(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چطور آشپزخانه را بچینم؟

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


آشپزخانه مطلوب کدبانواگر در حال ساخت خانه ای جدید هستید و یا قصد دارید آشپزخانه قدیمی خود را به دلایل گوناگون تغییر دهید و بازسازی اصولی و اساسی داشته باشید، دست شما بسیار باز است.
در این شرایط نخست فضای موجود را بررسی کرده، سپس نیازهای مورد نظرتان را برشمرید و با تطبیق تمامی شرایط درخواستی با بودجه تخصیص یافته بدین منظور می توانید اقدام کنید.
اگر به فکر بازسازی به شکل جزیی و فقط مختص به تغییراتی اندک هستید، نکات مورد نظر مشخص بوده و میزان عملکرد شما محدودتر است و تنها بر آوردن گوشه ای از نیازهای مهم و تطبیق آن ها با سلیقه شما و بهره گیری از تجهیزات بیشتر در حد امکان علمی خواهد بود.
در واقع انگیزه شما برای تغییر و تحولات در آشپزخانه بستگی به نحوه عملکرد و کاربردتان از آن محیط دارد. برخی از افراد، آشپزخانه را صرفاً برای پخت و پز غذا و اعمال مربوطه اختصاص می دهند و بعضی دیگر آشپزخانه را نقطه عطف و گردهم آمدن اعضای خانواده به هنگام کارهای مربوط به آشپزخانه و صرف دست کم یک وعده از غذاهای روزانه می شناسند.
● اهمیت کابینت
در گذشته آشپزخانه ها آن قدر بزرگ بود که معمولا اعضای خانواده بیشتر وقتشان در آن می گذشت. بعد از یک روز کاری، همه اعضای خانواده در همان آشپزخانه بساط ناهار و شام را پهن می کردند تا دور هم بنشینند و ضمن غذا خوردن در مورد مسایل روزمره نیز حرف بزنند و تبادل نظر کنند. وقتی گاز و برق به خانه ها آمد و یخچال و فریزر و انواع وسایل مدرن را با خود آورد، زنان خانه دار وقت بیشتری پیدا کردند تا با افراد خانواده بنشینند و استراحت بیشتری داشته باشند، اما نه در آشپزخانه، چون دیگر آشپزخانه ها پر از وسایل مدرن شده بود و معمولاً جایی برای نشستن وجود نداشت. در آشپزخانه های امروزی یخچال و فریزر و وسایل دیگر به شکلی تعبیه می شوند که در میان و یا کنار کابینت ها جا بگیرد و فضای اضافی اشغال نکند.
کابینت ها هم که در گذشته چندان مورد توجه نبود و تنها برای جمع آوری وسایل آشپزخانه مفید به نظر می رسید، امروزه در طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف، جلوه زیادی به محیط می دهد. اگر می خواهید در آشپزخانه خود تغییر و تحولی جدید بدهید یا قصد دارید به خانه جدیدی بروید بهتر است با یک طرح و برنامه ریزی درست کار را شروع کنید. شما ممکن است آشپزخانه همسایه یا دوستان را ببینید و بپسندید، اما آیا این آشپزخانه برای شما مناسب است؟
آیا این طرح و نقشه با وضعیت آشپزخانه شما و فضای آن جور است؟ بنابراین عجله نکنید و با حساب و کتاب پیش بروید. اصلاً چهار طرح کلی برای آشپزخانه پیشنهاد شده است: 
▪ آشپزخانه به شکل L: در این مدل آشپزخانه، وسایل کابینت ها در دو دیوار مجاور به شکل L قرار دارد. این طرح برای هر نوع آشپزخانه ای مناسب است جز آن هایی که خیلی باریک هستند.
▪ آشپزخانه به شکل U: مدل بهتر و عملی تر برای این آشپزخانه، جا دادن وسایل و کابینت ها در سه دیوار است. این طرح برای آشپزخانه های OPEN یا باز مناسب تر و زیباتر از مدل های دیگر است. در صورت بزرگ بودن آشپزخانه، می تواند یک میز در وسط آن بگذارید و به عنوان غذاخوری از آن استفاده کنید.
▪ آشپزخانه به شکل یک خط افقی: این طرح مخصوص آشپزخانه های کوچک است که فضای کافی برای تقسیم وسایل در و دیوارهای اطراف ندارد و در نتیجه همه چیز در کنار هم و در یک سو قرار می گیرد.
▪ آشپزخانه به شکل موازی: در این طرح کابینت ها و وسایل آشپزخانه بر دیوار روبه روی هم جاسازی می شود. این طرح برای آشپزخانه های باریک و دراز مناسب است.
نکته مهم در انتخاب طرح برای آشپزخانه این است که هر چیز لازم و پر مصرف در دسترس قرار بگیرد و انرژی و وقت زیادی برای رسیدن به آن تلف نشود. مثلاً ظرفشویی کنار جایی قرار بگیرد که جا برای خشک کردن ظرف ها موجود باشد و یا کابینت جنب ظرفشویی برای نگه داری مواد شوینده، در نظر گرفته شود.
کابینتی که برای نگهداری ظرف های تمیز مورد استفاده قرار می گیرد باید نزدیک به ظرفشویی باشد تا پس از شستن و خشک کردن ظرف ها بتوانیم آن ها را خیلی زود و راحت جابه جا کنیم. برای این که به نتیجه بهتر و عملی تری برسید تصور کنید که می خواهید یک کیک بپزید، آیا وسایل پخت کیک در دسترس است؟ 
آیا پریز برق برای استفاده از مخلوط کن و همزن برقی وجود دارد؟ آیا قفسه ای برای جا دادن قالب و بقیه وسایل کیک پزی در اختیار دارید؟ یا اگر بخواهید سالاد درست کنید، بدون این طرف و آن طرف دویدن به وسایل مورد نیاز پاک کردن، شستن و خردکردن مواد دسترسی دارید؟
به همین ترتیب در مورد بقیه کارها فکر کنید و ببینید چه باید بکنید تا بتوانید هر کاری را خوب و راحت انجام دهید.

مطالب پیشنهادی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.