(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چطور یک مرد با استفاده از تست حاملگی متوجه سرطان بیضه خود شد

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


چند روز پیش کمیکی با نام “خشم مرد باردار” در سایتهای اشتراک لینک انگلیسی زبان، منتشر شد. ماجرا از این قرار است که یک نفر بطور اتفاقی در کابینت خانه اش، یک نوار تست حاملگی پیدا می کند و با هدفی نامعلوم از آن استفاده می کند، نتیجه ماجرا حیرت آور است: “بارداری مثبت” ! دوست این مرد که یک کاربر سایت ردیت بود، ماجرا را بصورت کمیکی (از همان نوع که در وب فارسی به ترول معروف است) به تصویر می کشد و آن را در ردیت منتشر می کند. اما اولین کامنتی که برای این لینک گذاشته می شود عجیب ترین قسمت ماجرا را رقم می زند:

اولین کامنت گذار می نویسد: ” اگر ماجرا حقیقت داره، باید در اولین فرصت خودت رو از نظر سرطان بیضه بررسی کنی. جدی میگم. گوگلش کن”

خوشبختانه دوست مرد باردار، ماجرا را جدی می گیرد و این هشدار را به او اطلاع می دهد؛ او هم بلافاصله به پزشک خود مراجعه می کند و متوجه می شود یک تومور کوچک از نوع choriocarcinoma در بیضه راست خود دارد. کوریوکارسینوما توموری مهاجم و سریع الانتشار است و معمولا وقتی که فرد متوجه اولین نشانه های بیماری شود، سرطان در تمام بدن وی منتشر شده است و دیگر درمان سود چندانی نخواهد داشت.

اما به لطف حس لودگی این بیمار و دوست او و با سپاس از شبکه های اجتماعی، تومور او در اولین مراحل تشخیص داده شد و بر اساس بررسیهای به عمل آمده مشخص شد که تومور او متاستاز (انتشار سرطان) نداشته و قابل درمان خواهد بود.

اما کمی اطلاعات برای آنانکه کنجکاوند بدانند چطور می توان با استفاده از تست حاملگی به سرطان بیضه پی برد:

تستهای بارداری معمول که در داروخانه ها به فروش می رسند، با قرار گرفتن در ادرار، در معرض ترکیبات شیمیایی موجود در ان قرار می گیرند. اگر در ادرار ماده ای به نام HCG وجود داشته باشد، تست نواری با تغییر رنگ، اعلام می کند که فرد باردار است. HCG ماده ای است که توسط جفت جنین (ارگانی موقتی که باعث اتصال بند ناف به بدن مادر است) ترشح می شود. بنابراین بالارفتن HCG به این معناست که جفت رشد کرده و خانم آزمایش دهنده باردار است.

اما اگر فرد آزمایش دهنده مرد باشد، HCG می تواند در اثر فعالیت توموری به نام کوریو کارسینوم تولید شود. بنابراین وجود HCG در ادرار یک مرد می تواند نشانه ای از این تومور باشد.

سوال این است: آیا از فردا همه مردان به داروخانه ها بروند و نوار تست بارداری بخرند تا از احتمال سرطان بیضه خود مطمئن شوند؟ پاسخ این است: “نه!” کوریو کارسینوم یکی از انواع بسیار نادر سرطان بیضه است، یعنی حداکثر خدود ۱% از سرطانهای بیضه را کوریوکارسینوم تشکیل می دهد. علاوه بر آن خود سرطانهای بیضه هم بسیار نادر هستند و درصد ناچیزی از آمار سرطانهای مردان را به خود اختصاص می دهند


مطالب پیشنهادی

اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.