(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

مسایل عاطفی در یک زندگی زناشویی


وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


 http://maktoobshop.com/



هیچ زنی که شوهرخوب و مهربونی داشته باشه با مرد دیگه ای بهش خیانت نمیکنه. زنها دنبال محبت اند. اگه مرد زنشو درک کنه بهش احترام بذاره براش وقت بذاره هواشو داشته باشه... دیگه فکر میکنین مگه زن چی میخواد؟ مردهای ما از صبح تا شب هزار تا دستور به زنشون میدن. بیشتر اوقات که تو لاک دنیای خودشونن و زنشونو تنها میزارن. توجهی به احساسات مختلفی که تو زندگی داره نمیکنن. از سر کار که میان تا ساعتها جلوی تلویزیون دراز میکشن و اصلا در مورد نیاز عاطفی همسرشون احساس مسئولیت نمیکنن. در مقابل خیلی از احساسات زن به جای درک کردن جبهه می گیرن و محکومش میکنن و.....و بعد از همه اینها تازه انتظار وفاداری هم دارن!! خیییلی خوبه! خییلی توقع به جائیه....!!

دوست دیگری نیز گفته اند:

زن محبت میخواد اگه شوهرش سیرابش کنه دیگه دنبال زمزمه محبت یه غریبه کشیده نمیشه اگه نیاز زن توی خونه برآورده بشه دیگه بیرون خونه دنبال ارضای اون نیاز نمی گرده. بیشتر مردها همیشه کار و تلاش اقتصادیشونو برای اثبات محبتشون مثال میزنن در حالیکه این چیزیه که یه زن توی خونه پدرش هم ازش برخوردار بود. هیچ چیز نمیتونه جای محبت جنس مخالفو بگیره و این نیاز توی زن خیلی شدیده چیزی نیست که اگه شوهرت بهت نداد بتونی به راحتی ازش صرف نظر کنی اون زنهایی هم که از طرف شوهرشون درک نمیشن و عشقی احساس نمیکنن و در عین حال بهش وفادار موندن از درون نا امید و افسرده هستند. احساس عزیز بودن و معشوق بودن وجود زنو گرم میکنه و باعث شادی و حتی میتونم بگم سلامت جسمی اون هست اگه این چیزها رو از همسرتون بگیرین خودتون هم نمیتونین انتظاری ازش داشته باشین

در باب این موضوع باید بگویم مسایل عاطفی در یک زندگی زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همانگونه که قبلا نیز گفتم در یک زندگی زناشویی زن و مرد با محبت و ابراز عشق و تایید هم به حساب هم عاطفه واریز می کنند و هر چقدر این حساب عاطفه بیشتری در خود داشته باشد زندگی شیرین تر است و روابط زن و مرد نیز بهتر. وقتی حساب عاطفی یک زن با سرمایه عاطفی همسرش پر باشد زن بسیاری از سختی ها و تنگناها را تحمل می کند و وقتی این حساب خالی باشد زن کوچک ترین مسایل را به مسایلی مهم تبدیل و مایه ازار مرد را فراهم می کند. این موضوع بالعکس نیز می باشد یعنی وقتی مردی از حمایت همسرش برخوردار شود و احساس کند زن به غرور او بها می دهد و به حساب او عاطفه واریز می کند برای زن هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد و اگر این حساب خالی شود به ساده ترین نیازهای زن نیز پاسخ مناسبی نخواهد داد.

بسیاری از مردان و زنان ایرانی متاسفانه به جای واریز عاطفه به حساب همدیگر به برداشت عاطفه می پردازند و این حساب را نه تنها خالی که منفی می کنند و همین باعث بروز مشکلاتی در بیین ایشان می گردد تا جاییکه از هم متنفر می شوند. در یک زندگی مشترک افراد باید از سرزنش کردن همدیگر و گفتن حرفهای کنایه آمیز به هم بپرهیزند. از لجبازی با هم بپرهیزند و تلاش کنند تا با هم راحت حرفشان را بزنند و از هم توضیح بخواهند. بسیاری از رفتارهای زن و مرد بد تعبیر می شود و همین بد تعبیر شدن باعث می شود واکنشی بد در پی داشته باشد و سیکل معیوب لجبازی با هم از همین جا شروع می شود. تفاوتهای ذهنی و فیزیولوژیک یک زن و مرد باعث می شود تا نوع نگاه و رفتار ایشان با هم متفاوت باشد و چون هر یک از این دو جنس با تفاوتهای جنس دیگر با خویش آشنا نیست برداشت غلطی از رفتارهای ساده طرف مقابل می کند و در پاسخ به این برداشت رفتاری می کند که برای طرف مقابل معنای بدی داشته و او را وادار به واکنشی بدتر می کند و همین چرخه ادامه می یابد. اگر یکی از طرفین این زنجیره یا چرخه را بشکند و با توضیح خواستن و توضیح دادن سعی کند ذهن دیگری را روشن کند مساله حل شده و زنجیره لجبازی شروع نمی شود.

برای روشن شدن بحث مثالی می زنم. زنی بیمار شده و در بستر خوابیده است و در حال استراحت است. مرد با این فکر که مزاحم استراحت زن نشود تا زن بتواند بهتر استراحت کند تا زود تر خوب شود مشغول روزنامه خواندن می شود و از تماشای تلویزیون که سر و صدا دارد می پرهیزد. زن این مساله را بدین شکل تعبیر می کند که مرد به او علاقه ای ندارد و به همین علت به بیماری او بها نمی دهد و به جای مراقبت از او خود را با روزنامه سرگرم نموده است و به او بی توجهی می کند. اگر این زن بر این مبنا قضاوت کند و رفتاری تلافی جویانه داشته باشد مرد نیز برای جبران دست به تلافی می زند. ولی اگر زن از مرد سوال کند که چرا در حالیکه او مریض است و نیاز به مراقبت و توجه دارد مشغول روزنامه خواندن است و مرد نیز با ذکر نیت خود و توضیحات ذهن او را روشن کند زن به جای برداشت از حساب عاطفی سرمایه ای به این حساب اضافه می سازد.

من این پروسه را نیت خوانی و سیکل ایجاد شده را لجبازی می نامم و معتقدم به جای آن باید نیت خواهی را جایگزین کرد یعنی به جای نیت خوانی باید از طرف مقابل خواست نیت خود از رفتارش را تشریح کند تا سو تفاهم حل شود و حساب عاطفی نه تنها تخلیه نشود بلکه بر اندوخته آن افزوده شود.

در نهایت بار دیگر تاکید می کنم عمده مشکلات زندگی زناشویی از کمبود سرمایه گذاری عاطفی نشات می گیرد و باید تلاش کرد تا روابط عاطفی بین زن و مرد تقویت شود. تقویت این روابط به افزایش کیفیت سکس و رابطه جنسی نیز منجر شده و بیش از پیش زندگی زناشویی را مستحکم می نماید.

دکتر علی شیخ الاسلامی

بیشتر بدانیم....

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی
چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟
تکنیک های توان بخشی ورزشی در بیماران مبتلا به آسم

ژن درمانی از درمان بیماری ها تا بهسازی نژادی و استفاده بعنوان یک سلاح

دیابت از شناخت علائم تا درمان و راههای پیشگیری

حقایقی در باره ایدز و لزوم آموش جنسی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد
کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی
اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.