(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

فشار خون بالا در بارداری باعث مسمومیت جنین می‌شود


از عوارض فشار خون بالا در دوران بارداری افزایش شدید احتمال ابتلا به مسمومیت بارداری است که باعث تولد نوزاد با وزن کم می‌شود.

 خبرگزاری فارس: فشار خون بالا در بارداری باعث مسمومیت جنین می‌شود


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، فشار خون یکی از علایم حیاتی مهم بدن است که تغییرات آن می‌تواند گویای بیماریهای مهم بر بدن باشد.


برای اینکه خون در شریان‌های بدن جاری شود و مواد غذایی را به اعضای مختلف برساند نیاز به نیرو دارد که به آن فشار خون گفته می‌شود اما همین عامل حیاتی در مواردی خطرناک بوده،باعث بیماری‌هایی مانند بیماریهای قلبی - عروقی، کلیوی، چشمی و ... می‌شود. بنابراین شناخت عواملی که در ابتلای افراد به فشار خون بالا تأثیر می‌گذارد و اهمیت دارد.


در میان افرادی که در معرض فشار خون بالا قرار دارند زنان باردار از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند در معرض این بیماری قرار بگیرند.


مهمترین عواملی که در ابتلای مادران باردار به فشار خون بالا تأثیر دارد سن این افراد است که با افزایش سن مادر احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می‌شود.


همچنین سابقه خانوادگی چنانکه اگر اعضای خانواده مادر باردار مبتلا به فشار خون بالا باشند احتمال ابتلای وی به فشار خون بالا افزایش می‌یابد.


چاقی یا اضافی وزن نیز از عوامل دیگر ابتلای مادران باردار به فشار خون است هر چه مادر اضافه وزن بیشتری قبل از بارداری داشته باشد و وزن بیش از حد مطلوب را طی بارداری کسب کرده باشد احتمال بالا رفتن فشار خون وی بیشتر می‌شود.


تحرک کم، باعث اضافه وزن مادران شده و احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. مصرف نمک زیاد و خوردن سبزیها و میوه‌ها به مقدار کم و ناکافی از دیگر عوامل بالا رفتن فشار خون در بارداری است.


داشتن اضطراب و نگرانی و وجود فشار روانی در مادر می‌تواند احتمال بالا رفتن فشار خون وی را افزایش دهد.


برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا در بارداری رعایت این نکات ضروری است:


کنترل مرتب فشار خون و اندازه‌گیری وزن، مصرف مایعات کافی در طول شبانه‌روز، مصرف کم مواد کافئین‌دار مثل قهوه، نوشابه‌های گازدار و غیره، مصرف بیشتر میوه و سبزی تازه، مصرف ماهی، پرهیز از مصرف زیاد نمک و غذاهای سرخ‌کردنی و همچنین استراحت کافی در طول روز از مواردی است که رعایت آن باعث جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا در زنان باردار می‌شود.


همچنین توصیه می‌شود زنان باردار به طور مرتب برنامه معاینه پزشکی خود را انجام دهند چرا که یکی از مهمترین عوارض فشار خون بالا در بارداری افزایش شدید احتمال ابتلا به مسمومیت بارداری است.


مسمومیت بارداری می‌تواند باعث آسیب جنین و مادر شود. جنینی که مادرش دچار مسمومیت بارداری می‌شود هنگام تولد وزن کمی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.