(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کاهش وزن با ورزش یا بدون ورزش



ورزش، متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد پس می‌تواند یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن به حساب‌آید. بنابراین رژیم غذایی توأم با ورزش خیلی بهتر است چون ورزش نه‌تنها مصرف انرژی دارد بلکه سوخت‌وساز بدن را تا چند ساعت بالا نگه‌می‌دارد و یک اثر مضاعف دارد. اما این بدان معنا نیست که افرادی که به دلایل واقعی نمی‌توانند ورزش کنند نمی‌توانند لاغر شوند.

این افراد برای لاغری مدت بیشتری باید تلاش کنند. ورزش 25- 20درصد در برنامه کاهش وزن نقش دارد.خیلی‌ها فکر می‌کنند که ورزش کار بسیار دشواری است درحالی‌که پیاده‌روی معمولی نیز ورزش تلقی میشود. این پیاده‌روی باید کمی تند‌تر از حد معمول باشد به‌طوری که به‌اصطلاح نه آنقدر آهسته باشد که بتوانید آواز بخوانید و نه آنقدر تند که نتوانید با بغل‌دستی‌تان حرف بزنید. اگر بیرون از خانه هم نمی‌توانید پیاده‌روی کنید می‌توانید در منزل به شکل 8 (انگلیسی) مسیری را تعیین کنید و در خانه به همین سرعت که گفته شد راه بروید. وقتی مثل 8 (انگلیسی)راه می‌روید سرتان گیج نمی‌رود و مسیر بیشتری را طی می‌کنید.

کسی که بد، تند و بیش از اندازه لاغر شود عوارض زیادی را متحمل می‌شود. سرعت مناسب برای لاغری بسته به بدن افراد 3تا 4کیلو در‌ماه است. کسانی که سرعت بیشتر را دنبال می‌کنند به‌خود آسیب می‌رسانند. لاغر شدن راه میانبر ندارد و افراد باید شکیبایی داشته باشند. راه لاغری از داروخانه و عطاری و ماهواره نمی‌گذرد!!

لاغر‌شدن مستلزم منفی شدن تعادل کالری در بدن است. راه‌حل اول برای این کار، محدودیت دریافت کالری از رژیم غذایی اصولی است، راه‌حل دوم ورزش است راه‌حل سوم ترکیبی از این دو راه است. نسبت ترکیب این دو راه‌حل بسته به جنسیت و میزان چربی دارد. هیچ روشی نمی‌تواند به اندازه روش سوم اثرگذار؛ سالم و مفید باشد.

اگر رژیم با ورزش همراه شود، متابولیسم پایه بالاتر می‌رود و باعث لاغری می‌شود. به‌طور کلی رژیم غذایی یا ورزش صرف کارایی چندانی ندارند.

افرادی که به‌دلیل اضافه وزن زیاد ، زانو و یا کمر درد نمی‌توانند برخی ورزشها مثل دویدن یا پیاده روی را انجام دهند توصیه میکنم از فعالیت هوازی دیگر مانند شنا و دوچرخه‌سواری استفاده کنند


مطالب پیشنهادی:

فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

 

 

 

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.