(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

آیا رژیم کانادایی 15 روزه عوارض دارد؟!


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


رژیم کانادایی که در یکسال اخیر باب شده است از دسته‌ی رژیم‌های پروتئینی است که باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و عوارض جدی را برای افراد به دنبال دارد. ایرادات زیادی میتوان به این رژیم گرفت که تنها به یک نمونه اشاره میکنم . در یک برنامه تغذیه رژیم لاغری باید به صبحانه توجه شود. صبحانه باید با دقت در یک رژیم لاغری برنامه ریزی شود که متاسفانه در این رژیم به صبحانه توجه نشده است و این میتواند منجر به کاهش توانایی افراد در بعد از ظهرها و شب گردد. 
صبحانه : یک فنجان قهوه + یک حبه قند !!!!

چاقی ، اضافه وزن و انباشتگی چربی پدیده‌ای است که طی سال‌های طولانی سراغ افراد می آید برای از بین بردن این انباشته‌ها هم به صرف زمان نیاز است! رژیم‌های غلط و غیر علمی چندروزه ، 15 روزه و .. علاوه بر بازگشت سریع وزن با عوارضی از قبیل ریزش مو و افتادگی پوست، نارسایی کلیه، اختلال در متابولیسم ، بی‌حالی مفرط، پوکی استخوان ، کم‌خونی ، عدم تحمل سرما و اختلالاتی از قبیل افسردگی و... همراه خواهند بود.

از طرف دیگر هرچه کاهش وزن شما در یک رژیم سریع‌تر باشد، به جای بافت چربی، بیشتر آب بدن و از بافت عضلانی شما کاسته خواهد شد و پس از قطع رژیم آنچه جایگزین بافت عضلانی می‌گردد، چیزی جز چربی نخواهد بود. آن موقع است که شما به مشکلی بر خواهید خورد که خیلی از رژیم گیرندگان حرفه‌ای به آن اشاره می‌کنند. آنان می‌گویند که اوایل وقتی رژیم می‌گرفتند خیلی سریع وزن کم می‌کردند ولی اخیرا با رژیم‌های خیلی سخت‌تر وزنشان کم نشده و به عبارتی مقاوم شده است! این موضوع در اثر افزایش بافت چربی انباشته به جای بافت عضلانی کاملا طبیعی به نظر می‌آید.

دقت کنید در سبد غذایی روزمره‌تان حضور چهار گروه اصلی مواد غذایی یعنی گروه نان و غلات (حاوی سبوس و یا فرآورده‌‌های آنها)، سبزی و میوه‌جات، شیر و لبنیات کم‌چرب، گوشت‌های قرمز و سفید (ماکیان و آبزیان) و یا جایگزین آنها، تخم‌مرغ، انواع حبوبات، دانه‌های روغنی و آجیل‌‌ها نه تنها لازم، بلکه واجب است تـا در طول اجرای برنامه کاهش وزنتان از چاله چاقی در نیامده، به دام در هم تنیده‌تر گرسنگیهای سلولی و پنهانی ناشی از عدم دسترسی بدن به یکی از این یا آن ریزمغذیهای پنجاه‌گانه و فیبرهای محلول و نامحلول در آب و آنتی اکسیدان‌های حافظ سیستم ایمنی و خنثی کنندگان رادیکال‌های آزاد گرفتار نشوید.

عدم رعایت چهار اصل طلایی در تغذیه روزمره حتی در رژیم‌های کاهش وزن یعنی تناسب، تعادل، تنوع و فعالیت، نه تنها فرد را به آب حیات سلامتی بخش رهنمون نخواهد کرد، بلکه با انحراف مسیر سلامتی، به سراب منتهی خواهد شد که ثمره آن، جز آه، افسوس و حسرت به بار نخواهد آورد.
لذا اهداف خود را در دستیابی به تناسب اندام باید واقع‌بینانه تعیین نموده و با صبر و شکیبایی، مسیر ترسیمی را تا حصول به مقصد نهایی خود دنبال نمایید. عجله و شتاب و بهره‌گیری نابجا از کمک لاغریهای غیر مجاز و حتی مجاز و استفاده از رژیم های غیر علمی و غلط نه تنها آرزوی شما را برآورده نمی سازد، بلکه به ولع خوردن و دور باطل متناوب چاقی و لاغری (یویوافکت) رهنمون نموده و در نتیجه آن، انواع بیماریهای رنگارنگ حاد و مزمن برای شخص فراخوانی خواهند شد.فیتنس و تناسب اندام

نویسنده :هومن رضوانی فر

مطالب پیشنهادی

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.