(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

مصرف نوشیدنی های شیرین، و رژیم غذایی ناسالم، اضافه وزن


 آیا می خواهید دانش خود را ارتقا دهید؟


سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) در گزارشی اعلام کرد: قندی که در طول روز وارد بدن فرد می شود باید ۵ درصد از کل کالری روزانه باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای مقابله با مشکلات بهداشت عمومی نظیر چاقی و پوسیدگی دندان، مصرف روزانه قند باید به ۵ درصد از کل کالری روزانه کاهش یابد.

در سال های اخیر، نگرانی دانشمندان در مورد مصرف قند ˈآزادˈ مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز افزایش یافته است.

قند آزاد به قندی گفته می شود که توسط تولید کنندگان به مواد غذایی اضافه می شود. این قند همچنین به طور طبیعی در آب میوه، کنسانتره میوه، شربت و عسل وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این گزارش اعلام کرد، مصرف قند آزاد سبب می شود مردم به خوردن مواد غذایی که حاوی کالری مواد مغذی کمتری هستند، روی بیاورند. همچنین این نگرانی وجود دارد که کل مصرف کالری روزانه بدن افزایش یابد.

در این گزارش آمده است مصرف قند آزاد ، به ویژه نوشیدنی های شیرین ، ممکن است منجر به یک رژیم غذایی ناسالم شده و اضافه وزن، بیماری های غیر مسری مانند بیماری قلبی، دیابت و بیماری های دهان و دندان را به همراه داشته باشد.

داده های اخیر دانشمندان نشان می دهد که در سراسر جهان ۶۰ تا ۹۰ درصد کودکان و تقریبا ۱۰۰ درصد بزرگسالان از پوسیدگی دندان رنج می برند .

در گزارش سال ۲۰۰۲ این سازمان میزان قند مصرفی در روز ۱۰ درصد کل کالری توصیه شده بود. اما کارشناسان این سازمان، اکنون بعد از بررسی حدود ۹ هزار مطالعه و تحقیق، توصیه می کنند مصرف قند باید به ۵ درصد کالری روزانه کاهش یابد.

بنا بر این گزارش جدید، برای مثال افرادی که در طول روز ۲ هزار کالری مصرف می کند، باید تنها ۲۵ گرم قند یا شکر در روز بخورند. این در حالی است که در یک قوطی نوشابه ۳۵ گرم قند وجود دارد.


نوین پندار گروپ:مصرف نوشیدنی های شیرین و چاقی

مطالب پیشنهادی:

ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد کدامند؟
ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت
کدامند؟
ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر
چیست؟



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.