده دقیقه شوهرش سر تا پا گوش است و در حال تماشای تلویزیون یا روزنامه خواندن به حرف‌های او گوش نمی‌دهد، شوهرش در این حالت حرف‌هایش را تجزیه تحلیل نمی‌کند، اشتباهاتش را تذکر نمی‌دهد، او را راهنمایی نمی‌کند یا نمی‌خواهد از حرف‌های او نتیجه‌گیری کند و اضافه بر آن او را به ادامه‌ی صحبت نیز تشویق می‌کند.

 

در این حالت نوعی معاشقه برای زن شکل می‌گیرد. اما مردها این نوع از معاشقه را نمی‌شناسند و همین عدم آگاهی می‌تواند سبب سردی زندگی شود. وقتی زن سرد شد، رابطه‌ها و از جمله روابط جنسی کمرنگ می‌شود و اختلالات جنسی با منشأ روانی خودش را نشان می‌دهد و زمانی می‌رسد که زن و شوهر ظاهراً روی یک تخت هستند یا کنار هم می‌خوابند و جسم‌شان کنار هم است، اما دل‌های‌شان هزاران کیلومتر از هم فاصله دارد.


روابط عاشقانه‌ی دوران اول ازدواج دیگر در آنها دیده نمی‌شود و پرخاشگری، خشونت، تنفر، افسردگی و... کم‌کم به سردی‌ها و اختلالات جنسی دامن می‌زند. البته خود اختلال جنسی هم می‌تواند باعث سردی شود. وقتی مردی زودانزالی دارد و به فکر درمان خود نباشد، همسرش ارضا نمی‌شود و کم‌کم از او فاصله می‌گیرد. عدم ارضای زن در روابط جنسی زناشویی فاجعه‌ای برای تداوم زندگی خواهد بود و مرد‌ها حتماً باید آموزش‌های مناسب را ببینند و مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کنند.

 


به‌طور مشخص درارضای غرایز جنسی زوجین، تا زن ارضا نشده است مرد نباید به ارضای کامل برسد. اگر مردی زودتر از همسر خود ارضا می‌شود، حتماً باید برای رفع مشکل اقدام کند. هر چه زودتر چنین مشکلی درمان شود، به نفع زندگی هر دو آنها خواهد بود و پیامدهای ناشی از آن کمتر ظهور پیدا می‌کند.


زن و مردی که ازدواج می‌کنند، چه مسائلی را باید بدانند تا از بروز اختلال در رابطه‌شان پیشگیری شود؟

مهم‌ترین موضوع شناخت زن و مرد از همدیگر است. به‌عنوان مثال در بحث ارضای غرایز جنسی، مردها باید بدانند در یک معاشقه زن مثل هواپیماست. یک هواپیما برای یک مأموریت ابتدا در فرودگاه موتورش روشن و گرم می‌شود، در باند حرکت می‌کند، سرعتش افزایش می‌یابد، بلند می‌شود، اوج می‌گیرد، مدتی در ارتفاع ثابت به جلو می‌رود و بعد کم کم شروع به کم کردن ارتفاع می‌کند، در مقصد فرود می‌آید، روی باند حرکت می‌کند، می‌ایستد و موتورش خاموش می‌شود.


حال اگر زنی در یک معاشقه‌ی جنسی با همسرش حرکتش آغاز شد، باید مسیر فوق را به‌طور کامل طی کند و به انتهای معاشقه برسد. اگر زن از بدو گرم شدن در هر نقطه‌ای از مسیر معاشقه و ارضای جنسی، متوقف شود، در بدترین شرایط پرواز این توقف اتفاق افتاده است؛ یعنی زن در در اوج پرواز سقوط می‌کند. در چنین حالتی همان‌طور که یک هواپیما متلاشی می‌شود زن هم به‌شدت آسیب می‌بیند. دچار خستگی جنسی می‌شود. سعی می‌کند به ظاهر وانمود کند از رابطه راضی است اما ترجیح می‌دهد هر چه زودتر معاشقه خاتمه یابد یا به بهانه‌های مختلف از معاشقه گریزان می‌شود و این وضعیتی است که کم‌کم احساس تنفر در زن ایجاد می‌کند.

نکته‌ی دیگری که لازم است اشاره شود این است که زن هیچ‌گاه نباید عشق و شروع رابطه‌ی جنسی را از شوهرش گدایی کند، و در صورت بروز چنین اتفاقی، گرمی‌های زندگی زناشویی به‌سرعت جای خود را به سردی در روابط خواهد داد. مرد باید بداند زن هیچ‌وقت نباید نیازهای جنسی خود را مستقیم بیان کند. مردها هیچ‌وقت نباید نیاز جنسی همسرشان را با سؤال از او بپرسند. زنی که عشق و رابطه‌ی جنسی را گدایی کند معمولاً در یک معاشقه به اوج لذت جنسی و ارضای کامل نخواهد رسید.


از طرف دیگر زن نیز باید نیازهای شوهرش را به‌خصوص نیازهای جنسی او را بشناسد و درک کند. شاید اگر بخواهیم ریشه‌ی تمایل به چند همسری را در مردان جست‌وجو کنیم، معمولاً آن را در همسر اول خواهیم یافت. زن اگر شوهرش را از تشنگی‌های جنسی با رفتار و بیان شیرین و با عرضه‌ی مرتب خود به او سیراب کند و غیرت مردانگی او را زیر سؤال نبرد و تحقیر نکند و بداند چگونه از یک مرد به ظاهر خشن و بی‌منطق شوهری رویایی بسازد قطعاً به‌سرعت نتیجه‌ی تغییر برخوردهای اشتباه قبلی خود را خواهد دید.


وقتی زوجــی برای درمان مراجعه می‌کنند، چه پروسه‌ای طی می‌شود؟

روند درمان در هر زوجی بنا به شرایط آنها تعریف می‌شود. در نوعی از اختلال رابطه‌ی جنسی که به‌عنوان ازدواج به وصال نرسیده شناخته می‌شود، زن و شوهر هنوز نتوانسته‌اند پس از گذشت چند ماه یا چند سال رابطه‌ی کامل جنسی داشته باشند. حتی مواردی داشته‌‌ایم که مدت پانزده سال از شروع زندگی زناشویی آنها گذشته و خانم هنوز باکره بوده است.


یکی از درمان‌های ما که نتایج قطعی داشته در مورد چنین زوج‌هایی است. وقتی زوجی برای درمان به دلایل حجب‌وحیای ساختگی و حتی خلاف آموزه‌های دینی ما برای درمان مراجعه نمی‌کنند یا نزد درمانگر عالم و امین نمی‌روند، مشکلات کماکان باقی می‌مانند. اگر مردی که بعد از بلوغ احساس کند در روند بلوغ مشکلی از نظر جنسی نداشته است و با گذشت چند سالی از ازدواج خود احساس ناتوانی جنسی در او شکل گرفته باشد به جرئت می‌توان گفت به احتمال قریب به یقین ناتوانی جنسی او منشأ روان‌شناختی دارد تا پزشکی.


این موضوعی است که باید مورد توجه متخصصان نیز قرار گیرد. در رفع مشکلات جنسی در اغلب موارد، به‌دلیل حاشیه‌دار شدن اختلال، لازم است همزمان با درمان اختلالات جنسی، برای رفع اختلافات رفتاری زن و شوهر نیز برنامه‌ریزی انجام گیرد و نباید هر کدام را جداگانه و بدون توجه به ارتباط آنها در منزل مورد درمان قرار داد. البته در افراد بالای پنجاه سال جنبه‌های پزشکی سهم بیشتری در اختلالات جنسی به خود اختصاص می‌دهند.


چون در این زمان، مصرف داروها، مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی، اعمال جراحی به دلیل سرطان‌ها و... شروع می‌شود و روی شرایط جسمی مرد یا زن اثر می‌گذارد. به‌طور کلی می‌توان گفت نحوه‌ی درمان بسته به سن مراجعه‌کننده، مدت زمان ازدواج آنها، عوامل ایجادکننده‌ی اختلال، و آخرین وضعیت رفتاری زندگی زناشویی متفاوت است. به‌طور قطع می‌توان گفت اختلال جنسی تثبیت‌شده‌ی غیرقابل درمان نداریم و فقط روش‌های درمانی در افراد گوناگون متفاوت است.


آیا آماری از انواع اختلالاتی که در زندگی زناشویی بروز می‌کند، وجود دارد؟ 

در ایران به علت وضعیت خاص ازدواج و بحث ارزش‌های اسلامی و پذیرفته شدن فداکاری زن و مرد در زندگی به‌عنوان یک اصل دینی و حجب‌وحیا آمار واقعی و جامعی از اختلالات جنسی در کشور وجود ندارد. با توجه به آمارهایی که تاکنون توسط پژوهشگران ایرانی در پنج کنگره‌ی کشوری خانواده و سلامت جنسی مطرح شده است تفاوت فاحشی با آمارهای خارجی مشاهده نشده است.


به‌طور کلی 30 درصد مردان دچار سرعت انزال هستند و 30 درصد زنان نیز از کاهش میل جنسی رنج می‌برند. میزان ناتوانی جنسی در مردان حدود 9 درصد است که با ورود به دوران سالمندی این میزان افزایش می‌یابد. مطالعه‌ای که درمورد همسرانی که برای درخواست طلاق به علل مختلف به جز مشکلات جنسی به دادگاه خانواده‌ی شهر تهران مراجعه کرده بودند، نشان دادکه 62 درصد آنها از مشکلات جنسی رنج می‌بردند.


آیا در طول سال‌هایی که شما در درمان اختلالات جنسی فعالیت داشتید، متوجه تغییری در روند اختلالات شده‌اید؟

بله. بحثی به‌نام تصویر ذهنی مناسب از اعضای جنسی وجود دارد که به‌خصوص در ده سال گذشته در آقایان خودش را به‌طور جدی نشان داده است. جوان‌های مجرد زیادی به ما مراجعه می‌کنند که از اندازه دستگاه تناسلی خود نگران هستند و عمده‌ی آنها تحت تأثیر تبلیغات وسوسه‌انگیز و دروغین ماهواره و فیلم‌های مبتذل یا سایت‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند.


برخی از جوان‌ها نیز به دلیل رفتارهای جنسی ناسالم ذهنیت غلطی را برای خود در این زمینه به‌وجود آورده‌اند. متأسفانه برخی افرادو شرکت‌های سودجو نیز از این شرایط حداکثر استفاده‌ی اقتصادی را برای خود داشته‌اند، افرادی که با شعارهای فریبکارانه و به‌ظاهر زیبا و با تبلیغات رنگین برای حل مشکلات جنسی سودهای سرشاری را به جیب می‌زنند و هیچ دستگاهی هم در کشور بر روی کار آنان نظارت ندارد. افراد فریب‌خورده به جای این‌که به دنبال اصلاح جسم خود باشند می‌بایست ذهن‌شان را درمان کنند.


زوجی که برای درمان مراجعه می‌کنند، چه مواردی را باید مدنظر قرار دهند؟

زن و مرد دارای اختلال در ارضای نیازهای جنسی یا درک متقابل از یکدیگر، لازم است بدانند شادابی همسرشان در شادابی ایشان اثر مستقیم دارد و افسردگی و ناراحتی همسر نیز می‌تواند نشاط را از آنان بگیرد. دقیقاً مثل دو گل که طراوت‌شان روی هم اثر مثبت دارد و پژمردگی و آفت‌زدگی یک گل نیز سبب خشک شدن تدریجی گل دیگر می‌شود.


زن و شوهر باید به هم برای رفع مشکل کمک کنند تا از زندگی خود لذت ببرند. نکته‌ی مهم در درمان این است که نه زن و نه مرد هیچ‌کدام نباید خود را در مسند قضاوت قرار دهند و دیگری را در ایجاد مشکل متهم کنند، بلکه هر دو طرف باید برای حل مشکل تلاش کنند. مثلاً اگر زنی سردمزاج است، شوهرش نباید بگوید «من که مشکل ندارم چرا برای درمان تلاش کنم و خودت به مشاور و پزشک مراجعه کن.»مرد باید بداند اگر بی‌توجهی را ادامه دهد قطعاً او هم مشکل پیدا خواهد کرد.


بنابراین وقتی زن و شوهر به‌هم توجه و برای حل مشکل همدیگر را تشویق و همراهی کنند و تا زمان حصول نتیجه دست از تلاش برندارند دنیای آنها پر از طراوت و نشاط و محبت می‌شود و به زندگی آرام‌بخشی که خداوند وعده‌اش را به آنها داده است دست خواهند یافت.

 مطالب پیشنهادی: