(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نگهداری از نوزاد:مدت زمان خواب نوزاد چقدر باید باشد

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com

چنانچه در طول روز اطراف نوزاد شلوغ باشد، سروصدا و نور و… باعث مى شود تا در طول روز هوشیار باشد و بنابراین از میزان خواب آنها در شب کاسته مى شود. بخصوص وقتى شما از صحبت کردن ، غذا دادن و عوض کردن پوشک او نیز در شب خوددارى کنید.

نوزاد شما قادر است تا زمان خواب خود را مطابق میل شما تنظیم کند. حتى معده او نیز مى تواند شیر مادر را بیشتر نگه دارد و شما را براى شیر خوردن از خواب بیدار کند. این بدین معناست حتى مى تواند ۷ یا ۸ ساعت بدون اینکه احساس گرسنگى کند، بخوابد.

چنانچه در سه ماهگى به او حسابى شیر بدهید و قبل از ساعت ۱۰ شب او را در رختخواب بگذارید مى توانید تا سپیده دم راحت بخوابید، البته باید بدانید که ساعت خواب تمام نوزادان یکسان نیست و چنانچه شما در این مورد سؤالى داشته یا با مشکل مواجه شدید مى توانید با کمک گرفتن و مشورت با پزشکش این موضوع را حل کنید. زیرا در این سنین قاطى کردن شب و روز براى نوزاد غیر طبیعى نیست.

چنانچه نوزاد زمانى که دوست دارید، بیدار باشد زیاد مى خوابد مى توانید او را تشویق به بیدار ماندن بکنید. مثلاً اگر عادت دارد بعد از ظهر ها زیاد بخوابد، او را زودتر بیدار کنید و سعى کنید با حرف زدن با او و بازى کردن بیدار نگهش دارید. زیرا هر چه در طول روز بیشتر بیدار باشد، زمان خوابش بیشتر مى شود، حتى اگر لازم شد او را تا ساعت ۱۰ ، ۱۱ شب بیدار نگه دارید. چنانچه بازهم بیدار بود، بازى کردن با او را متوقف کنید و پوشک او را در یک جاى تاریک عوض کنید و در همان اتاق تاریک به او شیر بدهید و او به راحتى این پیغام را دریافت مى کند که شما خسته شده اید و خودش را براى خواب با شما تطبیق مى دهد.

کجا و چگونه نوزادم باید بخوابد؟

جاى مناسب و امنى براى خواب نوزاد خود فراهم کنید و از قرار دادن وسایلى که مانع از خواب نوزاد یا مانع نفس کشیدن او مى شود در تختش جلوگیرى کنید، حتى عروسکها و اسباب بازیهایش را از درون تخت بردارید زیرا ممکن است روى صورت نوزاد بیفتد و براى تنفس وى مشکل ایجاد کند. از قراردادن وسایلى که نخ یا ربان دارد نیز جلوگیرى کنید زیرا ممکن است در اثر تکان دادن دست و پایش و حرکتش به دور گردنش بپیچد.

مراقب وسایل نوک تیز و لبه دار نیز باشید. نوزادان خود را هرگز به روى شکم نخوابانید و سعى کنید نوزاد را به پشت و رو تخت قرار دهید، زیرا زمانیکه نوزاد روى شکمش مى خوابد احتمال بروز مشکل تنفسى وجود دارد زیرا دى اکسید کربن را دوباره تنفس مى کند و این امر مانع از خواب راحت او مى شود، اغلب نوزادان در خواب تمایلى به تغییر جهت سر خود ندارند و احتمال دیگرى که وجود دارد این است که وقتى نوزاد به روى شکم مى خوابد ممکن است براثر قرار دادن صورت خود روى سطح نرم تشک خفه شود. البته استثنائاتى هم وجود دارد، برخى از نوزادان مشکلاتى دارند که در صورت خوابیدن به پشت ممکن است راه عبور هوا در آنها بسته شود و نتوانند نفس بکشند بنابراین چنانچه با پزشک نوزاد خود مشورت کنید، او به شما خواهد گفت که بهترین حالت براى خواب نوزاد شما چیست؟

البته این موضوع اغلب بین ۴ تا ۷ ماهگى وجود دارد و بعد از آن نوزاد به حالت طبیعى باز مى گردد.

چه باید بکنیم؟

چنانچه هنوز در مورد ساعات و زمان خواب نوزاد با مشکل روبرو هستید، با خواندن شعر، آواز خواندن یا حمام کردن او در شب، این سیگنال به او فرستاده خواهد شد که روز به پایان رسیده است و باید بخوابد.

وقتى با انجام این حرکات او را در تخت مى گذارید در حالیکه خواب آلود است خیلى زود متوجه مى شود که باید بخوابد. برخى از نوزادان هنگام به خواب رفتن، زیاد غلت مى خورند، گریه مى کنند، یا از خود ناراحتى نشان مى دهند، چنانچه از سلامت و گرسنگى او اطمینان خاطر دارید، او را به همان وضعیت رها کنید و ببینید که اگر او را تنها بگذارید چه اتفاقى مى افتد. خیلى سریع متوجه مى شوید که او یواش یواش سعى مى کند بخوابد بدون اینکه به کمک شما احتیاج داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.