(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

غذاهایی که کودکان زیر یک سال را دچار حساسیت می کند

ایسنا: یوسف نقیایی با اشاره به غذاهای غیرمجاز برای کودک زیر یک سال اظهار کرد: غذاهایی مانند شیرگاو که حاوی مواد آلرژی زا است احتمال بروز حساسیت را افزایش می‌دهند و این در حالی است که جوشاندن شیر در تهیه غذاهایی مثل فرنی مقداری از مواد آلرژی زای موجود در آن را کمتر می‌کند.
وی سفیده تخم مرغ، عسل، پنیر، شکلات، انواع توت، کیوی، آلبالو، گیلاس، خربزه، انواع مرکبات، بادمجان، سوسیس و کالباس، فلفل و ادویه و ... را از دیگر غذاهایی عنوان کرد که احتمال بروز حساسیت را در کودک زیر یک سال افزایش می دهد.
این کارشناس تغذیه افزود: همچنین غذاهایی مانند دانه کشمش، دانه انگور، ذرت، سوسیس، آجیل و سبزی های خام و سفت مثل هویج، دانه‌های نخود، لوبیا و سایر حبوبات که ممکن است موجب خفگی کودک شود نیز برای زیر یک سالگی مناسب نیست.
وی همچنین نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای را که موجب بی‌قراری می‌شود، عسل که موجب مسمومیت می‌شود، نوشابه‌های رنگی و گازدار که به کلیه‌ها آسیب می رسانند و یا موجب اختلالات گوارشی می شوند، نمک که موجب تغییر ذائقه و زمینه‌ای برای بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون می‌شود و اسفناج و کلم که از جذب آهن و ید جلوگیری می‌کند را برای کودک زیر یک سال مناسب ندانست.
نقیایی در پایان گفت: با اضافه کردن یک قاشق مرباخوری کره یا یک قاشق غذاخوری روغن مایع به هر وعده غذای کودک می توان غذای کودک را مقوی کرده و میزان انرژی آن را افزایش داد. همچنین با اضافه کردن مقداری آرد گندم یا برنج و یا عصاره استخوان به غذاهایی مثل سوپ نیز غذا را مقوی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.