(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کاپ کیک شکلاتی

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

@valentinocake



مواد لازم: 

پودر کاکائو: یک دوم پیمانه (50 گرم)

آب جوش: یک پیمانه (240 میلی لیتر)

آرد: یک و یک سوم پیمانه

شکر: سه چهارم پیمانه تا یک پیمانه

بیکینگ پودر: دو قاشق چایخوری

کره: صد گرم 

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

تخم مرغ: دو عدد

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری 


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


مواد لازم رو  آماده کنید و روی میز کار بذارید. برای اطلاع از نحوه صحیح استفاده از پیمانه های اندازه گیری به این پست مراجعه کنید. ظرف یا پاکت آرد رو با قاشق هم بزنید، پیمانه ها رو با قاشق پر کنید و سر پیمانه رو صاف کنید. آرد رو حتما دو بار الک کنید. تخم مرغ ها و کره باید هم دمای محیط باشن. برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی (مارگارین) استفاده کنید. منظور از به دمای محیط رسیدن کره، دمایی بین 19 تا 23 درجه ی سانتی گراده. تشخیص این درجه اصلا سخت نیست کره ای که به این دما رسیده، وقتی انگشتتون رو روش فشار بدید فرو می ره و جای انگشتتون روش میوفته و از اون مهمتر توی این دما کره قابل برش دادن و قسمت شدنه. اگر از این حالت شل تره بذارید توی یخچال تا خودش رو بگیره. 

طعم این کاپ کیک ها نیمه شیرینیه، در صورتیکه برای کودکان سرو می کنید، میزان شکر رو تا یک پیمانه می تونید افزایش بدید. 


برخلاف اغلب دستورهای شکلاتی، نحوه استفاده از پودر کاکائو در این دستور به همراه آرد نیست بلکه باید با آب جوش مخلوط و یکدست شه. پودر کاکائو رو اندازه گیری و الک کنید، در ظرفی بریزید و یک پیمانه آب جوش به اون اضافه کنید. مخلوط آب و پودر کاکائو رو خوب هم بزنید تا یکدست شه و در صورت نیاز مواد رو از الک رد کنید تا گوله ای در اون دیده نشه. مخلوط کاکائو و آب رو بذارید تا به دمای محیط برسه. 


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، معادل 350 درجه فارنهایت یا درجه 4 فر روشن کنید تا گرم شه. سینی کاپ کیک رو کپسول (لاینر) بندازید و آماده کنار بذارید.  


آرد الک شده رو در کاسه ای ریخته، بیکینگ پودر و نمک رو بهش اضافه کرده، مواد خشک رو خوب ویسک کنید تا بیکینگ پودر بین مواد پخش شه. در صورت پخش نشدنِ بیکینگ پودر، حفره هایی در حین پخت در بافت کاپ کیک ایجاد می شه.  


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


حالا نوبت زدن شکر و کره یا همون کریمینگه. برای یه کریمینگ موفق نیاز به شکر دونه ریز داریم. شکر دونه درشت در کره حل نمی شه و کره رو تیکه ای می کنه. اگر شکر دونه ریز ندارید شکر معمولی رو در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و دو پالس بزنید. کره و شکر رو در کاسه ای بریزید و با دور متوسط همزن به مدت سه تا چهار دقیقه مخلوط کنید تا روشن، یکدست و حجیم شه. نحوه صحیح زدن شکر و کره رو در این پست توضیح دادم.

 

 حتما بین هم زدنِ شکر و کره، همزن برقی رو خاموش کنید و مواد رو با لیسک از دیواره های کاسه به وسط جمع کنید و بعد ادامه بدید. 


تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد رو دو دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست شه. در انتها وانیل رو اضافه و در حد مخلوط شدن بزنید.


آرد رو در دو نوبت به مواد اضافه کنید و با کندترین دور همزن و فقط و فقط تا جایی بزنید که ذره های آرد دیده نشه، زیاد زدن آرد بافت کاپ کیک رو شِفته و خراب می کنه. 


Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎


مخلوط پودرکاکائو و آب رو چک کنید که به دمای محیط رسیده باشد و بعد به مواد اضافه و با لیسک فولد کنید. دقت کنید که داغ بودن مخلوط کاکائو، بافت کاپ کیک رو خمیری و خراب می کنه. حین فولد کردن مولد رو خوب از زیر به سطح بیارید تا کاملا یکدست شه. 

سعی کنید از مواد به میزان یکسان در لاینرها بریزید تا همه کاپ کیک ها همزمان بپزن و یک شکل بشن. برای این کار می تونید از اسکوپ بستنی یا قاشق گود استفاده کنید و در هر کپسول یک اسکوپ یا دو قاشق پُر از مواد بریزید. 


در دستورهای کاپ کیک، فقط نصف تا دو سوم کپسول رو پُر کنید، وگرنه مایه کاپ کیک حین پخت پف می کنه، از دیواره های کپسول بالاتر میاد و سر ریز می شه.


سینی رو به مدت 20 دقیقه در فر گرم شده قرار بدید. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎



بعد از 20 دقیقه سینی رو بیرون بیارید و یک خلال دندون وسط یکی از کاپ کیک ها فرو کنید، اگر تمیز بیرون اومد یعنی پخته. سینی کاپ کیک رو روی توری خنک کننده بذارید و حتما 5 دقیقه بعد کاپ کیک ها رو از سینی خارج کنید تا بیرون از سینی و روی توری خنک شن. کاپ کیک ها رو می تونید ساده یا با فراستینگ دلخواه سرو کنید. 


مواد لازم فراستینگ: 


کره: صد گرم

پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه

پودر قند: یک چهارم تا یک دوم پیمانه 

شکلات تخته ای تلخ: 100 گرم 


مواد رو روی میز کار حاضر کنید. درصد خلوص شکلات با توجه به ذائقتون می تونه شیری یا تلخ باشه، طعم اصلی این رویه به نوع شکلاته، پس از شکلات مرغوب استفاده کنید. در این پست در مورد انواع شکلات و پودر کاکائو توضیح دادم. کره هم باید هم دمای محیط باشه.


اول از همه شکلات رو تمپر کنید. شکلات رو با چاقو خرد کنید، هر چی ریزتر بهتر. شکلات خرد شده رو در کاسه تمیزی بریزید و روی بخار آب یا در مایکروویو بذارید. حواستون باشه بخار آب با کاسه تماس نداشته باشه. مرتب شکلات در حال ذوب رو هم بزنید.

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

وقتی شکلات آب شد، کاسه رو از روی بخار آب بردارید و باقی شکلات رو توش بریزید و خوب هم بزنید تا روون شه.

تا شکلات خنک می شه پودر کاکائو و پودر قند رو بطور جداگانه الک کنید. این کرم بین یک چهارم تا یک دوم پیمانه پودر قند نیاز داره، یک دوم پیمانه پودر قند اندازه گیری و آماده کنید و در صورت نیاز از اون استفاده کنید.


کره به دمای محیط رسیده رو یک دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا نرم شه، بعد پودر کاکائوی الک شده رو اضافه کنید و خوب بزنید. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

یک چهارم پیمانه از پودر قند رو به مواد اضافه کنید و با دور تند همزن خوب بزنید.


وقتی کره، پودر قند و پودر کاکائو رو خوب زدید یک کرم غلیظ بدست میاد. 


حالا شکلات آب شده رو اضافه کنید. حتما قبل از ریختن ، چک کنید که شکلات هم دمای محیط شده باشه وگرنه کره رو آب می کنه و فراستینگ خراب می شه.


خوب هم بزنید تا یکدست شه. از مواد بچشید در صورت نیاز از باز هم پودر قند به کرم اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شه. 

قیف و ماسوره مورد نظر رو آماده کنید. اگر از قیف یکبار مصرف استفاده می کنید، سر قیف رو بِبُرید و ماسوره رو توش بندازید.


قیف رو با مواد پُر و به کمک چاقو یا پالت مواد رو به سمت جلو جمع کنید.

 Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

ته قیف رو بپیچونید که مواد بین کار ازش خارج نشه. 


حالا به شکل دلخواه روی کاپ کیک ها رو تزئین کنید. کاپ کیک ها در ظرف دربسته به مدت 4 روز قابل نگهداری هستن، کاپ کیک های کِرم دار باید در یخچال نگهداری شن. 

Image result for ‫کاپ کیک شکلاتی‬‎

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.