(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خواص ماسک هویج برای پوست


جوانی و شادابی پوست با هویج امکان‌پذیر است. این ماده‌ی غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. به خاطر اینکه سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد که خاصیت ضد پیری دارد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند و مانع افتادگی پوست و چین چروک صورت می شود.

گیاه هویج دارای خواص زیادی می باشد که از میان خواص آن شفاف کنندگی پوست هم دارای اهمیت قابل توجهی ست. برای استفاده از این خاصیت علاوه بر مصرف خوراکی آن می توان از ماسک طبیعی هویج استفاده نمود.
ماسک هویج باعث برطرف شدن لک ها و نرمی پوست نیز می شود. جهت تهیه ی ماسک هویج می توان هویج را رنده کرده و بر روی صورت مالید و یا ابتدا آن را پخته و سپس استفاده نمود.
هویج موثرترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید به «اپیدرم» آسیب‌ زده و گاهی التهاب ایجاد می‌کنند که شناخته‌ترین آن آفتاب‌سوختگی است. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پارسا سه‌شنبه 29 اردیبهشت 1394 ساعت 21:30 http://digiroid.mihanblog.com/

مرسی,شما هم لینک شدین,موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.