(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

طب سوزنی و تاثیرش بر کاهش وزن


برترین ها:   ریشه طب سوزنی حداقل از 5هزار سال پیش با طب چینی آمیخته شده است و در سایر نقاط جهان به‌عنوان بخشی از طب سنتی چین (TCM) یا طب شرقی شناخته می‌شود.


متخصصان ماهر طب شرقی بعد از گذراندن دوره‌های متفاوت طب چینی با طب سوزنی، گیاهان دارویی، ماساژ، درمان‌های حرکتی و تغذیه‌ای مانند تای‌چی و... آشنا می‌شوند. 


طب سوزنی در غرب بیشتر به‌عنوان روشی برای تسکین درد شناخته شده اما تاثیر آن در درمان بسیاری از ‌مشکلات  دیگر نیز ثابت شده است. در سال 1979/1358 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، طب سوزنی - به تنهایی یا همزمان با داروهای فعلی- می‌تواند 104 عارضه را درمان کند. این نوع درمان با مدیریت استرس، می‌تواند در پیشگیری از بروز عارضه‌های مختلف سلامت نقش عظیمی بازی کند. به گفته متخصصان طب سوزنی، بسیاری از بیماری‌هایی که  با این روش درمان می‌شوند، به خاطر فشار روانی مزمنی است که سیستم‌های چندگانه بدن، شامل سیستم‌های ایمنی و غدد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. درمان با طب سوزنی هیچ شباهتی به آمپول زدن ندارد!   اما از آنجا که مدارک لازم مبنی بر تاثیر صد‌در‌صدی طب سوزنی بر چاقی وجود ندارد، اگر قصد کاهش وزن دارید، بد نیست بدانید که این روش به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد و بهتر است قبل از این کار با چند کارشناس طب مکمل در این خصوص مشورت کنید تا بهترین راه برای کاهش وزن و تغییر سبک زندگی خود را بیابید.



  این روش چطور عمل می‌کند؟


طب سنتی چین بر کیفیت انرژی یا قدرت زندگی در بدن تاکید دارد که متخصص طب سوزنی آن را «چی» می‌خواند و به سلامت ما اشاره دارد. در واقع «چی» در طول مسیرهای انرژی بدن که «کانال‌های انرژی» خوانده می‌شود، منتشر شده و بسیاری از آن به اعضای خاصی مرتبط است. وقتی «چی» مسدود شده و نمی‌تواند آزادانه منتشر شود و در بدن گسترش یابد، بیماری در نقطه‌ای از بدن بروز می‌کند. برای متعادل‌سازی مجدد جریان انرژی و بازگشت سلامت به بدن، متخصص طب سوزنی سوزن‌ها را به نقاط خاصی از بدن فرو می‌کند؛ تعداد این نقاط خاص در بدن در نهایت به 360 نقطه می‌رسد!



 آیا این روش به فرد صدمه می‌زند؟


طب سوزنی اصولا باید بدون درد باشد؛ مگر افراد بسیار حساس که بسته به میزان حساسیت‌شان و مکانی که سوزن در آن فرو می‌رود، سوزش خفیفی را احساس خواهند کرد. وقتی سوزن‌ها سر جای‌شان قرار می‌گیرند، کاملا طبیعی است که احساس سوزش یا خارش جزئی، بی‌حسی و کرختی، گرما یا فشار ملایم احساس شود. اگر این احساس‌ها شدت بگیرند یا احساس ناراحتی در فرد ایجاد کند، باید متخصص طب سوزنی را در جریان بگذارید تا سوزن‌ها را بازنگری کند.



  در طول جلسه طب سوزنی دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ 


این جلسه بعد از معاینه اولیه پزشک شامل تعیین ضخامت پوست، شرایط زبان و کیفیت ضربان نبض مچ دست آغاز می‌شود؛ این مشاهدات، کلیاتی را در مورد وضعیت بدن برای پزشک روشن می‌کند و او با آگاهی بیشتر درمان را آغاز می‌کند. بعد از تشخیص مشکل، متخصص طب سوزنی از شما می‌خواهد که روی تخت دراز بکشید و سوزن‌ها را در نقاط کلیدی بدن قرار می‌دهد. در این مرحله شما دیگر لازم نیست کاری انجام دهید و می‌توانید تا پایان جلسه، که ممکن است بیش از 40 دقیقه طول بکشد، استراحت کنید!



  طب سوزنی چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟ 


در مکتب طب سنتی چین گفته می‌شود چاقی معمولا به خاطر عملکرد ضعیف دستگاه گوارش و نامتعادل بودن میزان مواد‌غذایی هضم شده که وارد دستگاه گردش خون می‌شوند، ایجاد شده و با بیماری‌هایی چون بالا رفتن قند خون، چربی خون، فشار خون، افزایش اسیداوریک و درد مفاصل خود را نشان می‌دهد. در این روش، نقاط حساس با سوزن‌های مخصوص هدف گرفته می‌شوند تا کانال‌های انرژی تمیز شود و تعادل خون و «چی» تنظیم شده و با تخریب مستقیم سلول‌های چربی، تعداد سلول‌های چربی در بدن کمتر شود و اشتهای فرد کاهش یافته و در نهایت وزن کاهش یابد.


سوزن‌ها حدود 40 دقیقه در نقاط خاص بدن باقی می‌مانند تا باعث تحریک همان نقاط شده و کانال‌های انرژی فعال شوند و همچنین گردش خون شتاب می‌گیرد و گرمای بدن رها می‌شود تا کاهش وزن اتفاق بیفتد. 



  تحقیقات علمی در مورد طب سوزنی چه می‌گویند؟


 تحقیقات علمی کمی توانسته‌اند تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن را به اثبات برسانند؛ برخی از این مطالعات بر این باورند که طب سوزنی می‌تواند به عنوان تسریع‌کننده لاغری در افراد عمل کند. بر اساس پژوهشی که در سال 2009 در این زمینه منتشر شد، دانشمندان 31 تحقیق را (با مجموع 3 هزار و 13 شرکت‌کننده) تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر کاهش وزن بدن داشته باشد. البته تمام این تحقیقات چنین نتیجه درخشانی نداشته و بعضی از آن‌ها کیفیت پایینی داشته و تحقیقات مختلف، نتایج مختلفی را در زمینه تاثیر طب سوزنی بر کاهش وزن به اثبات رسانده‌اند. برای مثال، مطالعه‌ای که در سال 1999 بر روی 40 فرد چاق انجام شد، نشان داد که این افراد بعد از 12 جلسه طب سوزنی که به صورت هفتگی انجام می‌شد، وضعیت اعصاب و افسردگی‌شان تا حد زیادی بهبود یافت اما در کاهش وزن‌شان تاثیری نداشت. با این حال تحقیقی که یک سال پیش از آن انجام شده بود، ثابت کرد افرادی که روزی 2 بار، به مدت 4 هفته در جلسات طب سوزنی شرکت داشته‌اند، اشتهایشان از بین رفته و وزن‌شان کم شده است.



  آیا من هم می‌توانم از این روش استفاده کنم؟ 


اگر دوره بارداری خود را سپری می‌کنید، به هیچ‌وجه مجاز به استفاده از این روش نیستید، زیرا در این روش، غیراز تخریب سلول‌های چربی، اشتهای خود را برای خوردن غذا از دست می‌دهید و همین موضوع باعث می‌شود، کمتر از حد معمول غذا میل کنید. این امر در حالت عادی برای شما ضرر ندارد اما در دوران بارداری هم برای شما و هم برای جنین خطرناک است. زیرا جنین مواد مورد نیازش را از بدن مادر تامین می‌کند و درصورتی که شما به اندازه طبیعی غذا نخورید، نه تنها خودتان بلکه جنین هم با فقر مواد‌غذایی، معدنی و املاح مواجه می‌شود.



  طول سوزن‌ها چقدر است و  تا چه عمقی در بدن فرو می‌روند؟


این سوزن‌های استیل که ضد‌زنگ هم هستند، معمولا به نازکی موی انسان بوده، استرلیزه و یک‌بار مصرف هستند و طول‌شان بین یک تا 10 سانتی‌متر، متفاوت است. برعکس سوزن‌های توخالی که برای آمپول زدن استفاده می‌شوند، سوزن‌های طب سوزنی تو پر هستند و متخصص طب سوزنی هر کدام از این سوزن‌ها را، با توجه به میزان چربی زیر‌پوستی که سوزن‌ها نیاز دارند در آن فرو می‌برد، در عمق 7 میلی‌متر تا 5/7 سانتی‌متر نقاط مختلف بدن قرار می‌گیرند و بعضی اوقات لازم است که تمام طول سوزن وارد بدن شود. 


در مناطقی از بدن که عضله کمی روی استخوان قرار دارد (مثل پیشانی و دست) فقط نوک این سوزن‌ها وارد بدن می‌شود اما در مناطقی که عضله زیاد دارد (مثل کفل‌ها و بالای پا) سوزن تا عمق بیشتری وارد می‌شود. طول مدت زمانی که سوزن در بدن بیمار باقی می‌ماند، بستگی به پزشک و نحوه درمانی دارد که برای بیمار انجام می‌شود؛ گاهی اوقات فقط یک یا 2 ثانیه لازم است که سوزن در بدن بیمار باقی بماند و ممکن است هدف، ایجاد یک سوراخ ریز و خروج یک قطره خون باشد تا از این طریق بدن بتواند خود را از «چی» مهاجم خلاص کند.



  چند جلسه درمان با طب سوزنی لازم است؟ 


در هر دوره درمان چاقی با طب سوزنی، فرد باید 10 جلسه تحت درمان قرار بگیرد و در این مدت بهتر است فرد از رژیم غذایی خاصی نیز پیروی کند تا نتیجه بهتری بگیرد؛ البته رژیم گرفتن همراه با استفاده از طب سوزنی، بسیار راحت‌تر از رژیم گرفتن تنهاست، زیرا طب سوزنی باعث کاهش اشتها شده و میل و رغبت را برای خوردن کمتر می‌کند. 


معمولا یک تا 3 جلسه اول درمان، باید 3 بار در هفته یا بیشتر انجام شود. بعد از 3 جلسه اول، جلسات به‌تدریج کاهش یافته و به 2 بار در هفته و سپس یک‌بار در هفته می‌رسد.


معمولا در هفته اول تا چهارم طب سوزنی، عکس‌العمل بدن به این درمان ناگهانی است و کاهش وزن خیلی سریع اتفاق می‌افتد. بین 4 تا 12 هفته، بدن به این شیوه عادت می‌کند و وارد فاز سازگاری با طب سوزنی شده و تغییرات وزن بسیار جزئی پیش می‌آید. این روند تا 12 هفته بعد همچنان ادامه دارد و کاهش وزن به کندی پیش می‌رود؛ اما بعد از این مدت کاهش وزن و سایز دوباره شدت می‌گیرد.


یادتان باشد در حالت طبیعی فرد باید بعد از 4تا6 جلسه متوجه تغییرات کوچکی در شرایط خود شود. اگر هیچ بهبودی حاصل نشود، باید به این نکته هم دقت کنید که کیفیت کار متخصصان طب سوزنی متفاوت است؛ پس قبل از نا‌امید شدن، از یک متخصص طب سوزنی دیگر هم کمک بگیرید.


مطالب پیشنهادی:

درمان بی خوابی با طب سوزنی

به طور کلی طب سوزنی در 10 تا 15 درصد موارد بی خوابی را به طور کامل درمان می کند.

 

دکتر عبدلی متخصص طب سوزنی تصریح کرد:


برای درمان بیخوابی به کمک طب سوزنی سبک های مختلفی وجود دارد که نقاط حساس برای برطرف کردن آن را می یابند. به عنوان مثال یکی از این سبک ها، سبک چینی است که به خوبی مشکل بی خوابی را برطرف کرده و نقاط خاصی را در پشت گردن، بالای پیشانی و کمر مورد استفاده قرار می دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که در کودکانی که دچار بی خوابی هستند ریسک بالایی وجود دارد، چون بسیاری از کودکان به کمک طب سوزنی درمان می یابند اما بعضی کودکان به علت حساسیت بیش از حد ممکن است دچار حمله قلبی و یا تشنج شوند.




وی افزود:


البته این درمان در سنین بالا اثرات خوبی دارد و موجب درمان صد درصدی می شود و عوارضی در این مورد گزارش نشده است.


این دکتر طب سوزنی همچنین افزود:


البته برای تعادل در yang و yin که در زبان چینی عامل اصلی شناخت مزاج ها می باشد و در درمان بیماریها نقش تعیین کننده دارد. و با توجه به سن فرد و میزان بیماری و همچنین فصلی که در آن قرار داریم سبک خاصی اتخاذ می شود. به عنوان مثال اگر عصبانی شویم، به طور معمول دمای بدن بالا رفته ودچار سردرد و سرگیجه و ضربان زیاد در قلب می شویم که با گرفتن خون از نقطه خاصی از کبد فرد، این علائم از بین رفته و فرد زندگی عادی خود را ادامه می دهد. البته هر چه yang بالاتر باشد نه تنها بی خوابی بلکه هر بیماری دیگری درمان سخت تری دارد.


وی در پایان گفت:


یکی از ساده ترین بیماری هایی که به کمک طب سوزنی درمان می شوود بیخوابی است و به طور کلی این نوع از درمان در درمان چاقی و همچنین اقسام خاصی از فلج شدگی ها کار برد فراوانی دارد.



مظالب دیگر:


چطور بد نشستن سبب گردن‌درد می شود؟ 

مقاله علمی زایمان بدون درد

رژیم غذایی کانادایی ( رژیم غذایی 15 روزه ) 

تاثیر جادویی پروتئین بر لاغری سریعتر

کاهش گرگرفتگی در زنان 

چاقی و افزایش وزن 

خود ارضایی پیشگیری و درمان 

میل جنسی و بوی خیار 


اهمیت آغوش کشیدن و بغل کردن برای سلامتی


 فواید در آغوش کشیدن و بغل کردن برای سلامتی بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

در واقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادی که در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.


ضمناً سطح هورمون استرس، کورتیزول، هم در خانمها همراه با فشارخون پایین می آید. دکتر کارن گورون یکی از محققین این تحقیق می گوید: "هرچه حمایت عاطفی بیشتر باشد، این افزایش میزان اکسیتوسین نیز هم در مرد و هم در زن بیشتر خواهد شد. اما اهمیت اکسیتوسین و اثرات محافظت کننده آن در برابر بیماریهای قلبی، میتواند برای خانم ها بیشتر باشد."


دکتر کارمین گریفیت، سخنگوی بنیاد قلب بریتانیا، می گوید: "دانشمندان علاقه زیادی به این مسئله نشان می دهند که احساسات مثبت می تواند برای سلامتی مفید باشد. این تحقیق نشان میدهد که حمایت عاطفی، مثلاً به شکل در آغوش کشیدن های عاشقانه می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد. "


در واقع، در یک تحقیق دیگر که آنهم توسط دکتر گورون انجام شد، به اثبات رسید که بغل کردن و گرفتن دستها، تاثیرات استرس را کاهش می دهد. از دو گروه زوج خواستند که در مورد یک موضوع ناراحت کننده با هم صحبت کنند، اما یک گروه از قبل دستهای همدیگر را در دست گرفته بودند و همدیگر را بغل کرده بودند در حالیکه گروه دیگر اینکار را انجام نداده بودند. در این تحقیق مشخص شد که:


- افزایش فشارخون در گروهی که هیچ تماسی با هم نداشتند در مقایسه با گروهی که همدیگر را در آغوش گرفته بودند، بیشتر بود.


- ضربان قلب در گروهی که تماسی نداشتند 10 ضربه در دقیقه بود در حالیکه برای گروه دیگر این مقدار 5 ضربه در دقیقه بود.


دکتر گورون پیشنهاد می کند که تماسهای گرم و در آغوش کشیدن و گرفتن دستها قبل از شروع یک روز سخت می تواند شما را در طول روز محافظت کند.


انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، همانطور که در تحقیقات مختلف ثابت شده است که آنهایی که در زندگی دوستانی برای خود دارند، و همچنین آنها که ازدواج کرده اند، سالمتر هستند.


ما به ارتباطات اجتماعی احتیاج داریم و این ارتباطات شامل لمس کردن، حتی فراتر از ظرفیت یک زوج است. مثلاً این واقعیت که نوزادان از تماسهای پوستی مستقیم با مادرشان فایده می برند و رشد بهتری خواهند داشت را در نظر بگیرید.


مثالی که گفته شد یک تحقیق کره ای بود که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شد. آن دسته از نوزادان که 5 روز در هفته و به مدت 4 هفته، 15 دقیقه بیشتر صدای زنانه شنیدند، ماساژ و ارتباط چشمی مستقیم داشتند، بعد از گذشت چهار هفته و در سن 6 ماهگی، وزن و قد بیشتری اضافه کردند و شکل گیری سرشان نیز بهتر بود تا آنهایی که این تحریک اضافی را نداشتند.


شواهد نشان داده است که تماس درمانی استرس و درد را در بزرگسالان کاهش می دهد و نشانه های بیماری آلزایمر مثل بیقراری، آواگری، قدم زدنهای عصبی و از این قبیل را نیز کاهش می دهد.



وقتش رسیده بیشتر بقیه را بغل کنید

تحقیقات نشان می دهد که زوجهای امریکایی چندان تمایلی به آغوش کشیدن در مجامع عمومی را ندارند. طبق تحقیقات زوج های فرانسوی سه مرتبه بیشتر از زوج های امریکایی وقتشان را به بغل کردن هم میگذرانند.


بغل کردن در روابط زناشویی فوایدی دارد که احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردید.


بغل کردن...


- احساس خوبی به شما می دهد.

- حس تنهایی را از بین می برد.

- بر ترس غلبه می کند.

- دریچه احساساتتان را باز می کند.

- اعتماد به نفس را بالا می برد.

- حس نوع دوستی شما را تقویت می کند.

- روند پیر شدن را کندتر می کند.

- اشتها را فرو می نشاند.

- استرس و فشارهای عصبی را کاهش می دهد.

- با بیخوابی مبارزه می کند.

- عضلات بازوها و شانه ها را شکل می دهد.

- اگر قدتان کوتاه باشد، یک نوع تمرین کششی به حساب می آید.

- یک جایگزین عالی برای بی بند و باری است.

- یک جایگزین سالم و مطمئن برای مصرف الکل و دخانیات است.

- وجود فیزیکی شما را تایید می کند.

- دموکراتیک است (هر کس حق در آغوش کشیده شدن دارد).

فواید بیشتر بغل کردن

- از نظر اکولوژیکی خوب است (محیط را خراب نمی کند).

- برای صرفه جویی در انرژی بسیار خوب است (گرما را حفظ می کند).

- قابل حمل است.

- به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارد.

- هیچ محل خاصی نمی طلبد (یک محل خوب برای بغل کردن هرجایی می تواند باشد).

- روزهای شاد را شادتر می کند.

- فضاهای خالی زندگی را پر میکند.

- حتی بعد از جدا شدن از آغوش، باز هم فایده می رساند.


مظالب مشابه:

رفتارهای مورد علاقه مردان کدامند؟ 

برقراری ارتباط با همسران

چگونه با مردان صحبت کنیم؟ 

101 راهکار برای ابراز عشق و علاقه به همسرتان

9 نکته رمانتیک آسان 

5 راه ساده برای خاتمه دادن به اختلافات و مرافعات 

اساسی ترین نیاز زن ها این است که آنها را بشناسیم 

پنج راه آسان برای سفت شدن سینه‌ ها در عرض یک ماه برای بانوان


آیا شما نیز مایل به دانستن این هستید که چطور سینه‌های خود را سفت کنید؟

 

 


 

آیا از اینکه سینه‌هایتان آویزان است احساس بدی دارید؟

آیا از دانستن اینکه کدام حرکت ارزش این را دارند که شما به سینه هائی سفت تر برسید ناامید شده‌اید؟

اگر شما نیز به دنبال جواب همهٔ این سوالات هستید مقاله درستی‌ را انتخاب کرده‌اید.سینه‌ها در اندازه و شکل مناسب باعث زیباتر شدن بدن و ایجاد اعتماد به نفس بیشتری در شما میشود.

آیا تا کنون به این فکر میکردید که عمل جراحی سینه سریعترین راه برای رسیدن به فرم سینه مناسب می‌باشد؟

اگر پاسخ شما بله است همین حالا از فکر کردن به این موضوع دست بکشید.وقتی‌ که پای سینه به میان میاید همیشه به صورت طبیعی به درمان مشکلات آن بپردازید زیرا که عمل‌های جراحی پیامد‌های قابل ملاحظه ای دارند.اما اگر به نکاتی‌ که در این مقاله آورده شده است عمل کنید در عرض یک ماه به سینه هایی سفت و خوش فرم خواهید رسید.

 

راهکار هایی برای سینه هایی سفت در عرض یک ماه

 

اول از همه بیابید که به چه دلیل سینه‌هایتان آویزان است.این امر ممکن است به واسطه از دست دادن وزن،حاملگی‌،شیر دادن و یا دلایل دیگر باشد.اما افزایش سن و نبود ورزش در برنامه هفتگی شما نیز میتواند به طور جدی سفتی سینه‌های شما را به خطر بیندازد.

سینه‌های زنان چیزی جز بافت چربی‌ نیست،به همین خاطر است که اگر از رژیم یا از چربی‌ سوز‌ها برای کاهش وزن استفاده کنید روی سینه‌ها نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.هنگامی که چربی‌ از زیر پوست از بین میرود پوست حالت خود را از دست میدهد،اما کلاژن است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند.بدن این ماده را تا سنین ۲۴-۲۵ سالگی به طور طبیعی تولید می‌کند.از غذاهای حاوی کلاژن به مقدار مناسب باید استفاده کنید.

 

۱) سینه هایی سفت با ورزش کردن

 

دلیل این که ورزش برای شما مناسب می‌باشد این است که سینه‌ها از بافت چربی‌ هستند که در زیر این بافتها عضلات سینه ای قرار گرفته اند.شما با انجام تمرینات مربوط به سینه این عضلات را تقویت کرده و باعث میشود سینه شما به طور طبیعی بزرگ و سفت به نظر بیاید.هیچ چیز مثل تمرینات استقامتی باعث سفت شدن سینه‌ها نمی‌شود.همچنین به تمرینات خود نیز مقداری وزنه بیفزائد.

در ادامه به بیان برخی‌ تمرینات مربوط به سینه می‌پردازیم:

 

قفسه سینه-پارالل نیز میتواند کمک کننده باشد-پرس سینه دمبل-پرس سینه هالتر

 

۲) استفاده از کرم‌های سفت کننده سینه

 

در کنار یک تغذیه مناسب و تمرین منظم استفاده از کرم‌های سفت کننده سینه نیز میتواند باعث نتیجه گیری سریعتر شود.

استفاده از این کرم‌ها دو بار در روز مطمئنا به شما کمک بسیاری خواهد کرد و بهترین راه این است که مقدار مناسب را در کف دست خود ریخته و به آرامی با حرکات دایره ای رو به بالا سینه‌های خود را ماساژ دهید.

 

۳) کلاژن برای داشتن سینه هائی سفت

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم کلاژن به طور طبیعی در بدن ساخته شده و باعث حفظ قابلیت ارتجاعی پوست میشود.اما همزمان با افزایش سن میزان ساخت این ماده نیز کمتر شده و پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد.بعضی‌ از غذا‌های غنی از کلاژن شامل مرغ،گوشت بدون چربی‌ و هر نوع میوه و سبزیجات قرمر رنگ می‌باشد.ویتامین سی‌ نیز وقتی‌ پای ساخت کلاژن و ترمیم بافت‌های چربی‌ به میان میاید بسیار مهم است.

 

۴) استفاده از سینه بند مناسب باعث سفت به نظر رسیدن سینه‌ها میشود

 

استفاده از سینه بند مناسب نیز میتواند باعث تفاوت شود،سایز سینه بند مناسب خود را پیدا کنید.تحقیقات نشان میدهد که اکثر زنان از سینه بند‌های با سایز نامناسب استفاده میکنند.

هزینه خرید خود برای سینه بند را افزایش داده و سعی‌ کنید بهترین نوع آن را خریداری کنید.استفاده از سینه بند متناسب باعث محدودیت در شلی و آویزان بودن سینه‌ها و جلوگیری از ظاهر بد آن هنگام لباس پوشیدن میشود.

 

نکته مهم: هنگام خواب حتما سینه بند خود را باز کنید،سینه‌ها نیاز به هوای تازه دارند و همچنین باید به حالت اولیه خود نیز برگردند.این کار همچنین باعث کاهش ابتلا به سرطان سینه نیز میشود.

 

۵) استفاده از آب درمانی

 

آب درمانی روش منحصر به فردی برای سفت شدن سینه‌ها است.تمام چیزی که نیاز دارید آب است.با این عمل شما باعث افزایش جریان خون در پوست شده که باعث کمک در فرایند سازندگی کلاژن و حفظ قابلیت ارتجاعی آن میشود.

پروتئین‌های پوست که از این روش ساخته میشوند باعث بزرگی‌ و سفتی سینه‌ها میشود،راه پیشنهادی این است که شما هنگام حمام کردن مکرر از آب داغ و سرد استفاده کنید.برای ۳۰ ثانیه سینه‌های خود را زیر آب داغ بگیرید و بلافاصله به مدت نصف آن زمان یعنی‌ ۱۵ ثانیه با آب سرد این عمل را انجام دهید.برای ۸-۱۰ دقیقه این فرایند را تکرار کنید،از آب داغی‌ که با آن احساس راحتی‌ و آرامش دارید استفاده کنید و با آب سرد این فرایند را به پایان برسانید.برای نتیجه گیری حداکثری این کار را روزانه انجام دهید.

 

در این مقاله ما برای داشتن سینه هایی سفت در مورد ورزش،کلاژن،کرم‌های سینه،انتخاب سینه بند مناسب و آب درمانی بحث کردیم.برای داشتن سینه هایی سفت تر حداقل یکی‌ از این روش‌ها را انجام دهید و اگر به طور همزمان همهٔ این راه کارها را انجام دهید به سرعت شاهد تغیرات شگفت انگیز در سینه‌های خود خواهید بود.همیشه خود را با انگیزه حفظ کنید و خواهید دید که در عرض یک ماه به تغییرات قابل توجهی‌ در سینه‌های خود خواهید رسید.

منبع : http://www.howtoincreasebreastsize.co.in


مطالب دیگر:

چگونه سینه های زیبایی داشته باشم

آنچه در مورد جراحی پروتز سینه باید بدانید 

یوگای صورت و تمرینات از بین برنده چروک پوست 

دلایل کوچک شدن سایز سینه

غذاهایی که با چاقی مبارزه می کنند 

رژیم لاغری سریع و آسان و تناسب اندام 

برای لاغری به کالری غذا توجه کنید 

چگونه سینه های زیبایی داشته باشم ؟


شلی سینه ها می تواند در اثر افزایش وزن ، افزایش سن ، در معرض آفتاب قرار گرفتن ، یا کشیده شدن بافت آنها بعلت یائسگی وابسته به هورمون ایجاد گردد . راههای متعددی برای درمان چنین وضعیتی وجود دارد . جراحی یکی از این راه هاست رژیم انتخابی و نوع خاصی از ورزش ها راههای دیگر درمان است .

 

بدنسازی بانوان

 

جراحی بالا بردن سینه یا ماستوپکسی ( Mastopexy )

ماستوپکسی نوعی جراحی است که در جریان آن جراح سینه ها را بالا برده و سفت تر می کند . این جراحی می تواند برای هر دو منظور افزایش و یا کاهش اندازه ی سینه برای بهبود فرم و شکل آن صورت پذیرد . ماستوپکسی تحت بیهوشی انجام می پذیرد و معمولا خط جراحی کوچکی بجا می گذارد و لذا از نظر زیبایی برخی مایل به ایجاد خط جراحی در زیر سینه های خود نیستند .


جراحی زیبایی مانند ماستوپکس صرفا برای افرادی انجام می شوند که داری ریسک فاکتور های پایینی باشند .

رژیم غذایی ( Diet )

جزء مهم بافت سینه های شما بافت چربی است . با کاهش چربی موجود در سینه ها شما می توانید فشار وارد بر تاندون ها را کاهش دهید و افتادگی آن را درمان کنید . بهترین راه ، اجتناب از غذاهای پر کالری مانند نوشابه ها ، شیرینی جات و فست فود است . کاهش کالری ، بدن را مجبور می کند برای کسب انرژی به سوزاندن چربی متوسل شود .

تمرینات ورزشی ( Exercise )

ورزش های هوازی مانند دو ، شنا ، رقص ، هنرهای رزمی به شما در کاهش حجم بافت چربی سینه هایتان کمک می کند . ورزش های هوازی می تواند سینه های شما را بالا ببرد . تمرینات عضلات زیر سینه ای ( پکتورال ) می تواند سینه های شما را بالا ببرد و آنها را بزرگتر نشان دهد . نیز ورزش پوش آپ ، پرس رو نیمکت و چین آپ می تواند به افزایش و تقویت عضلات زیر سینه ای کمک کند . انجام 8 تا 10 بار این تمرینات می تواند اندازه ی عضلات زیر سینه ای را بهبود بخشد و انجام 12 یا بیشتر می تواند عضلات شما را سفت کند . .

برای یاد آوری مجددا تمرینات مربوط به سفت کردن و بالا بردن سینه ها رد در ذیل می آوریم .

۱- Push-ups


wall-push-ups

تمرین ساده پوش آپ مانند شکل زیر است :

تمرین سخت تر و پیشرفته ی پوش آپ :

۲- bench pressing


close_grip_bench

 

۳- chin-ups

خود را روی بارفیکس بالا بکشید و چانه خود را به بارفیکس بزنید .

 

JumpingPullups

 

امروزه صرفنظر از اندازه ی سینه ها ، سر پا بودن و بلندی ، انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی بعنوان عامل مهمی در زیبایی سینه ها بنظر می رسد . البته عامل اصلی زیایی در سینه ها تونیسیته و سفتی آنها می باشد که این اثرات مطلوب را بجا می گذارد .

شنا کردن عامل بسیار مهمی در افزایش سفتی سینه ها و بهبود وضعیت ظاهری آنها می باشد .

 

breaststroke2

 

برای انجام این تمرین باید شنا کردن را یاد بگیرید . اختصاص دادن بخشی از هزینه ی زندگی به یک دوره آموزش شنا مطمئناْ به نفع شماست .

انجام تمرینات شنا در آب یا تمرینات مربوط به خشکی موجب تقویت عضلات زیر سینه ی شما شده و باعث افزایش سفتی و قوام سینه هایتان می شود .

 

برخی از بانوان یا امکان استفاده از استخر را ندارند و یا اینکه نمی توانند هر هفته شنا کنند بنا براین تمرینات زیر را برای افزایش تناسب و سفتی و چالاکی سینه ها توصیه می شود :

۱- پوش آپ دیوار :

پوش آپ دیوار 

در مقابل دیوار با فاصله ی یک متر بایستید و دستها را به دیوار تکیه دهید و با کمک دست به دیوار نزدیک شده سپس دور شوید .

۲- تمرین انقباض ایزومتریک عضله ی زیر سینه ای :

بنشینید و آرنج ها را خم کنید سپس کف دستانتان را در مقابل سینه به هم بچسبانید و بهم بفشارید و ۵ ثانیه نگه دارید .

۳- تمرین استرچ عضلات زیر سینه ای :

استرچ و کشش عضلات سینه ای بزرگ و کوچک می تواند در شکل دادن به سینه ها موثر باشد .

برای این کار بایستید و دستها را روی کمر بگذارید و سپس سعی کنید با عقب بردن آرنجها آنها را از عقب به هم بچسبانید .


مطالب دیگر:

آنچه در مورد جراحی پروتز سینه باید بدانید 

یوگای صورت و تمرینات از بین برنده چروک پوست 

دلایل کوچک شدن سایز سینه

غذاهایی که با چاقی مبارزه می کنند 

رژیم لاغری سریع و آسان و تناسب اندام 

برای لاغری به کالری غذا توجه کنید 

حرکاتی برای بزرگ کردن باسن


یکی از دوستان در خصوص حرکتی برای بزرگ کردن عضلات باسن سئوال نمودند, تصمیم گرفتم  مقاله ای در این خصوص ارایه دهم ,امیدوارم مورد قبول واقع بشود .باتشکر از خوانندگان گرامی

کوچک بودن باسن دو حالت دارد یا ژنیتکی و متاثر از استخوان بندی شما است که در این حالت کاری زیاد نمی توانید در مورد آن انجام دهید یا متاثر از حجم کم عضلانی در آن ناحیه است، دوست عزیز پس عجله نکن، هیچ کاری به سرعت انجام شدنی نیست و هر کاری زمان بر هست، پس چه بهتر که شما باسنی بدون چربی ولی حجیم داشته باشید.

برای این کار می توانید ازتمرینات بدنسازی بهره ببرید، عضلات باسن در اسکوات از جمله اولین عضلات درگیر هستند (به‌ویژه وقتی ‌که ران‌ها به موازات زمین قرار می‌گیرند) در تمرینات عضله جلو و کنار پا، تمرینی هست به نام اسکات پا باز و حرکات پا با دستگاه سیم کش که باعث بزرگ شدن عضلات باسن می شود.و حرکت دلیفت حداکثر فشار را روی بخش پائینی عضلات پشت اعمال می‌کند و تقریباً فشاری معادل روی پشت پاها و باسن هم وارد می‌سازد.رژیم غذایی را فراموش نکنید, عادات غذایی برای افزودن حجم ماهیچه ای در قدیم برای افزایش حجم ماهیچه های بدن می گفتند:

بهترین راه برای ماهیچه سازی این است که تا می توانید بخورید.اما با پیشرفت علم و تکنولوژی تئوری جدید می گوید:فقط باید چند صد کالری بیش از میزانی که برای ثابت نگاه داشتن وزن می خورید، به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید.برای بدست آوردن باسن و ران باید تمرکز بر گروه ‌های عضلانی چهار سر (جلویران)،هامسترینگ (پشت ران)‌ و گلوئتال ( باسن) باشد.

تقویت این عضلات باعث افزایش قدرت شما در انجام تمام کارهایی است که انجام می‌دهید. مثل بالا رفتن از پله‌‌ها، از روی صندلی بلند شدن، بلند کردن بچه از روی زمین و پیاده‌روی و … در زیر تمریناتی برای عضلات باسن معرفی شده است ,تمرینات با دمبل گروه عضلات چهار سر ( جلوی ران )

لانژ:یک جفت دمبل و یا هالتر را بر روی شانه های خود قرار دهید (بیشتر به سمت عقب تمایل داشته باشند) سپس یک گام به سمت جلو بردارید و با چهار شماره تمامی ‌بدن را به آهستگی و با یک حرکت کنترل شده کمی به سمت پایین خم شوید.در حین پایین آمدن بدن باید هر دو زانو خم شوند. مفصل زانو نباید بیش از ۹۰ درجه خم شود. پایین آوردن بدن باید به شکلی باشد که ران جلویی موازی با سطح زمین باشد.

مطمئن شوید که زانوی جلویی جلوتر از انگشتان پا قرار نگرفته باشد. این کار احتمال صدمه به زانو را زیاد می‌کند.و بعد با منقبض کردن عضلات عقب ران و باسن دو مرتبه بالا بیایید. زمانی که هر دو پا در کنار یکدیگر جفت شدند، برای اینکه یک دور کامل حرکت را انجام داده باشید با پای دیگر یک قدم به جلو بردارید و حرکت را مجددا از نو تکرار کنید. حرکت چمباتمه با دمبلدر هر دو دست خود یک دمبل گرفته و بایستید.

پاها را به اندازه عرض شانه بازکرده و زانوها را کمی خم کنید. با چهار شماره به آهستگی بدن خود را به پایین بیاورید. به آهستگی بدن خود را به شکلی پایین آوردید تا ران‌های شما موازی سطح زمین گردند. همیشه مراقب باشید تا زانوهای شما جلوتر از انگشتان پا قرار نگیرد.

به این منظور باسن خود را به سمت عقب حرکت دهید.با فشار دادن روی پاشنه پا به آهستگی به حالت اول برگردید. به این حرکت، حرکت چمباتمه با دمبل می‌گویند.حرکت درازکش و دورکردن گروه عضلات خارجی رانبه پهلودراز بکشید و سرخود را روی بازوی تان بگذارید.پاهای خود را با زاویه ۴۵ درجه جلوی خود قرار دهید تا تعادل تان حفظ شود. پای فوقانی را حدود ۳ سانتی‌ متر از پای پایینی بلند کنید. آن را موازی نگه داشته و مچ پا را خم کنید به شکلی که انگشتان پا به سمت جلو و نه بالا باشند.به آهستگی پای فوقانی را بالا و پایینببریدبدون اینکه مابین حرکات، پای تحتانی توسط آن لمس شود.مراقب باشید که لگن شما به سمت جلو یا عقب حرکت نکند. پاها را عوض کرده و حرکت را تکرار کنید. حرکت درازکش و نزدیک کردن گروه عضلات داخلی رانبه پهلو دراز کشیده و پای بالایی را به مقابل پای تحتانی بیاورید.

پای جلویی را به سمت بالا و ران حرکت داده و پای خود را روی کف زمین درست مقابل زانو بگذارید. نوک انگشتان پا به سمت جلو باشد.پای تحتانی را حدود ۳ سانتی‌متر از کف زمین بالا بیاورید.به آهستگی پای تحتانی را تا جایی که راحت هستید، بالا بیاورید، به شکلی که خمیدگی کمی‌ را در پای خود حفظ کنید. تا ۴ شماره بشمارید و به آهستگی به حالت اولیه برگردید.حرکت پلبه پشت دراز کشیده و زانوهای خود را خم کرده، کف پاهای خود را طوری روی زمین قرار دهید که فاصله آنها به اندازه عرض لگن باشد.

ابتدا لگن را از روی زمین بلند کرده، سپس ستون فقرات را از روی زمین به شکلی بلند کنید که در هر زمان یک مهره از زمین جدا شود تا جایی که یک خط مستقیم از شانه تا زانوها ایجاد شود. پاشنه پا باید مستقیماً زیر زانوها باشد.چند شماره صبر کرده سپس به آهستگی ستون فقرات را پایین بیاورید، طوری که باسن آخرین نقطه‌ای باشد که به زمین می‌رسد. نوع دیگر حرکت پل: برای تمرین سنگین‌تر زمانی که به بالاترین نقطه رسیدید، ستون فقرات را تا نیمه پایین آورده، سپس با کمک عضلات باسن دوباره آن را به بالا ببرید.

اسکات تک پایی:در میان شانه های خود یک دمبل بگذارید. روبه روی یک صندلی بایستید و قوزک یکی از پاهای خود را بر روی لبه آن قرار دهید. به آرامی بدن خود را به سمت پایین بیاورید، به سمت زانو خم شوید و دو مرتبه بلند شوید تا یک دور کامل حرکت انجام شود. پس از اتمام حرکت جای پاها را با یکدیگر عوض کنید.پله:با هر یک از دست ها یک دمبل را بلند کنید، مقابل یک نیمکت یا یک سطح مرتفع مانند پله بایستید. با یکی از پا ها بر روی پله بروید و سپس پای دیگر را بالا آورده و کنار آن قرار دهید. یکی از پاها را پایین بیاورید و مجددا حرکت را تکرار کنید.

و حرکاتی دیگر که در تصاویر زیر می بینید


4130


مطالب مشابه:


رژیم فیتنس و کاهش وزن 

نوشیدنی های ورزشی 

سلولیت یا چربی مرده چیست؟ 

گرفتگی عضلات پا در شب و را ههای پیشگیری و درمان آن 

حرکات ورزشی از پیلاتز و یوگا..عکس 

4 اشتباه بزرگ هنگام کاهش وزن

ازدواج قسمت است یا انتخاب؟


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قبل از این که پاسخ قانع‌کننده‌ای به سؤالات فوق بدهیم، بهتر است ابتدا تعریفی از خانواده و هدف از شکل‌گیری آن ارائه کنیم. خانواده یک نهاد مهم اجتماعی در دنیا است که با ازدواج‌ یک مرد و زن‌ شکل می‌گیرد. امری که در تمام ادیان از جمله دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر آن شده است، به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) از آن به عنوان‌ نیمی از ایمان یاد کرده است. ازدواج نه تنها از نظر شرعی بلکه از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت است، چرا که با تحقق آن و تشکیل خانواده بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته می‌شود. در اصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز در اهمیت توجه به خانواده آمده است، از آنجایی که خانواده واحد بنیادین جامعه اسلامی است همه قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوطه باید برای آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از مقررات‌ و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد. ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل زندگی هر فرد به شمار می‌آید و تا حد بسیار زیادی آینده فرد را رقم می‌زند. به رغم همه تأکیدات و توصیه‌هایی که برای انتخاب درست همسر و حفظ خانواده در منابع دینی، علمی و دانشگاهی شده است، موضوع طلاق همچنان یکی از پدیده‌های اجتماعی جوامع از جمله ایران محسوب می‌شود. در واقع باید گفت در گسترش این معضل عوامل مختلف در زمینه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی نقش دارند که از جمله آن‌ها اعتیاد یکی از زوجین، ازدواج‌های تحمیلی، سوء‌ظن، دخالت‌های اطرافیان، بیماری صعب‌العلاج یکی از زوجین، انحراف اخلاقی هر یک از زوجین، عقیم بودن، سردمزاجی زن، ازدواج مجدد شوهر، فاصله سنی زیاد، عدم رضایت از روابط زناشویی، همسر‌آزاری، بیکاری، ارتکاب جرایم، ناکافی بودن قوانین در حمایت از زنان، عدم تمکین، ترک انفاق، عسر و حرج، عدم فراگیری مهارت‌های همسرداری و زندگی و غیره است‌. بعضی از خانواده‌ها با نادیده گرفتن این مسائل‌ و عدم توجه به آن‌ها بعد از گذشت مدت زمانی که فرزندشان با زندگی ناموفقی روبرو می‌شود، دچار ندامت و پشیمانی شده و آن را بر گردن قسمت می‌اندازند. به راستی آیا ازدواج قسمت است؟ قسمت تا چه میزان در سرنوشت و زندگی افراد دخیل است؟ امروزه برای دریافت یک گواهینامه ‌و یا برای استخدام در یک مرکز، مراحل و آموزش‌های مختلفی باید طی شود تا صلاحیت فرد برای دریافت گواهینامه و یا اشتغال احراز شود، اما برای تشکیل یک زندگی مشترک که امر بسیار مهمی است هر فردی هر زمانی که بخواهد می‌تواند ازدواج کند و اصلاً مهم نیست که صلاحیت داشته باشد یا خیر؟ آمارهای موجود در سالنامه آماری کشور در سال‌های مورد بررسی نشان می‌دهد که در سال 81 تعداد ازدواج ثبت شده، 650 هزار و 960 فقره بوده که با افزایش 6/4 درصدی در سال 82 به 681 هزار و 34 فقره رسیده است، اما در سال 83 نسبت به سال 82 تعداد ازدواج ثبت شده 3 درصد رشد منفی داشته است. همچنین آمارها نشان می‌دهند که رشد درصد ازدواج در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است، به طوری که درصد ازدواج در مناطق روستایی از 21 درصد در سال 81 به 27 درصد در سال 83 افزایش پیدا کرده است. در حالی که در کشور شاهد کاهش آمار تعداد ازدواج ثبت شده در سال 83 نسبت به سال 82 هستیم، اما جمعیت افراد در سن ازدواج (مردان 20 ـ 34 ساله) و (زنان 15 ـ 29 ساله) در حال افزایش است، به گونه‌ای که از 19 میلیون و 848‌ هزار و‌ 39 نفر در سال 81 به 21 میلیون و 421 هزار و 541 نفر در سال 83 می‌رسد، در این آمار تعداد زنان در سن ازدواج بیشتر از مردان است. براساس این گزارش، آمارهای موجود نشان می‌دهد در سال 83 در استان مرکزی ازدواج نسبت به سال قبل 3/1 درصد رشد مثبت داشته که از رشد کشور با 3/4 درصد رشد کم‌تر است و از 14 هزار و 58 فقره در سال 82 به 14 هزار و 230 فقره در سال 83 افزایش یافته است. در سال 84 نیز میزان ازدواج ثبت شده در ثبت احوال استان مرکزی 14 هزار و 767 مورد بوده است که از این تعداد 10 هزار و 223 فقره در مناطق شهری و 4 هزار و 544 فقره در مناطق روستایی بوده است. مدیر‌کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت:‌ ازدواج یک امر ضروری بوده و در روایات و احادیث الهی توجه ویژه‌ای به مقوله ازدواج شده است، به طوری که پیامبر گرامی اسلام (ص) هیچ پیمانی را مقدس‌تر و ارزشمندتر از ازدواج نمی‌داند. غلامرضا فتح‌آبادی با اشاره به توجه قانون اساسی کشور به مقوله ازدواج افزود: در قانون اساسی کشور از ازدواج به عنوان یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی یاد می‌شود. وی با تأکید بر ضرورت واقع‌بین بودن جوانان در امر ازدواج اظهار داشت: یکی از اصول مهم در امر ازدواج موفق، احساسی برخورد نکردن و واقع‌بین بودن نسبت به انتخاب همسر است که باید مورد توجه قرار گیرد. فتح‌آبادی داشتن اطلاعات صحیح و کافی در زمینه اعتقادات، باورها، اخلاق، درجه ایمان، موقعیت شغلی، انتظارات و خواسته‌های همسر آینده را از معیارهای یک انتخاب درست عنوان کرد و ادامه داد: در برخورد با موقعیت‌های خاص هیچ فردی قادر نیست، چهره واقعی خود را پنهان سازد و لذا یکی از راه‌های پی‌بردن به اخلاق شخص موردنظر روبرو کردن او با موقعیت‌های غیرمنتظره است. وی تصریح کرد: عجول بودن در امر ازدواج، نادیده گرفتن تناسب طبقاتی، داشتن فرهنگ و مذهب متفاوت و تفاوت سنی بالا از دلایل بسیار مهم در عدم برخورداری از یک زندگی موفق به شمار می‌آید. مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری پیرامون روابط دختر و پسر قبل از ازدواج اضافه کرد: نداشتن شناخت مناسب از روحیات و خلقیات دختر و پسر زندگی آنان را در آینده با چالش‌های متعددی روبرو می‌کند، لذا شناخت از عوامل اصلی کامیابی در زندگی است. هم‌اکنون محدودیت‌های خاصی در جامعه در رابطه با روابط دختر و پسر وجود دارد که باید با ساماندهی آن محدودیت‌ها شرایط را برای یک ارتباط مشروع و سالم برای دختر و پسر قبل از ازدواج فراهم ساخت. وی شناخت را لازمه تشکیل یک زندگی آرام و لذت‌بخش برشمرد و افزود: باید شرایطی را ایجاد نمود تا دختر و پسر در سایه آن و با نظارت خانواده با برقراری ارتباط سالم با یکدیگر با خلقیات و روحیات هم آشنا شوند. فتح‌آبادی با اشاره به کاهش ازدواج در بین جوانان، برقراری ارتباط و روابط جنسی نامشروع جوانان را یکی از دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج دانست و اظهار داشت: برقراری روابط نامشروع قبل از ازدواج در اکثر کشورها یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال جوانان از ازدواج است، به طوری که در آلمان غربی و شرقی به دلیل برقراری روابط جنسی نامشروع به ترتیب 14 و 42 درصد از کودکان متولد شده کودکان نامشروع هستند. وی رواج تجرد را یکی دیگر از عوامل دخیل در عدم گرایش جوانان به تشکیل خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده بیش از 29 درصد از مردان و 20 درصد از زنان به دلیل تجرد و گذشتن سن ازدواجشان تمایلی به ازدواج و تشکیل زندگی ندارند. فتح‌آبادی‌ تصریح کرد: همچنین بالارفتن سن ازدواج به دلیل مشکلات موجود بر سر راه تشکیل زندگی نیز یکی دیگر از دلایل تمایل نداشتن جوانان به ازدواج است. در حال حاضر میانگین جهانی سن ازدواج برای مردان 30 سال و برای زنان 6/27 سال بوده و در ایران این میانگین برای مردان 7/26 و برای زنان 7/23 سال است. وی خاطرنشان کرد: این میزان که روز به روز نیز در حال افزایش است، نه تنها از بعد اجتماعی خطرناک بوده و چالش‌های بسیاری را در جوامع به دنبال دارد، بلکه در بسیاری موارد موجب افسردگی در بین مجردها شده است. فتح‌آبادی با تأکید بر ضرورت حساس بودن خانواده‌ها در رابطه با مسئله اعتیاد ادامه داد: هم‌اکنون 76 درصد از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد شوهر و عدم آگاهی دختران از اعتیاد آن‌هاست، لذا می‌طلبد خانواده‌ها به این مسئله حساس بوده و آن را یک امر جدی و حیاتی تلقی کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جوان بودن جمعیت ایران گفت: بیش از 7/32 درصد از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند که این آمار بیانگر افزایش ازدواج در سال‌های آتی خواهد بود. فتح‌آبادی با بیان این‌که در قانون برنامه چهارم توسعه تأکید ویژه‌ای به ساماندهی امور مربوط به ازدواج جوانان شده است، افزود: ایجاد صندوق مهر امام رضا (ع) و پرداخت وام یک میلیون تومانی به زوجین، تصویب طرح تسهیل ازدواج جوانان در سال 84، ساماندهی ازدواج جوانان با افزایش وام از 500 هزار تومان به یک میلیون تومان، ایجاد صندوق ازدواج جوانان و آموزش مهارت‌های زندگی بخشی از اقدامات دولت در راستای تشویق جوانان به ازدواج به شمار می‌آید. وی با تأکید بر این که با اجرای این برنامه‌ها تا پایان برنامه چهارم توسعه، کشور شاهد افزایش رشد ازدواج از 75/2 درصد به 5/5 درصد خواهد بود، اظهار داشت: موظف کردن بانک‌ها در تسهیل ضوابط پرداخت وام ازدواج به جوانان، پرداخت وام یک میلیون تومانی به زوجین که دارای مهریه کم‌تر از 14 سکه هستند نیز از سیاست‌های کارگروه اجتماعی استانداری مرکزی در زمینه تشویق جوانان به امر ازدواج است. فتح‌آبادی در رابطه با میزان مهریه اضافه کرد: در حال حاضر 20 درصد از دلایل به چالش کشیدن زندگی‌ها مهریه‌های سنگین است که هم‌اکنون در کشور به یک چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است. وی با بیان این که خانواده‌ها نباید با تعیین مهریه‌های سنگین ازدواج جوانان را سخت بگیرند، تصریح کرد: بعضی از خانواده‌ها به تصور این که مهریه‌های سنگین باعث استحکام بیشتر زندگی می‌شود، مهریه‌های بالا‌یی را برای دختران خود تعیین می‌کنند، در صورتی که مهریه سنگین نه تنها به زندگی استحکام نمی‌بخشد، بلکه در بسیاری از موارد باعث از هم‌پاشیدگی زندگی‌ها شده است. مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری در خاتمه با رد قضیه قسمت در ازدواج گفت: باید به جوانان گفت در ازدواج عجله نکنید، ازدواج قسمت نیست، بلکه یک انتخاب است. قاضی شعبه دهم دادگاه خانواده اراک نیز در این‌ باره به خبرنگار ما گفت: نقش قسمت در ازدواج بدون تأثیر است، قسمت هیچ دخالتی در ازدواج ندارد و خانواده‌ها نیز نباید انتخاب نادرست خود را برگردن قسمت بیندازند. حسین‌ انارکی تصریح کرد: زمانی که دختر با یک فرد معتاد، لاابالی و یا شخصی که دست بزن دارد ازدواج می‌کند و به دلیل عدم تحمل زندگی ناچار به طلاق گرفتن می‌شود، ربطی به مقوله قسمت ندارد. وی با اشاره به نقش حساس خانواده‌ها در امر ازدواج اظهار داشت: خانواده‌ها در ازدواج فرزندان خود نقش به سزایی بر عهده دارند و باید با تحقیقات کامل خود از سلامت کامل جسمی و روحی خواستگار اطمینان حاصل کنند و سپس دختر خود را به عقد او در آورند. انارکی مهم‌ترین ملاک برای یک زندگی سالم و با آرامش را داشتن ایمان و اخلاق خوب عنوان کرد و ادامه داد: اگر فردی دارای ایمان باشد صداقت و گذشت را وارد زندگی خود کرده و فساد و دروغ و تمام خصوصیات بد شخصیتی را از خود دور می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون سنگین گرفتن مهریه از سوی بعضی از خانواده‌ها اضافه کرد: بعضی از خانواده‌ها با چشم و هم‌چشمی و تعیین کردن مهریه‌های سنگین زندگی فرزندان خود را دچار مشکل می‌کنند. انارکی با بیان این که تعیین مهریه‌های سنگین و سبک ممکن است به یک میزان زندگی را دچار چالش کند، خاطرنشان کرد: مهریه باید در حد متعارف تعیین شود تا زن و شوهر را نگران و یا وسوسه نکند. قاضی شعبه دهم دادگاه خانواده با تأکید بر ضرورت شناخت قبل از ازدواج دختر و پسر اضافه کرد: دختر و پسر نباید بدون شناخت‌ به عقد یکدیگر در آیند و ضروری است قبل از عقد، مدت زمان کوتاهی را با رعایت موازین شرعی و اخلاقی با یکدیگر در معاشرت باشند تا بعدها دچار مشکل نشوند، چرا که در حال حاضر یکی از دلایل تمایل زوجین برای جدایی، همخوانی نداشتن اخلاق آن‌ها با یکدیگر است. مشاور استاندار در امور بانوان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: سکوت پیامبر (ص) در هنگام پاسخ حضرت فاطمه (س) به خواستگاری حضرت علی (ع) نشانه اختیار در ازدواج است، ازدواج قسمت نیست، بلکه یک انتخاب و براساس اختیار است. اشرف جواهری با طرح این پرسش که اگر ازدواج قسمت است پس عقل و درایت انسان کجا می‌رود، افزود: خداوند به انسان قدرت تفکر و انتخاب داده است تا بتواند برای زندگی خود تصمیم بگیرد. وی با اشاره به سخنان بزرگان دین پیرامون ازدواج اظهار داشت: اکثر مفسران و قدرتمندان، زن را وسیله آرامش مرد می‌دانند، اما علامه طباطبایی زن و مرد را وسیله آرامش یکدیگر می‌داند و معتقد است زن و مرد در کنار هم به آرامش می‌رسند. مشاور استاندار در امور بانوان نخستین معیار برای تشکیل یک زندگی موفق را داشتن باور دینی و معنوی یکسان دانست و خاطرنشان کرد: همسطح بودن زن و مرد از نظر خانواده، داشتن صداقت، گذشت و درک صحیح از ازدواج و تشکیل خانواده از معیارهای دیگر یک زندگی موفق به شمار می‌آیند. جواهری ادامه داد: در تشکیل زندگی باید بر روی من‌ها خط کشید و با ادغام من ما را در نظر گرفت. وی با رد ازدواج‌های خیابانی اضافه کرد: بیش از 90 درصد از ازدواج‌های خیابانی، ازدواج‌های موفقی نیستند‌ و از 10 درصد باقی‌مانده تنها یک درصد خوشبخت بوده و 9 درصد با مدارا زندگی می‌کنند. مشاور استاندار با بیان این که دولت و خانواده نقش به سزایی در تشکیل زندگی جوانان بر عهده دارند، اظهار داشت: خانواده‌ها با آموزش درست زندگی کردن به فرزندان خود، آشنا کردن فرزندان با معیارهای صحیح تشکیل زندگی، همکاری با فرزندان در انتخاب مناسب همسر آینده، آسان گرفتن شرایط مهریه، جهیزیه و ازدواج و همچنین دولت با فراهم کردن زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان نقش مهمی در امر ازدواج جوانان بر عهده دارند. جواهری در رابطه با روابط دختر و پسر قبل از ازدواج تصریح کرد:‌ روابط سالم و مشروع دختر و پسر قبل از ازدواج به منظور شناسایی روحیات و خلقیات یکدیگر شرط لازم و اساسی یک ازدواج است، چرا که ازدواج‌های بدون شناخت طرف مقابل در اکثر مواقع به دلیل عدم تفاهم، داشتن بیماری‌های جسمی و روحی در یکی از زوجین، معتادبودن و غیره دچار بحران شده و منجر به طلاق می‌شود. قاضی شعبه یازدهم دادگاه خانواده اراک نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: برخلاف این‌که همه ازدواج را بخشی از قسمت می‌دانند، قسمت نیست، بلکه یک امر ارادی و انتخابی است. حشمت‌اله زارعی همکف بودن زن و مرد را از شرایط لازم ازدواج دانست و افزود: بهترین رمز خوشبختی و سعادت زن و مرد هم‌عقیده و همکف بودن آنان است که در صورت نداشتن این عقاید مشترک عامل انسجام از بین رفته و زندگی به چالش کشیده می‌شود. وی با تأکید بر ضرورت شناخت قبل از ازدواج دختر و پسر اظهار داشت: خانواده‌ها هرگز نباید بدون شناخت دقیق از طرف مقابل دختر و پسر را به عقد یکدیگر درآورند، بلکه لازم است دختر و پسر در چندین جلسه با نظارت خانواده‌ها با یکدیگر معاشرت داشته باشند تا به خواسته‌ها، اخلاق و عقاید یکدیگر پی ببرند. زارعی 80 درصد از دلایل طلاق‌ها را ناشی از عدم آشنایی زوجین نسبت به حقوق یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: لازم است زوجین قبل از ازدواج با حقوق یکدیگر کاملاً‌ آشنا باشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برقراری ارتباط بین دختر و پسر گفت: از هزاران سال قبل اصول مسلمی در دین و فرهنگ ما وجود داشته که بعضی افراد بعضاً آن اصول را فراموش کرده و‌ می‌خواهند مؤسس چیزی باشند که خودشان تشخیص می‌دهند، مسلماً با توجه به محدودیت شناختی که در انسان‌ها وجود دارد آن‌ها نمی‌توانند آنچه را که مورد نیازشان است، تأمین کنند، لذا باید اصول مسلمی که برای ما مسلمان‌ها از صدها سال پیش بوده در رفتارهایمان رعایت شود، از آن جمله اصول میزان و چگونگی ارتباط دختر و پسر است که در دین مقدس و در فرهنگ ما ایرانیان کاملاً مشخص شده است. قاضی شعبه یازدهم دادگاه خانواده با تأکید بر این‌که ارتباط بین دختر و پسر باید یک ارتباط منطقی و شرعی باشد، افزود: شناخت دختر و پسر قبل از ازدواج تأثیر به سزایی در تشکیل زندگی موفق آن‌ها دارد، لذا باید ارتباط بین دختر و پسر به صورت شرعی و با نظارت کامل خانواده‌ها صورت بگیرد، در غیر اینصورت درصد زیادی از این ارتباطات به ازدواج منجر نشده، بلکه اکثر آن‌ها در حد ارتباطات نامشروع باقی می‌ماند و مسلماً در این ارتباطات 90 درصد دختران دچار مشکل شده و آسیب می‌بینند و درصد بسیار کمی هم که منجر به ازدواج شده از استحکام لازم برخوردار نیستند. وی با اشاره به حساسیت بسیار بالای انتخاب همسر در زندگی گفت: خانواده‌ها باید در انتخاب همسر برای فرزندان خود حساس بوده و با یک غفلت کوتاه زندگی فرزندان خود را تباه نسازند. گزارش از سیدجواد میرعظیم انتهای پیام/ر

مطالب مشابه:
قسمت در ازدواج

نقش قسمت در ازدواج

از مباحث مهمی که معمولاً در امر ازدواج از آن خیلی سخن به میان می آید، بحث قسمت است. می گویند: سخت گیری نکنید، اگر قسمت باشد می شود و قسمت نباشد نمی شود.

قسمت به معنای نقش و اراده نداشتن انسان در رخدادهای زندگی ـ از جمله ازدواج ـ درست نیست. زیرا انسان آزاد و صاحب اختیار آفریده شده است، البته این آزادی مطلق نیست، بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.

برای تحقق یک رخداد (ازدواج) عوامل گوناگونی از جمله اراده انسان دخالت دارد که البته این موضوع در طول اراده خداوند است. مثلاً برای اینکه لامپ منزل شما روشن شود، باید نیروگاه برقی وجود داشته باشد که نیروی برق را تولید کند و باید از نیروگاه تا منزل شما سیمکشی شده باشد، در سیم ها نیز نیروی الکتریسیته جریان داشته باشد و شما هم باید کلید برق را فشار دهید. اگر هریک از این عوامل وجود نداشته باشد، لامپ روشن نمی شود.

در رابطه با مسئله ازدواج هم همینطور است. برای ازدواج باید اراده و اقدام کنید و فرایند خواستگاری را بگذرانید، اما درنهایت اگر توکل بر خدا کنید، ممکن است خداوند به جهت مصالحی که نمی دانید، اراده خود را بر اراده شما حاکم کند و با وجود شرایط مناسب ظاهری، آن ازدواج به سامان نرسد.

بنابراین، آنچه در بین مردم معروف است که در ازدواج قسمت و تقدیر دخالت دارد و قبلاً همه چیز معلوم و مشخص شده است و یا می گویند: فلان دختر قسمت فلان پسر است و یا بالعکس؛ این گونه سخنان صحیح نیست و هیچ ریشه دینی و عقلی ندارد. همان طور که به روشنی، اختیار و انتخاب را در خرید و فروش، انتخاب شغل و تعیین رشته تحصیلی می بینیم، در ازدواج نیز که موضوع مهم و سرنوشت سازی است، مشاهده می کنیم.

علاوه بر حکم عقل و منطق، روایاتی که در آن معیارهای انتخاب همسر ذکر شده اند، دلیل محکمی بر دخالت انسان در سرنوشت خویش است. پیشوایان دین به ما توصیه کرده اند که در انتخاب همسر نهایت دقت را مبذول دارید و چشم بسته ازدواج نکنید. چرا که ازدواج یک موضوع حیاتی است و برای هرکس به طور طبیعی در طول زندگی اش فقط یک بار اتفاق می افتد.

بر این اساس، پسر و دختر جوان، نباید منتظر بخت و شانس و قسمت بمانند، بلکه چه پسر و چه دختر باید برای این تصمیم سرنوشت ساز خود را آماده کرده و با کمال دقت و خردورزی و با کمک تجارب خانواده، راهنمایی مشاوران دلسوز و کاردان، فرد مورد نظر را انتخاب کنند. زیرا منشأ و سرچشمه بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی های انسان، غفلت و بی تفاوتی است.

 

غفلت، در تمام امور، خسارت بار است و در مسئله انتخاب همسر، خسارت بارتر. ممکن است یک لحظه غفلت و یا انتخاب نادرست، یک عمر پشیمانی و حسرت را به دنبال داشته باشد. امام علی (علیه السلام) فرموده اند: «خدای منزه را به تغییر اراده های آهنین شناختم.»

اگر شما برای ازدواج اقدام کردید و موفق نشدید (خود در محقق نشدن آن دخالت نداشتید) مطمئن باشید آن ازدواج به مصلحت شما نبوده است و دیگر جای رنجش و ناراحتی نیست، این را می توان قسمت الهی دانست. پس قسمت به این معنا درست و به معنای اراده نداشتن انسان نادرست است.

اعتقاد به شانس و ستاره بخت نیز یکی از آسیب های ازدواج و شبیه همان اعتقاد به قسمت (به معنای نادرست آن) است که شخص را از حرکت باز می دارد یا عاملی برای بی دقتی و سهل انگاری در ازدواج می شود. اشخاصی که به این خرافات اعتقاد دارند، یا به دلیل تنبلی و سستی برای اقدام است یا از دیدگاه روانشناسی می خواهند ضعف اعتماد به نفس (خودباوری) خویش را بازیابی کنند.

در روایات آمده است هرگاه در یک تحیر و سرگردانی گرفتار شدید، با یک نفر مۆمن مشورت کنید. ما به آن مۆمن خیر شما را الهام می کنیم و به زبان او هدایت شما را جاری می کنیم

 

جایگاه استخاره در ازدواج

از دیگر مباحث مربوط به تصمیم گیری، مسئله استخاره است. مقصود از استخاره «طلب خیر از خداوند» است.

وقتی می خواهیم کاری را انجام دهیم، باید از خداوند طلب خیر کنیم، یعنی دو رکعت نماز استخاره بخوانیم و بگوییم خداوندا آنچه خیر است، برای من رقم بزن. آن راهی که خیر است به دل من بینداز تا آن را برگزینم. خدایا اگر خیر من در این ازدواج است، مشکلات را آسان و اگر این ازدواج به صلاح من نیست، مشکل و موانعی برای آن ایجاد کن.

نحوه استخاره چنین است که دو رکعت نماز استخاره خوانده می شود، سپس به سجده رفته و صد مرتبه این ذکر گفته می شود: «استخیرالله برحمته»

مسئله ازدواج مورد مهمی است که بسیاری از خانواده‏ها برای انجام آن به استخاره روی می آورند. برخی می گویند ما با استخاره می خواهیم با خدا مشورت کنیم؛ استخاره مشورت با خدا نیست. در هیچ روایتی بیان نشده است که برای مشورت با خدا استخاره کنید، اما مشورت با مۆمنین، مشورت با خدا دانسته شده و حتی خدا به پیامبر خود امر به مشاوره و مشورت کرده است.

در روایات آمده است هرگاه در یک تحیر و سرگردانی گرفتار شدید، با یک نفر مۆمن مشورت کنید. ما به آن مۆمن خیر شما را الهام می کنیم و به زبان او هدایت شما را جاری می کنیم.

نکته مهمی که گاهی از آن غفلت می شود این است که باید قبل از استخاره، مواردی مثل بررسی و تحقیق، مطالعه و فکر، مشورت با اهل فن و افراد مجرب و... انجام شود. اگر این موارد رعایت شد و باز هم تردید وجود داشت، آنگاه نوبت به استخاره می رسد.

پس از عمل به موارد گفته شده، اگر شواهد و دلایل کافی برای صلاحیت فرد پیدا کردید و با فرزانگی و حکمت و به دور از هیجان و احساسات طرف را شایسته همسری دیدید، دیگر برای ازدواج با آن شخص به دنبال استخاره گرفتن نباشید. اما اگر پس از طی همه مقدمات و اصول لازم باز هم تردید داشتید، آنگاه نزد فرد شایسته‏ای رفته و اقدام به استخاره کنید. به یاد داشته باشید که هر کسی شایستگی استخاره گرفتن ندارد.

 

استخاره کردن درباره ازدواج

سوال مهم دیگر این است که برای چه کاری باید مشورت و تحقیق کرد و برای چه کاری باید استخاره گرفت. هیچ کدام به معنای آن نیست که عمل از هر جهت مناسب و بی کاستی است، بلکه بیانگر آن است که در مجموع، انجام آن کار یا ترک آن ترجیح دارد.

 

چگونه به خواستگار جواب بدهیم؟

لازم نیست دختر در همان جلسه اول لازم نیست جواب مثبت یا منفی بدهد، خانواده دختر باید یک یا دو هفته از خانواده داماد مهلت بخواهد تا بتوانند پاسخ خواستگاری آنها را بدهند و در این مدت نیز باید به کارهای تحقیق، مشاوره و در نهایت تصمیم گیری بپردازند. اگر خواستگار از هر جهت پسندیده شد و نسبت به آنها نظر مثبت داشتید، جلسات دیگری را ترتیب دهید تا همه نکات روشن شود و شبه های برای طرفین در هیچ زمین های باقی نماند. پس از توافق در این جلسات می توانید جواب مثبت خود را به آنها انتقال دهید و برای کارهای آینده برنامه ریزی کنید.

البته اگر پاسخ منفی بود، باید با کمال احترام، سنجیده و با دلایل محکم آن را به خانواده داماد منتقل کنید.

منبع:ساج


مطالب مشابه :


تبعات ازدواج سفید چیست؟ 

زنگ خطر بالا رفتن سن ازدواج 

ملاک های ازدواج از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی:

30 نکته برای پیروزی در قرارهای ملاقات عاشقانه 

15 نکته ای که پیش از ازدواج باید بدانید 

نقش استخاره و قسمت در ازدواج 

نقش استخاره و قسمت در ازدواج




»


«ازدواج موفق 4»

«دکتر شاهین فرهنگ»


در جنگ صفین پیرمردی آمد خدمت علی (ع) و گفت: علی جان اینکه من با شما به این جنگ آمده ام و در کنار شما با دشمن جنگیده ام آیا این سرنوشت من است؟ حضرت فرمودند: آری سرنوشت تو است. پیرمرد شروع به گریه کرد. حضرت فرمود: در سرنوشت تو راه های بسیاری وجود داشت که تو در میان آنها این راه را انتخاب کردی.برای هر انسانی صدها سرنوشت نوشته شده که شما با تصمیم خودتان یکی را انتخاب می کنید. دانستن خدا بر اینکه من کدام راه را انتخاب خواهم کرد هیچ به این معنی نیست که شما آن راه را با اجبار انتخاب می کنید. بلکه خدا می داند که شما با اختیار خود کدام راه را انتخاب خواهید کرد. اگر جبر در کار بود دیگر بهشت و جهنم معنی پیدا نمی کند.


ازدواج هم به همین گونه است. اگر راه «الف» را انتخاب کنی، آخر آن به فلان فرد ازدواج می کنی و اگر راه «ب» را انتخاب کنی با فلان فرد ازدواج خواهی کرد و اگر فلان راه را انتخاب کنی ته آن پوچ است یعنی با کسی ازدواج نمی کنی. و شما با مسیری که انتخاب می کنید یا فردی برای ازدواج پیدا می کنید و یا نه. قسمت به مفهومی که رایج است بین مردم که هر کسی از قبل مشخص شده با کی باید ازدواج کند در دین اسلام معنی ندارد. البته بله خدا می داند که شما با چه کسی ازدواج خواهید کرد ولی این سلب اختیار از انسان نمی کند.


استخاره:

بعضی معتقد اند در امر ازدواج نیازی به استخاره نیست و بعضی معتقداند در مورد ازدواج استخاره ضروری است.

تعریف استخاره:در روایات ما آمده است که استخاره یعنی طلب خیر کردن از خدا وقتی که سر دو راهی گیر می کنیم و دو دل هستیم و آن هم به شکل دعا.امام صادق (ع) فرمودند: هر وقت به بن بست رسیدی و با مشورت هم به نتیجه نرسیدی و دو دل و متحیر هستی، صد بار به خدا بگو «استخیر الله» که خدایا از تو طلب خیر می کنم. (البته هیچ الزامی در عربی گفتن نیست) بعد از آن بروید با مردم مشورت کنید، آنگاه خداوند پاسخ شما را در کلام مردم می گوید.امام محمد باقر (ع) فرمودند: اگر خدا پاسخ را در زبان شما نگذارد آن را در دل شما می اندازد.استخاره مشورت با خدا نیست.سورة شوری آیة 38 : «کسانی که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند، نماز می خوانند، در امورشان با یکدیگر مشورت می کنند و از آنچه به آنها انفاق کردیم روزی می کنند»چرا خدا نگفت با من مشورت کنند؟ چون اصلا حق مشورت با خدا را نداری. استخاره طلب خیر کردن از خداست.


امام صادق (ع): از خدا طلب خیر کن و پس از آن با آدمها مشورت کن.


سوال:اگر طلب خیر کردیم و مشورت هم کردیم و باز به نتیجه نرسیدیم چکار کنیم؟ نه جواب مردم به دلم می نشیند و نه چیزی به دل خودم می نشیند.از امام صادق (ع) این سوال را پرسیدند و ایشان فرمودند اگر اینگونه شد با قرآن استخاره کنید.


مطالب دیگر:

15 درس زندگی که در هیچ مدرسه ای یاد نمی دهند! 

کدام ازدواج غلط و اشتباه است؟ 

نشانه های پسران عاشق چیست؟ 

رفتارهای مورد علاقه مردان کدامند؟ 

ازدواج سفید چیست؟ 

چرا آمار طلاق در کشور ما بالاست؟ 

غذاهای پخته شده که دوباره داغ شود ضرر دارد

هفت نوع مواد غذایی اگر دوبار گرم شود سرطان‌زا می شود


غذاهای پخته شده که دوباره داغ شود ضرر دارد عبارتند از :

۱-کرفس به سبب آنکه نیترات دارد.

۲-چغندر به سبب آنکه نتیرات دارد و زمانیکه دوباره داغ می شود به شدت زیان آور است.

۳-تخم مرغ پس از آب پز شدن یا در روغن پخته شدن اگر دوباره داغ شود سمی می شود.

۴-قارچ تازه زمانیکه دوباره داغ می شود ترکیب پروتئین آن تغییر می کند و فوایدش را از دست می دهد و باعث مشکلات در دستگاه گوارشی می شود.

۵- مرغ و گوشت به سبب تغییر در ترکیب پروتئینها.

۶-سیب زمینی اگر دوباره داغ شود سمی می شود.

۷-اسفناج زمانیکه دوباره داغ می شود نیتراتش به نیتریت تبدیل و سرطان زا می شود.


مطالب مشابه:

با این نشانه ها زیاد عمر کنید 

2 عامل مهم در بروز سرطان استخوان 

تاثیر کمبود «روی» بر عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن (

منافع آسپیرین و قهوه برای کاهش ابتلا به سرطان 

قابل توجه خانم ها: مراقب این 15 بیماری خطرناک باشید! 

هر غذایی را در چه ظرفی باید پخت؟ 

چرا و چقدر انجیر



طبع آن گرم و تر است.

سرشار از ویتامینها به خصوص B1 می‌باشد.

ضدچربی خون ، اوره خون و تصفیه کننده خون می‌باشد.

برای کسانی که دوره نقاهت را می‌گذرانند مفید است. 10 صبح 5 عصر میل شود.

نرم کننده سینه و روده است.

برای کسانی که تنگی نفس دارند خوب است.

انجیر دارای آهن ، برم ، منگنز ، آهک و گوگرد می‌باشد.

خوردن انجیر قبل از غذا باعث تحریک اشتها می‌شود و محیط را برای هضم غذا آسان می‌کند.

کسانی که یبوست دارند قبل از غذا انجیر بخورند.

کسانی که می‌خواهند چاق شوند. صبح ناشتا انجیر با کمی رازیانه میل کنند.

خوردن انجیر باعث ازدیاد عرق می‌شود به خاطر همین سموم بدن دفع می‌گردد.

انجیر باعث تقویت کبد می‌شود.

کسانی که ورم طحال دارند انجیر بخورند.

خوردن انجیر با گردو مقاومت بدن را در برابر سموم بالا می‌برد.

انجیر + پسته و بادام باعث تقویت حافظه می‌شود.

انجیر از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

انجیر + گردو محرک شهوت است.

انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد.

سوخته میوه انجیر با روغن کنجد موهای سفید را مشکی می‌کند.

سوخته انجیر + گلیسیرین دندانها را سفید و محکم می‌نماید.

ضماد انجیر + آرد جو مسکن دردهای عضلانی است و باز کننده کورک و دمل.

ضماد انجیر با روغن زیتون ترک پوست را که براثر سرما ایجاد شده است از بین می‌برد.

شیرابه انجیر جهت میخچه و زگیل مفید است. وقتی برگ درخت انجیر را از درخت جدا می‌کنیم شیرابه بیرون می‌آید.

اگر شیرابه انجیر را روی دندان کرم خورده بگذارید فوراً درد آن را ساکت می‌کند.

میوه کال انجیر باعث زود پخته شدن گوشت می‌گردد همچنین باعث پخته شدن حبوبات هم می‌شود.

جوشانده انجیر برای ذات‌الریه ، ذات‌الجنب ، آسم ، تنگی نفس ، سرماخوردگی‌های مکرر مفید می‌باشد.

برای درمان یبوستهای شدید انجیر را شب در شیر خیسانده صبح ناشتا میل فرمایید.

انجیر حالت تشنگی و تب را از بین می‌برد.

شیرابه انجیر یک مایع پنیر خوبی می‌باشد.

در خوردن انجیر افراط نکنید چون برای معده و چشم زیان‌آور است و خنثی کننده زیان آن کرفس است.

افراد چاق کمتر انجیر بخورند.

کسانی که مبتلا به اختلالات معده و روده هستند با احتیاط میل کنند.

جوشانده انجیر در شیر نرم کننده سینه خواهد بود.

انجیر را بو داده کوبیده به صورت قهوه درآورید برای سیاه سرفه ، ذات‌الریه، دردهای مزمن مفید است.

انجیر، خرما، کشمش و عناب. جهت نرم کردن سینه و جلوگیری از خونریزی آن مفید است.

برای تقویت مو از برگ‌های درخت انجیر مانند حنا استفاده شود هفته‌ای یکبار


مطالب دیگر:

سه نکته برای داشتن پوستی لطیف

زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید: برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.

به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید. مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید


مطالب مشابه:

نگران تیرگی زیربغل و آرنج تان هستید؟ 


تزریق‌ پلاسمای غنی پلاکت برای جوان‌سازی صورت 


ماسک گیاه شیرین بیان 


با این گیاهان لکه های پوستی را درمان کنید 


روشن کننده های پوست 


برطرف کردن لکه های قهوه ای پوست 


درمان های خانگی برای روشنی پوست صورت و دست 

 


نان محلی شهر نهاوند (کلوا)



 مواد لازم:


آرد سنگک ١ کیلو

تخم مرغ ١ عدد

شکر ٣٧٥ گرم

روغن مایع ٣٠٠ گرم

خمیر مایه ا ق غ

آب ولرم ١و١/٢ لیوان

نمک ١ ق چ

بکینگ پودر ١ ق م

زرده برای رومال 


طرز تهیه:


ابتدا شکر را در ظرفی با آب ولرم کامل حل می کنیم در ظرفی دیگر آرد را الک کردهبعد تخم مرغ و روغن و محلول آب و شکر را به آن اضافه می کنیم بعد از مخلوط کردن نمک و بکینگ پودر را میریزیم در ظرفی جدا خمیر مایه را با مقداری آب ولرم و ا ق غ شکر مخلوط میکنیم یک ربع در جای گرم قرار می دهیم تا عمل بیاید بعد به بقیه مواد اضافه می کنیم خوب ورز می دهیم تا اصطلاحاًبه روغن بیافتد بعد ١/٥ الی ٢ ساعت در جای گرم استراحت مدهیم بعد از خمیر چانه می گیریم اندازهی یک زردآلو در دست به شکل بیضی در بیاورید و در سینی فر که قبل کاغذ روغنی اناختید قرار میدهیم با چنگال سوراخ های عمیق روی نان ایجاد کنید بعد با قلمو روی نان ها زرده بمالید در دمای ١٨٠ سانتیگراد قرار دهید ١٥ دقیقه اگر خواستید در آخر بالای فر را روشن کنید تا کلوا ها طلائی شود 


مطالب مشابه:


یک هفته برنامه ی غذایی برای سحری و افطار 


راهنمای کامل برای رژیم غذایی با کربوهیدرات کوچک 


نان فانتزی و طرز پخت 



رژیم فیتنس و کاهش وزن



رژیم فیتنس بر خلاف خیلی از رژیم های دیگر سطح کالری رو به شدتی پایین نخواهد آورد که دائما احساس ضعف و گرسنگی کنید  بلکه با دریافت کالری از مواد غذایی مورد نیاز در این رژیم مانند روغن های غیر اشباع و پروتئین ها و مصرف به موقع کربوهیدرات ها برای تامین انرژی عضلات (متد TKD : Targeted Keto Diet )  و کنترل سطح  انسولین در خون حس گرسنگی و ضعف رو از شما خواهد گرفت چرا که شما انرژی مورد نیاز خود را از چربی  های آزاد شده در بدنتون(کتون) دریافت خواهید کرد دقیقا برعکس مواقعی که رژیم کم کربو با سطح کالری بسیار  پایین رو انتخاب کنید چرا که با این کار دقیقا حس گرسنگی دائمی و اشتهای خود را تقویت کرده اید


تا حالا شده موقع ورزش ، زود خسته بشید ، اصلا انرژی واسه ادامه نداشته باشید و نیمه کاره رها کنید تمرینات رو ?!


یکی از تصورات اشتباه برای کاهش وزن اینه که رژیم رو با نخوردن اشتباه میگیرن ، قبل از ورزش هیچی ، بعدش  هم هیچی ، تنها اتفاقی که میفته از دست دادن علاقه به ورزشه و اینکه به جای چربی سوزی عضله سوزی  میکنید(کاتابولیسم) 

امایکی از تفاوت های اصلی رژیم فیتنس که رژیم ورزشی است ، داشتن همین میان وعده های تمرینیه ، متد های سینوسی برای روز های مختلف هماهنگ با تمرینات ورزشی روزانه و ...


همچنین حرکاتی وجود دارند که بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی ، وزنه و دستگاهی میتوانید انجام بدید و در اصل با  استفاده از وزن خودتون بدنتون رو به چالش میکشید ،پس دیگه بهونه ای واسه ورزش نکردن باقی نخواهد موند نه  برای دانشجوها نه برای شاغلین نه برای مادران خانه داری که بچه کوچیک تو منزل دارند به این حرکات Bodyweight Exercise میگویند که به همین راحتی میتوانید تو هر محلی از جمله منزل از مزایای زیر بهره  مند شوید

http://www.rejim-fitness.com/


موضوعات دیگر:


حرکات ورزشی از پیلاتز و یوگا..عکس


4 اشتباه بزرگ هنگام کاهش وزن 


راه کاهش قندخون


تقویت حافظه با ورزش و فعالیت بدنی


چگونه غذا بخورم تا لاغر شوم؟ 


وزن ایده آل 



عوارض خود ارضایی در دختران

خود ارضایی دختران و عوارض خود ارضایی زنانReviewed byمدیرسایتonFeb 20Rating:

خود ارضایی در دختران و حتی خود ارضایی زنان در جامعه ما به شدت شیوع پیدا کرده که می توان بالا رفتن سن ازدواج و تنهایی را از عوامل تاثیر گذار در این امر ناپسند و اعیاد آور دانست.

فروید که یکی از دانشمندان حوزه روانشناسی است، خود ارضایی را یک نقص فردی می نامد(چرا که طرف دوم در این رابطه وجود ندارد، مگر در خیال!!).

متاسفانه برخی دانشمندان غربی اعتقاد به بلامانع بودن خود ارضایی مردان و خود ارضایی در زنان دارند که کمک به تمرین اوج لذت جنسی و ارگاسم می کند! اینگونه افراد حتی به مخاطبین خود آموزش خود ارضایی  می دهند، بدون اینکه از مضررات خود ارضایی حرفی به میان آورند به فواید خود ارضایی پرداخته اند، که گزارشات زیادی بعد از ازدواج مبنی بر این است که دخترانی که اعتیاد به خود ارضایی داشتند دچار آنورگاسمی یا همان نرسیدن به اوج لذت جنسی در کنار شریک واقعی خود شدند و یا بی میلی جنسی و افسردگی شدید را تجربه کرده اند.

خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی, خود ارضایی چیست, فواید خود ارضایی, عواقب خود ارضایی ,ضررهای خود ارضایی ,اثرات خود ارضایی, خود ارضایی پسران, آموزش خود ارضایی, خود ارضایی در دختران, روش های خود ارضایی, خود ارضایی دختر ,عکس خود ارضایی, خود ارضایی در زنان ,احکام خود ارضایی ,خود ارضایی زن, خود ارضایی مردان, داستان خود ارضایی, معایب خود ارضایی, روشهای خود ارضایی, روش خود ارضایی, مشکلات خود ارضایی, فیلم خود ارضایی, کلیپ خود ارضایی

خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران,

خود ارضایی چیست؟

هر عملی که انسان با خودش انجام دهد به قصد کسب لذت جنسی را خود ارضایی گویند. عمل خود ارضایی را در مردان استمناء و در زنان استشها می نامند.

خود ارضایی زنان انواع متعددی دارد که سه مورد شایع آن به شرح زیر است:

  • نوع اول خود ارضایی دختران که با رفتارهای نرم و لطیف همراه است و دختر با مالیدن اندام بیرونی آلت تناسلی خود، و تخیلات جنسی سعی در ارضا کردن خود دارد.
  • نوع دوم خود ارضایی دختر که فرد تب و تاب بیشتری دارد و با قرار دادن متکا و یا پتو یا هر چیزی در بین پاهای خود، سعی می کند خود را به اشیاء مالیده و کسب لذت کند. وقتی تحریکات شدید شد و عمل خود ارضایی به نیمه راه رسید فرد بی قرار می شود و سینه های خود را چنگ می زند که همراه با تحریک شدید فیزیکی و ذهنی خود سعی می کند به اوج لذت جنسی برسد.
  • نوع سوم خود ارضایی زن که بیشتر در دختران غیر باکره و زنان شایع است، نوعی خود ارضایی با چیزها و وسایلی است که شبیه آلت تناسلی مرد است. فرد در این رفتار ریسک بیشتری می کند و شیء خارجی را در واژن و آلت تناسلی خود فرو می کند تا از این طریق کسب لذت کند. این عمل ممکن است به عفونتهای دهانه رحم و یا آلودگی دستگاه تناسلی فرد منجر شود.
خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی, خود ارضایی چیست, فواید خود ارضایی, عواقب خود ارضایی ,ضررهای خود ارضایی ,اثرات خود ارضایی, خود ارضایی پسران, آموزش خود ارضایی, خود ارضایی در دختران, روش های خود ارضایی, خود ارضایی دختر ,عکس خود ارضایی, خود ارضایی در زنان ,احکام خود ارضایی ,خود ارضایی زن, خود ارضایی مردان, داستان خود ارضایی, معایب خود ارضایی, روشهای خود ارضایی, روش خود ارضایی, مشکلات خود ارضایی, فیلم خود ارضایی, کلیپ خود ارضایی

خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, خود ارضایی زنان

عوارض خود ارضایی در دختران:

درباره مضررات خود ارضایی و عواقب آن بسیار حرفهای ضد و نقیض و بعضاً اشتباهی از دوستان و نزدیکان خود شنیده اید. ما در اینجا مجموعه ای از عوارض خود ارضایی که باید بدانید را برای شما بطور خلاصه میاوریم تا اگر وسوسه به عمل خود ارضاییشدید، قبل آن به عواقب خود ارضایی فکر کنید.

  1. اگر شما دختری هستید که به خود ارضایی اعتیاد پیدا کرده است، یادتان نرود که این عمل با شما حتی پس از ازدواج نیز می ماند. شما در روابط با شوهر خود نیز دچار سردرگمی، یاس، بی میلی جنسی و یا اختلال در اوج لذت جنسی خواهید شد. چون شما عادت کرده اید بدون حضور شخص دیگری ارضا شوید و در عمل واقعی نمی توانید ذهن خود را متمرکز کنید. شوهر شما هم فکر می کند که ایراد از اوست که نمی تواند شما را راضی کند، که به مرور ممکن است بین شما سردی حاکم شود.
  2. بر اثر خود ارضایی شما یک نوع اعتیاد به این عمل پیدا می کنید و مثل کسانی که به مواد مخدر احتیاج دارند، ذهن شما به شدت درگیر عمل خود ارضایی می شود و از هر فرصتی برای خود ارضایی خود استفاده می کنید. دختر خانمی 29 ساله برای ما نوشته بود روزانه تا 8 الی 9 بار وسوسه به عمل خود ارضایی می شود!! این وابستگی روحی باعث می شود بازدهی شما در کارهای روزانه و عادی به شدت کم شود و ذهن شما دائم مشغول است. مخصوصا اگر دوران دانشجویی را سپری می کنید، در درسهای خود تمرکز لازم را ندارید.
  3. یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در دختران از بین رفتن نشاط و سرزندگی در بین دوستان و آشنایان است. بیشتر دوست دارید به کنجی رفته و تخیلات جنسی داشته باشید تا حضور در جمع!! چهرۀ شما خسته، انرژی شما بسیار کم، و احساس گناه و عذاب وجدان، روحیه شما در درازمدت را از بین خواهد برد.
  4. در بسیاری از دخترانی که خود ارضایی می کنند، یک هیجان اولیه برای خود ارضایی و وسوسه شدید ایجاد می شود که به هر طریقی می خواهند شهوت خود را تخلیه کنند و بعد از پایان عمل خود ارضایی یک سستی و رخوتی در آنها ایجاد می شود که بیشتر حس پشیمانی در آن است. این مورد جزو مهمترین موارد عوارض خود ارضایی است. چون در عمل واقعی جنسی خانمها بعد از رابطه به شدت به شریک جنسی خود وابسته می شوند و دوست دارند کسی آنها را در آغوش گرفته و نوازش کند تا عمل جنسی کامل شود. ولی در خود ارضایی زنان، همه چیز ذهنی و خیالی است و بعد از رابطه هیچ اغوش گرمی وجود ندارد که لذت جنسی را کامل کند. در واقع خود ارضایی در دختران بسیار یک عمل ناقص است که بعد از ارضا شدن خلاء عاطفی را منجر می شود که در درازمدت افسردگی و احساس تنهایی را به همراه میاورد.

ترک خود ارضایی:

در مورد اثرات خود ارضایی و ضرر های خود ارضایی در دختران صحبت کردیم. اما سوال اینجاست، آیا می شود از خود ارضایی رها شد؟

آیا روشهای ترک خود ارضایی تاثیر گذار است؟

در زیر به چند نمونه از روشهای درمان خود ارضایی می پردازیم که ترکیبی از آنها می تواند به شما برای ترک خود ارضایی کمک کند:

  1. بی شک یکی از عوامل موثر در خود ارضایی دختران، تنها بودن است. سعی کنید زیاد تنها نباشید. به محض تنهایی افکاری بسراغ شما میاید که ممکن است وسوسه شوید به خود ارضایی!! می توانید از دوستان خود بخواهید که بیشتر با شما وقت بگذارند و نخواهید تنها بمانید. سعی کنید در جمع خانواده و دوستان حضوری فعال داشته باشید و به بهانه های مختلف به کنجی نروید که تنهایی شما تشدید شود.
    خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی, خود ارضایی چیست, فواید خود ارضایی, عواقب خود ارضایی ,ضررهای خود ارضایی ,اثرات خود ارضایی, خود ارضایی پسران, آموزش خود ارضایی, خود ارضایی در دختران, روش های خود ارضایی, خود ارضایی دختر ,عکس خود ارضایی, خود ارضایی در زنان ,احکام خود ارضایی ,خود ارضایی زن, خود ارضایی مردان, داستان خود ارضایی, معایب خود ارضایی, روشهای خود ارضایی, روش خود ارضایی, مشکلات خود ارضایی, فیلم خود ارضایی, کلیپ خود ارضایی

    ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی

  2. برای اینکه انرژی خود را تخلیه کنید باید اهل ورزش باشید. اهل ورزش بودن هم برای شما نشاط میاورد و هم انرژی شما تخلیه می شود و هم تناسب اندام دارید. با دوستان خود برنامه ریزی کنید که با هم دست به فعالیتهای ورزشی یا اجتماعی بزنید.
  3. مطالعه کردن می تواند ذهن شما را مشغول کند. البته سعی کنید در هنگام مطالعه، کتابهای تحریک آمیز و یا رمانهای بسیار عشقی را نخوانید. اینگونه کتابها روابط هر چند لطیف جنسی را توضیح می دهند که موجب می شود کم کم وسوسه به خود راضایی شوید.
  4. یکی از بهترین راه ها برای ترک خود ارضایی در زنان حذف عوامل تحریک کننده از زندگی است. چون انسان معمولا قدم به قدم وسوسه به کاری می شود که شما باید عوامل تحریک را از جلوی چشم خود دور کنید. مثلا شما نمی توانید بگویید: فیلم های تحریک آمیز می بینم ولی جلوی خودم را می گیرم!! چون دیدن تصاویر تحریک کننده همانا و وسوسه به خود ارضایی و بقیه داستان… شما برای ترک عمل خود ارضایی باید عوامل را از بیخ و بن حذف کنید. مثلا سر نزدن به سایتهای غیر اخلاقی، حذف از گروه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی موبایل که اخبار و تصاویر مستهجن منتشر می کنند، دوری از دوستان شهوتی و مشتاق مسایل جنسی، پاک کردن کلیپهای تحریک آمیز از روی موبایل، تبلت و کامپیوتر، ندیدن سریالهای ناجور ماهواره ای و… خلاصه هر عاملی که شما را در قدم اول تحریک بیندازد باید از زندگی خود حذف کنید.
  5. سعی کنید وقتی وارد حمام می شوید سریع خود را شسته و بیرون بیایید. بیخود در حمام نشینید و مقداری از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید. مکث های بی دلیل در حمام باعث وسوسه به خود ارضایی می شود.
  6. هیچ وقت خود را کاملا برهنه در آینه های قدی چک نکنید. دیدن اندامهای جنسی خود باعث شروع وسوسه به خود ارضایی می شود.
  7. سعی کنید وقتی کاملا خسته هستید به رختخواب بروید تا مدت زمان الکی در رخت خواب وول نخورید! دستها از پتو بیرون باشد و همیشه بهداشت دستگاه تناسلی خود را حفظ کنید. بلند شدن موهای قسمت تناسلی باعث خارش در آن ناحیه شده و خاریدن دستگاه تناسلی ممکن است شما را به خود ارضایی وسوسه کند.
  8. در خوردن غذاهای محرک مثل فلفل و پیاز و گوشت و… زیاده روی نکیند. سعی کنید رژیم غذایی شما بیشتر گیاهی باشد تا حیوانی.
  9. از پوشیدن لباس زیر تنگ و پلاستیکی خود داری کنید. لباسهای تنگ بر اثر سایش روی آلت تناسلی، شما را وسوسه بهعمل خود ارضایی می کند.
  10. زیاد خیالبافی نکنید و به محض تحریک ذهنی، افکار خود را منحرف کنید.
  11. در زندگی برای اینکه ذهن شما متمرکز باشد و روی عملی مشغول باشید، باید هدفی برای خود تعیین کنید. نداشتن هدف و بی انگیزه بودن یکی از عوامل مهم در خود ارضایی دختران محسوب می شود.
  12. پرورش نیروهای معنوی در خود توسط دعا و توسل در اماکن مقدسه.
خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی, خود ارضایی چیست, فواید خود ارضایی, عواقب خود ارضایی ,ضررهای خود ارضایی ,اثرات خود ارضایی, خود ارضایی پسران, آموزش خود ارضایی, خود ارضایی در دختران, روش های خود ارضایی, خود ارضایی دختر ,عکس خود ارضایی, خود ارضایی در زنان ,احکام خود ارضایی ,خود ارضایی زن, خود ارضایی مردان, داستان خود ارضایی, معایب خود ارضایی, روشهای خود ارضایی, روش خود ارضایی, مشکلات خود ارضایی, فیلم خود ارضایی, کلیپ خود ارضایی

ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی

در بالا روشهای مختلف ترک خود ارضایی را اشاره کردیم. ولی شاید شما هم از دست خود و بی ارادگی خود شاکی باشید. شما باید برای خود تعهد ایجاد کنید و مهمترین چیز این است که در راه ترک عمل ناپسند باید به خدا توکل کرد. چون نیروی معنوی به شما انرژی می دهد تا شما را در عهد و پیمان خود ثابت قدم نگه دارد. خانمی اظهار کرده بود برای این عمل 6 عدد لباس زیر نو خریده و قسم خورده در آنها گناه نکند. موثر بودن یا نبودن این روش به خود فرد بر می گردد، ولی شما هم می توانید با نذرها یا پیمان های خاص خود که بیشترین تاثیر در پایبند بودن شما را دارد، با خود عهد و پیمان ببندید تا این عمل را ترک کنید.

خود ارضایی, عوارض خود ارضایی, خود ارضایی دختران, ترک خود ارضایی, خود ارضایی زنان, درمان خود ارضایی, مضرات خود ارضایی, خود ارضایی چیست, فواید خود ارضایی, عواقب خود ارضایی ,ضررهای خود ارضایی ,اثرات خود ارضایی, خود ارضایی پسران, آموزش خود ارضایی, خود ارضایی در دختران, روش های خود ارضایی, خود ارضایی دختر ,عکس خود ارضایی, خود ارضایی در زنان ,احکام خود ارضایی ,خود ارضایی زن, خود ارضایی مردان, داستان خود ارضایی, معایب خود ارضایی, روشهای خود ارضایی, روش خود ارضایی, مشکلات خود ارضایی, فیلم خود ارضایی, کلیپ خود ارضایی

ترک خود ارضایی و درمان خود ارضایی

بسیاری از زنان توانسته اند عمل خود ارضایی را ترک کنند و قطعا شما هم می توانید. اگر احیانا در وسط کار کم آوردید و توبه شکستید، نا امید نشوید و دوباره از نوع شروع کنید و افکار منفی: ” نمی شه…. نمی تونم …. از من گذشته … من دیگه خطا کارم و هزارن جمله نا امید کننده را از خودتان دور کنید.

http://taklov.com/

موضوعات مشابه :

زنان باید به ارگاسم رسیدن را یاد بگیرند

رابطه عشق و ازدواج 

ارگاسم در زنان

آناتومی و عملکرد جنسی در زنان – انزال زنان

درباره ارضای جنسی خانمها چه می دانید؟ 

چطور زنان رسیدن ارگاسم را فراگیرند؟ 

روابط جنسی و راه های جایگزین پیش از ازدواج 

تحریک جنسی در زنان  

سس مایونز سنتی



مفید برای این سس لاغر کننده است
مواد لازم
ارده : یک قاشق غذاخوری
سیر : یک حبه
نخود پخته : شش قاشق غذاخوری
روغن زیتون : یک لیوان
نمک : یک قاشق چای خوری
فلفل قرمز : یک دوم قاشق چای خوری
آب لیموترش تازه : یک دوم لیوان
 
روش تهیه تمام مواد را در مخلوط کن کاملا مخلوط کنید تا سس یکنواختی بدست آید. در صورت رقیق شدن یک قاشق غذاخوری نخود پخته را به آن اضافه کنید و مجددا آن را مخلوط نمایید تا غلطت مناسبی پیدا کند. این سس بسیار خوشمزه بوده و پایه سسهای دیگر به شمار می آید. از این سس می‌توان برای تهیه الویه و سایر سالادها استفاده کرد.


موضوعات دیگر:









یک هفته برنامه ی غذایی برای سحری و افطار



دوستان گرامی برنامه غذایی که در زیر مشاهده می کنید، نمونه ای از یک هفته برنامه غذایی معمولی در طی ایام ماه مبارک رمضان می باشد. هدف از این برنامه غذایی ، ارائه یک رژیم لاغری نبوده است و به همین دلیل مقدار مشخصی برای مواد غذایی بیان نکرده ام ، بلکه فقط می خواستم با نوع مواد غذایی که در طی یک روز باید مصرف کنید، آشنا شوید.

اگر شما افطار و شام را یک جا می خورید، می توانید مواد غذایی موجود در هر یک را با هم مصرف کنید. همچنین می توانید با توجه به امکانات و ذائقه خود ، برنامه غذایی هر روز را با دیگری جابجا کنید ، مثلاً برنامه روز شنبه و سه شنبه را جابجا کنید و به همین صورت. 

شنبه :
افطار : یک استکان آب جوش یا چای + 3 عدد خرما + چند برش نان سنگک + 30 گرم ( به اندازه یک قوطی کبریت ) پنیر + 2 عدد مغز گردوی کامل
شام : خورش کرفس یا بامیه با پلو + یک پیش دستی سالاد کاهو یا یک کاسه سالاد شیرازی + یک کاسه ماست
سحری : یک لیوان شیر + چند برش نان سنگک + چند قاشق مرباخوری عسل یا شیره انگور یا شیره خرما + چای + چند عدد خرما+ چند لقمه نان و پنیر و گردو

یکشنبه :
افطار : آش (هر نوع آشی که دوست دارید) + چند عدد خرما با چای یا آبجوش + چند لقمه نان و حلوا
شام : ماهی با پلو + سالاد (هر سالادی که می خواهید) ؛ در صورت دلخواه می توانید ترشی و نیز لیمو ترش هم با غذا بخورید.
سحری : چای شیرین + نان و پنیر و گردو + یک لیوان شیر

دوشنبه :
افطار: حلیم + آب جوش یا چای با چند عدد خرما + چند برش نان
شام : ته چین مرغ + سالاد + ماست
سحری : نان و کره و مربا + یک لیوان شیر + چند عدد خرما با چای

سه شنبه :
افطار: شله زرد + نان و پنیر و سبزی + چای یا آب جوش با خرما
شام : عدس پلو + سالاد ؛ با عدس پلو می توانید کشمش یا خرمای کمی تفت داده شده یا کمی گوشت چرخ کرده (بصورت ماده ی ماکارونی) بخورید.
سحری : چای شیرین + یک لیوان شیر + نان و پنیر + چند لقمه نان و حلوا ( با شیر آن را بخورید)

چهارشنبه :
افطار: چای یا آبجوش با چند خرما + نان و پنیر و گردو + سوپ ( هر سوپی که دوست دارید)
شام : خورش قیمه با پلو + سالاد + ماست
سحری : یک لیوان شیر + نان و کره و مربا یا عسل + چای + چند لقمه نان و پنیر و گردو

پنجشنبه :
افطار: چای یا آبجوش با چند عدد خرما + 1 لیوان شیر + نان و پنیر با خیار و گوجه فرنگی حلقه شده
شام : لوبیا پلو ( در صورت دلخواه می توانید در لوبیا پلو، گوشت چرخ کرده هم بریزید)+ سبزی خوردن یا سالاد + ماست
سحری : نان و پنیر و خیار و گوجه + چای شیرین + نان و خامه و مربا

جمعه :
افطار: چای یا آبجوش با چند عدد خرما + یک لیوان شیر + نان + شیره انگور یا عسل + پنیر و گردو
شام : کتلت گوشت همراه با سبزی خوردن یا سالاد + ماست
سحری : چای + چند عدد خرما + نان با خامه و مربا یا عسل یا شیره انگور + چند لقمه نان و پنیر
 

توصیه های تغذیه ای :
در هر روز از این برنامه غذایی ، پنج گروه اصلی هرم غذایی یعنی گروه نان و غلات، گروه سبزی ها، گروه میوه ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت وجود دارد. شما باید روزانه از هر پنج گروه غذایی مصرف کنید تا بتوانید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را که شامل کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین و املاح است، تأمین نمایید. در این صورت بدنی سالم و تندرست خواهید داشت و انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه ی خود را بدست خواهید آورد. البته هر فردی با توجه به وضعیت جسمی خود ( لاغر یا چاق، پیر یا جوان، داشتن یک بیماری خاص ) می تواند یک ماده ی غذایی را کمتر یا بیشتر مصرف کند یا یک ماده ی غذایی را جانشین دیگری کند ؛ مثلاً فردی که دارای کلسترول خون بالا است ، می تواند به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کند یا فردی که چاق است و می خواهد لاغر شود می تواند به جای خامه از پنیر استفاده کند. 

در هر صورت این برنامه به عنوان پایه ای برای یک فرد سالم و متناسب می باشد. حال با توجه به این صحبت ها، نکات تغذیه ای لازم را برای شما بیان می کنم :

1- مهم ترین مسئله این است که هر روز بعد از افطار ( یک تا چند ساعت بعد ) باید 3-2 عدد میوه متوسط مصرف کنید که با توجه به میوه های این فصل می توانید این میوه ها را بخورید :

سیب ، گلابی ، انگور ، هلو ، شلیل ، هندوانه ، خربزه ، انجیر و موز و ... . در مورد انگور یک خوشه معمولی معادل یک میوه است و در مورد هندوانه و خربزه یک قاچ 300 تا 400 گرمی معادل یک عدد میوه متوسط است. 
همچنین اگر آبمیوه دوست دارید می توانید به جای یک عدد میوه، نصف تا یک لیوان آبمیوه مصرف کنید. البته به شرطی که آبمیوه طبیعی باشد و بصورت ساندیس و آبمیوه های پاکتی نباشد. ولی اگر تهیه آب میوه طبیعی برایتان سخت بود، می توانید از یک لیوان آب میوه پاکتی یا ساندیس استفاده کنید. همچنین اگر اشتها داشتید می توانید در وعده ی سحر هم یک عدد میوه یا یک لیوان آبمیوه مصرف کنید. مثلاً به جای یک لیوان شیر معمولی، یک لیوان شیر موز بخورید.

2- گروه نان و غلات شامل انواع نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی است. توصیه می کنم تا جایی که می توانید از ناه سبوس دار مثل نان سنگک استفاده کنید ، زیرا بعلت داشتن سبوس اسلام و سلامت - خوبی از ویتامین های گروه B و فیبر غذایی است. ویتامین های گروه B در سوخت و ساز بدن و حفظ سلامت اعصاب و پوست و مو نقش مهمی دارند. فیبرهای غذایی هم در جلوگیری از یبوست و حفظ سلامتی روده ها مفید هستند.
البته اگر تهیه نان سنگک برایتان مشکل است، می توانید از بربری، تافتون ، لواش یا باگت استفاده کنید.
افرادی که مبتلا به دیابت هستند، باید در مصرف مواد غذایی این گروه احتیاط کنند و طبق دستور پزشک عمل کنند ، چون این مواد غذایی به خصوص نان سفید و سیب زمینی سریعاً قند خون را افزایش می دهند. 
همچنین افرادی که تری گلیسیرید خونشان (یک نوع چربی خون) بالاست، باید در مصرف مواد نشاسته ای (گروه نان و غلات) احتیاط کنند، زیرا کربوهیدرات موجود در این مواد غذایی در بدن تبدیل به تری گلیسیرید می شود.

3- گروه سبزی ها شامل سالاد، سبزی خوردن، سبزی پخته در غذا مثل سوپ، خورش و کوکو و ... می باشد. سبزی ها اسلام و سلامت - خوبی از فیبر غذایی نامحلول، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C هستند؛ مثلاً هویج و اسفناج از منابع خوب ویتامین A هستند. 
سبزی ها شامل : خیار، گوجه فرنگی، اسفناج،
کرفس ، بامیه ، هویج ، کاهو، انواع کلم ، قارچ ، فلفل سبز، فلفل دلمه ای، بادنجان، کدو سبز، پیاز ، سیر و ... است. 

4- سعی کنید روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست را حتماً مصرف کنید. شیر و
لبنیات اسلام و سلامت - خوبی از کلسیم و ویتامین های A و D و B2 و B12 است. 
افراد چاق و کسانی که کلسترول خونشان بالاست ، بهتر است نوع کم چرب آنها را تهیه کنند. ولی برای کودکان و نوجوانان با وزن متناسب و برای افراد لاغر شیر و ماست پرچرب ، کره و خامه هم مفید است. به جای نوشابه هم از دوغ استفاده کنید.  کسانی هم که مزه شیرخالی را دوست ندارند، می توانند بصورت شیرعسل، شیر خرما، شیرکاکائو و شیر موز آن را مصرف کنند. پنیر با اینکه جزء لبنیات است، ولی در تنظیم برنامه غذایی در گروه گوشت قرار دارد ، یعنی هر 30 گرم گوشت کم چرب ، معادل 30 گرم پنیر است.

5- گروه گوشت هم شامل گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، حبوبات و آجیل است. این گروه اسلام و سلامت - خوبی از پروتئین ، ویتامین های گروه B و املاحی مانند آهن ، روی و فسفر است. افرادی که دچار نقرس هستند ، باید گوشت و حبوبات را خیلی کم مصرف کنند. افرادی هم که دچار کلسترول خون بالا هستند باید جگر ، دل و قلوه ، کله پاچه و گوشت پرچرب را مصرف نکنند و به جای گوشت قرمز بیشتر از مرغ و ماهی استفاده کنند. ولی برای افراد کم خون مصرف انواع گوشت مفید است. بیماران قلبی هم بهتر است تا حد ممکن گوشت قرمز را کمتر مصرف کنند.  غیر از بیمارانی که در بالا نام بردم، تمامی افراد سالم می توانند در حد نیاز خود از گوشت، تخم مرغ و حبوبات را مصرف کنند. به خصوص افراد ورزشکار برای ساخت عضله حتماً حتماً در کنار ورزش باید از منابع غنی پروتئینی مصرف کنند.

6- سبزی و میوه برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند، پس تا جایی که می توانید از این مواد غذایی بیشتر مصرف کنید، البته افراد چاق بیشتر از 4-3 عدد میوه در روز مصرف نکنند.

7-آجیل سرشار از مواد مغذی است، بنابراین می توانید بعد از افطار چند عدد بادام، فندق ، پسته و ... مصرف کنید. 

8- از مصرف انواع دسرها و شیرینی هایی با شکر زیاد در برنامه افطار و سحر خودداری کنید. توصیه می کنم بجای مصرف زولبیا و بامیه، از خرما استفاده کنید، به خصوص در افراد چاق، زیرا زولبیا و بامیه دارای قند و ورغن زیادی هستند و همانطور که می دانید یک فرد سالم باید در حد نیاز از چربی و قند استفاده کند نه بیش از نیاز بدن. 

9- سعی کنید شام را دیر مصرف نکنید، حداکثر تا ساعت 9- 8 شام را بخورید، زیرا اگر با فاصله ی کمی از غذا خوردن بخوابید، هضم مواد غذایی دچار اشکال می شود، به خصوص اینکه با خوابیدن، متابولیسم بدن کاهش می یابد و غذاها بطور مؤثر نمی سوزند تا بدن از انرژی و مواد مغذی آنها استفاد کند.

10- در صورت دلخواه در سحری و افطار می توانید چای بنوشید ، فقط از مصرف
چای زیاد در سحری خودداری کنید ، زیرا کافئین موجود در چای دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند . 

11- مصرف گردو با پنیر از اثرات شاید مضر پنیر در کاهش حافظه بکاهد، به همین دلیل من سعی کرده ام همراه با مصرف پنیر، حتماً گردو راهم ذکر کنم. 

12- شیره انگور سرشار از مواد مغذی است، به خصوص برای افرادی که دچار ضعف در طی روز می شوند بسیار مفید است. اثرات مفید شیره انگور شامل : افزایش اشتها، تقویت کلی بدن، افزایش شیر در خانم های شیرده و ... است.
به جای عسل یا مربا می توانید شیره ی انگور را با شیر یا خامه میل کنید. همچنین می توانید مقداری از این شیره، را در آب خنک بریزید و با افزودن کمی آب لیموی ترش به آن، یک شربت خوشمزه درست کنید که برای افزایش اشتها خوب است و به جای نوشابه های گازدار می توانید آن را مصرف کنید. البته افراد دیابت ی نباید از این شیره مصرف کنند. 

13- بعضی از افراد عادت دارند در سحری هم غذای پخته مصرف کنند . این مسئله بستگی به میل و عادت غذایی آنها دارد. ولی مصرف یک وعده غذایی پخته در طی روز کافی است، مگر اینکه فرد لاغر یا کودک یا نوجوان باشد. در این صورت باید هر دو را هم کامل مصرف کند.
فراموش نکنید که پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی کند، بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می کند که سبب بروز علائمی نظیر سوء هاضمه، درد و نفخ معده می شود. بنابراین سحری را سبک بخورید و از مصرف غذاهای چرب و پرحجم برای سحری پرهیز کنید.

14- من سعی کرده ام در این برنامه غذایی یک بار خورش سبزی دار، یک بار گوشت قرمز، یک بار گوشت مرغ، یک بار ماهی، یک بار پلو با حبوبات و یک بار پلو با سبزیجات قرار دهم. شما می توانید در هفته های بعدی ، بسته به سلیقه ی خود غذاهایی که معادل با این غذاها هستند را تهیه کنید. مثلاً بجای خورش کرفس، از خورش قورمه سبزی ، به جای لوبیا پلو از کلم پلو، به جای کتلت گوشت از کباب با برنج، به جای ته چین مرغ از جوجه کباب یا مرغ و پلو و به جای قیمه از آبگوشت استفاده کنید. ولی حتماً سعی کنید یک بار در هفته ماهی بخورید که می تواند بصورت ماهی کبابی در فر ، قلیه ماهی ، ماهی شکم پر ، کتلت ماهی یا ماهی سرخ شده در کمی روغن باشد. اگر گاهی اوقات امکان تهیه و پخت ماهی در هفته برای شما وجود نداشت، می توانید به جای آن از تن ماهی استفاده کنید ، البته افراد چاق نباید روغن تن را مصرف کنند. 

15- شما می توانید غیر از غذاهای بالا ، از انواع سوپ، آش، کوکو، املت، دلمه و ... استفاده کنید. ولی سعی کنید تا جایی که امکان دارد خودتان در منزل غذا تهیه کنید و غذای بیرون را نخورید، زیرا در تهیه غذاهای بیرون که بیشتر انواع پیتزا و ساندویچ می باشد، از سوسیس و کالباس و سس زیادی استفاده شده است . این مواد دارای چربی بالا و مواد نگهدارنده هستند که در صورت مصرف زیاد برای سلامتی بدن مضر هستند، خصوصاً افراد چاق ، دارای چربی خون بالا و
فشار خون بالا وکسانی که ناراحتی معده دارند ، نباید اصلاً این مواد غذایی را مصرف کنند. 

16- به مقدار کافی بین افطار تا وقت خواب آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. 
 تبیان

موضوعات مشابه:







راهنمای کامل برای رژیم غذایی با کربوهیدرات کوچک



مسائل گوارش فوق العاده رایج است. جای تعجب نیست، چیزهایی که ما می خوریم می تواند اثر عمده ای بر روی گوارش ما داشته باشد. فودمپ ها FODMAPs کربوهیدرات کوچک موجود در برخی مواد غذایی خاص، از جمله گندم و لوبیا می باشند مطالعات نشان می دهد ارتباط قوی بین فودمپ ها و علائم گوارشی مانند گاز، نفخ، درد معده، اسهال و یبوست وجود دارد.



فودمپ ها استاندارد تخمیر الیگو دی، مونو ساکارید و پلی یول ها هستند.

در انسانها، این کربوهیدراتهای با زنجیر کوتاه در برخی از مردم قابل هضم نیستند.

آنها به انتهای روده، محل زندگی باکترهای روده می رسند.

سپس باکتریهای روده، از این کربوهیدرات ها برای سوخت، تولید گاز هیدروژن و باعث همه انواع علائم گوارشی می شود.

فودمپ ها همچنین مایع را به داخل روده کشیده که می تواند باعث اسهال شود.

اگر چه هیچکس به فودمپ ها حساس نیست اما این در میان افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر  IBSبسیار معمول است.

حدود 14 درصد از مردم در ایالات متحده دارای IBS هستند که اکثر آنها تشخیص داده نشده است بنابراین نتایج عظیم هستند.


FODMAPS معمول عبارتند از:


فروکتوز: قندهای ساده موجود در بسیاری از میوه ها، سبزیجات و قند اضافه شده می باشد.

لاکتوز: کربوهیدرات موجود در محصولات لبنی مانند شیر وجود دارد.

فروکتان ها: که در بسیاری از مواد غذایی، از جمله غلات مانند گندم، تفاله حبوبات، چاودار و جو می باشد. 

گالاکتان ها: به مقدار زیاد در حبوبات وجود دارد.

پلی یولها: قند الکل نظیر زایلیتول، سوربیتول، مالتیتول و مانیتول. آنها در برخی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و اغلب به عنوان شیرین کننده استفاده می شود.


هنگامی که ما فودمپ ها را می خوریم چه اتفاقی می افتد؟


نشاسته، کربوهیدرات بیشتر در رژیم غذایی، شامل زنجیره های بسیار طولانی از مولکول گلوکز است.

با این حال فودمپ ها معمولا کربوهیدرات با زنجیره ای کوتاه هستند.

این به این معنی است که آنها تنها 1، 2 یا چند قند مرتبط با هم هستند.

برای برخی افراد، بسیاری از این کربوهیدرات ها از طریق روده بدون تغییر منتقل می شود.

هنگامی که به انتهای روده می رسند آنها به عنوان سوخت استفاده می شود و توسط باکتری های روده که اقامت دارند ( تخمیر ) می شوند. و این معمولاً یک چیز بد نیست و در واقع الیاف رژیم غذایی برای تغذیه باکتریهای روده، منجر به انواع مزایا می شود.

با این حال، باکتری های میزبان، تمایل به تولید متان دارند در حالی که باکتری هایی که از فودمپ ها تغذیه می کند هیدروژن، نوع دیگری از گاز را تولید می کنند.

هنگامی که آنها تولید گاز هیدروژن می کنند این می تواند منجر به ( گاز )، نفخ، کرامپ معده، درد و یبوست شود.

بسیاری از این علائم با اتساع روده همراه است و می تواند باعث بزرگ به نظر رسیدن شکم شود.

فودمپ ها همچنین از نظر اسموتیک فعال هستند به این معنی که آنها می توانند آب را به داخل روده کشیدن و به اسهال کمک کنند.


مزایای رژیم غذایی با FODMAP پایین در بیماران با سندرم روده تحریک پذیر (IBS)


رژیم غذایی با فودمپ های پایین اغلب در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بررسی شده است. 

این یک اختلال شایع گوارشی است که شامل علائم مانند گاز، نفخ، درد معده، اسهال و یبوست است.

علت IBS تعریف مشخصی ندارد و به خوبی شناخته شده است که آنچه مردم می خورند می تواند اثر قابل توجهی داشته باشد. استرس نیز می تواند یکی از عوامل اصلی باشد.

بر اساس برخی از تحقیقات، حدود 75٪ از بیماران IBS می تواند از یک رژیم غذایی با FODMAP پایین بهره مند شوند.

در بسیاری از موارد، کاهش عمده ای در علائم و بهبود چشمگیر در کیفیت زندگی خود را تجربه می کنند.

رژیم غذایی کم فودمپ نیز ممکن است برای سایر اختلالات عملکردی دستگاه گوارش (FGID) مفید باشد.

همچنین شواهدی وجود دارد که آن می تواند را برای افراد مبتلا به بیماری التهاب روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مفید باشد.


مزایای یک رژیم غذایی کم FODMAP ممکن است شامل:


گاز کمتر.

نفخ کمتر.

اسهال کمتر.

یبوست کمتر.

درد معده کمتر می باشد.

رژیم غذایی نیز ممکن است منافع مختلف روانی داشته باشد چرا که این اختلالات گوارشی شناخته شده به علت استرس و به شدت به اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی مرتبط است.


غذاهای با فودمپ ( FODMAPS ) بالا


در اینجا لیستی از برخی غذاهای رایج با فودمپ بالا آورده می شود 

میوه ها: سیب، زردآلو، تمشک، Boysenberry، گیلاس، میوه کنسرو شده، خرما، انجیر، گلابی، هلو، هندوانه.

جایگزین های شکر: فروکتوز، عسل، شربت ذرت با فروکتوز بالا، زایلیتول، مانیتول، مالتیتول، سوربیتول.

محصولات لبنی: شیر ( گاو، گوسفند و بز )، بستنی، ماست، خامه ترش، نرم و پنیر تازه ( کوتاژ، ریکوتا و غیره ) و مکمل های پروتئین آب پنیر.

سبزیجات: کنگر فرنگی، مارچوبه، کلم بروکلی، چغندر، کلم بروکسل، کلم، گل کلم، سیر، رازیانه، قارچ، بامیه، پیاز، نخود فرنگی، موسیر.

حبوبات: لوبیا، نخود، عدس، لوبیای قرمز، لوبیای پخته، دانه سویا.

گندم: نان، ماکارونی، غلات صبحانه، نان، وافل، پن کیک، کراکر، بیسکویت.

سایر غلات: جو و چاودار.

نوشیدنی ها: آبجو، شراب غنی شده، نوشابه با شربت فروکتوز بالا ذرت، شیر، شیر سویا، آب میوه ها.


غذاهایی که می توانید در رژیم غذایی با FODMAP پایین بخورید


به خاطر داشته باشید که از بین بردن فودمپ ها به طور کامل ممکن نیست چرا که بسیار دشوار است.

نگران نباشید با به حداقل رساندن آنها علائم گوارشی به اندازه کافی کاهش می یابد.

غذاهای غنی از پروتئین - این غذاها برای خوردن در یک رژیم غذایی فودمپ پایین خوب است عبارتند از:

همه انواع گوشت، ماهی و تخم مرغ به جز مواد تشکیل دهنده با فودمپ بالا مانند گندم یا شربت ذرت با فروکتوز بالا مناسب هستند.

همه چربی ها و روغن.

اکثر گیاهان و ادویه جات و ترشی جات.

آجیل و دانه ها: بادام، کاشو، بادام زمینی، آجیل ماکادمیا، آجیل کاج، دانه کنجد ( نه پسته که FODMAPs بالا دارد).

میوه ها: موز، زغال اخته،  گرمک، گریپ فروت، انگور، کیوی، لیمو، آهک، نارنگی، خربزه ( به جز هندوانه )، پرتقال، میوه گل ساعتی، تمشک، توت فرنگی.

جایگزین های شکر: شربت افرا، ملاس، استویا و شیرین کننده های مصنوعی است.

فراورده های لبنی: محصولات لبنی بدون لاکتوز و پنیر سخت ( از جمله پنیر کاممبرت ).

سبزیجات: یونجه، فلفل دلمه ای، چوی باک ( نوعی کلم برگ چینی )، هویج، کرفس، خیار، بادمجان، زنجبیل، لوبیا سبز، کلم پیچ، کاهو، پیازچه، زیتون، زردک وحشی، سیب زمینی، تربچه، اسفناج، پیاز بهار ( فقط سبز )، کدو، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، شلغم، شاه بلوط آبی، کدو سبز.

دانه: ذرت، جو، برنج، کوینولا، ذرت خوشه ای، نشاسته کاساو یا مانیوک.

نوشیدنی: آب، قهوه، چای و غیره

همانطور که می بینید، یک طیف گسترده ای از غذاهای سالم و مغذی که شما می توانید در یک رژیم غذایی با فودمپ پایین بخورید.

با این حال، این لیست قطعی نیست و ممکن است غذاهای دیگری با فودمپ ها بالا یا پایین خارج از لیست وجود داشته باشد.  


چگونه می توانیم رژیم غذایی با FODMAP پایین داشته باشیم


بسیاری از غذاهای معمول مصرفی فودمپ بالا هستند.

به طور کلی توصیه می شود تمام غذاهای با فودمپ بالا را برای یک دوره چند هفته به طور کامل از بین ببریم.

این رژیم غذایی موثر نیست اگر شما تنها برخی از غذاهای با فودمپ بالا را از بین ببرید شما باید از همه آنها جلوگیری کنید.

اگر شما دریابید که نوع خاصی از مواد غذایی در هضم واقعاً افتضاح به بار می آورد لذا شما ممکن است بخواهید که از مواد غذایی به طور دائم اجتناب کنید.

این می تواند برای انجام دادن بسیار پیچیده باشد و توصیه می شود به دنبال مشاوره با یک دکتر یا متخصص تغذیه باشید که یک رژیم غذایی FODMAP پایین را به شما آموزش دهد. این نیز می تواند از محدودیت های غیر ضروری در رژیم غذایی جلوگیری کند.

نکته: این مهم است که در ذهن داشته باشیم که فودمپ ها بد نیستند.

بسیاری از غذاهایی که حاوی فودمپ هستند بسیار سالم در نظر گرفته شده اند.

اگر شما مسائل گوارش دارید که باعث مشکلات در زندگی شما می شود فودمپ ها باید در فهرست مظنونین بالا باشند.

اگر چه یک رژیم غذایی کم فودمپ ممکن است تمام مشکلات گوارشی را از بین نبرد ولی با شانس بسیار بالا می تواند به سود قابل توجهی منجر شود.

http://www.foodregime.com/


موضوعات مشابه:


اسیدهای چرب امگا 3 


نوشیدنی های ورزشی 


43 غذای سالم با کربوهیدرات پایین و طعم باور نکردنی 


رژیم غذایی سه روزه 


رژیم غذایی انقلاب گلوکز( Glucose Revolution ) 


تغذیه مناسب برای گروه خونی شما 


رژیم غذایی دکتر هی (Hay) 



غذای فوق العاده سالم



غذا خوردن سالم خستگی ندارد مقدار زیادی از مواد غذایی هستند که هر دو سالم و خوشمزه می باشند. در اینجا لیستی از 50 نوع غذاهای سالم و مغذی که فوق العاده خوشمزه هستند. و همه آنها غذاهای فرآوری نشده، کامل، تک و ( واقعی) می باشند. توجه داشته باشید که اگر غذای سالم بخورید دچار خستگی نمی شوید و سالم و با نشاط هستید.


 


1 - 6 : میوه ها


میوه و انواع توت ها در میان محبوب ترین غذاهای سالم جهانی می باشد. میوه ها طعم باور نکردنی دارند و تهیه آنها بسیار آسان است چرا که آنها نیاز آماده سازی ندارد.


1. سیب


سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان های متعدد است. سیب بسیار کامل است و به عنوان تنقلات در مواقع گرسنگی در بین وعده های غذایی مناسب می باشد.

2. آوکادو

آوکادو متفاوت از سایر میوه ها هستند چرا که آنها با چربی های سالم به جای کربوهیدرات همراه می شود. آنها خامه ای، خوشمزه و سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین C هستند.


3. موز


موز از بهترین منابع پتاسیم در جهان است. همچنین سرشار از ویتامین B6 و فیبر می باشد موز راحت و قابل حمل است.


4. زغال اخته


زغال اخته نه تنها خوشمزه است بلکه در میان منابع از قدرتمند ترین آنتی اکسیدان ها در جهان است.


5. پرتقال


پرتقال به خوبی با ویتامین C شناخته شده است. آنها همچنین دارای فیبر بالا، آنتی اکسیدان و طعم باور نکردنی دارد.


6. توت فرنگی


توت فرنگی بسیار مغذی و دارای کربوهیدرات و کالری پایین است.

توت فرنگی دارای ویتامین C، فیبر و منگنز است و در میان غذاها از خوشمزه ترین است.

سایر میوه سالم

بسیاری از دیگر میوه های سالم و انواع توت ها که در اینجا ذکر نشده اند وجود دارد. برخی از نمونه ها: گیلاس، انگور، گریپ فروت، کیوی، لیمو، انبه، خربزه، زیتون، هلو، گلابی، آناناس، آلو و تمشک می باشد.


7. تخم مرغ


تخم مرغ در این سیاره از مغذی ترین غذاها است.

آنها قبلاً برای کلسترول بالا مناسب نبودند اما مطالعات جدید نشان داده اند که آنها کاملا ایمن و سالم هستند


8 - 10: گوشت


این یک افسانه است که گوشت مضر می باشد. گوشت فرآوری نشده و به آرامی پخته شده یکی از سالمترین و مغذی ترین غذاها است که شما می توانید بخورید.


8. گوشت گاو لاغر


گوشت گاو لاغر از بهترین منابع پروتئین در هستی است و آهن بالایی دارد نوع بدون چربی در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب است.


9. سینه مرغ


سینه مرغ چربی و کالری پایینی دارد اما در پروتئین بسیار بالا است. این یک منبع بزرگ از بسیاری از مواد مغذی است. در صورت تمایل به خوردن، چربی مرغ را جدا نمایید اگر شما در حال غذا خوردن با کربوهیدرات بالا نیستید.


10. بره


بره ها معمولاً علف خوار هستند و گوشت آنها اسیدهای چرب امگا 3 بالایی دارد.


11 - 16: آجیل، دانه و بادام زمینی


با وجود بالا بودن در چربی و کالری، مطالعات نشان می دهد که آجیل و دانه ها می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

این غذاها ترد و سرشار از مواد مغذی مهمی از جمله منیزیم و ویتامین E است که به اندازه کافی در دسترس بسیاری از مردم نیست.


11. بادام


بادام یک نوع رایج از دانه ها است. که با ویتامین E، آنتی اکسیدان، منیزیم و فیبر همراه می باشد. مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند و مزایای قابل توجه برای سلامت متابولیک ارائه می دهد.


دانه 12. چیا


دانه چیا در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد در این سیاره است. یک اونس تک (28 گرم) حاوی 11 گرم فیبر و بخش بزرگی از مقدار توصیه شده منیزیم، منگنز، کلسیم و مواد مغذی مختلف دیگر می باشد.


13. نارگیل


نارگیل با فیبر و اسیدهای چرب قدرتمند به نام تری گلیسرید با زنجیره متوسط همراه می شود.


14. آجیل ماکادمیا


آجیل ماکادمیا بسیار خوشمزه هستند. آنها در چربی اشباع شده بسیار بالاتر و در اسیدهای چرب امگا-6 پایین تر از اکثر آجیل های دیگر دارند.


15. گردو


گردو بسیار مغذی و سرشار از فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.


16. بادام زمینی


بادام زمینی ( از لحاظ فنی حبوبات، آجیل نمی شود ) فوق العاده خوشمزه و در مواد مغذی و آنتی اکسیدان بالا است. مطالعات متعدد نشان می دهد که بادام زمینی می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

با این حال، کره بادام زمینی کالری بسیار بالا دارد و مقادیر بیش از حد آن را آسان می توان خورد.


17 - 26: سبزیجات


کالری برای کالری، سبزیجات در میان منابع، از متمرکز ترین مواد مغذی در جهان است.

طیف گسترده ای در دسترس وجود دارد و بهتر است انواع مختلفی از سبزیجات در هر روز بخورید.


17. مارچوبه


مارچوبه یک سبزی محبوب است. مارچوبه کربوهیدرات و کالری پایین دارد اما با ویتامین K همراه است.


18. فلفل بل


فلفل دارای چندین رنگ شامل قرمز، زرد و سبز است. آنها ترد هستند و طعم بسیار شیرین و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C می باشند.


19. کلم بروکلی


کلم بروکلی کلم سبزی است که هر دو خام و پخته آن طعم بزرگ دارد. این یک منبع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین K و ویتامین C است و حاوی مقدار مناسبی از پروتئین در مقایسه با سایر سبزیجات می باشد.


20. هویج


هویج یک سبزی با ریشه محبوب است. بسیار خوشمزه، ترد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین K است هویج نیز آنتی اکسیدان کاروتن بسیار بالا دارد که دارای فواید متعدد است.


21. گل کلم


گل کلم یک سبزی بسیار متنوع است. تمام انواع ان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


22. خیار


خیار یکی از محبوب ترین سبزیجات در جهان است. این هر دو کربوهیدرات و کالری بسیار پایینی دارد و متشکل از آب است. با این حال، حاوی تعدادی از مواد مغذی در مقادیر کم از جمله ویتامین K می باشد


23. سیر


سیر فوق العاده سالم است. این شامل آلیسین، یک ترکیب فعال زیستی با اثرات بیولوژیکی قدرتمند، از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است


24. کلم پیچ


کلم پیچ در سال های اخیر بسیار محبوب شده است دلیل خوب بودن آن این است که فوق العاده دارای ویتامین K، ویتامین C، فیبر و تعدادی از دیگر مواد مغذی بالا است.


25. پیاز


پیاز دارای عطر و طعم بسیار قوی و بسیار محبوب برای استفاده در دستور العمل است. آنها حاوی تعدادی از ترکیبات فعال زیستی می باشد که اعتقاد بر خواص درمانی آن است.


26. گوجه فرنگی


گوجه فرنگی معمولا به عنوان یک سبزی طبقه بندی می شود اگر چه آنها از لحاظ فنی یک میوه خوشمزه و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C هستند.

سبزیجات سالم بیشتر

سبزیجات سالم بیشتری که در این فهرست نیست ولی بسیار سالم هستند مانند: کنگر فرنگی، کلم بروکسل، کلم، کرفس، بادمجان، تره فرنگی، کاهو، قارچ، تربچه، کدو، برگ چغندر سوئیس، شلغم، کدو سبز


27 - 32: ماهی و غذاهای دریایی


ماهی ها و دیگر غذاهای دریایی بسیار سالم و مغذی هستند.

آنها دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ید، دو مواد مغذی هستند که اکثر مردم به اندازه کافی نمی توانند بدست آورند.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که غذاهای دریا ( به خصوص ماهی ) زیاد می خورند تمایل به زندگی طولانی تر و در معرض خطر پایین تر بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، زوال عقل و افسردگی می باشند.


27. ماهی قزل آلا


ماهی قزل آلا یک نوع از ماهی های روغنی است که به دلیل طعم و مزه عالی خود فوق العاده محبوب می باشد و مقدار مواد مغذی بالا، از جمله پروتئین و اسیدهای چرب امگا-3 است. این همچنین شامل مقداری از ویتامین D می باشد.


28. ساردین


ساردین، ماهی های روغنی کوچک است که در میان غذاها از مغذی ترین می باشد. این ماهی حاوی مقادیر سنگین از اکثر مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان می باشد.


29. صدف


اغلب صدف ها خوراکی نیستند ولی تقریباً حاوی مواد مغذی بیشتر از هر مواد غذایی دیگر می باشند. صدف خوراکی رتبه ای مشابه گوشت دارد.


30. میگو


میگو یک نوع از حیوانات موجود در دریا است. میگو چربی و کالری پایین، ولی پروتئین بالایی دارد. همچنین با مواد مغذی مختلف دیگری از جمله سلنیوم و ویتامین B12 همراه است.


31. ماهی قزل آلا


نوع دیگری از ماهی های روغنی خوشمزه است شبیه به ماهی قزل آلا است.


32. ماهی تن


ماهی تن در کشورهای غربی بسیار محبوب است و در چربی و کالری پایین اما پروتئین بالایی دارد.


33 - 35: غلات


انواع مختلف دانه ها وجود دارد و برخی از آنها بسیار سالم هستند. فقط به خاطر داشته باشید که آنها هنوز هم در کربوهیدرات بسیار بالا هستند به طوری که آنها در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات توصیه نمی شود.


33. برنج قهوه ای


برنج یکی از قدیمی ترین دانه غلات است و در حال حاضر یک غذای اصلی برای بیش از نیمی از مردم جهان است. برنج قهوه ای ( غلات کامل) نسبتاً مغذی، و دارای مقدار مناسبی از فیبر، ویتامین B1 و منیزیم است.


34. جو


جو فوق العاده سالم است. آنها با مواد مغذی همراه است و نیز حاوی الیاف قدرتمندی به نام بتا - گلوکان است و نشان داده شده که مزایای متعددی دارد.


35. کوینولا


کوینولا در سال های اخیر در میان افراد آگاه فوق العاده محبوب و سالم شناخته شده است. این یک دانه خوشمزه است که دارای مواد مغذی مانند فیبر و منیزیم است. و یک منبع خوبی از پروتئین گیاهی است.


36 - 37: نان


اکثر مردم بسیاری نان می خورند.

برای کسانی که در حال تلاش برای اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای اولین بار هستند می توان آن را بسیار چالش برانگیز دانست و آنها به دنبال پیدا کردن چیزی برای خوردن به جای نان هستند.

خوشبختانه، چندین گزینه سالم ( و یا حداقل کمتر بدی ) در دسترس وجود دارد.


36. نان EZEKIEL


نان Ezekiel ممکن است نان سالم باشد که شما می توانید از فروشگاه خریداری کنید. این ماده آلی است که از دانه های جوانه زده ساخته شده است و همچنین شامل انواع مختلفی از حبوبات است.


37. نان خانگی کم کربوهیدرات


ایمن ترین گزینه برای نان سالم، نان سالم فاقد گلوتن و دارای کربوهیدرات پایینی است.


38 - 40: حبوبات


حبوبات یکی دیگر از گروه مواد غذایی است که در سال های اخیر که ناعادلانه، شرور و اهریمن شناخته شده اند.

درست است که حبوبات دارای ضد مواد مغذی، موادی که می تواند با هضم و جذب مواد مغذی تداخل نماید.

با این حال، این ضد مواد مغذی را می توان با خیساندن و به درستی تهیه کردن حبوبات قبل از خوردن از آنها حذف نمود.


38. لوبیا سبز


لوبیا سبز، همچنین لوبیا نامیده می شود انواع از لوبیا رایج است. آنها در کشورهای غربی بسیار محبوب هستند.


39. لوبیا


لوبیا با ویتامین ها و مواد معدنی مختلف بارگذاری می شود و در فیبر بسیار بالا است. فقط مطمئن شوید که طبخ صحیح داشته باشد چرا که اگر آنها خام خورده شوند سمی هستند.


40. عدس


عدس یکی دیگر از حبوبات محبوب سرشار از فیبر هستند و در میان بهترین منابع پروتئین گیاهی می باشد. عدس نیز طعم خوشمزه و یک بافت بسیار رضایت بخش دارد.


41 - 43: لبنیات


بسیاری از مردم می توانند محصولات لبنی را تحمل کند.

با این حال، برای کسانی که آنها تحمل می کنند یک منبع سالم از مواد مغذی مختلف مهم است. محصولات لبنی پرچرب به نظر می رسد بهترین باشند و مطالعات نشان می دهد که افرادی که محصولات لبنی پر چرب می خورند در معرض خطر پایین تر چاقی و دیابت نوع 2 هستند.

محصولات لبنی از گاو علف خوار، ممکن است حتی بهتر باشند زیرا اسیدهای چرب فعال زیستی مانند CLA بالاتری دارند.


41. پنیر


پنیر فوق العاده مغذی است این نیز یکی از خوشمزه ترین غذاها است که شما می توانید بخورید.


42. شیر


شیر از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین حیوانی با کیفیت و چربی های سالم بسیار بالا است. این یکی از بهترین منابع کلسیم است.


43. ماست


ماست از شیر است که با اضافه کردن باکتری های زنده به آن تخمیر شده است. این سبب بسیاری از اثرات سلامتی شیر است


44 - 46: چربی ها و روغن


بسیاری از چربی ها و روغن غذاهای سلامت هستند.


44. کره از گاو علف خوار


کره از گاوهایی که در چمن تغذیه شدند در بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله ویتامین K2 بسیار مهم است.

45. روغن نارگیل

روغن نارگیل با اسیدهای چرب قدرتمند به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط همراه است. روغن نارگیل ممکن است مزایای برای بیماری آلزایمر داشته باشد و نشان داده شده است که به شما در از دست دادن چربی شکم کمک می کند.


46. روغن زیتون خالص


روغن زیتون خالص، چربی سالم است. این چربیهای اشباع نشده سبب داشتن قلب سالم و دارای آنتی اکسیدان ها با خواص درمانی قدرتمند بسیار بالا است.


47 - 48: جوانه دار


جوانه اندام ذخیره سازی برخی از گیاهان است. آنها تمایل به تعدادی از مواد مغذی مفید دارند.


47. سیب زمینی


سیب زمینی یک غذای بسیار محبوب در سراسر جهان است. آنها با پتاسیم بارگذاری می شود و شامل کمی از تقریباً هر ماده غذایی که ما نیاز داریم از جمله ویتامین C است.


48. سیب زمینی شیرین


سیب زمینی شیرین در میان غذاهای نشاسته ای از خوشمزه ترین هستند. آنها با آنتی اکسیدان ها و انواع مواد مغذی سالم همراه می شود.


49. سرکه سیب


سرکه سیب بطور باور نکردنی در جامعه سلامت، طبیعی و محبوب است. مطالعات نشان می دهد که می تواند به کاهش سطح قند خون و از دست دادن وزن متوسط کمک کند

این برای استفاده در سس سالاد و برای دادن عطر و طعم به غذا فوق العاده است.


50. شکلات تیره


نه تنها شکلات تیره از خوشمزه ترین غذاها در این فهرست هستند اما آن نیز ممکن است سالم باشد.

شکلات تیره است با فیبر و منیزیم همراه می شود و یکی از قوی ترین منابع آنتی اکسیدان ها در هستی است.

http://www.foodregime.com/

موضوعات مرتبط:


43 غذای سالم با کربوهیدرات پایین و طعم باور نکردنی 


با این نشانه ها زیاد عمر کنید 


خواص درمانی و ارزش تغذیه ای شکلات 


برای پیشگیری از چاقی، به غذاها نگاه کنید! (


پیشگیری از بیماری های قلبی


۱۵ نکته برای داشتن یک زندگی سالم

پیشنهاد چند غذا برای سحری



در ماه مبارک رمضان غذا خوردن به سحری و افطار محدود می شود، بنابراین خوراک هایی که در این دو وعده مصرف می شوند اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.


در وعده سحری می بایست از غذاهای مقوی و غذاهایی که رطوبت کافی را برای بدن فراهم میکنند، استفاده شود.



پیشنهاد اول:

مویز + بادام شیرین + فندق. ابتدا مویز را از هسته پاک کنید و سپس به همراه بادام درختی تازه مغز شده و فندق به عنوان سحری مصرف کنید. خوب جویدن بادام در این غذا اهمیت زیادی دارد.

مزایای این غذا: مویز دارای قند طبیعی بوده و بسیار مقوی است بنابراین از ضعف و خستگی و مشکلاتی مانند کاهش قند خون جلوگیری می کند. بادام نیز مقوی بوده و رطوبت مورد نیاز بدن را تامین می کند و باعث می شود تشنگی و عدم مصرف آب مشکلی برای بدن ایجاد ننماید.

طبع این غذا گرم است، بنابراین برای افراد سرد مزاج بسیار مناسب است. افراد با مزاج گرم بهتر است همراه این غذا اندکی سبزیجات سرد و رطوبت بخش مانند خرفه نیز مصرف کنند یا اینکه با نوشیدنی های سرد مانند شربت خاکشیر و عرق کاسنی یا سایر عرقیات سرد مانند عرق شاهتره طبع آن را معتدل کنند.

 

پیشنهاد دوم:

ارده کنجد + شیره انگور.

مزایای این غذا: ارده غذای مقوی و بسیار مناسبی است و در کنار شیره انگور غذای کاملی محسوب می شود. از جمله ویژگی های این غذا عدم احساس گرسنگی برای مدت طولانی است چرا که این ماده در طول روز و بتدریج به مصرف بدن می رسد. این ویژگی ارده باعث شده از آن در رژیم های لاغری به وفور استفاده شود.

با توجه به طبع گرم این غذا، لازم است افراد گرم مزاج بعد مصرف آن یک نوشیدنی سرد مصرف کنند.

 

پیشنهاد سوم:

جوانه تازه گندم + مغز بادام خام + شربت عسل و میوه جات فصل

مزایای این غذا: جوانه گندم مقوی بوده و از ضعف و سستی بدن جلوگیری می کند. سایر مواد موجود در ترکیب نیز کمک زیادی به تامین نیاز بدن در طول روز کرده و نشاط را برای روزه دار به همراه می آورند.

 

پیشنهاد چهارم:

خورش های آبکی از جمله قیمه و قورمه سبزی که با گوشت تازه گوسفند تهیه شده باشند.

مزایای این غذا: مصرف گوشت نیز به تامین قوای جسمانی کمک می کند و مصرف آن در غذاهای آبکی مانند خورش ها و آبگوشت، رطوبت کافی نیز به بدن می رساند. توصیه می شود هفته ای دو روز از غذاهای حیوانی و گوشت تازه استفاده نمایید. مصرف ماست، نوشابه و مواد خام مانند سالاد همراه غذای پختی مناسب نیست.

 

پیشنهاد پنجم:

خورش آلو و خورش ‌های سبزی دار غذاهای ملین هستند در نتیجه برای پیشگیری از یبوست در ماه رمضان مناسبند.

 

آنچه در سحری مصرف می شود، غذای تمام طول روز بدن است.

اگر روزه دار عادت کند که در وعده سحر، خوردن غذای پخته را ترک کند و به مصرف خوراکی های طبیعی خام بسنده کند؛ می تواند مطمئن باشد که ماه مبارک آسانی را پیش رو خواهد داشت.

اهمیت هماهنگی رنگ لباس با رنگ پوست



کـارشـناسـان انسـتیتوزیبـائی بـریـتـانیـا بـر ایـن بـاورنـد که مهـم تـریـن مـلاک انتـخاب رنـگ لباسس، رنـگ پوستـت افـراد اســت. طبـق مقاله منتشر شده در Russian yahoo، افراد تیره پوست معمولاً مو و چشم های مشکی یا قهوه ای دارند و باید لباسی انتخاب کنند که با رنگ های تیره مغایرت داشته باشد.

 


رنگ هایی مثل صورتی، سفید، آبی و طوسی کم رنگ و طلایی رنگ مناسب و مشکی، قهوه ای، سبز یشمی رنگ نامناسب برای لباس این گروه است. افرادی که پوست معمولی (نه تیره و نه روشن) دارند تقریباً می توانند از هر رنگ لباس استفاده کنند اما بهتر است رنگ لباس آنها متناسب با رنگ چشم هایشان باشد و تنها رنگ نامناسب این گروه، رنگ های نزدیک به رنگ پوست شان است.

افرادی هم که رنگ پوستشان روشن است معمولاً موهایی بلوند و روشن دارند و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی و عسلی است و باید لباس هایی به رنگ سبز، آبی، قهوه ای، سرمه ای و بژ بپوشند اما هرگز نباید از رنگ زرد و سفید استفاده کنند.

البته نکات دیگر در زمینه رنگ لباس و سلامت مطرح است و آن رنگ های تیره تابستان است. در فصل گرما استفاده از رنگ های تیـره که گرما را به خـود بیشـتر جـذب می کننـد سـبب بالا رفتـن درجـه حـرارت بـدن و تعـریق زیاد شـده و بهتر اسـت در فصـل گرما از رنگ های روشن استفاده شود.


موضوعات مشابه: 


آرایش صورت با رنگ چشم مشکی و پوستهای سبزه و تیره! 

چه رنگ لباس بپوشیم؟ 

مد و آراستگی

شخصیت شناسی مردان از روی لباس 

شیک پوش به نظر بیاییم 

چطور خوش لباس باشیم؟ 

چه رنگ لباسی مناسب شما است؟ 

چگونه تناسب اندام و بدنی زیبا داشته باشیم؟لباس بپوشید 





نگران تیرگی زیربغل و آرنج تان هستید؟



مجله سیب سبز  آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی به مهمانی دعوت می شوید، عزا می گیرید؟ آرنج تان پوستی تیره دارد یا نگران تیرگی زیر بغل هستید؟ پوشاندن این سیاهی ها با لباس، انتخاب را گاهی خیلی محدود می کند. زانوها، زیربغل، آرنج و قوزک پا در همه انسان ها به طور طبیعی پوستی تیره تر از سایر نقاط بدن دارند اما این تیرگی در بعضی افراد شدیدتر است. 


اگرچه می توان این مشکل را به طور موقت با کرم های آرایشی پوشاند اما این کار اغلب باعث لک شدن لباس و برملا شدن مخفی کاری ها می شود! راه حل چیست و چگونه می توانیم این پوست ضخیم، تیره و پینه بسته را لطیف تر و روشن تر کنیم؟ دکتر امیرهوشنگ احسانی و دکتر حبیب انصاریان، متخصصان بیماری های پوست، مو و زیبایی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ما از این تیرگی ها می گویند. چند راهکار خانگی و آسان برای روشن کردن این نقاط برای تان داریم. 


,نگران تیرگی زیربغل و آرنج تان هستید؟ تیرگی آرنج,درمان,تیرگی زانو,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن

نگران تیرگی زیربغل و آرنج تان هستید؟ تیرگی آرنج,درمان,تیرگی زانو,تیرگی قوزک پا



این تیرگی نشانه بیماری نیست!


تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا بیشتر براثر ضخیم شدن پوست اتفاق می افتد و ربطی به مسائل داخلی بدن ندارد. درواقع خیلی ها فکر می کنند این تیرگی نوعی لک است درصورتی که با لک های صورت و سایر نقاط بدن تفاوت دارد. به گفته دکتر احسانی عوامل مختلفی در ایجاد این تیرگی ها دخیل هستند. بعضی افراد به صورت ژنتیک در این زمینه استعداد دارند، بعضی ها نیز براثر تحریکات و تحت فشار قرار دادن پوست دچار چنین تیرگی هایی می شوند؛ 


برای مثال کسانی که عادت دارند به مدت طولانی آرنج شان را روی میز قرار دهند یا کسانی که عادت به چهارزانو نشستن دارند بیشتر از تیرگی آرنج، زانو و قوزک پا رنج می برند. درواقع این عادت ها پوست را به تدریج تحریک کرده و باعث ضخیم و تیره شدن آن می شوند. 


دئودورانت و تیرگی زیر بغل


 دکتر انصاریان نیز نظری مشابه دارد. به گفته او ناحیه زیر بغل به طور مداوم در اصطکاک و فرسایش است به همین دلیل تیره تر از نقاط دیگر به نظر می رسد. بعضی افراد نیز در این ناحیه دچار حساسیت سرشتی اگزمایی هستند و این حالت باعث تیره شدن پوست می شود. گاهی هم پوست رنگ لباس های تیره را به خود جذب می کند. مصرف زیاد دئودورانت ها و خارش متوالی پوست نیز زیر بغل را تحریک کرده و باعث تیرگی آن می شود. ضایعات و بیماری های قارچی هم گاهی پوست را تیره می کنند که در این صورت باید تحت نظر پزشک از کرم های ضد قارچ استفاده کرد. 


لیزر، تیرگی را کاهش می دهد؟


 به گفته دکتر احسانی میکرودرم ابریژن و لیزرها در رفع این تیرگی ها خیلی تاثیرگذار نیستند. فقط شاید بتوان با کمک لیزرهای فرکشنال مقداری ضخامت پوست را کاهش داد. با این حال استفاده از این لیزرها در بدن خیلی توصیه نمی شود زیرا ممکن است جای شان باقی بماند یا کلوئید (گوشت اضافه) ایجاد کنند. 


در بعضی موارد نیز می توان با استفاده از پیلینگ ها و اسیدهای میوه لایه های سطحی پوست را برداشت و تیرگی را کاهش داد. 


2 + 15 راهکار خانگی ضدتیرگی!


1. چند عدد بادام را با مقداری شیر یا عسل بکوبید تا خمیری نرم به دست آید. این خمیر را برای 30 دقیقه روی نواحی تیره قرار دهید و بعد با آب بشویید. 


2. لیموترش را ورقه ورقه کرده و آن را برای 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه تیره بمالید، سپس پوست را شست وشو دهید و در صورت لزوم از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار سلول های مرده از روی پوست کنده می شوند. 


3. میزان لازم زردچوبه را با مقداری ماست، عسل و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیر به دست آید، سپس آن را برای 10 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بعد بشویید.


4. یک پیمانه شکر قهوه ای را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار در هفته طی حمام برای یک تا دو دقیقه روی پوست تیره مالش دهید و بعد آبکشی کنید.


5. مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید، سپس پوست را با آن مالش دهید و بعد بشویید. بعد از خشک شدن پوست هم می توانید روی آن کمی بیکینگ پودر بپاشید تا روشن تر شود، همچنین می توانید دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید و پا را برای 15 تا 20 دقیقه در آن فرو ببرید، سپس پا را آبکشی کرده و خشک کنید. 


6. جوش شیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید، سپس آن را به زیر بغل بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم شست وشو دهید. 


7. پوست پرتقال را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود، سپس آن را پودر کرده و با گلاب و شیر مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این مخلوط را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده، کنده شوند سپس ناحیه را با آب سرد شست وشو دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید به این مخلوط مقداری زردچوبه و چند قطره آبلیمو اضافه کنید. 


8. دو قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چای خوری کشک و یک قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. آن را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. به جای شیر می توانید از خامه هم استفاده کنید. ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در شیر و خامه پوست را روشن می کنند. 


9. سرکه را با آرد برنج مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این خمیر را در حمام برای 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه زیر بغل بمالید و بعد با آب گرم بشویید. به این ترتیب هم پوست تان روشن تر می شود و هم آلودگی ها و بوی بد زیر بغل از بین می رود.


10. قبل از حمام روغن نارگیل را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماساژ دهید، سپس ناحیه را با صابون ملایم و آب ولرم شست وشو دهید. از این روش هر روز یا یک روز در میان استفاده کنید. این روغن نوعی دئودورانت طبیعی هم محسوب می شود. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نصف قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و برای 15 دقیقه روی ناحیه قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم و صابون بشویید.


11. آرد نخود را با ماست، آبلیمو و کمی زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری غلیط به دست آید، سپس آن را برای 30 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید. برای دو هفته این کار را هر روز انجام دهید. بعد از آن هم سه بار در هفته این عمل را تکرار کنید تا پوست تان کاملا روشن شود. 


12. ژل آلوورا را برای 30 دقیقه روی ناحیه تیره قرار دهید، سپس آن را بشویید. این عمل را دو بار در روز برای دو هفته تکرار کنید.


13. سیب زمینی را ورقه یا رنده کرده و پوست را با آن ماساژ دهید، همچنین می توانید آب آن را گرفته و زیر بغل بمالید. 10 دقیقه بعد هم ناحیه را بشویید. سیب زمینی خاصیت اسیدی خفیف دارد و باعث روشن شدن پوست می شود. 


14. میزان مساوی گلیسیرین و گلاب را با مقداری عسل مخلوط کنید و آن را برای 45 دقیقه روی پوست قرار دهید. این کار را 10 روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. 


15. آب خیار تازه را با یک مقدار زردچوبه و چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید و روی ناحیه تیره بمالید. نیم ساعت صبر کرده و بعد آن را آبکشی کنید.


16. شب ها قبل از خواب چند قطره روغن زیتون روی ناحیه تیره بمالید و صبح شست وشو دهید. 


17. قوزک پا را برای 10 دقیقه با روغن کرچک ماساژ دهید و بعد جوراب بپوشید. صبح نیز آن را شست وشو دهید. 


3 نکته مهم قبل از شروع درمان های خانگی


- مواد به کار رفته در این روش ها اغلب باعث لایه برداری از پوست می شوند، بنابراین ممکن است مقداری پوست را حساس کنند اما اگر دچار قرمزی، پوسته ریزی و خارش بیش از حد شدید مصرف آنها را قطع کرده و با یک پزشک مشورت کنید.


-  روش های مختلف روشن سازی پوست را همزمان با هم یا با فاصله کم از هم به کار نبرید زیرا با این کار به پوست آسیب می رساند. بهتر است در هفته فقط از دو یا سه روش استفاده کنید. 


-  ناحیه زیر بغل بسیار حساس است زیرا غدد لنفاوی زیر پوست آن قرار دارند. درواقع تحریک بیش از حد ممکن است باعث عفونت و تورم این غدد شود پس هیچ گاه لیف، سنگ پا و اسکراب را با خشونت و فشار روی این ناحیه نکشید. جالب است بدانید که استفاده افراطی از سنگ پا، کیسه و لیف بیشتر باعث تحریک پوست و افزایش تیرگی آن می شود.


سه تفکر رایج اما غلط ... 


آفتاب و تیغ


تیرگی نواحی زانو، آرنج، زیر بغل و قوزک پا معمولا ربطی به آفتاب ندارد. همچنین استفاده از تیغ برای اصلاح ناحیه زیر بغل باعث تیره تر شدن پوست نمی شود، بلکه در این مورد به این دلیل که ریشه مو داخل پوست باقی می ماند ظاهر آن تیره دیده می شود بنابراین با وکس کردن، اپیلاسیون با موم و کندن موها می توان پوست را روشن تر جلوه داد.


قرص ضدبارداری و اختلال تخمدان


مصرف قرص های ضدبارداری معمولا باعث تیرگی زیر بغل نمی شود. درواقع هورمون های موجود در این داروها پوست را در برابر آفتاب حساس تر می کنند، بنابراین تنها درصورتی باعث تیرگی پوست می شوند که فرد در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. اختلالات تخمدانی هم می توانند روی صورت تیرگی ایجاد کنند اما معمولا باعث تیرگی زانو، قوزک و آرنج نمی شوند. توجه داشته باشید که تمامی این تیرگی ها به دلیل رسوب رنگدانه در پوست ایجاد می شوند و ربطی به ضخیم شدن پوست ندارند.


لیزر موهای زائد و التهاب


لیزر موهای زائد در ناحیه زیر بغل تنها درصورتی باعث ایجاد تیرگی می شود که پوست را بسوزاند و زخم کند، در غیر این صورت هیچ گونه تغییر رنگی در پوست ایجاد نمی کند. البته این تیرگی نیز به مرور زمان با ترمیم پوست کمتر می شود. گاهی اوقات هم تیرگی های پوست براثر التهاب ایجاد می شوند و همراه با پوسته ریزی هستند. درواقع التهاب باعث ضخیم شدن پوست و افزایش فعالیت سلول های رنگدانه ساز می شود. 


مقالات مشابه:


فواید فوق العاده زردچوبه بر شفافیت پوست 


سفت کردن پوست بعد از رژیم 


تیرگی پوست سرزانو و آرنج 


روشن کردن پوست های تیره با درمان های خانگی 



تزریق‌ پلاسمای غنی پلاکت برای جوان‌سازی صورت



در دنیای پزشکی طی سال‌های اخیر جار و جنجال زیادی به خاطر پلاسمای غنی پلاکت به راه افتاده است. این دارو در حوزه‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شود، از جمله در جراحی استخوان با هدف از بین بردن التهاب. اخیرا تزریق‌های پلاسما توسط پزشکان متعددی برای افزایش میزان جوان‌سازی صورت انجام شده است.


در این روش پلاسما را از خون بیمار بعد از چرخش در سانتریفیوژ به دست می‌آورند. در واقع سانتریفیوژ، اجزای اصلی خون را از هم جدا می‌کند، سلول‌های ضخیم قرمز خونی در کف لوله‌ی آزمایش در حین گردش‌های سریع جمع می‌شوند، و یک مایع طلایی شفاف در بالای آن به جا می‌ماند. این همان پلاسما است. پلاسما شامل عوامل رشد متعدد، سلول‌های مغزی و سایر مولفه‌هایی است که برای بدن نقش حیاتی دارند. به همین خاطر‌، پلاسما را به نقاط مختلفی از صورت در یک بازه‌ی کوتاه زمانی تزریق می‌کنیم، و با این کار پلاسما فعال می‌شود. اگر کسی که این کار را انجام می‌دهد دیدِ زیبایی‌شناسی خوبی داشته و به اندازه ماهر باشد، تزریق پلاسما می‌تواند به ایجاد ظاهر زیبا بینجامد، درست به مانند نتایج حاصل از تزریق پُرکننده‌ها. با این حال، پلاسما یک پُرکننده نیست که بتواند شکل جدید صورت را تا یکی دو روز بیشتر نگه دارد. در واقع پلاسما بلافاصله توسط بدن بازجذب می‌شود. با این وجود، یک مزیت عمده دارد: پلاسما باعث تحریک رشد کلاژن بیمار و میزان سلامت کلی پوست او می‌شود. در واقع این مزیت‌ها را چندین ماه بعد از نخستین تزریق می‌توان دید. بسیاری از بیماران از این نتایج بسیار خوشحال می‌شوند. درصد وقوع مشکل در این روش بسیار کم بوده و تأثیرات قابل ملاحظه‌ی آن را در طولانی‌مدت می‌توان دید.


http://www.alodoctor.ir/


موضوعات مشابه:


تزریق بوتاکس جهت رفع چین وچروک پیشانی ودورچشم


روشهای جوانسازی پوست . 


پوست خوب محصول ژنتیک است یا مراقبت؟ 


3 ماسک معجزه گر با پوست هندوانه 


فواید ماساژ برای بدن 

با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟


آیا تاکنون با کودکانی مواجه شده‌اید که برای به‌دست آوردن کوچک‌ترین چیز آن‌قدر داد و فریاد به راه می‌اندازند که والدینشان کلافه می‌شوند و عاقبت درخواست آنها را می‌پذیرند؟



والدین زیادی هستند که به دلایل مختلف از جمله عدم اطلاع از مهارت فرزندپروری، نداشتن احساس مسوولیت در مورد آینده فرزندان، نداشتن صبر و حوصله، برخوردهای هیجانی و احساسی و... به‌راحتی به درخواست‌های غیرمنطقی آنها عمل می‌کنند.



در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی این بچه‌ها باید چه رفتاری انجام داد؟


برای رسیدن به پاسخ این سوال، با دکتر پیمان هاشمیان، روان‌پزشک، فوق‌تخصص کودک و نوجوان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به گفت‌وگو نشسته‌ایم.



• در مقابل کودکی که می‌خواهد هر چیزی را به زور و با جیغ و فریاد به‌دست آورد، باید چه رفتاری داشت؟



- نباید به جیغ‌های آنها اعتنا کرد. وقتی یک کودک با جیغ‌زدن یا پرخاشگری به خواسته‌های خود می‌رسد چون از این رفتار خود امتیاز و پاداش می‌گیرد و برایش لذت‌بخش است، بنابراین می‌آموزد که این رفتار را تکرار کند. اگر پدر و مادر به جیغ‌‌زدن فرزندان خود توجه کنند، این رفتار را در او تقویت می‌کنند.



• چه راهکاری برای جلوگیری از این رفتارها پیشنهاد می‌کنید؟

در چنین وضعیتی باید از تکنیک نادیده گرفتن، استفاده کرد. یعنی وقتی یک کودک تلاش می‌کند فراتر از قوانین و مقرراتی که برایش وضع شده، امتیازی بگیرد ما باید از تکنیک نادیده گرفتن استفاده کنیم. یعنی در کنار او هستیم ولی نه به او نگاه می‌کنیم نه با او حرف می‌زنیم، فقط خودمان را مشغول می‌کنیم بدون این‌که با او ارتباط برقرار کنیم. این طوری کودک متوجه می‌شود بدون ارتباط با پدر و مادر، هیچ لذتی برایش وجود نخواهد داشت. اگر این کار را ادامه دهیم رفتار ناپسندش را ترک می‌کند.



• این رفتار آینده کودک را تهدید نمی‌کند؟

اگر اجازه دهیم کودک با پرخاشگری به اهداف خود برسد بعد از این‌که این رفتار در او ثابت شد ممکن است اشتباه دیگری نیز انجام دهد. یعنی بعد از مدتی ما یک بچه خوب را به بچه‌ای تبدیل می‌کنیم که مجموعه‌ای از مشکلات رفتاری مانند دزدی، دروغ‌گویی، مردم‌آزاری و...را دارد.



معمولا بچه‌هایی که سرشت سخت دارند بدرفتار هستند و سعی می‌کنند با پافشاری و جیغ‌زدن‌های بیش از اندازه به آن‌چه می‌خواهند برسند.

از ویژگی‌های یک بچه‌ با سرشت سخت، تسلیم کردن والدین است، یعنی آن‌قدر جیغ می‌زنند که پدر و مادر احساس می‌کنند اگر به بچه توجه نکنند ممکن است از دست برود در حالی‌ که این طور نیست.



وقتی به‌عنوان پدر و مادر، سرشت فرزند خود را شناختیم، دیگر باید به جیغ‌هایش بی‌اعتنایی کنیم. وقتی چنین کاری انجام دهیم کودک یاد می‌گیرد یا از کنار آن مساله رد شود یا روش درست‌‌تری را در پیش بگیرد.


در این حالت کودک حس می‌کند هنگام جیغ ‌‌زدن، نمی‌تواند با پدر و مادر ارتباط خوبی برقرار کند. باید حتما کاری انجام دهیم که کودک حس کند دو روش وجود دارد. در روش خوب، طبق قانون می‌تواند امتیاز گرفته و مورد توجه پدر و مادر قرار بگیرد و در روش بد، با جیغ‌‌ زدن مورد توجه پدر و مادر قرار نگیرد.



از طرفی در صورتی که جیغ ‌زدن تقویت شود، ممکن است به جروبحث هم برسد. بچه‌هایی که معمولا از طریق جیغ ‌زدن‌ به خواسته‌های خود می‌رسند در سنین بالاتر با پدر و مادر خود جروبحث می کنند و زمینه برای پرخاشگری و زورگویی کودک تقویت می‌شود.



بچه‌هایی که جیغ می‌زنند معمولا نسبت به دیگران واکنش‌های عاطفی پرخاشگرانه‌ای نشان می‌دهند و سعی می‌کنند با رفتار پرخاشگرانه، به آرامش برسند. حالا اگر ما به جیغ‌های کودک اعتنا کنیم این رفتار پرخاشگرانه در او تقویت شده و گاهی اوقات به رفتارهای کلامی تبدیل می‌شود.



• در کنار نادیده گرفتن او، دیگر از چه شیوه‌ای استفاده کنیم تا به نتیجه بهتری برسیم؟

در کنار نادیده گرفتن، باید به تقویت رفتارهای مثبت کودک هم توجه کنیم تا میزان پرخاشگری کم شود. اگر فقط نادیده ‌گرفتن انجام گیرد و به تقویت رفتارهای مثبت کودک توجه نکنیم، پس از مدتی بچه ناراحت‌تر می‌شود و آن‌قدر گریه می‌کند تا از پدر و مادرش امتیاز بیشتری بگیرد. باید کاری کنیم که کودک حس کند راه دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به احساس ترس و اضطراب جدایی‌ خود پیروز شود و با داد و فریاد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.



• مراحل جلوگیری از جیغ ‌زدن کودک را می‌گویید؟

در مرحله نخست باید مراقب باشیم جیغ‌ زدن مورد تقویت قرار نگیرد و در مرحله بعد باید بفهمیم که چرا کودک جیغ می‌زند. آیا جیغ‌ زدن به خاطر سرشت بد بچه است یا کودک وابستگی ناامن دارد و...



• گاهی هدف کودک از پرخاشگری، رسیدن به یک خواسته‌ یا مورد توجه واقع شدن است، گاهی هم هدفش پرخاشگری به شکل کلامی یا غیرکلامی و برخورد فیزیکی است، در این‌گونه موارد باید چه رفتاری داشته باشیم؟ 

قبل از هر چیز باید چگونگی رعایت مقررات را برای کودک توضیح دهیم. کودک باید بداند اگر رفتار درستی داشته باشد امتیاز دارد و در غیر این‌صورت ممکن است تنبیه شود. اما اگر هدفش از پرخاشگری، مورد توجه قرار گرفتن یا رسیدن به خواسته‌ای است، باید بی‌اعتنایی کرده و قانون را رعایت کنیم ولی اگر معنی این جیغ‌زدن‌ها پرخاشگری است باید از تکنیک‌های درمان رفتارهای خشن استفاده کرده و بچه را مجازات کرد.



• با کودک چگونه برخورد کنیم که اصلا جیغ نزند؟

باید همه چیز طبق قانون و مقررات باشد تا بچه لجبازی نکرده و جیغ نزند. او باید بیاموزد خارج از قوانین عمل نکند. ما در شماره‌های پیش در مقاله "لجبازی در کودکان طبیعی است" به‌طور مفصل به چگونگی اجرای قانون پرداخته‌ایم، اما به‌طور خلاصه، لجبازی بین دو تا پنج سالگی طبیعی است و کودک بین این سنین به دلیل خودمختاری لجاجت می‌کند و دوست ندارد به حرف والدین خود گوش دهد، بنابراین تنها راهش این است که ما از یک سوم شخص به‌ نام قانون کمک بگیریم.


برای نمونه می‌توانیم بگوییم دخترم، قانون بچه‌ها می‌گه شما باید در این ساعت به رختخواب بروید، بنابراین از آن‌جا که کودک احساس می‌کند این حرف را فرد دیگری به جز پدر و مادرش گفته و مستقیما از پدر و مادر دستور نگرفته، لجبازی نمی‌کند و به حرف‌های شما گوش می‌دهد.



• با کودک زیر دو سال چگونه رفتار کنیم؟

از شش ماهگی به بعد می‌توانیم از تکنیک‌های نادیده ‌گرفتن استفاده کنیم. نسبت به گریه‌ها و جیغ‌زدن‌های زیاد و بی‌دلیل کودک واکنش نشان نمی‌دهیم، بغلش می‌کنیم، نازش می‌کنیم زیرا بچه زیر دو سال ناراحت می‌شود اما، نه نگاهش می‌کنیم و نه با او حرف می‌زنیم، گریه‌ بچه که تمام شد بعد با او ارتباط برقرار می‌کنیم.



• بچه‌های بیشتر از دو سال چطور، آنها را هم باید بغل کرد؟

او را بلند نمی‌کنیم. فقط نازش می‌کنیم. در این حالت کودک احساس می‌کند کنار پدر و مادر هست اما نه با او حرف می‌زند و نه نگاهش می‌کند زیرا بیشترین بار هیجانی را حرف زدن و نگاه کردن دارد. بنابراین از آن‌جا که هیچ لذتی برای او ایجاد نمی‌شود و امتیازی هم نمی‌گیرد، این رفتار را کنار می‌گذارد.


 http://www.fekreno.org/


موضوعات مشابه:


راه های غلبه بر عصبانیت

چگونه رفتاری قاطعانه داشته باشیم؟ 

انواع خانواده از نظر تربیت کودک 

چگونه با همسر پرخاشگر رفتار کنیم؟ 

برای تربیت کودک فقط 60 ثانیه لازم است 

خشونت خانگی 

تماشای تلویزیون برای کودکان 

دعوای زن و شوهر از کجا ریشه می گیرد؟ 



چگونه فرزندانمان را اجتماعی کنیم؟


در جوامع کنونی، اغلب والدین خواستار آنند که فرزندانشان بتوانند راه و روش زندگی خود را به درستی انتخاب کنند یعنی این که مثلاً به دانشگاه و دیگر مراکز عالی راه یابند و یا در انتخاب همسر دچار هیچ گونه لغزش و سستی نشوند و در نهایت بتوانند در جامعه خود، شخصیت و حرفه خویش را به تثبیت برسانند.اگر از والدین سؤال شود که آیا دوست دارند فرزندشان در آینده بتواند در اجتماع پیروز و موفق باشد، بی شک پاسخ خواهند داد! «بله، البته!» اما متأسفانه بسیاری از والدین حتی کمترین فرصت را به کودکان خود نمی دهند تا آنان مجال این را داشته باشند که افکار و احساسات خود را آشکار سازند.


اغلب والدین از کودکانشان انتظار دارند که ساکت بوده و تسلیم خواست های آنان باشند، به خصوص در اوقاتی که در خارج از خانه همراه آنان هستند و این انتظار حداقل تا سن ۲۰ سالگی فرزند ادامه دارد و بعد از این سن آنان منتظرند که حصارها شکسته شود و فرزندشان بتواند بر تمامی معضلات اجتماعی فایق آید!


 


اجتماعی شدن، باید آموخته شود


 


به طور کلی ایجاد یک ارتباط مستحکم در خانواده، از اساسی ترین نمودهای خانواده ای قدرتمند است و این ارتباط به کودکان احساس استواری می دهد؛ یعنی اعتماد به نفس و در نهایت یک قدرت دفاعی در برابر هجوم فشارهای خارجی! اما خود این ارتباط الزاماً بایستی در روابط مابین پدر و مادر به وجود آید و آنها به عنوان معلمین اولیه کودکان خود، بهترین نمونه برای هریک از آنها هستند و همان طور که مکرر در این سلسله مقالات ذکر شده کودکان بسیاری، عادات و رفتار خود را از والدین کسب می کنند. ولی پیوند این ارتباط می بایستی از دوران طفولیت کودکان شروع شده و به طور مستمر ادامه پیدا کند.



به عنوان مثال وقتی مادری در حال پوشانیدن لباس های کودک خردسال خود می باشد باید به او توضیح دهد که در حال انجام چه کاری است و یا هم اکنون پدر مشغول انجام چه وظیفه ای می باشد و حتی الامکان جزییات را نیز توضیح دهد. والدین بایستی تا جایی که برایشان مقدور است با کودکان خود صحبت کنند و به آنها بفهمانند که به چه اندازه به آنان علاقه مندند و علت این عشق و علاقه چه چیز می باشد!


همچنین پدر و مادرها مسئولند که برای علایق و قدرت تشخیص فرزندان خود احترام قایل شوند، به طوری که آنها باور کنند که وجود دارند و می توانند فکر کنند و نظریاتشان نیز مهم است. والدین همچنین مسئولند که فرزندان خود را از وقایع پیرامون خود آگاه سازند و به آنان توضیح دهند که در محیط پیرامونشان چه وقایعی در شرف انجام است؛ حتی اگر آنان قدرت تحلیل این رویدادها را هم نداشته باشند، زیرا توضیحات به آنها می فهماند که می بایستی خود را آماده کنند تا چیزهای بیشتری بفهمند و حداقل کارآیی این توضیحات این است که کودکان با الفاظ و لغات جدیدتری آشنا می شوند و سرانجام زمانی می رسد که آنان نیز می توانند خود را در بحث با شما شریک سازند، آن زمان شما می توانید از تمایلات درونی کودکان خود باخبر شوید و در نهایت از علایق اولیه آنان مطلع خواهید بود.


 


ارتباط مستلزم صرف وقت است


 


برای ایجاد یک ارتباط منظم و منطقی، والدین بایستی از اوقات مفید خود سرمایه گذاری کنند و حتی الامکان اوقات ویژه ای را برای این مهم در نظر بگیرند. به عنوان مثال اگر شما در حال رانندگی هستید، می توانید رادیو ماشین را خاموش کرده و به فرزندتان نشان دهید که آماده اید تا با وی صحبت کنید و این امر به او می فهماند که گوش دادن به رادیو کم اهمیت تر از صحبت های او می باشد.


به تجربه ثابت شده که کودکان زمانی بیشتر تمایل به ایجاد ارتباط با دیگران دارند که به آنها اهمیت داده شود. یعنی پدر و مادر نباید در حالی که مشغول انجام کاری هستند با بی اعتنایی فرزند خود را طرف صحبت قرار دهند. متأسفانه یک مشکل اجتماعی که در ارتباط با بسیاری از خانواده ها مطرح می باشد، این است که پدر و مادر هر یک به نوعی تا آن اندازه درگیر مسایل خود هستند که دیگر وقتی برای دلجویی از فرزندان برایشان باقی نمی ماند و این در حالیست که این ارتباط از هر وظیفه ای مهم تر است.


پدر یک خانواده نباید خود را آن قدر گرفتار مسایل خارجی نماید که مادر نقش یک مفسر را برای او بازی کند. در میان عوام جامعه این طور به نظر می رسد که صرف وقت برای صحبت های به ظاهر بی ارزش فرزندان کاری بس عبث است. تازه این دسته اگر قدری انصاف داشته باشند از اوقات بی خاصیت برای صحبت با فرزندانشان استفاده می کنند اما به راستی، شما پدر و مادری که در برابر فرزند خود مسئول هستید براین باورید؟ آیا این واقعیت را می دانید که همین صحبت های به ظاهر کم ارزش به چه میزان در بارور شدن شخصیت اجتماعی فرزند شما مؤثر واقع خواهد شد؟! مطمئن باشید که اگر یک برنامه ریزی صحیح در تقسیم اوقات خود داشته باشید این ایجاد ارتباط هرگز لطمه ای به انجام دیگر وظایف شما وارد نخواهد کرد. به این مهم نیز توجه داشته باشید که فرزندان شما نیازمند صحبت و گوش کردن به حرف های شما هستند و انجام این امر آنقدر پر ارزش و با اهمیت است که جای آن را هیچ وقت دیگری پر نخواهد کرد!


 


وقت مناسب چه زمانی است؟



از نقطه نظر روانی و از مجموع تحقیقات و تجربیاتی که در این زمینه به دست آمده، مناسب ترین زمان برای صحبت با فرزندان زمانی است که آنها بایستی به رختخواب رفته و بخوابند! همواره بسیاری از مادران گله دارند که کودکانشان از خوابیدن به موقع سرپیچی می کنند و بسیاری از آنان تمایل دارند همراه با بزرگان بیدار بمانند. با در نظر گرفتن این مسأله، پدر و مادر می توانند بهترین استفاده را از چنین فرصتی بکنند. یعنی در حالی که برای آنها داستان یا واقعه ای مستند تعریف می نمایند می توانند آنان را دعوت به خواب کنند و همچنین این زمان مناسب ترین موقع برای آشنا کردن فرزند با مطالب جدید است، مثلاً مادر می تواند با نشان دادن کتابی مصور و تعریف وقایع مرتبط ،به اطلاعات کودک بیفزاید و یا از تجربیات دوران کودکی خود که بسیاری برای کودک جذاب است تعریف کند. از دیگر زمان های مناسب، زمان صرف ناهار و شام است. خوب است حتی الامکان همه افراد خانواده در سر میز ناهار و شام حاضر باشند و بعد از صرف غذا است که شما و پدر گرامی می توانید با یکدیگر مشغول گپ زدن شوید و در مورد مسایل دلخواه کودکان با آنان به مشاوره بپردازید. اما توجه داشته باشید که با صحبت خود موجبات اخلال در غذا خوردن را فراهم نسازید.


 


توجه به صحبت های کودکان



بد نیست بدانید که هر سیستم ارتباطی دارای دو محور می باشد. در این زمینه محور اصلی شما هستید که می بایست به حرف ها و درددل های کودکانتان گوش فرا دهید. به راستی هیچ چیز بدتر از این یک کودک را نمی رنجاند وقتی که احساس کند صحبت های او برای والدینش بی ارزش تلقی می شود و والدین به گفته های فرزند چندان توجهی ندارد.


 در بسیاری موارد ممکن است حتی داستان ها و وقایعی که کودک شما تعریف می کند ساختگی و حتی احمقانه به نظر رسد. اما این وظیفه شماست که تمامی حواس خود را متوجه صحبت های فرزند خود کنید و چه بسا بهتر است در موقع گوش دادن، حتی الامکان یک تماس فیزیکی با او برقراری کنید و با نوازش کردن فرزند خود، به او احساس امنیت و اعتماد به نفس بدهید زیرا این حرکت شما به کودک می فهماند که نکته ها و حرفهایش برای شما مهم تلقی می شود. 


اما یکی از فواید پرارزش توجه به گفته های فرزند در آن است که شما در میان پیام های جگرگوشه خود، به چگونگی حالات روانی او پی خواهید برد و اگر احیاناً کودک شما از مسأله ای خاص نگرانی داشته باشد به طور قطع این مشکل در گفته های او متبلور خواهد شد.


بالاخره این که اگر به هیچ وجه وقت گوش دادن به حرف های فرزند خود را ندارید، حتماً به او قول بدهید که بعداً به حرف هایش گوش خواهید داد. اما نوع برخورد شما در این میان نیز حایز اهمیت است. زمانی که به صحبت های کودک خود گوش می کنید هرگز حالتی به خود نگیرید که او احساس کند، می خواهید محکومش کنید، زیرا در بسیاری از موارد یک برخورد نامعقول می تواند همه چیز را خراب کند و کودک را به اتخاذ موضعی محتاطانه وادارد؛ موضعی که در نهایت موجب سلب اعتماد به نفس وی خواهد شد .


شما پدر و مادر عزیز باید همواره این اصل را مد نظر بگیرید که از کودکانتان یعنی افراد جامعه فردا به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید که طرز تفکری همانند شما داشته باشند اگر آنان طرز تفکری غیر از طرز تفکر شما دارند بایستی مورد تشویق قرار گیرند و نقش واقعی ما در آن است که فرزندان خود را مستقل از خویش تربیت کنیم و اگر زمانی این امر میسر گردید، آن وقت پدر و مادر موفقی خواهیم بود. 

 


کنترل حرکات کودک



یکی از نکات مهمی که در هنگام صحبت با کودکان بایستی رعایت کنید این است که هرگز نباید به صحبت های آنان بخندید، مگر در صورتی که خود آنان مرتکب این عمل شوند. تمامی توان خود را بایستی به کار ببندیم که در این هنگام بسیار جدی برخورد کنیم.


شاید بسیاری از حرف های کودکانه برای والدین خنده آور باشد، اما برای کودک همین حرف های به ظاهر بی اهمیت تمامی شخصیتش را تشکیل می دهد. اگر از شما احیاناً برخوردی توام با تمسخر سر بزند، کودک به شما اطمینان نخواهد کرد و در حقیقت یک محدودیت در صحبت را رعایت خواهد نمود و درست از همین نقطه است که ارتباط شما با او سست خواهد شد! از دیگر موارد کنترل در حرکات، داشتن صدای ملایم و گرم به هنگام صحبت کردن است .


هرگز یک پدر و مادر نبایستی با فرزند خود با صدای بلند صحبت کند. حتی اگر خطایی هم از آنان سرزده باشد، چه بسا بهتر است با نرمی و ملاطفت با آنان برخورد شود. به هنگام صحبت با کودکان حتی الامکان بایستی رعایت تواضع و فروتنی را داشته باشیم و اگر در جایی لازم شد از عذرخواهی دریغ نکنیم، بخصوص در مواردی که آنها را از روی اجبار تنبیه کرده ایم. سرانجام از مهم ترین عوامل که به این قسمت از مطلب ما مربوط می شود، این که: یک پدر و مادر با شخصیت هرگز نباید کودک خود را به اسمی غیر از نام واقعی او صدا بزنند و به گفته ای دیگر این که نباید خود ما بر روی آنان نامی غیرمنطقی بگذاریم، نامهایی نظیر «خیکی، بوفالو، خنگ» و... زیرا به تجربه ثابت شده که نهادن این گونه اسامی به کودکان عکس العمل بسیار ناهنجاری دارد و ادامه این حرکت ناخوشایند منجر به این خواهد شد که به تدریج خود آنها باور کنند که واقعاً دارای این صفات هستند و در نتیجه از کودکی خود را در برابر هر فشار خارجی تسلیم خواهند کرد زیرا در حقیقت «احساس شخصیت» در آنان به نوعی کشته شده است!


خوش قولی و استواری



یکی از وظایف پدر و مادر مسئول در قبال فرزند خویش آن است که به قول خود وفادار باشند و زمانی که وعده ای به فرزند خود می دهند، حتماً به آن عمل کنند و هرگز با گفتن عباراتی مانند «ببینم چه می شود» آنان را سرگردان نکنند و اگر واقعاً امکان انجام آن عمل برای آنان مقدور نیست بی درنگ جواب منفی خود را صادر کنند و در صورت امکان دلیل این امتناع را برای کودکان خود توضیح دهند.


زمانی که به فرزند خود دستوری می دهید، سعی کنید تا حد ممکن آن دستور واضع و صریح باشد. به عنوان مثال اگر از او می خواهید که حیاط خانه را تمیز کند، شکل انجام آن را به صورت کلی نخواهید و سعی نمایید تا دستورات خود را جزء جزء صادر کنید! به هر حال از فاکتورهای با اهمیت در تعلیم و تربیت مدرن امروزی این است که والدین بایستی همواره با فرزندان خود با نرمی و ملاطفت رفتار کنند و تا جایی که مقدور است نسبت به آنان سخت گیر نباشند زیرا در صورت چنین رفتاری، فرزندان با والدین خود به نوعی بیگانه خواهند شد و در نتیجه پدر و مادر از احساسات و خواست های آنان دور خواهند افتاد و این یعنی شروع یک تراژدی اسف بار در راه تعلیم و تربیت فرزند.

 http://www.fekreno.org/


  موضوعات مشابه:


فرزندانم با هم دعوا می کنند! 

رابطه سن بالای والدین با احتمال بروز بیماری‌های روانی در فرزندان 

کشف نورونهای مسئول رفتار مادارانه و پدرانه 

تاثیر کتابخوانی بر رشد مغزی کودکان 

اصول اساسی فرزند پروری

روش های مثبت فرزند پروری