(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خطرات سیگار در بارداری


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


در نوشتار زیر به زبان ساده و با جملات  کوتاه خطرات سیگار در بارداری و مضرات آن برای جنین و نوزاد بیان گردیده است:


سیگار می تواند موجب بروز خطرات جدی در سیستم بارداری شود . یک برآورد نشان داده که بیش از ۱۴ میلیون از زنان در جهان در سنین ۱۸-۴۴ سالگی سیگار می کشند که از این میزان   ۲ /۲۷ درصد از آنان در سنین باروری هستند و این میزان بیش از ۲ برابر چیزی است که در اهداف بهداشت برای همه تا سال ۲۰۰۰ پیش بینی شده است .

زنانی که در طول بارداری سیگار مصرف می کنند در معرض خطر زایمان زودرس ، مشکلات دوران بارداری ، نوزادان زیر وزن طبیعی ، مرده زائی و میزان بالایی از مرگ و میر نوزادان زیر یک ماهگی می باشند .


سیگار کشیدن در زنان باردار و مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند باعث بروز خطر برای نوزادانشان خواهد شد . از جمله سندرم مرگ ناگهانی ( SIDS ) ، ضعف پیشرفته ریه ، آسم ،‌ عفونتهای حاد تنفسی .


یک بررسی نشان داده است که هزینه درمانی و پزشکی برای زایمان غیرطبیعی در مادران سیگاری تقریباً دو برابر ( ۱۰۸۹۴  دلار ) افراد غیرسیگاری است (  6544  دلار )


برآورد شده است که هزینه های پزشکی مربوط به بارداری و زایمان غیرطبیعی زنان سیگاری ۱۷۹ میلیون دلار یا ۱۱ درصد کل هزینه های بارداری و زایمان های غیرطبیعی را به خود اختصاص می دهند . البته با فرض اینکه شیوع مصرف سیگار ۱۹ درصد محاسبه شده باشد .


تخمین زده شده که هزینه های پزشکی زایمان های غیرطبیعی مربوط به زنان سیگاری با فرض اینکه شیوع مصرف سیگار در طول بارداری ۱۹درصد باشد ۴/۱  میلیارد دلار است .


میزان مصرف سیگار در زنان باردار در سال ۱۹۵۵ تقریباً ۱۴٪ بوده است که مقایسه با سال ۱۹۸۹ به میزان ۲۹ درصد و از سال ۱۹۹۴ به میزان ۵٪ کاهش یافته است .


یکی از اهداف برنامه های بهداشتی برای همه تا سال ۲۰۰۰ افزایش میزان ترک سیگار و مهمتر از همه افزایش ترک سیگار در طول بارداری به میزان ۶۰٪ بوده و از طرف دیگر هدف این برنامه افزایش میزان ترک سیگار از طریق مشاوره و پیگیریهای کلینیکی تا میزان ۷۵ درصد می باشد .


زنان سیگاری که در طول دوران بارداری سیگار را ترک می کنند از سلامتی بیشتری برخوردار خواهند شد . میزان تولد نوزادان نارس و زیروزن طبیعی باید از طریق ریشه کن شدن مصرف سیگار در طول بارداری به میزان ۲۶-۱۷ درصد کاهش یابد .

مطالب پیشنهادی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.