(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کاپ کیک شکلاتی

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

@valentinocake



مواد لازم: 

پودر کاکائو: یک دوم پیمانه (50 گرم)

آب جوش: یک پیمانه (240 میلی لیتر)

آرد: یک و یک سوم پیمانه

شکر: سه چهارم پیمانه تا یک پیمانه

بیکینگ پودر: دو قاشق چایخوری

کره: صد گرم 

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

تخم مرغ: دو عدد

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری 


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید. ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد رو حتما دو بار الک کنید. تخم مرغ ها و کره باید هم دمای محیط باشن. برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی (مارگارین) استفاده کنید. منظور از به دمای محیط رسیدن کره، دمایی بین 19 تا 23 درجه ی سانتی گراده. تشخیص این درجه اصلا سخت نیست کره ای که به این دما رسیده، وقتی انگشتتون رو روش فشار بدید فرو می ره و جای انگشتتون روش میوفته و از اون مهمتر توی این دما کره قابل برش دادن و قسمت شدنه. اگر از این حالت شل تره بذارید توی یخچال تا خودش رو بگیره. 

طعم این کاپ کیک ها نیمه شیرینیه، در صورتیکه برای کودکان سرو می کنید، میزان شکر رو تا یک پیمانه می تونید افزایش بدید. 


برخلاف اغلب دستورهای شکلاتی، نحوه استفاده از پودر کاکائو در این دستور به همراه آرد نیست بلکه باید با آب جوش مخلوط و یکدست شه. پودر کاکائو رو اندازه گیری و الک کنید، در ظرفی بریزید و یک پیمانه آب جوش به اون اضافه کنید. مخلوط آب و پودر کاکائو رو خوب هم بزنید تا یکدست شه و در صورت نیاز مواد رو از الک رد کنید تا گوله ای در اون دیده نشه. مخلوط کاکائو و آب رو بذارید تا به دمای محیط برسه. 


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. سینی کاپ کیک رو کپسول (لاینر) بندازید و آماده کنار بذارید.  


آرد الک شده رو در کاسه ای ریخته، بیکینگ پودر و نمک رو بهش اضافه کرده، مواد خشک رو خوب ویسک کنید تا بیکینگ پودر بین مواد پخش شه. در صورت پخش نشدنِ بیکینگ پودر، حفره هایی در حین پخت در بافت کاپ کیک ایجاد می شه.  


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


حالا نوبت زدن شکر و کره یا همون کریمینگه. برای یه کریمینگ موفق نیاز به شکر دونه ریز داریم. شکر دونه درشت در کره حل نمی شه و کره رو تیکه ای می کنه. اگر شکر دونه ریز ندارید شکر معمولی رو در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و دو پالس بزنید. کره و شکر رو در کاسه ای بریزید و با دور متوسط همزن به مدت سه تا چهار دقیقه مخلوط کنید تا روشن، یکدست و حجیم شه. نحوه صحیح زدن شکر و کره رو در این پست توضیح دادم.

 

 حتما بین هم زدنِ شکر و کره، همزن برقی رو خاموش کنید و مواد رو با لیسک از دیواره های کاسه به وسط جمع کنید و بعد ادامه بدید. 


تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد رو دو دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست شه. در انتها وانیل رو اضافه و در حد مخلوط شدن بزنید.


آرد رو در دو نوبت به مواد اضافه کنید و با کندترین دور همزن و فقط و فقط تا جایی بزنید که ذره های آرد دیده نشه، زیاد زدن آرد بافت کاپ کیک رو شِفته و خراب می کنه. 


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


مخلوط پودرکاکائو و آب رو چک کنید که به دمای محیط رسیده باشد و بعد به مواد اضافه و با لیسک فولد کنید. دقت کنید که داغ بودن مخلوط کاکائو، بافت کاپ کیک رو خمیری و خراب می کنه. حین فولد کردن مولد رو خوب از زیر به سطح بیارید تا کاملا یکدست شه. 

سعی کنید از مواد به میزان یکسان در لاینرها بریزید تا همه کاپ کیک ها همزمان بپزن و یک شکل بشن. برای این کار می تونید از اسکوپ بستنی یا قاشق گود استفاده کنید و در هر کپسول یک اسکوپ یا دو قاشق پُر از مواد بریزید. 


در دستورهای کاپ کیک، فقط نصف تا دو سوم کپسول رو پُر کنید، وگرنه مایه کاپ کیک حین پخت پف می کنه، از دیواره های کپسول بالاتر میاد و سر ریز می شه.


سینی رو به مدت 20 دقیقه در فر گرم شده قرار بدید. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎



بعد از 20 دقیقه سینی رو بیرون بیارید و یک خلال دندون وسط یکی از کاپ کیک ها فرو کنید، اگر تمیز بیرون اومد یعنی پخته. سینی کاپ کیک رو روی توری خنک کننده بذارید و حتما 5 دقیقه بعد کاپ کیک ها رو از سینی خارج کنید تا بیرون از سینی و روی توری خنک شن. کاپ کیک ها رو می تونید ساده یا با فراستینگ دلخواه سرو کنید. 


مواد لازم فراستینگ: 


کره: صد گرم

پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه

پودر قند: یک چهارم تا یک دوم پیمانه 

شکلات تخته ای تلخ: 100 گرم 


مواد رو روی میز کار حاضر کنید. درصد خلوص شکلات با توجه به ذائقتون می تونه شیری یا تلخ باشه، طعم اصلی این رویه به نوع شکلاته، پس از شکلات مرغوب استفاده کنید. در این پست در مورد انواع شکلات و پودر کاکائو توضیح دادم. کره هم باید هم دمای محیط باشه.


اول از همه شکلات رو تمپر کنید. شکلات رو با چاقو خرد کنید، هر چی ریزتر بهتر. شکلات خرد شده رو در کاسه تمیزی بریزید و روی بخار آب یا در مایکروویو بذارید. حواستون باشه بخار آب با کاسه تماس نداشته باشه. مرتب شکلات در حال ذوب رو هم بزنید.

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

وقتی شکلات آب شد، کاسه رو از روی بخار آب بردارید و باقی شکلات رو توش بریزید و خوب هم بزنید تا روون شه.

تا شکلات خنک می شه پودر کاکائو و پودر قند رو بطور جداگانه الک کنید. این کرم بین یک چهارم تا یک دوم پیمانه پودر قند نیاز داره، یک دوم پیمانه پودر قند اندازه گیری و آماده کنید و در صورت نیاز از اون استفاده کنید.


کره به دمای محیط رسیده رو یک دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا نرم شه، بعد پودر کاکائوی الک شده رو اضافه کنید و خوب بزنید. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

یک چهارم پیمانه از پودر قند رو به مواد اضافه کنید و با دور تند همزن خوب بزنید.


وقتی کره، پودر قند و پودر کاکائو رو خوب زدید یک کرم غلیظ بدست میاد. 


حالا شکلات آب شده رو اضافه کنید. حتما قبل از ریختن ، چک کنید که شکلات هم دمای محیط شده باشه وگرنه کره رو آب می کنه و فراستینگ خراب می شه.


خوب هم بزنید تا یکدست شه. از مواد بچشید در صورت نیاز از باز هم پودر قند به کرم اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شه. 

قیف و ماسوره مورد نظر رو آماده کنید. اگر از قیف یکبار مصرف استفاده می کنید، سر قیف رو بِبُرید و ماسوره رو توش بندازید.


قیف رو با مواد پُر و به کمک چاقو یا پالت مواد رو به سمت جلو جمع کنید.

 Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

ته قیف رو بپیچونید که مواد بین کار ازش خارج نشه. 


حالا به شکل دلخواه روی کاپ کیک ها رو تزئین کنید. کاپ کیک ها در ظرف دربسته به مدت 4 روز قابل نگهداری هستن، کاپ کیک های کِرم دار باید در یخچال نگهداری شن. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

پوست مرکبات شکری شده

@valentinocake



از پوست مرکبات خیلی می شه استفاده کرد، می شه دم کرد و به عنوان دمنوش سرو کرد، می شه مربا درست کرد و می شه تو غذا ریخت یکی از استفاده های بسیار خوشمزه اش اینه که پوست پرتقال رو تلخیش رو می گیرند، با شربت می جوشونند و می ذارند خشک شه بهش می گند پوست مرکبات شکری Candied Citrus Peels. این پوست های شکری رو به عنوان آبنبات می شه با چایی خورد، می شه تو شکلات آب شده زد و شکلاتی کرد. برای شیرینی پز ی هم استفاده ی خاص خودش رو داره  پوست های شکری رو توی کیک و نون می ریزند و از طعم و عطر خوب مرکبات برای خوشمزه شدن شیرینی استفاده می کنند.



توی سه تا عکس زیر، مرکبات شکری توی بافت نون، کیک و برای تزئین روی کِرم رویه کیک استفاده شده.



من از پوست پرتقال استفاده کردم ولی پوست بقیه ی مرکبات هم به همین رواله. اول از همه باید لایه ی داخلی پوست پرتقال رو جدا کنیم. شما از هر نوع پرتقالی که دوست دارید می تونید استفاده کنید ولی به نظر من پرتقال آبگیری ها بهترند. برای این کار پرتقال ها رو که از وسط برش بزنید، بعد خیییلی راحت با انگشت سرش رو می تونید جدا کنید و لایه ی سفید رو بکشید بیرون.


بعد از اینکه لایه ی داخلی رو در آوردید با توجه به استفاده اتون برش می دید. اگر برای داخل بافت کیک و نون قراره استفاده کنید مکعبی و ریز برش بزنید.

اگر می خواین برای آبنبات کنار چایی ازش استفاده کنید می تونید خلال کنید یا کاتر بزنید.

حالا پوست پرتقال ها رو توی ماهیتابه بریزید و روش رو با آب سرد پر کنید، ماهیتابه رو روی شعله ی نسبتا زیاد بذارید تا آب جوش بیاد.


چند تا قُل که زد بریزید توی آبکش و روش حسابی آب سرد بریزید. این کار رو 4 بار تکرار کنید بار چهارم وقتی با آب سرد شستید یدونه از اون مکعب ها رو بذارید دهنتون نباید تلخ باشه اگر تلخ بود یک بار دیگه همین کار رو  انجام بدید. این رو بدونید که چهار بار برای پوست پرتقال و نارنگیه پوست گریپ فروت و نارنج رو باید تا 8 بار بجوشونید و آبکشی کنید.

حالا توی یک تابه ی تمیز دو پیمانه آب سرد و دو پیمانه شکر بریزید زیرش رو روشن کنید و شروع کنید به هم زدن. هم می زنیم تا به جوش بیاد و کاملا مخلوط آب و شکر شفاف شه. 


وقتی به جوش اومد زیرش رو کم کنید و پوست پرتقال ها رو بریزید توی شربت تا با شعله ی کم آروم، آروم، توی شربت قل بخوره و شربت غلیظ شه. به هیییییییییییییییییییییییییییییچ وجه دیگه هم نزنید شعله رو هم دست نزنید. یک نکته ی خییییییلی مهم توی آبنبات و شربت درست کردن هست که دونستنش واجبه. وقتی شربت شروع می کنه به جوشیدن و بخار شدن، روی دیواره های ظرفتون شکر کریستالیزه می شه، این کریستال ها به یه حجمی که می رسند می افتند توی شربت و دیگه حل نمی شند و سرد که می شند همون شکرک معروفند اگه دیده باشید خییلی ها که تو کار مربا واردند، کمی جوهر لیمو توی شربت می ریزند این جوهر لیمو حالت اسیدیش کریستال های بزرگ شکر رو تجزیه می کنه و نمی ذاره شکرک بزنه. پس ما نمی خوایم دیواره ی تابه به این حالت در بیاد.


جوهر لیمو هم نمی خوایم بریزم ، کاری که شما می کنید اینه که از همون ابتدا یه کاسه آب جوش و یه برس شیرنی پزی کنار تابه اتون می ذارید و هر هفت، هشت دقیقه یکبار دیواره های تابه رو با برس می شورید اگر برس ندارید یک حوله رو نمناک کنید هرزگاهی چند لحظه تابه رو از روی شعله بردارید و با با حوله ی نمناک اطراف تابه رو تمیز کنید.

شما این کار رو از اولش انجام می دید و اصلا اجازه نمی دید به مرحله ی شکری شدن دیواره ها برسه، من چون می خواستم نشونتون بدم دیر شروع کردم پس حواستون باشه. خیییلی این رو دقت کنید تا کارتون خراب نشه کم کم شربت غلیظ می شه و حباب ایجاد می شه مال من 45 دقیقه طول کشید ولی بستگی به حجم پرتقال هاتون داره. این موقع بچشید اگر شیرینیش مناسب بود دیگه خاموش کنید. 


دو دقیقه تابه رو بذارید روی گاز خاموش بمونه و بعد مواد رو توی آبکش بریزید. این قسمت آبکش رو حسابی حوصله کنید و عجله نکنید یعنی حداقل دو سه ساعت باید تو آبکش باشه.

اگر پوست پرتقال قراره توی کیک بره روی کاغذ روغنی پهنش کنید تا خشک بشه.


اونهایی که قراره روی کیک برند و یا با چایی نوش جان شند باید قبل از خشک شدن شکری شند. برای شکری کردن یه کاسه رو پر شکر کنید و این ها رو توش بغلطونید نگران زیادی شکری شدن نباشید وقتی خشک شد خودش شکر زیادیش می ریزه.


توی الک یا آبکش یا روی توری پهن کنید تا خشک شند ، این شکری ها رو می خوایم حسابی خشک شند برای همین از همه جهت هوا بخوره بهتره. من بعد از اینکه چند ساعت تو الک موند یه ساعت هم روی کاغذ روغنی پهنشون کردم. 

متاسفانه زمان دقیقی برای خشک شدنشون وجود نداره. اونهایی که مثل من توی شهر مرطوب زندگی می کنند، مسلما مدت بیشتری طول می کشه که خشک شه و البته دمای خونه هم شرطه برای همین خودتون بهش سر بزنید.


پوست مرکبات شکری شما قابل فریز کردنه، طعمش عوض نمی شه به شرطی که خوب نایلون پیچ کنید و هوای داخل کیسه رو خارج کنید. اگر می خواید اصلا و اصلا تلخی و تندی نداشته باشه پوست پرتقال رو با پوست کن بگیرید و  اگر این کار رو کردید، دیگه لازم نیست 4 بار بجوشونید یک بار کافیه.


شما می تونید پوست های مرکبات رو توی جعبه ی خوشگل بذارید و به عنوان آبنبات هدیه بدید، می تونید از پوست لیموترش، گریپ فروت و پرتقال استفاده کنید تا سه رنگ بشه.

Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎



Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎


Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎



Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎

Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎

Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎

Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎
Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎

Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎
Image result for ‫خلال پوست پرتقال شکری‬‎

تاثیر چربی سوزها در لاغری چقدر است؟

@valentinocake

Image result for ‫چربی سوزها‬‎

آیا تا به حال به فکر کم کردن وزنتان افتاده اید؟ آیا از راه های سریع کم کردن وزن با خبر هستید؟آیا می دانید یکی از راه های کم کردن وزن خوردن مواد چربی سوز است ؟ به نظر شما غذایی با عنوان چربی سوز وجود دارد؟ پاسخ این پرسش ها را در این بخش از نمناک بیابید.چربی سوزها


آیا غذایی به عنوان چربی سوز وجود دارد؟

معمولا افراد برای کاهش وزن شروع به خوردن غذاهای چربی سوز یا دمنوش هایی مانند چای سبز می کنند. اما خوردن این مواد تا چه اندازه موثر است؟ در این مقاله با جزئیات بیشتری به این مسئله می پردازیم.


آیا کاهش وزن با خوردن مواد چربی سوز امکان پذیر است؟

برای هر کسی که می خواهد وزن کم کند و اندامش روی فرم بیاید، شنیدن چنین چیزی مانند گوش دادن به آهنگی زیبا است. ساعت ها ورزش؟ نیازی نیست، فقط همین ها را استفاده کن، وزنت کم می شود.


آیا چای سبز خاصیت چربی سوزی دارد؟

با اینکه ما هم واقعا خیلی دوست داریم چنین ادعایی حقیقت داشته باشد اما کاهش 10 کیلوگرم وزن، به سادگی خوردن دمنوش و چای سبز نیست.

دلایل علمی زیادی وجود ندارد که ثابت کند برای تقویت سرعت سوخت و ساز و چربی سوزی باید کلی فلفل و چای سبز مصرف کنید. باید بدانید تاثیر این موارد روی سوخت و ساز بسیار بسیار ناچیز است.

تا به حال موارد زیادی را به عنوان چربی سوز معرفی کرده اند، از جمله فلفل قرمز، فلفل سیاه، گریپ فروت، چای سبز، قهوه، روغن نارگیل و لیستی بلند بالا از دمنوش ها. اما تا به حال افزایش سوخت و ساز قابل توجهی از این موارد دیده نشده است. مسلما سرمایه گذاری روی خوردن و نوشیدن این گزینه ها، آن هم به مقدار زیاد در طول روز به هیچ وجه روش سالمی نیست.

مردم نباید برای سوزاندن چربی و کاهش وزن، به این غذاها تکیه کنند. در غیر اینصورت تمام مواردی که بدن به آنها نیاز دارد را نمی توانند دریافت کنند و با کمبودهایی مواجه می شوند.

با این حال تمام امیدها از بین نرفته است:با اینکه غذایی با عنوان چربی سوز وجود ندارد، اما بدنمان هنگام گوارش برخی از غذاهای خاص، کالری بیشتری می سوزاند و علتش اثر ترموژنیک* Thermogenics آن غذا است.

*ترموژنیک Thermogenics :به معنای تمایل برای تولید گرماست و معمولا برای داروهایی استفاده می شود که از طریق تحریک سوخت و ساز، گرما را افزایش می دهند.فرای سوخت و ساز پایه که انرژی پایه ی مورد نیاز ما برای بقا است، 10 درصد انرژی اضافی وجود دارد که با جویدن، هضم کردن و پردازش غذایی که می خوریم مصرف می شود.

غذاهای ترموژنیک می توانند با افزایش تولید گرما، باعث افزایش سوخت وساز در بدن یک فرد شوند. در این فرآیند، بدن با سوزاندن کالری تلاش می کند از غذایی که خورده اید استفاده کند. بنابراین کالری های سوزانده شده تبدیل به گرما می شوند.

Image result for ‫چربی سوزها‬‎

خوردن چربی سوزها برای کاهش وزنتان مشکلی ایجاد نمی کنند

شاید به همین خاطر است که فکر می کنید مواردی مانند کپسایسین Capsaicin (عامل تند شدن فلفل) در فلفل باعث تقویت سوخت وساز می شود. کپسایسین باعث بالا رفتن حرارت بدن می شود، اما این را نمی دانیم که در واقع، چه مقدار از آن سوخت و ساز را افزایش می دهد.

گروه های غذایی که بیشتر از همه اثر ترموژنیک را افزایش می دهند عبارتند از غلات کامل، کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها.

پروتئین ها، نسبت به کربوهیدرات و چربی انرژی بیشتری برای گوارش نیاز دارند اما شاید این اختلافشان آنچنان بالا نباشد. برای نشان دادن دقیق آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

به جای اینکه تمرکزتان روی پیدا کردن یک غذای چربی سوز خاص باشد، توصیه می شود روی گروه های غذایی بیشتری مانند غلات کامل، پروتئین ها، چربی های سالم و مقدار زیادی چربی، تمرکز داشته باشید.

برای اینکه سوخت و ساز جریان داشته باشد و یا بتوانید وزن کم کنید، ضرورتا باید به دنبال غذاهایی باشید که کالری پایینی دارند. از خوردن غذاهای ناسالم که کالری بالایی دارند بپرهیزید. 

Image result for ‫چربی سوزها‬‎

چیزهایی مانند فیبر خوراکی که از میوه ها و سبزیجات دریافت می کنید، نان ها و غلات سبوس دار و حبوبات همگی به سیر نگه داشتنمان کمک می کنند. مطمئن شوید یک منبع پروتئین سالم نیز در کنار این غذاها باشد که به خوبی کمکتان کند. این چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. مسلما از این روش بیشتر سود خواهید برد، تا اینکه دائم در حال نوشیدن چای سبز و خوردن فلفل باشید.

با اینکه خوردن چنین غذاهایی برای کاهش وزنتان مشکلی ایجاد نمی کنند، اما نباید به تنها راهکارتان تبدیل شوند. به جای این کار سعی کنید غذاهای سالم بخورید و مرتب ورزش کنید.

Image result for ‫لاغری چ‬‎

ورزشهای مناسب برای کاهش وزن


پیاده روی تند: ورزشی مفید برای قلب و ذهن است و با بهبود گردش خون و کاهش کلسترول خون به کاهش وزن کمک می کند.


٢- اسکوات: از بهترین تمرین های کاهش وزن در زمان کم است.


٣- یوگا: یوگا یک ورزش مناسب برای کاهش وزن است. تمرین تنفس باعث کاهش استرس، شل شدن بدن، کاهش کلسترول و کاهش وزن بدن به صورت طبیعی می شود.

راههای ساده برای لاغری شکم

Image result for ‫لاغری چ‬‎

@valentinocake


نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می دهد. حتی اگر بخواهید ظرف 3 ماه، 10 کیلو وزن کم کنید، یا آنکه فقط شکم خود را آب کرده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید، همه ی این ها را در برنامه ی کاهش وزن روزانه ی خود بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید. 

 بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه ریزی است. برای رسیدن و عملی ساختن این ایده، یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت می تواند چیزی حدود 145 کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی 465 کالری است.


هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید 


اگر برنامه ای را انجام می دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذاییتان را کم کنید، بدنتان فکر می کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا که کالری بسیار کمی دارند. 


قند را با شکر برگ جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالریشان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه های زنجیره ای در دسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش قند خون و کنترل میزان دیابت هم تأثیر فراوانی دارد. 

برنج قهوه ای برای لاغری

برنج قهوه ای برای لاغری شکم

برنج قهوه ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می شود برای مدتی طولانی تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه ای حاوی سبوس است که می تواند میزان کلسترول را کاهش دهد. 

غذاهای سرخ کردنی را با غذاهای پخته جایگزین کنید

هندی ها عاشق غذاهایی مانند بهاجیاس، ساموساس و جالبیس هستند. اما این غذاها سرشار از کالری بوده و می تواند به طور کامل برنامه ی کاهش وزن شما را مختل کنند. به جای آنها می توانید از گزینه های پختنی استفاده کنید. 

الکل بدترین دشمن کاهش وزن است

الکل نه تنها باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می شود، بلکه می تواند برنامه ی ورزشی شما را در صبح روز بعد از مصرف آن مختل کند چرا که نوشیدنی بوده و شما نمی توانید تشخیص دهید که چقدر از کالری موجود در آن را دارید مصرف می کنید. پس تا حد امکان از الکل یا حتی کوکتل های بدون الکل به دور باشید چون آنها هم میزان قند بسیار بالایی دارند. سودای لیمو بدون قند یا عصاره ی لیمو بهترین گزینه برای نوشیدن است. عصاره ی سبزیجات را هم می توانید در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید. 

8.سعی کنید پنج بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنید


اصول خوردن میوه برای لاغری شکم

این گزینه ها، غذاهایی با کالری کم هستند که میزان بالایی از مواد مغذی شما را تأمین می کنند. سعی کنید صبح ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه خورده و به جای خوردن اسنک، در میان روز یک میوه بخورید. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید مقدار زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب ها هم به جای خوردن اسنک یا غذاهای سرخ کرده و نوشیدن قهوه ی زیاد سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات، یا یک غذای سرخ کردنی سریع با کمی روغن است. 

میزان مصرف غذاهای نمکی را کم کنید 

می دانیم که عاشق خیارشور، نان های عدسی و سایر اسنک های نمکی هستید. اما نمک برای برنامه ی کاهش وزن شما اصلا گزینه ی خوبی نیست و باعث حفظ آب در بدن و نفخ می شود. تا آنجا که می توانید از آنها دور باشید.


غذایتان را تا ساعت 7:30 شب بخورید

برخی از افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. از آنجایی که فاصله ی بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه ی شما تحت تأثیر آن قرار گرفته و در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد می کند.

برای سوزاندن چربی شکم و پهلو چی بخورید

Image result for ‫لاغری با ادویه ها‬‎



ادویه های لاغرکننده بسیاری وجود دارند که برخی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو مناسب ترند.در بین این ادویه ها زیره شهرت جهانی دارد . نظیر زیره می تواند خواص شگفت انگیزی را برای سلامتی داشته باشند.این بسیار عجیب است که دانه های بسیار ریز این ادویه قادر است کاهش وزن را برای افراد به ارمغان آورد.چربی شکم


مطالعات جدید حاکی از آن است که دانه های زیره به طور بالقوه قادر است در چربی بدن نفوذ کرده و به روشی مثبت سطح چربی های مضر در خون را کاهش دهد.


دانشمندان ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مطالعاتی را بر روی 88 زن که به اضافه وزنی مبتلا بودند انجام دادند. آنها این زنان را به دو گروه با دو رژیم غذایی متفاوت تقسیم کردند.


دسته اول 3 گرم پودر زیره را با 5 گرم ماست مخلوط کرده و به طور روزانه مصرف کردند گروه دوم نیز تنها با مصرف ماست (بدون افزودنی) مورد کنترل وزن قرار گرفتند. هر دو گروه مورد مشاوره تغذیه قرار گرفته و مصرف کالری آنها به 500 کالری کاهش یافت.


نتایج نشان داد زنانی که مصرف زیره داشتند نسبت به گروه دوم 3 پوند (4/1 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند. همچنین اعضای این گروه با توجه به زیره مصرفی، 64/14درصد، میزان چربی سوزی داشتند.

Image result for ‫لاغری با ادویه ها‬‎

نکته مهم اینجاست که این گروه کاهش میزان کلسترول ناشتا، LDL (کلسترول بد) و کاهش تری گلیسیرید را نیز تجربه کردند. علاوه بر همه اینها در افراد مصرف کنندگان زیره کاهش میزان شاخص توده و دور کمر بسیار چشمگیر بوده است.زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول می باشد که منشأ گیاهی داشته و قادر است با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن شود.آزمایشات بالینی نشان می دهد که مصرف غذاهای غنی شده با حداقل 8/0 گرم استرول های گیاهی و یا استانول می تواند سطح کلسترولی LDL را کاهش دهد.

چای سبز از ابتلا به سرطان مری و لخته شدن خون جلوگیری می کند.



چای سبز به دلیل سرشار بودن از ترکیباتی نظیر تانن‌ها، اپیگالوکاتشین و اپیگالوکاتیش گالات در پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها به خصوص سرطان مری و جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها بسیار موثر است. رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستند که در برخی موادغذایی وجود داشته و همچنین در مواقع بروز استرس‌ها نیز در نتیجه فعالیت فیزیولوژیکی طبیعی بدن پدید می‌آیند. تاثیرات حاصل از فعالیت میکروارگانیسم‌های دستگاه گوارش بر روی این ترکیبات می‌تواند منجر به تولید مواد کارسینوژنیکی گردد که عامل اصلی بروز سرطان‌ها به حساب می‌آیند. اما در مقابل، ترکیباتی طبیعی به نام آنتی اکسیدان‌ها در مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند با غیر فعال کردن رادیکالهای آزاد در پیشگیری از بروز سرطان‌ها نقش داشته باشد. تاثیر فلاونوئیدهای موجود در چای سبز در جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها نیز نقش موثر این نوشیدنی را در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی ایفا می‌کند. همچنین فلوئور موجود در چای سبز با قرار گرفتن در ساختمان دندان ها و استخوان، استحکام هرچه بیشتر آن ها را فراهم آورد.

میان وعده در دیابت


Image result for ‫میان وعده در دیابت‬‎


برنامه و رژیم غذایی افراد دیابتی بسیار حائز اهمیت است، اما در مورد میان وعده ها چطور؟ آیا میان وعده ها نیز از این اهمیت برخوردارند؟

اغلب مردم فکر می کنند که میان وعده ها غذاهای پرچرب هستند، اما گزینه های دیگری هم برای انتخاب وجود دارد.

میان وعده ها به شما کمک می کند دیرتر گرسنه شوید، البته باید غذاهای مغذی و درست انتخاب کنید. میان وعده فرصت مناسبی است برای خوردن سبزیجات، میوه ها و دیگر غلات کامل، این میان وعده ها به مراتب از تنقلات نمکی و شیرینی جات مفید ترند، زیرا که هم احساس سیری به شما می دهد و هم انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند.

صرفنظر از این که چند میان وعده در رژیم غذایی شما وجود دارد، مقدار هر میان وعده تاثیر کلیدی روی کنترل قند خون شما دارد و از افزایش وزن شما جلوگیری می کند.

در زیر چندین میان وعده با ذکر مقدار کربوهیدرات آن آمده است.


میان وعده هایی که حاوی کمتر از 5 گرم کربوهیدرات هستند:

Image result for ‫میان وعده در دیابت‬‎

15 عدد بادام

3 عدد ساقه کرفس+ ا قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

5 عدد هویج کوچک

5 عدد گوجه فرنگی گیلاسی+4 عدد زیتون

1 عدد تخم مرغ آبپز

4/1 فنجان زغال اخته تازه

1 فنجان سالاد+ 2/1 فنجان خیار+ کمی سرکه و روغن زیتون

1 عدد بستنی یخی بدون قند

1 فنجان پاپ کورن

2 عدد کراکر نمکی

4/1 فنجان ژله بدون قند

8عدد زیتون سبز

2 قاشق غذاخوری کدو یا دانه های کنجد

4/1 آواکادو

Image result for ‫میان وعده در دیابت‬‎

میان وعده هایی که حاوی 10 الی 20 گرم کربوهیدرات هستند:

4/1 فنجان میوه خشک و مخلوط مغزها

1 فنجان سوپ رشته و مرغ یا سوپ گوجه فرنگی یا سوپ سبزیجات

1 عدد سیب یا پرتقال کوچک

3 فنجان ذرت بو داده شده

3/1 پیمانه هوموس+ 1 فنجان سبزیجات تازه

 

میان وعده هایی که حاوی 30 گرم کربوهیدرات هستند:

این گروه از میان وعده ها بهتر است قبل از فعالیت ورزشی مصرف شوند.


2/1 ساندویچ کره بادام زمینی( 1 برش نان گندم + 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی)+ ا فنجان شیر

180 گرم ماست کم چرب+ 4/3 فنجان از انواع توتها مثل توت فرنگی یا شاتوت

4/3 فنجان غلات کامل+ 2/1 فنجان شیر کم چرب

یک عدد موز متوسط+ 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی



 به خاطر داشته باشید که :

حتما کربوهیدرات رژیم خود را بشمارید و از خوردن هر گونه خوراکی مقابل تلویزیون، کامپیوتر یا در حال مطالعه و یا در حال رانندگی اجتناب کنید.