(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

مواد خوراکی کم کننده ی اشتها

زمانی که بخواهید وزن کم کنید، با انواع رژیم ها و ورزش ها روبرو می شوید. اما اگر هر تلاشی هم کردید و اشتهایتان کم نشد، و همیشه احساس ضعف و گرسنگی به شما دست می دهد، فرایند تکمیل کاهش وزن شما تقریبا غیر ممکن خواهد بود. در حالی که وقتی تصمیم به وزن کم کردن بگیرید، خود به خود اشتهایتان کم نمی شود. لازم است با اضافه کردن مواد خوراکی که اشتها را سرکوب می کنند به روند کم کردن وزن سرعت ببخشید. به کمک این مواد خوراکی از زیر تنش های کاهش وزن خارج می شوید و گرسنگی نمی کشید و شما یک کاهش وزن سالم و بدون بحران خواهید داشت.

بعضی مواد خوراکی که باعث کشتن اشتهای شما خواهند شد:

کروم برای کم کردن اشتها

کروم یک ماده ی معدنی است و مواد خوراکی حاوی کروم به شدت اشتهای شما را پایین می آورند. با مصرف مواد خوراکی حاوی کروم، ضمن احساس سیری بصورت طبیعی خوراک روزانه شما را کم می کند و باعث کاهش وزن می شود. مواد حاوی کروم بغیر از بی اشتها شدن و لاغر شدن تان، با تنظیم انسولین بدن تان، قند خون را هم تنظیم می کند.

کلم بروکلی، غنی از کروم

کلم بروکلی، غنی از کروم

نان، گوشت، لوبیا سبز، کلم بروکلی، ادویه جات و ترشی جات شامل مواد خوراکی حاوی کروم هستند. از میان ادویه جات بخصوص دارچین برای کاهش اشتها سرآمد است. علاوه بر این میل کردن گردو و فندق با وجود کروم بالا، به دلیل کالری بالایی که دارند بر عکس عمل کرده و منجر به افزایش وزن می شوند. بطور مثال روزانه کمتر از دو فنجان فندق و حدود 5 عدد گردو نباید بیشتر شود.

کربوهیدرات ها میتوانند اشتهای شما را کم کنند

تعجب کردید؟ حق دارید. هنگام رژیم گرفتن همواره به ما توصیه می شود که از کربوهیدرات ها تا حد امکان دور بمانیم. با این حال، داخل مواد حاوی کربوهیدرات مقدار قابل توجهی ویتامین وجود دارد که همراه با هم باعث سیر حس کردن می شود. اما مسئله ی مهم این میان میزان مصرف کربوهیدرات در روز است.

مواد حاوی کربوهیدرات

مواد حاوی کربوهیدرات

به عنوان مثال در روز چهار برش نان سبوس دار، و دو وعده خوراک شامل ماکارانی یا پلو در ضمن سیری شما، اطمینان داشته باشید که باعث اضافه شدن وزن تان نخواهد شد. همچنین در کنار مواد حاوی کربوهیدرات، لازم است مواد حاوی پروتئین مصرف کنید تا هم شما را تامین کند و هم سیری طولانی مدت تری به شما بدهد.

تریپتوفان و تاثیر آن بر اشتها

تریپتوفان یک اسید آمینه است. تریپتوفان با ترشح هورمون شادی در بدن، دوره ی رژیمی بدون استرس را برای تان تضمین می کند. بنابراین با تهیه ی این لیست خوراکی برای رژیم خوراکی تان، شما هم سیر خواهید بود و هم احساس شادی خواهید کرد. مواد خوراکی حاوی تریپتوفان عبارتند از: موز، جو، پنیر و آووکادو.

موز و آووکادو، سرشار از تریپتوفان

موز و آووکادو، سرشار از تریپتوفان

جو، حاوی تریپتوفان

جو، حاوی تریپتوفان

هنگام صبحانه، می توانید کنار شیر از نان جو و موز نوش جان کرده و صبحانه ای کامل و رژیمی داشته باشید. آووکادو را داخل سالادهای همراه وعده های اصلی می توانید خورد کنید. با این کار همراه با حس بی اشتهایی و بدون استرس و فشار روحی می توانید به راحتی وزن کم کنید.


مطالب پیشنهادی:

دیابت را چگونه درمان کنیم؟

چگونه می توان از سرطان سینه جلوگیری کرد؟

کافئین بر بدن چه اثراتی خوب و بد دارد؟

حقایق بیماری ایدز چیست؟

چرا پزشکان از بیماران زیر میزی می گیرند?

چگونه می شود با فعالیت فیزیکی جلوی بیماریها را گرفت؟

ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

 

http://maktoobshop.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.