(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

روابط عاطفی خود را بهبود بخشید

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎


اگر شما می‌خواهیدکه در روابط خود تجربه ای از سعادت و خوشبختی زیادی داشته باشید، باید یاد بگیرید که چگونه از نو شروع کنید. شما باید یاد بگیرید که گذشته را به جایی که هست رها کنید و خود را از آسیب‌ها و ناراحتی‌های آن جدا کنید. فراموش کردن گذشته قطعا کار سختی خواهد بود، اما مادامی‌که به دنبال یک رابطه ی شکوفا هستید، یک کار انجام نشدنی نخواهد بود .


اگر دوباره شروع نکنم چه می‌شود ؟  این قطعا با ضرر و زیان خواهد بود. مهم نیست که چقدر پیش بروید، هر چیزی که رهایش کرده اید باز شما را فرا خواهد گرفت اگر شما آن‌ها را به گذشته یعنی جایی که تعلق دارند، زنجیر نکنید . چرا همه ی ما نتایج سال نو داریم ؟ چرا همه ی شرکت‌ها حسابرس دارند ؟ مشخص است تا کارهای خود را بهبود بخشند.


متعصب نباشید : احساس خود را بازبینی کنید و ببینید هنوز چیزی از گذشته وجود دارد که ظاهر شود و حال کنونی شما را تحت تاثیر قرار دهد. دوست من، می‌ارزد که دوباره شروع کنید .

چگونگی شروع مجدد :

برای شروع دوباره، باید نیاز خود را ببینید. اگر دلایلی وجود داشته باشند که بخواهید دوباره شروع کنید، به طرف مقابل خود اطلاع دهید و تمام.


یک ملافات برای این موارد بهترین است .


نکات مفید :

اجازه دهید بخش اول ملاقات برای هردوی شما جالب باشد طوری که حس کنید در یک طاق بدون قفل هستید. هرچیزی که اتفاق افتاده را  فراموش کنید و هر چیزی را که همیشه دوست داشتید در رابطه تان رخ دهد را بازی کنید .

هنگامی‌که زمان صحبت کردن برای شروع دوباره می‌رسد، آن را به عنوان یک توصیه و پیشنهاد مطرح کنید، و هیچگاه آن را مانند یک حکم بیان نکنید. اجازه دهید طرف شما بداند که چقدر خوب می‌شود اگر همه ی این‌ها در روابط اتفاق بیفتد. بگذارید خودش متوجه شود که اگر هر دوی شما یک زندگی مشترک با مهر و محبت بی پایان داشته باشید، چقدر به وجدتان خواهد آورد.

طوری با او صحبت کنید متعاقدکننده باشد، و اصلا به دنبال خود نباشید. مودب باشید و واژه‌ها را به دقت انتخاب کنید. و هرموقع که احتیاج به صحبت داشتید، تمام طیف سرزنش را به طرف خود وارد نکنید. طوری وانمود کنید که انگار هر دو طرف مقصر هستید و بخاطر اشتباه خود متاسف هستید.

مرحله بعدی عمل کردن است: بگذارید دقیقا بداند که قلب شما چطور شکسته وقتی که چنین چیزهایی اتفاق می‌افتند، و اینکه شما می‌خواهید دیگر این اتفاق‌ها رخ ندهند. تمام چیزهایی که می‌خواهید هیچوقت دیگر در رابطه شما رخ ندهند را لیست کنید و شرح دهید که چگونه باعث درد و ناراحتی شما شده بودند.(به عنوان یک خانم، کاملا طبیعی است که گریه کنید و به عنوان یک آقا، لطفا کمی‌پشیمانی نشان دهید.)

حافظه خود را پاک کنید. سطل زباله(recycle bin) خود را خالی کنید. گذشته همدیگر را بابت تمام درد و ناراحتی‌هایی که باعث شده اید فراموش کنید. حساب اشتباهات را حتما و مطمئنا پاک کنید. قول دهید که یک برگ جدید از زندگی را شروع کنید و اینکه تمام اعمال اشتباه گذشته برای همیشه فراموش خواهند شد.(دوست من، از شما خواهش میکنم که به این جمله عمل کنید وقتی میگویید که گذشته‌ها، گذشته. به هر ذره اش عمل کنید. این می-تواند شروع یک فاجعه باشد اگر فقط شما این را به زبان آورده باشید و خود از آن بگذرید. پس لطفا یاد بگیرید که واقعا چگونه فراموش کنید.)  این را چاشنی کار خود بکنید: سوالاتی بپرسید که به هر دوی شما کمک می-کند تا بیشتر متعهد شوید. &#۸۲۱۱; چه انتظاراتی از من برای چند ماه آینده داری؟ + دوست دارم که این کار را این گونه انجام بدهی&#۸۲۳۰; . و شما این کار را انجام بدهید اگر قبلا هیچوقت اینگونه نبودید.

در آخر، قول بدهید که آنجا باشید(تمام حواستان آن جا باشد)، خوب و مهربان باشید و حساس تر .همه  ما میخواهیم طرف مقابل ما، نسبت به ما حساس تر باشد، پس این کار را انجام بدهید.

بررسی شخصی: یک بررسی متعارف انجام بدهید تا ببینید آیا شما می‌توانید با قوانین جدید هماهنگ باشید؟ این به شما کمک می‌کند اگر بدانید شما فراموش می‌کنید، متعهد هستید یا آماده رشد هستید. هیچ موقع  عشق خود را از روی هوا و هوس نشان ندهید – واقعا به آن عمل کنید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

*غرور خود را از بین ببرید و باید بتوانید به طرف مقابل خود فکر کنید

آدم مغرور


در دفعه بعدی که خواستید یک مکالمه یا سخنرانی را شروع کنید؛ با توجه به سخنان خود مراقب مطرح کردن بیش از شرایط و نقطه نظرات شخصی‌تان باشید. اگر در یک قسمت از کلمه من بیش از حد استفاده کردید؛ در این صورت با مشکل دید محدود شخصی مواجه هستید.


پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش مهارت های ارتباطی را مطالعه کنید تا ارتباط کلامی خود را بهبود بخشید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

غرور می‌تواند به خوبی به بروز این مشکل در رهبری یک تجارت دامن بزند. در حالت عادی ما نمی‌توانیم چهره خود را ببینیم و در این شرایط به یک آینه نیاز داریم. سعی کنید دوستان و مشاوران همچون آینه را در کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز نقاب غرور من گرایی، شما را از این وضعیت آگاه نمایند.پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش مهارت های ارتباطی را مطالعه و ارتباطات کلامی خود را بهبود ببخشید


*سلیقه ها و علاقه های مشترک میان خود و فرد مقابل را بیابید



بیشتر بر روی فرد مقابل‌تان تمرکز کنید. یک رابطه پایدار زمانی صورت می‌گیرد که فرد مقابل نیز خود را با اهمیت و تعیین کننده در مکالمه حس کند. اگر برای بار اول است که با یک فرد ملاقات می‌کنید؛ بهتر است پیش از شروع گفتگو از اخلاق، تفکرات و خواسته های او سر در بیارید.


ارتباط را تنها به زمینه کاری محدود نکنید و به طور کوتاه احوال آشنایان، خانواده، اوضاع، وضعیت و اهداف را نیز وارد گفتگو کنید. به آن ها به خوبی گوش دهید. بسیاری از اوقات پیش از آنکه فرد مقابل بیان خود را کامل کند، ما با تحلیل آنچه تا میانه مکالمه وی یافته‌ایم و یا با ایده ای که ناگهانی به ذهنمان خطور می‌کند؛ مانع تکمیل گفته طرف مقابل می‌شویم. بگذارید حرف مخاطب مقابل به اتمام برسد و با تحلیل گفته او، پاسخ مناسبی دهید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

یک رابطه پایدار و واقعی زمانی صورت می‌گیرد که نگاه ما در این ارتباط از صفحه های نمایش و تخیلات خودمان به سمت چهره و صدای طرف مقابل متمایل شود.


*یک رابطه پایدار به انرژی و ایجاد فضای دوستانه نیاز دارد



آیا تا به حال شده که در گفتگو با یک فرد مجرب در یک زمینه، با عدم آگاهی از آنچه می‌گوید مواجه شوید؟ در یک گفتگو، فرد شنونده ممکن است اطلاعاتی و تمایل در زمینه گفتگو داشته باشد. اما اگر فرد صحبت کننده به طور مداوم به طور یکنواخت، بدون ارتباط چشمی، با بکارگیری کلمات ناآشنا و با یک ژست مغرورانه صحبت نماید. فرد شنونده نمی تواند به خوبی گفته های او را دنبال کند.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

*میزان موفقیت در ایجاد رابطه پایدار به انرژی و حضور ذهنی شما ارتباط دارد



چندین سال پیش زمانی که با دوست خود برای استخدام به یک شرکت مراجعه کردیم؛ با آنکه هر دو ما از اخلاق و مهارت یکسانی تقریبا برخوردار بودیم. دوست بنده توانست این فرصت کاری را بدست آورد و من نتوانستم. پس از اعلام نتیجه استخدام، مدیر شرکت به من گفت که زمانی که او از ما خواست تا به دفترش برویم؛ یافت که دوست من با شوق، انرژی و اعتماد به نفس به دنبال او راه افتاد اما من نتوانستم تمایل و انرژی را در پیروی از گفته های مدیر نشان دهم.


این مسئله مربوط به چندین سال قبل می‌باشد؛ اما درس مهمی را برای من تا کنون و در شرایط مشابه امروزی دارد و اینکه تنها کلماتی که از من بروز می‌کند؛ تضمین کننده وصول معنای آن ها نخواهد بود و خلاقیت و نوع حرکات در گفتگو نیز تعیین کننده می‌باشند.


در پرداخت به ارتباط رو در رو، کنفرانس و یا جلسه گروهی بعدی از خود این سوال ها را بپرسید:


آیا به شکل صحیح ایستاده و یا نشسته ام؟

 آیا اعضای دست و پای من به شکل صحیح و مودبانه ای قرار گرفته اند؟

آیا لبخند بر روی لبان خود دارم؟

آیا حس شور و اشتیاق را بر صدای خود اعمال کرده ام؟

آیا با دیگر افراد حاضر ارتباط چشمی برقرار می‌کنم؟

آیا به درستی و با اعتماد به نفس حرکات جسمی خود را انجام می‌دهم؟

توجه داشته باشید که پیام برگرفته از زبان بدن شما همانند کلام بروز کرده از زبانتان مهم و تاثیر گذار می‌باشد.


*در صحبت‌های خود اصالت و هویت داشته باشید



همانطور که کودکان می‌توانند دورویی را در والدین خود مشاهده کنند؛ دوستان، همکاران و مخاطبین شما نیز می‌توانند کلمات توخالی شما را شناسایی نمایند. یک رابطه پایدار بر سه اصل و سه سوال کلیدی پابرجا می‌باشد؛ چه چیزی می‌دانیم؟ چه احساسی داریم؟ و چه کاری انجام می‌دهیم.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

به این فکر کنید که اگر سعی در ایجاد ارتباط درباره چیزی که نسبت به آن آگاهی داشته باشم اما انجام ندهم؛ این ارتباط من تنها نظری خواهد بود. اگر در مورد چیزی که احساس می‌کنم اما دانشی درباره آن نداشته باشم، صحبت کنم؛ این ارتباط من بی اساس است. اگر درباره چیزی که انجام می‌دهم صحبت کنم اما حسی نسبت به آن نداشته باشم؛ ارتباط من بی روح خواهد بود.


هر پیامی که ارسال می‌کنید باید یک قطعه از شما در آن وجود داشته باشد. شما باید بیش از یک پیام رسان باشید و پیام ارسال شده از شما چیزی نهادینه شده از احساس، رفتار و گفتارتان باشد.


*برای دستیابی به رابطه پایدار از منطقه امن و آرام خود فاصله بگیرد

*

شری تورکل، پروفسور موسسه تکنولوژی ماساچوست به بررسی تاثیر تکنولوژی بر روی روابط بین افراد پرداخته و نتائج خود را در یک سخنرانی TED در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد. ایشان این تغییرات را تفسیر نمودند:


«یک فرد ۵۰ ساله کارمند به پیش من آمد و از احساس عدم وجود رابطه میان همکاران در کار شکوه می‌کرد. زمانی که او به کار می‌رود؛ او به مکالمه با کسی نمی پردازد، چرا که می‌ترسد مزاحم دیگر افراد زمانی که آنها مشغول چک کردن ایمیل های خود هستند؛ شود. او همچنین عنوان کرد که وی نیز همانند همکاران خود نمی خواهد زمان انجام کارها تمرکز خود را از دست داده و شخصی وارد منطقه آرامش او شود.»


*حرکت کنید، دنیای خود را توسعه دهید



برای ایجاد توسعه و پیشرفت به رابطه پایدار نیاز داریم و برای این کار بایستی از دیوارهایی را که تکنولوژی در اطرافمان نصب کرده را از بین ببریم. پیشتر ذکر کردیم که یک رابطه پایدار و واقعی زمانی صورت می‌گیرد که نگاه ما در این ارتباط از صفحه های نمایش و تخیلات خودمان به سمت چهره و صدای طرف مقابل متمایل شود. به این معنا که زمانی را گفتگوهای کوتاه فیزیکی میان خودمان بدل از پیام رسانی در شبکه های اجتماعی تخصیص دهیم.


گاهی باید امور کاری را کنار گذاشته و به درد و دل ها و گفته های دیگران گوش بدهیم. حتما زمانی می‌رسد که بخواهیم دیگران حرف‌های ما را گوش دهند. در یک رابطه پایدار، صفحه های نمایش خاموش و زبان ها فعال می‌شوند.

بهبود شخصیت خود

اگر با خودتان رابطه خوبی نداشته باشید در آن صورت نمی‌توانید با دیگری هم رابطه خوبی داشته باشید. در آن صورت ازنظر احساسی به شریک خود وابسته می‌شوید و رفتارهای دیوانه وار و حسادت ورزانه نشان خواهید داد. این رفتارها باعث می‌شود که رابطه‌تان دچار مشکل شود.


این مشکلات افراد را ناراحت، عصبانی و خشمگین می‌کند. در آن صورت حتی اگر درر کنار شریکشان باشند بازهم ازلحاظ احساسی از او دور هستند. اگر این‌گونه است باید شخصیت خود را بهتر کنید. زیرا تا وقتی خودتان را دوست نداشته باشید کسی نمی‌تواند شما را دوست داشته باشد.


اگر بر روی خود کار کنید شادتر شده و اعتمادبه‌نفستان بیشتر می‌شود. درنتیجه دیگران به خاطر مهربانی و گرمی‌تان به شما جذب شده و شما را دوست خواهند داشت. اما اگر بر روی خود کار نکنید شخصیتتان بهتر نشده و دیگران را از خود دور خواهید کرد.


شاید دشوار به نظر برسد اما با چند تغییر ساده می‌توانید شخصیت خودتان را بهتر کرده و سپس از تغییرات رخ‌داده لذت ببرید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، مثبت‌تر شده، در روابط خود موفق‌تر خواهید بود و در جنبه‌های مختلف زندگی موفق‌تر خواهید بود.

روش بهبود شخصیت خود

خودتان را دوست داشته باشید

اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که خودتان را دوست داشته باشید. اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش این است که به نیازهای خود بی‌توجهی می‌کنید. اما دیگر دست بردارید. به خواسته و نیازهای خود توجه کنید و درباره این نیازها فکر کنید. اگر درباره چیزی شک دارید، درباره آن فکر کنید و دلیلش را بیابید، در این صورت به احساسات و نیازهای خود توجه کرده‌اید.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

به خودتان توهین نکنید

یک رابطه منفی و اشتباه پر از توهین و تحقیر است، اما در یک رابطه خود هیچ توهین و تحقیری وجود ندارد. یادتان باشد که باید دوست خود باشید نه دشمن خود. پس از توهین کردن به خود دست بردارید و اگر این کار را انجام می‌دهید پس‌ازآن رفتار به خودتان انرژی مثبت بدهید. رفته‌رفته این انرژی مثبت جایگزین توهین‌ها شده و نسبت به خود حس دیگری خواهید داشت. شاید این راه آسان به نظر برسد اما بسیار مؤثر است.


کلمات منفی را با کلمات مثبت جایگزین کنید

اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید دلیلش منفی بودن افکارتان است. این افکار منفی بر دیدگاهتان نسبت به خود و جهان تأثیر می‌گذارد. بنابراین کلمات منفی (مانند نه، زشت، خسته‌کننده، تنها، آزاردهنده و بی‌تفاوت) را با کلمات مثبت (مانند بله، شاد، قدرشناس، راضی، ممنونم، عشق) جایگزین کنید. شاید در ابتدا تصور کنید که تظاهر کرده‌اید اما رفته‌رفته به این تغییر رفتار عادت کرده و به فرد شادتری تبدیل می‌شوید.


افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید

پس‌ازاینکه کلمات و سخنان خود را تغییر دادید به‌راحتی می‌توانید افکار خود را تغییر دهید. اگر هنوز هم افکار منفی دارید سعی کنید این افکار منفی را پس بزنید.


برای شادتر بودن و سالم‌تر بودن یک دلیل منطقی پیدا کنید

بسیاری از افراد به این دلیل تلاش می‌کنند زندگی بهتری داشته باشند که تصور می‌کنند باید همین‌طور باشد. اما این دلیل درستی برای سالم زندگی کردن نیست. زیرا در این صورت از سالم زندگی کردن خود لذت نمی‌برید و پس از مدتی روال سالم زندگی را تغییر خواهید داد.

Image result for ‫روابط عاطفی خود را بهبود بخشید‬‎

بنابراین برای سالم زندگی کردن دلیل موجهی بیابید که زندگی سالم را به یک وظیفه تبدیل نکند. سعی کنید بیشتر ورزش کنید، فعالیت‌ها و غذاهای سالم موردعلاقه خود را دنبال نمایید و پیشرفت خود را بسنجید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.