(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

آداب و معاشرت در مهمانی های رسمی


در مهمانی های رسمی هنگام صرف غذا بهتر است از همان غذایی که در دسترستان است و ان هم به مقدار کم بخورید ،خم شدن روی میز شام برای برداشتن دیس پلوی ان سوی میز یا درخواست مکرر از اطرافیان برای رساندن سایر غذاها به شما کار پسندیده ای نیست.


همیشه و در همه شرایط با ادب و متانت رفتار کنید و بدانید ادب سلاحی است که در همه ی بحث ها پیروز است، حتی اگر حق باشما نباشد وقتی ادب را رعایت کنید اطرافیان حق را به شما میدهند... این نکته را حتی اگر شده یک بار انجام دهید و از نتیجه اش شگفت زده شوید.


وقتی دو نفر درباره موضوعی صحبت میکنند و شما صدای انها را میشنوید اصلا درباره ی بحث ها اظهار نظر نکنید حتی اگر درباره ان موضوع ده ها کتاب نوشته اید!  

درصورتی هم که از شما نظر خواستند جوری وانمود کنید که اصلا متوجه موضوع بحث آنها نشده اید و ازشان بخواهید برای شما درباره ان توضیح دهند.


نوشیدنی که به شما تعارف میشود را با یک دست وبه آهستگی بلند کنید .بعد ازتشکر کردن بلافاصله شروع به نوشیدن نکنید، نوشیدنی را کم کم و با طمأنینه بنوشید، بگذارید مقداری از آن نوشیدنی در لیوان باقی بماند در غیر این صورت باعث ایجاد صدایی نابهنجار از نی شما میشود.

خواستید سرفه کنید بینی تان را بگیرید، سرتان را به چپ یا راست در امتداد شانه تان بچرخانید و با دستمال کاغذی یا دستمال جیبی بینی و دهانتان را بپوشانید .


زمانی که برای صرف غذا سر میز نشسته اید، باید منتظر بمانید تا تمام میهمانان کاملا سر جایشان بنشینند .همه افراد باید در یک زمان شروع به صرف غذا کنند. هرگز شما قبل از سایرین شروع به صرف غذا نکنید.


اگر گروهی از دوستان یا اقوام در گوشه ای خلوت کرده اند و مشغول صحبت با یکدیگر هستند، به هیچ عنوان در کنار ایشان توقف نداشته باشید مگر از شما دعوت شود تا به جمع ایشان بپیوندید.


پس ازینکه فردی توسط یک دوست به شما معرفی میگردد شما درحالی که تبسم به لب دارید بگویید :

از دیدار شما بسیار خوشحالم

دیدار شما سعادتی بود

این آشنایی را به فال نیک می گیرم

خیلی دوست داشتم با شما زود تر از این آشنا می شدم

خوش وقتم

آشنایی با شما باعث افتخار من است

مطالب پیشنهادی:

ده رفتار آزاردهنده آقایان و خانمها

آداب همسرداری 

آموزش آداب معاشرت به فرزندان

آداب آسانسور سواری! 

آداب و اصول آسانسور سواری

مهارت های حل مساله در زندگی مشترک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.