(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نشانه های جدایی در دوران نامزدی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/




بارها در پرونده ها دیده ایم بدبینی، خسیسی، خودخواهی، بدرفتاری، اعتیاد مرد و تحت سلطه بودن وی از سوی پدر، مادر حتی خواهر و برادر زندگی ها را جهنمی کرده است که البته از سوی دیگر رفتارهای مشابه زنان نیز زندگی ها را به بن بست رسانده است.

    پای درد دل هر کدام از این زنان و مردان بنشینیم می شنویم که همگی در دوران نامزدی و پیش از خانه یکی شدن همه این رفتارها را دیده اند اما امیدوار بودند بعد از عروسی مشکلات حل شود. اما ...

    باید به دوران نامزدی توجه ویژه ای داشت چرا که دیده می شود برخی افراد در این دوران شیرین دچار مشکلات و آسیب هایی می شوند ولی برای حفظ رابطه و تشکیل خانواده با این تفکر که در زندگی مشترک همه چیز را درست می کنم به سادگی از کنار اتفاقات و ناهماهنگی هایشان می گذرند و راهی خانه بخت می شوند بی آن که بدانند بی توجهی به همان مشکلات دوران نامزدی زمینه ساز اختلافات و درگیری های بیشتر در زندگی مشترکشان می شود که گاهی پای آن ها را به دادگاه های خانواده باز می کند و شیرینی دوران نامزدی برایشان همانند زهر تلخ می شود.

    در جوامعی که نقش خانواده و بستگان در روابط بین فردی به خصوص ازدواج سایه افکنده و تاثیر بسزایی دارد، این پدیده یعنی ازدواج را امری پیچیده و حساس کرده است زیرا علاوه بر سنخیت های فردی ویژگی های خانوادگی و فرهنگی و اعتقادی نیز جزو عوامل تعیین کننده در موفقیت یک ازدواج به شمار می آید. در حقیقت دختر و پسری که می خواهند با هم ازدواج کنند قصد پیوند زدن دو خانواده و دو فامیل را به یکدیگر دارند بنابراین علاوه بر مطالعه و بررسی وجود تشابه بین خود و طرف مقابل باید هماهنگی و سنخیت دو فامیل را با هم نیز مدنظر قرار دهند و در مورد آن بررسی و مطالعه کنند.

    زوجین باید درنظر داشته باشند خرده فرهنگ هایی که متعلق به آن هستند اعم از طبقه اقتصادی، تفاوت های اقتصادی، اعتقادی، اقلیت های قومی و... آیا توانایی پذیرش و پیوند با یکدیگر را دارند یا این که این تفاوت های فردی برجسته شده و خود عامل ایجاد فاصله بین آن ها خواهد شد؟

    معمولاً هنگام شروع یک رابطه این شباهت ها است که نمود بیشتری دارد و توجه طرفین را به خود جلب می کند و همین امر باعث نزدیکی بیشتر و اطمینان از پذیرش کامل و تفاهم می شود اما با گذر زمان شباهت ها و تفاهمات به آرامی رنگ می بازد و تفاوت ها نمایان می شود.

    در برخی موارد تفاوت ها پا به میدان یک رابطه می گذارند که از طرف فرد مقابل قابل پذیرش و تحمل نیست. در چنین مواردی زوجین به آهستگی از لحاظ عاطفی از یکدیگر فاصله می گیرند و زمانی می رسد که متوجه می شوند چاره ای جز جدایی برای آن ها باقی نمانده است.

    برای جلوگیری از چنین پیشامدی زوجین باید تفاوت های فردی، خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی و اعتقادی یکدیگر را مورد بررسی قرار دهند و اگر آن تفاوت ها را غیرقابل پذیرش و تحمل برای خود و خانواده خود می دانند از ازدواج پرتنش و ناموفق خودداری کنند. برای این کار بهترین شیوه عدم عجله در امر ازدواج است، یعنی پس از آشنایی در خانواده و مطرح کردن قصد ازدواج باید به یکدیگر فرصت شناخت و بررسی بدهند. این شناخت

    در رفت و آمدهای خانوادگی با نشست و برخاست های زوجین و خانواده ها در دوران نامزدی با هم به آرامی شکل خواهد گرفت. خانواده ها نباید از گذر زمان در این خصوص نگران باشند زیرا همین گذر زمان و داشتن فرصت کافی برای شناخت می تواند از بسیاری از تنش ها و ناملایمات و حتی طلاق احتمالی جلوگیری کند. خانواده ها باید به فرزندانشان و نیز به خودشان این فرصت را جهت تکمیل شناخت و گرفتن تصمیم با فراغ بال بدهند و دختر و پسر جوان نیز بدون درگیر شدن در مسائل عاطفی و وابستگی به یکدیگر با چشمی باز تفاوت های هم را ببینند و با صداقت این تفاوت ها را به طرف مقابل خود عنوان کنند.

    پذیرشی که در این مرحله از آشنایی به وجود می آید به علت آگاهانه بودن معمولاً عمری طولانی نیز دارد و در ایجاد ازدواجی موفق، به دور از تنش و ناسازگاری نقش مهمی ایفا می کند. 


بیشتر بدانیم....

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟
تکنیک های توان بخشی ورزشی در بیماران مبتلا به آسم

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی
اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.