(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

تعویض گلدان کاکتوس



گلدان کاکتوس زیر همان طور که مشاهده می کنید کاملا پر شده تا جایی که جوانه هایی که در کناره ی ان بیرون زده است قابل جدا کردن نیستند


potbound_echinopsis_a_800



گلدان را وارونه کرده ( از سطح زمین زیاد بالا نگیرید ) و چند ضربه به بدنه گلدان و ته گلدان بزنید تا کاکتوس همراه با خاک به صورت قالب از گلدان خارج شود

جوانه های رشد کرده را جدا کنید همچنین اگر در کف خاک گل احتمالا سنگ ریزه هایی وجود دارد انها را جدا کنیدو در کف گلدان جدید  ابتدا مقداری سنگ ریزه و سپس مقداری  خاک بریزید. ارتفاع خاک اولیه در گلدان جدید را به نحوی تنظیم کنید که با اندازه گیری ارتفاع گلدان و ارتفاع خاک همراه کاکتوس تان ، سطح خاک گلدان  زیاد بالا نیاید.


توجه کنید لایه های خاک گلدان جدید به صورت زیر تنظیم شود.

root bound

لایه های خاک کاکتوس: 

1- ریگ ریز 

2-خاک گلدان + ماسه 

3- خزه یا پوست برنج

4- ریگ یا خرده سفال



IMG_1062


گلدان جدید همان طور که در شکل مشاهده می کنید با ید تنها چند سانتی متر از گلدان قبلی بزرگتر باشد ( 4 تا 8 ). 

توجه داشته باشید که کف گلدان جدید دارای روزنه های مناسب برای خارج شدن اب اضافی باشد

برای اطمینان از اینکه زه های ( روزنه ویا سوراخ های کف گلدان ) گرفته نشوند می توانید مقداری سنگ ریز در کف گلدان - قبل از ریختن خاک - بریزید.



تعویض گلدان کاکنوس


کاکتوس را با احتیاط به طوری که به دست خود اسیب نزنید در وسط گلدان جدید بگذارید و اطراف گلدان را خاک نم دار بریزید.گلدان را در محل مناسب بگذارید و پس از انتقال کاکتوس برای ابیاری ان عجله نکنید تا فرصت ترمیم به ریشه های گیاه داده باشید . پس از چند روز به ابیاری گیاه بپردازید و سپس ابیاری را مثل قبل از سر بگیرید.

توجه داشته باشید شما نمی توانید گلدان گیاهان مختلف را با یک دستورالعمل تعویض کنید اما بیشتر گل ها را اگر بخواهند به ریشه ها ضربه ای وارد نشود و قصدشان تعویض خاک نباشد به این نحو  گلدانشان را عوض می کنند.


مطالب پیشنهادی:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.