(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید



گوش پاک‌کن ممنوع، دستکاری گوش به ایست قلبی می‌انجامد..
اکثر افراد بعد از بیرون آمدن از حمام و یا استخر و حتی گاهی بدون اینکه گوششان خیس باشد ، گوش خود را پاک میکنند. بدون اینکه از عوارض پاک کردن گوش خبر داشته باشند. استفاده کردن ازگوش پاک کن، کلید ، چوب کبریت ، باعث بروز عفونت در گوش خارجی میشود .

متخصصان گوش و حلق و بینی تاکید بر این دارند، در گوش یک عصب وجود دارد که با عصب دهمی که به قلب می‌رود ارتباط دارد. اگر این عصب تحریک شود، می‌تواند باعث ایست قلبی شود؛ بنابراین نباید با وسائل و ابزارها گوش را تحریک کرد.گوش مژک‌هایی داردکه تمیز سازی گوش را انجام میدهند؛البته در مواقعی که چربی گوش زیاد باشد،پزشک متخصص می‌تواند نسبت به خارج سازی و شستشوی آن اقدام کند.و همچنین گوش پاک کن به پرده گوش وکانال گوش آسیب می‌زند وموجب التهاب،عفونت و خونریزی از کانال گوش میشود ومیتواند موجب التهاب عضروف‌های لاله گوش شود

بر خلاف باور عموم جرم موجود در گوش بسیار مفید است...با تمیز کردن گوش و خارج کردن ماده زرد رنگ و چسبناک از گوش راه ورود عفونت و میکروب به داخل گوش را هموار خواهید کرد. گوش خارجی که به آن جرم یا واکس گوش گفته می‌شود آلوده و کثیف نیستند. این ترشحات، در واقع از ترشحات طبیعی و ضروری بدن هستند که از گوش مراقبت می‌کنند.

جرم گوش زرد رنگ و چرب بوده و دارای حالت چسبندگی است. وجود این جرم برای نرم نگهداشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی ضروری است. علاوه بر این، اسیدیته این ترشحات مانع از رشد باکتری و قارچ می‌شود.

جرم گوش بخشی از سیستم دفاعی بدن است که از رشد اغلب میکروب‌ها و قارچ‌ها در مجرای گوش خارجی جلوگیری می‌کند و با خاصیت چسبندگی که دارد گرد و غبار و ذرات معلق را به خود می‌گیرد که با خارج شدن جرم از مجرا این ذرات نیز خارج می‌شوند.جرم گوش به‌طور طبیعی و خودبه‌خود به سمت بیرون حرکت کرده و از مجرای گوش خارج می‌شود بنابراین نیازی به دستکاری برای خروج آن وجود ندارد.

نکته : بهترین روش توصیه شده جهت تمیز کردن گوش خارجی این است که لاله گوش و قسمت بیرونی گوش خارجی را با استفاده از یک پارچه نخی نرم و مرطوب که به دور انگشت اشاره تان پیچیده اید تمیز کنید، بدون آنکه انگشت خود را داخل مجرا ببرید و یا برای خشک کردن گوش بعد از استحمام از سشوار استفاده کنید. باد ملایم و گرم سشوار را به مدت دو دقیقه از فاصله نیم متری به سمت گوش جریان دهید تا گوش خشک شود...


مطالب پیشنهادی:

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

ابزارهای مورد نیاز بیمه سلامت چیست؟

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
 نانو تکنولوژی در پزشکی وسلامت عمومی چه نقشی دارد؟

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان چه تاثیری دارد؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.