(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

اختلافات زوجین و مدرک تحصیلی

در جهان امروز، آموزش کلید رشد و توسعة کشورها به شمار می‌آید.

http://maktoobshop.com/


جوامعی که دوران عبور از یک شرایط سنتی به دوران مدرن را طی می‌کنند با آسیب‌های اجتماعی فراوانی دست به گریبان هستند، خانواده ایرانی نیز با گذشت زمان نسبت به شرایط فرهنگی با تغییرات فراوانی روبه رو بوده است که اختلافات زناشویی و عمل آن، از جمله این تغییرات است.

دکتر مسعود خاکپور دانشجوی دکتری روانشناسی در حاشیه سخنرانی خود در سمینار کودک سالم به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: بحران اختلافات زناشویی و طلاق که از افکار غیر منطقی و بیمارگونه آنها سرچشمه می‌گیرد از ابعاد مختلف در جامعه و محافل علمی مورد بحث قرار گرفته و موجبات نگرانی فراوانی را فراهم آورده است. 

وی افزود: طی پژوهش ها و تحقیقات انجام گرفته، یافته ها نشان می‌دهد بین مدرک تحصیلی و اختلافات میان زوجین و در نهایت مراجعه به دادگاه برای طلاق ارتباط زیادی وجود دارد یعنی افراد تحصیل کرده احتمالا به دلیل داشتن افکار منطقی نسبت به افراد کمتر تحصیل کرده اختلافات کمتری داشته و مراجعه آنها به دادگاه کمتر است.

گفتنی است: اختلالات عاطفی و درمانی که در بسیاری از افراد رخ می‌دهد، نتیجه طرز تفکر غیر منطقی و غیر عقلانی است که بسیاری نسبت به آن بی اهمیت بوده و آن را در سطح پایینی از توجهات قرار می‌دهند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.