(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چرا باید روغن ماهی مصرف کنیم؟


هدف شما از انجام تمرینات ورزشی چیست، افزایش حجم عضلانی و چربی سوزی یا صرفا افزایش سطح سلامتی. مکمل روغن ماهی باید در کلیه رژیم های غذایی مصرف شود. کمتر مکملی پیدا می شود که فواید بی شمار روغن ماهی را داشته باشد. فرقی نمی کند که سطح سلامت شما چه باشد، روغن ماهی برای شما مفید است.

Image result for ‫روغن ماهی‬‎

برخی از فواید روغن ماهی:


کنترل سطح کلسترول

بهبود حال و هوای روحی

کمک به حفظ استحکام استخوان ها

روغن ماهی به چه دردی می خورد


روغن ماهی یک نوع اسید چرب است که از بافت بدن ماهی های روغنی دریافت می شود. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3، شامل ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) می باشد که به خاطر خواص بسیاری که برای بدن دارند در سال های اخیر طی پشوهش های مختلف توجه ها را به خود جلب کرده اند.

افرادی که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی ماهی های روغنی مصرف می کنند نیازی نیست از مکمل روغن ماهی به شکل کپسول استفاده نمایند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برخی ماهی ها دارای سطح بالایی از جیوه هستند که هنگام استفاده از آن ها حتما باید به این نکته توجه داشته باشید، چرا که مصرف جیوه برای بدن مضر است.

Image result for ‫روغن ماهی‬‎

۳ دلیل برای این که روغن ماهی مصرف کنید


اگر سطح مصرف جیوه بالا رود، باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود، بنابراین حفظ تعادل در مصرف ماهی های روغنی ضروری است. استفاده از روغن ماهی به شکل کپسول و مصرف متعادل ماهی های روغنی در کنار آن بهترین روش برای دریافت امگا 3 و سایر ترکیبات مفید می باشد.


روغن ماهی دارای فواید بسیاری است. در این مقاله به سه خاصیت مهم این مکمل فوق العاده اشاره می کنیم.


1. کنترل سطح کلسترول


مکمل های حاوی روغن ماهی سطح کلسترول خون را در رنج طبیعی کنترل می کنند. اضافه کردن 3 الی 6 گرم روغن ماهی در روز به برنامه غذایی باعث بهبود نسبت کلسترول خوب خون (HDL) به کلسترول بد خون (LDL) می شود، همچنین سطح سالم غلظت تری گلیسرید در بدن با مصرف این مکمل کنترل می شود.


اگر مصرف روغن ماهی را شروع کنید و در کنار آن از رژیم غذایی شامل میوه های تازه و سبزیجات استفاده نمایید، می توانید به بهبود سطح سلامتی خود کمک کنید.


2. حفظ سلامت استخوان ها


با افزایش سن، خصوصا در خانم هایی که وارد سال های یائسگی شده و سطح استاندارد هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن آن ها وجود ندارد، استخوان ها نازک تر شده و کم کم به پوکی استخوان ختم می شود.


مطالعاتی که روی تاثیر استفاده از اسید های چرب زنجیره دار غیر اشباع روی تراکم استخوان و تعادل کلسیوم در خانم های یائسه انجام شده است، این موضوع را روشن کرده که افرادی که سطح بالاتری از اسیدهای چرب را دریافت کرده اند از استخوان های سالم تری بهره مند هستند.


حفظ سلامت استخوان ها با مصرف روغن ماهیبهترین روش برای اطمینان از سلامت کلی استخوان ها توجه به دریافت مقدار مناسب کلسیوم در برنامه غذایی روزانه است. بعد از انجام این کار استفاده از مکمل های حاوی روغن ماهی یک روش عالی برای تقویت سطح سلامتی سیستم استخوان های بدن محسوب می شود.


یک نکته مهم را فراموش نکنید، آن هم این که باید نسبت دریافت اسید های چرب امگا 3 به امگا 6 را متناسب با بدن خود را رعایت کنید. چرا که در صورت مصرف زیاد امگا 6 و مصرف کم امگا 3 خطر ابتلا به مشکلات کم بودن تراکم استخوان را افزایش می دهد.

Image result for ‫روغن ماهی‬‎

3. بهبود حال و هوای شما


تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از روغن ماهی در برنامه غذایی باعث بهبود حال و هوای افراد می شود.


رژیم غذایی بیشتر افراد شامل غذاهایی است که از نظر فواید تغذیه ای در سطح پایینی قرار دارند. این موضوع باعث ایجاد استرس و در نهایت بروز اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب خواهد شد.


مصرف روغن ماهی باعث افزایش سطح سروتونین در بدن شما می شود، این هورمون معمولا با نام “حس خوب” معرفی می شود. این هورمون همچنین در صورت خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد ترشح میشود، همین ترشح باعث بروز حس آرامش بعد از مصرف این گونه غذاهاست. با توجه به این نکته، متخصصان برای مبارزه با استرس مصرف غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات را توصیه می کنند.


با مصرف روغن ماهی، شما به صورت طبیعی ترشح سروتونین را در بدن افزایش داده و میزان استرس خود را مدیریت می کنید.

Image result for ‫روغن ماهی‬‎

نتیجه گیری


همانطور که مشاهده کردید، روغن ماهی درای فواید بسیاری است. روغن ماهی ممکن است که به صورت مستقیم روی افزایش حجم عضلات تاثیری نداشته باشد، اما با مصرف آن می توانید به بدن کمک کنید که کیفیت تمرینات انجام شده را بهبود ببخشد. از همه مهم تر روغن ماهی باعث افزایش سطج کلی سلامتی شده که کلید دنبال کردن تمرینات در دراز مدت محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.