(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

ازدواج به دلیل احساس تنهایی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/



عاقبت عاشق شدن به دلایل نادرست  تاسف خورن، درگیر شدن با یه رابطه ناسالم و غیر ارضا کننده هستش.هفت دلیل نادرست عمده ای که می تونیم برای ازدواج داشته باشیم دلایل زیر هستن:

1-      فشاری که از طرف خانواده، دوستان، سن بالا و .. به ما وارد می شه.

2-      احساس تنهایی و استیصال

3-      گرسنگی جنسی

4-      بی توجه بودنمون به زندگی خودمون و رشد شخصیمون

5-      وقتی بخواهیم از بزرگ شدن فرار کنیم

6-      احساس گناه

7-      وقتی بخوایم خلاء احساسی و روحیمونو با ازدواج پر کنیم

حالا تک تک اینا رو بررسی می کنیم.


1-فشار: از کجا می تونیم بفهمیم که دلیل اصلی تمایلمون به ازدواج فشارهایی است که از بیرون بهمون وارد می کنن؟ نشونه اش اینه که متقاعد شده باشیم باید با کسی ازدواج کنیم و گرنه چیزی کم داریم . در این حالت احتمال این که از معیارهای اصلی قلبیمون غافل بشیم زیاده و به احتمال زیاد برای رها شدن از فشار سریعاً با فرد نامناسبی رابطه برقرار خواهیم کرد.


2احساس تنهایی و استیصال: احساس تنهایی یکی از عاملهایی هست که آدمو به فکر ازدواج می اندازه، اما وقتی انتخاب بر اساس تنهایی کار درستی نیستش که فقط بخوایم یکیو پیدا کنیم و باهاش ازدواج کنیم تا از تنهایی دربیایم و به چیزای مهم دیگه توجهی نداشته باشیم. یادمون باشه ما انسانهای ارزشمندی هستیم که استحقاق یه رابطه خوب رو داریم. پس اگه احساس تنهایی داریم بهتره حوصله به خرج بدیم و با دقت فرد مورد نظرمونو انتخاب کنیم.


3-گرسنگی جنسی: ازدواج مناسبترین راه حل نیاز جنسی ما آدمهاست اما اگه توی ازدواج فقط به برآورده شدن این نیاز توجه کنیم به احتمال زیاد درگیر افراد نامناسب خواهیم شد.


4-بی توجهی به زندگی خود: یعنی ازدواج کردن رو بهونه ای قرار بدیم تا مسوولیتمون رو در برابر خودمون پشت گوش بندازیم. اما از کجا می شه فهمید دلیل اصلی تصمیم ما برای ازدواج این موضوع هستش؟ اگه سابقه روابط اشتباه داشته باشیم، یا خودمونو درگیر روابط وقت گیر کرده باشیم، یا توی بخشهایی از زندگی شخصیمون عملکرد نامناسب داشته باشیم، یا اینکه با ازدواج کردن از خودمون و اطرافیانمون غافل بشیم، زود عاشق شدنمون، فرار از تنهایی با خود، بازیگوشی و تلفن بازی در حین کار، وکیل دیگران بودن و وکیل خود نبودن، کمبود شور و شوق و بی هدفی توی زندگی از علامت های این مساله هستن.

بهتره تو روابطمون دقیق بشیم و اگه مطمین شدیم عاشق شدن بهونه ای برای فرار از مسایل شخصیمون هستش روزه رابطه بگیریم تا اول اوضاع خودمونو سامون بدیم بعد به ازدواج فکر کنیم

.

5- فرار از بزرگ شدن: یعنی دنبال کسی می گردیم تا باهاش ازدواج کنیم و اون نقش بابا یا مامان رو برامون بازی کنه و مسوولیتهای زندگی رو یه تنه به دوش بکشه.

اگه دنبال کسانی می گردیم که تفاوت سنی زیادی با ما دارن، خیلی از ما موفق تر هستن، تجربه های خیلی بیشتری نسبت به ما دارن، یا مثل معلم ما هستن احتمالا قصد فرار از بزرگ شدن داریم. ناگفته نماند که تو یه ازدواج درست گاه به گاه یکی از همسران نقش حمایتی مثل پدر یا مادر رو بازی می کنه و این نقش بین طرفین جابجا می شه ولی وقتی تو یه رابطه همیشه فقط  یه نفر نقش حمایتی والد رو داره اون رابطه سالم نیست.


6- احساس گناه: اگه با کسی ازدواج کنیم تا دلش نشکنه، یا لطمه نخوره این یه حس همدردی و ترحم هستش نه عشق و بعیده که بتونه رابطه موفقی رو ایجاد کنه.

اگه آدمی باشیم که به سختی "نه" می گه، یا در گذشته احساساتمون توی خانواده مهم نبودن، خودمونو مسوول شاد کردن دیگران بدونیم، خدمونو احساسی و بخشنده بدونیم و اگه بهم بگن خودخواهید برنجیم، احتیاجات واقعیمونو نشناسیم، به سختی از دیگران کمک بخواهیم، از رنجوندن دیگران فرار کنیم، برای دیگران راحت تر پول خرج کنیم تا برای خودمون، یا اگه وقتی ببینیم خوشبخت تر از دیگران هستیم احساس گناه داریم اونوقت آمادگی اینو داریم که از روی ترحم به کسی باهاش ازدواج کنیم.


7-وقتی بخوایم خلاء احساسی و روحیمونو با ازدواج پر کنیم: مشخصه های یه ازدواج سالم این هستش که حس قدر دانی دوطرفه وجود داشته باشه، در طرف در حال رشد باشن، زخمهای گذشته التیام پیدا کنه، و خودباوری طرفین بالا بره. اما علامتهای احساس خلاء نگرانی، تنش، درد، افسردگی و ناامیدی هستن. این احساس خلاء باعث می شه هیچ همسری آدمو اقناع نکنه و آدم مرتب شریک زندگیشو عوض کنه. یادمون باشه یه معشوق حمایتمون می کنه و عشق می ده اما نهایتاً این خودمون هستیم که باید قهرمان زندگیمون باشیم.

اگه زندگیمون هدفدار باشه، ارزشهای خودمونو به یقین بشناسیم، تحمل تنهایی با خود رو داشته باشیم، به خودمون به حد کافی برسیم، درباره معنی زندگی/مرگ/مذهب/خدا به راحتی فکر و صحبت کنیم، تغییرات ناگهانی ما رو بهم نریزه، مدام آرزو نکنیم جای دیگران باشیم، برای خودمون قابل تحسین باشیم، زیاد پیش بیاد که "احساس خوب" داشته باشیم اونوقت می تونیم بگیم غنای روحی داریم.

اگه واقعاً احساس خلاء روحی داشته باشیم بهتره قبل از فکر کردن درباره ازدواج خودمونو غنی کنیم. چه جوری؟ با:

- تهیه دفترچه گزارش رشد شخصی برای تماس با عواطف، افکار و احساسات خودو دسترسی به آگاهی درونی

-انجام تمرینات تمرکز مناسب خودمون

-وقت گذروندن با طبیعت و سکوت طبیعت

-خوندن کتابهای الهام بخش

 

بیشتر بدانیم....



ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟
تکنیک های توان بخشی ورزشی در بیماران مبتلا به آسم

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان
بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.