(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

درمان و رفع گودی زیر چشم

Image result for ‫رفع گودی زیر چشم‬‎




علت و علل


فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئیدهمگی از علت گودی زیر چشم می باشند. در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از دیگر دلایل گودی و سیاهی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:


حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی

اختلالات کلیوی

مالش بیش از حد چشمها

کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن

مشکلات قلبی عروقی

خستگی مزمن

آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست

مصرف الکل و مواد مخدر

کم خوابی


درمان


ساده ترین روش برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم با آرایش کردن به منظور پنهان کردن این ناحیه می باشد. کرم های مرطوب کننده پوست برای درمان سیاهی زیر چشم موثر هستند، مخصوصا برندهایی که حاوی رتینول، ویتامین کی، ویتامین ای و ویتامین سی هستند. درمان های خانگی مخصوص رفع گودی دورچشم و رفع سیاهی دور چشم  تا حدود زیادی تجمع خون را برطرف می کنند و به پنهان کردن نواحی تیره کمک می کنند. متخصصین زیبایی و متخصصین پوست اغلب مواد پرکننده پوستی را برای پر کردن نواحی گود افتاده زیر چشم در جایی که خون جمع شده است، توصیه می کنند. تزریق چربی از چربی بدن خود فرد نیز برای پر کردن گودی زیر چشم تزریق می شوند. از راه های درمانی دیگر برای رفع گودی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان با لیزر پالسی پر قدرت: در این روش ملانین که مسئول تغییر رنگ پوست است از بین می رود و باعث بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم می‌شود.

• جراحی پلاستیک پلک: در این روش جراحی گودی زیر چشم از بین می رود. پوست سفت شده فضای کمتری را برای تجمع خون فراهم می کند. این نوع جراحی همچنین پلک های پژمرده را ترمیم می کنند و از قرار گرفتن سفیدی چشم در زیر عنبیه جلوگیری می کند و باعث درمان سیاهی دور چشم می‌شود.

• سفید کردن و تراشیدن پوست: محصولات زیبایی متعددی وجود دارند که با کمک آنها می توانید پوست را لایه برداری کنید این روش در درمان چین و چروک صورت نیز موثر است ، با این روش سلول های مرده ، نقاط تیره و آلودگی های پوستی را از بین ببرید. نتیجه پوست درخشنده تر و سالم تر با گردش خون بهتر است که به رفع گودی زیر چشم کمک می کند.

• لیفتینگ پوست با جراحی: در این روش نواحی که محل تجمع خون در زیر چشم است از بین رفته و گردش خون در این نواحی بهتر صورت می گیرد. در صورتی که در زیر چشم های خود تجمع خون زیادی دارید، جراحی زیبایی پلک، لیفتینگ صورت یا مینی لیفت از بهترین راه حل ها برای رفع و درمان گودی چشم ها است.

• رفع گودی زیر چشم با لیزر: دراین روش تیرگی زیر چشم و پوست کاهش پیدا می کند، چروک دور چشم و جای زخم ها از بین می رود و رشد پوست سالم جدید تحریک می شود و روشی موثری برای رفع گودی دور چشم است.

• لایه برداری شیمیایی: لایه بردارهای شیمیایی به پوست طراوت می دهند، آن را روشن تر می کنند و ملانین را کاهش می دهند.

• مزوتراپی: در این روش درمانی انباشت چربی زیر چشم ها کاهش پیدا می کند وتیرگی رفع و رنگ پوست روشن می شود. این روش درمان گودی دور چشم بین چهار تا شش جلسه طول می کشد.

• هیالورونیک اسید: استفاده از اسید هیالورنیک در نواحی گود افتاده گونه و زیر چشم باعث کاهش ورم و از بین بردن نقاط تیره می شود. این روش برای درمان گودی زیر چشم بسیار موثر است.

• ویتامین کا: این ویتامین پوست شفاف تر و سالم تری را برای شما ارائه می کند، التهاب و پف زیر چشم را کاهش می دهد و باعث گردش خون بهتر می شود و همه این موارد به کنترل گودی دور چشم کمک می کنند. ویتامین کا به صورت قرص یا مکمل، در کرم چشم یا در غذاهایی مثل سبزیجات برگ دار، بامیه، مارچوبه ، اسفناج، آلو و آوکادو قابل مصرف می باشند. ویتامین کا به لخته شدن خون کمک می کند تا عروق پاره شده دور چشم باعث تجمع خون نشوند و به این ترتیب به برطرف کردن گودی زیر چشم کمک می کند.

• روش کولاسر: این روش اختصاصی غیرتهاجمی است و هم برای پوست های تیره و هم پوست های روشن عمل می کند. در رفع گودی زیر چشم با لیزر نواحی تیره تغییر شکل یافته را مورد هدف قرار می دهد و رنگدانه ها را تقسیم می کند و بدن آنها را از بین می برد. در این روش همچنین رشد کلاژن تحریک می شود که به بهبودی سریع تر بدن کمک می کند. این روش در حدود 20 دقیقه طول می کشد و نتایج آن با تزریق مواد پرکننده پوستی در ناحیه به منظور ایجاد پوست صاف و بدون لک بهبود پیدا می کنند.

در ادامه برخی از روش های درمان گودی زیر چشم در کلینیک های زیبایی که در بالا به آن اشاره شد، بررسی شده است:


لیزر درمانی


افرادی که دچار گودی زیر چشم می شوند (که ناشی از تغییر رنگ پوست است) می توانند درمان با لیزر پالسی پر قدرت را امتحان کنند. این روش برای کمک به درمان مشکلات رنگدانه ای به خوبی قابل تنظیم است.

روش لیزر درمانی دیگری که برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد لیزر درمانی ورید است. این روش مخصوصا برای افرادی که گودی دور چشم آنها آبی رنگ و ناشی از نمایان شدن وریدها است، مناسب می باشد. این روش لیزر درمانی را با دقت می توان برای کمک به کوچک کردن رویدهای شما در عین ثابت نگه داشتن آنها تنظیم کرد. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال روش محبوب دیگری است که برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نه تنها برای رفع گودی دور چشم، بلکه برای رفع چین و چروک ها استفاده می شود. این روش همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند. افرادی که پوست زیر چشم آنها بسیار نازک یا ضخیم است می توانند از این روش استفاده کنند. با این حال، این روش بیشتر برای درمان چین و چروک های زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان و رفع سریع گودی زیر چشم باید از روش های لیزردرمانی استفاده کنید. فن آوری های لیزر درمانی مخصوص رفع گودی دور چشم متعددی وجود دارند که بسته به نوع مشکلی که شما دارید، مورد استفاده قرار می گیرند.


تزریق ژل


روش درمانی دیگر برای برطرف کردن علت گودی زیر چشم تزریق چربی و ژل است. با افزایش سن، بافت نرم زیر پوست به تدریج از بین می رود. این مساله در اغلب مواقع منجر به بوجود آمدن چین و چروک می شود که گودی دور چشم شما را نمایان نر می کند.

برای درمان می توانید از روش تزریق ژل استفاده کنید، زیرا استفاده از هر روش دیگر بدون پر کردن گودی باعث بدست آمدن نتایج بهینه نمی شوند. تزریق ژل مخصوصا برای درمان گودی چشم که ناشی از نمایان شدن عروق خونی یا نقاط آبی رنگ زیر پوست است، بکار می روند. تزریق ژل باعث نامرئی شدن گودی زیر چشم می شود.


لایه برداری


یک روش درمانی گودی زیر چشم استفاده از لایه بردارهای شیمایی و بالینی است. اگر این لایه بردارها مستقیما گودی دور چشم را برطرف نمی کنند، رنگ، بافت و ورقه ورقه شدن پوست را بهبود می بخشند. با درخشان تر شدن ظاهر پوست، احتمال کمرنگ تر شدن گودی زیر پوست افزایش پیدا می کند. لایه بردارهای شیمایی کل پوست مرده زیر پوست چشم را از بین می برند و به ضخیم تر شدن پوست پلک شما کمک می کنند. این دو اثر باعث کمرنگ تر شدن گودی دور چشم می شود.


جراحی


یکی از روش های رفع گودی زیر چشم جراحی است. اغلب روش های جراحی مخصوص رفع گودی چشم شامل تزریق چربی، حذف یا اصلاح هر گونه ناهنجاری مثل ناهنجاری هایی که باعث بوجود آمدن نقاط آبی رنگ در زیر چشم می شوند، می باشد. روش های جراحی مخصوص برطرف سازی گودی دور چشم بسیار دقیق هستند و تحت نیمه بی هوشی صورت می گیرند. پس از جراحی پلک های شما برای مدت یک هفته یا بیشتر متورم می شوند.

علت گودی زیر چشم هر چه که باشد ظاهر ناخوشایندی را برای فرد به همراه می آورد، این عارضه در مردان نیز ممکن است بروز کند. بعد از مشخص کردن علت و علل گودی دور چشم مانند فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، ناشی از عینک، بیماری آب سیاه، مشکلات تیروئید و… باید نسبت به درمان و رفع آن اقدام کرد. راه ها و روش های درمان و رفع گودی زیر چشم متععدی برای برطرف کردن سریع آن وجود دارد که یکی از سریعترین روش های پنهان سازی با آرایش و درمان با لیزر می باشد. در زمان مراجعه به پزشک متخصص زیبایی و یا جراح پلاستیک حتما علت گودی چشم خود را با وی در میان بگذارید. در بارداری برای انجام درمان های فوق با متخصص زیبایی مشورت کنید.


درمان های خانگی


درمان های خانگی برای رفع پف و تیرگی زیر پوست شامل قرار دادن ماسک خیار قاچ شده بر روی چشم به منظور روشن کردن رنگ پوست و بهبود وضعیت پوست است. سیب زمینی خام نیز اثر روشن کننده مشابهی دارد. برای انجام این کار، سیب زمینی را رنده کرده، آب آ ن را بگیرید و قبل از استفاده آنها در نواحی گودی زیر چشم، آنها را در گلاب خیس کنید. شما همچنین می توانید آن را با روغن بادام یا آب گوجه خیس کنید. ترکیب آب لیمو با رب گوجه فرنگی و زرد چوبه به اثر روشن کننده ای که بر پوست دارند به رفع گودی زیر چشم کمک می کنند. برگ نعنای خرد شده اثر خنک کننده ای دارد که باعث صاف کردن پوست، کاهش پف و روشن کردن نواحی تیره می گردد.


روش‌های ساده‌ای برای کاهش گودی و سیاهی دور چشم وجود دارد. این مشکل گاهی جزئی یا موقتی است و به خوبی با درمان‌های خانگی ارزان برطرف می‌شود.


به اندازه کافی بخوابید. کمبود خواب سیاهی دور چشم را مشخص‌تر می‌کند.

چای سیاه کیسه‌ای یا کمپرس سرد را به آرامی روی چشم فشار دهید تا گشادی و اتساع عروق کاهش یابد.

برای کاهش پیگمانتاسیون و تغییرات رنگدانه‌ای عینک آفتابی بزرگ بزنید تا از چشم‌ها محافظت کرده باشید.

سر را هنگام خواب اندکی بالا بگذارید تا از کشیده شدن مایعات به طرف چشم‌ها جلوگیری کنید.

از استعمال دخانیات پرهیز کنید. اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید.

از ضداحتقان‌های بینی مانند محلول یا اسپری آب نمک استفاده کنید تا از گشاد شدن عروق جلوگیری کرده باشید.

اطراف چشم را نمالید؛ مالیدن دور چشم فقط سیاهی دور چشم را تشدید می‌کند.

Image result for ‫رفع گودی زیر چشم‬‎

چطور از دست حلقه های زیر چشم راحت شویم؟


علت بیرون زدن چربی های زیر چشم یا از دست دادن آن ها باعث گودی چشم است‎

 

پرسیدن این سوالات توسط اطرافیان برای کسانی که زیر چشمشان حلقه های تیره دارند بسیار آشنا است. برای رهایی از این پدیده راه های زیادی وجود دارد.

 

علت را بدانید 

اگر علت به وجود آمدن این حلقه ها را بدانید قطعا راحتتر میتوانید آن ها را درمان کنید. متخصصان می گویند علت بیرون زدن چربی های زیر چشم یا از دست دادن آن ها باعث گودی چشم است. این بالشتک های چربی زیر چشم می توانند بیرون بزنند و در نتیجه سایه ای زیر چشم ایجاد کنند.

 

این را در نظر داشته باشید که داشتن بالشتک های چربی زیر چشم ارثی است.

 

سن همواره شاخص مهمی است 

ظاهر حلقه های دور چشم با افزایش سن بدتر می شود. وقتی پیر می شویم چربی موجود در صورت را از دست می دهیم و این باعث می شود این پد های چربی زیر چشم بیشتر به چشم بیایند.

 

همین اتفاق زمانی می افتد که شما لاغر می شوید و چربی بدن و در نتیجه چربی صورتتان را از دست می دهید.

 

روی پیشگیری تمرکز کنید 

متخصصین سلامت و زیبایی هر کدام راه حلی برای درمان حلقه های زیر چشم پیشنهاد می کنند، اما همه بر سر این موضوع که پیشگیری کردن از ایجاد این حلقه ها بسیار راحت تر از درمان آن ها است اتفاق نظر دارند.

 

بهترین روش پیشگیری استفاده ی مرتب از کرم های مراقبت چشم است. یک کرم دور چشم خوب باید مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند تا پوست حالت انعطاف پذیری و کشسانی خود را حفظ کند.

 Image result for ‫رفع گودی زیر چشم‬‎

خوابیدن مفید است 

یکی از دلایلی که ما از حلقه های زیر چشم بدمان می آید این است که ما را خسته تر نشان می دهد. بنابراین با داشتن خواب کافی می شود ظاهری بهتر داشت.

 

درست مشخص نیست که تیرگی زیر چشم ها دقیقا چه ارتباطی با خوابیدن دارد، اما کم خوابی باعث بی رنگ شدن گوشت و کم شدن جریان خون می شود و این موضوع تیرگی زیر چشم را بیشتر نمایان می کند.

 

اگر در هنگام خوابیدن از بالشت بزرگتری استفاده کنید که سرتان را کمی بالا نگه دارد، مایعات به سمت پایین حرکت می کند و صورتتان کمتر پف دار به نظر می رسد.

 

قبل از خواب صورتتان را بشویید 

قبل از رفتن به تخت خواب حتما صورت را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید. این یکی از راحت ترین کار ها برای داشتن چهره ای جوان است. مطمئن شوید که همواره با صورت کاملا پاک از آرایش به تخت بروید. در غیر این صورت در پیری چهره ای خسته خواهید داشت.

 

پوست را از آفتاب حفظ کنید 

یک کاربرد دیگر از کرم ضد آفتاب! استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می شود پف زیر چشم ها کوچکتر شوند و کمتر به نظر بیایند. همیشه کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی در کیفتان داشته باشید.

 

آفتاب حلقه های زیر چشم را تیره تر می کند و همچنین پوست را نازک می کند.

 برخی از راه حل های موثر طبیعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها این علایم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.


- رب گوجه فرنگی: یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است


شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از 10 یا 20 دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.


تکرار این فرآیند 2 یا 3 بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.


- خیار و سیب زمینی: قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد  زیادی کاهش دهد هم چنین شما می توانید آب خیار تاره و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.


روغن بادام: روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.


روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.


حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می شوندنه تنها باعث تسکین چشم می شود بلکه حلقه های تیره دور چشم را نیز کاهش می دهد نعناع تازه خرد شده را به مدت 5 یا 10 دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.


آب پرتغال و گلیسیرین: این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.


چه رنگ رژ لبی بخریم

@valentinocake

Image result for ‫بهترین رنگ های رژ لب برای پوست‬‎


رنگ رژ لب در زیبایی و جذابیت لب ها و آرایش صورت شما تاثیر گذار است و بهتر است که شما برای آرایش لب های خود از رنگ رژ لبی استفاده نمایید که با رنگ پوستتان هماهنگ و همخوانی دارد. اگر پوست شما سبزه است و یا سفید است بهتر است که از رنگ رژ لب هایی که برای پوستتان مناسب است استفاده نمایید. برترین انتخاب رنگ رژ لب برای پوست سبزه را در مطالب این بخش در اختیار خانم ها با پوست سبزه قرار داده ایم.


رژ لب یکی از انواع وسایل آرایش است که ممکن است خانم ها در طی یک روز چند بار متوالی از آن استفاده نمایند. رنگ رژ لب علاوه بر این که بر زیبایی لب های شما تاثیر گذار است می تواند در زیبایی و جذابیت چهره شما نیز تاثیر بگذارد بنابراین به شما توصیه می کنیم که با رنگ رژ لب مناسبی که با پوستتان هماهنگی دارد بهتر است لب هایتان را فرم و حالت دهید. اگر شما پوست سبزه ای دارید و به دنبال مناسب ترین رنگ رژ لب پوست سبزه هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا انواع رنگ رژ لب های مناسب برای پوستتان را به شما معرفی نماییم.

Image result for ‫بهترین رنگ های رژ لب برای پوست‬‎


- اگر رنگ پوست شما سفید می باشد و هم چنین دارای موهای بلوند هستید، بهتر است از رنگ های گرم مانند: قهوه ای استفاده کنید، تا به صورتتان جذابیت بیشتری ببخشد.


- اگر رنگ پوست گندمی همراه با موهای تیره و قهوه ای دارید، بهترین ترکیب آرایش و رنگ رژ لب عبارت از رنگ های: قرمز، نارنجی و جگری و… که تضاد زیبایی با رنگ موهای تیره ی شما ایجاد می کند.


- اگر شما دارای رنگ پوستی تیره و زیتونی رنگ هستید، می توانید از انواع رنگ های آرایشی استفاده کنید، ولی بهترین رنگ رژ برای این پوست رنگ های ملایم و تیره میباشد.

6


- و کسانی که دارای رنگ پوست قهوه ای هستند، انتخاب رنگ رژ لب  هلویی و پرتقالی و.. بهترین انتخاب آنها محسوب می شود. این رنگ های گرم مطابقت خوبی با رنگ پوست اسپرسو یا قهوه ای دارند.


البته قابل ذکر است، اگر می خواهید در موقعیت های خاص زیباتر و جذاب تر به نظر بیایید، میتوانید از رنگ های جگری ، قرمز، نارنجی، نیز استفاده کنید، در این صورت با این ترکیب رنگ رژ لب جذابیت فوق العاده ای به چهره خود می بخشید.



برق لب

برق لبتان را روی رژ لب یا به تتهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود. اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.


 خط لب

برای خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید. همیشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تیز کنید و سپس با نوک انگشت آرام روی آن بزنید تا نرم و گرم شود. هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید. هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.

 

زدن رژ لب

برای بوجود آوردن لبان زیبا، ابتدا خط لبانتان را با یک خط لب خنثی بکشید. توجه داشته باشید که خط خود لب را بکشید نه خط خارج لب را. سپس خط لب مورد نظرتان را بکشید. بعد از آن سطح لبتان را با رنگ مورد نظرتان پر کنید. حال از برس لبتان استفاده کنید و این دو رنگ را در هم پخش کنید تا خط تفکیک آنها زیاد نمایان نباشد.

Related image

 _ اگر پوستتان زمینه زرد دارد :

از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید.

 

_ اگر پوستتان زمینه زیتونی دارد :

از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.


 -اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید :

از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنجی یا هلویی دارد بپرهیزید.


 -اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید :

از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.


  استفاده از مداد لب

هر آرایشگری به مداد لب نیاز دارد چون این وسیله نقش بسزایی در آرایش دارد.

 

برای برجسته کردن رنگ لبهایتان :

قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنید.


 برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب :

قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.


  نکاتی درباره رژ لب

1 - رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.

 2 - هرگز تستر را روی لبتان آزمایش نکنید چون غیربهداشتی است.

 3 - رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.

 4 - برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباسهایتان بشورید.

 5 - اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمی شود.

انواع رژ لب مناسب رنگ پوست

انواع رژ لب مناسب رنگ پوست

رژ لب مناسب رنگ پوست شما


پوست های خیلی روشن


اگر می خواهید در تمام روز زیباترین باشید این رژلب کلاسیک را امتحان کنید. پوست های روشن باید رژلب های پر رنگ و روشن استفاده کنند. به عنوان مثال قرمز یا صورتی روشن. این رژلب ها ترکیب رنگ دراماتیکی به ظاهر پوست های روشن می دهد.

roje-lab-monaseb-rang-post (2)

برای پوست های روشن تا متوسط


شاید بیشتر به سمت رنگ های تیره تمایل داشته باشید اما طیف صورتی روشن برای پوست های رنگ روشن مناسب است چون رنگ آن ها طبیعی تر است. این رژلب هم دوام زیادی دارد و هم چشمگیر و خیره کننده است.


چه رنگ رژ لبی بخریم


برای پوست های متوسط تا زیتونی


رنگ های آلبالویی و فوکسیه (ترکیب بنفش و صورتی) بهترین رنگ ها برای پوست های برنز زیتونی است.این طیف زیبای آلبالویی بهترین انتخاب برای پوست های زیتونی است. 

roje-lab-monaseb-rang-post (4)

برای پوست های تیره


اگر رنگ پوست شما از پوست های زیتونی تیره تر است کارشناسان زیبایی پیشنهاد کرده اند که از رژلب های طیف قرمز مایل به نارنجی استفاده کنید.پوست های تیره می توانند این رنگ کلاسیک نارنجی را برای همیشه استفاده کنند


بهترین رنگ رژ لب برای پوست شما

آیا پوستی روشن  یا رنگ پریده دارید ؟ آیا رژ لب های متفاوتی را امتحان کرده اید و احساس می کنید که شما را زیبا نمی کنند یا مناسب با رنگ پوست شما نیستند؟

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

مناسب ترین رنگ های منتخب رژ لب را که ویژه ی پوست های روشن و رنگ پریده می باشد را به شما ارائه می دهیم :

۱. رژ لب مرجانی : این رنگ ، علاوه بر طبیعی نگه داشتن چهره باعث رنگ و روح دادن به چهره و صورت می شود.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

2. رژ لب مرجانی بژ : رنگی که بسیار مناسب مهمانی ها و مراسم های شبانه می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

3. رژ لب صورتی پامچالی : رنگی که مناسب دختر خانم ها نیز می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

4. رژ لب قرمز آب اناری : رنگی که چهره را بسیار پر انرژی و شاداب نمایان می کند.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

5. رژ لب صورتی گرم : رنگی که لب ها را برجسته تر نمایان می کند .

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

6. رژ لب سرخابی : رنگی که باعث شاداب نمایان شدن چهره می شود و دارای بافتی نرم می  باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

7. رژ لب هلویی : رنگی که جزو محبوب ترین رنگ های مورد استفاده ی خانم ها می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

8. رژ لب تمشکی : رنگی که چهره های رنگ پریده را سرخ و گلگون نمایان می کند.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

9. رژ لب گوشتی مات : رنگی زرق و برق دار که مناسب استفاده در طول کل روز می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

10. رژ لب صورتی روشن : این صورتی جزو زیباترین رنگ های صورتی می باشد و خانم هایی که از این رنگ استفاده می کنند به زیبایی گل زنبق می شوند.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

11. رژ لب قرمز مرجانی : رنگی که از ترکیب دو رنگ قرمز و مرجانی تهیه  شده است و جزو  یکی از رنگ های دوست داشتنی خانم ها می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

12. رژ لب قرمز آلویی : این رنگ که بسیار نزدیک به رنگ آلوی قرمز می باشد چهره های بی  روح را پر شور و نشاط نمایان می کند.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

13. رژ لب قهوه ای خرمایی : این رنگ از ترکیب دو رنگ قهوه ای و خرمایی تهیه شده است و  رژ لبی زرق و برق دار می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

14. رژ لب شاه بلوطی : این رنگ جزو یکی از رنگ های فوق العاده زیبا و مناسب برای صورت  های روشن یا بی رنگ و روح می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

15. رژ لب قرمز قهوه ای : این رنگ از ترکیب دو رنگ قرمزو قهوه ای تهیه می شود و رنگی  مناسب خانم های میانسال می باشد.

مناسب ترین رژ لب ها برای پوست های روشن,آرایش لب, رنگ رژ لب

منبع:آرایشیک

آموزش کشیدن خط چشم

Image result for ‫خط چشم‬‎


کشیدن خط چشم با توجه به مدل و فرم چشم ها انجام می شود و هر چشمی یک نوع آرایش متفاوت با مدل دیگر دارد . در این بخش با مراحل آموزش کشیدن خط چشم آشنا می شوید.

خط چشم تکنیکی است ماهرانه زمانی که می خواهید بالای خط داخل چشم را خط کشیده طوری که مژه ها ضخیم تر و مشخص تر نشان داده شوند. علی رغم اینکه این تکنیک می تواند به دلیل اینکه بالا و داخل چشم کشیده می شود پیچیده و سخت به نظر بیاید اما کاملا ساده بوده و سبب توجه قابل ملاحظه ای می شود. نا گفته نماند که شما می توانید خودتان خط چشم خود را بسازید برای این کار می توانید مقاله چگونه با استفاده از زغال فعال شده خط چشم بسازیم؟ را مطالعه کنید.


قسمت یک از دو:

چشم هایتان برای خط چشم آماده کنید


۱- دست هایتان را بشویید


کشیدن خط چشم


هر زمان که می خواهید به صورت تان دست بزنید (بویژه چشم و نواحی آن) دست هایتان را بشویید. دست ها می توانند آلودگی و چربی را به پوست تان انتقال دهند و چشم های شما به شدت نسبت به عفونت ها و خراش ها حساس هستند.


۲- خط چشم خود را انتخاب کنید

Image result for ‫خط چشم‬‎

مدل خط چشم


از آنجا که برای یک خط چشم می بایستی دور کره چشم را خط بکشید مطمئن باشید خط چشمی که انتخاب می کنید ضد آب است.


خط چشم کشیدن با مداد چشم آسان تر است. اما شما می توانید از خط چشم های ژله ای و یا کرمی استفاده کنید. خط چشم ها می توانند هر رنگی داشته باشند اما برای طبیعی به نظر رسیدن سعی کنید از خط چشمی که با مژه شما هماهنگ باشد استفاده کنید(قهوه ای، قهوه ای روشن، سیاه).


از خط چشم های مایع برای خط کشیدن خودداری کنید. خط چشم ها به سرعت خشک نمی شود میتواند داخل کره چشم تراوش کند و سبب سوزش و یا خراش و درد شود.


اگر خط چشم مدادی را انتخاب می کنید از نوعی که با پلاستیک دور آن شنیده شده استفاده کنید تا آنهایی که از چوب ساخته شده اند. کناره های چوبی خط چشم ساخته شده از چوب می تواند سبب خراش چشم هایتان شود.

اگر از خط چشم کرمی و یا ژله ای استفاده می کنید که ظاهری شبیه مداد ندارد، آن را با گوشه یک برس پهن به کار ببرید این باعث می شود که از خط چشم درست و صحیح استفاده کنید.

۳- مداد خود را تیز کنید


خط داخل چشم شما نسبت به سایر قسمت ها به آلودگی ها حساس تر است برای حذف کردن باکتری ها از روی ابزار آرایشی خود مداد چشم خود را همیشه قبل از هر استفاده تراشیده و تیز کنید. همچنین استفاده از مداد تیز برای انجام این کار ظریف و تیز راحت تر است.


خط چشم دیگران را قرض نگیرید

۴- پلک بالای خود را بالا نگه دارید


آموزش خط چشم


چانه خود را بالا برده تا سرتان کمی به عقب خم شود و به جلو نگاه کنید وقتی که مژه هایتان به استخوان ابرو برخورد کرد با یک برس آرایش خشک به آرامی مژه ها را به طرف بالا فشار داده و آن ها را روی استخوان ابرو فشار و نگه دارید. حالا می توانید به پایین نگاه کرده و خط داخلی بالای چشم را ببینید.


اگر با زحمت خط بالای چشم خود را می توانید ببینید، به آرامی بالا کشیدن مژه هایتان را بیشتر کنید تا پلک تان کشیده تر شود.

ممکن است شما به جای آن از انگشتتان استفاده کنید اما فشار زیادی می تواند سبب چین خورده مژه شده و سختی کار را بیشتر کند.

قسمت دو از دو:

از مداد چشم استفاده کنید


۱- خط داخلی بالای چشم را مداد چشم بکشید


عکس خط چشم


با گذاشتن مداد چشم تان به صورت عمودی در گوشه خارجی خط بالای چشم شروع کنید. خط های داخلی چشم دارای لبه مرطوب نزدیک مژه های شما هستند که وقتی پلک می زنید با هم در تماس قرار می گیرند. خط داخلی بالای چشم را با مداد چشم خط بکشید و رو به جلو بروید این کار را دو یا سه بار بسته به اینکه چقدر می خواهید رنگ آن پر رنگ باشد، انجام دهید و روی چشم دیگر هم این کار را تکرار کنید.


خط چشم تا گوشه داخلی چشم نکشید. این باعث می شود ظاهرش غیر طبیعی به چشم بیایید. زمانی که به منطقه مجرای اشکی رسیدید بایستید. یا جایی که مژه ها نازک و کوتاه شده اند.

اگر می خواهید فقط پلک بالایی را مداد بکشید ( که باعث می شود چشم هایتان بزرگ تر به نظر بیاید) مراقب باشید که موقع انجام آن پلک نزنید اگر قبل از اینکه خط چشم خشک شود پلک بزنید، مقداری از خط چشم به پلک پایینی می رود و تاثیرش را از دست می دهد. قبل از اینکه کمک بخواهید از قطره چشمی استفاده کنید.

۲- فضای بین مژه ها را پر کنید


آرایش خط چشم


ممکن است برای اینکار نیز از خط چشم شبیه همان و یا از سایه چشم با همان رنگ استفاده کنید. اگر از خط چشم استفاده می کنید به آرامی فضای بین مژه های خود را سایه بزنید. اگر از سایه چشم استفاده می کنید آن را روی پایه ی مژه ها بکشید.


اگر از سایه چشم برای پر کردن فاصله بین مژه ها استفاده می کنید مطمئن باشید که حتما از یک برس با لبه زاویه دار استفاده می کنید. این باعث می شود رنگ با دقت به کار رود.

۳- مژه های پایینی خود را نیز پر رنگ کنید (اختیاری)


آرایش چشم


اگر می خواهید که ظاهرتان را کمی بیشتر تغییر دهید به آرامی خط چشم را تا نزدیک مژه های پایینی بکشید. اغلب افراد آن را درست زیر خط چشم پایینی می کشند نه دقیقا رو و داخل آن. بدانید که خط چشم تیره روی پلک پایین می تواند باعث شود چشم هایتان کوچک تر به نظر بیاید.


سعی کنید که این خط خیلی ضخیم و یا خیلی تیره نباشد چون از ظاهر آرایش طبیعی شما می کاهد. این کار را روی هر دو چشم انجام دهید.

۴- مژه هایتان را فر کنید (اختیاری)


انواع خط چشم


اگر دوست دارید، از یک مژه فر کن برای فر کردن مژه هایتان استفاده کنید. مژه فر کن را باز کنید مژه ها را در قسمت باز شده مژه فر کن قرار دهید. به آرامی مژه فر کن را ببندید. اطمینان حاصل کنید که نوار پلاستیکی مژه فر کن درست روی پایه مژه هایتان است. با یک حالت و ریتم ضربانی به آرامی مژه فر کن را فشار دهید. به این ترتیب هر دو مژه هایتان را فر کنید.


برای فر بیشتر، بعد از فشار دادن مژه فر کن به صورت عمودی، آن را به صورت افقی برگردانده (در جهت انحنای کره چشم) و چند بار بیشتر به آرامی فشار دهید.

همیشه مژه هایتان را با یک فشار ملایم فر کنید. اگر احساس درد و یا ناراحتی کردید مژه فر کن را آزاد کنید و سپس دوباره امتحان کنید

آموزش خط چشم برای چشم های گرد 

اگر می خواهید چشم های گرد را کشیده تر نشان دهید باید در قسمت لبه خارجی چشم روی خط مژه مداد بکشید و آن را به شکل خط چشم بالدار دربیاورید.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم برای چشم های با فاصله

خانم هایی که فاصله چشم های زیادی دارند باید در گوشه داخلی چشم تمرکز کنند تا بتوان فاصله چشم ها را کمتر نشان داد. برای شروع ابتدا باید گوشه داخلی چشم یا همان مجرای اشک را با سایه بپوشانید، داخل چشم ها را مداد بکشید و زیاد در گوشه خارجی چشم مانور ندهید.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم برای چشم های گود

اگر چشم های گود دارید سعی کنید روی پلک سایه پهن نکشید و بالای چشم را سایه تیره یا سیاه نزنید زیرا چشم ها گودتر نشان داده می شوند. کاری که باید انجام دهید یک خط چشم بسیار باریک نزدیک خط مژه است. بهتر است فقط گوشه خارجی بالا و پایین پلک خط چشم بکشید.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم برای چشم های تک پلکی

چشم های تک پلکی هم می توانند خط چشم بزنند. از گوشه داخلی چشم یک خط باریک بکشید و همچنان که به گوشه خارجی نزدیک می شوید خط چشم را پهن تر کنید.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم برای چشم های پفی

هدف آرایش چشم های پفی این است که با کمک خط چشم پلک ها را بزرگ تر نشان دهیم. ابتدا از قسمت پهن خط چشم شروع می  کنیم درست جایی که باید مداد را بین ریشه مژه ها بکشیم. و همچنان که به گوشه خارجی نزدیک می شویم خط چشم را پهن می کشیم.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم برای چشم های بادامی

چشم های بادامی یکی از زیباترین مدل چشم ها می باشد و بیشتر آرایشگران کار کردن روی این مدل چشم ها را دوست دارند. خط چشم های بالدار این مدل چشم ها را زیباتر از قبل نشان می دهد.

آموزش خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

هدف بزرگ نشان دادن این نوع چشم هاست. به همین دلیل زیر چشم ها را نباید خط چشم کشید. باید بالای چشم و گوشه پایین چشم را خط چشم باریکی بکشید. استفاده از مداد سفید برای داخل چشم کمک بزرگی در درشت نشان دادن چشم ها می کند.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم کشیدن برای چشم های درشت

برای چشم های درشت باید بالا و داخل پلک بالایی را مداد بکشید. خط چشم های گربه ای و بالدار بهترین ها برای چشم های درشت هستند.

آموزش خط چشم

آموزش خط چشم کشیدن برای چشم های نزدیک به هم

خط چشم در گوشه داخلی چشم باید باریک باشد. و در گوشه خارجی پهن شود. خط چشم خیلی نازک یا خیلی پهن چشم ها را ریزتر نشان می دهد.

https://drsalamatx.com

http://namnak.com

رژیم غذایی لاغری( روز بیست و یکم)


امروز با روز آخر برنامه لاغری ۲۱ روزه لاغرشو در خدمت شما کاربران گرامی هستیم، امیدوارم که این برنامه های روزانه برایتان مفید بوده باشه و تونسته باشین یه نتیجه مطلوبی رو تو این ۲۱ روز گرفته باشید. لطفا نتایج خود از این رژیم را با ما در میان بگذارید.



 نمونه برنامه غذایی روز بیست و یکم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

نان سنگک ۲ برش (هر برش معادل ۱ کف دست) + پنیر کم چرب ½ قوطی کبریت + گردو ۱ عدد + گوجه فرنگی ۱ عدد + چای بدون قند و شکر ۱ لیوان


میان وعده:

شیر کم چرب ½ لیوان + بیسکویت ساقه طلایی ۱ عدد + لیمو شیرین ۱ عدد + نارنگی ۱ عدد + چای سبز با هل ۱ لیوان + هویج رنده شده آزاد مصرف شود.


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


جگر یا قلوه ۱۰۰ گرم + نان لواش ۲ برش + خیار شور ۱ عدد


یا


شنسیل مرغ ۱۰۰ گرم (به اندازه کف دست) + نان لواش ۲ برش + ماست ۲ ق.غ


میان وعده:

سیب ۱ عدد + دمنوش زنجبیل و دارچین ۱ لیوان + شکلات تلخ ۱ عدد کوچک + هویج رنده شده آزاد مصرف شود.


شام:

سالاد فصل قبل از غذا مصرف شود + ۲ برش پیتزا سبزیجات (بدون سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا کم چرب استفاده شود)


قبل از خواب:

شیر کم چرب ½ لیوان


 نکته تغذیه ای امروز؛


در زمان آلودگی هوا یکی از اندام هایی که به شدت در معرض آسیب قرار دارد، چشم به ویژه قرنیه آن است. مصرف ویتامین E باعث محافظت از قرنیه در مقابل آسیب های ناشی از آلودگی هوا می شود. این ویتامین در غذاهای دریایی مثل انواع ماهی و میگو، آجیل های خام، انواع سبزیجات پهن برگ با رنگ سبز تیره به ویژه اسفناج، کاهو و کلم وجود دارد.


مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی که دارند، بدن را در مقابل آلودگی هوا بیمه می کنند. این ترکیب خوراکی باعث حفاظت بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد می شود. یکی از دلایل ایجاد رادیکال های آزاد در بدن، ورود هوای آلوده به ریه هاست. منبع اصلی این ویتامین نجات بخش، مرکبات، سبزیجات پهن برگ تیره رنگ مانند: کلم بروکلی، اسفناج و کاهو می باشد.

https://drsalamatx.com

 

رژیم غذایی لاغری( روز بیستم)


رژیم غذایی ۲۱ روزه لاغری و کاهش سایز لاغرشو به روز بیستم خود رسیده است. فقط یک روز به پایان این دوره مانده و امیدوارم که تا اینجا به خوبی تمام فاکتورهای برنامه رژیم غذایی رو رعایت کرده باشید و نتیجه گیری مطلوبی داشته باشید. امروز هم مانند روزهای قبل با رژیم غذایی و ورزشی با شما همراه هستیم.



 نمونه برنامه غذایی روز بیستم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

نان خشک جو دوسر + موز نصف عدد + کره بادام زمینی ۲ ق.م.


میان وعده:

توت فرنگی ۵ عدد + بادام خام یا فندق خام ۱۰ عدد + ازگیل ۵ عدد + چای سبز با دارچین ۱ لیوان


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


برنج آبکش ۵ ق.غ + خورشت قورمه سبزی ۲ ق.غ + گوشت خورشتی ۱ تکه به اندازه ۱ قوطی کبریت + ماست ½ لیوان


میان وعده:

خرمالو ۱ عدد + پرتقال ۱ عدد + دمنوش به ۱ لیوان + هویج رنده شده آزادانه مصرف شود.


شام:

۲ عدد تخم مرغ + گوجه فرنگی ۱ عدد + زیتون سیاه ۳ عدد


قبل خواب:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ ق.م عسل


رژیم غذایی


نکته تغذیه ای امروز؛


وعده ی بعد از تمرینتان را اولویت دهید.

پس از تمرین، ذخیره ی چربی سخت است، چون اصطلاحا” عضلات خالی کرده اند و بافت های شکسته ی عضلات، هم کربوهیدرات و هم پروتئین مصرفی را برای رشد و ریکاوری جذب می کنند.


اگر در این زمان، خیلی کم بخورید، با ممانعت از ریکاوری بدنتان، پسرفت خواهید کرد. کمک به ریکاوری و رشد، در حقیقت باعث افزایش سوخت و سازتان خواهد شد.


بنابراین به منظور سرعت دادن به متابولیسم، یکی از بدترین تصمیماتی که می توانید بگیرید این است که پس از تمرین به خودتان گرسنگی بدهید.


 این کار را انجام دهید؛


۱ ساعت پس از اینکه تمرینتان تمام شد، ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین به همرا ۶۰ تا ۸۰ گرم کربوهیدرات سریع هضم (مانند یک سیب زمینی پخته کوچک، چند تکه نان و یا یک نوشیدنی ورزشی) بخورید.


 https://drsalamatx.com

رژیم غذایی لاغری( روز نوزدهم)


چیزی به پایان برنامه کاهش وزن لاغرشو نمانده و امیدوارم که تا به اینجا نتیجه ی مطلوب را از همراهی با این کمپین بدست آورده باشید. امروز برنامه خاصی برای شما در نظر داریم. برنامه ای که شاید سخت به نظر برسد اما نتیجه ای فوق العاده و باورنکردنی خواهد داشت. رژیم سوپ کرفس را در روز ۱۹ام برای شما آماده کرده ایم.



روز نوزدهم برنامه لاغری ۲۱ روزه لاغر شو را به رژیم شوک سوپ کرفس اختصاص داده ایم:


در این روز هیچ ماده غذایی از هیچ گروهی مصرف نمی کنید، فقط سوپ کرفس را در تمام وعده ها و میان وعده ها به هر میزانی که احساس سیری کنید می توانید مصرف کنید.


 دستور تهیه این سوپ به صورت زیر می باشد:


پیاز متوسط ۱ عدد

جو پرک پخته شده ۲ ق.غ.

هویچ ۳ عدد

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

کرفس ۶ ساقه

گوجه فرنگی رنده شده ۲ عدد

آب گوشت طبیعی ۱ لیوان

جعفری و برگ های کرفس

نمک، فلفل سیاه (برای افزایش سوخت و ساز و آب کردن جربی های شکم و پهلو مفید است)

البته دستگاه گوارشتان در این روز کمی متفاوت‌تر از روزهای عادی عمل خواهد کرد و ممکن است دفعات بیشتری به دستشویی بروید. یادتان نرود که ۸ تا ۱۲ لیوان آب روزانه‌تان را هم حتماً مصرف کنید.


پیاده روی و ورزش های هوازی را در روزهای رژیم فراموش نکنید.


طناب زنی را به مدت ۲۰ دقیقه به صورت ناشتا ادامه دهید.


مطلب تغذیه ای امروز:


کالری ها را کاهش دهید و بسوزانیدشان؛

شما باید کالری کمتری از آنچه بدنتان به آن خو گرفته مصرف کنید، تا بدنتان چربی اش را از دست بدهد. هنگامی که کاهش مصرف کالری رخ دهد، بدن شما به سراغ چربی ها می رود تا این اختلاف رخ داده در کمبود انرژی را جبران کند و بدین ترتیب به تدریج لاغر می شوید.


حالا برای اینکه چربی بدنتان بسوزد، باید مصرف کالری تان را به حدود ۲۸ تا ۳۲ کالری به ازای هر کیلو از وزن بدنتان، در روزهایی که تمرین می کنید تقلیل دهید و در روزهایی که تمرین ندارید، تا ۲۴ کالری به ازای هر کیلو وزن بدنتان مصرف کالری تان را بکاهید.


دوست دارید بدانید راحت ترین راه برای کاهش کالری چیست؟


چربی های اضافه ی برنامه غذایی تان را قطع کنید، مثل کره، روغن، سس سالاد و …

پوست مرغ را جدا کنید.

به جای تخم مرغ کامل، سفیده آن را بخورید.

از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید.

البته چربی های سالم مثل: ماهی سالمون، انواع آجیل، کره ی بادام زمینی و آووکادو را در برنامه غذایی تان حفظ کنید.

 https://drsalamatx.com

رژیم غذایی لاغری( روز هجدهم)


با روزهجدهم برنامه رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو در خدمت شما هستیم. بعد از اینکه برنامه ی پروتئینی دیروز را انجام دادید وقت آن رسیده که به روال روزهای گذشته برگردیم. البته برنامه ی غذایی امروز به نسبت روزهای گذشته کمی سخت تر خواهد بود. امیدوارم که امروز هم مانند روزهای گذشته



نمونه برنامه غذایی روز هجدهم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

بیسکویت ساقه طلایی ۲ عدد + ۱ فنجان قهوه + شکر ۱ ق.م.


میان وعده:

سیب سبز ۱ عدد + کره بادام زمینی ۱ ق.م. + هویج رنده شده آزاد + چای سبز با هل ۱ لیوان


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


نان جو سبوس دار ۱ برش به اندازه کف دست + مرغ یا گوشت گریل شده ۱ کف دست + دوغ ۱ لیوان


میان وعده:

انار ۱ عدد + نارنگی ۱ عدد + هویج رنده شده آزاد + چای سبز با دارچین ۱ لیوان


شام:

کتلت گوشت ۲ عدد متوسط (حتما” بعد سرخ کردن داخل دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن جذب دستمال شود.) + گوجه فرنگی ۱ عدد + سالاد فصل ۱ کاسه سالادی + سرکه بالزامیک ۲ ق.غ


قبل از خواب:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما


رژیم 21 روزه لاغری


 نکته تغذیه ای امروز برای قبل تمرین ورزشی شماست؛


قبل از تمرین از کربوهیدرات های سریع هضم دوری کنید.

هنگامی که به باشگاه می روید بدنتان پیام رسان چربی سوزی به نام اپی نفرین صادر می کند، که خودش را به سلول های چربی الصاق کرده و اجازه ی مصرف چربی به عنوان سوخت را صادر می کند، و همانطور که حتما” حدس زده اید، کربوهیدرات ها هم در اینجا نقش دارند.


خوردن کربوهای پردازش شده پیش از تمرین، در مقایسه با کربوهای دیر هضم، می تواند تاثیر مکمل ها و ورزشتان بر رشد اپی نفرین را متوقف کند. همچنین کربوهیدرات های تصفیه شده، سطح انسولین را نیز افزایش می دهند که در طول تمرین باعث ایجاد اختلال در چربی سوزی می شود. پس، قبل از تمرین از مصرف کربوهیدرات های پردازش شده یا سریع هضم بپرهیزید.


 این کار را انجام دهید: 


۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل تمرین، ۲۰ گرم پروتئین و ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات مصرف نمایید تا به شما کمک نماید در تمام طول تمرین، انرژی کافی داشته باشید. در این وعده به سراغ کربوهیدرات های دیر هضم بروید، مانند:


نان جو

نان چاودار یا نان کامل

میوه

سیب زمینی شیرین

https://drsalamatx.com

رژیم غذایی لاغری( روز هفدهم)


با روز هفدهم برنامه کاهش وزن در بیست و یک روز لاغرشو با شما هستیم. امیدواریم که این برنامه تا به اینجا به کم کردن وزن و سایز شما کمک کرده باشد. امروز بار دیگر برنامه پروتئین را اجرا می کنیم تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم.



رژیم امروز را به پروتئین ها اختصاص داده ام تا هم احساس سیری بیشتری بکنید و هم از تحلیل عضلات خود جلوگیری کنید. قطع دریافت کربوهیدرات در بدن شما باعث ایجاد حالت کتوزیس (در نبود کربوهیدرات، بدن انرژی موردنیاز خود را از چربی های ذخیره شده تامین می کند) می شود.


منابع پروتئینی را از موادی انتخاب کنید که غنی از مواد مغذی هستند و چربی های اشباع و کالری کمتری دارند، از جمله:


گوشت لخم (گوشت کم چربی)

غذای دریایی

لوبیا

سویا

لبنیات کم چرب

تخم مرغ

آجیل و دانه ها

 نمونه برنامه غذایی روز هفدهم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

عدسی پخته ۱ لیوان + آب لیمو تازه ۱ عدد + روغن زیتون ۱ ق.م.


میان وعده:

۱ عدد تخم مرغ آبپز + ۱۰ عدد بادام خام


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


فیله مرغ ۳ تکه هر کدام به اندازه نصف کف دست + لوبیا پخته ۲ ق.غ


میان وعده:

پسته خام ۱۰ عدد + بادام خام ۱۰ عدد + سویا بو داده ۱ پیاله کوچک


شام:

پنیر کم چرب ۱ قوطی کبریت + گردو ۲ عدد


قبل خواب:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ ق.م. مخلوط بادام و گردو پودر شده




 پروتئین بیشتری مصرف کنید!


آیا ۱ کالری واقعا” ۱ کالری است؟ نه همیشه!


کالری های مختلف می توانند به روش های مختلف بر بدن شما تاثیر بگذارند و نتایج مختلفی هم داشته باشند. به عنوان مثال، چربی ها خیلی چاق کننده تر از پروتئین ها یا کربوهیدرات ها هستند، چرا که خیلی کمتر برای ساخت و ساز در بدن شما استفاده می شوند.


همانطور که می دانید، کربوهیدرات ها هم پتانسیل این را دارند که شما را چاق کنند، اما این را هم در نظر بگیرید که کربوهیدرات ها سوخت مورد نیاز تمرینات شما را تامین می کنند و پروتئین ها هم عضله می سازند. اما چربی ها به درد هیچ کدام از این دو کار خوب نمی خورند، و لیکن مصرف مقدار معتدلی چربی باعث خواهد شد تا جذب ویتامین بهتری داشته باشید و به ساخت هورمون ها نیز کمک می شود.


اما اگر تصمیم دارید لاغر کنید، باید مقدار مصرف چربی تان را کاهش دهید. از سوی دیگر، پروتئین ها نه تنها به عضلاتتان می افزایند (که نهایتا” باعث افزایش سوخت و سازتان خواهد شد) بلکه مستقیما” نیز می توانند سوخت و سازتان را افزایش دهد.


بدن برای پردازش و هضم پروتئین، بیشتر از کربوهیدرات و چربی انرژی مصرف می کند که به آن اثر گرمایی غذا اطلاق می شود. به همین دلیل رژیم های پر پروتئین، نسبت به رژیم های کم پروتئین باعث چربی سوزی بیشتری می شوند، حتی اگر هر دو رژیم یک میزان کالری به شما برسانند.


 این کار را انجام دهید:


به ازای ۱ کیلو از وزن بدنتان ۰/۵ گرم پروتئین در روز مصرف کنید. منابع اصلی پروتئین برای شما گوشت کم چرب (مرغ، استیک، ماهی و …)، سفیده تخم مرغ، پودرهای پوتئینی (پروتئین وی یا کازئین) و پنیر کم چرب است. چربی ها را هم به ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری موردنیازتان محدود نمایید.


 https://drsalamatx.com

رژیم غذایی لاغری( روز شانزدهم)


دیگه چیزی به پایان برنامه ی کاهش وزن لاغرشو باقی نمونده. امروز روز شانزدهم از بیست و یک روز این برنامه هستیم. امیدوارم که تونسته باشید تا اینجا با ما ادامه بدید. در ادامه می تونید برنامه غذایی و ورزشی امروز رو بخونید.



نمونه برنامه غذایی روز شانزدهم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

سیب زمینی کوچک کبابی یا آب پز ۱ عدد + نان تست جو ۱ برش به اندازه کف دست + عسل ۱ ق.م + چای بدون قند و شکر ۱ لیوان


میان وعده:

سیب ۱ عدد + انار ۱ عدد + چای سبز با دارچین + هویج رنده شده آزاد


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


برنج آبکش ۶ ق.غ + مخلوط گوشت چرخ کرده و هویج و زرشک (کم چرب) ۲ ق.غ + ماست کم چرب ۲ ق.غ سرخالی


میان وعده:

۱ عدد بیسکویت ساقه طلایی + آب پرتقال و لیمو شیرین طبیعی ½ لیوان + هویج رنده شده آزاد


شام:

آش بدون رشته ۱ لیوان


قبل خواب:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد کشمش


 نکات تغذیه ای امروز:


فیبر درمانی را فراموش نکنید: با خوردن میوه ها و سبزیجات هم می توانید به بدنتان آب برسانید چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فود ها بروید.

هویج از جمله سبزیجات کم کالری و آبرسان است که می توانید در طول روز آن را در میان وعده های غذایی تان مصرف کنید. هرگاه احساس کردید نیاز به مصرف میان وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. از این روش همچنین به عنوان آبرسانی بهتر برای سلول های پوستی صورت نیز می توانید بهره بگیرید.

 https://drsalamatx.com

رژیم غذایی لاغری( روز پانزدهم)


برنامه روز پانزدهم لاغرشو، لاغری و کاهش وزن در ۲۱ روز را برای شما آماده کرده ایم. امیدوارم که امروز هم مانند روزهای قبل برنامه غذایی و ورزشی را به دقت دنبال و اجرا کنید. لطفا تغییرات وزنی خود در این چند هفته رو با ما در میون بگذارید.



نمونه برنامه غذایی روز پانزدهم:


روز پانزدهم برنامه را به رژیم شوک شیر اختصاص داده ام. رژیم شیر نوعی رژیم پاک کننده بدن از سموم است و به همین دلیل مسکن اعصاب بوده و فشار روانی ای بر فرد رژیم گیرنده وارد نمی شود، این رژیم بدلیل دارا بودن کلسیم فراوان سلامت اسکلتی و عضلانی بخصوص در خانم ها را در بر دارد.


 برنامه شوک رژیمی ۳ روزه:


صبحانه:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما


میان وعده صبح:

۱ عدد موز + ۱ عدد پرتقال + ا عدد سیب


ناهار:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما


عصرانه:

۱ عدد سیب + ۱ عدد پرتقال


شام:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما


قبل خواب:

۱ عدد سیب + ۲ عدد نارنگی


رژیم


برای افرادی که در این ۳ روز دچار  افت قند خون شوند توصیه به مصرف ۵ عدد هویج رنده شده در روز می کنم.

مصرف آب ولرم در طی روز فراموش نشود.

به عنوان یک عادت همیشه شب ها قبل از خواب و صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب ۲ لیوان آب ولرم بنوشید با این کار هم سوخت و ساز بدنتان را بالا می برید و هم دچار مشکل یبوست نمی شوید.

https://drsalamatx.com

 

رژیم غذایی لاغری( روز چهاردهم)


کاهش وزن با برنامه لاغری ۲۱ روزه لاغرشو. امروز روز چهاردهم رژیم غذایی لاغرشو است و امیدوارم که تا به اینجا همراه ما بوده باشید. در برنامه ی امروز هم مانند برنامه های قبلی از سرکه ی سیب و میان وعده های میوه ای استفاده شده است. امیدوارم که امروز هم مانند سایر روزها به خوبی پشت سر بگذارید.



نمونه برنامه غذایی روز چهاردهم:


ناشتا:

۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان


صبحانه:

نان تافتون ۱.۵ برش + پنیر کم چرب نصف قوطی کبریت + گردو ۱ عدد + گوجه فرنگی ۱ عدد + چای بدون قند و شکر ۱ لیوان


میان وعده:

آب هویج ½ لیوان + سیب ۱ عدد + چای سبز با هل ۱ لیوان


ناهار:

نیم ساعت قبل ناهار ۲ لیوان آب ولرم + ۲ ق غ سرکه سیب در هر لیوان و بعد از آن سالاد بدون سس (همراه با سرکه بالزامیک و ۱ ق م روغن زیتون) مصرف کنید.


کباب تابه ای بدون روغن ۱ کف دست + نان لواش ۲ برش + گوجه فرنگی ۲ عدد + ماست ۳ ق.غ + نعناع خشک ۱ ق.م


میان وعده:

کیوی ۱ عدد + موز نصف عدد + بادام ۵ عدد


شام:

جوجه کباب ۵۰ گرم +‌گوجه کبابی ۱ عدد


قبل خواب:

۱ لیوان شیر کم چرب + ۱ ق.م عسل


رژیم


هیچ وقت کربوهیدرات ها را به تنهایی نخورید!


هنگامی که تصمیم دارید تا چربی های اضافی بدنتان را آب کنید، کنترل انسولین یک باید است. اینکه چه مقدار انسولین ترشح می شود، مستقیما” ارتباطی به این ندارد که چقدر کربوهیدرات می خورید، اما به اینکه آن کربوهیدرات چقدر سریع هضم شود بسیار مرتبط است. کربوهیدرات های پردازش شده، به سرعت هضم می شوند و به اندازه ی قابل توجهی سطح انسولین را افزایش می دهند؛ شرایطی که باید از آن دوری کنید. اما اگر به ناچار یک کاسه کورن فلکس خوردید (که معمولا” سریع هضم است)، هنوز هم می توانید کاری کنید که هضم آنها را آرام تر کنید! بنابراین باعث خواهید شد تا انسولین کمتری ترشح شود و نتیجتا” بر توانایی چربی سوزی شما تاثیر منفی نگذارد.


 این کار را انجام دهید:


یک راه برای اینکه هضم کربو ها را کند کنید، این است که آنها را با پروتئین و مقدار کمی چربی بخورید. هیچوقت فقط کربوهیدرات خالی نخورید. به عنوان مثال، آن کاسه ی کورن فلکس را با سفیده ی تخم مرغ یا پنیر همراه کنید. همچنین می توانید به همراه وعده ی غذایی تان مقدار قابل توجهی سالاد، حبوبات سبز، کلم بروکلی و یا سبزیجات بخورید. این غذاها، سرعت تجزیه و هضم تمام کربوهیدرات ها را می کاهند.


 https://drsalamatx.com