(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

روابط جنسی و راه های جایگزین پیش از ازدواج


در این نوشتار به روابط جنسی پیش از ازدواج می پردازم.اینکه نگرش گروه های مختلف به این عمل چیست و اینکه  داشتن  این رابطه چه نتایج مثبت و منفی می تواند در زندگی آینده فرد داشته باشد؟


همچنین انواع راه هایی  را که جوانان برای برقراری ارتباط جنسی بدون آسیب رساندن  به پرده بکارت دختر انجام می دهند را بطور خلاصه بررسی می کنم.


رابطه جنسی پیش از ازدواج در اکثر جوامع از نظر اخلاقی عملی غیر قابل قبول شمرده می شود.در چند دهه اخیر، در بسیاری از جوامع غربی  از شدت این مسئله تا حدی کاسته شده اما هنوز هم در خانواده های سنتی ، مذهبی  و یا اشخاصی که از طبقات بالای اجتماع و در راس مشاغل مهم هستند تجربه جنسی افراد به خصوص خانم ها را صرفا در قالب ازدواج، مشروع و موجه می دانند.


منع افراد از داشتن روابط جنسی پیش از ازدواج تنها مختص اسلام نیست ، بلکه در دستورات ادیان دیگر مثل دین یهود و اکثر فرقه های مسیحیت هم افراد از داشتن روابط جنسی پیش از ازدواج منع شده بودند اما به مرور زمان و با پیشرفت های علمی این امر در ادیان مسیح و یهود منسوخ شده و به تاریخ پیوست.


در برخی ادیان هم مثل بودیسم  اگر دو نفر انسان بالغ با میل شخصی شان و بر اساس علاقه ای که به هم دارند باهم وارد رابطه جنسی بشوند حتی اگر ازدواج نکرده باشند،‌ایرادی ندارد به شرطی که هیچ نوع آسیبی به طرفین نرسد.بزرگترین عامل منع انسانها از داشتن روابط آزاد و اختیاری ، مذهب است که من به شخصه با مذهب که سیر خط فکری نگاه  به گذشته و افکار و اعمال  پیامبران و امامان خود را سرلوحه قرار می دهد کاملا مخالفم.


اما مذهب تنها یکی از تعیین کننده های خط فکری افراد است.تعیین کننده  قوی دیگر فرهنگ هر قوم و یا جامعه است.مثل ساده اش این است که در کشور های مسلمان که از یک دین پیروی می کنند، نگرش های مختلفی نسبت به روابط جنسی وجود دارد. تعیین کننده بعدی هم که قانون است . معمولا قانون قدرت فرهنگ و مذهب را ندارد.اما در نهایت فاکتور تعیین کننده ای در نحوه عملکرد افراد می تواند داشته باشد.


در فرهنگ ما جدای از دستورات مذهبی ،‌فرهنگ جامعه و خانواده پذیرش  روابط پیش از ازدواج را ندارد.اما افراد مختلف حتی درون یک جامعه هم با توجه به شرایط خانوادگی و ترجیهات شخصی که دارند در این مورد نظرات متفاوتی دارند و این عدم پذیرش به این معنا نیست  که همه افراد رابطه جنسی را تنها پس از ازدواج تجربه می کنند


برخی افراد رابطه جنسی کامل را پیش از ازدواج تجربه می کنند و بعضی دیگر هم راه های جایگزین را انتخاب می کنند.


قبل از ادامه مباحث لازم دیدم به حضور شما خوانندگان عزیز برسانم  که باقی مطالب به نقل از متخصص امور جنسی سارا ناصر زاده از کشور آمریکا بوده و منطبق با علم روز و استاندارد های بهداشت جهانی می باشد. از شما تقاضا دارم که مطالب زیر را با دقت  هرچه تمام و بدور از هرگونه تعصب و سنت مطالعه کرده تا بتوان جدید ترین یافته های علمی و روز دنیا را جایگزین افکار باطل و منسوخی که از گذشتگان به ما ارث رسیده است کرد.این نوشتار و نوشتار های دیگر درباب مسائل جنسی بهترین پاسخ به تمام سوال هایی است که همه ما در دورانی  از نوجوانی و جوانی مان با آن مواجه بوده و هستیم  . یافته های علمی و بررسی شده قابل اعتمادتر از پاسخ های غلط و استرس زای  عرف و شرع در جامعه می باشد.


راه های جایگزین عبارتند از: خویشتن داری ، خود ارضائی ، رابطه جنسی از راه دهانی و رابطه جنسی از راه مقعد


خویشتن داری: در جوامع مذهبی ارزش والایی برای انسان قائل هستند ( بطور مثال در اسلام از انسان به عنوان اشرف مخلوقات یاد شده ).بنابراین برای افرادی که انسان را دارای روح والا و قدرت معنوی می دانند قبول کردن اینکه او نتوانسته به شهوت خود فائق شده و به نیاز های جنسی اش پاسخ مثبتی داده کار راحتی نیست.


خویشتن داری می تواند در سرکوب امیال جنسی در افراد مجرد موثر باشد. اما در بعضی موارد اگر بین احساسات جنسی فرد و تجربه جنسی فاصله چندین ساله باشد و فرد مدام این حس را سرکوب کند،‌ممکن است در دراز مدت یکی از حالت های زیر اتفاق بیافتد:


1.اختلال جنسی: یعنی فرد حتی پس از ازدواج هم نمی تواند احساس برانگیخته شدن بکند و یا در برقراری ارتباط جنسی با همسرش دچار مشکل شود.


2.برای آقایان ممکن است در هنگام تحریک جنسی دچار درد بیضه،زیر دل ؛ کمر ، ناحیه مقعد، و یا ناحیه بین مقعد و آلت تناسلی شوند.بدلیل اینکه تحریک جنسی صوت گرفته (بوسیله خیالبافی جنسی،تماشای فیلم و یا معاشرت با فردی که برایشان محرک است و غیره.) و نحوه عملکرد بدن به این صورت است که غده پروستات مایع منی را تولید می کند که می خواهد از بدنش خارج کند. اما وقتی جلوی این فرآیند گرفته می شود؛ انقباض عضلات ناحیه تناسلی و جمع شدن مایه منی در پروستات، درد در یکی از این مناطق و یا چند تا از آنها را همزمان ممکن است ایجاد کند.


3.برای خانم هایی که مدتها به جنبه فرایند جنسی بدنشان بی توجه بوده اند ممکن است پس از ازدواج مشکل درد در هنگام دخول ؛ تحریک شدن و یا ارضا نشدن پیش بیاید.


4.برای آقایان حالت انزال در خواب پیش می آید که کاملا طبیعی است و هیچ خطری ندارد و نشانه سلامتی است.از لحاظ بهداشتی قضیه بهتر است بلافاصله پس از اینکه این حالت رخ داد یا صبح که بیدار شد ادرار کرده و آلت تناسلیشان را با آب ولرم شستشو دهند.( در اسلام غسل جنابت توصیه شده )


و در نهایت همه افراد خویشتن داری نمی کنند و ممکن است خودارضایی کنند. این عمل دربین خانمها کمتر شایع بوده اما امروزه رو به افزایش است.


خودارضایی : (یکی از مرموز ترین و ترس آورترین واژه هایی که ذهن هر شخص را بنا به آموزه های دینی و شرعی به لرزه انداخته و مستوجب گناه و سرزنش می داند)


خود ارضائی اگر درست انجام شود می تواند هم برای خانمها و هم برای آقایان مفید باشد. و اگر درست انجام نشود می تواند باعث ناراحتی فرد شود.از مزایای خود ارضائی می توان به چند نکته اشاره کرد.


1.  افراد از این طریق می توانند بدون اینکه تحت فشار باشند در زمانیکه احساس راحتی می کنند و در خلوت خودشان با بدن خودشان آشنا شوند.اینکار در زندگی آینده شان هم به آنها کمک می کند تا از رابطه جنسی با همسرشان لذت بیشتری ببرند  و بتوانند او را در دادن لذت به آنها هدایت نمایند.


2.  برای خانمها خود ارضایی مکرر ایرادی ندارد به شرط اینکه به صورت یک مشغولیت فکری در نیاید که از زندگی روزمره باز بمانند. و اینکه برای حفظ پرده بکارتشان نباید چیزی را در حین خود ارضائی  وارد واژن خود بکنند. تنها از طریق مالش کلیتوریس می توانند ارضا شوند.


3.    برای آقایان خود ارضائی بیش تر از دو یا سه بار در هفته توصیه نشده .البته بر سر این رقم هنوز اتفاق آرا وجود ندارد و این تعداد به این دلیل پیشنهاد شده که بطور متوسط مردان می توانند مایه منی برای سه بار انزال کامل را در طول یک هفته بسازند.خود ارضائی بیش از این غده پروستات را تحت فشار قرار داده و ممکن است باعث درد بیضه  زیر دل؛ کمر ، ناحیه مقعد و یا ناحیه بین مقعد و آلت تناسلی شوند.


پژوهش های اخیر که در مجله انجمن اورولوژیست های آمریکا به چاپ رسیده ، حاکی از آن است که اگر مردی در طول زمان حیات جنسی خود یعنی از زمانی که بالغ می شود بطور مرتب خود ارضائی داشته باشد( اما نه بیش از قائده) احتمال دچار شدنش به سرطان پروستات کمتر است.


4.  و در نهایت اینکه اگر امکان ازدواج ندارند،لازم نیست به روابط پر خطر پیش از ازدواج وارد شوند و خود ارضائی عاملی  است برای رفع نیاز جنسی به صورت صحیح.


خود ارضایی صحیح چگونه انجام می شود؟


آیا خود ارضائی با کف دست ضرر دارد؟


در جواب به این پرسش ها باید گفت که هر کسی روش خاص خودش را برای خود ارضائی می تواند داشته باشد. اما معمولا این نکات توصیه می شود: شستن دستها و ناخن ها پیش از انجام این عمل.استفاده از مواد لغزنده کننده.


ادرار کردن بعد از انزال برای آقایان  و ارضا شدن خانمها که چنانچه باکتری در مجرای ادرار هست خارج شود.و شستن آ لت تناسلی با آب ولرم و ماده شوینده بدون بو . در ضمن این مهم است که در محیط امن و آرامی این کار را انجام دهید. در غیر این صورت بخصوص برای آقایان ممکن است برای اینکه کسی آنها را نبیند این کا را خیلی سریع انجام دهند و در آینده دچار انزال زودرس شوند.


موضع شرع در قبال این عمل:


پاسخ متخصص: در نهایت این مسئولیت و تصمیم خود فرد است  که چه کاری برایش بهتر است و چه خط فکری را می خواهد دنبال کند.


پاسخ وحید:من بیشتر تلاش می کنم تا جدید ترین یافته های علمی را در پاسخ به سوالات در اختیار خوانندگان قرار دهم نه آموزه های سنتی دینی و شرعی .برای اطلاعات بیشتر با من در ارتباط باشید


رابطه جنسی از راه دهانی : راه دیگری که بعضی از افراد در پیش می گیرند ارتباط جنسی از راه دهانی است که بدون دخول از راه واژن و از بین بردن پرده بکارت دختر، طرفین لذت جنسی هم ببرند.


البته در این مورد رعایت بهداشت دو طرف، و شستن آلت تناسلی طرفین پیش از این کار مهم است.مواردی از انتقال بیماری های مقاربتی بخصوص سوزاک حلقی بر اثر این رابطه گزارش شده .در مورد انتقال ویروس بیماری ایدز یا اچ آی  وی هنوز اتفاق نظر بین دانشمندان وجود ندارد. اما استفاده از کاندوم هم برای خانمها و هم برای آقایان اکیدا توصیه شده.


رابطه جنسی از راه مقعد: بر طبق صحبت هایی که اکثر افراد جوان می کنند رابطه جنسی از راه مقعد در حال حاضر در جوامعی که اهمیت باکره بودن دختر  پیش از ازدواج مطرح است ، رو به افزایش است.متاسفانه آمار دقیقی در دسترس نیست اما به  هر حال با توجه به واقعیت انجام این عمل ذکر موارد زیر خا لی از فایده نیست .


رابطه جنسی از راه مقعد توصیه نمی شود. به سه دلیل:


1.   دهانه مقعد طوری طراحی شده که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول اجسام خارجی.این دهانه حالت ارتجاعی ندارد و در صورت اینکه رابطه جنسی برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد ممکن است فرد را دچار بی اختیاری مدفوع  و یا باد شکم کند. در ضمن حالت شقاق یا بواسیر هم می تواند به دلیل صحیح انجام نشدن  و یا به کرات انجام شدن این عمل به وجود آید.


در حالت شقاق فرد دچار پارگی در دهانه مقعد میشود که در هنگام دفع به شدت دردناک بوده و ممکن است فرد خونریزی هم داشته باشد.در حالت بواسیر هم  که قسمتی از راست روده به  بیرون می آید و به حالت یک دمل در خارج از مقعد قابل دیدن است. این حالت شدت و ضعف های متفاوتی دارد و در افراد مختلف مشکلات متفاوتی را از درد به هنگام دفع تا خونریزی شدید می تواند ایجاد کند.


2.  دلیل دوم این است که دیواره های راست روده بشدت پر خون هستند و حساس.وقتی که یک جسم خارجی به راست روده وارد شود احتمال ایجاد خراش در این دیواره ها بالا می رود و بنابراین احتمال انتقال بیماری های عفونی  و مقاربتی از جمله سوزاک  ، سیفیلیس و از همه مهمتر انتقال ویروس بیماری ایدز بالا است.


در مورد  جنبه روحی و عاطفی این رابطه جنسی هم باید گفت که: چون رابطه جنسی باید برای هر دو طرف خوشایند باشد  نه اینکه تنها یک نفر لذت جنسی ببرد و فرد مقابل درد روحی و یا جسمی را تحمل کند.هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی هر دو طرف باید برای انجام این کار راضی باشند در غیر اینصورت در دراز مدت بین آنها فاصله می افتد.


درنهایت اگر دو نفر تصمیم گرفتند که این نوع رابطه را تجربه کنند چند نکته را باید رعایت کنند.


از نظر بهداشتی یکی استفاده از کاندوم است و یکی نظافت ناحیه مقعد. می توان از مواد بی حس کننده مثل ژل لیدوکائین در دهانه مقعد استفاده نمود. اما این مواد می توانند باعث پارگی کاندوم  شوند.بنابراین با استفاده از مواد لغزنده کننده خیلی به آهستگی ابتدا با انگشت و سپس آلت را به آهستگی وارد کنید. از مقدار زیادی ماده لغزنده کننده محلول در آب استفاده کنید(‌نه محلول در چربی چون کاندوم را پاره می کند.)  


 

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.