(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

آیا برای لاغر شدن فقط کالری مهم است؟



انتخاب صحیح پروتئین و کربوهیدراتی که میخوریم بسیار مهم هستند. همین  مورد جزئی، تفاوت خیی زیاد و مهمی را در لاغری یا افزایش وزن، بوجود می آورد. برخی از ما فکر می کنیم که اگر مواد غذایی کم چرب بخوریم، مشکل چاقی ما از بین می رود ولی  حقیقت این است که ترکیب غذاهایی که می خوریم مهم است و نه لزوماً کاهش شدید مصرف چربی. در ضمن، اکثر ما خودمون رو درگیر محاسبه کالری خوراکی ها می کنیم در حالی که کالری فقط یک روی سکه است و روی دیگر سکه حتی از کالری هم مهمتر است. اما اون روی دیگر سکه چیست؟ در ادامه مطلب به این موضوع می پردازیم.

تحقیقات نشان می دهند که مصرف طولانی مدت گوشت قرمز و غذاهای فراوری شده باعث افزایش وزن شده و مصرف ماست، غذاهای دریایی، مرغ بدون پوست و مغزها در دراز مدت، با کاهش وزن، همراه است. در واقع، وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، نوع ماده مغذی از مقدار کالری اون، مهمتر است.

یک نکته کلیدی در کاهش وزن این است که از مواد غذایی استفاده کنیم که شاخص گلایسمیک (GI) پایین تری دارند. شاخص گلایسمیک یعنی توانایی غذا در افزایش قند خون. هر قدر که GI بالاتر باشد یعنی اون ماده غذایی باعث افزایش سریع قند خون می شود و لذا احتمال بروز بیماری مزمن مثل دیابت نوع ۲ رو هم افزایش می دهد. افزایش وزن در افرادی که در مصرف گوشت قرمز زیاده روی می کنند و اون رو همراه با غذاهایی که GI بالایی دارند، مصرف  می کنند (یعنی مثلاً مقدار زیادی نان سفید می خورند)، بیشتر دیده می شود. این در حالیست که اگر فرد از گوشت در ترکیب با مواد غذایی که  GI پایین دارند (مثل سبزیجات) استفاده کند، احتمال افزایش وزن در وی کمتر است و حتی کاهش وزن هم در وی دیده می شود.

مثال دیگر این است که اگر از تخم مرغ و یا پنیردر ترکیب با مواد غذایی دارای GI پایین، استفاده کنیم، به کاهش وزن ما کمک می کند. این در حالیست که چربی موجود در تخم مرغ کامل و چربی موجود در پنیر کم نیست. پس همونطور که می بینید، چربی این مواد غذایی وقتی که در کنار مواد غذایی با GI پایین قرار می گیرند، مانعی برای کاهش وزن نخواهد بود.

نتیجه کلی این است که کاهش وزن، فقط این نیست که مقدار کالری و انرژی مصرفی رو کاهش بدهیم و یا اینکه لزوماً از رژیم کم چرب استفاده کنیم. بلکه کاهش وزن ماندگار و جلوگیری از چاقی مجدد، در واقع به معنای انتخاب درست ترکیب مواد غذایی است. اگر به مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مثل ماهی، مغزها و ماست تأکید می شود باید حتماً به کاهش مصرف مواد غذایی که GI بالایی دارند (مثل غلات تصفیه شده، آرد سفید و شکر) هم توجه شود.

پس از مواد غذایی مورد علاقه خود استفاده کنید اما اونها رو در ترکیب درست با سایر مواد غذایی قرار بدهید تا بر روی برنامه کاهش وزن شما، اثرات مفیدی داشته باشند.

منبع : yeka.ir

مطالب پیشنهادی:

نکاتی در جلوگیری از نفخ شکم

اثرات آنتی اسیدانی روغن زیتون

توصیه هایی جهت کاهش وزن

چربی سوز با میوه ها و سبزیجات

قرص خانگی برای لاغری

توصیه هایی مهم در زمان رژیم لاغری

رژیم کانادایی / معایب و محاسن آن

روش های پیشگیری و درمان چاقی کودکان


5 ماسک درمان ریزش مو چه جادویی می کند ؟



این ماسک‌ها جادو نمی‌کنند اما درمان ریزش مو غیر ممکن نیست . توصیه می کنیم روزی 15 دقیقه از وقت‌تان را صرف این کار کنید حتی می توانید یک روز وقت بگذارید و ماسک مورد نظرتان را برای چند روز آماده کنید.


1-آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو:


نصف یک پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط کنید، سپس آنها را با دو لیوان آب + دو قاشق غذاخوری دارچین به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید. بعد از 15 دقیقه آنها را از روی حرارت‌ بردارید و بهمدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید.


2-ماسک شیر و جو ضد ریزش مو  :


یک قاشق غذاخوری آرد جو + یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.



3-ماسک تخم‌مرغ و چای سبز (دم‌کرده) برای افزایش جریان خون پوست سر:


یک عدد تخم‌مرغ کامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌کرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از 20 دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.


4-ماسک تخم‌مرغ و آب سیب‌زمینی:


آب سه عدد سیب‌زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موها بمالید؛ بعد از 15 دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.



5-ماسک تخم‌مرغ و ماست:


یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از 30 دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

 مطالب پیشنهادی:


درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با طب سنتی

قرص( اکوفان )جلوگیری از ریزش مو و رشد سریع مو

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم 

حجیم شدن مو در هند

۹ راهکار برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت‌ 

زیبایی پوست و مو با نسخه‌های طبیعی

از بین بردن چروک صورت




از بین بردن چروک صورت از قبیل چروک دور چشم و چروک پیشانی برای زیبایی و جوانی پوست صورت بسیار موثر است. در این بخش یک راز مردمان چین و کره را برای از بین بردن چروک برایتان بازگو می کنیم.



برای از بین بردن چروک صورت این ماده غذایی را از یاد نبرید

 

از بین بردن چروک صورت از قبیل چروک دور چشم و چروک پیشانی برای زیبایی و جوانی پوست صورت بسیار موثر است. در این بخش یک راز مردمان چین و کره را برای از بین بردن چروک برایتان بازگو می کنیم.

کلاژن ماده ای است که به عنوان یک چسب در بدن عمل می کند و با این توانایی پوست را از چروکیدگی و استخوان ها را از محافظت می کند. 

مزایای مصرف واد حاوی کلاژن تنها برای استخوان ها و قلب نیست بلکه برای پوست به خصوص زیبایی و جوانی پوست بسیار اهمیت دارد و در واقع ماده ای برای افزایش استحکام پوست در برابر چروک شدن است.

سالم تر و جوان تر با پوست صاف تر رابطه ای نزدیک دارد و برای داشتن پوستی صاف و سالم بایستی بدن شما از لحاظ موادی همچون کلسیم و پروتئین باید غنی باشد تا قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشد و در نتیجه با گذر زمان و افزایش سن پیری به سراغ پوست شما نیاید.

 از بین بردن چروک صورت ، از بین بردن چروک ، از بین بردن چروک زیر چشم

تاثیر شگفت انگیز پای مرغ در ازبین بردن چروک صورت

 

کلاژن ماده ی دیگری است که برای جوانی پوست اهمیت دارد و در واقع هزینه های بالایی که برای از بین بردن چروک پوست افراد مربوط به تزریق در رابطه بااین ماده است.

کلاژن - پروتدین و کلسیمی که بدن شما برای جوانی و زیبایی نیاز دارد در پای مرغ وجود دارد .

پای مرغ منبع غنی از کلسیم و پروتئین و مهم تر از همه کلاژن است که در واقع با مصرف آن به نوعی بدن خود را از لحاظ استحکام و زیبایی بیمه می کند و این راز علاقه ی چینی ها به مصرف پای مرغ است.



شاید شما هم هنگام خرید لوازم آرایش بیشتر از فروشنده ی آن محصول کمک بگیرید و او هم طبق اطلاعاتی که از آن محصول آرایشی خود دارد شما را راهنمایی کند. اما بهتر است بدانید که اطلاعاتی حتی ناچیز در مورد انواع لوازم آرایش می تواند شما را در انتخابی مطمئن و راحت کمک کند.

در بین لوازم آرایش، ضد آفتاب یکی از مواردیست که حتما به مشاوره نیاز دارد که مشاور شما می تواند هم پزشک متخصص پوست باشد و هم یک مشاور زیبایی تا بر اساس نوع پوست شما آن را برایتان تجویز کند.

کرم پودرها و پنکیک ها نیز طبق نوع پوست انتخاب خواهند شد و به نسبت، دقت و وسواس بیشتری را می طلبند.

ریملها نیز براساس نوع مژه ها انتخاب می شوند که حالت دار و یا صاف و بی حالت باشند تا بدانیدکه قبل از آن به فر مژه نیاز دارید یا خیر!

در این میان رژ لبها جزو محصولاتی هستند که هر کس به راحتی و بر حسب سلیقه ی شخصی و یا مد شدن آن محصول آن را خریداری می نماید که تنها می تواند برای افرادی انتخاب آنها نیاز به مشاوره داشته باشد که بخواهند لبهای باریک و یا نازک خود را کمی برجسته و درشت تر نشان دهند


حال اگر جزو آن دسته از دوستانی هستید که می خواهید هنگام انتخاب رژ لب مورد نظرتان بدانید که کدام رژها لبهایتان را برجسته و درشت تر نشان می دهند باید بدانید که:

اغلب رژهای بسیار چرب و غلیظ و البته مات لبها را ضخیم تر و درشت تر نشان می دهند که بهتر است قبل از زدن آنها حتما با خط لبی که دو سه درجه تیره تر ازرنگ رژلبتان است دور لب را ، نه با فاصله ی زیاد خط بکشید و سپس از این رژ چرب و مات استفاده نمایید.

کسانی هم که لبهای برجسته وگوشتی دارند با استفاده از رژلبهای براق و البته روشن می توانند آنها را خوش فرم و منظم سازندو ناگفته نماندکه این دسته نیز بهتر است قبل از آن ازیک مداد همرنگ رژشان استفاده کرده و درست روی خط لب خودشان آنرا بکشند.


مطالب پیشنهادی:

یوگای صورت و تمرینات از بین برنده چروک پوست

خواص ماسک هویج برای پوست

پاکسازی و جوانی پوست با ماسک خرمالو

سفت کردن پوست بعد از رژیم

بوتاکس چیست؟ 

ماسک های زیبایی

اصول محافظت از پوست 

درمان چین و چروک صورت با لبنیات

نکاتی در جلوگیری از نفخ شکم


Image result for ‫نکاتی در جلوگیری از نفخ شکم‬‎




تولید گاز در دستگاه گوارشی یکی از پدیده های طبیعی بدن است اما اگر تولید گاز بیش از حد معمول باشد می تواند مشکل ساز گردد .


 گازهای تولید شده در مجرای گوارشی عموما به دلیل تخمیر غذاهای جذب نشده مانند فیبر گیاهی در کولون ایجاد می گردند همچنین عدم توانایی سیستم گوارشی در هضم برخی از اجزای خاص غذایی (اجزایی مانند گلوتن در غلات و یا قند موجود در محصولات لبنی و یا میوه ها) نیز ممکن است منجر به تولید گاز گردند.


منابع اصلی تولید گاز در دستگاه گوارش شما معمولا عبارتند از:


• پس مانده های غذایی در کولون

• تغییر در سیستم باکتریایی گوارشی به دلیل مصرف آنتی بیوتیکها و یا دیگر داروها

• سوء جذب کربوهیدرات که می تواند تعادل باکتری های مفید دستگاه گوارشی را دگرگون نماید.

• بلعیدن هوا و مهاجرت هوای بلعیده شده به ناحیه کولون

• یبوست ( باقی ماندن اضافه های غذا در کولون زمان بیشتری را برای تخمیر تولید می نماید)


• برخی مواقع ممکن است گازها نشانه یک اختلال گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و یا اختلال عدم تحمل لاکتوز باشند.


- میزان نمک و سدیم مصرفی را کاهش داده و تا جایی که می‌توانید از مواد غذایی تازه استفاده کنید.

- مصرف نوشابه و الکل را کاهش دهید. - مصرف بیش از حد مایعات باعث دفع بیش از حد آن نیز می‌شود. در این صورت بدن احساس می‌کند بیش از حد در حال از دست دادن آب است، پس سعی می‌کند آب بیشتری ذخیره کند.


- اگر به علت یبوست دچار نفخ شده‌اید، بهتر است از غلات سبوس دار استفاده کنید تا بتوانید آب را در بدنتان ذخیره کنید.

- نحوه فعالیت روزانه‌ی شما می‌تواند در نفخ کردنتان تأثیر گذار باشد. سعی کنید هر روز به میزان کافی بخوابید و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید.


 اگر زیاد سفر می‌کنید و یا زیاد پشت میز می‌نشینید، سعی کنید در همان حالت نشسته پاهایتان را تکان دهید و یا هر یک ساعت یک بار در محل کارتان چند قدم راه بروید.

- اگر زیاد دچار نفخ می‌شوید یا مدت زمان طولانی احساس نفخ می‌کنید حتماً هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.


• به آهستگی غذا بخورید: سعی کنید غذای خود را در حال آرامش صرف نمایید . غذا خوردن در مواقعی که استرس دارید و یا عجله دارید می تواند با سیستم هضم و جذب گوارش مداخله نماید.

Image result for ‫نکاتی در جلوگیری از نفخ شکم‬‎


• غذای خود را با دهان بسته میل نمایید و از مصرف سیگار و آدامس اجتناب نمایید : تند غذا خوردن و صحبت کردن در هنگام صرف غذا ( غذا خوردن با دهان باز ) ممکن است موجب شود که قدری هوا بلعیده شود و همچنین به هنگام جویدن آدامس و سیگار کشیدن نیز ممکن است قدری هوا بلعیده شوند.


• تحرک بدنی خود را بویژه پس از صرف غذا افزایش دهید: ممکن است یک پیاده روی کوتاه پس از صرف غذا مفید واقع شود.


• از درمان هایی که خطری را برای شما در بر ندارند مدد بگیرید. محصولاتی مانند لاکتائید ها و یا تسهیل کننده های هضم لبنیات ممکن است به هضم لاکتوز کمک نمایند و نیز محصولاتی که حاوی سایمتیکون (simethicon) هستند می توانند به تجزیه و انحلال حباب های گاز کمک نمایند.

مطالب پیشنهادی:

چگونه از نفخ و گاز شکم رها شویم؟ 

چطور شکم خود را کوچک کنیم؟

لاغری وداشتن شکم صاف

۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم ..

درمان یبوست با خاکشیر در تمام سنین

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید


گیاهخواری ، فواید و مضرات



Image result for ‫گیاهخواری ، فواید و مضرات‬‎ 



اگر تصمیم دارید گیاه‌خوار شوید و سفره خانواده را به این سمت سوق دهید و یا اگر حتی در حال حاضر گیاه‌خوار هستید بهتر است در مورد فواید و یا مضرات آن بیشتر بدانید. تعریف انواع گیاه خواری البته کمی متفاوت است.

حدود 5 تا 6 نوع رژیم گیاه خواری موجود است. 


1. «خام گیاه خواری» : نامطلوب ترین نوع گیاه خواری است . در این نوع رژیم گیاه خواری به هیچ وجه از غذاهای پخته استفاده نمی شود. افرادی که از این نوع رژیم استفاده می کنند از هر نوع ماده غذایی گیاهی استفاده می کنند اما فرآورده هایی مانند شیر، تخم مرغ و حتی عسل که از حیوانات تهیه می شود، استفاده نمی شود.


 در توضیح عوارض ناشی از گیاه خواری باید توجه داشت: آهن، روی و ویتامین B12 مورد نیاز بدن از طریق رژیم گیاه خواری تامین نمی شود. این در حالی است که کمبود روی بویژه در کودکان ممکن است تعویق در رشد و کمبود ویتامین B12 و آهن نیز کم خونی را به دنبال داشته باشد. 


از میان انواع رژیم های گیاه خواری افرادی که علاوه بر رژیم گیاه خواری از شیر و تخم مرغ نیز استفاده می کنند، در صورت مشورت با متخصص تغذیه، مکمل ها، ویتامین ها و املاح بدنشان تامین شده و با رژیم گیاه خواری مشکلی ایجاد نمی شود. در اصل انسان موجودی همه چیزخوار است و فیزیولوژیک و ساختار بدن وی به صورتی خلق شده که به هر دو مواد غذایی حیوانی و گیاهی نیاز دارد.

Image result for ‫گیاهخواری ، فواید و مضرات‬‎



لازم است حداقل 4 تا 5 روز در هفته از گوشت، مرغ یا ماهی و یا فرآورده های آنها استفاده شود.

براساس یک مطالعه انجام شده، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه خواری خطر سکته قلبی و مغزی را برای افرادی که بیماری های قلب و عروق دارند کاهش می دهد.


 حمله قلبی و سکته مغزی یکی از اصلی ترین علل مرگ به شمار می روند، اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که گیاه خوار هستند کلسترول کمتری دارند.بسته شدن رگ های قلب علت اصلی مشکلات قلبی است اما پژوهشگران می گویند خطر این بیماری ها با خوردن غذاهایی که فاقد مواد حیوانی است کاهش می یابد.


مقایسه نتایج مطالعات نشان می دهد که گروهی که دارای رژیم غذایی گیاهی هستند میزان کلسترول به خصوص نوع بد آنها یعنی ال دی ال  به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما در مقابل تغییر محسوسی در کلسترول افرادی که رژیم غذایی غیرگیاهی داشتند، حاصل نشد.

 پژوهشگران به شواهد زیادی اشاره می کنند که نشان می دهد این تغییرات برای پیشگیری از گرفتگی رگ های قلبی بسیار موثر هستند. با این وجود کارشناسان هشدار می دهند رژیم غذایی گیاهی ممکن است در کاهش کلسترول موثر باشد، اما به راحتی نمی تواند همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کند. 

اما به گفته دانشمندان سوئدی، گیاه خواری بدن را از کسب مواد مغذی اصلی و حیاتی محروم می کند. از آنجا که گیاه خواران از خوردن هر گونه محصولات حیوانی پرهیز می کنند، لذا به میزان بسیار ناچیز از مواد مغذی موجود در غذاهای گوشتی مانند کلسیم و ویتامین B12 بهره مند می شوند. که خود موجب عوارض نامطلوب این رژیم غذایی است.

Image result for ‫گیاهخواری ، فواید و مضرات‬‎

گیاه خواران به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند : 

ـ گیاه خوار محض(Vegans): گیاه خوارانی که گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات نمی خورند. 

ـ لاکتووگان (Lacto vegetarians ) :گیاه خوارانی که لبنیات هم می خورند.

 ـ اووگان (Ovovegetarians) : گیاه خوارانی که تخم مرغ هم می خورند.

ـ لاکتواووگان (Lacto-ovovegetarians) : گیاه خوارانی که تخم مرغ و لبنیات هم می خورند . 

ـ نیمه گیاه خوار (Semi-vegetarians) : گیاه خوارانی که ماهی و مرغ هم مصرف می کنند، ولی گوشت قرمز را مصرف نمی کنند . 

آداب و معاشرت مهم در مهمانی های رسمی



- کاردها و قاشق ها در سمت راست، و چنگال ها و دستمال ها در سمت چپ بشقاب قرار دارند. نوشیدنی ها در سمت راست و خوردنی ها (مانند ظرف نان) در سمت چپ گذاشته می شوند.


- هنگام استفاده از کارد و چنگال و ... از کناری ترین وسیله شروع کنید تا به نزدیک ترین وسیله (به ظرف) برسید.

Image result for ‫آداب و معاشرت مهم در مهمانی های رسمی‬‎

- مراقب باشید در سلف سرویس بشقاب خود را بیش از حد پر نکنید.


- هیچ وقت به اشتباهات دیگران سر میز شام توجه نکنید و برای اشتباهات خودتان هم مدام عذرخواهی نکنید.


- یک بار و فقط در یک ظرف برای خودتان غذا بردارید. به غذای خود تنوع بدهید و کمی هم ظرافت به کار ببرید. دقت کنید غذاهایی که در بشقاب گذاشته اید از یک رنگ نباشند.


- بهتر است محل نشستن هر کس از قبل مشخص شود و مهمان ها خود تصمیم نگیرند کجا بنشینند. در مهمانی های بیش از هشت نفر از کارت ویژه مهمان استفاده کنید.


- میزبان هر قدر هم گرفتار باشد باید در بدو ورود مهمانان به آنها خوش آمد بگوید و لحظاتی را با هر کدام گپ بزند.


زمان قبل از شام را محدود کنید و هنگام شام مُصر باشید که مهمانان به موقع سر میز شام حاضر شوند. ابتدا از نورهای روشن استفاده کنید و تدریجاً نور را کم کنید.


- در مهمانی سلف سرویس، دقت کنید میز به خوبی تزئین شده باشد و مهمانان بتوانند به راحتی غذای خود را بردارند و بدون مشکل از آنجا خارج شوند.


Image result for ‫مهمانی سلف سرویس‬‎

- معمولاً 15 تا 20 درصد کل صورتحساب برای انعام پیشخدمت ها در نظر گرفته می شود. البته 20 درصد بیشتر معمول است.


Image result for ‫صورتحساب برای انعام پیشخدمت ها‬‎

- اگر مشکل یا شکایتی دارید با سر میهماندار در میان بگذارید.


- هنگام خواندن فهرست غذاها، زیاد معطل نکنید و از پیشخدمت سؤالات متعدد نپرسید (به خصوص اگر رستوران شلوغ است(.


- اگر در رستوران چینی نمی توانید با چوب غذا بخورید، می توانید تقاضای قاشق و چنگال کنید.

مطالب پیشنهادی:

فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات آن

زندگی در یک محیط آپارتمانی

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آداب و اصول آسانسور سواری


Image result for ‫آداب و اصول آسانسور سواری‬‎



آسانسور یک وسیله نقلیه عمومی است و استفاده از آن، آداب و اصولی دارد:


کشیدن در آسانسور در مواقعی که هنوز کابین در طبقه توقف نکرده، فایده دیگری جز خرابی قفل در به مرور زمان ندارد. 


فشردن مکرر دکمه آسانسور هم موجب نمی‌شود که کابین زود‌تر از راه برسد. 


اگر خیلی عجله دارید، بهتر است از پله‌ها استفاده کنید. خصوصاً اگر می‌خواهید یکی‌دو طبقه تردد کنید، استفاده از آسانسور منطقی نیست. 


متوقف کردن کابین در یکی‌دو طبقه اول، وقت دیگران را می‌گیرد و در عین حال ما را از یک ورزش کوتاه محروم می‌کند.


زمانی‌ که وارد آسانسور شدیم، ادب حکم می‌کند بگذاریم کسی که جلو‌تر است، زود‌تر دکمه طبقه مورد نظرش را بزند. 


رعایت حال معلولان، جانبازان، سالمندان، خانم‌ها و کودکان هم البته ضروری است. 


اگر در‌ها دارند بسته می‌شوند و ناگهان کسی دوان‌دوان از راه می‌رسد، اخلاق حکم می‌کند که دکمه گشودن در را بزنیم تا او هم بتواند سوار شود. 


قطعاً اگر خودمان جای دونده باشیم، انتظار داریم که آسانسورسوار‌ها در را برایمان باز کنند. 


استفاده از محیط کوچک و بسته آسانسور برای بعضی‌ها ترسناک و ناممکن است. 


این نوع از اختلال‌های روانی را با عنوان‌هایی مثل ترس از غوطه‌وری و تنگناهراسی می‌شناسند و البته قابل درمان است. 


روانشناس‌ها می‌گویند برای درمان چنین اختلالی، باید ترس را به مرور کاهش داد. چنین فردی باید چندبار به همراه یک فرد دیگر، در یک کابین بی‌حرکت قرار بگیرد و بعد از مدتی یک طبقه را با آسانسور بپیماید و به مرور به شمار طبقه‌ها اضافه شود و بعد این مسیر را بدون همراه طی کند تا اندک اندک ریشه‌های ترس از آسانسور در دلش بخشکد. 

به هر صورت ترس از آسانسور، بیماری پیچیده‌ای نیست و درمان راحتی دارد. 

مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری 

ابپز کردن سیب زمینی


Image result for ‫ابپز کردن سیب زمینی‬‎

تجربیات تخصصی ما در این زمینه نشان میدهند که هر چه پوست سیب زمینی ، صاف تر ، شفاف تر و تمیز تر باشد نتیجه ی خوشمزه تری حاصل می گردد.


اگر دوست دارید طعم سیب زمینیِ پخته چاشنی زده، با پوستی ترد را بچشید یا اینکه برای درست کردن پوره سیب زمینی، سیب زمینی ها را با پوست بپزید، باید تمیز کردن سیب زمینی ها را به خوبی انجام دهید تا غذایی که درست می کنید طعم و مزه خاک ندهد. برای این کار تنها چیزی که نیاز دارید یک برس ظرفشویی معمولی است.


 

ابتدا سیب زمینی ها را انتخاب کنید. برای این کار سیب زمینی شما باید کاملاً زرد باشد. سبزرنگ بودن حتی قسمت کوچکی از سیب زمینی باعث تلخ شدن آن بعد از پخته شدن می شود که این به معنای هدر رفتن زحمات شما برای آب پز کردن یک سیب زمینی خوشمزه خواهد بود ، همچنین ممکن است برای معده تان ایجاد ناراحتی نماید.(این مورد آخری در بعضی افراد دیده شده ! حواس تان باشد.)


 


همچنین برای گرفتن نتیجه ی بهتر ، سیب زمینی نباید پژمرده،خراب یا کرم خورده باشد. ابتدا خرابی های آن را گرفته و قبل از آب پز کردن آن را خوب بشویید تا پوستش تمیز شود. برای این کار یک برس تمیز و استفاده نشده مخصوص ظرفشویی بردارید. (می توانید از یک برس معمولی پلاستیکی یا سیم ظرفشویی هم استفاده کنید)


 


هر یک از سیب زمینی ها را زیر آب سرد با برس تمیز کنید تا خاک و کثیفی هایی که به پوست سیب زمینی چسبیده از آن جدا شود.


 


اکنون می توانید سیب زمینی ها را خشک کنید و برای اینکه وقتی آنها را می پزید پوست تردی داشته باشند، روی آن کره و نمک بمالید یا اینکه برای بعضی خوراک های خانگی آن ها را ریز خرد کنید. این یک روش عالی برای زمانی است که می خواهید سیب زمینی ها را دو بار بپزید یا وقتی که می خواهید آنها را با پوست بپزید. ( نمک روی سیب زمینی از ترک خوردن آن هنگام پخت جلوگیری می کند. )


 


تجربیات تخصصی ما در این زمینه نشان میدهند که هر چه پوست سیب زمینی ، صاف تر ، شفاف تر و تمیز تر باشد نتیجه ی خوشمزه تری حاصل می گردد.


 


سپس سیب زمینی را با پوستش داخل ظرفی پر آب بیاندازید ؛ اگر پوست سیب زمینی را بگیرید بسیاری از مواد مفید آن هنگام جوشیدن از بین خواهد رفت.


زمان لازم برای قابل خوردن شدن سیب زمینی نیم ساعت است ولی برای اینکه سیب زمینی تان کاملاً پخته شده و مغز آن هم نرم شود بایستی حدوداً 45 تا 50 دقیقه در آب بجوشد.


حواستان به میزان آب ظرف باشد چون بعد از نیم ساعت جوشیدن ، تقریباً نصف آب ظرف بخار می شود و اگر شما به میزان کافی آب در ظرفتان نریخته باشید مقداری از سیب زمینی کاملاً پخته نمی شود که موقع خوردن آن حس خوبی به شما دست نخواهد داد.


اگر ظرف شما در دارد (مثل کتری) درب آن را بگذارید تا از بخار شدن بیش از حد آب ، جلوگیری شود.


بعد از گذشت زمان لازم، سیب زمینی خود را از داخل آب جوش بیرون بیاورید و پنج دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.حالا شما می توانید خوشمزه ترین غذای دست پخت خودتان را بخورید .


البته این را هم یادتان باشد که بعد از خنک شدن اولیه ی سیب زمینی، آن را یکباره مثل خیار، گاز نزنید چون مغز آن هنوز داغ است. توصیه ی ما به شما این است که سیب زمینی را با یک چاقو مثل چیپس به قطعات نازک تری ببرید تا مغز آن هم خنک تر شده و موجب سوختن دهان شما نشود.


خودتان خلاق باشید! اگر کمی سس گوجه فرنگی با مقداری ماست و سبزی و نان سنگک هم داشته باشید می توانید مثل یک سرآشپز حرفه ای از خودتان پذیرایی کنید.


به نظر من اگر سیب زمینی آب پز شده به روش بالا را به سیخ زده و کباب کنیم بسیار خوشمزه تر خواهد شد.


مطالب پیشنهادی:

راهنمای کامل برای رژیم غذایی با کربوهیدرات کوچک

یک هفته برنامه ی غذایی برای سحری و افطار

غذاهای پخته شده که دوباره داغ شود ضرر دارد 

چگونه لاغر شویم؟

۷ راز پخت و پز برای بهترین روش‌ تهیه‌ی غذا

غذای فوق العاده سالم 

رفع لکه های قهوه ای و تیره پوست با سیب زمینی

میگوی کبابی با سس سیـر

چگونه در خانه نان بپزیم؟


نتیجه تصویری برای چگونه در خانه نان بپزیم؟


پختن نان در خانه باعث می شود که از طعم و مزه نان تازه لذت ببرید و همچنین روی موادی که در داخل نان وجود دارد کنترل داشته باشید. پخت خانگی نان همچنین باعث می شود که مواد تشکیل دهنده و تکنیک هایی که در نانوایی ها معمول نیست را آزمایش کنید. پختن بسیاری از نان ها را می توانید به سرعت یاد بگیرید. برای یک نانوای تازه کار تعیین زمانی که خمیر آماده پختن است، کار دشواری است. تست انگشت خمیر یا ضربه زدن با یک وسیله نوک تیز یکی از گزینه هایی است که به شما اجازه می دهد بفهمید چه زمانی خمیرتان خوب ور آمده است.


قبل از ور آمدن

خمیر نان احتیاج دارد که خوب آن را ورز دهید تا گلوتن در آن ایجاد شده و یک نان نرم حاصل شود. تشخیص این که چقدر زمان برای ورز دادن خمیر کافی است کار دشواری است، اما می توانید 10 تا 12 دقیقه پس از ورز دادن، محکم با انگشت به آن ضربه بزنید. اگر روی خمیر ترک عمیقی ایجاد شد باید به ورز دادن آن ادامه دهید اما اگر خمیر به سرعت به حالت اول برمی گردد (شکاف را پر می کند) برای اولین ور آمدن آماده است.

نتیجه تصویری برای چگونه در خانه نان بپزیم؟

اولین تست انگشت

خمیر نان معمولاً در دو مرحله ور می آید. اولین بار در داخل کاسه یا نایلون است پس از اینکه خمیر را مخلوط کردید. پس از آن خمیر آماده است که چانه بگیرید و به آن شکل دهید. برای اینکه ببینید خمیر به درستی ور آمده دو تا از انگشتان تان را تا بند دوم آن در خمیر فرو کنید. اگر جای انگشتان تان در خمیر به سرعت پر شد، لازم است که به خمیر زمان بیشتری برای ور آمدن بدهید. اگر جای انگشت ها روی خمیر باقی می ماند می توانید خمیر را چانه گرفته و استراحت دهید تا برای تست دوم آماده شود.


دومین تست انگشت

دومین ور آمدن خمیر در ظرف مخصوص پخت نان یا سینی ای که چانه ها را قرار داده اید، اتفاق می افتد. حجم خمیر افزایش پیدا می کند و عطر و طعم مخمر در آن کاهش پیدا می کند. اگر خمیر را خیلی در این مرحله نگه دارید و زیاد ور بیاید ممکن است در فر پف آن بخوابد و بیش از حد متراکم شود. می توانید زمانی که خمیر در حال ور آمدن است آن را برای بار دوم تست کنید. با نوک انگشت خود به آرامی قرص نان را لمس کنید، اگر روی آن فرورفتگی کم عمقی باقی ماند، خمیر برای پخت آماده است.


ملاحظات

تست انگشت بهترین روش برای خمیر نان هایی است که در آنها مقدار متوسطی مایه خمیر استفاده شده است و برای خمیر هایی با هیدراتاسیون بالا مثل خمیر سیاباتا یا باگت جواب نمی دهد. این خمیرها حتی زمانی که برای پخت آماده هستند هم چسبنده اند. خمیر مرطوبی که آماده پخت است، نباید وقتی به آن دست می زنید از هم باز شود، حتی اگر چسبنده باشد. برای این نوع خمیر می توانید از آزمون شیشه پنجره استفاده کنید و برای تعیین قدرت چسبندگی آن قدر آن را بکشید تا بسیار نازک شود.


مطالب پیشنهادی:

نان شیرمال و گیسو با مغز خرمایی

نان محلی شهر نهاوند (کلوا) 

نان فانتزی و طرز پخت

پیتزا خانگی


چگونه لکه های چربی را از کابینت های آشپزخانه پاک کنید؟


تمیز کردن کابینت آشپزخانه mdf


Image result for ‫تمیز کردن کابینت آشپزخانه mdf‬‎


1- برای تمیز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf ازیک اسفنج مرطوب استفاده فرمائید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی جدآ خودداری کنید ، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب میرساند .


2- برای پاک نمودن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نمدار آغشته به مواد شوینده استفاده نمائید و پس از آن با یک دستمال نمدار چندین بار پاک و در انتها خشک نمائید .


3- هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از دربها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید ، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت ، باعث آسیب جدی به آن میشود .


4- برای پاک نمودن دربهایی که قاب پروفیل mdf یا آلومینیومی دارند ، مراقب باشید مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند . زیرا با نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری خواهد نمود ، و در آخر باعث خرابی دربها خواهد شد .


5- هرگز دربهای کابینت های دیواری را باز نگذارید . زیرا بخار و گرمای حاصل از پخت و پز باعث آسیب دیدن آنها میشود


6- درب را بیش از زاویه معمول باز ننمائید ، زیرا رگلاژ دربها بهم خورده و باعث سائیدگی بین دربها و بدنه خواهد شد .


7- برای پاک کردن لک ، اثرات دست ، جوهر و ماژیک هرگز از موادی چون وایتکس ، آستون ؛ الکل صنعتی ، مستقیمآ استفاده نفرمائید . زیرا این مواد میتواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند . برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید .


8- شیشه های حاوی سرکه ، روغن ، مربا و ترشیجات را قبل از اینکه داخل کابینت بگذارید مطمئن شوید ، زیر آن تمیز و یا درب آن باز نباشد زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد .


9- صفحات کابینت از جنس hpl یا کرین ( سنگ مصنوعی ) آنتی باکتریال میباشد که مقاومت خوبی در برابر ضربات و گرما دارد اما در بعضی از مواقع بنا به درخواست مشتری به خاطر ارزانتر شدن قیمت کابینت از همان جنس درب کابینت که لبه آن به مقدار 8 سانت دوبل شده و pvc میشود را مورد استفاده قرار میدهند . که مقاومت آن مانند صفحه به اصطلاح ما کابینت سازها شرکتی نمی باشد . بنابر این هم در مورد صفحه شرکتی و کرین و هم در مورد صفحه دوبل شده باید به نکات زیر توجه فرمائید .


الف- از بریدن نان و دیگر مواد غذایی بر روی


ب - از تراشیدن لک و غذاهای ریخته شده خشک یر روی صفحه و شستشوی آن با مواد شوینده اسیدی جدآ خودداری نمائید .


پ - از تجمع آب دور سینک و گوشه های صفحه کابینت به مدت طولانی جلوگیری کرده و با دستمال خشک نمائید ، زیرا در طولانی مدت باعث از بین رفتن آب بندی و ایجاد پوسیدگی در کابینت شما خواهد شد .


ت - ظروف داغ را مستقیمآ روی صفحه کابینت قرار ندهید و از زیر قابلمه ای که در همه منازل متداول است استفاده فرمائید .


ث - از گذاشتن اجسام سنگین بر روی قسمتی از صفحه که زیر آن خالی است (لباسشوئی ) صفحه جدآ خودداری نمائید 


مطالب پیشنهادی:

از بین بردن جرم آهکی سماور و کتری

فنگ شویی و آشپزخانه ها

وسایل برقی را کجای آشپزخانه قرار دهیم؟

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 

شوینده های بدون عارضه برای شست و شو

10 مورد از آلوده ترین اشیا و نقاط منزل که هرگز تمیز نمی شوند

نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف در منزل

۶ توصیه نظم دادن به کابینت های آشپزخانه

اثرات آنتی اسیدانی روغن زیتون

Image result for ‫روغن زیتون‬‎



زیتون سرشار از موادی است که در بدن همانند آنتی اکسیدانها عمل می کنند و موجب افزایش سلامت رگهای قلب می شود و ایمنی بدن را افزایش می دهد


در واقع روغن زیتون یکی از بهترین منابع چربی برای بدنسازن است که کلسترول خون را پایین می آورد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند مونواسید های چرب لازم برای پوست را تهیه می کنند و موجب افزایش عضله می شود و در مقابل برخی از سرطان ها از بدن محافظت می کنند و به رژیم گیرندگان در سوزاندن چربی کمک می کنند


روغن زیتون غنی از ترکیباتی است که آنها را ” فنل” می نامیم، این مواد می توانند اثرات اکسیدانی “OXodG8″ را خنثی کنند واز این راه مانع ابتلا افراد به سرطان شوند


تحقیقات اخیر نشان داده که یک ماده جدید به نام اولئوکانتال در روغن زیتون پیدا شده که همانند یک ضد التهاب (ایبوپروفن) و دیگر ضد التهاب ها عمل می کنند .

مطالب پیشنهادی:

آداب صحبت کردن


Image result for ‫آداب صحبت کردن‬‎


صبر کنید و گوش دهید.


وقتی وسط یک بحث جدی هستیم، کنار گذاشتن نظر خودمان و صبر کردن برای شنیدن حرف‌های طرف مقابلمان واقعاً کار سختی است. خیلی اوقات از اینکه کسی به حرف‌هایمان گوش ندهد می‌ترسیم به همین دلیل برای گفتن آنها عجله داریم. چنین رفتاری برعکس رغبت اطرافیان برای شنیدن حرف‌های ما را کمتر می‌کند.


خودتان را مجبور به گوش دادن کنید.


حرف زدنتان را قطع کرده‌اید اما هنوز ذهنتان از همه چیزهایی که می‌خواهید بگویید مغشوش شده است به همین دلیل حرف‌های طرف‌مقابلتان را نمی‌فهمید. متخصصین تکنیکی دارند که خیلی خوب برای مجبور کردن خودمان به گوش دادن عمل می‌کند: بیان کردن حرف طرف‌مقابل با عباراتی دیگر


به پیام‌های غیرکلامی توجه کنید.


بیشتر ارتباط ما با همدیگر در دوستی‌هایمان، چیزی که به زبان می‌آوریم نیست، 


بلکه نحوه به زبان آوردن آن است. ارتباط غیرکلامی زبان بدن شماست، 


لحن صدایتان، ارتباط چشمی‌تان و فاصله‌ای که موقع حرف زدن با کسی حفظ می‌کنید

Image result for ‫آداب صحبت کردن‬‎


. اینکه یاد بگیرید بهتر گفتگو کنید یعنی بفهمید چطور این پیام‌ها را تشخیص داده و حرف‌های طرف‌مقابل را نیز بشنوید. 


خواندن پیام‌های غیرکلامی طرف‌مقابلتان نیازمند زمان و صبر زیاد است اما هر چه بیشتر تمرین کنید، مهارتتان بالاتر خواهد رفت. در زیر به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم


• دست به سینه جلو کسی ایستادن یعنی حالت دفاعی گرفتن.


• برقرار نکردن ارتباط چشمی ممکن است به این معنی باشد که چندان علاقه‌ای به حرفی که می‌زنید ندارید، از چیزی خجالت می‌کشید یا حرف زدن درمورد آن موضوع برایتان سخت است.


• لحن بلندتر و خشن‌تر به این معنی است که فرد شدت بیشتری به گفتگو داده و درگیری احساسی خود را بیشتر کرده است. 


ممکن هم هست که به این دلیل باشد که فرد تصور می‌کند کسی به حرف‌های او گوش نمی‌دهد یا حرف‌هایش را نمی‌فهمد.


• کسی که موقع حرف زدن رویش را از شما برمی‌گرداند ممکن است نشانه عدم علاقه او به حرف زدن با شما باشد.


استفاده از لباس های خاص یا رنگ های تند  فقط مخصوص مهمانی های خصوصی است


فرهنگ مناسب لباس پوشیدن را نهادینه کنیم


Image result for ‫آداب صحبت کردن‬‎

همواره در همه ی کارهای روزمره اصول متین و موقر بودن را رعایت کنیم 


اگر خانواده‌اش با ازدواج شما مخالف بوده‌اند یا به هر دلیلی با آن‌ها دچار مشکل شده‌اید، ناراحتی‌تان را در دل‌تان نگه دارید و آن را به ابزاری برای سرکوفت زدن به همسر‌تان تبدیل نکنید. به او نشان دهید‌، مسئولیت کار هرکسی متوجه خود اوست و نه دیگران و نگذارید که به خاطر اشتباهات دیگران احساس گناه کند. 


روده درازی نکنید ! به صحبت خود پایان دهید قبل از آن که شنودگان به شنیدن خود پایان دهند. 


چیزی که می گویید مهم نیست. نحوه گفتن آن مهم است. 


اگر مجرد هستید, نحوه گفتار شما  تعیین می کند که آیا هیچ وقت ازدواج کنید و اگر متاهل هستید که به همین منوال بمانید. 


قضاوت مردم بر شما از نحوه صحبت تان است. 


ضعف در صحبت شما را در زندگی اجتماعی, کاری و خانوادگی زمین گیر می کند و گفتار جذاب در های موفقیت را بر شما خواهد گشود. 


به جز وقتی که رازی را می گویید, زیر لب صحبت نکنید


صحبت کردن یکنواخت مانند نقاشی سیاه وسفید است.از رنگ های متنوع در گفتار خود استفاده کنید. 


سرعت صحبت را متعادل نگه دارید. 


سرعت زیاد باعث از دست دادن موضوع و سرعت کم باعث گوش نکردن شنودگان می شود. 


روی تیک های گفتاری خود مثل “توجه می کنید؟” و یا ” به عقیده من” کار کنید. 


از ضبط کردن صدا برای پیدا کردن اشکالات گفتاری خود استفاده کنید


. با لب هاد شاد صحبت کنید نه مرده. درست تلفظ  کنید. 


کلمات را درست تلفظ  کنید. 


لحن بد بهترین ایده ها را نابود می کند و لحن خوب عرصه را به بد ترین ایده ها باز می کند. 


گفتار مناسب شما ،را به بهترین شرایط ممکن برای شما می کشاند


تو دماغی صحبت کردن شما را منفی, مرده و بی احساس جلوه می دهد. 


هنگام صحبت از تون بالا شبیه به جیغ استفاده نکنید. 


جویده جویده حرف نزنید. و اگر از کلمات غیر متعارف استفاده می کنید مطمئن شوید صحبت شما برای شنونده مفهوم است. 


آخرین اخبار خبرگزاری های معتبر داخلی و خارجی 


کلمات را درست تلفظ  کنید. 


لحن بد بهترین ایده ها را نابود می کند و لحن خوب عرصه را به بد ترین ایده ها باز می کند. 


گفتار مناسب شما ،را به بهترین شرایط ممکن برای شما می کشاند


مطالب پیشنهادی:

 آداب معاشرت با همکاربدجنس

   آداب میزبانی

 آداب و معاشرت در زندگی

آداب معاشرت با همسایه




 


در کار همسایگان خود تجسس نکنید و در مسائل خصوصی آنان دخالت ننمایید.


برقراری روابط نزدیک و صمیمانه با همسایگان خوب است، ولی این ارتباط اگر بیش از حد باشد، آزاردهنده می‌شود.



در اوقات استراحت همسایگان، با کوبیدن میخ به دیوار، استفاده از جاروبرقی یا ایجاد صداهای مشابه، مزاحم همسایه‌ها نشوید.


از غیبت و بدگویی در مورد سایر همسایه‌ها بپرهیزید.


در محیط‌های آپارتمانی سر و صدا، دویدن، بالا و پایین پریدن بچه‌ها را کنترل کنید.


ابراز همدردی هنگام مشکلات و اعلام آمادگی برای کمک به همسایگان از اصول نزاکت و ادب است.



مطالب پیشنهادی:

 آداب معاشرت با همکاربدجنس

   آداب میزبانی

 آداب و معاشرت در زندگی


آداب معاشرت با همکار



احساسات شخصی را از رابطه تان خارج کنید، نسیت به ترفندهای این اشخاص عکس العمل عاطفی نشان ندهید.


مشخص کنید.

از او بخواهید تمامی انتظارات شما را یادداشت کند، 


یا بهتر از آن خودتان چنین کاری انجام دهید و یک کپی را نزد خودتان نگاه دارید، 


به این ترتیب شما یک مدرک دارید، در این نوشته ها وضوح را رعایت کنید تا بهانه ای به دست فرد ندهید، 


او دیگر نمی تواند بگوید: «نمی دانستم» یا «به خاطر نداشتم چه کار باید می کردم…»


عواقب کار را گوشزد کنید

حتی اگر رئیس این شخص نیستید، باز هم می توانید عواقب این کار را به او گوشزد کنید، 


می توانید تهدید ملایمی کنید، 


مثلا بگویید: «اگر تا این تاریخ این آمار را تحویل ندهی، دیگر مایل نیستم در کارهایت به تو کمکی کنم.


پیگیری کنید

نگذارید این فرد زمان زیادی به حال خودش باشد، 


اگر باید چیزی را به شما تحویل بدهد مدام به او گوشزد کنید تا نتواند با بهانه فراموش کردن کار شما را دچار اختلال کند، 


اگر این فرد تا حد زیادی در روابطش با شما از موذی گری و دروغ استفاده می کند مکالماتتان با او را ضبط کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از خودتان دفاع کنید.



اجازه بدهید این شخص دچار تردید شود

مثبت باشید، از وسوسه بی ادبی پرهیز کنید 


سعی کنید فرد را به سمتی سوق دهید که متوجه خطایش شود و در مورد روش مواجهه اش با افراد دچار تردید شود


برای انجام هیچ کار حساسی به آنها اعتماد نکنید، 


اگر کارفرما هستید این شخص را استخدام نکنید و اگر همکار او هستید سعی کنید از او دوری کنید


، دلیل اصلی این مساله این است که شما هیچ وقت نمی توانید بدانید او چه زمانی احساسات واقعی اش را نسبت به شما نشان خواهد داد، 


اغلب مواقع شما حتی نمی توانید حدس بزنید این احساسات چه هستند، این افراد هرگز روراست نیستند.



در کار همسایگان خود تجسس نکنید و در مسائل خصوصی آنان دخالت ننمایید.


برقراری روابط نزدیک و صمیمانه با همسایگان خوب است، ولی این ارتباط اگر بیش از حد باشد، آزاردهنده می‌شود.


مطالب پیشنهادی:

 آداب و معاشرت در زندگی


آداب میزبانی




همیشه آمادگی مهمان ناخوانده را داشته باشید، پس سخت نگیرید.


آغازکننده گفت‌وگو باشید و جویای احوال شوید، اجازه ندهید سکوت طولانی برقرار شود.


از مطرح‌کردن موضوعاتی که بر سر آنها اختلاف‌نظر وجود دارد، خودداری کنید.


خویشتنداری کرده و مسائل خانوادگی و اختلافات را در حضور مهمان مطرح نکنید.


هنگام پذیرایی، از قیمت میوه‌ها و خوراکی‌ها جلوی مهمان صحبت نکنید.


شایسته نیست میزبان اول برای خودش غذا بکشد.



در حضورمهمان عصبانیت خود را کنترل کنید، چرا که از اعتبار شما کاسته می‌شود.


سر سفره به همه مهمانان به یک چشم نگاه کنید. (به یک نفر توجه خاص نکنید)


هنگام غذا خوردن، اجازه دهید مهمان راحت باشد و از هر غذایی که دوست دارد استفاده کند.


هنگام خداحافظی مهمان را بدرقه کنید و حتی‌الامکان تا قبل از حرکت وی در را نبندید.

مطالب پیشنهادی:

 آداب و معاشرت در زندگی

پای آناناس


مواد:

1 - آرد سفید  300 گرم

2 - پودر قند  50 گرم

3 - روغن صاف  100 گرم

4 - روغن مایع  80 گرم

5 - شهد  45 گرم

6 - شیر  100 میلی لیتر

7 - بیکینگ پودر  1/2 قاشق چای خوری

8 - آناناس (حلقه شده - یک قوطی کوچک)  1 عدد متوسط

9 - پودر قند (برای تزئین)  به میزان لازم

10 - تخم مرغ  4 عدد

11_ شکر  150 گرم

 


شرح و مراحل پخت:



1 - روغن را با پودر قند (50 گرم ) و شکر میزنیم تا صاف و یک دست و کرمی رنگ شود تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه میکنیم تا حدی که کاملا با مواد مخطوط شود میزنیم ( 1 دقیقه ) 


2 - سپس شیر را اضافه کرده و بعداز ان شهد را اضافه میکنیم


3 - آرد را با بیکینک پودر مخلوط کرده و سه بار الک میکنیم و کم کم به مواد اضافه میکنیم و داخل قالب کپسول گذاشته 


4 - سپس مواد را در داخل کپسول ریخته و روی ان یک برش اناناس کامل یا نیمه قرار میدهیم و در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده ایم به مدت 30 الی 35 دقیقه قرار میدهیم.


نکات کلیدی:

میتوانیم سیب را با شکر پخته و بعد استفاده کنیم یا سیب  را رنده کرده با شکر بپزیم. و بعد میتوان از پودر دارچین هم استفاده کرد یا سیب خام را در پودر دارچین و شکر غلطانده و بعد استغاده کرد.

پیشنهاد سرآشپز:

میتوانیم این مواد را در یک قالب گرد 24 سانتی متری درست کنیم که به صورت کیک در میاید


نوش جان❤️

مطالب پیشنهادی:

کاپ کیک فنجانی


مواد:

آرد   4 قاشق غذاخوری

شکر   4 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو   2 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر   1قاشق غذاخوری

تخم مرغ    1عدد

روغن مایع   3قاشق غذاخوری

شیر   5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا مواد خشک را مخلوط و بعد بقیه مواد را میریزیم و خوب بهم میزنیم.

فنجان ها را خوب چرب کنید و از مواد تا نصف فنجان ها را پر کنید.

آب داخل قابلمه میگذاریم تا به جوش بیاید.

آب به اندازه نصف فنجان ها باشه.

فنجان هارا پس از جوش اومدن آب درون قابلمه میذاریم و با دمکنی سر قابلمه رو میپوشونیم و به مدت 15 دقیقه میذاریم تا کاپ کیکها بپزه و در قابلمه رو به هیچ عنوان برنمیداریم.

بعد شعله گاز رو خاموش میکنیم وبعد از 10 دقیقه دیگه درشو برمیداریم تا پف کیکها نخوابه.


نوش جان❤️

مطالب پیشنهادی:

آداب و معاشرت در زندگی


Image result for ‫آداب و معاشرت در زندگی‬‎

آپارتمان نشینی

 از ایجاد سر و صدای زیاد در ساعاتی که اغلب افراد مشغول استراحت می باشند، خودداری کنیم. صدای تلویزیون و دستگاه های پخش موسیقی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که باعث رنجش همسایگان نشویم. از اعضای خانواده خود بخواهیم قوانین آپارتمان نشینی را رعایت کنند.

 


 


ثابت کنید بی نزاکت هستید

آب دهان نیاندازید اغلب مـردها ایـن کـار را بطور ناآگاهانه انجام می دهند. آب دهـان انداختن بسیار زننده بوده و بی شخصیتی فرد را میرساند. هیچگاه آب دهان نیندازید مگر آنکه بخواهید ثابت کنید انسان بی نزاکتی هستید..



 


به دیگران خیره نشوید زل زدن به دیگران و چـشـم چـرانـی نوعی تعرض به دیگران محسوب می گردد. شما که نمی خواهید دیگران فکر کنند شما ادم بی مبالاتی هستید

 

 


سوالات و درخواست های  روزمره و اداب صحیح پاسخگویی

 

آداب ارتباط با خانواده همسر



Image result for ‫آداب ارتباط با خانواده ی همسر‬‎


دختران جوان بدانید مردتان با همه شرایط و نواقص شما کنار می آید مگر غر غرو بودنتان!

باز هم تکرار میکنیم یک شاهزاده با وقار به هیچ وجه احتیاجی به غرغر کردن،جیغ و داد و بدگویی ندارد

 


 



هیچ گاه در جمع خانواده همسر از مردتان انتقاد نکنید و در صورتی که شخص دیگری ازهمسرتان انتقاد نابجایی کرد شما نباید فورا حالت تدافعی بگیرید .مثل یک ملکه موقر و متین بدون کوچکترین تغییر در چهره سرتان را به زیر بیندازید و سکوت کنید. بااین رفتار به طرف مقابل میفهمانید پا از حدش فراتر گذاشته است.



 ارتباط با خانواده همسر در نبود شوهر

زمانی که همسرتان در خانه نیست، به صورت تلفنی و یا حضوری با خانواده همسرتان ارتباط برقرار کنید و جویای حال آن ها شوید.این باعث می شود که خانواده همسر بپذیرند که برادر و یا پسر آن ها دراین ارتباط واسطه نبوده و خود عروسشان تمایل دارد که با آن ها ارتباط برقرار کند.

آن کلمه ی اضافی جادویی را فراموش نکنید :جان،گلم،..

مادر گلم، بیتا جان...

 


خودتان را عزیز کنید

میخواهید عزیز شوید باید همواره از هوش خود استفاده کنید، گاهی وقت خرید کردن هدیه کوچکی برای مادر یا خواهر شوهرتان بخرید و به او مثلا بگویید : به محض دیدن رنگ این روسری یاد شما افتادم و تصور کردم درصورتی که شما این روسری را سر بکنید چقدر زیبا میشوی.

 

 

 

سعی کنید با مادرشوهرتان رابطه مخصوصی ایجاد کنید. زمانی را با همدیگر بگذرانید. اجازه دهید او بفهمد که شما چقدر به نظرات و عقایدش احترام می‌گذارید. مطمئن باشید به حمایت‌های وی نیاز پیدا خواهید کرد

 

 

ارتباط با خواهر شوهر

معمولا مادرها در همه موارد نظر دخترهایشان را جویا می‌شوند؛ بنابراین می‌توان از خواهرشوهر به عنوان مشاور مادرشوهر یاد کرد؛پس وجود یک رابطه خوب بین عروس خانواده و خواهرشوهر در تحکیم پیوند عاطفی‌ای که بین عروس و خانواده شوهر ایجاد می‌شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

مرز بین دخالت و حمایت

مرز بین دخالت و حمایت بسیار باریک است. برای اینکه رابطه بین خواهرشوهر و عروس شکرآب نشود، نباید صحبت‌ها، پیشنهادها و رفتارهایی که به منظور حمایت ارائه می‌شود، دخالت تلقی شود. حمایت و نظارت جنبه مثبت دارد اما دخالت جنبه منفی دارد. هیچ‌کس دوست ندارد دیگری در اموری که مربوط به اوست، دخالت کند اما مشکل زمانی شروع می‌شود که دیگری قصد حمایت از شما را داشته و شما حمایت و کمک او را دخالت تلقی می‌کنید.

 


رابطه با خواهر همسر

احترام مهم‌تر از صمیمیت است

عروس و خواهرشوهر باید مرز بین صمیمیت و احترام را از هم تفکیک و در روابط‌شان آن را رعایت کنند. احترام گذاشتن به یکدیگر در رابطه عروس و خواهرشوهر بیشتر از دوست داشتن و صمیمی شدن اهمیت دارد؛ بنابراین در درجه اول به عقاید، سلیقه ها و تفکرات همدیگر احترام بگذارید. درواقع به جای اینکه صمیمیت و احساسات را در رابطه‌تان تقویت کنید، ابتدا ستون‌های احترام را در رابطه‌تان بنا کنید و بعد اگر توانستید و شرایط به شما اجازه داد با رعایت حد و حدود یکدیگر دوستی‌ها و صمیمیت‌ها را افزایش دهید.

 


 

بهترین مادر شوهر دنیا باشید

  این واقعیت را درک کنید و بپذیرید که شما نمی‌توانید عروس‌تان را تغییر دهید. هرچه بیشتر با او سروکله بزنید، او هم بیشتر خودش را از شما دور نگه‌می‌دارد.

  در موقعیت‌های تنش‌زا سکوت کنید. این موضوع نیاز به کار کردن روی خود دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید این مهارت را کسب کنید. عروس‌تان اصلا دلش نمی‌خواهد از شما بشنود که باید کارها را به‌گونه دیگری انجام بدهد.

 


 

Image result for ‫آداب ارتباط با خانواده ی همسر‬‎


بهترین مادر شوهر دنیا باشید

 کاری پیدا کنید که مورد علاقه هر‌2 نفرتان باشد و با هم انجام بدهید. اگر هر 2 از بولینگ خوش‌تان می‌آید برای تولدش او را به بازی دعوت کنید. اگر هر 2 از هنرمند خاصی خوش‌تان می‌آید با هم به نمایشگاه او بروید. ایجاد وابستگی به چیزی خارج از خانواده باعث می‌شود موضوعی داشته باشید که بتوانید هر بار که همدیگر را می‌بینید درباره آن صحبت کنید.

 



عروس گرامی!

مادر شوهر عزیز!

خواهر شوهر دوست داشتنی!

جاری مهربان!

وقتی در جمع مساله ای مطرح میشود که مرتبط با شما نیست لطف بکنید مثل یک بانو سکوت بکنید و اظهار نظر نفرمایید.شک نداشته باشید حداقل پنجاه درصد مشکلات شما با یکدیگر به خودی خود حل میشود.

 

 مطالب پیشنهادی:

آداب ارتباط با خانواده ی همسر

Image result for ‫آداب ارتباط با خانواده ی همسر‬‎


یک ملکه ی همیشگی باشید

یک تابلوی مثبت و ایده ال از خودتان تهیه کنید ،در نظر بگیرید دوست دارید خانواده ی همسر چه تصور همیشگی از شما داشته باشند .مثلا

موهای همواره سشوار شده و شیک

لباس های همواره شیک و تمیز

چهره ی همواره بشاش

متین و ارام

و....

بسیار آسان است. هر کدام ازین ویژگی ها در شما وجود دارد سعی بر تقویت آن داشته باشید و هر کدام وجود ندارد سعی کنید ادای آن را در بیاورید .شک نکنید بزودی همه ی این ویژگی ها در شما تثبیت میشود.

 

 

ارتباط با خانواده همسر

یادتان باشد ،یادتان باشد، یادتان باشد...

شما ملکه ی همسر خود هستید پس همواره مثل یک ملکه رفتار کنید ،بگذارید مردتان ازینکه مالک شماست به خود ببالد

یک ملکه هیچ احتیاجی به بدگویی ندارد.هیچ گاه عیب و ایراد رفتاری و ... خانواده همسرتان را به وی نگویید نه بخاطر اینکه انها هیچ ایرادی ندارند بلکه بخاطر اینکه شخصیت شما والاتر ازین است که وققتان را به عیب جویی از بقیه اختصاص دهید .هر گاه مردتان نکته ی مثبتی درباره ی خانواده ی خود گفت گارد نگیرید .لبخند بزنید و حرفش را سریعا تایید کنید و مطمئن باشید چیزی را از دست نمیدهید بلکه روز به روز نزد همسرتان عزیزتر میشوید.

امتحان کنید و نتیجه اش را به ما هم بگویید

 

 

ارتباط با خانواده همسر

لطفا مهمانی مشترک برای خانواده همسر و خانواده خودتان برگزار نکنید.

مطمئن باشید ازین مهمانی صمیمیت بیشتر بین دو خانواده نصیبتان نمیشود .

همیشه پیشگیری بهتر از درگیری و درمان است.

 

مطالب پیشنهادی:

اصول سلام احوال پرسی کردن

Image result for ‫سلام‬‎



سلام کردن ساده ترین و در عین حال یکی از مهم ترین اصول روابط اجتماعی ست ، به شکلی که اگر شما یک روز مثلا به علت مشغولیت فکری به اطرافیان و یا همکارتان سلام نکنید یا سرد سلام کنید مطمئن باشید وی بدترین برداشت را ازین کار شما میکند پس تحت هر شرایطی هستید سلام کردن را جدی بگیرید.

سلام بلند و رسا بعلاوه ی لبخند یکی از نشانه های یک انسان مودب و با فرهنگ است.

 


بهتر است هنگام سلام کردن اندکی حتی چند ثانیه بایستید ،در چشمان طرف مقابلتان نگاه کنید و واضح و رسا سلام و احوال پرسی کنید به این فکر نکنید که وقتتان اندک است یا دیرتان شده است ، این کار شاید ١٠ ثانیه از وقت شما را بگیرد ولی فرد مقابلتان تا پایان عمر تحت تاثیر فرهنگ و ادب شاهزاده وار شما قرار میگیرد.

 

 

چگونه بین سلام علیک خودمونی و رسمی افتراق قائل بشیم؟

در سلام علیک رسمی شما باید عبارت و کلماتی که انتخاب میکنید متناسب با نوع رابطه ی شما و فرد مقابلتون باشه ولی در کل با یک ترفند ساده شما میتوانید بدون هل شدن با همکار، مدیر یا همسایتان سلام و علیک داشته باشید کافیه فقط در پایان جملات متداول نام یا عنوان طرف مقابل را ذکر کنید . مثلا سلام جناب مدیر ... یا حال شما چطور است خانم منشی

 

مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری 

آداب و معاشرت را به فرزندانتان یاد بدهید

Image result for ‫آداب و معاشرت را به فرزندانتان‬‎


- هر روز و در همه ی موارداز 'کلمه ی جادویی 'لطفا' استفاده کنید ،با این کار دستورتان تبدیل به درخواست میشود . این لحن بهترین راه درخواست از نوجوانی است که برای همه ی چیز میخواد بحث کند ، بعد از مدتی متوجه میشوید که لحن نوجوان لجوج شما هم کم کم عوض میشود وگارد او باز تر میشود.


- هر بار که به فرزندتان سلام میکنید ،لبخند بزنید با این کار لبخند زدن به عنوان بخشی از اداب و اصول سلام کردن برای وی جا می افتد . این کا را امتحان کنید و بزودی منتظر زیاد شدن احترام فرزندتان نسبت به خود باشید.


- یکی از معیار های سنجش موفقیت یک پدر و مادر،از توجه به نحوه پوشش مرتب و نظافت  و ادب کودکشان است.توجه به کودکان ،تمیز بودن لباس و نوع رنگ انتخابی  و نحوه رفتار یک فرزند معرف  ونماد تربیتی و کلاس فرهنگی  یک خانواده است.


مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

آداب معاشرت: نه گفتن یا دادن جواب منفی مودبانه



Image result for ‫نه گفتن‬‎


عبارت ساده ی' نه متشکرم' را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید ، در فرهنگ ما دادن جواب منفیِ توام با ادب یکی از معضلات و مشکلات بسیاری از افراد است .

اکثر مردم وقتی میخواهند جواب منفی بدهند با حالتی بی ثبات و مردد اینکار را میکنند.

در ذیل به راهکارهایی اشاره میکنم که در عین بانزاکت بودن بتوانید جواب منفی موثری بدهید


راهکار١

تا ده بشمارید_از طرف مقابل بخواهید چند دقیقه به شما فرصت فکر کردن و مشورت کردن بدهد ،با این کار چند هدف را دنبال میکنید هم فرصت سنجیدن موضوع را پیدا میکنید و هم به طرف مقابل میفهمانید که جواب شما ممکن است منفی باشد و وی را برای پذیرش جواب منفی احتمالی آماده میکند

 



راهکار٢

نه گفتن را با اظهار نظر مثبت همراه کنید_ نه ولی ازینکه چنین پیشنهادی دادید متشکرم.چنین جمله ای نشان دهنده ی قدردانی از ملاحظات فرد مقابل است.

 



راهکار٣

دوپهلو حرف نزنید_فکر نکنید اگر جواب منفی میدهید مقصر هستید ،پس مِن ومِن نکنید مثلا نگویید فکر نمیکنم بتوانم یا احتمالا نمیتوانم، این جور پاسخ دادن نشان میدهد که هنوز تصمیم نگرفته اید و باعث میشود طرف مقابل به متقاعد کردنتان ادامه بدهد و باعث طولانی شدن بحث و احتمالا ناراحتی طرفین شود.




راهکار٤

در رابه روی درخواست های آینده باز نکنید_یا از پیشنهادی استقبال کنید یا جواب قاطع نه بدهید


مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

 

آداب و معاشرت در مهمانی های رسمی


در مهمانی های رسمی هنگام صرف غذا بهتر است از همان غذایی که در دسترستان است و ان هم به مقدار کم بخورید ،خم شدن روی میز شام برای برداشتن دیس پلوی ان سوی میز یا درخواست مکرر از اطرافیان برای رساندن سایر غذاها به شما کار پسندیده ای نیست.


همیشه و در همه شرایط با ادب و متانت رفتار کنید و بدانید ادب سلاحی است که در همه ی بحث ها پیروز است، حتی اگر حق باشما نباشد وقتی ادب را رعایت کنید اطرافیان حق را به شما میدهند... این نکته را حتی اگر شده یک بار انجام دهید و از نتیجه اش شگفت زده شوید.


وقتی دو نفر درباره موضوعی صحبت میکنند و شما صدای انها را میشنوید اصلا درباره ی بحث ها اظهار نظر نکنید حتی اگر درباره ان موضوع ده ها کتاب نوشته اید!  

درصورتی هم که از شما نظر خواستند جوری وانمود کنید که اصلا متوجه موضوع بحث آنها نشده اید و ازشان بخواهید برای شما درباره ان توضیح دهند.


نوشیدنی که به شما تعارف میشود را با یک دست وبه آهستگی بلند کنید .بعد ازتشکر کردن بلافاصله شروع به نوشیدن نکنید، نوشیدنی را کم کم و با طمأنینه بنوشید، بگذارید مقداری از آن نوشیدنی در لیوان باقی بماند در غیر این صورت باعث ایجاد صدایی نابهنجار از نی شما میشود.

خواستید سرفه کنید بینی تان را بگیرید، سرتان را به چپ یا راست در امتداد شانه تان بچرخانید و با دستمال کاغذی یا دستمال جیبی بینی و دهانتان را بپوشانید .


زمانی که برای صرف غذا سر میز نشسته اید، باید منتظر بمانید تا تمام میهمانان کاملا سر جایشان بنشینند .همه افراد باید در یک زمان شروع به صرف غذا کنند. هرگز شما قبل از سایرین شروع به صرف غذا نکنید.


اگر گروهی از دوستان یا اقوام در گوشه ای خلوت کرده اند و مشغول صحبت با یکدیگر هستند، به هیچ عنوان در کنار ایشان توقف نداشته باشید مگر از شما دعوت شود تا به جمع ایشان بپیوندید.


پس ازینکه فردی توسط یک دوست به شما معرفی میگردد شما درحالی که تبسم به لب دارید بگویید :

از دیدار شما بسیار خوشحالم

دیدار شما سعادتی بود

این آشنایی را به فال نیک می گیرم

خیلی دوست داشتم با شما زود تر از این آشنا می شدم

خوش وقتم

آشنایی با شما باعث افتخار من است

مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آداب و معاشرت مخصوص آقایان


در محل هایی که پستی وبلندی دارد و ناهموار است همواره دست همسرتان را در دست بگیرید و جلوتر از او حرکت کنید. با این کار حس اعتماد به نفس عمیقی به ملکه ی خود هدیه میدهید.


همیشه در را برای همسرتان باز کنید

این شـایـد مـهـمتـرین قـانون آداب مـعـاشرت برای مردان باشد. خواه همسرتان در حـین ورود بـه خودرو شما ، رستوران، باشگاه و یا هر جای در دار باشد، باید همیشه در را برایش باز نگاه دارید تا او عبور کند. هرگاه چندین در وجود داشت یک به یک آنها را برایش بگشایید.


کمک کنید بانوی شما کت، مانتو یا بارانی اش را بپوشد.این کار را خصوصا در جمع با حوصله و علاقه انجام دهید.


در رستوران و مجامع عمومی ، هنگام نشستن به او کمک کنید.

هرگاه او خـواسـت کنـار شـما بـنـشیـند، با بیرون کشیدن صندلی و بازگرداندن آن به سمت جلو ( الـبـته وقـتـی وی کاملاً روی صندلی نشست) به او در نشستن روی صندلی کمک کنید.


 در اجتماعات و میهمانی ها ، نیازهای بانوی خود را جویا شوید.

این عمل کـمـک زیـادی به متشخص بودن شما می کند. هنگامی که در اجتماعات حضور دارید ، هـمـواره از وی بـپرسید که آیا نـوشیـدنـی یـا غـذا میل دارد که برایش بیاورید. به او نـشـان دهـیـد کـه بـه آسـایـش و نیازهای وی اهمیت می دهید.


وقتی همراه نامزدتان به رستوران میروید,پس از ورود به رستوران  در در آوردن پالتـو یا مانتو و گرفتن چتر و ... به خانم کمک کنید و آن را به محل مخصوص تحویل دهید در پایـان صرف غذا وقتی خانمتان از جای خود بلند شد، شما بلند شده و به خانم خود کمک کنید ،صندلی را عقب کشیده تا بتواند بیرون بیاید.


آداب و معاشرت مخصوص خانم ها


به سان یک پرنسس به پوست خود اهمیت بدهید همیشه مرطوب کننده مناسب پوستتان همراهتان باشد آن را در جعبه شیک و مجللی قرار دهید تا هر وقت آن را از جعبه در می اورید از احترامی که برای خودتان قائل شده اید لذت ببرید.


یک ملکه هیچگاه بدگویی پادشاهش رادر جمعی که دوست و دشمن هستند ،نمیکند حتی اگر مردش خونخوار ترین پادشاه جهان باشد

یادتان باشد یک ملکه تا زمانی عزت و احترام دارد که پادشاه مقتدر و محترم باشد.


رفتار و منشتون رو مثل یک ملکه مقتدر کنید ، یادتون باشه ملکه نیازی به جیغ و داد... اصرار بی مورد...نق و غز زدن نداره... ارام باشید و با مرد زندگیتون به سان یک پادشاه قدرتمند رفتار کنید.


وای من چقدر شکم اوردم...

وای چقدر پوستم خشک شده...

وای و وای...

مردان کلی نگرندو عاشق بانوان دارای اعتماد به نفس بالا میشوند و انها را میستایند ،پس مثل یک ملکه رفتار کنید همیشه اراسته و پاکیزه باشید ،نقایصی که به نظرتان می اید را در ذهنتان نگه دارید و سر فرصت برای رفع انها اقدام کنید.


همیشه خانم ها مقدم نیستند!

در موارد زیر اقایان باید جلوتر از خانمها حرکت کنند:

عبور از درهای چرخان برای تنظیم در، عبور از درهای فنری برای نگه داشتن در، خروج از جاهای شلوغ برای باز کردن راه.


هیج چیز به اندازه ی ادب و متانت به شخصیت شما پرستیژ نمیدهد.

اطرافیانتان را با ادب فوق العاده و متانت پرنسس گونه ی خود شگفت زده کنید.


اعتماد به نفس توام با متانت جلوه ای پرنسس گونه به شما میبخشد همواره : صاف بایستید، گردن خود را راست نگه دارید، لب های خود را روی هم بگذارید( دهانتان هنگام راه رفتن باز نباشد) ، با صدایی آرام ولی رسا صحبت کنید ...


در حضور خانواده ی همسر ،احترامی اغراق شده و بیش از حد برای مرد خود قائل شوید ، وقتی در جمعی نشسته اید و همسرتان وارد میشود تمام قد بایستید و تا زمانی که همسرتان ننشسته سرپا باشید . با این کار شما همسرتان بیش از پیش به ملکه بودن شما پی میبرد

برای اینکه یک ملکه ی مقتدر و البته محبوب باشید سیاست گذاری رفتارتان با خانواده ی همسر را به دقت و با فکر انجام دهید . با مادر شوهرتان چنان رفتار کنید که اطرافیان تصور کنند شما وی را از همسرتان بیشتر دوست دارید . در هر دیدار یک درجه محبتتان را به وی بیشتر ابراز کنید مثلا اینبار علاوه بر روبوسی کردن دست او را در دو دستتان بگیرید و اندکی فشار دهید.

مطالب پیشنهادی:

فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات آن

زندگی در یک محیط آپارتمانی

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آداب و معاشرت در مهمانی


اگر برای اولین‌بار به منزل کسی می‌روید، بهتر است دست خالی نروید و با توجه به شرایط میزبان و در حد توان، هدیه‌ای ببرید.



در طول مهمانی چندین بار از زحمات و تلاش میزبان با صدای بلند تشکر کنید ، هنگام خداحافظی این تشکر را کمی طولانی تر و تشریفاتی تر بکنید و حتما روز بعد در یک تماس کوتاه به میزبان بگویید صرفا برای تشکر از زحماتش در مهمانی زنگ زده اید


شنونده خوبی باشید:

در معاشرت ها مرتب از خود تعریف و تمجید نکنید و همانقدر که صحبت میکنید به طرف مقابل هم فرصت حرف زدن بدهیم در یک کلام شنونده ی خوبی باشید.



میز غذا:

بعد از صرف غذا در مهمانی یا رستوران پس از بلند شدن حتما صندلی را به جای اولش برگردانید.


اگر در یک مهمانی یا جایی هستید که با کسی، تازه روبه‌رو شده‌اید، بهتر است از پیش کشیدن بعضی موضوعات خودداری کنید. صحبت کردن در مورد وضعیت بد سلامت یا رابطه بدتان با کسی، شغل بد و رئیس بداخلاقتان، یا زبان خاصی که فقط شما و یک نفر دیگر از آن سر درمی‌آورد یا هر چیز دیگری که انرژی مثبت جو را از بین می‌برد، موضوعاتی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید


تاهنگامی که صاحبخانه(خانم یا آقای میزبان) شما را به پای میز غذا(سفره) دعوت نکرده است از نشستن صرف نظر کنید. بهتر است که در میهمانی ها تا زمانی که خانم صاحبخانه و دیگر خانم ها شروع به خوردن غذا نکرده اند آقایان از خوردن جلوگیری کنند.


تعویض کارد و چنگال یا قاشق چنگال در دستان کار پسندیده ای نیست سعی کنید هنگام برش غذا بر بشقاب تان تسلط کافی داشته باشید.


سر میز غذا یک دستمال را چهارتا کرده و کنار بشقاب خود قرار دهید و درصورت لزوم به همان صورت چهار تا با ضربات آهسته اطراف دهان خود را تمیز کنید ،هرگز دستمال خودتان را مچاله نکنید.


وقتی برای بار اول منزل کسی مهمان میشوید اصلا به در و دیوار و وسایل خیره نشوید  ، مسیر مستقیمی را انتخاب کنید و نگاهتان را نچرخانید.



وقتی برای اولین بار با شخصی قرار ناهار یا شام میگذارید حتما قبل رفتن به رستوران کمی غذا بخورید تا در قرار اول با ولع غذا نخورید.



میزبان نباید درباره قیمت لوازم مصرفی جهت پذیرایی صحبتی بکند یا گاه و بی گاه از گرانی ناله کند.




اصلا نیازی نیست پس از تبریک به دوستتان بابت اجناس جدیدی که خریده قیمت انرا هم بپرسید . یک لبخند ملیح و یک مبارک باشد کافیست.


در مهمانی های رسمی هنگام صرف غذا بهتر است از همان غذایی که در دسترستان است و ان هم به مقدار کم بخورید ،خم شدن روی میز شام برای برداشتن دیس پلوی ان سوی میز یا درخواست مکرر از اطرافیان برای رساندن سایر غذاها به شما کار پسندیده ای نیست.



وقتی دو نفر درباره موضوعی صحبت میکنند و شما صدای انها را میشنوید اصلا درباره ی بحث ها اظهار نظر نکنید حتی اگر درباره ان موضوع ده ها کتاب نوشته اید!  

درصورتی هم که از شما نظر خواستند جوری وانمود کنید که اصلا متوجه موضوع بحث آنها نشده اید و ازشان بخواهید برای شما درباره ان توضیح دهند.


مطالب پیشنهادی:

فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات آن

زندگی در یک محیط آپارتمانی

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آداب و معاشرت


اگر برای اولین‌بار به منزل کسی می‌روید، بهتر است دست خالی نروید و با توجه به شرایط میزبان و در حد توان، هدیه‌ای ببرید.



مهمانی:

در طول مهمانی چندین بار از زحمات و تلاش میزبان با صدای بلند تشکر کنید ، هنگام خداحافظی این تشکر را کمی طولانی تر و تشریفاتی تر بکنید و حتما روز بعد در یک تماس کوتاه به میزبان بگویید صرفا برای تشکر از زحماتش در مهمانی زنگ زده اید



شنونده خوبی باشید:

در معاشرت ها مرتب از خود تعریف و تمجید نکنید و همانقدر که صحبت میکنید به طرف مقابل هم فرصت حرف زدن بدهیم در یک کلام شنونده ی خوبی باشید.


میز غذا:

بعد از صرف غذا در مهمانی یا رستوران پس از بلند شدن حتما صندلی را به جای اولش برگردانید.


اگر در یک مهمانی یا جایی هستید که با کسی، تازه روبه‌رو شده‌اید، بهتر است از پیش کشیدن بعضی موضوعات خودداری کنید. صحبت کردن در مورد وضعیت بد سلامت یا رابطه بدتان با کسی، شغل بد و رئیس بداخلاقتان، یا زبان خاصی که فقط شما و یک نفر دیگر از آن سر درمی‌آورد یا هر چیز دیگری که انرژی مثبت جو را از بین می‌برد، موضوعاتی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید


مطالب پیشنهادی:

در مهمانی باکلاس رفتار کنید

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری!

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آداب زندگی در آپارتمان

فرهنگ و آداب آپارتمان نشینی را بدانیم

در مهمانی باکلاس رفتار کنید


Image result for ‫آداب مهمانی رفتن‬‎


برای  میزبانی بهتر لباس رسمی باشد هر چقدر لباس استین بلند تر رسمی تر است.


قصد ترک مجلس با اقا است و خانم ها تنها با اشاره برای جلب موافقت اقا قصد ترک مجلس را می دهند.


به هنگام ورود این خانم است که محل  نشستن دسته جمعی را مشخص می کند  مگر انکه محل و یا نحوه ی نشستن مهمانها این اجازه را ندهد.

Image result for ‫آداب مهمانی رفتن‬‎

محل نشستن خانم بهتر است نزدیک خانم دیگر باشد این حرکت فوق العاده متانت نما است.


ازبچه های دوقلو نپرسید شما دو قلو هستید کدامتان بزرگتر است و ...


حرف ها و جوک های بی ادبی شدیدا از متانت شما میکاهد


.مثل بمب گذار ها از وقت نشستن به ساعت نگاه نکنید.


طوری بنشینید که ساعت گویا برای شما مهم نیست و وطوری رفتار کنید که قصد زیاد ماندن ندارید.


سر ظهر صبح زود و شب دیر هنگام به مهمانی  نروید.


با کلاس تمام باشید ولی افاده و غرور را فراموش کنید.


ندانسته حرف نزنید میوه را نیاورده مثلا نگویید من فقط سیب می خورم.شاید میزبان سیب نداشته باشد!


در جایی که مهمان هستید خانه گردی نکنید


مطالب پیشنهادی:

فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات آن

زندگی در یک محیط آپارتمانی

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

آموزش آداب معاشرت به فرزندان


Image result for ‫آموزش اداب به فرزندان‬‎



الگوی فرزندتان باشید


اگر می خواهید فرزندتان شما را الگوی خود قرار بدهد، سعی کنید الگوی مناسبی برای او باشید. 


در این زمینه نه کلام، بلکه طرز رفتارتان اهمیت دارد


 پس اولین گام برای داشتن فرزند مبادی آداب این است که خودتان مبادی آداب باشید


عبارات مودبانه را آموزش بدهید


پنج عبارت باید جزو اولین کلماتی باشد که به بچه ها می آموزید. 


از این عبارات از شش ماهگی، هنگام صحبت با بچه ها، استفاده کنید. 


وقتی کودک نوپا یا خردسال سعی در قاپیدن شیئی از دست شما دارد، آن را در دست نگه دارید و از او بخواهید مودبانه آن را از شما بخواهد


. به او بگویید که: «بگو، لطفاً مامان». 

یا برای خردسالان جمله کامل را به کار برده و بگویید: «بگو، لطفاً به من یک کیک بده.» پنج عبارت اصلی عبارت است از «متشکرم»، «لطفاً»، «ممکن است»، «معذرت می خواهم» یا «نه متشکرم» 

هیچ استثنایی برای به کار نبردن آنها قبول نکنید.



رفتار قابل قبول را تشویق کنید


بچه ها عاشق تشویق و تحسین هستند، به خصوص اگر از طرف پدر و مادر یا کسی باشد که دوست شان دارند. 


بیشتر اوقات پدر و مادر فقط در قبال رفتارهای نامقبول فرزندشان از خود واکنش نشان می دهند 


و موفقیت ها و اعمال مثبت آنان را به طور کامل نادیده می گیرند


 اینکار ممکن است با نتیجه معکوس همراه باشد. به هر حال، بچه ها به توجه نیاز دارند و این احتیاج را حتی اگر شده با انجام کارهای بد برآورده می کنند.


مطالب پیشنهادی:

آداب آسانسور سواری!

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

15 درس زندگی که در هیچ مدرسه ای یاد نمی دهند!

قوانین آپارتمان نشینی و شارژ ساختمان 

فرهنگ و آداب آپارتمان نشینی را بدانیم

توصیه های کاربردی در آپارتمان نشینی

آداب آسانسور سواری!

Image result for ‫آسانسور سواری‬‎


ایمنی آسانسورها معمولاً جدی گرفته نمی‌شود. دلیل صحت این ادعا، قرارگیری حوادث آسانسور در گروه ده سانحه پر تکرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی طی یک دهه اخیر است.

آسانسور 

در نظر اغلب افراد، کار کردن آسانسور دلیل ایمنی آن است و اگر هم کار نکند، باید برای تعمیر آن اقدام کرد. در این شرایط، ایمنی فراموش می‌شود و ضرورت بازدیدهای دوره‌ای از کارکرد مکانیکی، فیزیکی و الکترونیکی آسانسورها امری غریب به نظر می‌رسد!

آسانسورها در اماکن مسکونی و آپارتمان‌ها، جزو مشاعات ساختمان محسوب می‌شوند و رسیدگی به امور آن‌ها، بر عهده مدیر ساختمان است. به دلایل فنی و فرهنگی و البته اقتصادی، به ایمنی آسانسورها توجه نمی‌شود و این وسایل کاربردی، خطری در کمین جان و سلامت کاربران شان است.

ضعف ایمنی در آسانسورها فقط به مسائل فنی آن‌ها بازنمی‌گردد و برخی بی‌توجهی‌های ناشی از کمبود آگاهی‌های ایمنی و نارسایی‌های فرهنگی و رفتاری نیز در این حوزه موثرند. اگر هر روز از آسانسور محل سکونت یا کار خود استفاده می‌کنید و فقط کار کردن آن برایتان مهم است تا مجبور نباشید از پله‌ها بالا و پایین بروید، بدانید که غفلت می‌کنید. ایمنی آسانسور از کار کردن آن مهم‌تر است، همان‌طور که قدرت ترمزگیری خودرو از توان شتاب‌گیری آن مهم‌تر است.


Image result for ‫آسانسور سواری‬‎


ایمنی آسانسورها

آسانسورهای مدرن، ایمن‌تر هستند ولی در اغلب آسانسورهای قدیمی از ایمنی خبری نیست، مگر این که برای افزایش ایمنی، بازسازی و تجهیز شده باشند. آسانسورها باید مجهز به قفل ضد سقوط باشند.

این وسیله ابزاری مکانیکی و ساده است که می‌توان آن را به کابین آسانسورها اضافه کرد. داشتن زنگ خطر برای درخواست کمک در صورت محبوس شدن، برق اضطراری و زنگ خطر اضافه بار نیز برای آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری ضروری است. بخشی از حوادث سقوط آسانسور به دلیل اضافه‌وزن و ظرفیت است. گاهی تمام مهمانان یک واحد مسکونی، به صورت دسته‌جمعی داخل آسانسور می‌شوند و نداشتن هشدار ظرفیت، حادثه‌ای تلخ به بار می‌آورد.

پیش از سوار شدن به آسانسور، دقت کنید اتاقک آن جلوی رویتان باشد! بخشی از حوادث آسانسور از سوار شدن با عجله و سقوط به چاه آسانسور به دلیل حاضر نبودن اتاقک آن در محل باز شدن درهاست.


هزینه‌های ایمنی

سرویس‌های دوره‌ای آسانسورها از سوی افراد مجاز، تضمینی بر رعایت حداقل ایمنی در کارکرد آن‌هاست. فواصل سرویس‌های دوره‌ای از سوی کارخانه سازنده تعیین و در دفترچه‌های مشخصات فنی آسانسورها ذکر می‌شود. با این حال، در اغلب اماکن مسکونی به دلیل هزینه‌بر بودن سرویس دوره‌ای که ضروری و حیاتی هم هست، به فراموشی سپرده می‌شود.


مراقب باشید

پیش از سوار شدن به آسانسور، دقت کنید اتاقک آن جلوی رویتان باشد! بخشی از حوادث آسانسور از سوار شدن با عجله و سقوط به چاه آسانسور به دلیل حاضر نبودن اتاقک آن در محل باز شدن درهاست.

هرگز اجازه ندهید کودکان با آسانسور بازی کنند. همچنین اجازه ندهید به تنهایی سوار آسانسور شوند. حمل بار و اجسام سنگین با آسانسور، با خطر تجاوز از ظرفیت وزنی مجاز همراه است. همچنین در صورتی که در ساختمان تنها هستید، از آسانسور استفاده نکنید.

هنگام شست‌وشوی راه‌پله‌ها مراقب باشید که آب و مواد شوینده به چاه آسانسور نفوذ نکند. این کار علاوه بر ایجاد مشکل برای کارکرد فنی آسانسور و احتمال اتصالی در سیم‌های کنترلی و الکترونیکی، با خطر فرسودگی تدریجی سطوح قطعات متحرک بر اثر خوردگی توسط مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها همراه است.

آسانسور 

وقتی همه‌جا تاریک می‌شود!

اگر در آسانسور گیر افتادید و محبوس شدید، خونسردی خود را حفظ کنید. در اتاقک آسانسور، جریان هوای کافی برای تنفس وجود دارد و نباید در این باره نگران شد. از زنگ خطر استفاده کنید و اگر کار نکرد یا اصلاً موجود نبود، با تلفن همراه با دیگرانی که در ساختمان هستند تماس بگیرید. اگر هیچ راهی برای تماس با دیگران نداشتید، فریاد بزنید، به در بکوبید و کمک بخواهید، اما بالا و پایین نپرید و خود را به در و دیواره‌ها نکوبید.

گاهی از آسانسور استفاده نکنید!

هنگام بروز آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند و آپارتمان‌ها، استفاده از آسانسور برای پایین آمدن و فرار کردن با خطر مسمومیت و مرگ با گازهای سمی همراه است.

چاه آسانسور در این مواقع، در نقش هواکش گازهای سمی و دود ناشی از احتراق عمل می‌کند و متأسفانه حریق ساختمان‌های بلندمرتبه، به دلیل ضعف آگاهی عمومی، تلفات جانی را هم در پی دارد. ساختمان‌های بلندمرتبه باید به پله‌های فرار اضطراری مجهز باشند و در صورت نبود این تجهیزات، باید فقط از راه‌پله‌ها برای خروج استفاده شود.

آداب آسانسور سواری!

آسانسورها جزو اماکن وقوع جرم محسوب می‌شوند. در ساختمان‌های خلوت که برای کار خاصی به آن‌ها مراجعه می‌کنید، درباره استفاده از آسانسور مراقب باشید یا حتی‌الامکان کنار دکمه‌های کنترلی بایستید.

در صورت مشکوک شدن به کسی در اتاقک آسانسور، به همراه فرد دیگری در یکی از طبقات از آسانسور خارج شوید.

آسانسورهای شلوغ و پرتردد اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها و حتی اماکن تجاری نظیر شرکت‌ها، می‌تواند به محلی مناسب برای فعالیت جیب‌برها تبدیل شود.

نزدیکی فیزیکی افراد به یکدیگر در اتاقک آسانسور به جیب‌برها اجازه می‌دهد تا پنهان از چشم حاضران و حتی دوربین‌های مداربسته، به دزدی بپردازند. پس مراقب وسایل و جیب خود باشید.

آداب و اصول آسانسور سواری


Image result for ‫آسانسور‬‎


آسانسور یک وسیله نقلیه عمومی است و استفاده از آن، آداب و اصولی دارد:


کشیدن در آسانسور در مواقعی که هنوز کابین در طبقه توقف نکرده، فایده دیگری جز خرابی قفل در به مرور زمان ندارد. 


فشردن مکرر دکمه آسانسور هم موجب نمی‌شود که کابین زود‌تر از راه برسد. 


اگر خیلی عجله دارید، بهتر است از پله‌ها استفاده کنید. خصوصاً اگر می‌خواهید یکی‌دو طبقه تردد کنید، استفاده از آسانسور منطقی نیست. 



متوقف کردن کابین در یکی‌دو طبقه اول، وقت دیگران را می‌گیرد و در عین حال ما را از یک ورزش کوتاه محروم می‌کند.


زمانی‌ که وارد آسانسور شدیم، ادب حکم می‌کند بگذاریم کسی که جلو‌تر است، زود‌تر دکمه طبقه مورد نظرش را بزند. 


رعایت حال معلولان، جانبازان، سالمندان، خانم‌ها و کودکان هم البته ضروری است. 


اگر در‌ها دارند بسته می‌شوند و ناگهان کسی دوان‌دوان از راه می‌رسد، اخلاق حکم می‌کند که دکمه گشودن در را بزنیم تا او هم بتواند سوار شود. 


قطعاً اگر خودمان جای دونده باشیم، انتظار داریم که آسانسورسوار‌ها در را برایمان باز کنند. 


*آسانسور یک وسیله عمومی است. 

Image result for ‫آسانسور سواری‬‎
اگر از خرید آمده‌ایم و بار زیادی به همراه داریم، با وارد شدن به کابینی که مسافر دارد، دیگران را آزار ندهیم و سعی کنیم از یک آسانسور خالی استفاده کنیم. 

*هرگز نباید کابین را برای رسیدن همراهانمان متوقف نگاه‌داریم. 

آسانسور، هواپیما نیست که اگر از آن‌جا بمانیم، زیان فراوانی داشته باشد. 

لطیفه

Image result for ‫جوک‬‎


مرد : ماشاءالله عزیزم خونه تمیز و مرتبه

انشاءالله تلگرام قطع شده؟






زن : نه والا ، شارژر گوشی رو گم کردم ،

مجبور شدم خونه رو تمیز کنم تا پیداش کنم 

جوک

Image result for ‫جوک‬‎


از یه زنه پرسیدن پسرت چه کاره است؟

میگه؛ نمیدونم والا خودش چند روزی رفته زیر پتو با موبایلش بازی میکنه میگه مدیر گروه شده


 والا ما که از حقوقش خبر نداریم,

خداراشکر که رفته سرکار

تأزه میگه 50نفر زیر دستشه

اعتیاد به غذا




t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


 1. وقتی فرد با خوراکی های خاص روبرو می شود نمی تواند جلوی خودش را بگیرد و خیلی بیشتر از حد معمول می خورد. 


2. فرد در حالتی که گرسنه نیست همچنان به خوردن ادامه داده و به خودش می گوید چرا سیر نمی شوم؟!


3. پیش از شروع رژیم به مشاور می گویند که نمی توانند از بک یا چند غذای خاص بگذرند. 


4. فرد در صورت نبود بعضی غذاها یا خوراکی های خاص در منزل یا محیط کار استرس می گیرد و برای تهیه آن حاضر است خودش را به زحمت بیندازد. 


5. فرد بعضی غذاهای خاص را به ورزش، خانواده، تفریح و... ترجیح می دهد


6. از خوردن بعضی خوراکی ها در جمع پرهیز کرده چون نمی تواند جلوی خودش را بگیرد و پرخوری می کند و سپس دچار احساس گناه می شود. 


7. احساس افسردگی یا تنفر یا اضطراب که به نوعی با خوردن رابطه


قید قند و شکرهای پنهان را بزنید!


شکر از آن موادی است که مصرف مداومش منجر به سوء‌مصرف می‌شود، زیرا ما میلی ذاتی به مواد شیرین داریم و حتی از همان سال‌های بچگی یاد می‌گیریم که از غذاها و خوراکی‌های شیرین برای خود‌درمانی (پایین رفتن فشارخون، درمان اضطراب و...) استفاده کنیم. 


#قند در خوراکی‌های فراوری شده فراوان و البته پنهان است؛ حتی آنهایی که طعم شیرین ندارند؛ از سس‌های کچاپ و باربیکیو گرفته تا سس روی سالاد، نان و حتی چیپس! بنابراین باید برچسب غذایی خوراکی‌ها را خوب نگاه کنید و به دنبال اسم‌های مستعار شکر بگردید؛ مثل کنسانتره آبمیوه و نیز تمام کلماتی که با «اوز» تمام می‌شود؛ مثل فروکتوز یا دکستروز.


قطع مصرف این مواد، شکر زیادی را از رژیم غذایی روزانه شما حذف خواهد کرد. به این ترتیب، بعد از چند هفته، کمتر دلتان هوس نوشابه می‌کند و دسرهای مورد علاقه‌تان کم‌شیرین‌تر از همیشه خواهد بود و این همان نقطه آغازی است که شما به آن نیاز دارید. میل به شیرینی‌خوری با خوردن شیرینی بیشتر و بیشتر می‌شود اما شما همیشه می‌توانید با کمتر کردن مصرف شکر، این میل را کاهش دهید.


 گوش به زنگ باشید!

 مغز دارای یک حافظه کوتاه‌مدت است که وقتی بعد از پاک شدن، دوباره می‌خواهید غذای مورد علاقه‌تان را- که به آن اعتیاد داشته‌اید- امتحان کنید، به طور بالقوه واکنش‌های هیجانی‌تری از خود بروز می‌دهد. البته این عکس‌العمل هیجانی در برخی مردم اتفاق نمی‌افتد و علتش این است که اعتیاد این افراد به غذا کمتر است؛ بنابراین بهتر است در حاشیه امنیت بمانید و تا مدتی دور غذاهایی که به آنها اعتیاد داشته‌اید را خط بکشید. 


برای اینکه همیشه یادتان بماند در دوره بازدرمانی هستید و مغز معتادتان هنوز نیاز به کنترل شدن دارد، یک یادآور بصری برای خود درست کنید؛ مثلا یک دستبند که رویش نوشته باشد شما در دوره ترک قرار دارید. وقتی دست‌تان را دراز می‌کنید که یک شیرینی یا چیپس بردارید، نوشته روی دستبند به شما یادآور می‌شود که از خط قرمز رد نشوید. مطمئن باشید که فقط با تمرین و تکرار است که کارتان راحت‌تر خواهد شد.


مطالب پیشنهادی:

توصیه هایی جهت کاهش وزن



1- در ظرف غذای خود از همان ابتدا مقدار کمی غذا بریزید.


2- شش وعده غذایی کوچک در طول روز مصرف کنید. 


3- ترجیحاً قبل از صرف وعده غذایی، برای کاهش اشتها از سبزیجات استفاده کنید.


4- مصرف ماست کم چرب: کلسیم موجود در آن می تواند در سوخت و ساز چربی ها موثر باشد و اثر کاهندگی وزن آن ثابت شده است. 


5- مصرف سالاد: به علت وجود فیبر معده شما را پر می کند و جلوی اشتها شما را می گیرد. با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده‌اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده‌اید. به سالادتان هم به جای سس‌های چرب بهتر است آب‌لیمو اضافه کنید.


6- کنترل اشتهای کاذب: اشتهای کاذب یا همان هوس تنها 10 دقیقه طول می‌کشد و اگر شما بتوانید در این 10 دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت کاهش وزن خود برداشته‌اید.


7- دوری از غذاهای پرکالری: غذاهای پرکالری را در دسترس خود قرار ندهید و به جای آنها از میوه و سبزی استفاده کنید.

8- آرام غذا خوردن: آرام غذا خوردن شما را زودتر سیر می کند و جذب غذاها را بهتر می کند. وقتتان را به گونه ای تنظیم کنید که برای ناهار یا شام حداقل 30 دقیقه وقت داشته باشید. سعی کنید در فضای آرام و با آرامش غذا بخورید. در این صورت زمانی که دو سوم غذایتان را میل کردید به طور طبیعی احساس سیری می‌کنید و میل زیادی برای پرخوری ندارد. وقتی تند تند غذا می‌خورید بدنتان نمی‌تواند سیگنال‌های مربوط به سیر شدن را دریافت کند که این خود منجر به پرخوری می‌شود.

9- یکی از روش‌های موثر برای طولانی‌تر کردن وقت غذا این است: زمانی که لقمه ای در دهان دارید هیچ وقت قاشق و چنگال را در دست نگه ندارید. یک قاشق از غذا را به دهان ببرید و بعد آن را داخل بشقابتان بگذارید. لقمه را بجویید و به آرامی قورت دهید و سپس قاشق را بردارید و لقمه ای دیگر میل کنید

10- بشقاب کوچکتر انتخاب کنید. زمانی که در بشقاب کوچک‌تر غذا می‌کشید بشقاب زود پر می‌شود و حجم غذا بیشتر دیده می‌شود. بر عکس بشقاب‌های بزرگ را هر چه پر می‌کنید احساس می‌کنید باز هم کم است؛ و به همین دلیل پرخوری می‌کنید.


11- آب بنوشید 
نه تنها با نوشیدن آب به بدنتان خدمت می‌کنید بلکه جلوی گرسنگی‌تان را نیز می‌گیرید. توصیه می‌کنیم قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید

12- با تمرکز غذا بخورید 
مقابل تلویزیون، کامپیوتر و یا زمانی که مشغول کار هستید غذا نخورید به خاطر این که در این صورت اصلاً نمی‌فهمید چه می‌خورید و امکان پرخوریتان بالا می‌رود. برای غذا خوردن وقت بگذارید. حتی اگر شده نیم ساعت. حواستان باشد کی سیر می‌شوید و زود از غذا دست بکشید.

13- از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید.
حذف وعده های غذایی به ویژه صبحانه باعث می‌شود که در طول روز پرخوری کنید.

 14- مسئولیت خورد و خوراک خود را کاملا به عهده بگیرید. دونات، چیبس و شکلات دست و پا ندارند و به زور وارد دهان شما نمی شوند!

15- به طورمنظم و همیشگی ورزش کنید.
16- هرروز صبحانه بخورید.

17- برای از بین بردن چربی دورشکم ، ورزش هایی انجام دهید که تمام بدنتان را حرکت دهد، نه فقط شکم و پهلوها.

18- برای جلوگیری ازعادت ومتوقف شدن فرآیند چربی سوزی نوع فعالیت های ورزشی راهراز گاهی تغییر دهید

مطالب پیشنهادی:

چربی سوز با میوه ها و سبزیجات

بعضی از میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند برخی دیگر بر عکس لاغر می کنند. آیا در مورد میوه هایی که چربی سوز هستند تا حالا چیزی شنیده اید؟



بعضی غذاها کالری منفی دارند یعنی انرژی ای که برای هضم آنها در بدن مصرف می شود، بیش از انرژی است که تولید می شود. پس علاوه بر سوزاندن چربیها ، خود نیز به چربی تبدیل نشده و ذخیره نمی شوند. البته مصرف این گونه مواد غذایی تنها زمانی باعث لاغری می شود که غذاهای پر کالری و فاقد مواد مغذی  مانند انواع تنقلات، چیپس و پفک را مصرف نکنید. 


میوه ها و سبزی ها ی چربی سوز شامل:


سبزی ها


مارچوبه، چغندر، کلم، کلم بروکلی،هویج، گل کلم، کرفس، کاسنی، فلفل قرمز، خیار، شاهی، سیر، لوبیا سبز، کاهو، پیاز، تربچه، اسفناج، شلغم و کدو سبز است.


میوه ها


سیب، زغال اخته، طالبی، گرمک، گریپ فروت، لیمو ترش، انبه، پرتقال، هلو، آناناس، تمشک، توت فرنگی، گوجه فرنگی، نارنگی و هندوانه 

مطالب پیشنهادی:

غذاهایی که با چاقی مبارزه می کنند

کاهش وزن با 9 ماده غذایی خوشمزه

آیا وزن کم کردن سریع واقعا ممکن است ؟

آبمیوه ها و کاهش وزن 

رژیم لاغری سریع و آسان و تناسب اندام

برای لاغری به کالری غذا توجه کنید

قرص خانگی برای لاغری


مهم نیست دیدگاه شما چه باشد، رژیم، واژه‌ی ناخوشایندی است. رژیم به معنای درد گرسنگی و محرومیت است. اما شما برای غلبه بر این درد به یک برنامه نیاز دارید. بهمین دلیل ما از کارشناسان درخواست کردیم که ما را راهنمایی کنند


تعجب نکنید، شما خودتان می توانید قرص لاغری بسازید.برای اینکار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند سیاه یا سبز باشدو یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید .

در صورتیکه یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید.حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته ، در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود.

حالا یک یا دو قرص را در روز مصرف کرده و تا رسیدن به وزن مطلوب ادامه دهید.

این قرص طبیعی، سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن شما می شود.

http://www.ataye.ir/

مطالب پیشنهادی:

۷ راز پخت و پز برای بهترین روش‌ تهیه‌ی غذا

۴ روش برای شروع موفق یک رژیم غذایی

انواع سالاد برای کمک به کاهش وزن 

آیا قصد کاهش وزن دارید؟

چگونه لاغر شویم؟

بیشتر چربی بسوزانید