(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

رژیم غذایی کمبریج


Image result for ‫رژیم غذایی کمبریج‬‎

رژیم غذایی کمبریج به قصد کاهش وزن سریع، معمولاً بر پایه‌ی خرید و مصرف انواع محصولات غذایی جایگزین همین برند است. آیا می‌دانید که حدود ۶ برنامه‌ی منعطف و خیلی مؤثر بین ۴۱۵ تا ۱۵۰۰ کالری در روز در این برنامه‌ی غذایی تعبیه شده است؟ دقیقاً اینکه چه هدفی برای میزان کاهش وزن خود داشته باشید، تعیین کننده‌ی این است که کدام برنامه‌ی این رژیم را برای خود انتخاب کنید. رژیم غذایی کمبریج حاوی چندین برنامه برای کنترل وزن شماست.

برنامه کاهش وزن کمبریج بر اساس مصرف شماری از جایگزین های غذایی در جهت کاهش وزن است.

بر اساس هدف شما از کاهش وزن، شش برنامه تغذیه انعطاف پذیر وجود دارد که کالری دریافتی آن در روز بین 415 کیلوکالری تا 1500 کیلوکالری یا بیشتر می باشد. در این رژیم یک برنامه مدیریت وزن در طولانی مدت نیز وجود دارد. در این نوع رژیم می توان مصرف شکلات، سوپ، هلیم و انواع بستنی را به عنوان منبع تغذیه اصلی مورد استفاده قرار داد یا می توان این غذاها را همراه غذاهای معمولی کم کالری مصرف نمود. هنگامی که فرد از این رژیم پیروی می نماید مشاور کمبریج به او درباره تغذیه سالم و ورزش توصیه هایی ارایه می دهد و او را حمایت می نماید.

11نکات مثبت

بسیاری از افراد که از رژیم با کالری بسیار اندک پیروی می نمایند اغلب با کاهش وزن شدید و ناگهانی رو به رو می گردند. در نوع رژیم جایگزین های غذایی نیز همه دارای تعادل تغذیه ای است بنابراین فرد همه ویتامین ها و ریز مغذی های لازم را دریافت می کند هرچند از غذاهای واقعی به دست نمی آید.

22نکات منفی

نخستین عوارض جانبی رژیم فوق بوی بد دهان، خشکی دهان، خستگی،سر گیجه ،بی خوابی ، حالت تهوع و یبوست می باشد که در اثر قطع مصرف کربوهیدرات و فیبر پدید می آید. سخت ترین بخش این رژیم دنبال نمودن آن است. عدم مصرف غذاهای معمولی و جایگزین نمودن آن با میان وعده یا شیک، هم خسته کننده است و هم باعث می گردد فرد حس انزوا از جامعه به او دست دهد. از آن نوع رژیم هایی نیست که بتوان مدت طولانی آن را ادامه داد.

BDA_logoنظر BDA

برای دنبال نمودن این برنامه غذایی ، باید به محصولات جایگزین غذا علاقه مند باشید. بعلاوه کاهش وزن سریع هم انگیزه بخش است اما ادامه دار نیست. رژیم غذایی که دربردارنده مصرف 1000کالری یا کمتر در روز است نباید بیش از 12 هفته متوالی ادامه یابد. اگر فرد در روز کمتر از 600 کالری دریافت می نماید حتما باید زیر نظر پزشک باشد.


سوپ، نوشیدنی، شکلات و انواع مخلوط‌های غذایی بعنوان منبع اصلی خوراکی‌های شما استفاده خواهند شد. شما می‌توانید این منابع غذایی را در کنار وعده‌های غذایی کم کالری دیگر مصرف نمایید. هنگامی اجرای این رژیم غذایی، از انواع مشاوره‌های غذایی و ورزشی مشاوران این مؤسسه نیز برخوردار خواهید شد. راحت‌تر از این چیزی سراغ دارید؟


در این برنامه افراد از غذای کم کالری که اغلب در کارخانه تولید می شود به جای غذاهای چرب استفاده می کنند. این غذا ها طوری طراحی شده اند که از نظر تغذیه ای کامل هستند. این رژیم غذایی یک برنامه بسیار کم کالری (حدود 400 کالری ) می باشد.


 این رژیم غذایی در دو هفته اول اجازه می دهد که فرد چاق 3-4 عدد شیک ( که در هشت طعم وجود دارد ) بنوشد. و دو لیتر مایع بدون کالری هم روزانه مصرف کند و بعد از دو هفته از سوپ با فرمول خاص استفاده کند.


 بعد از دو هفته که وزن فرد طبیعی شد از یک برنامه نگهدارنده ( 800 – 1500 کالری ) پیروی می کند. این گونه رژیم ها که با دریافت کم کالری می باشد باعث کاهش وزن می شود ولی در حفظ وزن در دراز مدت ناموفق است و وقتی فرد به خوردن معمولی بر می گردد دوباره به وزن اول بر می گردد. و حتی در بعضی موارد وزن بیشتری هم پیدا می کنند. گاهی مواقع رژیم های کم کالری اختلالاتی در مواد معدنی ایجاد می کند و باعث مرگ فرد می شود.



نمونه رژیم غذایی کمبریج 

صبحانه: شیک پر پروتئین 

ناهار: شیک پر پروتئین

شام: شیک پر پروتئین

میان وعده ها: مجاز نیست


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.