(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

ورزش به ترک سیگار در زنان باردار کمک می‌کند

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


محققان با انجام تحقیقاتی بر روی سی زن باردار سیگاری دریافتند که ورزش حتی به میزان 20 تا 30 دقیقه‌ می‌تواند تمایل این افراد را به سیگار کم کند و ترک آن را ساده تر کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پزشکان همیشه به ترک سیگار توصیه کرده‌اند. با توجه به عوارضی که سیگار کشیدن می‌تواند برای جنین داشته باشد، آنها به زنان باردار توصیه می‌کنند که حداقل در ایام بارداری سیگار نکشند. هرچند صرفا سیگاری بودن مادر روی نوزاد تاثیر می‌گذارد، اما کشیدن سیگار در دوران بارداری می‌تواند مضرات بیشتری داشته باشد.


تحقیقات جدید نشان داده است، زنان بارداری که می‌خواهند سیگار را ترک کنند می‌توانند با انجام 15 تا 20 دقیقه‌ پیاده روی تمایل خود را به سیگار کاهش دهند.


طبق آمارهای جدید 19 درصد از زنان کانادایی بین 20 تا 24 سال در طول مدت بارداری سیگار می‌کشند. مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن در دوران بارداری باعث کاهش وزن کودک، مرگ مادر و مشکلات رفتاری می‌شود.


هری پراپا وسیس، مدیر آزمایشگاه سلامت و ورزش دانشکده علم سلامت می‌گوید: بر اساس اطلاعاتی که ما از سیگار کشیدن و بارداری داریم، این آمار بسیار بالا است. بر اساس مطالعات اخیر ورزش باشد تا کم تا متوسط می‌تواند باعث کم شدن وابستگی به سیگار ‌شود . ورزش می‌تواند به زنان باردار کمک کند تا سیگار را ترک کنند.


این اولین مطالعاتی است که به راهکارهای عملی برای کمک به زنان باردار معتاد به سیگار پرداخته است. نتایج این تحقیقات در مجله "رفتارهای اعتیاد آور" منتشر شده است.


برای انجام این تحقیقات، محققان تاثیر 20 دقیقه‌ ورزش را بر وابستگی به سیگار در زنان باردار سیگاری بررسی کردند. آنها 30 زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. همه این افراد به طور متوسط در روز 10 عدد سیگار می‌کشیدند.


نتایج نشان داد که تا 30 دقیقه‌ بعد از ورزش کشش این افراد به سیگار 30 درصد کاهش یافت. همچنین این افراد بعد از ورزش احساس خستگی ، افسردگی و تنش کمتری داشتند.


پراپا وسیس می‌گوید: سیگار کشیدن در دوران بارداری بسیار شایع است و ترک آن در هر زمانی در طول بارداری مفید خواهد بود. ترک سیگار برای یک مدت محدود، کشش به سیگار را افزایش می‌دهد، اما می‌توان با انجام ورزش این کشش را کاهش داد.

مطالب پیشنهادی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.