(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نگهداری گل و گیاه در تابستان

Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎

گیاهان خانگی اصولا دوست دارند زنده بوده و زندگی راحتی کنار شما داشته باشند. آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هر کاری برای زنده نگه‌داشتن گیاهان خود انجام می ­دهند؟ اگر موجودی را به‌عنوان عضوی از خانواده خود می‌پذیریم باید مسئولیت نگهداری از او را نیز همیشه به گردن بگیریم. مانند انسان‌ها هیچ دو گیاهی کاملا شبیه هم نیستند و نیازهای متفاوتی دارند و صدالبته نحوه نگهداری‌شان هم مختلف خواهد بود. گاهی توجه زیادی و بی‌شک بی‌توجهی موجب از بین رفتن سبزی خانه گرم‌مان می‌شود. در سراسر دنیا قاتلان گیاهان خانگی از متدهای سریع و بی‌بروبرگردی که معرفی می‌شوند، استفاده می‌کنند.

خب چه چیزی از این بهتر؛ اما یادتان باشد که گل ها و گیاهان در هر فصلی نیاز به نگهداری و مراقبت مخصوص آن فصل دارند، ربطی هم به موقعیت جغرافیایی آن ها ندارد. یعنی، چه گیاه در یک باغ سرسبز در شمال کشور باشد وچه در یک واحد آپارتمانی در شهری مثل تهران، باید در هر فصل به یک شکل مورد توجه قرار گیرد. حالا که تابستان از راه رسیده و هوا هم حسابی گرم شده، باید به فکر گل ها و گیاهان مان باشیم تا در این فصل حساس، سرحال و قبراق باشند. حتما می دانید که همین فصل تابستان، فصل رشد گیاهان است؛ پس آن ها نیاز به توجه بیشتری دارند. این صفحه یک راهنمای تابستانه برای نگهداری گل و گیاه است. 


میزان آبیاری در تابستان

کارشناسان می گویند که به طور کلی بهترین زمان آبیاری گیاهان در شب یا صبح است، اما ترجیح این است که این آبیاری در غروب یا همان شب انجام شود. توصیه شده که در روزهای بسیار گرم، 2 بار آبیاری در روز صورت گیرد که در این صورت می توان آبیاری صبح را هم انجام داد. درباره علت آبیاری در شب گفته اند که هنگام تاریکی هوا و نبود نور خورشید، آب راحت تر به زمین نفوذ کرده و به ریشه گیاه می رسد. در زمان آفتاب درصد زیادی از آب تبخیر می شود و آب کمتری به گیاه می رسد. 


نگران سوختن گیاه باشید

یادمان باشد این روز ها که هوا گرم است و نور خورشید بسیار قدرتمند، آبیاری زیر نور خورشید باعث این می شود که قطرات آب روی برگ گیاهان مثل یک ذره بین عمل کند و اشعه خورشید با شدت خیلی زیاد تابیده و در نهایت قسمت هایی از سلول های برگ را می سوزاند که به مرور زمان به گل و گیاه آسیب زده و موجب متوقف شدن رشد آن می شود. اگر در زمان وجود آفتاب آبیاری می کنید به برگ های گیاهان ظریف تر مثل گل رٌز توجه کنید، لکه هایی سیاه که انگار سوخته باشند روی برگ ها مشاهده می شود. 


غذای گیاهان فراموش نشود

کود مناسب حکم غذا را برای گیاهان شما دارد. تابستان و بهار، یعنی همین روزهایی که در آن قرار داریم بهترین زمان برای کوددهی گیاهان است، چون آن ها در فصل رشد و نمو هستند و نیاز دارند که تغذیه مناسبی داشته باشند. البته یادتان باشد که در هر فصلی اگر گیاه شرایط خیلی بدی دارد، همان موقع لازم است این کار را بکنید، در غیر این صورت تغذیه فقط در بهار و تابستان انجام می شود که دفعات بیشتری به گیاه آب می دهیم. اگر هم تازه گلدان گیاه تان را عوض کرده اید، خیال تان تا چند ماه بابت تغذیه راحت باشد. 


چقدر به گیاهان کود بدهیم؟

برخی فکر می کنند که کوددهی به گیاهان باید مثلا هنگام تعویض گلدان انجام شود، یا اینکه کوددهی به باغچه حیاط باید فقط در ابتدای فصل بهار صورت گیرد. این تصور غلط است. تابستان که فصل رشد گیاهان است اکثر آن ها هر 2 تا 4 هفته یک بار به غذا نیاز دارند. اغلب دادن غذای کمتر در دفعات کمتر بهتر از دادن غذای زیاد در فواصل زمانی نامنظم است. کودهایی با جذب کٌند هم وجود دارد که به طور معمول برای گیاهان بیرون از خانه استفاده می شود، نه گیاهان آپارتمانی. میزان استفاده از کود هم بستگی به حجم و سن گیاه تان دارد. 


زیاد هم به گیاهان غذا ندهید

درست است که فصل تابستان، فصل رشد گیاهان است، اما غذا دادن زیاد هم به گیاهان آسیب می زند. فراموش نکنید که همیشه گیاهان دچار کمبود مواد غذایی نیستند، گاهی جذب زیاد مواد غذایی نیز مشکل ساز است. اگر گیاه شما دارای رشد تابستانه کٌند است یا نقاط سوخته در حاشیه و متن برگ ها مشاهده می کنید و اگر برگ ها پژمرده هستند و لکه های سفید نمکی روی خاک دیده اید، همه از عوارض بیشتر بودن عناصر غذایی است. شما به یک کودک هم زیاد از حد غذا بدهید، نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث بیماری او می شود. 


حواستان به نور آفتاب باشد

حتما شنیده اید که گیاه برای رشد به نور نیاز دارد. خب، این نکته درستی است، اما گیاهان آپارتمانی اساسا برای این با عنوان آپارتمانی خطاب می شوند که نیاز به نور مستقیم ندارند. پژمردگی گیاه در ساعات گرم روزهای تابستان نشان دهنده آن است که گیاه از نور زیاد رنج می برد و باید گیاه را از پنجره دورتر قرار داد یا در اواسط روز پرده ها را کشید. نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی و مخصوصا برگ های تازه مضر است و نباید نور آفتاب مستقیما از پشت شیشه پنجره به آن ها بتابد؛ بهتر است نور از پرده توری عبور کرده و به گیاه بتابد. 


درجه حرارت در تابستان

همانطور که گرما شما را اذیت می کند گیاه هم با حرارت زیاد مشکل دارد. کارشناسان گل و گیاهان می گویند که معمولا حداقل دمای مورد نیاز گیاهان آپارتمانی، 5 درجه سانتی گراد و حداکثر 45 درجه سانتی گراد است، اما مناسب ترین دما برای گیاهان آپارتمانی بین 10 تا 40 درجه گفته شده. شاید گیاه شما تا مدتی دمای خارج از این محدوده را تحمل کند، اما احتمالا خیلی زود افسرده و کسل می شود. یادتان باشد درجه حرارت و رطوبت مناسب باعث طراوت و شادابی خاصی درگیاهان می شود. 

Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎

کود مایع بخرید

اگر به مراکز فروش گل و گیاه مراجعه کنید می توانید کود مایع بخرید که بسیار برای تغذیه گیاهان آپارتمانی و باغچه های کوچک خانگی مناسب هستند. کود مایع به گفته بسیاری از کارشناسان بهترین شیوه تغذیه گیاه است زیرا به اندازه کافی غذا به تمام سیستم ریشه گیاه می رسد. همچنین می توانید آن را با توجه به دوره رشد گیاه در تابستان تنظیم کنید. برای توزیع بهتر این کود بهتر است قبل از دادن آن به گیاه، مطابق معمول گیاه تان را آب بدهید. از پودرهای قابل حل نیز می توانید به همین شیوه استفاده کنید. اگر گیاه تان در این فصل رشد و نمو، خیلی ناراحت به نظر می رسد، غذای قابل حل بهترین راه سرحال کردن سریع آن است.

Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎

آبیاری بیش ‌از حد گیاهان آپارتمانی

معمولا مردم فکر می‌کنند هرچه آب بیشتری به گیاه‌شان بدهند، بهتر است؛ در صورتی ‌که اولین علت مرگ گیاهان به علت آبیاری اشتباه و مخصوصا زیاده‌روی در آبیاری است. با این روش مهلک به‌راحتی می‌توانید گیاه‌تان را راهی دیار باقی کنید. گرچه شما بی‌تقصیرید و مطمئنا می‌خواهید از او مراقبت کنید و جلوی تشنگی‌اش را بگیرید ولی مسئله اینجاست که با آب فراوان ریشه‌ها غرق می‌شوند. درواقع با این کار خاک اشباع ‌شده و هیچ خلل و فرجی برای حضور اکسیژن و تنفس در بین ذرات خاک باقی نخواهد ماند.


راهکار: صبور باشید و فواصل آبیاری را بیشتر کنید. علاوه بر آن نیازی نیست هر دوره حجم زیادی آب وارد گلدان شود. مطمئن شوید در زمان آبیاری زیرگلدانی از دوره قبلی آبی نداشته باشد. آب اضافی باعث خفگی ریشه می‌شود. اگر بعد از یک ساعت در زیرگلدانی آب باقیمانده بود، آن را خالی کنید و اجازه خروج آب اضافی را به گیاه بدهید.


تشنگی گیاهی

دومین مشکل اصلی در مرگ گیاهان نیز مربوط به آب است و از نبود آب به میزان کافی ایجاد می‌شود. شاید شما نسبت به آنها بی‌تفاوت باشید ولی آنها با فریاد تشنگی سعی می‌کنند از راه نشانه‌های بیرونی به شما نشان دهند که آب می‌خواهند. گاهی این تلاش تا زمانی که تنها جسدی خشک و بی‌جان باقی بماند، بی‌نتیجه می‌ماند. نیاز آبی متفاوت در گیاهان بستگی به دما، نور و زمان (فصل سال) دارد. برخی گیاهان خاک خشک و برخی خاک مرطوب را دوست دارند.


راهکار: اگر به آبیاری به‌عنوان یکی از وظایف روتین زندگی نگاه کنید، مطمئن باشید موظف‌تر از گیاهان مراقبت خواهید کرد. همچنین می‌توانید از سیستم‌های آبیاری هوشمند استفاده کنید. برای بررسی میزان رطوبت خاک، یک بند انگشت خود را در خاک فرو کنید تا ببینید بسته به نیاز آبی گیاه‌تان، آیا زمان آبیاری فرارسیده است یا نه؟



سرما، قاتل گیاهان آپارتمانی

گیاهان نیز مانند انسان‌ها با طیف متنوعی از دما تطبیق دارند ولی دمای پایین و سرما در این طیف قرار نمی‌گیرد. همان‌طور که ما دوست نداریم در اثر یخ‌زدگی و سرما انگشتان‌مان گزگز کند و بی‌حس شود، گیاهان هم از سرما بیزارند و ریشه‌های‌شان آسیب می‌بیند. پس چرا نباید در سرما به دمای محل نگهداری گیاهان خانه توجه کنیم؟


راهکار: اگر شما سردتان است، پس گیاهان هم همین حس را دارند. همیشه آنها را در مکانی قرار دهید که حداقل در کمینه طیف دمای قابل‌ تحمل آنها باشد.


آفات و بیماری‌های گیاهی

آفات و حشرات شیره گیاهی را می‌مکند و این برای گیاهان همچون کابوس می‌ماند. در بین روش‌های مرگبار، آفات از موارد غیرقابل ‌کنترل هستند. اگر دیر متوجه آنها شوید و با تاخیر به دنبال درمان‌شان بروید، همه‌چیز از دست‌ رفته است ولی حتی در این صورت به‌طور کامل رهای‌شان نکنید؛ زیرا آفاتی به‌ غیر حلزون و لیسه یک‌شبه گیاه را نابود نمی‌کنند و شاید امیدی برای زنده بودن باشد.


راهکار: همیشه گیاهان را بازدید و به آنها توجه کنید و از زیبایی‌شان لذت ببرید. در این مواقع است که اگر چیزی به نظر مشکوک و غیرعادی برسد، می‌توان سریع به دادش رسید و آن را تیمار کرد.


مرگ گیاهان آپارتمانی با نور سفید سوزان

همه می­ دانیم گیاهان برای رشد و نمو به نور نیاز دارند ولی قطعا نور به دام انداخته خورشید مفید نخواهد بود. پس مراقب باشید نیکی‌تان از حد نگذرد. باید گفت انتخاب مکان قرارگیری گیاهان خانگی باید حساب‌شده باشد. درصورتی‌که دوره نوری زیاد باشد، هیچ کرم بعد از آفتابی این مشکل را حل نمی‌کند! نزدیکی زیاد به پنجره در گونه‌هایی که نیاز آفتابی بالایی ندارند، باعث آفتاب‌سوختگی و مرگ می‌شود.


راهکار: باید بدانید میزان نور مورد نیاز روزانه گیاه‌تان چقدر است. تنها تعداد کمی از گیاهان نور مستقیم آفتاب را به مدت طولانی تحمل می‌کنند و آنها نیز همچنان باید خوب آبیاری شوند.


تاریک‌تر از تاریکی

در موارد نادر یک گیاه از نور بسیار کم از پا درمی‌آید. پس اگر به این مرحله دست پیدا کرده‌اید باید مدال ظلم مداوم به گیاهان آپارتمانی را دریافت کنید. برای برطرف کردن نگرانی‌تان از سلامت گیاهان باید تلاش‌های جدی‌تری انجام دهید.


راهکار: همه گیاهان نیازمند نور هستند و هیچ‌یک از آنها تاریکی مطلق را تحمل نمی‌کند. پس سطح نوری مورد نیازشان را تامین کنید.



تغذیه نادرست گیاهان آپارتمانی

گیاهان برای ادامه زندگی نیاز به عناصر غذایی مشخصی دارند ولی استفاده بیش ‌از حد از این عناصر عواقبی را در پی دارد. کود زیاد می‌تواند موجب سوختگی ریشه شود. همچنین اگر چند سال یک‌بار هم از کوددهی استفاده کنید، گیاه زنده می‌ماند. کمبود عناصر غذایی علائمی از جمله رنگ‌پریدگی، بی‌حالی و... را در گیاه ایجاد می‌کند و در موارد نادری منجر به مرگ می‌شود. استفاده نابجای کود نشان می‌دهد شما دستورالعمل استفاده از آن را مطالعه نکرده‌اید. اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید، ما قبلا به شما گفته ایم چگونه در منزل کود خانگی بسازیم؟


راهکار: از آبیاری صرف دست کشیده و به سمت مراقبت بروید. دستورالعمل نوشته شده روی کود و محلول‌های غذایی را با دقت بخوانید و در شرایط مورد نیاز آنها را مصرف کنید.


بی‌توجهی به تعویض گلدان

زمانی که عضوی جدید را به خانه خود می‌آورید، تعویض گلدان اشتباهی بزرگ است. فضای جدید به‌قدر کافی استرس به همراه دارد و اگر اتاقش را هم تغییر دهید، علاوه بر آن دچار تنش بسیاری می‌شود. در مورد گیاهان قدیمی‌تر نیز به زمان تعویض گلدان توجه کنید. گیاهان با شما حرف می‌زنند و علائمی مانند بیرون زدن ریشه از سوراخ زهکش یا بالا آمدن ریشه از سطح خاک این را به شما نشان می‌دهد. ریشه‌های گیاهان زمانی که فضای کوچکی داشته باشند، به هم گره می‌خورد و ممکن است آسیب جدی ببیند.


راهکار: شما می‌توانید تعویض گلدان جدید را یک هفته تا ۱۰ روز بعد از ورودشان به منزل انجام دهید. همچنین حتما به ‌اندازه گلدان توجه کنید. گیاهان کوچک نیاز به گلدانی بسیار بزرگ‌تر از سایز خود ندارند. اگر گیاهان قبلی شما به‌ اندازه کافی بزرگ ‌شده‌اند، باید گلدان را بزرگ‌تر کنید. تعویض گلدان بسته به رشد ریشه یک تا دو سال یک‌بار انجام می‌شود.


بستر نامناسب گیاهان

هر گیاه نیاز به خاک متناسب با خود را دارد که برگرفته از زیستگاه و محیط طبیعی خودش است. برای همه گیاهان نباید از یک نوع خاک و ترکیب‌های مشابه استفاده شود. برای مثال کاکتوس‌ها نیاز به آب کمی دارند؛ به همین دلیل بستر رشدشان از خاک‌های سبک و ماسه‌ای تشکیل ‌شده است.


راهکار: ترکیب مناسبی از خاک را تهیه کنید که بهتر است بخشی از آن، حاوی خاک‌های ارگانیک با مواد آلی غنی باشد. برای گیاهان آپارتمانی از خاک‌هایی با مواد غذایی بالا استفاده کنید.


چند نکته مهم در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان دوست ندارند محل نگهداری‌شان تغییر کند. گیاه را در مکانی متناسب با نیازهایش تنها بگذارید.

اگر می‌خواهید گیاه‌تان شانس دوباره گلدهی داشته باشد، گل‌های پژمرده و خشکش را حذف کنید. نکندن آنها موجب مرگ گیاه نمی‌شود ولی می‌تواند از گلدهی دوباره جلوگیری کند.

شما هیچ‌گاه فرزندان‌تان را تنها و بدون مراقب در خانه نمی‌گذارید، گیاهان نیز زمانی که نیستید، نیاز به مراقبت دارند. پس در این مواقع فردی مسئولیت‌پذیر را برای رسیدگی به کودکان سبزتان انتخاب کنید.

اصولا در منزل با تغییر فصل و برای تعدیل سرما و گرما از دستگاه گرم یا خنک‌کننده استفاده می‌شود و با وجود آنها رطوبت فضا تغییر می‌کند. پس حواس‌تان به خشکی هوا باشد.


در ادامه به برخی از نکات درباره نگهداری صحیح از گل ها اشاره شده است :


* هرگز به گیاهان خانگی آب سرد ندهید، چون برای ریشه های آن ها مضر است. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.


* برگ های گیاهان را هر هفته با دستمال نمدار تمیز کنید تا بتوانند به راحتی تنفس کنند.


* برای طولانی تر شدن عمر گل ها، در آب کمی سرکه طبیعی بریزید.


* بـــا استفاده از اسپری های مو می توانید گل های طبیعی چیده شده را طوری خشک کنید که شکل و حالت و رنگ آن ها تغییر نکرده و ثابت بمانند.


* اگر می خواهید گل های چیده شده تازه بماند باید ساقه را در روزنامه قدیمی خیس پیچانده و در یخچال قرار دهید.


Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎


* اگر در ته گلدان یک سکه مسی بیندازید عمر گل های شما زیادتر می شود و حل کردن یک قرص آسپرین در آب گلدان، باعث دوام بیشتر گل های گلدان می شود.


* معمولا بعد از چند روز آب گلدان بدبو می شود اگر یک تکه زغال در آب گلدان بیندازید از بوی بد آن جلوگیری می کند.


* با گل ها مهربان باشید و هنگام دسته کردن آن ها را محکم به هم نپیچید زیرا شدت عمل در این مورد عمر گل  را کوتاه می کند.


* شاخه گل ها را بلند بگیرید و هنگام چیدن گل از ساقه این کار را به آرامی و حتی الامکان به وسیله قیچی مخصوص انجام دهید.


* اگر از کودهایی استفاده می کنید که ازفضولات پرندگان تهیه شده اند قبل از استفاده آنها را با انواع قارچ کش ها ضد عفونی کنید.


* اگر گلدان شما ترک کوچکی دارد ترک را با کمی موم شمع بگیرید.


Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎


* گل های رز خشک را روی یک کتری آب جوش نگه دار ید تا دوباره تازه شود.


* برگ گلدان ها را با شیر پاک کنید تا براق و زیبا شوند.


* بسیاری از گل ها در هوای مرطوب زود تر از بین می روند مثل زنبق سفید، پس یک سنگریزه در ته گلدان قراردهید تا آب زود تر خارج شود.


* به مقدار نیاز از آب استفاده کنید، آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاهان می شود.


* گیاهان را به صورت گروهی نگهدارید تا افزایش رطوبت باعث شادابی آنها شود.

Image result for ‫نگهداری گل و گیاه‬‎

*از قلم موی رنگ برای تمیز کردن گیاهان کرک دار می توان استفاده کرد.


* توجه کنید نباید گل ها را در کنار میوه ها قرار داد، چون میوه گاز اتیلن متصاعد می کند و این گاز باعث تکامل سریع گل ها و زودتر پژمرده شدن آن ها می شود. گل های پژمرده نیز چنین گازی تولید می کنند پس آن ها را نیز از مابقی گل ها جدا کنید.


* اگراتاق شما گرم است هر روز صبح مقداری یخ درآب گلدان بگذارید در این صورت گل هایی شاداب خواهید داشت.


* گل نرگس گازی متصاعد می کند که باعث پژمرده شدن گل ها می شود، پس گل نرگس را با دیگر گل ها در گلدان قرار ندهید.


* توجه داشته باشید از محل قطع شدن ساقه گل یاسمن شیره سفید رنگی تراوش می شود که در پوست دست خارش ایجاد می کند.

 نگهداری گل و گیاه

1-غنچه های گل رز یا میخک در صورتی که بسیار بسته باشند هرگز باز نمی شوند بنابراین از خرید آنها خودداری کنید


2-به هنگام قراردادن گل در گلدان برگهایی را که در آب قرار می گیرند ببرید توجه کنید که برگها زودتر از گل از بین می روند پس سعی کنید برگهای سالم و تازه انتخاب نمائید قبل از گل آرائی ساقه های نرم را با قیچی ببرید.


3-می توانید یک توری سیمی در ته گلدان قرار داده و ساقه های گل را در آن قرار دهید.


4-برای نگهداشتن شاخه های گل در گلذان می توانید یک نوار چسب را به طور افقی و عمودی بر لبه گلدان بچسبانید.


5-اگر از کودهایی استفاده می کنید که از فضولات پرندگان تهیه شده اند قبل از استفاده آنها را با انواع قارچ کش ها ضدعفونی کنید.


6-هرگز گلدان گل را مستقیم در برابر نور خورشید نگذارید.


7-برای آبیاری گلها همیشه از آب ولرم استفاده کنید چون آب سرد و یا گرم به گلها لطمه می زند.


8-گاهی پیش می آید که گلدان شما بزرگتر از تعداد گلهایی است که دارید در این صورت یک لیوان کوچک را پر آب کرده و درون گلدان قرار دهید سپس گلها را داخل لیوان بگذارید.


9-اگر گلدان شما ترک کوچکی دارد ترک را با کمی موم نرم شمع بگیرید.


10-هنگام خرید گلدان توجه کنید که گلها در گلدان کریستال زیباتر به نظر می آیند


11-اگر ساقه گلهای شما خمیده هستند ساقه ها را برای 10ثانیه در آب سرد غوطه ور کنید جریان هوا در ساقه متوقف می شود


12-در یک سیب زمینی خام سوراخهایی ایجاد کرده و هر گل رز را در یکی از این سوراخها بگذارید عمر گلهای شما طولانی می شود


13-برای خشک کردن گلها آنها را به حالت واژگون آویزان کنید


14-گل لاله تازه را با سفیده تخم مرغ رنگ کنید تا بسته بماند


15-به هنگام خریداری گیاه پشت و روی آن را با دقت نگاه کنید تا آفت زده نباشد


16-گلهای رز خشک را روی یک کتری آب جوش نگه دارید تا دوباره تازه شود


17-از مایکروویو نیز برای خشک کردن گلها می توانید استفاده کنید


18-یک پیمانه شکر را در آب حل نموده و گلها را در این شربت فرو کنید و بگذارید خشک شود گلهای شما بلورین نشان داده می شوند


19-برای تمیزی گلدان ها از یک سفید کننده استفاده کنید


20-گلهایی که برای گذاشتن روی میز ناهارخوری انتخاب می کنید باید ساقه های کوتاه داشته باشد تا جلوی دید را نگیرند


21-برگ گلدانها را با شیر پاک کنید تا براق و زیبا شوند


22-برای سمپاشی از آب تنباکو استفاده کنید چون خطری برای انسان ندارد


23-گرده گل می تواند بروی قالی لک بیندازد برای جلوگیری با یک نوار چسب آن را بردارید


24-هنگام جابجایی کاکتوس مواظب باشید دست هایتان آسیب نبیند برای این منظور می توانید از یک تکه موکت استفاده کنید


25-وقتی از گل فروشی گیاهی آپارتمانی می خرید آن را در یک کارتن قرار داده و به خانه ببرید تا هوای سرد باعث پژمردگی آن نگردد


26-گلها را شب هنگام بچینید تا عمر بیشتری داشته باشد


27-بسیاری گلها در هوای مرطوب نه زودتر از بین می روند مثل زنبف سفید پس یک سنگریزه در ته گلدان قرار دهید تا آب زودتر خارج شود


28-وسایل باغبانی را داخل خانه نیاورید چون آفات و آلودگی ها وارد محیط خانه می شوند


 


29-به مقدار نیاز آب استفاده کنید آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاهان می شود


30-گیاهان را به صورت گروهی نگهدارید تا افزایش رطوبت باعث شادابی به آنها گردد


31-برگهای گیاهان را همیشه تمیز نگهدارید


32-از قلم موی رنگ برای تمیز کردن گیاهان کرکدار می توان استفاده کرد


33-در زمستان به کاکتوس طلایی آب ندهید


34-اگر گلدان شما بدبو است یک قاشق خردل به آن اضافه کرده بعد از یک ساعت آن را بشوئید


35-گلها به موسیقی آرام علاقه دارند برایشان یک موسیقی ملایم بگذارید تا بهتر رشد کند


36-ساقه گل را تا گره رشد بعدی قطع کنید


37-به جای قیچی باغبانی می توانید از دست استفاده کنید


38-افزودن یک قطره لیموناد به آب گلدان عمر گل را افزایش می دهد


39-توجه کنید نباید گلها را در کنار میوه ها قرار داد چون میوه گاز اتیلن متصاعد می کند و این گاز باعث تکامل سریعتر گل ها و زودتر پژمرده شدن آنها می شود گلهای پژمرده نیز چنین گازی تولید می کنند پس آنها را نیز از مابقی گل ها جدا کنید


40-اگر اتاق شما گرم است هرروز صبح مقداری یخ در آب گلدان بگذارید در این صورت گلهایی شاداب خواهید داشت


41-گل نرگس گازی متصاعد می کند که باعث پژمرده شدن گل ها می شود پس گل نرگس را با دیگر گلها در گلدان قرار ندهید


42-هرگاه تصمیم گرفتید ساقه های پهن گل را کوتاه کنید این کار را زیر آب انجام دهید سپس انگشت خود را روی بریدگی قرار داده و آن را به گلدان منتقل کنید در این صورت هوا وارد ساقه نمی شود و گل پژمرده نمی گردد.


43-وقتی گلدان را بین شیشه و پرده قرار می دهید سعی کنید برگها با شیشه تماس نداشته باشند چون گرما و سرما به برگ آسیب می رساند


44-توجه داشته باشید از محل قطع شدن ساقه گل یاسمن شیره سفید رنگی تراوش می شود که در پوست دست خارش ایجاد می کند پس انتهای ساقه را با مهر موم کنید


45-برای خشک کردن گلها از اسپری موی سر استفاده کنید


46-اگر ساقه گل زنبق شکست آن را با یک نوار چسب ببندید


47-اگر قصد جابجایی گلدان خود را دارید ولی در اتومبیل شما جا نمی گیرد بهتر است از یک وانت سرپوشیده استفاده کنید چون در صورت استفاده از وانت روباز باد به گلدان شما آسیب می رساند


48-به هنگام شب گلهای لاله را در یک روزنامه بپیچید و در یک سطل پرآب قرار دهید


49-برای تازه نگهداشتن گل ها می توانید یک آسپرین در گلدان بیندازید


50-برای سفارش دسته گل نامزدی گل ها را هماهنگ با لباس نامزدی انتخاب کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.