(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

دانستنی‌های پیش از رابطه جنسی


مطلب پیش رو کلیاتی در مورد عمل جنسی و نحوه آمادگی همسران برای انجام آن است. عمل جنسی برای آنکه بهتر صورت گیرد باید با آگاهی و انجام مقدماتی همراه شود تا بهره و لذت بیشتری به ارمغان آورد. اگر حجب و حیا باعث شده، اطلاع اندکی از این مسائل داشته باشید، بخشی از آنچه ممکن است ندانید را در ادامه این مطلب بخوانید.

دانستنی‌های پیش از رابطه

حتی فکر کردن به عمل جنسی هم می‌تواند احساسات ما را به هیجان آورد؛ عملی که به زوج‌های جوان محدود نمی‌شود و همهٔ زوج‌ها در هر سنی که باشند می‌توانند از خوشی‌های آن بهره‌مند شوند. پیش از بیان هر موضوعی بهتر است بدانید ورزش که بخش مهمی از یک زندگی جنسی موفق است، می‌تواند میل جنسی را تقویت کند، بر لذت عمل جنسی بیافزاید و بهره‌مندی ما را از خوشی‌های آن بیشتر کند. بنابراین، برای ورزش منظم وقت بگذارید تا لذت ببرید.

عمل جنسی مطلوب به سلامت ما کمک می‌کند

هر چند برای عمل جنسی مطلوب تعریف‌های گوناگونی وجود دارد ... 

اما شاید بتوان آن را این گونه تعریف کرد: رفتار صمیمانه‌ای که سلامت و خوشی انسان را بهبود می‌بخشد. لذت بردن از یک رابطهٔ صمیمانه باعث آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی در بدن می‌شود که از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. پژوهشگران معتقدند عمل جنسی مطلوب درد مفاصل و ماهیچه‌ها را تسکین می‌دهد و باعث افزایش طول عمر می‌شود.

با این همه، ما برای عمل جنسی مطلوب، زمان و انرژی لازم را صرف نمی‌کنیم. بر اساس پژوهش گسترده‌ای که در امریکا انجام شده است، بیش از یک سوم زوج‌های امریکایی به کاهش میل جنسی دچارند. پس از یک روز کاری پر تنش، فراموش کردن جشن اوج سرخوشی انسان، بسیار ساده است! با وجود این، راه‌هایی وجود دارد که صرف نظر از سن یا مشغلهٔ کاری، باعث پایداری و قوت این رابطهٔ صمیمانه می‌شوند و آن را بخش همیشگی برنامه زندگیمان می‌سازد.

حرکات کششی

حرکات کششی که در ادامه توضیح داده می‌شوند، به نرم و انعطاف‌پذیر شدن ماهیچه‌های درگیر در عمل جنسی و تسهیل رسیدن به اوج تحریک جنسی کمک می‌کنند. این حرکات می‌توانند روی تشک سفت یا کف اتاق خواب انجام شوند. لباس گشاد و راحتی بپوشید (یا حتی لباس نپوشید) و موسیقی مورد علاقهٔ خود را پخش کنید. از آنجا که این حرکات ممکن است میل جنسی شدیدی در شما ایجاد کنند، بهتر است آن‌ها را همراه با زوج خود انجام دهید:

بالا کشیدن لگن: به پشت بخوابید و زانو‌هایتان را خم و اندکی از هم جدا کنید. پا‌هایتان روی کف و بازو‌هایتان کنارتان باشد. نفس عمیقی بکشید، ماهیچه‌های شکم و باسن خود را منقبض کنید و تا زمانی که کمرتان صاف است، لگن خود را به بالا بکشید. مواظب باشید کمرتان خم نشود. نفس بکشید و تا ده ثانیه به این حالت بمانید. سپس، همین طور که بدنتان را به آرامی به سمت پایین‌‌ رها می‌کنید، نفس خود را بیرون دهید. این کار را چند بار انجام دهید.

کشش پروانه‌ای: به پشت بخوابید و زانو‌هایتان را خم کنید. پا‌هایتان به هم چسبیده و روی بستر قرار گرفته باشد. سپس، پا‌هایتان را به داخل بکشید، طوری که به باسنتان برخورد کند. مچ پایتان را بچرخانید، طوری که کف پا‌هایتان به سمت یکدیگر باشد و همدیگر را لمس کنند. زانو‌هایتان به دو طرف بستر جهت می‌گیرند. آن‌ها را به پایین (به سطح بستر) نزدیک کنید. شما یا زوجتان می‌توانید به آرامی روی را‌‌نهایتان فشار آورید و آن‌ها را به پایین جا به جا کنید. وقتی زانو‌ها تا اندازه‌ای که راحتید از هم دور شدند، این وضعیت را برای شصت ثانیه حفظ کنید. سپس زانو‌ها را به حالت اول بازگردانید.

این ورزش را به حالت نشسته و پشت به پشت زوجتان نیز می‌توانید انجام دهید: تا جایی که امکان دارد به حالت راست بنشینید و ستون مهره‌های خود را به یکدیگر فشار دهید. شانه‌هایتان را شل کنید و سرتان را در راستای ستون مهره‌های نگه دارید. پا‌هایتان را تا جایی که می‌شود به بدنتان نزدیک کنید و آن‌ها را به گونه‌ای بچرخانید تا کف پا‌هایتان هم دیگر را لمس کنند و زانو‌هایتان به سمت خارج قرار گیرد. پا‌هایتان را در دست بگیرید. نفس عمیق بکشید و آرام آرام زانو‌هایتان را به پایین ببرید. دقت کنید زانو‌هایتان را به پایین نرانید. (این ورزش برای بی‌نظمی قاعدگی، مشکلات ادراری و کاهش درد زایمان نیز سودمند است.)

سلامت جنسی برخاسته از سلامت جسمی است

ورزش‌های دیگری وجود دارد که نه تنها زندگی جنسی بلکه سلامت جسمی و ذهنی شما را تقویت می‌کنند. در کلاس‌های یوگا فعالیت‌هایی به شما آموزش داده می‌شود که به کشش ناحیه لگن کمک می‌کنند. شنا و سایر ورزش‌هایی که با پا زدن همراه‌اند نیز سودمند است. خلاصه، ورزش منظم، از هر نوعی که باشد، باعث افزایش توان، بنیه، شور و شوق، لذت و تقویت همه جانبهٔ زندگی جنسی می‌شود. بنابراین، ورزش کنید تا لذت ببرید.

سلامت جسمی و روحی نقش مهمی در سلامت جنسی دارد. پس هر عاملی که سلامت جسمی و روحی ما را تقویت کند، سلامت جنسی ما را بهبود می‌بخشد. تغذیه مناسب، ورزش، خواب کافی، عادت‌های خوب و روحیه سالم از جمله این عامل‌ها هستند. بنابراین، به جای گوش دادن به تبلیغات شرکت‌های داروسازی، به نهادینه کردن عادت‌های خوب در خود بیاندیشید.

کار کردن روی احساس خود

مقاله‌ای را که در ادامه می‌خوانید، خانم دکتر کا‌ترین هود، مدرس افتخاری دانشگاه آکسفورد انگلستان تنظیم کرده است که مطالعه آن برخی از مقدمات لازم برای تقویت عمل جنسی را متذکر میشود:

۱. احساس خوبی درباره خود داشته باشید

هیج چیز به اندازهٔ ارزش قائل شدن برای خود، میل جنسی را در شما تقویت نمی‌کند. وقتی احساس غم می‌کنید، به خود توجه کنید و زمانی را فارغ از همه چیز به آرامش مطلق اختصاص دهید یا به فعالیت‌هایی مشغول شوید که احساس شما را نسبت به خودتان بهتر می‌کنند.

۲. تغذیه مناسبی داشته باشید

اگر بدن شما در اثر بهداشت نامناسب ضعیف شود، بی‌گمان بر فعالیت‌های جنسی شما نیز اثر می‌گذارد. پنج تا نه عدد میوه و سبزی در روز سلامتی شما را تضمین می‌کند. ویتامین‌ها و موادی به نام آنتی‌اکسیدان، که در میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارند، باعث می‌شوند جریان مناسبی از خون به اندام‌های جنسی شما برقرار باشد. هم‌چنین، این مواد به سلامت رگ‌ها، از جمله رگ‌های اندام‌های جنسی، کمک می‌کنند.

۳. وزن خود را کاهش دهید

زیادی وزن نه تنها روی اعتماد به نفس و احساسات جنسی شما اثر می‌گذارد، بلکه خطر مبتلا شدن شما به بیماری‌های رگ‌ها را افزایش می‌دهد و‌‌ همان گونه که گفتیم، این بیماری‌ها بر جریان خون به اندام‌ها جنسی اثر منفی دارند.

۴. سیگار کشیدن را کنار بگذارید

سیگار کشیدن با تنگ کردن رگ‌های خونی بر جریان خون به اندام‌های جنسی اثر منفی دارد. هم‌چنین، بنیهٔ شما را ضعیف می‌کند و بیشتر افراد دوست ندارند آدم سیگاری را ببوسند.

۵. ورزش کنید

ورزش کردن منظم جریان خون را به اندام‌های جنسی بهبود می‌بخشد. هم‌چنین، ورزش کمک می‌کند احساس خوبی به خود داشته باشید. هر عاملی که به احساس مثبت شما نسبت به خودتان کمک کند، میل جنسی را تقویت می‌کند.

۶. به ماساژ دادن بپردازید

شیوه‌های ماساژ دادن در بیدار کردن میل جنسی در شما بسیار سودمند است، به ویژه اگر تنش‌های روحی داشته یا نگران و عصبانی باشید. اتاقی را با نور ملایم و موسیقی آرام آماده کنید و ماساژ دادن پشت را آغاز کنید.

۷. یوهیمبین مصرف کنید

گفته میشود این گیاه که در آفریقا می‌روید، به عنوان تقویت کننده عمل جنسی استفاده خوبی دارد و به نظر می‌رسد ناتوانی جنسی را در مرد‌ها بهبود می‌بخشد. شواهد اندکی از اثر مثبت این گیاه روی خانم‌ها هم وجود دارد.

۸. ژینکو بیلوبا به شما کمک می‌کند

برگ‌های این گیاه جریان خون را در مغز و اندام‌های جنسی بهبود می‌بخشد. تصور می‌شود روی میل جنسی، انگیزش جنسی و رسیدن به اوج جنسی نیز اثر می‌گذارد.

۹. غذاهای تقویت کنندهٔ میل جنسی بخورید

دارو یا غذای جادویی که بتوانند میل جنسی را از این رو به آن رو کنند، وجود ندارد، اما برخی مواد غذایی بی‌اثر نیستند. مارچوبه و صدف خوراکی، که از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی لازم برای عملکرد جنسی مناسب سرشارند، بسیار سودمند هستند. برای مثال، صدف خوراکی مقدار زیادی «روی» دارد، عنصری که برای باروری ضروری است.

http://masaelejensi.blog.ir/

 مطالب پیشنهادی:

تعداد دفعات برقراری روابط زناشویی چقدر است؟

ارگاسم زنان و نقش پیشابراه 

ناتوانی جنسی در مردان 

خیانت در زناشویی 

ارضای میل جنسی در زنان 

رضایت جنسی و ارگاسم خانم ها 

مهارتهای لازم در رابطه جنسی 

علل ناتوانی جنسی 

زندگی زناشویی و تاثیر رابطه جنسی بر آن 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.