(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

پیشنهادهای کم‌ هزینه برای چیدمان منزل


Image result for ‫چیدمان منزل‬‎


 تغییر چیدمان منزل نیاز به بودجه هنگفتی ندارد. با یک حساب سرانگشتی، شما می‌توانید هر جایی را با کمترین هزینه به صورت درجه یک طراحی کنید.


1. فرش کمتری به کار ببرید

نیاز نیست تمام گوشه‌ها را فرش کنید. قالیچه بخرید تا فضاهایی که می‌خواهید را پوشش دهید. اما کف اتاقی که از چوب سفت درست شده نگه‌داری و مراقبت کمتری می‌خواهد، در حالی که این امر نیازمند برق انداختن قسمت‌هایی است که فرش نشدند.

Image result for ‫چیدمان منزل‬‎

2. لوازم مقرون به صرفه

لوازمی که معمولا از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنید استفاده کنید و یکنواختی‌ها را تغییر دهید. یک دسته از کتاب‌های قطور رنگارنگ (یا غیر رنگارنگ) تزیینِ خوبی برای میز‌ها هستند و می‌توانند موضوع جالبی برای شروع بحث باشند. همین‌طور استفاده از عکس‌ها در قاب‌های معمولی یا قاب بندی با کاغذ دیواری به جای خریدن آثار هنری گران قیمت نکته‌ای هنرمندانه و مقرون‌به‌صرفه است.


3. وسایل با کاربرد دوگانه

همیشه دنبال لوازمی باشید که چندکاره هستند. اگر لوازمی را که دارای امکان ذخیره سازی داخلی دارند انتخاب کنید استفاده از کابرد‌های متنوع آنها بیشتر نیز می‌شود. از چارپایه‌های رنگارنگ به جای میز‌ها استفاده کنید و روی ارابه‌های غلتان سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید به جایی که نیاز دارید انتقالش دهید و به عنوان پیشخوانی کوچک استفاده کنید.


4. روشنایی طبیعی

کمتر از پرده‌های سنگین و تجملی استفاده کنید، پرده را بالا بکشید تا جایی که ممکن است نور طبیعی بیشتری وارد اتاق شود. هیچ وقت پتانسیل نور طبیعی را دست کم نگیرید زیرا نه تنها باعث می‌شود فضاهای جمع‌و‌جور بزرگتر به نظر برسند بلکه باعث می‌شود محیط آرام‌تر و پرطراوت‌تر شده و رنگ‌ها و اجسام را واقعی نگه می‌دارد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.


5. فضا را باز کنید

اگر آینه‌ها را در جای مناسب به کار ببرید باعث می‌شود اتاق‌های کوچک با روشنایی و عمقی که به اتاق می‌دهند بزرگ‌تر به نظر برسند. شیشه‌های آینه‌ای در چارچوب‌ها باعث ایجاد ظاهری زیبا برای تزیین می‌شوند و برای تاکیید بیشتر بر چشم انداز و رنگ‌ها نیز استفاده می‌شوند.

Image result for ‫چیدمان منزل‬‎

6. رنگ و کاغذ دیواری

کم خرجترین روش برای نو کردن اتاق رنگ کردن دیوار خالی یا فقط در می‌باشد یا فقط کابینت‌های آشپزخانه است. همچنین استفاده از قاب‌عکس‌ها و حباب‌‌های تزیینی برای لامپ‌ها و آباژورها، می‌توان فضا را شادتر کرد. همچنین به کار بردن کاغذ دیواری در دیوار پشت قفسه‌های کتاب حرکتی زیرکانه در عین حال زیبا است.


7. روکش‌های به صرفه

پارچه‌های لوکس در عین حال ارزان برای روکش کاناپه و مبلمان بخرید، یا اگر هزینه این کار هم برای شما بسیار بالاست بالش‌ها و کوسن‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کرده و اطراف خانه پخش کنید.


8. از بافت‌ها استفاده کنید

بافت‌های نرم، سبک، براق و طبیعی را با هم ترکیب کنید و فضا را تغییر دهید. اجازه دهید چشمتان از فضا عبور کند، و درگیر سطوح مختلف و تنوع ماهرانه اجسام شود.


9. حداقل پوشیدگی

وسایلی مثل ظروف سفالی را پشت درهای کمد نگذارید. کابینت‌ها را باز کنید. این کار اجازه می‌دهد کارد و چنگال‌ها با رنگ کردن هنرمندانه داخل قفسه‌ها در تضاد با اجناس، خودشان را نشان دهند. کابینت‌های باز در مکان‌های مختلف می‌تواند سبک شیکی باشد و با قفسه‌بندی مناسب می‌تواند فضای زیادی در اختیار شما بگذارد.


10. بعضی اوقات خرج کنید

در حالی که خیلی از موارد بالا درباره هنر حداقل نگه داشتن هزینه است، در مورد سرمایه گذاری روی اجناس خساست به خرج ندهید. لزومی ندارد تا همه را یک جا بخرید، اما یک گلدان یا آباژور زمینی بزرگ بهتر از اجناس ریز درهم‌وبرهم کار نتیجه می‌دهد.

مطالب پیشنهادی:

فنگ شویی و اتاق نشیمن 

ایده های جالب و زیبا برای دکور خانه با گلدان 

بزرگ جلوه دادن خانه‌های کوچک

تابلوها را اصولی نصب کنید 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.