(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چطور با استمنا مبارزه کنم؟

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


در جامعه کنونی ما که فساد تقریباً به اوج خود رسیده و درهای فتنه بر روی مردم گشوده شده و دین و عقیده مردم را مورد تهاجم قرار داده است. برخی مسائل وجود دارند که بر مسلمانان به خصوص جوانان امت لازم و ضروری است که آبرو، حیثیت، دین و عقیده خود را از شر آنها مصون بدارند. مسأله ای که ذهن بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه مان را به خود مشغول کرده و دغدغه ذهنی آنان گشته مسأله استمنا و چگونگی مبارزه با این معظل تباه کننده آدمی است.

چه بسیار جوانانی که به خاطر گرفتار شدن در دام استمنا و معتاد شدن به آن، پایه و ستون دینشان که همان نماز و سجده بردن برای خالقشان است را نابود کرده اند و با این کار خود را در ورطه نابودی دنیا و آخرت قرار داده اند. بسیاری از جوانان ناتوانی در حفظ پاکی جسم و لباس هایشان را دلیل ترک نمازهایشان عنوان می کنند. در درون این جوانان استمنا مانند بتی شده است که عبادت او و دنباله روی از آن را بر عبادت خداوند سبحان ترجیح می دهند. از آنجا که این پدیده شنیع، در موارد بسیاری دین و عقیده نوجوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده و سببی شده تا نوجوانان ناآگاه از دین، دچار کفر به خداوند رب العالمین شوند، بر آن شدیم تا مقاله ای را به این مسأله اختصاص دهیم.


این پدیده غالباً در بین جوانان و نوجوانان دیده می‌شود، عامل اصلی بروز این عادت ناپسند در بین دو قشر مذکور، قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف محرک هوای نفس می باشد. ظاهر فتنه‌انگیز و شهوت‌آلود زنان و جلوه‌گری آنان در خیابانها و معابر و اماکن عمومی، عامل اصلی تحریک و فریب جوانان ماست و با کمال تاسف این مناظر شرم‌آور واقعیتی است که در محیط جامعه به چشم می‌خورد، اما آنچه که در فیلم‌ها و نمایشات دیده می‌شود و به مراتب تلخ‌تر و دهشت‌انگیزتر است، تصاویر و مناظری که موجب برانگیختن غرایز می‌شود، عفت و شرف انسانی را زائل کرده و غیرت و حمیّت او را از بین می‌برد و از طرف دیگر داستانهای عشقی و نوشته‌های محرک جنسی که در مجلات و کتابها به چاپ می‌رسد اثر بسیار شدیدتری بر سلامت عقلی، اخلاقی و روانی جوانان می‌گذارد. چنین انگیزش‌هایی برای انحراف تدریجی دختران و پسران جوان ما به جانب فحشا و زناکافی است و موجب لغزش آنان بسوی گمراهی و فساد و رذالت اخلاقی می‌شود.


نوجوانی که آنقدر حس حضور و نظر الهی را در قلبش نپرورانده است که او را باز دارد و آنقدر خداترس نیست که از گناه مصون بماند و آنقدر حسابگر نیست که به عاقبت گناه بیاندیشد تا خویشتنداری نماید، بزودی یکی از این دو راه را انتخاب می‌کند؛ یا با زنا و فعل حرام غریزة خود را جواب می‌دهد و آتش آنرا فرو می‌نشاند و یا با استمنا از شدت آن می‌کاهد و در هر دو صورت زیانی قطعی عاید جسم، نسل، عقل و روان او خواهد شد.


برای آنکه حق مطلب را در مورد این پدیده ادا کرده باشیم لازم است که آنرا از سه جنبه بررسی نمائیم:1- زیانهای استمنا.

2- حکم شرعی مربوط به آن.3- طریقة برخورد با آن و راه معالجه.                                                       منبع:سایت تبیان



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.