(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کاکتوسها

کاکتوسها از جمله جذابترین و متنوعترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه کار، به راحتی رشد میکنند.

کاکتوس زینتی

 

آبیاری:
درطی فصل رشد  کاکتوس باید بیش از دوران استراحت آبیاری شود. برنامه خاص تعریف شده ای برای آبیاری کاکتوس وجود ندارد و برنامه آن به گلدان، خاک،آب و هوا و عوامل مشابه بستگی دارد.
دقت کنید گلدان کاکتوس را بعد از خشک شدن کامل سطح خاک ابیاری کنید .

با آبیاری صحیح رشد کاکتوس ها سرعت پیدا می کند. درست است که کاکتوس ها به ابیاری کمی نسبت به دیگر گلهای خانه نیاز دارند اما توجه کنید اگر شما کاکتوس هایتان را خیلی کم ابی دهید انها رشد چندانی نخواهند داشت.و فقط زنده خواهند ماند و ممکن است ریشه هایشان خشک شود در این حالت پس از آبیاریریشه ها توانایی جذب اب را نخواهند داشت.

با این حال بزرگترینمشکل برای صاحبان کاکتوس، آبیاری بیش از حد است. اما این مشکل تنها با کمی دقت قابل حل است. آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی ساقه و ریشه گیاه میشود ومتاسفانه هنگامی که ریشه کاکتوس بپوسد یا حتی پوسیدگی در آن آغاز شود در بیشتر اوقات دیگر نمی توان گیاه را نجات داد.

درهنگامی که کاکتوس در دوره رشد خود قرار ندارد به اب بسیار کمی احتیاجدارد. ریشه کاکتوس وقتی که گیاه خواب است برای فاسد شدن مستعد است و درصورت اب دهی بیش از اندازه کاکتوس از بین خواهد رفت.درهنگامی که کاکتوس خواب است بعد از2 تا 3 هفته -اگر باران گلدان شما راابیاری نکرده باشد- پس از اینکه خاک کاملا خشک شد،ابیاری سبکی کفایت خواهد کرد.به میزانی گیاه را ابیاری کنید که ریشه انکمی مرطوب شود .

در کل کاکتوسهایی که در گلدانهای کوچک هستند نسبت به کاکتوس هایی که در گلدانهایی بزرگتر قرار دارند به ابیاری بیشتری احتیاج دارند.

فقط فراموش نکنید: کاکتوس را به اندازه آب دهید!


کود:
کاکتوس در طی بهار و تابستان ( شش ماه اول سال) تنها هر دو تا سه ماه یک مرتبه به کود احتیاج دارد. یک کود کم ازت برای کاکتوس مناسب است. کودهایی که به تدریج در خاک آزاد میشوند نیز برای کاکتوس مناسب هستند، اما این کودها تنها یک مرتبه در بهار به خاک افزوده میشوند. 
نور:

کاکتوس به  نور علاقه زیادی دارند  و اگر در معرض نور کافی قرار نگیرند در فصل گلدهی به خوبی شکوفا نمی شوند. در بعضی از گونه ها اگر گیاه  در معرض نور مستقیم قرار نگیرد ساقه ها بلند و کشیده می شوند که از زیبایی کاکتوس کاسته می شود. نور زیاد همراه با ابیاری مناسب عوامل مهم نگهداری کاکتوس ها هستند.

دما:
کاکتوسها میتوانند در فصل رشد خود دمای 32 تا 38 درجه را تحمل کنند و بهترین دما در فصل استراحت آنها، 7 تا 12 درجه سانتیگراد است. این دمایی است که کاکتوس در محل طبیعی زندگی با آن روبرو میشود. هوای سرد در فصل استراحت، میتواند به گل دهی گیاه در فصل رشد منجر شود.

 آفتهای کاکتوس : آفتهای کاکتوس به نسبه معدود هستند، اما هنگام خرید کاکتوس توجه کنید که حشره ای مشکوک روی آن لانه نکرده باشد. در صورتی که آفات کاکتوس به سراغ گیاه شما آمدند، با اندکی حشره کش میتوانید آنها را از بین ببرید.

کاکتوس ها

 

 

جابجایی کاکتوس ، انتخاب گلدان مناسب برای کاکتوس
بیشترافراد جابجایی گلدان گیاه را بیش از اندازه انجام می دهند. این کار بهریشه های کاکتوس اسیب وارد می کند .فقط هنگامی که گیاه احتیاج به تعویض گلدان دارد باید این کار صورت بگیرد بهترین فصل برای تعویض گلدان بهار استکه گیاه در حال رشد بوده و انرژی زیادی دارد..یک کاکتوس حدود 5 سال و حتی بیشترمی تواند در یک گلدان باشد بدون اینکه احتیاجی به تعویض گلدانداشته باشد.کاکتوسها در هر گلدانی که زه کشی و تخلیه اب مناسبی داشته باشد می توانند بهخوبی رشد کند. گلدانهایی گلی با عمق کم برای کاکتوس ها بسیار مناسب است واصولا کاکتوس ها به عمق زیادی احتیاج ندارند.برای انتخاب سایز گلدان، گلدانی با قطری کمی بیشتر از قطر کاکتوس را انتخاب کنید.گلدانهای بزرگ برای کاکتوس های کوچک مناسب نبوده ، موجب از بین رفتن گیاه خواهد شد.پس از انتقال کاکتوس برای ابیاری ان عجله نکنید تا فرصت ترمیم به ریشه های گیاه داده باشید . پس از چند روز به ابیاری گیاه بپردازید. در سه هفته اول به ابیاری کم اکتفا کنید.

گلدان مناسب برای کاکتوس عمودی:گلدان مناسب برای این نوع کاکتوس، ظرفی است که دهانه آن به اندازه نصف قد گیاه باشد و بهتر است به جای عریض بودن، عمیق باشد. 

گلدان مناسب برایکاکتوس گرد:گلدان مناسب این کاکتوس تنها باید 4 تا 5 سانتیمتر عریضتر از کاکتوس باشد.

 


مطالب پیشنهادی:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.