(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

باقلوای کادایف


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/









با دستور پرستوی عزیز در فروم هنر آشپزی

مواد لازم :

رشته کادایف 450 گرم

روغن مایع 100 گرم
مواد میانی:
مغز گردوی ریز خرد شده دو پیمانه

شکر نصف پیمانه

سفیده تخم مرغ یک عدد

پودر هل دو قاشق غذاخوری

پودر دارچین یک ذوم قاشق مرباخوری

کره 100 گرم

پودر پسته برای تزئین

مواد لازم برای شربت:

شکر دو پیمانه

آب یک و نیم پیمانه

دانه هل یا چوب دارچین چند عدد



طرز تهیه :
برای شربت اول شکر و اب را کاملا با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گذاشته تا شکر کاملا حل شود بعد دانه های هل را ریخته و بعد از قوام امدن خاموش کنید.قبل از ریختن شربت روی باقلوا دانه های هل را دربیاورید.

سفیده تخم مرغ را با چنگال کمی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد تمام مواد میانی را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.مواد باید به حالت خمیر چسبنده دراید.

اگر از رشته های کادایف منجمد استفاده میکنید حتماً یک شب قبل آنها را در یخچال قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شوند. رشته های کادایف را به تدریج و با حوصله در کاسه مناسبی (چون حجمشان خیلی بیشتر میشود)ریش ریش کنید تا رشته ها از هم جدا شده و هوادهی شوند. همزمان با اینکار روغن مایع را به تدریج به خورد رشته ها بدهید تا چرب شوند. اینکار کمی زمانگیر است ولی در تردی و کیفیت باقلوا تاثیر زیادی دارد. در این حین رشته های خمیری یا چسبنده را از میان بقیه رشته ها جدا کنین.نیمی از رشته های آماده و چرب شده را کف قالب گرد 25 سانتیمتری که چرب کرده اید کاملاً فشرده کنید ولی بهتر است کمی دیواره به وسیله رشته ها دور قالب ایجاد کنید تا مواد میانی را پوشش داده و باعث اتصال دو لایه رشته ها شوند.مثل تارت!

مواد میانی آماده را روی رشته هاپخش کرده و فشرده کنید. نصف دیگر رشته ها را نیز روی مواد میانی پخش کرده و محکم فشار دهید. کره راروی حرارت ملایم ذوب و داغ کنین ولی مواظب باشید نسوزد.و با قاشق روی باقلوا بدهید.باقلوا را به مدت 45 دقیقه در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. اگر فر شما گازی است بعد از 45 دقیقه باقلوا را از فر خارج کرده و برگردانید و مجدداً یک ربع دیگر در فر قرار دهید تا سمت دیگر آن نیز طلایی شود. ولی اگر فر شما برقی است میتوانید از گریل برای طلایی شدن روی باقلوا استفاده کنید.

باقلوای آماده را از فر خارج کرده و سمتی را که بیشتر طلایی شده است به سمت کف قالب قرار دهید. بدیهی است در مورد فر گازی باید شما باقلوا را یکبار دیگر برگردانید تا سمت طلایی تر در کف قالب قرار بگیرد. ولی در مورد فربرقی که از گریل استفاده کرده اید نیازی به اینکار نیست.

شربت کاملاً خنک را روی باقلوای داغ ریخته و روی آن را با دستمال حوله ای یا دم کنی بپوشانید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند. بعد از این مدت باقلوا را در ظرف سرو دلخواه برگردانده و برش بزنید و با پودر پسته تزئین کنید.

نکته:

- در مواد میانی میتوانید از بادام ریز خرد شده یا پسته یا مخلوطی از آجیلها استفاده کنید.

- دلیل اینکه سمت طلایی باقلوا در کف قالب قرار میگیرد این است که موقع برگرداندن باقلوا در ظرف سرو ظاهر زیباتری داشته باشد.

- ادویه های مورد استفاده در باقلوا را میتوانید بسته به ذائقه خود تنظیم کنید.
- اگر برای عید میخواهید در قالب مستطیل 15 در 20 یا قالب مربع 22 سانتی بریزید و بعد از برش در کپسول بگذارید


مطالب پیشنهادی:

کادایف، دسر ترکیه ای


باقلوا لانه پرنده


آموزش باقلوا با خمیر فیلو مرحله به مرحله


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.