(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

ارتباط دختر و پسر در دانشگاه

Image result for ‫روابط پسران و دختران‬‎

نویسنده : حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری 

ارتباط دختر و پسر در دانشگاه از چند منظر دچار آسیب است. جوان 18 ساله و بیشتر در سنی است که در اوج شهوت قرار دارد، چه دختر و چه پسر. این دختر و پسر نیازمند غریزه‌ جنسی و در معرض دید است، وقتی این دو در معرض گفت‌وگو و احوال‌پرسی و ارتباطات مختلف با همدیگر قرار می‌گیرند، آسیب‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت. اولین آسیبش تخریب و تأخیر در ازدواج است و وقتی زن و مرد نامحرم کنار هم دیگر قرار بگیرند ازدواج‌ها را عقب می‌اندازد و دومین بحران آن در خانواده‌ها به صورت طلاق عاطفی یا طلاق واقعی پیش می‌آید و سوم در فساد‌هایی که دارد در سطح جامعه اتفاق می‌افتد تأثیر دارد، که باید برای جلوگیری از این آسیب‌‌ها حد و حریم‌ها در دانشگاه مشخص شود.
 

بنده یک دانشگاهی رفته بودم با بعضی از دانشجو‌یان صحبت می‌کردیم، خانم‌ها و آقایان بودند یک خانمی آمد از من سؤال کند وضع حجاب درستی نداشت. دین در این مواقع به ما می‌گوید که سرت را پایین بینداز «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» (نور/30) «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ» (نور/31) وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرید، سرتان را پایین بیندازید و جواب بدهید، این خانم به من گفتند حاج آقا شما چرا وقتی با من حرف می‌زنید به من نگاه نمی‌کنید، گفتم من برای پاسخ به شما به نگاه کردن به شما نیاز ندارم، ثانیاً جمال شما یک حریم خصوصی است و متأسفانه شما این حریم خصوصی را در معرض دید عموم گذاشتید، من اتفاقاً فکر می‌کنم اگر در حریم خصوصی آن کسی که باید از زیبایی شما استفاده کند من وارد شوم من به شما بی‌احترامی کرده‌ام، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که هر کس خودش را در معرض گناه قرار بدهد به خودش بی‌احترامی می‌کند.  از سوی دیگر رابطه دختر و پسر گناه است و من بارها عنوان کرده‌ام که این رابطه چهار تا جهنم دنیایی را به همراه دارد؛ اولین جهنم این است که کسانی که نگاهشان و ظاهرشان بی‌حیا است و وارد رابطه‌ای می‌شوند در دل خودشان یک جهنم درست می‌کنند؛ چراکه چشمشان می‌بیند و دلشان هوس می‌کند، دسترسی به آن ندارد و این در دلش به دلیل ناکامی‌هایی که به وجود می‌آید جهنمی را به پا می‌کند. جهنم دوم این است که ترس از افشا شدن این رابطه پس از ازدواجش در او ایجاد می‌شود. جهنم سوم سوء‌ظن است که به خاطر این روابط در آنها ایجاد می‌شود و چهارمین جهنم مقایسه است که پس از ازدواج در آنها ایجاد می‌شود و به محض یک ناملایمتی در زندگی همسرش را با کسی که با او مدتی در ارتباط بوده مقایسه می‌کند. پس بهترین راه این است که برای جلوگیری از این موارد، حدود و حریم‌ها بین دختر و پسر به خصوص در دانشگاه رعایت شود تا آنها از آسیب‌های بعدی در زندگی امان باشند. 
نظرات 1 + ارسال نظر
n...l سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 12:51 http://bia2.now.im

السلام علیک یا حسین ابن علی(ع)
ایام سوگواری ماه خونین محرم رو بر شما تسلیت عرض میکنم...
علی یار و یاورتون
اگه خواستید یه سری بزنید
84981

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.