(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

5 توصیه برای شادکامی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




1-     تاثیر والدین خوب: به گفته کارشناسان، ژن ها نقشی مهم تر از محیط در ایجاد شادکامی دارند. تفاوت ها در DNA  توضیح دهنده علت برخورداری برخی از افراد از مزیت شادتر بودن است و گرایش به پایداری عاطفی بیشتر و فعال بودنجسمی و اجتماعی بیشتر را هم توضیح می دهد. البته ژن ها ابزار خودکاری برای دور ماندن از افسردگی نیستند و سایر عوامل خارجی هنوز شما را به سوی اندوه می رانند. اما وراثت می تواند برای برخی افراد مایه ای از شادکامی فراهم آورد تا هنگامی که اوضاع بر وفق مرادشان نیست بر آن تکیه کنند.

2-     دست و دلباز باشید: بر اساس یک بررسی در سال 2008 کافی است تنها 5 دلار خرج دیگران کنید تا رد یک روز معین شاد تر شوید و اعمال فداکارانه می تواند کمک کند تا ازدواجتان به تجربه ای لذت بخش تر برای شما و همسرتان تبدیل شود. افراد پس از انجام کارهای خیر شاد تر هستند و احساس می کنند زندگی با معنا تر شده است.

3-     نگرش خود را تغییر دهید: انسان ها مقاوم تر از حدی هستند که ما تصور می کنیم. این موضوع را بررسی که در سال 2005 روی تغییرات خلقی در بیماران دیالیزی انجام شده نشان داده است. این بیماران با وجود اینکه 3 بار در هفته برای دست کم 3ماه برای پاک کردن خونشان باید تحت دیالیز قرار می گرفتند در اغلب اوقات خلق خوبی داشتند.اما هنگامی که از افراد سالم خواسته می شد انجام چنین برنامه درمانی را به تصور درآورند زندگی مصیبت باری برایشان مجسم می شد. بنابراین این نگرش شما به زندگی در شادکامی شما نقش دارد.

4-     ورزش کنید: انجام مرتب ورزش همراه مصرف داروها و انجام مشاوره می تواند به افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند کمک کند تا بر احساس تنهایی و آسیب پذیریشان غلبه کنند. ورزش حالت ذهنی افراد را تا حدی با تاثیر گذاشتن بر میزان دو ماده شیمیایی در بدن یعنی کورتیزول و اندورفین ها بهبود می بخشد.

5-     صبر کنید سنتان بالا برود: اگر هنوز احساس خمودگی می کنید کافی است زمان بیشتری به خود بدهید. نتایج بررسی که روی 2 میلیون نفر از 80 ملت انجام شده نشان می دهد افسردگی در میان بزرگسالان در میانه دهه 40 زندگی شایع تر است. اما با گذر کردن از این مرز سنی انسان ها گرایش بیشتری به کنار گذاشتن احساسات منفی و تمرکز بیشتر بر آنچه که از انها لذت می برند، پیدا می کنند.



مطالب پیشنهادی
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.