(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

۶ اشتباه خانم ها در زندگی زناشویی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


خانم های متاهل توجه داشته باشند: آنچه شما در مورد ازدواج نمی دانید، موجب آزار شما خواهد شد. برای مثال، اگر شما در مورد آنچه می خواهید صحبت نکنید همسر شما نسبت به آن موضوع ناآگاه مانده و خواسته شما را ارائه نمی کند. همچنین روشی که برای  صحبت کردن در موضوعات مختلف استفاده می کنید نیز ممکن است مسائل را بدتر کند.

ازدواج کردن ساده است اما نگهداری رابطه زناشویی سخت تر. در اینجا برای شما چند توصیه کارشناسی داریم تا با توجه به آنها از انجام ۶ اشتباه متداول که باعث سست شدن و یا از بین رفتن پایه های زندگی زناشویی می شود اجتناب کرده و آنها را اصلاح  کنید.

- بیش از حد گذشت داشتن:

برخی خانم های متاهل بیش از حد به گذشت کردن از خواسته های خود تمایل دارند. این دسته خانمها اساساً در زندگی زناشویی به جای شریک زندگی کامل و برابر، به یک وسیله برای همسر تبدیل می شوند. برخی خانم ها تمایل دارند بیشتر از آنچه برای خود می خواهند، همه چیز را برای همسر بخواهند درصورتیکه در مورد آقایان اینگونه نیست.

اغلب خانم ها از بحث و جدل و ناخشنودی، هراس دارند و یا به طریقی در سطح ناخودآگاه خود به منظور حفظ رابطه، از آنچه که برای خودشان می خواهند بکاهند. به همین دلیل حس ناتوانی در آنها منجر به عصبانیتی می شود که سرانجام سر باز خواهد کرد.

راه حل چیست؟ خواسته های خود را بصورت منطقی بیان کنید، خواه در خصوص کار خانه باشد یا مسئولیت های پدر و مادری و یا حتی صرف زمان کافی در کنار همسر. به عنوان مثال ممکن است مرد خانواده مایل باشد تا در روزهای تعطیل به ورزش های مورد علاقه شخصی خود نظیر فوتبال بپردازد درصورتیکه خانم خانواده تمایل داشته باشد تا روز خود را در کنار خانواده باشند. با بیان خواسته ها  می توان برنامه ریزی بهتری در این خصوص نمود و راه حل مناسبی یافت.

- روشن نکردن انتظارات:

زوج هایی که بهترین ساختار زندگی مشترک را دارند، از ابتدا به روشنی انتظارات خود را از یکدیگر، از تقسیم کار و وظایف والدین گرفته تا مسائل مالی، بیان کرده اند. اما بسیاری از زوجین این بحث و گفتگو را نداشته و بصورت یک لیدر خودکارعمل می کنند. بسیاری از زوجین به آنچه که در سر خود می پندارند عمل می کنند زیرا در مسیری رشد یافته اند که اگر پاسخگو می بود ابتدا در مورد والدین آنها عمل می کرد.

خشم زمانی بوجود می آید که انتظارات متفاوت بوده و یا با مواجه شدن با حقایق، سخت نقش بر آب می شوند. به عنوان مثال برخی خانم ها تصور می کنند داشتن فرزند همسرشان را تغییر داده و یا رابطه شان را نزدیک تر می کند. اما آنچه ما درمورد رضایت از زندگی مشترک می دانیم آن است که با آمدن اولین فرزند رضایت از زندگی در یک سراشیبی تند قرار می گیرد. اگر زوجین قبل از ازدواج دراین خصوص صحبت کرده باشند، به یکدیگر کمک می کنند تا موانع را از سر راه برداشته و در زمان بوجود آمدن بچه دچار وسواس و نگرانی نشوند.

- دست کم گرفتن اثر لحن صدا:

مهم نیست آقا صحبت می کند یا خانم، لحن صدا مسئله ساز است، اگر حتی تنها کمی با حالت منفی همراه باشد.  اگر خواسته هایی دارید به جای اینکه با صدای خشمگین آن را خراب کنید، به روش محترمانه ای آن را بیان کنید.

با هر حال در خصوص آنچه آزار دهنده است بحث و تبادل نظر کنید. اما به جای عقده گشایی از طریقی بیان شود که  منجر به یافتن راه حل و جایگزین مناسب شود.

- عدم انطباق سبک های برقراری ارتباط:

اگر احساس می کنید که توسط همسرتان شنیده نمی شوید، لازم است که سبک ارتباطی تان را بازنگری کنید. برخی خانم ها سعی می کنند شکایت و خواسته هایشان را چندین بار تکرار کنند تا توجه همسرشان جلب گردد. برخی آقایان برای این عمل اصطلاح غر زدن بکار می برند در صورتیکه این ممکن است تنها به دلیل تفاوت در سبک ارتباطی آنها باشد.

یک طرف رابطه خواهان بحث و گفتگو است و طرف دیگر نمی فهمد چگونه پاسخ دهد یا به نظر می رسد که می خواهد او سکوت کند بنابراین گوینده تحت فشار قرار می گیرد و این یک الگوی معیوب است. اگر این وضع در رابطه شما زیاد اتفاق می افتد به خاطر داشته باشید مدتی مکس کنید تا به همسرتان اجازه دهید چیزی که گفته اید را هضم کند و شانس پذیرفتن آنچه شنیده اند را داشته باشند.

ممکن است صحبت جدی و سخت در مورد آنچه باید تغییر کند و آنچه باید ثابت باشد مفید باشد اما تحقیقات نشان داده است که نزدیک به ۷۰% از مشکلات زناشویی همیشگی هستند یعنی موضوعات ثابتی هستند که کش داده می شوند. چالش، شناختن آن چیز هاییست که نمی توان اصلاحشان کرد بنابراین حرکت به سمت پذیرش بسیار مفید است. به عنوان مثال سعی نکنید یک انسان محتاط را تبدیل به انسانی ریسک پذیر و یا یک فرد درونگرا را تبدیل به انسانی برونگرا کنید.

- در اولویت قرار ندادن رابطه جنسی:

خواه خستگی باشد یا هر موضوع دیگری، بسیاری از خانمها وقت کافی برای رابطه جنسی در نظر نمی گیرند. این یک اشتباه جدی می باشد. در حقیقت بهترین چیز برای زوجین یک رابطه سالم جنسی است. این رابطه خانواده را تبدیل به یک خانواده شاد می کند و چیزی که فرزندان بیشتر از هرچیز دیگر نیاز دارند استحکام رابطه والدین و مثبت بودن رابطه است.

خانم ها نیاز به زمان دارند تا تمایل خود را افزایش داده و با همسر خود رابطه جنسی برقرار کنند. آنها نمی توانند همه چیز را رها کنند و این رابطه را با همسر خود آغاز کنند. این کار محصول گذراندن زمان با یکدیگر و تعیین زمان در سراسر هفته است.

معمولاً خانمها می بایست مراقب اولویت های خود باشند . اگر احساس خوبی نسبت به خود داشتند می توانند رابطه جنسی را آغاز کنند.

- فراموشی در قدردانی از شریک زندگی و گرامی داشتن او:

برخی خانمها تمرکز خود را بر روی بچه ها، شغل و کار خانه معطوف می کنند و رفتارهای کوچک و ظریفی که باعث استحکام طولانی رابطه زناشویی می شود را فراموش می کنند. در روابط سالم، فعالیت ها و نظرات مثبت رابطه را بیمه می کند. این فعالیت ها می توانند لبخند، ارتباط چشمی، در آغوش کشیدن، گفتن جملات پر قدرت نظیر “با تو موافقم” یا ” چه نکته مهمی” و یا اغلب کلمه “بله” ، گوش دادن، موافقت، قدردانی، محبت، همه این ها انرژی مثبتی ارسال می کند که رابطه گرم زوجین را گسترش می دهند.

این رفتارها به زوجین یادآوری می کند که یکدیگر را دوست دارند  و رابطه دوستانه در قلب یک ازدواج موفق قرار دارد. اغلب افراد متاهل به دانسته های کهنه خود عمل می کنند و در نتیجه موجب می شود از راه قدردانی صحیح از همسر خود دور شوند.


این یک افسانه است که رابطه زناشویی خود به خود حفظ می شود. به خودتان و همسرتان بیاموزید : در سن ۳۴ سالگی همانطور که در سن ۲۴ سالگی بوده اید، نیستید.


 

بیشتر بدانیم....


ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟
تکنیک های توان بخشی ورزشی در بیماران مبتلا به آسم

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان
بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت
اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی
اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

آمادگی ملی در مقابله با زلزله

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

سلامت روان کودکان در بلایا طبیعی


                                http://maktoobshop.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.