(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

تفاوت میوه و آب میوه ها


این روزها انواع مختلف آب میوه در هر جایی به چشم میخورد. این محصولات به دسته های مختلف تقسیم میشود ولی اگر از نگاه بدن سازی به آنها بنگریم آب میوه های عرضه شده را میتوان به دو دسته تقسیم کرد.دسته ای که تا حد زیادی فراوری شده اند و در اغلب موارد حاوی افزودنیهای مختلف و شکر اضافی هستند و دسته دیگر آب میوه هایی را تشکیل میدهند که ادعا میشود به طور کامل طبیعی هستند ، بدون هیچ گونه مواد افزودنی که معلوم نیست چقدر این ادعا صحت داشته باشد ! ولی فرض میکنیم که این طور باشد یا اصلاً آب میوه را خودتان از طریق میوه های تازه در منزل تهیه کنید که بهترین حالت است به هر حال به دلیل راحتی مصرف آب میوه بسیاری از افراد ترجیح می دهند بجای میوه از انواع آب میوه استفاده کنند ولی حتی اگر شما از آب میوه ایی صد در صد استفاده کنید آیا میتوان تمام مزایای میوه را در اختیارتان قرار دهد ؟ پاسخ این است که

میوه های کامل مزایای بیشتری دارد هر میوه ایی را که در نظر بگیرید از پرتقال ، سیب، آلبالو و میوه های دیگر. اگر فرض کنیم آب میوه ای که مصرف می کنید صد در صد طبیعی باشد بدون شکر اضافی هر دو حاوی مقدار زیادی مواد آنتی اکسیدان هستند و منابع خوبی از کربوهیدرات کند هضم به حساب می آید. در واقع شاید تعجب کنبد ولی تحقیقات علمی نشان داده هر چند آب میوه بصورت مایع است و باید خیلی راحت تر هضم و جذب شود ولی تغییری که در قند خون ایجاد می کند خیلی متفاوت از میوه های کامل نیست.

تفاوت بین آب میوه و میوه های کامل در جای دیگری است . وقتی میوه کامل میل میکنید لازم است تا میوه را بجوید و فیبر بسیار بیشتری وارد سیستم گوارش شما خواهد شد(بعنوان مثال با مصرف یک عدد پرتقال حدود ۴گرم فیبر در اختیار شما قرار می گیرد ولی مصرف یک لیوان آب پرتقال تنها ۵/۰گرم فیبر نصیب تان می کند )هر دو این عوامل باعث کاهش اشتها میشود .تحقیقات نشان دهنده این است که عمل جویدن غذا به تنهایی احساس سیری را تشدید می کند .علاوه بر این فیبرها سرعت عبور میوه در دستگاه گوارش را کاهش می دهند و به این معنی است که برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

به این دلایل پیشنهاد می کنیم از میوه های کامل برای میان وعده های خود استفاده کنید (البته به همراه پروتئین)در این صورت برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید داشت نسبت به مصرف آب میوه . اما در وعده پیش از تمرین به عنوان کربوهیدراتی کند هضم آب میوه انتخابی خوبی است آنهم تنها از نظر راحتی مصرف. یک پیمانه پروتئین وی با طعم وانیل به یک لیوان آب پرتقال بیافزایید در این صورت تمام نیاز خود را برای نبرد با فولاد سخت برآورده کرده اید.


مطالب پیشنهادی:

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چالش اصلی تامین مالی در نظام سلامت
چیست؟

ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد کدامند؟
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
کدامند؟
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.