(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

تغذیه دوران شیر دهی: مصرف گیاه گزنه (با نام علمی UTRICADIACIA )، سبب افزایش شیر مادران شیرده می‌‏شود

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

مصرف گیاه گزنه (با نام علمی UTRICADIACIA )، سبب افزایش شیر مادران شیرده می‌‏شود



گیاه گزنه با نام علمی UTRICADIACIA از رده UTRICACEAE، گیاه بوته‌ای با ارتفاع ۱۵ تا ۶۵ سانتی‌متر است که بیشتر در مناطق مربوط و در کنار رودخانه‌ها یافت می‌شود. 

منطقه پراکنش این گیاه در اروپا در فرانسه و سوئیس است و در ایران در ییلاق‌‏های اطراف تهران، شمیرانات، کرج، جنگل‌های شمال ارسباران و در دامنه سهند در آذربایجان است. 

این گیاه حاوی “سکرتین” است که این ماده بهترین عامل برای تحریک و به کار انداختن غدد ترشح هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده و کیسه صفرا است و در واقع در تنظیم چربی خون و قند خون بسیار موثر است. 

گیاه گزنه با ساختن گلبول‌های قرمز باعث می‌شود، تنفس سلولی بهتر صورت گرفته و گردش خون تسریع شود؛ همچنین این گیاه صفرابر، مفرح و التیام‌دهنده است و از خونریزی‌های داخلی جلوگیری می‌کند. 

گزنه در رفع دانه‌های جلدی روی پوست و بهبود بیماری‌های تنفسی و طهال موثر است و قرار دادن جوشانده آن بر اعضای مختلف سبب رفع آماس، تومور و واریس می‌شود و پاشیدن گرد خشک آن بر زخم‌ها در رفع التهاب موثر است. 

این گیاه به صورت پخته، مانند اسفناج مصرف می‌شود و سرشار از مواد مقوی و مغزی است که برای تولید شیر در مادران بسیار موثر است؛ همچنین قرقره محلول آن در دهان خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از “لوسیون” آن برای تهیه کمپرس‌های مراقبت کننده و زیبایی پوست استفاده می‌شود. 

این گیاه برای جلوگیری از ریزش مو و آکنه‌های روی پوست موثر است و در بیماری‌های مانند وبا مصرف آن به خاطر خاصیت ضدا سهال بسیار مفید است.

مطالب پیشنهادی

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.