(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

بازسازی رابطه زناشویی


آیا امیدی به بازسازی رابطه زناشویی شما وجود دارد؟اندازه قلم  کاهش اندازه قلم  افزایش اندازه قلم چاپ اضافه کردن دیدگاه جدید


بازسازی رابطه زناشویی

اختصاصی آبی‌روز: از این موضوع که رابطه شما با شریک‌تان از چارچوب یک رابطه سالم دور است و حتی موجب آزار و اذیت بیش از حد شما شده است مطلع هستید اما در این رابطه مانده‌اید زیرا امیدوارید که همسرتان تغییر خواهد کرد. برخی مواقع هستند که هنوز نشانه‌هایی از مردی یا زنی که اولین‌بار عاشقش شده‌اید را در او می‌بینید. از این رو علی‌رغم نظر دوستانتان (و همچنین ندای کوچک درونی‌تان) برای ترک رابطه، به آن پایبند مانده‌اید. اما نگران هستید که آیا واقعا هنوز امیدی هست آیا امکان تغییر شریک شما وجود دارد؟


پیشنهاد: پیش از آن که دیر شود ازدواج خود را نجات دهید!


متاسفانه احتمال زیادی وجود دارد که نشانه‌های امید بخشی که مبنی بر اجتمال تغییر رفتار همسرتان می بینید در واقع بخشی از چرخه سوء رفتار او باشد. دیدن چنین الگو و چرخه رفتاری در تنش‌ها و خشونت‌های خانگی بسیار مرسوم است(منظور از خشونت‌ و سوء رفتار همه انواع بد رفتاری است که سبب آسیب روحی و فیزیکی شما می‌شود):


دوره تنش سازی: فشارها و استرس ایجاد می‌شود، زوج بدرفتار خشم خود را نشان می‌دهد، فرد قربانی کوتاه می‌آید، و ارتباط آنها دچار مشکل می‌شود.


دوره تشدید:‌ بد رفتاری‌های کلامی، روانی، فیزیکی افزایش می‌یابد. زوج خاطی و بد رفتار تلاش می کند تا بر شریک خود تسلط پیدا کند و کنترل او را به‌دست بگیرد.


دوره شیرین شدن اوضاع: زوج بد رفتار احتمالا ابراز ندامت و پشیمانی می کند عذرخواهی خواهد کرد و قول می‌دهد که دیگر به شریک خود آسیب و آزاری نخواهند رساند. همچنین ممکن است سوء رفتار خود را انکار کند و یا بسیار ناچیز جلوه دهد و یا قربانی را بابت آن سرزنش کند.


دوره آرامش: ‌یک آرامش و صلح نسبی برقرار است بد رفتاری  و آزار بسیار اندک است یا وجود ندارد. هردو زوج ممکن است براین باور باشند یا طوری رفتار کنند که بدرفتاری ها اکنون چیزی است که در گذشته وجود داشته است.


از این‌رو زمانی که همسر شما رفتار عاشقانه‌تری در پیش می‌گیرد توجه کنید که آیا این تغییر در دوره شیرین شدن اوضاع یا دوره آرامش بعد از تنش اتفاق می‌افتد. با اینحال اگر همچنان امیدوار هستید که این تغییرات واقعی است سرنخ‌هایی وجود دارد که به شما در تشخیص و تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد:


-یک زوج آزار دهنده که واقعا تغییر کرده است مسئولیت رفتارهایشان را بر عهده می‌گیرد. بابت آنها عذرخواهی خواهد کرد و پذیرای گوش دادن به دردی که خودش مسبب آن بوده است، هست. به جای خشمگین شدن و یا تمایل به اینکه هرچه که پیش آمده است را در بگذارید در گذشته باقی بماند به طور حقیقی خواهان گوش دادن و اجازه دادن به شما است تا شما خودتان را خالی و راحت کنید.


-یک زوج مقصر و خطاکار که واقعا تغییر کرده است خشم و یا سایر احساسات خود را به شیوه‌ای سالم و درست آشکار خواهد کرد. انکار و یا نادیده گرفتن احساسات سبب می‌شود تا آنها انباشته شوند و باردیگر به شیوه‌ای ناسالم خود را بروز دهند. کسی که سابقه بدرفتاری دارد یاد می‌گیرد با احساسات خود ارتباط منطقی تر برقرار کند و قادر است درباره آنها بدون آنکه دیگران را مقصر بداند صحبت کند. آنها قادر به بیان جدال‌‌های درونی‌شان هستند و در عین حال پذیرای نظرات مخالف خود نیز هستند.


پیشنهاد: بهترین راهکارها برای حل دعواهای زناشویی


-یک زوج بد رفتار که واقعا تغییر کرده است در حالی که شما در حال کارکردن بر روی ترس‌ها و بی‌اعتمادی‌های خود هستید صبور و شکیبا است. او نقش و سهم خود را در تاثیری که جدال‌ها و ستیزه‌ها بر روی زوج او گذاشته می‌فهمد از این‌رو در حالی که شما در حال عبور و گذر از آن هستید  نقش حمایتگری ایفا خواهد کرد.


-یک شریک مقصر و خاطی که واقعا تغییر کرده‌است یا خواهان تغییر است مایل است که تحت درمان قرار گیرد. اغلب برای یک فرد بد رفتار پیش از رفتن به جلسات درمانی مشترک با زوج، برای مدیریت خشم و رفتار آزار دهنده‌اش جلسات درمانی تک نفره توصیه می‌شود. دلیل آن نیز این است که اگر یکی از زوجین در ترس از دیگری زندگی کند جلسات درمانی مشترک نمی‌تواند ثمری داشته باشد.


اگر بر این باورید که در یک رابطه آزاردهنده قرار دارید و تمایل دارید تا آن را بهبود ببخشید توجه کنید که آیا نشانه‌های قابل ترمیم بودن رابطه را می‌بینید یا خیر. در بسیاری از مواقع دریافت مشاوره از متخصصان حرفه‌ای کمک کننده‌است.

و نکته پایانی اینکه این به شما بستگی دارد که آیا در یک رابطه بمانید و یا آن را ترک کنید. اما اگر تصمیم به ماندن گرفته‌اید درباره انتخاب خود با دقت فکر کنید و از وجود نشانه‌های واقعی در شریک خود که خواهان داشتن یک رابطه سالم دوباره با شما است اطمینان حاصل کنید.


مطالب پیشنهادی:

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در برخی کشورهای دنیا

نقش سازمانهای بیمه گر اجتماعی و خصوصی در اقتصاد سلامت

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مشکلات موجود در سیستم واردات وصادرات

عوامل مؤثر بر قاچاق کالا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.