(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نحوه خشک کردن میوه (چیپس میوه)

Image result for ‫نحوه خشک کردن میوه‬‎

همان‌طور که می‌دانید درختان میوه، بوته‌ها و گیاهان توت در فصل تابستان، پر از بار و محصول هستند؛ بنابراین مصرف انواع میوه‌های تازه و محلی در این فصل، کار راحتی است اما با نزدیک شدن به پاییز، این میوه‌ها طعم شیرین و دل‌پذیرشان را از دست می‌دهند و بسیار کمیاب می‌شوند؛ اما اصلا نترسید. با جمع‌آوری میوه‌ها در فصل گرما – یعنی وقتی میوه‌های تازه و خوشمزه در بازار فراوان هستند – و ذخیره کردن آنها برای زمستان، دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید.

هنگامی که بحث مصرف میوه در فصل سرما به میان می‌آید، شما سه گزینه پیش رو دارید: استفاده از میوه‌ی کنسروی، میوه‌ی منجمد یا میوه‌ی خشک.
در این مطلب قصد داریم به شما بیاموزیم که چگونه میوه‌های تازه‌ی تابستانی را به میان‌وعده‌ای تبدیل کنید که می‌توانید در بقیه‌ی طول سال بخورید. میوه‌ها خشک، ترد و شیرین هستند؛ بنابراین می‌توان گفت نوعی آب‌نبات طبیعی هستند که آماده کردن آنها به وسیله‌ی خاصی نیاز ندارد.
 ۱-  میوه را بعد از شستشو برش بزنید و حلقه حلقه کنید. دقت کنید حلقه ها نباید زیاد ضخیم و یا خیلی نازک باشند. برش های میوه را داخل سینی فر  و یا میوه خشک کن بچینید. میوه هایی مثل موز و سیب که احتمال سیاه شدنشان در مجاورت هوا هست را قبل از قرار دادن داخل سینی درون کمی آبلیمو و عسل ویا شکر قرار بدهید. البته بهتر است برای همه میوه ها این کار را انجام دهید.

 ۲- سینی را داخل فر با حرارت کم قرار بدهید. بسته به ضخامت میوه ها از یک تا سه ساعت برای خشک شدنشان زمان لازم هست. مرتب میوه ها را چک کنید و هر وقت کاملا خشک شده بودند آنها را از فر خارج کنید.

 یک روش دیگر برای خشک کردن میوه ها استفاده از شوفاژ یا بخاری هست. سینی میوه ها را روی شوفاژ قرار بدهید و یکی دو روز صبر کنید تا میوه ها کاملا خشک بشوند.
Image result for ‫نحوه خشک کردن میوه‬‎
مجموعا بهترین روش استفاده از میوه خشک کن هایی می باشد که دارای تایمر هستند.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎
نکته ها:

 ۱- میتوانید بعد از برش زدن میوه ها آنها را داخل شربت غلیظی که درست کردید قرار بدهید و سپس داخل سینی بچینید. استفاده از شربت باعث شیرین و براق شدن میوه ها میشود.

 ۲- برای روی سیبها میتوانید از کمی دارچین استفاده کنید.

 ۳- بهتر است هر میوه ای را جداگانه درون فر قرار بدهید زیرا زمان خشک شدن هر میوه با میوه دیگر فرق میکند.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎
 ۴- برش های پرتقال را حتما به شربت آغشته کنید زیرا پرتقال بعد از خشک شدن کمی تلخ میشود.

 ۵- اگر میخواهید از بخاری یا شوفاژ برای خشک کردن استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از یک تکه آلومینیوم به جای سینی استفاده کنید تا روند کار زودتر طی بشود.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک بخاری‬‎
 ۶- بهتر است کف سینی را کاغذ روغنی بگذارید و چیپس ها رو روی آن بچینید. توجه داشته باشید که چیپس ها نباید روی هم قرار بگیرند زیرا درست خشک نمیشوند و همچنین شربت اضافی شان را  باید حتما بگیرید زیرا زود میسوزند؛ و در فر بگذارید.
Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک کاغذ روغنی‬‎
۷- پرتقال و سیب ها را با موز و توت فرنگی درون یک سینی نگذارید.

 ۸- دمای فر باید روی کمترین درجه ممکن باشه.
Image result for ‫برای میوه خشک در فر‬‎
 ۹- مرتب چک کنید  وقتی دیدید که روی آنها کاملا خشک شده از فر بیرون آورده و چیپس ها را پشت و رو کنید و بگذارید سمت دیگرش هم کاملا خشک بشود.

۱۰- به دلیل وجود کاغذ روغنی، چیپس ها به سادگی قابل اتنقال به ظرف هستند و به سینی نمیچسبند. چیپس ها را در دمای اتاق یا یخچال میتوانید نگهداری کنید.

۱۱- میتوانید از  شربت مخصوص استفاده کنید و میوه ها را درون یک ظرف بزرگ بریزید و در شربت آغشته کنید. میتوانید برای سرعت دادن به کار، همه میوه ها را با هم درون شربت بریزید اما توت فرنگی ها را جدا بگذارید زیرا رنگ بقیه میوه ها را قرمز می کند!

12-بدلیل استفاده از شربت چیپس پرتقال طعم خوبی خواهد داشت و تلخی کمی که در چیپس های پرتقال بازاری وجود دارد در ان وجود نخواهد داشت ( چیپس پرتقال را در زمان حلقه شدن نباید زیاد نازک ببرید ).

 

از انواع میوه ها ( سیب ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو ، زردآلو و … ) میتوانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید ، میوه های مانند موز و توت فرنگی باید بافت محکمی داشته باشند و میوه های له شده مناسب خشک کردن نمیباشد.

Image result for ‫روش تهیه شربت:برای میوه خشک‬‎

روش تهیه شربت:

 ۱ لیوان شکر رو با ۴/۳ لیوان آب  ۵ دقیقه بجوشانید تا غلیظ بشود.

استفاده از شربت اجباری نیست و استفاده بیش از حد ان موجب سوختگی میوه میشود ، برای جلوگیری از سیاه شدن سیب و موز و … پس از حلقه کردن میتوانید بجای شربت انها را در کاسه آب مخلوط با آبلیمو بریزید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.