(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

رفتارهای رژیمی برای کاهش وزن اصولی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com




افزایش وزن زمانی که ناشی از اختلال هورمونی نظیر کم کاری تیروئید و یا عوارض داروهایی نظیر استروئیدها نباشد . ناشی از نداشتن فعالیت بدنی و دریافت بیش از حد کالری نسبت به مقدار مورد نیاز بدن است که در بیش از 90 درصد مواقع نیز چنین می باشد . با افزایش سن هم در بانوان هم در آقایان میزان سوخت و ساز بدن به جهت افزایش نسبت توده چربی به توده عضلانی کاهش یافته و همین امر باعث چاقی می شود . اولین و کلیدی ترین توصیه من، ادامه ورزش و عدم ترک آن است. اگر در 24 ساعت 30 دقیقه برای سلامتی خود وقت بگذارید و فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشید قطعا از وضعیت سلامت بهتری برخوردار می شوید. ضمن آنکه از افت سطح سوخت و ساز بدن خود و افزایش وزن در بلند مدت جلوگیری می کنید.

درمورد رژیم غذایی نیز بیاد داشته باشید که تداوم در رعایت برنامه غذایی صحیح برای جلوگیری از بازگشت وزنتان ضروری است. همانطور که اشاره شد هر زمان بیشتر از مقدار مورد نیازتان انرژی دریافت کنید انرژی اضافه در بدن به صورت چربی ذخیره می شود. باید همواره به یاد داشته باشید رفتارهایی چون حذف وعدهای غذایی مثل صبحانه و یا شام و یا گرسنگی کشیدن طولانی مدت نه تنها باعث افت متابولیسم بدن ،نوسانات شدید قند خون می شود، بلکه در بلند مدت ولع شما را نسبت به خوردن تشدید میکند.

شما باید از تمام گروهای غذایی همواره هوشمندانه استفاده کنید. گنجاندن غلات سبوسدار به کنترل اشتها کمک میکند. از مصرف نانهای سفید پرهیز کنید و نانهای سبوسدار را جایگزین کنید .
از سبزیجات در وعدهای غذایی استفاده کنید. در صبحانه و میان وعدها از میوهای مختلف و مغزها استفاده کنید میوها کالری کمی دارند علاوه بر آن سرشار از فیبر هستند که باعث کاهش اشتها می شوند. همواره از لبنیات کم چرب استفاده کنید. از انواع منابع گوشتی و حبوبات که سرشار از پروتئین هستند می توانید استفاده نمایید ، از گوشت قرمز کمتر استفاده کنید و چربی گوشت قرمز را صد در صد جدا کنید. بجای ران مرغ از سینه مرغ استفاده کنید و پوست مرغ را حتما جدا کنید. کلا از مصرف غذاهایی که دارای چربی حیوانی هستند بپرهیزید.

خوب است به گوشت چرخ کرده خود همواره سویا بیفزایید و به جای استفاده از قند و شکر که برای شما سم هستند از کشمش ، خرما و عسل البته در محدوده کالری مورد نیازتان استفاده کنید. از مصرف غذاهایی که با روغن جامد تهیه شده اند جدا بپرهیزید تمام روغن های مختلف از روغن های نباتی گرفته تا روغن های حیوانی به طور خالص هر گرم از آنها حدود 9 کالری دارد . از روش‌های طبخ پرچرب دوری کنید و از روغن‌های سالم مثل زیتون یا بذر کتان استفاده کنید و غذاها را کبابی و بخارپز میل کنید. از مصرف فست فودها ،سس ها ، شیرینی جات ،خوراکی ها و تنقلات با انرژی بالا و ارزش غذایی کم پرهیز کنید . مصرف آب را در طول روز فراموش نکنید آب‌رسانی کافی به بدن ضروری است آنهایی که بدن‌شان کم‌آب است به صورت مقطعی و نادرست سایز از دست می‌دهند ولی نتایج آن ماندگار و سالم نیست . فیتنس و تناسب اندام
نویسنده : هومن رضوانی فر

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.